Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 6

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.889 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
master_viper schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:45:
[...]

Waarom koopt iedereen die zalman?? Ben ik nou de enige met een Silencer 6??
Nee hoor, ik heb ook een Silencer 6 rev. 2 :)

Ookal past het maar net in m'n kast... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey! Is die stiller dan de Zalman???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-07 02:07
Ik weet dat iedere Geforce 6x00 AGP kaart van nvidia native ondersteuning heeft voor een YPbPr (component)-out
Ik ben al een paar dagen op zoek naar zo'n kaart in de 6600 non-GT AGP versie met component-out kabeltje erbij.

Ik heb leadtek gebeld, zij hebben deze kabel wel bij hun kaarten zitten maar de non-gt is niet te koop van leadtek (de 6600GT vind ik te duur).

Asus heeft geen support en kun je alleen mailen naar dealers, heb een mailtje naar de mycom gestuurd en zij konden me vertellen dat asus deze kabel er niet bij doet. Jammer want asus heeft wel een 6600 non-gt agp kaart te koop.

Ik wil deze kaart gaan gebruiken om een 42" JVC plasma scherm aan te sturen. Dit scherm heeft geen vga of dvi aansluiting.

Heeft iemand ervaring met een ander merk dat dit kabeltje er wel bij doet ?
kabeltje dus van tv-out plug naar 3x tulp (rood groen blauw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:30:
Hey! Is die stiller dan de Zalman???
Ik dacht dat die allleen maar op de PCIe versie paste :? . Staat namelijk op de site en als ie wel past koelt ie dan beter dan een Zalman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik zit te denken om de AGP versie van de 6600GT te kopen, maar ik weet niet of er waterkoeling op kan. Iemand die al geprobeerd? Die PCIX-> AGP brug zit een beetje in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 18:25
Maar weet iemand nu hoe je de 6600 gt agp kan voltmodden?

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ie zijn stroom uit het pci slot trekt kan je hem volgens mij niet voltmodden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
  • Laatst online: 23-07 18:25
:? hoe bedoel je?

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrippleSix schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:35:
Maar weet iemand nu hoe je de 6600 gt agp kan voltmodden?
Wat wil je hier precies mee bereiken als ik vragen mag :7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het signaal versterken door er meer volt overheen te gooien. Met standaardkoeling zou je de kaart zelfs goed kunnen beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de Asus GF 6600 GT Top Edition.

Standaard is de Core 520 mhz en de memory 1.10 Mhz

Als ik de frequencies wat hoger zet krijg ik groene vlekken in beeld tijdens de spellen.
Het lijkt me toch dat hij op meer Mhz zou moeten draaien.

Met een normale 6600 GT haal ik zelfs nog wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-07 12:18

Aight!

'A toy robot...'

waarschijnlijk kan je koeler het niet aan, hij wordt dus te warm.

Ik zelf heb de gewone asus editie en die kan al 560/1200 op stock koeler draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 08:31:
Hmm ja, iedereen die denkt dat die Zalman geruisloos is, komt toch een beetje bedrogen uit. Als je m op 5v zet, is er niks aan de hand ... Zet je m op 12v, dan is t toch een flinke herrie ... :( Maarja, aan de andere kant, het scheelt echt maar een paar graden, dus ik laat m lekker op 5v :)
zet er gewoon een fanmate tussen , gewoon aan de buitenkant van de kast plakken, heb ik ook met de cpukoeler gedaan, als ik ga gamen, alles voluit (hoeft niet eens, kan gewoon alles op 5v laten draaien en dan is alles nog koel genoeg). maar dan heb je toch die zekerheid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aight! schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:38:
waarschijnlijk kan je koeler het niet aan, hij wordt dus te warm.

Ik zelf heb de gewone asus editie en die kan al 560/1200 op stock koeler draaien.
Hmmz oke.. wel raar dat ik met de normale editie sowieso al net zo hoog kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:50:
[...]

Hmmz oke.. wel raar dat ik met de normale editie sowieso al net zo hoog kan halen.
Kan nog hoger, maar hij wordt al 80ºC op die settings, dus binnekort zalman erop knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Epitome schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:20:
[...]

Nee hoor, ik heb ook een Silencer 6 rev. 2 :)

Ookal past het maar net in m'n kast... :/
Enne hoe zit dat bij jou met je northbridge fan.
Enja ik vind hem vet stil, ik hoor hem echt niet. Dus misschien wel stiller als zalman.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedygekko152
  • Laatst online: 29-07 09:09
Hallo iedereen,

ik ben op zoek naar de Gigabyte GV-N66T128VP (AGP-uitvoering) van de GeForce 6600GT.
Zie onderstaande link op sudhian :
http://forums.sudhian.com...eadid=74277&enterthread=y

Ik kan hem echter nergens in de Benelux vinden !
Iemand raad/advies of plaatsen waar je deze kaart wel kan kopen ? De PCI-e versie is echter wel verkrijgbaar, maar die past uiteraard niet in mijn SSF (Shuttle S95G5V2).

Of zijn er nog andere GeForce 6600GT modellen die passief gekoeld zijn ?

Greetz
Speedygekko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

master_viper schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:09:
[...]

Enne hoe zit dat bij jou met je northbridge fan.
Enja ik vind hem vet stil, ik hoor hem echt niet. Dus misschien wel stiller als zalman.
nee de zalman is stiller 20DB - 17.5 DB <-- zalman, de zalman wint dus B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:30:
[...]

Arctic is mooier :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 20:27
lol het gaat niet om de mooieheid gaat om prestaties/prijs zalman is altijd de stilste geweest met zulke dingen.

ik zat te denken ik bouw een schakelaar tussen me videokaart cooler in

met aan of uit erop en zet hem dan gewoon op 12v

moet ik wel eerst testen hoe heet de videokaart wordt als de zalman fan uit is want snacht download die tog alleen maar en geen grafische bewerking dus dnek niet dat die uber heet wordt of wel??

dus de zalman fan uitzetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk mijn radeon 9500 vervangen door deze kaart (6600 gt agp)maar hij doet het echt niet lekker.
Ten eerste is de temp idle al op 70, stressed kan ik niet controleren want:

Elke keer als ik een 3d applicatie aanzet freezed de hele computer, enige wat ik kan doen is reset knop

Het overklokken is ook al geen succes, hij staat nu op 500/900
Zelfs 501/901 krijg ik dus waarschuwing
Maar op 499/899 ook! of op zn laagst...

Iemand een idee wat er kan zijn? ik denk groot koelprobleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat? is dit dan niet wanneer het op 5v staat..

Welke is nou stiller als ze op dezelfde toeren draaien..?
Of juist, wanneer ze evenveel koelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:35:
Ik heb eindelijk mijn radeon 9500 vervangen door deze kaart (6600 gt agp)maar hij doet het echt niet lekker.

Elke keer als ik een 3d applicatie aanzet freezed de hele computer, enige wat ik kan doen is reset knop

zit ie er goed in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:00:
lol het gaat niet om de mooieheid gaat om prestaties/prijs zalman is altijd de stilste geweest met zulke dingen.

ik zat te denken ik bouw een schakelaar tussen me videokaart cooler in

met aan of uit erop en zet hem dan gewoon op 12v

moet ik wel eerst testen hoe heet de videokaart wordt als de zalman fan uit is want snacht download die tog alleen maar en geen grafische bewerking dus dnek niet dat die uber heet wordt of wel??

dus de zalman fan uitzetten??
Mijn ervaring is dat het best wel warm wordt.
Ook al doe je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, helemaal gecontroleerd
Bleek dat ik een 300 watt voeding had, dus na eerste freeze gelijk een zalman 400 watt voeding gekocht. IK vol vertrouwen CS:C opstarten, yes! geen vastloper.. 2 min later boem :( weer een

edit: Even een log laten maken in rivatuner

116 graden!! en toen weer een freeze. Dit lijkt me toch echt niet goed he

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

[...]

Waar heb jij gevonden hoeveel dB de Silencer 6 produceert? Ik kan namelijk alleen op de site het aantal Sone vinden, en dit is namelijk 0.3 Sone. En zij zeggen dat je dB en Sone niet kan vergelijken.
Maar dat dit stil is staat er wel bij, 1 Sone is namelijk al niet hoorbaar in een goeie dichte kast.
Dan is 0.3 niet te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:49:
[...]

Jep, helemaal gecontroleerd
Bleek dat ik een 300 watt voeding had, dus na eerste freeze gelijk een zalman 400 watt voeding gekocht. IK vol vertrouwen CS:C opstarten, yes! geen vastloper.. 2 min later boem :( weer een

edit: Even een log laten maken in rivatuner

116 graden!! en toen weer een freeze. Dit lijkt me toch echt niet goed he
Dus warmte probleem, zet een een ventilator op. Heb je case fans?
Draait de fan eigenlijk wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik zit hier met een Leadtek WinFast PX6600GT TDH (500/500) en een extreme editie ervan (550/560) (verkoper heeft zich vergist)
Is er een mogelijkheid om die in SLI te laten werken? (bios flash?)
Ik heb geen zin om ze terug op te sturen, want dat kan meer dan een maand duren :(

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aight! schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:41:
[...]

Dus warmte probleem, zet een een ventilator op. Heb je case fans?
Draait de fan eigenlijk wel?
De fan draait, verder heb ik case fans ja. De tempraturen van andere onderdelen zijn gewoon netjes, de enige die dus zware problemen heeft is de 6600. Airflow probleem is het ook niet, heb namelijk ook alle pic sloten vrij gemaakt voor een test, maar 1 of 2 graden koeler :(
Maar een ventilator erop zetten? ik breng hem eerst gewoon terug..nieuwe voeding, nieuwe 3dkaart.. heb geen geld teveel. Ik verwacht gewoon dat ik een goede krijgt met een goed functionerende koeler. Later komt er vanzelf wel een ventilator op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Laatst online: 17-02 22:44
woutur schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:31:
Je kaart hoort helemaal niet zo warm te worden. Het kan zijn dat je een wat mindere kaart hebt te pakken (net als ik) met een vervelend slechte koeler. Wat je kan doen is dan een zalman monteren. Deze zorgt ervoor dat hitteproblemen opgelost worden.

Ik weet niet van het verhogen van je core voltage, gezien jouw hitteprobleempje lijkt me het ook niet verstandig.
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Kijk, ik weet niet hoe warm het wordt in de kast en op de gpu op het punt van de systeemcrash bij het spelen van een spel, maar ik denk dat het wel erg hoog zal zijn, gezien de temperaturen al bij het draaien van 3dmark5.

Heb nu dan ook de Zalman besteld en hoop daarmee het probleem te hebben opgelost. Misschien zit er gewoon een slechte koeler op mijn huidige kaart. Tevens kan het misschien zijn dat door de hoge temperatuur van de gpu en de slechte airflow in mijn kast, de temperatuur in mijn kast alsmaar blijft oplopen en daardoor bijv. mijn cpu opeens te warm wordt en crashed..? In ieder geval lijkt het me wel bij de videokaart te liggen, gezien bij een spel de videokaart zijn werk moet doen en voor lange tijd zonder stop. En dat is nou het enigste waar die bij vastloopt. Ik heb verder in mijn AOpen HX08 kast alleen maar een voeding zitten en geen additionele casefans. Vandaar de slechte airflow. Misschien dat als het probleem na de Zalman zich nog steeds voordoet, ik de airflow moet gaan verbeteren. Heeft er iemand trouwens al de kast gezien op de site van Atro? Misschien dat dit een oplossing is voor mijn airflow. Alles mooi al kant en klaar en voor een laag prijsje. Of misschien deze of deze.

[ Voor 8% gewijzigd door Cooperator op 30-03-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Nou, ik heb even het zijpaneel van mijn case eraf gehaald. Zo kreeg ik een idle temp van 39graden gpu (voorheen 50) en 27graden omgeving (voorheen 38).

Na het draaien van 3dmark05 een piek van 68graden voor de gpu (voorheen 81) en 35graden voor de omgeving (voorheen 48).

Lijkt me toch al een enorm verschil, niet? Zo zien we maar weer dat de airflow in mijn kast waardeloos is, maar heb dan ook geen casefans aangesloten zitten.

Hopelijk dat ie nu niet zal vastlopen na een half uur of zoiets gamen. Maar de Zalman is altijd nog mooi meegenomen, want de pc staat normaal in een opening in mijn computermeubel en nu heb ik hem eruitgehaald en de zijpaneel eraf gehaald, wat niet de bedoeling is, gezien de extra herrie.

Heb wel een gigantische 12cm fan aan de voorkant van de case gemonteerd, maar deze heeft een 9volts aansluiting nodig en ik heb er al 6 in gebruik (3maal hd, 1maal cdbrander, 1maal dvdbrander, 1maal 6600gt) en meer heeft de psu er niet. Is hier nog een oplossing voor?

[ Voor 4% gewijzigd door Cooperator op 30-03-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:49:
[...]

De fan draait, verder heb ik case fans ja. De tempraturen van andere onderdelen zijn gewoon netjes, de enige die dus zware problemen heeft is de 6600. Airflow probleem is het ook niet, heb namelijk ook alle pic sloten vrij gemaakt voor een test, maar 1 of 2 graden koeler :(
Maar een ventilator erop zetten? ik breng hem eerst gewoon terug..nieuwe voeding, nieuwe 3dkaart.. heb geen geld teveel. Ik verwacht gewoon dat ik een goede krijgt met een goed functionerende koeler. Later komt er vanzelf wel een ventilator op.
Natuurlijk, zou het ook terug brengen.
Zonder oc hebje namelijk geen extra fannetjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 15:11
Heb wel een gigantische 12cm fan aan de voorkant van de case gemonteerd, maar deze heeft een 9volts aansluiting nodig en ik heb er al 6 in gebruik (3maal hd, 1maal cdbrander, 1maal dvdbrander, 1maal 6600gt) en meer heeft de psu er niet. Is hier nog een oplossing voor?
verloopstekkertje op 1 van je voedingstekkertjes, gaat ie van 1 naar 3 dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
mad_dog schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:22:
[...]

verloopstekkertje op 1 van je voedingstekkertjes, gaat ie van 1 naar 3 dacht ik
Ok, bedankt.

Heb trouwens weer een spel gedraait en zelfs een stuk langer dan ik normaal heb kunnen draaien vanwege de crashes. Dit keer geen crash. Maximum temp. tijdens het spelen van GTR is 57graden voor de gpu en 31graden omgeving. Is wel duidelijk dat het een temperatuurgerelateerd probleem is. Niet zozeer de videokaart, maar wel de airflow in de kast aangezien bij een dichte kast de temperatuur alsmaar blijft opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:16

Xaphod

Inara profiel

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:35:

Het lijkt mij dat de koeler geen goed kontakt maakt, dus maak hem eens los, poets de boel eens goed schoon, nieuwe koelpasta ertussen, (een klein beetje) en weer vastzetten.
Je temperatuur is in ieder geval veel te hoog.
Ik gebruik nu een Cooler Master Coolviva heatpipekoeler, de bijgeleverde ventilator heb ik nog niet aangesloten. Bij mij is hij idle zo'n 45 graden en stressed tot nog toe maximaal 70 graden, dit is dus met pasieve koeling.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Darmok schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 08:47:
[...]

Het lijkt mij dat de koeler geen goed kontakt maakt, dus maak hem eens los, poets de boel eens goed schoon, nieuwe koelpasta ertussen, (een klein beetje) en weer vastzetten.
Ik gebruik nu een Cooler Master Coolviva heatpipekoeler, de bijgeleverde ventilator heb ik nog niet aangesloten. Bij mij is hij idle zo'n 45 graden en stressed tot nog toe maximaal 70 graden, dit is dus met pasieve koeling.
Dan verliest hij zijn garantie ;).
Beste wat hij kan doen is toch terug brengen, en een nieuwe vragen. Gewoon een brakke kaart/koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik krijg opeens een idee.
Ik heb dus een Club2d 6600GT PCI-e. Nu heb ik OVZ BGA sinks die ik nog had liggen op het geheugen geplakt van de kaart omdat deze echt goed koelen (uit ervaring). Nu hoor je van alle kanten dat DDR3 mem wat erop zit zo geweldig OCed en niet zo heet werd als DDR1, nou moet ik zeggen dat mijn geheugen echt asociaal heet word als ik eht OC naar 1100 mhz. Zou het niet zo kunnen zijn dat die knakkers van Club3d gewoon 2.0ns DDR1 eropgezet hebben ?

En nog een vraagje...hoe kun je zien hoe warm je kaart word tijdens een game ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 15:59

Cramthabam

Leef en laat leven

Cooperator schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:51:
Hopelijk dat ie nu niet zal vastlopen na een half uur of zoiets gamen. Maar de Zalman is altijd nog mooi meegenomen, want de pc staat normaal in een opening in mijn computermeubel en nu heb ik hem eruitgehaald en de zijpaneel eraf gehaald, wat niet de bedoeling is, gezien de extra herrie.
Even over dat computermeubel. Ik hoop niet dat dit een opening is die maar aan 1 kant open is. Je computer kan dan helemaal geen airflow krijgen. Heb ondertussen al drie systemen in handen gehad die hier last van hadden. 1 persoon heeft hem uit de kast gehaald en verder geen problemen meer en de andere twee hebben de achterkant van het meubel los gemaakt. Alledrie systemen lopen nu weer fatsoenlijk. Ik zou zeggen let ook ff op je meubel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:33:
Ik krijg opeens een idee.
Ik heb dus een Club2d 6600GT PCI-e. Nu heb ik OVZ BGA sinks die ik nog had liggen op het geheugen geplakt van de kaart omdat deze echt goed koelen (uit ervaring). Nu hoor je van alle kanten dat DDR3 mem wat erop zit zo geweldig OCed en niet zo heet werd als DDR1, nou moet ik zeggen dat mijn geheugen echt asociaal heet word als ik eht OC naar 1100 mhz. Zou het niet zo kunnen zijn dat die knakkers van Club3d gewoon 2.0ns DDR1 eropgezet hebben ?

En nog een vraagje...hoe kun je zien hoe warm je kaart word tijdens een game ?
Download het programma rivatuner en zet het op temp monitoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
wat ik me nu dus afvraag is het volgende; iedereen zegt dat je met rivatuner je temps kan uitlezen, zowel van core als van mem. Dit betekend dat er temp sensors in de kaarten zitten ingebakken?? Waarom leveren de makers van de kaarten dan geen tooltje om dit uit te lezen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Heb zelf een 6800 gt waar eerst een nv silencer op zat en nu een zalman vf700 cu.
Het lagertje van de ventilator op de nv silencer was echter niet meer oke, waardoor bij het opstarten een vervelende brom te horen was.
Deze koeler vervangen door de zalman vf700 cu.
Nu is de core idle 2 graden koeler en stressed 5 graden (op de 5 volt modus : stille modus) .
Deze temps zijn dus te verbeteren bij inschakeling van de 12 volt modus, maar dan zul je de ventilator waarschijnlijk wel horen, omdat ie meer RPM draait.
In de 5 V modus hoor je deze ventilator echter niet en koelt ie wel beter als de silencer.
Verder is de kwaliteit van de zalman vf700 cu gewoon beter, wat na 3 maanden dan niet resulteert in een kapot lager en een brommend geluid ;) .
Veel silencers kampen met het probleem van kapotte lagers, waardoor een brommend (aanlopend) geluid ontstaat.
In prijs zijn de coolers nagenoeg gelijk, waardoor er echt geen enkele reden is voor de nv silencer te gaan !!
Just my 2 cents ;) .
Mistermeester, misschien handig om te vermelden in de startpost bij alternatieve koeling ;)

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darmok schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 08:47:
[...]

Wat ik heb gedaan is, nieuwe gehaald
Ik had eerst(gister) de groene koeler versie. Maar nu een kaart gehad met de zwarte versie. Maar deze draait no OC op 36 a 38 graden! en nu op 550/1000 42 graden! We have a winner!
Het enige wat me nu opvalt is de stofzuiger in mijn computer nu, wat een herrie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey bedankt! Dan word het dus ook een Zalman voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-07 14:50

DesertShooter

Afgekickt

mad_dog schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:31:
wat ik me nu dus afvraag is het volgende; iedereen zegt dat je met rivatuner je temps kan uitlezen, zowel van core als van mem. Dit betekend dat er temp sensors in de kaarten zitten ingebakken?? Waarom leveren de makers van de kaarten dan geen tooltje om dit uit te lezen :?
500e post :),

Te veel werk ;), en sommige fabrikanten bakken er nieteens temp sensors in. Mijn aopen 6800le bijvoorbeeld, terwijl XFX en Asus wel temp sensoren hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 07-02 06:22
chrisstructor schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:49:
Heb zelf een 6800 gt waar eerst een nv silencer op zat en nu een zalman vf700 cu.
Het lagertje van de ventilator op de nv silencer was echter niet meer oke, waardoor bij het opstarten een vervelende brom te horen was.
Nu is de core idle 2 graden koeler en stressed 5 graden (op de 5 volt modus : stille modus) .
Deze temps zijn dus te verbeteren bij inschakeling van de 12 volt modus, maar dan zul je de ventilator waarschijnlijk wel horen, omdat ie meer RPM draait.
In de 5 V modus hoor je deze ventilator echter niet en koelt ie wel beter als de silencer.
Verder is de kwaliteit van de zalman vf700 cu gewoon beter, wat na 3 maanden dan niet resulteert in een kapot lager en een brommend geluid ;) .
Veel silencers kampen met het probleem van kapotte lagers, waardoor een brommend (aanlopend) geluid ontstaat.
In prijs zijn de coolers nagenoeg gelijk, waardoor er echt geen enkele reden is voor de nv silencer te gaan !!
Just my 2 cents ;) .
Mistermeester, misschien handig om te vermelden in de startpost bij alternatieve koeling ;)
Het prijsverschil tussen een NV Silencer 6 rev2 en een Zalman VF700-Cu vind ik nog best groot.
laagste prijs VF700-Cu = 23 euro
laagste prijs NV Silencer 6 rev.2 = 15,07 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 00:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:12:
[...]
Download het programma rivatuner en zet het op temp monitoring.
wist neit eens dat je dat kon opslaan in een file, das echt handig :)

Nou volgens Riva is m''n core op 600mhz niet boven de 39graden uitgekomen en ambient niet boven de 35 .
Dus het is toch me mem wat steeds vaag doet :P das ff balen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

chrisstructor schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:49:
Just my 2 cents ;) .
een reden om voor een NVsilencer te gaan is de volgende, als je nu een onwijs slechte airflow hebt in je kast (zoals mijn dell kast...) en je kan je airflow niet verbeteren, wat dan? een NV silencer blaast te lucht direct naarbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb nu eindelijk m'n 2 6600GT's in SLI kunnen zetten.
Maar nu kan ik slechts 1 monitor aansturen :? (SLI uitgeschakeld kan ik m'n beide monitors aansturen)
Ik heb verschillende drivers geprobeerd, maar niks helpt.
Iemand een oplossing?

1 monitor dus, met SLI uitgeschakeld zie ik m'n beide monitors:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/betapics/mon.JPG

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_dog schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:31:
Je kunt via de Nvidia driver toch reeds de temps uitlezen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:54

woutur

Klauwtjes uit!

Hiet ieder bios ondersteunt het uitlezen van de temperatuur (Club3D kaarten hebben hier last van).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

GoldenSample schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:11:
[...]
een reden om voor een NVsilencer te gaan is de volgende, als je nu een onwijs slechte airflow hebt in je kast (zoals mijn dell kast...) en je kan je airflow niet verbeteren, wat dan? een NV silencer blaast te lucht direct naarbuiten.
Daar heb je inderdaad wel een beetje gelijk in ;) .
Maar dan nog zou ik de oplossing zoeken in een zalman met een eventuele extra fan die de lucht achterin de case naar buiten stuwt.
De NVsilencer gaat gewoon te snel stuk en is echt niet zo stil als men bij artic wil doen laten geloven :/ .

En daar heb ik dan wel 7 euro extra voor over ;) .
En mocht deze 7 euro toch te veel zijn, kun je altijd nog voor de alu-cu versie gaan, zit je qua temps 1 a 2 graadjes hoger :Y)

edit:
Heeft zo'n dell kast achter of voor geen ventilator die de case lucht naar buiten stuwt?
(ik bedoel dus hier niet de ventilator van de voeding)

[ Voor 18% gewijzigd door chrisstructor op 31-03-2005 16:52 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutur schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:34:
Hiet ieder bios ondersteunt het uitlezen van de temperatuur (Club3D kaarten hebben hier last van).
Mijn Club3d 6600GT PCI-express leest de temps anders prima uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon dat plaatje bij de kast (zo'n backplate ofzow geen idee hoe die dingen heten, dat ding wat je weg moet halen als je er een pcikaartje in wil stoppen), weghalen zodat gedeeltelijk de lucht naar buiten blaast, dat fannetje lijkt me niet zo'n goed idee, dan blaas je de warme lucht er weer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://service.futuremark.com/compare?2k1=8508249

10x260Mhz 2.0 2-2-5 SINGLE CHANNEL

kaart op 615/1300Mhz met compleet standaard koeling. Gigabyte power edition 6600GT

Wie haalt er hogere kloks?

Binnenkort gaat de prometeia er weer op en dan is het benchen op 3050Mhz en Dual channel. 28K ligt in het verschiet!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om een Geforce 6600GT aan te schaffen. Alleen ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Er zijn wel zoveel verschillende merken. Zit er kwaliteits verschil in die kaarten? Heb wel het één en andere gelezen dat de ene kaart meer herrie maakt dan de andere kaart. Kunnen jullie mij beetje op weg helpen zodat de keuze voor mij wat makkelijker wordt :)[

edit:
Het moet wel een agp kaart zijn ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Cramthabam schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:43:
[...]

Even over dat computermeubel. Ik hoop niet dat dit een opening is die maar aan 1 kant open is. Je computer kan dan helemaal geen airflow krijgen. Heb ondertussen al drie systemen in handen gehad die hier last van hadden. 1 persoon heeft hem uit de kast gehaald en verder geen problemen meer en de andere twee hebben de achterkant van het meubel los gemaakt. Alledrie systemen lopen nu weer fatsoenlijk. Ik zou zeggen let ook ff op je meubel dus.
Voorin helemaal open, achterin half open. Haal nu 44graden gpu en 33graden omgeving met zijpaneel erop, maar niet in de computermeubel. Scheelt dus 5 a 6 graden met in de computermeubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzz321
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:06:
Ik ben ook van plan om een Geforce 6600GT aan te schaffen. Alleen ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Er zijn wel zoveel verschillende merken. Zit er kwaliteits verschil in die kaarten? Heb wel het één en andere gelezen dat de ene kaart meer herrie maakt dan de andere kaart. Kunnen jullie mij beetje op weg helpen zodat de keuze voor mij wat makkelijker wordt :)[

edit:
Het moet wel een agp kaart zijn ;)
Beste roltraptoeris , veel mensen geven de voorkeur aan een bepaald merk omdat ze hier goede ervaringen mee hebben en gezien 1/3de van de mensen hier ( zier topicstart) XFX gebruikt , lijkt mij dat een verstandige keus voor je ...

M.vr.Gr

Rush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je bedenkt dat ze eigenlijk allemaal zelfde zijn en gaat voor de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind wel raar dat ik mn Asus GF N6600 GT Top bijna niet verder kan overclocken.
Als ik de MHz hoger zet lopen spellen vast of krijg ik groene vlekken. Moet nu op 523/1100 MHz spelen. Temperatuur en alles blijft gewoon normaal als ik MHz hoger zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

chrisstructor schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:48:
[...]

Daar heb je inderdaad wel een beetje gelijk in ;) .
Maar dan nog zou ik de oplossing zoeken in een zalman met een eventuele extra fan die de lucht achterin de case naar buiten stuwt.
De NVsilencer gaat gewoon te snel stuk en is echt niet zo stil als men bij artic wil doen laten geloven :/ .

En daar heb ik dan wel 7 euro extra voor over ;) .
En mocht deze 7 euro toch te veel zijn, kun je altijd nog voor de alu-cu versie gaan, zit je qua temps 1 a 2 graadjes hoger :Y)

edit:
Heeft zo'n dell kast achter of voor geen ventilator die de case lucht naar buiten stuwt?
(ik bedoel dus hier niet de ventilator van de voeding)
Ik vind dat jij wel een beetje te negatief praat over de silencer. Kijk dat jij een keer een slechte ervaring ermee hebt gehad betekent niet dat alle silencers stuk gaan.
Ik heb al diverse silencers gehad en nooit problemen. En vergeet niet, ze hebben niet voor niks een Rev2 gemaakt. Dus misschien had jij wel een Rev1 met dus problemen.
En inderdaad warme lucht in de kast word wel gelijk naar buiten geblazen, wat een mooi voordeel is.
En het geluid, nou goed als jij hem kan horen ben ik vast doof :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 21:25
Alleen jammer dus dat ie niet op AGP kaarten past dus :( Of gaat dit nog wel eens gebeuren? Want heb nu een Asus N6600GT AGP alleen vind ik hem zo af en toe vrij warm worden (rond de 80 stressed en 40-45 idle) en het lijkt mij ideaal als die warme lucht in 1x uit de kast gevoerd wordt...

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

nevermind.

[ Voor 91% gewijzigd door Aight! op 31-03-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
damm hoe kunnen jullie kaarten zo warm worden als ik al me coolers uitzet is de mijne nog max 65 stressed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Laatst online: 14:52
Hacku schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:37:
Ik heb nu eindelijk m'n 2 6600GT's in SLI kunnen zetten.
Maar nu kan ik slechts 1 monitor aansturen :? (SLI uitgeschakeld kan ik m'n beide monitors aansturen)
Ik heb verschillende drivers geprobeerd, maar niks helpt.
Iemand een oplossing?

1 monitor dus, met SLI uitgeschakeld zie ik m'n beide monitors:

[afbeelding]
Ik heb ook sli6600gt en je kunt slechts met 1 monitor aan sli draaien.
Dus niet met 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-07 16:42
ali-a schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:16:
[...]

Ik heb ook sli6600gt en je kunt slechts met 1 monitor aan sli draaien.
Dus niet met 2.
IS dat puur om de prestatie dan ? , wie weet dat eigenlijk waarom niet 2 :?

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-07 16:42
Mickman schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:42:
[...]

Het prijsverschil tussen een NV Silencer 6 rev2 en een Zalman VF700-Cu vind ik nog best groot.
laagste prijs VF700-Cu = 23 euro
laagste prijs NV Silencer 6 rev.2 = 15,07 euro
Heb je tussen de pricewatch gekeken dan want ik weet is dat die Silencers duurder zijn , maar goed dat wat jij noemt is idd een verschil , ik heb die zalman vga koelertjes ook gezien voor 10 euro :?

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bah..
Volgens mij ben ik goed in het mollen van kaarten

Het record is alweer 75 graden en heb alweer 2 lockups gehad de afgelopen 5 uur

Dat mijn vorige kapot was werd in de winkel al gauw duidelijk maar dat deze ook alweer warm begint te worden.. De omgevings temp is 40 graden, terwijl dat voordat ik deze kaart had 34 graden ongeveer was

Misschien toch een zalmannetje aanschaffen? of gewoon een brakke airflow in mijn computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Laatst online: 22:03
Ik ben van plan om via ia.net de Dell 2405FPW aan te schaffen. Ik betwijfel ten zeerste of m'n huidige videokaart, een nVidia GeForce MX460, de native resolution van 1920x1200 zal kunnen aansturen, of kan iemand dit bevestigen?
Als vervanger zat ik te denken aan een 6600GT. Zal dit wel afdoende zijn, of raden jullie me iets anders aan gezien 't feit dat ik ook nog wel 's een spelletje speel en dus wel de nodige fps wil. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzz321
  • Laatst online: 09-01-2021
Lekkie schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:11:
Ik ben van plan om via ia.net de Dell 2405FPW aan te schaffen. Ik betwijfel ten zeerste of m'n huidige videokaart, een nVidia GeForce MX460, de native resolution van 1920x1200 zal kunnen aansturen, of kan iemand dit bevestigen?
Als vervanger zat ik te denken aan een 6600GT. Zal dit wel afdoende zijn, of raden jullie me iets anders aan gezien 't feit dat ik ook nog wel 's een spelletje speel en dus wel de nodige fps wil. Alvast bedankt.
Dus je wil een spelletje met een goede fps op zo'n resolutie spelen met een bejaarde mx460... hmm nee dan doe jer er erg verstandig aan om een 6600GT te kopen of beter nog een 6800Ultra voor jou ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:55:
bah..

Dat mijn vorige kapot was werd in de winkel al gauw duidelijk maar dat deze ook alweer warm begint te worden.. De omgevings temp is 40 graden, terwijl dat voordat ik deze kaart had 34 graden ongeveer was

Misschien toch een zalmannetje aanschaffen? of gewoon een brakke airflow in mijn computer
Dat komt door je brakke airflow in je kast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:15:
[...]

Dat komt door je brakke airflow in je kast..
Dat krijg je met een broer die van veel gekleurde koelings houdt :D
Heb nu kast open staan, 1koeler uitgezet, 1 extra na buiten
Op dit moment, 2 aan de achterkant blazen naar buiten, zijkant blaast naar binnen, voorin de computer 1tje die naar binnen blaast..alleen..daar zit dus de voorkant van de case voor.. lijkt me dan dattie allemaal maar de lucht verplaatst ipv koudere lucht erin trekt.. lekker slimme plaatsen voor koelers dan

Nu is mn kaart 44 idle en omgeving 34
Stressed alleen nog steeds rond de 70/75 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milkboy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb altijd een flikkering van het beeld wanneer ik rechtermuisklik op een videobestand. Het is alsof mijn scherm van resolutie verandert.
Zou er iemand mij kunnen helpen aub? Het spijt me indien deze vraag al veel is voorgekomen, maar het is zeer moeilijk dit probleem te zoeken tussen de 6 topics voor dit videokaart.

Dank u bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb me een Leadtek 6600GT TDH aangeschaft om mijn 9700Pro te vervangen en ik moet zeggen, wat een kaart voor dat geld, Met stock cooler tot op heden op 576/1005 MHZ waarbij een redelijke score: Afbeeldingslocatie: http://www.marbri.demon.nl/pics/OC_screens/NIeuw%202003.JPG

Binnenkort maar een Zalman erop en dan op naar de 9000 _/-\o_

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Net mijn xfx 6600gt agp binnen maar ik vroeg me het volgende af: ik kan me herinneren dat ik vroeger een brakke powerstekker had in mijn kast, maar ik weet niet meer of ik die had vervangen. Kortom, hoe weet ik dat mijn geforce aan de power zit...?

verder vind ik de herrie meevallen, ik hoor eigenlijk geen verschil :+

3d mark05 score 3216
voor amdxp2500 1900mhz met 512ram.....
is dit redelijk?

[ Voor 12% gewijzigd door mad_dog op 01-04-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_dog schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:38:
Net mijn xfx 6600gt agp binnen maar ik vroeg me het volgende af: ik kan me herinneren dat ik vroeger een brakke powerstekker had in mijn kast, maar ik weet niet meer of ik die had vervangen. Kortom, hoe weet ik dat mijn geforce aan de power zit...?

verder vind ik de herrie meevallen, ik hoor eigenlijk geen verschil :+

3d mark05 score 3216
voor amdxp2500 1900mhz met 512ram.....
is dit redelijk?
Als de kaart niet genoeg stoom krijgt word je daarvan op de hoogte gesteld doormiddel van een melding, verder is de score van 3216 een normale score voor een niet geOCde 6600GT kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:58:
[...]
Als de kaart niet genoeg stoom krijgt word je daarvan op de hoogte gesteld doormiddel van een melding, verder is de score van 3216 een normale score voor een niet geOCde 6600GT kaart.
owke, geen melding gezien :)
in rivatuner zegt hij het volgende bij hardware monitoring:

core clock 299.3mhz
mem clock 1002.4 mhz

dit is toch niet juist :?
in windows wordt het wel als een 6600gt gedetecteerd???
drivers zijn whql laatste van nvidia site

edit:
owke als ik een game start dan wordt ie 500 mhz :)
wist niet dat ie throtlde :7

[ Voor 18% gewijzigd door mad_dog op 01-04-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:19:
[...]

Nu is mn kaart 44 idle en omgeving 34
Stressed alleen nog steeds rond de 70/75 :(
Waarom zo'n boos gezicht :?
Die temps zijn 'erg' normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puresmoker schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 06:11:
Ik heb me een Leadtek 6600GT TDH aangeschaft om mijn 9700Pro te vervangen en ik moet zeggen, wat een kaart voor dat geld, Met stock cooler tot op heden op 576/1005 MHZ waarbij een redelijke score: [afbeelding]

Binnenkort maar een Zalman erop en dan op naar de 9000 _/-\o_
Kunje ook zonder de Zalman...
Gewoon even de juiste drivers en instellingen vinden B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:55:
bah..

Mijn kaart wordt vaker tussen de 80 en 90 graden tijdens het spelen van bv COD, soms uitschieters naar de 105 nog nooit vastlopers gehad. Vreemd dat jij op 75 graden al vastlopers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:21:
[...]

Mijn kaart wordt vaker tussen de 80 en 90 graden tijdens het spelen van bv COD, soms uitschieters naar de 105 nog nooit vastlopers gehad. Vreemd dat jij op 75 graden al vastlopers hebt.
nee ik lees nu idd vaker dat het voor de standaard koeler een gewone temperatuur is.

Soms bij het browsen alleen al krijg ik kleine kleine freezes van ong 20 seconde en zie ik vreemde strepen en reageerd de pc niet meer. En bij 3d applicaties dus lockups met vreemd geluid.

Misschien is het wel iets anders dan de 3dkaart die stoort. Zoals mijn geheugen of geluidskaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag een Aopen Geforce 6600 GT gehaald.
ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. ik ga hem binnekort proberen overteklokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
mijn zalman v700cu is binnen koste me wel 35 eurie

ff monteren vanavond ofsow hopen dat ik van die 40 graden idle afkom vind ik te heet en 63 max stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:48:
[...]

nee ik lees nu idd vaker dat het voor de standaard koeler een gewone temperatuur is.

Soms bij het browsen alleen al krijg ik kleine kleine freezes van ong 20 seconde en zie ik vreemde strepen en reageerd de pc niet meer. En bij 3d applicaties dus lockups met vreemd geluid.

Misschien is het wel iets anders dan de 3dkaart die stoort. Zoals mijn geheugen of geluidskaart?
verschillende drivers geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:51:
[...]

verschillende drivers geprobeerd?
jep, de nieuwste, de beta, degene die worden aanbeveeld op de install cd

Kom ik erachter dat in bios AGP fastwrites nog aanstond.. Ik dus afzetten en helemaal blij dat het probleem gefixt was. 2 min na het opstarten even c:\ openen ineens liepen de graphics van de mappen door en weer een vastloper :(
2 defecte kaarten achter elkaar? of ligt het aan iets anders( 2 x 512 geheugen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardeschijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
me zalman v700cu zit erop nu is me videokaart idle 34 graden op 5v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:40:
[...]

Lol ik verbreek zojuist me score op 590/1250 4508 3dmarks2005

600 wil die niet halen artifact vrij het weer is te warm.

Nieuwe drivers ownen dus flink _/-\o_
Zondag zijn al jouw scores verbroken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Laatst online: 14:52
Wippien schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:26:
[...]

IS dat puur om de prestatie dan ? , wie weet dat eigenlijk waarom niet 2 :?
Kaart 1 neemt het bovenste gedeelte van het scherm, kaart 2 het onderste gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:59

Priet

To boldly do what no one has..

rico_fxp schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:35:
Is hier iemand die een (asus) 6600GT op een tft scherm met resolutie 1920x1200 heeft via DVI ?

volgens mij moet dat lukken met reduced blanking op die resolutie
Weet je inmiddels al of dit gaat lukken met deze kaart?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die dit probleem herkend?

Als ik surf of programma's draai als flashfxp, photoshop etc dan heb ik rare freezes, soms geeft de pc een piep. Mijn beeld is ong 5 a 60 sec bevroren en dan wordt het beeld zwart en ineens loopt hij weer stabiel. Voordat ik deze kaart erin had gedaan heb ik het nooit gehad.

edit: Het gebeurd tot nu toe alleen als ik de pc op 75 hertz draai. Maar 60 hertz met 1280 en 1024 is zo irritant voor de ogen. nevermind, ook op 60 hertz

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Bij mij deden filmpjes raar op 75 Herz (allemaal raar bewegende lijnen) maar ja ik heb dan ook een TFT monitor dus maar weer fijn op 60 gezet. Maar ik herken jouw probleem (gelukkig voor mij) verder niet. Misschien ergens iets te hoog ingesteld? Temperatuur maar dat lijkt me vreemd aangezien het idle is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Banjy schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:59:
Bij mij deden filmpjes raar op 75 Herz (allemaal raar bewegende lijnen) maar ja ik heb dan ook een TFT monitor dus maar weer fijn op 60 gezet. Maar ik herken jouw probleem (gelukkig voor mij) verder niet. Misschien ergens iets te hoog ingesteld? Temperatuur maar dat lijkt me vreemd aangezien het idle is.
dat probleem had ik met mijn gf4ti4200 op 75hz ook!
nu heb ik het niet meer...met mijn xfx 6600gt op 75hz....vreemd though... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
mad_dog schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:46:
[...]

dat probleem had ik met mijn gf4ti4200 op 75hz ook!
nu heb ik het niet meer...met mijn xfx 6600gt op 75hz....vreemd though... 8)7
In het begin dacht ik dat het aan de MPEG 2 encoding fucntie van de kaart lag die brak was! 8)7 Maar gelukkig heb ik dual monitor (ook TFT) en op dat scherm had ik het niet.. dus toen kon ik gaan vergelijken :) Maar ik vind het wel vreemd want mijn Iiyama E431S heeft dacht ik wel een refresh van 75hz heb ik nog ergens in het boekje opgezocht, maar ja boeiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem van vastlopers in explorer/firefox/etc lijkt te zijn verholpen door 2d op 475, 1000 te zetten en 3d op 500,1000

Zoals jullie zien, 2d is teruggeklokt..en nu heb ik al 30 min geen fouten gehad terwijl toen het op 500 stond elke 5 min er een vastloper voorkwam. Eerst zag ik artifacs, en bevroor het beeld. Soms kwam hij terug(beeld even zwart) maar meestal niet. AGP club3d trouwens. Mn 2e aangezien eerste kaduk was

edit: bah weer vastloper, wat een gedoe allemaal :D

Is de radeon 9800 pro echt veel slechter of val het wel mee? want waar ik mijn producten meestal koop (cdromland) hebben ze alleen maar duurdere liggen, dat is de enige rond die prijs :(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Banjy schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 11:17:
[...]

In het begin dacht ik dat het aan de MPEG 2 encoding fucntie van de kaart lag die brak was! 8)7 Maar gelukkig heb ik dual monitor (ook TFT) en op dat scherm had ik het niet.. dus toen kon ik gaan vergelijken :) Maar ik vind het wel vreemd want mijn Iiyama E431S heeft dacht ik wel een refresh van 75hz heb ik nog ergens in het boekje opgezocht, maar ja boeiend...
laat ik nu dezelfde monitor hebben.....
wat ik me nu bedenk....ik heb mijn kaart nu niet dual monitor aangesloten, en voorheen (met gf4) wel...kortom misschien is het probleem niet opgelost door te switchen naar deze nieuwe vika, maar gewoon omdat ik nu even single monitor draai... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een XFX 6600GT (agp) op mijn moederbord geplaats. Probleem is dat de computer tijdens het spelen van de zwaardere games domweg uitvalt. Ik neem aan dat de voeding (300 Watt) niet genoeg stroom kan leveren. Ligt het inderdaad aan de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:59:
Ik heb zojuist een XFX 6600GT (agp) op mijn moederbord geplaats. Probleem is dat de computer tijdens het spelen van de zwaardere games domweg uitvalt. Ik neem aan dat de voeding (300 Watt) niet genoeg stroom kan leveren. Ligt het inderdaad aan de voeding?
Eigenlijk ligt het bijna zeker aan je voeding, post je specs eens. En het merk van de voeding.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P4 2.8 GHz
512 MB RAM
Erm.. wat kan er nog meer van belang zijn? Monitor heeft het altijd goed gedaan, daar ligt het niet aan (anders zou de pc ook niet gelijk rebooten, correct?).
Moederbord met onboard videokaart die uitgeschakeld is nadat de nieuwe erin is gekomen.

Merk van de voeding kan ik niet met zekerheid zeggen, ik weet het niet uit m'n hoofd en het kost nogal wat moeite (qua inrichting) om de kast open te maken. Ik kan echter wel zeggen dat het waarschijnlijk geen kwaliteitsvoeding is.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
oorzaken:
te ver overgeclockd geheugen / cpu
brakke voeding
brakke windows
en nog meer

kijk even na wat voor voeding je hebt, en post hier even welke dat is, inlcusief wat er allemaal in je pc hangt aan hdd/fans/cd/etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tijd voor een deel 7 :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.