Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 6

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.904 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Shailesh schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:10:
[...]

Ach ja, sorry voor al dat offtopic geblaat :P
Je hebt voor hdtv een component kabel nodig, moet zoiets zijn als dit http://tekgems.com/images/large/VCD-AGP6600GT-128MB-soft.jpg
Alleen ik zou niet weten waar je er eentje vandaan moet halen. Want het moet van video-out>component zijn. En die zijn volgens mij niet zo goed verkrijgbaar (ik kon ze in elk geval niet vinden)
Je hebt dus een Video Out nodig? Maar dan snap ik niet helemaal het nut van er HDTV op doen... aangezien zo een converter het signaal natuurlijk nooit goed doet. Maar ja.. toch thnx :) Weet ik in iedergeval waar ik naar moet zoeken als ik me er ooit aan waag ;)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag waarvan ik bang ben dat hij toch niet opgelost zal worden, maar wie weet zie ik iets over het hoofd..

Ik heb na veel wikken en wegen een XFX 6600GT gekocht.
Ik had een Gforce Ti4600, dus het zou wel verschil moeten maken, dacht ik zo.

Verdere relevante specs:
-MSI 645 Ultra (sis 645 mainboard)
-P4 2,4G
-Chieftec Bigtower met 5 koelers
-512Mb ram
-360 Watt power supply (A-merk)
-Verder maar 1 harddisk, een geluidskaartje en een etherkaartje en brander, dus de voeding is ruim voldoende.

Maar wat schetste mijn verbazing: De prestaties zijn in 3dmark 2001zelfs iets lager dan die van de 4600, en in Doom en alle zwaardere spellen loopt hij niets, maar dan ook niets beter.
Je zou zeggen dat de kaart kapot is ofzo, maar vastlopen die ie wonderlijk genoeg helemaal niet.

De koeler van de kaart draait en ik voel geen extreme hitte.
Ik heb 4 verschillende populaire drivers geprobeerd tot en met de allerlaatste release, dus dat kan het ook niet zijn.
Ik heb de extra voedingsstekker netjes aangesloten, die werkt.
Ik heb de laatste BIOS versie van het mainboard en de laatste AGP drivers.

Misschien weet iemand iets van een incompatibiliteit tussen mijn MSI moederbord en de 6600GT ofzo? Ik kan er niets over vinden.

Jammer, want deze kaart zou erg goed moeten zijn. Nu ga ik hem waarschijnlijk maar omruilen voor een Radeon 9800 ofzo.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:32
@masser: volgens mij komt er helemaal geen Ultra, die naam wilden ze bewaren enkel voor de duurste lijn (dus 6800 Ultra wel, 6600 Ultra niet). Linkje, mocht ik het fout hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Banjy schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:46:
[...]

Je hebt dus een Video Out nodig? Maar dan snap ik niet helemaal het nut van er HDTV op doen... aangezien zo een converter het signaal natuurlijk nooit goed doet. Maar ja.. toch thnx :) Weet ik in iedergeval waar ik naar moet zoeken als ik me er ooit aan waag ;)
Tis gewoon 1080i (1920x1080) dat er uitkomt hoor, en in hdtv kwaliteit. Want als het goed is, zit er geen s-video connector aan de achterkant van je kaart, zoals bij de meeste vidkaarten. Maar een 8pins dacht ik, en die kan je vervolgens weer splitten naar component/svideo/composite.
Maar ik blijf erbij dat dvi gewoon de makkelijkste manier is.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Shailesh schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:10:
[...]
Alleen ik zou niet weten waar je er eentje vandaan moet halen. Want het moet van video-out>component zijn. En die zijn volgens mij niet zo goed verkrijgbaar (ik kon ze in elk geval niet vinden)
Die 8 pins kabeltjes die in die GF gaan zijn niet te vinden, vriend van me was zijne kwijt geraakt , dus die kon geen gewone tv aansluiten. Hij BCC en 2 elektronicazaken langs geweest: zijn niet te krijgen kreeg die te horen. Zuinig op zijn dus, dat 8 pins kabeltje. Maar ontopic, ik begrijp dus dat je hdtv en/of beamer kan aansturen met zowel dvi als die tv-out? Sommige mensen gebruiken die dvi's al voor hun dual-monitor (zoals ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:59:
Even een vraag waarvan ik bang ben dat hij toch niet opgelost zal worden, maar wie weet zie ik iets over het hoofd..
Ik had een Gforce Ti4600, dus het zou wel verschil moeten maken, dacht ik zo.

Verdere relevante specs:
-MSI 645 Ultra (sis 645 mainboard)
-P4 2,4G
-Chieftec Bigtower met 5 koelers
-512Mb ram
-360 Watt power supply (A-merk)
-Verder maar 1 harddisk, een geluidskaartje en een etherkaartje en brander, dus de voeding is ruim voldoende.

Maar wat schetste mijn verbazing: De prestaties zijn in 3dmark 2001zelfs iets lager dan die van de 4600, en in Doom en alle zwaardere spellen loopt hij niets, maar dan ook niets beter.
Je zou zeggen dat de kaart kapot is ofzo, maar vastlopen die ie wonderlijk genoeg helemaal niet.

De koeler van de kaart draait en ik voel geen extreme hitte.
Ik heb 4 verschillende populaire drivers geprobeerd tot en met de allerlaatste release, dus dat kan het ook niet zijn.
Ik heb de extra voedingsstekker netjes aangesloten, die werkt.
Ik heb de laatste BIOS versie van het mainboard en de laatste AGP drivers.

Misschien weet iemand iets van een incompatibiliteit tussen mijn MSI moederbord en de 6600GT ofzo? Ik kan er niets over vinden.

Jammer, want deze kaart zou erg goed moeten zijn. Nu ga ik hem waarschijnlijk maar omruilen voor een Radeon 9800 ofzo.. :/
Je windhoos zelf?... Ik had een volledige nieuwe install nodig om alles lekker te laten werken.
Moet ik wel zeggen dat ik van ATI naar Nvidia ging... Van een 9700pro naar een 6600GT was/is toch een behoorlijk verschil hoor. Dus dan zou het t.o.v een Ti4600 ook heel wat uit mogen maken.
V-sync uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik zit er aan te denken om een Arctic NV Silencer 6 rev.2 aan te schaffen voor m'n XFX 6600GT.

Na wat zoeken kwam ik deze pics tegen van 2 6800GT's met een passieve northbridge cooler (Zalman NB47J).
http://www.ramitss.plus.com/modclose.jpg
http://www.ramitss.plus.com/inside.jpg
Hier staan 2 Arctic NV Silencer 5 rev.2 op.

Bij het vergelijken van de technische data met de NV Silencer 6 (Rev. 2) viel mij het volgende op:
NV Silencer 5 (Rev. 2)
Fan: 72 mm
Overall Dimensions: 218.5 x 100 x 31 mm / *35 mm
Rated Fan Speed: 2000 RPM
Bearing: ARCTIC Ceramic Bearing
Noise Level: 0.9 Sone
Weight: 428 g

NV Silencer 6 (Rev. 2)
Fan: 72 mm
Overall Dimensions: 218.5 x 100 x 38 mm / *40 mm
Rated Fan Speed: 1500 RPM
Bearing: ARCTIC Ceramic Bearing
Noise Level: 0.3 Sone
Weight: 243 g

*(de tweede hoogte aanduiding heb ik van een sheet die ik gisteren van de CeBit heb meegenomen van de Arctic stand. De afmetingen wijken dus af van de gegevens die op internet staan. Ik ga gelijk informeren.)

De NV Silencer 6 (Rev. 2) is 7 mm hoger dan de NV Silencer 5 (Rev. 2). Dus het gebruik van een passieve NB-cooler, als bijv. de NB47J, lijkt dan niet mogelijk. De fan van de NV Silencer zou dan tegen de NB-heatsink aan zitten.

Wat denken jullie?

[ Voor 10% gewijzigd door Mickman op 13-03-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Sjah schreef op zondag 13 maart 2005 @ 01:03:
[...]

Die 8 pins kabeltjes die in die GF gaan zijn niet te vinden, vriend van me was zijne kwijt geraakt , dus die kon geen gewone tv aansluiten. Hij BCC en 2 elektronicazaken langs geweest: zijn niet te krijgen kreeg die te horen. Zuinig op zijn dus, dat 8 pins kabeltje. Maar ontopic, ik begrijp dus dat je hdtv en/of beamer kan aansturen met zowel dvi als die tv-out? Sommige mensen gebruiken die dvi's al voor hun dual-monitor (zoals ik).
Ik dacht van wel hoor. Er zijn toch ook plasma televisies die kunnen worden aangesloten op dvi. En dat zal bij HDTV's ook wel het geval zijn. En mocht een HDTV dat niet hebben, dan kan je altijd nog een converterbox kopen dvi>component, die bestaan wel.
Maar wat betreft die 8-pins kabel heb je gelijk. Ik kan ze ook nergens vinden. nVidia gebruikt ze sinds de FX serie, voorheen had ik altijf svideo aansluitingen. Voordeel van die 8-pins is namelijk, dat de bijgeleverde kabel meestal aansluitmogelijkheden bied voor meerdere soorten uitgangen (die van mij svideo en composiet). En het is natuurlijk hogere kwaliteit.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die ook problemen heeft met nfsu2 en een 6600gt, ik krijg de resolutie niet hoger dan 1024*768... Terwijl ik met mijn oude ati 9600 probleemloos op 1280*1024 kon spelen...

Iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:41:
Is er iemand die ook problemen heeft met nfsu2 en een 6600gt, ik krijg de resolutie niet hoger dan 1024*768... Terwijl ik met mijn oude ati 9600 probleemloos op 1280*1024 kon spelen...

Iemand een oplossing??
Jaaa!! Viel mij laatst ook op... Met mijn radeon 9600 (256mb) kon ik dat indd wel al trok hij het toen niet. Nu kan ik alles op max zetten zonder problemen maar de resolutie kan niet hoger dan 1024 x 768... Maar de oplossing weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Dat ligt niet aan de kaart, maar aan de drivers icm tft op dvi. Je moet ff in het nvidia driverpaneel, onder "schermresoluties en vernieuwingsfrequenties" een nieuwe resolutie toevoegen >1280*960. Dat deed het voor mij. Ik heb het probleem ook bij andere spellen, en dat is de oplossing. Mocht het echter niet daaraan liggen, heb je ook nog de oplossing voor alleen dit spel. Ga in het register naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\EA GAMES\Need for Speed Underground 2
en dan klik je op g_RacingResolution, en verander je de waarde (hexadecimaal) naar 4 voor 1280*1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Shailesh schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:13:
[...]

Maar wat betreft die 8-pins kabel heb je gelijk. Ik kan ze ook nergens vinden. nVidia gebruikt ze sinds de FX serie, voorheen had ik altijf svideo aansluitingen. Voordeel van die 8-pins is namelijk, dat de bijgeleverde kabel meestal aansluitmogelijkheden bied voor meerdere soorten uitgangen (die van mij svideo en composiet). En het is natuurlijk hogere kwaliteit.
Bij de Xfx komt er echt een redelijk waardeloos kabeltje bij, ene kant dus 8 pins, andere kant 4 pins mannetje. Dus ik moest nog voor 7 euro verloopstekkers halen om een gammele composiet te hebben.
Welk merk heb jij.

Trouwens dat plasma en hdtv met dvi sinds de wat nieuwere drivers goed aangestuurd konden worden wist ik, wat mij verbaasde is dat je over dat kleine tv-out ding ook hdtv kan aansturen. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 13-03-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Sjah schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:16:
[...]

Bij de Xfx komt er echt een redelijk waardeloos kabeltje bij, ene kant dus 8 pins, andere kant 4 pins mannetje. Dus ik moest nog voor 7 euro verloopstekkers halen om een gammele composiet te hebben.
Welk merk heb jij.

Trouwens dat plasma en hdtv met dvi sinds de wat nieuwere drivers goed aangestuurd konden worden wist ik, wat mij verbaasde is dat je over dat kleine tv-out ding ook hdtv kan aansturen. ;)
In dat geval, sorry dat ik je moet teleurstellen, maar de XFX ondersteunt geen HDTV out. Ik heb ook een XFX, maar ik gebruikte de kabel die meegeleverd was bij de videokaart van mijn computer (FX5200u :r ). En dat bijgeleverde kabeltje is inderdaad waardeloos, want het is 8-pin>s-video, en als je s-video moet verlengen kom je duur uit. Dus ik was wel blij met mijn kabel van de vorige kaart omdat die gewoon een plugje had voor svideo en composiet.
Maar zoals je hier kan zien http://firingsquad.com/ha...orce_6600_gt_agp_roundup/ heeft de XFX geen hdtv-out. Kaarten als die van leadtek hebben dat wel, en dan zitten de bijbehorende kabels er ook nog eens bij :)
Maar de gewone tv-out is ook wel goed hoor. Ik heb mijn tv aangesloten via s-video en dat ziet er goed uit. Maar composiet is ook wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Firingsquad zal ook wel naar checkfeatures op de box kijken, daar mag je niet altijd zeker van zijn. Als me Xfx 8 pins aansluting heeft en ik kan zo een components kabel vinden, kan ik me voorstellen dat hdtv mogelijk is, de GPU die hdtv aanstuurt is niet anders op een Xfx dan op een Leadtek. Trouwens op de site van Xfx staat dat die wel degelijk hdtv support heeft(of ze daarmee alleen via dvi bedoelen staat er niet bij).
Nouja boeiuh verder, alsof ik komende tijd hdtv wil of kan betalen. :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 13-03-2005 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Sjah schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:25:
Nouja boeiuh verder, alsof ik komende tijd hdtv wil of kan betalen. :Y)
My point exactly :7 . Of je moet 15gb grote films van usenet leechen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt de Arctic nv6 nou uit of is die al uit?

en de AGP versie daarvan komt helemaal niet dus dat kan ook wel ff uit de start post gehaald worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Is al uit, zelfs al in revisie (rev. 2), omdat er met de eerste iets fout was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft de club3d 6600GT een tempsensor?, ik zie hem niet in het temp[ lijstej staan (sry als deze vraag al 10 keer is gesteld :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:57:
heeft de club3d 6600GT een tempsensor?, ik zie hem niet in het temp[ lijstej staan (sry als deze vraag al 10 keer is gesteld :X)
Jupz....

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~giesbers/remco/6600gt-3.JPG

Gewoon die laatste drivers van Nvidia gedownload, werken bij 'mij' beter als de forceware! Maar daar zit het ook in. Ze hebben een tijd niet in de drivers gezeten geloof ik, maar tijdje geleden unlocked.

Werkt hij een beetje?... zag dat je veels probs had met je 6800le.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Met het gevaar dat deze vragen al paar keer gesteld zijn:
de Xfx agp heeft temp sensor, maar geen ongevings sensor, klopt dat?

Mepg2 acceleratie mbv die nVidia decoder heb ik werkend gekregen, je zag een duidelijk omlaag gaan van de cpu-usage. Alleen VMW9 HD trailer Terminator2 is me niet gelukt. Anderen wel... zoja hoe? (ik had ook wmp10 installed, dat zou het recept moeten zijn, maar ik zag cpu niks omlaag gaan)

edit: op die 2e vraag heb ik bij Anand's forum het antwoord gevonden, de wmp10 met de nodige dll's die de testsites hadden, is niet beschikbaar voor het publiek, nog steeds niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Sjah op 15-03-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:57:
Kijk eens op de support pagina van club3d.
http://www.club3d.nl/support_issues.php
Er is een serie kaarten waar de sensor niet is geactiveerd. Er is hiervoor een bios te downloaden.
Let wel op, lees de text goed door want de bios is niet voor alle 6600GT modelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Och en mocht je toch een andere kleur pcb hebt gewoon flashen :) Moet echter wel met sn04 of sn05 beginnen. Ben je een echte hacker, dan google je naar hoe je je bios aanpast ;) Dat is wat ik gedaan heb.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 01:07

Maf

Met standaard koeling, met Nvidia optimized frequency:

GPU: 560 MHz
Memory: 1,12 GHz

AMD 64 - 3000
ASUS A8N met 2x 512 dual channel
Club3d 6600GT

Windows XP SP2
Directx 9.0c
Nvidia drivers: 71.84

3dmark03: 8800
3dmark05: 3900
(ja, afgerond ja ;) )

Ben benieuwd wat ik kan halen als ik waterkoeling ga inbouwen ;)

edit: foutje; ik dacht normale snelheid, maar het zijn dus optimized frequency's :X

[ Voor 27% gewijzigd door Maf op 15-03-2005 16:17 . Reden: foutje :X ]

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therion309
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 14:27
zonder OC? je cpu ook niet?

Ik haal die waardes echt niet zonder te OC-en :(
Wat zijn je specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Therion schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:11:

Wat zijn je specs?
Idd een erg hoge score zonder OC, standaard ligt +/- tussen de 2900 en 3100 in 3dmark '05.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 01:07

Maf

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:13:
[...]

Idd een erg hoge score zonder OC, standaard ligt +/- tussen de 2900 en 3100 in 3dmark '05.
ok, foutje nadat ik alles nog uit zat te zoeken of het echt wel klopte

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1e keer een run in 3dmark05 vanmiddag.
Best redelijk toch?.... Iemand nog tips&truc's om over de 3500 te komen! kan nix overclocken qua cpu/fsb/mp op me supermicro bordje.

(gpu @ 600 mem @ 1200)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~giesbers/remco/3dmark%2005.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMBUS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 13:43
Ik heb even een korte vraag.

Ik wacht al een week of 5 op de door mij bestelde LeadTek PX6600GT-EXTREME-TDH 128 MB, PCI Express x16 echter deze is nog altijd niet leverbaar en ik begin het wachten een beetje beu te worden. Nu zag ik elders deze kaart staan: LeadTek PX6600GT-TDH128 128 MB, PCI Express x16. Zijn er verschillen tussen deze twee kaarten afgezien van het kleine verschil in kloksnelheid? ( 550/1100 vs 500/1000) Zoals bijvoorbeeld softwarebundel/ meegeleverde kabels/ kwaliteit van koeler etc. En is dit verschil in kloksnelheid eigenlijk wel van belang? Zijn beide kaarten niet zowieso een stuk verder over te klokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proc: Celeron 2.4 GHz
Mem: 1024MB RAM
GFX: AOpen 6600GT 128MB AGP (Core: 540MHz Mem: 1000MHz)
Driver: 71.90 WHQL
DirectX: 9.0c
HDD: 160GB WD 8MB Cache

3D Mark Score: 7166

Netjes lijkt me :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:45:

Duh, je gebruikt de '03 versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-08 20:27
word het niet minder net van, maar das wel op stock toch>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
ok, ik zit erover te denken om deze kaart aan te schaffen.. maar hoe zit dat nou met die pipes? kunnen die nou ook geunlocked worden op de 6600gt's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
nee das met de 6800 le

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
oowh :P al die getalletjes ook.. maar oke, ik heb nu een 9800 pro.. is het ut een beetje waard om up te graden naar deze kaart?
enige shader implentaties enzo wat veel verschil uitmaakt of.. zou het een waardeloze sprong zijn om zo maar even te zeggen ?

[ Voor 20% gewijzigd door joon op 16-03-2005 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:52:
[...]
Duh, je gebruikt de '03 versie :P
Ja, vergeten te vermelden :-P
Toch netjes lijkt me.

Stock AOpen 6600GT 128MB AGP: Core 500MHz Mem 900MHz

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 18:25
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:45:

niet echt een goede score, ik denk dat je cpu de bottleneck is
Therion schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:11:

Wat zijn je specs?
ahum zijn kaart is wel overgeclockt, dus de score is niet zo verbazingwekkend, wel een goede score natuurlijk

[ Voor 39% gewijzigd door Vini op 16-03-2005 09:30 ]

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrippleSix schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:28:
[...]

ik denk dat je cpu de bottleneck is
[...]
i do think so, t is nog n 128kb cache versie
TrippleSix schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:28:
[...]

niet echt een goede score
[...]
maar icm de proc toch weer wel lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op het moment de volgende config (niks overgeklokt oid):

- Asus A8N SLI Deluxe
- Asus 6600 GT
- AMD 64 3200+
- Kingston 2x 512 Mb DDR (dual channel)

Ik kwam met 3dMark 2005 op een score van 3528. Ik ben helemaal niet zo 'into' het benchmarken, maar is dit een btje redelijk? Als ik zo naar de polls in de startpost kijk lijken er toch nog een heleboel mensen boven me te zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Ik heb me drie slagen in de rondte gezocht, maar ik kan het niet vinden. Het zal ongetwijfeld onkunde van me zijn maar waar ik naar op zoek ben is referentie materiaal over de geluidsproductie. Oftewel: hoe verhoudt de noise zich tot andere kaarten?

Ik heb nu een FX5900XT en kan maar niet gevonden krijgen hoeveel dB die kaarten gemiddeld produceren. Ben zeer geinteresseerd in een 6600GT, maar 45dB zegt mij vrij weinig. Als ik nu zou weten hoeveel mijn oude kaart produceert, dan heb ik een vergelijk. Is die 40dB dan is 45dB niet zo heel veel erger, maar als het 30dB tegenover 45dB is, dan denk ik nog even 3x na voordat ik een 6600GT ga aanschaffen.

Alvast veel dank voor eenieder die mij hierbij kan en wil helpen!

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
i do think so, t is nog n 128kb cache versie
Ja dat haal alles flink omlaag, maar idd met de specs die je hebt is het heel redelijk :)

En wat betreft de noise van de 6600 gt, het klopt hij maakt redelijk veel lawaai, maar dan je 5900 xt. Maarja je hebt ook meer performance, maar wat je kan doen is een stille zalman koeler kopen en dan hoor je een stuk minder.

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:06:
Ik heb op het moment de volgende config (niks overgeklokt oid):

- Asus A8N SLI Deluxe
- Asus 6600 GT
- AMD 64 3200+
- Kingston 2x 512 Mb DDR (dual channel)

Ik kwam met 3dMark 2005 op een score van 3528. Ik ben helemaal niet zo 'into' het benchmarken, maar is dit een btje redelijk? Als ik zo naar de polls in de startpost kijk lijken er toch nog een heleboel mensen boven me te zitten..
heel redelijke score hoor, geen oc, doe je goed. En de mensen die dus boven je zitten hebben dat waarschijnlijk wel gedaan

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Weakling schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:58:
Ik heb me drie slagen in de rondte gezocht, maar ik kan het niet vinden. Het zal ongetwijfeld onkunde van me zijn maar waar ik naar op zoek ben is referentie materiaal over de geluidsproductie. Oftewel: hoe verhoudt de noise zich tot andere kaarten?

Ik heb nu een FX5900XT en kan maar niet gevonden krijgen hoeveel dB die kaarten gemiddeld produceren. Ben zeer geinteresseerd in een 6600GT, maar 45dB zegt mij vrij weinig. Als ik nu zou weten hoeveel mijn oude kaart produceert, dan heb ik een vergelijk. Is die 40dB dan is 45dB niet zo heel veel erger, maar als het 30dB tegenover 45dB is, dan denk ik nog even 3x na voordat ik een 6600GT ga aanschaffen.

3 dB meer is dubbel zo hard, dus het maakt op zich wel uit,
maar zeg eerst eens aan welk merk je zit te denken, want dat maakt geen verschil
tenzij je er een zalman vf700cu op zet @5volt dan hoor je em niet meer :Y)

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 75.90 driver maakt 300 punten verschil itt 71.xx |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Weakling schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:58:

Ik heb een Point of View 5900XT ingeruild voor een Gigabyte 6600GT, merk qua geluid geen noemenswaardig verschil eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Laatst online: 20:15

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik heb nu een Silencer 6 (rev2) op mn 6600 GT gezet. Verder geen problemen mee alleen vind ik wel dat hij er dicht bij mn northbridge (A8N SLI) zit. Zijn hier nog meer mensen die deze erop hebben en hoe zit het daar mee?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:41
In de system info van 3dmark2005 zie ik de volgende dingen staan:
Display Device 1/2
Max User Clipping Planes 6
Max Active Hardware Lights 8
Max Texture Blending Stages 8
Fixed Function Textures In Single Pass 8
Vertex Shader Version 3.0
Pixel Shader Version 3.0
Max Vertex Blend Matrices 0
Max Texture Coordinates 8
VGA Memory Clock 1.1 GHz
VGA Core Clock 546.8 MHz

Display Device 2/2
Max User Clipping Planes 6
Max Active Hardware Lights 8
Max Texture Blending Stages 8
Fixed Function Textures In Single Pass 8
Vertex Shader Version 3.0
Pixel Shader Version 3.0
Max Vertex Blend Matrices 0
Max Texture Coordinates 8
VGA Memory Clock 598.5 MHz
VGA Core Clock 299.3 MHz

Ik heb beide kaarten erin zitten en draaien non sli. Waarom zit er verschil in de mhz-en van device 1 en 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
joon schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 01:08:
[...]

oowh :P al die getalletjes ook.. maar oke, ik heb nu een 9800 pro.. is het ut een beetje waard om up te graden naar deze kaart?
enige shader implentaties enzo wat veel verschil uitmaakt of.. zou het een waardeloze sprong zijn om zo maar even te zeggen ?
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therion309
  • Laatst online: 11-09 14:27
Als je verder niets upgrade dan denk ik dat je er wel wat op vooruit zou gaan. Maar hoeveel durf ik je niet te zeggen. Mijn vriendin heeft een P4 2,8Ghz met een 9800 Pro en die scoort bij 3dmark03 zo'n 25% lager dan mijn pc met een AMD 64 3000+ en een Leadtek 6600GT (AGP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

djmurcielago schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:27:
[...]

3 dB meer is dubbel zo hard, dus het maakt op zich wel uit,
maar zeg eerst eens aan welk merk je zit te denken, want dat maakt geen verschil
tenzij je er een zalman vf700cu op zet @5volt dan hoor je em niet meer :Y)
Wat ik nu heb is een Asus en als vervanger zit ik te denken aan wederom een Asus of een Leadtek, welke type exact, een gewone GT, een TDH of een TOP of whatever, daar heb ik nog niet over nagedacht en ook nog niet bekeken wat de verschillen precies zijn. Ik ben geen overclocker (oeh, wat doe je dan hier op tweakers?) en prestatieverschillen tussen de types vind ik vaak redelijk marginaal, maar ik hou er wel van als een kaartje "out-the-box" al redelijk stil is.

@Raziel: "hands on" experience, dat hoor ik altijd graag. Thnx!

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de geinterreseerde onder ons, ik zat net wat te zoeken op google en zag ineens een 6600GT van XFX (PCI-E) staan voor 157 euro incl btw!! bij centralpoint.nl.

maar waarschijnlijk is dit wel een versie zonder dual dvi |:(

edit: oh sjit nou zie ik et het is een gewone 6600, geen GT versie SORRY! |:(

ps: weet iemand of een XFX 6600GT met zo'n kopere Zalman koeler erop (v700 of zoiets) past in een SN95G5 Shuttle behuizing? want ik ga binnenkort een ST20G5 Shuttle halen (exact etzelfde model alleen andere specs) en ben benieuwd of ie daarin past met koeler :)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik kan aan een 6600GT kaart geraken van PNY. Is dit een degelijk kaart tegenover een Leadtek versie?

Bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:15:
voor de geinterreseerde onder ons, ik zat net wat te zoeken op google en zag ineens een 6600GT van XFX (PCI-E) staan voor 157 euro incl btw!! bij centralpoint.nl.

maar waarschijnlijk is dit wel een versie zonder dual dvi |:(

edit: oh sjit nou zie ik et het is een gewone 6600, geen GT versie SORRY! |:(

ps: weet iemand of een XFX 6600GT met zo'n kopere Zalman koeler erop (v700 of zoiets) past in een SN95G5 Shuttle behuizing? want ik ga binnenkort een ST20G5 Shuttle halen (exact etzelfde model alleen andere specs) en ben benieuwd of ie daarin past met koeler :)
meten is weten? maar je pci, als die er nog onde rzit, ben je zeker kwijt dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen die het nog willen weten :), ik heb mijn mobo ingeruilt voor een a8n sli deluxe en de 6800LE ingeruilt voor een asus GF6800GT :9~ , nu zit ik alleen met een gigantisch lawaai van die koeler, en smartdoctor lagt in games, ach jah, er komt toch een VF700 cu op en ik kan de muziek wel wat harder zetter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

master_viper schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:47:
Ik heb nu een Silencer 6 (rev2) op mn 6600 GT gezet. Verder geen problemen mee alleen vind ik wel dat hij er dicht bij mn northbridge (A8N SLI) zit. Zijn hier nog meer mensen die deze erop hebben en hoe zit het daar mee?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:08
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:24:
voor de mensen die het nog willen weten :), ik heb mijn mobo ingeruilt voor een a8n sli deluxe en de 6800LE ingeruilt voor een asus GF6800GT :9~ , nu zit ik alleen met een gigantisch lawaai van die koeler, en smartdoctor lagt in games, ach jah, er komt toch een VF700 cu op en ik kan de muziek wel wat harder zetter :P
Installeer je toch gewoon ff ExperTool tegen het lawaai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

mathijsv schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:46:
[...]

Installeer je toch gewoon ff ExperTool tegen het lawaai?
ik was eigenlijk van plan om een zalman op mijn GPU te zetten, maar na het installeren van expertool heb ik de order voor de zalman maar voorlopig geannuleerd (expertool heeft mij 30 euri bespaard):D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Therion schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:43:
[...]

Als je verder niets upgrade dan denk ik dat je er wel wat op vooruit zou gaan. Maar hoeveel durf ik je niet te zeggen. Mijn vriendin heeft een P4 2,8Ghz met een 9800 Pro en die scoort bij 3dmark03 zo'n 25% lager dan mijn pc met een AMD 64 3000+ en een Leadtek 6600GT (AGP).
ik haal met 3dmark03 met mn 9800 pro een score van 6200 .. ik hoorde dat de 6600GT rond de 8000 3dmarks03 haalde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik heb een klein vraagje.
Want ik ben van plan om de Asus Videokaart AGP GeForce 6600GT 128MB DDR3 DVI/TV Top.
Maar nu heb ik even alleen deel 6 foorgelezen, maar er staat niet veel info over de koeling ervoor.

Dus nu is mijn vraag.
Kan de ZM80C-HP er op?
Want op de zalman site zelf staat alleen:
This product is not installable on an nVidia GeForce 6800 GT, 6800 Ultra because they do not have 3mm holes around the GPU.
Maar er staat ook niet dat hij er wel op past.
En is deze koeling beter dan de orginele koeling die erop zit :?
Ik heb ook die optische ZM-OP1 fan erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Ik heb net een Leadtek A6600GT TDH AGP kaart gekocht, aangezien ik nog een Radeon 8500 in gebruik had.

Nu heb ik Aquamark3 gedraaid op default settings en haalde een score van 35167 totaal
gfx: 6993
cpu: 3535

Terwijl ik een Pentium 4 2,8Ghz heb met HT
Hoe kan het dat mijn cpu score zo laag is?? Andere scores van gebruikers met zelfde cpu scoren rond de 8000 ofzo :S
Kan het puur liggen aan slechte RAM modules? Gebruik 2x 256mb RAM (onbekend merk)
Of ligt het aan iets anders?

En dan nog een vraag:
Ik heb de Overclocking-Speed Runner gedraaid van Leadtek WinFox software. Daarbij had je een 2D balk met 299mhz core en 900mhz memory. En een 3D balk met 500mhz core en 900mhz memory. Nu heb ik dus de 3D balk overgeclocked naar 550mhz core en 1002mhz memory. Maar als ik nu terugkeer naar Overclocking-Speed Runner, dan zie ik alleen nog maar een 2D balk met 299mhz core en 1002mhz memory. Hoe krijg ik dan mijn default settings weer terug?

edit: systeem was ook nog eens gecrashed. Na de reboot zag ik beide balken weer en heb alles maar weer op standaard gezet.

[ Voor 7% gewijzigd door Cooperator op 16-03-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Cooperator schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:18:

En dan nog een vraag:
Ik heb de Overclocking-Speed Runner gedraaid van Leadtek WinFox software. Daarbij had je een 2D balk met 299mhz core en 900mhz memory. En een 3D balk met 500mhz core en 900mhz memory. Nu heb ik dus de 3D balk overgeclocked naar 550mhz core en 1002mhz memory. MAar als ik nu terugkeer naar Overclocking-Speed Runner, dan zie ik alleen nog maar een 2D balk met 299mhz core en 1002mhz memory. Hoe krijg ik dan mijn default settings weer terug?
Zo zit het bij mij ook. Alleen de core snelheid is bij mij verschillend tussen 2D en 3D... (coolbits) de memory clock is het zelfde (1,10ghz) met een core clock van respectievelijk 300mhz (2D) en 550mhz (3D)

Maar ik kan wel als ik dat wil voor 2d de memory verlagen maar ja... vind het opzich allemaal niet nodig...

Tis btw een Asus N6600GT

Edit\ Ik ging net eens kijken hoe het nou precies bij mij zat... Zag ik dat mijn 2d core op 100mhz stond... dus ik wil hem op 300mhz zetten en doe test change...maar hij failde dus! en het vreemdste nog: Hij zette hem daarna op 550mhz (en ik heb dubbelgecheckt dat ie niet sneaky switched naar 3d) Dus 300mhz wil hij niet doen maar 550mhz wel.... :?

Maar hij doet vandaag alwel een beetje raar... kreeg een paar keer een power waarschuwing terwijl alles gewoon goed aangesloten is en ik er tijdens 2 dagen gamen helemaal geen last van had... Ik merk er ook verder niks aan ik krijg alleen die pop-up...en dan meld hij dat de frequencies zijn verlaagd...

Edit 2\ Vandaag mijn pc weer opnieuw opgestart en ff gekeken en alles stond weer normaal... :? :)

[ Voor 30% gewijzigd door Banjy op 17-03-2005 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK ben nu een radeon 9800 maar wil een snellere kaart .... Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken voor een benchmark waar zowel de 9800 als de 6600 GT in staan ... niet gevonden helaas .... hoe kan ik het verschil in performance ongeveer inschatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 08:09
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:11:
1e keer een run in 3dmark05 vanmiddag.
Best redelijk toch?.... Iemand nog tips&truc's om over de 3500 te komen! kan nix overclocken qua cpu/fsb/mp op me supermicro bordje.

(gpu @ 600 mem @ 1200)

[afbeelding]
Kan volgens mij wel beter. Ik heb de xfx 6600gt op 598/1249 en haalde gister 4089 in 3d05
Of ik tips heb? verder clocken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:40
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:16:
IK ben nu een radeon 9800 maar wil een snellere kaart .... Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken voor een benchmark waar zowel de 9800 als de 6600 GT in staan ... niet gevonden helaas .... hoe kan ik het verschil in performance ongeveer inschatten
http://firingsquad.com/ha..._gt_overclocked/page2.asp

Stond in startpost die links ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
76.10 drivers hebben mijn marks een flinke boost gegeven:

3d mark05: 3500 --> 3960

t.o.v. forceware 66.94

niet overgeklokt, standaard Core 550 Mhz, Mem 1100 Mhz

[ Voor 4% gewijzigd door Stiegl op 17-03-2005 08:54 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat verder en verder klokken... Ik haalde met zelf testen 620 in de driver, maar op 600 gezet uit veiligheidsoverwegingen. Liep 3Dmark prima. Toen eens echt gaan gamen met FarCry, zag er goed uit, maar na 10 minuten kreeg ik artifacts, die je niet overal zag maar in het water wel, ik dacht nog dat kan ook de driver zijn. 5 minuten later crashde die. Toen op 575 gezet en nu prima, ik heb weinig zin om me gpu door te fikken, dus ik ga niet op het randje zitten (bij mij zal dat 590 oid zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
The Cheese schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:52:
76.10 drivers hebben mijn marks een flinke boost gegeven:

3d mark05: 3500 --> 3960

t.o.v. forceware 66.94

niet overgeklokt, standaard Core 550 Mhz, Mem 1100 Mhz
En doen de spellen het ook goed zonder artifacts en dergelijke? Ik had namelijk ook een nieuwe betere score neergezte met 3dmark05, 3561 t.o.v. 3284 (wel iets ocen), maar in farc cry flipte alles, zwarte blokken en strepen enz. Heb ik weer 71.84 erop gezet en alles deed het weer goed.
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:16:
http://www.xbitlabs.com/a.../display/2004-27gpu2.html

staan alle kaarten getest

[ Voor 37% gewijzigd door Vini op 17-03-2005 11:46 ]

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
TrippleSix schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:44:
En doen de spellen het ook goed zonder artifacts en dergelijke? Ik had namelijk ook een nieuwe betere score neergezte met 3dmark05, 3561 t.o.v. 3284 (wel iets ocen), maar in farc cry flipte alles, zwarte blokken en strepen enz. Heb ik weer 71.84 erop gezet en alles deed het weer goed.
Ik speel geen Far Cry, Enemy territory en Splinter Cell: Pandora tomorrow lopen perfect.
Ik had trouwens juist problemen met 71.84, rare vlakken in 3Dmark03 dus heb ik snel weer weggegooid. Zou er een driver zijn die alle kaarten goed ondersteunt :?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Ik heb een raar driver probleem:

Als ik de eigenschappen van mn beeldscherm oproep, vervolgens tabblad instellingen, geavanceerd, en dan het meest rechter tabblad (GeFrorce 6600GT) crashed het scherm met een foutmelding in runDLL32.exe. Ik had dit probleem eerst in de 74.xx beta drivers, maar na een clean install met de nieuwste whql drivers (71.84) is het probleem er nog steeds :?

Specs:
- Asus A8N-sli deluxe
- AMD Athlon 64 3000+ @ 2565
- 2x 512MB PC3200 @ 190MHz 2-2-2-5 1T
- GeForce 6600GT club 3D

Mn cpu koeler is een Zalman CNPS7000-CU en mn vga koeler een Zalman VF700 AlCu.

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Ik had net ook een aardige boost door de 66.93 drivers te vervangen door 76.10. Ik ging van 6063 naar 7132 3dmark05.
Cpu op 2500mhz geheugen 250mhz
Vids in sli op 549/1100mhz

Weet iemand waarmee ik het in 3dmark2005 opgeslagen bestand kan openen? Het is een .3dr file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Res-q schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:33:
Ik heb een raar driver probleem:

Als ik de eigenschappen van mn beeldscherm oproep, vervolgens tabblad instellingen, geavanceerd, en dan het meest rechter tabblad (GeFrorce 6600GT) crashed het scherm met een foutmelding in runDLL32.exe. Ik had dit probleem eerst in de 74.xx beta drivers, maar na een clean install met de nieuwste whql drivers (71.84) is het probleem er nog steeds :?

Specs:
- Asus A8N-sli deluxe
- AMD Athlon 64 3000+ @ 2565
- 2x 512MB PC3200 @ 190MHz 2-2-2-5 1T
- GeForce 6600GT club 3D

Mn cpu koeler is een Zalman CNPS7000-CU en mn vga koeler een Zalman VF700 AlCu.
Heb je de 76.10 al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Nee, zal vanavond als ik thuis ben wel even proberen (zit nu op stage), maar ik vermoed dat het probleem daarmee niet over is.. Maarja, niet geschoten is altijd mis :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Ik heb een Leadtek Winfast A6600GT TDH AGP

Als ik nu naar 'Eigenschappen voor beeldscherm' ga en dan 'Instellingen', 'Geavanceerd', 'Winfast Information', dan zie ik het volgende staan:

Display adapter
Model: Winfast A6600 GT
Chip: NVIDIA Geforce 6600GT(AGP)
Graphics/Memory clock: 299/900 Mhz
Interrupt No: 16
AGP status: Disable (Support : 4X, 8X)

Is dat normaal? Graphics clock op 299 en AGP status op Disable?
Iemand hier een zelfde videokaart die het kan checken?
En hoe zet je je AGP op 8x of 4x?
Ik heb een Asus P4P800 Deluxe mobo.

Ik heb gehoord dat als je geen voedingskabel hangt aan je videokaart, dat ie dan standaard zichzelf klokt op 300mhz. Ik heb de voedingskabel er wel inzitten, maar hoe kan ik controleren op hoeveel mhz ie draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Cooperator schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:27:

Als ik nu naar 'Eigenschappen voor beeldscherm' ga en dan 'Instellingen', 'Geavanceerd', 'Winfast Information', dan zie ik het volgende staan:

Display adapter

Ik heb gehoord dat als je geen voedingskabel hangt aan je videokaart, dat ie dan standaard zichzelf klokt op 300mhz. Ik heb de voedingskabel er wel inzitten, maar hoe kan ik controleren op hoeveel mhz ie draait?
`

Draai 3dmark03, en als je de laatste drivers gebruikt moet je toch echt minimaal 7000 halen. Die 300 is gewoon de 2dclock, niet de 3dclock. Maar draai anders ff 3dmark, voordat je conclusies gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooperator schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:27:

Display adapter

Je 2D GPU draait op 300MHz, en je 3d GPU op 450~500MHz

Installeer coolbits zou ik zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik heb nu ook de 76.10 drivers geinstalleerd. Maar nu mis ik mn refreshrate - overides.
Je weet wel waar ik die Hz van monitor kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..snap jullie echt niet... :?

Ik haal gewoon 9225 punten in '03 en 4201 punten in '05.
En dat met mijn specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
master_viper schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:39:
Ik heb nu ook de 76.10 drivers geinstalleerd. Maar nu mis ik mn refreshrate - overides.
Je weet wel waar ik die Hz van monitor kan veranderen.
Moet je daar coolbits niet voor installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:17:
..snap jullie echt niet... :?

Ik haal gewoon 9225 punten in '03 en 4201 punten in '05.
En dat met mijn specs!
Die specs van jou zijn toch ook hoog ofniet dan :S

Ik:
P4 2,8Ghz Hyper Thread
2x 256mb
Leadtek A6600GT TDH 500/900mhz

Scores:

Aquamark3:
GFX 6993
CPU 3535
Totaal 35167

3D Mark 03:
7058
cpu 251

3D Mark 05:
1773
cpu 1189

PC Mark 04:
3609

Niet zo goede scores lijkt me. Volgens mij is mijn memory de bottleneck.

[ Voor 14% gewijzigd door Cooperator op 17-03-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor sommige hebben beter specs maar halen toch lager..

Mijn advies, gooi er een vers os op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke...ik ben van plan mijn computer te upgraden met de 6600 gt, maar nu wil ik weten wat de beste ervan is..
Ik heb de keuze uit:
Asus N6600GT/TD 128 MB GDDR3 GeForce 6600GT AGP 8x EUR 209,00
XFX 6600GT/TD 128 MB DDR3 GeForce 6600 GT AGP 8x EUR 229,00
AOpen Aeolus 6600GT DV 128 MB GDDR3 GeForce 6600GT AGP 8x EUR 199,00
Gainward 6600GT GS 128 MB GDDR3 GeForce 6600GT AGP 8x EUR 249,00
GigaByte 6600GT 128 MB DDR-SDRAM GeForce 6600 GT AGP 8x EUR 189,00
Leadtek 6600GT TDH 128 MB DDR-SDRAM GeForce 6600GT AGP 8x EUR 199,00

Nu weet ik niet wat er sneller is ddr3 of ddr-sdram dus dat zou ik eerst graag weten.
Ook valt de gainward af vanwege de hoge prijs (of hij moet echt zoveel beter presteren)

herrie maakt me niks uit, ik ga niet overklokken, het gaat mij puur om de prestaties, maar hij mag ook niet al te heet worden ( het stroomverbruik ik bij allemaal het zelfde zeker? voor een indicatie weet iemand hoeveel Watt?)

Systeem:
Processor: p4 2,8 ghz 200mhz
Geheugen: 512 ddr ram pc2700 333mhz
moederboord: epox 4plai, met 800 mhz fsb
voeding:300 watt component pro
videokaart:(ati 9600xt 128 mb)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
Wat wil je? goed kunnen overclocken, dan de XFX, maar die maakt veel lawaai, veel spellen bij de videokaart, neem powercolor. Specificeer je needs.

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

herrie maakt me niks uit, ik ga niet overklokken, het gaat mij puur om de prestaties, maar hij mag ook niet al te heet worden ( het stroomverbruik ik bij allemaal het zelfde zeker? voor een indicatie weet iemand hoeveel Watt?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
De prestaties zijn hetzelfde, het gaat in volt niet in watt, maar dat is ook hetzelfde.

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:32:

Nu weet ik niet wat er sneller is ddr3 of ddr-sdram dus dat zou ik eerst graag weten.
quote]

snelheid heeft niks te maken met het geheugen.
Als je geld hebt en geluids-en warmte-productie je niks uitmaakt zou ik voor de duurste gaan.
Als het je echter wel uitmaakt en als je keiharde prestaties in samenwerking met zeer weinig geluids-en warmteproductie wil, dan zou ik gaan voor de Leadtek TDH 6600GT PCI-e extreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:41:
Als je niet gaat overklokken moet je gewoon de kaart nemen die standaard het hoogst geklokt is. Voor 239 euro heb je de Gainward GS GLH. http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=304639&cks=PRL
Loopt gegarandeerd door Gainward met bijgeleverde tool 540/1150Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb dus niet veel geld ( rond de 200, dus opzich zouden ze allemaal kunnen)
En ik heb geen pci-e, daarom staat daarboven ook een lijstje met APG kaarten.
Is die gainward zoveel beter dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
is gewoon standaard een stuk beter geclockt, dit kan je ook zelf doen met andere kaarten maar gainward heeft het dus al gedaan

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt, en wat over het stroomverbruik ik hoorde dat het een beetje krap werd met me 300 watt, ga me aub niet vertellen dat ik een nieuwe voeding moet kopen als ik die videokaart wil
( er was toch ook zo´n website waar je kon uitrekenen wat voor voeding je nodig had)

EDIT: Ik heb dit gevonden x-bit:
Mijn oude kaart (9600xt) gebruikt maximaal: 24,76 watt
De nieuwe kaart (6600gt) gebruikt maximaal: 50,96 watt

Is deze stijging teveel, of zal hij net houden??

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
ik denk niet dat je een andere voeing nodig hebt, moet wel lukken zo

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:41:
Volgens reviews is de Leadtek de minst luidruchtigste en ook nog eens erg goed wat betreft koeling in idle en full load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

ali-a schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:18:
[...]

Moet je daar coolbits niet voor installeren?
Nee toch? Ik heb die al wel gebruikt voor de overclock dingen maar die krijg ik er toch niet mee tevoorschijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Cooperator schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:12:
[...]

Die specs van jou zijn toch ook hoog ofniet dan :S

Ik:
P4 2,8Ghz Hyper Thread
2x 256mb
Leadtek A6600GT TDH 500/900mhz

Scores:

Aquamark3:
GFX 6993 *6729
CPU 3535 *7420
Totaal 35167 *46303

3D Mark 03:
7058 *7411
cpu 251 *613

3D Mark 05:
1773 *3094
cpu 1189 *3145

PC Mark 04:
3609 *3998

Niet zo goede scores lijkt me. Volgens mij is mijn memory de bottleneck.
Nou, ik heb de Intel Chipset Software versie 6.3.0.1007 geinstalleerd en waarempel, een performance boost. Hierboven met * de nieuwe scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:51:
Ja, ik heb dus niet veel geld ( rond de 200, dus opzich zouden ze allemaal kunnen)
nog eentje:
MSI GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), NX6600GT-VTD128 € 209,59

Zeer compleet (kabels, software), redelijk stil.
Er zit ook nog een VIVO op als je interesse hebt (video in en uit).
Qua prijs ontlopen de kaarten elkaar niet zoveel. Wat ik verder lees is dat XFX standaard een van de hoogst geclockte is, maar als je niet gaat overklokken zul de verschillen tussen de kaarten (max 50 MHz), amper terug vinden in de presataties. Dus dan worden geluid en accesoires en optiesx belangrijk.
Er was er een met 2x DVI uit (ben ff vergeten welke).
De MSI heeft een maal standaard uit (sub 9 voor CRT en een maal DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Prijs kan ook een belangrijke factor zijn... :o

Het prijsverschil kan namelijk tot rond de 50 euro oplopen voor in principe precies dezelfde kaart.

Alle 6600GT's zijn ontworpen op basis van het Nvidia reference ontwerp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:51:
Misschien een tip...Norrod heeft een Palit 6600GT 128Mb in de aanbieding voor € 179,--! :9~

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
joon schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:03:
[...]

ik haal met 3dmark03 met mn 9800 pro een score van 6200 .. ik hoorde dat de 6600GT rond de 8000 3dmarks03 haalde?
Waarom moet ik al voor de 2e keer mezelf quoten voordat er iemand antwoord geeft :/ ?
kijk ik verwacht niet dat meteen iedereen van zn stoel afspringt om mij te helpen maar ik verwachte toch uiteindelijk wel iemand die zo aardig is om eventjes mij verder te helpen.. ik ben best geinstreseerd in deze kaart namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
joon schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:46:
[...]
Waarom moet ik al voor de 2e keer mezelf quoten voordat er iemand antwoord geeft :/ ?
kijk ik verwacht niet dat meteen iedereen van zn stoel afspringt om mij te helpen maar ik verwachte toch uiteindelijk wel iemand die zo aardig is om eventjes mij verder te helpen.. ik ben best geinstreseerd in deze kaart namelijk.
Mensen die zichzelf quoten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
8)7
joon schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:46:
[...]

wat wil je weten dan? je maakt een opmerking, je stelt geen vraag, en dan verwacht je dat mensen jou gaan helpen? komt bij mij een beetje arrogant over. maargoed, als je nou es ging kijken naar de OP, dan weet je genoeg 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
djmurcielago schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:58:
8)7
[...]

wat wil je weten dan? je maakt een opmerking, je stelt geen vraag, en dan verwacht je dat mensen jou gaan helpen? komt bij mij een beetje arrogant over. maargoed, als je nou es ging kijken naar de OP, dan weet je genoeg 8)7 8)7 8)7
ik stel wel een vraag, er staat toch een vraagteken?
arrogant, idd iedereen lult eroverheen.. wat je al niet moet doen om wat aandacht op je vraag moet krijgen.
iig bedankt dat je me doorverwees naar de OP, niemand anders leek het te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) hallo allemaal

heb sinds aantal dagen een club3d 6600GT agp in mn pc en vraag me af
of deze scores goed zijn.

3dmark03 : 8441
3dmark05 : 1796
3dmark01SE : 12.961
pcmark04 : 3523

het kaartje draait nu op 570mhz core en 1.10ghz memory. (590mhz - 1.20ghz is de max wat ik trek)
maar dan krijg ik geel/blauwe textures af en toe.

specs:

Asus a7n8x-Deluxe (5.10 chipset drivers)
Amd athlon xp 3000+
Geil 2x 512mb pc3200 2.5cl

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 06:27 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.