Hardwarematige physics processor

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
Phuncz schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:57:
Mja ik bedoel wel in brokstukken zo groot als kiezels ipv. happen beton van 100kg :)
Wat ik in de demo's gezien heb, kan nog veel realistischer. Het lijkt me ook interessant een zandloper te zien die met de PPU werkt met een handvol "zand".
http://www.megagames.com/...xrocket-physicsdemo.shtml
In deze demo hebben ze wel een zandloper na gemaakt, maar dan met blokken (die groter zijn dan zandkorrels), het is goed draaibaar op een systeem zonder PPU.
Met een PPU is het gewoon een kwestie van ctrl+c en ctrl+v, en dan heb je een zandloper met zand :P
Ook hebben ze hier grote bouwwerken gemaakt die uit bakstenen bestaan, die je dus per baksteen kan slopen.
Dit is allemaal al mogelijk op een gewone CPU, kan je voorstellen wat een PPU wel niet kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:58

SG

SG surft naar info hardewaren

Roamor schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:06:
Wat denken we; zit er nog groeipotentieel in de physics kaarten? Is er dus nog een ontwikkeling gaande na deze generatie kaarten? Je zou toch denken dat dit type kaarten niet dezelfde ontwikkelingen (meer=beter) als bijvoorbeeld grafische kaarten, aangezien als ze eenmaal alles kunnen berekenen, ze niet een kaart kunnen uitbrengen die alles +1 berekend.
Dat noemen ze de Physicst Detail

Phhysics vs softwarte is 'n grote stap naar meer detail maar er is nog zeker 'n grens.
Er zullen met de tijd next gen PPU komen als Ageia produkten doorzetten die veel meer Physics freatures in een hogere orde kunnen weergeven met voldoende FPS.

Zo heb je gradaties.

'n huis kan in muren uit mekaar valen.
'n huis +murenl kan in 'n paar fix delen uit mekaar vallen.
'n wall kan in veel delen uit mekaar vallen
'n wall kan in veel delen en losse stenen uit een vallen.
'n wall kan in veel verschillende grote delen plus bouwstenen ook in dlen.
Dan kan je ook nog de Physics formules op al die delen los laten in gradaties.

Fluid ja het is nu mogelijk maar nog niet zo realistisch gedetaileerd. Dat kan dus in de toekomst veel gedetaileerder worden.

Alleen al omdat ageia hun chips ook ergens laten maken en hun d efabrieken ook migreren naar next dieshrinks komt voor ageia design ook steeds meer transsistors vrij. CPU schalen ook door en zullen dus na 4 generatie de huidige PPU overtreffen maar ondertussen kunnen de PPUII- IV ook heel veel meer Physics berekenen dan hun voorganger.

Wat voor produkt cycle ze nemen geen idee.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

SuperG schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:40:
Fluid ja het is nu mogelijk maar nog niet zo realistisch gedetaileerd. Dat kan dus in de toekomst veel gedetaileerder worden.
Maar wat is de progressie op de PCB en in de chip zelf? In feite alleen de hoeveelheid registers, de grootte van de registers en wat triviale dingen zoals verwerkingssnelheid en evt hoeveelheid geheugen op de kaart. De software/games zelf moet zorgen voor de aansturing ervan. Dus beperking in detail ligt puur aan de grootte van de registers. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 00:20

Mentalist

[avdD]

Net als CPU's dus ongeveer.

Misschien draaien we over 5 jaar PPU's in "SLI" (of je daar 3dfx of nVidia wil lezen moet je zelf weten), of dual-core PPU's. Of zelfs nog meer cores.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-05 21:28

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Een First Hand with the PhysX Processor met filmpjes voor het verschil te zien.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:17
Ze kaarten in dat artikel precies hetzelfde dilemma aan, kiest een ontwikkelaar/uitgever ervoor om een PPU only game titel te maken, dan kunnen ze ongelofelijk veel voor een kleiner publiek. Als ze het optioneel maken, kunnen ze het eigenlijk alleen maar gebruiken voor extra eye-candy. Ik vermoed dat het een kwestie van tijd is voor dat ze met PPU only titels komen, gezien de toch wel positieve publiciteit rond het concept van een PPU. Het heeft wel echt het gevoel van 'the next best thing' in gameland.

[ Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 04-05-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Misschien ook een interessant artikel van Hexus.net via een frontpage-artikel gevonden. :)
De kern van de kaart is een parallel rekenmonster dat, volgens schattingen, ongeveer 50 gigaflop kan leveren aan 32-bit floatingpoint berekeningen bij een kloksnelheid van 250MHz.
Dat belooft op zich veel goeds. Alleen schijnt het nog niet echt een adembenemende toevoeging te zijn (in de game Ghost Recon: Advanced Warfighter) als ik het artikel moet geloven. Maar goed, het is iets voor toekomstige (in development zijnde) spellen die er van zouden moeten profiteren. Dus het is afwachten tot die games op grotere schaal gaan uitkomen.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Kan zijn dat de reviewer verwachtingenn erg hoog waren plus hij de GRAW game niet zo gevolged heeft. Zo is allang bekend dat Grin de PPU gebruikt voor de eyecandy op te poetsen en met name explosies. Tja als je 'n CellFactor iets verwacht. Of supper realisme. Dan kan het zwaar tegen vallen.

Physics is net als 3D dat zeer reken intensief is en er nog heel veel doorgroei mogelijk is naar voor 3d foto realisme. en voor Physics heel veel Physics features simultaan plus nog heel fijn gedetaileerd.

Dit is dus de eerste Physics bump. 'n grote bump die nog ten eerste veel last zal hebben van het kip en ei probleem.

ooit vond men de eerste Glide games geweldig. Als je het nu vergelijkt met Farcry hemelsbreed verschil. Hardware Physics staat bij het begin.

Voor G-kaarten is er later ook Vesa local bus gekomen PCI AGP PCI-E
KAn zijn dat latere generaties PPU ook 'n wat zwaardere slot voor gereserveerd worden.

Als de features stijgen en ook de detail resolutie dan stijgd ook de aanstuur en resturn bandbreedte.

Mits ageia PPU aanslaat.

Daarnaast is er dus zeker ook een dev acceptatie drempel. 3d renderen heeft niet zo'n zwaar impact in het game design. Optioneel eyecandy terug schroeven.

Gameplay Physics hak in de Game mechanincs gameplay je moet dan twee game mechaniks leveren voor en zonder PPU. Plus wat doe je met de Mplay. die zou dan ook gesplits moeten worden.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

het valt mij op in het CellFactor filmpje dat de pijpen niet zo realistisch uit elkaar rollen als ze niet langer worden geblokkeerd door doosjes. in plaats daarvan blazen ze uit elkaar.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Realisme in een fenomeen dat is zo analoog als de neten van zero tot oneindig/(Het kleinste detail(molecuul)). en daar zit een lange weg aan detail gradaties.
Games tot heden zijn grafisch aardig op weg richting realisme als in foto realistisch maar dat is nog een ver weg goal. Ook al hebben ze al tig stappen achter de rug.
Physics is tot heden iets meer dan zero zodat er bepaalde Phsyics features nog grof geintroduceerd zijn voor wat 'n CPU aankan. Maar PPU verlegd de lat weer 'n heel stuk maar dat is nog steed heel ver van real world realisme.
Voor Realisties en de daarvoor benodigde computatieve reken power is nog zo laag dat het Physics detail nog te grof is.
Zo kunnen er Physics features geintroduceerd worden die realistischer zijn dan wat er van te voren geboden werd houd niet in dat het meteen zo realistisch is als in de real world.
Maar voor games hoefd het niet zo natuurkundig correct te zijn 'n redelijke benadering voldoet ook.
Plus er zijn nogal wat Physics features die elk hun Detail verlangen.
Reallife Physics is gewoon alle Phsysics in max mogelijke detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 28-04 21:38
Nou.... ik ben afgelopen weekend bezig geweest met de PhysX kaart. Ik had er een te leen van mijn werk. Wat mij vooral opviel was dat de koeler toch wel aardig prominent aanwezig was (BFG variant van de AGEIA kaart), vrij luidruchtig dus. Blauwe leds zaten ook nog op de kaart.

Ik heb helaas geen uitgebreide testresulaten wegens het mooie weer en dus weinig tijd :+ En dat was ook niet de opzet van de bruikleen. Heb zelf wel 3DMark06 en wat Demo's gedraaid van de PhysX kaart. T ziet er allemaal wel leuk uit, leuk dat alles gedetailleerder kapot kan. Maar echt wereldschokkend vind ik de kaart niet. 3DFX was destijds vernieuwend bezig idd, maar dit is meer een verandering van de "rekenwijze" zeg maar.

IK zeg net als wat diverse reviews al zeggen, koop de kaart niet. Wacht ermee totdat de techniek wat volwassener is en er een duidelijk verschil tussen de softwareoplossing (Havok) en de hardwareoplossing (AGEIA) is.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:07
De techdemo is ook uit van cellfactor.

http://www.worthplaying.com/article.php?sid=34015

Moet je hiervoor echt zon AGEIA PhysX Processor hebben, want hij vraagt derop bij het opstarten van de demo en gaat dus niet verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-05 21:28

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Alsem schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 19:56:
ppu met waterkoeling:
[afbeelding]
Dat is wel nodige als je dit filmpje hebt gezien!
De power uitstoot van de AGEIA

- Power consumption: chip = 20 watts (peak), entire PhysX card = 28 watts

BRON

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 09-05 00:20

Mentalist

[avdD]

Tekn0z schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:58:
Nou.... ik ben afgelopen weekend bezig geweest met de PhysX kaart. Ik had er een te leen van mijn werk. Wat mij vooral opviel was dat de koeler toch wel aardig prominent aanwezig was (BFG variant van de AGEIA kaart), vrij luidruchtig dus. Blauwe leds zaten ook nog op de kaart.

Ik heb helaas geen uitgebreide testresulaten wegens het mooie weer en dus weinig tijd :+ En dat was ook niet de opzet van de bruikleen. Heb zelf wel 3DMark06 en wat Demo's gedraaid van de PhysX kaart. T ziet er allemaal wel leuk uit, leuk dat alles gedetailleerder kapot kan. Maar echt wereldschokkend vind ik de kaart niet. 3DFX was destijds vernieuwend bezig idd, maar dit is meer een verandering van de "rekenwijze" zeg maar.
Ik kan me wel dingen verzinnen waar ik dolblij zou zijn met een PhysX kaart.

GTA:SA bijvoorbeeld. Als je nu met 200km/u een houten hekje ramt, dan breekt het hekje wel, maar je staat ook direct stil.

Dat is tenenkrommend. Als ik dat IRL doe dan blijf ik écht wel in beweging nadat ik het hekje geramt hebt. En het hekje lijkt altijd op dezelfde manier te breken. In plaats van dat er stukken meters ver weg worden geslingerd..

En vuur.. Dat ziet er vaak gewoon uit als een sprite. Ieuw.

En wat meer realistische waterspetters zouden ook geen kwaad kunnen..

Jammer dat een game als GTA nou net (nog) geen support heeft voor HW PhysX.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

SuperG schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:40:
[...]

Dat noemen ze de Physicst Detail

Phhysics vs softwarte is 'n grote stap naar meer detail maar er is nog zeker 'n grens.
Er zullen met de tijd next gen PPU komen als Ageia produkten doorzetten die veel meer Physics freatures in een hogere orde kunnen weergeven met voldoende FPS.

Zo heb je gradaties.

'n huis kan in muren uit mekaar valen.
'n huis +murenl kan in 'n paar fix delen uit mekaar vallen.
'n wall kan in veel delen uit mekaar vallen
'n wall kan in veel delen en losse stenen uit een vallen.
'n wall kan in veel verschillende grote delen plus bouwstenen ook in dlen.
Dan kan je ook nog de Physics formules op al die delen los laten in gradaties.

<knip>

Wat voor produkt cycle ze nemen geen idee.
toon volledige bericht
How about 'spelen met water' en 'brekend glas'? de PPU doet de vorm, de GPU doet de breking van het licht, en een eventuele soundprocessor (toekomstmuziek) kan de geluidseffecten voor zijn rekening nemen (een douche zonder iemand er onder klinkt anders dan een douche met iemand er onder)

Maar met je verschillenden physics-niveau's ben ik het helemaal eens: simpele PPU's kunnen grote brokken simuleren, betere steeds kleinere.

De toekomst: atoombommen die virtueel steden platleggen (laat de terroristen dat maar niet horen, gaan ze eerst simuleren voordat ze echte aanslagen gaan plegen) :P

Ik heb het idee dat architecten en andere ontwerpers dit kaartje zullen omarmen, nu hebben ze hele batterijen computers nodig voor de simulaties, dat wordt nu een stuk simpeler als je ze ook nog eens kan laten samenwerken.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

hum weer iemand die vooruit kijkt. :)
----------------------------------------------------
Tekn0z schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:58:
Maar echt wereldschokkend vind ik de kaart niet. 3DFX was destijds vernieuwend bezig idd, maar dit is meer een verandering van de "rekenwijze" zeg maar.

IK zeg net als wat diverse reviews al zeggen, koop de kaart niet. Wacht ermee totdat de techniek wat volwassener is en er een duidelijk verschil tussen de softwareoplossing (Havok) en de hardwareoplossing (AGEIA) is.
We hebben net de eerste PhysicX titel uit GRAW. Dit zou je dan uitaard vergelijken met de eerste glide title. Glide, de begin periode was er vooral glide en dan de éérste glide title. Nee, geen idee welke dat is maar het kan er maar eentje zijn?

Quake UT en elke ander cas kraker en glide en voodoo odersteunende meuk op OpenGL DirectX kan de 10de 5de 20ste 1000ste game zijn. wat neer komt die moet je dan eigenlijk met UT2007 en later vergelijken nou die kaarten staan nog open.

Punt is dat we weer zo'n VHS BetaMax shit krijgen en dat juist weer zo'n afwacht houding veroorzaakt. Wat deze revolutie moeizaam maakt.

Jammer, Physx krijgt zeker niet diezelfde kans als voodoo heeft. die had het een stuk makkelijker in het begin geen directe concurentie die kwam laters nV.
PhysicX heeft nu al veel last van Havok FX.

Daarnaast de adoptie van 3D is een mate eenvoudiger. De impackt op gameplay is er zeker wel maar in niet zo'n extreem grote mate. Als Gameplay gerelateerde physics. Dit maakt de adoptie drempel hoog. Zo zie je dat Eyecandy physics minder hoofdbrekens geeft en geen Game design keuzen met drastische ingerepen vereist.

Ik zie Graw eyecandyPhysics eerder als voor voodoo 'n sprite '2D' engine die 3D hardware gebruikt zodat je kan roteren. zoals dat nu met DirecX8 gedaan kan worden. De X de Y maar geen Z gebruiken.

Voodoo had al een lange weg afgelegd met op het eind de man met de hammer. PhysicX is net begonnen aan zijn bumpy road en wordt achterna gezeten door de man met de hamer.

Maar ook al ziet de future er voor Physicx niet zo rooskleurig uit. Voor havok FX is dat iig ook niet op de iets langere termijn zoals ik moet gelobven welke kant het op gaat.

Ageia voordeel is dat ze richten op hardware. Nadeel is dat Havok hun wind uit de zeilen haald.
Maar uiteraard zal er ooit 'n standaard komen. En mits sucses ook hardware concurentie maar dan krijg je ook standaard API's. Zoals DirectPhysiX en OpenPL :)
Nu is HAvok juist ene middelware API boer en dus hun core busness waar die standaard juist hard mee concureerd.

Havok heeft misschien dan de tijd om zich ook op hardware te richten. die migraties gaan nogal geleidelijk. De eye candy Physics wordt dan incorporated in ATI/ nV driver en API. Die unified shaders kunnen dan ook eye candy Physics taken krijgen.
ageia en Havok zouden dan als ze het beiden halen Physics hardware concurenten kunnen worden.

Tenzij die asymetrische core daar root in het eten gooien met Cell achtige oplossing 2 PPE+ 8 SPE
Maar ja 'n derde of vierde generatie PPU kan dan ook op 35nm proces gemaakt worden en dan zon CPU nog steeds zwaar overtreffen. SPE voor AI dan.
Maar ja genoeg speculaas.

Heb de reviews ook gelezen en PPU geeft juist een performance hit in graw.
Dus momenteel niet voor vooral ontlasten aan te raden.
Wel voor de extra eyecandy. Misschien niet 'n fijne eyecandy/prijs verhouding.
Maar voor het volk met high-end SLI en 'n FX moet €300 geen probleem zijn.
Voor het volk dat toch wel wat waarde hecht aan wat je voor je hard verdiende pegels er voor terug krijgt misschien niet zo geweldig.

Mijn rigje trekt Graw ook wel lekker is vooral geen high-end, meer sub uper midrange tot lower high-end. En vooral voldoende sys mem.

Daarnaast kan ik wel dips van 15fps incaseren aangezien ik tactical gameplay slowpass 20fps enemey's intercepten van longrange mijn gameslijl is.
Mijn favo wapen is de 7.62. en heb Graw dus ook de full game.

Ik ben toch wel van plan om zo'n PPU te gaan halen. Als
mijn eigen review. early adopter. Steun aan de revolutie. :)

Mijn verwachtingen zijn iig realistisch. Iets wat mooiere explosies.

[ Voor 3% gewijzigd door SG op 08-05-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik ben van het typ dat zich afvraagt of die nu een ppu of een amd X2 4400+ moet nemen. Naast gams doe ik ook wel eens aan video processing (zo eens in de maand) en compileerwerk.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

De API die de PPU gebruikt is nu nog puur gericht op games.

het is niet of maar meer, bij wat voor CPU poot je die PPU. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mooi stuk SuperG, ik kijk uit naar je review :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Heb ook net de anandtech review gelezen.
Graw is het eerste PPU game. Alleen niet de bench game ervoor.
De bench nadelen.

1 geen Physics level instelbaar. apart voor Software en PPU mode.
Nadeel is dat je dan geen gelijke Physics belasting kan vergelijken op Software SC en DC en PPU.

Vanwege die restricties van graw kan men niet veel zeggen. Het staat dus nog voledig open.

Mogelijke oorzaken:
1 ) dat het PPU detail misschien te hoog is voor de PPU mode.?
2 ) API nog niet optimaal is?
3 ) Te weinig kracht heeft? Worst case.

Aangezien je 'n performance hit krijgt met PPU en die zwaardere Physics instelling.

Maar ze vinden de impackt op speeldbaarheid meevallen en het wel toch meer waarde geven.

Conluse is dus dat ze er nog niet veel over kunnen zeggen behalve dat de potentie er wel is en het dus afwachten wordt hoe het uit pakt totdat er wat meer uitgebreid gebenched kan worden.

Deze review heeft toch een iets posifievere beeld dan die andere.

En voor mijn baised gevoel ook meer Objectiever. Hij geeft verklaringen oorzaken aan waarom bepaalde fenomeen resultaat zich voordoet.

Geeft toch nog meer de jeuk om het toch zelf te ervaren door er een te kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162780

ocf81 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:25:
Ik ben van het typ dat zich afvraagt of die nu een ppu of een amd X2 4400+ moet nemen. Naast gams doe ik ook wel eens aan video processing (zo eens in de maand) en compileerwerk.
Ik zou X2 3800+ nemen en ppu, zo ontzettend veel vershil is er niet tussen 3800 en 4400 (en anders klok je maar een beetje :9). De ppu daar in tegen lijkt me toch leuker om uit te proberen.
Zoals SuperG al zei: Leve de revolutie!

Wie weet word hij toch nog heel handig in toekomstige games en zorgt hij voor mooie eyecandy :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Heb Cell Factor uitgeprobeerd. En dat best geinig. alleen minder mooit op zo'n armzalige 9600pro.
Loopt niet soepel. Denk dat die config toch te licht is. Mijn zware PC vreet die Kaarten niet denk zelf aan 'n voedings probleem. Ga dus wat upgrades doorvoeren. zoals een krachtigere G-kaart. Voor mijn systeempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104819

Hey,

Ik heb ook die ASUS AGEIA kaart, maar draai hem onder een X2 4400, en 2 7800 gtx'en, die cellfactor demo draait op zich wel goed, ligt eraan op welke grafische instellingen je hem zet, het is volgens mij een grafisch heel zwaar spel, ik heb de textures en de shadows alle 2 op 50 staan. ( van de 100 )
Want als ik een granaat naar al die buizen in knal, dan vliegt al het puin lekker vloeiend door de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Iemand had op city of heroes forum een filmpje gepost ingame met PhysX kaart..
edit: http://www.youtube.com/watch?v=DkPfVL3N-s4

City of heroes was behoorlijk aan het adverteren dat ze dus de PhysX kaart gingen ondersteunen, tijdens het filmpje zie je dus blaadjes rondvliegen. Meer aan het einde bij een boom zie je heel veel bladeren rond vliegen..

Dat is PhysX in City of Heroes...

In "mayhem" missions (waar je nagenoeg alles kan slopen) blijkt het effect wel enorm te zijn, maar buiten die missies is dus bovenstaande filmpje het effect. Not impressed at all :/

[ Voor 74% gewijzigd door SinergyX op 03-06-2006 19:38 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Buiten het feit dat de effecten minimaal zijn lijkt het mij een zeer slecht spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

tja, jou mening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95522

CELL FACTOR DRAAIENDE GEKREGEN ZONDER PHYSX ---> zie mijn topic in het Spielerij - Games & Discussies forum: CellFactor zonder PhysX kaart

owjah en voordat ik het vergeet: VIVA LA REVOLUTION!!!!!

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 95522 op 04-06-2006 21:08 . Reden: op een betere plaats gezet :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Weer 'n nieuwe 'Kill'. 'PhysX Kill' Doet me aan UT denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Zijn er al wat meer mensen bezig geweest met de Physx kaart icm. met de nieuwe R36 demo van cellfactor ? Ook zijn er weer driver updates en er is een nieuwe patch voor GRAW en rise of legends om de boel beter te ondersteunen.

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thabazzman schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 09:22:
Zijn er al wat meer mensen bezig geweest met de Physx kaart icm. met de nieuwe R36 demo van cellfactor ? Ook zijn er weer driver updates en er is een nieuwe patch voor GRAW en rise of legends om de boel beter te ondersteunen.
Ja ik heb die momenteel erop staan en ook de nieuwe driver 2.4.4 moet zeggen dat het naar mijn gevoel weer wat soepeler gaat met de kaart, zonder de kaart is het bagger je kan nu wel meer opties uitschakelen cloth enzo, dan is het wel te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Anoniem: 104819 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:06:
[...]
Ja ik heb die momenteel erop staan en ook de nieuwe driver 2.4.4 moet zeggen dat het naar mijn gevoel weer wat soepeler gaat met de kaart, zonder de kaart is het bagger je kan nu wel meer opties uitschakelen cloth enzo, dan is het wel te spelen.
Heb vandaag ghost recon AW gespeeld met de physx kaart en ik moet zeggen dat het super smooth draait, de drivers worden al een stuk beter en ik heb nog niks gemerkt van framedrops persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thabazzman schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:27:
[...]

Heb vandaag ghost recon AW gespeeld met de physx kaart en ik moet zeggen dat het super smooth draait, de drivers worden al een stuk beter en ik heb nog niks gemerkt van framedrops persoonlijk :)
Ja hier idem, bij de vorige driver hakkelde hij wat meer. bijvoorbeeld bij die cellfactor demo, als ik HDR uitlaat, zakt hij nog af en toe tot rond de 20 fps, en zonder de kaart met alle Physix aan is het niet te spelen.
Je hebt volgens mij dan ook een dikke grafische kaart nodig om alles ook soepel weer te geven, meer detail dus meer om te renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Net een infrantry match gespeeld. en keihard gewonnen
gaan ze een beetje moeilijk doen

Resurect win by forfeit 1 to 0
Resurect win from Dutch Gaming Community with 647 to 0 tickets
Ja een clan die zijn verlies niet wil toegeven

het was voor ons Dutch Gaming Community win Resurect with 647 against 0 tickets
ja verlies toegeven kan best wel moeilijk zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

Anoniem: 109640 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:03:
Net een infrantry match gespeeld. en keihard gewonnen
gaan ze een beetje moeilijk doen

Resurect win by forfeit 1 to 0
Resurect win from Dutch Gaming Community with 647 to 0 tickets
Ja een clan die zijn verlies niet wil toegeven

het was voor ons Dutch Gaming Community win Resurect with 647 against 0 tickets
ja verlies toegeven kan best wel moeilijk zijn :Y)
Wow, die Physics kaart zorgt ervoor dat je betere game resultaten behaalt! _/-\o_

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Anoniem: 104819 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:17:
Ja hier idem, bij de vorige driver hakkelde hij wat meer. bijvoorbeeld bij die cellfactor demo, als ik HDR uitlaat, zakt hij nog af en toe tot rond de 20 fps, en zonder de kaart met alle Physix aan is het niet te spelen.
Je hebt volgens mij dan ook een dikke grafische kaart nodig om alles ook soepel weer te geven, meer detail dus meer om te renderen.
Jep zware G-kaart nodig voor CF. Doe het nu met 'n 9600Pro dat ziet er niet uit met alles op low.
Wordt weer tijd voor 'n upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
SuperG schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:39:
[...]
Jep zware G-kaart nodig voor CF. Doe het nu met 'n 9600Pro dat ziet er niet uit met alles op low.
Wordt weer tijd voor 'n upgrade.
Tja jammer dat CF zo zwaar is. Een gebrek aan goed codeerwerk waarschijnlijk. Maar ik moet zeggen dat ik toch wel heel erg onder de indruk van Ghost Recon ben met Physx. Op de filmpjes verspreid op het internet leek het allemaal zo bijzonder uit, toch gaf het mij meteen een veel intensievere ervaring op multiplayer wanneer ik de physx kaart gebruikte. Kogels slaan in met veel meer geweld en bommen en raketten exploderen met zoveel particles dat je soms door alle rommel die in de lucht vliegt niet eens je enemy's ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

_AvA_

en dat ben zo.

thabazzman schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:52:
[...]

Tja jammer dat CF zo zwaar is. Een gebrek aan goed codeerwerk waarschijnlijk. Maar ik moet zeggen dat ik toch wel heel erg onder de indruk van Ghost Recon ben met Physx. Op de filmpjes verspreid op het internet leek het allemaal zo bijzonder uit, toch gaf het mij meteen een veel intensievere ervaring op multiplayer wanneer ik de physx kaart gebruikte. Kogels slaan in met veel meer geweld en bommen en raketten exploderen met zoveel particles dat je soms door alle rommel die in de lucht vliegt niet eens je enemy's ziet :P
Wow cool, en is die kaart nou ook compatible met oudere spellen?

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
_AvA_ schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 18:23:
[...]
Wow cool, en is die kaart nou ook compatible met oudere spellen?
http://www.ageia.com/physx/titles.html

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Mensen hoe is de ervaring nou met de games. Ik wil de kaart graag kopen maar is het nu al zinvol of zou ik wachten op UT2007

Dit zijn mijn specs:

product : Seasonic S12-600, 600 Watt, Retail
product : Antec P180, Zwart, zilver
product : AMD Athlon 64 X2, 3800+, Socket AM2, Boxed
product : MSI K9N SLI Platinum
product : Asus EN7950GX2 /2PHT/1G, 1024 MB, DDR3, PCI Express x16
product : Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic, Retail
product : Hitachi Deskstar T7K250, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
product : Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
product : BenQ DVP-1650V, ATAPI/E-IDE, Wit, Retail
product : BenQ DW1650, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
product : Creative GigaWorks Pro Gamer G500, Zwart
product : BenQ FP202W, 20 inch, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 07:37
Als je WinXP x64 draait zal je de PhysX nog niet kunnen gebruiken...er zijn nog geen x64 drivers.

Ik las wel ergens iets over 2.5 Beta drivers die x64 zouden ondersteunen, maar die kan ik nergens vinden? :?

Weet iemand wanneer de x64 drivers eindelijk eens uitkomen?

ik heb de kaart al liggen maar nog niet geinstalleerd dus ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Wat ik niet snap dat UT2007 ook in het rijtje zit. Unreal is toch een snelle shooter daarbij let je toch niet op zulk soort graphics? FEAR 2 zou toch veel logischer zijn.

Dus hoe gaan ze het invullen bij UT2007? Snap echt niet waarom ze het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Wordt gewoon wachten op de games zodat we de Physics enriched gameplay kunnen ervaren. Bij veel games voornamelijk effectsPhysics. Niet veel gameplay Physics.

Ben ook benieuwed naar UT2007 alleen ligd die genre me niet zo.

Ik kijk meer uit naar TAskforce something Physic rich Tactical RTS game.
En Celfactor retailgame.

Ondertussen is de Cellfactor demo R36 compleet geleverd met Modtools. dus reality builder inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RAMeijer schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:34:
Als je WinXP x64 draait zal je de PhysX nog niet kunnen gebruiken...er zijn nog geen x64 drivers.

Ik las wel ergens iets over 2.5 Beta drivers die x64 zouden ondersteunen, maar die kan ik nergens vinden? :?

Weet iemand wanneer de x64 drivers eindelijk eens uitkomen?

ik heb de kaart al liggen maar nog niet geinstalleerd dus ;(
AGEIA is committed to providing 64-bit driver support for PhysX. Currently AGEIA's software development team is planning a September 2006 release for this driver package - check with drivers.ageia.com for the most recent information.

Aldus de site.

Maar even wat anders, zijn er al mensen die geprobeerd hebben dit kaartje aan te sluiten op watercooling?
Het kaartje gebruikt de standaard GeForce 4 gaten om de CPU heen maar ik vind nergens die blokjes meer... :(:(

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 104819 op 22-07-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Nee maar wel CF en graw gespeeld over LAN. :)
Met z'n tweeën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172893

er is een blok voor van koolance geen idee waarom je het zou willen doen maar oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:25

star-saber

Ryzen

weet iemand wanneer de pci-express variant uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Wellicht dat je heel stil kan koelen met een wc blok?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

star-saber schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 08:46:
weet iemand wanneer de pci-express variant uitkomt?
Ik denk dat ze daar een hardwarematig probleem hebben:
Heb je het PCI-e slot wel eens goed bekeken? een heel klein dingetje redelijk dicht bij de slotplaten.
Met mijn simpele natuurkundeberekeningen die ik in mijn hoofd kan doen zie ik daarin een grote hefboom, mede door de lengte van de huidige kaart en de grote koeler. En dan ook nog een paar stugge draadjes die aan de achterkant lopen te trekken.

PCI-e1 is een mooie uitvinding, maar alleen voor kleine dingen waar niet veel kracht op komt te staan.

ik zit eerlijk gezegd ook te wachten op de PCI-e uitoering, heb nog 1,5 pci slot over (die halve zit voor de koeler van de vga, dus een klein kaartje), een 1 PCI-e1 en een PCI-e2/4 slot, en wil een USB kaartje, een geluidskaart en zo'n PhysX ding

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx voor de info, ik vind dat blokje wel goedkoop uitzien, ik bedoel geen schroeven enzo, zou het niet snel gaan lekken? iemand ervaring mee?

Ja ik wil hem op mijn WC aansluiten ook voor de stilte en omdat die kaart bij mij enorm heet word, je kan hem niet meer vastpakken in iedergeval of niet lang, hij zit mij mij wel tussen 2 andere kaarten in, ik kan dat niet veranderen ivm de IRQ die de sounblaster xfi nodig heeft anders geeft die weer kuren.

Er is btw een demo uit van Bet on soldier, die gebruikt ook ageia physics voor efffecten, vooral fluids heb ik gezien.
http://www.bos-game.com/news490.html
is wel in het duitsof spaans, maja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 16:15

Wildfire

Joy to the world!

Ik ben nu in het bezit van de ASUS PhysX P1. De cooler die erop zit zal ik waarschijnlijk gaan willen vervangen. Iemand enige ervaring met alternatieve coolers voor dit ding?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wildfire schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:48:
Ik ben nu in het bezit van de ASUS PhysX P1. De cooler die erop zit zal ik waarschijnlijk gaan willen vervangen. Iemand enige ervaring met alternatieve coolers voor dit ding?
Ik heb ern een Zalman VF900 opzitten op 5 volt :P die past gewoon, btw de gaten komen overeen met die van een GF4 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 104819 schreef op maandag 09 april 2007 @ 23:11:
[...]

Ik heb ern een Zalman VF900 opzitten op 5 volt :P die past gewoon, btw de gaten komen overeen met die van een GF4 kaart.
Die heb ik er ondertussen op de gok op maar bijgekocht en idd, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weer een nieuwe game die gebruik maakt van de physx kaart is uit: Infernal... demo is te downloaden van www.infernaldemo.com

moet zeggen dat ik het er erg goed uit vind zien (icm 7900gtx, DC opty 165@2.5, 2GB, X-Fi XtremeMusic & Asus PhysX P1 ) nog geen zin gehad om te kijken wat er verschilt zonder de kaart enabled maar wat ik ff met het blote oog kon waarnemen is er naast veel destruction ook fluid en cloth toegevoegd...

ook is vanaf 8 mei cell-factor gratiz te downloaden vanaf hun website

FINALLY THE REVOLUTION IS STARTING :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

City of Heroes was een van de eerste die ik zag die de physx ging ondersteunen, op youtube drijven er nog wel wat verschil filmpjes rond. Tot de dag van vandaag vind het ik bedrag het simpelweg niet waard, zelfs nu (PW) 168 euro voor zo'n eye-candy kaartje. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh maar het is niet zomaar een eyecandy kaartje :D

ik heb ff het volledige spel infernal gedowned (shame on me, i know, maar ik weet nu al dat ik hem zodra ik het geld heb ga kopen...) maar die kaart geeft het nèt dàt beetje extra... zoals als je door de kerk in de eerste missie loopt... op een gegeven moment kom je bij een, ik noem het maar, een verhoogde gang met open poorten aan beide kanten... maar de sneeuw die valt, komt maar van 1 kant aangewaaid en ook waar de grote zuilen staan zie je geen sneeuw bij langs komen... daarnaast heb je hele vette laaghangende mist... er hangen in de eerste missie doeken naar beneden die 100% om je heen kunnen gaan en net echt bewegen... de vlammen zien er gaaf uit en met de physx kaart schieten de vonken alle kanten af... daarnaast heb je nog veel meer extra debris.. en wijn die uit uit elkaar geschoten vaten komt, of water uit vissentanks/aquaria... het leven leechen van de corpses schijnt ook met physx versneld te zijn, ook dwarreld er een hoop stof door de ruimte die versneld lijkt te zijn...

grafisch ziet het er echt op en top uit met heel erg mooie HDR effecten (of zijn het bloom effecten... zie niet altijd even goed het verschil ertussen) en best wel heel erg scherpe textures... out of the
box widescreen support en de instelling 16:10 als aspect...
dit alles tezamen maakt dit een ontzettend intens spel (ben nog maar halverwege lvl1 dus ik weet niet hoe het verder gaat, maar iig tot nu toe)

is het dan allemaal geweldig en mooi????

om eerlijk te zijn nee, het water verdwijnt nadat het uit de vaten of de tanks is gelopen (zou mooier zijn als het blijft liggen en interact met de wereld :P) en het ziet er niet echt heel erg realistish uit (de wijn lijkt een soort paarsige gloed af te komen en lijkt eigenlijk in eerste instantie meer op slijm... maar goed je kan niet alles hebben) ook loopt het vat volgens mij niet leeg als je er 1 gat in schiet
en het is de zoveelste 3PS, in dit geval ook nog eens een kill all u see 3ps...

wat mij ook opvalt is dat de kaart af en toe lijkt vast te lopen dan blijft alle debris hangen en is er geen interactie meer mee mogelijk... maar dit heb ik ook al eerder in cellfactor, Bet On Soldier en GRAW gezien :S, zijn er meer mensen die hiervan last hebben?

op het systeem dat ik heb (zie specs in sig voor meer info) heb ik nog geen framedrops van beneden de 50 gezien...

DC AMD opteron 165 @ 2.5 GHz
Asrock 939dualsata2
XFX geforce 7900GTX @ 700/1760
2gb mem
Asus P1 Physx Graw edition
Intel Pro/1000GT Desktop NIC
Creative X-Fi XtremeMusic

oh en alvast ff een klein lijstje van games die op dit moment uit zijn én PhysX ondersteunen (en evt. (tech-)demo's):

Cell-Factor: Combat Training
Infernal
Ghost Recon Advance Warfighter
City Of Villains
Auto-Assault
Stoked-Rider: Alaska Alien
Switchball (was een Demo die werd meegeleverd met de kaart)
Joint Task Force (naar het schijnt... maar ben niet zo'n RTS'er)
Boxes (in de driver zelf :P )

in de toekomst (dit jaar nog):
Unreal Tournament 3
Warmonger Operation: Downtown Destruction
Ghost Recon Advanced Warfighter 2
Cell-Factor: Revolutions

zie hier ook de filmpjes van upcoming & Released games met PhysX:
http://www.ageia.com/physx/videos.html (vooral de high-def versies downen om een goede impressie te krijgen)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 95522 op 23-04-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Voor mensen met een PhysX kaart is er nu nieuws:
Joepi schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 01:16:
maar er is groot nieuws: the long awaited CellFactor: Revolution >:)
eindelijk kan ermee gegamed worden - gratis:
http://www.gamershell.com/news/38286.html
Let op, eerst nieuwste driver installeren! ;)
http://www.ageia.com/drivers/drivers.html
Bespaar je frustraties: zonder ageia zinloos!
Mensen met een PhysX kaart krijgen volledige content ! Dat in tegenstelling tot de mensen zonder PhysX kaart, deze hebben enkel 2 maps :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach daar komt vast wel weer een mod voor ;) niet dat je er veel aan hebt zonder PPU aangezien het spel met PPU op mijn PC al <30FPS haalt met alles op hoog (1440x900 - HDR op on en PP-blur op off - 16xAF 0xAA)

voor de exacte specs moet je maar kijken in mijn sig bij de desktop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-03 12:04

Tiny

Wat eten we?

Ik snap het nog niet helemaal goed.
Als je een spel hebt dat gebruik maakt van Havok FX, heb je hier dan profijt van met een Ageia Physix kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Ageia is niet de enige PPU fabrikant. Alle ATi kaarten uit de X1k reeks en nieuwer kunnen als PPU gebruikt worden. Zie hier voor meer info: http://ati.amd.com/technology/crossfire/physics/index.html

ATi/AMD presenteerde dit een jaar geleden bij de computex. Maar verwachting zullen ook de drivers die dit ondersteunen nog dit jaar gereleased worden.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-03 12:04

Tiny

Wat eten we?

Da's geen antwoord op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

BigBadT schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:28:
Da's geen antwoord op mijn vraag.
Ik gaf ook geen antwoord op je vraag... ;)

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218785

Dus eigenlijk kan ik met mijn X1950Pro Cellfactor wel spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 218785 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:15:
Dus eigenlijk kan ik met mijn X1950Pro Cellfactor wel spelen?
Niet de Extreme PhysX levels, daar heb je een Ageia PhysX kaart voor nodig. De andere levels wel, maar enkele PhysX effects zullen niet ingeschakeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben vandaag in de gelegenheid geweest om een aantal games te spelen met physx ondersteuning, welgenoemd:
Alpha Prime CZ(alpha prime in het tsjechisch (subtitles/menu) met engels gesproken dialogen)
Alpha Prime heeft erg mooie Physx effecten (en het spel ziet er grafisch gewoon g**l uit) zoals rook die van je wapen af komt en nog even blijft hangen (waardoor je soms letterlijk niet meer ziet door de rook), volop rondvliegende kogel-particles en vonken, rondvliegend staal, bloed dat uit lichamen stroomt en nog een hele bups meer... vind het tot nu toe een van de mooiste physx games ooit gemaakt (ik weet, ik weet, er zijn er nog niet zoveel) en het verbaast me gewoon dat de Doom 3 engine er zo gruwelijk mooi uit kan zien, Quake4 is er niets bij, alleen is vind ik het jammer dat de chars er nogal nep uitzien + ik heb nog geen realtime cloth gezien in het spel. maar je kan ook niet alles hebben in deze fase van ondersteuning. moet trouwens zeggen dat het spel zonder physx er nog steeds bijzonder heftig uitziet.
Inferno
Inferno, hier had ik al een keer eerder mijn bevindingen over gepost (tot halverwege lvl1) maar behalve dat er een hoop vuur is met erg mooie vonken is het toch niet zoveel bijzonders.even in het kort de toegevoegde waarde van Physx: Extra vonken, mooi vuur, barrels met "echte" vloeistof, wat meer rondvliegende zooi, hier en daar wat meebewegende laaghangende mist en realtime cloth maar helaas niet destructable
SilverFall
Silverfall, tsjah wat moet ik hier van zeggen, volgens een aantal sites is het een diablo 2 killer (ahum in mijn ogen killed niets D2+LOD) maar moet zeggen dat dit redelijk in de buurt komt. de visuals zijn in dit spel best mooi te noemen maar mijn 7900GTX lijkt er toch best wat moeite mee te hebben met alles op zijn allerhoogst (0x AA / 16x AF en High Quality in drivers) wat betreft de physx extratjes: er zijn wat extra particles zoals wat bladeren die van bomen afvallen en regen maar om nou te zeggen wow... maar dat is misschien ook nog wel een beetje moeilijk voor een action-RPG, ik zou namelijk niet echt weten wat er voor andere physx ingestoken moet worden (hmm, bewegend gras en buigende takken (heb ik eigenlijk niet eens op gelet) en tijdens gevechten realtime cloth aanpassingen in de armor zou op zich ook wel vet zijn). Ik heb op een site gelezen dat het wel zo schijnt te zijn dat als er een PPU word gedetecteerd alle Physics door de PPU gedaan worden.
Cell-Factor
Cell-Factor....... jah...... euhm..... tsjah.... een hoop rondvliegende dingen waarvan het lijkt alsof de physics die van popcorn zijn, erg chaotisch, te zwaar zelfs mét PPU, AI met het verstand van het achterend van een koe (misschien is zelfs dat nog wel te slim) én geen online-ultiplayer... erg jammer had hier veel meer van verwacht.
Stoked-Rider - Alaska Alien
Stoked-rider is een echte techdemo wat betreft de physx, het heeft niet echt mooie visuals maar des te meer particles tijdens het skien = physx avalanches en sneeuw dat vervormd als je eroverheen glijdt. niet de moeite waard verder
Bet on Soldier - Blood of Sahara / Blood Sport + physx patch (v1.3) + Blackout Saigon Demo
Bet on Soldier vind ik nog steeds een van de ondergewaardeerde FPSen, ik vind het in ieder geval erg leuk om te spelen. De visuals in het spel zijn best goed, maar de gameplay maakt het tot een toppertje (multiplayer dan ;) ) met de update patch 1.3 word er dus ondersteuning toegevoegd voor de physx kaart maar behalve dat er wat fluid motion bij komt is het niets bijzonders... De demo van blackout saigon heb ik een poosje op zitten te wachten want ze hadden destructable foilage (door gebruik van de cloth render optie. volgens de filmpjes geeft dat best leuke effecten met bijvoorbeeld een boom en een boem) toegevoegd + nog een paar andere leuke extras... helaas heb ik hiervan in de demo niets teruggezien (maps waren binnen :( )

Quote van mij: The era of PhysX has finally begun...

PS. waardeer mijn post niet op mijn schrijfstijl... ik ben geen journalist/schrijver/iets in die richting. ook zijn dit mijn eigen bevindingen (= persoonlijke mening), dus als je het niet eens met mijn oordeel bent... jammer dan ;)

PS.2. de precieze specs van de PC waarop deze games getest zijn:
  • Dualcore AMD Opteron 165 (@ 2,25GHz)
  • asRock 939Dual-Sata 2
  • 2x 1024MB OCZ Platinum XTC EL PC4000 (@ 3-3-3-8-1T 250MHz dualchannel)
  • XFX Geforce 7900GTX 512MB gDDR3
  • Creative Soundblaster X-Fi XtremeMusic
  • Intel PRO/1000 GT Desktop Adapter
  • Asus PhysX P1 GRAW edition (mijne is naar het schijnt de eerste retail verkochte PPU in NL)
  • 40GB Maxtor DiamondMax Plus 8
  • 250GB Maxtor DiamondMax 10
onder Windows XP64 SP2

de framerate was bij de meeste games constant 60+ zonder framedrops, tenzij anders vermeld

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 95522 op 11-05-2007 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Mooie game-test mstreurman

ik zit zelf ook nog te twijfelen of ik zo'n kaartje zal aanschaffen.. :?

lijkt me wel chill! maar er zijn niet echt veel games die 't ondersteunen.. :/
weet iemand of dat nog gaat komen?

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Tsja..nu wil ik dus ook een kompleet nieuwe pc bouwen en zit ik erg te twijfelen of ik nu zo'n kaartje zal aanschaffen.
Het idee er achter spreekt me erg aan maar zoals eerder vermeld zijn er zo weinig games die het ondersteunen.
En uit die lijst zijn er maar een paar games die mij ook nog eens aanspreken.

Nu mijn vraag:
Moet het spel deze kaart echt ondersteunen om wat aan de kaart te hebben?
Of is het zo dat je met elke game verbetering merkt aan je fps maar dat de ondersteunende games ook nog eens voor extra effecten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

nee,de game moet het ondersteunen anders heb je er helemaal niks aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hmm, ik wacht even tot een geupate 2e generatei of een 3e generatie product, tot nu toe is het resultaat wat magertjes.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Anoniem: 218213 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:43:
nee,de game moet het ondersteunen anders heb je er helemaal niks aan
Dit valt me dan wel wat tegen :(
Om nu voor die 3 a 4 games die mij aanspreken zo'n kaart te kopen is ook wat overdreven.
Jammer...de potentie van deze kaart spreekt mij zeer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

tja het was toen de bedoeling om er veel meer games mee uiterusten merja,de meeste mensen hadden het er ook niet voor over,om 200 euro uitgeven aan een physix kaart,jammer maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-05 22:58

M2M

medicijnman

Anoniem: 218213 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:35:
tja het was toen de bedoeling om er veel meer games mee uiterusten merja,de meeste mensen hadden het er ook niet voor over,om 200 euro uitgeven aan een physix kaart,jammer maar helaas
en dan daarbij, tegenwoordig hebben dual en quad cores genoeg rekenkracht over om ook die physics erbij te betrekken.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03 02:55
Als Nvidia straks met zijn Physics kaartjes komt dan kan het nog wel wat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep1c
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04 22:42
en waarom bouwen ze het dan niet in de videokaart? dan heb je de beste en snelste resutlaten...

lijkt mij logischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03 02:55
A. De videokaarten zijn nu al groot genoeg.
B. Dan vangen ze minder centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Half ontopic: die jongens van AGEIA zijn smeerlappen zeg...

Zit ik m'n pc door te spitten voor het maken van m'n backup, kijk ik voor de grap in de AGEIA-map... Dat ding bewaart gewoon álle versies die het download bij wijze van updates. Hoezo nutteloos :P

Zonde van m'n schijfruimte vind ik.

Edit: dit hoort dus zo omdat er programmaonderdelen bijzitten die sowieso benodigd zijn voor het werken van de PhysX-bende. My bad :$

[ Voor 19% gewijzigd door Jejking op 14-08-2007 20:51 ]

http://www.xbitlabs.com/n...splay/20070830161921.html

Geruchten over de 2 e generatie Physx kaarten.

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:46
is de toekomst niet meer een apparte physics kaart maar meer de physics naar de cpu verplaatsen? Dit vooral omdat er steeds meer cores op een cpu komen en ik van Allan Wake al weet dat zei gekozen hebben voor 1 core dedicated physics. En zkr als er 8 core processors komen lijkt mij dat deze kaarten overbodig worden?

Anoniem: 8819

kip en het ei verhaal.
Er nu nog steets zo goed als non games die gebruik maken van zo kaart.
De games die nu worden gemaakt zoal unreal3 zullen gebruik van kunnen maken.
Maar ja nu amd\nvidia het ook kunnen op hun videokaart is het nog te vraag of je er wat aan heb.
Ze zullen samen moeten werken zodat het een open systeem word zodat elke fabricant kan gebruiken.
Op deze manier zullen er meer games uitkomen.
Dan heb je zelf de keus of de videokaart het afhandelt of de losse kaart neemt die het afhandelt.

Anoniem: 133470

PainkillA schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:43:
is de toekomst niet meer een apparte physics kaart maar meer de physics naar de cpu verplaatsen? Dit vooral omdat er steeds meer cores op een cpu komen en ik van Allan Wake al weet dat zei gekozen hebben voor 1 core dedicated physics. En zkr als er 8 core processors komen lijkt mij dat deze kaarten overbodig worden?
Dat ligt er maar aan. CPUs zijn in principe heel slecht in physics.
Zie ook de openingspost... CPUs doen ongeveer 30 tot 40 objecten in realtime, een PPU doet er 30000 tot 40000.
Die quote is wel van 2 jaar geleden, maar voor zover ik weet zijn CPUs de laatste jaren nog geen factor 1000 sneller geworden, en zal dat ook niet gaan gebeuren door er nog wat cores bij te plakken.

Je 'komt weg' met physics op de CPU omdat de physics in spelletjes nog kinderlijk eenvoudig zijn.
Met een PPU zou je veel meer detail kunnen toevoegen.

Ik weet niet hoe snel een GPU precies zal zijn in physics, maar ik denk dat ie ergens tussen de CPU en PPU zal vallen. Zeker als het een enkele GPU is, die naast physics ook nog graphics moet renderen.

De vraag is of die stap naar supergedetailleerde physics gemaakt gaat worden... Het probleem is vooral dat het een spel ingrijpend kan veranderen. Bij graphics kun je veel makkelijker het detail aanpassen zonder dat de rest van het spel daaronder lijdt.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

PainkillA schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:43:
Mwah, dualcores beginnen net een beetje populair te worden dus met physics op de CPU zou ik toch nog maar even mee wachten als developer zijnde. Alan Wake is wat dat betreft wel flink vooruitstrevend, maar goed voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit (heb een quadcore QX6850 en ook nog een Ageia PhysX kaartje).

Daarnaast lijkt me dat een specifieke physics processor toch veel sneller zal blijven dan wat een processor kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176805

Offtopic: die zoekfuncties is inderdaad wel handig, anders moest ik hier een heel nieuw topic over maken:

Ontopic: Zeg mensen...binnenkort het leuke verschijnsel van 'sinterklaas', dus hierbij begin ik me officieel te interesseren voor uitbreiding van m'n computer. Wat ik me afvraag...heeft een Physics kaart inmiddels zin? Hoe zit het met applicaties die er gebruik van maken? Komen er nog applicaties hier voor uit etc..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik me afvraag...heeft een Physics kaart inmiddels zin? Hoe zit het met applicaties die er gebruik van maken? Komen er nog applicaties hier voor uit etc..?
Tsja, op dit moment niet, vind ik persoonlijk... Weinig echt populaire spellen die er gebruik van maken, en nog minder waarbij het spel er ook echt genoeg op vooruit gaat om zo'n kaart te willen hebben.
Maar tussen nu en Sinterklaas komen er nog flink wat 'next-gen' spellen uit, zoals bv Crysis en Unreal Tournament 3. Misschien dat de zaak dan verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke...dus qua applicaties is het iig niet hopeloos...

Vervolgens vraag ik me af: voegt het iets toe aan mijn systeem?

Ik ben bijv. aan het zoeken naar de specs van UT3, wat ik heel erg graag wil gaan spelen. Mijn systeem is:

- C2D E6300
- 2 GB RAM (G.E.I.L PC6400 CL4)
- 320 GB Western Digital SATA-300
- P5W DH deluxe
- ASUS 7900 GT TOP

Oftewel: het is geen DX10 systeem inderdaad. De vraag (en die kan ik persoonlijk nogal moeilijk inschatten) is dus of het zin heeft. Zullen er veel applicaties (lees: games) uit gaan komen die DX10 gaan gebruiken in de komende tijd? Zo ja: heeft het dan wel zin om nog te gaan upgraden d.m.v. een physics kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vrijwel alle games die vanaf nu uitkomen ondersteunen DX10. Maar bij veel games maakt het nog niet zoveel uit (het zijn eigenlijk DX9-games met een klein DX10-sausje eroverheen). Crysis zal waarschijnlijk de eerste zijn waarbij je echt grote verschillen gaat zien tussen DX9 en DX10.

Ik kan je wel garanderen dat DX10 een succes wordt, en je uiteindelijk een DX10-kaart *moet* hebben.
Bij PhysX weet ik het nog niet. Ik vind het mooie technologie, die het verdient om te slagen, en het is ook helemaal niet duur meer... Maar de ondersteuning is nog steeds erg wankel. Het kan positief uitvallen, en een geweldig succes worden, maar het zou ook kunnen dat het alsnog flopt, en er geen support meer komt in toekomstige spellen.

Ik denk dus dat het op dit moment veel verstandiger is om in een DX10-kaart te investeren. Sowieso zal ie normaal gesproken ook je DX9-spellen sneller draaien dan je huidige kaart, dus je hebt er altijd voordeel van, ook al heb je (nog) geen DX10-spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

true.. maar ik zat te denken...een snellere kaart dan m'n huidige 7900GT moet minstens een 8800 zijn (de 8600 serie is trager dan m'n kaartje). En die beginnen dan weer vanaf plusminus 300 euro..en een Physx kaart vanaf 120 of zo:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nou, de Unreal 3 engine heeft iig standaard ondersteuning voor de Ageia PhysX aan boord. En ik zag bv. dat Medal of Honor: Airborne gebruikt maakt van de Ageia PhysX engine.

Het mooiste is dus gewoon dat Unreal 3 engine games gebruik kunnen maken van de PhysX kaart, de ondersteuning ervoor zit immers toch al standaard ingebouwd in de engine.

-- Edit: ter info, de Ageia PhysX engine kan ook softwarematig gebruikt worden. Maar voor zover ik heb begrepen van Ageia zelf zal de PhysX engine automatisch gebruik maken van PhysX hardware indien deze aanwezig is.

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 23-09-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Airborne ook? oh, dat wist ik niet..weer een pluspuntje..als die game idd zo goed is als men zegt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-05 22:58

M2M

medicijnman

Anoniem: 176805 schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:44:
Airborne ook? oh, dat wist ik niet..weer een pluspuntje..als die game idd zo goed is als men zegt:)
@ offtopic: ik vind het een beetje COD2 achtig eigenlijk... 2e wereld oorlog spellekes wereld is een beetje verzadigd. en geloof me, die kaart heb je echt niet nodig om het spelletje te spelen. (maakt trouwens wel gebruik van dual core :D)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

M2M schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:41:
[...]

@ offtopic: ik vind het een beetje COD2 achtig eigenlijk... 2e wereld oorlog spellekes wereld is een beetje verzadigd. en geloof me, die kaart heb je echt niet nodig om het spelletje te spelen. (maakt trouwens wel gebruik van dual core :D)
Ik zeg ook niet dat je de kaart nodig hebt. Maar de game installeert wèl de Ageia PhysX engine omdat de game deze nou eenmaal nodig heeft. Het voordeel van de Ageia PhysX engine is dus dat àls je een PhysX kaartje hebt, de PhysX engine deze ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 12:32
Anoniem: 176805 schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:57:
true.. maar ik zat te denken...een snellere kaart dan m'n huidige 7900GT moet minstens een 8800 zijn (de 8600 serie is trager dan m'n kaartje). En die beginnen dan weer vanaf plusminus 300 euro..en een Physx kaart vanaf 120 of zo:P
Dan zal ik maar de bevestiging geven die je zoekt: Nee, op dit moment heb je nog bar weinig aan zo'n kaartje. Over een jaartje nog maar een keer kijken.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2024
^^sluit me hier geheel bij aan. Dat was de vraag ook niet van land_of_spirits, maar het is erg budget afhankelijk of je moet investeren in een DX10 kaart. Daarbij lijkt het me slim om in jouw geval de eerste DX10 kaarten over te slaan en te wachen op DX10.1 kaarten. Je huidige kaart is hier snel genoeg voor.

Over Ageia PhysX: die revolutie ligt een beetje op z'n gat (mijn idee, geen enkele referentie). Ik denk dat producenten ook beter Dual of Quad (of: meer) Core ondersteuning kunnen inbouwen (voor de Physics de tweede of meerdere cores aan het werk zetten) dan de pijlen richten op PhysX. Ik denk ook dat PhysX financieel kapot gaat momenteel. Er zit weinig vernieuwing in, en dat is wel nodig in de games wereld. Wat is er nou in +/- twee jaar veranderd aan de kaart? Ja, geruchten over een nieuwe generatie. Maar als je die € 200 nou uitgeeft aan je proc, mem en graka ben je beter uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222620

Is er iemand die weet wat de actuele status is van PPU ondersteuning door middel van Ati crossfire? Lijkt mij wel interessant om gewoon een medium X1xx kaart te kopen als PPU voor bij mijn 2900XT.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 222620 op 24-09-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Anoniem: 222620 schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:08:
Is er iemand die weet wat de actuele status is van PPU ondersteuning door middel van Ati crossfire? Lijkt mij wel interessant om gewoon een medium X1xx kaart te kopen als PPU voor bij mijn 2900XT.
Nada, staat niets van in de Catalyst, en anders zou dat wel op de FP gebenched worden ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik vraag me af of er niet meer gebruik gemaakt kan worden van de processing power van een PPU buiten het spelgenre. Als er zwaar gerekend wordt aan een simulatie oid... ws zit de bottleneck in de transporttijd van de opdracht vs de afhandelingssnelheid van die opdracht. Maar ik kan me indenken dat er wat gedaan kan worden icm Matlab, FEM of Multibody berekeningen, audio processing, rendering.. enz enz.. maakt het ding ook gelijk interessanter

Beetje zonde als je het apparaat alleen voor games gebruikt als je hem ook wil inzetten als de berekeningen voor een nieuw gebouwd level gedaan moeten worden... pathing, lighting etc nemen best veel tijd in beslag...

[ Voor 3% gewijzigd door Nitrohoss op 30-09-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Laatst online: 08-05 18:48

Yor

Yor1313#2571

Zit niemand hier eigenlijk op sli met een xfi? ZO ja, waar laten jullie dan de ageia kaart?

Ik heb een asus p5n32-e plus sli mobo, 2 8800 ultra in sli en een xfi kaart en heb geen vrij slot voor dat ageia ding meer....wordt tijd dat ze eens grotere mobos gaan maken!

Ik vraag me zowiezo af of physics niet enorm overrated is. Tuurlijk zag ik graw2 verschil, maar crashte ook eens zo vaak, zeker op online multiplayer levels.
Ik heb het ding, dus doe hem in afwachting van betere ondersteuning nog niet zo snel weg, maar ik gok dat die havok engine en ondersteuning voor ageia physics op de high-end gpu's het kaartje de nek gaan omdraaien...

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yor_13 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:53:
Zit niemand hier eigenlijk op sli met een xfi? ZO ja, waar laten jullie dan de ageia kaart?

Ik heb een asus p5n32-e plus sli mobo, 2 8800 ultra in sli en een xfi kaart en heb geen vrij slot voor dat ageia ding meer....wordt tijd dat ze eens grotere mobos gaan maken!

Ik vraag me zowiezo af of physics niet enorm overrated is. Tuurlijk zag ik graw2 verschil, maar crashte ook eens zo vaak, zeker op online multiplayer levels.
Ik heb het ding, dus doe hem in afwachting van betere ondersteuning nog niet zo snel weg, maar ik gok dat die havok engine en ondersteuning voor ageia physics op de high-end gpu's het kaartje de nek gaan omdraaien...
Ja ik :D

Dan moet je toch iets meer research doen voordat je een mobo koopt want ik heb deze http://www.gigabyte.de/Pr...rview.aspx?ProductID=2518

Heeft zelfs 3 x pci en 3 x pci-e, ik draai ook SLI zie specs.
Zit wel een maar aan, het past natuurlijk niet allemaal met stockcoolers van de 8800's die heb ik watercooled en het past perfect :)
Ik heb het kaartje ook al vanaf het begin... sterker nog de eerste is gesneuveld :S
Deze heb ik nu passief gemod, heb er verder geen last van, idd er moeten wat meer games voor uitkomen, ik wacht warmonger af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Laatst online: 08-05 18:48

Yor

Yor1313#2571

Anoniem: 104819 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:42:
[...]

Ja ik :D

Dan moet je toch iets meer research doen voordat je een mobo koopt want ik heb deze http://www.gigabyte.de/Pr...rview.aspx?ProductID=2518
Nou ja zeg, is dezelfde pay-out als mijn bordje...dus research zegt niks. Het verschil is dat jij water koeling gebruikt, dus je pci sloten vrij houdt. Ik ben ook sterk aan het denken om over te stappen op waterkoeling, simpelweg om de reden dat je smallere blokjes kunt gebruiken enzo dus je pci sloten vrijhoudt.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Warmonger is uit en heb hem even gespeeld op een systeem dat aan de requirements voldoet (geen PhysX kaart), maar het loopt echt totaal niet zodra ik iets kapot schiet (slide-show). Misschien ligt dat aan mijn PC installatie (die is niet echt soepel de laatste tijd).

Download: http://www.warmongergame.com/downloads.php
What are the minimum system requirements to play Warmonger: Operation Downtown Destruction?
  • CPU: Intel Core 2 Duo Processor E6400 (2MB L2 Cache,2.13GHz,1066) or equivalent
  • RAM: 2GB RAM
  • GPU: Nvidia 7900 graphics card or equivalent
  • PPU: PhysX 100 Series Processor strongly recommended, with system software 7.11.13 or later
  • HD: 1.8GB of available space

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

UT3 Is ondertussen ook uit, dus ik heb de hardware physics support netjes aangevinkt. Vanavond eens uitvinken om te zien of het veel verschil maakt.

Moet wel zeggen dat in het half uurtje UT3 dat ik nu heb gespeeld, eigenlijk niet echt iets heb gezien waarbij ik dacht dat daar echt physics werden toegepast. Maar goed, een half uurtje spelen is maar één level (introductielevel van de singleplayer) dus dat zegt nog niet zoveel.

-- Edit: hmmm, bij www.ageia.com (de makers van de PhysX kaart dus) kun je voor UT3 een Extreme Physics mod downloaden. Met bv. een tornado :)

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 29-11-2007 10:08 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste