Het grote DELL Inspiron 9300 topic !

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.700 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 20:29
ok thnx voor de informatie! Ik ben van plan om in ieder geval nog even te wachten met bestellen tot morgen omdat dan de huidige acties aflopen ( gratis bezorgen en 100 eutjes korting). Ik hoop dat ze dan voor de XPS wat kortingen gaan geven... ( naast de korting van het bellen natuurlijk :*) )

[ Voor 10% gewijzigd door buttonfreak85 op 17-05-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10-2023
shit vandaag loopt die actie af (100 euro off en gratis bezorgen) weet iemand of er toevallig
nog zo'n actie gaat plaatsvinden ?
ik hoop het wel ik wil er ook een aanschaffen maar ik moet eerst mijn desktop pc verkopen.
iemand intresse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
YEAH!!!

Ik heb mijn DELL Inspiron XPS 2 net even wat eerder dan verwacht!
Twee weken eerder om precies te zijn.

Zo vol als je hem kan stoppen met de zwaarste specs mogelijk... that's what my XPS 2 is all about!
Het scherm is adembenemend mooi, niks geen glare of "witte sparkles" issues.
The performance is boven mijn verwachtingen uit.
Die 100 gig harddisk op 5400 RPM is bijna net zo snel als mijn SATA schijf in mijn PC!
(WTF!? Waarschijnlijk omdat er zoveel MB's op die kleine platters bij elkaar zitten geperst?)

I love this machine!

...Nalu ... Dawn... Dusk... zucht.... O+

PS: Als ik voor de mensen die nog moeten wachten of geintereseerde een mooie photoshoot moet maken van dit mooie DELLetje... let me know!
Ga ik zowiezo wel doen maar dan zal ik ook hier de linkjes even erop trappen! :)

[ Voor 21% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 17-05-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
Allereerst gefeliciteerd met je XPS :+

Wat betreft die foto's zeker doen!!! :9~ Heb je toevallig ook een backpack erbij of niet en zou je daar misschien ook wat foto's van kunnen maken?

Die acties van Dell blijven volgens mij telkens wel weer komen. Ik hoop zelf dat er nu eens wat acties voor de xps komen :P

Zou een 80 gb 5400 rpm ongeveer net zo snel zijn als een 60gb 7200 rpm door grotere datadichtheid zoals bij jou 100 gb???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

De mijne is ook vanmiddag binnengekomen en ik ben al de hele avond an het spelen ermee.
Fresh XP install etc.
Ik zal ook morgen wat pics schieten als terug kom van me werk inclusief de XPS backpack.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
SteveV schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:16:
De mijne is ook vanmiddag binnengekomen en ik ben al de hele avond an het spelen ermee.
Fresh XP install etc.
Ik zal ook morgen wat pics schieten als terug kom van me werk inclusief de XPS backpack.
Dat wil ik dus ook gaan doen... een fresh install.
Waar moet ik dan een beetje op letten Steve?
Ik zou graag bijvoorbeeld wel willen dat ik mijn DELL Media Experience gewoon kan opstarten als ik op de Play knop druk als de laptop uit staat.
Ook is het handig om natuurlijk wel de tools er weer op te hebben die bijvoorbeeld de kleuren van de LED's wijzigen.

@Buttonfreak: Thanks! En nee ik heb helaas geen backpack! Had ik graag gewild maar het persoon in kwestie waarvan ik hem heb overgenomen is voor een laptop tas gegaan.
Toch is deze heel degelijk en ook best te dragen.
Maar een backpack had ideaal geweest.
Ach... mij hoor je alles behalve klagen! :9
(En Steve regelt de plaatjes zo te zien! :))

PS: Dit berichtje tik ik op mijn lieve nieuwe Dell terwijl er een shitload aan games op gezet wordt.
(Iedereen op werk vandaag wist trouwens niet wat ze zagen hahahaha! Love those moments!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Darkwolf_1982 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 01:48:
[...]

Dat wil ik dus ook gaan doen... een fresh install.
Waar moet ik dan een beetje op letten Steve?
Ik zou graag bijvoorbeeld wel willen dat ik mijn DELL Media Experience gewoon kan opstarten als ik op de Play knop druk als de laptop uit staat.
Ook is het handig om natuurlijk wel de tools er weer op te hebben die bijvoorbeeld de kleuren van de LED's wijzigen.
Media Experience ga ikzelf vanmiddag nog installeren naast Powerdvd ik had namelijk de deluxe versie erbij gekregen en er stond de standaard geinstalleerd dus ik ben wel benieuwd.
De tool om de leds te veranderen heet quickset en staat op de bijgeleverde cd met drivers etc of te halen vanaf de Dell website onder downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:39

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Volgens mij ben ik de enige die hem out-of-the-box gelijk in gebruik genomen heeft. Er is echt _niks_ mis met de originele install hoor :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Thanx Steve!
Merk je trouwens veel verschil in snelheid betreft het booten, afsluiten, algemeen gebruik ect. sinds je je XPS Gen 2 een verse install hebt gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Ik ben wel zeer geintresseerd in deze laptop ( vooral XPS 2 :9~ ), alleen ff een vraag aan de personen die ehm al bezitten. Is hier nou wel of niet sprake van een MXM interface voor de 6800 ?
Kan je ehm er uithalen of niet?

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
@SteveV: hoeveel dagen heb jij na bestelling moeten wachten op jou XPS? De huidige acties lopen nu door t/m 24 mei, en weer hebben ze geen acties voor de XPS :'( . Ik zit er nu dus aan te denken om hem een deze dagen telefonisch naar een mooi prijsje te lullen :)

Verder allemaal erg veel plezier verder met het spelen met dit monster en ik hoop dat ik er ook snel van kan/mag genieten :9 ( allereerst natuurlijk genieten van de foto's die er aan komen _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:10
Ik volg al enige tijd dit topic, maar wil graag weten of het mogelijk is een beetje een fatsoenlijke configuratie voor €1500 te krijgen... Moet ik daarvoor bellen met Dell ofzo? Zó duur hoeft het toch niet?!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
Ik weet niet hoe de prijzen hier liggen, maar daat kun je misschien nog een 9300 voor hebben?

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

@Darkwolf_1982
Merk je trouwens veel verschil in snelheid betreft het booten, afsluiten, algemeen gebruik ect. sinds je je XPS Gen 2 een verse install hebt gegeven?
Het is sinds me schone XP Pro install iets sneller als de XP Home versie met alle voorgeinstalleerde bloatware etc, diverse trial versies van vele paketten software. (Home had 4 gig in gebruik op de hd toen ik hem uit de doos haalde.)

@buttonfreak85
@SteveV: hoeveel dagen heb jij na bestelling moeten wachten op jou XPS?
Ik heb iets langer moeten wachten aangezien er het pinkster weekend tussendoor kwam maar al met al was hij er redelijk snel.
Ik heb hem op maandag 09-05-2005 telefonisch besteld en hij was hier op 17-05-2005.

@HTT-Thalan
Volgens mij ben ik de enige die hem out-of-the-box gelijk in gebruik genomen heeft. Er is echt _niks_ mis met de originele install hoor
Er was ook niks met met de Dell XP Home install maar ik wil graag bij diskmanagement kunnen komen in mijn eigen setup en dat mocht ik niet met XP Home.
En die 3 gig met extra software die ik toch niet ga kopen of gebruiken hoef ik ook niet.
Dan kan je natuurlijk zeggen die kan je uninstalleren maar dan blijft er toch altijd in het register wat hangen, en hier en daar wat files etc.

On Topic again :D

Ik heb vanmiddag ook even gebeld met Dell omdat er een stiksel los zat in mijn XPS backpack ik keek zeg maar tegen het schuim/foam aan en ik krijg een nieuwe toegestuurd en als ik niet binnen 5 dagen gebeld word mag ik de oude (lees kapotte) ook houden.
Super Service !

Foto`s komen zodra ik heb gegeten en iets van een foto album heb gevonden voor op het net.

Edit:
Plaatjes staan online in een simpel album.
Klik hier voor het album.
Ik zal later nog wat betere schieten maar me accu`s zijn nu leeg (vergeten op te laden).

[ Voor 7% gewijzigd door SteveV op 18-05-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10-2024
Weet iemand toevallig waar ik een sleeve kan kopen voor mijn 9300? Crumpler The Gimp 17" past in ieder geval niet. Anybody

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
Weet iemand ook hoe lang we moeten wachten op een opvolger? Kan ik deze zomer nog een nieuwer model kopen? (ik moet tegen het einde van de zomer een lappytop hebben).

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen of tussen de 2 schermen heel veel verschil zit prijs technisch gezien?

17" UltraSharp™ Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT Display

17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife™ [meerprijs € 178,50 of € 7/maand1] Aanbevolen

is het die 178,50 waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yowen schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:18:
Weet iemand ook hoe lang we moeten wachten op een opvolger? Kan ik deze zomer nog een nieuwer model kopen? (ik moet tegen het einde van de zomer een lappytop hebben).
er zullen vast wel nieuwere uitvoeringen komen maar dat is het probleem met de hele computerindustrie.

Als je vandaag een computer koopt is ie morgen alweer oud bij wijze van spreken.

ikzelf wacht eigenlijk een beetje tot ie iets goedkoper zal worden. maar hier kan ik nog wel ff op wachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:27:
kan iemand mij vertellen of tussen de 2 schermen heel veel verschil zit prijs technisch gezien?

17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife™ [meerprijs € 178,50 of € 7/maand1] Aanbevolen

is het die 178,50 waard?
Ik ben zelf voor de TrueLife gegaan.
Onthou 2 dingen:
- Resolutie
- Beeldschermkwaliteit

Ik vond de 178 euro extra ook best veel. Toch ben ik maar voor de TrueLife gegaan.
De 1920x1200 resolutie is werkelijk heeeeeerlijk. Je ziet wel in sommige topics staan dat deze resolutie alles een beetje onleesbaar maakt. Ik moet hierbij zeggen: Lulkoek.. Geen één keer moeten knipperen om het iets beter te kunnen zien.

Over het verschil tussen de twee kan ik weinig zeggen. Ik weet niet hoe de kwaliteit is zonder TrueLife. Ik weet alleen wel dat ik elke dag weer met een glimlach achter mijn beeldscherm zit. Het is een waar genot. Je ziet wel jezelf zitten als het beeldscherm uitstaat, maar tijdens films, gamens en andere rommel heb je hier geen last van. Ik vind dat het 'glossy' juist een heel mooi effect heeft.

Of de Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) ook een glossy screen heeft, weet ik niet. Maar ik zou zeker voor TrueLife gaan. Je zal hier nog veel plezier aan beleven, maarja..you are the paying man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:30:
[...]

er zullen vast wel nieuwere uitvoeringen komen maar dat is het probleem met de hele computerindustrie.

Als je vandaag een computer koopt is ie morgen alweer oud bij wijze van spreken.

ikzelf wacht eigenlijk een beetje tot ie iets goedkoper zal worden. maar hier kan ik nog wel ff op wachten denk ik.
Het is dus moeilijk te zeggen wat er aan het eind van de zomer zal zijn? Ik ben dan trouwens in amerika, daar hebben ze het toch meesstal eerder dacht ik?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yowen schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:46:
[...]

Het is dus moeilijk te zeggen wat er aan het eind van de zomer zal zijn? Ik ben dan trouwens in amerika, daar hebben ze het toch meesstal eerder dacht ik?
klopt daar hebben ze het meestal eerder. kijk maar eens op de site van dell.com
ik wou het eigenlijk iemand mee laten nemen vanuit amerika maar daar hebben ze andere voeding, en dan maar over de garantie te zwijgen. maar goed zou je het in amerika bestellen dan ben je wel veeeeel goedkoper uit. ik kwam op 1800 dollar, reken maar uit scheelt je ongeveer 350 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjoerdrog schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:36:
[...]
Ik ben zelf voor de TrueLife gegaan.
Onthou 2 dingen:
- Resolutie
- Beeldschermkwaliteit

Ik vond de 178 euro extra ook best veel. Toch ben ik maar voor de TrueLife gegaan.
De 1920x1200 resolutie is werkelijk heeeeeerlijk. Je ziet wel in sommige topics staan dat deze resolutie alles een beetje onleesbaar maakt. Ik moet hierbij zeggen: Lulkoek.. Geen één keer moeten knipperen om het iets beter te kunnen zien.

Over het verschil tussen de twee kan ik weinig zeggen. Ik weet niet hoe de kwaliteit is zonder TrueLife. Ik weet alleen wel dat ik elke dag weer met een glimlach achter mijn beeldscherm zit. Het is een waar genot. Je ziet wel jezelf zitten als het beeldscherm uitstaat, maar tijdens films, gamens en andere rommel heb je hier geen last van. Ik vind dat het 'glossy' juist een heel mooi effect heeft.

Of de Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) ook een glossy screen heeft, weet ik niet. Maar ik zou zeker voor TrueLife gaan. Je zal hier nog veel plezier aan beleven, maarja..you are the paying man ;)
heeft er iemand hier een 9300 met Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) ??
zo ja, wat vind je van het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:20:
[...]

klopt daar hebben ze het meestal eerder. kijk maar eens op de site van dell.com
ik wou het eigenlijk iemand mee laten nemen vanuit amerika maar daar hebben ze andere voeding, en dan maar over de garantie te zwijgen. maar goed zou je het in amerika bestellen dan ben je wel veeeeel goedkoper uit. ik kwam op 1800 dollar, reken maar uit scheelt je ongeveer 350 euro!
Ja, ik merkte dat
trouwens die voeding: Laptops zijn gemaakt om mobiel te zijn, kan me moeilijk voorstellen dat ie het niet doet in Nederland, mijn vadars lappytop doet het in NL gewoon, zonder rare adapters, gewoon zo'n adapter om van 2 platte naar 2 ronde uiteinden te gaan.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:27:

is het die 178,50 waard?
Ik heb beide schermen gezien.
En ik had deze "Truelife" glossy-achtige praktijken al op een Sony laptop mogen aanschouwen.
Ook ik zit met een glimlach achter mijn scherm.
Het is een lust voor het oog... het is echt mooi.
Gewoon doen; het is dat extra geld het echt waard!
De kwaliteit is zo waanzinnig, dat ik er maar niet gewend aan kan raken.
Zeker omdat mijn eigen 19 inch TFT thuis dat niet heeft en mijn 2X 17 inch TFT's op werk ook niet.
Het verschil is overduidelijk.
Tot nu toe staat iedereen met hele grote ogen naar mijn nieuwe laptop te kijken en de eerste opmerking is vaak meteen (met alle verbazing van dien) "tering wat scherp en helder zeg!"
Je bent een runt als je het niet doet.
Echt waar.
Ik spreek uit ervaring.
You won't regret it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
Darkwolf_1982 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 01:52:
[...]

Ik heb beide schermen gezien.
En ik had deze "Truelife" glossy-achtige praktijken al op een Sony laptop mogen aanschouwen.
Ook ik zit met een glimlach achter mijn scherm.
Het is een lust voor het oog... het is echt mooi.
Gewoon doen; het is dat extra geld het echt waard!
De kwaliteit is zo waanzinnig, dat ik er maar niet gewend aan kan raken.
Zeker omdat mijn eigen 19 inch TFT thuis dat niet heeft en mijn 2X 17 inch TFT's op werk ook niet.
Het verschil is overduidelijk.
Tot nu toe staat iedereen met hele grote ogen naar mijn nieuwe laptop te kijken en de eerste opmerking is vaak meteen (met alle verbazing van dien) "tering wat scherp en helder zeg!"
Je bent een runt als je het niet doet.
Echt waar.
Ik spreek uit ervaring.
You won't regret it.
I think you got your answer then! :) Enne..je bent een rund als je jezelf geen TrueLife gunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colleoni
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 12:36
Zoals door anderen al vermeld wordt is er, met name op fora in de VS, een hoop te doen over de WUXGA schermen van de 9300 en XPS2. Het gaat dat voornamelijk over het sparkle effect, dat bij LG/Philips schermen meer aanwezig is dan bij de Samsungs (beide worden door elkaar gebruikt door Dell). Zelf heb ik een 9300 met Samsung scherm, en zie wel wat sparkle effect. Indien er een witte achtergrond is zie je dat deze niet puur strak wit is, maar dat er een soort fijne structuur in zit. Wellicht is mij dit opgevallen doordat ik met deze kennis begon te kijken, maar vraag me wel af of jullie dit ook hebben? Anders misschien handig om een ander scherm te vragen, o ja, ik heb ook 1 dode pixel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Ik weet niet welke van de 2 schermen ik heb maar dat puur wit eruitziet als wit met heel fijn glitterstroisel vind ik niet erg. Alle andere kleuren zien er namelijk veel betere uit door die glans en wit is ook niet storent. Ik heb helemaal geen sltij van dit scherm en ik snap niet waar al het gezeur over gaat....
Voor dat ik ging kopen had ik bijna overwogen om het niet te doen en nu denk ik waar ging het over?

En als je echt het wil weten moet je iemand met zo'n scherm eens opzoeken om het zelf te komen bekijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb een samsung SEC5557 en deze staan erom bekend dat ze licht lekkage hebben.
Nu is het bij mij zo erg dat ik Dell ga bellen en dat ik een ander scherm wil (een LG dus).
Verder is het een perfect scherm maar ik begin me te storen aan dat vage witte licht op de randen als ik een donkere achtergrond heb.

Edit:

Net gebeld met Dell en morgen komt er een monteur met een nieuw scherm.
Support wist mij niet te vertellen of het een samsung of een LG zou zijn maar wel dat er sinds 2 dagen een nieuw part nummer voor bestaat.Dus misschien heb ik geluk en anders bel ik gewoon weer (dat heeft support mij ook verteld).

[ Voor 35% gewijzigd door SteveV op 19-05-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
Weet iemand trouwens hoe het precies zit met dodepixelgarantie van Dell? Zit dat in de standaard garantie of doen ze er verder helemaal niets aan als je er een of meedere hebt? Je kunt het namelijk nergens selecteren bij de configuratie... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

minstens 5 of 6 moeten het zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
je zult er maar 4 in het midden hebben...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveV schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:01:
Ik heb een samsung SEC5557 en deze staan erom bekend dat ze licht lekkage hebben.
Nu is het bij mij zo erg dat ik Dell ga bellen en dat ik een ander scherm wil (een LG dus).
Verder is het een perfect scherm maar ik begin me te storen aan dat vage witte licht op de randen als ik een donkere achtergrond heb.

Edit:

Net gebeld met Dell en morgen komt er een monteur met een nieuw scherm.
Support wist mij niet te vertellen of het een samsung of een LG zou zijn maar wel dat er sinds 2 dagen een nieuw part nummer voor bestaat.Dus misschien heb ik geluk en anders bel ik gewoon weer (dat heeft support mij ook verteld).
als je meer weet hou ons op de hoogte!
THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Ik heb ook eens gekeken en gezocht op mijn scherm naar dat zogenaamde sparkle effect.
Wat een zeurtjes die Amerikanen.
Zelf heb ik nergens last van, en is het beeld gaaf, glad, en vooral super strak.
Net zoals met mijn 1600x1200 15 inch TFT scherm van mijn nu 2 jaar oude ex-Inspiron 8200: Geen een dode pixel.

Damn I love that machine.
Gister tot half vier bezig geweest met de herinstallatie.
En ja het was het waard.
Hibernaten deed ze 14 seconden over... nu nog geen 6. :9~
Uit hibernation staat mijn Delletje 6 seconden en soms eerder al weer met de Windows desktop voor mijn neus.
Nog geen games en software geinstalleerd, daar zal ik weer vanavond aan toe komen.
Ben benieuwd of ik ook hetzelfde kan gaan zeggen van benchmark scores en loading times van software.

:9

...Oh and by the way... did I mention that Truelife really really really rules? :P

Over ieder bedrijf valt wel wat te zeuren, maar over het algemeen is Dell echt een toppertje! Als ze een come back maken, dan maken ze ook een come back! En de XPS 2 bewijst dat weer op en top! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:47:
Ik heb ook eens gekeken en gezocht op mijn scherm naar dat zogenaamde sparkle effect.
Wat een zeurtjes die Amerikanen.
Zelf heb ik nergens last van, en is het beeld gaaf, glad, en vooral super strak.
Net zoals met mijn 1600x1200 15 inch TFT scherm van mijn nu 2 jaar oude ex-Inspiron 8200: Geen een dode pixel.

Damn I love that machine.
Gister tot half vier bezig geweest met de herinstallatie.
En ja het was het waard.
Hibernaten deed ze 14 seconden over... nu nog geen 6. :9~
Uit hibernation staat mijn Delletje 6 seconden en soms eerder al weer met de Windows desktop voor mijn neus.
Nog geen games en software geinstalleerd, daar zal ik weer vanavond aan toe komen.
Ben benieuwd of ik ook hetzelfde kan gaan zeggen van benchmark scores en loading times van software.

:9

...Oh and by the way... did I mention that Truelife really really really rules? :P

Over ieder bedrijf valt wel wat te zeuren, maar over het algemeen is Dell echt een toppertje! Als ze een come back maken, dan maken ze ook een come back! En de XPS 2 bewijst dat weer op en top! _/-\o_
als je wat games hebt geinstalleerd zou je dan ook een benchmark kunnen doen ik ben namelijk wel benieuwd wat die 9300 haalt met een 6800 go.

of iemand anders die zich aangesproken voelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
type ff bovenaan deze pagina "3dmark" in, dan krijg je genoeg benchmarks uit dit topic.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
Ik denk dat de benchmarks die Darkwolf_1982 haalt ietsjes hoger zijn dan die van de 6800 go :9~
Op het forum www.notebookforums.com zijn erg veel reviews, benchmarks en foto's te vinden van zowel de 9300 als de xps gen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
Best goeie scores trouwens, mijn PC haalt dat niet. Zal de 9800pro wel zijn.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yowen schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:29:
type ff bovenaan deze pagina "3dmark" in, dan krijg je genoeg benchmarks uit dit topic.
i know heb ik net gedaan, nu heb ik weer een vraag over die sparkles in het scherm, de een zegt dat het lg scherm goed is en het samsung niet. de ander zegt weer precies andersom.
hoe kun je trouwens zien of je een samsung hebt of een lg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Als je powerstrip installeerd kan je de monitor eigenschappen bekijken en zie je een code.
Mijn code is SEC5557 oftwel samsung, LG-Philips begint met een L geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveV schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:23:
Als je powerstrip installeerd kan je de monitor eigenschappen bekijken en zie je een code.
Mijn code is SEC5557 oftwel samsung, LG-Philips begint met een L geloof ik.
en heb jij ook problemen met je scherm sparkles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Nope ik heb geen last van sparkles omdat het een samsung is het schijnt dat LG daar weer last van heeft.
Ik heb wel last van licht lekkage en daar komt morgen een monteur voor met een nieuw scherm.
Next Bussiness Day r0x :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colleoni
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 12:36
Ik hoor trouwens soms mensen praten over light leakage, goed zichtbaar bij donkere achtergronden. Bij mijn 9300 scherm (SEC5557) heb ik daar geen last mee, maar bij licht achtergronden (en lichte start balk, even oprekken omhoo) zie ik juist twee wat donkere hoeken. Hoort dat zo?
Power strip zegt trouwens bij mij niet samsung maar Seiko-Epson als ik de edid uitlees..vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
Die donkere hoeken heb ik ook iets over gehoord in een review van CNET, of zo'n andere grote site. Ik herinner het me maar vaag :S.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveV schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:33:
Nope ik heb geen last van sparkles omdat het een samsung is het schijnt dat LG daar weer last van heeft.
Ik heb wel last van licht lekkage en daar komt morgen een monteur voor met een nieuw scherm.
Next Bussiness Day r0x :D
en wat nu als je de laagste garantie soort hebt wat heb je dan als rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SIMPY.be schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:22:
[...]

Waarom koopt men een laptop ... Omdat die mobiel is! Moet voor volgend jaar verplicht één aanschaffen. Ik zal Multimedia & CommunicatieTechnologie Studeren, dus een defitige laptop is vereist! Dat 17" scherm zal misschien een beetje een blok aan mijn been zijn, maar het blijft mobile hé
Ga je toevallig naar Kortrijk gaan studeren?

Ik ga daar namelijk volgend jaar naartoe, ook MCT gaan studeren;)
Hier wordt het dan wel een sony laptop of een toshiba van de school zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
UserX2...
Ik heb geen 9300 maar zoals je uit mijn teksten kan opmaken een XPS 2.
Mijn scores liggen inderdaad "net even hoger" daar ik de ULTRA variant heb.
De 9300 heeft de "gewone" variant.

Behalve foto's wil ik ook wel wat scores plaatsen met mijn personalized and tweaked configuratie.
Als ik dan toch bezig ben.... dus geen probleem. :)

Voor de mensen die het gemist hebben...
Op pagina 29 van dit topic, moet je eens kijken naar de 3rde post op die pagina.
Ik heb een mooie compilatie gemaakt van alle reviews (waarvan sommige met een uitgebreide photo gallery en Gamespot en CNET hebben zelfs een filmpje :9~ ) die momenteel op Internet te vinden zijn.
Tenminste, de meest uitgebreide reviews dan! Had al weer wat nieuwe pagina's gevonden her en der! :9

Ik heb trouwens ook de Samsung! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 19-05-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:52:
[...]

en wat nu als je de laagste garantie soort hebt wat heb je dan als rechten?
Die heb ik ook.
Gewoon standaard 1 jaar NBD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
colleoni schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:34:
Ik hoor trouwens soms mensen praten over light leakage, goed zichtbaar bij donkere achtergronden. Bij mijn 9300 scherm (SEC5557) heb ik daar geen last mee, maar bij licht achtergronden (en lichte start balk, even oprekken omhoo) zie ik juist twee wat donkere hoeken. Hoort dat zo?
Power strip zegt trouwens bij mij niet samsung maar Seiko-Epson als ik de edid uitlees..vaag..
Dat heb ik ook, hoewel het niet echt storend is. De vlekken zijn niet overdreven donker (redelijk licht zelfs) en ze komen met moeite boven mijn startbalk uit. Zolang het niet verslechterd, laat ik het maar zo.
Powerstrip zegt trouwens dat de fabricant van mijn scherm LPL is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen of de dvd brander die erin zit een dual layer is?
op de site van dell is het niet echt duidelijk. op sommige review site staat duidelijk dual layer.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Ik heb een Sony DW-D56A erin gekregen en die kan dual layers branden. De drive is wel erg luidruchtig. Bij het afspelen van dvd's maakt hij een frequent snerpend geluidje, best irritant. Schrijfsnelheden ben ik ook nog niet helemaal tevreden over. Waar ik vroeger 4x op mijn Acer haalde, haal ik nu minder |:( Ik ben nu een andere firmware aan het proberen om te kijken of deze beter de schrijfmedia ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit scheelt echt veel als je kijkt bij de nederlandse dell site of de duitse dell site.
zie hier het resultaat:
als je goed kijkt dan zijn de onderdelen veel goedkoper in duitsland

Nederlandse DELL:

Artikelomschrijving Aantal Prijs per eenheid
Incl. BTW
Inspiron 9300 X-treme (N05935)
Datum & tijd: donderdag 19 mei 2005 20:09 1 1.896,47 EUR
Catalogusnummer: 2121
Module Beschrijving Productcode Sku Id
Processor Intel ®Pentium ®M Processor 730 (1.60 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB) 28579 [210-14222] 1
Besturingssysteem NL - Microsoft® Windows® XP Home Edition, SP2 26922 [619-10548] 11
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512) 32418 [370-11932] 3
Toetsenbord US International - (QWERTY) - Internal Keyboard 22267 [583-10789] 4
Grafische kaart 256MB NVIDIA®GeForce™ 6800 Go graphics card, PCI-Express 28590 [490-10393] 6
Harde schijven 80GB (5.400rpm) IDE harde schijf 22281 [400-11787] 8
Overige opslagmedia No Floppy Drive Option 25584 [385-10276] 10
Muis Dell USB Optical muis 7178 [570-10152] 12
Modem NL - Modem & Adapter 6784 [530-10759][640-10387] 14
Optical drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software 22843 [429-11676][429-11197][429-11130] 16
Draadloos netwerk Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card 22292 [555-10390] 19
Microsoft® software NL - Microsoft® Works 7.0 (OEM) 9108 [630-11003] 25
Uitgebreide garantie 1 Jaar CAR (Collect and Return) 9928 [680-11635] 30
Bescherm uw nieuwe PC No security subscription 36098 [650-10354] 40
Voeding D-Series 90W AC Adapter 5615 [450-10580] 41
Dell Photo Album Paint Shop Photo Standard Album - Trial Version 33293 [640-10427] 85
Paint Shop Paint Shop Pro Try and Buy 33305 [640-10428] 86
Primaire Batterij Primaire 6 Cell 53 WHr batterij 22258 [451-10203] 112
Draagtassen Geen Draagtas 5759 [460-10041] 118
Money Off Savings 150 Euro off inc vat 36423 [239-10235] 120
Kleur keuze Geen QuickSnap™ Cover Option 3307 [320-10110] 380
Dell Media Experience Dell Media Experience 3.0 Basic - Inspiron 26536 [640-10415] 585
LCD scherm 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife™ 28742 [230-10007] 760

ACCESSOIRES

--------------------------------------------------------------------------------

Artikelomschrijving Aantal Prijs per eenheid
Incl. BTW
Dell TrueMobile™ 350 Bluetooth Module
Datum & tijd: donderdag 19 mei 2005 20:09 1 34,51 EUR

Totaal: 1.930,98 EUR
Incl. BTW

--------------------------------------------------------------------------------

Duitse DELL

Produktbeschreibung Menge Stückpreis
Inkl. MwSt.
Inspiron 9300 Deluxe (N05935)
Datum & Uhrzeit: Donnerstag 19 Mai 2005 20:09 Uhr 1 1.674,25 €
Katalognummer: 808
Modul Beschreibung Produktcode SKU ID
Prozessor Intel ®Pentium ®M Processor 730 (1.60 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB) 28579 [210-14222] 1
Microsoft Betriebssystem Microsoft® Windows® XP Home SP2 8351 [619-10473] 11
Hauptspeicher 1024 MB DDR2 RAM, 533MHz (1 x 1024 MB) 28587 [370-11866] 3
Tastatur Interne Tastatur - Deutsch (QWERTZ) 22263 [583-10785] 4
Grafikkarte 256MB NVIDIA®GeForce™ 6800 Go graphics card, PCI-Express 28590 [490-10393] 6
Festplatte 80 GB IDE Festplatte (5.400 U/Min.) 22281 [400-11787] 8
Wechseldatenträger ohne 25584 [385-10276] 10
Maus Dell™ optische USB 2-Tasten Scroll Maus, schwarz 7178 [570-10152] 12
Modem Internes 56.6k V.92 Modem 6781 [530-10756][640-10267] 14
Optische Laufwerke 8 X DVD+/-RW Laufwerk (intern) 22843 [429-11676][429-11197][429-11130] 16
Netzwerk/ Wireless LAN Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card 22292 [555-10390] 19
Microsoft Office Software Microsoft® Works 7.0 9105 [630-11000] 25
Service 1 Jahr Abhol-Reparatur-Service 9928 [680-11635] 30
Protect your new PC No security subscription 36101 [650-10357] 40
Netzteil 90 W Netzteil und Netzkabel 5615 [450-10580] 41
Dell Photo Album Paint Shop Photo Standard Album 16647 [640-10349] 85
Paint Shop Paint Shop Pro Try and Buy 8.0 16652 [640-10350] 86
Akku Lithium Ionen Akku mit 80 WHr (9 Cell) 22257 [451-10202] 112
Notebooktasche ohne 5759 [460-10041] 118
Sparvorteil Internet Sparvorteil - 200 Euro (BSD) 32747 [239-10170] 120
Farbauswahl ohne 3307 [320-10110] 380
Dell Media Experience Dell Media Experience 3.0 Basic 26536 [640-10415] 585
LCD Display 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife™ 28742 [230-10007] 760

ZUBEHÖR

Produktbeschreibung Menge Stückpreis
Inkl. MwSt.
Dell TrueMobile™ 350 Bluetooth Module
Datum & Uhrzeit: Donnerstag 19 Mai 2005 20:09 Uhr 1 23,20 €

Gesamtsumme: 1.697,45 €
Inkl. MwSt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
en die duitser heeft ook nog upgrade ruimte voor het RAM.

NL = 2x512
DE = 1x1024

Is dit een verschil dat door jou komt? Of door 1 of ander iets raars wat Dell doet?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
BAUKstEr schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 18:54:
Ik heb een Sony DW-D56A erin gekregen en die kan dual layers branden. De drive is wel erg luidruchtig. Bij het afspelen van dvd's maakt hij een frequent snerpend geluidje, best irritant. Schrijfsnelheden ben ik ook nog niet helemaal tevreden over. Waar ik vroeger 4x op mijn Acer haalde, haal ik nu minder |:( Ik ben nu een andere firmware aan het proberen om te kijken of deze beter de schrijfmedia ondersteund.
Jij ook al? Ik ben het ook niet eens met mijn Sony.. Sommige dvd's leest hij gewoon niet. Kep bijvoorbeeld ene dvd met allemaal aflevering van desperate houswives :P (tja zijn gewoon lekkere wijven) Deze draait perfect in mijn desktop. Stop ik em in mijn laptop: leest die wel de cd, zie ik ook de titels staan van de afleveringen, maar als ik bijvoorbeeld 1 wil starten ==> de bekende geluidjes van een cdspeler die een cd niet kan lezen. Hele tijd hetzelfde circeltje..zoom...bliep zoom.......zoom...blieb...zoom enz enz.

Daarnaast is die ook niet erg snel die van mij. Hoort dat, of is dat gewoon sony troep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Vriend van me heeft een i9100 met de Sony DW-R56A. Een letter verschil, maar wel veel sneller, stiller en meer compatibel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yowen schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:01:
en die duitser heeft ook nog upgrade ruimte voor het RAM.

NL = 2x512
DE = 1x1024

Is dit een verschil dat door jou komt? Of door 1 of ander iets raars wat Dell doet?
heb gewoon 1gb aangeklikt, ze hebben hem momenteel met 2*256 mb maar wou wel gelijke
specs hebben met de NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
ivm met iemand die benchmarks van de i9300 vroeg (Pentium M 1.86ghz - 6800go), fresh winXP installatie met laatste nvidia drivers (offciele) :

3Dmark2005 (zonder oc) : 3.023
3DMark2005 (met oc, core 365 - mem 740) : 4.004
(driver settings op "performance")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Say what!? :?
Ik draai een benchmark en kom uit op een belabberde 3956 punten met 3DMark 2005! :'(
Hmmm.... even een herstart gedaan daar ik altijd vanuit hibernation states werk, en ik had opzich in de driver een VSynch aan staan........... system is now benching again as we speak! :X

(...)

Juist!
Nu komen we ergens!
Zonder enige tweaks of wat dan ook vindt ik 5086 punten niet echt heel erg verkeerd! :*)

[ Voor 20% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 20-05-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:12:
Say what!? :?
Ik draai een benchmark en kom uit op een belabberde 3956 punten met 3DMark 2005! :'(
Hmmm.... even een herstart gedaan daar ik altijd vanuit hibernation states werk, en ik had opzich in de driver een VSynch aan staan........... system is now benching again as we speak! :X

(...)

Juist!
Nu komen we ergens!
Zonder enige tweaks of wat dan ook vindt ik 5086 punten niet echt heel erg verkeerd! :*)
maar heb je dan wel ongeveer dezelfde specs dan?
Proc. geheugen etcc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:12:
Juist!
Nu komen we ergens!
:p ik zat standaard aan de 5202 en met auto oc op 5483

Link naar Futuremark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
Is het een heel erge bottleneck om de langzaamste proc. te nemen? (9300) In combinatie met de 6800 en 512 mb. Zelfde vraag eigenlijk of 1024 veel beter is.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
SteveV schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:03:
[...]

:p ik zat standaard aan de 5202 en met auto oc op 5483

Link naar Futuremark
Heel netjes dude!

Maarreh..... ik zie het volgens mij al: Driver Version 7.6.5.0
Ik zit zelf op de ForceWare 72.10 (laatste officieele driver van DELL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Met auto oc loopt mijn laptop fataal vast.
Maar met een verse herstart kom ik nu op de 5120 punten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Zorg dat je alle overbodige applicaties gestopt hebt eventueel via msconfig.
Ook alle niet benodigde services kunnen uit.
En dan runnen, ik heb de mijne net nog is laten lopen en ben weer een stuk hoger nu.

3dmark05 5567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
Het zou wel handig zijn als sommige van jullie even vermelden of het om een 9300 of XPS gaat.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
Als je een mooie breedbeeld wallpaper zoekt voor je inspiron 9300, ik heb een site gevonden:
http://interfacelift.com/wallpaper/resolutions.php?w=1440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
ik ben van plan mijn site met autofoto's ook alles in breedbeeld te uploaden. 1920x1200 Of zo'n soort resolutie. Zou ik dat hier mogen posten als dat zover is, of zou dat dan tegen de regels zijn?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
SIMPY.be schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:33:
Als je een mooie breedbeeld wallpaper zoekt voor je inspiron 9300, ik heb een site gevonden:
http://interfacelift.com/wallpaper/resolutions.php?w=1440
Dan heb ik nog iets beters!! :)

http://tenser.typepad.com...4/08/1920_x_1200_wal.html
Vanuit hier kan je naar 2 goede:
http://www.veer.com/ideas/wallpaper/ en http://wp.deviantart.com/...1&order=5&limit=24&res=22

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van de inspiron 9300 .
Ik heb er inmiddels mijn 2e 17inch WUXGA scherm inizitten en mijn 3e is onderweg.
Wat een vreselijke teleurstelling.
Aan de prijs kan het niet liggen want daar koop je toch al snel twee 19inch TFT's voor
Bij een zwart scherm ( schermbeveiliging ) , althans wat zwart hoor te zijn !!! is alles gevlekt Zwart/grijs met een lichtgevende baan van 5 cm aan de onderkant (lichtlekkage)
Bij een wit scherm ( GOOGLE startscherm ) zijn de zijkanten niet wit maar bruin/blauw grijzig IPV wit .
En achter de letters GOOGLE lijkt het wel of er een 200 watt lamp schijnt.
Oke, tijdens het gamen zal het allemaal wel niet zo opvallen !!! maar bij een egaal gekleurd scherm zie je duidelijk dat er van alles niet klopt, en er met name aan de zijkanten donkerder vlekken zijn .
En dan wil ik het nog niet eens over de schittering van pixels op een witte achtergronden hebben want die storen mij nog het allerminst.
Ben ik nu echt de enige die zeeeeeeeer ontevreden over dit scherm is ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Nog geen problemen gehad met het scherm, echt een plezier om mee te werken.

Wat ik wel vervelend vind: de koptelefoon-uitgang staat zeer luid, zelfs als het volume bijna uitstaat. Is dit op één of andere manier te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
je kunt toch met de windows geluids instellingen prutsen? Die van Wave en de Master.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
yowen schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:45:
je kunt toch met de windows geluids instellingen prutsen? Die van Wave en de Master.
8)7 8)7
Master had'k al op minimaal gezet, maar de wave kan natuurlijk ook nog naar beneden.
Nu is het een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

yowen schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 16:06:
Het zou wel handig zijn als sommige van jullie even vermelden of het om een 9300 of XPS gaat.
Ik is een XPS Gen 2 gebruiker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:47:
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van de inspiron 9300 .
Ik heb er inmiddels mijn 2e 17inch WUXGA scherm inizitten en mijn 3e is onderweg.
Wat een vreselijke teleurstelling.
Aan de prijs kan het niet liggen want daar koop je toch al snel twee 19inch TFT's voor
Bij een zwart scherm ( schermbeveiliging ) , althans wat zwart hoor te zijn !!! is alles gevlekt Zwart/grijs met een lichtgevende baan van 5 cm aan de onderkant (lichtlekkage)
Bij een wit scherm ( GOOGLE startscherm ) zijn de zijkanten niet wit maar bruin/blauw grijzig IPV wit .
En achter de letters GOOGLE lijkt het wel of er een 200 watt lamp schijnt.
Oke, tijdens het gamen zal het allemaal wel niet zo opvallen !!! maar bij een egaal gekleurd scherm zie je duidelijk dat er van alles niet klopt, en er met name aan de zijkanten donkerder vlekken zijn .
En dan wil ik het nog niet eens over de schittering van pixels op een witte achtergronden hebben want die storen mij nog het allerminst.
Ben ik nu echt de enige die zeeeeeeeer ontevreden over dit scherm is ????
En nee je bent niet de enigste die hier last van heeft.Ook ik heb hier last van met een Samsung (SEC5557) scherm.
Mijn nieuwe scherm is ook onderweg, ze hadden een afspraak met me gemaakt voor afgelopen vrijdag maar die belde ze af om 11:00 smorgens omdat het onderdeel niet op voorraad zou zijn.
Maar wel eerst een afspraak maken en mij een vrije dag laten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
SteveV schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:30:
[...]

Ik is een XPS Gen 2 gebruiker :p
Nu vraag ik mij af wat de 03/05 scores zijn van de 9300, staat in dit topic niet echt aangegeven wat wat is.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
yowen schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:56:
[...]

Nu vraag ik mij af wat de 03/05 scores zijn van de 9300, staat in dit topic niet echt aangegeven wat wat is.
Weet je wat dan zo lomp is van dit allen. Kijk je bij je orderstatus, zie je staan: In productie. Lees je het verhaaltje wat erbij staat: Uw Dell systeem wordt nu samengesteld en vervolgens gaat hij door een testprocedure.

Dan vraag ik mij af: What the fuck noemen zij testen, als je zo vaak hoort dat de schermen slecht zijn en lightleakage enz enz... Kan zo'n pipo daar niet zien: hmz dit is wel heeeeel erg slecht, laat ik maar een nieuw scherm erin zetten. |:( |:( |:(

Echt belachelijke service vind ik dat. Kost hun toch ook alleen maar geld extra? of is dit typisch een geval van "werkverschaffing". Dat kan ook natuurlijk.. Ik laat dit prutsscherm er wel in zetten, dan heeft mijn collega ook weer wat te doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Ik vindt het zowiezo al vreemd dat je standaard al aan de 5200+ punten zit.
Alle services gekilled waarvan ik weet dat deze gekilled mochten worden.
Mijn resultaat is 5089 punten.
Dat is niet eens boven jou standaard aantal punten.
Weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Heb je ook powerscheme op max performace gezet ?

En wat ik vreemd vind is dat er iemand op futuremark boven de 6000 uitkomt.
Doe daar maar is een zoek opdracht op de Pentium M, tussen 1995 en 2005 cpu snelheid , dan Geforce Go 6800 Ultra en All Drivers.

Ik sta daar dan derde vond ik toch best knap maar die gast die bovenaan staat met zijn 6040 punten en 512mb ram is toch op zijn minst vreemd.

Ik heb wel mijn XP setup aangepast vantevoren met Nlite (alles eruit gesloopt wat ik toch nooit gebruik)

Edit: heb even mijn signature aangepast zo is het wat makkelijker te zien over welke laptop ik spreek :p

[ Voor 10% gewijzigd door SteveV op 22-05-2005 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al enkele weken lees ik met veel belangstelling deze topic. Ik ben nu ook toe aan een nieuwe laptop en was eigenlijk gegaan voor de promedion D900T, maar ben nu flink aan het twijfelen gezet. Die 5,5 kg en accuduur van nog geen uur neem ik voor lief omdat ik echt een DTR zoek. Geld speelt bij mij gelukkig geen rol, dus ik wil de duurste en beste die er is. Vandaar dat ik uitkwam bij promedion D900T. Dit is volgens mij op dit moment de snelste DTR die er is. Verder moet ik ook spelletjes op kunnen spelen. En nee ik speel geen Sims maar speel ook het liefste Half Life 2 en zo ;) . Bij die Promedion ben ik wel bang dat ik een stofzuiger op mijn tafel heb staan. Iemand ervaringen meer? Ben er nog niet uit maar die XPS-2 lijkt me de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
anders bouw je een dockingstation met extra Fan erin :P

(y)Owen gaat is op futuremark kijken naar 9300 benchmarks.

EDIT: Komt iemand net boven de 5000 uit, namelijk 5002 :P in 3dmark05, dus de 9300 kan dus zeker wel 4000 halen.

hmmm, zie nu wel dat die 5002 alleen deze tests heeft gedaan:
GT1 - Return To Proxycon 22.6 fps

GT2 - Firefly Forest 14.8 fps

GT3 - Canyon Flight 23.9 fps

(de eerste 3)

[ Voor 63% gewijzigd door yowen op 22-05-2005 12:38 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:13:
Al enkele weken lees ik met veel belangstelling deze topic. Ik ben nu ook toe aan een nieuwe laptop en was eigenlijk gegaan voor de promedion D900T, maar ben nu flink aan het twijfelen gezet. Die 5,5 kg en accuduur van nog geen uur neem ik voor lief omdat ik echt een DTR zoek. Geld speelt bij mij gelukkig geen rol, dus ik wil de duurste en beste die er is. Vandaar dat ik uitkwam bij promedion D900T. Dit is volgens mij op dit moment de snelste DTR die er is. Verder moet ik ook spelletjes op kunnen spelen. En nee ik speel geen Sims maar speel ook het liefste Half Life 2 en zo ;) . Bij die Promedion ben ik wel bang dat ik een stofzuiger op mijn tafel heb staan. Iemand ervaringen meer? Ben er nog niet uit maar die XPS-2 lijkt me de beste optie.
Ik heb is even gekeken naar die promedion en die ziet er erg leuk uit.
Wat me wel opvalt is dat er een gewone P4 inzit tegenover een centrino in de XPS (lees meer stroom verbruik).
En het scherm is geen UXGA met truelife.
Ook zit er in de XPS een 6800 Go Ultra en in de D900T een gewone 6800 Go.
Wat de promedion weer wel heeft is Serial ATA dat heeft de XPS jammer genoeg niet.
En het gewicht is 1,5 kilo zwaarder, al met al is het een beslissing die je zelf zult moeten maken.
De XPS is ook nog is goedkoper maar zoals je al zei geld speelt geen rol.
Ik zou zeggen configureer ze is zoals jij ze wilt hebben en ga dan stap voor de stap de verschillen eens na en beslis dan wat je zelf het beste vind.
Persoonlijk vind ik de 6800 go Ultra kaart toch een heel groot voordeel tegenover de 6800 go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

yowen als je de trial haalt van 3dmark05 heb je alleen die 3 tests maar.
Er kan verder niks gewijzigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
hmm, ok.

Is de Go Ultra hoger geklokt? dan de normale Go? Is de normale Go dan niet gewoon over te klokken.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

yowen schreef op zondag 22 mei 2005 @ 14:04:
hmm, ok.

Is de Go Ultra hoger geklokt? dan de normale Go? Is de normale Go dan niet gewoon over te klokken.
Yep de Ultra is hoger geklokt, en ja de normale Go is te overclocken met de nvidia tools maar ook dit geld voor de Ultra versie.
Met coolbits maak je alle verborgen functies van je nvidia kaart zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
ah, bedankt. Deze thread heeft echt een schat aan informatie voor de 2 Dell laptops :D

Ik vraag me af of ik mijn desktop nog nodig heb als ik mijn 9300 heb. Kan ik gewoon mijn SATA schijf in een enclosure doen dacht ik.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
Ik sta op het punt om morgen een xps gen 2 te bestellen. Zoals iedereen weet gaat het toch om een aardig groot bedrag en is het dus de beldoeling dat hij heel wat jaartjes mee kan. Natuurlijk zal alles is de komende jaren weer wat sneller worden maar zeker met zo'n grafische kaart ga je er van uit dat hij het nog wel even uithoud. Mijn enige zorg is het 64-bit verhaal. Op dit moment zijn er in mijn ogen nog geen goede mobiele 64 bit processoren die vergelijkbaar zijn met een centrino 2.0. Mijn vraag aan jullie is dan ook hoe lang zal het duren voordat er een goede 64 bit mobiele processor is. Ik weet dat amd er wel een heeft maar die wordt geloof ik ook nog steeds erg warm en slurpt enorm veel stroom. Verder nog een vraag wat jullie verwachting is wat betreft de software ontwikkeling. Gaat er binnen nu en 3 jaar een omslag plaatsvinden dat er alleen nog maar 64 bit software uitgebracht zal worden of zullen er altijd 32 bit applicaties naast de 64 bit blijven bestaan?

Ikzelf heb het idee dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen en dat ik voor de komende 3+ jaar wel goed zit met de xps maar wil het toch nog even bij jullie checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
  • Laatst online: 07-08 18:14
buttonfreak85 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 18:29:
Ik sta op het punt om morgen een xps gen 2 te bestellen. Zoals iedereen weet gaat het toch om een aardig groot bedrag en is het dus de beldoeling dat hij heel wat jaartjes mee kan. Natuurlijk zal alles is de komende jaren weer wat sneller worden maar zeker met zo'n grafische kaart ga je er van uit dat hij het nog wel even uithoud. Mijn enige zorg is het 64-bit verhaal. Op dit moment zijn er in mijn ogen nog geen goede mobiele 64 bit processoren die vergelijkbaar zijn met een centrino 2.0. Mijn vraag aan jullie is dan ook hoe lang zal het duren voordat er een goede 64 bit mobiele processor is. Ik weet dat amd er wel een heeft maar die wordt geloof ik ook nog steeds erg warm en slurpt enorm veel stroom. Verder nog een vraag wat jullie verwachting is wat betreft de software ontwikkeling. Gaat er binnen nu en 3 jaar een omslag plaatsvinden dat er alleen nog maar 64 bit software uitgebracht zal worden of zullen er altijd 32 bit applicaties naast de 64 bit blijven bestaan?

Ikzelf heb het idee dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen en dat ik voor de komende 3+ jaar wel goed zit met de xps maar wil het toch nog even bij jullie checken ;)
pfff dat is een lastige vraag, ik denk inderdaad dat de omslag naar 64-bit langzaam zal gaan,
en als er 64-bit applicaties komen dan zullen er ook altijd nog wel 32-bits variaties blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
Ik heb op tweakers nog niks gelezen over een nieuwe 64 bit processor voor in de laptop, maar ik kan iets gemist hebben.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

ha die mensen, over 3 maandjes heb ik eindelijk genoeg geld om een i-9300 aan te schaffen ( d*mn what is die xps gen 2 duur geworden }:O ).
Anyways misschien hebben jullie wel wat aan dit linkje: :9 http://notebookforums.com/showthread.php?t=70943&page=1&pp=15

Hier in wordt beschreven hoe je een Pentium M proc. kan underclocken ( lees under voltage).

Er zijn al wat I-9300 gebruikers die de truc getest hebben, waardoor hun cpu op dezelfde snelheid een lagere temp heeft, en gemiddeld 20 a 30 minuten extra batterij tijd krijgen. _/-\o_

Btw, heeft iemand nou al zijn laptop open gemaakt om te checken of grafische kaart een mxm interface heeft, waardoor die later dus upgradable is? :'(

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nog aant twijvelen tussen xps gen 2 en i9300

is het verschil tussen de grafische kaarten de go en go ultra zeer hoog (500+ punten 3dmark)??

weet er soms ook iemand wanneer dell zijn acties veranderd? dit is van belang wanneer ik hem zou bestellen want soms zijn er echt kut acties bij die je eigenlijik maar 50 euro max besparen + mss komt er eindelijk een actie voor de gen2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah net nog iets gezien bij de site van dell

als je ipv direct configureer neemt eerst "dell raadt aan" dan die kiest die juist onder jouw keuzes ligt en dan deze configureert kom je veel goedkoper uit

om maar te zeggen dat ik van de basic garantie kan gaan naar de premium garantie met maar 50 euro extra zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is die videokaart van de inspiron xps-2 nu wel verwisselbaar of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Nee!? :?
OMG!!! |:(

Dacht namelijk van wel daar deze een PCI express x16 bus heeft, en een MXM interface.
Kom op zeg het is nu het 2005, dat ding is top of the notch!
Ga zelf ook nog eens zoeken naar informatie... het lijkt me zo sterk dat de volgende generatie nVidia GPU's niet in dit apparaat kunnen.

Isn't there a way around this?
Unbelievable dit! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook niet als je begint te solderen enzo of is het echt onmogelijk of een veel te grote kans dat je iets kapot maakt

en iemand enig idee wanneer dell zijn modellen nieuw acties geeft of upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
Darkwolf_1982 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:59:
[...]

Dacht namelijk van wel daar deze een PCI express x16 bus heeft, en een MXM interface.
Ga zelf ook nog eens zoeken naar informatie... het lijkt me zo sterk dat de volgende generatie nVidia GPU's niet in dit apparaat kunnen.

"top notch" :P

Het lijkt me niet dat je kunt gaan zagen solderen OID...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Darkwolf_1982 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:59:
[...]

Lijkt me logisch, aangezien er standaard een ATI Radeon X300 in zit, en zover ik weet ondersteunt ATI de MXM-interface niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
  • Laatst online: 07-08 18:14
advies.....

momenteel heb ik een desktop pc met de volgende specs.

Intel Pentium 4 2.8 Ghz
Asus P4P800 Deluxe
1024 MB geheugen (2x512 DDR 400) XMS Cas latency 2
Sapphire 9800 Pro 128 MB videokaart
Creative SB live! player 1024
Western Digital Harde schijf 160 GB
Pioneer DVR 106 DVD brander +/- 8 speed
DTT 3500 creative + reciever
19" IIyama monitor

nu wil ik deze gaan verkopen en een 9300 aanschaffen.

punt 1. denken jullie dat dit een verstandige keuze is?
punt 2. zo ja wat zou ik voor deze config nog kunnen vragen?

ik weet het het is misschien een beetje off topic maar ik wil zo graag een 9300, maar dan wil ik
wel zeker weten dat ik de goede keuze maak.

alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
Er is een topic "wat is dit nog waard", ik gok alles bij elkaar 300 tot 550 euro? Licht voor een groot deel aan die 19 inch CRT, is hij plat, goeie kwaliteit? Maar eh.. ik zou dat topic opzoeken.

de 9300 is waarschijnlijk sneller, ik heb nagenoeg hetzelfde, 1gb, 9800pro, alleen er zit een AMD64 in bij mij. De 3d mark scores voor de 9300 zijn hoger dan mijn PC en het scherm is volgens mij zelfs heel iets breder dan een 19 inch CRT. Alleen niet zo hoog.

mischien de proc. 1 of 2 stapjes sneller dan standaard, 1gb DDR 2 geheugen en natuurlijk de geforce 6800. Ik zou ook gaan voor de 9 cell batterij IPV de 6 cell.

[ Voor 16% gewijzigd door yowen op 23-05-2005 21:16 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:11:
is die videokaart van de inspiron xps-2 nu wel verwisselbaar of niet?
Volgens deze thread op notebook forums is de kaart wel degelijk wisselbaar.

http://notebookforums.com/showthread.php?p=767976#post767976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
hmmm, betekent dat ook dat het kan met de 9300?

Trouwens naar mijn weten is het niet mogelijk om kaarten in dit formaat te kopen? Stel je voor dat je van x300 naar 6800 wil?

Systeem Specs

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste