Het grote DELL Inspiron 9300 topic !

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.704 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 01:44:
[...]

Hahahaha,.......volgens mij hou jij wel van knippen en plakken, hè..!? :D
Hmmmm, valt dat zo sterk op }:O }:O }:O }:O }:O ;)
Tjah, ik heb nu ook geen hopen tijd, dus, eff CTRL-C en CTRL-V van mijn startpost....

BTW Deze vind ik de mooiste foto:
Afbeeldingslocatie: http://users.simpy.be/inspiron9300/images/M4110015.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Ik heb speedswitchxp geinstalleerd en die werkt goed, alleen springt nu het dell quickset profiel steeds op "maximum battery" ipv mijn eigen ingestelde profiel. Weet iemand of dit te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SIMPY.be schreef op zondag 17 april 2005 @ 10:26:
[...]

Hmmmm, valt dat zo sterk op }:O }:O }:O }:O }:O ;)
Tjah, ik heb nu ook geen hopen tijd, dus, eff CTRL-C en CTRL-V van mijn startpost....

BTW Deze vind ik de mooiste foto:
Nee, wat ik eigenlijk bedoel is dat de teksten op je homepage compleet gekopiëerd zijn van Dell's website. :/
Wel jammer, want voor de rest ziet het er wel netjes en overzichtelijk uit, hoor..! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog iemand die gek wordt van het wachten. Op 9 april is m'n 9300 verstuurd, op 12 april in het UPS depot aangekomen, vanaf dat ogenblik is de status "out for delivery". Nu, 6 dagen later, ben ik maar eens gaan bellen met UPS. Die verwijzen mij door naar Dell. Dus gebeld met Dell. De vriendelijke dame die mij tewoord stond, zei dat er een onderzoekje gestart wordt om te kijken waar het pakketje nu is. Dat onderzoekje kan 3 dagen duren volgens Dell. Als daar uit komt dat het pakketje zoek is, zullen ze een nieuwe order gaan plaatsen.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mijne is juist binnen se
ik herinner me dat er mensen waren die een nederlandse xp wouden. Wel ik heb een engelse besteld en krijg een nederlandse. Volgens mij vlammen ze er ginder in wat bij de hand ligt
greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
..En pas vandaag gaan de papieren naar Comfortcard.
Om de ellende (en vertraging) nog verder op te laten lopen: Ik ben de envelop kwijt waarin ik het terug moet sturen... 8)7

Met een beetje geluk heb ik op deze manier mijn XPS Gen II binnen wanneer de 3rde generatie geintroduceerd zal worden............. |:(

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
hier blijft de miserie ook verder duren...mijn 9300 bestelling is nu terug ingevoerd door een verantwoordelijke die er een spoed-bestelling van kon maken, maar nu krijgen ze mijn creditcard betaling er niet door, waardoor systeem in fase 1 blijft staan.mijn cc is nochtans al aangerekend maar ze vinden het daar niet terug. ze begrijpen het bij Dell niet en zoeken het uit... 4 weken and counting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
3Dkaart over/under clocken
Er zijn voor de 3d kaart div. instellingen doen, bijv. performance, balanced, max battery. Nu ben ik bezig met coolbits om de performance mode te overclocken en de battery mode te downclocken. Dat lukt aardig en met downclocken gaat de temparatuur gelijk 2 graden omlaag!

Alleen wil hij de overclock van de performance mode niet binden; hij staat elke keer als ik het menu open weer op default waarden. Is het iemand wel gelukt om over en down te clocken?
En hoe heb je dat opgelost icm. de powermizer in de forceware drivers?
Hebben jullie ook eigen clocksnelheden kunnen binden aan de powermizer performance, balanced, max battery instellingen?

Battery duur?
Ik heb mijn laptop sinds vrijdag binnen maar ik vind de battery duur tegen vallen. Ik heb Speedswitchxp er op staan die 'm netjes richting de 20mhz clockt in iddl. Ook heb ik de 3d kaart gedownclockt naar 80core/400 mem. mhz. en in battery mode gezet. Ook het display staat de brigtness laag en de wireless kaart uit. Ik heb de 9cell accu (staat er ook op). Zijn er meer mensen met deze ervarigen? Ik las namelijk dat in een review 4 uur op een 6cell was gehaalt, hoe krijg je dat voor elkaar? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 06:48

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Lennart_1337 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:26:
3Dkaart over/under clocken
Er zijn voor de 3d kaart div. instellingen doen, bijv. performance, balanced, max battery. Nu ben ik bezig met coolbits om de performance mode te overclocken en de battery mode te downclocken. Dat lukt aardig en met downclocken gaat de temparatuur gelijk 2 graden omlaag!

Alleen wil hij de overclock van de performance mode niet binden; hij staat elke keer als ik het menu open weer op default waarden. Is het iemand wel gelukt om over en down te clocken?
En hoe heb je dat opgelost icm. de powermizer in de forceware drivers?
Hebben jullie ook eigen clocksnelheden kunnen binden aan de powermizer performance, balanced, max battery instellingen?

Battery duur?
Ik heb mijn laptop sinds vrijdag binnen maar ik vind de battery duur tegen vallen. Ik heb Speedswitchxp er op staan die 'm netjes richting de 20mhz clockt in iddl. Ook heb ik de 3d kaart gedownclockt naar 80core/400 mem. mhz. en in battery mode gezet. Ook het display staat de brigtness laag en de wireless kaart uit. Ik heb de 9cell accu (staat er ook op). Zijn er meer mensen met deze ervarigen? Ik las namelijk dat in een review 4 uur op een 6cell was gehaalt, hoe krijg je dat voor elkaar? >:)
Volgens mij trekt jouw machine sowieso meer stroom door de ledjes, al zul je die waarschijnlijk uitgezet hebben wanneer dat mogelijk was/is. Je had gewoon genoegen moeten nemen met de 9300 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Ik jeb de ledjes uitstaan maar ik vind het wel vreemt dat ik maar 2,5 uur er mee doen, zoveel verschil zit er toch niet tussen en i9300 en de xps gen2? :X (zeker nu ik mijn video kaart terug geklokt heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
die leds gaan geen verschil maken, die gebruiken quasi niks van stroom. 2,5u op batterij is eigenlijk al vrij lang voor zo'n snelle laptop. vooral de WiFi kaart kan wel stroom vreten, die al eens uitgezet?

on a positive note : mijn 9300 staat nu al sinds vanmiddag 14u in "productie - fase 3", dus met beetje geluk volgende week hier hé :) duimen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Ik heb wifi ook uitstaan in die 2,5 uur ledjes ook (zijn meerdere ledjes per opening en ook nog aardig fel wat dus het kan wel iets schelen denk ik).

Maar ik ga de battery ff ontladen en daarna weer opladen kijken of het al beter word. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
woohoo! status staat nu op 4 (verpakking). eta 21/4 !
blijkbaar bestaat er bij Dell dus wel degelijk een spoedorder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Lennart_1337 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:19:
Ik heb wifi ook uitstaan in die 2,5 uur ledjes ook (zijn meerdere ledjes per opening en ook nog aardig fel wat dus het kan wel iets schelen denk ik).

Maar ik ga de battery ff ontladen en daarna weer opladen kijken of het al beter word. :)
Max 1 keer per maand echt ontladen. Rest van de keren opladen beginnen vanaf 40 procent.

Die regel is mij nog niet zo lang bekend, als ik een bron had gaf ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Ben de envelop kwijt om die Comfort Card papieren te versturen.
Volgens mij wordt het echt deze kerst dat ik mijn XPS 2 ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor alle wachtenden onder jullie, maar....
MIJN XPS 2 IS ER...!! :*) 8)

Ik moet zeggen dat het het wachten heel erg waard was....hij is namelijk VET..! _/-\o_
Hier kun je ze bezichtigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
proficiat! graag eerste indrukken als je er wat mee hebt gespeeld. mijn 9300 is onderweg maar tracking nummer klopt langs geen kanten, want als ik tracking info ga opvragen dan krijg ik een "DELIVERED" systeem dat in Italie is geleverd op 30 oktober 2003!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:11:
proficiat! graag eerste indrukken als je er wat mee hebt gespeeld. mijn 9300 is onderweg maar tracking nummer klopt langs geen kanten, want als ik tracking info ga opvragen dan krijg ik een "DELIVERED" systeem dat in Italie is geleverd op 30 oktober 2003!
Dank je..!.....enne...maak je geen zorgen.....dat had ik ook..!
Ik had een Delivered status van 5 februari 2004 New York..!!....maar 3 dagen later werd die bezorgd.
Komt ècht goed..! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:08:

Max 1 keer per maand echt ontladen. Rest van de keren opladen beginnen vanaf 40 procent.

Die regel is mij nog niet zo lang bekend, als ik een bron had gaf ik het.
Die regel van optimale batterijlading komt hiervandaan: http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm. Dat zijn mensen die naar het schijnt erg veel van batterijen weten. Hierop staat een tabel met de verschillende batterijen en hun ideale lading. Hier staat nog meer info http://www.batteryuniversity.com/partone-23.htm. Ik heb 'm ook ooit es van iemand doorgekregen. :) Pass on the knowledge (8>

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Ik zit nu lekker al 45 min. buiten in het zonnetje maar hoe ik scherm ook draai ik blijf mezlef zien op het scherm :p . Als ik het scherm een beetje naar achteren kantel is het wel minder en met de brightness op maximaal is het wel werkbaar. Volgende keer zoek ik wel ff een parasol ;) .

En ik doe nu 20. min langer met de accu dan toen ik 'm kocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik wacht nog altijd op een offerte :(
Via mijn studentenvereniging heb ik nog wat extra korting op dell-laptops. Ze hebben vorige week vrijdag mijn config doorgestuurd, maar ik heb nog steeds geen antwoord. Zelf bellen naar hun account manager gaat blijkbaar niet. Gemakkelijk, snel, easy as Dell. Yeah, right :(
Als'k niet mag bellen, dat ze hun offertes dan wat rapper doormailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil graag mijn 9300 lappie formateren om de zaak schoon, zonder alle extra's van Dell, opnieuw te installeren. Heeft iemand dit al eens gedaan zonder problemen? Zo ja, graag enige tips waar ik op moet letten.

e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Ik heb 'm geformateerd!

Ik had speedstep er op gezet en na wat gekloot ging die niet harder meer dan 60 mhz!
Dus de hele hap eraf en nxp erop, daarna cdriver cd erin en het werkte weer. Alleen de microfoon ingang krijg ik niet aan de praat, misschien weert iemand andere drivers die beter werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

http://support.dell.com/support/downloads daar staan misschien betere. nieuwere, en dan niet nederlands maar gewoon engels selecteren voor de nieuwste

formatteren is geen probleem, om problemen te voorkomen doe je de eerste in volgorde:

1 Notebook System Software
2 Intel Chipset driver
3 Videokaart
4 rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dit al eens eerder gevraagd maar er nog geen antwoord op gekregen. Heeft de inspiron 9300 een line-in ? Er staat op de website alleen maar een microfoon ingang (mono). Zou deze via jack-sensing misschien ook een line-in kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vorige week helemaal blij met mijn XPS 2 tot het moment dat ik donkere vlekken links in mijn beeldscherm zag. In het begin dacht ik van ja het zal wel wennen zijn!

Maar ik bleef mijn eigen er maar aan het irriteren en dus dacht ik van: Ik zal toch maar weer even
naar Dell bellen. Na 1 uur bellen en 3 customer care medewerkers zei ze eindelijk "Ik plaats wel een nieuwe order meneer".

Voor een laptop van deze prijs mag je toch wel een goed scherm verwachten niet dan!!!

Maar toch wilde ik Dell bedanken voor deze handelswijze.

Nu maar hopen dat ik niet weer een maand of zo moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist gebeld door Dell. M'n 9300 is inderdaad verloren gegaan bij UPS :( (zal wel weer bij iemand thuis staan, "van de vrachtwagen gevallen"). Dus nu kan ik het hele circus weer van voren af aan doorlopen, dit keer is het echter een spoedorder. Ik ben benieuwd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:03
Duur geintje voor Dell.

Succes met wachten, dat is niet mijn sterkste kant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
mijn 9300 is er eindelijk! ben ik wat blij... nog geen tijd gehad om deftig te testen, zie later wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:55:
Ik had dit al eens eerder gevraagd maar er nog geen antwoord op gekregen. Heeft de inspiron 9300 een line-in ? Er staat op de website alleen maar een microfoon ingang (mono). Zou deze via jack-sensing misschien ook een line-in kunnen zijn ?
Full duplex stereo 18-bit ADC and 20-bit DAC
AC'97 rev 2.2-compliant
SigmaTel Surround (SS3D) Stereo Enhancement
90 dB SNR line-line
No internal microphone
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:24:
Zojuist gebeld door Dell. M'n 9300 is inderdaad verloren gegaan bij UPS :( (zal wel weer bij iemand thuis staan, "van de vrachtwagen gevallen"). Dus nu kan ik het hele circus weer van voren af aan doorlopen, dit keer is het echter een spoedorder. Ik ben benieuwd.......
ah, en weer een total loss. wat toevallig. is gewoon secundaire arbeidsvoorwaarde bij UPS als je het mij vraagt. Bij de sollicitatie:

"en na je proeftijd mag je zelf een laptop uitzoeken"

[ Voor 39% gewijzigd door Pixal op 22-04-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:25:
mijn 9300 is er eindelijk! ben ik wat blij... nog geen tijd gehad om deftig te testen, zie later wel
Dus dinsdag in productie, en vrijdag geleverd, das 3 dagen.....netjes. Hopen dat het hier ook zo snel gaat....en dat ie niet weer gejat wordt bij UPS (tenminste, dat is wat ik denk dat er gebeurt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
ben laptop nu net halfuurtje aan het testen. wat een zalig ding man! enige minpuntjes tot nu toe zijn het franse toetsenbord (een belgisch toetsenbord bestaat blijkbaar niet bij Dell) en de klote-soft die Dell meelevert (maar deze week installeer ik toch blanco xp).

nu beke benchmarken. o, en de blabla op forums over dit wugxa
+ scherm...dikke zever. zalig scherm. niks op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Heb vandaag mijn Inspiron 9300 besteld :)
Wordt binnen 7 à 10 werkdagen geleverd zei ze. Betaling is al in orde (lang leve VISA :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
rare is dat tijdens productie mijn visa al voor bedrag was aangerekend maar nu ik de laptop heb, staat visa niet aangerekend en is er niks van mijn rekening gegaan (??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
lapino schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 20:29:
rare is dat tijdens productie mijn visa al voor bedrag was aangerekend maar nu ik de laptop heb, staat visa niet aangerekend en is er niks van mijn rekening gegaan (??)
Dat zou wel een leuke meevaller zijn :)
Maar kan het niet zijn dat je eind van de maand betaald hebt met visa? Dan kan er wel een tijd tussen de betaling en de effectieve afrekening zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Echt een mooi ding. Met een beetje mazzel kan ik hem maandag via de baas bestellen. Ik heb nu de N04932 geconfigureerd (welke met mijn config €239,- goedkoper uitkomt dan de N04931 :X). En een verzoek naar de account manager gemaild om een offerte te sturen waarin een 60Gb 7200rpm hd wordt opgenomen i.p.v. de 100Gb 4200rpm. Met een beetje mazzel kom ik dan uit op € 1760,- excl. alles voor deze configuratie:

Intel ®Pentium ®M Processor 770 (2.13 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
NL - Microsoft® Windows® XP Professional, SP2
512MB 533MHz DDR II RAM (1x512)
256MB NVIDIA®GeForce™ 6800 Go graphics card, PCI-Express
60GB (7.200rpm) IDE harde schijf
8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
NL - Microsoft® Works 7.0 (OEM)
1 Jaar CAR (Collect and Return)
Primaire 9 Cell 80 WHr batterij
17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife™

Game on })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
voor gamen zou ik je toch aanraden ipv die 2.13 de 2ghz te nemen en dan 1gb ram ipv 512mb ram. die snellere cpu ga je écht niet merken, maar 512mb ram extra wél

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Goeie tip :)
Dan zou ik op € 1490,- uitkomen. Over het geheugen had ik het volgende bedacht... Een kleine speurtocht leerde me echter al dat 512Mb voor dit beestje elders geen € 130,- hoeft te kosten zoals bij Dell. Deze schaf ik dus los bij een ander aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Fok Comfortcard....
Ik heb hem gecanceled... en ik spaar wel ff door totdat ik het bedrag "handje contantje" in een keer kan overschrijven naar Dell.
Dan maar even (wat niet mijn schone kant is) wat geduld opbrengen voor mijn XPS 2.
(Maar dat scheelt dan wel weer gedoe met Comfortcard en afbetalingen en papieren en pfff.... al die zooi dus...)

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:10:
Hallo,

Ik wil graag mijn 9300 lappie formateren om de zaak schoon, zonder alle extra's van Dell, opnieuw te installeren. Heeft iemand dit al eens gedaan zonder problemen? Zo ja, graag enige tips waar ik op moet letten.

e
Ondanks mijn aandringen hebben ze mijn XPS toch met een Engelse Windows XP Professional geleverd. Ik heb bijgevolg mijn XPS opnieuw geformatteerd met een Nederlandse versie en heb geen enkel probleem ondervonden.
MAAAAAAAR !!! Ik vind nergens iets terug van toetsen en/of een programma om die lichtjes te regelen. WEET IEMAND HOE JE DIE LICHTJES OP DE XPS REGELT ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:43:
ben laptop nu net halfuurtje aan het testen. wat een zalig ding man! enige minpuntjes tot nu toe zijn het franse toetsenbord (een belgisch toetsenbord bestaat blijkbaar niet bij Dell) en de klote-soft die Dell meelevert (maar deze week installeer ik toch blanco xp).

nu beke benchmarken. o, en de blabla op forums over dit wugxa
+ scherm...dikke zever. zalig scherm. niks op aan te merken.
Heb mijn XPS onmiddellijk opnieuw geformatteerd want Dell had er toch een Engelse XP versie opgepoot. Heb geen enkel probleem ondervonden. Alles werkt naar behoren.
Heb ook zo'n Frans AZERTY keyboard gekregen. Bij mijn vorige laptop (Latitude C840) had ik nochtans een normaal AZERTY klavier.
De juiste klavierinstellingen zijn als volgt.
Landinstellingen: Nederlands (België)
Standaard invoertaal: Nederlands (België) - Frans
Toetsenbord: Frans
En zo komen alles netjes overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil deze mischien ook bestellen. Paar vraagjes

- Wat is het ultieme verschil tussen de standaard tft en de truelife versie? Is dat echt die 180 euro waard? Ik wil hem vooral als deksktopvervanging gebruiken in de huiskamer en als DVD speler de slaapkamer.

- Is er een grote performance winst tussen de goedkoopste centrino processor van 1,60 en de bijv 1.86. Scheelt toch weer 120 euro. Twijfel hierover welke te nemen.

- tot morgen is er een actie van 100 euro korting en een gratis Dell printer. Maar ik wil geen overhaaste beslissingen nemen. En er zijn al eerdere acties geweest. Is de kasn groot dat er vanaf volgende week gewoon weer een andere actie is (gratis upgrade naar 1024 bijv.)

- Maakt het wat uit of je 2x256 of 1x512 RAM erin stopt? Ik neig naar 1x512 omdat je dan een slot meer overhoudt voor eventuele latere uitbreidingen.

- wat is het vershil tussen de 2 verschillene wireless lan kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 13:32:
- Wat is het ultieme verschil tussen de standaard tft en de truelife versie? Is dat echt die 180 euro waard? Ik wil hem vooral als deksktopvervanging gebruiken in de huiskamer en als DVD speler de slaapkamer.

Hangt er vanaf wat je wilt. WXGA heeft een resolutie van 1440 x 900, WUXGA is 1920 x 1200. Op dat tweede kan dus veel meer. Het is dan ook wel een stuk kleiner, maar je zit toch veel dichter bij een laptopscherm dan bij je pc-scherm, dus da's niet echt het probleem.

- Is er een grote performance winst tussen de goedkoopste centrino processor van 1,60 en de bijv 1.86. Scheelt toch weer 120 euro. Twijfel hierover welke te nemen.

Geen idee hoeveel het scheelt in performance, maar ik heb de 1.86ghz genomen. De 2.13ghz was ineens een heel stuk duurder.

- tot morgen is er een actie van 100 euro korting en een gratis Dell printer. Maar ik wil geen overhaaste beslissingen nemen. En er zijn al eerdere acties geweest. Is de kasn groot dat er vanaf volgende week gewoon weer een andere actie is (gratis upgrade naar 1024 bijv.)

Bestel NOOIT op de site van Dell, maar bel om te bestellen. Gegarandeerd doen ze er nog wat af (soms wat aandringen).

- Maakt het wat uit of je 2x256 of 1x512 RAM erin stopt? Ik neig naar 1x512 omdat je dan een slot meer overhoudt voor eventuele latere uitbreidingen.

Ik zou 1x512 nemen (heb ik ook gedaan), dan kan je er later (zoals je ook zegt) zonder probleem 512Mb bij steken. Ik twijfel nu of ik er nog 512Mb extra had kunnen bijdoen voor dezelfde prijs, maar ik denk (hoop) van niet

- wat is het vershil tussen de 2 verschillene wireless lan kaarten?

De ene is b en g, de ander a, b en g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 14:47
Hee jongeluis, ik heb een Dell XPS Gen 2 te koop. Ik weet dat ik dat in de officiele sectie moet plaatsen, maar misschien helpt het iemand hier. Ik word zelf geen haar beter van deze deal, ik bied hem alleen maar aan om iemand hier gelukkig te maken.

Ik heb de details maar even op een webpagina gezet, hier:
http://www.except.nl/advo.htm

Het gaat overigens om een 2,13Ghz, 2GB, 100GB, etc machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomlndelft, ik denk dat er een typfout in jouw document staat. Moet dat geen geforce 6800 ultra i.p.v. een geforce 6600 ultra zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
jeez deze 9300 blijft me verbazen... Doom3 op 1600x1200 op high settings, 56fps volgens benchmark... (heb 6800 overclocked via 'detect settings', dus zit zeker nog niet op limiet). klein beetje 'spijt' dat ik toch geen XPS2 heb gekocht, die is namelijk voor games zeker nog een 30% sneller maar hoedanook is de 9300 one hell of a gaming machine!

en dat scherm...wel, ik krijg er niet genoeg van. zalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Waarmee overclock jij?
Bi mij gooien de forceware drivers mijn instellingen elke keer naar default! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
lapino schreef op zondag 24 april 2005 @ 12:07:
klein beetje 'spijt' dat ik toch geen XPS2 heb gekocht
Het is dat er niets geconfigureerd kan worden op de website aan de XPS2, anders zou ik die 'spijt' ook ontwikkelen. Mijn portemonnaie is er echter wel blij mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
welke (stabiele) overclocks halen jullie op je i9300 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 06:48

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

lapino schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:14:
welke (stabiele) overclocks halen jullie op je i9300 ?
370 op de core, 740 op het geheugen.

Met rivatuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Moeten jullie dan ook niet voor de profielen vna powermizer nieuwe opstellingen opgeven?
Max performance, balanced en max battery?
En bij mij springt telkens de snelheid weer naar defaulrt waarden! :(

En die lichtjes regel je met de dell quickset tool ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Lennart_1337 op 25-04-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
je moet je sig nog veranderen lennart, je hebt je xps2 toch al hé ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

Is er iemand geïnteresseerd in de Dell draagtas voor de Inspiron 9300 (of ander 17 ").
Ik heb namelijk een backpack gekocht om hem te vervoeren op de fiets.
Hij is twee weken oud en dus nog in splinternieuwe staat.
De nieuwprijs is 47 euro en ik doe hem weg voor 35 euro.

hier enkele fototjes

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tacqi/i9300/i9300_tas1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tacqi/i9300/i9300_tas2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tacqi/i9300/i9300_tas3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tacqi/i9300/i9300_tas4.jpg

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
ik heb deze draagtas en die is echt wel zéér goed dus zeker aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey u guys.....hier even wat pics van mijn XPS 2...!!

Afbeeldingslocatie: http://www.saytjeez.nl/index.php?deliver=pc&pid=2d91c405d08f74ec9a1eaa4c632e12d2

Afbeeldingslocatie: http://www.saytjeez.nl/index.php?deliver=pc&pid=d70f6750c9697b7f9da89cf325b0259f

Afbeeldingslocatie: http://www.saytjeez.nl/index.php?deliver=pc&pid=018f11335b9eb4cb19d5ca1ac8eb6986

Waar ik het meest trots op ben is de 6800 Go Ultra kaart in combinatie met het Truelife WUXGA scherm..! Wát een genot voor m'n tere oogjes..! 8)
Wat minder vind ik die Dell A425 Speakertjes,...ze zijn wel schattig en zo, maar hoe moet ik ze uitzetten..?? :?
Iedere keer die stekker in en uit doen vind ik nogal dom..! Is er misschien een ander manier..???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
damn, begin al goesting te krijgen om mijn 9300 te verkopen een XPS2 te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
hehe inderdaad
Gistermiddag laat mijn 9300 besteld! De XPS Gen 2 zou voorlopig nog niet leverbaar zijn volgens de account manager. Gelukkig kan ik ook met een 9300 prima leven! Maar toch even een soort van zure appel toen ik gisteravond ineens de XPS Gen 2 weer op dell.nl kon configureren en bestellen. Maar ik houd de extra centjes maar even in de broekzak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Let wel, ook de 9300 is een bom van een laptop hoor, en de 6800go is vrij goed overclockbaar. Doom3 haal ik met high quality op 1600x1200 ongeveer 54fps met de benchmark (timedemo demo1). Met overclocken zal dit wel nog paar framekes schelen. Ga dit weekend eens zien of ik mijn 9300 via overclocken in 3DMark2005 rond de 4250 punten kan krijgen, dat lijkt me toch een degelijke score voor een laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Baukster:
Ik wil ook de Dell Inspiron 9300 aanschaffen en dan de N04932 (zelfde als jij). Heb jij uiteindelijk de 100 Gb/4200 kunnen inwisselen voor een 60Gb/7200, want op de DELL site krijg ik dit niet geconfigureerd en zo ja wat kostte jouw config?

@Iedere 9300 bezitter: Hoe lang gaat de accu gemiddeld mee, want ik kan dit op de Dell site niet terugvinden en heeft de 9 cell accu een ander formaat (qua omvang) dan de standaard accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:53:
@Baukster:
Ik wil ook de Dell Inspiron 9300 aanschaffen en dan de N04932 (zelfde als jij). Heb jij uiteindelijk de 100 Gb/4200 kunnen inwisselen voor een 60Gb/7200, want op de DELL site krijg ik dit niet geconfigureerd en zo ja wat kostte jouw config?
Ja, je moet even bellen naarDell. Als je een account manager aan de lijn hebt die je systeem gaat invoeren, dan kan hij de schijf aanpassen. Mogelijk zal hij in eerste instantie weigeren, maar even aandringen en vermelden dat je hem gelijk gaat bestellen helpt. Je moet hem ook even laten weten hoe je op je prijs bent gekomen op de website. De prijzen van de 60@7200 en de 100@4200 zijn gelijk aan elkaar. Ik kwam uiteindelijk op €1625,- excl btw en incl. verzendkosten. (Stom dat het gratis transport maar tot zondag gold! Toch weer minder korting gepakt door een dag wachten.) Tevens een XPS bagpack erbij besteld voor €29,- :) Dat XPS logo jas ik er dan zelf wel vanaf hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
Ik snap niet dat niemand onze XPS Gen 2 wil over kopen... hij is meer dan 600 euro goedkoper dan bij dell, gloednieuw, en knettervol gestampt met de beste specificaties.

Nouja, dan geven we hem wel terug aan Dell, als toch niemand hem wil hebben en iedereen liever 3 weken op zijn laptop wacht en drie uur aan de lijn wil hangen met zo'n account manager...

Als iemand nog geinteresseerd is: http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/9773

[ Voor 5% gewijzigd door TomInDelft op 26-04-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Ik denk dat mensen 'm een tikie duur vinden, ik heb mij xpsgen2 voor 2079,- gekocht. Wel iets mindere specs maar om 1100,- meer te betalen voor een iets grotere harddisk en 1 gig meer geheugen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Nou Tom ik heb zitten denken en wil deze vette laptop wel hebben voor die prijs!
Maar... snik... ik kom een paar honderd euro tekort... dus als je hem voor me vast wilt houden totdat ik het geld bij elkaar heb... please do!
Het is een flinke smak geld om in een keer even op tafel te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
Lennart: Ik denk niet dat je dat goed ziet. De configuratie die ik aanbied is meer dan 600 euro goedkoper dan op de Dell site. Er zal iets meer aan verschillen dan de harddisk en wat geheugen.
Overigens is het allemaal hardware waar het geld in is gegaan, niks geen anti virus onzin en dt soort zaken.
En wat dacht je van 3 jaar On-Site en Accidental Care?
Maargoed, een vergelijk heeft geen zin zonder dat je je complete specs meld. Deze machine is gewoon besteld toen die 15% kortingsfout van Dell op de site stond, dus dat scheelt een boel.

Het blijft veel geld, klopt, maar dan heb je wel wat. En je hebt m vandaag nog als je wilt.
Ik kan de machine alleen maar vasthouden als jij garandeert dat je hem koopt. Ik wil dan wel graag iets van een aanbetaling ofzo. Straks zit ik er mee, en kan ik mijn geld niet van Dell terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
TomInDelft schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:46:
Lennart: Ik denk niet dat je dat goed ziet. De configuratie die ik aanbied is meer dan 600 euro goedkoper dan op de Dell site. Er zal iets meer aan verschillen dan de harddisk en wat geheugen.
Overigens is het allemaal hardware waar het geld in is gegaan, niks geen anti virus onzin en dt soort zaken.
En wat dacht je van 3 jaar On-Site en Accidental Care?
Maargoed, een vergelijk heeft geen zin zonder dat je je complete specs meld. Deze machine is gewoon besteld toen die 15% kortingsfout van Dell op de site stond, dus dat scheelt een boel.

Het blijft veel geld, klopt, maar dan heb je wel wat. En je hebt m vandaag nog als je wilt.
Ik kan de machine alleen maar vasthouden als jij garandeert dat je hem koopt. Ik wil dan wel graag iets van een aanbetaling ofzo. Straks zit ik er mee, en kan ik mijn geld niet van Dell terug krijgen.
Het is helaas te veel geld ik denk dat er relatief weinig zijn die van te voren al in hun hoofd halen om de laptop met alles erop en der ana te kopen zoals die van jou. Maar is er wel zo'n persoon zoals lennart ja dan is die 600 euro korting zeker een goede deal maar er is gewoon weinig annimo voor de laptop uitgerust met alles erop en der aan men wil zo weinig mogelijk geld uit geven met zo goed mogelijke specs. prijs zit daar dan tussen.. we blijven hollanders :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Except for me... money is no expense... I want that machine!!!
Had hem nog van Tom vandaag gekocht als ik dat bedrag hands on had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen wat het nut is van 802.11a als je al b en g hebt? (scheelt 25 euro tussen de 2 wireless lan kaarten opties)

en waarin merk je het verchil tussen de
Intel ®Pentium ®M Processor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
en Intel ®Pentium ®M Processor 730 (1.60 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB) [minderprijs € 119]

is maar 0,24 GHz en 120 euro....

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:21:
...Wat minder vind ik die Dell A425 Speakertjes,...ze zijn wel schattig en zo, maar hoe moet ik ze uitzetten..?? :?
Iedere keer die stekker in en uit doen vind ik nogal dom..! Is er misschien een ander manier..???
Je moet de volume knop van het kleine speakertje helemaal uit draaien en dan zijn de speakers uit.

Leuk dat jij je laptop ook hebt!

Dit zijn mijn specs:
Mijn XPS GEN2 config voor 2079,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:52
Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:53:
Except for me... money is no expense... I want that machine!!!
Had hem nog van Tom vandaag gekocht als ik dat bedrag hands on had!
beetje kromme stelling? :?
geld speelt geen rol, alleen ik heb het niet? :+

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
LOL @ Puppet!
Qua instelling en mindset bij mij is money no expense!
En nog even wat grabbelen en dan heb ik het bedrag wel!
(But you know what I ment, sillyhead! Hahahaha! :+ )

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Mijn laptopje is verzonden, ETA is donderdag. Ik heb eens geluk, vorige vrijdag besteld en als alles goed gaat donderdag al geleverd. Meestal gaat het bij mij tegen met die dingen, maar voor één keer niet blijkbaar :)
Vraag me wel af wat er in die 2 dozen met een totaal gewicht van 9kg gaat zitten. Laptop en draagzak wegen toch zoveel niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
was hier ook zo, 2 dozen totaal 9kg. één doos met laptop en één met de draagtas. op shipping stond 2x4,5kg maar dat klopt niet hoor. geen zorgen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
Uhm ja, dus de verschillen zijn als volgt:

Pentium M 760 ipv Pentium M 770
XP Home ipv XP Pro (echt, XP home is nog rotter dan XP pro...)
2 Jaar garantie NBD ipv 3 Jaar NBD
Geen accidental care, al helemaal geen 3 jaar accidental care
1024 MB RAM ipv 2048 MB RAM
60GB harddisk ipv 100GB harddisk
Geen DVD schrijver
Geen bluetooth
Geen externe Floppy drive
Geen muis
Geen draagtas

Dat is het 1100 euro verschil. Ik vind het die 1100 euro wel waard. Maar de keuze is aan jou. Ik had iig wel bluetooth erbij besteld. Vind het een beetje raar om zelfs 2080 euro uit te geven aan een notebook zonder bluetooth...
Wij hebben 2GB geheugen standaard in alle machines nodig, en die harddisk ruimte, daar ben je later blij mee als je er veel op werkt...
Het ligt er allemaal maar mee wat je ermee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 20:02:
LOL @ Puppet!
Qua instelling en mindset bij mij is money no expense!
En nog even wat grabbelen en dan heb ik het bedrag wel!
(But you know what I ment, sillyhead! Hahahaha! :+ )

;)
Darkwolf, ik had je gemailed om te vragen of je me even wilde bellen. Als je de notebook echt wil moet je dat even doen. Telefoonnummers in de advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
lapino schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:04:
was hier ook zo, 2 dozen totaal 9kg. één doos met laptop en één met de draagtas. op shipping stond 2x4,5kg maar dat klopt niet hoor. geen zorgen maken!
Ik maakte mij geen zorgen, maar was al aan het denken aan leuke extraatjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennart_1337 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:02:
[...]

Je moet de volume knop van het kleine speakertje helemaal uit draaien en dan zijn de speakers uit.

Leuk dat jij je laptop ook hebt!

Dit zijn mijn specs:
Mijn XPS GEN2 config voor 2079,-
Potverdrie hé, ben ik even dom..!...ik dacht dat ik hem niet verder naar links kon draaien..! |:(
Bedankt Lennart..!
Ja, leuk hè.!....ik had hem de 20e binnen.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Ga ik doen Tom.
Zag vanavond pas je mail. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 26-04-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
TomInDelft schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:27:
[...]

Uhm ja, dus de verschillen zijn als volgt:

Pentium M 760 ipv Pentium M 770
XP Home ipv XP Pro (echt, XP home is nog rotter dan XP pro...)
2 Jaar garantie NBD ipv 3 Jaar NBD
Geen accidental care, al helemaal geen 3 jaar accidental care
1024 MB RAM ipv 2048 MB RAM
60GB harddisk ipv 100GB harddisk
Geen DVD schrijver
Geen bluetooth
Geen externe Floppy drive
Geen muis
Geen draagtas

Dat is het 1100 euro verschil. Ik vind het die 1100 euro wel waard. Maar de keuze is aan jou. Ik had iig wel bluetooth erbij besteld. Vind het een beetje raar om zelfs 2080 euro uit te geven aan een notebook zonder bluetooth...
Wij hebben 2GB geheugen standaard in alle machines nodig, en die harddisk ruimte, daar ben je later blij mee als je er veel op werkt...
Het ligt er allemaal maar mee wat je ermee doet.
Ik heb bij mahé verzekeringen een 3 jarige verzekering voor 150,-
Dit is ook accidental care en zeer goedkoop in vergelijking met de dell prijzen. Helaas kwam ik hier wat later achter waardoor ik bij dell al 1 jaar garantie had bijgekocht wat dus niet nodig is met deze verzekering. 8)7

En ik heb geen enkel bluetooth apparaat dus het leek mij niet echt nodig om die er bij te bestellen. De harddisk is ook voor mij een beetje een punt geweest maar ik heb toch voor de 60 gig 7200rpm gekozen wegen sde goede prijs kwaliteit verhouding. Ik wacht nog totdat er ehct hoge capaciteits schijven uitkomen voor een beetje betaalbare prijs en dan stop ik die erin. Thuis heb ik 600gig in mijn pc dus bestanden zijn zo even heen en weer gezet. Hiervoor heb ik ook een ftp server voor als ik ergens anders nog een bestand nodig heb. En de geheugen uitbreiding en stap naar een betere processor heb ik niet genomen omdat dit de prijs exponentieel omhoog bracht tegen geringe prestatie verhoging voor de dingen die ik met de pc doe. DDR2 is nu nog prijzig maar in de toekomst altijd bij te kopen mocht 1gig niet genoeg zijn. En die tas heb ikniet genomen omdat ik op straat niet teveel wil opvallen met die laptop, ben nog een andere rugzak aan het uitzoeken die ik een beetje verstevig. Thuis hebben we 2 dvd branders dus dat doe ik ook thuis, passen wel een paar iso's op die 60 gig. En muis heb ik er wel bijgehad! (gratis ;) ) En mijn pa betaald een beetje mee omdat het een "studie" laptop is O-) , maar ik mocht het niet te bond maken. :+

Dus voor mij was dit de idiaale laptop die nog enigsinds te betalen was.
En gelukkig had ik ook nog die 15% korting en andere acties.

[ Voor 4% gewijzigd door Lennart_1337 op 27-04-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
nou klinkt alsof je een goede overweging hebt gemaakt. Fijn dat je ouders mee betalen.

Voor ons was het een notebook om ons CAD werk op locatie te kunnen doen. 2GB geheugen is een must voor render applicaties. De grote harddisk hield in dat we veel video clips konden oplslaan voor videoediting on-site, en veel projecten van klanten erop konden zetten. Voor het berekenen van die renders was voor ons ook de snelheid van de processor optimaal van belang.

Overigens heb ik ook niet de XPS gen 2 rugtas of draagtas, maar die stevige maar nondescript waar een paar posts hierboven fotos van staan. Nette, stevige maar niet opvallende tas. Ik geef je helemaal gelijk dat je die xps gen 2 tas niet wilde. "Kom maar hier en steel mij maar".

Veel plezier met je Gen 2. Ik ga eens kijken of ik wat kan betekenen voor Darkwolf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
Nou, dat bellen zit er zeker niet meer in, Darkwolf?
Had je gemist dat er druk op lag mbt tot terugsturen naar Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom verkoop je dat machien eigenlijk ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
Staat in de advertentie.
Maar Darkwolf heeft hem al gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

actie van printer is afgelopen. Direct nieuwe actie, dubbel geheugen! en de 100 euro korting is er ook nog steeds. Zit te twijfelen , nu of in Juli omdat dan de prijzen dalen. Iemand enig idee hoeveel ze gaan dalen? Daarnaast zou ik graag willen weten of er een groot verschil zit tussen de 1,60 en 1,86 ghz. Bij centrino moet je niet naar het aantal Ghz kijken, maar 120 euro verschil voor 0,26 Ghz snelheidswinst? Waar zit dan het verschil in performance?
En wat houden die verzekeringen eigenlijk in? Is dat alleen voor diefstal enzo (zoals bij een inboedelverz.) of ook bij defecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Ik heb een extra verzekering bij mahé assuranties afgesloten, kost iets van 150,- voor 3 jaar tegen nieuwaarde verzekeren en als je laptop verbrand, verdrinkt of door de midden gaat mag je een nieuwe uitzoeken... >:) Technische mankementene n fabrieksofuten etc. worden ook gedekt, zelfs als de bliksem inslaat.

Dus ik denk dat die voorwaarden een stuk beter zijn dan die van dell en dat het je een hoop geld bespaart. Dus mijn advies: kijk even naar andere verzekeraars want die hebben betere prijzen en hebben meer voordelen!

Diefstal word maar ten dele verzekert meestal, dus niet in de trein en op school etc. helaas. Maar het kan denk ik wel maar dan betaal je meer dan dat het risico waard is. (kun je beter een nieuwe kopen als het ooit mocht gebeuren)

[ Voor 19% gewijzigd door Lennart_1337 op 28-04-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Mijn Inspiron 9300 is aangekomen :D
Moet hem wel nog eens testen met games, maar hij bevalt me tot nu toe wel :)
Wel snelle service, vorige vrijdag besteld, vandaag (donderdag) geleverd.

[ Voor 26% gewijzigd door ComBax op 28-04-2005 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Pfoe...
Dinsdag besteld, woensdag geannuleerd door de fabriek in stap 1
Woensdag nogmaals besteld, donderdag geannuleerd door de fabriek in stap 1
Vandaag weer besteld, nu al in stap 2! hiep hoi
Overigens wel bedongen dat ik de nieuwe actie met dubbel geheugen kon gebruiken. Door een foutje bij Dell kom ik nu nog voordeliger uit, maar daar na ontvangst meer over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
hoe zit het precies met die processor van de gen 2? de M 770 2ghz .. ik kan er namelijk weinig over vinden. hoe presteert hij tov. een 3ghz P4 ? en is het een 64bit platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:05:
hey,

Is er iemand geïnteresseerd in de Dell draagtas voor de Inspiron 9300 (of ander 17 ").
Ik heb namelijk een backpack gekocht om hem te vervoeren op de fiets.
Hij is twee weken oud en dus nog in splinternieuwe staat.
De nieuwprijs is 47 euro en ik doe hem weg voor 35 euro.

hier enkele fototjes

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

greetz
stuur me maar een mailtje over de verzend kosten want ik ben wel geinstreseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met de prijzen. Kan iemand een schatting geven hoeveel die naar beneden gaan rond juli? de config die ik gemaakt heb is rond de 2000 euro, is toch niet misselijk bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 09:41:
hoe zit het met de prijzen. Kan iemand een schatting geven hoeveel die naar beneden gaan rond juli? de config die ik gemaakt heb is rond de 2000 euro, is toch niet misselijk bedrag
Is dat op de site van Dell? Bel dan gewoon eens, gegarandeerd kan je er nog €200 af doen. Beetje aandringen, beperkt budget, blabla, en zeg dat hij voor €1800 verkocht is, veel kans dat het lukt ;)
Als je hem voor €1800 nu wilt kopen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10-2024
Mooie laptop ook deze... Zeker met de carbon snap on cover :9~

Ik ga zelf ook binnekort een mooi laptopje aanschaffen. Ook deze viel bij mij behoorlijk in de smaak.
Mijn moeder zegt dat ik niet bij Dell moet kopen, omdat daar de service gewoon slecht is. Een laptop is natuurlijk wat fragieler dan een dekstop. Zij blijft maar erbij dat ik voor een Promedion moet gaan, want daar zijn ze veel meer bereid om je te helpen als er iets mis is (zelfs 3 maanden na de garantie datum werd haar kapotte laptop nog volledig gratis gemaakt)

Ik ben met haar eens dat een laptop gewoon wat sneller kapot kan gaan en dat daarom service en garantie zeker niet onbelangrijk is. Alleen is het probleem bij mij dat ik gewoon iets wil hebben wat mooi is en uiteraard iets beter is dan de rest. Nu ben ik zelf heel erg eigenwijs :) De i9300 vind ik gewoon een super mooi ding en lijkt mij ook gigantisch lekker werken.

Use:
- Games natuurlijk
- Dvd-tje af en toe
- Photosoepen
- The usual msn en winamp onzin

Kan iemand mij misschien iets vertellen over de ervaringen bij Dell en ook iets vertellen over welke 'service en garantie' pakket ik moet nemen? Bij de configuratie-instellingen op de site, zit er al een 3 jaar 'Next Business Day onsite' garantie op ofz. Het minderleuke hieraan is dat je ook voor een 1 Jaar CAR (Collect and Return) pakket kan gaan met een minderprijs van € 309]
Je zou zeggen dat de keuze hierbij snel gemaakt is, aangezien je hier gewoon fucking 680 gulden mee bespaard ofz 8)7 Of is het verstandiger om bij een andere club een verzekering af te sluiten voor 150 euri ofz? So advice?

Daarnaast nog het volgende:
- 1,86 ghz of 2,13 ghz: is dat echt merkbaar?
- 128MB DDR ATI®MOBILITY™ RADEON®X300 graphics card, PCI-Express: is deze beetje goed en krachtig?
- Intel® ProWireless 2200 802.11b/g of Intel ProWireless 2915 802.11a/b/g: super bereik verschil ofz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
BlowFish schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 12:01:
hoe zit het precies met die processor van de gen 2? de M 770 2ghz .. ik kan er namelijk weinig over vinden. hoe presteert hij tov. een 3ghz P4 ? en is het een 64bit platform?
Ik ken iemand die een 1,7 gigahertz Centrino heeft, en die merkt dat heel veel dingen op zijn laptop soepeler gaan en sneller dan op zijn AMD 64 3000+....
Deze laptop heb ik ook in mijn handen gehad, en was mijn eerste Centrino hands-on experience.
Moet zeggen dat ik toch wel even verbaast stond te kijken hoe bloedsnel die dingen zijn!
En nee... ze hebben geen 64-bit extensies, die Centrino's.

@Sjoerdrog: Dude! Gamen staat boven aan je lijstje? Neem dan een XPS 2!
En anders neem je wel die GeForce 6800 i.p.v die crappy X300 want daar schiet je niks mee op als je een beetje wilt gamen!
En ik weet niet hoeveel geld je hebt, maar zeker als je gewoon een GeForce 6800 erin stopt, is een 1,8 gigahertz meer dan voldoende!
...Heb je het prijs verschil gezien wat je voor een M770 (2,13 gigahertz) neertelt?
Juist! Dat bedoel ik!
En die wireless is prima-de-luxe! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen ik heb weer wat meegemaakt met Dell. Vorige week kreeg ik mijn vervangende
xps 2 omdat mijn scherm vlekken vertoonde. Wel hardstikke mooi zou je zeggen 1 week na mijn telefoontje met customer care. Maar na een nadere inspectie zag ik tot mijn grote verbazing dat er nu een Sony DVD-brander en een LG beeldscherm in zit.

Ik zag al meteen het verschil in kleur en dacht wat is dit nu!!
Powerstrip er op en mijn vermoedens kwamen uit : er zat een LG in (en ik was niet blij).

Bovendien ben ik helemaal niet tevreden over de Sony dvd brander. Maakt ongelooflijk veel lawaai
en blijft maar aan het tikken.

Al met al ben ik er niet zo veel mee opgeschoten helaas want ik heb nu het gevoel dat mijn eerste
XPS beter was met zijn Samsung scherm en NEC -brandertje.

Ik heb de kans gehad om beide merken schermen langs elkaar te zetten en te kijken en de Samsung geeft echt veel mooiere kleuren. Wel veel meer licht lekkage dan de LG.

Voor mij was de keuze niet zo moeilijk ik houd mijn eerste XPS.

Ik weer bellen met Dell en de situatie uitgelegd en wat denk je: meneer wij gebruiken maar 1 merk scherm en meneer wij gebruiken alleen Sony dvd branders. Yeah right zeg ik tegen tegen de Customer care medewerker kijkende in mijn device manager waar toch echt een NEC in zit zeg ik tegen hem. Dat geloof je toch niet.

Iedereen weet toch dat ze samsung en LG gebruiken maar ja het zal wel.

Ik word vandaag door een XPS specialist uit Ierland gebeld, kijken wat dat ons brengt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
sjoerdrog schreef op zondag 01 mei 2005 @ 23:08:
Kan iemand mij misschien iets vertellen over de ervaringen bij Dell en ook iets vertellen over welke 'service en garantie' pakket ik moet nemen? Bij de configuratie-instellingen op de site, zit er al een 3 jaar 'Next Business Day onsite' garantie op ofz. Het minderleuke hieraan is dat je ook voor een 1 Jaar CAR (Collect and Return) pakket kan gaan met een minderprijs van € 309]
Je zou zeggen dat de keuze hierbij snel gemaakt is, aangezien je hier gewoon fucking 680 gulden mee bespaard ofz 8)7 Of is het verstandiger om bij een andere club een verzekering af te sluiten voor 150 euri ofz? So advice?
Als je belt, kan je ook altijd 3 jaar Collect and Return vragen (hoewel ze bij mij eerst beweerde van niet, maar dan: "ow, dat staat er inderdaad tussen" :P ). Dat scheelt ook nog wat in prijs. En bellen moet je iig doen, ze doen wel altijd nog wat extra van de prijs. Geef gewoon een ultimatum (Voor die prijs neem ik hem direct), als het doenbaar is, heb je veel kans dat je hem krijgt voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
ComBax schreef op maandag 02 mei 2005 @ 08:47:
[...]

Als je belt, kan je ook altijd 3 jaar Collect and Return vragen (hoewel ze bij mij eerst beweerde van niet, maar dan: "ow, dat staat er inderdaad tussen" :P ). Dat scheelt ook nog wat in prijs. En bellen moet je iig doen, ze doen wel altijd nog wat extra van de prijs. Geef gewoon een ultimatum (Voor die prijs neem ik hem direct), als het doenbaar is, heb je veel kans dat je hem krijgt voor die prijs.
Interesting information :)

Zeker bedankt voor de tip. Nog meer tips op dat gebied? Ik ga hem waarschijnlijk wel kopen. Nu wil ik ook die 3 jaar Collect and Return, want 1 jaartje is niets. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Zei jij dat het er bij jou wel bijstond ofz? en dan nog wat van de prijs af fixen... eind van de rit al zeggen ze de prijs.. bijv 2000, zeg jij voor 1900 koop ik hem vandaag nog!?!? en kan je ook nog vragen of ze er niet een 2,0ghz proc in stoppen? Aangezien dat op de site niet mogelijk is...

Dan nog 1 vraag: waar moet je de laptop heen brengen als hij bijvoorbeeld kapot is? Je moet hem natuurlijk zelf of laten wegbrengen.... als dat ergens ver weg is kost dat ook veel geld natuurlijk!
So does anybody know? Thnx

[ Voor 6% gewijzigd door Rogues op 02-05-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Het heet niet voor niets Collect & Return ;)

Stel eerst vast wat jij wilt betalen voor de laptop met 3 jaar garantie. Als je gaat bellen, moet je inzetten op 1 jaar garantie. Daarna zet je in op de prijs die je wilt betalen minus ongeveer de kosten van 3 jaar garantie. Daarna meld je dat je misschien toch geïnteresseerd bent in de 3 jaar garantie en onderhandel je naar jouw gewenste prijs toe. Doe dit niet in twee zinnen, maar neem je tijd. Je moet tenslotte wel een beetje een band opbouwen met de telefonist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
Thnx for the advice all !!

Ik heb zojuist een order gemaakt bij Dell. Uiteraard eerst op de website de laptop volledig geconfigureerd. Ik kwam uit op een bedragje van 2177 euri's.

Specs:
Intel ®Pentium ®M Processor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
NL - Microsoft® Windows® XP Professional, SP2
17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife™
1 Jaar CAR (Collect and Return)
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (1x1024)
256MB NVIDIA®GeForce™ 6800 Go graphics card, PCI-Express
60GB (7.200rpm) IDE harde schijf
Primaire 9 Cell 80 WHr batterij
Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Dell TrueMobile™ 350 Bluetooth Module
Snap-On LCD Cover - Carbon Fibre en natuurlijk wat standaard rotzooi wat er bij komt.

Vervolgens telefoontje gepleegd:
- Kan ik niet 3 jaar Collect and Return krijgen = ja hoor dat moet kunnen
- Ik zit te twijfelen tussen de Acer TravelMate 8100, Jewel 2500 en de Dell Inspiron 9300
- Nog 1x herhaald })

Offerte binnen:
Prijs: 1899,- eurootjes = 278 euro minder dan op website _/-\o_
Alleen stond er een foutje in de offerte:
- Geen snap-on cover
- 1 jaar CAR + 1 jaar Next Businessday on Site

Even mailtje gestuurd met foutmelding en nieuwe offerte ontvangen:
- Snap on cover zat er vervolgens bij
- Meneer ik heb even de 1 jaar CAR en 1 jaar NBD garantie aangepast naar: 3 year Next Businessday on Site, voor dezelfde prijs als 1 year CAR 8)7 O-)

Prijs: 1971,- eurootjes = 206 euri goedkoper + nog eens een garantie t.w.v. 309 euro cadeau = 516,- euri goedkoper dan dat ik hem op de website zou bestellen (met 1 jaar CAR)

Oftewel. Ik ben aardig in de watten gelegd daaro _/-\o_ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Leuk gehandeld en zij verdienen er ook nog aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Damn, da's nog beter onderhandeld dan bij mij.
Ik zat aan €1899.99 met 3 jaar collect and return, 'maar' 512Mb ram en geen snap-on-cover *snif*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
ComBax schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:20:
[...]

Damn, da's nog beter onderhandeld dan bij mij.
Ik zat aan €1899.99 met 3 jaar collect and return, 'maar' 512Mb ram en geen snap-on-cover *snif*
Hmz..wanneer heb jij de jouwe aangeschaft? Want ik heb het vandaag gedaan terwijl er al een gratis 512mb ram upgrade bij zat. Dus ik had zowieso al 1024 gehad. Daarnaast moest ik wel betalen voor de snap on cover. Hij was hem namelijk gewoon vergeten toe te voegen. De garantie upgrade die hij uiteindelijk gaf was ook meer dan logisch, aangezien hij een fout had gemaakt. Ik had hem verteld dat ik zat te twijfelen tussen 3 laptops en hij wist dus dat hij met een goede deal moest komen om mij als klant te krijgen. Dat was dan ook de reden dat hij niet meer geld vroeg voor die garantie upgrade :D Als hij die fout in het begin niet had gemaakt, had het bedrag denk wel hoger geweest uiteindelijk.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste