Het grote DELL Inspiron 9300 topic !

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.694 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:53:
[...]

Maar omdat een TFT met een vast masker van pixels werkt, is er altijd maar 1 resolutie precies scherp, omdat het aantal puntjes dat jij dan wil weergeven exact overeenkomt met het aantal pixels in het masker van de TFT. En dat is dan zijn "native" of "eigen" resolutie. Daarin is een tft altijd op zijn best.
In mijn geval zal het dan niet zo hoog zijn, want ik heb gekozen voor die WXGA+ (niet de WU) omdat ik 1440 * xxxx al meer of goed genoeg vond, ik werk toch nooit hoger,de kwaliteit zal ook wel niet mis zijn, en ik speel zelden spellen hoger dan 1024 (maar dat kan aan de sucky gpu liggen, i think this is going to change :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Zonde... want met dat hogere resolutie scherm heb je wel mooi die TrueLife technologie.
Ik heb een X-brite TFT scherm op een Sony Vaio gezien en oef dat is niet misselijk zeg!
(Behalve dat je op dat scherm dus WEL last hebt van glare... heel erg ook! Die TL lampen weerkaatste er vol in! ARG! Dat was wel weer jammer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 14:47
Hoe zit dat nou met dat scherm?
Ik zoek een laptop die net als een toshiba Qosmio, een HP Zd7045EA of een Sony Vaio zo'n 'glossy' beeldscherm heeft. Het is alleen echt niet te vinden op de dell site of dat scherm nou glossy of 'gewoon mat' is... kan iemand dat bekijken?

Iemand die er al een heeft, kan je zeggen of het scherm er mattig of als een glazen salontafel uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mat is ie iig niet, maar ik heb er vandaag mee op stage gewerkt en ik had dus echt geen last van het tl-licht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:20:
Nou mat is ie iig niet, maar ik heb er vandaag mee op stage gewerkt en ik had dus echt geen last van het tl-licht. :)
Ok dan!
DELL heeft haar woorden waar gemaakt dan betreft dat anti-glare gebeuren.
Maar Mastah... vertel eens in een paar woorden / zinnen...
Hoe mooi is dat Truelife scherm?
Ook vergeleken wat je met andere laptop schermen hebt gezien?

Wolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:30

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Darkwolf_1982 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:42:
[...]

Ok dan!
DELL heeft haar woorden waar gemaakt dan betreft dat anti-glare gebeuren.
Maar Mastah... vertel eens in een paar woorden / zinnen...
Hoe mooi is dat Truelife scherm?
Ook vergeleken wat je met andere laptop schermen hebt gezien?

Wolf
Het is met afstand het allermooiste scherm dat ik ooit heb gezien!

En dat is niet alleen omdat ik hem nu nog maar net heb. Het scherm heeft een harde coating tegen beschadiging, en true, die zorgt voor wat spiegeleffect (als ie uit staat kun je er serieus je haar in kammen) maar als hij aan staat is het scherm een genot om naar te kijken. Het is glashelder, geen last van omgevingslicht, en ik heb de beeldscherm of brightness instelling zoals ze standaard kwamen niet 1 keer aan hoeven te raken.

En: Wat ik ook heel mooi vond: Wanneer je film kijkt, is het zwart, ook werkelijk zwart. En dat was echt vet. Diepzwart, en geen halfgrauwgrijspogingtotzwart.

Het toetsenbord heeft een zeer prettige aanslag, trouwens :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
Dank je voor je commentaar overt scherm. Lijkt me een typische Glossy. Fijn.

Wel weer echt een dik minpunt dat er ruimte zat is voor een full 101 keyboard inclusief numeriek gedeelte maar dat dat er niet op zit. Dat hebben HP en Clevo toch wel weer beter begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:55:
[...]

Helaas, dat is eigenlijk alleen voorbehouden aan personeel. Soms lukt het wel als je een bedrijf bent, en je een lading spullen koopt. Maar feit blijft dat ik als consument de prijs van deze dell nog helemaal niet zo gek vind als je ziet wat je er voor krijgt, andere merken doen dat niet. Sterker nog, die bieden dit soort apparatuur nog niet eens aan :+
Ik snap dat niet, ik neem aan dat het tegenwoordig geen bergen met goud binnenhalen is voor computer bedrijfen, of zie ik dat verkeerd? Als ik een pc bij een gewone pc zaak koop dan lukt het meestal wel om wat geld af te dingen of extra's erbij te krijgen. Ik ben trouwens ook van mening dat dell goede en up to date spullen verkoopt. De prijs vind ik is iets aan de hoge kant, maar ik neem aan dat je er ook flink wat voor terug krijgt. Oja, ik ben ook aan het kijken naar deze laptop, mijn budget is +/-1700 euro(ik heb nog nooit eerder een laptop gehad, dus heb ik er niet zoveel verstand van, wel heb ik redelijk wat onderzoek gedaan naar verschillende laptops). Voor degene die de 9300 al thuis hebben staan, is de laptop niet te zwaar om dagelijks mee te nemen naar school enz.? Ik heb ook gekeken naar de Inspiron 6000, deze heeft een kleiner scherm, en is 0,5 kg lichter (wat mij een niet erg merkbaar verschil lijkt). Mijn keuze valt voornamelijk op de 9300 omdat deze leverbaar is met een Geforce 6800 Go, dit omdat ik graag game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
Wat je ook zegt over de 9300... het is de lichtste notebook in zijn klasse. Bij verre.
Let op:

Toshiba Qosmio G10 -> 4.4 Kg
Promedion D900T -> 5.5 Kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Ik heb op dit moment een Latitude C600, oud beestje dus maar voldoet prima voor kantoorwerk en internetten etc. Alleen istie fysiek wat aan het aftakelen en nu ben ik op zoek naar een vervanger.

Ik werk regelmatig thuis met Autocad en Microstation. Tekenprogramma's dus ik zat te denken aan een flappie met een wat groter scherm --> Inspiron 9300 die dan gelijk ook m'n 'Media-Center' wordt (DVD speler etc. heb ik nog niet) en waar ik ook nog eens lekker op kan tekenen.
In hoeverre heb ik dan baat bij een extra mega resolutie of is die (not TrueLife) 1440 x 900 voldoende? Ik heb op mijn werk een CRT met 1400 x 1050, een prettige resolutie maar dat is dus een 21" Ik weet dus niet of die zoveel grotere resolutie op een kleiner scherm wel prettig zal werken.

Games doe ik niet aan, dus het grotere scherm is dan puur voor het tekenen en af en toe DVD kijken. Ik neem aan dat ik dan ook geen 128MB videokaart erin hoef te prakken aangezien ik toch geen games speel en dat ook nauwelijks van plan ben.

Kan iemand hier enig licht over laten schijnen?

O ja en sinds wanneer is die 9300 eigenlijk in de verkoop? Hij lijkt me erg nieuw.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Op die grotere schermen worden bij Dell de DPI instellingen op 120 gezet ipv de standaard 96. Dit maakt alle letters wat groter aangezien ze anders gewoon vaag worden.

Er komen redelijk wat mensen binnen die dat irritant vinden, aangezien IE er als enige browser ter wereld niet mee om kan gaan als DPI op 120 staat worden letters en plaatjes rafelig.

Je kan de DPI op 96 zetten maar de meeste mensen vinden dat onacceptabel, IE ziet er dan goed uit maar letters kunnen vaag worden en mensen denken dat hun scherm niet goed is.

Works as designed dus. Maar ik vind de hoogste resolutie op een scherm maar onhandig. Je kan het niet even wat lager zetten dus je moet meteen goed kiezen. Vooral mensen die een leesbril hebben moeten geen hoge resoluties kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:53:
[...]

Ik snap dat niet, ik neem aan dat het tegenwoordig geen bergen met goud binnenhalen is voor computer bedrijfen, of zie ik dat verkeerd? Als ik een pc bij een gewone pc zaak koop dan lukt het meestal wel om wat geld af te dingen of extra's erbij te krijgen. Ik ben trouwens ook van mening dat dell goede en up to date spullen verkoopt. De prijs vind ik is iets aan de hoge kant, maar ik neem aan dat je er ook flink wat voor terug krijgt. Oja, ik ben ook aan het kijken naar deze laptop, mijn budget is +/-1700 euro(ik heb nog nooit eerder een laptop gehad, dus heb ik er niet zoveel verstand van, wel heb ik redelijk wat onderzoek gedaan naar verschillende laptops). Voor degene die de 9300 al thuis hebben staan, is de laptop niet te zwaar om dagelijks mee te nemen naar school enz.? Ik heb ook gekeken naar de Inspiron 6000, deze heeft een kleiner scherm, en is 0,5 kg lichter (wat mij een niet erg merkbaar verschil lijkt). Mijn keuze valt voornamelijk op de 9300 omdat deze leverbaar is met een Geforce 6800 Go, dit omdat ik graag game.
Als je echt wil gaan gamen doe je aan deze een goede. Als je echter niet hoger dan 1700 kan gaan, zit je aan een stevige limiet vast, want, daar zit je al gauw aan als je de standaard laptop die videokaart geeft plus een beetje leuk geheugen.

Te adviseren is om te wachten tot ze weer een week hebben met gratis dubbel geheugen, en hem dan kaal + videokaart bestellen. Maar dan mis je een hoop. Want om dit ding helemaal tot zijn recht te laten komen heb je de HD, het grote scherm en de videokaart minstens nodig, maja dan kom je op 2300 euro terecht. En dan heb je tenminste ook de 1,86 cpu erin zitten.

--

Als je hem mee wil nemen naar school, denk ik dat je het gewicht gauw beu bent, om eerlijk te zijn. Hij mag dan de lichtste en snelste in zijn klasse zijn, vergeleken met andere notebooks zoals de Acer die ik hiernaast nog heb, is dit echt een lomp bakbeest. Hij weegt 4 kilo en je hebt bijna een 18" inch tas nodig om hem mee te kunnen nemen.

Daar staat tegenover dat geen enkele laptop bij mijn weten een scherm heeft dat mooier is dat dit scherm. Het is echt ongelofelijk fijn werken. En hij mag dan geen nummeriek keypad hebben, dat is echt "the least of my worry's", zogezegd.

Ik heb behalve het gewicht 1 klein minpuntje: De koptelefoonuitgang. Ik had gehoopt dat ze er gewoon 3 jacks in hadden gestoken, mic, line en speakers, zodat ik via de jack sensing ook gewoon mijn 5.1 zalmann headset kon aansluiten. En dat is helaas niet zo. Ik zit er dus over te denken om er wel een pcmcia audigy zs in te steken over een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
Dat numerike keypad is meestal niet zon probleem. Ware het niet dat ik voor mijn CAD applicatie het nummerieke keypad echt wel gebruiken moet. Irritante is dat je dan met zon klote functie toets moet schakelen.

Kan iemand ons wat vertellen over de bouwkwaliteit van de behuizing? Is het flopperig plastig, stevig titanium... kraakt ie als je met je hand een beetje druk uitoefent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

TomInDelft schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:38:
Dat numerike keypad is meestal niet zon probleem. Ware het niet dat ik voor mijn CAD applicatie het nummerieke keypad echt wel gebruiken moet. Irritante is dat je dan met zon klote functie toets moet schakelen.

Kan iemand ons wat vertellen over de bouwkwaliteit van de behuizing? Is het flopperig plastig, stevig titanium... kraakt ie als je met je hand een beetje druk uitoefent?
Ik heb hem nog niet horen kraken, maar dat kan ook komen omdat ik er veeeeeelste voorzichtig mee ben :P

Maar de bouwkwaliteit komt mij over als enorm stevig, maar dat moet ook wel, gezien zijn formaat. Als je dat keypad echt nodig hebt kun je die extern ook kopen, trust heeft ze bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
Kijk, das dus echt wel weer een goed idee, dat externe numerieke keypad. Thanks. Ben nu in onderhandeling met Dell over de 9300...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

TomInDelft schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:14:
Kijk, das dus echt wel weer een goed idee, dat externe numerieke keypad. Thanks. Ben nu in onderhandeling met Dell over de 9300...
Als je echt wild wilt doen, neem dan de 2,13ghz met 2gb geheugen + de rest van de mogelijke features. Al ben ik bang dat je dan een waardeloze accutijd overhoud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

TomInDelft schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:38:
Ik zie daar CAD :Y) mag ik vragen wat je overwegingen zijn om voor deze laptop te gaan, of ben je ook een fervente gamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ok, het eerste nadeel heb ik gevonden ...

Counterstrike is moeilijk spelen op de native resolutie, tegen de tijd dat ik een 180 graden draai heb gemaakt ben ik al 3 ronden verder :P

En de juiste muissnelheid om om te kunnen gaan met dit formaat scherm moet nog uitgevonden worden geloof ik .... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt 1.6 of source, ik vind source nl weer heel lekker spelen op de native resolutie. Al is het idd heel erg wennen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Noem me een zeikerd betreft die tech demo's...
Maar wie heeft die allemaal al geprobeerd?

Zoals Nalu met haar waanzinnige harendos?
Als iets wel niet mooi en veel eissend van je systeem is, dan is het Nalu wel!
Draait ze lekker op native resolutie?

Het is niet dat ik alleen maar een rappe GPU in mijn laptop wil voor de tech demo's hoor.
Maar ik vindt dat naast games even zo belangrijk.
Niet om mee te patsen, maar omdat ik zelf helemaal gek ben van die overdreven mooie demo's.
(Ben ook heel blij dat er een patch is voor Dawn om deze op mijn ATi X800XT PE te laten draaien... kan blijven kijken naar haar zo gedetaileerd en mooi! Wat een werk en techniek moet daar achter zitten zeg!)

Blijft apart.
Vele mensen met pittige GPU's moet ik serieus gaan uitleggen wat tech demo's zijn.
Iemand met een FX Go in zijn Sony laptop moest ik serieus gaan vertellen wie Dawn was, en dat deze op zijn mooie Sony scherm prachtig zou draaien en fonkelen in al haar pracht!

Ik draai ook elke dag minstens een keertje het WMV filmpje van Nalu! :)
(En ben ook wel benieuwd naar Dusk want daar is nooit een werkende patch voor geweest om deze op de ATi te laten draaien! Ach.... Ruby mag er ook zijn!)

Betreft Counterstrike Source.
Ik schrok al.
Dacht even dat het om de frame rate ging dat deze bagger was in zijn native resolutie!
Phew...

[ Voor 8% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 18-03-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 18:27:
Je bedoelt 1.6 of source, ik vind source nl weer heel lekker spelen op de native resolutie. Al is het idd heel erg wennen ja.
1.6, want source heb ik (nog) niet. De framerate is natuurlijk bovennatuurlijk hoog, dus dat is geen probleem. Je muis is gewoon relatief langzamer omdat je veel meer pixels moet overbruggen. Nauwkeurigere aim dus, maar wel trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 18:40:
Noem me een zeikerd betreft die tech demo's...
Maar wie heeft die allemaal al geprobeerd?

Zoals Nalu met haar waanzinnige harendos?
Als iets wel niet mooi en veel eissend van je systeem is, dan is het Nalu wel!
Draait ze lekker op native resolutie?

Het is niet dat ik alleen maar een rappe GPU in mijn laptop wil voor de tech demo's hoor.
Maar ik vindt dat naast games even zo belangrijk.
Niet om mee te patsen, maar omdat ik zelf helemaal gek ben van die overdreven mooie demo's.
(Ben ook heel blij dat er een patch is voor Dawn om deze op mijn ATi X800XT PE te laten draaien... kan blijven kijken naar haar zo gedetaileerd en mooi! Wat een werk en techniek moet daar achter zitten zeg!)

Blijft apart.
Vele mensen met pittige GPU's moet ik serieus gaan uitleggen wat tech demo's zijn.
Iemand met een FX Go in zijn Sony laptop moest ik serieus gaan vertellen wie Dawn was, en dat deze op zijn mooie Sony scherm prachtig zou draaien en fonkelen in al haar pracht!

Ik draai ook elke dag minstens een keertje het WMV filmpje van Nalu! :)
(En ben ook wel benieuwd naar Dusk want daar is nooit een werkende patch voor geweest om deze op de ATi te laten draaien! Ach.... Ruby mag er ook zijn!)

Betreft Counterstrike Source.
Ik schrok al.
Dacht even dat het om de frame rate ging dat deze bagger was in zijn native resolutie!
Phew...
Ik heb het besluit genomen niet te gaan proberen met demo's en al. Geen 3dmark, geen nalu, niks niet. Ik heb tot nu toe gezien dat mijn spellen perfect draaien, en ik heb niet zo'n behoefte om te bewijzen hoe snel hij is, dat hebben velen al voor mij gedaan, en er is toch geen snellere laptop te krijgen, dus wat voor nut heeft het om een score neer te zetten :D

Ik ga straks lekker proberen hoe C&C Generals speelt, en lekker Warcraften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 18:54:
[...]

