Ervaringen met 20-inch TFT-schermen en groter (deel 4)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.592 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 06:54
Introductie

Ik hoop dat ik niet te laat ben met dit topic, maar ik ga er maar voor. Heb je ervaringen met 20 Inch TFT schermen of schermen die nog groter zijn (heb volgens mij ergens gelezen dat er mensen geïnteresseerd waren in zo'n 24 Inch TFT scherm? ;) ) dan kun je ze hier delen. Voor de volgende linkjes heb ik deels gebruik gemaakt van de TS van deel 2 (zie credits)
Voorgaande Delen
Reviews van Tweakers.net
Externe reviews
Overige
DVI en hoge resoluties
  • DVI-I heeft een maximum resolutie van 1900x1080 (net te weinig voor 1900x1200)
  • DVI-I kan wel werken met sommige kaarten (kweet niet waarom, maar het gaat schijnbaar gewoon goed)
  • D.m.v. reduced blanking kan een hoger signaal verstuurd worden en kan een videokaart toch de resolutie halen. (loopt niet helemaal gelijk met het punt hierboven)
  • Reduced blanking moet dan wel ondersteund worden door zowel videokaart als scherm.
  • Drivers van de videokaart kunnen hogere resoluties aan of kunnen reduced blanking ondersteunen.
  • Meer informatie

Afbeeldingslocatie: http://www.camielmaas.nl/got/applecinema23alu.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.camielmaas.nl/got/dell2405.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.camielmaas.nl/got/samsung243t-silver.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.camielmaas.nl/got/3tft.jpg

Credits
Credits to Hielko voor de linkjes en raps voor de DVI-info
• Voor op en of aanmerkingen kun je me een mailtje sturen op camu [at] mytweakers [dot] net. TS zal qua layout nog wel veranderen!

[ Voor 57% gewijzigd door CamU op 20-03-2005 22:48 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:44

Opa

Nu Multifocaal!

victorvo schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:34:
Maar ik wacht wel een actie af. Twintig procent korting is 998. :9
Lekkie schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:18:
wtf, ik zie dat het voor nl ook geldt! Als je bijv. 2x een 2405 erin zet, dan gaat er -624,16 EUR af. Het is dus 2de beelscherm voor de halve prijs
Déze actie bijvoorbeeld. :Y)

Voor de volledigheid: Bij Dell tot 11 april de tweede monitor voor de halve prijs, dus ook de 2001FP, 2005FPW en 2405FPW. Gewoon twee van die dingen in een mandje plempen en je ziet de korting verschijnen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
In het vorige deel heb ik de vraag gepost welke videokaart geschikt is voor een dergelijke monitor.

Kleine opsomming:
  • DVI-I heeft een maximum resolutie van 1900x1080 (net te weinig voor 1900x1200)
  • DVI-I kan wel werken met sommige kaarten (kweet niet waarom, maar het gaat schijnbaar gewoon goed)
  • D.m.v. reduced blanking kan een hoger signaal verstuurd worden en kan een videokaart toch de resolutie halen. (loopt niet helemaal gelijk met het punt hierboven)
  • Reduced blanking moet dan wel ondersteund worden door zowel videokaart als scherm.
  • Drivers van de videokaart kunnen hogere resoluties aan of kunnen reduced blanking ondersteunen.
Ik heb eenzelfde vraag gepost op [H]ard|Forum in het Dell 2405FPW-draadje (zie p.71 en verder).

Daar attendeerde iemand mij op een artikel van Tom's Hardware over DVI. Hierin wordt het een en ander duidelijk gemaakt, maar nog niet welke videokaarten geschikt zijn voor 1900x1200.
Wel blijkt daaruit dat ATI-kaarten beter presteren dan NVidia-kaarten bij het produceren van een digitaal signaal.

Ik heb daarom besloten toch te gaan voor een Radeon9200 en hoop een afspraak te kunnen maken met een webshop dat wanneer deze onvoldoende presteert op de 2405FPW ik deze kan inruilen.
Graag ontvang ik hier nog informatie over en ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:04
Sorry als het wat veel Dell wordt, maar hier nog een review(s) gevonden:

http://www.jaded-gamer.com/content.php?review.55
http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1774304,00.asp

en nog een forum over widescreengaming, met fixes voor games die niet compatible zijn:

http://www.widescreengamingforum.com/forum/

[ Voor 47% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 15-03-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
raps schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:30:
In het vorige deel heb ik de vraag gepost welke videokaart geschikt is voor een dergelijke monitor.
Kleine opsomming:....
raps, heb die info even meegenomen in de TS

[ Voor 76% gewijzigd door CamU op 15-03-2005 22:15 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CamU schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:11:
Ik hoop dat ik niet te laat ben met dit topic [...]
offtopic:
Wat ziet die 24" Dell er zo klein uit he, bij die plaatjes in de startpost :)

Kan iemand misschien een linkje naar deel 4 (hier dus) zetten bij het oude topic (deel 3 dus)? Anders is het misschien lastig te vinden voor sommige mensen (ik zag het gesloten 'bijna deel 4' eerder dan de echte :) )

Waarom staat er trouwens in de startpost bij de link naar extremetech over de 2405 '(One of many)'? Het is (naast de andere review die X-t-r-e-m-e zojuist al noemde) de enige die ik tot nu toe ken. Vrijwel alle andere sites verwijzen naar de extremetech review... Als er meer zijn, hoor ik er graag van (en ik denk anderen ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
One of many hoorde bij de 2001 te staan, niet bij de 2405, sorry. Heb trouwens even een andere pic in de TS gezet, waar 2 2405FPW monitoren om een Apple Cinema Display staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
CamU schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 00:27:
One of many hoorde bij de 2001 te staan, niet bij de 2405, sorry. Heb trouwens even een andere pic in de TS gezet, waar 2 2405FPW monitoren om een Apple Cinema Display staan ;)
ziet er gelikt uit met 3 grote schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik overigens wel een klein tegenvallertje vind is dat de Dell2405 enkel 60hz ondersteund op de hoge resolutie's. Had liever 75hz gezien zoals m'n huidige 17inch lcd ondersteund. Ik speel namelijk niet graag met v-sync on (kost "smoothness") en bij 60hz heb je eerder last van 'tearing' dan bij 75hz. :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor die reviews, die 2405 is een echet aanrader dus en dat 2 voor de prijs van 1,5 is natuurlijk gaaf.

maar heb nu een oude maar nog steeds goed iiyama prolite e430 die het eigenlijk nog goed doet met z'n 17"

denk wel dat ik ga upgraden naar de dell, maar ga eerst nog ff het net afspeuren of er nog meerdere fabrikanten met nieuwe (groter, betere) schermen komen aan het eind van het jaar.
want daar wil ik ook nog wel op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie op

2e voor de halve prijs is prachtige actie natuurlijk. Vriend van me kon via zijn stage de 2405 voor 790 krijgen :P

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

raps schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:30:

Kleine opsomming:
Ik heb eenzelfde vraag gepost op [H]ard|Forum in het Dell 2405FPW-draadje (zie p.71 en verder).

Daar attendeerde iemand mij op een artikel van Tom's Hardware over DVI. Hierin wordt het een en ander duidelijk gemaakt, maar nog niet welke videokaarten geschikt zijn voor 1900x1200.
Wel blijkt daaruit dat ATI-kaarten beter presteren dan NVidia-kaarten bij het produceren van een digitaal signaal.

Ik heb daarom besloten toch te gaan voor een Radeon9200 en hoop een afspraak te kunnen maken met een webshop dat wanneer deze onvoldoende presteert op de 2405FPW ik deze kan inruilen.
Graag ontvang ik hier nog informatie over en ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
De meeste kaarten werken juist wél hoor. Ik zit ook op t hardforum en heb alles daar gelezen maar het scherm werkt ook prima op een geforce 4 4600 en oudere ati kaarten.

ik speel de meeste games trouwens gewoon op 1024x768 op de dell maar dat gaat prima. by default stretched het beeld naar 10:9 maar dat went snel. ik heb er in ieder geval weinig problemen mee. Je kan trouwens ook een 1:1 res gebruiken maar het instellen daarvan vergt een trucje soms.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan hem waarschijnlijk halen via de zaak van m'n vader dus ex. btw dan vind ik hem wel vrij goedkoop maar met 2 schermen wordt dat natuurlijk extra interessant.

dus als ik hem binnenkort ga kopen dan moet ik wel iemand hebben die mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
dadj schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:03:
[...]

De meeste kaarten werken juist wél hoor. Ik zit ook op t hardforum en heb alles daar gelezen maar het scherm werkt ook prima op een geforce 4 4600 en oudere ati kaarten.
Dergelijke berichten heb ik ook gelezen. Het gaat dan volgens mij om aansluitingen op een VGA-poort. Ik wil hem daarentegen graag aansluiten op DVI, zie ook het stuk 'Digitaal versus analoog' uit Hielko's review. Meeste videokaarten ondersteunen de 1900x1200 resolutie op VGA wel, maar voor DVI is dat een ander verhaal.

Ik moet bekennen dat ik er niet achter ben hoe het nu allemaal precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Laatst online: 29-06 23:19
@Chillmeister

(betreft dus je backlight pics uit het vorige deel):

Mijn backlight was dus echt een stuk erger. Niet alleen had ik leakage in dezelfde hoek als op jouw foto's te zien is maar van zo'n beetje de hele bovenkant (en dan zo'n 3 a 4 cm richting midden van het scherm) kwam backlight.

Ik moet zeggen dat de replacement die ik nu binnen heb echt helemaal perfect is! Geen dode (sub)pixels en 0% backlight leakage. Ik heb er dan ook wel erg lang op mogen wachten........Pixel check heb ik trouwens uitgevoerd met het programma "Dead Pixel Buddy". Voor de geinteresseerden; dit scherm is een produktie van maart 2005; mijn vorige was februari 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van de actie 2 voor de prijs van 1.5 heb ik vanochtend ook de knoop maar doorgehakt.
Heb 2x Dell 2405FPW besteld... :9

Als ze binnen zijn zal ik mijn ervaring met jullie delen.
Kan niet w8en !!! :D

Zat eerst te kijken voor een Benq 23", maar prijs/specs van de Dell zijn toch "iets" beter. ;)
1 beeldscherm ga ik gebruiken voor pc, de andere als TV.
Of gewoon allebij @ pc.. >:)

/me Had iemand deze review al gelinkt?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:33:
...
/me Had iemand deze review al gelinkt?
Gefeliciteerd met je aankoop. Die review staat nu ook in de Topic Start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
[b]/me Had iemand deze review al gelinkt?
Ja, ik samen met nog en review in de PCmag, misschien ook iets voor in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
Zijn er ook mensen die dit scherm (of een ander >20" PC-scherm) willen gaan gebruiken als TV? Ik hoop mijn monitor dadelijk een dubbele functie te laten vervullen. Dat ik de monitor kan verplaatsen, andere stekkertjes erin en dan een TV hebben.
Zijn er al externe TV-tuners met ondersteuning voor HDTV / 1900x1080?

Als alternatief overweeg ik een DVD/Video combi met dus geintegreerde TV-Tuner, maar is dat ook goed kijkbaar op een 24" widescreen scherm?

Enige ervaringen op dit vlak?

[ Voor 3% gewijzigd door raps op 16-03-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
b-gone schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:46:
@Chillmeister

(betreft dus je backlight pics uit het vorige deel):

Mijn backlight was dus echt een stuk erger. Niet alleen had ik leakage in dezelfde hoek als op jouw foto's te zien is maar van zo'n beetje de hele bovenkant (en dan zo'n 3 a 4 cm richting midden van het scherm) kwam backlight.

Ik moet zeggen dat de replacement die ik nu binnen heb echt helemaal perfect is! Geen dode (sub)pixels en 0% backlight leakage. Ik heb er dan ook wel erg lang op mogen wachten........Pixel check heb ik trouwens uitgevoerd met het programma "Dead Pixel Buddy". Voor de geinteresseerden; dit scherm is een produktie van maart 2005; mijn vorige was februari 2005.
Bedankt! ik heb besloten dat ik hem ga houden. En heb idd gekeken of ik dode pixels had en tot nu toe zijn het er 0. de mijne is ook in maart geproduceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
CamU schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:14:
[...]

raps, heb die info even meegenomen in de TS
Zozo, ik voel me vereerd. :Y)

Zet hier anders voor de volledigheid de link bij van het THG-artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er nog iemand die 2 dell 2405fpw schermen gaat halen en die 2e van 600 euro aan mij wel wil verkopen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:32
Ik hoop dat je 't niet serieus bedoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkie schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:31:
Ik hoop dat je 't niet serieus bedoelt...
haha ik hoop dat jij et niet als serieus opvatte :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 21:12
Ik koop er wel 2. Dan mag je de 2e gratis bij me komen ophalen.

Van wie is trouwens die opstelling van 3 schermen. Erg lelijk dat apple scherm in het midden.
Ziet er trouwens klein uit zo'n 24" scherm op een plaatje. Maar man wat zijn die dingen ontiegelijke groot in het echt :9~

[ Voor 65% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-03-2005 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Moet even zeggen dat die van mij erg goed bevalt 8)
Zeker nu ik een dagje serieus erop heb zitten werken en weer achter m'n CRT ga zitten. Ik was bang dat de kleurechtheid minder is op een TFT, maar zeker dankzij de helderheid en het grote contrast kan ik het alleen maar aanraden :)

[ Voor 149% gewijzigd door Tom op 16-03-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik denk ook dat ik er twee bestel. Eén houd ik er zelf. Die ander laat ik in doos zitten en mag iemand hier komen ophalen (of als het enigzins in de buurt van Eindhoven is kom ik em wel brengen) voor € 1050,-. Dat is 200 euro goedkoper dan zelf bestellen als je er toch maar één wilt :)
(uiteraard onder voorbehoud, kan zijn dat m'n pa of oom em wil.. mail staat hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Kijk mama, zonder voetjes!
Ik heb de voet net vervangen door zo'n Ergotron NeoFlex voet, geeft een heel stuk meer ruimte op t bureau!

Afbeeldingslocatie: http://www.e-volutionmedia.nl/temp/neoflex1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.e-volutionmedia.nl/temp/neoflex2.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door dadj op 16-03-2005 19:35 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
X-t-r-e-m-e schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:46:
[...]
Ja, ik samen met nog en review in de PCmag, misschien ook iets voor in de startpost.
&
raps schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:30:
[...]
Zet hier anders voor de volledigheid de link bij van het THG-artikel.
Zijn allebei in de startpost verwerkt. Het wordt zo wel een beetje een 2405FPW show bij de externe reviews ;)
STIMPPYYY schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:16:
Van wie is trouwens die opstelling van 3 schermen....
Pic heb ik random van google gehaald omdat er wat werd gezegd over het kleine formaat van die eerste 2405FPW foto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 21:12
dadj schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:30:
Kijk mama, zonder voetjes!
Ik heb de voet net vervangen door zo'n Ergotron NeoFlex voet, geeft een heel stuk meer ruimte op t bureau!

[afbeelding][afbeelding]
Wat zit er voor een zwart's op je beeldscherm?

Trouwens als ik het eerst plaatje je CRT en TFT met elkaar vergelijk. Vind ik de beeldkwaliteit van je DELL toch wel een stuk beter :) iig het contrast een stuk hoger

[ Voor 22% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-03-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:16:
Ik koop er wel 2. Dan mag je de 2e gratis bij me komen ophalen.

Van wie is trouwens die opstelling van 3 schermen. Erg lelijk dat apple scherm in het midden.
Ziet er trouwens klein uit zo'n 24" scherm op een plaatje. Maar man wat zijn die dingen ontiegelijke groot in het echt :9~
dat vind ik wel coolant van je dat ik em dan gratis kan komen ophalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

STIMPPYYY schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:28:
[...]

Wat zit er voor een zwart's op je beeldscherm?
ballonnetjes; hoort in t destop background plaatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
maar eigenlijk komt dit alles er op neer dat je voor prijs/kwaliteit het beste een Dell kan kopen?
Zat zelf te denken aan Apple Cinema Display, maar zo te horen zijn die Dell's (ministens) even goed, en nog goedkoper ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
GS2K1 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:18:
maar eigenlijk komt dit alles er op neer dat je voor prijs/kwaliteit het beste een Dell kan kopen?
Zat zelf te denken aan Apple Cinema Display, maar zo te horen zijn die Dell's (ministens) even goed, en nog goedkoper ook....
dat klopt, Apple heeft een mooier design. Maar voor de rest is de Dell beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen LCD Flat Panel Monitor. 300cd/m2 brightness, 600:1 contrast, 16ms response time.

tegen

Dell Ultrasharp 2001FP 20" performance LCD Flat Panel Monitor. 250cd/m2 brightness, 400:1 contrast, 16ms response time.

beide even duur... lijkt me dan toch dat ik beter voor de widescreen versie kan gaan?
of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
GS2K1 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:00:
Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen LCD Flat Panel Monitor. 300cd/m2 brightness, 600:1 contrast, 16ms response time.

tegen

Dell Ultrasharp 2001FP 20" performance LCD Flat Panel Monitor. 250cd/m2 brightness, 400:1 contrast, 16ms response time.

beide even duur... lijkt me dan toch dat ik beter voor de widescreen versie kan gaan?
of zie ik iets over het hoofd?
Hetgeen je over het hoofd ziet is dat die 'gewone' een verhouding heeft van 4:3 en de widescreen 16:10. De gewone heeft dus een groter oppervlakte bij dezelfde diagonaal (20").
Het ligt er een beetje aan waarvoor je hem wil gaan gebruiken wat de beste keuze is. Als dit weinig uit maakt, zou ik voor de widescreen gaan, aangezien deze voor de rest net wat betere specs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
1600x1200 heeft natuurlijk meer pixels en dus meer werk oppervlakte dan 1600x1050. Maar breedbeeld is mooier en helemaal perfect als je je PC gebruikt voor films. Excel sheets werken ook lekker op een breedbeeld scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Ja de verhouding zie ik natuurlijk niet over het hoofd he ;)
weet wel wat widescreen inhoud :D

maar ik werk vooral met photoshop/illustrator/cinema4d (soms)/flash enzo.
(webdesign enzo voornamelijk dus)

en daarom lijkt me widescreen wel lekker makkelijk, je kan in midden je image kwijt, en aan de zijkant nog ruimte zat voor panels enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
GS2K1 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:23:
Ja de verhouding zie ik natuurlijk niet over het hoofd he ;)
weet wel wat widescreen inhoud :D
Ik zeg ook niet verhoudingen, maar beeldoppervlakte. Als in: meer pixels voor je centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
argh, inmiddels 1 dode pixel, die op groen blijft hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Chillmeister schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:47:
heb je m tegen de klok in gemasseerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
dadj schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 01:15:
[...]

heb je m tegen de klok in gemasseerd? :)
werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillmeister schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:47:
terug sturen die handel en nieuwe vragen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:01:
[...]

terug sturen die handel en nieuwe vragen :?
misschien. Ga zeker vandaag beslissen, maar het zal jammer zijn als je een ergere krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillmeister schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:30:
[...]

misschien. Ga zeker vandaag beslissen, maar het zal jammer zijn als je een ergere krijgt
dan vraag je toch weer een nieuwe ! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:56:
[...]
dan vraag je toch weer een nieuwe ! :?
Eh, dat gaat niet zomaar. Je hebt het recht om het product binnen 7 dagen terug te sturen en je geld terug te krijgen, maar bij slechts 1 dode pixel hoeft Dell die monitor niet te vervangen! Ik geloof dat ik hier al had gelezen dat je minimaal 3 dode (sub)pixels moet hebben voor Dell overgaat tot vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarjah, das zo iets waar je de komende jaren op moet gaan kijken. En telkens zie je zo'n stomme kapotte pixel. Zou het niet erg fijn vinden denk ik hoor ...

Terug sturen en nieuwe bestellen zou ik toch proberen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:04:
maarjah, das zo iets waar je de komende jaren op moet gaan kijken. En telkens zie je zo'n stomme kapotte pixel. Zou het niet erg fijn vinden denk ik hoor ...
Dat zou ik zeker ook proberen, maar zoals je het zei leek het net alsof je verwachtte dat Dell die monitor dan maar kosteloos moet vervangen en dat hoeven ze dus niet ;) Ik zou, afhankelijk van de plaats van de dode pixel, zelf denk ik de monitor ook wel terug sturen en een nieuwe bestellen, maar zoals al eerder gezegd werd, je loopt wel het risico dat je een slechter exemplaar terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
backlight is inmiddels ook een beetje meer opgaan vallen en daar zit soweiso garantie op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar dan stuur je die toch ook terug wegens niet tevreden ?
Moet je een reden opgeven als je hem terug doet of niet ?

Die dode pixel mag volgens mij staan waar ie wil op je scherm , als je doorheen de maanden aan het werken bent, is er steeds iets vanachter in je hoofd dat zegt "ahja, daar is die dode pixel" en dan kijk je daar 'weer' naar. Achjah, gewoon hopen dat je geen hebt en geen miserie hebt achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[dubbele post]

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog iemand die een duo inkoop wil doen?. Handigste is iemand in Eindhoven (of kort in de buurt).
We splitten dan de totale kosten van 1.872,47 EUR door 2. Email: zie profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:25:
Is er nog iemand die een duo inkoop wil doen?. Handigste is iemand in Eindhoven (of kort in de buurt).
ben het misschien van plan, maar wil eerst ff van het weekend kijken of er in de toekomst bedrijven zijn die ook met nieuwe schermen komen die beter/mooier zijn en van hetzelfde prijsniveau.

dus eind volgende week weet ik meer.
kan dan via bedrijf bestellen dus dan gaat de btw eraf en dan delen door 2 das helemaal weinig

dit laatste moet ik nog wel ff navragen bij mij vader

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:04:

Heb ik geprobeerd maar dat ging dus niet omdat het via de technische dienst moest volgens customer care.

Er staat tevens op de site dat je het niet mag retourneren als het niet meer geschikt voor verkoop is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Heb met de techische dienst gesproken. en ik kan een vervanging krijgen. Het is alleen zo dat ik in April naar Engeland ga en mijn monitor meeneem. Maar dit is geen probleem want de technische dienst heeft een aantekening gemaakt van de situatie. Dus als ik eenmaal in Engeland ben moet ik Dell UK bellen om een vervanging, en omdat er al een aantekening is gemaakt hier in Nederland zou ik zonder probleem een nieuwe moeten kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillmeister schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:54:
Heb met de techische dienst gesproken. en ik kan een vervanging krijgen. Het is alleen zo dat ik in April naar Engeland ga en mijn monitor meeneem. Maar dit is geen probleem want de technische dienst heeft een aantekening gemaakt van de situatie. Dus als ik eenmaal in Engeland ben moet ik Dell UK bellen om een vervanging, en omdat er al een aantekening is gemaakt hier in Nederland zou ik zonder probleem een nieuwe moeten kunnen krijgen.
goed opgelost dan :-)

Enkel hopen dat je in UK een goed scherm krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
precies, en ik kan dan de komende weken beter inschatten of het mij gaat irriteren of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 22:24
Ik heb ook al sinds afgelopen dinsdag een Dell 2005FWP binnen. Het is een harstikke mooi scherm. geen dode pixels en het voelt allemaal lekker stevig (alleen al de voet :)). Ik ben nu heel erg aan het opruimen (zolder etc). Maar ik ga proberen vanavond wat pix te schieten. Overigens vind ik het enige irritante dat ik het raster erg goed zie, misschien heeft iemand nog tips? Ook zoek ik nog een PCI videokaart met DVI om het scherm mooi aan te sluiten, maar daar heb ik al een ander topic over, dat ga ik vanavond ff bijwerken. Dus daar mogen jullie eik niet op reageren ;).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 11-09 05:18
Hmm, als je dat raster erg goed ziet; zit je wellicht erg dicht op het scherm?

(Overigens heeft het scherm inderdaad een bovengemiddeld duidelijk raster afaik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damm dit ziet er goed uit :D.
Dit wil ik ook. Zijn er nog mensen die hem ook willen bestellen. Kan er geen 2 betalen helaas.
Echt mooi scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Hielko schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:59:
Hmm, als je dat raster erg goed ziet; zit je wellicht erg dicht op het scherm?

(Overigens heeft het scherm inderdaad een bovengemiddeld duidelijk raster afaik)
Ik zit er ongeveer 45cm vanaf en ik zie geen raster. Merk er niks van :)

Ik heb net geprobeerd video's te maken van het scherm maar ik denk dat ik het beter vanavond kan doen om een uur of 10 als het helemaal donker is. Licht van buiten schijnt precies op het scherm vanuit de hoek waaruit ik wil filmen. Even opsommen wat ik ga filmen.
- Divx/XViD 4:3 screenratio, 640x480, Bleach
- Divx/XViD 16:9 screenratio, 624x352, CSI NY
- Divx/XViD 16:9 screenratio, 960x528, Lost
- DVD 16:9 screenratio, Training Day
- PS2 GTA san andreas
- Xbox DTM race driver 2

Anything else?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Alpha-sphere schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:43:
[...]

Ik heb net geprobeerd video's te maken van het scherm maar ik denk dat ik het beter vanavond kan doen om een uur of 10 als het helemaal donker is. Licht van buiten schijnt precies op het scherm vanuit de hoek waaruit ik wil filmen. Even opsommen wat ik ga filmen.
- PS2 GTA san andreas
- Xbox DTM race driver 2

Anything else?
Heb je toevallig Gran Turismo 4 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[gare post]

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:28

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:25:
Ik twijfel (ook) nog, maar hoop het over een weekje te weten dus dan laat ik het wel weten!

Overigens woon ik in Eindhoven ;)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
Uit de Microsoft showcase een fimpje van 1080p zou mooi zijn..

Deze kan ie native draaien. En dan natuurlijk het liefst eentje met veel kleur e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:45:
[...]

Heb je toevallig Gran Turismo 4 >:)
Nope, wel 3
Ik koop 4 niet op de PS2. Heel misschien op de PSP. Echt dom dat ze Online mode eruit gebben gehaald.
raps schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:24:
[...]

Uit de Microsoft showcase een fimpje van 1080p zou mooi zijn..

Deze kan ie native draaien. En dan natuurlijk het liefst eentje met veel kleur e.d.
Mijn PC is maar 1,4 GHz en volgens hun moet ik minimaal 2.4 GHz hebben. Wat een belachelijke eisen trouwens.

[ Voor 47% gewijzigd door Alpha-sphere op 17-03-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:20

Daniel

Kapitein NCC-1701
Zo, hier ook binnen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/~daniel/48inch.jpg

Videokaart = Matrox P750, die helaas helemaal niks kan bakken van HDTV-filmpjes (0,5 fps enzo :X)
Een 6600GT met dual DVI zit in de planning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
opstelling ziet er mooi uit. Je hebt ze trouwens snel binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillmeister schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:54:
opstelling ziet er mooi uit. Je hebt ze trouwens snel binnen
dat is ook wel leuk voor thuis een dual opstelling hahahaha
denk dat ike r ook maar 2 bestel :9~

ben alleen bang dat mijn radeon 9800 pro@xt dat niet zo prima vind in games of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Ik denk dat ik er ook maar twee bestel.... .... ....het is geen pak wasmiddel hoor :X :)

[ Voor 3% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 17-03-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:58:
Ik denk dat ik er ook maar twee bestel.... .... ....het is geen pak wasmiddel hoor :X :)
das helaas waar maar als je spaart voor een scherm waarvan je verwacht dat hij tussen de 1500 en 2000 euro kost dan komt zo'n actie van dell heel mooi uit.

vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:52:

Videokaart = Matrox P750, die helaas helemaal niks kan bakken van HDTV-filmpjes (0,5 fps enzo :X)
Mooie opstelling ! Op beide schermen niks aan te merken van dode pixel ofzo ?
Ze zouden toch eens zo'n actie in Belgie mogen lanceren ! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb besloten om toch maar eff door te sparen voor een mac mini met 23 inch cinema scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:12:
nou ik heb besloten om toch maar eff door te sparen voor een mac mini met 23 inch cinema scherm :)
mac scherm kost bijna evenveel als mac mini + dell scherm !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 11-09 05:18
Ja, maar er is naast features/prestaties natuurlijk ook nog zoiets als design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:19:
Ja, maar er is naast features/prestaties natuurlijk ook nog zoiets als design.
Kan ik je volkomen gelijk in geven...

Dit zal ieders zijn eigen smaak en mening zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsmakman
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-01-2021
Alpha-sphere schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:43:
[...]

- PS2 GTA san andreas
- Xbox DTM race driver 2

Anything else?
Kijk dit zijn de berichten. Ik ben om 22:00 online :D

Zou je ook een zijaanzicht willen maken van het scherm? en een foto met de bedieningsknopjes die het scherm ongetwijfeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
raps schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:52:
Zijn er ook mensen die dit scherm (of een ander >20" PC-scherm) willen gaan gebruiken als TV? Ik hoop mijn monitor dadelijk een dubbele functie te laten vervullen. Dat ik de monitor kan verplaatsen, andere stekkertjes erin en dan een TV hebben.
Zijn er al externe TV-tuners met ondersteuning voor HDTV / 1900x1080?

Als alternatief overweeg ik een DVD/Video combi met dus geintegreerde TV-Tuner, maar is dat ook goed kijkbaar op een 24" widescreen scherm?

Enige ervaringen op dit vlak?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Is het grote verschil niet ts de Dell & Apple dat apple zo'n soort coating (of glasplaatachtig materiaal) ervoor heeft zitten? Is dat niet zoals bij Sony (Onyx?) en bepaalde Philips schermen waardoor de kleurhelderheid flink beter is?

Waarom zijn ju:lie bv. niet daarvoor gegaan?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The.Force schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:02:
Is het grote verschil niet ts de Dell & Apple dat apple zo'n soort coating (of glasplaatachtig materiaal) ervoor heeft zitten? Is dat niet zoals bij Sony (Onyx?) en bepaalde Philips schermen waardoor de kleurhelderheid flink beter is?

jep indd, de apple cinema's hebben een harde coatlaag die em beschermt en waardoor je niet zo gauw vingerafdrukken enzo krijgt.

das ook 1 van de redenen waarom ik voor een cinema scherm ga ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik ben heel slecht in foto's maken. Dus ik heb degenen die ik had gemaakt maar weg weggegooid, behalve 2 stuks:
Afbeeldingslocatie: http://img217.exs.cx/img217/4972/afbeelding0510vq.jpg
Dit laat goed het raster zien!

Afbeeldingslocatie: http://img217.exs.cx/img217/5840/afbeelding0492df.jpg
Deze eigenlijk ook wel (maar deze is eik bedoelt voor degene die een close-up van de knopjes wilde).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Hoedje schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:13:
Ik ben heel slecht in foto's maken. Dus ik heb degenen die ik had gemaakt maar weg weggegooid, behalve 2 stuks:
[afbeelding]
Dit laat goed het raster zien!

[afbeelding]
Deze eigenlijk ook wel (maar deze is eik bedoelt voor degene die een close-up van de knopjes wilde).
LOL ja hallo, dat raster zie ik ook op mijn 22"lacie monitor als ik er dichter dan 20cm op ga zitten met mn neus! :) Dat is niet zo raar voor zo'n groot scherm, moet je de 30" apple maar 's bekijken; die ziet er helemaal niet uit van dichtbij.
Afbeeldingslocatie: http://www.e-volutionmedia.nl/temp/raster.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door dadj op 17-03-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
The.Force schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:02:

Klopt, die ACD's hebben wat dat betreft een betere uitwerking en de meeste mensen zullen het design van de Apple ook wel mooier vinden. Voor velen weegt dit echter niet op tegen het grote prijsverschil, zie ook mijn vergelijking in het vorige deel van dit topic! Zonder de laatste actie van Dell (2 voor de prijs van 1,5) was het verschil al dik €600 (23"ACD vs 24"Dell). Dat tikt toch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de apples zit geen glasachtig materiaal. De 23" en 30" versies die ik heb gezien zien er net zo 'dof' uit als elke andere lcd. Met uitzondering van sony xblack (die je af en toe ook in andere notebooks aantreft). Mijn sony s1xp heeft deze coating en het verschil is enorm ten opzichte van andere schermen. Het contrast van die schermen is fantastisch alleen ze ghosten als geen ander.

3 maart heb ik m'n 2405 besteld en ik hoop hem morgen binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
dadj schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:34:
[...]

LOL ja hallo, dat raster zie ik ook op mijn 22"lacie monitor als ik er dichter dan 20cm op ga zitten met mn neus! :) Dat is niet zo raar voor zo'n groot scherm, moet je de 30" apple maar 's bekijken; die ziet er helemaal niet uit van dichtbij.
[afbeelding]
Thnx, ben ik toch weer een beetje gerustgesteld! Btw, wat werkt zo'n breedbeeldmonitor heerlijk. Alleen heeft windows ook een soort fit to venster functie zoals de mac. Dan is het namelijk nog beter werken!

[ Voor 17% gewijzigd door Hoedje op 17-03-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Daniel schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:52:

[afbeelding]

ZIjn dat de 24 of 2005?

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
bartsmakman schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:36:
[...]

Kijk dit zijn de berichten. Ik ben om 22:00 online :D

Zou je ook een zijaanzicht willen maken van het scherm? en een foto met de bedieningsknopjes die het scherm ongetwijfeld heeft.
Ik ga de filmpjes nu maken. Denk ze rond 12 uur klaar te hebben. Ik heb geen ervaring met video edited dus geef me wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Alpha-sphere schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:27:
[...]

Ik ga de filmpjes nu maken. Denk ze rond 12 uur klaar te hebben. Ik heb geen ervaring met video edited dus geef me wat tijd.
You're the man :) Mocht het niet lukken met de video's, plaatjes met wat 'tekstuele ervaringen' zijn ook welkom hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Alpha-sphere schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:27:
[...]

sorensen squeez is een super prog om filmpjes te encoden. hier is een trial te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsmakman
Ik wacht geduldig af.

Mag ik de andere tweakers bedanken voor de knopjes-pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Nou mensen, de filmpjes zijn gemaakt :)
MAAR! de kwaliteit van de camera is niet fantastisch waardoor je eigenlijk totaal geen verschil kunt zien tussen een divx en een dvd. :p
Ook zie je de kleuren wel eens raar doen en kan de camera het beeld soms niet helemaal meer bijhouden.

hier zijn ze dan.
- PS2 GT3
- Xbox DTM race driver 2

Het geluid is eruit gehaalt omdat het toch onwijs poep was. De camera heeft geen line in helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsmakman
Ah, nog net voor het slapen gaan de filmpjes bekeken.

Dit oogt trouwens goed. Ik zit hier zo van: 'goh, zou mijn powerbook wel zo'n hoge resolutie kunnen draaien? He, hij heeft een apple-skin... wacht eens even dat is een Mac. Snel ff zn sig. lezen. Hehe, een exact dezelfde powerbook.'

Daarnaast doet het me goed om te zien hoe mooi GT3 draait.

Het enige dat me dwars zit is het volgende: Ik heb een powerbook moet ik dan niet eigenlijk een Apple display kopen. De Apple displays vind ik mooier dan deze Dell maar de prijs ligt anders. Met de actie van Dell heb je voor het geld van een 20 inch apple een 24 inch dell. Met de mogelijkheid om consoles aan te sluiten. Aaah, beslissingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
bartsmakman schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 01:17:
....Het enige dat me dwars zit is het volgende: Ik heb een powerbook moet ik dan niet eigenlijk een Apple display kopen. De Apple displays vind ik mooier dan deze Dell maar de prijs ligt anders. ....
Liefde maakt blind zullen we maar zeggen ;) .

Alpha-sphere, bedankt voor de filmpjes, het ziet er idd allemaal goed uit, ondanks de kwaliteit van de camera. Echt bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
bedankt voor de filmpjes. Je hebt weleens waar de de grote broer van mijn scherm, maar ik merk dat de zwarte balken in films ook daadwerkelijk zwart blijven. Dat is bij mij niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:20

Daniel

Kapitein NCC-1701
Door de hoek van de foto lijken ze kleiner, maar 't zijn toch echt de 24-ers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
bartsmakman schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 01:17:
Ah, nog net voor het slapen gaan de filmpjes bekeken.

Dit oogt trouwens goed. Ik zit hier zo van: 'goh, zou mijn powerbook wel zo'n hoge resolutie kunnen draaien? He, hij heeft een apple-skin... wacht eens even dat is een Mac. Snel ff zn sig. lezen. Hehe, een exact dezelfde powerbook.'

Daarnaast doet het me goed om te zien hoe mooi GT3 draait.

Het enige dat me dwars zit is het volgende: Ik heb een powerbook moet ik dan niet eigenlijk een Apple display kopen. De Apple displays vind ik mooier dan deze Dell maar de prijs ligt anders. Met de actie van Dell heb je voor het geld van een 20 inch apple een 24 inch dell. Met de mogelijkheid om consoles aan te sluiten. Aaah, beslissingen.
:) GT3 ziet er wel goed uit maar het kan beter. Denk dat het op een 70cm TV ietsjes beter eruit ziet. Het is niet gemaakt voor zulke hoge resolutie waardoor je interpolatie krijg en dan ziet het er niet zo ultra goed uit van dichtbij/in real life. Desondank zou ik het niet erg vinden om te consolen achter de 2405FPW. :)

Ook ik wou de 23" Apple cinema display halen maar omdat deze €600 duurder is en 1" kleiner is de keuze snel gemaakt. 20" vond ik toen geen optie omdat ik 1920x1200 perse wilde hebben :P en ik kijk veel tv shows en anime en dan moet je gewoon een grote scherm hebben. :)
CamU schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 01:28:
[...]

Liefde maakt blind zullen we maar zeggen ;) .

Alpha-sphere, bedankt voor de filmpjes, het ziet er idd allemaal goed uit, ondanks de kwaliteit van de camera. Echt bedankt voor de moeite!
Geen probleem :) roep maar als je nog iets specifieks wil zien
Chillmeister schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 07:49:
bedankt voor de filmpjes. Je hebt weleens waar de de grote broer van mijn scherm, maar ik merk dat de zwarte balken in films ook daadwerkelijk zwart blijven. Dat is bij mij niet zo
s'avonds als ik het licht uit zet dan merk ik inderdaad niks van die zwarte balken maar overdag wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Alpha-sphere op 18-03-2005 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Alpha-sphere schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:30:

s'avonds als ik het licht uit zet dan merk ik inderdaad niks van die zwarte balken maar overdag wel.
ok, bij mij is het omgekeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Chillmeister schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:40:
[...]

ok, bij mij is het omgekeerde.
Niet dat het niet zwart genoeg is maar omdat er verschil zit tussen het scherm zwart en de rand van de monitor zwart. 's avonds is het zo donker dat ik geen van beide meer zie alleen de film

EDIT: Ik heb hier nog 32 1920x1200 wallpapers. Dacht dat jullie ze vast wel willen hebben.
http://yilkee.com/stuff/2405/wallpaper.zip

[ Voor 18% gewijzigd door Alpha-sphere op 18-03-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Alpha-sphere schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:02:
[...]
Niet dat het niet zwart genoeg is maar omdat er verschil zit tussen het scherm zwart en de rand van de monitor zwart. 's avonds is het zo donker dat ik geen van beide meer zie alleen de film

EDIT: Ik heb hier nog 32 1920x1200 wallpapers. Dacht dat jullie ze vast wel willen hebben.
http://yilkee.com/stuff/2405/wallpaper.zip
bedankt voor de wallpapers, volgens mij heb je ze van dezelfde site waar ik ze gevonden heb (ben alleen de url vergeten). S'avonds in het donker kan ik wel het verschil zien tussen de rand en zwart scherm, maar genoeg over gezeurd (daarmee bedoel ik mezelf) want ik kan sowieso een nieuwe krijgen en als ik daarmee niet tevreden ben, wie weet een 2405 misschien (als het geld bij mekaar kan sprokkelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsmakman
Alpha.
Nou ben ik erg benieuwd waarom je een resolutie van 1920x1200 wilt hebben. Of laat ik het anders plaatsen: Wat kan je met 1920x1200 (24 inch) wel, wat je met 1600x10?? (20 inch) niet kan?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.