Hardwarematige physics processor

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-03 12:04

Tiny

Wat eten we?

Van de Ageia website:

Unreal Tournament 3 (AGEIA Extreme Mods) - PC
Unreal Tournament 3 - Playstation 3 - Xbox 360

met andere woorden... zonder de Extreme MOD, geen ondersteuning op de PC??

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

Wildfire

Joy to the world!

Tiny schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:24:
Van de Ageia website:

Unreal Tournament 3 (AGEIA Extreme Mods) - PC
Unreal Tournament 3 - Playstation 3 - Xbox 360

met andere woorden... zonder de Extreme MOD, geen ondersteuning op de PC??
Zonder mod ook ondersteuning. Ik heb deze mod niet geïnstalleerd staan momenteel, maar in UT3 zat netjes een optie 'Hardware physics support'. Deze heb ik dan ook aangezet.

Die AGEIA mod zal er voor zorgen dat er ook echt overduidelijk gebruik gemaakt wordt van physics. Dus echt wat extremere uitingen zoals tornado's enzo. Maar dat dan wel weer in custom maps als ik mij niet vergis.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-03 12:04

Tiny

Wat eten we?

Ik merkte geen verschil met of zonder vinkje aan namelijk.... en ja.. zo'n kaartje zit in mijn PC.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er zitten kennelijk 2 mappen in de nieuwe UT3 PhysX mod die heel erg gebruik maken van PhysX, net zoals warmonger, alleen hier heeft het een grotere impact op de gameplay.

Op http://www.youtube.com/watch?v=ITjSWeEMboc hebben ze een filmpje van iemand die heel wat muren/vloeren kapot schiet om er doorheen te gaan.

Helaas kan je niet door alle muren heengaan, en is dit allang al gedaan door Red Faction :x

[ Voor 13% gewijzigd door TweakerNummer op 29-11-2007 19:55 ]

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Anoniem: 222620 schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:08:
Is er iemand die weet wat de actuele status is van PPU ondersteuning door middel van Ati crossfire? Lijkt mij wel interessant om gewoon een medium X1xx kaart te kopen als PPU voor bij mijn 2900XT.
Jaah, idd heb ik dat nu zo gedroomd of heb ik idd ergens gelezen dat je bv. een X800 kon gebruiken als PPU, naast bv. een X1800 die de zware graphics opzich neemt.

Ik denk dat dit toch wel van ergens komt en eens verdient om verder onderzocht te worden ...

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ward Vr schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:18:
[...]

Jaah, idd heb ik dat nu zo gedroomd of heb ik idd ergens gelezen dat je bv. een X800 kon gebruiken als PPU, naast bv. een X1800 die de zware graphics opzich neemt.

Ik denk dat dit toch wel van ergens komt en eens verdient om verder onderzocht te worden ...
Therefore, for AMD, which is the second largest provider of x86 central processing units (CPUs) in the world, it makes more sense now to promote physics calculations on its multi-core processors, granted that there are special development tools offered. As a consequence, without Havok FX and with no substantial intention to support it by AMD, GPU physics is unlikely to become popular in the short term future.

Still, physics processing on GPUs may get a boost in popularity when Microsoft releases its DirectX 11, which is projected to support additional features that will provide new opportunities for games developers.
http://www.xbitlabs.com/n...oper_Relations_Chief.html

Denk niet dat dit nog doorgaat dus....

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Maar het kan nog ?! Of niet ? Het is toch niet omdat AMD het (momenteel) liever ziet op hun multi-core processors dat het niet meer kan met hun kaarten ?

De monopoliepositie van Ageia zint mij niet echt ... 200EUR per kaart...
Moest die Havok FX (nog) werken, ff een SM3 kaart zoeken aan 50EUR :*)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

Wildfire

Joy to the world!

Ward Vr schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:29:
Maar het kan nog ?! Of niet ? Het is toch niet omdat AMD het (momenteel) liever ziet op hun multi-core processors dat het niet meer kan met hun kaarten ?

De monopoliepositie van Ageia zint mij niet echt ... 200EUR per kaart...
E125 voor een PhysX kaartje.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-04 09:59
TweakerNummer schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:54:
Er zitten kennelijk 2 mappen in de nieuwe UT3 PhysX mod die heel erg gebruik maken van PhysX, net zoals warmonger, alleen hier heeft het een grotere impact op de gameplay.

Op http://www.youtube.com/watch?v=ITjSWeEMboc hebben ze een filmpje van iemand die heel wat muren/vloeren kapot schiet om er doorheen te gaan.

Helaas kan je niet door alle muren heengaan, en is dit allang al gedaan door Red Faction :x
Die PhysX in UT doet me een beetje geloven dat "Het is maar dat we een contract hebben met Aeiga Anders hadden we het mooi weggelaten. O-) )

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Pagina: 1 2 3 4 Laatste