Ik heb het besluit genomen niet te gaan proberen met demo's en al. Geen 3dmark, geen nalu, niks niet. Ik heb tot nu toe gezien dat mijn spellen perfect draaien, en ik heb niet zo'n behoefte om te bewijzen hoe snel hij is, dat hebben velen al voor mij gedaan, en er is toch geen snellere laptop te krijgen, dus wat voor nut heeft het om een score neer te zetten :D

Ik ga straks lekker proberen hoe C&C Generals speelt, en lekker Warcraften.
Ieder zijn meug!
Het gaat mij ook niet om de score, want die heb ik al genoeg gelezen her en der.
Het gaat mij om de eye-candy voornamelijk... en mijn fascinatie van 3D technology en wat sommige mensen daar mee doen en maken! :)

Dat de games goed draaien ben ik meer van overtuigd nu!
Alleen ben ik wel benieuwd nog steeds of DOOM III en Far Cry wel zo lekker draaien op zo'n hoge native res!..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Far Cry draait prima, Doom III heb ik wel, maar ga ik niet proberen, want dat vind ik toch een kutspel, dus ik denk niet dat ik hem puur voor de test ga installeren. Mocht ik dat wel doet, post ik wel wat ervaringen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Dank je Thalan! :)
Maar voor de duidelijkheid... hij draait goed (Far Cry) dus ... maar ook in zijn native res?
Zonder onder de 30 frames te droppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FarCry draait hier niet zo lekker vind ik eigenlijk, zwarte vlekken over de map en zo. Maar ja kan ook zijn dat ik niet genoeg tijd aan de settings heb besteed, was nogal haastig met dit spel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:11:
Dank je Thalan! :)
Maar voor de duidelijkheid... hij draait goed (Far Cry) dus ... maar ook in zijn native res?
Zonder onder de 30 frames te droppen?
Ik zou het niet durven zeggen hoeveel frames hij doet, want ik kan dat niet meten, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat hij volgens mij soms nog wel onder de 30 zit. Maar ik heb dan ook alles op full en ultra staan, misschien dat dat scheelt.

Bij half life II staat ook alles op ultra, en die draait minstens 40 a 50 fps gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hm.

Ik heb me toch even laten verleiden tot een simpele 3dmark2001SE testje.

Standaard uit de doos doet hij 19000 punten. Niks getweaked en niks aangepast, gewoon zoals hij geleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Cool.
Ik heb de 3DMark01 SE test ook ff gedaan.

Mediaplayer speelt wat muziek, media encoder zet wat MP3 naar WMA om.
Verder nog wat Explorer windows open.
Ik heb een ATi Radeon X800XT PE en een Athlon 64 3000+ PC.

Mijn score?
...........14222..........
(Hmmz.... met 3DMark 2003 een score van 7890.... WMA encoding done, alleen media player die door draait met wat muziek nog steeds...)

This GPU must rock.... for sure! _/-\o_
(En de rest van de laptop hardware zal ook wel mee helpen natuurlijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteravond al een tijdje op google zitten zoeken, maar weet iemand toevallig weer je (veel) goede widescreen wallpapers kan krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 08:03:
Heb gisteravond al een tijdje op google zitten zoeken, maar weet iemand toevallig weer je (veel) goede widescreen wallpapers kan krijgen? :)
Deze hebben (vind ik) wel mooie wallpapers ::

http://images.lunarpages.com/
http://www.interfacelift....er/resolutions.php?w=1920

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind ze opzich ook wel mooi, hou alleen niet van die "thema's". Zat meer te denken aan dingen van games of films ofzo. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

past deze laptop in een schooltas? Is hij te zwaar om vaak mee te nemen naar school, ofvalt dat mee?
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen deze en de inpiron 6000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:56
ik zou zo'n stoeptegel als dit nooit elke dag mee willen nemen naar school

zelfs de 6000 vind ik al aan de zware kant daarvoor, maar die kan nog...

ga liever voor een echt mobiel model als je er altijd mee aant slepen bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dribbel schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:47:
ik zou zo'n stoeptegel als dit nooit elke dag mee willen nemen naar school

zelfs de 6000 vind ik al aan de zware kant daarvoor, maar die kan nog...

ga liever voor een echt mobiel model als je er altijd mee aant slepen bent
Nou ga ik niet elke dag naar school :Y) , maar als ik een nieuwe laptop koop vind ik het handig om hem op school te gebruiken, dit is ongeveer zo'n 1-2 keer per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 14:13:
[...]

Nou ga ik niet elke dag naar school :Y) , maar als ik een nieuwe laptop koop vind ik het handig om hem op school te gebruiken, dit is ongeveer zo'n 1-2 keer per week.
Dan zou ik echt een lekker licht centrino laptopje kopen. Meer als 2 kilo elke keer meesjouwen is echt niet leuk! Dan heb ik het nog niet eens over de omvang. Dit is meer een portable desktop replacement en echt geen portable laptop!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt geen probleem om mee te nemen, ik dacht eerst ook dat dat vies tegen zou vallen. Maar dat viel gelukkig erg mee, je moet er alleen niet echt grote afstanden mee gaan lopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
MAher schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:52:
[...]

Ik zie daar CAD :Y) mag ik vragen wat je overwegingen zijn om voor deze laptop te gaan, of ben je ook een fervente gamer?
Ja, dat mag zeker. Ik verhuis naar de VS over een tijd, dus ik moet een apparaat hebben dat te vervoeren is daarheen, dus al mijn desktops worden verkocht. Maar ik wil een 'verplaatsbaar' workstation, dus 17" scherm, zo krachtig mogenlijk, en het moet een Nvidia chipset hebben omdat ATI problemen heeft met profi openGL. voor de rest moet er 2GB geheugen in passen (dus alle sony's vallen af), en het is mooi meegenomen dat ie niet zo zwaar is.

Mijn alternatief is een Advance VX7600 (of promedion D900T) met een 3.8GHz, 2GB en 2x 80Gb RAID. Die zal iets sneller zijn, vooral op floating point gebied maar weegt wel een whopping 5.8 kg, en het zou toch wel fijn zijn als ik ook nog een boek en een tandenborstel mee t vliegtuig in mocht nemen.
Daarnaast heeft de dell een hogere resolutie dan de VX 9600 (1680xzoveel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan een der gelukkige 9300 bezitters me vertellen hoeveel 'herrie' de laptop maakt? Mijn huidige Celeronnetje blaast er lustig op los, vind ik erg irri. De Dell D600 van mijn werk is fluisterstil, je hoort niet eens dat hij aanstaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik weet niet welk geluidsniveau je irritant vind, maar als je geen muziek of iets dergelijks aan hebt staan hoor je het wel. Ik vind het niet irritant iig. Als ik muziek op het laagste volume heb hoor ik die laptop al niet meer dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 22:07:
Nou ik weet niet welk geluidsniveau je irritant vind, maar als je geen muziek of iets dergelijks aan hebt staan hoor je het wel. Ik vind het niet irritant iig. Als ik muziek op het laagste volume heb hoor ik die laptop al niet meer dus. :)
Als ik voor tv zit te kijken en mijn Celeronnetje staat achter op tafel (afstand een meter of 5) dan hoor ik hem duidelijk blazen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2023
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 13:05:
[...]
Als ik voor tv zit te kijken en mijn Celeronnetje staat achter op tafel (afstand een meter of 5) dan hoor ik hem duidelijk blazen. :'(
Juist de reden waarom ik m'n Acer Aspire 1802 met 'n P4 3Ghz CPU heb weggedaan... blies zo hard dat ik de TV nauwelijks kon horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als ik dat zo hoor, zal je met deze geen last van geluidsoverlast hebben. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Is er inmiddels al iemand geweest die heeft gekeken of dit ding overgeklokt kan worden eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorlopig ga ik dit niet doen nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Nee, het is doorgaans ook niet erg verstandig, vanwege de toenemende warmte en het toenemende energieverbruik. Maar zolang de temp binnen de grenzen kan worden gehouden, is het wellicht toch de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
Zou iemand wat goede foto's kunnen maken? die Dell fotos die lijken nergens op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
theroman schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:56:
Is er inmiddels al iemand geweest die heeft gekeken of dit ding overgeklokt kan worden eventueel?
Jazeker!
Maar dan heb ik het persoonlijk over de GPU en niet de CPU.
Laptop CPU's overclocken... tja... kweenie hoor.
De Geforce 6800 Go blijkt redelijk goed over te clocken zijn, met 20 tot wel 40 procent prestatie winst.
Echt niet normaal meer.
En toch niet onacceptabel heet worden of onstabiel worden.

Had er een test review overgelezen.
Maar waar ook alweer?
Als je het wil, kan ik best naar de daadwerkelijke test resultaten voor je zoeken.

Wolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Nou, als je dat zou willen doen, graag.

En ik had het inderdaad ook over de GPU, want die processorkoelers op notebooks kunnen doorgaans niet meer aan dan de standaardsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomInDelft schreef op zondag 20 maart 2005 @ 20:39:
Zou iemand wat goede foto's kunnen maken? die Dell fotos die lijken nergens op...
Ik denk dat ik morgen wel een aantal foto's zal maken, weet alleen niet of ik ze morgen ook gelijk online krijg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Wat ik me afvraag: hoe lang doet dat ding op de batterij?
Ik zit ook naar die 9300 te kijken, maar denk dat't de 6000 gaat worden. Het scherm is kleinder dus de 6000 is 'draagbaarder' en dat zal de batterijduur waarschijnlijk ook ten goede komen :)
Levensduur van de batterij is wel belangrijk voor mij, zou er toch graag een middagje mee doen (uurtje of 4, gewoon office-toestanden, dus niet gamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Dat zou op de 9300 toch ook moeten lukken, vooral met dingen als Speedstep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

theroman schreef op zondag 20 maart 2005 @ 23:53:
Dat zou op de 9300 toch ook moeten lukken, vooral met dingen als Speedstep
Klopt, ik kan er 2 en een half uur lang film op kijken, divx, vanaf de 7200rpm harde schijf, scherm op half-bright, met geluid vol open. Me dunkt dat 4 uur typen ook wel moet lukken, dan.

Ik heb overigens wel voor 12 euro extra de 9 cells accu genomen, maar dat zijn de kosten niet natuurlijk. Als je voor de 1,6 zou gaan, 4200rpm schijfje en goedkoper scherm, zou je misschien wel de 5 uur halen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Owja, ik heb het eerste spel gevonden dat niet lekker loopt:

Chronicles of Riddick. Ik heb de shaders een tandje lager moeten zetten dan standaard, en de resolutie op max 1024*768 met breedbeeldcompensatie (dat kent het spel namelijk) en dan draait het goed. Op native resolutie had het meer weg van een diashow. Mijn vermoeden is dat het spel draait op de Doom III engine, en als dat zo is, dan kan ik het wel snappen dat hij native niet lekker loopt, want dat zou geen enkele kaart trekken momenteel :P

En dat vind ik wel een beetje gek, gezien de kwaliteit en snelheid die half life 2 nog heeft op native. Laten we niet hopen dat de eerste tekenen zijn dat onze 9300's een kort leven qua games beschoren zijn. En anders prikken we er over een jaar toch een Geforce 7xxx in :9

[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-03-2005 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Riddick maakt vooral gebruik van de techniek die "normal mapping" heet.
De engine is naar mijn wetenswaardigheid niet op de DOOM III engine gebaseerd.
DOOM III maakt namelijk weer meer gebruik van bump mapping technologie.
Sommige spellen zijn gewoon "resolutie gevoelig" als het om performance gaat.
Ik merk ook een flinke degradering in de frame rate als ik het spel naar 1280x1024 zet.
En dat is op een Athlon 64 3000+ met de ATi Radeon X800XT Platinum Edition...
Performance blijkt ook erg van de driver af te hangen, althans op de ATi kaarten of die van mij.
Met de nieuwste ATi catalyst (5.2) ging het echt niet goed, om maar te zwijgen over polygon artifacts en andere rare zaken.

Met de geweldige flexibele PCI express architectuur, hoop ik inderdaad dat we mogen verwachten dat we een generatie hoger kunnen qua GPU power, of meerdere.
Dat is de grootste bottelneck geweest van mijn huidige Inspiron 8200 met Geforce 4 Go.
(Een van de grote redenen dat ik naar een wat krachtiger model wil, met ook eindelijk eens upgrade mogelijkheden!)

[ Voor 24% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 21-03-2005 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Wat is nu het grote 'voordeel' van dit monstertje tegenover al die andere 17" beestjes zoals de Toshiba Qosmio, de Sony Vaio A317M etc?

OK niemand heeft die monster resolutie (ik weet het niet maar als ik op mijn 21" CRT de resolutie op 1920 x nogwat zet dan heb ik toch echt een leesbril nodig, het werkt niet lekker. 1600 x 1200 nog net wel) maar wat is er verder nog een 'unique selling point' van de 9300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MAher schreef op maandag 21 maart 2005 @ 12:16:
Wat is nu het grote 'voordeel' van dit monstertje tegenover al die andere 17" beestjes zoals de Toshiba Qosmio, de Sony Vaio A317M etc?

OK niemand heeft die monster resolutie (ik weet het niet maar als ik op mijn 21" CRT de resolutie op 1920 x nogwat zet dan heb ik toch echt een leesbril nodig, het werkt niet lekker. 1600 x 1200 nog net wel) maar wat is er verder nog een 'unique selling point' van de 9300?
- Het sublieme geluid
- De combinatie extreem gamen + extreme accuduur
- De ongelofelijke helderheid van het scherm
- gewicht tegenover andere laptops in deze categorie (werd eerder in dit topic al genoemd)
- de prijs (ook weer tegenover bijvoorbeeld een qosmio a €2500)

De reden dat jij bij je CRT op 1920 een bril nodig hebt ligt gewoon in het verschil tussen crt en lcd. Een tft is veel scherper en helderder. Ik was ook 1024 gewend, maar na een paar dagen ben je aan dit ding gewend, en nu wil ik niet anders meer. Draai op mijn werk nu ook 2560*1024, gaat perfect.

[ Voor 18% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-03-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

TomInDelft schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 17:02:
[...]
Ja, dat mag zeker. Ik verhuis naar de VS over een tijd....

Daarnaast heeft de dell een hogere resolutie dan de VX 9600 (1680xzoveel).
Had over je reactie heengelezen, maar als je naar de VS gaat waarom koop je dan daar niet met je dure euro een goedkope dollar Inspiron 9300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

HTT-Thalan schreef op maandag 21 maart 2005 @ 12:22:
[...]

De reden dat jij bij je CRT op 1920 een bril nodig hebt ligt gewoon in het verschil tussen crt en lcd. Een tft is veel scherper en helderder. Ik was ook 1024 gewend, maar na een paar dagen ben je aan dit ding gewend, en nu wil ik niet anders meer. Draai op mijn werk nu ook 2560*1024, gaat perfect.
Ja dat hoor ik overall, alleen ben ik alle winkels hier afgelopen en geeneen heeft een 17" TFT scherm wat over de 1280 x 1080 o.i.d. uitgaat :? Ik zou het graag testen maar als ze al niet over de 1280 gaan hier, waar dan wel over de whopping 1920??? Of is dat gewoon alleen maar Dell die dat doet?

Heb wel naar de Qosmio gekeken, en dat doet zeker niet overdone aan qua resolutie maar dat is dan ook een 1440 x 900 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
MAher schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:13:
[...]

Ja dat hoor ik overall, alleen ben ik alle winkels hier afgelopen en geeneen heeft een 17" TFT scherm wat over de 1280 x 1080 o.i.d. uitgaat :? Ik zou het graag testen maar als ze al niet over de 1280 gaan hier, waar dan wel over de whopping 1920??? Of is dat gewoon alleen maar Dell die dat doet?

Heb wel naar de Qosmio gekeken, en dat doet zeker niet overdone aan qua resolutie maar dat is dan ook een 1440 x 900 scherm.
Wat je eerder zei is niet waar. Een Sony A series heeft dezelfde resolutie als de Dell 9300. Dus ga naar Correct in Rotterdam ofzo en kijk naar zon'n sony scherm, dan kan je het beoordelen.

Grootste voordeel van de 9300 is puur en alleen het gewicht, en een mooi afgeronde set van specificaties. Een Clevo D900T is op veel gebeiden sneller en krschtiger, maar het gewicht nekt m. De toshiba qosmio is een beetje verouderd, en duur, maar heeft wel 2 harddisks. Maar is dus ook zwaar. Net als de HP7045EA, ook zwaar. Sony heeft een 1 GB geheugen grens die ECHT stom is van ze, anders was de sony ongeveer net zo goed, behalve de videokaart (weer belangrijk voor de gamers onder jullie).

Dus t is gewoon een laptop waar lekker over is nagedacht. Jammer dus dat ze hem niet hebben kunnen perfectioneren want dat keyboard had dus echt wel groter gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
MAher schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:10:
[...]

Had over je reactie heengelezen, maar als je naar de VS gaat waarom koop je dan daar niet met je dure euro een goedkope dollar Inspiron 9300?
Omdat ik hier al mijn desktops verkoop en niet 3 maanden zonder computer kan zitten.
Overigens is het prijsverschil niet echt heel erg groot. Ik betaal namelijk geen BTW hier want ik ben een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

TomInDelft schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:47:
[...]

Wat je eerder zei is niet waar. Een Sony A series heeft dezelfde resolutie als de Dell 9300. Dus ga naar Correct in Rotterdam ofzo en kijk naar zon'n sony scherm, dan kan je het beoordelen.

Grootste voordeel van de 9300 is puur en alleen het gewicht, en een mooi afgeronde set van specificaties. Een Clevo D900T is op veel gebeiden sneller en krschtiger, maar het gewicht nekt m. De toshiba qosmio is een beetje verouderd, en duur, maar heeft wel 2 harddisks. Maar is dus ook zwaar. Net als de HP7045EA, ook zwaar. Sony heeft een 1 GB geheugen grens die ECHT stom is van ze, anders was de sony ongeveer net zo goed, behalve de videokaart (weer belangrijk voor de gamers onder jullie).

Dus t is gewoon een laptop waar lekker over is nagedacht. Jammer dus dat ze hem niet hebben kunnen perfectioneren want dat keyboard had dus echt wel groter gekund.
De sony mag dan dezelfde resolutie hebben, het scherm van de dell is (al zou ik niet weten wat truelife nu écht inhoud) echt ontzettend veel mooier dan alle andere tft's die ik gezien heb. Het beeld is echt kraakhelder en heb nog niet 1 keer aan de brightness of gamma instellingen moeten zitten in windows of in een spel, want alles was gelijk al goed.

Over het toetsenbord zijn de meningen verdeeld. Ik zit er niet mee dat er geen keypad is, want dat hebben laptops imo nooit. Ook niet als de de ruimte hebben. Het toetsenbord typt veel fijner dan al mijn toetsenborden tot nu toe, zelfs beter dan mijn microsoft natural bluetooth.

Hij is verder behalve lomp, wel heel mooi om te zien. Erg aanwezig, qua beeld en geluid. Er is idd goed over nagedacht, want het is tot nu toe de meest perfecte combinatie tussen veel kunnen en portable zijn.

De acer was mijn keuze voor ik deze Dell ontdekte, en naderhand bleek bij een review dat de x700 uit de Travelmate 8103 maar matig presteerde, en de accutijd was daarbij niet significant beter dan die van de dell. En dan ook nog eens met minder geheugen, tragere harde schijf en kleiner scherm.

De dell mag dan iets groter zijn dan menig laptop, hij maakt dat meer dan goed met zijn formidabele prestaties, hij mag zich wat mij betreft ook met andere laptops meten dan alleen de Qosmio en de Clevo, want hij kan op heel veel vlakken perfect meekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

gewoon zoeken naar meer dan sxga+ dus :)

vga 4:3 640x480 307.200 pixels
svga 4:3 800x600 480.000 pixels
xga 4:3 1024x768 786.432 pixels
wxga 16:9 1280:800 1.024.000 pixels
qvga 4:3 1280:960 1.228.800 pixels
sxga 5:4 1280:1024 1.310.720 pixels
sxga+ 4:3 1400:1050 1.470.000 pixels
wsxga+ 16:9 1680x1050 1.764.000 pixels
uxga 4:3 1600x1200 1.920.000 pixels
wuxga 16:9 1920x1200 2.304.000 pixels
qxga 4:3 2048x1536 3.145.728 pixels
qsxga 5:4 2560x2048 5.242.880 pixels
qsxga+ 4:3 2800x2100 5.8880.000 pixels
quxga 4:3 3200x2400 7.680.000 pixels

Je kan overigens best met je Dell naar het buitenland maar als je er langer dan 2 maanden zit moet je eerst een transfer of ownership aanvragen via de website voordat je gebruik kunt maken van de garantie. Gaat de eerste dag je scherm kapot dan zit je ongeveer een maand te wachten op je transfer of ownership. Of je nou wereldwijde garantie hebt of niet. Misschien ook iets om bij stil te staan.

[ Voor 27% gewijzigd door Pixal op 21-03-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
[quote]HTT-Thalan schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:01:
[...]
De sony mag dan dezelfde resolutie hebben, het scherm van de dell is (al zou ik niet weten wat truelife nu écht inhoud) echt ontzettend veel mooier dan alle andere tft's die ik gezien heb. Het beeld is echt kraakhelder en heb nog niet 1 keer aan de brightness of gamma instellingen moeten zitten in windows of in een spel, want alles was gelijk al goed.
Ik denk niet dat je ooit een sony X-Brite scherm hebt gezien. Mooier dan dat word het niet. Maar ik heb echt een grondige hekel aan sony, dus bevooroordeeld ben ik niet.
Het beeldschermtype van de 9300 is zo mooi omdat het een 'glossy' type is. Dell is echt niet de enige die die maakt. Of het nu truelife heet of X-Brite of wat dan ook, veel fabrikanten hebben er ook zoeen. Inclusief de clevo D900T.

[quote]Over het toetsenbord zijn de meningen verdeeld. Ik zit er niet mee dat er geen keypad is, want dat hebben laptops imo nooit. Ook niet als de de ruimte hebben.[quote]

Sorry maar dat is echt onzin. De D900T heeft wel een full 101 key toetsenbord en de Hp 7045EA ook. Er zijn er nog meer met een full keyboard. En het is echt wel erg handig voor veel applicaties. Voor games wellicht niet, maar daarvoor worden niet alle laptops gekocht. Mij stoort het bijvoorbeeld enorm.
Hij is verder behalve lomp, wel heel mooi om te zien.
Tsja, lomp... de Clevo D900T is nog wel 2 kilo zwaarder, dus ik vind dat lomp wel meevallen.
De dell mag dan iets groter zijn dan menig laptop, hij maakt dat meer dan goed met zijn formidabele prestaties, hij mag zich wat mij betreft ook met andere laptops meten dan alleen de Qosmio en de Clevo, want hij kan op heel veel vlakken perfect meekomen.
Welke had je in gedachten dan? De Clevo is gewoon de meest krachtige laptop die geld kan kopen. Lijkt me niet verkeerd om daarmee vergeleken te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

TomInDelft schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:54:
Ik denk niet dat je ooit een sony X-Brite scherm hebt gezien. Mooier dan dat word het niet. Maar ik heb echt een grondige hekel aan sony, dus bevooroordeeld ben ik niet.
Het beeldschermtype van de 9300 is zo mooi omdat het een 'glossy' type is. Dell is echt niet de enige die die maakt. Of het nu truelife heet of X-Brite of wat dan ook, veel fabrikanten hebben er ook zoeen. Inclusief de clevo D900T.
Dat zou wel eens kunnen kloppen, hij glanst idd enorm. Maar het moet het volgens mij niet alleen in het glanzen zitten, het scherm is namelijk ook ontzettend helder.
Sorry maar dat is echt onzin. De D900T heeft wel een full 101 key toetsenbord en de Hp 7045EA ook. Er zijn er nog meer met een full keyboard. En het is echt wel erg handig voor veel applicaties. Voor games wellicht niet, maar daarvoor worden niet alle laptops gekocht. Mij stoort het bijvoorbeeld enorm.
Dan ben ik mis. Ik heb namelijk nog nooit in mijn 23 jaar een laptop gezien met een keypad :)
Tsja, lomp... de Clevo D900T is nog wel 2 kilo zwaarder, dus ik vind dat lomp wel meevallen.
Ik doelde meer op de mensen die hem niet zouden kiezen omdat ze een 'echte' laptop zoeken, en geen desktopvervanger. Hij mag dan groot zijn, hij kan prima mee (vind ik) als portable werklaptop, al is hij daar miss wat te duur voor.
Welke had je in gedachten dan? De Clevo is gewoon de meest krachtige laptop die geld kan kopen. Lijkt me niet verkeerd om daarmee vergeleken te worden.
[/quote]

Zoals ik reeds hierboven beschreef, natuurlijk is het niet verkeerd om daarmee vergeleken te worden. Ik bedoelde meer te zeggen dat hij van alle markten thuis, en niet alleen met de qosmio en de clevo vergeleken hoeft te worden. Ik vind de Qosmio inferieur aan de 9300, en de Clevo ken ik zelf niet.

Het is gewoon tot op vandaag de beste combinatie tussen kracht, snelheid en prestatie (ook op mobiel gebruik, en accu e.d.) die je kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
Pixal schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:32:

wuxga 16:9 1920x1200 2.304.000 pixels
Ok laten we eens een lijstje maken met alle WUXGA 17" laptops die we kunnen vinden...

Dell Inspiron 9300
Sony Vaio A397XP
Sony Vaio A170
Sony VGN-A290
Samsung M40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Dat zou wel eens kunnen kloppen, hij glanst idd enorm. Maar het moet het volgens mij niet alleen in het glanzen zitten, het scherm is namelijk ook ontzettend helder.
...Maar glanst hij niet te erg?
Op de laptop van een collega, die ook een glossy scherm heeft... hmz... met verkeerde kijkhoek zie je super duidelijk in kleur en wel de TL lichten reflecteren op het materiaal.

En over die "te hoge" resoluties... op mijn 15 inch TFT van mijn Inspiron 8200 heb ik een lekkere 1600x1200 pixels om naar te kijken!
Klein, maar zekers wel fijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
HTT-Thalan schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:03:
TomInDelft schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:54:

[...]

Nou, het zal ongetwijfeld gewoon een goed scherm zijn, maar de helderheid van het scherm is eigenlijk wel voornamelijk te danken aan dat glanzende. Omdat matte schermen het licht diffuus verspreiden gaat daar nogal wat licht verloren. Dus al die 'glanzende' schermen knallen eruit wat betreft helderheid.
Ik ben naar correct geweest en heb daar de sony's naast de qosmio, Hp7045EA en Acers met glanzende schermen gezien. Bijna geen verschil te ontdekken behalve in resolutie. Ik vind dat weerspeigelen reuze meevallen, dus van reflecties heb ik niet zoveel last.
Ik doelde meer op de mensen die hem niet zouden kiezen omdat ze een 'echte' laptop zoeken, en geen desktopvervanger. Hij mag dan groot zijn, hij kan prima mee (vind ik) als portable werklaptop, al is hij daar miss wat te duur voor.
Ja zeker. De D900T is echt eigenlijk meer een verplaatsbare desktop.
Ik vind de Qosmio inferieur aan de 9300, en de Clevo ken ik zelf niet.
Het is gewoon tot op vandaag de beste combinatie tussen kracht, snelheid en prestatie (ook op mobiel gebruik, en accu e.d.) die je kan krijgen.
Ja die qosmio ben ik ook niet zo super op. Heeft wel 2 harddisks dus dat vind ik wel een pre. Voor de rest blijftie achter bij alles. Niet te vergeten dat je bij toshiba ook niks kan aanpassen, en bij dell en clevo wel. Overigens zeg ik clevo, omdat dat de originele fabrikant is. In nederland verkocht onder Promedion D900T en Advance VX7600.
De Dell zal inderdaad het dichst bij de hoogste mobiele performance komen. De D900T is gewoon aaleen de absolute performance in een verplaatsbare kist. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Pixal schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:32:
....

Je kan overigens best met je Dell naar het buitenland maar als je er langer dan 2 maanden zit moet je eerst een transfer of ownership aanvragen via de website voordat je gebruik kunt maken van de garantie. Gaat de eerste dag je scherm kapot dan zit je ongeveer een maand te wachten op je transfer of ownership. Of je nou wereldwijde garantie hebt of niet. Misschien ook iets om bij stil te staan.
O daar heb ik niks van gemerkt met mijn huidige Latitude C600. Keurig in Finland een nieuwe cd-rom speler gekregen (3 jaar on-site 8) ) ookal woonde ik daar al ruim een jaar. Dat was in 2003 dus ik weet niet of er intussen dan wat veranderd is.

Ik weet nog niet of ik dit keer weer die 3 jaar on-site neem, zelf een nieuwe cd speler kopen is goedkoper dan die 350e die je voor on-site betaald. Maar goed, in de eerste maand heb ik ook een nieuw moederboard en toetsenbord gekregen, dus het kan best stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

MAher schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:27:
O daar heb ik niks van gemerkt met mijn huidige Latitude C600. Keurig in Finland een nieuwe cd-rom speler gekregen (3 jaar on-site 8) ) ookal woonde ik daar al ruim een jaar. Dat was in 2003 dus ik weet niet of er intussen dan wat veranderd is.
Tja, dan zijn ze daar wat losser. Een amerikaan hier in NL heeft iig pech. T zou binnen 48 uur geregeld moeten zijn maar soms schiet het niet op en dan zit je zo.

Overigens zou ik ook geen nbd (onsite) meer nemen als ik jou was. Tenzij je de pc dus echt geen dag kan missen. De garantie zelf zou ik wel lang nemen maar nbd is duur. Bijna alle losse onderdelen worden toch volgende dag nog gebracht, dus om nou voor je scherm of moederbord nbd te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Pixal schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:39:
[...]
Overigens zou ik ook geen nbd (onsite) meer nemen als ik jou was. Tenzij je de pc dus echt geen dag kan missen. De garantie zelf zou ik wel lang nemen maar nbd is duur. Bijna alle losse onderdelen worden toch volgende dag nog gebracht, dus om nou voor je scherm of moederbord nbd te doen.
Tja, maar de gewone garantie (Collect and return) loopt maar over één jaar, wat volgens mij zelfs onwettelijk is (minimum 2 jaar). Met 2 jaar zou'k nog kunnen leven, maar 1 jaar vind'k toch te weinig.

Verder twijfel ik nog over een paar dingetjes:
- Processor de M 770 (2.13Ghz) is natuurlijk lekker snel, maar ook behoorlijk duur :? De M 750 is betaalbaarder en waarschijnlijk ook snel genoeg...
- Videokaart zal de X300 worden, maar met 128Mb of 64Mb? Gamen zal maar occasioneel gebeuren (daarvoor heb'k m'n desktop), dus vooral programmeren, site-design en misschien wat video-editing.
- Inspiron 6000 of 9300? Is de 9300 te doen om mee te zeulen? Dat zal wel moeten namelijk... Qua prijs lopen ze toch niet ver uit elkaar.
- En dan nog de garantie...

Dell lanceert morgen trouwens de Inspiron XPS, maar da's een desktopreplacement natuurlijk, geen laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
Nee de XPS Gen 2 is de Inspiron 9300 met een andere videokaart, een Geforce 6800 Go ultra namenlijk. Voor de rest precies dezelfde machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

ComBax schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:11:
[...]

Verder twijfel ik nog over een paar dingetjes:
- Processor de M 770 (2.13Ghz) is natuurlijk lekker snel, maar ook behoorlijk duur :? De M 750 is betaalbaarder en waarschijnlijk ook snel genoeg...
Voor wat jij er mee wilt (dus vooral programmeren, site-design en misschien wat video-editing.)is een 1.6 GHz ook wel voldoende lijkt me, of de 1,83... Scheelt een slok op een borrel.
- Inspiron 6000 of 9300? Is de 9300 te doen om mee te zeulen? Dat zal wel moeten namelijk... Qua prijs lopen ze toch niet ver uit elkaar.
Qua prijs ontlopen ze elkaar toch echt erg veel hoor. Ik kom met de configuratie waar ik wel wat voor voel op een prijsverschil van iets van 400e :D tussen de 6000 en 9300. Dus ik vraag me af of ik dat 17" scherm wel nodig heb... Kan ook m'n laptop wat mobieler houden en een mooie TFT erbij nemen (maar dan heeft de 6000 dus weer geen DVI uitgang...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ComBax schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:11:
[...]

Tja, maar de gewone garantie (Collect and return) loopt maar over één jaar, wat volgens mij zelfs onwettelijk is (minimum 2 jaar). Met 2 jaar zou'k nog kunnen leven, maar 1 jaar vind'k toch te weinig.
Via verkoop kan je iig ook 3 jaar CAR van maken. 1 jaar is misschien niet wettelijk maar daar hoor je mensen alleen over als het eens mis gaat met hun pc. Eerst helemaal verrukt dat ze 100 euro goedkoper kunnen krijgen met maar 1 jaar garantie, ze tekenen ervoor. Vervolgens gaat er iets kapot en moet je ze horen aankomen hoor.

En maar miepen, en ja het is wettelijk maar goed, Dell is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
TomInDelft schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:23:
Nee de XPS Gen 2 is de Inspiron 9300 met een andere videokaart, een Geforce 6800 Go ultra namenlijk. Voor de rest precies dezelfde machine.
Ow, ik dacht dat daar een gewone p4 (mobile) in zat. Dat was dan de eerste generatie waarschijnlijk. Of ik droom :p
MAher schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:41:

Qua prijs ontlopen ze elkaar toch echt erg veel hoor. Ik kom met de configuratie waar ik wel wat voor voel op een prijsverschil van iets van 400e :D tussen de 6000 en 9300. Dus ik vraag me af of ik dat 17" scherm wel nodig heb... Kan ook m'n laptop wat mobieler houden en een mooie TFT erbij nemen (maar dan heeft de 6000 dus weer geen DVI uitgang...)
:o
Heb net nog even gekeken en een gelijkaardige configuratie scheelt iets van een €50 (€50 meer voor de 9300 dus).
Qua processor zal het dan waarschijnlijk de 1.87Ghz worden. Wat meer reserve is altijd leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Pixal schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:52:
[...]

Via verkoop kan je iig ook 3 jaar CAR van maken. 1 jaar is misschien niet wettelijk maar daar hoor je mensen alleen over als het eens mis gaat met hun pc. Eerst helemaal verrukt dat ze 100 euro goedkoper kunnen krijgen met maar 1 jaar garantie, ze tekenen ervoor. Vervolgens gaat er iets kapot en moet je ze horen aankomen hoor.

En maar miepen, en ja het is wettelijk maar goed, Dell is groot.
Heb net even gebeld, 3 jaar CAR kost ook €300, scheelt al maar €50 met de next business day gedurende 3 jaar...
Mijn config, met 3 jaar CAR, komt op €2050. Wat inderdaad ongeveer €300 meer is dan met 1 jaar CAR.
Moet zeggen, ze zijn wel snel bij Dell. Hij ging hem al direct als verkocht beschouwen... €2050 geef ik niet zomaar uit, veronderstel dat dat wel bij iedereen zo zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomInDelft
Iemand al foto's gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, staat nu al sinds vorige donderdag "We wachten op levering van onderdelen" bij pre-productie, en er verandert niets meer aan :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Voor de XPS wordt nu geadverteerd op Dell.nl maar hij is nog niet configureerbaar. Lijkt iig nauwelijks afwijkend van de 9300 alleen heb je wat extra sneltoetsen en onzin verlichtingsdingetjes voor het gamen
randverlichting om de concurentie tijdens het gamen te intimideren
8)7

En verder dan die NVidia GeForce Go 6800. Die is dus puur op gamers gericht.

@TomInDelft: Er zijn ook wel elders foto's te vinden, maar first-hand van een GOT-ter is leuker natuurlijk.

Een leuke review met foto's vind je hier

[ Voor 28% gewijzigd door MAher op 22-03-2005 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MAher schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 07:28:
Voor de XPS wordt nu geadverteerd op Dell.nl maar hij is nog niet configureerbaar. Lijkt iig nauwelijks afwijkend van de 9300 alleen heb je wat extra sneltoetsen en onzin verlichtingsdingetjes voor het gamen
[...]
8)7

En verder dan die NVidia GeForce Go 6800. Die is dus puur op gamers gericht.

@TomInDelft: Er zijn ook wel elders foto's te vinden, maar first-hand van een GOT-ter is leuker natuurlijk.

Een leuke review met foto's vind je hier
Goede review!

Ik wist niet dat het ding zoveel accutijd had, maar, ik heb het ook nog niet echt getest. Ik zal de eerstkomende keer dat ik weer ga treinen naar de ouders van mijn vriendin (3 uur trein en nog een tijdje in de bus enzo) wel eens testen hoeveel accutijd ik haal. Ik heb de 9-cells gekozen, en het 1920*1200 scherm.

All Hail dell _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om die "multimedia toetsen" aan de voorkant te gebruiken voor WinAMP, dit kon ook op mijn vorige laptop, die was echter niet van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:33:
Weet iemand trouwens of het mogelijk is om die "multimedia toetsen" aan de voorkant te gebruiken voor WinAMP, dit kon ook op mijn vorige laptop, die was echter niet van Dell.
Ze reageren bij mij niet in Winamp, iig. Maar dat vind ik niet zo'n ramp. Het volume werkt door spellen heen, en dan is het allang goed. Het geluid is trouwens vrij hard, door een koptelefoon, heb ik wel gemerkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Inspiron XPS Gen 2 is nu ook in België en Nederland te bestellen

http://www1.euro.dell.com...inspn_xps?c=nl&l=nl&s=gen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:20:
De Inspiron XPS Gen 2 is nu ook in België en Nederland te bestellen

http://www1.euro.dell.com...inspn_xps?c=nl&l=nl&s=gen
En voor maar 400 euro meer heb je dan een Ultra en een 2,0ghz.

Hmm. Maar de accuduur is stukken minder omdat de Ultra meer dan 2x zoveel stroom verbruikt dan de Go variant.

Mwhoah, weet niet of ik die 400 euro extra ervoor overgehad zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
...Nou als gamer zit ik dus te kijken of ik niet heel snel mijn andere bestelling ga wijzigen, want ik zat origineel te azen op die XPS maar die was er dus nog niet! _/-\o_

Misschien mag deze dan iets minder zuinig zijn met stroom, maar wie zegt dat je onderweg gebruik maakt van de ULTRA power van de Geforce Go?
Een DVD afspelen is een DVD afspelen... of je nu een Geforce 440 Go hebt of een 6800 ULTRA.
Langleve Powermizer 5.0 o.a...

Om maar te zwijgen over de coole looks en LEDS.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik hou gewoon van high-tech looks op apparatuur.

Hoeveel zwaarder is dat ding nou eigenlijk?
Zijn er andere mensen die hadden willen ruilen, of gewacht hadden als jullie wisten dat de XPS beschikbaar zou zijn hier in Nederland?

Ik ga ze nog eens goed vergelijken, maar volgens mij zijn ze beide vrij mobiel.
De chasis en zeker de hardware is inderdaad niet mega anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

ComBax schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:55:
[...]

Ow, ik dacht dat daar een gewone p4 (mobile) in zat. Dat was dan de eerste generatie waarschijnlijk. Of ik droom :p

[...]

:o
Heb net nog even gekeken en een gelijkaardige configuratie scheelt iets van een €50 (€50 meer voor de 9300 dus).
Qua processor zal het dan waarschijnlijk de 1.87Ghz worden. Wat meer reserve is altijd leuk ;)
Ik weet niet wat voor configuratie jij dan neemt, een overloaded 6000 en een kale 9300 of zo? Je moet wel eerlijk vergelijken natuurlijk. Er is al 60e verschil tussen het 9300 scherm met 1900 x 1200 en dat van de 6000.

Ik kom in ieder geval op een heel ander prijsverschil, 300€ met mijn semi-low-budget config.

EDIT: Ok moet ik zelf ook wel eerlijk vergelijken :P Ik kijk er een beetje selectief naar, op een 6000 hoef ik geen GIG geheugen maar krijg die 'gratisch' wel op de 9300. Als ik dat dan ga compenseren op de 6000 dan komt mijn prijs al weer een heel stukje meer in de richting van die van de 9300. Er overheen zelfs. Zelfde geldt voor de videokaart en de resolutie... Dus inderdaad, als je alles op de 6000 wilt wat de 9300 ook heeft (excl. 17" scherm en DVI) dan ben je duurder uit met de 6000 :D

[ Voor 25% gewijzigd door MAher op 22-03-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 11:56:
...Nou als gamer zit ik dus te kijken of ik niet heel snel mijn andere bestelling ga wijzigen, want ik zat origineel te azen op die XPS maar die was er dus nog niet! _/-\o_

Misschien mag deze dan iets minder zuinig zijn met stroom, maar wie zegt dat je onderweg gebruik maakt van de ULTRA power van de Geforce Go?
Een DVD afspelen is een DVD afspelen... of je nu een Geforce 440 Go hebt of een 6800 ULTRA.
Langleve Powermizer 5.0 o.a...

Om maar te zwijgen over de coole looks en LEDS.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik hou gewoon van high-tech looks op apparatuur.

Hoeveel zwaarder is dat ding nou eigenlijk?
Zijn er andere mensen die hadden willen ruilen, of gewacht hadden als jullie wisten dat de XPS beschikbaar zou zijn hier in Nederland?

Ik ga ze nog eens goed vergelijken, maar volgens mij zijn ze beide vrij mobiel.
De chasis en zeker de hardware is inderdaad niet mega anders.
Ik denk dat ik vanwege de veel hogere prijs niet voor de XPS was gegaan, kon die gewoon niet betalen. En ten tijde van mijn bestelling werd mij expliciet verteld dat hij niet naar nederland zou komen. Daar komt bij dat hij (omgerekend) hier veel duurder is dan in de US. Beetje jammer :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

HTT-Thalan schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:05:
[...]

Ik denk dat ik vanwege de veel hogere prijs niet voor de XPS was gegaan, kon die gewoon niet betalen. En ten tijde van mijn bestelling werd mij expliciet verteld dat hij niet naar nederland zou komen. Daar komt bij dat hij (omgerekend) hier veel duurder is dan in de US. Beetje jammer :{
Ik mag ook eigenlijk niet klagen, behalve de clock van de gpu zijn ze identiek, en ik heb de opties gehad om een 2,13 te kiezen bij de 9300, en dit niet gedaan, de 1,86 is snel genoeg. Die ultra is heel erg leuk om te hebben, maar ik denk niet dat hij gezien de goede overklokbaarheid van de Go veel toevoegt.

Dan blijven de ledjes en kleurtjes leuk, maja, das dan jammer :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga vanmiddag thuis even foto's maken en op een stukje van het domein van een collega zetten, voor de mensen die op "echte" foto's wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:42:
Ik ga vanmiddag thuis even foto's maken en op een stukje van het domein van een collega zetten, voor de mensen die op "echte" foto's wachten. :)
Can't wait! :Y)
(De XPS-2 is de bom... maar de 9300 blijft een beauty op zichzelf!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wablief, mijn levering is nu zelf naar 28 april versprongen. Dat is net geen maand en half dat ik zou moeten wachten? De orderbrief zegt 25/3?

Zijn er nog mensen die zo'n rare sprongen in die date gezien hebben en komt ie alsnog op een mooi moment toe of heb ik hier echt bijna 2000€ betaald waar ik pas anderhalve maand later iets voor terugkrijg?

Grrr... Not happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:40:
Wablief, mijn levering is nu zelf naar 28 april versprongen. Dat is net geen maand en half dat ik zou moeten wachten? De orderbrief zegt 25/3?

Zijn er nog mensen die zo'n rare sprongen in die date gezien hebben en komt ie alsnog op een mooi moment toe of heb ik hier echt bijna 2000€ betaald waar ik pas anderhalve maand later iets voor terugkrijg?

Grrr... Not happy!
Toen ik bestelde en op de orderwatch ging kijken begon het bij 21 maart.

Toen sprong het naar 17 maart, toen 24 maart, toen weer naar 18 maart. Uiteindelijk werd ik op donderdag 17 maart verrast met een bezoekje van UPS met mijn laptop. En dat terwijl ik het geld pas op maandag 14 maart binnen had op de rekening van dell, het was de vrijdag ervoor overgemaakt via abn internetbankieren.

Ze kennen wel snelheid, die mensen van dell :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Ik heb een overzichtje gemaakt in Excel met een vergelijk tussen de 510m, 6000 en 9300. Ik heb geprobeerd om voorzover mogelijk dezelfde specs te nemen, maar dat gaat natuurlijk niet altijd op. De 9300 wordt momenteel met 1024 MB RAM geleverd en aangezien ik dat niet nodig vind heb ik op de Inspiron 6000 dus gewoon 1 x 512 MB geselecteerd.

Dit is het overzichtje:

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y58/GOT_MAher/laptops_790.jpg

De 9300 komt (logischerwijze) als veruit duurste uit de bus. Dan gaat het er dus om of ik de extra's van de 9300 (o.a. groter scherm, meer RAM, DVI) vind opwegen tegen de lagere prijs van de andere 2 laptops.

Op basis van dit overzichtje valt wat mij betreft de m510 af omdat het enige wat die meer biedt t.o.v. de 6000 een lager gewicht is.

Ik ga de laptop met name gebruiken voor CAD tekenen, surfen, DVD kijken en textverwerken. Voor het tekenen is het grote scherm van de 9300 een grote plus... maar is dat het geld waard...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, jij hebt dus je geld de 14e de deur uitgegeven, en de 17e had je iets in de plaats. Ik ben het mijne al bijna 10 dagen kwijt, en zoals het er nu voor staat zal ik pas iets zien binnen een maand. Snel is in mijn woordenboek iets anders, en "iets" voor je geld (ipv waar) nog iets heel anders. Even snel bellen zie naar Dell...

/edit:

Oh zeer leuk, streefdoel is indd 7 a 8 dagen weten ze te zeggen, maar ik moet maar mooi 1,5 maand wachten en al mijn geld op hun rekening laten staan omdat er stukken te kort zijn voor de 9300. Een xps kunnen ze vandaag (of recent) wel lanceren, maar een order in orde brengen, dat gaat niet.

Dell daalt hiermee met een grote duik in mijn achting.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:17:
Mja, jij hebt dus je geld de 14e de deur uitgegeven, en de 17e had je iets in de plaats. Ik ben het mijne al bijna 10 dagen kwijt, en zoals het er nu voor staat zal ik pas iets zien binnen een maand. Snel is in mijn woordenboek iets anders, en "iets" voor je geld (ipv waar) nog iets heel anders. Even snel bellen zie naar Dell...

/edit:

Oh zeer leuk, streefdoel is indd 7 a 8 dagen weten ze te zeggen, maar ik moet maar mooi 1,5 maand wachten en al mijn geld op hun rekening laten staan omdat er stukken te kort zijn voor de 9300. Een xps kunnen ze vandaag (of recent) wel lanceren, maar een order in orde brengen, dat gaat niet.

Dell daalt hiermee met een grote duik in mijn achting.
Voor dat je boos eisen begint te stellen, lees even mijn post in het begin van dit topic ;)

Ik heb hem via mijn werk besteld, omdat mijn directeur daar een goede vriend heeft op de verkoopafdeling bij dell. Ik kwam in gesprek met de collega van die man, een vrouw, die gek is op gamen, en die vond het zo leuk dat ze eindelijk eens een gamer tegenkwam op de zakelijke afdeling, dat we in gesprek raakten. Toen ze merkte hoe graag ik laptop wilde hebben, besloot ze er een express delivery van te maken. En dat heeft gewerkt. Dat belletje is op een vrijdag gepleegd, waarbij ik ook op vrijdag het geld overmaakte. Maandagochtend was dat geld binnen bij dell. Met betaling erbij heeft de laptop er dus 7 dagen, oftewel 5 werkdagen over gedaan, want donderdag om 12 uur smiddags stond de koerier hier voor de deur.

Het heeft misschien ook uitgemaakt dat ons bedrijf al heel lang zakendoet met dell, wij betrekken al jaren spullen bij hen, alles in dit bedrijf is dell.

Jullie komen zowieso niet bij de zakelijke afdeling terecht, want particulier. Ik had gewoon geluk :9

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-03-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dat indd al zien staan in je post, maar het gaat hier niet om de aflevering, ze kunnen hem niet produceren omdat ze stukken te kort hebben. En dat vind ik voor een groot bedrijf als Dell wel redelijk onnozel als ze de producten die ze verkopen, niet kunnen produceren. Ok, het komt door een externe leverancier, maar dan moeten zich op zoiets maar voorzien.

Wie weet heb ik nog geluk dat de levering ook problemen geeft, maar voorlopig is er zelf nog geen toestel om op te sturen :r

/edit: en het is niet dat ik exotische onderdelen gevraagd heb: P4 mobile 1.73Ghz, hun 1024 DDR2 promo, hun printer,een standaard 6cell batterij,het default scherm WXGA+,60Gb 5400rpm,ingebouwde wifi en dan uiteraard de GF6800Go. Welk van die dingen is nu zo exotisch dat het onnodig is om deze op stock te hebben, en die een levertermijn hebben van zoveel weken?

en boos, mja je kunt het mij niet kwalijk nemen als ik na 7 maanden frustratie op een Acer 1661WLM heb gewerkt, die van zodra je 15min 3d gamed op de ati MR9700 of een dvdtje brandt crasht van de hitte. Je denkt dan van je geld goed te besteden, alleen krijg ik er niets voor in de eerste maand. Ik denk dat ik wel redelijk reden heb, nee?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:44:
Ik had dat indd al zien staan in je post, maar het gaat hier niet om de aflevering, ze kunnen hem niet produceren omdat ze stukken te kort hebben. En dat vind ik voor een groot bedrijf als Dell wel redelijk onnozel als ze de producten die ze verkopen, niet kunnen produceren. Ok, het komt door een externe leverancier, maar dan moeten zich op zoiets maar voorzien.

Wie weet heb ik nog geluk dat de levering ook problemen geeft, maar voorlopig is er zelf nog geen toestel om op te sturen :r

/edit: en het is niet dat ik exotische onderdelen gevraagd heb: P4 mobile 1.73Ghz, hun 1024 DDR2 promo, hun printer,een standaard 6cell batterij,het default scherm WXGA+,60Gb 5400rpm,ingebouwde wifi en dan uiteraard de GF6800Go. Welk van die dingen is nu zo exotisch dat het onnodig is om deze op stock te hebben, en die een levertermijn hebben van zoveel weken?

en boos, mja je kunt het mij niet kwalijk nemen als ik na 7 maanden frustratie op een Acer 1661WLM heb gewerkt, die van zodra je 15min 3d gamed op de ati MR9700 of een dvdtje brandt crasht van de hitte. Je denkt dan van je geld goed te besteden, alleen krijg ik er niets voor in de eerste maand. Ik denk dat ik wel redelijk reden heb, nee?
Ik heb nog een acer te koop nu ik die dell heb, waar je perfect op kan gamen hoor, uren en uren, ding word gewoon handwarm :P

En die dell heb ik nog geen enkele keer echt horen blazen eik. Then again zou de subwoofer dat geluid makkelijk overstemmen...

Tis kut dat je zo lang moet wachten, maar weinig aan te doen. Troost je met de gedachte dat je met een notebook aan de slag zult gaan waar je iedereen de ogen mee uitsteekt, tis echt een toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu in de kamer, ik moet eerst even eten maar daarna ga ik foto's maken.

Even een vraagje voor ik ze post hoe groot mogen ze maximaal zijn om de lay out niet te verkloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Desnoods kun je gewoon een link plaatsen naar de directory inhoud waar ze gehost staan, dan moet je daar niet mee inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Foutje, even opnieuw doen...

Edit2: Sorry mensen die account is niet helemaal goed ingesteld, het zal even tot morgen moeten wachten.

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 18:12 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste