Het grote DELL Inspiron 9300 topic !

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.703 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
sjoerdrog schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:47:
[...]

Hmz..wanneer heb jij de jouwe aangeschaft? Want ik heb het vandaag gedaan terwijl er al een gratis 512mb ram upgrade bij zat. Dus ik had zowieso al 1024 gehad. Daarnaast moest ik wel betalen voor de snap on cover. Hij was hem namelijk gewoon vergeten toe te voegen. De garantie upgrade die hij uiteindelijk gaf was ook meer dan logisch, aangezien hij een fout had gemaakt. Ik had hem verteld dat ik zat te twijfelen tussen 3 laptops en hij wist dus dat hij met een goede deal moest komen om mij als klant te krijgen. Dat was dan ook de reden dat hij niet meer geld vroeg voor die garantie upgrade :D Als hij die fout in het begin niet had gemaakt, had het bedrag denk wel hoger geweest uiteindelijk.
Euhm, vorige vrijdag niet, maar de vrijdag ervoor. Tussen de acties van het dubbel geheugen door :(
Die actie was net 2 weken gedaan ofzo en nu is ze er weeral.
Ach ja, dan maar binnen een paar maand upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10-2024
Aangezien er vrijwel geen plaatjes te vinden zijn van de Snap-On-Cover voor de 9300 heb ik even wat thumps geplaatst. Ze waren wel te vinden, maar dan in mini formaat.

Als ik de Cherrywood zo bekijk, vind ik hem toch eigelijk best mooi. Geeft echt een onwijze luxe look.
Het is alleen jammer dat de cover gewoon een 'print' is op een stuk hardplastic. Geen echte materialen dus :'(

Cherrywood :9~
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sjoerdrog/promedion/cherrywood.jpg

Mediterreanian Blue
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sjoerdrog/promedion/blue.jpg

Natural Leather
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sjoerdrog/promedion/leather.jpg

Carbon Fibre
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sjoerdrog/promedion/carbon-fiber.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Rogues op 04-05-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Voor de mensen die de XPS 2 nog niet binnen hebben en ook niet genoeg kan krijgen van het
zoeken van media en leesvoer van deze mobiele monster om het ongeduld te verzachten,
bij deze wat linkjes! :)

PCMag's review
http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1769520,00.asp

HardOCP's review
http://www.hardocp.com/article.html?art=NzU3

Notebook review
http://www.notebookreview...w=Dell+Inspiron+XPS+Gen+2

Gamespot's review
http://hardware.gamespot.com/Story-ST-15427-1541-x-x-x

Hothardware (GeForce 6800 Go Ultra) review
http://www.hothardware.co....cfm?articleid=648&cid=10

Tom's hardware (GeForce 6800 Go Ultra) review
http://www6.tomshardware.com/mobile/20050224

CNET's review
http://reviews.cnet.com/D...n+2+for+Business&part=rss

De review van Gamespot en CNET hebben een heus filmpje van dit apparaat!

Als je je 9300 of XPS 2 machine gaat showen,
dan doe je dat natuurlijk niet d.m.v een JPEG slideshow of een stukje DVD afspelen.
Met andere woorden: Als je hem hebt of nog moet krijgen... download Nalu van nVidia!
(Ik vindt dat DELL dit eigenlijk er standaard bij zou moeten leveren...)
A picture says more then a thousand words...
Bekijk anders voor de grap eens de video voor dat je haar real-time gaat bezichtigen:
http://www.nzone.com/object/nzone_nalu_video.html

;)

Ik heb overigens de eerste smak geld overgemaakt naar Tomindelft, dus de "mijn" XPS 2 wordt steeds meer realiteit! :9

[ Voor 9% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 04-05-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
No offence hoor.. maar sinds ik hier zoveel XPS berichten zie staan, vraag ik mij af waarom er niet een aparte "Het grote blabla topic" geplaatst wordt. Er is duidelijk veel animo voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
sjoerdrog schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:44:
No offence hoor.. maar sinds ik hier zoveel XPS berichten zie staan, vraag ik mij af waarom er niet een aparte "Het grote blabla topic" geplaatst wordt. Er is duidelijk veel animo voor :)
Wat je zegt is opzich niet heel vreemd.
Maar dit is al eerder opgemerkt en ook al eerder beantwoord.

Ik vermeldt voor Nalu dan ook keurig ook de 9300 gebruikers betreft die nVidia demo, en wel met de reden dat de 9300 en de XPS-2 qua hardware vrijwel indentiek zijn aan elkaar.
De XPS-2 *is* een 9300, maar dan met een ULTRA versie van de GeForce en o.a een strakker uiterlijk.
(En die LED's natuurlijk.... oh man... can't wait, can't wait! :9 :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
Naar aanleiding van de post van Darkwolf, heb ik ook even zo'n samenstelling gemaakt:

PCMag's Review
http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1785172,00.asp

Notebook Review
http://www.notebookreview...2256&review=Inspiron+9300

CNET Review
http://reviews.cnet.com/D...4505-3121_7-31303861.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over de Dell media experience: staat die op de os recovery cd die aangemaakt wordt of verlies je die als je formatteert. Verlies ik nog andere dingen ? Zoals Dell photo album (eigenlijk van jasc) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je 9300 of XPS 2 machine gaat showen,
dan doe je dat natuurlijk niet d.m.v een JPEG slideshow of een stukje DVD afspelen.
Met andere woorden: Als je hem hebt of nog moet krijgen... download Nalu van nVidia!
(Ik vindt dat DELL dit eigenlijk er standaard bij zou moeten leveren...)
A picture says more then a thousand words...
Bekijk anders voor de grap eens de video voor dat je haar real-time gaat bezichtigen:
http://www.nzone.com/object/nzone_nalu_video.html
En áls je Nalu showt op je XPS 2; doe het dan gelijk goed : eerst de volume van de Dell-speakertjes op hard zetten met de mute-knop aan, als Nalu dan op je scherm verschijnt zeg je heel droog "o,..me geluid staat uit.." en druk je weer op de mute-knop. Hierdoor krijg je de juiste schrikeffect en een verbluffende eerste indruk door de mooie muziek èn de graphics..! 8)

Ik snap overigens niet waarom het altijd zeemeermokkels zijn en geen zeemeerkerels..! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:55
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 01:22:
Ik snap overigens niet waarom het altijd zeemeermokkels zijn en geen zeemeerkerels..! :P
Te weinig vrouwen in het ontwikkelteam ;)?

Serieus, De 9300/xps is ongeveer de enige laptop op de markt die ik gevonden heb die /en/ nvidia graphics kan hebben /en/ hoge resolutie scherm /en/ pentium-M cpu heeft, maar ik ben eigenlijk huiverig voor het formaat. Een 15.4" breedbeeld is al redelijk fors, maar een 17" legt daar nog ~4 cm in de breedte bij.

Mijn vraag is, is er iemand in de 'omgeving' alkmaar/heerhugowaard of zwolle die bereid is om mij de machine eens in het echt te laten zien (liefst de 9300, XPS is voor mij wel heel duidelijk overkill nl) Laat een mailtje achter op ronald at hummelink dot net ?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 00:49:
Vraagje over de Dell media experience: staat die op de os recovery cd die aangemaakt wordt of verlies je die als je formatteert. Verlies ik nog andere dingen ? Zoals Dell photo album (eigenlijk van jasc) ?
Die staan er niet op, maar eerlijk gezegd, vind ik dat niet zo'n gemis. Die Media Experience werkt hier gewoon niet vlot. Dell photo album moet'k nog eens bekijken, maar aan de naam te horen zal die wel hetzelfde doen als de gratis Adobe Photoalbum-software.
Ik zit er serieus aan te denken om er windows xp opnieuw op te zetten zonder al die nutteloze software en dingen die bij het opstarten geladen worden, alleen: ik heb er natuurlijk wel voor betaald :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Die Carbon snap-on vind ik wel erg strak.. kan ik uit snap-on opmaken dat deze ook makkelijk eraf gehaald kan worden? Iemand die zoiets heeft?

De 9300 is nu wel erg duur trouwens. Ik zit nog steeds te wachten tot mijn config de ideale prijs heeft. Op dit moment staat ie op een piek van ruim 1900 euro... dat is ruim 200 euro duurder dan eerst. Heb iig wel al geleerd dat je bij Dell heel vaak moet kijken en op het ideale punt (wanneer er veel acties en extras zijn) moet bestellen. Als je dat dan ook nog telefonisch doet dan willen ze je vaak nog wat extras geven.. jaartje extra garantie ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
SAiKO schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 13:24:
Die Carbon snap-on vind ik wel erg strak.. kan ik uit snap-on opmaken dat deze ook makkelijk eraf gehaald kan worden? Iemand die zoiets heeft?

De 9300 is nu wel erg duur trouwens. Ik zit nog steeds te wachten tot mijn config de ideale prijs heeft. Op dit moment staat ie op een piek van ruim 1900 euro... dat is ruim 200 euro duurder dan eerst. Heb iig wel al geleerd dat je bij Dell heel vaak moet kijken en op het ideale punt (wanneer er veel acties en extras zijn) moet bestellen. Als je dat dan ook nog telefonisch doet dan willen ze je vaak nog wat extras geven.. jaartje extra garantie ofzo.
Als hij nu voor €1900 op hun site staat en je wilt hem kopen voor €1700, bel dan gewoon. Veel kans dat, als je zegt dat je hem koopt voor €1700, je hem krijgt voor die prijs. Dan moet je het wel menen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
SAiKO schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 13:24:

Check mijn post maar...4 terug ofz. Config t.w.v. 2500 euro ofz...en met telefoon er 1971 van kunnen maken ongeveer...ga maar na hoeveel korting! Kzou gewoon bellen als ik jou was, want je kan wachten en wachten...en vervolgens is er een nieuw model die je wil = wachten en wachten enz enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n 9300 is binnen!!!! _/-\o_

Wat ik me nu afvraag : zijn er ook mensen die alle harddisk partities al eens verwijderd hebben?
Heb er nu 3, waarvan 2 hidden zijn. Vraag mij af wat daar op staat. en of dat weg kan. Het BIOS staat er in ieder geval niet op, daar kan ik ook in zonder harddisk.

Mr. Pixal, any idea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:46:

Wat ik me nu afvraag : zijn er ook mensen die alle harddisk partities al eens verwijderd hebben?
Heb er nu 3, waarvan 2 hidden zijn. Vraag mij af wat daar op staat. en of dat weg kan. Het BIOS staat er in ieder geval niet op, daar kan ik ook in zonder harddisk.

Mr. Pixal, any idea?
Op de eerste staan wat tools om je systeem te testen, op de andere staat een image van je harde schijf, zo kan je hem altijd in originele toestand herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dank je wel. Ben nu bezig WXP Prof te installeren en heb de hidden 2.8gieg partitie verwijderd. de 86Mb partitie met de tools heb ik laten staan. Lookin'good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Mr. Pixal, any idea?
In de tijd dat de bios nog op de harde schijf opgeslagen waren laptops ongeveer net zo mobiel als een manke olifant in een ballenbad, dus het verbaast me een beetje dat je dat nog vermoedde :D

Maar idd, die partities zijn voor testen en restore. Je kan ze weggooien, maar een makkelijke restore is dan niet meer mogelijk, dan moet je met de cd's gaan werken. Het is een vrij schone installatie die dell afgeleverd heeft, dus ik zie geen reden hem weg te halen, werkt toch prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues

Mr. Pixal, any idea?
Gefeliciteerd..!!

Can't wait for mine.... eerst op 13 mei verwacht, dus gister even checken bij orderstatus = Preproduction
Vanmorgen gechecked = Production & Vanmiddag gechecked = Klaarmaken voor verzending!
Na al die verhalen hier gelezen te hebben, dacht ik zelf aan een wait time van 2 weken :) Gelukkig is mijne in 4 daagjes al de gehele productie doorgefietst! 2 mei besteld en op 10 mei verwacht O-)
Als ik ook maar geen gekloot krijg met UPS :|

HermyH, jij hebt 16 daagjes moeten wachten toch? (bij die tweede bestelling dan, in totaal een fucking maand en 6 dagen) 8)7 en wat zijn jouw specs eigelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zijn m'n spekkies :

9300 Multi Media N03935
Inspiron 9300 Pentium M Processor 770 (2.13 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
17" UltraSharp Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT Display
No Snap Cover Option
European - Power Cord
English - System Documentation
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
No Floppy Drive Option
60GB (7,200rpm) IDE Hard Drive
Record Now Combo Software
DVD Cyberlink Decoder Software
Fixed Internal 8X DVD / 24X CD-RW Combo Drive with Software
D- Series 90W AC Adapter
Primary 80 Watt/Hour, 9 CELL Battery (Optional Upsell)
No Carrycase
256MB NVIDIA GeForce 6800 Go graphics card, PCI- Express x16
Dutch - Modem Cable and Adapter
EURO - Intel ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Dell MG USB 2 Button Wheel Optical (NOT Cordless) Mouse
US International - (QWERTY) - Internal Keyboard
Software Drivers
Resource CD
Dutch - Microsoft Windows XP Home SP2
Dutch - Microsoft Works 7.0
European - Tiscali ISP with No Media

Wat een gaaf ding! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
Hmmm Nice...en wat heb je er voor neer getikt?
Ik heb zelf de 1,86ghz genomen. Ik vond extra 200 euro gewoon net ff iets te veel. Nu vroeg ik mij wel af of het mogelijk was om bijv over een jaar..of 2, een andere proc er in te laten zetten?! Zo niet...jammer dan, tegen die tijd heb ik reteveel verdient en koop ik zo een nieuwe 8)

Trouwens...kreeg net me mail binnen dat hij Vestuurd is!! Wel rlxt.. Productie, Testen, Klaarmaken voor verzenden en Verzenden in 1 dagje! Klap klap voor Dell. (zal wel niet druk wezen ofz?) Er staat dat hij al bij UPS klaar staat en morgen al afgeleverd wordt! Dat is 5 daagjes in totaal _/-\o_

Doe ik wel ff beter dan jij HermyH :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Die van mij is uiteindelijk op 29-4-2005 besteld en staat net pas op verwacht 9-5-2005 :) Kom maar kom maar kom maar mijn snoepje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
En áls je Nalu showt op je XPS 2; doe het dan gelijk goed : eerst de volume van de Dell-speakertjes op hard zetten met de mute-knop aan, als Nalu dan op je scherm verschijnt zeg je heel droog "o,..me geluid staat uit.." en druk je weer op de mute-knop. Hierdoor krijg je de juiste schrikeffect en een verbluffende eerste indruk door de mooie muziek èn de graphics..! 8)

Elastigirl...

Hoe zit dat eigenlijk met die breedbeeld resoluties?
Heeft nVidia eraan gedacht dat Nalu daar ook op gedraaid zal worden?
Dus niet dat ik haar de eerste keer opstart en dat ze zo breed is als een zee rog?
Neem aan dat de wel bekende INI file erbij zit waar alles in plain text staat gedefineerd qua resoluties, FSAA, en ga zo maar door.
...Op welke resolutie draait Nalu eigenlijk bij jou?
Wel eens geprobeerd om haar op de native resolutie te laten draaien?

(Dit breedbeeld issue is ook naar alle andere mensen toe die ondertussen wat hebben weg gegamed hebben op hun 9300 of XPS 2....)
Blijf het ergens niet snappen hoe dat nou werkt... met die resoluties en breedbeeld gaming.
Ook al kun je games op de native 1920x1200 spelen... dan is alles toch alsnog gestrekt?
Of is het net zoals op de TV? Dat je onder en boven gewoon een klein beetje mist door het scalen?
Lastig met spellen die je alleen de optie geven om in resoluties te draaien zoals 1024x768, 1280x1024, en 1600x1200....................?
(Sssssstretch.... IEW! Gatver wat lelijk!!! :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:45:
Hier, speciaal voor jou!
http://www.widescreengamingforum.com/forum/
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Eyyyy thanx Bauk!
HET leesvoer wat ik zocht. :Y)

Bedankt voor het snuffelen en melden! O+

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:04

Mooody

elmoody

Als je spellen zooo belangrijk vindt, zou je eens een desktop computer + 21"TFT moeten proberen B) Was je net zo duur uit....

[ Voor 77% gewijzigd door Mooody op 07-05-2005 09:27 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Mooooody schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 09:24:
Als je spellen zooo belangrijk vindt, zou je eens een desktop computer + 21"TFT moeten proberen B) Was je net zo duur uit....
Ehm... tsja...
Die zullen ook in de XPS rugzak passen die ik vandeweek ontving (wat een loei van een ding!), maar een alles-in-een vind ik persoonlijk mooier ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 20:29
Hallo gelukkige 9300 en xps eigenaren :)

sinds enige tijd volg ik deze topic met grote interesse. Het zit namelijk zo dat ik binnen niet al te lange tijd ( in ieder geval voor het begin van het nieuwe schooljaar) een laptop wil gaan kopen. Lange tijd heeft de jewel 2500 op nummer 1 gestaan maar na het 'ontdekken' van dit lappie staat de 9300 / xps bovenaan }). Om de onderstaande vragen beter te beantwoorden zal ik eerst ff zeggen waar ik hem voornamelijk voor ga gebruiken. Ik game vrij veel Medal of honor en call of duty( online) en wil hem gebruiken voor CAD, GIS en 3d modellering. Tevens ga ik vrij binnenkort op kamers, dan is een laptop toch wel erg handig :9

Voor ik tot mogelijke aanschaf overga zou ik graag nog een aantal dingen weten:

- Is er kans dat ze binnen een aantal maanden nog flink in prijs gaan zakken?
- Zijn er binnen nu en eind juli nog grote hardwarematige vernieuwingen op komst die het het
wachten waard zijn? ( ook al betaal je dan misschien weer wat meer)
- Is de laptop een beetje sjouwebel met een rugzak? >:) . Ik ga hem zeker niet elke dag mee naar
school meenemen maar waarschijnlijk 1x per week.
- Zijn die rugzakken van Dell (Targus Style & Comfort Backpack en die xps rugzak) bijvoorbeeld
iets?
- Is het aan te bevelen een 7200rpm schijf te nemen ipv een 5400? Met andere woorden ga je het
echt merken tijdens gamen of CAD applicaties?

Dit was het voor nu }) . Misschien zou iemand een foto kunnen maken van die Targus Style & Comfort Backpack ( tas open) ( als iemand die tas heeft natuurlijk :D ), dan krijg ik een beter beeld als die slechte foto op de dell site 8)7

Alvast bedankt voor de moeite _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
[...]

Elastigirl...

Hoe zit dat eigenlijk met die breedbeeld resoluties?
Heeft nVidia eraan gedacht dat Nalu daar ook op gedraaid zal worden?
Dus niet dat ik haar de eerste keer opstart en dat ze zo breed is als een zee rog?
Neem aan dat de wel bekende INI file erbij zit waar alles in plain text staat gedefineerd qua resoluties, FSAA, en ga zo maar door.
...Op welke resolutie draait Nalu eigenlijk bij jou?
Wel eens geprobeerd om haar op de native resolutie te laten draaien?

(Dit breedbeeld issue is ook naar alle andere mensen toe die ondertussen wat hebben weg gegamed hebben op hun 9300 of XPS 2....)
Blijf het ergens niet snappen hoe dat nou werkt... met die resoluties en breedbeeld gaming.
Ook al kun je games op de native 1920x1200 spelen... dan is alles toch alsnog gestrekt?
Of is het net zoals op de TV? Dat je onder en boven gewoon een klein beetje mist door het scalen?
Lastig met spellen die je alleen de optie geven om in resoluties te draaien zoals 1024x768, 1280x1024, en 1600x1200....................?
geen zorgen maken, in de driver settings kan je instellen dat als het 4:3 aspect ratio is, het scherm niet moet gestretched worden (dus je krijgt dan zwarte balkjes links en rechts). werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
buttonfreak85 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 16:10:
Misschien zou iemand een foto kunnen maken van die Targus Style & Comfort Backpack ( tas open) ( als iemand die tas heeft natuurlijk :D )
Ik heb als het goed is dinsdag zowel de tas als de rugzak en kan er wel even snel wat telefoonplaatjes van schieten naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Mooooody schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 09:24:
[...]

Is een 19 inch TFT ook goed?
Met een AMD 64 3000+ en een (niet te krijgen, maar ik heb er eentje!) ATi Radeon X800XT Platinum Edition?
Met ook een premodded case met leuke lampjes (net zoals de XPS-2)?
Oftewel... een desktop monster heb ik al!

Het gaat mij om de mobiliteit, en niet alleen de games!
Dit moet een alles kunner gaan worden!
Zoals videobewerking, lange 3D renders, video renders / compressie sessies, en ga zo maar door!
(On the go, of thuis... zodat ik op mijn desktop andere dingen kan doen...)
...Maar voor een spelletje moet deze ook niet vies zijn!
(Dat doe ik de laatste tijd het meeste op mijn gemodde X-BOX merk ik en niet op een PC of laptop...)

The fact is dat ik zo'n alles-in-een ook mooier vindt ogen en hij past net even wat beter in je rugzak.
Je zet hem neer, scherm open, power knop... and you are good to go! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé Darkwolf,...

Nou, volgens mij zijn je vragen inmiddels beantwoord....denk ik.
Helaas weet ik alleen niet op welke res. Nalu draait,....ik heb iig. een bureaublad-res. van 1920x1200, 32-bit.. :*)
Wat betreft die INI-file; ik heb deze niet kunnen vinden....

En gamen op een breedbeeld is ècht niet gestretcht....om een voorbeeld te noemen; Far Cry, Act of War of Generals op 1920x1200 is oogstrelend. Vooral Generals,....ik moet echt de gamespeed op laag zetten omdat alles anders bliksemsnel gaat...!
Enige spel die niet voluit ingesteld kon worden was Splintercell 3 heb ik gemerkt.
Qua res. kon die 1920x1200 wel aan, maar de AntiAliasing enzo op voluit dan liep het wel schokkerig.. :'(
Voor de rest merk je helemaal niks van uitgerekte beelden, hoor....don't worry..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
Yeahhhh mijn Inpsiron 9300 is BINNEN!! _/-\o_
Beter nog, ik typ er nu heerlijk dit berichtje mee! :):)

Wat een heerlijk ding. Tot nu toe geen moeilijkheden.
Scherm is zooo super lekker gewoon en het toetsenbord typt inderdaad als een trein.

Toch vraag ik me 1 ding af: waar the hell is mijn windows xp pro cdtje??
Stond iets vaags op een blaadje dat ik moet doen om mijn eigen versie te krijgen ofz, maar begreep het niet helemaal. Iemand anders een ideetje? Ik ben nu Nalu aan het installen..even kijken wat ze voor me doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Sjies, eerder besteld en ik krijg hem pas morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb vandaag ook de knoop doorgehakt en een XPS Gen 2 besteld.
Ik had er namelijk 1 gezien op ebay bij een duitser (ja ik hoor je denken ebay) en ik mocht hem afhalen en dan pas betalen voor de prijs van 2299,00 dezelfde config als die ik nu bij Dell NL heb besteld.Ik dacht laat ik is gek doen.

Ik vanmorgen naar Dell gebeld om te kijken wat ze met de offerte konden doen eventueel, ze zei ik kan wel iets aan de prijs doen maar dat er dan zoveel af zou gaan kon ik alleen maar dromen.

Hier mijn config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
XPS X-treme N05XP5
Inspiron XPS-2 Pentium M 760 ( 2.0GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB)
17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife
European - Power Cord
512MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x256)
80GB (5,400rpm) IDE Hard Drive
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software
Record Now and My DVD Software
130W AC Adapter
80Whr 9 Cell LI-ION Primary Battery
Inspiron XPS Gen 2 Nylon Backpack
NVIDIA Geforce Go 6800 ULTRA with 256MB DDR video memory
Integrated 5 Watt subwoofer (internal speaker amplifier) with bass reflex port
European - Midnight Grey Dell A425 Speaker
Internal 10/100/1000 Gigabit Ethernet NIC
EURO - Intel ProWireless 2915 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Software Drivers
Resource CD
English - Microsoft XP Pro SP2 including Media
English - Microsoft Works 7.0
No Dell Support
English - Paint Shop Photo Standard Album - Trial Version
Dell Media Experience 3.0 Delux - Inspiron
English - Paint Shop Pro Try and Buy 8.0
English - Adobe Reader 6.0
English - McAfee Security Centre V6.0 90 day Trial Version
No Warranty Upgrade
Base Warranty
1Y NBD (Next Business Day) On-site
Inspiron Order - Netherlands

Nu kwam ze met een uiteindelijke prijs van 2200€ rond uit, supergeil vond ik dit ze ging 100€ onder de prijs die ik had gezien op ebay zonder het te verifieren.
Nu maar afwachten hoe lang het gaat duren tot ik hem daadwerkelijk in handen heb.

Iemand nog ideen welk ram ik er het beste bij kan kopen ?
2x512 wou ik los bij kopen omdat ik ruim 350€ op de Dell site overdreven vond.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
Die prijs kunnen ze wel maken hoor, toen de xps gen2 net uit was heb ik 'm ook voor 2079,- gehaalt met 2 jaar garantie en 1gig ram erin en 60 gig hd @ 7200 rpm.
... ;)
Maar idd. wel netjes dat ze je die korting gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
Kan iemand mij misschien helpen met het volgende:

Bij de 9300 zitten er aan de voorkant van die media buttons. Nu vroeg ik mij af of ik deze ook kon synchroniseren met Winamp?? Zou wel tof zijn namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

http://mijav.dk/ <- ergens beneden aan staat een plugin voor winamp.
En dit heb ik van een ander forum (nog niet kunnen testen) "Why use a plugin when WinAMP's "Global Hotkeys" option works just as well? (Preferences > Global Hotkeys > Enable)"
Laat even weten of het werkt zodat ik het als de mijne binnen is ook kan proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door SteveV op 09-05-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
SteveV schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:42:
http://mijav.dk/ <- ergens beneden aan staat een plugin voor winamp.
En dit heb ik van een ander forum (nog niet kunnen testen) "Why use a plugin when WinAMP's "Global Hotkeys" option works just as well? (Preferences > Global Hotkeys > Enable)"
Laat even weten of het werkt zodat ik het als de mijne binnen is ook kan proberen.
:>
Prachtig, magnifique, het werkt :D
(dus gewoon global hotkeys enable en 't is in orde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
Supertip! Bedankt, bijn mji werkt het (natuurlijk) ook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
Lennart_1337 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:11:
Supertip! Bedankt, bijn mji werkt het (natuurlijk) ook _/-\o_
Geweldig gewoon _/-\o_ Dat zijn nou de dingen waar je helemaal mee kan 'show-off-en' bij je buddy's :D

Toch heb ik nog wat vragen:
- Ik heb een dvd gemaakt met stuk of 30 programmaatjes. Deze gebruik ik als ik bijv me pc ga formateren. Nu was ik wat aan het installeren op deze laptop en vervolgens ging dat ding tekeer :X Ik had de dvd al helemaal leeggetrokken. Ik was alleen 1 progje vergeten, dus nog een keer de dvd erin ==> Hij trilde als een op hol geslagen fibo en het geluid was nou ook niet echt kicken. Meerdere mensen last van of is het gewoon normaal...

- Ik zat net bij mijn afbeeldingen te kijken en tot mijn grote verbazing zag ik daar foto's van vage mensen. Kwamen er meerdere van voor met steeds dezelfde kinderen. De namen van de plaatjes zijn ook echt afwijkend van normale 'windows voorbeeld' plaatjes.

Plaatjes heb ik maar weggehaald. Ze worden dus (blijkbaar) met photostudio meegestuurd. Tip aan Dell: Gebruik voortaan ff mooie dames die de laptop vasthebben ofz O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Rogues op 10-05-2005 16:24 . Reden: Plaatjes kwamen ook voor bij anderen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

tis wel puur zo'n foto van kijk ons eens alle kleuren uit de regenboog op dit scherm toveren maar gebruikt zou natuurlijk ook kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
sjoerdrog schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:12:
[...]

Heeft iemand anders ook deze foto's? Want ik dacht ff dat ik gewoon een gebruikte schijf in me lappy had.
Je kan ook even in de eigenschappen van de afbeeldingen kijken of er soms een camera vermeld staat. De kleuren zijn idd wel testerig, maar de mensen zijn niet bepaald mooi ofzo.

>> Meer Dell i9300 info?
http://notebookforums.com/forumdisplay.php?f=153
(Hier kwamen ook de instellingen voor WinAmp vandaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik vind t wel spannend :D

Dell zal voor dat soort foto's toch niet zulke lelijke mensen nemen? Meestal zijn dat soort mensen toch veel meer opgemaakt? Rodere lippen enzo.

[ Voor 75% gewijzigd door Pixal op 10-05-2005 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
sjoerdrog schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:12:
[...]

- Ik zat net bij mijn afbeeldingen te kijken en tot mijn grote verbazing zag ik daar foto's van vage mensen. Kwamen er meerdere van voor met steeds dezelfde kinderen. De namen van de plaatjes zijn ook echt afwijkend van normale 'windows voorbeeld' plaatjes.

Hier wat toegevoegd:

[afbeelding][afbeelding]

Je ziet dat ene meisje 2x voorkomen. Heeft iemand anders ook deze foto's? Want ik dacht ff dat ik gewoon een gebruikte schijf in me lappy had.
Die had ik ook, zijn denk'k 'meegeïnstalleerd' met Paint Shop Photo Album...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 19:21
leest iemand hier de pczone? zoja doet er iemand mee aan de prijsvraag om die dell xps gen 2 te winnen? ik wel iig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
Zo'n 9300, wat is het grote voordeel van de snellere processoren? Is de langzaamste echt langzaam? Welke heeft de best prijs/kwaliteit verhouding?

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Vandaag al even langs Tom geweest om "mijn" XPS 2 te bezichtigen!
En yes er zit geen "glitter en glamour" scherm in wat niet blijkt om aan te zien.
Lucky me!
...Boy... she is pretty!
Zaken zoals Nalu en 3Dmark05 lijken wel degelijk gestretched... maar het valt opzich niet echt heel erg op of dat het hinderlijk is.
Nalu heeft bijvoorbeeld geen overdrijven "ei hoofd" om maar even wat weirds te noemen.

En ja ik heb foto's van haar genomen.
Helaas wat het al donker dus ze zijn wat overbelicht door de flits.
Maar als nog erg fraai.

I love that machine!
Can't wait to pay her off and get her! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
Vandaag even mijn 9300 geformateerd. Men zei dat hij daar sneller van zou worden. Dat is ook zeker waar. Het enige lastige is dat je geen cd van Dell krijgt met daarop alle drivers, maar even 10 minuutjes op Dell.nl en je hebt alles binnen. Nu zit ik met 1 probleem.

Ik heb de laptop opnieuw geinstalleerd. In de setup heb ik ALLE partities verwijderd. Ik ging vervolgens opnieuw booten (met bios veranderd naar HDD als 1e boot natuurlijk) maar toen kwam er een beeld: welk besturingsysteem wilt u gebruiken?

1. Windows XP Professional
2. Windows XP Professional

Dus dit betekend dat ik altijd moet klikken om op te starten. Hoe the fuck kan het dat deze 'string' nog is blijven staan na de formattering? Ik weet dat als ik de bovenste gebruik, dat dan alles goed gaat en hij de juiste opstart. De 2e heb ik niet geprobeerd (ene kant durf ik het nog niet eens :)) Weet iemand hoe ik deze eruit kan krijgen? Dat hij gewoon niet de keuze geeft aan mij, want dit is wel heel vreemd en vooral vervelend. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Bij System Properties ga je naar 't tabblad Advanced.
Vervolgens klik je op Settings bij Startup and Recovery.
Je kunt nu of op Edit klikken en de string weg halen.
Of je zet het vinkje achter "Time to display list of operating systems" uit.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik de Dell TrueMobile™ 350 Bluetooth Module vergeten erbij te bestellen, nu heb ik geen bluetooth want bijbestellen kan niet!? Weet iemand waar ik de vervanger voor de Dell TrueMobile™ 350 Bluetooth Module kan vinden? Een stick of PCMCIA heb ik liever niet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Verdi is dit niks voor je ?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...2216&item=5194582194&rd=1
Zou hier in eerste instantie ook mijn XPS bestellen totdat Dell nederland nog is 100€ onder zijn prijs ging zitten.
Hij heb heel veel Dell onderdelen die je normaal niet los kan bijbestellen (Hij zegt dat ie tussenhandelaar is in Duitsland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
Darkwolf_1982 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:18:
Bij System Properties ga je naar 't tabblad Advanced.
Vervolgens klik je op Settings bij Startup and Recovery.
Je kunt nu of op Edit klikken en de string weg halen.
Of je zet het vinkje achter "Time to display list of operating systems" uit.

;)
Thnx bro!! Het werkte...vlekkeloze boot nu :) Het heeft me ongeveer 3 uurtjes total gekost om me hele systeempje lkkr te laten draaien. Format, install, installeren van allemaal progjes (handige dvd voor gemaakt), configureren van alle programma's, drivers installen en uiteindelijk: The Looks! Ik ben grote fan van eigen themes. Style XP enz :P Ik heb nu toch weer een heerlijke desktop..

Ik heb alleen nog een goede laptop muis nodig. (zit nu nog met touchpad) Ik blijf gewoon twijfelen tussen draadloos of draad. Ik wil wel eens een game spelen en af en toe photosoepen zit er ook wel is bij. Mouse-lag is daarbij het irritantste wat er is! Toch is zo'n draad ook weer een draad. Staat minder pro ;) Waarschijnlijk gaat het toch een goede microsoft muis worden (vin de MX518 van logitech wel goed, maar dat ding is lelijk |:( :X Waarom hebbe ze niet gewoon een normale zwarte paintjob erop gezet..lijkt net een meteoriet

Waar werken jullie eigelijk mee? Draad of draadloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Zelf heb ik gewoon een draadmuis voor mijn huidige laptop (en dus ook voor mijn toekomstige XPS 2).
Is ook makkelijker mee nemen.
Je hebt alsnog een draad tussen de reciever en de USB connectie.
En tja... "minder pro"... voor mijn PC heb ik een MX1000 van Logitech en voor mijn XPS 2 (die er al bling genoeg uit ziet dus wat maakt dat draadje nog uit :*) ) gewoon een MX310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Meer Informatie
Orderdatum:
Verwachtte afleverdatum: 13-5-2005
Pakbon (Elektronische kopie)
Uw order wordt klaargemaakt voor verzending

Gisterochtend stond me status op 1.
Gistermiddag op 2 + mail binnen dat de betaling was ontvangen en nu al op 4 en dat ie morgen geleverd gaat worden.
Dat lijkt me heel vaag aangezien het nu de 12de is en hij nog in ierland staat.
Iemand hier meer ervaring mee hoe dat in zijn werk gaat bij Dell ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:29
sjoerdrog schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:01:
[...]

Ik heb alleen nog een goede laptop muis nodig. (zit nu nog met touchpad) Ik blijf gewoon twijfelen tussen draadloos of draad. Ik wil wel eens een game spelen en af en toe photosoepen zit er ook wel is bij. Mouse-lag is daarbij het irritantste wat er is! Toch is zo'n draad ook weer een draad. Staat minder pro ;) Waarschijnlijk gaat het toch een goede microsoft muis worden (vin de MX518 van logitech wel goed, maar dat ding is lelijk |:( :X Waarom hebbe ze niet gewoon een normale zwarte paintjob erop gezet..lijkt net een meteoriet

Waar werken jullie eigelijk mee? Draad of draadloos...
Bedenk wel dat als je een draadloze neemt dat je dan nog steeds met een ontvangend gedeelte zit. misschien met een bluetooth muis niet, maar dat weet ik niet zeker. Plus als je zo'n usb stick ontvangertje hebt dat je dan vrij gemakkelijk je usbpoort kan vernaggelen. my 2 cents

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit met de DELL pixelgarantie?
Kan nergens op de DELL site hier een optie voor vinden (tijdens het bestellen)?

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
Welke processor kan ik het beste voor gaan? Beetje gamen, veel films en photoshop.

Bedankt.

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

yowen schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:00:
Welke processor kan ik het beste voor gaan? Beetje gamen, veel films en photoshop.

Bedankt.
Naargelang je budget, lijkt me. Met de 1,6 of 1,7 kun je, mits videokaart + ram voldoende zijn, heel behoorlijk gamen. Het maakt zeker verschil om een 1,86 of 2,13 te nemen, maar het prijsverschil is dermate groot dat je het beter in ram of video kan steken als je aan een beperkt budget zit.

Ik heb zelf de 1,86 gekozen, met 1x1024mb ram (de 533mhz bus heeft op het moment toch geen voordeel met dual channel) en een 7200 toeren 8mb cache harde schijf. Mijn ervaring is dat laptops het meeste snelheid verliezen op de harde schijf, die vooral in budgetnotebooks niet vooruit te trappen is. Als videokaart heb ik natuurlijk de ubergeile 6800 Go kaart genomen.

Ik draai half life 2 en andersoortige nieuwe games alsof het een high-end desktop was, zonder problemen, ook op de native resolutie van het o - zo - mooie truelife breedbeeldscherm, wat imo de meerprijs meer dan waard was/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
Ja ik ga zeker voor de Truelife panel.

Ik zat ook al te denken om een van de goedkopere processoren te nemen zodat ik de 6800 zou kunnen betalen. Leek me ook wel handig de beter batterij te nemen (6cell ipv 9cell) Dan houdt ie het wel aardig lang vol, niet?

(bedankt Thalan)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

yowen schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:50:
Ja ik ga zeker voor de Truelife panel.

Ik zat ook al te denken om een van de goedkopere processoren te nemen zodat ik de 6800 zou kunnen betalen. Leek me ook wel handig de beter batterij te nemen (6cell ipv 9cell) Dan houdt ie het wel aardig lang vol, niet?

(bedankt Thalan)
Die batterij is 50% extra stroom voor 12 euro extra, lijkt me een makkelijke keuze om te maken :D

Dan maar een week geen pizza eten ofzo :P

Ik heb hem vrij basic genomen verder, standaard wireless, geen bluetooth, wel met dvd brander natuurlijk, alhoewel ik die nog niet gebruikt heb.

Verder zou je kunnen besparen op de hd, 7200 is extreem en je zou in principe met een 4200 ook uit de voeten moeten kunnen, kies anders een middenweg van 5400 toeren, scheelt ook in warmte en stroomverbruik. 4200 is eigenlijk te gek voor deze tijd vind ik zelf.

De 100gb nam ik niet, omdat ik aan 60 genoeg moet hebben voor spellen en windows, de grote opslag (films/muziek) kun je beter op een externe schijf gooien, die zul je altijd nodig hebben, een grotere schijf dan 100 kun je toch niet krijgen in je laptop momenteel en dan zou het nog te weinig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
ja, 160 is al niet genoeg op mijn thuis computer. Heb er een 40gb ipod bij staan die maar 3gb aan muziek heeft en minstens 30gb aan andere prut >_<

In amerika waar ik hem ga kopen is het prijsverschil 100 dollar voor die betere batterij, weet je zeker dat die 12 euro klopt?

Hoeveel uur houdt die van jou het vol?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

yowen schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:14:
ja, 160 is al niet genoeg op mijn thuis computer. Heb er een 40gb ipod bij staan die maar 3gb aan muziek heeft en minstens 30gb aan andere prut >_<

In amerika waar ik hem ga kopen is het prijsverschil 100 dollar voor die betere batterij, weet je zeker dat die 12 euro klopt?

Hoeveel uur houdt die van jou het vol?
100 dollar voor een EXTRA batterij zul je bedoelen.

Op mijn factuur staat glashard 12 euro voor een upgrade van 6 cells naar 9 cells.

En met scherm vol open, geluid vol open, een divx film afdraaien doe ik ongeveer 2.5 uur. Scherm op half en beetje internetten e.d. doe ik 3 a 3.5 uur. In ultra stroom bespaar modus zou ik 4.5 uur moeten kunnen halen, maar ik heb het nog nooit geprobeerd, hij hangt meestal aan de stroom thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
ik heb nog een keer gekeken op de site van Dell:
6-cell Lithium Ion Primary Battery (53 WHr)
9-cell Lithium Ion Primary Battery (80 WHr) [add $99 or $3/month1]

Mag trouwens niet klagen, kan voor onder de 1600 dollar de 9300 krijgen met geforce 6800, zo'n trulife panel en de 9cell batterij.

Edit: HMM! De 9 cell los erbij is $129, kan ik net zo goed dat doen, heb ik twee batterijen.

[ Voor 15% gewijzigd door yowen op 12-05-2005 16:50 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

yowen schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:49:
ik heb nog een keer gekeken op de site van Dell:
6-cell Lithium Ion Primary Battery (53 WHr)
9-cell Lithium Ion Primary Battery (80 WHr) [add $99 or $3/month1]

Mag trouwens niet klagen, kan voor onder de 1600 dollar de 9300 krijgen met geforce 6800, zo'n trulife panel en de 9cell batterij.

Edit: HMM! De 9 cell los erbij is $129, kan ik net zo goed dat doen, heb ik twee batterijen.
Hm, je moet ze dan swappen want hij kan geen 2 accu's tegelijkertijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
jah, maar dan gebruik ik gewoon die 6cell als backup. Wat raar gedaan die prijsverschillen.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik kreeg vorige week een mailtje van een Futuremark gebruiker, die wilde weten hoe ik mijn 3dmark scores heb weten te boosten :P

http://service.futuremark.com/compare?2k1=8517594

Ik haalde blijkbaar 2000 punten meer dan hem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
Kwam net op een ander forum een topic tegen over het overclocken van je 9300 of XPS.
Het schijnt dat je een 1.6ghz 400fsb cpu moet aanschaffen via ebay ofz... Je 533fsb cpu verkoop je gewoon of bewaar je, want de overclock werkt alleen met een 400fsb cpu!

Hoe?
Je trekt de laptop open en haalt de processor eraf. Vervolgens moet je een heel klein metaaldraadje in 2 'pin-holes' stoppen op een bepaalde plek. Een soort jumper idee. Daarna doe je de 'nieuwe' 1,6ghz 400fsb erop. (met goede koelpasta ertussen natuurlijk)

Je laptop wordt nu gefopt, waardoor hij denkt dat het een 533fsb met 2,13ghz is!!! 8)7 _/-\o_
Al verscheidene mensen hebben het geprobeerd en bij allen is deze OC succesvol. Je moet even je systeem testen met Prime95..maar bij de meeste was het systeem gelijk stabiel :)

Ik vond het zelf zeer interessant klinken. Er is zelfs een gast geweest die een 1.8ghz 400fsb cpu 'gefopt' heeft op deze manier. Zijn XPS liep vervolgens op 2,4ghz en volledig stabiel!! Hoe vet gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
sjoerdrog schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 16:52:
Kwam net op een ander forum een topic tegen over het overclocken van je 9300 of XPS.
Het schijnt dat je een 1.6ghz 400fsb cpu moet aanschaffen via ebay ofz... Je 533fsb cpu verkoop je gewoon of bewaar je, want de overclock werkt alleen met een 400fsb cpu!

Hoe?
Je trekt de laptop open en haalt de processor eraf. Vervolgens moet je een heel klein metaaldraadje in 2 'pin-holes' stoppen op een bepaalde plek. Een soort jumper idee. Daarna doe je de 'nieuwe' 1,6ghz 400fsb erop. (met goede koelpasta ertussen natuurlijk)

Je laptop wordt nu gefopt, waardoor hij denkt dat het een 533fsb met 2,13ghz is!!! 8)7 _/-\o_
Al verscheidene mensen hebben het geprobeerd en bij allen is deze OC succesvol. Je moet even je systeem testen met Prime95..maar bij de meeste was het systeem gelijk stabiel :)

Ik vond het zelf zeer interessant klinken. Er is zelfs een gast geweest die een 1.8ghz 400fsb cpu 'gefopt' heeft op deze manier. Zijn XPS liep vervolgens op 2,4ghz en volledig stabiel!! Hoe vet gewoon.
Heb je ook een link naar dat forum? Klinkt wel leuk, maar dan moet je wel weten welke pinnetjes je moet verbinden ;)

Misschien iets om binnen een paar maand te proberen, maar momenteel houd ik het toch bij mijn gewone proc.
Is warmte eigenlijk geen probleem? Ik denk dat die dan toch wel wat warmer gaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Er staat nog meer leuks, naast de overklokacties! Namelijk: onderklokken B) Mijn i9300 blaast continu aangesloten op het net. Maar je kan ook je vriendje lager klokken met behulp van wat software. Zo kan je je systeem een stuk stiller maken...

http://notebookforums.com/forumdisplay.php?f=153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
Dacht dat ik niet mocht doorlinken naar andere forums..maar oki :)

http://notebookforums.com/showthread.php?t=80879
Thats the one... Best wel interessant..maar wat ik me nog afvraag..moet je de pinnetjes gewoon doordrukken tussen dat metaal..of moet je de pinnetjes die van je proc, die in die 2 gaatjes moeten gewoon afbreken? Lijkt mij niet namelijk...

Ow en wat kost een 1,6ghz 400fsb mhz tegenwoordig? Want als het misgaat...jammer dan sloop je die proc, maar als het goed gaat. Hoppa!! 2,13ghz en een 1,86ghz 533fsb proc over om zelfs te kunnen verkopen ofz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Op eBay ongeveer $45,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
sjoerdrog schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 19:03:
Ow en wat kost een 1,6ghz 400fsb mhz tegenwoordig? Want als het misgaat...jammer dan sloop je die proc, maar als het goed gaat. Hoppa!! 2,13ghz en een 1,86ghz 533fsb proc over om zelfs te kunnen verkopen ofz :P
Die processor maak ik me eigenlijk nog niet zo druk om, 't is eerder als er iets misloopt met de laptop dat het een probleem is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
ComBax schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 19:21:
[...]

Die processor maak ik me eigenlijk nog niet zo druk om, 't is eerder als er iets misloopt met de laptop dat het een probleem is :?
Ja daar zat ik ook al om te denken. Ik heb op het andere forum al gevraagd wat er mogelijk kon gebeuren als de mod niet goed zou gaan. Want even mijn laptop van meer dan 2000 euri's naar god helpen heb ik ook niet echt zin in!! Daar staat tegenover dat al best veel mensen de mod hebben gedaan en ik gewoon nog geen reacties heb gezien van: Fuccckkkk...me flaptop is kaput :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Weet iemand hoe het precies met de bezorging van UPS ?
Al 2 dagen is UPS in bezit van mijn XPS en vanmorgen was het hele zooitje (3 dozen) in EINDHOVEN, BEST.
Nu staat het ineens in LESQUIN CEDEX, FR
Raar gedoe ik had hem vandaag makkelijk kunnen krijgen :P , maar dat word wachten tot dinsdag misschien zelfs wel woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
SteveV schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 20:05:
Weet iemand hoe het precies met de bezorging van UPS ?
Al 2 dagen is UPS in bezit van mijn XPS en vanmorgen was het hele zooitje (3 dozen) in EINDHOVEN, BEST.
Nu staat het ineens in LESQUIN CEDEX, FR
Raar gedoe ik had hem vandaag makkelijk kunnen krijgen :P , maar dat word wachten tot dinsdag misschien zelfs wel woensdag.
De mijne heeft dinsdag de fabriek verlaten en is donderdag op de middag geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

ComBax kreeg je vantevoren nog bericht of kon je zien via de UPS tracker dat ze die dag langskwamen ?
Anders zorg ik ervoor dat er iemand in huis is de dag dat ze zeggen dat ie gebracht gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
SteveV schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:10:
ComBax kreeg je vantevoren nog bericht of kon je zien via de UPS tracker dat ze die dag langskwamen ?
Anders zorg ik ervoor dat er iemand in huis is de dag dat ze zeggen dat ie gebracht gaat worden.
Het was op de geschatte leverdag die op de site van Dell zelf stond.
Op de UPS-site was de status die dag 'out for delivery' of iets in die trand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ok thx alleen denk ik dat de geschatte dag van Dell het niet gaat worden aangezien dat schommelt tussen morgen de 14de (UPS werkt niet op zaterdag) en maandag de 16de (2de pinksterdag).
Ik hou de UPS site wel in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om een inspiron 9300 met een geforce 6800 ultra ipv. go te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 11:21:
is het mogelijk om een inspiron 9300 met een geforce 6800 ultra ipv. go te bestellen?
Je kan altijd eens bellen, maar ik denk van niet.
Waarom zou je ook? Pak dan gewoon die XPS... Als je wat aandringt komt de prijs zeker in de buurt van de Inspiron met GeForce 6800 go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
maar dan heb je geen 17 inch breedbeeld, die XPS is toch 15.4 inch?

Ik vraag me af als ik mijn 9300 koop (weet het nog niet helemaal zeker) of ik dan nog wel thuis een CRT of desktop computer nodig zal hebben. Waarschijnlijk wel, vawege opslagruimte. maar dan misschien ook wel weer niet >_<, meeste ruimte gaat bij mij verloren aan films en die kan ik gewoon op zo'n usb ding gooien.

Ik heb mijn huiding 19 inch CRT gekocht om wat "desktop real estate" te hebben. Die 9300 heeft daar genoeg van.

Hoe vinden jullie de 9300 vergelijken met een mid/high-end CRT vergelijken? Ik denk dat ik mijn Samsung 959NF toch wel een hele goede CRT mag noemen. Zal ik vooruit of achteruit gaan?

[ Voor 30% gewijzigd door yowen op 14-05-2005 17:39 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

yowen de 9300 heeft bijna dezelfde specs (ligt eraan hoe je hem configureerd)
maar alleen de XPS is uitgerust met een 6800 go Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
yowen schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:37:
maar dan heb je geen 17 inch breedbeeld, die XPS is toch 15.4 inch?
Toch wel, XPS en Inspiron zijn beide 17" breedbeeld.
Het voornaamste verschil is de grafische kaart, verder zijn beide toestellen (op het uiterlijk na) bijna identiek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
Waarschijnlijk ga ik komende week de 9300 bestellen maar had toch nog 2 vraagjes:

Ik heb een paar dagen geleden gevraagd of iemand misschien een foto kon posten van de Targus Style en Comfort backpack die besteld kan worden bij de 9300 en xps. Zou iemand dit nog kunnen doen of kunnen jullie vertellen wat je ervaringen met je backpack zijn.

Jullie hebben het er over dat je in ieder geval moet bellen in verband met korting. Mijn vraag is hoe dit ongeveer in zn werk gaat. Krijg je een offertje, moet je die aanvragen, moet je erg aandringen enz.

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

buttonfreak85 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 14:05:
Waarschijnlijk ga ik komende week de 9300 bestellen maar had toch nog 2 vraagjes:

Ik heb een paar dagen geleden gevraagd of iemand misschien een foto kon posten van de Targus Style en Comfort backpack die besteld kan worden bij de 9300 en xps. Zou iemand dit nog kunnen doen of kunnen jullie vertellen wat je ervaringen met je backpack zijn.

Jullie hebben het er over dat je in ieder geval moet bellen in verband met korting. Mijn vraag is hoe dit ongeveer in zn werk gaat. Krijg je een offertje, moet je die aanvragen, moet je erg aandringen enz.

Alvast bedankt _/-\o_
Ik heb ook gebeld met Dell en gezegd dat ik een aantal notebooks op het oog had maar dat de XPS (in mijn geval dan) toch wel mijn voorkeur had en de andere notebooks ook zeer interessant waren aangezien deze goedkoper waren.
Ik heb gevraagd of ze me een offerte konden maken met een goedkopere prijs, omdat ik het toch veel geld vond.

Oh tipje maak even vantevoren de config die je wilt hebben zodat je niet al te lang aan de lijn hangt met Dell.

Na 15 minuten ofzo had ik een offerte in mijn mailbox met een prijs die 400€ onder de website prijs ging.Vervolgens heb ik terug gemailed naar die persoon en gezegd dat ze de Dell Media Center Deluxe en een usb key bij moest doen dan had ze een Deal.
Weer 15 minuten later een aangepaste offerte in de mail voor dezelfde prijs.
De prijs die je uiteindelijk afspreekt was bij mij inclusief bezorg kosten etc.
Let er ook op dat de offerte die ze voor je maken 1 dag geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
Ik ga in amerika naar college, dus ik krijg hun student discount. Daardoor wordt de prijs ook al flink lager.

Zou iemand mij nog kunnen vertellen hoe het scherm van de 9300 vergelijkt met een CRT? Klopt het om te zeggen dat CRT's over het algemeen nog steeds beter zijn dan TFT panels of laptops?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
SteveV schreef op zondag 15 mei 2005 @ 14:15:
[...]

Ik heb ook gebeld met Dell en gezegd dat ik een aantal notebooks op het oog had maar dat de XPS (in mijn geval dan) toch wel mijn voorkeur had en de andere notebooks ook zeer interessant waren aangezien deze goedkoper waren.
Ik heb gevraagd of ze me een offerte konden maken met een goedkopere prijs, omdat ik het toch veel geld vond.

Oh tipje maak even vantevoren de config die je wilt hebben zodat je niet al te lang aan de lijn hangt met Dell.

Na 15 minuten ofzo had ik een offerte in mijn mailbox met een prijs die 400€ onder de website prijs ging.Vervolgens heb ik terug gemailed naar die persoon en gezegd dat ze de Dell Media Center Deluxe en een usb key bij moest doen dan had ze een Deal.
Weer 15 minuten later een aangepaste offerte in de mail voor dezelfde prijs.
De prijs die je uiteindelijk afspreekt was bij mij inclusief bezorg kosten etc.
Let er ook op dat de offerte die ze voor je maken 1 dag geldig is.
Mijn voorkeur ligt ook bij de XPS alleen vind ik hem zonder acties veel te duur. Ik zit er aan te denken om te vragen of ze voor de xps dezelfde acties als bij de 9300 toe willen passen + 3 jaar CAR. Dan zou de prijs van mijn config op 2326 euro uit komen wat ik acceptabel vind. Mag ik vragen wat jou config + prijs is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Hier mijn config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
XPS X-treme N05XP5
Inspiron XPS-2 Pentium M 760 ( 2.0GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB)
17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife
European - Power Cord
512MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x256)
80GB (5,400rpm) IDE Hard Drive
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software
Record Now and My DVD Software
130W AC Adapter
80Whr 9 Cell LI-ION Primary Battery
Inspiron XPS Gen 2 Nylon Backpack
NVIDIA Geforce Go 6800 ULTRA with 256MB DDR video memory
Integrated 5 Watt subwoofer (internal speaker amplifier) with bass reflex port
European - Midnight Grey Dell A425 Speaker
Internal 10/100/1000 Gigabit Ethernet NIC
EURO - Intel ProWireless 2915 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Software Drivers
Resource CD
English - Microsoft XP Pro SP2 including Media
English - Microsoft Works 7.0
No Dell Support
English - Paint Shop Photo Standard Album - Trial Version
Dell Media Experience 3.0 Delux - Inspiron
English - Paint Shop Pro Try and Buy 8.0
English - Adobe Reader 6.0
English - McAfee Security Centre V6.0 90 day Trial Version
No Warranty Upgrade
Base Warranty
1Y NBD (Next Business Day) On-site
Inspiron Order - Netherlands

Dit alles voor de prijs van 2200€ inclusief transport etc.
Het is een vrij standaard configuratie, geheugen heb ik ook bij een ander bedrijf besteld 2x512mb kingston voor 135€ inc verzend kosten (scheelt aanzienlijk invergelijking met Dell 369€ extra voor 512mb upgrade!!)
Je kan altijd nog proberen om er 3 jaar CAR van te maken.
Ik ga een garantie bij een extern bedrijf bij nemen aangezien dit ook goedkoper is als bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
SteveV schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:41:

Het is een vrij standaard configuratie, geheugen heb ik ook bij een ander bedrijf besteld 2x512mb kingston voor 135€ inc verzend kosten (scheelt aanzienlijk invergelijking met Dell 369€ extra voor 512mb upgrade!!)
Waar heb je dat geheugen besteld? Ik zit er ook aan te denken om toch maar al te upgraden naar 1 gieg (nu 512 om de prijs nog wat te drukken bij de onderhandelingen: ik doe er wat af, nu mogen jullie ook een goed stuk van de prijs doen ;) Is redelijk goed gelukt). €135 is echt geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
ComBax schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:35:
[...]

Waar heb je dat geheugen besteld? Ik zit er ook aan te denken om toch maar al te upgraden naar 1 gieg (nu 512 om de prijs nog wat te drukken bij de onderhandelingen: ik doe er wat af, nu mogen jullie ook een goed stuk van de prijs doen ;) Is redelijk goed gelukt). €135 is echt geen geld.
Hier ben ik ook zeker in geinteresseerd want die 369 euro voor 512 mb extra vind ik ook echt belachelijk veel. Helaas heb ik dit wel nodig voor het snel renderen van oa 3d modellen en cad tekeningen.

Zou je misschien ook kunnen zeggen wat voor garantie en bij welk bedrijf je die gaat afsluiten? Als het idd minder is als bij Dell is dat ook weer mooi meegenomen en kan ik tijdens onderhandeling met dell nog wat lager gaan zitten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
buttonfreak85 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 17:00:
[...]

Hier ben ik ook zeker in geinteresseerd want die 369 euro voor 512 mb extra vind ik ook echt belachelijk veel. Helaas heb ik dit wel nodig voor het snel renderen van oa 3d modellen en cad tekeningen.

Zou je misschien ook kunnen zeggen wat voor garantie en bij welk bedrijf je die gaat afsluiten? Als het idd minder is als bij Dell is dat ook weer mooi meegenomen en kan ik tijdens onderhandeling met dell nog wat lager gaan zitten >:)
Kingston geeft levenslange garantie. Blijkbaar verloopt die in Europa wel via de verkoper, dus het zou wel handig zijn moest die positieve referenties in de pricewatch hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Het geheugen heb ik hier besteld.

Dit geheugen gaat goed werken met de 9300/XPS Gen 2 Dell`s dit heb ik opgezocht op notebookforums en daar zijn genoeg mensen die het hebben draaien zonder errors.
En op de site staat "Garantie: LIFE " dus dat is mooi meegenomen.

Over dat externe bedrijf voor aanvullende verzekering/garantie ben ik nog niet helemaal uit zat eerst te kijken bij mahe (150€ als ik het goed heb) maar ga toch eerst even vragen dinsdag bij mijn eigen tussenpersoon of hij wat voor me kan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door SteveV op 15-05-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
Weet iemand of het mogelijk is om ipv 2x256 1x 512 mb geheugen te krijgen van dell? :? Als dat zou kunnen kan ik er zelf voor ongeveer 75 euro 1x512 bij prikken en ben dan nog goedkoper uit, want aan 1024 heb ik meer dan genoeg en is het tevens nog steeds duel channel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
buttonfreak85 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:06:
Weet iemand of het mogelijk is om ipv 2x256 1x 512 mb geheugen te krijgen van dell? :? Als dat zou kunnen kan ik er zelf voor ongeveer 75 euro 1x512 bij prikken en ben dan nog goedkoper uit, want aan 1024 heb ik meer dan genoeg en is het tevens nog steeds duel channel. :)
Jep, ik heb 1x512Mb. Even op letten dat het goed staat in je offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
SteveV schreef op zondag 15 mei 2005 @ 17:39:
Het geheugen heb ik hier besteld.

Dit geheugen gaat goed werken met de 9300/XPS Gen 2 Dell`s dit heb ik opgezocht op notebookforums en daar zijn genoeg mensen die het hebben draaien zonder errors.
En op de site staat "Garantie: LIFE " dus dat is mooi meegenomen.
Zou het ook lukken door zo maar één latje te bestellen en bij te steken?
Ik heb immers al 512Mb zitten en het zou nogal belachelijk zijn om 2x512Mb te kopen om er dan weer één te verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
ComBax schreef op maandag 16 mei 2005 @ 14:30:
[...]

Zou het ook lukken door zo maar één latje te bestellen en bij te steken?
Ik heb immers al 512Mb zitten en het zou nogal belachelijk zijn om 2x512Mb te kopen om er dan weer één te verkopen...
Hier zat ik ook aan te denken. Weet iemand of het precies dezelfde type's moeten zijn om dual channel te behouden? Ik dacht wel dat het 2 dezelfde groote's moesten zijn.

Heeft verder echt niemand iets te vertellen over zijn/haar backpack? Ik zou erg geholpen zijn met een foto van die targus style and comfort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ik weet niet of je zomaar 2 verschillende latjes naast elkaar kan draaien.
Of het gaat werken is denk ik gewoon proberen, we kunnen afspreken dat je 1 van mijn dimm`s even test mits je niet tever van me vandaan woont. (Ikzelf zit in regio Nijmegen)

[ Voor 7% gewijzigd door SteveV op 16-05-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
Ik woon ik Nieuwerkerk a/d IJssel, vlak bij Rotterdam. Probleem is alleen dat ik waarschijnlijk komende week een lappie ga bestellen en hem dus voorlopig nog niet heb. Ik weet bijna zeker dat het wel zou moeten lukken maar dus ook niet helemaal zeker....

Misschien iemand anders die hier ervaring mee heeft en ons hier uitsluitsel over kan geven? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om dual channel te draaien heb je 2 reepjes nodig die 100% hetzelfde zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:34:
om dual channel te draaien heb je 2 reepjes nodig die 100% hetzelfde zijn
Maar dual channel heeft in de Chipset van deze dell geen zin, in de hele sonoma lijn zelfs niet, omdat de bus net zo snel draait als het geheugen. Dubbele snelheid op je geheugen maakt nog steeds 533x2=1066 op een 533 bus.

Er is alleen een klein snelheidsverschil wanneer je onboard video en dus shared geheugen hebt, maar dat heeft deze dell niet.

Ik heb gewoon 1 x 1024 erin zitten, met ruimte voor uitbreiden dus :)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste