Hmmm, dan mag jij mij vertellen hoe je 'em dat geflikt hebt, want bij mij geeft max een foutmelding tijdens opstarten.MOL-20.000 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:54:
Ik heb wel 3d max 7 geeble voor 6 en die werkt gewoon in 7.
AEC zit gewoon onder "Geometry", je weet wel, waar ook je "Standard Primitives" staan. Aldaar ga je naar "Foliage".En verder ben ik nog niet zo goed in 3d max (gewoon nog een n00b) dus ik snap nog niet hoe dat particle systems werkt, en AEC Extended objecten heb ik nog hele maal niet gehoord. Dus misschien kan je me wat nadere informatie geven of een link naar een tutorial.
En stel dat ik dat particle systems ga gebruiken hoe zit dat met de rekenkracht wat ik heb hier maar een pc. 2,4 gig 1024 ram. Wat ik weet dat ze op school (GLA) vaak netwerk renders doen. Voor zware afbeelding/filmpjes.
( ik heb ooit eens het netwerk gemold toen ze een filmpje van 20 min aan het renderen waren waren ze niet blij mee)

Over Particle Systems: ja ok, als je daar niet in thuis bent dan zul je daar nu misschien niet zoveel aan hebben. Ik heb daar ooit eens een paar weken lang wat avonden in gestoken omdat ik realistische explosies, rook en rondvliegend puin wilde kunnen maken. Daar gaat veel tijd in zitten, met name de test renders. Hier wat voorbeeldjes die ik zo even snel kon vinden:
Een
Twee
De finals zijn allemaal practisch uncompressed QuickTime, dus die ga ik even niet posten
Over de rekenkracht die je nodig hebt: dat hangt af van het niveau van realisme wat je wilt bereiken. Zo te horen heb je eenzelfde systeem als ik. (Nouja, een van de
Maar er is een shortcut. Er is een QuickTime-filmpje bij de max-installatie. Zo uit mijn blote hoofd heet die iets van "Hercules.mov". Er zijn er twee van, een met de explosie en een zwart/wit-versie die als Alpha/transparancy te gebruiken is. Dit "plak" je dan in plaats van op de faces van een Particle System, gewoon op een Plane welke richting de camera staat. Het is bij het maken van een still dan alleen zaak te timen welke frame je wilt gebruiken.
Succes.
[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 23-03-2005 00:30 . Reden: linkfix ]