hum weer iemand die vooruit kijkt.

----------------------------------------------------
Tekn0z schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:58:
Maar echt wereldschokkend vind ik de kaart niet. 3DFX was destijds vernieuwend bezig idd, maar dit is meer een verandering van de "rekenwijze" zeg maar.
IK zeg net als wat diverse reviews al zeggen, koop de kaart niet. Wacht ermee totdat de techniek wat volwassener is en er een duidelijk verschil tussen de softwareoplossing (Havok) en de hardwareoplossing (AGEIA) is.
We hebben net de eerste PhysicX titel uit GRAW. Dit zou je dan uitaard vergelijken met de eerste glide title. Glide, de begin periode was er vooral glide en dan de éérste glide title. Nee, geen idee welke dat is maar het kan er maar eentje zijn?
Quake UT en elke ander cas kraker en glide en voodoo odersteunende meuk op OpenGL DirectX kan de 10de 5de 20ste 1000ste game zijn. wat neer komt die moet je dan eigenlijk met UT2007 en later vergelijken nou die kaarten staan nog open.
Punt is dat we weer zo'n VHS BetaMax shit krijgen en dat juist weer zo'n afwacht houding veroorzaakt. Wat deze revolutie moeizaam maakt.
Jammer, Physx krijgt zeker niet diezelfde kans als voodoo heeft. die had het een stuk makkelijker in het begin geen directe concurentie die kwam laters nV.
PhysicX heeft nu al veel last van Havok FX.
Daarnaast de adoptie van 3D is een mate eenvoudiger. De impackt op gameplay is er zeker wel maar in niet zo'n extreem grote mate. Als Gameplay gerelateerde physics. Dit maakt de adoptie drempel hoog. Zo zie je dat Eyecandy physics minder hoofdbrekens geeft en geen Game design keuzen met drastische ingerepen vereist.
Ik zie Graw eyecandyPhysics eerder als voor voodoo 'n sprite '2D' engine die 3D hardware gebruikt zodat je kan roteren. zoals dat nu met DirecX8 gedaan kan worden. De X de Y maar geen Z gebruiken.
Voodoo had al een lange weg afgelegd met op het eind de man met de hammer. PhysicX is net begonnen aan zijn bumpy road en wordt achterna gezeten door de man met de hamer.
Maar ook al ziet de future er voor Physicx niet zo rooskleurig uit. Voor havok FX is dat iig ook niet op de iets langere termijn zoals ik moet gelobven welke kant het op gaat.
Ageia voordeel is dat ze richten op hardware. Nadeel is dat Havok hun wind uit de zeilen haald.
Maar uiteraard zal er ooit 'n standaard komen. En mits sucses ook hardware concurentie maar dan krijg je ook standaard API's. Zoals DirectPhysiX en OpenPL

Nu is HAvok juist ene middelware API boer en dus hun core busness waar die standaard juist hard mee concureerd.
Havok heeft misschien dan de tijd om zich ook op hardware te richten. die migraties gaan nogal geleidelijk. De eye candy Physics wordt dan incorporated in ATI/ nV driver en API. Die unified shaders kunnen dan ook eye candy Physics taken krijgen.
ageia en Havok zouden dan als ze het beiden halen Physics hardware concurenten kunnen worden.
Tenzij die asymetrische core daar root in het eten gooien met Cell achtige oplossing 2 PPE+ 8 SPE
Maar ja 'n derde of vierde generatie PPU kan dan ook op 35nm proces gemaakt worden en dan zon CPU nog steeds zwaar overtreffen. SPE voor AI dan.
Maar ja genoeg speculaas.
Heb de reviews ook gelezen en PPU geeft juist een performance hit in graw.
Dus momenteel niet voor vooral ontlasten aan te raden.
Wel voor de extra eyecandy. Misschien niet 'n fijne eyecandy/prijs verhouding.
Maar voor het volk met high-end SLI en 'n FX moet €300 geen probleem zijn.
Voor het volk dat toch wel wat waarde hecht aan wat je voor je hard verdiende pegels er voor terug krijgt misschien niet zo geweldig.
Mijn rigje trekt Graw ook wel lekker is vooral geen high-end, meer sub uper midrange tot lower high-end. En vooral voldoende sys mem.
Daarnaast kan ik wel dips van 15fps incaseren aangezien ik tactical gameplay slowpass 20fps enemey's intercepten van longrange mijn gameslijl is.
Mijn favo wapen is de 7.62. en heb Graw dus ook de full game.
Ik ben toch wel van plan om zo'n PPU te gaan halen. Als
mijn eigen review. early adopter. Steun aan de revolutie.
Mijn verwachtingen zijn iig realistisch. Iets wat mooiere explosies.
[
Voor 3% gewijzigd door
SG op 08-05-2006 22:30
]
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K