Ervaringen met 20-inch TFT-schermen en groter (deel 4)

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.592 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
Laten we er hier nu geen uitverkoop van maken :) En zéker niet voor prijzen hóger dan € 936,-, dat ga je dan maar even lekker ergens anders doen.

Verdere tip om dit topic niet vol te laten lopen met tweemans koopacties; gebruik je signature of ondertitel maar laat het hier graag verder schoon :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 16:26
De 20" versie :

pix

Meer pix volgen

[ Voor 6% gewijzigd door kevertje1977 op 22-03-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 16:54
Die 2405 is dus 24bits als ik het goed begrijp?

Zo ja, dan ga ik effe een spaarvarken slopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Namoh schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:40:
Die 2405 is dus 24bits als ik het goed begrijp?

Zo ja, dan ga ik effe een spaarvarken slopen. :P
Ja, 16m kleuren = 24bits

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 17:34
Daniel schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:52:
Zo, hier ook binnen :)

[afbeelding]

Videokaart = Matrox P750, die helaas helemaal niks kan bakken van HDTV-filmpjes (0,5 fps enzo :X)
Een 6600GT met dual DVI zit in de planning :)
Leuk, zo'n taakbalk van meer dan een meter lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:04
Jrz schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:44:
[...]

Ja, 16m kleuren = 24bits
Ik had ergens gelezen dat de meeste schermen 6-bit zijn en dat de Dell 2405 8-bit is :?
16 miljoen kleuren kunnen ook middels interpolatie verkregen worden.

Ow ja rood, groen en blauw

[ Voor 5% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 22-03-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

8 bits per kanaal = 24

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Vergelijkings plaatje tussen een 12", 15" en 24"
Clickable
Afbeeldingslocatie: http://yilkee.com/stuff/vergelijking-2.jpg

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Laatst online: 19-08 06:06
:9~ mooi plaatje, geeft een aardig id van de grootte....

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoe kan ik het beste (gratis uiteraard ;)) mijn 2405 calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 05:18
Ligt eraan wat je doel is. Als je bijv. wilt dat je scherm een foto weergeeft zoals deze uit de printer komt rollen dan print je een paar foto's uit en dan hou je die bij het scherm en pas je de van toepassing zijnde instellingen aan totdat beide min of meer gelijk er uit zien.

Andere optie is om simpelweg de instellingen van iemand te kopieren die 't scherm gecalibreed heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:51
Toink schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:08:
[...]

Hé, dat is aardig van je!! Je koopt 'm voor 936 euro incl. per stuk en je verkoopt 'm voor 950 EX btw. Kerel, dat is 1130 euro inclusief BTW. Je wilde natuurlijk 200 euro in je eigen pocket steken en die van jou voor 750 hebben maar dat soort praktijken kun je beter op Marktplaats gaan huishouden want ik (en met mij waarschijnlijk een aantal anderen) word daar niet gelukkig van.
Relax man, loop nie zo te stressen, bedoelde 950 INCL BTW. Was al laat gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 19:24
Ik verwacht binnenkort een hoop foto's van die nieuwe Dell.

Ik kan er pas 1 aanschaffen rond augustus ofzo maargoed...

Hopenlijk brengt Dell dan een 26" uit voor hetzelfde geld :D

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
The Source schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:22:
[...]
Relax man, loop nie zo te stressen, bedoelde 950 INCL BTW. Was al laat gisteren.
Pfff heetgebakerde figuur zeg. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 21:12
Toink schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 19:15:
[...]

Pfff heetgebakerde figuur zeg. :|
Sorry hoor, maar dat moet jij nodig zeggen. Hij bedoeld het goed, kan toch een typfoutje zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 20:18:
[...]
Sorry hoor, maar dat moet jij nodig zeggen. Hij bedoeld het goed, kan toch een typfoutje zijn geweest.
Zo raar vond ik mijn reactie anders niet omdat er nogal expliciet in en ex- btw stond maargoed, ik snap best dat hij dat (achteraf) goed bedoelt. Dat doe ik ook met mijn aanbod dus ik zou zeggen stay cool en laten we met deze discussie het topic niet verder vervuilen.

@thesource: Misschien heb je zin om mee te doen met een IA (www.inkoopactie.net)... daar staat ie inmiddels ook al en ik denk dat de prijs nog wel wat scherper kan. Als het goed is gaan die dingen op mijn naam besteld worden en ik zie dat je net als ik omg. Eindhoven/Tilburg bent.

[ Voor 23% gewijzigd door Toink op 22-03-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Toink schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:15:
[...]

Zo raar vond ik mijn reactie anders niet omdat er nogal expliciet in en ex- btw stond maargoed, ik snap best dat hij dat (achteraf) goed bedoelt. Dat doe ik ook met mijn aanbod dus ik zou zeggen stay cool en laten we met deze discussie het topic niet verder vervuilen.

@thesource: Misschien heb je zin om mee te doen met een IA (www.inkoopactie.net)... daar staat ie inmiddels ook al en ik denk dat de prijs nog wel wat scherper kan. Als het goed is gaan die dingen op mijn naam besteld worden en ik zie dat je net als ik omg. Eindhoven/Tilburg bent.
Vrijdag laat ik weten of ik mee doe, ben wel erg geinteresseerd. Ik woon zelf in omgeving Breda, dat is dus ook in de 'buurt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een fijne actie van Dell.
Daar wil ik zeker ook nog even van profiteren...

Iemand?

JRZ:
Ik heb ook zeker interresse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:09:
Wat een fijne actie van Dell.
Daar wil ik zeker ook nog even van profiteren...

Iemand?

JRZ:
Ik heb ook zeker interresse.
Helaas, ik heb al een ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis net een datingservice zo hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tekenafdeling van ons kwam ook met de vraag of ze 20 inch wide screens konden krijgen :o

Goed ze werken met dubbele schermen (sommige), maar voor sommige kan het handig zijn, maar ik vind het een nog dure oplossing.

Lijkt me dat ze het meer voor de 'heb' willen hebben :{

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Lijkt me nou typisch een van de toepassingsgebieden waar dual widescreens juist wel echt handig kunnen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me eigenlijk af of er nou nog een fan in die Dell 2405FPW zit. Zo ja, storend of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2405FPW is totaal stil.. geen gezoem of gepiep.. total silence >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Sc0rPi0N schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:03:
Tekenafdeling van ons kwam ook met de vraag of ze 20 inch wide screens konden krijgen :o

Goed ze werken met dubbele schermen (sommige), maar voor sommige kan het handig zijn, maar ik vind het een nog dure oplossing.

Lijkt me dat ze het meer voor de 'heb' willen hebben :{
Ik moet er echt niet meer aan denken om grafisch/teken werk op een klein scherm te moeten, ik zou zeggen maak gebruik van de dell actie en geef ze goedkoop allemaal een 24"widescreen. dan zijn 2 monitoren ook niet meer zo snel nodig.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik hem ook binnen. Ongelovelijk als je er achter zit voor het eerst.

Foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.frikandelspeciaal.com/images/pimpinklein.jpg

Fantastisch ding! Net even gamecube aangesloten om zelda te checken en dat werkt allemaal prima zo. Nu eerst quaken en cs-en :P!

oja, geen dode pixels

Hmm net even getest en ik heg last van mouse lag ofzo, kan dit aan drivers liggen? of is dit tft eigen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
Ik heb enorm veel interesse in deze 24" dell en zoek dus iemand om samen zo'n scherm mee te kopen.
msn of mail op onno.o AT chello.nl
gevonden :)
Heeft iemand overigens al de component ingang op een hdtv bron aangesloten? Hoe ziet dat eruit?

[ Voor 7% gewijzigd door FatalError op 23-03-2005 22:12 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:31:
Hmm net even getest en ik heg last van mouse lag ofzo, kan dit aan drivers liggen? of is dit tft eigen?
LOL jij ook hier? :)

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee of er ook een ander scherm op de markt is met een 24" LCD behalve die Dell (hoeft niet per se hetzelfde panel in te zitten, gaat me alleen om de 24" op 1920x1200)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Doh, tuurlijk zijn er nog wel meer 24" schermen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Samsung heeft er 1 voor ongeveer e1700. Die heeft nog mindere specificaties ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:31:
Eindelijk heb ik hem ook binnen. Ongelovelijk als je er achter zit voor het eerst.

Foto:

[afbeelding]

Fantastisch ding! Net even gamecube aangesloten om zelda te checken en dat werkt allemaal prima zo. Nu eerst quaken en cs-en :P!

oja, geen dode pixels

HE! die CRT lijkt verdacht veel op mijn CRT. Is dat ook een 795FT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm lekker schermpje die dell24. Gelukkig nog een paar dagen de tijd om te beslissen om er 2 aan te schaffen. Flinke rib uit de knip maar ongeveer net zo duur als 4 jaar geleden de 1600sw waar ik nog steeds mega tevreden mee ben! Gezien de reacties hier kan ik hetzelfde wow effect verwachten als toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:55:
Heeft iemand enig idee of er ook een ander scherm op de markt is met een 24" LCD behalve die Dell (hoeft niet per se hetzelfde panel in te zitten, gaat me alleen om de 24" op 1920x1200)?
Alle andere zijn duurder en hebben een panel van de vorige generatie. De Dell heeft een samsung panel wat voorheen ook al de beste keus was imo.
Dus de keus is nu wachten op nieuwe lcds van de concurentie of voor de dell 2405 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
Weet iemand of een XFX 6800GT DUAL DVI video kaart
1920x1200 via DVI kan uitsturen ?

//dit is alleen te zien op hun website:
DVI Support
Able to drive the industry’s largest and highest resolution flat-panel displays.

[ Voor 47% gewijzigd door rico_fxp op 23-03-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, op hardforum heb ik m'n 'normale' nick. Deze is al jaren oud maar helaas kan je op tweakers je nick niet wijzigen ;).

Dat is zeker de 795FT plus, mijn beste koop tot deze monitor ooit (Samsung 1200NF was miskoop). En aangezien ik veel verschillende dingen maak vind ik de check op een normale crt toch altijd wel even handig. M'n vriendin mag m'n oude 15" tft hebben ;).

Anyway even de logitech drivers geinstalleerd en het is al stuk sneller maar nog steeds heb ik het idee dat het lagged. Moet ik maar mee leren leven dan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 06:54
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:46:
Jah, op hardforum heb ik m'n 'normale' nick. Deze is al jaren oud maar helaas kan je op tweakers je nick niet wijzigen ;).
....
Anyway even de logitech drivers geinstalleerd en het is al stuk sneller maar nog steeds heb ik het idee dat het lagged. Moet ik maar mee leren leven dan.
Ik weet niet hoe storend het is (kan me zo voorstellen dat je met zo'n scherm je muis behoorlijk heen en weer haalt ;) ), maar het lijkt me inderdaad dat geoptimaliseerde drivers er misschien iets aan kunnen doen.

offtopic:
Ik meen dat je een nickchange kunt aanvragen in Lieve Adjes Schop een modje

[ Voor 7% gewijzigd door CamU op 23-03-2005 20:40 . Reden: neit = niet ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:09
Vermoedelijk zal je framerate ook wel droppen door zo'n scherm. Denk je ook niet? Dan lijkt alles wat minder soepel te gaan.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope dat is het niet, ik ben een doorgewinterde quake 3 speler ;) en merk elke verandering meteen. Normaal speel ik op een crt op 1024x768@120Hz en een maxfps van 125. Dit zijn de meest ideale instellingen voor quake om een supersoepel beeld te krijgen en ver te springen. Hoewel ik weet dat ik nu gelimiteerd ben aan 60Hz zou dit geen verklaring van de mouselag mogen zijn (puur richten). Ik heb vaker op LCD's gespeelt (de 15") en had dit probleem veel minder/niet.

Ik vraag me af of een nieuwe muis zoals de mx518 zou helpen maar ik wil het risico niet lopen om die muis voor 'niets' te kopen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:46:

Dat is zeker de 795FT plus, mijn beste koop tot deze monitor ooit (Samsung 1200NF was miskoop). En aangezien ik veel verschillende dingen maak vind ik de check op een normale crt toch altijd wel even handig. M'n vriendin mag m'n oude 15" tft hebben ;).

Je kan 1 keer per jaar of half jaar je nick veranderen d8 ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dadj schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:40:
[...]

Alle andere zijn duurder en hebben een panel van de vorige generatie. De Dell heeft een samsung panel wat voorheen ook al de beste keus was imo.
Kijk, dat wilde ik weten. Dan wacht ik nog effe op de concurrentie, ben niet zo'n Dell-liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gek op Dell en ben ook op zoek naar een 24" koop-maat

Vandaag bij mijn tandarts die 24" gezien, en ik wist het meteen...
wat een geweldig mooi ding!

:9~ bestelling is geplaatst :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:32
Kijk ook eens hier: http://www.inkoopactie.net/ia/gdvspr4k Wellicht dat de organisator bij genoeg animo nog meer korting bij Dell kan bedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouselag is opgelost. Door middel van een klein programmatje de usbrate op 500hz gezet en het probleem was geschiedenis ;).

/nickchange werkte, tnx voor advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Hoe speelt quake 3? geen ghosting. Ben ook benieuwd naar andere games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan zo'n 24" Dell te kopen, en woon in Utrecht. Zoekt er iemand nog een tweede persoon om samen een bestelling met korting mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk al dat enthousiasme voor het 24"Dell scherm, maar niet zo gek ook. :P

Ongelofelijk dat een "oud" 20" scherm als bijv. de IiyamaE511s nog steeds voor 900 euro in de pricewatch staat, wanneer worden die andere merken nou eens wakker? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je last van mouse lag hebben, check dan deze thread, laatste post:

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=878798

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
STIMPPYYY schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:08:
Hoe speelt quake 3? geen ghosting. Ben ook benieuwd naar andere games :)
offtopic gezeik:

Geen ghosting is relatief, de ene ziet wel ghosting op bijv. een Benq FP937s+ die met DVI is aangesloten, de ander ziet makkelijk ghosting. Alleen al de detailvermindering bij snel draaien in shooters is op zo'n beetje alle (ook 8ms TN panels) TFT's nog steeds te zien, hoe weinig ook. Ik vind het altijd ergerlijk dat mensen claimen gewoon GEEN ghosting te zien op hun scherm, het hangt er volgens mij puur vanaf hoe kritisch je bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Yokozuna op 24-03-2005 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Laatst online: 02-09 23:59
Weet iemand hoe de 24" het doet als TV? Invoer mogelijkheden genoeg.. ergens een externe tv tuner er op aansluiten en ik heb naast een super monitor ook nog een hele mooie TFT TV.
Heeft iemand het al geprobeerd? Lijkt me wel super, straks dan ook HDTV filmpjes via XBOX/XBMC afspelen... woawhh

Heeft die trouwens ook de mogelijkheid om hem aan de muur te bevestigen?

[ Voor 13% gewijzigd door RedHead op 24-03-2005 02:53 . Reden: bevesteging muur? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Binnen hoeveel dagen was de bestelling gearriveerd bij jullie?

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
Zijn hier mensen die een 6600GT of een 6800GT videokaart hebben en via DVI
een resolutie van 1920x1200 gebruiken??

ik zelf heb een xfx 6800GT dual DVI en een maat van me een asus EN6600GT single dvi , beide willen we zo een dell 24 inch scherm hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwachtte afleverdatum: 29/03/2005

Uw order is in productie

:P

mktje : ik heb mijne gisteren besteld

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
RedHead schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 02:52:
Weet iemand hoe de 24" het doet als TV? Invoer mogelijkheden genoeg.. ergens een externe tv tuner er op aansluiten en ik heb naast een super monitor ook nog een hele mooie TFT TV.
Heeft iemand het al geprobeerd? Lijkt me wel super, straks dan ook HDTV filmpjes via XBOX/XBMC afspelen... woawhh

Heeft die trouwens ook de mogelijkheid om hem aan de muur te bevestigen?
Standaard VESA mount dus met een VESA wall mount monteer je 'm zo op de muur.

[ Voor 34% gewijzigd door Alpha-sphere op 24-03-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Niet mijn scherm hoor, maar net even dit topic doorgelezen op;

http://forums.overclocker...p?t=17386867&page=7&pp=30

Interessant om door te lezen, veel gebruikers ervaringen aangaande de Dell 2405.

Hier een foto van een 50Hz PAL PS2 game aangesloten middels component

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v727/daddyorchips/CJ-lookingmightyfine.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 24-03-2005 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:08:
Verwachtte afleverdatum: 29/03/2005

Uw order is in productie

:P

mktje : ik heb mijne gisteren besteld
Hey, de mijne ook :)
Maar ik had dinsdagochtend al besteld, had jij toevallig met een creditcard betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Wat ik me afvraag, dit tft schemr is gebaseerd op die ene Samsung panel. Maakt Samsung deze ook in een maatje groter? Ik bedoel 26"ofzo :P

Zouden de fabrikanten ergens een stop maken? Bijvoorbeeld we houden de 24" grote en we gaan de schermen nog scherper enz maken?

Niet dat je dadelijk ieder half jaar 2" erbij kunt tellen. Eens kom je op een punt dat de tft's te groot worden :o voor de consument.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Als dit TV kwaliteit is dan breekt me'n klomp :P

Afbeeldingslocatie: http://www.paulspiteri.com/2405fpw/joey.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.paulspiteri.com/2405fpw/fullbone.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 24-03-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
HDTV probably

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
offtopic:
Joey rulez!, zie ook m'n sig

Joey wordt in HDTV uitgezonden (zie ook hier) dus ik weet niet in hoeverre dit met NL tv te vergelijken is ;)

edit:

Wat Hielko zegt dus (ben ook altijd te laat he ;)

[ Voor 21% gewijzigd door CamU op 24-03-2005 23:58 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Ik heb het topic gelezen waar die foto's vandaan komen en het zijn inderdaad HDTV rips in DivX formaat. Ik ben zelf eigenlijk ook nieuwsgierig naar de tv/film kwaliteit van de 2405FP, vooral via de componenten ingang. Ik keer voorheen veel films op mijn 21" CRT via een dvdspeler maar dit zou een mooie vervanging zijn van dat bakbeest.
Dvd is namelijk veel lager in resolutie dan de 1920x1200 van dat scherm dus er wordt dan behoorlijk geinterpoleerd. Iemand al geprobeerd om dvd's extern af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
STIMPPYYY schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 23:49:
Als dit TV kwaliteit is dan breekt me'n klomp :P

[afbeelding]

[afbeelding]
Nou blijf die foto's posten, des te meer ik mezelf motiveer te sparen hiervoor :)
Misschien een idee om een topic speciaal voor deze Dell tft te maken, aangezien er een hoop deze gaan kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door FireStarter op 25-03-2005 08:19 ]

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 22:05:
[...]

Hey, de mijne ook :)
Maar ik had dinsdagochtend al besteld, had jij toevallig met een creditcard betaald?
Yup met creditcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
FireStarter schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 08:10:
[...]

Nou blijf die foto's posten, des te meer ik mezelf motiveer te sparen hiervoor :)
Misschien een idee om een topic speciaal voor deze Dell tft te maken, aangezien er een hoop deze gaan kopen.
Misschien verstandig om het topic te splitsen, maar daar moet een moderator maar wat over zeggen.
Maar inderdaad, het topic zou wat breder moeten zijn volgens de titel. Echter veel mensen, waaronder ik, zijn enthousiast over de Dell 2405 en posten daar dan ook over in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is tot slot een 20" TFT en groter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Het is inderdaad aan de modjes om daarover een beslissing te nemen, maar aangezien er misschien weinig users zijn met een tft monitor van 20" of groter (ik kan me voorstellen dat er over de ACD in Apple Talk gesproken wordt) lijkt het me niet dat deze discussie over de Dell hier gevoerd wordt. Er zijn per slot van rekening ook nog een boel mensen die de 2005FPW hebben en om daar nu een apart topic over te gaan maken zou misschien een wildgroei van topics opleveren. Aan de andere kant is er wel een apart topic voor de 2001FP, dus het kan wel. Maar goed, daarop komen de modjes nog wel terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
jammer dat die 2405 per stuk niet in de aanbieding is....

is er in de omgeving van de kop van noord holland nog iemand die hem ook wil bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:32
rico_fxp schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:17:
jammer dat die 2405 per stuk niet in de aanbieding is....

is er in de omgeving van de kop van noord holland nog iemand die hem ook wil bestellen?
is eerder voorbijgekomen maar kijk op http://www.inkoopacties.net/ia/gdvspr4k/1?g=j987cscl

[ Voor 3% gewijzigd door BartNL op 25-03-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
_Jona_ schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 00:38:
Ik heb het topic gelezen waar die foto's vandaan komen en het zijn inderdaad HDTV rips in DivX formaat. Ik ben zelf eigenlijk ook nieuwsgierig naar de tv/film kwaliteit van de 2405FP, vooral via de componenten ingang. Ik keer voorheen veel films op mijn 21" CRT via een dvdspeler maar dit zou een mooie vervanging zijn van dat bakbeest.
Dvd is namelijk veel lager in resolutie dan de 1920x1200 van dat scherm dus er wordt dan behoorlijk geinterpoleerd. Iemand al geprobeerd om dvd's extern af te spelen?
Ik heb Joey ook zogenaamd HDTV maar de resolutie is vaag. Ik dacht dat 720p en 1080i HD is maar Joey is 576. Ze kunnen de rips beter HR (High resolution) noemen. De reso van een dvd is vaak ongeveer hetzelfde als zo'n HDTV rip in HR alleen zijn die rips meer gecomprimeerd. dvd kijken op de 2405 is geen probleem en zien er goed uit. Ik kijk zelf heel veel TV series, anime en film en ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
576 is geen HD nee. Dat is gewoon standaard dvd resolutie. Voor de rip hebben ze waarschijnlijk de resolutie teruggeschroefd om de grootte binnen de perken te houden. Als je dan ook nog eens sterk gaat comprimeren zit je onder dvd-kwaliteit zoals je zegt.

Hoe kijk je trouwens dvd? Via je pc of gebruik je een dvdspeler via de videoingangen? Zou dat nog uitmaken voor de kwaliteit van het beeld? Wil namelijk mijn Pioneer 575 met progressive scan via componenteningang op dit scherm aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Jona was me voor :)

[ Voor 88% gewijzigd door FatalError op 25-03-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
_Jona_ schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:05:
576 is geen HD nee. Dat is gewoon standaard dvd resolutie. Voor de rip hebben ze waarschijnlijk de resolutie teruggeschroefd om de grootte binnen de perken te houden. Als je dan ook nog eens sterk gaat comprimeren zit je onder dvd-kwaliteit zoals je zegt.

Hoe kijk je trouwens dvd? Via je pc of gebruik je een dvdspeler via de videoingangen? Zou dat nog uitmaken voor de kwaliteit van het beeld? Wil namelijk mijn Pioneer 575 met progressive scan via componenteningang op dit scherm aansluiten.
Ik kijk zelf via comp. Als ik later op de middag thuis ben ga ik even kijken hoe de kwali is via component

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
Ligt het aan mij of zie ik nergens berichten over dat 24 inch DELL scherm (2405) waar er gesproken wordt over defecte pixels ??

een maat van me heeft hem ook , die heeft ook geen defecte (sub) pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Komt misschien weinig voor bij deze panelen. Het kan ook zo zijn dat samsung strenger controleerd op defecte pixels.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
rico_fxp schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:34:
Ligt het aan mij of zie ik nergens berichten over dat 24 inch DELL scherm (2405) waar er gesproken wordt over defecte pixels ??

een maat van me heeft hem ook , die heeft ook geen defecte (sub) pixels
Als je reviews leest staat erbij dat samsung een nieuwe techniek heeft ontwikkeld waarbij defecte/kapotte pixels weinig tot niet voorkomen. In een review werd vermeld dat 1 op de miljoen schermen een defecte/kapotte pixel zou bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
dat is zeker een interessante ontwikkeling :)
STIMPPYYY schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:40:
[...]

Als je reviews leest staat erbij dat samsung een nieuwe techniek heeft ontwikkeld waarbij defecte/kapotte pixels weinig tot niet voorkomen. In een review werd vermeld dat 1 op de miljoen schermen een defecte/kapotte pixel zou bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Alleen nogal erg onwaarschijnlijk :) 1 op een miljoen is wel _heel_ weinig. Dan heb je het over een foutrate van 1 op 2 miljard (2405FPW is ongeveer 2Mpixel). Da's echt heeeeeel weinig.

Hier iig een aantal mensen met dode pixels:

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=879113

Zit trouwens nog even te kijken hoe ik ga bestellen. Als ik zakelijk bestel dan is dat makkelijker met de BTW, als ik particulier bestel heb ik betere bescherming (wet kopen op afstand e.d.). Hmm. Sowieso maar even tot maandag wachten, ik gok dat ze bij Dell niet echt hard aan het werk zijn met pasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59
Chillmeister schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:32:
[...]

bedankt voor de wallpapers, volgens mij heb je ze van dezelfde site waar ik ze gevonden heb (ben alleen de url vergeten). S'avonds in het donker kan ik wel het verschil zien tussen de rand en zwart scherm, maar genoeg over gezeurd (daarmee bedoel ik mezelf) want ik kan sowieso een nieuwe krijgen en als ik daarmee niet tevreden ben, wie weet een 2405 misschien (als het geld bij mekaar kan sprokkelen).
http://www.interfacelift.com/wallpaper/

Ik herkende ze zo, filename conventie en inhoudelijk

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Ik heb net 2 Del 24"'s besteld :D. Ik weet alleen nog niet of ik er 1 weer verpats of mijn Apple Cinema 20" weer de deur uit gaat......

Wel lekker groot, maar voor kantoorwerk bevalt mijn Apple goed, en hij is ook redelijk geschikt voor PS.

[ Voor 9% gewijzigd door mrknowitall op 25-03-2005 16:23 ]

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog iemand die met me wil meebestellen?
omgeving rotterdam
mail me: markmarkmark21@msn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsmakman
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-01-2021
offtopic: apple display verkopen? *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
RonaldH schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:10:
[...]
http://www.interfacelift.com/wallpaper/

Ik herkende ze zo, filename conventie en inhoudelijk
De enige website waar je mooie 1920x1200 wallpapers kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze sites hebben anders ook een paar mooie er tussen zitten:

Mandolux
Eigenlijk voor twee schermen maar voor 1 scherm juist meer keuze ;).
(beetje gaar interactie ontwerp, je moet op 'back' drukken om naar voorgaande wallpapers te gaan)

Veer

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Laatst online: 19-08 06:06
bartvb schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:40:
Zit trouwens nog even te kijken hoe ik ga bestellen. Als ik zakelijk bestel dan is dat makkelijker met de BTW, als ik particulier bestel heb ik betere bescherming (wet kopen op afstand e.d.). Hmm. Sowieso maar even tot maandag wachten, ik gok dat ze bij Dell niet echt hard aan het werk zijn met pasen.
Dan zou ik maar tot dinsdag wachten... B)

En wat bedoel je met betere bescherming? Wat heb je niet als je zakelijk bestelt dan, zakelijk lijkt me niet verkeerd toch?

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:51:
Deze sites hebben anders ook een paar mooie er tussen zitten:

Mandolux
Eigenlijk voor twee schermen maar voor 1 scherm juist meer keuze ;).
(beetje gaar interactie ontwerp, je moet op 'back' drukken om naar voorgaande wallpapers te gaan)
Wel, mooi; ze hebben zelfs 1920x1200 wallpapers voor drie schermen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
bartvb schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:40:
Alleen nogal erg onwaarschijnlijk :) 1 op een miljoen is wel _heel_ weinig. Dan heb je het over een foutrate van 1 op 2 miljard (2405FPW is ongeveer 2Mpixel). Da's echt heeeeeel weinig.

Hier iig een aantal mensen met dode pixels:

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=879113

Dead pixels. Another problem with the technology. Well I'm pleased to inform you that mine and the other five that came with the order had no dead pixels. Also of the 20 I saw received on the forums, there was only one report of a dead pixel. One out of millions. Not bad at all. By all accounts Samsung have a new process to eliminate dead pixels. It seems to be working.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Alleen worden er heeeel wat minder dan miljoenen van die schermen geproduceerd. Ik heb dat stukje wat je nu aanhaalt idd ook ergens gelezen. Even zoeken:

http://www.jaded-gamer.com/content.php?review.55

Maar behalve in die review kan ik zo snel nergens iets vinden over een nieuw LCD productie proces van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezocht:

Iemand uit Breda / Eindhoven / Tilburg / Bergen op Zoom die binnen de komende tien dagen twee "Dell Ultrasharp 2405FPW 24 inch widescreen" schermen besteld, waarbij 1 monitor voor hem/haarzelf. Ik betaal bij ophaling contant 980 Euro voor een ongeopende doos met een copy van kassabon en/of garantiebon.

Dit is serieus, zie evt. goede recensies op ebay.be (lskywalker_be) of yezzz.com (marajade) of tweakers.net (Luke Skywalker). Op tweakers.net staat mijn email adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 11:23:
Laten we er hier nu geen uitverkoop van maken :)
Verdere tip om dit topic niet vol te laten lopen met tweemans koopacties; gebruik je signature of ondertitel maar laat het hier graag verder schoon :)
Dus... Iedereen die samen schermen wil bestellen doe dat maar lekker via marktplaats/ebay/etc.
mbvisiontt schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 11:51:
En wat bedoel je met betere bescherming? Wat heb je niet als je zakelijk bestelt dan, zakelijk lijkt me niet verkeerd toch?
Wet koop op afstand geeft de consument het recht binnen 7 dagen spullen via internet besteld weer terug te sturen zonder problemen. Zakelijk heb je die bescherming niet. Geeft wel weer andere voordelen (i.h.a. betere klantenservice), maar het is maar net wat je belangrijk vindt.

Zelf zie ik die 7 dagen ook als belangrijk. Je kunt zo immers een dode-pixel garantie verkrijgen (omruilen, of anders gewoon binnen 7 dagen retourneren en een nieuwe bestellen)

(edit: Stimppyyy: Er zijn (bv. op hardforum) wel een aantal mensen te vinden die na een paar dagen alsnog dode pixels kregen, dus een out-of-the-box perfect scherm is nog niet helemaal een garantie. Maar het lijkt inderdaad een stuk beter te zijn dan andere/oudere schermen.)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
(edit: Stimppyyy: Er zijn (bv. op hardforum) wel een aantal mensen te vinden die na een paar dagen alsnog dode pixels kregen, dus een out-of-the-box perfect scherm is nog niet helemaal een garantie. Maar het lijkt inderdaad een stuk beter te zijn dan andere/oudere schermen.)
Wat moet je dan doen om dat te testen? Een gif plaatje met een zwart en wit frame een halve dag laten weergeven? Ik ben er alles voor aan het doen om toch nog dit scherm te kunnen kopen voordat de actie afloopt, alleen dan wil ik wel een goed scherm hebben.

Net als je koop een auto alleen er zit een krasje op :s

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
FireStarter schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 16:56:
[...]

Wat moet je dan doen om dat te testen? Een gif plaatje met een zwart en wit frame een halve dag laten weergeven? Ik ben er alles voor aan het doen om toch nog dit scherm te kunnen kopen voordat de actie afloopt, alleen dan wil ik wel een goed scherm hebben.

Net als je koop een auto alleen er zit een krasje op :s
Daarvoor kun je iets als DPT gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:43:
Gezocht:

Iemand uit Breda / Eindhoven / Tilburg / Bergen op Zoom die binnen de komende tien dagen twee "Dell Ultrasharp 2405FPW 24 inch widescreen" schermen besteld, waarbij 1 monitor voor hem/haarzelf. Ik betaal bij ophaling contant 980 Euro voor een ongeopende doos met een copy van kassabon en/of garantiebon.

Dit is serieus, zie evt. goede recensies op ebay.be (lskywalker_be) of yezzz.com (marajade) of tweakers.net (Luke Skywalker). Op tweakers.net staat mijn email adres.
Je email adres staat niet in je profile. Ik zou graag een voorstel willen doen, kun je mij mailen? (mailadres staat hieronder)

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Ik heb nog een site gevonden van iemand met een 2405FP die foto's heeft genomen van de kwaliteit van de componenteningang.

http://home.comcast.net/~tait_s/

Dat ziet er toch redelijk goed uit lijkt me gezien het feit dat er reusachtig geinterpoleerd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik zie nu trouwens dat de 2405FPW geproduceerd wordt door BenQ :)

http://support.dell.com/s...05fpw/English/appendx.htm

En dan ff zoeken op 'BenQ'.

Weet er iemand wanneer die 'DualTone Gray' versie beschikbaar komt? Een neutraal grijze (ipv zwarte) rand is wat beter ivm kleur-reproductie. Voor mij geen showstopper maar als die grijze versie zeer binnenkort beschikbaar komt dan wacht ik nog even met bestellen.

Zijn er eigenlijk foto's van die DualTone Gray versie? Ik heb tot nu toe alleen nog maar de Midnight Gray versie gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

bartvb schreef op zondag 27 maart 2005 @ 00:49:
Ik zie nu trouwens dat de 2405FPW geproduceerd wordt door BenQ :)
Jemig, en iedereen maar denken en hopen dat t Samsung was. Stond zelfs in alle reviews.. Slechts een hardnekkig gerucht geweest kennelijk.. darn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekker mixje is het zo he... BenQ produceert ze met panalen van Samsung en Dell verkoopt ze :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 03:06:
lekker mixje is het zo he... BenQ produceert ze met panalen van Samsung en Dell verkoopt ze :D :+
ah zo. Ja zo kan iedereen goede lcds bouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het panel IS van 100% samsung. Als men naar het fabrieksmenu gaat (hier zijn enkele screenshots van) staat er na de 2405 het serie nummer van het panel wat erin zit. Dit nummer komt exact overeen met het nieuwe panel van Samsung.

/edit nevermind, kan niet lezen ;), benq is misschien de tussenman maar heeft weinig te betekenen naar mijn mening.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Mwoh, het lijkt er op dat BenQ de monitor produceert. Daarvoor kopen ze idd panels in bij Samsung maar de behuizing en de electronica om dat panel aan te sturen produceren/assembleren ze waarschijnlijk zelf. Daarna komt er een Dell plakkertje op en klaar is BenQ.

Ik ga dinsdag maar eens bellen voor die TCO'03 uitvoering. Net een foto gevonden van een 17" TFT met dezelfde kleuren.

[ Voor 6% gewijzigd door bartvb op 27-03-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, dit was al bekend sinds de user manual online gezet is half februari. 't Is eigenlijk heel simpel: Samsung maakt goede panelen, dus die will Dell wel hebben. Alleen is Samsung qua monitor (compleet) duurder, dus laten ze Benq het assembleren.

Maareh. Dell adverteert toch dat ze de 'middelman' uitschakelen? Dat is hier dus niet echt het geval. Benq's eigen schermen liggen immers ook in gewone winkels. (Maakt natuurlijk ook niet uit, gaat erom dat het scherm goed en goedkoop is, tussenman of niet)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.