Het grote DELL Inspiron 9300 topic !

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.642 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 10:18

:: Waarom

Wel, gisteren heb ik deze machine besteld, en zou graag de ervaringen uitwisselen...
ps. Dit is mijn eerste grote startpost van een algemeen topic; comments please!
Bezoek zeker http://users.simpy.be/inspiron9300/ , met mijn bevindingen en foto's

:: InspironTM 9300 - krachtig, draagbaar en stijlvol

De InspironTM 9300 is ontworpen voor krachtige multimedia-applicaties en voor uw ontspanning - altijd en overal. Of u nu van muziek houdt, van films, gaming of het bewerken van foto's, met de Inspiron 9300 hebt u de perfecte partner voor al uw computerbezigheden.TM De Inspiron 9300 is leverbaar vanaf slechts 3,6 kg - inclusief breedbeeldscherm - en is uitgerust met Intel® CentrinoTM Mobile Technology. Of u nu tussen huis en kantoor of verder weg pendelt, met de Inspiron 9300 beschikt u onderweg altijd over krachtige prestaties.
Deze notebook is ideaal voor veeleisende multimedialiefhebbers en zakelijke gebruikers die onderweg niets aan prestaties willen inleveren. MEER...

:: Specificaties

Superieure entertainment voor onderweg

Als u de kracht van een desktopcomputer en de draagbaarheid van een notebook nodig hebt, is de Inspiron 9300 de ideale keus.TM Dankzij krachtige processors, een Microsoft® Windows® XP-besturingssysteem naar keuze, grote opslagcapaciteit, een volledige reeks PCI-Express x16 grafische opties en een groot, 17-inch breedbeeldscherm kunt u met de 9300 genieten van verbluffende 3D-graphics en DVD's in bioscoopkwaliteit. Perfect voor het bewerken van video, beelden en muziek.

* Mobiele technologie van Intel® CentrinoTM Mobile Technology: tot Intel® Pentium® M Processor 770 (2,13 GHz, 2 MB L2-cache, 533 MHz FSB) en draadloze Intel® Pro/Wireless 2200 (802.11b/g) netwerkverbindingen
* Microsoft® Windows® XP Home Edition
Microsoft® Windows® XP Professional
* Opvallend brede 17-inch Dell UltraSharpTM -beeldschermen voor een ultieme weergave van games en voor het afspelen van DVD's. U kunt kiezen tussen twee resoluties - WUXGA (1920 x 1200) met TrueLifeTM en WXGA+ (1440 x 900) TrueLifeTM -beeldschermen zijn ontworpen om beelden helderder weer te geven en hebben een hogere contrastverhouding dan het gemiddelde beeldscherm met een niet-schitterende coating
* Voor intensieve 3D, Direct X 9.0® -compatibele applicaties kunt u kiezen tussen drie op PCI-Express x16-technologie gebaseerde grafische kaarten: ATI® MobilityTM Radeon® X300 met 64 MB of 128 MB aan DDR-videogeheugen of de NVIDIA® GeforceTM Go 6800 met 256 MB aan DDR-videogeheugen
* Lichtgewicht ontwerp en vervanger voor de desktopcomputer: het vanafgewicht van de Inspiron 9300 bedraagt 3,59 kg inclusief een 17-inch WXGA+-breedbeeldscherm, DVD-station en batterij met 6 cellen
* Een stijlvol nieuw Inspiron-ontwerp, in arctisch zilver en wit, met nieuwe ontwerpdetails zoals een breed touchpad voor een verbeterde ergonomie en handige aan de voorkant toegankelijke multimediaknoppen waarmee u het volume kunt regelen, en CD-tracks en DVD-hoofdstukken kunt starten, stoppen, afspelen en vooruitspoelen
* Verbeterde communicatiemogelijkheden waaronder een geïntegreerde 10/100 Ethernet LAN-kaart en een 56-Kpbs modem voor toegang tot draadgebonden netwerken thuis of op kantoor. De Inspiron 9300 is ook uitgerust met een Intel® PRO/Wireless 2200 (802.11b/g)-netwerkkaart waarmee u de vrijheid hebt om vanaf elke locatie met een draadloos netwerk, zoals vliegvelden en hotels, toegang te krijgen tot uw e-mail, internet, en zelfs uw bedrijfsnetwerk.
* Geïntegreerde dual-band antenne (2,4/5 GHz) voor ondersteuning van de draadloze netwerknormen 802.11a/b/g en mogelijkheden voor draadloos netwerk via Bluetooth® 2.0
* Volledige uitbreidbaarheid voor randapparatuur en CE-apparaten met de volgende poorten: 6 USB 2.0, DVI-D, VGA, Firewire en S-video Out (TV-Out)

:: Details van systeem

:: Foto's !

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareluxx.de/andreas/News/Inspiron9300_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareluxx.de/andreas/News/Inspiron9300_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareluxx.de/andreas/News/Inspiron9300_3.jpg

:: Prijs

Je kan dit systeem zelf samenstellen naar maat, kijk op www.dell.nl of www.dell.be voor jouw keuze. Er zijn ook altijd speciale acties enz...

Groeten, SIMPY.be
http://users.simpy.be/inspiron9300/

[ Voor 7% gewijzigd door SIMPY.be op 16-04-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ziet er mooi uit dude, vraag me alleen af, je hebt toch wel de 6800GO besteld he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
GoldenSample schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:05:
ziet er mooi uit dude, vraag me alleen af, je hebt toch wel de 6800GO besteld he?
Toch niet neen, de 128 mb X300 ATI , zal toch niet gamen op dit beetsje, heb daarvoor mijn vaste computer nog, bovendien is een x300 ook al behoorlijk "zwaar" hé. Heb wel 1024 mb ram erin besteld (gratis). Momentje; zal details hieronder plaatsen:

nspiron 9300 Standard Features DHS: Intel® Centrino™ Mobile Technologie
Uitgerust met Microsoft® Windows® XP operating system
Intel® 915PM Chipset
One type I or Type II PC Card slot
Internal 56Kbps V.92 modem
Internal 10/100 Mbps Ethernet LAN
Ports: VGA, DVI-D, S-video out, 6x USB 2.0, IEEE 1394 (Firewire), RJ-11, RJ-45, Integreted SD Card reader
High quality audio system with built-in speakers
Dell Keyboard met Touchpad
Lithium Ion 53WHr (6 cell) batterij
Sleeker, stylish Inspiron design in arctic silver and white
Inspiron Operating System: Microsoft® Windows® XP Home (NL)
Online Aktie: Aktie : 100,- (incl. BTW) Online korting
Inspiron Support Services: 1 jaar European Collect and Return (-EUR - 350,90 EUR)
Inspiron Processor: Intel® Pentium® M Processor 750 (1.87 GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB) (+ EUR 121,00 EUR)
Inspiron Scherm: 17" WXGA+ LCD Display
Inspiron Geheugen: Aktie : 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Inspiron Grafische kaart: 128MB DDR ATI® MOBILITY™ RADEON® X300 , PCI-Express x16 (+ EUR 59,29 EUR)
Inspiron Harde Schijven: 60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf (+ EUR 48,40 EUR)
Inspiron Multi Bay mogelijkheden: Internal 8X DVD+/-RW Drive met Software (+ EUR 84,70 EUR)
Inspiron Wireless netwerk: Intel® ProWireless 2915 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card (Centrino) (+ EUR 25,41 EUR)
Inspiron Communications - Bluetooth Card: Geen
Inspiron Internal Keyboards: AZERTY Frans (FR) + Franstalige systeemdocumentatie (FR)
Inspiron Draag tassen: 17" widescreen optimised nylon draagtas (+ EUR 47,19 EUR)
Inspiron LCD Back Cover Color Inserts: Snap on LCD back cover Carbon Fibre (+ EUR 30,25 EUR)
Systeemdocumentatie: Engelstalige systeemdocumentatie
Inspiron Software: Microsoft® Works 7.0
Dell Picture studio: Paint Shop Pro 8.0 (trial version) & Paint Shop Photo Album 4.0 (trial version)
Installatie op locatie: Geen
Digitale Camera's: Not Included
Dell Printers: Geen
Dell Printer Service Upgrades: Geen Printer Service Upgrade
Data Transfer / Migration: No Transfer
Inspiron - Online training: Geen
Networking: Not Included
Super Game Pack: Geen
Inspiron Security Software: Geen Norton Internet security abonnement

Dit voor 1739,07 EUR alles INC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10503

Weet iemand of hi ook met de 6800 ultra te krijgen is? Op de site van Nvidia staat hij
met een ultra uitgevoerd.
http://www.nvidia.com/object/dell_xps_gen2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139020

Eey,

Ik heb deze machine ook besteld afgelopen donderdag. Ik hoop em nog binnen te krijgen voor het einde van de week maar dat zal er wel niet inzitten...

mijn config:

Intel ®Pentium ®M Processor 770 (2.13 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
NL - Microsoft® Windows® XP Professional, SP2
17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife™
1024MB 533MHz DDR II RAM (2x512)
256MB NVIDIA®GeForce™ 6800 Go graphics card, PCI-Express
60GB (7.200rpm) IDE harde schijf
8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
D-Series 90W AC Adapter
Primaire 9 Cell 80 WHr batterij
NL - Internal 56K V.92 Modem
Intel® ProWireless 2915 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card (Centrino)
Dell TrueMobile™ 350 Bluetooth Module
Targus Style & Comfort Rugtas (zwart)
Snap-On LCD Cover - Carbon Fibre
NL - Microsoft® Works 7.0 (OEM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139020

Anoniem: 10503 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 09:44:
Weet iemand of hi ook met de 6800 ultra te krijgen is? Op de site van Nvidia staat hij
met een ultra uitgevoerd.
http://www.nvidia.com/object/dell_xps_gen2.html
Dit systeem is niet in Europa verkrijgbaar naar mijn weten en geloof ook niet de 6800 ultra... Het schijnt wel te zijn dat je meer opties bij het bestellen hebt als je even belt... Dus je kan het altijd vragen zou je em willen hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 14:37

Huig

Merino Fanatic

is die 6800 go dell only?
mijn config van 9300 komt op ongeveer 2500 euro,
en dat vind ik eerlijk gezegd reteveel, dus al het goedkoper kan....

mijn config:
Pentium M770 (2.13 GHZ)
1024 mb ram
17" 1920*1200 beeldscherm
60 gig 7200 rpm hdd
GeForce 6800 Go! :9
8X DVD+/-ReWriter
9 cell 80 Whr batterij

iemand advies waarop ik eventueel kan besparen, zonder al te veel performance te verliezen?

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118082

Ik denk dat je processor een beetje overkill is, misschien dat je 1.86 Ghz moet overwegen, dat scheelt je weer 200 Euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

mag ik vragen waarom je voor deze laptop gekozen hebt als je al een vaste zware game pc hebt..

koop voor dat geld dan nog wat updates in je computer en een echte laptop

dit is een gewone desktop met een scherm erop, zoals de 386 laptops vroeger waren is nu retro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
Pixal schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:15:
mag ik vragen waarom je voor deze laptop gekozen hebt als je al een vaste zware game pc hebt..

koop voor dat geld dan nog wat updates in je computer en een echte laptop

dit is een gewone desktop met een scherm erop, zoals de 386 laptops vroeger waren is nu retro
Waarom koopt men een laptop ... Omdat die mobiel is! Moet voor volgend jaar verplicht één aanschaffen. Ik zal Multimedia & CommunicatieTechnologie Studeren, dus een defitige laptop is vereist! Dat 17" scherm zal misschien een beetje een blok aan mijn been zijn, maar het blijft mobile hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128151

Euh, als je er pas volgend jaar 1 moet hebben, waarom koop je er dan nu in Gods naam 1? Tegen die tijd zitten de grafische kaarten waarschijnlijk in uitwisselbare modules (en zijn ze dus te upgraden) en hebben we dual core processoren in laptops zitten. Als er toch geen haast is, zou ik gewoon gewacht hebben tot die nieuwe technologie eindelijk mainstream is.

Ik moet wel toegeven, het beest ziet er mooi uit :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 128151 op 08-03-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:38
Inderdaad! Mobiel! Daar get het juist om!

Ik heb vorig jaar als een van de eerste een insiron 9100 gekocht en ben er nu nog steeds heel blij mee. Ookal weegt ie meer dan 4 kilo. Het gaat erom dat ik hem overal mee naartoe kan nemen. Een vriend van me heeft ook een tijdje terug een inspiron 9300 besteld. Als hij hem heeft ontvangen check ik hem ook even en als het wat is bestel ik hem ook >:)

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
Anoniem: 128151 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:12:
Euh, als je er pas volgend jaar 1 moet hebben, waarom koop je er dan nu in Gods naam 1? Tegen die tijd zitten de grafische kaarten waarschijnlijk in uitwisselbare modules (en zijn ze dus te upgraden) en hebben we dual core processoren in laptops zitten. Als er toch geen haast is, zou ik gewoon gewacht hebben tot die nieuwe technologie eindelijk mainstream is.

Ik moet wel toegeven, het beest ziet er mooi uit :)
Nieuwe schooljaar begint na de zomer natuurlijk :) En het kan bij Dell een aardige tijd duren voordat je een nieuw model in huis hebt }:O

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
SIMPY.be schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:01:
.......

Inspiron Internal Keyboards: AZERTY Frans (FR) + Franstalige systeemdocumentatie (FR)

.....
leuk hoor zo'n toetsenbord, lijkt me iets waar je ff op moet letten :p

:edit

of je bent belg :p

[ Voor 7% gewijzigd door richard_kraal op 08-03-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

mja, tegen die tijd is er wellicht een model op de markt die net zo snel is en dan 2 keer zo mobiel. blijf erbij, we hebben hier een 9100 voor trainingsdoeleinden en hij is lomper dan een oude 8000 serie enzo..

er is blijkbaar wel een markt voor maar als ik af en toe hoor dat ze gekocht worden om factuurtjes op te kunnen maken denk ik bij mezelf :?

waarom neemt u zo'n zwaar systeem meneer? ach nouja, ik had een bepaald budget dus ik dacht ik neem de duurste die er binnen valt... daar loop je dan als zakenmannetje te zeulen met een laptop met ingebouwde subwoofer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
richardkraal schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:16:
[...]

leuk hoor zo'n toetsenbord, lijkt me iets waar je ff op moet letten :p

:edit

of je bent belg :p
Idd, goed gezien! Ik ben een Belg...
Waarom redelijk vroeg, omdat ik hem graag op het gemak wil in orde zetten. En ook bij eventuele problemen gaat dit binnen de 2 maand opduiken, dan is het geen probleem, in september is dat wel een zeker probleem... Bovendien kan ik hem nu al uittesten en benchmarken enz. Akkoord dat er tegen dan terug nieuwe features uit zullen zijn, maar de pc wereld zal nooit stil staan hé, bovendien, mijn broer heeft een inspiron 6800 van een jaar en half oud, en dat is toch ook nog redelijk top... Dus als ik nu een goed systeem koop dan ben ik hopelijk goed voor 3 jaar.

Groeten

[ Voor 1% gewijzigd door SIMPY.be op 09-03-2005 22:57 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86714

sMoKeFiSh schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:14:
Inderdaad! Mobiel! Daar get het juist om!

Ik heb vorig jaar als een van de eerste een insiron 9100 gekocht en ben er nu nog steeds heel blij mee. Ookal weegt ie meer dan 4 kilo. Het gaat erom dat ik hem overal mee naartoe kan nemen. Een vriend van me heeft ook een tijdje terug een inspiron 9300 besteld. Als hij hem heeft ontvangen check ik hem ook even en als het wat is bestel ik hem ook >:)
Er van uit gaande dat je erachter mag :P >:)

Maar even mijn specs dan:

Inspiron 9300
Pentium M Processor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
No Floppy Drive Option
80GB (4,200rpm) IDE Hard Drive
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software
256MB NVIDIA GeForce 6800 Go graphics card, PCI- Express x16
Intel ProWireless 2915 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module
US International - (QWERTY) - Internal Keyboard
Microsoft Windows XP Pro SP2 (Including Backup Media)

Maar even over de levertijd, hij is bij mij al een aantal keer gewisseld tussen 14 en 15 maart, is er bij meer mensen al wat bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
zo'n monster laptop met een 4200rpm schijf :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had thuis nog een snellere dus vandaar. :)

Edit: Net nog even gekeken en hij staat nu op 18 maart, hoop niet dat het veel later word...

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 86714 op 10-03-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
Anoniem: 86714 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 10:41:
[...]

Er van uit gaande dat je erachter mag :P >:)

Maar even mijn specs dan:

Inspiron 9300
Pentium M Processor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
No Floppy Drive Option
80GB (4,200rpm) IDE Hard Drive
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software
256MB NVIDIA GeForce 6800 Go graphics card, PCI- Express x16
Intel ProWireless 2915 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module
US International - (QWERTY) - Internal Keyboard
Microsoft Windows XP Pro SP2 (Including Backup Media)

Maar even over de levertijd, hij is bij mij al een aantal keer gewisseld tussen 14 en 15 maart, is er bij meer mensen al wat bekend?
Mag toch wel? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat jij het bent :P Meneer wil er toch weer zelf één bestellen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb hem ook vorige week besteld.

1,86 ghz
(gratis upgrade) 1024mb ram
60gb 7200rpm schijfje
6800 256mb videokaart

en de rest blijft natuurlijk hetzelfde.

ik heb niet voor de covers gekozen, en het ook bij 1 accu (9 cells) gehouden.

Voor 2200 euro is dit een heel fijn laptopje die een perfecte vervanging zal zijn voor het gamesysteem dat ik onlangs van de hand heb gedaan :)

Ik heb thuis nog een gloednieuwe WD 160gb in een ICYBOX case zitten op firewire om de 60gb uit de dell te complementeren. Ik heb vandaag het geld overgemaakt, hopen dat hij er gauw is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Oy, ik heb zojuist met dell gebeld omdat ik nog geen klantnummer heb gekregen voor de orderwatch, en aan de klets geraakt met die vrouw van de afdeling zakelijke verkoop (via mijn bedrijf besteld).

En omdat die vrouw toevallig zelf gamer was, en nooit een gamer tegenkwam op haar afdeling, en omdat ze dat zo leuk vond, heeft ze een A-Prioriteit op mijn order geplakt :D
Ik heb het geld gisteravond overgemaakt, dus laat ik hopen dat dat snel binnenkomt!

Met een beetje mazzel heb ik hem deze komende week nog binnen :P :D :*) O+

Goed bezig, die mensen van dell !!

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-03-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:13:
Oy, ik heb zojuist met dell gebeld omdat ik nog geen klantnummer heb gekregen voor de orderwatch, en aan de klets geraakt met die vrouw van de afdeling zakelijke verkoop (via mijn bedrijf besteld).

En omdat die vrouw toevallig zelf gamer was, en nooit een gamer tegenkwam op haar afdeling, en omdat ze dat zo leuk vond, heeft ze een A-Prioriteit op mijn order geplakt :D
Ik heb het geld gisteravond overgemaakt, dus laat ik hopen dat dat snel binnenkomt!

Met een beetje mazzel heb ik hem deze komende week nog binnen :P :D :*) O+

Goed bezig, die mensen van dell !!
ehehe, totdat je erachter kwam dat er geen a prioriteit knopje bestaat in het bestelsysteem

goed bezig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128151

Die A-prioriteit bij Dell is gewoon verkooppraat. Had ik met mijn PDA ook, is gewoon een manier van zeggen dat ze jouw bestelling bij hun hebben ondergebracht zodat ze er een kleine commissie voor krijgen (wat ze dus niet zouden krijgen als je via de Dell site besteld).

Denk niet dat je de laptop daardoor sneller in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Anoniem: 128151 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:24:
Die A-prioriteit bij Dell is gewoon verkooppraat. Had ik met mijn PDA ook, is gewoon een manier van zeggen dat ze jouw bestelling bij hun hebben ondergebracht zodat ze er een kleine commissie voor krijgen (wat ze dus niet zouden krijgen als je via de Dell site besteld).

Denk niet dat je de laptop daardoor sneller in huis hebt.
Ow :{

Nouja, ze zei in ieder geval dat ze "wel invloed kon uitoefenen" op bepaalde orders, gezien ook het feit dat de rest van onze bedrijfsapparatuur daar ook vandaan komt, en ze zou de order maandagochtend gelijk laten verwerken, en dat noemde ze dan a-prioriteit.

Time will tell :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja iemand ervaring met UPS? Kan die order status nog steeds niet vinden als ik op die link bij Dell klik en daar staat de levering op maandag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:01
Ik kan het nu niet meer controleren, maar op die pagina van Dell kun je je ergens opgeven (of was het in het emailtje dat je ontvangt?) dat je je aanmeld bij de Tracking Service van UPS. Vanaf dat moment kun je via de website van UPS je bestelling volgen. Vanaf het moment dat Welsh (?) de notebook in Frankrijk heeft afgeleverd, neemt UPS de zaak over. Dan moet je de rest via de website van UPS kunnen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb dat nummer te pakken maar UPS kan het pakket er niet bij vinden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 13:11
nou, zullen we dan nu maar overgaan tot het delen van ervaringen :p

Ik ga hoogstwaarschijnlijk dit notebook ook halen, met ietwat geluk voor de zomervakantie, dus ik zou graag wat horen over eventuele mindere kanten (behalve dan dat het meer een draagbare desktop is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja kan er nu nog niks van zeggen maar zal zeker commentaar posten als ik hem binnen heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Nou, ik ben met name geinteresseerd in de accutijd. Op de site van Dell staat dat niet echt helder aangegeven, dus ik verwacht dat het niet echt lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2023
theroman schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:15:
Nou, ik ben met name geinteresseerd in de accutijd.
Nou, ik las hier dat dat 3.4 uur zou moeten zijn...
Alles is overigens beter dan de drie kwartier die m'n net verkochte 17" Acer Aspire 1802 notebook met moeite trok -blij dat ik dat ding kwijt ben en nu een 9300 in de bestelling heb hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja bij UPS werkt het nog steeds niet maar volgens de site van Dell zelf zou ik hem vandaag of morgen moeten krijgen. De datum is de hele tijd al aan het schommelen tussen 14 en 15 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
TheDude schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:52:
[...]

Nou, ik las hier dat dat 3.4 uur zou moeten zijn...
Alles is overigens beter dan de drie kwartier die m'n net verkochte 17" Acer Aspire 1802 notebook met moeite trok -blij dat ik dat ding kwijt ben en nu een 9300 in de bestelling heb hangen :)
Nou, dat is dan nog redelijk. Vooral als je ziet dat dit gehaald wordt met de 53Wh, oftewel de 6-cells.

Kan trouwens iemand die het systeem al binnen heeft iets melden over de pixelgarantie? Ik neem aan dat het wel afhankelijk zal zijn van het type garantie dat je er op de site bij koopt, maar aangezien ik op tamelijk veel plekken lees dat er met schermen van Dell nog wel eens problemen zijn, is de pixelgarantie wel iets waar ik duidelijkheid over zou willen.

De mensen van Dell zelf zijn wat dat betreft niet echt nuttig. Ik kreeg net een mailtje van hen terug dat ze (nog steeds) "problemen van technische aard" hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door theroman op 14-03-2005 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Heb net mijn orderbevestiging gehad, het systeem is vandaag in pre-productie genomen, verwachte afleverdatum 21 maart :9

Ik denk ook dat het met de accutijd wel meevalt, het is immers nog steeds een centrino. Ik verwacht dat ik ondanks de schijf en de videokaart nog wel een 2 en een half uur moet halen. Meer is meegenomen.

Volgens tom's hardware (link ben ik even kwijt) Zou het ding 3 uur windows, 2 uur dvd en dik 1 uur gaming moeten halen, wanneer de Nvidia powermizer gebruikt word. Dat is overigens op een vergelijkbare notebook van een ander merk getest, in amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
Van mij zal hij vandaag of morgen toekomen... Toch doet het er niet toe, moet nog wachten tot het einde van de week voor ik mijn bevindingen kan posten. Dan ben ik terug thuis.
Dan zal ik meteen mijn MX510 erop aansluiten!

Simon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij komt ie ook vandaag of morgen, heb wel even moeite moeten doen om me moeder over te halen om thuis te blijven maar goed. :P Ga er eerst zelf even mee aan de gang en later commentaar posten, als je het nog niet van iemand anders heb gehoord post dan even wat je wil weten. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 86714 op 14-03-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Anoniem: 86714 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:07:
Bij mij komt ie ook vandaag of morgen, heb wel even moeite moeten doen om me moeder over te halen om thuis te blijven maar goed. :P Ga er eerst zelf even mee aan de gang en later commentaar posten, als je het nog niet van iemand anders heb gehoord post dan even wat je wil weten. :)
Ik hoef helegaar niks te weten, don't spoil my fun, ik wil alles zelf ontdekken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan natuurlijk ook nog :P Maar ja voor mensen die twijfelen om hem te kopen ofzo, als er al twijfel mogelijk is. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
mensen die nix willen weten moeten hier gewoon niet lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
Dit weekend en in de loop van volgende week zal mijn machine uitgebreid worden getest, gebenchmarked en bekeken... Verschillende games zullen getest worden, 3d mark 05 enz, veel foto's en screenshots . Kortom dit systeem zal binnenstebuiten gehaald worden. Ik zal er een site voor bouwen op http://users.simpy.be/inspiron9300/ . Momenteel is er natuurlijk niet veel op te vinden. Ik hoop dit zo snel mogelijk te kunnen opvullen!
Requests voor bepaalde benchmarkprogramma's te draaien mogen hier gepost worden... Ik zal pifast, superpi en 3d mark 05 en 03 erop loslaten (op een clean systeem). Daarna komen de bevindingen van UT2k4, NFSU2, Battlefield 1942 en vietnam. Ook prestaties voor de office. De batterij levensduur in verschillende situaties. En ook Adobe Premiere, omdat ik die nl nodig heb.
Dus zeker volgende week eens checken http://users.simpy.be/inspiron9300/

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 13:32
Ik heb deze bak ook gister besteld.
Ga vandaag toch bellen om te kijken of de ULTRA er toevallig niet in kan?
Maar wat moet dat wel niet extra kosten?
Die meerprijs van de GeForce 6800 Go was al niet niks.

Hier zijn de basics van mijn configuratie:

Centrino 1,86 ghz
(gratis upgrade) 1024mb ram (1 module)
100gb 4200rpm schijf
Geforce 6800 Go 256mb videokaart (wat een meer prijs zeg! OUCH! en niet eens een ULTRA voor die prijs!?)
En natuurlijk het vette TrueLife scherm... hope it's worth the price!

Mijn huidige DELL (die ik weg ga doen voor 500 EURO aan iemand) is een Inspiron 8200.
Een van de eerste Pentium 4 mobile's op 1600 MHz, 512MB, GeForce 4 440 Go.
Hij was net uit, en ik legde er meer dan 3000 euro voor neer in die tijd.

Ga toch maar even met de costumer service bellen vandaag.
Ben benieuwd naar de site met alle foto's, benchmarks, en ga zo maar door.
Ik wil dat ding gewoon draaiende hebben.... en vooral Nalu, Dawn en al die leuke demo's erop zien draaien!
Beetje eye-candy verslaafd en snel verbluft en onder de indruk van de 3D technieken!

Wolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou hij komt waarschijnlijk vandaag hier, staat bij beide pakketten, UTRECHT, NL Out for delivery, dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
....Zijn er ook mensen die willen gamen met dit ding eigenlijk?
Nog eens goed zitten studeren en lezen over die non-ultra die erin zit.
Ehmm... die ULTRA is gewoon bijna 2x rap.

Waarom is die XPS Gen 2 niet in Nederland verkrijgbaar???
Het blijkt dat er opzich weinig verschil in de hardware zit.
De buitenkant is wat mooier van die XPS Gen 2 maar de basis hardware is hetzelfde.
Theoretisch zou een ULTRA erin moeten kunnen.
(Al wil ik dus echt niet weten wat het mij gaat kosten als ik die stap daadwerkelijk ga proberen te nemen...)

Kijk... je haalt al hele leuke framerates op de zwaardere games van dit moment.
Maar wat moet er wel niet van komen als bijvoorbeeld Quake 4 uitkomt of andere next-gen shooters van dit jaar?
Natuurlijk ga je ook met de ULTRA een keertje achterlopen.
Maar damn zeg... bijna 2x de performance... dat ding pist zelfs op de meeste high-end desktop kaarten.
Met vele gele liters kan ik je vertellen!

Wolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:10:
....Zijn er ook mensen die willen gamen met dit ding eigenlijk?
Nog eens goed zitten studeren en lezen over die non-ultra die erin zit.
Ehmm... die ULTRA is gewoon bijna 2x rap.

Waarom is die XPS Gen 2 niet in Nederland verkrijgbaar???
Het blijkt dat er opzich weinig verschil in de hardware zit.
De buitenkant is wat mooier van die XPS Gen 2 maar de basis hardware is hetzelfde.
Theoretisch zou een ULTRA erin moeten kunnen.
(Al wil ik dus echt niet weten wat het mij gaat kosten als ik die stap daadwerkelijk ga proberen te nemen...)

Kijk... je haalt al hele leuke framerates op de zwaardere games van dit moment.
Maar wat moet er wel niet van komen als bijvoorbeeld Quake 4 uitkomt of andere next-gen shooters van dit jaar?
Natuurlijk ga je ook met de ULTRA een keertje achterlopen.
Maar damn zeg... bijna 2x de performance... dat ding pist zelfs op de meeste high-end desktop kaarten.
Met vele gele liters kan ik je vertellen!

Wolf
Ik heb de salesmanagers van Dell gesproken hierover. De Ultra is hier vooralsnog niet te krijgen, ze maken een duidelijk onderscheid tussen dell amerika en dell nederland. De ultra word hier gewoon als kaartje niet geleverd, ik vermoed dat ze de huidige voorraad hard nodig hebben daar.

Het is idd zo dat de Ultra laptop variant op sommige vlakken sneller is dan zijn desktopbroertje, maar het is voorzover geen echte Go meer. De Go die wij hier hebben is allesbehalve traag, maar minder warm en minder stroomvretend, dus meer accuduur. En een laptop zoals dit ding, die in staat is de nieuwste games op een dergelijk vet scherm te draaien, en dan ook nog met een vette accutijd, is een utopie waar ik een jaar terug niet van kon dromen.

Ik zit er dus niet zo heel erg mee dat het "maar" een go is, ik denk dat hij meer dat genoeg kan presteren. Er zijn nog zo veel andere punten waarop deze laptop uitsteekt boven de rest, alleen het scherm en de subwoofer al. En het design :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Thalan... thanks for je actie en reactie!

Je hebt zeker gelijk betreft het feit dat ik/we niet mogen klagen betreft deze laptop.
Het scherm moet inderdaad verbluffend zijn, en de rest van de specs ook.

Zeker als ik deze naast mijn Inspiron 8200 ga zetten.
Daar zitten hardon & kardon speakers in, maar klinken schel.
Het scherm was super-de-luxe en was een van de eerste 1600x1200... maar lijkt nu al weer "dof" vergeleken met mijn nieuwe 19 inch LG scherm voor mijn PC.
(En van een Sony Vaio laptop scherm was ik ook wel onder de indruk... ook heel glossy en diep mooi zwart contrast...)

De XPS 2 is inderdaad meer een "desktop replacement" en blijkt een stuk minder portable te zijn.
Om maar te zwijgen over de hitte en accu verbruik, ook al doe je er geen zware gaming op.

Ik laat de bestelling staan, en verwacht inderdaad gewoon een prima presterende wide screen beauty over een weekje of 2 aan mijn deur!
Tot dan zal mijn veel gebruikte Inspiron 8200 nog genoeg tot zijn recht komen voor de klusjes die deze nog wel aankan!

Wel positief zeg... die batterij kracht van de Centrino... op mijn oude laptop is 60 minuten accu kracht een luxe.
Ook al doe je geen intensieve 3D gaming.

Wolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:09:
Thalan... thanks for je actie en reactie!

Je hebt zeker gelijk betreft het feit dat ik/we niet mogen klagen betreft deze laptop.
Het scherm moet inderdaad verbluffend zijn, en de rest van de specs ook.

Zeker als ik deze naast mijn Inspiron 8200 ga zetten.
Daar zitten hardon & kardon speakers in, maar klinken schel.
Het scherm was super-de-luxe en was een van de eerste 1600x1200... maar lijkt nu al weer "dof" vergeleken met mijn nieuwe 19 inch LG scherm voor mijn PC.
(En van een Sony Vaio laptop scherm was ik ook wel onder de indruk... ook heel glossy en diep mooi zwart contrast...)

De XPS 2 is inderdaad meer een "desktop replacement" en blijkt een stuk minder portable te zijn.
Om maar te zwijgen over de hitte en accu verbruik, ook al doe je er geen zware gaming op.

Ik laat de bestelling staan, en verwacht inderdaad gewoon een prima presterende wide screen beauty over een weekje of 2 aan mijn deur!
Tot dan zal mijn veel gebruikte Inspiron 8200 nog genoeg tot zijn recht komen voor de klusjes die deze nog wel aankan!

Wel positief zeg... die batterij kracht van de Centrino... op mijn oude laptop is 60 minuten accu kracht een luxe.
Ook al doe je geen intensieve 3D gaming.

Wolf
Ik ben ook wel lichtelijk trots op mijn aankoop. Ik werd in de fase dat ik nog zoekende was door collega's met aanbiedingen om de oren geslagen, onder andere van medion :r . Ik heb alles overwogen, en alles bekeken, en ondanks dat de dell de duurste is uit mijn selectie, heb ik er een heel goed gevoel bij. Je koopt tenminste een echte laptop, vind ik dan, en geen wannabe. Een beetje elite, zo u wil.

Op het moment van spreken is mij bekend dat de Go versie een GPU snelheid heeft van 275mhz. Met zeer goede koeling, dus met een beetje geluk kan er nog zo 25mhz bovenop. En dan heb je al GT waardes. Het geheugen weet ik niet, maar zal ergens bij de 600/700 mhz liggen gok ik. Naar het schijnt haalt het ding 5000 punten op 3dmark2005, maar dat zien we vanzelf als hij er is natuurlijk.

Ik heb wel voor de zwaardere 9cells accu gekozen, dus ik ben zeer benieuwd hoe lang hij het daarop gaat uithouden. Hopelijk lang genoeg om er een of 2 films vanaf de harde schijf op te draaien, want dat is voor mij al portable genoeg. Ik hoop dat het scherm ook echt zoveel verschil bied met dat wat ik nu heb, ik heb nu nog mijn Acer Travelmate, 15 inch, 1440*1050. En dat is natuurlijk al hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Nou ik heb even zitten neuzen maar dat is dus de ULTRA die ongeveer tegen de 5000 punten gaat scoren.
De Geforce 6800 Go die wij erin hebben zitten, blijkt echt prima en stabiel over te klokken, met tot wel gemiddeld 10 frames per second winst.
Of in 3DMark05 termen... nog eens 300 tot 400 extra puntjes! :-)

Ik heb ook altijd al een goed gevoel gehad bij DELL vergeleken met de andere.
Zelfs een vriend van mij (net zoals ik ook een ICTer) is toch zelf voor een Compaq (nu HP) gegaan.
Hij moet toch wel zeggen dat hij zo met mij had willen ruilen nu hij die een tijdje heeft.
(En dan hebben we het over mijn Inspiron 8200.)

Well jammer dat FSAA en anisotropic filtering nog steeds zo'n zware impact heeft op de framerate.
Zelfs de ULTRA moet eraan geloven als je daar mee gaat spelen.
Ach... 2x is prima, en is nog reeel in de meeste games.

Ben wel zo benieuwd naar dat scherm!
Als iemand dat ding al heeft, dan zou ik daar graag wat over willen weten betreft hoe mooi en wat de echte wouw!!! factor is betreft dat TrueLife iets.
(En anders wachten we op de site die nog gebouwd wordt door een van de mensen hier.)

Wolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
dribbel schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 11:57:
zo'n monster laptop met een 4200rpm schijf :X
Vergeet niet Dribbel dat de schijf omvang heeeeel wat kleiner is dan die lompe zooi die in je PC hebt hangen.
En dan te bedenken dat ik een 100 gig hddtje heb gekozen... tel uit je winst betreft ook nog eens de dichtheid op de platters qua aantal gig!
Dus ik denk niet dat het een probleem wordt dat het op 4200 toeren draait. ;)

Wolfski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Volgens de dell order info watch, is mijn levertijd van 21 maart naar 17 maart teruggebracht :D

Als dat klopt, heb ik hem donderdag binnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649

Even een paar vraagjes over die 9300:

1) Is zo'n Geforce Go zijn geld waard tov een 128MB X300 als je niet van plan bent te gaan Doomen daarop? Zijn er nog andere voordelen die die 180 euro goedpraten?

2) Waarom kan er geen 80GB schijf van 5400RPM in zoals bij bijv de Inspiron 6000?? En verlies je dan veel snelheid? Ik wil evt wel tv opnemen op die HD.

3) Is een 1920 x 1200 resolutie niet te groot (of te klein, ligt eraan hoe je ernaar kijkt ;)) voor dat scherm?

4) Is een 9 cell batterij veel zwaarder (kwa gewicht?) Het lijkt me dan dat ie 50% langer meegaat?

5) Wat is nou precies het verschil tussen een Intel® Pro draadloos 2200 en een Intel® Pro wireless 2915?

AB!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Anoniem: 25649 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:26:
Even een paar vraagjes over die 9300:

1) Is zo'n Geforce Go zijn geld waard tov een 128MB X300 als je niet van plan bent te gaan Doomen daarop? Zijn er nog andere voordelen die die 180 euro goedpraten?
Als je waarde hecht aan framerate en daarbij ook nog een beetje leuk beeld met AA en AF, dan wel. Je moet van games en pracht houden, en niet eens in de week een spelletje RTC willen doen.
Ik vond het die 180 euro meer dan waard, omdat ik een fervent gamer ben. En een laptop kun je niet upgraden (iig niet zo makkelijk als een desktop) dus ik ga voor zwaar om er langer mee te kunnen doen.
2) Waarom kan er geen 80GB schijf van 5400RPM in zoals bij bijv de Inspiron 6000?? En verlies je dan veel snelheid? Ik wil evt wel tv opnemen op die HD.
Je kan ook voor een 100gb 5400rpm gaan, als je groot en snel wilt. Ik ging voor de 60gb, want dat was de enige die ook 7200rpm kon hebben. Voor films is een 5400rpm of 4200 ook genoeg, al kun je dan daarnaast weinig andere dingen meer doen.

Waarom ze de 80gb niet in 5400 rpm aanbieden weet ik niet, dan moet je bij dell zijn.
3) Is een 1920 x 1200 resolutie niet te groot (of te klein, ligt eraan hoe je ernaar kijkt ;)) voor dat scherm?
Het is even flink wennen, maar in mijn geval wilde ik daarna niet anders meer. Er passen dan 2 webpagina naast elkaar op je scherm, en na een tijdje ben je zo gewend aan die zee van ruimte. Bij de normale afstand die je zou aanhouden tot een laptop is het geen probleem.
4) Is een 9 cell batterij veel zwaarder (kwa gewicht?) Het lijkt me dan dat ie 50% langer meegaat?
Durf ik je niet te zeggen, maar ik gok dat hij idd 40~50 procent zwaarder is. De laptop woog sowieso al 3,6 kilo, dus dan kan dat er ook nog wel bij, accutijd is altijd beter. Of je dan ook 50% extra accutijd hebt weet ik niet, ik moet hem nog ontvangen en testen. Maar voor de 12 euro meerprijs zou ik het zeker niet laten.
5) Wat is nou precies het verschil tussen een Intel® Pro draadloos 2200 en een Intel® Pro wireless 2915?
Even uit mijn hoofd vermoed ik de snelheid. de 2200 zal 11 of 54mbps B zijn, en de 2915 is volgens mij 54mbps a/b/g.

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-03-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Ik had een interessante discussie met mijn collega die o.a ook wat breedbeeld laptops op de CeBit 2005 beurs heeft gezien.

Hoe zit dat met games en widescreen resoluties?
En hoe scaled je breedbeeld TFT scherm resoluties zoals 1024x768 of 1280x1024?

Mijn collega meende beelden en games te hebben gezien waarbij je dus "platte" auto's, hoofden, ect. zag.
Oei!

Nu moet ik me misschien geen zorgen gaan maken aangezien die breedbeeld TFT's juist voorkomen bij die game laptops en anderzijds.
Maar toch.
Dat is wel een punt van concern waar ik nog niet helemaal bij stil heb gestaan eigenlijk.

Wie kan mij daar wat meer over vertellen?
Hoe gaat dat in z'n werking?

Wolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:04:
Ik had een interessante discussie met mijn collega die o.a ook wat breedbeeld laptops op de CeBit 2005 beurs heeft gezien.

Hoe zit dat met games en widescreen resoluties?
En hoe scaled je breedbeeld TFT scherm resoluties zoals 1024x768 of 1280x1024?

Mijn collega meende beelden en games te hebben gezien waarbij je dus "platte" auto's, hoofden, ect. zag.
Oei!

Nu moet ik me misschien geen zorgen gaan maken aangezien die breedbeeld TFT's juist voorkomen bij die game laptops en anderzijds.
Maar toch.
Dat is wel een punt van concern waar ik nog niet helemaal bij stil heb gestaan eigenlijk.

Wie kan mij daar wat meer over vertellen?
Hoe gaat dat in z'n werking?

Wolf
De resolutie die op grotere schermen word gebruikt (1600*1200) is in harmonische verhouding met andere resoluties, zoals 1024*786 ea. Ze komen qua verhouding precies overeen, en om die reden zul je dus geen vertekende beelden krijgen. Je kan bijvoorbeeld 800*600 precies 2 keer in 1600 bij 1200 steken, en 640*480 is precies de helft van 1280*960.

Jij kijkt waarschijnlijk met een schuin oog naar de vertekeningen bij een breedbeeld tv, maar daar zit een groot verschil tussen:

Ze gaan een grootbeeld (4:3) oprekken om op een ander formaat (16:9) te trekken. Zoals je ziet gaat 4 4x in 16, maar 3 maar 3 maal in 9. De verhoudingen gaan dus scheef lopen.

Een laptopscherm kan zijn windows desktop gewoon zonder vervormingen op een hogere resolutie weergeven. Vensters blijven normaal formaat, films ook, maar je hebt gewoon meer ruimte.

Wat betreft de games: Die worden naargelang jouw wens wel of niet gestretched. Je kan bij veel spellen kiezen om in breedbeeld te spelen, en vaak neemt een spel ook de resolutie van je scherm aan, en stelt deze beschikbaar bij de video-opties. Counterstrike en Warcraft doen dit bijvoorbeeld, die speel ik gewoon in native resolutie op mijn Acer.

Films worden (wanneer ze breedbeeld zijn) op je laptop of pc met zwarte balken een boven en benedenzijde weergegeven, en wanneer je een widescreen tft hebt valt dit weg, je hebt dus meer beeld bij films.

Er zullen altijd onoverkomelijkheden zijn denk ik, want als een spel niet in breedbeeld te stretchen of om te zetten is, zul je met 2 zwarte stukken aan de zijkant moeten spelen. Maar je koopt een breedbeeld op te toekomst, en dan zullen die paar oudere spellen me meestal worst zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-03-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is er!! :D Ga eerst zelf even wat dingen doen maar zal later wel wat dingen posten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Anoniem: 86714 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:13:
Hij is er!! :D Ga eerst zelf even wat dingen doen maar zal later wel wat dingen posten. :P
Ik heb op 1 dag 3 keer op de orderwatch gekeken, en 3 keer een andere datum gekregen. Eerst de 21e, toen de 17e en nu weer 24e :'(

Ik wil hem nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(@ Inspiron 9300)

Bij mij was die datum ook veel veranderd ja, erg vervelend als je moet wachten. Maar ja hij bevalt echt extreem goed hier, heb nog geen games gespeeld ofzo. Ben nog bezig met alles in te stellen naar smaak en zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Hey Mastah!

Cool gast!
Gefeliciteerd!

Beter ga jij heeeeeel snel Nalu downloaden als je dat nog niet gedaan hebt en mij vertellen of dat zeemeerminnetje een beetje strak draait op dat ding!
Zeker op dat scherm lijkt het mij een lust voor het oog!
Het is echt de moeite waard en een zware aanrader.
Ik ben nu alvast alle tech demo's van nVidia's site aan het plukken! _/-\o_

Give it a try, en laat het weten please! :9~

Wolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol, ga zo eerst wat games proberen. Zal op stage die Nalu wel downloaden, aangezien ik daar een veel betere verbinding heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Anoniem: 86714 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:10:
Lol, ga zo eerst wat games proberen. Zal op stage die Nalu wel downloaden, aangezien ik daar een veel betere verbinding heb. :P
Damn zeg... en ik moet nog even wachten! Weeeehhhhh! :(
Het scherm is zeker ook wel errug strak.
Laat maar even weten hoe het met de games zit zo dan.
Welke spellen ga je proberen?
Hebben ze vervormingen vanwege het breedbeeld aspect?
(Als het goed is natuurlijk niet als ik Thalan mag geloven! :))

Wolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja ben toch maar even Nalu en Clear Sailing aan het downloaden kom namelijk niet meer aan gamen toe vandaag dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:53

tismij

???

Anoniem: 86714 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:32:
Nou ja ben toch maar even Nalu en Clear Sailing aan het downloaden kom namelijk niet meer aan gamen toe vandaag dus. :)
Zit er ook aan te denken om deze te doen.
Op de US-sites zijn ze nogal aan het stressen over de schermen (schijnen bij de 9200 veel problemen mee geweest te zijn), ben dus enorm benieuwd hoe die eruit ziet.
Dussssssss hoe ziet ie eruit (komt ie in de buurt van de Sony xbrite ?) ?
Specs zijn in iig uitstekend, hoop dus snel wat ervaringen hiero te zien (zeggen wel wat meer dan spec offcourse).

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het scherm geweldig, maar ik heb niet zoveel ervaring met hoge resolutie schermen maar er zijn iig niet veel schermen die ik mooier vind. Of die beter is als Sony xbrite weet ik niet dat ken ik alleen van naam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Anoniem: 86714 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:32:
Tof!
Kan niet wachten op de resultaten.
Vooral Nalu ziet er erg zwaar uit namelijk! :)

Wolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik ben al opgeschoten naar stadium 4 *)

Hij staat nu op 18 maart (vrijdag dus) en is klaar voor verzending :D

Hij word op mijn werk afgeleverd, en zodra de laptop binnenkomt mag ik gelijk de rest van de dag vrijnemen om er mee te spelen van mijn baas :9

Dus als hij echt vrijdag komt, is dat een extra lang weekend :D

Het leven kan mooi zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Voor diegene die de franse taal beheersen:

http://forum.hardware.fr/...ez-Dell-sujet-14305-1.htm

Deze jongen heeft een zeer uitgebreid topic met zéér uitgebreide foto's en tests gemaakt. Je zou op de native resolutie van het scherm nog 4000+ moeten scoren in 3dmark2003, en op 1024 kun je nog tot ongeveer 3600 punten komen in 2005.

Hij is groot, maar mooi, alleen heeft helaas niet de mooie cover die de XPS Gen 2 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

De ultra Go variant schijnt veel betere scores neer te zetten dan de "gewone" go variant, maar daar staat wel tegenover dat "onze" go 27 watt verbruikt, tegenover de 67 watt die de ultra variant opslokt .... dag accu.

De verschillend in stroomverbruik zijn dus goed zichtbaar, en mijn insziens die extra score misschien niet waard, want dat zou het geen laptop meer maken, als de accu na een uur leeg is in windows.

En met 35 fps in de native resolutie gamen is best te doen vind ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
HTT-Thalan schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:36:
En met 35 fps in de native resolutie gamen is best te doen vind ik :D
Dat is zeker te doen!
Die native resolutie is namelijk niet misselijk!
Als ik die framerate ga halen bij spellen zoals Far Cry in de native res dan heb ik echt niks te klagen.
60 is leuk.
30(+) een must.

Wolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou net UT 2004 gespeeld met alles op high en highest en resolutie op 1920x1200 en niks schokte en het draaide echt super en echt mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Anoniem: 86714 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:49:
Nou net UT 2004 gespeeld met alles op high en highest en resolutie op 1920x1200 en niks schokte en het draaide echt super en echt mooi. :)
En die techdemo's dan!
Heb je Clear Sailing en Nalu al binnen?

Wolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nog niet uitgebreid kunnen kijken naar die demo's, maar wat ik gezien heb zag er idd erg lekker uit. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Anoniem: 86714 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:49:
8)

Zullen we een elite club oprichten, alleen voor Inspiron 9300 bezitters, dan kunnen we lan party's crashen en overal met het prijzengeld ervandoor gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed plan, maar waarom heb je daar een Inspiron 9300 voor nodig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
Yes, de mijne is binnen... Nu nog doorbijten tot vrijdag om hem eens onder handen te nemen......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2023
AAARRGGHH :(
Springt die orderstatus eindelijk op '4' (order klaar voor verzending, vrijdag al hier), zie ik in de online pakbon dat ze 2x512 in plaats van de bestelde 1x1024 DDR d'r in hebben gejast.
Direct gemaild, morgen bellen, nu balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Anoniem: 86714 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:21:
Goed plan, maar waarom heb je daar een Inspiron 9300 voor nodig? :P
Omdat het een statussymbool is, het is een laptop die heer en meester is over alle game-pc ter wereld, omdat het het enige mobile fragging device is :9

Je kunt er lekker lang mee op het terras internetten, film kijken, maar net zo goed lekker hard op gamen. Dat zijn 2 zaken die nog nooit verenigd zijn in een laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Anoniem: 86714 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:59:
Heb nog niet uitgebreid kunnen kijken naar die demo's, maar wat ik gezien heb zag er idd erg lekker uit. :9~
Ok dan!
Beter!

Ja een club sounds fun mensen!
De world ruling Dutch 9300 owners! Waha!

Crap.
DELL stuurde een mailtje dat ze niet verder konden omdat ze wat informatie miste.
Heel knap, maar heb het maar gestuurt dan.

Wolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HTT-Thalan schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:00:
[...]

Omdat het een statussymbool is, het is een laptop die heer en meester is over alle game-pc ter wereld, omdat het het enige mobile fragging device is :9

Je kunt er lekker lang mee op het terras internetten, film kijken, maar net zo goed lekker hard op gamen. Dat zijn 2 zaken die nog nooit verenigd zijn in een laptop!
Good point. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Die vrouw bij dell heeft woord gehouden :D

Mijn geld werd maandag gestort bij dell, dwz, ik heb het op een donderdag overgemaakt en maandag was het geld binnen.

Dinsdag preproductie

Woensdag klaar voor verzenden, en eind van de dag was ie verzonden :9

Donderdag (vandaag dus) hij is vannacht uit ierland in eindhoven aangekomen, en is AS WE SPEAK in transit naar Breda NL :D

Ik wacht in uiterste spanning af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk wel dat ie vandaag komt dan ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Anoniem: 86714 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:09:
Denk wel dat ie vandaag komt dan ja. :)
Laten we hopen van wel, en snel, want ik mag van mijn baas de rest van de dag vrijnemen op het moment dat hij binnenkomt, omdat hij weet hoe lang ik al met smart zit te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Ik heb nog steeds vertraging.
Nog steeds gezeur betreft mijn passport nummer.
Ze konden ook mijn gegevens/bestelling niet vinden.
Gaat lekker... :(

Wolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Darkwolf_1982 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:27:
Ik heb nog steeds vertraging.
Nog steeds gezeur betreft mijn passport nummer.
Ze konden ook mijn gegevens/bestelling niet vinden.
Gaat lekker... :(

Wolf
Mja. Tis en blijft een megagroot bedrijf natuurlijk. Ik heb telefonisch besteld bij iemand die een goede vriend is van mijn directeur, dus alle gegevens kon ik zelf dubbelchecken en hij vroeg zelf de info die hij nog miste. Via internet bestellen vind ik altijd maar wat eng, zeker voor zo'n bedrag.

Waarom zet jij eik altijd je naam onder je post? Maak er dan een Sig van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

HTT-Thalan schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:36:

Waarom zet jij eik altijd je naam onder je post? Maak er dan een Sig van :P
Als sig mag je wolf neerzetten maar het is niet de bedoeling dat je afsluit op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Pixal schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:55:
[...]

maar het is niet de bedoeling dat je afsluit op GoT.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:05
Wat zijn jullie specificaties dan?

Als ik mijne samenstel op Dell.nl dan kom ik neer op + € 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Roodey schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:17:
Wat zijn jullie specificaties dan?

Als ik mijne samenstel op Dell.nl dan kom ik neer op + € 2000
Dan is het misschien handig om ook te vermelden hoe die specificatie van jou er dan wel niet uitziet, met alleen een bedrag komen we niet ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

zoals ik het zeg.. dus niet zoals ik het nu doe

Pixal

of

met vriendelijke groet, Pixal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik typ deze reactie nu op mijn nieuwe, witte, glanzende, grote, vette, ubermachtige Dell Inspiron 9300 :D

Hij is echt grooooooooooot man. En half life II draait met alles op full, op native resolutie, widescreen, vloeiender dan ik ooit gezien heb :9~

Ik ga me nu enkele dagen afzonderen om me helemaal te zwelgen in geluk, en post mijn bevindingen daarna wel :D

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol, kan ik me goed voorstellen. Zit nu op stage te typen en zou liever een spel spelen ofzo :P Net in de pauze wel even HL2 gespeeld maar goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
HTT-Thalan schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:48:
Hij is echt grooooooooooot man. En half life II draait met alles op full, op native resolutie, widescreen, vloeiender dan ik ooit gezien heb :9~

:9
Wat een offtopic gedoe over mijn naam weer zeg lol!
Nou goed ik zal er geen wolf meer onderzetten... is gewoon een vage tik omdat ik ook veel mail.

Maarreh.... sorry!?
Half-Life 2 op z'n native resolutie met alles max en dat gaat vloeiend!?
Zo krachtig is die Geforce 6800 Go dus?
Dacht dat je pas met die Ultra daarover kon gaan dromen.
Volgens mij onderschat ik het GPUtje een beetje ofzo... want dat had ik er niet van verwacht.
Die nVidia ondersteund wel Pixel Shader 3.0 en eenmaal raden wat de nieuwste patch van Far Cry gaat implementeren.
Qua eye-candy vallen de verschillen mee, maar qua performance heeft het wel degelijk nut.
...Maar of Far Cry lekker speelt op de native?
Ik moet Doom III nog uitspelen, dat ga ik maar op die laptop doen dan als ik dit zo hoor.
(Al denk ik niet dat de native resolutie en Doom III een vloeiende framerate gaan geven... of vergis ik me weer stevig?

Ben snel terug gebeld door Dell, en alles is in orde.
Comfortcard waar ik de lening bij heb afgesloten moet het nog goedkeuren.
Maar als dat rond is, dan is het go go go!

Ik kan echt niet wachten als ik jullie allemaal zo hoor! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:11
Comfortcard waar ik de lening bij heb afgesloten moet het nog goedkeuren.
Dat zal ik nooit begrijpen |:(

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 17:34

PcDealer

HP ftw \o/

Lijkt op een HP Pavillion... check die vormen...

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Lening voor een computer??

juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Wat is er mis met een lening?

Ideaal als je net nog niet het geld hebt, en toch die laptop wilt!
Dachten jullie serieus dat ik dat ding op 24 maand basis ga aflossen?
No way!

Zodra ik de laatste restjes geld bij elkaar heb, knal ik meteen alles over en issie alsnog volledig betaalt!
Zal hooguit 1 a 2 maanden normaal aflossen, en daarna schrijf ik het resterende bedrag op hun meegeleverde acceptgiro!

Hatseflats! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139819

Bon, bij deze heb ik me dan ook maar geregistreerd na lange tijd gewoon te lezen... Omdat, jawel ik ook een van de ongeduldigde wachters ben op zijn bestelde i9300!

Wat ik me afvroeg, daar ik fervente battlefielder ben: Is er iemand die benchmarks heeft gezien of als iemand die reeds zijn toestel heeft dit game heeft en eens kan zien wat die GF6800 go presteert. Voor zover ik dingen gevonden heb zou dit wel vlotjes moeten draaien op max quality, maar als ik net lees dat hl² zo deftig draait op alle detail, heb ik ook de indruk dat de performance van die kaart door mij onderschat wordt...

Happy waiting aan de mede-ongeduldigen 8)7

en edit: wat wordt feitelijk bedoeld met die native resolutie? (/noob mode)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 139819 op 17-03-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104174

Even een vraagje. Hoe zit het met afdingen bij Dell, is het mogelijk om €100 van het aankoopbedrag af te krijgen? Het gaat tenslotte wel om een luxe product van over de €2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Anoniem: 139819 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:35:

Happy waiting aan de mede-ongeduldigen 8)7

en edit: wat wordt feitelijk bedoeld met die native resolutie? (/noob mode)
Een tft scherm heeft altijd een "eigen" resolutie. Een CRT scherm kun je bijvoorbeeld op 800*600, of 1024*768 draaien, en dan ziet het er altijd wel scherp uit.

Maar omdat een TFT met een vast masker van pixels werkt, is er altijd maar 1 resolutie precies scherp, omdat het aantal puntjes dat jij dan wil weergeven exact overeenkomt met het aantal pixels in het masker van de TFT. En dat is dan zijn "native" of "eigen" resolutie. Daarin is een tft altijd op zijn best.

De native resolutie van deze laptop is echter zo verschrikkelijk hoog (1920*1200) dat de videokaart behoorlijk door moet ploegen om dat vloeiend te draaien wanneer het geen windows, maar een 3dspel betreft. En zelfs dat doet hij op zijn eigen resolutie perfect, het speelt als een droom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Anoniem: 104174 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:48:
Even een vraagje. Hoe zit het met afdingen bij Dell, is het mogelijk om €100 van het aankoopbedrag af te krijgen? Het gaat tenslotte wel om een luxe product van over de €2000.
Helaas, dat is eigenlijk alleen voorbehouden aan personeel. Soms lukt het wel als je een bedrijf bent, en je een lading spullen koopt. Maar feit blijft dat ik als consument de prijs van deze dell nog helemaal niet zo gek vind als je ziet wat je er voor krijgt, andere merken doen dat niet. Sterker nog, die bieden dit soort apparatuur nog niet eens aan :+
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste