Ervaringen met 20-inch TFT-schermen en groter (deel 4)

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.594 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:22:
Precies, dit was al bekend sinds de user manual online gezet is half februari. 't Is eigenlijk heel simpel: Samsung maakt goede panelen, dus die will Dell wel hebben. Alleen is Samsung qua monitor (compleet) duurder, dus laten ze Benq het assembleren.

Maareh. Dell adverteert toch dat ze de 'middelman' uitschakelen? Dat is hier dus niet echt het geval. Benq's eigen schermen liggen immers ook in gewone winkels. (Maakt natuurlijk ook niet uit, gaat erom dat het scherm goed en goedkoop is, tussenman of niet)
Dat doen ze dan toch wel, bij Dell koop je het scherm direct. Bij Benq koop je het scherm niet bij Benq, maar bij de winkel. Als je er op jouw manier tegenaan kijkt. Is Dell altijd de middelman. Als ze het scherm van Samsung kopen, als ze een grafische kaart van Ati kopen. Maar zo werkt Dell juist. Volgens mij klopt je redenering niet ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 19:24
Hoe dan ook, het lijkt me 1 van de beste en goedkoopste oplossingen ofniet dan?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:51
bartvb schreef op zondag 27 maart 2005 @ 12:53:
Mwoh, het lijkt er op dat BenQ de monitor produceert. Daarvoor kopen ze idd panels in bij Samsung maar de behuizing en de electronica om dat panel aan te sturen produceren/assembleren ze waarschijnlijk zelf. Daarna komt er een Dell plakkertje op en klaar is BenQ.

Ik ga dinsdag maar eens bellen voor die TCO'03 uitvoering. Net een foto gevonden van een 17" TFT met dezelfde kleuren.
Tja, wat wil je... dit is OEM business.. niet iedereen heeft de kennis en capacitiet om alles zelf te maken. Dell laat dit TFT scherm bij BenQ maken en dan precies volgende de opgegeven specificaties, Dell heeft de schermen zelf bij Samsung ingekocht. Maar er zijn nog genoeg andere voorbeelden. Zo laat Asus haar Opticals door Liteon maken en BenQ haar MP3 spelers door MSI. MSI opticals rollen dan weer van BenQ productielijn. Gigabyte laat haar low-end mainboards dan weer door ECS produceren. En zo zijn er nog erg veel bekende voorbeelden.

Dell produceert helemaal niets zelf. Het enige dat zij doen is buy, assemble, rebrand and sell, typische OEM business. Maar dat maakt producten niet minder slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Ik weet hoe het OEM gebeuren werkt :) Reageerde vooral op iemand die zei dat het dus BenQ panels waren.

BTW 'dat maakt producten niet minder slecht'? :+ Nog helemaal niets gezien over de TCO'03 modellen, ook niet in de VS. Hopen dat die redelijk snel beschikbaar komen anders toch maar gewoon een zwarte... Ook hopen dat OS X een beetje fatsoenlijk met dat scherm overweg kan. OS X is erg leuk, bijna alles werkt in 1x maar m'n monitor fatsoenlijk aansturen zonder shareware progsels lukt niet echt (iig niet als ik niet moeilijk wil doen met kabels enzo). Ik hoop dat dat met een DVI monitor geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
TCO99 modellen zijn volgens mij met een zwarte 'monitor' rand. TCO03 hebben een zilveren rand geloof ik. Maar een zwarte rand om je scherm geeft optisch gezien meer contrast, bij reguliere TV's passen ze dit truukje ook toe. IMO vind ik de TCO99 mooier. Wat is er nu nog meer wezenlijk anders tussen een TCO99 en TCO03 exemplaar? Heb zelf inmiddels de Dell 2405 ook besteld, maar ik ben gewoon nieuwschierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:42:
Wat is er nu nog meer wezenlijk anders tussen een TCO99 en TCO03 exemplaar? Heb zelf inmiddels de Dell 2405 ook besteld, maar ik ben gewoon nieuwschierig.
Heb het maar even opgezocht, was nu toch ook wel benieuwd. Hier is een PDFje. Veel technisch gebabbel, maar het zal er allemaal wel beter op geworden zijn :)

Kan in ieder geval zo snel niets vinden wat een verschil oplevert voor het zwarte randje om het scherm, maar misschien is dat bevat in de technische specs die ik niet begrijp :)

(edit: Overigens heb ik ook via andere bronnen begrepen dat de zwarte rand er voor zorgt dat een scherm geen TCO'03 kan zijn, en dat dat met een zilveren rand wel kan - mits aan alle andere voorwaarden ook voldaan wordt natuurlijk.)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
offtopic:
Nog even wat anders, ik wil via component mijn PS2 aansluiten op de Dell, maar waar laat ik het geluid. Er zijn genoeg component kabels met 5 pluggen, 3 voor beeld en dus 2 voor geluid. Is er iets van een verloopstekker van 2x female, hier kan ik de PS2 op aansluiten, naar 1x female en daar mijn creative setje in pluggen? Zo ja, iemand een idee waar je zoiets kan halen, google geeft alleen maar female naar male of andersom. geen 2x female naar 1x female. Of weet iemand een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
X-t-r-e-m-e schreef op maandag 28 maart 2005 @ 01:28:
offtopic:
Nog even wat anders, ik wil via component mijn PS2 aansluiten op de Dell, maar waar laat ik het geluid. Er zijn genoeg component kabels met 5 pluggen, 3 voor beeld en dus 2 voor geluid. Is er iets van een verloopstekker van 2x female, hier kan ik de PS2 op aansluiten, naar 1x female en daar mijn creative setje in pluggen? Zo ja, iemand een idee waar je zoiets kan halen, google geeft alleen maar female naar male of andersom. geen 2x female naar 1x female. Of weet iemand een andere oplossing?
Kun je niet gewoon twee keer tulp naar minijack kopen. Ik heb hier ook nog twee keer tulp naar een keer tulp stukje liggen, maar volgens mij wordt het dan mono.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:36
Ik zit te twijfelen of ik de 2001FP of de 2005FPW ga kopen (2x voor dual screen), dus ik denk dat ik eens op zoek ga naar computerzaken die vandaag open zijn om het verschil tussen een (willekeurige, de Dell's hebben ze toch niet :P) breedbeeld en gewone te bekijken :)

Waar ik nog wel mee zit is de kleur... Er valt echt erg weinig over te vinden, en de plaatjes (images.google.com) zijn allemaal zwart en recht van voren...
Hier staat een erg groot plaatje (500kb+) maar er staat niet bij welke het is. Vanwege de grijze rand en de zwarte voorkant zou ik zeggen de Dual Tone?

Wat is het verschil tussen Midnight Gray en Dual Tone? Ja, de TCO-variant, waar dan ook tot vervelens aan toe over gaat als je op het verschil tussen die 2 zoekt. Dat wil ik helemaal niet weten, ik wil weten welke kleur ze hebben 8)7

Voordat ik 1300 euro neertel wil ik dat wel even graag weten :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
De foto die je linkt is de Midnight Gray variant, het gaat namelijk om de rand die zichtbaar is als je voor de monitor zit en die is in jou foto soort van zwart. Zoek even op internet op 'DualTone dell' voor wat foto's van 17" LCDs e.d. in DualTone.

Het voordeel van die zilveren rand is dat het meer op neutraal grijs is wat handig is bij het beoordelen van kleuren. Als je foto's e.d. aan het bewerken bent dan wil je geen enorm contrast tussen je monitor en je monitor rand, dan wil je iets dat je ogen zo min mogelijk afleidt. Zwart gaat nog wel maar stel je even een knalrode of gifgroene rand om je foto's voor en dan snap je wat ik bedoel :)

Ik ben niet professioneel bezig met foto's dus zo heelveel maakt het mij niet uit, dinsdag dus maar even bellen of ze die DualTone op (erg) korte termijn kunnen leveren. Ben er overigens nog steeds niet over uit hoe ik nou ga bestellen, particulier of zakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ah, dus Midnight Gray is zwart, en Dual Tone is zilvergrijs :) Dank je :)

Zakelijk/prive: Zakelijk levert je natuurlijk meteen 19% 'korting' op :P Ga je ze (voornamelijk) zakelijk gebruiken? :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 08:27
Midnight Grey is inderdaad gewoon zwart met een zilvere voet..

Wat je het beste kan doen is gewoon even naar Dell bellen.. Ik had de 2001FP voor 595 euro per stuk.. Overigens echt een geweldig scherm, beste aankoop in tijden voor mijn PC.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

bartvb schreef op maandag 28 maart 2005 @ 09:41:
Ik ben niet professioneel bezig met foto's dus zo heelveel maakt het mij niet uit, dinsdag dus maar even bellen of ze die DualTone op (erg) korte termijn kunnen leveren. Ben er overigens nog steeds niet over uit hoe ik nou ga bestellen, particulier of zakelijk :)
Gewoon particulier bestellen en als ze goed zijn op de zaak boeken; heb je het beste van beide ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand aangeven (subjectief dus :p) hoe het met de interpolatie zit en dan vooral bij het 2001fp scherm.
Is het erg storend als je lager dan de native 1600x1200 res gaat? Hierbij denk ik vooral aan spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:12:
Kan iemand aangeven (subjectief dus :p) hoe het met de interpolatie zit en dan vooral bij het 2001fp scherm.
Is het erg storend als je lager dan de native 1600x1200 res gaat? Hierbij denk ik vooral aan spelletjes.
Ik kan het niet met die 20" aangeven, maar met een 15" laptopscherm had ik er nooit problemen mee om te interpoleren. Sterker nog, een collega vond het prettiger om 1280x1024 te draaien dan de native 1600x1200.
Maar ik denk dat je het zelf moet ervaren. Zoals je zegt is het erg subjectief.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zit ook te twijfelen om de 24 inch dell te halen.
Ik vroeg me alleen af wat de TFT monitoren verschillen met de TFT TV's die je kan kopen.
Je kan er tv mee kijken als extra, maar er zit meestal ook een DVI aansluiting op voor de pc.

Ik zag een samsung TFT (http://www.samsung.com/nl...w.asp?page=Specifications)
Ik kan alleen niks vinden over de maximale resolutie, hoeveel bits het scherm is en wat de response tijd is.

Deze is 26 inch dus ietjes groter dan de dell.
Kwa prijs verschillen ze niet zowveel, hij kost € 1199,55 wel duurder dan de dell.
Er zit geen usb ingangen of card reader in, maar voor mij is dat geen probleem.
En denk ook niet dat je de tv kan draaien :*)

Iemand suggesties :+ ?

[ Voor 11% gewijzigd door Reset2003 op 29-03-2005 10:31 ]

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reset2003 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:27:
Ik zit ook te twijfelen om de 24 inch dell te halen.
Ik vroeg me alleen af wat de TFT monitoren verschillen met de TFT TV's die je kan kopen.
Je kan er tv mee kijken als extra, maar er zit meestal ook een DVI aansluiting op voor de pc.

Ik zag een samsung TFT (http://www.samsung.com/nl...w.asp?page=Specifications)
Ik kan alleen niks vinden over de maximale resolutie, hoeveel bits het scherm is en wat de response tijd is.

Deze is 26 inch dus ietjes groter dan de dell.
Kwa prijs verschillen ze niet zowveel, hij kost € 1199,55 wel duurder dan de dell.
Er zit geen usb ingangen of card reader in, maar voor mij is dat geen probleem.
En denk ook niet dat je de tv kan draaien :*)

Iemand suggesties :+ ?
Op de gegeven link:

Display

Afmetingen diagonaal: 26"(66cm)
Aspect Ratio: 15:9
Lichtopbrengst (cd/m2): 500
Contrast Ratio: 600:1
Kijkhoek (H/V): 170°/170°
Resolutie: 1280 x 768
Beetje beter kijken?

Resolutie 1280x768... :Z

Eén reden die me meer dan genoeg lijkt, tenzij je slechtziend bent.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Een TFT TV heeft (bijna?) altijd een veel lagere resolutie, zoals degene die jij aanwijst, deze heeft slechts 1280*768.

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Ook ik zit te kijken of ik me de Dell 2001FP ga aanschaffen. :9 Alleen hoor ik qua gamen toch tegenstrijdige resultaten: anantech zegt dat hij goed is om te gamen terwijl tomshardware weer duidelijk aanraadt de tft daar niet voor aan te schaffen (voor fps)

http://graphics.tomshardw...040609/lcd_review-02.html

Kan iemand die een 2001FP gekocht heeft, hier misschien toch nog wat op toelichten. Hoe het nu daadwerkelijk zit. :? Het blijft namelijk veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Niet online
mbvisiontt schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:54:
Een TFT TV heeft (bijna?) altijd een veel lagere resolutie, zoals degene die jij aanwijst, deze heeft slechts 1280*768.
whoeps helemaal overheen gelezen |:(

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
lordloeder schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:06:
Kan iemand die een 2001FP gekocht heeft, hier misschien toch nog wat op toelichten. Hoe het nu daadwerkelijk zit. :? Het blijft namelijk veel geld.
Een topic vol mensen met een 2001FP: Dell 2001FP :) Zo ongeveer de enige negtieve berichten zijn van theplayerr, en die heeft een (compleet anders) 19" scherm :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik heb gisteren dit artikel zitten lezen:

http://www.xbitlabs.com/a...display/lcd-guide_26.html

27 pagina's maar _erg_ interessant.. Nu staat er in het deel over PVA panels (welke ook gebruikt wordt in de 2405FPW):
Color reproduction is not perfect, too, like with MVA matrices: when you are looking straight at the screen, the matrix “loses” some shades, which return after you deflect your line of sight from the perpendicular a little.
Heeft iemand daar ervaring mee? Dus als je naar een behoorlijk donkere foto oid kijkt en je beweegt je hoofd dan, zie je dan ineens wel details in de donkerste delen van die foto?

Iemand trouwens enig idee wat voor een panels er in de PowerBooks zitten? Ik gok op TN in mijn PowerBook 12" 1.5Ghz :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaamteloze crosspost :

Ik overweeg een 24" Dell te kopen, kan mijn Asus N6600GT (GeForce 6600 GT) wel overweg met 1920x1200 (met DVI)? Op de site van Asus kan ik hier niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
Voor alle DVI kaarten van asus geldt een 1600x1200 als max resolutie. Deze resolutie is conform de dvi 1.0 standaard.

volgens mij moet het wel mogelijk zijn om 1920x1200 te halen met de reduced banking optie.
op de begin pagina dit topic staat daar wat over.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:46:
Schaamteloze crosspost :

Ik overweeg een 24" Dell te kopen, kan mijn Asus N6600GT (GeForce 6600 GT) wel overweg met 1920x1200 (met DVI)? Op de site van Asus kan ik hier niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:16
Waar ik dan eigenlijk benieuwd naar ben is of deze optie (reduced blanking) ook onder linux beschikbaar is. :?

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Net gebeld met Dell en volgens de account manager die ik aan de lijn had komt de TCO03 versie van de 2405FPW niet beschikbaar, deze was volgens hem uit het systeem gehaald. Jammer.

Maar goed, dan dus maar een zwarte monitor, kan ik ook wel mee leven :)

Hij heeft me een offerte gemailed en daar staat ook een '3Y Monitor Replacement Service' bij a 15 euro per monitor. Kan die alleen nergens terug vinden op de Dell site. Ik ga toch maar particulier bestellen, volgens hem kon je de monitor echt niet terugsturen als zakelijke klant als hij niet beviel (b.v. door 2 dode pixels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rico_fxp schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:02:volgens mij moet het wel mogelijk zijn om 1920x1200 te halen met de reduced banking optie.
op de begin pagina dit topic staat daar wat over.

[...]
Ik heb zowel de begin post als Ome Tom's artikel over DVI doorgelezen. Ik zal mijn vraag anders stellen; ondersteund mijn videokaart reduced blanking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 05:18
Ja, tenzij Asus niet het reference design van nVidia gebruikt.... (maar dan kan het waarschijnlijk nog steeds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:32
Mensen die overwegen een Dell 2405FPW te kopen, kijk eens hier http://www.inkoopacties.net/topic/p3yv3n4n/7 . Hij is nog gaande, men zit nu op € 872 per scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:56:
Hij heeft me een offerte gemailed en daar staat ook een '3Y Monitor Replacement Service' bij a 15 euro per monitor. Kan die alleen nergens terug vinden op de Dell site. Ik ga toch maar particulier bestellen, volgens hem kon je de monitor echt niet terugsturen als zakelijke klant als hij niet beviel (b.v. door 2 dode pixels).
Dell zorgt er hier voor dat je de monitor dus wel kan terugsturen en er een andere voor terug krijgt. Dit is wat je door de hele topic heen leest. Dode pixels en dan een nieuwe krijgen. je hebt er dus gewoon voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:46:
Schaamteloze crosspost :

IS absolutte geen enkel probleem whatsoever!!! Zelfs een GeForce 4 is voldoende.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Dell zorgt er hier voor dat je de monitor dus wel kan terugsturen en er een andere voor terug krijgt. Dit is wat je door de hele topic heen leest. Dode pixels en dan een nieuwe krijgen. je hebt er dus gewoon voor betaald.
Als ik op de site kijk dan zie ik:

"Garantie : 3 jaar garantie met omruilen op de volgende werkdag"

En dat zit in de normale prijs inbegrepen, daar betaal je dus geen 15 euro extra voor?

Maar goed, maakt allemaal niet uit, heb er vanmiddag 2 besteld, ben zeer benieuwd hoe ze gaan bevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Laatst online: 06-09 19:51
Ik heb ze binnen :) . (een ervan voor mij)

Zeer tevreden: hij is echt heel groot (mijn 2 oude 17" LCD's zijn echt kleine-opdonder-schermpjes ernaast), kleuren & responsetijd ziet er ook allemaal goed uit en geen van beide schermen dode pixels. Voor vrijwel alle toepassingen is de extra ruimte super fijn. Outlook & MSN doe ik op mijn 17" en de rest op het nieuwe scherm, ideaal.

Ik heb hem net dus kan verder weinig ervaringen posten, maar op dit moment ben ik zeer tevreden met mijn aankoop. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:40

OMX2000

By any means necessary...

Eeehm, ik denk dta ik voor de 2001FP ga, hij kost nu €574,- bij Dell. Dan moet je toch een hele goede reden hebben om dan een 2405FPW te kopen, voor de originele prijs koop je dan bijna 2 2001FP's.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Laatst online: 03-09 17:34
Haha ja en als je er twee bestelt krijg je de tweede voor de helft, dus dat betekent minder korting. Beetje wazig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 20:40

OMX2000

By any means necessary...

pnieuwla schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:16:
Haha ja en als je er twee bestelt krijg je de tweede voor de helft, dus dat betekent minder korting. Beetje wazig...
Ja vaag, maar voor 1 monitor is dit wel een hele goede deal. Sommige 19 inchers zijn zelfs duurder...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Hmm, ik heb een luxeprobleem. Het past niet op m'n bureau!

Afbeeldingslocatie: http://silicon.xs4all.nl/private/luxeprobleem.jpg

Verder heb ik 'm nu 20 minuten staan en tot nu toe lijkt ie perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Haal die andere troep monitors ook weg dan. >:)

[ Voor 20% gewijzigd door mbvisiontt op 30-03-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
OMX2000 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:46:
[...]

Ja vaag, maar voor 1 monitor is dit wel een hele goede deal.
En in combinatie met de "gratis verzendkosten" weten we daar wel een oplossing voor: 2x bestellen :P

Of die club bellen, ze op deze discrepantie wijzen en ze zeggen dat ze 1x transportkosten uit kunnen sparen of iig de totale transport- en administratiekosten kunnen beperken :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mag ik mij ook gelukkig prijzen... :)
M'n schermen zijn binnen ! :D
(2x Dell 24")

Overkill of gewoon 1337... :P
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/A24RM7E3K4E2/p.jpeg

En zoals het nu staat:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/W212514N16Z4/p.jpeg
Het zijn werkelijk juweeltjes om naar te kijken... :9
Links staat de 15" waar ik deze week noodgedwongen op heb mogen werken.
Wat een verademing...

Vandaag ook een hydrolische monitorarm gehaald, moet weer terug omdat de monitor bevestiging ontbreekt... |:(

Games, video, foto, internet, etc. ziet er allemaal gelikt (en GROOT) uit... :*)

/me Iemand nog leuke settings?
Ik heb nu: R 29 / G 42 / B 46
Ziet er al beter uit dan de defauld settings..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 13:08 . Reden: 24" dus.... ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 14:20
_/-\o_ Unbelievable 8)7

Wat is dat linkse scherm nou op de eerste foto (lijkt wel HP)?

[ Voor 9% gewijzigd door qwertyuiop op 30-03-2005 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qwertyuiop schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:54:
_/-\o_ Unbelievable 8)7

Wat is dat linkse scherm nou op de eerste foto (lijkt wel HP)?
We have GoT a winner... :+

Het is idd een HP, van een vriend...
We hebben de schermen vergeleken.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:45:
En zoals het nu staat:
[afbeelding]
Het zijn werkelijk juweeltjes om naar te kijken... :9
Links staat de 15" waar ik deze week noodgedwongen op heb mogen werken.
Zet die 15" in het midden en ga een race-game doen :P Racegames hebben toch veel meer bochten dan stukken rechte weg 8)7

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 19:24
Ik hoop dat die organisator van die inkoopactie een beetje grote huiskamer heeft. Tto nu toe al 38 schermen zijn er besteld. :D

Ik kan het geld net niet bij elkaar krijgen, best klote, maargoed. Hopen dat hij rond augustus rond de 900 euro kost.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
FireStarter schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 08:13:
Ik hoop dat die organisator van die inkoopactie een beetje grote huiskamer heeft. Tto nu toe al 38 schermen zijn er besteld. :D
En hopen dat er geen 'duistere figuren' iets afweten van de inkoopactie, of sterker nog, hopen dat erbij de inschrijvingen voor de inkoopacties geen kwaadwillend persoon tussen zit. Anders weet ik wel waar hij is op de bewuste nacht dat ze geleverd zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Kwestie van diezelfde dag ophalen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
SiliconError schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:51:
Hmm, ik heb een luxeprobleem. Het past niet op m'n bureau!
Is dat een 21" scherm dat naast je nieuwe Dell scherm staat? Kun je dan misschien nog een foto recht van voren maken om te kijken hoe groot de 2405FP nu echt is in vergelijking met een 21"? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Laatst online: 03-09 17:34
We hebben de schermen vergeleken...
En? Hoe vergelijken ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
_Jona_ schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:09:
[...]

Is dat een 21" scherm dat naast je nieuwe Dell scherm staat? Kun je dan misschien nog een foto recht van voren maken om te kijken hoe groot de 2405FP nu echt is in vergelijking met een 21"? :P
Dat vind ik een geweldig idee :9 Hoe vergelijkt zo'n 24" TFT zich tot een 21" CRT? Dan heb ik zelf ook iets meer referentie dan alleen wat spelen met een rolmaat ( we hebben helaas geen 1m20 x 0.6m karton thuis :P ).

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vraag zag ik al aankomen.... :+

Voordelen van Dell t.o.v. HP:

- Helderder.
- Hoger contrast.
- Zwart is bij Dell zwarter.
- Ingebouwde USB hub en kaartlezer.
- 1 inch groter.. :P
- Goedkoper.

Voor de rest:

- Aansluitingen zijn het zelfde.
- Kleurweergave is het zelfde. (na instellen)
- HP is in het zilver te verkrijgen, Dell (nog) niet.

Met de huidige aanbieding van Dell was de keuze sowieso snel gemaakt.. ;)
Maar het Dell scherm is ook gewoon meer scherm dan de HP, komt natuurlijk door het paneel van een nieuwere generatie dat gebruikt wordt in de Dell. De punten die ik noem liggen eigenlijk al voor de hand, maar meer kan je op het oog niet vaststellen.

Na een hoop instellen zijn de schermen wel ongeveer gelijk te krijgen, maar bij de HP staat dan een hoop bijna op max. en bij de Dell pas op een paar procent. (weet niet hoeveel invloed de leeftijd van de HP heeft)

Ik zie in ieder geval geen reden om de HP 23" te verkiezen boven de Dell 24".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 06-09 12:05
@oeloe, welke maat heb je? 20 of 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Hij schrijft dat ie de Dell 24" heeft, dus dat zal dan wel zo zijn he.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

_Jona_ schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:09:Is dat een 21" scherm dat naast je nieuwe Dell scherm staat? Kun je dan misschien nog een foto recht van voren maken om te kijken hoe groot de 2405FP nu echt is in vergelijking met een 21"? :P
Het scherm achter de Dell is een Samsung 172T (17") en het scherm ernaast is een Sony GDM-FW900 (24" CRT). Moeilijk te zien op de foto :)

Ik zag niet zo veel verschil tussen de 24" CRT en de Dell, behalve dat de Dell een andere verhouding leek te hebben (de CRT hoort ook 16:10 te zijn, maar leek vierkanter, terwijl de dell erg breed is in verhouding tot z'n hoogte).
Daarnaast is de effectieve oppervlakte van de CRT 22,5" ofzo, omdat er blijkbaar wat onder de (veel grotere) rand wegvalt.

Ik heb ook nog niet besloten wat ik uiteindelijk bewaar (dual 24" is leuk, maar past niet zo goed op m'n bureau omdat de 24" niet uit het midden weg kan ivm de enorme buis die er nog achter zit).
Ik zit te denken aan 2x TFT omdat het fijner kijkt (de buis in de CRT is pas vervangen door Sony, maar niet goed afgesteld / gewoon slecht qua convergentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de 24" Dell 20405FPW voor maar € 822,14 besteld op inkoopacties.net! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 14:09
Gisteren mijn pakketje binnen gekregen :9~
twee maal de 2405 en ik moet zeggen de kwaliteit is beter dan mijn 15" nood scherm, die ik helaas gebruikte nadat mijn 21" monitor het begeven heeft :'(

Ik moet zeggen, ik wou eerst niet aan een tft, maar dit is och echt een stuk beter dan de CRT's die ik had.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/55623/thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door FireWood op 30-03-2005 19:36 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dat is echt gaaf hoe de prijs daar naar beneden gaat... Ik krijg bijna spijt van de aankoop van mijn 20" voor 595 euro anderhalve maand geleden...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Moet je eens denken wat de mensen voelen die recent een 23" scherm hebben gekocht voor E 1500 oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Nederland heb je de mogelijkheid om je Dell scherm te retourneren binnen 30 dagen als hij niet bevalt. Nu vraag ik me af of dat in België ook zo is? Ik heb zelf al een beetje gezocht en iets gevonden wat erop trekt in de algemene voorwaarden:
6. ACCEPTATIE
U moet de Producten binnen 7 werkdagen na ontvangst inspecteren op gebreken of non-conformiteit. Na het verstrijken van deze periode wordt u geacht het Product geaccepteerd te hebben. Indien Dell akkoord gaat met het retourneren van het Product, moet het Product geretourneerd worden in de originele staat met verpakking, teruggavebriefje en aankoopbewijs. U betaalt de retourneringskosten.
Ik wil namelijk de 2001FP aanschaffen maar ik zit nog in met dode pixels en het backlight probleem (alhoewel dat opgelost is). Ook bekijk ik graag iets eerst voordat ik het koop, wat dus niet echt mogelijk is via Dell.

Alvast bedankt!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 20:27 . Reden: tag was verkeerd :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
ik had ook mijn scherm willen retourneren en met inkoopacties.net meedoen. Alleen verhuis ik naar het buitenland zondag dus heb geen tijd om te wachten. Ach ja, ik ben ook blij met de 2005fpw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb 'm ook gelijk voor 1250 gehaald maar geen enkel moment spijt van gehad. Terug sturen en dan meedoen aan de IA? Ik ga dood als ik dit fantastische scherm moet missen. :+

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 21:12
Ik vind dat DELL het echt goed voor elkaar heeft. Het lijkt net alsof ze eerst een grote voorraad hebben opgebouwd. Zeer netjes. De prijs is helemaal _/-\o_ ik denk niet dat andere 24/23" schermen die eraan komen zo goedkoop zullen gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Dell doet toch niet aan voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Volgens mij ook niet. Ik heb er zelf ook inmiddels 2 in de bestelling staan, en er staat bij de orderwatch van Dell dat ze in productie zijn en dus geassembleerd en getest worden. Daarna gaan ze over tot verzending.

Ik weet niet of die order van de inkoopactie in 1 keer uitgeleverd wordt of in delen, ik denk wel dat het even wat tijd in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ow ja dat klopt, foutje :)

Ik hoop dat ik mijn scherm snel binnen heb :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouW
  • Laatst online: 21:24
Ik heb de gok gewaagd en heb inmiddels twee 2405FPW's binnen hier in Eindhoven.

De eerste voor mij, de tweede voor jou?

Mail me: for-wout(at)gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Wil um wel voor 822 :P 100 Euro voor 2 weekjes wachten heb ik toch wel over :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
TouW schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 00:35:

Jammer van die inkoopactie, daar is hij nu ruim 100 euro goedkoper dan de jouwe als je de winst deelt. Als ik hem in real life kan komen bekijken O-) (zonder koop-intentie :P ) dan zou ik dat wel heel leuk vinden. Foto's zeggen ook niet alles, met name het in perspectief plaatsen is lastig met foto's :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
je moet maar afwachten of zo een inkoopactie ook goed verloopt natuurlijk! ik heb mezelf eruit geschreven omdat ik de gok te groot vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-08 23:30
Is er iemand die naast het Dell 24" TFT scherm ook nog een 19" TFT heeft? Ik heb nu zelf een 19" TFT, en zou graag willen zien hoeveel het scheelt qua schermoppervlakte. :)

Zou er iemand die dus een 19" TFT en een 24" TFT heeft een fototje van die 2 naast elkaar willen maken? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Laatst online: 11-09 12:11
Kan iemand met een 2005FPW mij vertellen of hij/zij ghosting ervaart?
Reviews spreken elkaar namelijk een beetje tegen, best wel frustrerend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ferdy schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:31:
Is er iemand die naast het Dell 24" TFT scherm ook nog een 19" TFT heeft? Ik heb nu zelf een 19" TFT, en zou graag willen zien hoeveel het scheelt qua schermoppervlakte. :)
Zodra mijn telefoon vol is zal ik een foto maken van mijn 15" laptop en wat vellen karton die ik gesneden heb om het verschil tussen de 20" en de 24" Dell te kunnen zien :)

Helaas wel met mijn telefoon ja, ik heb mijn digicam momenteel niet bij me :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
rico_fxp schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:26:
je moet maar afwachten of zo een inkoopactie ook goed verloopt natuurlijk! ik heb mezelf eruit geschreven omdat ik de gok te groot vind...
Waarom, de prijzen zijn bekend... datum van geld overmaken en bestellen zijn bekend. Waarom zou het dan niet goed verlopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Zie ook het probleem niet... Niks mooiers dan samen een artikel kopen voor een mooie prijs.. Ben je bang dat degene van de inkoopactie er met je geld vandoor gaat? Dan heeft hij 50 boze mensen achter zich aan, lijkt me niet echt leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Er is uiteraard altijd nog het risico dat de organisator er met de 68.000 euro vandoor gaat :+

De verhoudingen tussen mijn 15" laptop, de 20" en de 24" Dell. Ter perspectief een DVD-doosje en een spindel cd's erbij :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kampnl/dell/IMAGE_010.jpg

Open dir: http://www.xs4all.nl/~kampnl/dell/ :)
Ze zien er niet eens zo verkeerd uit, ik had slechter verwacht :P Vanavond kan ik ze naast een 19" en een 21" CRT houden en foto's nemen met een digicam ipv telefoontje :)

[ Voor 24% gewijzigd door Paul op 31-03-2005 15:33 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Als ik die foto van de verhoudingen met 20" zie valt de grootte wel mee... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
mbvisiontt schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:46:
Als ik die foto van de verhoudingen met 20" zie valt de grootte wel mee... :P
Bekijk zo'n scherm us int echt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
TouW schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 00:35:

Ik heb er net gister 1 besteld met iemand anders :) helaas! Woon ook in Eindhoven namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand geweest die Dell gebeld heeft om te vragen of hij/zij die stuksprijs van 822 euro voor een 24" ook kan krijgen nu de organisator van de inkoopactie die prijs voor elkaar gekregen? Ik vind het idee wel leuk, maar er blijft een risico aan vast zitten om iemand die je niet kent zo'n bedrag te sturen. Plus je moet nog die monitor bij je thuis zien te krijgen. Een hoop gedoe. Dan heb ik liever dat Dell dat meteen naar mij stuurt. Het gaat Dell om het afzetten van veel monitors en een goedkope verzending. Het zal allicht goedkoper zijn om heel veel monitors naar een enkel adres te sturen dan naar honderd adressen, zeker met "gratis verzending" maar als je eventueel de verzendkosten op je wilt nemen, dan zouden ze toch eigenlijk ook die 822 euro prijs moeten kunnen hanteren als ze zouden willen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik geef je niet veel kans :) Dell vangt op die manier zo'n 100 euro per monitor minder. Dan verkopen ze liever geen monitor aan jou (als je gaat melden dat je alleen een 2405FPW wilt voor 822) dan dat ze nog eens 100 euro winst opgeven.

Zolang je geen enorme bestelling doet en zolang je geen grote klant bent kun je dit soort kortingen IMO vergeten...

Mijn 2405FPW is iig in productie, afleverdatum wisselt tussen 4 en 5 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Haha, dan is natuurlijk het idee van de inkoopactie weg. Je kunt het altijd proberen, maar ik denk dat je een scherm nog niet eens voor de helft van twee schermen krijgt (dus met 25 % korting).
Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:30:
[...]
Nou, ik had eigenlijk liever niet dat je het probeerde :) We weten totaal niet wat Dell gaat zeggen als we 84 schermen kopen, laat staan als er allemaal mensen via andere weg proberen ook op die 822 euro uit te komen. Voor hetzelfde geld blazen ze de hele boel af, want eigenlijk verkoopt Dell niet via resellers, wat de organisator daar nu in feite wel is.
Je hebt gelijk!

Je kunt het wel proberen, maar zeg dan niet dat van de inkoopactie. Zeg gewoon dat je het scherm voor 822 euro wil :9 . Medewerker: "Waarom?, Jij: inkoopactie, eh Daarom! :+

[ Voor 52% gewijzigd door Hoedje op 31-03-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Zelhorst
  • Laatst online: 06-09 21:41
Het is al eerder gevraagd maar omdat ik tegen strijdige berichten lees vraag ik het toch nog maar een keer. Is het mogelijk om met een xfx 6800 le single link dvi (of vergelijkbaar) een Dell 2405FPW aan te sturen op de resolutie 1920*1200? Heeft iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Hoedje schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:10:
[...]

Haha, dan is natuurlijk het idee van de inkoopactie weg. Je kunt het altijd proberen
Nou, ik had eigenlijk liever niet dat je het probeerde :) We weten totaal niet wat Dell gaat zeggen als we 84 schermen kopen, laat staan als er allemaal mensen via andere weg proberen ook op die 822 euro uit te komen. Voor hetzelfde geld blazen ze de hele boel af, want eigenlijk verkoopt Dell niet via resellers, wat de organisator daar nu in feite wel is.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Wacht dat in ieder geval met dat belletje tot die schermen van de inkoopactie zijn afgeleverd... Ik denk dat je dan ook meer kans maakt.. Nu is er nog niks uitgeleverd en als Dell dan allemaal telefoontjes krijgt met smeekbedes voor 822 euro, dan kunnen ze de hele boel wel eens annuleren. Als de schermen zijn uitgeleverd bel je Dell en zeg je dat een vriend het scherm ook voor 822 euro heeft gekregen.. Misschien dat het lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Lijkt me inderdaad verstandig.

Ik heb die kerel gebeld van IA. Het schijnt dat hij die schermen juist zo goedkoop kan krijgen omdat een vriend van hem bij DELL heeft gewerkt en hij korting geregeld heeft met DELL. Daarnaast zijn er geen verzendkosten. Je kan tot 2 april bestellen en 7 April betalen.

Er zullen waarschijnlijk eerst een aantal schermen worden geleverd en daarna de rest etc... Degene die als eerste hebben betaald zullen ook het eerst het scherm ontvangen of kunnen komen afhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:28

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Zou 4launch ook een inkoopactie doen?? Die hebben de Dell nu voor 989 euro.

Ben benieuwd of dat morgen ook nog zo is...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
Mars Warrior schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:00:
Zou 4launch ook een inkoopactie doen?? Die hebben de Dell nu voor 989 euro.

Ben benieuwd of dat morgen ook nog zo is...
hij staat nu nog op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Iemand enig idee waar die dingen gemaakt worden? Moet dat spul nog ergens uit Azië komen ofzo?

Er staat nu dit:

Meer Informatie
Orderdatum: 3/29/2005
Verwachtte afleverdatum: 4/4/2005

Uw order is in productie 3/31/2005 13:51

Maar de afleverdatum blijft maar wisselen tussen 4/4 en 4/5 :? En wat is die afleverdatum? Wordt hij dan verstuurd of zouden de monitoren op die datum bij mij moeten zijn? Is erg handig om te weten voor de planning hier.

[ Voor 6% gewijzigd door bartvb op 31-03-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:32
Ik meen te hebben gelezen dat het Dell distributiecentrum zich in Ierland bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 06:54
Lekkie schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:57:
Ik meen te hebben gelezen dat het Dell distributiecentrum zich in Ierland bevindt.
De Dell fabriek voor Europa bevindt zich in Ierland (Limerick, binnenkort gaat Dell ook een fabriek in Oost-Europa bouwen, zie ook de Frontpage van een aantal dagen terug), distributiecentra heeft Dell op meerdere plaatsen (zo is er 1 in Best, NB). In de distributiecentra worden peripherals bij de pc/monitor gedaan (denk hierbij aan voedingen, monitorvoet, dat soort zaken), slechts een bepaald deel wordt echt in Ierland geassembleerd.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
bedoelen jullie niet misschien noord-Ierland? want op mijn faktuur staat assembled in the UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:48:
Iemand enig idee waar die dingen gemaakt worden? Moet dat spul nog ergens uit Azië komen ofzo?

Er staat nu dit:

Meer Informatie

Maar de afleverdatum blijft maar wisselen tussen 4/4 en 4/5 :? En wat is die afleverdatum? Wordt hij dan verstuurd of zouden de monitoren op die datum bij mij moeten zijn? Is erg handig om te weten voor de planning hier.
met 4/4 en 4/5 bedoelen ze niet 4 april en 4 mei maar 4 april en 5 april, anders zou het wel vreemd zijn en is je reactie te begrijpen.

1 dagje maakt niet veel uit toch.

of ze dan bij jouw thuis zijn weet ik niet maar als je als klant een orderstatus aanvraagt neem ik aan dat het gaat om de datum wanneer ze de producten bij jouw afleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 23:51
De productie datum van Dell is eigenlijk een assembly datum, want Dell produceert zelf eigenlijk niets. Dit wordt door grote OEM bedrijven zoals Samsung, MSI en Asus gedaan. Die onderdelen worden naar de Dell assemblage fabrieken vervoert waar alles in elkaar gezet wordt en van de lokale talen (keyboard / OS / manual) etc voorzien wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
ik nam aan dat het om 4 april en 5 april gaat idd ;) Het vreemde is dat het constant blijft wisselen. Getuigd niet echt van een geweldig planning systeem daar. Anyway. Gisteren was mijn order ineens compleet onvindbaar en nu lijkt hij te wisselen tussen 5 en 6 april. Maar heb gisteren iemand gesproken die eigenlijk 29 maart als afleverdatum had en die heeft ook nog helemaal niets gehoord van Dell. Ik ga er maar van uit dat ik dat panel ergens half April heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

Als (af-en-toe-) casemodder moet ik het toch vragen: de ledjes rechtsonder in 'n Dell scherm zijn standaard groen hè? Heeft iemand ervaring in het 'blauw maken' (vervangen door blauwe leds) hiervan? :*)

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 01:31

Jrz

––––––––––––

bartvb schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:48:

Er staat nu dit:

Meer Informatie

Dan vraag ik me af waarom jij hem sneller dan ik zal krijgen

Orderdatum: 3/23/2005
Verwachtte afleverdatum: 6/4/2005

Uw order is in productie 3/23/2005 18:47

Hij zou eerst de 29e afgeleverd worden...
bartvb schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:52:
ik nam aan dat het om 4 april en 5 april gaat idd ;) Het vreemde is dat het constant blijft wisselen. Getuigd niet echt van een geweldig planning systeem daar. Anyway. Gisteren was mijn order ineens compleet onvindbaar en nu lijkt hij te wisselen tussen 5 en 6 april. Maar heb gisteren iemand gesproken die eigenlijk 29 maart als afleverdatum had en die heeft ook nog helemaal niets gehoord van Dell. Ik ga er maar van uit dat ik dat panel ergens half April heb ;)
Dat hoop ik niet zeg.. ik heb niet voor niets de 23e besteld er is gezegd dat hij rond nu zou aankomen.. Als het half april is dan heb ik er dus een maand niets aan, en kon ik net zo goed bestellen via de inkoopactie > 100 euro goedkoper

[ Voor 34% gewijzigd door Jrz op 01-04-2005 11:10 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 22:58

Priet

To boldly do what no one has..

Het is mij nog niet helemaal duidelijk wanneer je nu die 1920x1200 resolutie kunt gebruiken over DVI.

Ik heb een Asus N6600GT/TD (6600GT) met VGA en DVI aansluiting. Kan ik hiermee die resolutie gebruiken :?

De Asus site is zo enorm traag dat daar geen info vanaf te halen valt :(

/Edit: na lang wachten :O Specificaties van de kaart. De kaart heeft DVI-I en ondersteund blijkbaar 2048x1536. Kan ik er nu vanuit gaan dat dat goed gaat?

[ Voor 35% gewijzigd door Priet op 01-04-2005 13:23 ]

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Zelhorst
  • Laatst online: 06-09 21:41
Priet schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:07:
Het is mij nog niet helemaal duidelijk wanneer je nu die 1920x1200 resolutie kunt gebruiken over DVI.

Ik heb een Asus N6600GT/TD (6600GT) met VGA en DVI aansluiting. Kan ik hiermee die resolutie gebruiken :?

De Asus site is zo enorm traag dat daar geen info vanaf te halen valt :(

/Edit: na lang wachten :O Specificaties van de kaart. De kaart heeft DVI-I en ondersteund blijkbaar 2048x1536. Kan ik er nu vanuit gaan dat dat goed gaat?
Ik zit met hetzelfde probleem. Volgens mij is 2048x1536 de resolutie die over de VGA aansluiting kan sturen. Voor zo ver ik het goed heb begrepen ondersteund Dvi 1.0 standaard tot 1600x1200. Met een trucje kon dit verhoogt worden naar 1920x1200. Ik zou ook graag willen weten of Nvidia videokaarten uit de 6600 en 6800 serie met een DVI aansluiting ook de resolutie van 1920x1200 aankunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christoph in "Ervaringen met 20-inch TFT-schermen en g..."
J_Zelhorst schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:58:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem. Volgens mij is 2048x1536 de resolutie die over de VGA aansluiting kan sturen. Voor zo ver ik het goed heb begrepen ondersteund Dvi 1.0 standaard tot 1600x1200. Met een trucje kon dit verhoogt worden naar 1920x1200. Ik zou ook graag willen weten of Nvidia videokaarten uit de 6600 en 6800 serie met een DVI aansluiting ook de resolutie van 1920x1200 aankunnen
eeuhm..... bel of mail nvidia even, of het bedrijf dat de kaart heeft gemaakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm had niemand mij kunnen waarschuwen voor de verborgen kosten :(

2x 24" besteld worden ergens rond de 9e geleverd.
>500 voor nieuw buro
>900 voor nieuwe pc die deze monsters waard is (mobo, proc, mem en gc).

:D nouja je kan het niet meenemen he, gelukkig vakantie dus kan ik de complete computer kamer voor die tijd verbouwen en opruimen.

*Edit*
Orderdatum: 30/03/2005
Verwachtte afleverdatum: 06/04/2005
Uw order is in productie 31/03/2005 05:25

Hmmm nu moet ik ineens nog haast gaan maken ook, toch maar dinsdag uittrekken voor de 'verbouwing' zodat woensdag alles klaar staat.

*Edit2* @ stimppy
Ik zag de IA te laat maar had er ook niet aan meegedaan. Zeker gezien de 3y next day omruil garantie wil ik al die logistieke problemen niet op mijn hals halen. Trouwens is die 2x24" nu samen goedkoper dan 4jaar geleden de 1600sw :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Jrz schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:09:
[...]

Dan vraag ik me af waarom jij hem sneller dan ik zal krijgen

Orderdatum: 3/23/2005
Verwachtte afleverdatum: 6/4/2005

Uw order is in productie 3/23/2005 18:47

Hij zou eerst de 29e afgeleverd worden...

[...]
Ik spreek uit ervaring ondertussen maar de genoemde afleverdatum komt meestal neer op de afleverdatum bij UPS. Zodra ie in stap 5 van het Dell orderproces zit duurt het nog tot 24 uur voordat je order zichtbaar wordt op de UPS tracking site. Zodra daar info komt te staan over de locatie van je pakket (Belgie en Frankrijk) dan duurt het nog minstens 1 dag voordat de UPS vrachtwagen voor de deur staat. Je moet uitgaan van de tracking van UPS; de info op de Dell site is niet echt realistisch.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.