Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 03:25
Ik ben dus opzoek naar een MP3 speler , het liefst een flashspelertje met MIN 1GB
ik zag dus de iRiver iFP-899 mooie speler voor een redelijke prijs alleen kan ik haast geen ervaringen ervan vinden .
en ik kan niet echt een andere goed alternatief vinden van een goed merk en voor een mooie prijs.
dus een paar vragen

Hoelang gaat de batterij ong mee?
geen problemen met de speler ?
is het geluid goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
Voor een review zie: http://www.tomshardware.com/mobile/20040826/
Op het design na is er immers geen verschil tussen de 700 en de 800 serie van iRiver.
Zelf heb ik een 795 gehad, en die vond ik zo degelijk dat ik 'm nu opnieuw heb besteld (de vorige werd gestolen :'( ) Persoonlijk vind ik het uiterlijk van de 800 serie mooier, maar het usb-klepje van de 700 reeks lijkt me duurzamer (plastieken schuifje ipv rubberen klepje). Kan natuurlijk inbeelding zijn.

Om je vragen te beantwoorden:

- iRiver heeft het over 40u autonomie, maar dat is wel lichtjes overdreven. Hoe dan ook, volgens de THG-review haal je met één AA toch al 26u en dat stemt zowat overeen met mijn eigen ervaringen (elke werkdag zo'n 2u luisteren, en dat 12 à 13 dagen lang).

- problemen: niet dat ik weet. Altijd handig om de iriver-fora te checken, zo kom je wel 't een en 't ander te weten. De speler is firmware upgradeable, eventuele bugs kunnen dus weggewerkt worden.

- geluid: subliem, zeker in combinatie met een goede oortelefoon. Aanvankelijk waren er wel klachten over spelers waarop er bij lage volumes ruis ("white noise") te horen was, maar dat zou bij de nieuwste spelers ondertussen verholpen zijn. Die van mij had het ook, maar ik vond het geen echt bezwaar, ook al omdat ik de speler meestal in luidruchtige omgevingen gebruikte.

Volgens mij kan je er geen miskoop mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Van zodra hij binnen is bij de leverancier in kwestie ga ik die ook kopen :)

Dat bordeauxrood staat gewoon een heel stuk sjieker dan al dat metaal / mat grijs of zwart :p. En hij ondersteunt ogg vorbis - last but not least :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
iRiver spelers staan bekend om hun kwaliteit, als je er geen reviews van kunt vinden moet je toch echt beter zoeken.
Er zijn normaal gesproken geen problemen met de speler (zoals het hoort) en ik denk dat je er geen spijt van zal krijgen, dit zijn imho de perfecte flash spelertjes.
Ik heb zelf de voorganger van dit model gehad (256MB versie) en die doet het nog steeds perfect (2 jaar oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
De iRiver 700/800 serie is inderdaad zo'n beetje perfect.

iRiver: 899:

- Volgens THG 26 uur op 1 AA batterij
- 1GB
- OGG support
- FM radio
- FM recorder
- Voice recorder
- Line-in recorder
- Aansluiting voor externe microfoon
- Mp3 encoder (alle opnames direct als mp3 opslaan)
- fatsoenlijk vermogen voor zware koptelefoons
- fatsoenlijke controls
- fatsoenlijk design
- fatsoenlijke oordopjes meegeleverd
- fatsoenlijke prijs: pricewatch: iRiver iFP-899, 1GB (USB 2.0, Radio)

Betere flashspelers zijn er gewoon niet, de duurdere 900 serie onderscheidt zich alleen door het gebruik van een kleurendisplay.

[ Voor 66% gewijzigd door Yokozuna op 21-03-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
'k Heb die van mij nu besteld bij mp3spelers.nl, betrouwbare winkel toch?
Ik kom hier niet zo vaak, maar naar't schijnt stond die vroeger vermeld in de "shop survey". Nu vind ik die daar niet meer terug, ook niet onder "holland global"... Iemand enig idee hoe dit komt? :|

Btw, ook de fm-tuner op die iRiver is schitterend :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
In welke zin schitterend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Goede ontvangst, zelden storingen of ruis, eenvoudig om opnames te maken én leuk extraatje: met behulp van het manager-programma op je computer kan je de voorgeprogrammeerde stations een naam geven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hoe weet je dat van goede ontvangst, ik heb nu 2 reviews gelezen, alleen volgens mij niets kunnen vinden over radio prestaties. Goede ontvangst zou wel logisch zijn als de oordopjes als 'antenne' worden gebruikt ;)

Er zit volgens mij ook gewoon 1 record-knop op het ding, echt een pré voor opnemen. Ik weet ook bijna zeker dat de 899 het gaat worden, ultieme speler voor mij.

[ Voor 39% gewijzigd door Yokozuna op 21-03-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Dat van goede ontvangst weet ik omdat ik zelf al zo'n speler heb gehad gedurende een drietal maand. 8)7 :P

Maar goed, omdat je blijft aandringen, een heel kort sampletje dat ik er ooit eens mee heb opgenomen 8) : http://users.skynet.be/ulixes/TUNER000.MP3
Ik woon vlakbij Brussel, erg stedelijk gebied dus, misschien dat dat bijdraagt tot de goede ontvangst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een 795 en ben er zeer tevreden mee; het enige puntje wat ik tot nu toe heb meegemaakt is dat indien het heel erg koud is je binnen no-time door een batterij heen bent; record was wel ongeveer een half uurtje voor een AA batterij. Maar dat zegt misschien meer over de batterij (Philips) dan over de 795.

Trouwens ik heb wel zeer slechte ervaring met mp3spelers.nl, ik had hem daar eerst gekocht maar hoop gezeik en daarna bij mp3man in rotterdam gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
ulixes schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:25:
Dat van goede ontvangst weet ik omdat ik zelf al zo'n speler heb gehad gedurende een drietal maand. 8)7 :P

Maar goed, omdat je blijft aandringen, een heel kort sampletje dat ik er ooit eens mee heb opgenomen 8) : http://users.skynet.be/ulixes/TUNER000.MP3
Ik woon vlakbij Brussel, erg stedelijk gebied dus, misschien dat dat bijdraagt tot de goede ontvangst...
Zeer goed inderdaad! Moet heel veel moeite doen om ruis te horen (hoor het eigenlijk nieteens). Deze serie verdient wel een eigen topic ja.
Trouwens ik heb wel zeer slechte ervaring met mp3spelers.nl, ik had hem daar eerst gekocht maar hoop gezeik en daarna bij mp3man in rotterdam gehaald.
Bovendien zijn er goedkopere winkels :)

[ Voor 32% gewijzigd door Yokozuna op 21-03-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:53
Mijn zus heeft de 895, enige nadeel is dat hij wel erg groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
ik heb de 899 besteld 8)
bij mp3spelers.nl ik heb echter een vrij goede ervaring met deze webshob

maar ik bestel em hier omdat ze hem bij mp3man niet meer hebben (die zou ik gewwon ff kunnen oppicken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zoutvat schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:38:
Mijn zus heeft de 895, enige nadeel is dat hij wel erg groot is.
Hij past makkelijk in je broekzat of andere zakken, dus what's the deal? HDD spelers zijn bijv. veel groter. De 899 is niet bijzonder veel groter dan de Creative N200 of de Samsung Yepp 1GB, de enige concurrenten van deze speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Nog een kleine "issue" die je wel eens tegenkomt op iRiverfora betreft de overdrachtsnelheid van de speler. Ook al beschikken de modellen vanaf 256mb over usb 2.0, toch blijkt het overzetten van bestanden soms nog vrij traag te gaan, zeker wanneer je de ums-firmware gebruikt.

Voor mij persoonlijk geen probleem, enerzijds omdat ik toch geen 2.0-poorten heb op mijn computer, anderzijds omdat dat beetje extra tijd me niet echt stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
2MB/s toch zoiets? Komt gewoon door goedkope/trage CF/SD kaartjes die dan gebruikt worden. Voor die doorvoersnelheid voldoet USB1.1 volgens mij ook, maarja.

[ Voor 27% gewijzigd door Yokozuna op 22-03-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:27

GieltjE

Niks te zien...

Mijn ervaring is dat als je mp3-vbr gaat gebruiken je snel naar de UMS firmware gaat grijpen.
Deze skipt naar het volgende nummer als hij het nummer niet "leuk" vind (sommige mp3-vbr's doen nogal es raar), de manager firmware reset. Met als gevolg dat met de shuffle functie die hetzelfde is dit nogal irri is (dat merk je alleen als hij reset steeds, vooral irritant als zo'n vbr-mp3 in het begin staat).

Verder ben ik bijna helemaal tevreden over mijn 899, alleen het rechter oordopje tikt als je het kabeltje iets teveel beweegt (lees lichte hoofdbeweging of wind is al genoeg). Is dit normaal of moet ik dit niet accepteren (rma'en?)?

Verder is dit echt een top speler, heb hem een paar dagen en al veel plezier van gehad.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
wat is een mp3-vbr ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Variable bit rate.
Dus niet vast op bijvoorbeeld 128kbps, maar varierend tussen bijvoorbeeld 80 en 192kbps. Als het qua geluid nodig is gaat ie richting de 192, of als er niet veel verschillende frequenties zijn gaat ie naar de 80. Levert betere geluidskwaliteit met een kleiner bestand.

FAQ vraagje imho

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
hmmm... ik heb een geweldige Iriver discman al poosje... zoek nu een flashplayer... maar wat ik zo ontzettend slecht vind is dat er nog geen 1 player is die mooi, klein, goede kwaliteit en features heeft MET geheugenuitbreiding.

zeker als je discman gewend ben kan je gewoon niet meer zonder geheugenuitbreiding...

Nu komt er heel binnenkort wel een Lexar LDP-800 uit... met SDslot... maar dat is dan ook echt de enige.

Helaas bouwt Iriver (mijn favo) geen players met geheugenuitbreiding... ontzettend jammer...

de 899 is een geweldige speler, heb hem in mn handen gehad... alsie een sdslotje had zou hij in mn handen blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Inderdaad, maarja ach, 1GB puur voor muziek is gewoon zat. Op vakantie zou je waarschijnlijk ook niet meer dan 14 albums meenemen.

Een film van 1.4GB past er niet op nee, maar films kun je gewoon downloaden, beetje fatsoenlijk up&download kost niet veel meer tegenwoordig. Ik zie die 1GB dus niet als een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 11:53
Wie van jullie kan me iets vertellen over de kwaliteit van de voicerecorder? Ik wil hem voornamelijk daarvoor gaan gebruiken in een omgeving met zeer veel geluid. Kan ik mezelf dan toch nog verstaan ondanks alle omgevingsgeluiden? (racegeluiden) en hoelang kan ik in de slechtste kwaliteit opnemen op een 256 MB stick?

Alvast dank!

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Imho zit het met de kwaliteit wel goed, ik heb in school ns wat opgenomen, en dat was ondanks het lawaai in de klas gewoon goed te verstaan, prima kwaliteit.
Volgens mij kun je wel 2 dagen ofzo opnemen op slechtste kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ooit de ifp 390t gehad, en die is qua specificaties redelijk hetzelfde als deze. En ik kan je vertellen: de kwaliteit van de voicerecorder was de beste die er toen te krijgen was, iig op een mp3 speler ingebouwd dan. Verder prima dingetje. Ik ben erover aan het denken om deze te gaan halen, vooral omdat die 390t me ook zo ontzettend goed beviel. iriver is tot nu toe verreweg het beste merk spelers die ik ben tegengekomen. Zijn soms wel wat duurder, maar wat je er voor terugkrijgt is wel erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De 899 is ongeveer hetzelfde geprijst als de Creative N200 of de Samsung Yepp 1GB, dus ook dat is geen reden meer om voor een ander merk te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
ik heb hem ondertussen ,
en ik moet zeggen hij bevalt erg goed :)
hij is ietstje groter als verwacht (iets dikker als die blokker dingen)
de geluidskwaliteit is erg goed beter als mijn ipod
ik zal zo wat pics posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bij deze speler zou ik graag willen weten of die joystick wel degelijk is en niet fragiel ofzo (ook de andere knopjes). Ook of ik met dit apparaatje toch wel 2 jaar vooruit kan...

Ik las net dat de software niet meer te gebruiken is als je de UMS firmware eropzet. Ik zou dit denk ik meteen doen, omdat hij dan overal te gebruiken is, maar hoe kan ik dan nog andere firmware erop zetten en kan ik de software wel weer gebruiken als ik erna weer een software firmwareversie eropzet?
Niet dat je dadelijk dat ding maar 1 keer kunt upgraden naar UMS en daarna nooit meer kunt upgraden of terug kunt draaien naar software firmware.

Hij kan alleen op ubs 2.0 gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
- De joystick vond ik persoonlijk niet echt fragiel. Mits je er wat voorzichtig mee omspringt moet 2 jaar zeker lukken. Als ik me niet vergis heb je trouwens 24 maanden fabieksgarantie op die iRivers.

- Je kunt wel degelijk blijven switchen tussen UMS- en managerfirmware:
http://www.iriver.com/html/support/faq/sufq_view.asp?idx=46

- Hij kan zowel op usb 2.0 als op 1.1 gebruikt worden (zelf getest met m'n oude 795).

// Al twee weken geleden een nieuwe 795 besteld bij mp3spelers.nl en nog altijd nix ontvangen :'( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk toch dat ik 1 van deze twee spelers ga halen:

iRiver iFP 999 1 GB
iRiver iFP 899 1 GB

Dit omdat het flashspelers zijn en dus wel tegen een stootje kunnen, ook lijkt me 1 gig toch wel egnoeg op vakanties, het zijn toch zo'n 8 cd's die je erop kunt zetten, voor een vakantie van zo'n 14 dagen is dit echt wel voldoende, je luistert immers niet de hele dag muziek en voor door de week is het ook meer dan genoeg. Ook pas hij goed in je broekzak en is klein, dit vind ik ook belangrijk. Het scheelt me tevens geld en ik haal evengoed kwalteit én een hoop functies in huis. Vooral bij de 999.

Als je een map(bijv. de map Chemical Brothers - Push the Button) via UMSfirmware naar de speler kopieert, herkent hij het mapje dan ook op de speler? Dus moet ik dan bijv. op enter drukken om in d emap te komen en de nummers te kunnen kiezen? Dit lijkt me wel, maar vraag het graag even na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eigenlijk zo'n mp3-speler in de winkel halen, is gemakkelijker met reparaties enzo, dat opsturen etc. vind ik teveel rompslomp. En ze zijn bij mp3spelers.nl en bij mp3man.nl niet uit voorraad leverbaar. In welke electronicazaken leveren ze eigenlijk Iriver-producten zoals de 2 spelers die ik hierboven genoemd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een map(bijv. de map Chemical Brothers - Push the Button) via UMSfirmware naar de speler kopieert, herkent hij het mapje dan ook op de speler? Dus moet ik dan bijv. op enter drukken om in d emap te komen en de nummers te kunnen kiezen? Dit lijkt me wel, maar vraag het graag even na :)
Ik heb zelf een 190TC maar ik neem aan dat het op de 899 hetzelfde werkt.
Als je de joystick naar beneden drukt krijg je de root van de speler te zien. Hierin kunnen mappen en losse nummers staan. Als je de map selecteerd en dan joystick naar rechts ga je de map in, naar links in terug naar de root of bovenliggende map.. Dan met omhoog en omlaag het nummer selecteren nogmaals naar links en hij speelt hem af.
je kan trouwens verschillende repeat standen kiezen. Herhalen van nummer, map of alle bestanden.
Omdat ik mijn 190TC gesloopt heb, heb ik de 799 besteld die vind ik er iets mooier uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:05

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:35:
Ik wil eigenlijk zo'n mp3-speler in de winkel halen, is gemakkelijker met reparaties enzo, dat opsturen etc. vind ik teveel rompslomp. En ze zijn bij mp3spelers.nl en bij mp3man.nl niet uit voorraad leverbaar. In welke electronicazaken leveren ze eigenlijk Iriver-producten zoals de 2 spelers die ik hierboven genoemd heb?
Mediamarkt.

Maar als het prijsverschil nogal groot is, zou ik eigenlijk gewoon online bestellen. Want zoveel kan er niet stuk gaan aan zo'n speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan weer klote, want hier in de buurt zit echt geen Mediamarkt. Woon in de buurt van Venlo (Horst) en de dichtsbijzijnde is in Heelren volgens mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Naja, ik zeg niet dat Mediamarkt de enige is die iRiver verkoopt, maar de Mediamarkt was het enige wat ik me kon herinneren :)
Dixons heeft ook nog een tijdje iRiver verkocht, maar daar zijn ze kennelijk mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:02
MPmad schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:53:
Naja, ik zeg niet dat Mediamarkt de enige is die iRiver verkoopt, maar de Mediamarkt was het enige wat ik me kon herinneren :)
Dixons heeft ook nog een tijdje iRiver verkocht, maar daar zijn ze kennelijk mee gestopt.
Eigenlijk, MM verkoopt ook niet zeker weten iRivers. Zo verkoopt de Media MArkt in Almere ze niet.

Niet erg, neem je toch gewoon een iAudio? ;);)

Ik zou voor de 999 gaan, mooi design, geweldige functies.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een nadeel is van die UMS Firmware bij de 999 is dat je wel kunt recorde, maar je kunt de file .rec natuurlijk niet omzetten in mp3, dat kan alleen met de software toch? Dus als je iets wilt opnemen (radio, voice) moet je de firmware omzetten naar Manager, wil je het in mp3-formaat krijgen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
coptician schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:02:
Eigenlijk, MM verkoopt ook niet zeker weten iRivers. Zo verkoopt de Media MArkt in Almere ze niet.

Niet erg, neem je toch gewoon een iAudio? ;);)

Ik zou voor de 999 gaan, mooi design, geweldige functies.
Enige voordeel is de grotere display maar daar betaal je dan ook voor en het maakt de speler zelf ook groter. Hij ziet er verder prima uit, maar de vraag is of je alleen voor het display het extra geld overhebt, het gaat uiteindelijk toch om de muziek en de menu's etc. van de 899 zijn ook gewoon gebruikersvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:23:
[...]

Enige voordeel is de grotere display maar daar betaal je dan ook voor en het maakt de speler zelf ook groter. Hij ziet er verder prima uit, maar de vraag is of je alleen voor het display het extra geld overhebt, het gaat uiteindelijk toch om de muziek en de menu's etc. van de 899 zijn ook gewoon gebruikersvriendelijk.
de 899 is groter als de 999, zelf uitgetekend, ook de iaudio's die zijn allemaal kleiner als de 899, dat is een lomp ding tegenover de rest... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Bwof, de 899 is iets langer en dikker, maar ook iets smaller dan de 999.
Qua design is die laatste imo wel mooier dan de 899, maar die heeft dan weer als voordeel dat hij gewone penlites gebruikt ipv een ingebouwde accu (batterij versleten of stuk = speler waardeloos).

[ Voor 3% gewijzigd door ulixes op 05-04-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel ik heb me gister de creative muvo N200 aangeschaft in het begin was ik nog ah twijfelen tussen deze en de iRiver 899

Maar ik had al op voorhand besloten de creative te nemen omwille van de grootte en wel toen ik in mediamarkt stond toen verschoot ik echt want die iRiver was nog groter en logger dan ik me had kunnen inbeelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:48
De iRiver iFP-899 is geen mass storage device en je _moet_ dus de meegeleverde software gebruiken, aldus het Tom's Hardware artikel in deze thread. Is dit waar? Dat zou namelijk al meteen een reden voor mij zijn om 'm niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wacko schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 17:34:
De iRiver iFP-899 is geen mass storage device en je _moet_ dus de meegeleverde software gebruiken, aldus het Tom's Hardware artikel in deze thread. Is dit waar? Dat zou namelijk al meteen een reden voor mij zijn om 'm niet te kopen.
Nee, dit hangt van de firmware af, er is UMS firmware en er is firmware waarbij je de software moet gebruiken om em aan te sluiten op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
Ah ok :) dat scheelt wel. iRiver is een erg fijn merk vond ik altijd al.
Toch overweeg ik nog Samsung Yepp en iAudio modellen, zijn over het algemeen iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Voor zover ik weet is iAudio juist duurder dan iRiver.
Over welke modellen hebben we het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
Je hebt gelijk. Van de alternatieven die ik op het oog had is de Samsung Yepp YP-MT6Z goedkoper en zijn de iAudio U2 en G3 inderdaad duurder (en niet zo'n beetje ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Maar de Samsung heeft minder uitgangsvermogen (2 x 10mW) en geen tuner.

Off-topic: meer dan twee weken geleden m'n iFP795 besteld bij mp3spelers.nl en nog steeds niks ontvangen. Nu ja, blijkbaar hebben ze de spelers niet meer op voorraad, maar ze zouden op z'n minst e-mails kunnen beantwoorden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Dit is de reden waarom het zo lang duurt.
Tweakers.net heeft vernomen dat de activiteiten van MP3speler.nl om persoonlijke redenen zijn gestaakt. We hebben (nog) geen reden om aan te nemen dat er sprake is van een financiële calamiteit.
Wel is de shop telefonisch en per email onbereikbaar en om die reden wordt bestellen bij MP3speler.nl absoluut afgeraden. De kans dat er niet geleverd wordt is zeer groot. Alle Pricewatch-prijzen zijn dan ook onzichtbaar gemaakt.

Zodra meer bekend wordt zal dat hier worden gemeld.
http://www.tweakers.net/shopsurvey/2286

Maar ik neem aan het het nog wel goedkomt, aangezien ze aangesloten zijn bij Thuiswinkel.
Evengoed een vervelende situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de iAudio 5 1 GB???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:58:
Wat een nadeel is van die UMS Firmware bij de 999 is dat je wel kunt recorde, maar je kunt de file .rec natuurlijk niet omzetten in mp3, dat kan alleen met de software toch? Dus als je iets wilt opnemen (radio, voice) moet je de firmware omzetten naar Manager, wil je het in mp3-formaat krijgen, toch?
nee. Ik heb de 390-t gehad, maar die neemt gewoon meteen op in .mp3. Er zit namelijk een mp3 en/decoder ingebouwd in de speler. Dit heeft ook als voordeel dat radioprogrammas en ook voicerecords in erg goede kwalitieit worden opgeslagen, dat ze ook meteen al een kleine grootte hebben, en dat ze in het standaard formaat staan.

Edit: ik kom btw uit melderslo haha :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
MPmad schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:17:
Dit is de reden waarom het zo lang duurt.

[...]

http://www.tweakers.net/shopsurvey/2286

Maar ik neem aan het het nog wel goedkomt, aangezien ze aangesloten zijn bij Thuiswinkel.
Evengoed een vervelende situatie.
gdvrdmme :(

Hopelijk gaat het inderdaad niet om een "financiële calamiteit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:21:
Heeft iemand ervaring met de iAudio 5 1 GB???
Waarom vraag je dat in godsnaam in dit topic?

Daar is [rml][ MP3/OGG] Cowon iAudio MP3 spelers[/rml] voor bedoelt :)
En verder zal er verder op het net wel wat nuttigs te vinden zijn, onder andere www.iaudiophile.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:54:
[...]

Waarom vraag je dat in godsnaam in dit topic?

Daar is [rml][ MP3/OGG] Cowon iAudio MP3 spelers[/rml] voor bedoelt :)
En verder zal er verder op het net wel wat nuttigs te vinden zijn, onder andere www.iaudiophile.net.
sorry, had het ook in het andere topic moeten vragen. Heb ook al op het web gezocht (en dingen gevonden hoor), maar dacht, misschien kan iemand hier ene goede review geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:24:
[...]

sorry, had het ook in het andere topic moeten vragen. Heb ook al op het web gezocht (en dingen gevonden hoor), maar dacht, misschien kan iemand hier ene goede review geven.
Er worden hier niet zomaar reviews aan de lopende band uitgedeeld hoor :P
Reviews kun je zoeken op Google, en met de search op GoT zelf, met specifieke vragen kun je terecht in topics die daarvoor bedoelt zijn.

Is het misschien zinvol om hier het algemene iRiver 7xx/8xx Serie Topic van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Ik heb op andere sites gelezen dat sommige mensen bij zowel de ifp799 als de 899 een of ander storend achtergrond geluid hebben bij stille passages. Lijkt niet een structureel probleem te zijn maar alleen bij sommige exemplaren voor te komen.
Iemand hier daar last van?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik snap niet dat het zo erg is dat de 899 een halve centimeter dikker is (of wat dan ook) dan de rest, hij past toch makkelijk in een jas/broekzak, daar gaat het uiteindelijk toch om?
Maar de Samsung heeft minder uitgangsvermogen (2 x 10mW) en geen tuner.
En geen aansluiting voor een externe microfoon, de 899 wel. Misschien slechts een klein voordeel, maar voor sommigen (als ik) is dit erg handig. Je kunt zo bijvoorbeeld makkelijk hele concerten opnemen met acceptabele kwaliteit, muziek in de band-oefenruimte opnemen etc.

[ Voor 50% gewijzigd door Yokozuna op 06-04-2005 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Oef, gisteren toch nog m'n 795 binnengekregen van mp3spelers.nl :)
Prima verpakt overigens _/-\o_

Aangezien die speler voor m'n zus is, en ik er zelf ook opnieuw een wil, zat ik te twijfelen tussen de versies met 512mb en die met 1024mb. Ik vroeg me ook af wat nu precies de kleuren van de spelers zijn?

795 => zwart/grijs
895 => volledig zwart

799 => zwart/grijs volgens mp3spelers.nl, paars/grijs volgens mp3man.nl en iriver zelf??
899 => rood/zwart

Hoe zit het nu juist met die 799?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Dan zou ik uitgaan van iRiver, natuurlijk :)
Ik denk dat mp3spelers.nl voor het gemak dezelfde foto's bij de 795 en de 799 geplaatst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 06 april 2005 @ 10:19:
Ik snap niet dat het zo erg is dat de 899 een halve centimeter dikker is (of wat dan ook) dan de rest, hij past toch makkelijk in een jas/broekzak, daar gaat het uiteindelijk toch om?
Yup en wil je 'm dunner, dan krijg je die vervelende AAA batterijtjes van een uur of 10 - 15.

Ik schrok wel even van het verschil op tom's hardware: 40uur opgegeven, 26uur in het echt. Hebben ze de EQ aan staan op een flink volume ofzo?
Naja, nog steeds meer dan mijn Rio Carbon nu. Daar wil ik misschien vanaf, voor zo'n 899... of 799... :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me wel op dat deze spelers bijna nergens meer op voorraad zijn, komt er een nieuw model ofzo :P Deze zomer zat ik nog naar dit spelertje te kijken en toen was ie 400 € ofzo, nu nog maar 150 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net dat UMS behoorlijk waardeloos is. Je speler wordt nu herkend als USB Mass Storage Device, maar een heleboel belangrijke functies (zoals naar andere radio zender, snelle USB transfer) zijn uitgeschakeld :/

Daar heeft de Creative N200 of V200 toch voordeel, naast grootte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm ja, nu begin ik te twijfelen of ik de ifp 999 nog wel wil halen.... Maar die accu van 40 uur is ideaal en die functies / kleurenscherm ook. Ik zou deze of de iaudio 5 halen, maar die iaudio werkt op aaa en heeft maar een duur van 20 uur, daarnaast geen kleurenscherm. Geluidskwaliteit is daarentegen top en de duurzaamheid lijkt me ook beter. Het verschil in prijs is zo'n 10 euro...Wie kan mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Neem dan de iAudio G3. Kan hetzelfde als de i5, maar deze gebruikt wel AA batterijen en kan daardoor (theoretisch) 50 uur op een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:08:
Neem dan de iAudio G3. Kan hetzelfde als de i5, maar deze gebruikt wel AA batterijen en kan daardoor (theoretisch) 50 uur op een batterij.
die lijkt me veel minder degelijk en heb het ook gelezen in reviews dat hij niet echt degelijk is in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben persoonlijk ook niet zo te spreken van de geluidskwaliteit van iaudio, voor mijn gevoel "te gemaakt" geluid. Ben tot nu toe nog geen spelers tegengekomen die aan iriver kunnen tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag over die UMS Of Manager firmware. Als je gewoon de Manager Firmware hebt, wordt hij dan helemaal niet herkend als Mass Storage?? Dat zou jammer zijn. Kan ik met de Manager Firmware ook gewoon .doc bestanden etc. erop zetten zonder de software te gebruiken? Dit is heel handig, muziek hoef ik niet met plug & play perse als de software ook goed werkt, maar zo'n tekstbestanden enzo, is wel erg fijn als je dat zo erop kunt zetten via plug play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Manager Firmware herkent hij hem iig niet als Mass Storage Device. Of je er tekstbestanden op kunt zetten weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Met manager firmware kan je er wel andere bestanden opzetten (.doc, .jpg, ...) maar dat kan volgens mij alleen met behulp van de manager software (dus niet plug&play).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 09:23:
Yup en wil je 'm dunner, dan krijg je die vervelende AAA batterijtjes van een uur of 10 - 15.
Precies.
Ik schrok wel even van het verschil op tom's hardware: 40uur opgegeven, 26uur in het echt. Hebben ze de EQ aan staan op een flink volume ofzo?
Bij het merendeel van de mp3 speler meten ze de batterijduur bij het afspelen van mp3's van veel lagere bitrate (64kbit vaak) hier is veel minder rekenkracht voor nodig. Dit heeft minder invloed op de batterijduur dan het signaal voor de oordopjes. 40 -> 26 uur is dus redelijk normaal, neemt niet weg dat het nergens op slaat. Fabrikanten moeten gewoon batterijduur bij afspelen van 128kbit mp3's weergeven.
Deze zomer zat ik nog naar dit spelertje te kijken en toen was ie 400 € ofzo, nu nog maar 150
Een jaar geleden waren de top flashspelers van iRiver inderdaad bijna onbetaalbaar. 155 euro vind ik wel een prima prijs. Stuk beter betaalbaar dan iAudio en nauwelijks duurder dan Samsung/Creative.

[ Voor 23% gewijzigd door Yokozuna op 09-04-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ulixes schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 13:38:
Met manager firmware kan je er wel andere bestanden opzetten (.doc, .jpg, ...) maar dat kan volgens mij alleen met behulp van de manager software (dus niet plug&play).
En dus niet met UMS Firmware begrijp ik..

Edit: Manager Firmware is zo slecht nog niet. Je hebt software nodig om muziek op je speler te zetten, maar met die software kun je het nu ook mooi ordenen. Bovendien als ik bij mezelf naga hoevaak ik mijn speler op een andere computer wil aansluiten, is dat zo ongeveer verwaarloosbaar. Hierbij zijn voor mij de Creative V200 en N200 (wat the hell is het verschil tussen die twee [behalve grootte :P]) geen partij meer ^^

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb nu een paar dagen mijn iFP-899, en ik moet zeggen dat ik er erg content van ben, jaja :). Leuk spelertje, een goeie fm-tuner (beter dan die van mijn stereoketen in ieder geval :p, maar daar is wel iets mis mee denk ik...). De fm-tuner doet het dus goed, leuk extraatje vind ik, en natuurlijk ben ik ook blij dat ie ogg vorbis ondersteunt :). Ik vond het ook niet zo leuk dat hij niet standaard als USB-device herkend werd, ik moest eerst nog drivers en dan nog de software installeren om er goed mee te kunnen werken, maar ik denk dat die software toch wel een stuk praktischer is dan gewoon in Explorer te werken (verslepen van bestanden, flashen van firmware, evt. ook batterijniveau checken, overgebleven ruimte op mp3-speler enz.). Ik heb ondertussen al geflasht naar de laatste firmware, en hij staat al tjokvol :). Goed geluid, de equalizer doet het niet slecht vind ik, hij kan hard voor zo'n klein ding, en de oortelefoontjes zijn - jawel - van Sennheiser :). Geen slecht woord dus - en nu moet ik niet meer lopen zeulen met mijn enorme schelptelefoons (ook van Sennheiser, maar wel beetje onpraktisch).

De discman gaat de kast in, definitief zou ik zo zeggen :p

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Bovendien als ik bij mezelf naga hoevaak ik mijn speler op een andere computer wil aansluiten, is dat zo ongeveer verwaarloosbaar.
Precies, dat maakt het nog minder boeiend dat je software nodig hebt. Het kost je wat extra muisklikken als je wat mp3's op je speler wilt zetten, big deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Yokozuna schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:10:
[...]

Precies, dat maakt het nog minder boeiend dat je software nodig hebt. Het kost je wat extra muisklikken als je wat mp3's op je speler wilt zetten, big deal.
Maar voor mensen die dat wel doen is het wel heel handig ;)
En persoonlijk vind ik UMS handiger dan welke software dan ook om mp3'tjes/bestanden op je mp3 speler te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Handiger in de zin van; scheelt een paar muisklikken? Zo'n gigantisch voordeel is dat niet.

Of UMS firmware een voordeel is als je bij anderen wat wilt overpompen op je speler is ook maar de vraag, want 1GB opslagruimte -> een fatsoenlijke film past er niet op en mp3'tjes kun je makkelijk thuis downloaden, voor films geldt dat tegenwoordig ook steeds vaker etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Yokozuna op 11-04-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Yokozuna schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:32:
Handiger in de zin van; scheelt een paar muisklikken? Zo'n gigantisch voordeel is dat niet.

Of UMS firmware een voordeel is als je bij anderen wat wilt overpompen op je speler is ook maar de vraag, want 1GB opslagruimte -> een fatsoenlijke film past er niet op en mp3'tjes kun je makkelijk thuis downloaden, voor films geldt dat tegenwoordig ook steeds vaker etc.
Ik kan zelfs met 256MB nog wel aardig wat dingetjes vinden die ik naar bijvoorbeeld vrienden wil transporteren, maar dat is misschien ook wel persoonlijk :)
Ik bedoelde handiger in de zin van: overzichtelijker, en makkelijker.
Je kan gewoon knippen en plakken, in plaats van steeds software op te moeten starten, ik vind het een enorm voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Die kleine dingetjes verstuur ik wel via internet, toch prima upload met ADSL tegenwoordig. Zoveel exclusiefs heb ik tegenwoordig ook niet meer, als anderen iets dat ik heb niet van internet kunnen halen gaat het meestal wel van p2p progjes... maargoed
Je kan gewoon knippen en plakken, in plaats van steeds software op te moeten starten, ik vind het een enorm voordeel.
Nogmaals 'steeds software opstarten', big deal, duurt een paar seconde. Met de iRiver software kun je volgens mij gewoon bestanden van directory naar directory slepen, lijkt me vrijwel even snel als kopieren/plakken. 'enorm voordeel' vind ik enorm overdreven :)

B.t.w. ik vind ook dat elke mp3 speler gewoon standaard als opslagapparaat in Windows moeten worden gezien, wat is nou het voordeel voor de fabrikant dat wij telkens hun programma gebruiken... Ik kan niets bedenken.

[ Voor 27% gewijzigd door Yokozuna op 11-04-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:12:
B.t.w. ik vind ook dat elke mp3 speler gewoon standaard als opslagapparaat in Windows moeten worden gezien, wat is nou het voordeel voor de fabrikant dat wij telkens hun programma gebruiken... Ik kan niets bedenken.
Misschien heeft dat te maken met de firmware. Het maakt ze namelijk inderdaad ook niets uit, anders kwamen ze niet met UMS, of is UMS niet door iRiver gemaakt (of aangepast voor iRiver modellen)?

Enneh, twee mensen hebben hun mening pas gegeven over het uiterlijk van de twee (dat is zo ongeveer het enige om over te discussiëren onderling :P). Ik vind de 799 iets mooier, omdat hij mij kleiner lijkt. De 899 komt zo bol en uit de kluiten gewassen over. Helaas kan ik dit alleen baseren op plaatjes op internet. Mensen die ze alle twee vastgehouden hebben? En meningen? Postuhh! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Yokozuna schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:12:
Die kleine dingetjes verstuur ik wel via internet, toch prima upload met ADSL tegenwoordig. Zoveel exclusiefs heb ik tegenwoordig ook niet meer, als anderen iets dat ik heb niet van internet kunnen halen gaat het meestal wel van p2p progjes... maargoed

[...]

Nogmaals 'steeds software opstarten', big deal, duurt een paar seconde. Met de iRiver software kun je volgens mij gewoon bestanden van directory naar directory slepen, lijkt me vrijwel even snel als kopieren/plakken. 'enorm voordeel' vind ik enorm overdreven :)
Ja, dat zal best, maar voor mij is het een bron van ergernis ;)
Gewoon in verkenner van je ene hdd naar de andere hdd slepen, dat vind ik geweldig :*)

Ik kan ook wel dingen via internet versturen, maar het komt toch voor dat ik met mn mp3speler dingen bij vrienden op de pc zet, zowel kleine als grote dingen (heb een Archos Gmini 400).

Nogmaals, het is mijn persoonlijke mening, ik vind software gewoon irritant, jij kunt daar natuurlijk anders over denken :)

hmm, dit gaat ook wel lichtelijk offtopic

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 11-04-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
iets wat ik wel jammer vind is ik heb de (nieuste ? firmware) eropgezet maar toen ik bij mijn neef was en ik wou een paar mp3tjes naar de pc uploaden lukte het niet :(

verder gaat de batterij bij mij rond de 30 uur mee met een 1700mah oplaadbare batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:16:
Enneh, twee mensen hebben hun mening pas gegeven over het uiterlijk van de twee (dat is zo ongeveer het enige om over te discussiëren onderling :P). Ik vind de 799 iets mooier, omdat hij mij kleiner lijkt. De 899 komt zo bol en uit de kluiten gewassen over. Helaas kan ik dit alleen baseren op plaatjes op internet. Mensen die ze alle twee vastgehouden hebben? En meningen? Postuhh! :9
Ik heb tot nog toe enkel de 700-serie in handen gehad en ik ben ook van plan erbij te blijven.
De 800's vind ik wel erg gestroomlijnd en mooi, vooral dan de sinds kort volledig zwarte 895, maar toch zijn er twee dingen die ik verkies aan de 700's:

1) het usbklepje (plastic schuifje bij de 700, rubberen omplooibaar klepje bij de 800)
=> dat van de 800 lijkt me sneller vatbaar voor slijtage

2) de plaatsing van de line-in (zijkant van de 800, naast hoofdtelefoonuitgang bij de 700)
=> (volledig subjectief) vind ik gewoon leuker bij de 700, hoewel ik die line-in toch maar zelden gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die verslechterde dingen bij de UMS firmware, die kunnen vast toch nog verbeterd worden in de komende tijd met nieuwere versies van UMS Firmware zodat ze op ongeveer zelfde hoogte liggen qua kwaliteit en mogelijkheden als de Manager firmware of niet dan??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou kunnen van niet, want UMS maakt er in feite een dom apparaat van, zodat hij als dom massa opslag apparaat herkend kan worden. Maar ik kan me niet voorstellen dat er geen mogelijkheid is je radiozender in te stellen én zonder software muziek op je speler te gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
verder gaat de batterij bij mij rond de 30 uur mee met een 1700mah oplaadbare batterij
Echt dik :) Welke oordopjes gebruik je en op welk volume gemiddeld? Het klopt wel redelijk, bij Toms Hardware ging hij 26 uur mee. Dit is dus ook waarom ik een iRiver met AA batterij wil, gaan gewoon fokking lang mee. Lekker makkelijk en goedkoop te vervangen -> geen usb oplaadmogelijkheid meer nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Yokozuna op 13-04-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Met m'n vorige 795 hield ik het ruw geschat ook zo'n 26u vol.

- Batterij: Duracell M3 ultra
- Oortjes: Sennheiser MX500
- Volume: altijd tussen 18 en 22, afhankelijk van het omgevingsgeluid
- Equalizer stond altijd op Ubass

+ regelmatig eens van nummer switchen of op fm-tuner overschakelen, allemaal dingen waarbij de backlight oplicht.

Wel goed he, al zijn die M3-batterijen natuurlijk vrij krachtig (en milieuvervuilend wschl ook ^^)
Nu heb ik sony-oortjes gekocht met zo'n klein tunneltje aan dat in je oor zit. Daarmee heb ik betere bass dan met die sennheisers + ik kan het volume ook wat lager laten staan. Wat misschien zal resulteren in een nog grotere autonomie 8)

[ Voor 12% gewijzigd door ulixes op 13-04-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ulixes schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:43:
Met m'n vorige 795 hield ik het ruw geschat ook zo'n 26u vol.
Goh, niet beïnvloed door Toms Hardware? ;) :P
+ regelmatig eens van nummer switchen of op fm-tuner overschakelen, allemaal dingen waarbij de backlight oplicht.
Kun je de backlight eigenlijk uitzetten? Scheelt echt flink veel (na muziekafspelen het meest vretende aspect).
Wel goed he, al zijn die M3-batterijen natuurlijk vrij krachtig (en milieuvervuilend wschl ook ^^)
Als je de lege batterijen in zo'n speciale bak gooit (met zo'n batterijventje erop), is er helemaal niets aan de hand. Het gaat erom dat als je ze in de natuur smijt, al die schadelijke stoffen in de natuur komen.
Batterijen zijn op zich wel een vet dure manier van energie. Zijn iets van 2000 x duurder dan stroom uit het stopcontact ofzo, mischien nog wel meer... Oplaadbare batterijen gaan meer de goede kant op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:18:
[...]
Goh, niet beïnvloed door Toms Hardware? ;) :P

[...]
Kun je de backlight eigenlijk uitzetten? Scheelt echt flink veel (na muziekafspelen het meest vretende aspect).

[...]
Als je de lege batterijen in zo'n speciale bak gooit (met zo'n batterijventje erop), is er helemaal niets aan de hand. Het gaat erom dat als je ze in de natuur smijt, al die schadelijke stoffen in de natuur komen.
Batterijen zijn op zich wel een vet dure manier van energie. Zijn iets van 2000 x duurder dan stroom uit het stopcontact ofzo, mischien nog wel meer... Oplaadbare batterijen gaan meer de goede kant op :D
- Denk toch niet dat ik beïnvloed ben, ik luisterde gemiddeld 2u per dag en dat zo'n 12 a 13 werkdagen lang :p Anyway, binnenkort heb ik m'n 799, ik zal het dan eens stipt testen ^^

- Backlight kan je volledig uitschakelen, er is nl een menu waar je kan instellen hoelang de backlight moet blijven branden. Zet je dat op 0 dan blijft de backlight uit. Er zijn ook nog andere energiebesparende opties, zo kan je bvb instellen dat de speler na een bepaald aantal minuten moet uitschakelen, evt met een voorafgaande waarschuwingsbiep.

- En ja ik doe m'n lege batterijen altijd in zo'n speciale bak in de winkel, maar als ze die batterijen op een of andere manier willen recycleren dan kost dat ook energie, en dit weer ten koste van het milieu :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Jep, maar niet steeds een zwaar verroeste, oeroude manier van energieopslag. Tijd voor vernieuwing.
- En ja ik doe m'n lege batterijen altijd in zo'n speciale bak in de winkel, maar als ze die batterijen op een of andere manier willen recycleren dan kost dat ook energie, en dit weer ten koste van het milieu :p
Je koopt niet-oplaadbare batterijen? Schande. Die troep moet geboycot worden.

[ Voor 33% gewijzigd door Yokozuna op 14-04-2005 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ulixes schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:35:
[...]
- Denk toch niet dat ik beïnvloed ben, ik luisterde gemiddeld 2u per dag en dat zo'n 12 a 13 werkdagen lang :p Anyway, binnenkort heb ik m'n 799, ik zal het dan eens stipt testen ^^
Was ook meer een grap om de toevalligheid :P
- Backlight kan je volledig uitschakelen, er is nl een menu waar je kan instellen hoelang de backlight moet blijven branden. Zet je dat op 0 dan blijft de backlight uit. Er zijn ook nog andere energiebesparende opties, zo kan je bvb instellen dat de speler na een bepaald aantal minuten moet uitschakelen, evt met een voorafgaande waarschuwingsbiep.
MOOOI

Tot slot een vraag: met welke mAh oplaadbare batterijen zijn Duracell AA 1,5 Volt batterijen vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Heb 'm net binnen. Standaard dopjes zijn aardig maar een sennheiser pmx60 maakt veel verschil.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook aan deze speler te denken maar nu lees ik op de iriver site dat de Europese firmware minder volume heeft vanwege Franse wetgeving. Weet iemand of je er ook een andere firmware op kunt zetten VS of Koreaanse firmware om dit te omzeilen? Of de speler daar niet van kapot gaat?
Ik wil hem ook nog kunnen gebruiken met een grote minder gevoelige koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar las je dit? Ik bedoel, wat hebben wij te maken met de FRANSEN?!? In Nederland kunnen ze toch gewoon VS firmware erop verkopen...?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
anders verander je de firmware thuis tog 8)7
maar het geluid kan aardig hard hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:35
op de Iriver H340 kan je gewoon de korianse firmware er op zetten.
dus ik denk dat dat hier ook wel kan.

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:04:
Waar las je dit? Ik bedoel, wat hebben wij te maken met de FRANSEN?!? In Nederland kunnen ze toch gewoon VS firmware erop verkopen...?
Hier

Wat ik dus wil weten is of de koreaanse firmware gewoon werkt op dit spelertje? En of het menu dan nog in engles is? Wil er well ff zeker van zijn dat ik geen porblemen veroorzaak als ik een andere firmware erop zet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:31:
[...]

[url=http://www.iriver.com/html/support/download/sudw_view.asp?searchProductIdx=34&searchCategoryIdx=1&searchString=&page=1&idx=540&tmpSearchProductIdx=&tmpSearchCategoryIdx=&tmpSearchString=]Hier[url]

Wat ik dus wil weten is of de koreaanse firmware gewoon werkt op dit spelertje? En of het menu dan nog in engles is? Wil er well ff zeker van zijn dat ik geen porblemen veroorzaak als ik een andere firmware erop zet.
Volgens mij kun je nog gewoon de taal veranderen naar Engels als je de Koreaanse firmware er op zet.
In ieder geval kun je het rustig proberen, want je kunt de firmware zo weer terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb onlangs nog geflasht, Europese firmware gekozen. Je hoeft je daar niet al te druk over te maken denk ik - neem idd gewoon de US-versie ofzo. Als dat gerucht waar is, dan ga ik ook m'n iFP-899 opnieuw flashen :) wil wel wat meer volume dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini,
Laat dan ff weten of het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:36:
Borromini,
Laat dan ff weten of het gelukt is :)
Wel, ik wil eerst wel weten of er effectief een volumebeperking opzit hoor... Lijkt me wel sterk. Ik weet dat er bv. op Sony walkmans zo'n systeem zit tegen gehoorbeschadiging, maar dat kan je uitschakelen. Ik denk niet dat iRiver in z'n eigen voet gaat schieten en het maximumvolume verlagen. Er staat wel een waarschuwing in de handleiding, maar dat is alles wat ik gezien heb :)

Pagina: 1 2 3 Laatste