de Symbian 80

telefoons zoals de 9500 en 9300 komen altijd maar met een stuk of 3 talen. Aangezien in Duitsland een enorme Turkse gemeenschap is, is het vrij logisch dat naast Duits Turks een van de drie talen is. Ik denk dat de Symbian telefoons minder talen hebben omdat het besturingssysteem dermate uitgebreid is.
De 8800 is een (simpele) S40 telefoon, net zoals bijvoorbeeld de 6230(i). Mijn broer werkt in Duitsland en heeft een Duitse 6230 via Vodafone.de. Daar zit naast Duits, Turks, Engels, Frans, Italiaans, Spaans, enz ook gewoon Nederlands op, ook als T9. Dit is gewoon een verschil tussen Symbian en S40! Mijn 6680 had als ik het me goed herinner ook alleen Nederlands en Engels (en misschien nog 1 taal).
Ik vergelijk de prijs die ik heb betaald met de prijs die het toestel in het begin los in de winkels gaat kosten: 899,99 minimaal. Ik gok persoonlijk op een prijs van 950-999 euro. (Zoek het persbericht van Nokia van 7 april 2005 er maar op na, aanbevolen verkoopprijs 750e ex belastingen, wat dus minimaal 900e gaat worden zonder abo). Denk er bijvoorbeeld aan dat de 6680 bij BC en TPH ook al 599,99 kost, en op internet toch voor 495 ofzo te krijgen is. Zeker gezien de te verwachten beperkte beschikbaarheid van de 8800 in het begin zal de prijs bij winkels als BC en TPH zeker niet onder de 900 liggen, wat later in het jaar zal daar wel iets (niet veel) vanaf gaan.
Via internetshops is het toestel natuurlijk wel (veel) goedkoper te krijgen, maar daar had ik het prijsverschil niet op gebaseerd (vergeten te vermelden, stom!).
EDIT: reactie op bovenstaande post: gsm-shop.nl vraag €999 voor het toestel, waarschijnlijk ook Duitse of Engelse import.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 05-07-2005 09:09
. Reden: Had S90 ipv S80 neergezet ]