Komt omdatje imate/MDA/etc Windows Mobile 2003 SE heeft. Da's zo nieuw, daar zijn veel programma's niet op gemaakt. Maar werken evengoed prima.whocarez schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:34:
klopt het dat tomtom navigator eigenlijk niet bedoeld is voor de imate, krijg namelijk standaard de melding dat hij voor een eerder besturings systeem is gemaakt.
Je moet je Imate zien als een PCwhocarez schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:34:
klopt het dat tomtom navigator eigenlijk niet bedoeld is voor de imate, krijg namelijk standaard de melding dat hij voor een eerder besturings systeem is gemaakt.
Tom Tom is gemaakt voor '' ME'' en je heb ''XP'' op je mda (nieuwste besturings system).
Het werkt wel gewoon alleen is een melding dat ie eigelijk voor een eerder besturings system is gemaakt.
Hecht er niet te veel waarden aan ik heb hem ook en binnen kort tomtom 5
www.tomtom.nl
[sub]edit: net te laat is al beantwoord[sub]
[ Voor 8% gewijzigd door 0Burner0 op 22-03-2005 10:56 ]
Ik ben ook geintereseerd in dit programmatje. Iemand een idee hoe het heet?Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 08:15:
en met welk programma krijg je die snelkoppelingen onderaan het scherm:
[afbeelding]
Verwijderd
Nog effe een short (n00b?) vraagje:
Hoe kan ik handsfree bellen met de I-mate/Qtek (zonder headset), is dit uberhaupt wel mogelijk? zo ja, hoe kan ik tijdens het bellen overschakelen op de speaker bijv.?
Hoe kan ik handsfree bellen met de I-mate/Qtek (zonder headset), is dit uberhaupt wel mogelijk? zo ja, hoe kan ik tijdens het bellen overschakelen op de speaker bijv.?
Verwijderd
Ik zou zeggen check pagina 59 van je handleiding...Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 11:16:
Nog effe een short (n00b?) vraagje:
Verwijderd
Werkt Skype als je je MDA aan je PC hebt verbonden via Bluetooth? Dus dat Skype, via BT en ActiveSync, de internetverbinding van mijn PC gebruikt.
Hier stond onzin0Burner0 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:55:
[...]
Hecht er niet te veel waarden aan ik heb hem ook en binnen kort tomtom 5(ja ik weet het 4 slaan ze over vaag
)
www.tomtom.nl
[ Voor 20% gewijzigd door Raziel op 22-03-2005 12:40 ]
Verwijderd
Dank voor je reactie. Ik heb 't uitgeprobeerd maar t is nog niet gelukt, volgens mij is er meer aan de hand hoor dus ik heb BT maar ff van mn systeem verwijderd daarna ga ik het nogmaals proberen.Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 10:07:
[...]
Ik had een soortgelijk probleem. Bij mij gaf hij poort 3 en 4 aan om te gebruiken.
In windows kan je dan naar start > configuratiescherm > systeem >hardware > aparaatbeheer > com poorten.
Bij de eigenschappen > poortinstellingen en dan bij geavanceerde opties kan je ipv com poort 3 een andere toewijzen (4 of 5 dus) Suc6
Heeft iemand al geprobeerd een i-mate met een Qtek s100 rom te flashen( laatste versie)? Volgens mij moet het qua stuurprogramma's niet veel uitmaken. Want naar mijn idee is tie onstabiel, heb t al voor elkaar gekragen om m vast te laten lopen en het scherm wordt soms niet goed weergegeven. Speakerphone doet het dan weer wel dan weer niet enz.
ROM version 1.03.00 WWE
ROM date 11/01/04
Radio version 1.01.00
Protocol version 1337.38
ExtROM version 1.03.140 WWE
Weet iemand ook hoe ik de file assocations goed zet? Ik heb PocketMusic geinstalled, die standaard .MP3's inpikte, maar dat heeft als gevolg dat ringtone's geen mp3's meer kunnen zijn. Ook als ik ze gewoon weghaal bij PocketMusic dan zet ie het niet terug naar WMP.
Ik heb poort 4 en 5 toegevoegd als COM poort op mijn pc. Als ik nu wil syncen met de pc dan ga ik op mijn MDA verbinding maken met bluetooth. Mijn pc ziet hem dan op COM 4 (krijg melding). Maar mijn MDA blijft "connecting to host" op het scherm weergeven.Hollie schreef op zondag 20 maart 2005 @ 12:42:
Dag mensen,
Ik ben ook de gelukkige eigenaar van een MDA compact. Nu heb ik geprobeerd om dit apparaat via bluetooth te syncen met mijn pc. Dat lukt me echter niet. Ik heb al verschillende tutorials gebruikt.
Ik heb zelf een Logitech bluetooth toetsenbord en muis.
Is er al iemand anders die het met deze configuratie voor elkaar heeft gekregen? Graag zou ik dan willen weten hoe.
Iemand die weet wat ik hier fout doe?
Apple en Joppiesaus all the way
Verwijderd
pocket music deinstalle, en dan weer opnieuw installen.. tijdens de setup aangeven dat je mp3 niet wil afspelen met pocket.lak schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:57:
Weet iemand ook hoe ik de file assocations goed zet? Ik heb PocketMusic geinstalled, die standaard .MP3's inpikte, maar dat heeft als gevolg dat ringtone's geen mp3's meer kunnen zijn. Ook als ik ze gewoon weghaal bij PocketMusic dan zet ie het niet terug naar WMP.
Verwijderd
ja het werkt. Zolang er verbinding is met internet, werkt Skype.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:28:
Werkt Skype als je je MDA aan je PC hebt verbonden via Bluetooth? Dus dat Skype, via BT en ActiveSync, de internetverbinding van mijn PC gebruikt.
(kwaliteit is echter stukken minder dan via pc, veel echo aan de andere kant).
Verwijderd
Jij stelt een vraag in het Magician forum (99% bezitter van een Magician) en wil weten welke jij moet nemen?d-illusion schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:29:
Even een vraagje aan iedereen.
Ik moet mijn abbo binnenkort laten verlengen en moet dus een nieuwe telefoon hebben.
Ik zit sterk te twijfelen tussen de volgende twee:
Orange SPV C500
Orange SPV M500 ("MDA Compact")
HELP HELP HELP ! ! !
Kan iemand mij de voor en nadelen op een rijtje geven van de twee telefoon's
Een vergelijking.
Is hetzelfde als je een Mercedes forum bezoekt en vraagt of je advies kan krijgen over een nieuwe Lada....
Als je de Toshiba of Bluesoleil BT stack gebruikt en dan via PAN connectie maakt klinkt het al een stuk beter. Maar de Toshiba BT stack crached en de Bluesoleil kent geen headsfree profile.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:36:
[...]
ja het werkt. Zolang er verbinding is met internet, werkt Skype.
(kwaliteit is echter stukken minder dan via pc, veel echo aan de andere kant).
Veni, vidi et cervesiam
Mn MDA heeft het nu definitief begeven (naja, hij start niet meer op)..
Weet iemand naar welk adres ik hem trug moet sturen (heb hem via T-mobile zelf.. heb mail gestuurd gister maar tot dusver geen reactie, en van de site werd ik ook niet wijzer).
Weet iemand naar welk adres ik hem trug moet sturen (heb hem via T-mobile zelf.. heb mail gestuurd gister maar tot dusver geen reactie, en van de site werd ik ook niet wijzer).
Zelfde.. Kreeg hem vanochtend wel even opgestart nadat ik de batterij er een nacht uit had gehangen zodat de 2e batterij 100% leeg was.. Snel geflasht (met dezelfde rom, heb de originele T-mobile rom niet) maar nog hetzelfde.. Wellicht doet ie het wel beter met de T-mobile rom maar ik kon deze op al die fora niet vindenVerwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:53:
Wat gebeurd er als je hem een tijdje aan het stroom hangt?
Verwijderd
ik heb percies zelfde probleem, je moet gewoon ff de klanten service bellen bij mij kwamen ze hem de volgende dag gelijk ophalen en duurt max 10 dagen..wdekreij schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:38:
Mn MDA heeft het nu definitief begeven (naja, hij start niet meer op)..
Verwijderd
Hebben ze wel verteld wat het probleem was?
Wel raar dat hij gewoon uitvalt, lijkt wel alsof er hardwarematig een defect dan is.
Wel raar dat hij gewoon uitvalt, lijkt wel alsof er hardwarematig een defect dan is.
Hmm interessant?
ROM images with Windows Mobile version 5 (codename MAGNETO) are starting to leak out
March 21, 2005 [Pocket PC phone]
We have information that ROM image with Windows Mobile version 5 (codename "Magneto" also known as "Windows Mobile 2005" although it is not confirmed yet) for HTC Magician has leaked - it works with T-Mobile MDA Compact. And now ROM image with Windows Mobile 5 for HTC Himalaya (aka Xda II, etc) also leaked out:
ROM images with windows mobile version 5
ROM images with Windows Mobile version 5 (codename MAGNETO) are starting to leak out
We have information that ROM image with Windows Mobile version 5 (codename "Magneto" also known as "Windows Mobile 2005" although it is not confirmed yet) for HTC Magician has leaked - it works with T-Mobile MDA Compact. And now ROM image with Windows Mobile 5 for HTC Himalaya (aka Xda II, etc) also leaked out:
Daarmee krijg ik niet mijn file associations terug. Dit werkt alleen maar als je het van te voren al goed hebt staan. Dat zou dan betekenen dat ik een hard-reset moet doen, en dat wil ik juist voorkomen.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:00:
[...]
pocket music deinstalle, en dan weer opnieuw installen.. tijdens de setup aangeven dat je mp3 niet wil afspelen met pocket.
Iemand een tool / manier om zelf handmatig de file association goed te zetten en/of via WMP het gewoon weer goed te zetten oid?
Verwijderd
dat leek mij ook, ze hebben niks verteld... ik zal ze van de week is opbellen.. tot die tijd wachtenVerwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:19:
Hebben ze wel verteld wat het probleem was?
Verwijderd
welke is nu beter?Ruthger schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:36:
[...]
Als je de Toshiba of Bluesoleil BT stack gebruikt en dan via PAN connectie maakt klinkt het al een stuk beter. Maar de Toshiba BT stack crached en de Bluesoleil kent geen headsfree profile.
Verwijderd
tja t-mobile... grmbl, leuke club opzich, hele aardige mensen altijd, vooral bij de t-mobile extra desk, alleen toch krijg ik altijd de indruk dat ze waardeloos georganiseerd zijn. Goed goed goed, beter georganiseerd dan het UWV uiteraard, alleen dat gaat heel erg snel.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:15:
[...]
dat leek mij ook, ze hebben niks verteld... ik zal ze van de week is opbellen.. tot die tijd wachten
Ik ben nog aan het wachten tot mijn mda binnenkomt, nog 13 dagen zeiden ze aan de telefoon.

Mijne wordt overmorgen opgehaald, dan 10 werkdagen (zo'n 2 weken dus) wachten..Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:15:
[...]
dat leek mij ook, ze hebben niks verteld... ik zal ze van de week is opbellen.. tot die tijd wachten
En ze vroeg al van "gaat ie spontaan uit?", blijkbaar is dat een vaker voorkomend probleem..
die speaker phone hoeveel mensen hebben er hier nu last van gehad of hebben er last van, want als ik me toestel ter reparatie aan wil bieden dan dient bij de de klanten service van imate gedaan te worden. Die zit dus in dubai.
Een aantal kwamen met de oplossing dat je er een 2.5jack ffies hard in moest douwen en er weer uit moest halen, dit werkt dus niet, hard reset ook niet en een firmware upgrade was de boosdoener.
Nou heb ik dus soms geluid maar meestal niet geen ringtones enzo, het is dus in mijn ogen niet hardware matig, omdat de speaker wel werkt, ma na de 2e keer overgaan hoor je hem duidelijk zachter worden tot niet meer hoorbaar.
Een aantal kwamen met de oplossing dat je er een 2.5jack ffies hard in moest douwen en er weer uit moest halen, dit werkt dus niet, hard reset ook niet en een firmware upgrade was de boosdoener.
Nou heb ik dus soms geluid maar meestal niet geen ringtones enzo, het is dus in mijn ogen niet hardware matig, omdat de speaker wel werkt, ma na de 2e keer overgaan hoor je hem duidelijk zachter worden tot niet meer hoorbaar.
Welke programma gebruiken jullie om divx films om te zetten naar wmv voor de MDA?
Verwijderd
Hebje al bij ACTIVESYNC de inkomende COM poort ingesteld????Hollie schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:57:
[...]
Ik heb poort 4 en 5 toegevoegd als COM poort op mijn pc. Als ik nu wil syncen met de pc dan ga ik op mijn MDA verbinding maken met bluetooth. Mijn pc ziet hem dan op COM 4 (krijg melding). Maar mijn MDA blijft "connecting to host" op het scherm weergeven.
Iemand die weet wat ik hier fout doe?
File> Connection settings> COM blablabla........
Ik weet niet of je het misschien al gebruikt, maar probeer de Toshiba bluetooth stack is... daarmee gaat het allemaal een stuk makkelijker, een stukje terug staat een tutorial... verwijder dan ook de key die ik daar heb angegeven (met dank aan Justifire geloof ikVerwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 19:16:
[...]
Hebje al bij ACTIVESYNC de inkomende COM poort ingesteld????
File> Connection settings> COM blablabla........
weet iemand nou hoe je die shortcuts daar krijgt???ChiMan schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:59:
[...]
Ik ben ook geintereseerd in dit programmatje. Iemand een idee hoe het heet?
DFF®
Verwijderd
Hier (klik) zijn er al mensen die hem aan het testen zijn (ik geloof zelfs op de MDA, maar heb niet de hele thread gelezen nog...Tranq schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:33:
Hmm interessant?
edit:
Nee ik zit ernaast hij staat op een xdaII inmiddels...
Nee ik zit ernaast hij staat op een xdaII inmiddels...
Thomas
Iemand er al mee aan de gang? MEX bijvoorbeeld?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 20:24 ]
Dit is jouw oplossing: http://www.freewareppc.com/utilities/myextensions.shtmllak schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:44:
[...]
Daarmee krijg ik niet mijn file associations terug. Dit werkt alleen maar als je het van te voren al goed hebt staan. Dat zou dan betekenen dat ik een hard-reset moet doen, en dat wil ik juist voorkomen.
Iemand een tool / manier om zelf handmatig de file association goed te zetten en/of via WMP het gewoon weer goed te zetten oid?
En nog FREE ook .. dus wat wil je nog meer
Laat me weten of het gewerkt heeft ...
DFF®
Verwijderd
heb vandaag me Qtek s100 gekocht, en ik had een vraagje
Er staan een paar downloads in de start topic. maar 1 maal gedownload, wou ik ze installeren
maar dat gaat niet helemaal goed, want kan ze niet installeren????
Er staan een paar downloads in de start topic. maar 1 maal gedownload, wou ik ze installeren
Ok, .exe files kan je inderdaad niet op de compact zelf installeren die moet je op de pc openen, en dan worden ze via activesync geinstalleerd. .cab files moet je wel uitvoeren op je compact. Ik hoop dat dit het probleem was?Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:33:
heb vandaag me Qtek s100 gekocht, en ik had een vraagje
Verwijderd
Heb active sync geinstalleerd, en in active sync kan je kiezen uit add/remove program, maar dan doet ie nix
Klinkt misschien stom, maar je moet wel eerst een "partnership" aanmaken met activesync tussen je Pc en je Compact. Daarna moet je de exe file op je pc uitvoeren, en dan zou hij hem in principe automatisch moeten installeren...Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:59:
Heb active sync geinstalleerd, en in active sync kan je kiezen uit add/remove program, maar dan doet ie nix
Verwijderd
Ik heb Outlook 2003 (Office 2003) en dat werkt prima...Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:50:
Moet je perse Outlook 2002 gebruiken om te kunnen synchroniseren met de MDA of gaat dit bij elke versie zonder fouten? Oulook 2002 loopt bij mij zeer traag.
Ik heb je gemaild. Mail komt niet aan op je zonnet adres, maar misschien kan je mij even mailen zodat ik je kan aanmelden op msn en je verder kan helpen.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:02:
partnership?
[ Voor 34% gewijzigd door SaN op 22-03-2005 23:22 ]
Ik gebruikte vandaag me standaart headset die witte die je bij T-mobile krijgt toen ik gebeld werd en ik druk op talk op mijn headset hing ie op
ik nog paar x getest en bleef dat doen ook na een reset.
Beetje rond gesnuvveld in de instellinge kan alleen niet vinden waar ik dat kan veranderen.
Iemand???
Beetje rond gesnuvveld in de instellinge kan alleen niet vinden waar ik dat kan veranderen.
Iemand???
Damn! ga t morgen uitprobereTranq schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:33:
Hmm interessant?
Installing.... done.DaFileFather schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 21:45:
[...]
Dit is jouw oplossing: http://www.freewareppc.com/utilities/myextensions.shtml
En nog FREE ook .. dus wat wil je nog meer![]()
Laat me weten of het gewerkt heeft ...
Ignoring wrong OS message.... done.
Starting up program.... done.
Setting new extension for *.MP3.... done.
Werkt idd prima! Vreemde is alleen wel dat wanneer ik nu een mp3 aanklik vanuit explorer (en dees em netje opent in WMP), WMP schreeuwt dat ie er nix mee kan. Maar dat zal me wat, vreemd genoeg doe de MP3 ringtones het wel weer.. en daar ging het me om.
Toppie DANK U!
Geen idee. Die witte headset zuigt toch echt behoorlijk zwaar. Vriend van me heeft nog gewoon die zwart/grijze en dies echt 10 x beter imho. Bij mij werkt de talk button alleen als ik opneem, ik kan er dus niet mee ophangen... mss is dat ook wel niet de bedoeling ofzo, maar leek mij juist wel logisch.0Burner0 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:18:
Ik gebruikte vandaag me standaart headset die witte die je bij T-mobile krijgt toen ik gebeld werd en ik druk op talk op mijn headset hing ie opik nog paar x getest en bleef dat doen ook na een reset.
Iemand???
Ben even het topic op xdadev aan het doorlezen...Tranq schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:33:
Hmm interessant?
Er is alleen nog geen goede downloadlink te vinden, ze zijn nogal desperate:
PLEASE UP LOAD IT... Please, please, please.. I will even upload naked photos of my wife,,, please, any thing!!!
[ Voor 17% gewijzigd door Mex op 23-03-2005 08:22 ]
Verwijderd
Torrents/p2p/shareazaa/emule zijn de keywords... staat er al 3 dagen op MEX!Mex schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 08:10:
[...]
Ben even het topic op xdadev aan het doorlezen...
Er is alleen nog geen goede downloadlink te vinden, ze zijn nogal desperate:
[...]
Ik heb WM2005 geinstalleerd. Sterker nog ik werk er nu mee. Het programma ziet er magnifiek uit. Er zijn alleen een aantal minpunten, syncen gaat niet altijd lekker het programma omdat het denk ik alpha is geeft aan dat ie 24mb geheugen heeft.. is dus niet vooruit te branden.
Kwa layout en functies WAAAW! mag liever gisteren dan morgen uitkomen.
Ik ga hem vanavond weer terug zetten naar oude staat want het is me echt te langzaam zeker met tom tom er op kun je koffie drinken voordat je een route hebt!
Ik ga hem vanavond weer terug zetten naar oude staat want het is me echt te langzaam zeker met tom tom er op kun je koffie drinken voordat je een route hebt!
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
hoe lang gaat he duren voordat wm2005 echt uit is?
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Verwijderd
Enkele vragen:-nickx- schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:32:
Ik heb WM2005 geinstalleerd. Sterker nog ik werk er nu mee. Het programma ziet er magnifiek uit. Er zijn alleen een aantal minpunten, syncen gaat niet altijd lekker het programma omdat het denk ik alpha is geeft aan dat ie 24mb geheugen heeft.. is dus niet vooruit te branden.
1) Op de MDA Compact??? of een XDA II ?
2) Er moet toch een fix te vinden zijn voor die snelheid/geheugenprobleem lijkt me!?
3) Heb je dezelfde step by step gebruikt als op XDA Developers? Inclusief die HEX-editor, wat ik niet helemaal snap nog... en die XDA II Fix tool?
4) Misschien handig om een step-by-step te maken? (inclusief pics zou geweldig zijn)
Veel vragen, ik weet het...
Misschien een id: Zou het helpen WM2005 te installeren in de traagheid te verhelpen door mbv 'Pocket Hack Master' je MDA Comapct beter te tweaken voor deze OS? Wie heeft veel ervaring met hardware en het tweaken daarvan? Mex?
Thomas
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 10:16 ]
YWlak schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 01:56:
[...]
Werkt idd prima! Vreemde is alleen wel dat wanneer ik nu een mp3 aanklik vanuit explorer (en dees em netje opent in WMP), WMP schreeuwt dat ie er nix mee kan. Maar dat zal me wat, vreemd genoeg doe de MP3 ringtones het wel weer.. en daar ging het me om.
Toppie DANK U!
En ach wie gebruikt er nou WMP om zijn mp3tjes af te spelen
DFF®
Verwijderd
Klinkt heel logisch...lak schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 01:59:
[...]
Geen idee. Die witte headset zuigt toch echt behoorlijk zwaar. Vriend van me heeft nog gewoon die zwart/grijze en dies echt 10 x beter imho. Bij mij werkt de talk button alleen als ik opneem, ik kan er dus niet mee ophangen... mss is dat ook wel niet de bedoeling ofzo, maar leek mij juist wel logisch.
Verwijderd
Ik heb al tientallen pagina's doorgelezen, maar ik word nu een beetje scheel en ik heb het nog niet gevonden. Mijn vraag is de volgende:
Ik heb nu een Samsung E700, maar die wil ik zo heeeeeeel erg graag inruilen voor een ander, omdat ie zo slecht is. Nu moet ik in april een nieuw abonnement (T-Mobile) en dat komt mooi uit. Nu vind ik de MDA Compact wel heel erg mooi en handig, maar ik zit dagelijks ongeveer 1,5 / 2 uur aan de telefoon en ik heb vage signalen opgevangen dat het toestel niet echt heel handig is als je veel moet bellen (slechte geluidskwaliteit, ongelukkig geplaatste microfoon, vet schermpje etc.)
Kunnen jullie mij vertellen of deze signalen gegrond zijn of is het gewoon een absolute aanrader?
Ik heb nu een Samsung E700, maar die wil ik zo heeeeeeel erg graag inruilen voor een ander, omdat ie zo slecht is. Nu moet ik in april een nieuw abonnement (T-Mobile) en dat komt mooi uit. Nu vind ik de MDA Compact wel heel erg mooi en handig, maar ik zit dagelijks ongeveer 1,5 / 2 uur aan de telefoon en ik heb vage signalen opgevangen dat het toestel niet echt heel handig is als je veel moet bellen (slechte geluidskwaliteit, ongelukkig geplaatste microfoon, vet schermpje etc.)
Kunnen jullie mij vertellen of deze signalen gegrond zijn of is het gewoon een absolute aanrader?
Verwijderd
Ja, de signalen zijn gegrond. Voor mijn MDA had ik een Nokia 6600 en dat belde heerlijk, zowel qua bedienen als gesprekskwaliteit als batterijlevensduur. Sinds ik mijn MDA heb bel ik een stuk minder omdat het gewoon minder fijn is.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:59:
Ik heb al tientallen pagina's doorgelezen, maar ik word nu een beetje scheel en ik heb het nog niet gevonden. Mijn vraag is de volgende:
- schermpje wordt inderdaad snel vet en soms druk je onbedoeld op knopjes (met name op je klokje, waardoor die veranderd van analoog <--> digitaal) en andere ongein
- geluidskwaliteit via 'gewone' speakertje is matig: veel ruis en gekraak en getik.
- geluidskwaliteit via handsfreespeakertje (achterop toestel dus) is nog veel erger. Je moet de telefoon dan nog dichtbij je oor houden wil je het allemaal kunnen verstaan. Volume ervan is wel heel redelijk, maar als de kwaliteit dan slecht is hoor je gewoon hard gekraak.
- de 'gebelde' verstaat mij redelijk, maar niet zoals met de Nokia. Met name buiten maakt elk zuchtje wind je onverstaanbaar.
- bediening is wel fijn, ik vind het te bellen nummer redelijk snel. Puntje van kritiek is dan dat het default nummer (bij meerdere nummers onder 1 persoon) niet gemakkelijk te setten is.
Ik bel vaak via mijn Bluetooth headset en dan is de kwaliteit wel goed. Het lijkt me dus echt een hardewarematig probleem: crappy speakertjes. Ik heb (nog) geen ROM/Radio-update gedaan dus ik weet niet hoe de kwaliteit dan is.
Trouwens: uiteindelijk ben ik toch heel positief over mijn MDA hoor. Ik kan en wil niet meer zonder omdat hij ontzettend veel fijne functies heeft! TomTom, Outlook, foto's, programmeren, etc. Echt super!
Thomas ik beantwoord graag je vragen:
1) Op een MDA Compact, S100 of i-mate.
2) Kennelijk niet, ben vrij lang bezig geweest en zelfs in het register te liggen klooien. Wat ik eigenlijk denk is dat dit gewoon nog een tekortkoming is in het verhaal. In mijn ogen is het een prille Alpha
3) Exact dezelfde stappen... alleen heb ik een paar keer wat moeten kopieren plakken voordat hij uberhaupt wilde installeren.
4) Daar kom ik zo even op terug.Ik denk dat ik dat wel wil maken.
Hopelijk heb je duidelijkheid, ik wilde eigenlijk gaan overstappen op een nokia 7710 maar nadat ik het nieuwe OS heb gezien ben ik eigenlijk verkocht. Buiten dat het natuurlijk een hoop eye-candy heeft werkt het (traagheid even niet meegeteld) uitmuntend. Als ik er een style op moet plakken zeg ik msn-style. Ook als iemand belt schuift er zo'n ding van beneden naar boven alsof het msn zelf is die beld.
1) Op een MDA Compact, S100 of i-mate.
2) Kennelijk niet, ben vrij lang bezig geweest en zelfs in het register te liggen klooien. Wat ik eigenlijk denk is dat dit gewoon nog een tekortkoming is in het verhaal. In mijn ogen is het een prille Alpha
3) Exact dezelfde stappen... alleen heb ik een paar keer wat moeten kopieren plakken voordat hij uberhaupt wilde installeren.
4) Daar kom ik zo even op terug.Ik denk dat ik dat wel wil maken.
Hopelijk heb je duidelijkheid, ik wilde eigenlijk gaan overstappen op een nokia 7710 maar nadat ik het nieuwe OS heb gezien ben ik eigenlijk verkocht. Buiten dat het natuurlijk een hoop eye-candy heeft werkt het (traagheid even niet meegeteld) uitmuntend. Als ik er een style op moet plakken zeg ik msn-style. Ook als iemand belt schuift er zo'n ding van beneden naar boven alsof het msn zelf is die beld.
--> http://www.pocketmobile.nl/ (check hier maar even)Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:01:
[...]
Enkele vragen:
1) Op de MDA Compact??? of een XDA II ?
2) Er moet toch een fix te vinden zijn voor die snelheid/geheugenprobleem lijkt me!?
3) Heb je dezelfde step by step gebruikt als op XDA Developers? Inclusief die HEX-editor, wat ik niet helemaal snap nog... en die XDA II Fix tool?
4) Misschien handig om een step-by-step te maken? (inclusief pics zou geweldig zijn)
Veel vragen, ik weet het...
Misschien een id: Zou het helpen WM2005 te installeren in de traagheid te verhelpen door mbv 'Pocket Hack Master' je MDA Comapct beter te tweaken voor deze OS? Wie heeft veel ervaring met hardware en het tweaken daarvan? Mex?
Thomas
[ Voor 3% gewijzigd door iNickx op 23-03-2005 14:52 ]
Verwijderd
Ok bedankt. Dus als ik mijn 1,5 uurtje bellen (voornamelijk binnen) wil volhouden, zal ik dus een ander toestel moeten kiezenVerwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:26:
[...]
Ja, de signalen zijn gegrond. Voor mijn MDA had ik een Nokia 6600 en dat belde heerlijk, zowel qua bedienen als gesprekskwaliteit als batterijlevensduur. Sinds ik mijn MDA heb bel ik een stuk minder omdat het gewoon minder fijn is.
- schermpje wordt inderdaad snel vet en soms druk je onbedoeld op knopjes (met name op je klokje, waardoor die veranderd van analoog <--> digitaal) en andere ongein
- geluidskwaliteit via 'gewone' speakertje is matig: veel ruis en gekraak en getik.
- geluidskwaliteit via handsfreespeakertje (achterop toestel dus) is nog veel erger. Je moet de telefoon dan nog dichtbij je oor houden wil je het allemaal kunnen verstaan. Volume ervan is wel heel redelijk, maar als de kwaliteit dan slecht is hoor je gewoon hard gekraak.
- de 'gebelde' verstaat mij redelijk, maar niet zoals met de Nokia. Met name buiten maakt elk zuchtje wind je onverstaanbaar.
- bediening is wel fijn, ik vind het te bellen nummer redelijk snel. Puntje van kritiek is dan dat het default nummer (bij meerdere nummers onder 1 persoon) niet gemakkelijk te setten is.
Ik bel vaak via mijn Bluetooth headset en dan is de kwaliteit wel goed. Het lijkt me dus echt een hardewarematig probleem: crappy speakertjes. Ik heb (nog) geen ROM/Radio-update gedaan dus ik weet niet hoe de kwaliteit dan is.
Trouwens: uiteindelijk ben ik toch heel positief over mijn MDA hoor. Ik kan en wil niet meer zonder omdat hij ontzettend veel fijne functies heeft! TomTom, Outlook, foto's, programmeren, etc. Echt super!
Mijn eisen: Bluetooth, min. 65.536 kleuren, 1.3 MP Cam (video + foto), liefst Triband, WAP/GPRS, trilfunctie
Misschien de Nokia 7710 wat voor jou geschikt kan zijn. Kijk eens hier zo voor een hoop foto's van dit apparaat.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:06:
[...]
Ok bedankt. Dus als ik mijn 1,5 uurtje bellen (voornamelijk binnen) wil volhouden, zal ik dus een ander toestel moeten kiezen![]()
![]()
Iemand een idee wat een goed toestel is? Ik wilde aanvankelijk de Nokia 7610, maar die wordt niet meer geproduceerd.
Mijn eisen: Bluetooth, min. 65.536 kleuren, 1.3 MP Cam (video + foto), liefst Triband, WAP/GPRS, trilfunctie
Verwijderd
Samsung D500 voldoet exact aan je eisen en belt ook nog eens prettig. De geluidskwaliteit van de i-mate Jam verbeterd met een software-update overigens wel.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:06:
[...]
Ok bedankt. Dus als ik mijn 1,5 uurtje bellen (voornamelijk binnen) wil volhouden, zal ik dus een ander toestel moeten kiezen![]()
![]()
Iemand een idee wat een goed toestel is? Ik wilde aanvankelijk de Nokia 7610, maar die wordt niet meer geproduceerd.
Verwijderd
Geldt dat dan ook voor de MDA Compact? Want als dat zo is zou dat me over de streep trekken.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:42:
[...]
Samsung D500 voldoet exact aan je eisen en belt ook nog eens prettig. De geluidskwaliteit van de i-mate Jam verbeterd met een software-update overigens wel.
De D500 vind ik niet zo heel erg aantrekkelijk. Ten eerste is het een slidephone, en dat vind ik zelf niet fijn. Ten tweede is het een Samsung. Ik heb nu een Samsung E700 die af en toe uit valt, toetsenbord blijft hangen en de geluidskwalititeit tijdens het bellen is altijd OF te hard OF te zacht.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 16:02 ]
Verwijderd
jah imat en mda is hetzelfde kwa updateVerwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:00:
[...]
Geldt dat dan ook voor de MDA Compact? Want als dat zo is zou dat me over de streep trekken.
De D500 vind ik niet zo heel erg aantrekkelijk. Ten eerste is het een slidephone, en dat vind ik zelf niet fijn. Ten tweede is het een Samsung. Ik heb nu een Samsung E700 die af en toe uit valt, toetsenbord blijft hangen en de geluidskwalititeit tijdens het bellen is altijd OF te hard OF te zacht.
Verwijderd
OK dan

Startpost? of op xda-developers.com ? daar staan alle updates. Maar volgens mij moet je een volledige rom upgrade doen.. iets wat niet altijd even goed luktVerwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:21:
[...]
OK dan![]()
Dan nog een aaallerlaatste verzoekje
: Ik heb ergens een lijst met shortcuts naar software gezien, maar ik weet niet meer precies waar. Heeft iemand de shortcut naar de upgrade t.b.v. het geluid?
Verwijderd
Er staat in de startpost wel waar je het vandaan kunt halen, zoek er wel even een goede handleiding bij hoe je het moet doen, er zaten wat haken en ogen aan als ik het goed gelezen heb. Verder gewoon bluetooth headsetje van SE kopen, kun je nog op zien ook wie je belt.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:21:
[...]
OK dan![]()
Dan nog een aaallerlaatste verzoekje
: Ik heb ergens een lijst met shortcuts naar software gezien, maar ik weet niet meer precies waar. Heeft iemand de shortcut naar de upgrade t.b.v. het geluid?
Verwijderd
Heren,
Ik ben aan het twijfelen... heb nu een MDA III maar wil switchen naar MDA Compact.
Omdat ik met de III niet veel bel ben ik bang dat zelfs met kleinere Compact zelfde krijg.
Ik wil hem wel graag hebben maar ben ik dubio. Vooral als ik die Alu hoesje zie op internet denk ik dat ie weer vrij groot begint te worden.
Bedankt
@lex
Ik ben aan het twijfelen... heb nu een MDA III maar wil switchen naar MDA Compact.
Omdat ik met de III niet veel bel ben ik bang dat zelfs met kleinere Compact zelfde krijg.
Ik wil hem wel graag hebben maar ben ik dubio. Vooral als ik die Alu hoesje zie op internet denk ik dat ie weer vrij groot begint te worden.
Bedankt
@lex
Ruilen?Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 17:33:
Heren,
Bedankt
@lex
ik heb een mda compact en 2 bluetooth apparaten (die vlinder-headset en een nokia). met beide apparaten kan ik geen bluetooth verbinding tot stand krijgen,
verbinding met nokia : bluetooth aan op mda > bluetooth , connection > (add new device )new ... dan ziet de mda mijn nokia telefoon. ik vul een pincode in op de mda , nokia krijgt ook een melding voor pairen en ik vul dezelfde pincode pin. Maar dan krijgt ik van de nokia: could not establish connection. Op de mda komt er te staan: bluetooth serial port com 5: this bluetooth device supports serial port profile, would you like to create a bluetooth serial port for it? (yes/no) . Ik heb zowel yes en no geprobeerd. maar werkt niet! iemand een idee??
verbinding met de vlinder headset: geprobeerd bluetooth verbinding op te zetten op mda > bluetooth , connection >new...no devices found! (overigens, bt headset werkt wel met de nokia)
Doe ik iets verkeerds?
verbinding met nokia : bluetooth aan op mda > bluetooth , connection > (add new device )new ... dan ziet de mda mijn nokia telefoon. ik vul een pincode in op de mda , nokia krijgt ook een melding voor pairen en ik vul dezelfde pincode pin. Maar dan krijgt ik van de nokia: could not establish connection. Op de mda komt er te staan: bluetooth serial port com 5: this bluetooth device supports serial port profile, would you like to create a bluetooth serial port for it? (yes/no) . Ik heb zowel yes en no geprobeerd. maar werkt niet! iemand een idee??
verbinding met de vlinder headset: geprobeerd bluetooth verbinding op te zetten op mda > bluetooth , connection >new...no devices found! (overigens, bt headset werkt wel met de nokia)
Doe ik iets verkeerds?
Verwijderd
Misschien wel.... als ji het intressant maakt voor mij ... (gekocht 27-12-04) met Imei bon....
Ciao
Ciao
Ik weet dat ik dt al eerder heb gevraagd maar ik heb nog geen antwoord gehad dus daar gaat ie weer.
Is er een soort remote desktop software waar ik mijn desktop mee kan bedienen??? Via bluetooth
Is er een soort remote desktop software waar ik mijn desktop mee kan bedienen??? Via bluetooth
VNC versie voor de ppc.0Burner0 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:16:
Ik weet dat ik dt al eerder heb gevraagd maar ik heb nog geen antwoord gehad dus daar gaat ie weer.
Standaard zit er ook al een terminal service client op.
[ Voor 7% gewijzigd door Mex op 23-03-2005 19:28 ]
Mijne is van 28-01-05, compleet met garantie,, En wat bedoel je met interessant make? een x-bedrag of iets dergelijks? zeg het maarVerwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:21:
Misschien wel.... als ji het intressant maakt voor mij ... (gekocht 27-12-04) met Imei bon....
Ciao
Ps sorry weet dat het geen markplaats is! email me maar op diegovaquiro@Hotmail.com bij interesse dan
[ Voor 11% gewijzigd door 0xrubennft op 24-03-2005 00:29 ]
diego, alex DUDES!!
kom op man, dit is geen marktplaats....
kom op man, dit is geen marktplaats....
Verwijderd
wow, klinkt te gek!-nickx- schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:28:
Thomas ik beantwoord graag je vragen:
(...)
[...]
--> http://www.pocketmobile.nl/ (check hier maar even)
komend weekend maar is proberen...
Stanx!
Voor iedereen die nog zit te klooien met de GPRS en MMS instellingen, op de volgende pagina is een PDF te downloaden waarin alles uitgebreid staat beschreven.
http://www.bel.nl/windowsmobile.asp?xid=624405
http://www.bel.nl/windowsmobile.asp?xid=624405
Nokia 6670. Is ietsjes beter dan de 7610 (pdf viewer/ powerpoint/ .doc./ excel) en gewoon chillVerwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:06:
[...]
![]()
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zeker doen, staan er genoeg : ) kun je je weer even lekker maken.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:15:
[...]
wow, klinkt te gek!
komend weekend maar is proberen...
Stanx!
Verwijderd
Kijk eens wat er gebeurd als je je bluetooth headset op search set..... bij mijn bluetrek g2 moest ik een knopje ingedrukt houden, dan ging hij zoeken, en werd er automatisch een connectie gelegd. Enige wat ik nog met mijn telefoon diende te doen, is het accepteren van de pair op mijn telefoon.
De update naar WM2005 wil helaas nog niet lukken, hij stopt bij het verwijderen van de huidige bestanden op de MDA, teller blijft op 0% staan, na één minuut geeft 'ie de melding dat ik het opnieuw moet proberen na een softe reset, helaas werkt dit niet..
Dus als ik het goed begrijp krijg je je oude bestanden niet verwijderd? Heb je WM2005 wel op je SD card gezet en vandaar af geladen? Zorg er voor dat je een minimaal 256 liefste 512 kaart er in hebt zitten om hem terug te zetten.Mex schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:24:
De update naar WM2005 wil helaas nog niet lukken, hij stopt bij het verwijderen van de huidige bestanden op de MDA, teller blijft op 0% staan, na één minuut geeft 'ie de melding dat ik het opnieuw moet proberen na een softe reset, helaas werkt dit niet..
Ik installeer het gewoon vanaf mijn desktop via usb/active sync, zo hoort het ook volgens mij, net als de 1.06 upgrade.-nickx- schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:31:
[...]
Dus als ik het goed begrijp krijg je je oude bestanden niet verwijderd? Heb je WM2005 wel op je SD card gezet en vandaar af geladen? Zorg er voor dat je een minimaal 256 liefste 512 kaart er in hebt zitten om hem terug te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Mex op 23-03-2005 22:37 ]
Zoals je ziet is er ook geen ActiveSync verbinding meer, die wordt verbroken zodra het progje begint te lopen.
Net even met ActiveSync 4.0 geprobeerd, zelfde verhaal.
Zodra het updateprogje sluit start ActiveSync weer op
Net even met ActiveSync 4.0 geprobeerd, zelfde verhaal.
Zodra het updateprogje sluit start ActiveSync weer op
[ Voor 42% gewijzigd door Mex op 23-03-2005 22:45 ]
okee ik weet helemaal niets, maar als je die nieuwe wilt programmeren verwijder je dan ook de oude? dan heb je toch ook geen activesync meer?
hey bedankt voor je tip! deze methode werkt (dus headset laten zoeken ipv de mda)Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:20:
[...]
Kijk eens wat er gebeurd als je je bluetooth headset op search set..... bij mijn bluetrek g2 moest ik een knopje ingedrukt houden, dan ging hij zoeken, en werd er automatisch een connectie gelegd. Enige wat ik nog met mijn telefoon diende te doen, is het accepteren van de pair op mijn telefoon.
Verwijderd
heb een nieuwe (geen-tmobile) rom op mijn mda gezet en wil nu GPRS instellen (tmobile). nu kan ik nergens op de Tmobile site de juiste instellingen vinden en de leuke software die ze ervoor hebben werkt niet op mobile 2003
Wil iemand zo vriendelijk zijn even de settings te posten. de settings van GPRS staan in:
Start > settings > connections > connections > manage existing connections
Heel vriendelijk bedankt!
Wil iemand zo vriendelijk zijn even de settings te posten. de settings van GPRS staan in:
Verwijderd
Nee maar kep wel blue soleil CE geprobeert en dat zoog enorm, omdat ik de v*rd*md* DUN niet stabiel kreeg.sander-sp schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 19:34:
[...]
Ik weet niet of je het misschien al gebruikt, maar probeer de Toshiba bluetooth stack is... daarmee gaat het allemaal een stuk makkelijker, een stukje terug staat een tutorial... verwijder dan ook de key die ik daar heb angegeven (met dank aan Justifire geloof ik) succes
Toshiba heb ik nietgeprobeert, kep er wel wat over gelezen op XDA developers, ik kreeg daar ook het beeld dat de toshiba stack ook insstabiel is. als dat niet zo is wil ik het wel proberen, omdat ik echt die PAN wil. Vooral voor muziek
Op het moment ben ik gewoon bezig met het streamen naar mijn mda compact (winamp + shoutcast)
PAN is 10000000000000X beter
http://www.civict.nl/mda/index.php?topic=234.0Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 01:58:
heb een nieuwe (geen-tmobile) rom op mijn mda gezet en wil nu GPRS instellen (tmobile). nu kan ik nergens op de Tmobile site de juiste instellingen vinden en de leuke software die ze ervoor hebben werkt niet op mobile 2003![]()
Het verwijderen van de oude rom moet het progje zelf doen, dat kan ik niet..ActiveSync verwijderen kan ook niet omdat deze nodig is om de upgrade te doen.iron_mike010 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:00:
okee ik weet helemaal niets, maar als je die nieuwe wilt programmeren verwijder je dan ook de oude? dan heb je toch ook geen activesync meer?
[ Voor 28% gewijzigd door Mex op 24-03-2005 07:41 ]
Verwijderd
Ik heb allerlei instellingen gebruikt voor MMS en GPRS, maar het werkte niet optimaal. Kon bijv. alleen versturen, maar niet ontvangen. Nou heb ik T-Mobile opgebeld en die stuurde mij het volgende. En nu doet alles het weer....Wil iemand zo vriendelijk zijn even de settings te posten. de settings van GPRS staan in:
U heeft contact opgenomen met T-Mobile omdat u graag de instellingen voor T-Mobile MMS wilt ontvangen voor uw MDA Compact. Wij geven u hierbij de instellingen. Verder geven wij u ook de instellingen voor WAP/GPRS en e-mail.
GPRS Internet instellingen voor MDA Compact
• Kies eerst 'Start', daarna 'Settings', ' Connections' en kies ‘Connections’.
• Kies rechtsonder voor ‘advanced’
• Kies rechtsboven voor ‘Select Networks’
• Kies bij ‘Programs that automatically connect to the Internet should connect using’ voor ‘New…’
• ‘Enter a name for these settings:’, vul hier in: T-Mobile Internet NL • Kies voor ‘Modem’ en ‘new’
• De naam van het verbindingsprofiel: 'T-Mobile Internet'
• Bij 'Select a Modem' kiest u voor ‘Cellular line (GPRS)’
• U kiest nu voor 'Next'
• Er wordt gevraagd om een Access Point Name, vult u hier in: ‘internet’
• U wordt nu gevraagd om een gebruikersnaam, password en domein in te vullen, u hoeft hier niets in te vullen.
• Kies nu voor de optie 'Advanced'
• Kies het tabblad TCP/IP. Kies voor Use server-assigned IP address.
• Zet alle vinkjes uit bij Software compression en IP header compression.
• Kies het tabblad Servers. Kies voor Use server-assigned addresses.
• Klik op OK
• Klik op Finish
Op deze manier heeft u uw MDA Compact volledig ingesteld om gebruik te maken van GPRS internet.
MMS instellingen voor MDA Compact
• Kies eerst 'Start', daarna 'Settings', 'Connections' en kies ‘Connections’
• Kies rechtsonder voor ‘advanced’
• Kies rechtsboven voor ‘Select Networks’
• Kies bij ‘Programs that automatically connect to the Internet should connect using’ voor ‘New…’
• ‘Enter a name for these settings:’, vul hier in: T-Mobile MMS • Kies voor ‘Modem’ en ‘new’
• De naam van het verbindingsprofiel: ‘T-Mobile MMS’
• Bij 'Select a Modem' kiest u voor ‘Cellular line (GPRS)’
• U kiest nu voor 'Next'
• Er wordt gevraagd om een Access Point Name, vult u hier in: ‘mms’
• U wordt nu gevraagd om een gebruikersnaam, password en domein in te vullen, vul in:
o Gebruikersnaam: tmobilemms
o Wachtwoord: tmobilemms
o Domein: (leeg laten)
• Kies nu voor de optie 'Advanced'
• Kies het tabblad TCP/IP. Kies voor Use server-assigned IP address • Zet alle vinkjes uit bij Software compression en IP header compression • Kies het tabblad Servers. Activeer de optie ‘Use specific server address’, vul in:
o DNS: 10.10.10.11
• Klik op OK
• Klik op Finish en sluit de schermen af voor het instellen van ‘Connections’
• Ga naar ‘Start’, ‘messaging’
• Klik onder in het menu naar ‘Tools’ en kies voor ‘MMS Settings’
• In het tabblad ‘Preferences’:
o Connect via: T-Mobile MMS
o Vink aan: Retrieve messages immediately o Vink aan (naar keuze): OK to download when roaming o Vink aan: Save sent messages o Attempts before giving up: (naar keuze) o Photo resolution: (naar keuze, maar liefst op QVGA (320x240) zodat de MMS kleiner blijft dan 100 kB) • Ga naar tabblad ‘Servers’
• Druk op ‘New’ en vul in:
o Server name: T-Mobile NL
o Gateway: 10.10.10.11
o Port number: 9201
o Server address: http://t-mobilemms
o Sending size limitation: 100k
o Druk op OK om op te slaan.
• Druk rechtsboven op OK
Op deze manier heeft u uw MDA Compact volledig ingesteld om gebruik te maken van T-Mobile MMS.
Ook kreeg ik emailinstellingen van T-mobile, maar ik maak er verder geen gebruik van, maar voor de geïntereseerden...
E-mail instellingen voor MDA Compact
Let op: De e-mailclient van de MDA Compact maakt gebruik van het T-Mobile Internet Profiel zoals eerder uitgelegd. Deze moet dus ingesteld worden voordat de klant e-mail kan gebruiken.
Voorwaarde: Klant moet een POP3 e-mailaccount bezitten die geschikt is voor e-mail clients. Tevens zijn gebruikersnaam, wachtwoord en popserver afhankelijk van de e-mail provider. Deze informatie moet de klant bij de e-mail provider navragen en hierbij kan T-Mobile niet helpen.
De gratis Hotmail en Yahoo-diensten kunnen niet worden ingesteld.
• Ga naar ‘Start’, ‘messaging’
• Klik onder in het menu op ‘Accounts’ en ‘New Account’
• ‘E-mail setup (1/5) E-mail address’, verschijnt in display:
o Enter e-mail address: (e-mailadres van de klant, bijv. janjansen@mijnprovider.nl) o Klik op Next • ‘E-mail setup (2/5) Autoconfiguration’ verschijnt in display:
o Druk op ‘Skip’
• ‘E-mail setup (3/5) User information’ verschijnt in display:
o Your name: (naam van de klant, bijv. Jan Jansen) o User name: (weet alleen de klant, opgegeven door e-mail provider. Meestal het eerste stuk van het e-mailadres tot het @, bijv. janjansen) o Password: (weet alleen de klant, opgegeven door e-mail provider) o Klik op Next • ‘E-mail setup (4/5) Account information’ verschijnt in display:
o Account type: POP3
o Name: (vul hier naar keuze een naam voor de mailbox in, bijv ‘mijn mail’) o Klik op Next • ‘E-mail setup (5/5) Server information’ verschijnt in display:
o Incoming mail: (de pop/mailserver van de e-mail provider, opgegeven door e-mail provider) o Outgoing mail: mail.t-mobile.nl o Domain: (leeg laten) o Klik op ‘Options’
o ‘Options (1/3):’
ƒ Vink aan naar keuze: ‘Connect and check for messages…’
ƒ Connection: T-Mobile Internet
ƒ Klik op Next
o ‘Options (2/3)’:
ƒ Vink aan naar keuze: ‘Only display messages…’
ƒ Vink niet aan: ‘Require SSL connection’
ƒ Vink niet aan: ‘Outgoing mail requieres authentication’
ƒ Klik op Next
o ‘Options (3/3)’:
ƒ Kies naar keuze: ‘Get message headers only’
ƒ Vink aan naar keuze: ‘Include…’
ƒ Klik op Finish
Op deze manier heeft u uw MDA Compact volledig ingesteld om gebruik te maken van de e-mail client <P class=Default
Verwijderd
goede dag mensen ik heb bij mycom nu zo'n bluetooth headset gekocht van mycom zelf.
Maar hoe krijg ik dat ding nu aan de praat zodat ik hands free kan bellen?
Je moet toch eigenlijk de headset bij settings --> connections --> bluetooth--> trun on bluethooth--> make this device dicoverable to other devices--> dan naar tap devices--> en dan new klikken toch?
Alvast bedankt
Je moet toch eigenlijk de headset bij settings --> connections --> bluetooth--> trun on bluethooth--> make this device dicoverable to other devices--> dan naar tap devices--> en dan new klikken toch?
Alvast bedankt
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 10:39 ]
Als je headset aan staat dan moet je hem na deze stappen kunnen vinden, en pairen. Waarschijnlijk wordt er om een code gevraagd, dit zal waarschijnlijk 0000 zijn.Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:38:
goede dag mensen ik heb bij mycom nu zo'n bluetooth headset gekocht van mycom zelf.
Alvast bedankt
Verwijderd
Hmm dat is minder dan want hij vind de headset helemaal niet zo op die manierMex schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:47:
[...]
Als je headset aan staat dan moet je hem na deze stappen kunnen vinden, en pairen. Waarschijnlijk wordt er om een code gevraagd, dit zal waarschijnlijk 0000 zijn.
En op deze manier?Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:56:
[...]
Hmm dat is minder dan want hij vind de headset helemaal niet zo op die manier
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:20:
[...]
Heb je andere bt apparaten, kun je daar wel mee pairen? Als je een bt dongle bij je pc hebt dan kun je je pc eens laten zoeken naar de headset.Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:10:
[...]
Hmm thanks maar dat lijkt ook niet te werken
Verwijderd
controleer eerst even of je je bluetooth op je imate wel hebt aanstaan. (ik weet het veelal ten overvloede, echter er zijn mensen die dit wel eens vergeten....) kijk daarna even of je echt de connect knop van je headset ingedrukt hebt. Vaak is dat de aanname knop en dien je deze een 7(?) tal seconden vast te houden. Dan zou hij vanzelf in je imate omhoog moeten komen. Mocht dat niet het geval zijn, even je BT van beide apparaten controleren.
Verwijderd
Dank je... alleen als ik nu de GPRS settings invoer krijg ik nog steeds een melding dat hij niet wil. Problemen met GPRS of heb ik ergens toch iets fout gedaan???Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:33:
enorm verhaal...
Verwijderd
Bij mij werkt het perfect!Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 13:24:
[...]
Dank je... alleen als ik nu de GPRS settings invoer krijg ik nog steeds een melding dat hij niet wil. Problemen met GPRS of heb ik ergens toch iets fout gedaan???
Dit topic is gesloten.