Anoniem: 115650
Helaas heb ik van de week C:\ geformateerd, dus dat word nog ff wachten met m'n eerste WiP!
"There is no good, only less evil."
Anoniem: 105830
http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/leafproject/leaf_1.aspMOL-20.000 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:52:
Ik mijn scene heb ik een paar bomen nodig dat wou ik doen doormiddel van een texture. Zoals gedaan is met de still life tutorial (de blaadtjes) die in 3d max zit. Alleen kan ik nergens z'n texture vinden van een boom weten jullie een site waar ik die kan halen en anders een tutorial (photoshop ofzo) dat ik ze zelf kan maken.
Alsjeblieft
Die alien begint er al aardig ingewikkeld uit te zien
aha, alien vs predator? of gewoon alien?Anoniem: 31514 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 01:44:
Maar weer eens een paar uurtjes ingestoken.
[afbeelding]
*superstrak gemodeld overigens
[ Voor 6% gewijzigd door powerflux op 15-03-2005 19:48 ]
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
ik denk alleen alien... overigens is die predator wel vet om na te maken
dood? let op...Anoniem: 124704 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:25:
lekker dood hierzo
(in a few minutes
>it's alive!<
Zo, 'even' mn dino geprobeerd te riggen mbv CS, maar dat ging niet zo goed zoals te zien is in het filmpje
Door de physique modifier is hij echter nog bozer gaan kijken en zijn boventanden zijn iets naar boven gegaan. Verder is ie iets door z'n poten gezakt en kloppen de envelopes voor de meter, maar ja... Ik ga door tot ie goed is
plaatje vd rig...
edit @ spikewolf: ja sorry: de eerste keer renderen (15min) kwam er een corrupte avi uit
De tweede keer ging het wel goed
[ Voor 80% gewijzigd door Menesis op 15-03-2005 22:16 ]
Mixed Reality dev
Hoeveel is bij jou een paar??
Er zijn er inmiddels al 402 voorbij
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Anoniem: 19894
Whahaha stoerMenesis schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:11:
[...]
dood? let op...
(in a few minutes)
>it's alive!<
...
Dude, die is te vetMenesis schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:11:
[...]
dood? let op...
(in a few minutes)
>it's alive!<
[knip]
Heel netjesMenesis schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:11:
[...]
dood? let op...
(in a few minutes)
>it's alive!<
Staart erbij? klik op het poppetje (naast de voetjes knop) en onder structure kun je een staart toevoegen. FF weer uit de poppetjes mode (op het poppejte klikken) en klaar. have fun
edit: oeps, een stap vergeten
[ Voor 12% gewijzigd door Menesis op 15-03-2005 23:23 . Reden: typo ]
Mixed Reality dev
Heel gaafMenesis schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:11:toon volledige bericht
[...]
dood? let op...
(in a few minutes)
>it's alive!<
Zo, 'even' mn dino geprobeerd te riggen mbv CS, maar dat ging niet zo goed zoals te zien is in het filmpje. Maar het blijft altijd leuk om te zien hoe er wat leven in een hoopje polygonen kan komen.
Door de physique modifier is hij echter nog bozer gaan kijken en zijn boventanden zijn iets naar boven gegaan. Verder is ie iets door z'n poten gezakt en kloppen de envelopes voor de meter, maar ja... Ik ga door tot ie goed is(ik weet dat het geen animatie contest is, maar als ie mooi gerigged is kan ik hem makkelijk in een andere houding zetten en verder ben ik van plan om buiten deze contest om een filmpje met het beesie te maken, vandaar...
)
plaatje vd rig...
edit @ spikewolf: ja sorry: de eerste keer renderen (15min) kwam er een corrupte avi uit
De tweede keer ging het wel goed
Heel erg leuk gedaan
@wildmedia
Ziet er heel vet uit
Komt aardig in de buurt van het orgineel zou ik zo zeggen
Humankind… be both.
Het blijft een beetje een lastige kwestie, want ziet een plaatje dat er "normaal" uitziet op een crt er ook veel te licht uit op tft? Of valt dat dan wel weer mee?
bij mij ziet hij er prima uit hoorMr_Kite schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:45:
Wildmedia Je werkt zeker op tft? Ik kan zie weinig van je plaatje, het lijkt nog steeds een telefoonhoorn, totdat ik het in photoshop open en de gamma aanpas... Ik heb m'n monitor redelijk goed afgesteld dacht ik...
Het blijft een beetje een lastige kwestie, want ziet een plaatje dat er "normaal" uitziet op een crt er ook veel te licht uit op tft? Of valt dat dan wel weer mee?

Anoniem: 31514
Ik werk inderdaad op een TFT's, maar daarnaast heb ik een hele beste 22" CRT staan en deze lopen exact in de pas qua luminantie én kleur. Zelfs op mijn laptop zie ik exact hetzelfde.Mr_Kite schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:45:
Wildmedia Je werkt zeker op tft? Ik kan zie weinig van je plaatje, het lijkt nog steeds een telefoonhoorn, totdat ik het in photoshop open en de gamma aanpas... Ik heb m'n monitor redelijk goed afgesteld dacht ik...
Alles hier staat geijkt voor video en ook op een videomonitor ziet alles er goed uit. Ik ben toch bang dat als je dit vaker hebt je je spullen moet ijken. Daar zijn prima tools voor.
Anoniem: 73881
idd, ik zie het ook goed, en ik heb toch een best donkere monitor. een logische comclusie zou zijn dat jouw monitor te donker staat.Anoniem: 31514 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:45:
[...]
Ik werk inderdaad op een TFT's, maar daarnaast heb ik een hele beste 22" CRT staan en deze lopen exact in de pas qua luminantie én kleur. Zelfs op mijn laptop zie ik exact hetzelfde.
Alles hier staat geijkt voor video en ook op een videomonitor ziet alles er goed uit. Ik ben toch bang dat als je dit vaker hebt je je spullen moet ijken. Daar zijn prima tools voor.

Zo, ik heb de achterpoten aangepast. Nu zijn het meer dinopoten (met zo'n naar achteren uitstekende knie). Nu nog 'even' opnieuw riggen
Mixed Reality dev
Ik zie het prima op mijn CRT hier, itt sommige andere op TFT gemaakte renders.Mr_Kite schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:45:
Wildmedia Je werkt zeker op tft? Ik kan zie weinig van je plaatje, ...
Overigens blinkt Alien niet echt uit in belichting (de films zijn zelf al redelijk donker) dus Wildmedia heeft de sfeer goed te pakken.
Ah, dat meen je niet! Zeker Alien en Alien3 zijn, alhoewel verschillend, fantastisch belichte films. Maar iig bedanktAnoniem: 19894 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:51:
Overigens blinkt Alien niet echt uit in belichting (de films zijn zelf al redelijk donker) dus Wildmedia heeft de sfeer goed te pakken.
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 17-03-2005 01:44 . Reden: AvP hoort inderdaad niet bij de TRILOGIE, evenmin als die draak van Alien: Resurrection :r ]
Ik doelde op de donkerheid in het algemeen van de films, niet de manier van belichtenAnoniem: 31514 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 00:38:
[...]
Ah, dat meen je niet! Zeker Alien en Alien3 zijn, alhoewel verschillend, fantastisch belichte films. Maar iig bedankt
En zeker AvP (die ik niet tot de Alien reeks beschouw

mmmm ik zie het ook wel, maar misschien dat het komt omdat ik de films niet ken... Ik heb m'n monitor ge-ijkt, zoals gezegd, dus dat hoeft niet meer. Ik heb normaal gesproken ook nergens last van (zelfs niet van de in het vorige topic besproken cactus-scene), maar ik vond dit nogal donker << maar dat was dus de bedoelingAnoniem: 73881 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:34:
[...]
idd, ik zie het ook goed, en ik heb toch een best donkere monitor. een logische comclusie zou zijn dat jouw monitor te donker staat.
Anoniem: 115073
Voordat je opnieuw rigt, effe de voorpootjes veranderenMenesis schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:28:
[afbeelding]
Zo, ik heb de achterpoten aangepast. Nu zijn het meer dinopoten (met zo'n naar achteren uitstekende knie). Nu nog 'even' opnieuw riggen
Menesis schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:28:
[afbeelding]
dat is niet z'n knie die naar achteren steekt, maar z'n hiel, zo'n beetje alle beesten lopen op hun tenen, dat ding waarvan iedereen dan denkt dat het een knie is is eigenlijk z'n enkel, z'n knie zit veel hoger, op de plaats waar wij een heup verwachten en de heup zit diep begraven achter een zooi spieren bij z'n bekken
Mijn Flickr; Sony A7iii

wat ik heb gedaan:
-ik heb het onderstel gemaakt
wat ik nog moet doen:
-texturen
-omgeving
-eventueel nog een vulcan poppetje erbij met z'n hand zo:
1
2
| \ \ / / \ \/ // |
als je begrijpt wat ik bedoel
en nu wil ik graag wat comments, aub.
@ikmattie: wat je zegt is naar mijn mening niet offtopic hoor...
en dan nog even een (domme) vraag: waarom worden e-mail adressen niet gewoon gegeven maar in een dynamisch plaatje gezet of omschreven(apestaart hetepost punt com)?
ikmattie schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:55:
[...]
offtopic:
dat is niet z'n knie die naar achteren steekt, maar z'n hiel, zo'n beetje alle beesten lopen op hun tenen, dat ding waarvan iedereen dan denkt dat het een knie is is eigenlijk z'n enkel, z'n knie zit veel hoger, op de plaats waar wij een heup verwachten en de heup zit diep begraven achter een zooi spieren bij z'n bekken
[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 17-03-2005 16:49 ]
Mixed Reality dev
Anoniem: 111947
[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 17-03-2005 22:50 . Reden: grsfewafea ]
Mixed Reality dev
Je ruimteschip lijkt heel erg klein zo, misschien zo maken dat hij niet belicht word door die explosies. En de antialias aanzetten
Anoniem: 139854
De particles geven idd schaduw. Ik heb al gekeken hoe ik het ruimte schip niet kan laten belichten door de explosie maar daar ben ik nog niet uit. Tips daar over zijn meer dan welkom.Senzuboon schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:23:
@MOL-20.000: Hij word al mooi. Maar geven je particles nou schaduwen?
Je ruimteschip lijkt heel erg klein zo, misschien zo maken dat hij niet belicht word door die explosies. En de antialias aanzetten
En antialias doe ik pas aan bij een van me laatste wips want anders ben ik veel te lang aan het renderen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik denk niet dat het aan tft of crt ligt maar in de hoeveelheid detail die mensen willen zien. Als je 'm meer belicht kan je duidelijker het detail zien van de kop. Sommige mensen vinden het wel leuk als er wat sfeer bij zit, anderen willen gewoon zien hoe het model eruit ziet.FnF schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 08:15:
@Wildmedia: Ik zie het hier prima op een CRTIk snap niet waarom al die mensen nooit wat zien op hun CRT
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
mss nog wat rook en vuureffecten erbij
Om toch nog ergens over te zeuren: de highlights op de schedel suggereren dat er een sterke witte lichtbron in de scene staat (de lamp rechtsonder?) maar van die lamp is geen lichtbundel te zien in de rokerige lucht. Dat is een beetje vreemd want de andere lichtbundels zie je wel...
Voor de rest
Spijt me zeer, maar je verkloot nu de hele Alien sfeerAnoniem: 31514 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 23:53:
Niet piepen, goeie spullen kopen en afstellen
WIP of final, ik ben er nog niet uit:
[afbeelding]
Genoeg detail?
Het moet donker en duister zijn, en het liefst met kwijl (die zure zut die een Alien graag gebruikt als wapen
Maak die alien af met een mooie omgeving.. niet zo nep een hoofd op een stokje zetten met wat lichten erop... Ik weet dat je erg veel skills hebt dus maak er wat ECHT moois vanAnoniem: 31514 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 23:53:
[afbeelding]
Genoeg detail?
Je moet er mee doorgaan anders zou het zonden zijnAnoniem: 31514 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 23:53:
[afbeelding]
Genoeg detail?
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Anoniem: 28959
Ik hoop dat jullie het mooi vinden.
WIP:

WIP2:

Final:

Erg grappig en ik kan het er niet minder mee eens zijn!
Het model ziet er niet uit mr in de final zie je daar niks van.
Mooie gladde billen trouwens
@wildmedia Gave belichting! en als je tijd heb zeker ff de alian afmaken.
[ Voor 20% gewijzigd door Plint op 19-03-2005 12:16 ]
één commentje. Ik vind het schip niet erg overtuigend. Ik denk dat de greeble nog niet helemaal lekker is. Verder mooie explosie.
http://hawvie.deviantart.com/
edit: om precies dezelfde lijn te krijgen moest ik ff een trucje gebruiken en dat kostte me in totaal tog zeker 1,5minuut. Binnen 1 minuut maak ik een soortgelijke lijn maar dan met dikkere blauwe strepen en minder wit.
Maar verder is ie mooi
[ Voor 45% gewijzigd door Reemster op 20-03-2005 14:05 ]
Nou dan wachten we toch even op wat jij gaat posten. Aangezien het je allemaal zo makkelijk afgaat-RazieL- schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:02:
kvin die laserstraal nog wat simplistisch. ik kan die lijn binnen 1-2 minuten in word maken! En word is op zich tog niet echt geschikt voor zulke creaties...
edit: om precies dezelfde lijn te krijgen moest ik ff een trucje gebruiken en dat kostte me in totaal tog zeker 1,5minuut. Binnen 1 minuut maak ik een soortgelijke lijn maar dan met dikkere blauwe strepen en minder wit.
Maar verder is ie mooi
Ondertussen, toch maar even verder gegaan, met name omdat mijn laatste WIP zoveel commentaar losmaakte. Niet geheel onterecht, moet ik toegeven. Hij zoog best wel.
Deze is meer in de richting van de klimax van "Alien". De helm van Ripley heb ik niet exact nagemaakt omdat deze te veel glas had waardoor je haar gezicht kon zien en ik had geen zin dit te modelen. Daar komt bij dat die helm erg groot was en dat zou de alien in dit perspectief net wat te klein doen lijken.
Om het commentaar voor te zijn: deze is nog niet af

BTW, weet iemand waarom deze manier van plaatjes posten en linken niet werkt in Firefoxen wel in IE?
Edit: hmmm, nu werkt het wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 20-03-2005 20:37 ]
gast wat ben jij goed!Anoniem: 31514 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 20:27:
[...]
Nou dan wachten we toch even op wat jij gaat posten. Aangezien het je allemaal zo makkelijk afgaat
Ondertussen, toch maar even verder gegaan, met name omdat mijn laatste WIP zoveel commentaar losmaakte. Niet geheel onterecht, moet ik toegeven. Hij zoog best wel.
Deze is meer in de richting van de klimax van "Alien". De helm van Ripley heb ik niet exact nagemaakt omdat deze te veel glas had waardoor je haar gezicht kon zien en ik had geen zin dit te modelen. Daar komt bij dat die helm erg groot was en dat zou de alien in dit perspectief net wat te klein doen lijken.
[afbeelding]
BTW, weet iemand waarom deze manier van plaatjes posten en linken niet werkt in Firefoxen wel in IE?
Edit: hmmm, nu werkt het wel.
*edit*
misschien moet je die wolkjes groen maken want als ik me het goed herinnen spoten die aliens ook grone drab ofzoiets... groen is in ieder geval lekker chemisch zeg maar
[ Voor 9% gewijzigd door jlammertink op 20-03-2005 21:27 ]
Ik moet idd de laser nog aanpassen ik heb nog niks gedaan aan het ruimteschip (en de laser) dus dat gaat goedkomen en ik moet wel toe geven jij bent echt goed met word ik red het niet binne 1,5 min_/-\o_
@wildmedia
Daar gaan al me kansen
Nog ff vraagje tussen door hoel lang ben je al bezig met het modelen???
[ Voor 3% gewijzigd door MOL-20.000 op 20-03-2005 22:51 ]
Thanks. Als het een wallpaper wordt, wordt het er meer een voor een dualmonitor setup, denk ik. De beeldverhouding gaat meer richting 1:2.25.jlammertink schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:18:
gast wat ben jij goed!dit is gewoon gamewallpapers.com kwaliteit (hiermee probeer ik te zeggen dat je hier echt een wallpaper van moet maken! 1600x1200 aub
(van je final dan he))
*edit*
misschien moet je die wolkjes groen maken want als ik me het goed herinnen spoten die aliens ook grone drab ofzoiets... groen is in ieder geval lekker chemisch zeg maarpast er goed bij
Thanks. Nog hogere glans? Ik vind het al te heftig reageren met de huidige belichting. En de glans is toch echt geheel anders van die helm, dat het nu lijkt dat de helm en de alien dezelfde glansintensiteit hebben is 'toeval' door de belichting. De materialen zijn echt geheel anders.MOL-20.000 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 22:50:
@wildmedia
Daar gaan al me kansenDeze is echt veel beter dan de vorigen ik vind hem echt te vet.
Maar toch heb ik nog een paar puntjes: Ik zou de weerspiegeling wat hoger zeten van de alien die is volgens mij bijna het zelfde als die van de helm. En kan je de alien niet wat meer het effect geven zo dat hij nat lijkt.
Nog ff vraagje tussen door hoel lang ben je al bezig met het modelen???
Nat laten lijken. Yup, daar was ik al mee bezig. Ik doe dat alleen door middel van het materiaal, ik ga geen vloeistoffen zitten modelen nu. Daar gaat me te veel werk en rendertijd in zitten. Dan ga ik die clockcycli liever steken in de omgeving en atmospherics. Wacht maar af wat het wordt
Hoelang ik al 'model'? Hmm, heb ik dat al niet eerder gemeld? Ghee, even denken, ik denk dat ik in totaal 4 jaar 'echt aan het modelen' ben, verspreid over meerdere jaren. Daarom sla ik vaak hele versies over en zie ik dat mensen allerlei trucjes gebruiken die ik nauwelijks ken.
Ik ben tijdens mijn studie ooit begonnen met 3D Studio R3 onder DOS en daarna gelijk naar R4. Toen nog duidelijk een broertje van AutoCAD. Dat was in '97 of zo. Daarna jaren niet meer naar gekeken, toen weer wel (onder Windows), toen weer tijden niet. Het is een tijdje mijn werk geweest, toen was ik er wel erg intensief mee bezig. En van een productieomgeving leer je toch het meest.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 21-03-2005 09:34 ]
@ wildmedia: Aaa zo!
[ Voor 61% gewijzigd door Menesis op 21-03-2005 10:16 ]
Mixed Reality dev
Zal eens kijke wat je er uiteindlijk van kan bakken.... Ik had het nooit bedacht dat het mogelijk was om 3d dingen in dos temaken

Ben over de trial period van 3dsmax7 heen.

Ik kan helaas niet verder ben ik bang. Dat betekend dat mijn laatste wip mijn final wordt wat betekend dat ik laatste word in de contest.
Als iemand nog een slimme suggestie heeft is het misschien beter me ff te mailen, ik check me mailbox vaker dan dit forum.
Slimme suggestie --> Vraag iemand om enkel een sphere als final in te leveren.. dan ben je sowieso niet laatste en is je probleem opgelost.Anoniem: 73881 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:13:
* Anoniem: 73881 baalt.
Ben over de trial period van 3dsmax7 heen.
Ik kan helaas niet verder ben ik bang. Dat betekend dat mijn laatste wip mijn final wordt wat betekend dat ik laatste word in de contest.
Als iemand nog een slimme suggestie heeft is het misschien beter me ff te mailen, ik check me mailbox vaker dan dit forum.
Hierbij mijn final (ik help graag mensen uit de brand):wdekreij schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:49:
[...]
Slimme suggestie --> Vraag iemand om enkel een sphere als final in te leveren.. dan ben je sowieso niet laatste en is je probleem opgelost.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Anoniem: 91469
damn wat een cleane sphere, hoor ik een winnaar?jlammertink schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:46:
[...]
Hierbij mijn final (ik help graag mensen uit de brand):
[afbeelding]
Anoniem: 115073
Zowel voor orginaliteit en uitwerking hebben we er een die ver boven het niveau uitsteekt iddAnoniem: 91469 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:00:
[...]
damn wat een cleane sphere, hoor ik een winnaar?
Ps jullie mogen raden bij welke film hij hoort want ik weet het niet
[ Voor 21% gewijzigd door jlammertink op 21-03-2005 21:45 ]
Damn, was jij op de set en heb je 'n foto genomen?Anoniem: 31514 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 20:27:[...]
[afbeelding]
Hoelang heb je daar nou over gedaan?
The sphere misschienjlammertink schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:39:
bedankt allemaal het was een hele opgave maar na 17 uur modellen en maar liefst 4 uur renderen is hij af... en laten we het texturen niet vergeten natuurlijk
Ps jullie mogen raden bij welke film hij hoort want ik weet het niet
Dan moet je hem alleen weerkaatsing geven...
[ Voor 9% gewijzigd door Mischa_NL op 21-03-2005 22:43 ]
ik zal btw is kijken wat die film the sphere is
[ Voor 21% gewijzigd door jlammertink op 21-03-2005 23:13 ]
je hebt gelijkMr_Kite schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:16:
Zou je 'm op 1600x1200 kunnen renderen? Hij is wel vet als desktop!

* KLIK *
is die clean or what
[ Voor 5% gewijzigd door jlammertink op 21-03-2005 23:53 ]

Edit: Nu met nieuwe helm:

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 22-03-2005 02:56 ]
NIET INTERESSANT?!?! dat bepalen wij welAnoniem: 31514 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 02:01:
Ben even bezig geweest met de achtergrond voor mijn scene en aangezien er verder niet zoveel gebeurt hier, dacht ik het maar te posten. Gewoon om zaken gaande te houden hier, want eigenlijk is dit plaatje niet echt interessant.
[afbeelding]
[afbeelding]
WOw, ziet er echt goed uit! Mooie spikkel textuer op die helm btw; hoe maak je zoiets (of is dat 'slechts' een bumpmapje?)Anoniem: 31514 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 02:01:
Ben even bezig geweest met de achtergrond voor mijn scene en aangezien er verder niet zoveel gebeurt hier, dacht ik het maar te posten. Gewoon om zaken gaande te houden hier, want eigenlijk is dit plaatje niet echt interessant.
[afbeelding]
[afbeelding]
Je zou misschien wat met blauwe lichten op de achtergrond kunnen doen; zie je ook vaak in films en dan de voorgrond wat warmere kleuren ofzo. En in een hoek vd achtergrond wat blauwe mist?
edit: misshien een heel klein beetje glow bij die witte lampjes op z'n helm?
[ Voor 6% gewijzigd door Menesis op 22-03-2005 09:35 ]
Mixed Reality dev

* klik
ZO; ik heb de poten weer wat aangepast. Ik heb de raad van dat de Trex op zn tenen loopt proberen op te volgen en ik heb de voorpoten dan eindlijk wat aangepast. Helaas nog geen tijd gehad om goed te riggen. Ik ga eerst denk ik wat aan mn bioscoop doen anders wordt de final alleen een dino, omgeven door 'hét grote zwart'.
edit http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/dino7.jpg <deze vond ik ook wel grappig
alleen ik krijg de schadu maar niet donkerder op de grond
[ Voor 23% gewijzigd door Menesis op 22-03-2005 10:23 ]
Mixed Reality dev
De glans op de helm is inderdaad een bumpmap. Eigenlijk zijn alle materialen in de scene gebasseerd op "Noise". Of gewoon, of als submap van "raytraced", "mixed" of "mask". De enige foto's die erin verwerkt zijn, zijn de logo's/teksten op de helm en een fotootje van een onderdeel van mijn flipperkast.Menesis schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:22:
WOw, ziet er echt goed uit! Mooie spikkel textuer op die helm btw; hoe maak je zoiets (of is dat 'slechts' een bumpmapje?)
Je zou misschien wat met blauwe lichten op de achtergrond kunnen doen; zie je ook vaak in films en dan de voorgrond wat warmere kleuren ofzo. En in een hoek vd achtergrond wat blauwe mist?
edit: misshien een heel klein beetje glow bij die witte lampjes op z'n helm?
Blauwe lampen? Nah, ik houd het hierbij, dit komt nog het meest in de buurt. Eigenlijk zou het alleen wat aggressiever belicht moeten worden, oftewel nauwe spots met scherpe slagschaduwen, maar dan wordt ie wat te donker, vond ik. De kleur is prima zo voor een scene uit Alien (1979), misschien zelfs nog iets te 'koud' en blauw zou dat erger maken. Aliens (1986) had wel meer blauw, zeker in de directe belichting en bijkomende lensflares. Dat laatste lijkt een Cameron trademark te zijn, kijk naar Terminator en The Abyss. Alien3 had een redelijk gebrek aan blauw in (verreweg) de meeste scenes. Daarom had de film ook de meeste sfeer. De rest van de delen reken ik, zoals eerder gezegd, niet mee.
Glow komt net als de stroom wel in de final. Het kost me nu gewoon té veel rendertijd om steeds mee te nemen. En dit zijn toch maar wipjes.
Men zal wel zeggen, "daar heb je hem weer", maar waarom maak je dan ook gebruik van een belichtingstechniek waar je nauwlijks controle over hebt? En een light tracer is bij een dergelijk(e) model/scene al helemaal nutteloos. Gebruik, zeker bij compositing, gewoon normale lampen. Dit heeft een aantal voordelen. Je testrenders gaan véél sneller waardoor je vaker en makkelijker kan controleren of de belichting van je scene matched met je achtergrond en je hebt volledige controle over richting, highlights en schaduwen. Skylight is me voor veel toepassingen sowieso veel te diffuus.http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/dino7.jpg <deze vond ik ook wel grappig
alleen ik krijg de schadu maar niet donkerder op de grondik heb hier zo'n adv. skylight gebruikt met de light tracer...
[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 22-03-2005 17:32 ]
Niet 'daar heb je hem weer', het is juist handig om C&C te krijgenAnoniem: 31514 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:38:
[...]
Men zal wel zeggen, "daar heb je hem weer", maar waarom maak je dan ook gebruik van een belichtingstechniek waar je nauwlijks controle over hebt? En een light tracer is bij een dergelijk(e) model/scene al helemaal nutteloos. Gebruik, zeker bij compositing, gewoon normale lampen. Dit heeft een aantal voordelen. Je testrenders gaan véél sneller waardoor je vaker en makkelijker kan controleren of de belichting van je scene mactched met je achtergrond en je hebt volledige controle over richting, highlights en schaduwen. Skylight is me voor veel toepassingen sowieso veel te diffuus.
Maar ik had voor skylight gekozen omdat de achtergrond geen scherpe schaduwen had door de bewolking. Dus ik dacht 'skylight!' maar ik ga wel wat met omni's proberen. (deze render ging nog best snel hoor, 10s ofzo @ laptop). Verder is dit plaatje niet echt belangrijk, ik bouw toch een bios om de dino denk ik. Maar ik merk al; dat compositing is een vak apart
Mixed Reality dev
Anoniem: 63431
nieuwe job zoeken vergt veel tijd :-)
maar heb wel een idee
succes allemaaal en veel ontwerp plezier ;-)
Lang niet gezienAnoniem: 63431 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:38:
nou ik denk dat ik ook maar weer eens een poging waag ondanks zeer weinig tijd.
nieuwe job zoeken vergt veel tijd :-)
maar heb wel een idee
succes allemaaal en veel ontwerp plezier ;-)

Tja tijd.. daar heb ik ook last van, ik hoop maar dat ik het red. Laatste paar dagen totaal geen tijd voor Max gehad

Ik ben zelf niet tevreden over de belichting van de Alien, die was eerst beter, maar 23 minuten renderen vond ik wel genoeg voor vanavond. Misschien update ik hem alter wel.
edit:
Ok grain, geen gek idee. Zelf dacht ik even "laten we er van uitgaan dat dit geschoten is op HD", een Sony HDW-F900 ofzo. Maar zelfs dan heb je nog wat graininess. Maar gezien het een oudere film is zeker, dus hierbij een nieuwe:

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 22-03-2005 21:29 ]
Tijd, tijd tijdAnoniem: 31514 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 20:34:
Ik moet echt zeggen: er gebeurt maar weinig hier.
[afbeelding]
Ik ben zelf niet tevreden over de belichting van de Alien, die was eerst beter, maar 23 minuten renderen vond ik wel genoeg voor vanavond. Misschien update ik hem alter wel.

Belichting vind ik wel o.k. maar misschien moet je wat filmgrain erin proppen, het is gewoon té netjes.

Hij ziet er erg goed uit. Texture van de alien vind ik nu een stuk beter.
Nog ff vraagje als je van uit een camera stand punt rendert doet hij meerderen passes wat hou dit in en wat is het voordeel
\/\/ @jlammertink
Idd ik gebruik vray en als je indirect illumination aan zet boud hij idd meerderen keren het beeld op maar dat valt niet onder passes. Volgens mij doet hij dat om elke keer de licht val te berekenen maar weet het niet zeker
ik kom zo nog met een wipje
[ Voor 27% gewijzigd door MOL-20.000 op 22-03-2005 21:59 ]
gebruik je vray? dat ligt gewoon aan de soort shader/render wat is het? die je gebruikt... bij brazil doet ie het niet in passes (wel als je depth of field aan hebt)... met vray wel maar weet daar verder niks overMOL-20.000 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 21:45:
[...]
Hij ziet er erg goed uit. Texture van de alien vind ik nu een stuk beter.
Nog ff vraagje als je van uit een camera stand punt rendert doet hij meerderen passes wat hou dit in en wat is het voordeel
Anoniem: 100153
ivm de klacht over de stilte hiero, meld ik even dat ik ook bezig ben...
Wips volgen.
Heb vaker deze contests bekeken, en heb nu tijd om eens mee te doen.
Ben beniewd hoe ver ik kom...

K#T
[ Voor 36% gewijzigd door MOL-20.000 op 22-03-2005 22:32 ]
Ziet er heel erg netjes uitAnoniem: 31514 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 20:34:
[afbeelding]
edit:
Ok grain, geen gek idee. Zelf dacht ik even "laten we er van uitgaan dat dit geschoten is op HD", een Sony HDW-F900 ofzo. Maar zelfs dan heb je nog wat graininess. Maar gezien het een oudere film is zeker, dus hierbij een nieuwe:
[afbeelding]
Misschien zou je de alien wat meer naar rechts kunnen verplaatsen..
Iets groter renderen en t zou een geweldige Dual screen wallpaper zijn
If not.. dan zou dat geweldig zijn
Humankind… be both.
En wat eerder gezegd is over grootte van het spaceship, ik vind dit wel goed zo. Hij is ruim groter dan dan het witte huis, en nog goed te zien ook ( alhoewel ik geen Independence day gezien heb...)
[ Voor 1% gewijzigd door Gomez12 op 22-03-2005 22:36 . Reden: 1 spelfout gecorrigeerd ]
Eigenlijk is dat schip even groot als new york dacht ik (of zit ik nu aan de verkeerde film te denken?)Gomez12 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:35:
MOL-20.0000 erg mooi op dit moment, alhoewel ik de explosie enigszins onrealistisch vind overkomen, je hebt 1 middelpunt en dan lijkt het in 4 ramen hetzelfde. Plus dat het bolletje van de explosie niet in het midden van de laser zit ( maar dit kan ook by design zijn. )
En wat eerder gezegd is over grootte van het spaceship, ik vind dit wel goed zo. Hij is ruim groter dan dan het witte huis, en nog goed te zien ook ( alhoewel ik geen Independence day gezien heb...)
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Nope. je zit goedlemming_nl schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:41:
[...]
Eigenlijk is dat schip even groot als new york dacht ik (of zit ik nu aan de verkeerde film te denken?)
Die andere Film (serie in dit geval) met enorme schepen is de serie V
FF voorbeeldje
En over de explosie ik vind hem zelf ook nog niet zo goed maar het is erg laastig om deze goed te krijgen (vind ik) en zonder de vonkjes ziet het er ook minder uit. de laser moet idd in het midden staan snap het zelf ook niet echt
En over de grote van het schip moet ik nog ff wat op vinden maar dat gaat goed komen (morgen vrij dus tijd zat
Edit:
Oh over greeble ... die werkt toch (nog) niet onder 7? Heb jij 6 dan? Daar zitten toch, net als in 7, ook AEC Extended objecten in. Daarin zitten bomen die nog meer in de buurt komen van die die op de cover van de film staan.
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 22-03-2005 23:00 ]
Mja...met zulke supervette images van jouw kant bemoedig je de anderen natuurlijk ook niet echtAnoniem: 31514 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 20:34:
[afbeelding]
edit:
[afbeelding]
Nee hoor...het ziet er echt supervet uit! ID4 prent wordt zeker ook vet (keep up the work!) en ben heel benieuwd naar de finals!
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Ik heb wel 3d max 7 geeble voor 6 en die werkt gewoon in 7. En verder ben ik nog niet zo goed in 3d max (gewoon nog een n00b) dus ik snap nog niet hoe dat particle systems werkt, en AEC Extended objecten heb ik nog hele maal niet gehoord. Dus misschien kan je me wat nadere informatie geven of een link naar een tutorial.Anoniem: 31514 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:57:
Ik zou toch echt met particle systems gaan werken voor die explosies, als je tenminste de rekenkracht ervoor in huis hebt (of het geduld). Verder, de laserstraal staat wel in het midden, maar je camera niet
Edit:
Oh over greeble ... die werkt toch (nog) niet onder 7? Heb jij 6 dan? Daar zitten toch, net als in 7, ook AEC Extended objecten in. Daarin zitten bomen die nog meer in de buurt komen van die die op de cover van de film staan.
En stel dat ik dat particle systems ga gebruiken hoe zit dat met de rekenkracht wat ik heb hier maar een pc. 2,4 gig 1024 ram. Wat ik weet dat ze op school (GLA) vaak netwerk renders doen. Voor zware afbeelding/filmpjes.
( ik heb ooit eens het netwerk gemold toen ze een filmpje van 20 min aan het renderen waren waren ze niet blij mee
Dit topic is gesloten.