Nee hoor, ik heb ook een Silencer 6 rev. 2master_viper schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:45:
[...]
Waarom koopt iedereen die zalman?? Ben ik nou de enige met een Silencer 6??
Ookal past het maar net in m'n kast...

Nee hoor, ik heb ook een Silencer 6 rev. 2master_viper schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:45:
[...]
Waarom koopt iedereen die zalman?? Ben ik nou de enige met een Silencer 6??
Verwijderd
Ik dacht dat die allleen maar op de PCIe versie pasteVerwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:30:
Hey! Is die stiller dan de Zalman???
Verwijderd
Wat wil je hier precies mee bereiken als ik vragen magTrippleSix schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:35:
Maar weet iemand nu hoe je de 6600 gt agp kan voltmodden?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
zet er gewoon een fanmate tussen , gewoon aan de buitenkant van de kast plakken, heb ik ook met de cpukoeler gedaan, als ik ga gamen, alles voluit (hoeft niet eens, kan gewoon alles op 5v laten draaien en dan is alles nog koel genoeg). maar dan heb je toch die zekerheidVerwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 08:31:
Hmm ja, iedereen die denkt dat die Zalman geruisloos is, komt toch een beetje bedrogen uit. Als je m op 5v zet, is er niks aan de hand ... Zet je m op 12v, dan is t toch een flinke herrie ...Maarja, aan de andere kant, het scheelt echt maar een paar graden, dus ik laat m lekker op 5v
Verwijderd
Hmmz oke.. wel raar dat ik met de normale editie sowieso al net zo hoog kan halen.Aight! schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:38:
waarschijnlijk kan je koeler het niet aan, hij wordt dus te warm.
Ik zelf heb de gewone asus editie en die kan al 560/1200 op stock koeler draaien.
Kan nog hoger, maar hij wordt al 80ºC op die settings, dus binnekort zalman erop knallenVerwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:50:
[...]
Hmmz oke.. wel raar dat ik met de normale editie sowieso al net zo hoog kan halen.
Enne hoe zit dat bij jou met je northbridge fan.Epitome schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:20:
[...]
Nee hoor, ik heb ook een Silencer 6 rev. 2
Ookal past het maar net in m'n kast...
-= Very annoying forum person =-
Verwijderd
nee de zalman is stiller 20DB - 17.5 DB <-- zalman, de zalman wint dusmaster_viper schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:09:
[...]
Enne hoe zit dat bij jou met je northbridge fan.
Enja ik vind hem vet stil, ik hoor hem echt niet. Dus misschien wel stiller als zalman.
Verwijderd
Arctic is mooierVerwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:30:
[...]
nee de zalman is stiller 20DB - 17.5 DB <-- zalman, de zalman wint dus
Verwijderd
Verwijderd
Wat? is dit dan niet wanneer het op 5v staat..Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:30:
[...]
Verwijderd
zit ie er goed in?Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:35:
Ik heb eindelijk mijn radeon 9500 vervangen door deze kaart (6600 gt agp)maar hij doet het echt niet lekker.
Ten eerste is de temp idle al op 70, stressed kan ik niet controleren want:
Elke keer als ik een 3d applicatie aanzet freezed de hele computer, enige wat ik kan doen is reset knop
Het overklokken is ook al geen succes, hij staat nu op 500/900
Zelfs 501/901 krijg ik dus waarschuwing
Maar op 499/899 ook! of op zn laagst...
Iemand een idee wat er kan zijn? ik denk groot koelprobleem
Verwijderd
Mijn ervaring is dat het best wel warm wordt.jorisw86 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:00:
lol het gaat niet om de mooieheid gaat om prestaties/prijs zalman is altijd de stilste geweest met zulke dingen.
ik zat te denken ik bouw een schakelaar tussen me videokaart cooler in
met aan of uit erop en zet hem dan gewoon op 12v
moet ik wel eerst testen hoe heet de videokaart wordt als de zalman fan uit is want snacht download die tog alleen maar en geen grafische bewerking dus dnek niet dat die uber heet wordt of wel??
dus de zalman fan uitzetten??
Verwijderd
Jep, helemaal gecontroleerd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 20:29 ]
Waar heb jij gevonden hoeveel dB de Silencer 6 produceert? Ik kan namelijk alleen op de site het aantal Sone vinden, en dit is namelijk 0.3 Sone. En zij zeggen dat je dB en Sone niet kan vergelijken.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:30:
[...]
Dus warmte probleem, zet een een ventilator op. Heb je case fans?Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:49:
[...]
Jep, helemaal gecontroleerd
Bleek dat ik een 300 watt voeding had, dus na eerste freeze gelijk een zalman 400 watt voeding gekocht. IK vol vertrouwen CS:C opstarten, yes! geen vastloper.. 2 min later boemweer een
edit: Even een log laten maken in rivatuner
116 graden!! en toen weer een freeze. Dit lijkt me toch echt niet goed he
Verwijderd
De fan draait, verder heb ik case fans ja. De tempraturen van andere onderdelen zijn gewoon netjes, de enige die dus zware problemen heeft is de 6600. Airflow probleem is het ook niet, heb namelijk ook alle pic sloten vrij gemaakt voor een test, maar 1 of 2 graden koelerAight! schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:41:
[...]
Dus warmte probleem, zet een een ventilator op. Heb je case fans?
Draait de fan eigenlijk wel?
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Kijk, ik weet niet hoe warm het wordt in de kast en op de gpu op het punt van de systeemcrash bij het spelen van een spel, maar ik denk dat het wel erg hoog zal zijn, gezien de temperaturen al bij het draaien van 3dmark5.woutur schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:31:
Je kaart hoort helemaal niet zo warm te worden. Het kan zijn dat je een wat mindere kaart hebt te pakken (net als ik) met een vervelend slechte koeler. Wat je kan doen is dan een zalman monteren. Deze zorgt ervoor dat hitteproblemen opgelost worden.
Ik weet niet van het verhogen van je core voltage, gezien jouw hitteprobleempje lijkt me het ook niet verstandig.
[ Voor 8% gewijzigd door Cooperator op 30-03-2005 22:08 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Cooperator op 30-03-2005 22:53 ]
Verwijderd
Natuurlijk, zou het ook terug brengen.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:49:
[...]
De fan draait, verder heb ik case fans ja. De tempraturen van andere onderdelen zijn gewoon netjes, de enige die dus zware problemen heeft is de 6600. Airflow probleem is het ook niet, heb namelijk ook alle pic sloten vrij gemaakt voor een test, maar 1 of 2 graden koeler
Maar een ventilator erop zetten? ik breng hem eerst gewoon terug..nieuwe voeding, nieuwe 3dkaart.. heb geen geld teveel. Ik verwacht gewoon dat ik een goede krijgt met een goed functionerende koeler. Later komt er vanzelf wel een ventilator op.
verloopstekkertje op 1 van je voedingstekkertjes, gaat ie van 1 naar 3 dacht ikHeb wel een gigantische 12cm fan aan de voorkant van de case gemonteerd, maar deze heeft een 9volts aansluiting nodig en ik heb er al 6 in gebruik (3maal hd, 1maal cdbrander, 1maal dvdbrander, 1maal 6600gt) en meer heeft de psu er niet. Is hier nog een oplossing voor?
Ok, bedankt.mad_dog schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:22:
[...]
verloopstekkertje op 1 van je voedingstekkertjes, gaat ie van 1 naar 3 dacht ik
Het lijkt mij dat de koeler geen goed kontakt maakt, dus maak hem eens los, poets de boel eens goed schoon, nieuwe koelpasta ertussen, (een klein beetje) en weer vastzetten.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:35:
Ik heb eindelijk mijn radeon 9500 vervangen door deze kaart (6600 gt agp)maar hij doet het echt niet lekker.
Ten eerste is de temp idle al op 70, stressed kan ik niet controleren want:
Elke keer als ik een 3d applicatie aanzet freezed de hele computer, enige wat ik kan doen is reset knop
Het overklokken is ook al geen succes, hij staat nu op 500/900
Zelfs 501/901 krijg ik dus waarschuwing
Maar op 499/899 ook! of op zn laagst...
Iemand een idee wat er kan zijn? ik denk groot koelprobleem
https://inara.cz/elite/cmdr/425104/
Dan verliest hij zijn garantieDarmok schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 08:47:
[...]
Het lijkt mij dat de koeler geen goed kontakt maakt, dus maak hem eens los, poets de boel eens goed schoon, nieuwe koelpasta ertussen, (een klein beetje) en weer vastzetten.
Je temperatuur is in ieder geval veel te hoog.
Ik gebruik nu een Cooler Master Coolviva heatpipekoeler, de bijgeleverde ventilator heb ik nog niet aangesloten. Bij mij is hij idle zo'n 45 graden en stressed tot nog toe maximaal 70 graden, dit is dus met pasieve koeling.
Even over dat computermeubel. Ik hoop niet dat dit een opening is die maar aan 1 kant open is. Je computer kan dan helemaal geen airflow krijgen. Heb ondertussen al drie systemen in handen gehad die hier last van hadden. 1 persoon heeft hem uit de kast gehaald en verder geen problemen meer en de andere twee hebben de achterkant van het meubel los gemaakt. Alledrie systemen lopen nu weer fatsoenlijk. Ik zou zeggen let ook ff op je meubel dus.Cooperator schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:51:
Hopelijk dat ie nu niet zal vastlopen na een half uur of zoiets gamen. Maar de Zalman is altijd nog mooi meegenomen, want de pc staat normaal in een opening in mijn computermeubel en nu heb ik hem eruitgehaald en de zijpaneel eraf gehaald, wat niet de bedoeling is, gezien de extra herrie.
Verwijderd
Download het programma rivatuner en zet het op temp monitoring.sapphire schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:33:
Ik krijg opeens een idee.
Ik heb dus een Club2d 6600GT PCI-e. Nu heb ik OVZ BGA sinks die ik nog had liggen op het geheugen geplakt van de kaart omdat deze echt goed koelen (uit ervaring). Nu hoor je van alle kanten dat DDR3 mem wat erop zit zo geweldig OCed en niet zo heet werd als DDR1, nou moet ik zeggen dat mijn geheugen echt asociaal heet word als ik eht OC naar 1100 mhz. Zou het niet zo kunnen zijn dat die knakkers van Club3d gewoon 2.0ns DDR1 eropgezet hebben ?
En nog een vraagje...hoe kun je zien hoe warm je kaart word tijdens een game ?
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't
Verwijderd
Wat ik heb gedaan is, nieuwe gehaaldDarmok schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 08:47:
[...]
Het lijkt mij dat de koeler geen goed kontakt maakt, dus maak hem eens los, poets de boel eens goed schoon, nieuwe koelpasta ertussen, (een klein beetje) en weer vastzetten.
Je temperatuur is in ieder geval veel te hoog.
Ik gebruik nu een Cooler Master Coolviva heatpipekoeler, de bijgeleverde ventilator heb ik nog niet aangesloten. Bij mij is hij idle zo'n 45 graden en stressed tot nog toe maximaal 70 graden, dit is dus met pasieve koeling.
500e postmad_dog schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:31:
wat ik me nu dus afvraag is het volgende; iedereen zegt dat je met rivatuner je temps kan uitlezen, zowel van core als van mem. Dit betekend dat er temp sensors in de kaarten zitten ingebakken?? Waarom leveren de makers van de kaarten dan geen tooltje om dit uit te lezen
Het prijsverschil tussen een NV Silencer 6 rev2 en een Zalman VF700-Cu vind ik nog best groot.chrisstructor schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:49:
Heb zelf een 6800 gt waar eerst een nv silencer op zat en nu een zalman vf700 cu.
Het lagertje van de ventilator op de nv silencer was echter niet meer oke, waardoor bij het opstarten een vervelende brom te horen was.
Deze koeler vervangen door de zalman vf700 cu.
Nu is de core idle 2 graden koeler en stressed 5 graden (op de 5 volt modus : stille modus) .
Deze temps zijn dus te verbeteren bij inschakeling van de 12 volt modus, maar dan zul je de ventilator waarschijnlijk wel horen, omdat ie meer RPM draait.
In de 5 V modus hoor je deze ventilator echter niet en koelt ie wel beter als de silencer.
Verder is de kwaliteit van de zalman vf700 cu gewoon beter, wat na 3 maanden dan niet resulteert in een kapot lager en een brommend geluid.
Veel silencers kampen met het probleem van kapotte lagers, waardoor een brommend (aanlopend) geluid ontstaat.
In prijs zijn de coolers nagenoeg gelijk, waardoor er echt geen enkele reden is voor de nv silencer te gaan !!
Just my 2 cents.
Mistermeester, misschien handig om te vermelden in de startpost bij alternatieve koeling![]()
wist neit eens dat je dat kon opslaan in een file, das echt handigVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:12:
[...]
Download het programma rivatuner en zet het op temp monitoring.
een reden om voor een NVsilencer te gaan is de volgende, als je nu een onwijs slechte airflow hebt in je kast (zoals mijn dell kast...) en je kan je airflow niet verbeteren, wat dan? een NV silencer blaast te lucht direct naarbuiten.chrisstructor schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:49:
Heb zelf een 6800 gt waar eerst een nv silencer op zat en nu een zalman vf700 cu.
Het lagertje van de ventilator op de nv silencer was echter niet meer oke, waardoor bij het opstarten een vervelende brom te horen was.
Deze koeler vervangen door de zalman vf700 cu.
Nu is de core idle 2 graden koeler en stressed 5 graden (op de 5 volt modus : stille modus) .
Deze temps zijn dus te verbeteren bij inschakeling van de 12 volt modus, maar dan zul je de ventilator waarschijnlijk wel horen, omdat ie meer RPM draait.
In de 5 V modus hoor je deze ventilator echter niet en koelt ie wel beter als de silencer.
Verder is de kwaliteit van de zalman vf700 cu gewoon beter, wat na 3 maanden dan niet resulteert in een kapot lager en een brommend geluid.
Veel silencers kampen met het probleem van kapotte lagers, waardoor een brommend (aanlopend) geluid ontstaat.
In prijs zijn de coolers nagenoeg gelijk, waardoor er echt geen enkele reden is voor de nv silencer te gaan !!
Just my 2 cents.
Mistermeester, misschien handig om te vermelden in de startpost bij alternatieve koeling![]()
Verwijderd
Je kunt via de Nvidia driver toch reeds de temps uitlezenmad_dog schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:31:
wat ik me nu dus afvraag is het volgende; iedereen zegt dat je met rivatuner je temps kan uitlezen, zowel van core als van mem. Dit betekend dat er temp sensors in de kaarten zitten ingebakken?? Waarom leveren de makers van de kaarten dan geen tooltje om dit uit te lezen
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Daar heb je inderdaad wel een beetje gelijk inGoldenSample schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:11:
[...]
een reden om voor een NVsilencer te gaan is de volgende, als je nu een onwijs slechte airflow hebt in je kast (zoals mijn dell kast...) en je kan je airflow niet verbeteren, wat dan? een NV silencer blaast te lucht direct naarbuiten.
[ Voor 18% gewijzigd door chrisstructor op 31-03-2005 16:52 ]
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't
Verwijderd
Mijn Club3d 6600GT PCI-express leest de temps anders prima uitwoutur schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:34:
Hiet ieder bios ondersteunt het uitlezen van de temperatuur (Club3D kaarten hebben hier last van).
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 17:35 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 18:09 ]
Voorin helemaal open, achterin half open. Haal nu 44graden gpu en 33graden omgeving met zijpaneel erop, maar niet in de computermeubel. Scheelt dus 5 a 6 graden met in de computermeubel.Cramthabam schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:43:
[...]
Even over dat computermeubel. Ik hoop niet dat dit een opening is die maar aan 1 kant open is. Je computer kan dan helemaal geen airflow krijgen. Heb ondertussen al drie systemen in handen gehad die hier last van hadden. 1 persoon heeft hem uit de kast gehaald en verder geen problemen meer en de andere twee hebben de achterkant van het meubel los gemaakt. Alledrie systemen lopen nu weer fatsoenlijk. Ik zou zeggen let ook ff op je meubel dus.
Beste roltraptoeris , veel mensen geven de voorkeur aan een bepaald merk omdat ze hier goede ervaringen mee hebben en gezien 1/3de van de mensen hier ( zier topicstart) XFX gebruikt , lijkt mij dat een verstandige keus voor je ...Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:06:
Ik ben ook van plan om een Geforce 6600GT aan te schaffen. Alleen ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Er zijn wel zoveel verschillende merken. Zit er kwaliteits verschil in die kaarten? Heb wel het één en andere gelezen dat de ene kaart meer herrie maakt dan de andere kaart. Kunnen jullie mij beetje op weg helpen zodat de keuze voor mij wat makkelijker wordt :)[
edit:
Het moet wel een agp kaart zijn
Verwijderd
Ik vind dat jij wel een beetje te negatief praat over de silencer. Kijk dat jij een keer een slechte ervaring ermee hebt gehad betekent niet dat alle silencers stuk gaan.chrisstructor schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:48:
[...]
Daar heb je inderdaad wel een beetje gelijk in.
Maar dan nog zou ik de oplossing zoeken in een zalman met een eventuele extra fan die de lucht achterin de case naar buiten stuwt.
De NVsilencer gaat gewoon te snel stuk en is echt niet zo stil als men bij artic wil doen laten geloven.
En daar heb ik dan wel 7 euro extra voor over.
En mocht deze 7 euro toch te veel zijn, kun je altijd nog voor de alu-cu versie gaan, zit je qua temps 1 a 2 graadjes hoger![]()
edit:
Heeft zo'n dell kast achter of voor geen ventilator die de case lucht naar buiten stuwt?
(ik bedoel dus hier niet de ventilator van de voeding)
[ Voor 91% gewijzigd door Aight! op 31-03-2005 21:54 ]
Ik heb ook sli6600gt en je kunt slechts met 1 monitor aan sli draaien.Hacku schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:37:
Ik heb nu eindelijk m'n 2 6600GT's in SLI kunnen zetten.
Maar nu kan ik slechts 1 monitor aansturen(SLI uitgeschakeld kan ik m'n beide monitors aansturen)
Ik heb verschillende drivers geprobeerd, maar niks helpt.
Iemand een oplossing?
1 monitor dus, met SLI uitgeschakeld zie ik m'n beide monitors:
[afbeelding]
IS dat puur om de prestatie dan ? , wie weet dat eigenlijk waarom niet 2ali-a schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:16:
[...]
Ik heb ook sli6600gt en je kunt slechts met 1 monitor aan sli draaien.
Dus niet met 2.
Enjoy the joy
Heb je tussen de pricewatch gekeken dan want ik weet is dat die Silencers duurder zijn , maar goed dat wat jij noemt is idd een verschil , ik heb die zalman vga koelertjes ook gezien voor 10 euroMickman schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:42:
[...]
Het prijsverschil tussen een NV Silencer 6 rev2 en een Zalman VF700-Cu vind ik nog best groot.
laagste prijs VF700-Cu = 23 euro
laagste prijs NV Silencer 6 rev.2 = 15,07 euro
Enjoy the joy
Verwijderd
Dus je wil een spelletje met een goede fps op zo'n resolutie spelen met een bejaarde mx460... hmm nee dan doe jer er erg verstandig aan om een 6600GT te kopen of beter nog een 6800Ultra voor jou ...Lekkie schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:11:
Ik ben van plan om via ia.net de Dell 2405FPW aan te schaffen. Ik betwijfel ten zeerste of m'n huidige videokaart, een nVidia GeForce MX460, de native resolution van 1920x1200 zal kunnen aansturen, of kan iemand dit bevestigen?
Als vervanger zat ik te denken aan een 6600GT. Zal dit wel afdoende zijn, of raden jullie me iets anders aan gezien 't feit dat ik ook nog wel 's een spelletje speel en dus wel de nodige fps wil. Alvast bedankt.
Verwijderd
Dat komt door je brakke airflow in je kast..Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:55:
bah..
Volgens mij ben ik goed in het mollen van kaarten
Het record is alweer 75 graden en heb alweer 2 lockups gehad de afgelopen 5 uur
Dat mijn vorige kapot was werd in de winkel al gauw duidelijk maar dat deze ook alweer warm begint te worden.. De omgevings temp is 40 graden, terwijl dat voordat ik deze kaart had 34 graden ongeveer was
Misschien toch een zalmannetje aanschaffen? of gewoon een brakke airflow in mijn computer
Verwijderd
Dat krijg je met een broer die van veel gekleurde koelings houdtVerwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:15:
[...]
Dat komt door je brakke airflow in je kast..
Non taken
[ Voor 12% gewijzigd door mad_dog op 01-04-2005 12:52 ]
Verwijderd
Als de kaart niet genoeg stoom krijgt word je daarvan op de hoogte gesteld doormiddel van een melding, verder is de score van 3216 een normale score voor een niet geOCde 6600GT kaart.mad_dog schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:38:
Net mijn xfx 6600gt agp binnen maar ik vroeg me het volgende af: ik kan me herinneren dat ik vroeger een brakke powerstekker had in mijn kast, maar ik weet niet meer of ik die had vervangen. Kortom, hoe weet ik dat mijn geforce aan de power zit...?
verder vind ik de herrie meevallen, ik hoor eigenlijk geen verschil
3d mark05 score 3216
voor amdxp2500 1900mhz met 512ram.....
is dit redelijk?
owke, geen melding gezienVerwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:58:
[...]
Als de kaart niet genoeg stoom krijgt word je daarvan op de hoogte gesteld doormiddel van een melding, verder is de score van 3216 een normale score voor een niet geOCde 6600GT kaart.
[ Voor 18% gewijzigd door mad_dog op 01-04-2005 13:34 ]
Verwijderd
Waarom zo'n boos gezichtVerwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:19:
[...]
Nu is mn kaart 44 idle en omgeving 34
Stressed alleen nog steeds rond de 70/75
Verwijderd
Kunje ook zonder de Zalman...Puresmoker schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 06:11:
Ik heb me een Leadtek 6600GT TDH aangeschaft om mijn 9700Pro te vervangen en ik moet zeggen, wat een kaart voor dat geld, Met stock cooler tot op heden op 576/1005 MHZ waarbij een redelijke score: [afbeelding]
Binnenkort maar een Zalman erop en dan op naar de 9000
Verwijderd
Mijn kaart wordt vaker tussen de 80 en 90 graden tijdens het spelen van bv COD, soms uitschieters naar de 105 nog nooit vastlopers gehad. Vreemd dat jij op 75 graden al vastlopers hebt.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:55:
bah..
Volgens mij ben ik goed in het mollen van kaarten
Het record is alweer 75 graden en heb alweer 2 lockups gehad de afgelopen 5 uur
Dat mijn vorige kapot was werd in de winkel al gauw duidelijk maar dat deze ook alweer warm begint te worden.. De omgevings temp is 40 graden, terwijl dat voordat ik deze kaart had 34 graden ongeveer was
Misschien toch een zalmannetje aanschaffen? of gewoon een brakke airflow in mijn computer
Verwijderd
nee ik lees nu idd vaker dat het voor de standaard koeler een gewone temperatuur is.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:21:
[...]
Mijn kaart wordt vaker tussen de 80 en 90 graden tijdens het spelen van bv COD, soms uitschieters naar de 105 nog nooit vastlopers gehad. Vreemd dat jij op 75 graden al vastlopers hebt.
Verwijderd
Verwijderd
verschillende drivers geprobeerd?Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:48:
[...]
nee ik lees nu idd vaker dat het voor de standaard koeler een gewone temperatuur is.
Soms bij het browsen alleen al krijg ik kleine kleine freezes van ong 20 seconde en zie ik vreemde strepen en reageerd de pc niet meer. En bij 3d applicaties dus lockups met vreemd geluid.
Misschien is het wel iets anders dan de 3dkaart die stoort. Zoals mijn geheugen of geluidskaart?
Verwijderd
jep, de nieuwste, de beta, degene die worden aanbeveeld op de install cd
Verwijderd
Zondag zijn al jouw scores verbrokenVerwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:40:
[...]
Lol ik verbreek zojuist me score op 590/1250 4508 3dmarks2005
600 wil die niet halen artifact vrij het weer is te warm.
Nieuwe drivers ownen dus flink
Kaart 1 neemt het bovenste gedeelte van het scherm, kaart 2 het onderste gedeelte.Wippien schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:26:
[...]
IS dat puur om de prestatie dan ? , wie weet dat eigenlijk waarom niet 2
Weet je inmiddels al of dit gaat lukken met deze kaart?rico_fxp schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:35:
Is hier iemand die een (asus) 6600GT op een tft scherm met resolutie 1920x1200 heeft via DVI ?
volgens mij moet dat lukken met reduced blanking op die resolutie
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 23:26 ]
dat probleem had ik met mijn gf4ti4200 op 75hz ook!Banjy schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:59:
Bij mij deden filmpjes raar op 75 Herz (allemaal raar bewegende lijnen) maar ja ik heb dan ook een TFT monitor dus maar weer fijn op 60 gezet. Maar ik herken jouw probleem (gelukkig voor mij) verder niet. Misschien ergens iets te hoog ingesteld? Temperatuur maar dat lijkt me vreemd aangezien het idle is.
In het begin dacht ik dat het aan de MPEG 2 encoding fucntie van de kaart lag die brak was!mad_dog schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:46:
[...]
dat probleem had ik met mijn gf4ti4200 op 75hz ook!
nu heb ik het niet meer...met mijn xfx 6600gt op 75hz....vreemd though...
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 17:02 ]
laat ik nu dezelfde monitor hebben.....Banjy schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 11:17:
[...]
In het begin dacht ik dat het aan de MPEG 2 encoding fucntie van de kaart lag die brak was!Maar gelukkig heb ik dual monitor (ook TFT) en op dat scherm had ik het niet.. dus toen kon ik gaan vergelijken
Maar ik vind het wel vreemd want mijn Iiyama E431S heeft dacht ik wel een refresh van 75hz heb ik nog ergens in het boekje opgezocht, maar ja boeiend...
Verwijderd
Eigenlijk ligt het bijna zeker aan je voeding, post je specs eens. En het merk van de voeding.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:59:
Ik heb zojuist een XFX 6600GT (agp) op mijn moederbord geplaats. Probleem is dat de computer tijdens het spelen van de zwaardere games domweg uitvalt. Ik neem aan dat de voeding (300 Watt) niet genoeg stroom kan leveren. Ligt het inderdaad aan de voeding?
PSN: djmurcielago
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 19:26 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq