Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

het iRiver 7xx/8xx Serie Topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BetuweKees
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 10-09 21:23

BetuweKees

Flipje uit Tiel

quote:
DarkSavior schreef op donderdag 28 april 2005 @ 21:34:
[...]
Maar ik zat dus te kijken naar die icoontjes van shuffle en repeat en ik snap er geen drol van. |:(
RTFM? :p

Nee serieus, heb mijn 899 net ook een paar dagen en snapte de icoontjes ook niet helemaal. Vond echter dat een en ander vrij duidelijk stond uitgelegd in het (dikke) instructieboekje, misschien dus even de moeite om daar te kijken? Weet in ieder geval nu dat de 'D' modus degene is die ik wil hebben :)

Van Firmware heb ik niet veel verstand, heb maar gewoon de 1.30 eu (nieuwste versie) van de iRiver site geplukt, en verder geen klachten.

Verhalen over white-noise kan ik niet bevestigen; luister tot nu steeds op volume 4 of 5, en daar heb ik gewoon prima geluid. Zachter zal ik em toch niet gaan zetten, dus mocht daar onder die white-noise te horen zijn vind ik dat eerlijk gezegd volkomen irrelevant.

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• ulixes
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10-09-2018
Mijn mening op enkele reacties hierboven (heb geen zin om iedereen te quoten :p )

- Imo laten de bijgeleverde oortjes de sublieme geluidskwaliteit van de speler niet tot z'n volle recht komen. Bassen komen er gewoon niet door, ik zou toch overwegen om andere oordopjes aan te schaffen. Met betere dopjes kan je het volume trouwens ook iets lager laten staan.

- Het joystickje voelt vrij stevig aan. Aanvankelijk is het nogal stroef maar na een tijdje wordt de bediening wat soepeler, zonder dat het ding te los komt te zitten.

- White noise was/is normaal onafhankelijk van het volume. Al zet je de speler op 40, de ruis zal er niet harder door klinken.

- Belangrijkste verschillen tussen 7/8xx en 9xx zijn volgens mij 1) kleurenscherm <=> monochroom lcd 2) vormgeving 3) ingebouwde accu <=> penlites. Persoonlijk vind ik een ingebouwde accu niet zo denderend (je bent afhankelijk van een stopcontact + is de ingebouwde accu versleten/stuk dan is je speler waardeloos)

- Kabeltje vind ik persoonlijk ook handiger, zeker wanneer je niet over een front-usbpoort beschikt. Zoals gezegd: je laat de kabel in een onbereikbare usb-poort zitten en het andere uiteinde leg je ergens bij je toetsenbord.

- Software is inderdaad nogal sloom bij het selecteren van bestanden, weet ook niet waaraan het ligt. Nu gebruik ik versie 3.16, vroeger had ik een oudere versie en voor zover ik me kan herinneren ging die toch wat sneller.

- Mijn favortiete afspeelmodus is SFL A 8)

• DarkSavior
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 03-11-2015
White noise kom ik bij mij alleen maar tegen bij bepaalde liedjes, als het volume laag staat dan hoor je het niet.
Verder is alles perfect, ik snap nu ook de icoontjes. (handig zo een boekje :Y))

Ik ga waarschijnlijk Sony E51 oordopjes kopen, bij E71 krijg je 0,5 of 1,5 m snoer, das veels te lang.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19-07 20:44

Yokozuna

drum- & forumfreak

Zoals gezegd, de 999 heeft een groter en mooier schermpje. Mij boeit dat geen drol, je koopt een mp3 speler om muziek te luisteren, niet om je mp3's op een extra mooi schermpje te selecten. Liever een kleiner scherm (899 = groot genoeg) en de speler zelf ook wat kleiner + goedkoper.

Overbodige luxe en typisch voor materialistische patsers.

De ingebouwde accu vind ik ook een nadeel, je bent daardoor afhankelijker.
quote:
- Imo laten de bijgeleverde oortjes de sublieme geluidskwaliteit van de speler niet tot z'n volle recht komen. Bassen komen er gewoon niet door
Ik heb eigenlijk nog geen enkel traditioneel oordopje gehoord dat een hard genoeg en mooi laag gaf. En altijd staan er maar kreten als 'frequencyresponse 8-20.000Hz' op de verpakking. Dikke stierenstront, misschien gemeten op -15dB ozfo. De 3 paar traditionele dopjes die hier liggen hebben al moeite met 40Hz tonen (getest met cooledit).

Naar mijn idee moet je gewoon een koptelefoon/in ear dopjes kopen als je een echt fatsoenlijk laag wilt.

Yokozuna wijzigde deze reactie 02-05-2005 20:16 (74%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
quote:
Yokozuna schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:10:

Overbodige luxe en typisch voor materialistische patsers.
Waarom? Een kleurenscherm is toch leuker ten opzichte van een monochroom scherm?
Ook al gebruik je het misschien niet vaak, het blijft gewoon leuk.
En daar hoef je geen materialistische patser voor te zijn, dat kan met een iPod ook wel.
quote:
Ik heb eigenlijk nog geen enkel traditioneel oordopje gehoord dat een hard genoeg en mooi laag gaf. En altijd staan er maar kreten als 'frequencyresponse 8-20.000Hz' op de verpakking. Dikke stierenstront, misschien gemeten op -15dB ozfo. De 3 paar traditionele dopjes die hier liggen hebben al moeite met 40Hz tonen (getest met cooledit).
De oordopjes die iRiver meelevert zijn anders in vergelijking met andere spelers van goeie kwaliteit.
Ze kunnen ook moeilijk super oordopjes mee gaan leveren, want dan zou de prijs nogal omhoog gaan, en kunnen ze niet meer concurreren met hun toch al niet goedkope spelers.
quote:
Naar mijn idee moet je gewoon een koptelefoon/in ear dopjes kopen als je een echt fatsoenlijk laag wilt.
Dat is zo :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:51
Even een vraagje over de IFP 899. Ik ga binnenkort een aantal interviews afnemen en wilde daarvoor de voice recorder gebruiken. Echter ik heb geen idee hoe efficient de IFP 899 is met het terug afspelen van opgenomen stemmen. Aangezien ik de interviews wil uittikken, moet ik regelmatig even een stukje terug gaan om dingen voor een tweede, derde of vierde keer (ik ben soms wat traag :-) terug te luisteren. Belangrijk is dat dit soepel gaat. Is het mogelijk met de IFP 899 snel en gemakkelijk een kort stukje mee terug kan gaan om dingen opnieuw te luisteren.

"You can tell German wine from vinegar by the label" - Mark Twain

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSavior
quote:
pascoa schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:06:
Even een vraagje over de IFP 899. Ik ga binnenkort een aantal interviews afnemen en wilde daarvoor de voice recorder gebruiken. Echter ik heb geen idee hoe efficient de IFP 899 is met het terug afspelen van opgenomen stemmen. Aangezien ik de interviews wil uittikken, moet ik regelmatig even een stukje terug gaan om dingen voor een tweede, derde of vierde keer (ik ben soms wat traag :-) terug te luisteren. Belangrijk is dat dit soepel gaat. Is het mogelijk met de IFP 899 snel en gemakkelijk een kort stukje mee terug kan gaan om dingen opnieuw te luisteren.
Als je eenmaal een stukje hebt opgenomen kan je besluiten om hem meteen af te luisteren of je kan nog een stukje opnemen.

Maar als je 4 stukjes hebt opgenomen kan je gewoon in de directory 1 van de 4 bestanden aanklikken om het te beluisteren.

Dus het antwoord: Ja.

Tenzij je bedoelt terug en vooruit spoelen. :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pascoa341
Eigenlijk bedoelde ik inderdaad voor- en achteruit spoelen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:45
quote:
pascoa schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:06:
Aangezien ik de interviews wil uittikken, moet ik regelmatig even een stukje terug gaan om dingen voor een tweede, derde of vierde keer (ik ben soms wat traag :-) terug te luisteren. .
Als je gaat uittikken neem ik aan dat dat op een PC is. Dan is het handiger om de opgenomen audio naar die PC te uploaden en het daar af te spelen met je favoriete afspeelprogramma.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pascoa341
Is waar, maar ik wil hem in volgend jaar ook gaan gebruiken om een aantal interviews in de rimboe in Latijns Amerika op te nemen en daar kan het verdomd lastig overzetten zijn :) .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19-07 20:44

Yokozuna

drum- & forumfreak

quote:
Waarom? Een kleurenscherm is toch leuker ten opzichte van een monochroom scherm?
Ook al gebruik je het misschien niet vaak, het blijft gewoon leuk.
En daar hoef je geen materialistische patser voor te zijn, dat kan met een iPod ook wel.
Leuk, en dan. Een kleurenscherm kost 40 euro extra en voegt niets toe aan je luistergenot. Het scherm moet functioneel zijn, de rest van het scherm is voor mij ultra laag van prioriteit. Maargoed, ik mag niet klagen, bijna iedereen laat de 900 serie links liggen. Bovendien is die leukigheid er na een paar weken toch wel vanaf, uiteindelijk gaat het om de muziek.

Offtopic troll: En ja, een iPod is slecht. Hij blinkt uit in design en gebruiksgemak en dat verkoopt goed (de naam zelf ook), maar over batterijduur moet je bijv. niet spreken, vooral niet in dit topic :)

Yokozuna wijzigde deze reactie 03-05-2005 14:47 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Yokozuna schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:44:
[...]

Leuk, en dan. Een kleurenscherm kost 40 euro extra en voegt niets toe aan je luistergenot. Het scherm moet functioneel zijn, de rest van het scherm is voor mij ultra laag van prioriteit. Maargoed, ik mag niet klagen, bijna iedereen laat de 900 serie links liggen. Bovendien is die leukigheid er na een paar weken toch wel vanaf, uiteindelijk gaat het om de muziek.

Offtopic troll: En ja, een iPod is slecht. Hij blinkt uit in design en gebruiksgemak en dat verkoopt goed (de naam zelf ook), maar over batterijduur moet je bijv. niet spreken, vooral niet in dit topic :)
Leuk kost meestal meer geld ja :P
Ik ben het wel met je eens, ik zou het kleurenscherm ook niet nodig hebben, maar ik kan het me voorstellen dat mensen het leuk vinden om op een kleurenscherm te kijken.
Zelf heb ik een Archos Gmini 400 (met functioneel kleurenscherm ;) ) en ik kan toch al echt niet meer zonder O+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSavior
Kleurenscherm vreet meer batterij, als er geen goede functionele waarde aanzit dan is het nutteloos.

• hershel
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13-09 13:52
Heb inmiddels de iFP-895 binnen (795 hadden ze niet meer) en ben zeer tevreden.
Prima geluidje, handige bediening (lijkt omslachtig in het begin, maar het is even wennen) en hij ziet er gelikt uit (zwart). Hij word geleverd in een mooie doos met een USB kabel, uitgebreide handleiding, Sennheiser MX300/400 (kan ze niet onderscheiden) oordopjes en een line in kabel om direct op te nemen van bv een cd speler.

512MB valt toch nog tegen... ik heb veel op 192kpbs en een paar leuke nummers erop en hij is vol. Ach ja, zo heel vaak zal ik hem toch niet gebruiken. Het is vooral voor in de trein enzo. Als je een uitgebreide muziekcollectie hebt op 192kpbs (of lange nummers) kan ik je aanraden om voor de 1GB variant te gaan. Ik ben al blij dat ik geen 256MB heb genomen.

Al met al een goede aankoop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AquaBlue
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23-09-2007
Ik heb mn speler (799) nu een week op vakantie gehad en bevalt prima.

Paar minpuntjes wel zijn dat op firmware versie 1.24 EU de shuffle optie niet echt werkt. Bepaalde nummers hoor je 10 keer tegenover andere nooit. Dit kan met de firmware verholpen worden en ik hoop dat 1.29 een betere shuffle heeft.
Ook de radio-ontvangst is minder goed dan de rest van de speler. Ik vind dat er nogal snel ruis door de ontvangst komt. Een meter of twee naar rechts, links of wat dan ook stappen scheelt soms al een graad...

Plus is wel weer de backlight. Ik gebruik m nauwelijks, maar 's nachts (ja, k heb het ding ook 's nachts op straat aan gehad :P) schijnt ie zo goed dat je m bijna als zaklamp kan gebruiken. Handig voor als je je sleutel niet in het slot krijgt :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ulixes
Shuffle is inderdaad slecht op die oudere firmware, de speler bepaalde gewoon op voorhand de "geshuffelde volgorde" en speelde die dan telkens opnieuw. Upgraden dus (ik heb nu versie 1.29, koreaans op m'n 799 staan).

Over de tuner: veel hangt (denk ik) af van het gebied waar je woont. Hier dicht bij de stad heb ik toch vrij goede ontvangst hoor, zeker wanneer ik "stereo" uitschakel (1x op play/stop duwen terwijl de radio speelt).

En de backlight is inderdaad extreem helder, soms zelfs verblindend wanneer ik 'm 's nachts in bed gebruik :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AquaBlue
Ah mooi. Laten we het leven interessant houden... shufflen dus :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSavior
quote:
ulixes schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:42:
Shuffle is inderdaad slecht op die oudere firmware, de speler bepaalde gewoon op voorhand de "geshuffelde volgorde" en speelde die dan telkens opnieuw. Upgraden dus (ik heb nu versie 1.29, koreaans op m'n 799 staan).

Over de tuner: veel hangt (denk ik) af van het gebied waar je woont. Hier dicht bij de stad heb ik toch vrij goede ontvangst hoor, zeker wanneer ik "stereo" uitschakel (1x op play/stop duwen terwijl de radio speelt).

En de backlight is inderdaad extreem helder, soms zelfs verblindend wanneer ik 'm 's nachts in bed gebruik :)
Dat kan je allemaal instellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ulixes
Shufflefunctie werkt pas naar behoren met nieuwe firmware.

Bij de tuner kan je afwisselen tussen stereo of mono, meer is er niet "in te stellen"

Helderheid van de backlight kan je niet instellen, enkel hoelang ie moet aanblijven (en 0 sec = geen backlight). Je kan wel het contrast van het scherm bijregelen, maar dat heeft geen effect op de achtergrondverlichting.

Wat het nut van jouw post is ... :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AquaBlue
Ik heb nu de nieuwe firmware (1.30EU ipv 1.24EU) en heb de indruk dat de shuffle functie naar behoren werkt. Meer tijd nodig om echt te weten.

Wel heb ik het idee dat op het zelfde volumeniveau het geluid nu zachter is dan met 1.24, ondanks dat ik hem pas een week of twee heb en er haast wel gelimiteerde firmware ivm het door de Fransen gewenste maximale geluidsniveau op moest zitten toen ik hem kocht...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prinsrob
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13-03-2016
Ik wil de 799 of 899 kopen (boeit me niet welke). Heeft iemand enig idee waar deze nog leverbaar is? Of is dit geen goede speler meer tegenwoordig (gezien de aardige kick die ik dit topique geef).

Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
prinsrob schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:03:
Ik wil de 799 of 899 kopen (boeit me niet welke). Heeft iemand enig idee waar deze nog leverbaar is? Of is dit geen goede speler meer tegenwoordig (gezien de aardige kick die ik dit topique geef).
Het is en blijft een prima speler.
Is ie niet gewoon in de Pricewatch te vinden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gieltje
  • Laatst online: 13-09 11:11

Gieltje

Niks te zien...

mp3spelers.nl heeft de 899 en volgens mij ook nog de 799.

Ik heb de 899 en bevalt prima. De shuffle kan makkelijk voor de gek worden gehouden;

1: een keer op de usb aansluiten en hij wist alles wat hij geleert heeft (ik heb vaak het idee dat hij nummers vaker gaat spelen die je helemaal afluisterd).

2: een paar keer voor EN achteruit spoelen en het is weer bijna random.

Hell / 0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ulixes
quote:
GieltjE schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:00:
mp3spelers.nl heeft de 899 en volgens mij ook nog de 799.

Ik heb de 899 en bevalt prima. De shuffle kan makkelijk voor de gek worden gehouden;

1: een keer op de usb aansluiten en hij wist alles wat hij geleert heeft (ik heb vaak het idee dat hij nummers vaker gaat spelen die je helemaal afluisterd).

2: een paar keer voor EN achteruit spoelen en het is weer bijna random.
mp3spelers.nl heeft geen flashspelers van iriver op voorraad, mp3man wel

Shufflefunctie werkt toch veel beter met de nieuwe firmware hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 20:45
quote:
prinsrob schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:03:
Waarom wil je per se die speler? Volgens mij zijn er op dit moment betere alternatieven, bijvoorbeeld de iAudio G3 of iAudio 5. Wel iets duurder overigens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Henk007 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:54:
[...]

Waarom wil je per se die speler? Volgens mij zijn er op dit moment betere alternatieven, bijvoorbeeld de iAudio G3 of iAudio 5. Wel iets duurder overigens.
Ik zie niet in waarom die beter zijn.
Imho is de iRiver 7xx/8xx een echt goeie speler, tegen een redelijke prijs.
Zie niet in waarom ie em niet zou moeten kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Manta99-X
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Ik had nog een paar vraagjes rond deze speler:

- kan je het shufflen beperken tot 1 map of shuffelt hij zowieso over alle liedjes die je erop hebt staan?

- heeft er iemand soms een filmpje van de menu in gebruik (cfr het topic over de Samsung Yepp 1Gb YP-MT6 speler). Dat is echt enorm handig om het gebruik van de speler een beetje in te schatten: hoe verloopt de navigatie om een bepaalde folder/file te spelen, zijn de menu's intuitief, enz...

- welke opties worden nu feitelijk uitgeschakeld door de UMS firmware te gebruiken?

- is er buiten het uiterlijk nog een verschil tusesn de 7xx reeks en de 8xx reeks?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GVfB
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 30-07-2017
heb men IFP-795 nu 2 dagen... SUPER speler. Stond met 1.24 EU, geüpgraded naar 1.30 EU. Alleen werd het volume zodanig "dichtgeknepen" dat ik nu 1.25 US erop heb staan. IMO dezelfde firmware als 1.30 EU, maar dan zonder de "limiter".

De ontvangst van de FM radio is idd zeer gevoelig.

Heb wel een vraagje: is het normaal dat het beschermklepje van de USB ingang zo prutserig is en dat dat ding vaak van zichzelf open valt?

Voor de rest: SUPER speler!! Heb +20 uur uit m'n 2300 maH batterij gehaald en dit met het doorlopen van alle menus incluis.

Gr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
GVfB schreef op zondag 12 juni 2005 @ 20:50:

Heb wel een vraagje: is het normaal dat het beschermklepje van de USB ingang zo prutserig is en dat dat ding vaak van zichzelf open valt?
Nee, dat is niet normaal, dat klepje hoort stevig te zijn, en niet zomaar open te vallen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pesser001
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 03-03-2006
Vraagje: Zit er een arm- of polsband bij die spelers?
Want op de ene site staat er dat dit erbij zit en op de andere niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

quote:
Pesser001 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:49:
Vraagje: Zit er een arm- of polsband bij die spelers?
Want op de ene site staat er dat dit erbij zit en op de andere niet.
Er zit er geen bij, heb er een bij gekocht, maar me armpjes zijn te dun, was zo'n fors Duits ding :p

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bij de vorige versie, de IFP390T zit wel een armband.
Mocht je echt een armband willen, kun je die ook overwegen, aangezien dat ook nog steeds een erg goeie speler is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pesser001
Ik ben serieus aant twijfelen tussen de samsung yepp mtz6(1 Gig) en de iriver ifp 799 of 899.
Als er een armband bij de iriver zat, ging ik meteen voor deze maar das jammergenoeg niet zo :'(
De iriver is iets duurder en ik weet niet of ze hem in een winkel in mijn streek verkopen (brugge).
Ik ben niet zo voor internetverkoop, omdat da minder makkelijk is met de garantie.
Daarentegen heeft de iriver wel een mooier kleur en een werkende radio, hoewel ik da niet zo belangrijk vind.
De radio bij de samsung zit er wel in geloof ik, maar werkt niet door de firmware.

Iemand die serieuze pro's of contra's kent waardoor ik zeker 1 van die twee moet kopen? _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ExTrEmE25
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 14-05-2015
quote:
Pesser001 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:51:
Ik ben serieus aant twijfelen tussen de samsung yepp mtz6(1 Gig) en de iriver ifp 799 of 899.
Als er een armband bij de iriver zat, ging ik meteen voor deze maar das jammergenoeg niet zo :'(
De iriver is iets duurder en ik weet niet of ze hem in een winkel in mijn streek verkopen (brugge).
Ik ben niet zo voor internetverkoop, omdat da minder makkelijk is met de garantie.
Daarentegen heeft de iriver wel een mooier kleur en een werkende radio, hoewel ik da niet zo belangrijk vind.
De radio bij de samsung zit er wel in geloof ik, maar werkt niet door de firmware.

Iemand die serieuze pro's of contra's kent waardoor ik zeker 1 van die twee moet kopen? _/-\o_
ik heb zelf wel een ifp 799 2 weken gelden gekocht en daar zat dus wel een keykoort bij met een armband of het overal zo is weet ik niet.

ik zou je 1 ding zeggen welke je ook koopt je zal er geen miskoop aan doen het is gewoon doen wat je gevoel zegt. Ik kan je 1 ding zeggen die ifp 799 weet zeker dat je er geen miskoop aan doet plus sensheiser oordopjes met echt goed geluid, ik had hiervoor nog een minidisc mdz 70 van Sony maar dat was al goed geluid als ik het vergelijk met mijn Iriver nu wow wat een wereld van verschil zo mooi geluid!

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
ExTrEmE25 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:59:
[...]

ik heb zelf wel een ifp 799 2 weken gelden gekocht en daar zat dus wel een keykoort bij met een armband of het overal zo is weet ik niet.
Het zou kunnen dat alleen bij de 512MB/1GB versie er een armband en een keycord bij zit.

• ulixes
Bij de nieuwe reeksen zit naar 't schijnt geen armband meer.
Mijn persoonlijke ervaring:

795 van oktober 2004: nekkoord + beschermhoes + originele iRiversportband
(zo eentje: http://www.iriver.co.kr/down/img/armband.jpg)

795 van maart 2005: nekkoord + beschermhoes
mp3spelers.nl deed er toen gratis een soort neopreen armband bij, maar die is nogal groot + je kan de speler er niet in bedienen
(het gaat om dit ding: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/305_1.jpg)

799 van mei 2005: enkel nekkoord + beschermhoes

Ps: die Sennheiser dopjes klinken zuiver, maar bas-arm. 't Is niet omdat er sennheiser opstaat dat het meteen geweldige dingen zijn hoor ;)

• Pesser001
Misschien domme vraag, maar zijn de oordopjes die er standaard bij zitten van Sennheiser misschien ?

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Pesser001 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 12:22:
Misschien domme vraag, maar zijn de oordopjes die er standaard bij zitten van Sennheiser misschien ?
Het staat zelfs bij de specs dat je die erbij krijgt, of kijk in de post boven je.
Beetje zoeken kan geen kwaad.

• Pesser001
quote:
RoD schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:45:
[...]

Het staat zelfs bij de specs dat je die erbij krijgt, of kijk in de post boven je.
Beetje zoeken kan geen kwaad.
Stond niet in mijn specs maar wel hierboven.
sorry, erover gelezen |:(

Kvind het wel flauw dat ze die armband er niet meer bijleveren

• Manta99-X
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
quote:
Manta99-X schreef op zondag 12 juni 2005 @ 18:48:
- kan je het shufflen beperken tot 1 map of shuffelt hij zowieso over alle liedjes die je erop hebt staan?

- welke opties worden nu feitelijk uitgeschakeld door de UMS firmware te gebruiken?

- is er buiten het uiterlijk nog een verschil tusesn de 7xx reeks en de 8xx reeks?
Kan iemand even naar deze vraagjes kijken?

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Pesser001 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:47:
[...]

Stond niet in mijn specs maar wel hierboven.
Het staat toch echt bij veel winkels dat je die erbij krijgt ;)

• Pesser001
quote:
RoD schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:21:
[...]

Het staat toch echt bij veel winkels dat je die erbij krijgt ;)
Ik baseerde me op het datasheet van iriver europe.
Daar stond enkel "earphones", vandaar...
Ma op die datasheet staat dat er wel een armband bij zit, maar als je dan op dezelfde site bij
package content kijkt, zit die er niet bij.
Kheb daar vanmorgen een mail over gesteld aan Iriver, het is nu wachten op antwoord.
Ma ik vrees da hij er niet bij zal zitten :(

• ulixes
quote:
Manta99-X schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:20:
[...]

Kan iemand even naar deze vraagjes kijken?
- technisch gezien zijn 700 en 800 volledig identiek, dus ja, enkel het design verschilt

- UMS-firmware schakelt volgens mij enkel de mogelijkheid om radiostations een naam te geven uit. Zenders benoemen doe je normaalgezien met de MusicManager-software, maar die herkent de speler niet met UMS-firmware. Het is uiteraard wel nog mogelijk om voorkeurzenders vast te leggen, op de speler zelf dan (maar zonder naam erbij dus :p )
En misschien moet je opgenomen bestanden nog omzetten naar .mp3 want standaard staan ze -denk ik- in .rec-formaat.

• ExTrEmE25
quote:
ulixes schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:14:
[...]

En misschien moet je opgenomen bestanden nog omzetten naar .mp3 want standaard staan ze -denk ik- in .rec-formaat.
ik heb de 799 versie en die neemt dus direct op in .mp3 in 96 kbps 32 khz

• Pesser001
Is er hier iemand die (onlangs) een ifp 899 heeft gekocht en waar er een armband bij zat ?
Want de verkoper moet mijn iriver bestellen, maar hij kan het niet garanderen van die armband.
En aangezien de 799 en 899 evenveel kosten, zou ik liefst deze nemen die meeste kans heeft dat er een armband bij zit. Misschien wordt er bij de 799 nog één bijgeleverd en bij de 899 (die ik mooier vindt) niet.
En iriver antwoordt niet op mijn vraag.

Vandaar mijn vraag hier O-)

• GVfB
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 30-07-2017
quote:
ExTrEmE25 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:09:
[...]

ik heb de 799 versie en die neemt dus direct op in .mp3 in 96 kbps 32 khz
?? de file wordt lokaal (in de player) toch opgeslagen als .rec ? Het is toch maar van het downloaden van dit bestand via Iriver Music Manager dat het geconverteerd wordt naar mp3?

Dit vind ik een beetje storend: als ik iets opneem via de interne radio, dan wordt dit een .rec bestand... nu: speel dit bestand af / zet player uit / zet player aan: die begint het laatste .mp3 bestand te spelen en dus niet de .rec.
...

• ExTrEmE25
quote:
GVfB schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:51:
[...]

?? de file wordt lokaal (in de player) toch opgeslagen als .rec ? Het is toch maar van het downloaden van dit bestand via Iriver Music Manager dat het geconverteerd wordt naar mp3?

Dit vind ik een beetje storend: als ik iets opneem via de interne radio, dan wordt dit een .rec bestand... nu: speel dit bestand af / zet player uit / zet player aan: die begint het laatste .mp3 bestand te spelen en dus niet de .rec.
...
hmm bij mij decode hij direct naar *.mp3 in de speler zelf. ik gebruik trouwens niet meer die orginele firmware ik heb de firmware erop gezet zodat ik hem kan gebruiken als een usb stick en geen software nodig heb.

hier wat stukjes die zijn opgenomen door de speler

http://s35.yousendit.com/...QUUBW8ORZ5MS3MLPFXV47PHF0

http://s35.yousendit.com/...DO3Y4EY061SA25EF1HNS711RU

en ja hieronder zie je een foto van mijn speler ifp 799

http://img210.echo.cx/img210/6007/mp3speler3ih.th.jpg

deze firmware heb ik er opstaan Firmware V1.28(UMS) en dan de US versie omdat de EU versie iets zachter geluidsbeperking zou hebben, zeg er wel bij als je deze firmware gebruikt kun je dus niet meer je iriver software gebruiken.

op de volgende link kun je hem krijgen iFP-790/795/799 Firmware V1.28(UMS)

http://www.iriver.com/htm...egoryIdx=1&page=1&idx=623

ExTrEmE25 wijzigde deze reactie 16-06-2005 17:17 (46%)

• ulixes
Hmm, jij hebt dus nog het paarse model.
Dit is mijn 799 (links), naast de 795 van m'n zus:

http://img280.echo.cx/img280/2159/iriver14ct.th.jpg

Misschien zit het zo ivm dat opnemen:

ums-firmware => rechtstreeks in .mp3
manager-firmware => in .rec, omzetting naar .mp3 door de music manager software

• ExTrEmE25
quote:
ulixes schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:03:

ik zie je speler en er staat toch direct encoding op ik heb mijn handleiding erbij gepakt "hardware instruction manual" bladzijde 4-11 en daar staat het ook dat ie in *.rec opneemt, en als ik nu in mijn speler kijk, zie ik dat hij gewoon opneemt als TUNER000.mp3.

Mijn conclusie heb eigenlijk niet gekeken toen er de orginele firmware opstond of het toen *.rec was dus waarschijnelijk deze nieuwe firmware maakt het ook mogelijk dat je direct kan op nemen in *.mp3 formaat van 96 kbps 32 khz.

Ik was zelf nog aan het uitzoeken of ik het geluidskwaliteit waar hij in opneemt of ik dat kan veranderen naar 128 kbps 44 khz maar heb nog geen mogelijkheid gevonden, wie weet dat er ergens een gehackte firmware is die dit wel mogelijk maakt.(waarschijnelijk lage kwaliteit ivbm auteurs rechten)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:03
Ik ben van plan em ook te gaan kopen (de 899)
en mijn vraag hier is: is er in een fabriek wel redelijk/goede ontvangst van de fm tuner?
Ik werk namelijk bij philips in drachten, zou daar goede ontvangst zijn?
Nog 1 vraag:
Zijn er ook nog slechte reviews? :9

Greetz Lieuwe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Lieuwe15 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:36:
Ik ben van plan em ook te gaan kopen (de 899)
en mijn vraag hier is: is er in een fabriek wel redelijk/goede ontvangst van de fm tuner?
Ik werk namelijk bij philips in drachten, zou daar goede ontvangst zijn?
Ik heb zelf binnen altijd wel een goeie ontvangst, ik weet niet precies wat er precies voor storing kan zorgen in die fabriek, dat moet je zelf maar even bekijken.
Zou zomaar kunnen zijn dat daar iets is dat voor storing zorgt.
quote:
Nog 1 vraag:
Zijn er ook nog slechte reviews? :9
Niet gezien, maar zoek maar ff met Google.
Al betwijfel ik of je wat zult vinden :)
quote:
Greetz Lieuwe
Groeten is niet nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:03
oke harstikkenen bedankt :) dat word hem dus ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ExTrEmE25
quote:
ulixes schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:03:

ik ben toevallig opzoek of er een nieuwe firmware uit is, en kwam dit tegen

REC file converter (1.7MB) - Download to convert your recorded REC files into WAV or MP3 files on your computer. http://www.iriveramerica.com/download/iRiverUms.exe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zemartino
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 15:33
Gloeiende. Ik heb de US firmware (1.25 UMS) op mijn ifp 799 gezet en nu krijg ik m op geen enkele mogelijkheid meer geconnect met mijn PC (XP sp2) noch mijn laptop (idem OS).

Het eerste dat er gebeurd is dat XP voor het eerst komt met een new device found wizard. Ik doorloop het process en krijg de fout:

"Een service installatie sectie in dit inf bestand is ongeldig"

Dat is dus met de standaard drivers van XP, op zowel pc en laptop.

Met de device drivers van iriver wordt de player wel herkend en succesvol geinstalleerd alleen verschijnt ie niet als drive in mijn explorer. Kortom, ik kom niet meer bij mijn player :(

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ExTrEmE25
ga eens naar control panel en dan generel formateer!

daarna sluit je speler aan op je pc via usb druk power on op je speler en als goed is moet ie het dan doen maar waarm firmware 1.25 erop 1.28 ums is er al een tijd.

ExTrEmE25 wijzigde deze reactie 17-07-2005 14:39 (38%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ExTrEmE25
quote:
zemartino schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:32:
Gloeiende. Ik heb de US firmware (1.25 UMS) op mijn ifp 799 gezet en nu krijg ik m op geen enkele mogelijkheid meer geconnect met mijn PC (XP sp2) noch mijn laptop (idem OS).

Het eerste dat er gebeurd is dat XP voor het eerst komt met een new device found wizard. Ik doorloop het process en krijg de fout:

"Een service installatie sectie in dit inf bestand is ongeldig"

Dat is dus met de standaard drivers van XP, op zowel pc en laptop.

Met de device drivers van iriver wordt de player wel herkend en succesvol geinstalleerd alleen verschijnt ie niet als drive in mijn explorer. Kortom, ik kom niet meer bij mijn player :(

[afbeelding]

Iemand suggesties?
en zet er andere firmware op
http://www.iriver.com/htm...egoryIdx=&tmpSearchString=

pak de usa versie want de eu versie is met geluids beperking staat er

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zemartino
quote:
ExTrEmE25 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:38:
ga eens naar control panel en dan generel formateer!

daarna sluit je speler aan op je pc via usb druk power on op je speler en als goed is moet ie het dan doen maar waarm firmware 1.25 erop 1.28 ums is er al een tijd.
Helaas, dat werkt niet. Met formateer blijft de huidige firmware gewoon gehandhaafd.

Ik heb m overigens gedowngrade omdat bij 1.28 de speler regelmatig vastliep bij het navigeren. Aangezien meer mensen US hebben draaien leek me dit ook geen probleem.

Jammer dat ik geen win98 systeem meer in de buurt heb..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zemartino
quote:
zemartino schreef op zondag 17 juli 2005 @ 15:00:
[...]

Helaas, dat werkt niet. Met formateer blijft de huidige firmware gewoon gehandhaafd.

Ik heb m overigens gedowngrade omdat bij 1.28 de speler regelmatig vastliep bij het navigeren. Aangezien meer mensen US hebben draaien leek me dit ook geen probleem.

Jammer dat ik geen win98 systeem meer in de buurt heb..
Never mind. Had ik beter opgelet had ik gezien dat ik de manager versie had gedownload. Ik ga mezelf even flink slaan :)

• zemartino
Ik zag het nog niet in dit topic voorbijkomen maar er is een gemodificeerde versie van firmware 1.28 beschikbaar. Ik heb m er ook maar opgezet inmiddels.

Deze firmware maakt hogere bitrates beschikbaar voor opnemen enerzijds en afspelen van ogg files anderzijds
info: http://www.misticriver.net/boards/showthread.php?t=24020
quote:
I`ve finished modded UMS 1.28 firmware for IFP-7xx series (now for 8xx also).
Thanks to Tomal for making it possible.
Changes: Extended OGG files bitrate limit - now from 64 to 230 kbps. Higher bitrates player cannot handle.
It`s just like Tomal did before.
Recording limits was removed too. But there is a problem - files with the bitrate higher than 160 kbps (recorded from FM-Radio) sounds bad when I plays them back.
That is not good. I don`t know why this happens.
That is all "fixes" I did.
You can try the firmware from:
For IFP-79x: http://www.sonycman.newmail.ru/files/ifp7xxtMOD.rar
For IFP-89x: http://www.sonycman.newmail.ru/files/IFP-8XXTMOD.rar
I`am using it without any problem

zemartino wijzigde deze reactie 18-07-2005 11:30 (3%)

• ExTrEmE25
quote:
zemartino schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:30:
Ik zag het nog niet in dit topic voorbijkomen maar er is een gemodificeerde versie van firmware 1.28 beschikbaar. Ik heb m er ook maar opgezet inmiddels.

Deze firmware maakt hogere bitrates beschikbaar voor opnemen enerzijds en afspelen van ogg files anderzijds
info: http://www.misticriver.net/boards/showthread.php?t=24020

[...]
thnx for sharing, ga deze erop zetten neem nog wel eens wat op via de radio en dan is hogere kwaliteit altijd lekkerder :)

• BetuweKees

BetuweKees

Flipje uit Tiel

heb sinds gister de firmware van mijn 899 omgezet naar UMS. een erg vervelend probleem wat ik hierbij tegen kom is dat bestanden nu niet meer alfabetisch worden afgespeeld maar in de volgorde waarin ze gekopieerd zijn. begrijp dat dit een bekend nadeel is van het gebruik van UMS. een oplossing hiervoor (behalve alle bestanden een voor een in volgorde gaan kopieren) heb iik echter niet kunnen vinden. iemand een suggestie?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• RedruM
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 04-08 10:25
Hm ik heb nu bijna een week de iFP-795.. wel goed qua geluid maar eigenlijk 2 problemen..

Hij loopt zo af en toe vast.. misschien wel 5 keer per dag (soort "storing" geluid voor 2 seconden en dan is ie uit).. en de radio ontvangst is gaar.. Hij schakelt steeds van mono naar stereo geluid.

Is dit te fixen via een firmware upgrade oid of kan ik em beter laten vervangen?

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
RedruM schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:26:
Hm ik heb nu bijna een week de iFP-795.. wel goed qua geluid maar eigenlijk 2 problemen..

Hij loopt zo af en toe vast.. misschien wel 5 keer per dag (soort "storing" geluid voor 2 seconden en dan is ie uit).. en de radio ontvangst is gaar.. Hij schakelt steeds van mono naar stereo geluid.

Is dit te fixen via een firmware upgrade oid of kan ik em beter laten vervangen?
Klinkt niet als een firmware probleem, maar gewoon een foutje in de speler.
Gewoon terugbrengen.

• ulixes
quote:
RoD schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:27:
[...]

Gewoon terugbrengen.
Zo denk ik er ook over.

• ExTrEmE25
quote:
RedruM schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:26:

ff voor de duidelijkheid ik heb een tijd terug 2 ifp 799 types gekocht, na een week op 1 speler klachten speelde bepaalde mp3's niet af, en de speler liep vast

door dit optelossen heb ik die speler geformateerd met de optie in de speler daarna totaal geen klachten meer, dus ik zou je aanraden formateer hem eerst zie je die optie niet staan in je speler? dan zul je er een nieuwe firmware op moeten zetten want deze functie zit wel in de nieuwe firmware ik zelf gebruik de ums 1.28

laat je bevindingen weten, ik ben benieuwd, stel je heb nog steeds klachten terug naar de winkel en beroep doen op je garantie

ExTrEmE25 wijzigde deze reactie 03-08-2005 23:06 (5%)

• Bobo_bo
  • Laatst online: 18-03-2008
quote:
BetuweKees schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 01:18:
heb sinds gister de firmware van mijn 899 omgezet naar UMS. een erg vervelend probleem wat ik hierbij tegen kom is dat bestanden nu niet meer alfabetisch worden afgespeeld maar in de volgorde waarin ze gekopieerd zijn. begrijp dat dit een bekend nadeel is van het gebruik van UMS. een oplossing hiervoor (behalve alle bestanden een voor een in volgorde gaan kopieren) heb iik echter niet kunnen vinden. iemand een suggestie?
Als je ze alfabetisch :? wil afspelen kun je eerst in Windows verkenner de files rangschikken op naam (rechter muisknop etc...) dan selecteren en overzetten, wil je ze op CD volgorde laat dan je ripprogramma er tracknummmers voorzetten... en anders handmatig met verkenner de volgorde van je nummers op je speler aanpassen...

• RedruM
Verlies ik niet mijn garantie door het upgraden van de firmware?

• ExTrEmE25
quote:
RedruM schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:44:
Verlies ik niet mijn garantie door het upgraden van de firmware?
nee verlies je niet lees de iriver site, plus als je die firmware erop heb gezet de speler nogmaals formateren, en zet daarna je muziek er op en testen of je nog steeds klachten heb.

• Billie
  • Laatst online: 03-09 21:20
quote:
RoD schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:27:
[...]

Gewoon terugbrengen.
Zeker wel een firmware probleem, volgens mij stuit hij dan op een VBR file met ID3v2 tags. Die verwijderen uit je VBR files en hij doet het vlekkeloos. :)

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Billie schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:03:
[...]

Zeker wel een firmware probleem, volgens mij stuit hij dan op een VBR file met ID3v2 tags. Die verwijderen uit je VBR files en hij doet het vlekkeloos. :)
Als je storing in je geluid hebt lijkt het mij niet kunnen dat dat van de firmware komt.
Of het moet al storing zijn in het liedje zelf, in dat geval heb ik het verkeerd begrepen.

• RedruM
Ok. bedankt voor de reacties so far.. heb de nieuwste firmware erop.. kijken of ie nog crashed nu.

btw, is jullie radio ontvangst ook shitty als je beweegt en je de speler in je broekzak hebt?
Als ik gewoon de speler op tafel heb liggen is het prima geluid en blijft ie gewoon op stereo, maar als ie beweegt dan schakelt die van mono naar stereo oid..

RedruM wijzigde deze reactie 05-08-2005 17:57 (57%)

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
RedruM schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:54:
Ok. bedankt voor de reacties so far.. heb de nieuwste firmware erop.. kijken of ie nog crashed nu.

btw, is jullie radio ontvangst ook shitty als je beweegt en je de speler in je broekzak hebt?
Als ik gewoon de speler op tafel heb liggen is het prima geluid en blijft ie gewoon op stereo, maar als ie beweegt dan schakelt die van mono naar stereo oid..
Ik heb eigenlijk altijd goeie ontvangst met mn speler gehad, bewegen was geen enkel probleem.

• ExTrEmE25
quote:
RedruM schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:54:

ik heb de ifp 799 maar ik zelf ben ook niet echt tespreken over de radio maar kan liggen waar je woont, heb wel redelijk geluid als ik stil sta maar fietsen met de radio is niet tedoen, plus dat stereo regelmatig wegvalt naar mono, dus hier hetzelfde

maar ja het kan er aan liggen dat ik in de randstad woon en ja teveel verkeer in de lucht en zodoende dat de radio tuner tezwak is in de iriver mp3 speler

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat zou inderdaad kunnen, ik woon op het "platteland" en ik heb vrijwel altijd goed radiogeluid.

• RedruM
interessant..sinds firmwareupgrade en het formatteren geen crashes meer gehad. M'n menu taal staat alleen op chinees nu ofzo :o

• ExTrEmE25
quote:
RedruM schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:20:
interessant..sinds firmwareupgrade en het formatteren geen crashes meer gehad. M'n menu taal staat alleen op chinees nu ofzo :o
lol heb je zeker die koreanse firmware erop gezet ff je taal veranderen naar engels hoe je daar komt haha weet ik niet zoek het ff uit lol >:)

• ulixes
Om de taal te veranderen zie Gemma in "het iRiver 7xx/8xx Serie Topic"

• Pesser001
Blijkbaar worden de ifp 7xx en 8xx vervangen door de t10, t20 en t30 serie.
Weet er soms iemand waar ik (in België) nog aan de 899 of 799 kan raken aan een redelijke prijs ?
Want op heel wat sites hebben ze er al geen meer

• Xas_
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 02-08-2011
quote:
Pesser001 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:39:
Blijkbaar worden de ifp 7xx en 8xx vervangen door de t10, t20 en t30 serie.
Weet er soms iemand waar ik (in België) nog aan de 899 of 799 kan raken aan een redelijke prijs ?
Want op heel wat sites hebben ze er al geen meer
Wel, ik heb de mijne (een iRiver IFP 899) op 12-08 besteld bij http://www.digimania.be en maandag de 15e was ie al geleverd want ie was in stock.
Ik heb er €200 voor betaald (België is altijd duurder dan NL maar de levering was gratis dus dat scheelt ook weer)
Nu heb ik een vraagje: ik zou mijn IFP 899 willen flashen, de firmware upgraden dus, mag ik daar zomaar die US firmware opzetten om die wet over gelimiteerd geluid, die in de EU geldt, te omzeilen of gaat dat niet?

CCNA Certified - CCAI Certified

• DJkim
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 09:16

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb ook IFP 795 even gehad en toen had ik meteen Koreaanse firmware erop gegooid en zonder probleem. Dus volgens mij moet het niet veel uitmaken als je er Amerikaanse firmware op gooit want hardwares zijn identiek.

Lucky Goldstar

• Xas_
Waarom precies de koreaanse firmware dan?
Ik zie deze firmware veel gebruikt worden.
Heeft deze andere voordelen ofzo?

• ExTrEmE25
quote:
Xas_ schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:55:
Waarom precies de koreaanse firmware dan?
Ik zie deze firmware veel gebruikt worden.
Heeft deze andere voordelen ofzo?
koreaanse en usa firmware heeft geen geluidsbeperking, de europese firmware wel omdat er in Frankrijk geluids niveaus wet is vandaar minder geluid in die firmware

• Xas_
Ok, ik dacht dat er mss nog een andere reden was ofzo :)
Kheb de mijne net geflashed met 1.29 US :D

• AquaBlue
Ik had laatst ook wat problemen met mn speler. Ergens een kortsluiting o.i.d., maar het leverde iig flinke ruis op en nog wat meer problemen. Ik heb het ding gewoon opgestuurd, maar formatteren kan blijkbaar ook (dacht dat niet kon met flash geheugen :9). In het boekje erbij heb ik er (nog) niets over gevonden, hoe doe je dat precies?

@Redrum: Ik heb mij eens laten vertellen dat er radio-ontvangers in de oortjes zitten, maar dat is volgens mijn bullshit. Als je m dan in je zak stopt, is het logisch dat hij de radiogolven minder goed kan ontvangen. Bewegen zou echter minder problemen moeten opleveren, tenzij je hele rondjes draait. Als je namelijk net met je lichaam tussen de zender en ontvanger zit...

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je de speler als UMS device ziet kun je volgens mij gewoon rechtermuisknop erop doen, en dan formatteren klikken.

• AquaBlue
Die van mij wordt niet herkend als UMS. Daarom heb ik ook per se die slome software nodig...

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je de speler nog hebt (of weer krijgt) kun je gewoon de UMS firmware erop zetten.

• AquaBlue
Maar je kunt hem dus niet formatteren met de standaardsoftware? UMS heeft - zoals eerder besproken in dit topic - enkele nadelen, dus ik heb liever de standaard...

• RoD
  • Niet online

RoD

Kijk ns wat je met de software kan doen, als je geen functie voor formatteren kunt vinden, zal het er ook wel niet opzitten.

• ExTrEmE25
ik zal het hier wat duiderlijker typen betreft het formateren!

zet de firmware UMS op je mp3 speler ga naar het menu Generals scroll naar beneden naar de ene laatste tekst in het menu je ziet hiert FORMAT staan, nu kun je hier de speler formateren.

een kleine aanvulling maar dat weet iedereen vast wel de muziek je op je speler staat word met formateren verwijderd, dus wil je die nummers niet kwijt maak een backupje naar je pc

• BetuweKees

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Nog even wat gebruikers reviews bij de grote topic:

Nu bijna twee maanden op de fiets onderweg samen met mijn 899, werkt perfect
+ AA batterijen, gaan lekker lang mee, en heerlijke te vervangen al haal ik de geadverteerde 32 uur bij lange na niet (ik denk een aan vrienden van me die een h10 hadden (als ik me niet vergis) en constant zonder juice zaten)
+ Antenne werkt erg goed, bijna overal door Europa FM radion kunnen luisteren, al geeft plat op de grond liggen in een tentje soms wat problemen

- De UMS firmware leek aanvankelijk makkelijk en handig, maar het gebrek aan een sorteer mogelijkheid zorgt er voor dat het meer frustratie dan gemak oplevert. ben gewoon weer de manager gaan gebruik dus (zolang je je niet in al te west europa bevind, is er vaak prima met pc's in internet cafes te kloten, zodat je precies kan doen wat je wil)

Tot zo ver, met een groet uit Tirana.

BetuweKees wijzigde deze reactie 15-09-2005 15:11 (10%)

• letatcest
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 13:09

letatcest

Kidult

Ik ben het volledig met BetuweKees eens, al twijfel ik nog of ik van de UMS firmware naar de normale terug ga (CD-s rippen met het I-river programmaatje is wel makkelijker trouwens, in geval van OGG doet ie het beter dan freecd-ripper en ja, ik koop over het algemeen mijn cd's nog en dan zitten er weer van die vervelende beveiligingen op etc. etc. u kent het wel)

Anyway, reden van bezoekje aan dit forum is: mijn batterijklepje ben ik verloren! ik dacht zeer onlangs nog: wat zit dat ding eigenlijk los, terwijl ik toch echt nog niet heel vaak een batterij vervangen heb.
Gister, na het sporten bleek dus dat ik het klepje kwijt was. Minpuntje van de speler dus (ik zocht een speler met: redelijk goed geluid, fm-tuner, 1GB en de mogelijkheid voor AA batterijen omdat die echt overal te krijgen zijn)
Overigens heb ik begrepen uit eerdere posts in dit forum dat als je het meldt bij I-river je een klepje opgestuurd krijgt (bij deze heb ik dat gedaan)

Schreef Cryptovaluta voor dummies | Joehoe! Een hele ouwe computer :-)

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat ding hoort niet los te zitten, normaal gesproken blijft dat ding gewoon zitten, wat je er ook mee doet. (niet té ruig natuurlijk)

• letatcest

letatcest

Kidult

ik vond hem een beetje makkelijk los schuiven, niet dat ie spontaan er vanaf leek te vallen, maar wel zodat als je hem bijvoorbeeld uit de broekzak van je trainingsbroek pakt na sporten los zou kunnen zijn gegaan (en nee, voor zover ik weet waren er geen vastklemdingetjes afgebroken, maar iedereen kent toch het probleem van batterijklepjes van afstandsbedieningen...)

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Letatcest schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:04:
ik vond hem een beetje makkelijk los schuiven, niet dat ie spontaan er vanaf leek te vallen, maar wel zodat als je hem bijvoorbeeld uit de broekzak van je trainingsbroek pakt na sporten los zou kunnen zijn gegaan (en nee, voor zover ik weet waren er geen vastklemdingetjes afgebroken, maar iedereen kent toch het probleem van batterijklepjes van afstandsbedieningen...)
Mijne zit al 3 jaar muurvast :) (vorige versie)
Hij klikt dicht en dan krijg je er geen beweging meer in, of je moet hem er met kracht afschuiven.

• letatcest

letatcest

Kidult

quote:
RoD schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:05:
[...]

Mijne zit al 3 jaar muurvast :) (vorige versie)
Hij klikt dicht en dan krijg je er geen beweging meer in, of je moet hem er met kracht afschuiven.
Eh.. nee, helaas, die ervaring heb ik nooit gehad, maar zoals ik al zei: er zijn meerderen in dit topic met hetzelfde prbl. maar i'll keep you posted of ik wel of geen vervangklepje krijg ;) daaruit kunnen we dan opmaken of het vaak voorkomt

• letatcest

letatcest

Kidult

Zo, na ruim drie weken wachten, geen replies gehad op mijn mailtjes en ineens vandaag in de bus:
een batterijklepje :)

Dat valt me dan toch wel weer mee ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Letatcest schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:14:
Zo, na ruim drie weken wachten, geen replies gehad op mijn mailtjes en ineens vandaag in de bus:
een batterijklepje :)

Dat valt me dan toch wel weer mee ;)
En? zit ie nu wel goed vast?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb een vraagje over die data-kabel (USB hé). Ik denk dat ik 'm kwijt gespeeld ben :(. Normaal ben ik netjes met dat soort dingen O-). Volgens Google moet ik een Veripart MiniUSB Hotsync cable hebben... Volgens mp3speler-sites ook. Nu vroeg ik mij af of veel van die spelers een standaardkabel gebruiken, en of ik die eventueel ook in de mediamarkt op de kop kan tikken? Scheelt me weer wat verzendkosten enzo...

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• zefert
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-05-2013
Is gewoon een standaard usb-kabel met een mini-plugje.
Ik gebruik soms wel eens de usb-kabel van de Iriver H-120 op de IFP-899
Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True