mja alles wat je me daar aanraad heb ik al gedaan.
alles staat op z'n laagst, resolutie 1024, view distance staat zelfs op z'n laagst net zoals de rest van mijn instellingen. de nieuwe catalyst driver heb ik ook al geinstalled zonder effect
ik snap ook echt niet hoe mijn pc bij vrijwel elk spel schokkerig gaat.
maar iig bedankt voor je reactie
als je het nog niet opgelost hebt:
meer mensen met jou systeem (of vergelijkbaar) hadden last met WoW. Bleek vreemd genoeg vaak aan de voeding te liggen (mensen die een noname 350w ding hadden ofzo, en met een snelle videokaart en een aantal harddisks aan de slag gingen). Staat volgens mij een topic over op de US WoW forums...oplossing was dus simpel: voeding met hoger wattage -> geen problemen meer
Ik ben op zoek naar wat keiharde feitjes over het bouwen van een pala (en dan met name het indelen van de talents). Er zijn echt zoveel sites waar van alles en nog wat geroepen wordt, maar wat is er nou echt waar?
Of een site waar op staat waar je absoluut geen talentpoints aan moet besteden.
Er bestaat niet zo iets als de ideale talent build (had je waarschijnlijk ook wel begrepen), maar er zijn wel enkele zaken die vast staan (of waar in ieder geval consensus over is):
31-11-9 build: Veruit de meest gebruikte talent build voor paladins. (31 ret (tot BoK), 11 Holy (tot Divine Favor), 9 Protection (tot Toughness). Persoonlijk vind ik dit echt een van de meest debiele talent builds voor een paladin, maar goed.
11 holy: Een must. Spiritual Focus + Illumination + Divine Favor. Gratis critical heal, en 70% minder kans (of 100% minder kans met concentration aura) dat je casting gedelayed wordt. Extreem handig solo, extreem handig als back-up healer, en zeer handig als tank wanneer je healer OOM is of het niet bij kan houden.
"consensus" over individuele talents:
PROTECTION:
IDA: nutteloos solo, handig als je de enige paladin bent in een party met veel cloth dragers. DA heeft wel z'n nut, maar 5 talent points voor een zeer kleine verbetering (relatief) is wel wat veel.
Redoubt: zeer handig als je een schild gebruikt. En een must als je Holy Shield wilt gebruiken.
Toughness: na de 11 holy punten (SF+IL+DF) is dit ook een must. Tot 10% meer armor.
ISoF: nog niet super om aggro te houden, maar voor een paladin helpen alle beetjes. als je van plan bent te gaan tanken zijn 5 punten hierin geen verspilling.
IBoF: zeer handig in PvP (tegen druids bv), vrijwel nutteloos in PvE.
ISoJ: zelfde verhaal. veel gebruikt in PvP, beperkt bruikbaar in PvE. Schijnt buggy te zijn.
Reckoning: buggy, maar wordt gefixed in volgende patch
Holy Shield: handig solo en als tank. Gebruik in combinatie met Redoubt voor maximale resultaat.
IBoS: voor luie mensen.
Repentence: beperkte crowd control voor PvE, en tegen runners. Maar veruit de meest handige skill voor PvP.
RETRIBUTION:
Benediction: beperkt bruikbaar, behalve als je Consecration wil spammen (Dan is het een must)
Deflection > Anticipation
SoC: indien je een 2-hander gebruikt, anders is SoR (icm SoCr) beter.
Consecration: mana-hog, een ramp voor crowd control (heft polymorph, sap, repentence op), maar goed om aggro van meerdere mobs te houden.
BoK: handig in groepen. Solo zijn BoM en BoW beter
HOLY:
Spiritual Focus: zeer handig, vooral icm Concentration Aura (zorgt ervoor dat je casting minder/niet gedelayed kan worden)
IBoW: extra effect te beperkt om 5 punten waard te zijn. alleen nemen indien je Divine Wisdom wil hebben voor extra mana.
Illumination + Divine Favor: gratis crit heal. een must.
ICA: vooral nuttig in groepen met casters. solo heb je hier niets aan indien je SF hebt (aangezien je met de normale CA al geen kans op delays hebt).
Holy Shock: enige ranged attack van paladins (muv Excorcism tegen undead). handig om te pullen en tegen runners, maar wel mana-hog (en relatief weinig damage).
En mijn analyse waarom de retribution (zoals de 31-11-9) builds kut zijn: een paladin is geen rogue! zelfs met een retribution build is je DPS vet laag (ver onder die van een mage, rogue, hunter). Bovendien offer je daarvoor je sterktes op (je armor), en gimp je jezelf. Als tank wordt je nutteloos. Je wordt afgemaakt zonder schild, en als je wel een schild gebruikt heb je niets aan al je talents in 2-handed mastery en Seal of Command, en je hebt geen punten in Shield Spec, Redoubt of Holy Shield, waardoor je een stuk minder lang mee gaat als een Protection build en dus een gegimpte tank bent. De enige manier om voldoende aggro te houden met zo'n build is concecration spammen, wat mana vreet en wat crowd control onmogelijk maakt. Bovendien lachen ze je in PvP uit als ze wegrennen aangezien je geen Repentence hebt of Holy Shock om ze van een afstand om te leggen of stil te zetten.
De redenen dat iedereen toch iedereen deze build neemt (vaak ook nog in combinatie met bear-equipment ipv eagle-equipment) is omdat:
A. iedereen het doet, dus moet het wel goed zijn.
B. hoge DPS "cool" is.
Probleem is dat die mensen gewoon de verkeerde klasse gekozen hebben. Warrior/Rogue is beter voor hun, maar ja.
Kort gezegt:
Ret build: slecht als tank, slecht in PvP, iets sneller solo
Prot build: goed als tank, goed in PvP, iets langzamer solo
Holy build: zeer goed in group PvP, kan pullen, beperkt in de rest
dus als je een paladin bent, en je wilt nuttig zijn in PvE (dus tanken!) dan zijn 21 punten in Prot een must (redoubt, toughness, shield spec, improved seal of fury, holy shield). Een must solo, en zeer handig in de meeste situaties zijn 11 punten in holy (ja ja, ik herhaal mezelf

). Heb je dus 19 punten over. Repetence is een goede keus. Of je kan Holy Shield droppen en voor Holy Shock gaan, of ergens 2 punten droppen (holy shield en 1 in Shield Spec) en voor Seal of Command en Consecration gaan. Als je enkel wilt soloen op een PvE server kan je met een ret build uit de voeten. Wil je gaan PvPen dan is Holy Shock of Repentence zeer handig. Aan jou de keus.
Dit zijn uiteraard niet de harde feiten die je wilt, tis maar mijn mening.

Maar wel gebasseerd op de "feiten", en de meningen van de betere Paladins op de US servers waar ik een tijdje verbleven heb. Top Paladins kiezen in de regel voor een holy build voor PvP raids of een prot build voor instance raids, maar er zijn een hoop uitzonderingen. Kies in ieder geval wat bij je past. Maar houdt er wel rekening mee dat je mogelijk moet respeccen als bv blijkt dat je met een ret build toch niet zo'n geweldige tank bent, of dat je alleen kan zwaaien als een Tauren Shaman je warstompt, dan ghost wolft en wegrent.