Het grote DELL Inspiron 9300 topic !

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.728 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Bram schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:20:
[...]

Zo dat is een relaxed laptopje, wel jammer dat hij alleen zo duur is. Ik kom uit op 3000 euro ofzo. Dat vind ik toch een beetje te veel van het goede, maar misschien koop ik hem nog wel :)

Laat effe je bevindingen weten over het scherm.
Een goede raad van een mid veertiger !!!
Configureer je 9300 of XPS via de Dell site maar bestel hem niet online. Bel vervolgens met Dell en laat je een offerte maken.
Zeg dat je twijfelt tussen een laptop van "enkele andere merken" en de 9300 of XPS.
Vervolgens krijg je per email een offerte en je configuratie via de Dell site kost je gegarandeert een paar honderd eurotjes minder.
DOEN !!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:26:
Hoi Bram,

Van die 3000 EURO mag je er 500 afdoen. Ik had eerst een 9300 besteld maar dan kwam plots die XPS.
Ik heb dus met Dell gebeld en heb dan die XPS gekregen voor slechts 100 EURO meer dan mijn 9300 configuratie.

Totaalprijs voor mijn XPS is 2.565,20 EURO inclusief BTW en de 1,65 EURO recupel.

Is dat niet mooi ?

En ja hoor, op de Franse site van Dell kost dit ding mij 3.309,34

Heb dus beslist een zeer goede zaak gedaan.

Nu nog 10 tot 15 dagen wachten op de levering!
Weet je wát pas mooi is.??

Op 21 maart wilde ik een 9300 bestellen, volledige config met alle toeters en bellen voor ± € 2400,-
Ondanks de op maat geconfigureerde systeem, was ik tóch niet helemaal tevreden. Ik had nl. op de Amerikaanse Dell-site de XPS 2 gezien en wilde eigenlijk DIE bestellen, maar de Nederlandse site had 'm nog niet. Na uren stevig getwijfeld besloot ik het toch maar te doen,....want tjah, de actie gratis dubbel geheugen en transport verliep de 24e....ik had dus weinig tijd..!
Dus ik als een gek online om die 9300 te bestellen.......maar wat schetste mijn verbazing...!!?? :o
Naast de 9300 stond de XPS 2..!!!!!!......dus mijn getwijfel was gelukkig niet voor niets geweest.
Zodoende heb ik op 23 maart de XPS 2 besteld inclusief gratis transport en een heerlijke 15% online-korting...!.......God bless u DELL..!! _/-\o_

Dus nu heb een configuratie naar wens; veel sneller en mooier dan de 9300 en uiteraard de 6800 Go Ultra..!! voor een eindtotaal van € 2039,11..!!
Is dat mooi of is dat mooi..?

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-10 11:11
Gefelictiteert met je mooie deal!
Ik had bijna hetzelfde, ik had de i9300 besteld en kwam er die woensdag achter dat de xps2 er ook was en dat hij maar 50,- duurder was dan de i9300 met betere specificaties.
Dus ik heb 'm ook voor 2079,- >:)

Verwijderd

Lennart_1337 schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:17:
Gefelictiteert met je mooie deal!
Ik had bijna hetzelfde, ik had de i9300 besteld en kwam er die woensdag achter dat de xps2 er ook was en dat hij maar 50,- duurder was dan de i9300 met betere specificaties.
Dus ik heb 'm ook voor 2079,- >:)
Wow..!....zijn wij ff lucky basterds..! :*)
Jij hebt dan zeker nog die Bleutooth card, die IK niet heb zeker..?? 8)7
Nou nog hopen dat ze bij Dell een beetje vaart maken met verzenden, hè... :O

Groetjes.....

• Lennart_1337
Ik heb niet die bluetooth kaart besteld maar zo'n click-on cover geval. Die beschermt de kap dan een beetje is het idee erachter en anders gebruik ik 'm niet.

Dit is mijn config:
http://home.hccnet.nl/h.uittenbogert/XPSconfiguratie.doc

Verwijderd

Lennart_1337 schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:27:
Ik heb niet die bluetooth kaart besteld maar zo'n click-on cover geval. Die beschermt de kap dan een beetje is het idee erachter en anders gebruik ik 'm niet.

Dit is mijn config:
http://home.hccnet.nl/h.uittenbogert/XPSconfiguratie.doc
Die wilde ik eigenlijk ook bestellen, maar heb het uiteindelijk toch niet gedaan. Ik wist niet precies wat het inhield....jammer dat er geen plaatjes (foto's) van zijn.

Leuk bedacht trouwens....die doc.bestand..! Ik heb mijn config naar je mailadres gestuurd.
Momenteel kan ik mijn orderstatus niet bekijken, want bij mijn orderbevestiging zag ik dat ze 2x512 mb RAM hadden genomen i.p.v. de 1x1024 mb wat ik had besteld, daarnaast had ik een Engelse versie van XP pro. (het moet niet gekker worden...)
Na een telefoontje hebben ze dat gewijzigd, maar nadeel is dat er een compleet nieuw orderbevestiging gemaakt moet worden en daardoor kan ik mijn orderstatus dus niet bekijken. :O
Maar ze hadden beloofd dat ze uiterlijk morgen een nieuwe bevestiging mailen.
Hebben ze die fout bij jou trouwens ook gemaakt..?

Verwijderd

die orderstatus trekt op niets !!!
you just have to wait and see
8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:53:
die orderstatus trekt op niets !!!
you just have to wait and see
8)
Trekt op niets..!!???......explain,..explain...

Verwijderd

Ik ging 1 maand moeten wachten want ze hadden onderdelen nodig, ik belde en dat werd bevestigd, ja jongen ge zult moeten wachten. De volgende morgen had ik een mail dat ie verzonden was...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 00:03 ]

Verwijderd

Die orderstatus zegt inderdaad niet. Die van mij heeft 3 weken in status 2 gestaan. Toen kreeg ik ineens een mailtje dat hij was verstuurd. Het was het wachten meer dan waard, wat een kneiter van een apparaat, helemaal geweldig.
Ik heb America's Army erop gespeeld, heeft in de hoogste resolutie het effect dat alles vetraagd wordt dus teruggeschakeld naar 1280x1024.
Far Cry is helemaal superdepuper, kan qua battle niet tippen aan America's Army maar de scenery is waanzinnig. Loopt heel netjes zonder schokken. Ik heb intussen de getweakte drivers geinstalleers, kom in 3dmark2005 to 3850, moet nog iets beter kunnen.

Verwijderd

Kijk..!....dat zijn rustgevende berichten........dat hoor ik graag...
Ik raak al in de stress als ik m'n orderstatus niet kan bekijken. :r

Heb je trouwens de 6800 Go of de Ati...?

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:00
(jarig!)
wat zijn jullie ervaringen met het scherm? hoor nogal wat klachten hierover... (het grootste hé, 1920x...)

Verwijderd

Ik heb het grote scherm met 1900x1200 met de 6800Go (256MB). Het scherm is geweldig mooi al moet je even wennen aan het feit dat het een glanzend scherm is. Het valt na korte tijd niet meer op en rare schitteringen of glare zijn er niet.
Het toetsenbord is het beste dat ik tot noch toe heb meegemaakt op een noteboek en lijkt op dat van de nieuwe Logitech DiNovo. Hiervoor had ik een Inspiron 8500, geweldig scherm maaar qua prestaties mag die niet in de schaduw staan van de 9300.
Om iedereen even de ogen uit te steken komt hier de prijs die ik ervoor moest betalen :
.....
.....
0 EURO.
Tja, dat heb je als je systeembeheerder bent :P

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 22:02

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 10:34:
Ik heb het grote scherm met 1900x1200 met de 6800Go (256MB). Het scherm is geweldig mooi al moet je even wennen aan het feit dat het een glanzend scherm is. Het valt na korte tijd niet meer op en rare schitteringen of glare zijn er niet.
Het toetsenbord is het beste dat ik tot noch toe heb meegemaakt op een noteboek en lijkt op dat van de nieuwe Logitech DiNovo. Hiervoor had ik een Inspiron 8500, geweldig scherm maaar qua prestaties mag die niet in de schaduw staan van de 9300.
Om iedereen even de ogen uit te steken komt hier de prijs die ik ervoor moest betalen :
.....
.....
0 EURO.
Tja, dat heb je als je systeembeheerder bent :P
Het toetsenbord is inderdaad erg goed, ik vind het een van de fijnste borden die ik ooit heb meegemaakt. De glare is nooit hinderlijk, ook niet bij licht, tenzij zonlicht van buiten, dan zie je dus geen hol. Verder (of het aan de 7200rpm te wijten is weet ik niet) is hij lekker vlot, hoeft nooit lang te denken en werkt lekker door, ook als je lekker aan het multitasken bent. Hij doet gewoon niet meer onder voor een desktop :)

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 10:56:
[...]

Het toetsenbord is inderdaad erg goed, ik vind het een van de fijnste borden die ik ooit heb meegemaakt. De glare is nooit hinderlijk, ook niet bij licht, tenzij zonlicht van buiten, dan zie je dus geen hol. Verder (of het aan de 7200rpm te wijten is weet ik niet) is hij lekker vlot, hoeft nooit lang te denken en werkt lekker door, ook als je lekker aan het multitasken bent. Hij doet gewoon niet meer onder voor een desktop :)
Bedankt voor de aanvulling, klopt helemaal ook van dat scherm. Het is zo, hoe minder omgevingslicht hoe mooier het scherm. Het liefst achter je geen lichtbronnen want dat zie je uiteraard wel.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:02:
[...]

Bedankt voor de aanvulling, klopt helemaal ook van dat scherm. Het is zo, hoe minder omgevingslicht hoe mooier het scherm. Het liefst achter je geen lichtbronnen want dat zie je uiteraard wel.
Ik ben nu bezig een draadloos systeem op te zetten om er een mobiele gamebak van te maken. Ik heb natuurlijk 54g wireless in huis neergeplempt, en ga nu een slooplaptopje proberen te krijgen om een fileserver te bouwen, zodat de 160gb usb harde schijf voortaan via het netwerk te benaderen is, en niet meer fysiek aan de 9300 hoeft te hangen. Op die manier kan ik via het netwerk altijd mijn iso's inladen en blijft mijn interne 60gb gespaard van die load. Ik neem aan dat 54g genoeg is voor zulke toepassingen?

Dan hoef ik voortaan alleen nog maar mijn muis en netspanning eraan te hangen, en de rest van de kabels blijven achterwege. Nu nog wachten op wireless usb zodat ik mijn pinaccle usb tuner ook bij de router kan opbergen ipv eraan te hangen wanneer ik tv wil kijken :D

Owja, en de fileserver is natuurlijk ook heel geschikt als CS server :9

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-04-2005 11:40 ]

• lapino
(jarig!)
nice! zonet gebeld met Dell om prijsje te bespreken voor de 9300. wacht nu offerte af via mail... heb wel de 60gb 5400rpm genomen omdat ik thuis nog een 60gb 7200rpm heb liggen (hitachi), die bouw ik dan wel over.

enige wat ik ben vergeten vragen bij offerte is een betere batterij. misschien kan ik dat nog regelen via mail achteraf. ben echt benieuwd. dit zijn de specs die ik zou bestellen:

* Pentium M 750 (1.87ghz)
* 6800GO 256mb
* 1024mb ram (2x512)
* WUXGA+ scherm
* 60gb 5400rpm
* draagtas

Wat zijn jullie ervaringen ivm gewicht/draagbaarheid en batterij levensduur met de standaard batterij?

Verwijderd

lapino schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:41:
nice! zonet gebeld met Dell om prijsje te bespreken voor de 9300. wacht nu offerte af via mail... heb wel de 60gb 5400rpm genomen omdat ik thuis nog een 60gb 7200rpm heb liggen (hitachi), die bouw ik dan wel over.

enige wat ik ben vergeten vragen bij offerte is een betere batterij. misschien kan ik dat nog regelen via mail achteraf. ben echt benieuwd. dit zijn de specs die ik zou bestellen:

* Pentium M 750 (1.87ghz)
* 6800GO 256mb
* 1024mb ram (2x512)
* WUXGA+ scherm
* 60gb 5400rpm
* draagtas

Wat zijn jullie ervaringen ivm gewicht/draagbaarheid en batterij levensduur met de standaard batterij?
De batterij heb ik nog niet uitgetest. De draagbaarheid is een relatief begrip. Mijn oude Inspiron 8500 was zwaarder dan deze 9300 alleen iets kleiner. Ik heb er geen probleem mee maar ik hoef dat ding ook niet op fiets mee te nemen naar school of zo.

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:40:
[...]

Ik ben nu bezig een draadloos systeem op te zetten om er een mobiele gamebak van te maken. Ik heb natuurlijk 54g wireless in huis neergeplempt, en ga nu een slooplaptopje proberen te krijgen om een fileserver te bouwen, zodat de 160gb usb harde schijf voortaan via het netwerk te benaderen is, en niet meer fysiek aan de 9300 hoeft te hangen. Op die manier kan ik via het netwerk altijd mijn iso's inladen en blijft mijn interne 60gb gespaard van die load. Ik neem aan dat 54g genoeg is voor zulke toepassingen?

Dan hoef ik voortaan alleen nog maar mijn muis en netspanning eraan te hangen, en de rest van de kabels blijven achterwege. Nu nog wachten op wireless usb zodat ik mijn pinaccle usb tuner ook bij de router kan opbergen ipv eraan te hangen wanneer ik tv wil kijken :D

Owja, en de fileserver is natuurlijk ook heel geschikt als CS server :9
Denk je aan het feit dat draadloos betekend "lag"!! Uiteindelijk is het beter om alles via draadjes te doen maar comfortabel en flexibel is het natuurlijk wel.
Ook iets leuks, toen ik de 9300 nog maar net had opgestart kwam er meteen een draadloos netwerk voorbij (niet beveiligd). Ik had er waarschijnlijk zo op in kunnen breken, denk eraan, beveilig je verbinding en gebrijk als sleutels nooit namen of woorden want die zijn zo gekraakt, liever iets random als $ssdfDSD7&!_:gadsa225.
Succes met je netwerk

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:48:
[...]

De batterij heb ik nog niet uitgetest. De draagbaarheid is een relatief begrip. Mijn oude Inspiron 8500 was zwaarder dan deze 9300 alleen iets kleiner. Ik heb er geen probleem mee maar ik hoef dat ding ook niet op fiets mee te nemen naar school of zo.
de 9 cells ipv 6 cells kost 12 euro extra, en is de moeite wel waard. Ik doe op de 9 cells makkelijk 2,5 uur film van de hd. brightness en geluid vol open!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:52:
[...]

Denk je aan het feit dat draadloos betekend "lag"!! Uiteindelijk is het beter om alles via draadjes te doen maar comfortabel en flexibel is het natuurlijk wel.
Ook iets leuks, toen ik de 9300 nog maar net had opgestart kwam er meteen een draadloos netwerk voorbij (niet beveiligd). Ik had er waarschijnlijk zo op in kunnen breken, denk eraan, beveilig je verbinding en gebrijk als sleutels nooit namen of woorden want die zijn zo gekraakt, liever iets random als $ssdfDSD7&!_:gadsa225.
Succes met je netwerk
Ik gebruik nu wel een naam om de passkeys te genereren, ik kan dus beter voor de passkey ook een random gegenereerd woord gebruiken? en daar dan keys op genereren?

• lapino
(jarig!)
voila, zonet de 9300 besteld. nog wachten tot morgen voor orderbevestiging (creditcard limiet moest nog omhoog en kan pas vannacht). zéér benieuwd wanneer ik 'm zal hebben...

Verwijderd

lapino schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:41:

Ik heb enkele dagen geleden pas zelf een samsonite rugzak gekocht, ik moet niet weten van een draagtas omdat het voor mij te opzichtig is wat erin zit (aan unief en zo). Ik studeer in Spanje en heb zonet deze morgen met mijn rugzak met de i9300 in met adapter en wat boeken en zo heel lichtjes kunnen rondwandelen en ermee op het vliegtuig gezeten. Prima gewoon.

Ik had hiervoor een Acer met 15,4" scherm, en ik heb als test deze beide toestellen eens op de weegschaal gelegd en ze scheelden 100 gram. Het ziet er groot en lomp uit maar het is zeker geen probleem om "draagbaar" te zijn. Het is geen ultra-lichte portable, maar met de specs die erin zitten denk ik niet dat iemand deze zou bestellen met dat doel voor ogen ook...

PS: lapino van shrimp?
PS2: 3dmark05 haalde ik met getweakede drivers 32xx of zo? Wel met de 1,73 Cpu, maakt die zoveel verschil, of heb ik sucky drivers?

/edit: ik heb ook de standaard batterij, want ik heb blijkbaar ook over de optie gekeken om een bij te bestellen, en voor zover ik weet is er geen upgrade optie voor 12 euro op de belgische dell site. Heb gisteren dvd gezien, en die hield het met de 6cell batterij 90 minuten uit.

Mvg,
Spheerke.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 14:33 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb hem toch echt ge upgrade voor 12 euro hoor :D

En dat scheelt zo te zien een hoop, ik haal 2.5 uur film op 1 accu ...

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 12:04:
[...]

Ik gebruik nu wel een naam om de passkeys te genereren, ik kan dus beter voor de passkey ook een random gegenereerd woord gebruiken? en daar dan keys op genereren?
Je moet het zo zien, als je het kan lezen wat er staat is het niet goed. Hoe maffer hoe beter

• Lennart_1337
Vandaag heb ik bevestiging gehad van dell dat mijn geld eindelijk is aangekomen!
Weet iemand hoelang het dan kan duren voor dat mijn XPS GEN2 hier is?
Ik kan amper wachten! :9

Edit:
Kan iemand met een i9300 of XPSgen2 testen of er op de dvi uitgang ook een anneloog scherm aangesloten kan worden dmv zo'n verloop stukje dat meestal bij grafische kaarten gelevert word?

En kan iemand die de beschikking heeft over 2 extra extrene monitoren kijken of je ook dual desktop kan maken met 2 externe monitoren of triple-desktop met 2 extrene monitoren en het interne laptop scherm aan?

Dit lijkt mij wel harstikke vet maar ik heb nog van niemand gehoord of het kan. :9

[ Voor 59% gewijzigd door Lennart_1337 op 05-04-2005 15:16 ]

Verwijderd

Lennart_1337 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:55:
Vandaag heb ik bevestiging gehad van dell dat mijn geld eindelijk is aangekomen!

Edit:
Kan iemand met een i9300 of XPSgen2 testen of er op de dvi uitgang ook een anneloog scherm aangesloten kan worden dmv zo'n verloop stukje dat meestal bij grafische kaarten gelevert word?

En kan iemand die de beschikking heeft over 2 extra extrene monitoren kijken of je ook dual desktop kan maken met 2 externe monitoren of triple-desktop met 2 extrene monitoren en het interne laptop scherm aan?

Dit lijkt mij wel harstikke vet maar ik heb nog van niemand gehoord of het kan. :9
Ahzo, wanneer heb jij hem juist besteld? En krijg je dus een extra mail voor bevestiging van betaling? Ik heb enkel een mail gekregen met orderbevestiging. Ik heb hem besteld op 22 maart dus het zou toch zeer vreemd zijn als ze men betaling nog niet hebben ontvangen niet?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Lennart_1337 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:55:

Edit:

volgens mij gaat 3 niet werken hoor.. kan er max 2 clonen hier

en het kan ongeveer 2 tot 20 dagen duren ;)

en dan te bedenken dat de bouw van de laptop zelf nog geen 2 minuten in beslag neemt in totaal. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Pixal op 05-04-2005 15:45 ]

• lapino
(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:31:
[...]PS: lapino van shrimp?
Mvg,
Spheerke.
inderdaad, that's me :)
zal nu lang afwachten worden tot nieuwe laptop er is en ik haat wachten.

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:18
Referentie Aantal Omschrijving Prijs per stuk Aantal Totaal
*1 1 XPS X-treme N03XP5
2 Inspiron XPS-2 Pentium M 760 ( 2.0GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB) 1
3 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife 1
4 Free 512 Mb to 1024 Mb (2*512 Mb) 1
5 English - System Documentation 1
6 European - Power Cord 1
7 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512) 1
8 60GB (5,400rpm) IDE Hard Drive 1
9 Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software 1
10 DVD Cyberlink Decoder Software 1
11 Record Now and My DVD Software 1
12 130W AC Adapter 1
13 80Whr 9 Cell LI-ION Primary Battery 1
14 No Carrycase 1
15 NVIDIA Geforce Go 6800 ULTRA with 256MB DDR video memory 1
16 Integrated 5 Watt subwoofer (internal speaker amplifier) with bass reflex port 1
17 Dutch - Modem Cable and Adapter 1
18 Internal 10/100/1000 Gigabit Ethernet NIC 1
19 EURO - Intel ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card 1
20 Dell MG USB 2 Button Wheel Optical (NOT Cordless) Mouse 1
21 US International - (QWERTY) - Internal Keyboard 1
22 Software Drivers 1
23 Resource CD 1
24 English - Microsoft XP Home SP2 including Media 1
25 English - Microsoft Works 7.0 1
26 Dell Media Experience 3.0 Basic- Inspiron 1
27 No Dell Support 1
28 English - Paint Shop Photo Standard Album - Trial Version 1
29 English - Paint Shop Pro Try and Buy 8.0 1
30 English - Adobe Reader 6.0 1
31 European - Tiscali ISP with No Media 1
32 English - McAfee Security Centre V6.0 90 day Trial Version 1
33 Base Warranty 1
34 Upg to 2Y NBD (Next Business Day) On-site 1
35 1Y NBD (Next Business Day) On-site 1
36 Inspiron Order - Netherlands 1

EUR
Subtotaal 1.835,00
Transportkosten 75,00
BTW 362,90
Totaal 2.272,90
BTW Detail

Type BTW (%) Totaal netto EUR BTW EUR
{VATSumType} 19,00 1.910,00 362,90

Deze offerte stuurde men mij, helaas van die 5400 rpm schijf... ik ga ze vamiddag even mailen of ze er een 7200 rpm van kunnen maken + lcd covers voor dezelfde prijs.

Ik hou jullie op de hoogte

Verwijderd

Felke schreef op woensdag 06 april 2005 @ 09:23:
Referentie Aantal Omschrijving Prijs per stuk Aantal Totaal
*1 1 XPS X-treme N03XP5
2 Inspiron XPS-2 Pentium M 760 ( 2.0GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB) 1
3 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife 1
4 Free 512 Mb to 1024 Mb (2*512 Mb) 1
5 English - System Documentation 1
6 European - Power Cord 1
7 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512) 1
8 60GB (5,400rpm) IDE Hard Drive 1
9 Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software 1
10 DVD Cyberlink Decoder Software 1
11 Record Now and My DVD Software 1
12 130W AC Adapter 1
13 80Whr 9 Cell LI-ION Primary Battery 1
14 No Carrycase 1
15 NVIDIA Geforce Go 6800 ULTRA with 256MB DDR video memory 1
16 Integrated 5 Watt subwoofer (internal speaker amplifier) with bass reflex port 1
17 Dutch - Modem Cable and Adapter 1
18 Internal 10/100/1000 Gigabit Ethernet NIC 1
19 EURO - Intel ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card 1
20 Dell MG USB 2 Button Wheel Optical (NOT Cordless) Mouse 1
21 US International - (QWERTY) - Internal Keyboard 1
22 Software Drivers 1
23 Resource CD 1
24 English - Microsoft XP Home SP2 including Media 1
25 English - Microsoft Works 7.0 1
26 Dell Media Experience 3.0 Basic- Inspiron 1
27 No Dell Support 1
28 English - Paint Shop Photo Standard Album - Trial Version 1
29 English - Paint Shop Pro Try and Buy 8.0 1
30 English - Adobe Reader 6.0 1
31 European - Tiscali ISP with No Media 1
32 English - McAfee Security Centre V6.0 90 day Trial Version 1
33 Base Warranty 1
34 Upg to 2Y NBD (Next Business Day) On-site 1
35 1Y NBD (Next Business Day) On-site 1
36 Inspiron Order - Netherlands 1

EUR
Subtotaal 1.835,00
Transportkosten 75,00
BTW 362,90
Totaal 2.272,90
BTW Detail

Type BTW (%) Totaal netto EUR BTW EUR
{VATSumType} 19,00 1.910,00 362,90

Deze offerte stuurde men mij, helaas van die 5400 rpm schijf... ik ga ze vamiddag even mailen of ze er een 7200 rpm van kunnen maken + lcd covers voor dezelfde prijs.

Ik hou jullie op de hoogte
Huh? Heb ik iets gemist?

Als ik dit samenstel ben ik 2712 € kwijt.. :r

• Felke
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 09:52:
[...]

Huh? Heb ik iets gemist?

Als ik dit samenstel ben ik 2712 € kwijt.. :r
Slim onderhandelen heet dat >:)

• Felke
en voor 20 euro meer heb ik de lcd covers, een 7200 rpm 60 gb schijf en een rugzak erbij ;)

Ik ga ff me spaarrekening checken ;) en de huidige dollarkoers.. want daarvan heb ik er nog een hoop liggen :Y)

Ik laat wel weten wanneer ik deze super deal aanneem _/-\o_

Verwijderd

Felke schreef op woensdag 06 april 2005 @ 10:17:
[...]

Slim onderhandelen heet dat >:)
Slim onderhandelen..???......
Met Dell...????
Laten wachten, bedoel je.......dáár zijn ze goed in..! :r

• Felke
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:24:
[...]

Slim onderhandelen..???......
Met Dell...????
Laten wachten, bedoel je.......dáár zijn ze goed in..! :r
ik had anders me offerte binnen 30 minuten op de mail ;)
Nu hopen dat de bestelling ook 30 minuten duurt :P

• lapino
(jarig!)
Mijn 9300 is ondertussen ook bevestigd en onderweg. Volgend systeem besteld voor deze prijs: (als ik bovenstaande offerte zie voor de XPS2 had ik misschien beter de XPS besteld maar afin, ben toch al blij). Verwachte levering is 16/4 (let's hope)

Inspiron 9300 Pentium M Processor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife
No Snap Cover Option
European - Power Cord
English - System Documentation
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
No Floppy Drive Option
60GB (5,400rpm) IDE Hard Drive
Record Now and My DVD Software
DVD Cyberlink Decoder Software
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software
D- Series 90W AC Adapter
Primary 80 Watt/Hour, 9 CELL Battery (Optional Upsell)
Extra Large Black/Grey Nylon Carry Case
256MB NVIDIA GeForce 6800 Go graphics card, PCI- Express x16
Belgian - Modem Cable and Adapter
EURO - Intel ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
French - (AZERTY) - Internal Keyboard
Software Drivers
Resource CD
English - Microsoft Windows XP Home SP2 (including SP2 Media/Recovery CD)
English - Microsoft Works 7.0
English - Paint Shop Photo Standard Album - Trial Version
English - Paint Shop Pro Try and Buy 8.0
English - Adobe Reader 6.0
Dell Media Experience 3.0 Basic- Inspiron
No Dell Support
English - McAfee Security Centre V6.0 90 day Trial Version
Upg to 1Y NBD International (Next Business Day On-site )
1Y CAR (Collect and Return )
Base warranty
Inspiron Order - Belgium
EMEA Voucher Month 1

prijs : 1.985,92€ inclusief verzending

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Vraagje.
Wat is het voordeel van de Dell 9300 i.v.m. de Acer 8100? Ik zie het niet zo, wie verlicht me? :P

De Acer is dunner, lichter, snellere videokaart, betere wirelesskaart en kost vrijwel hetzelfde (als je de Dell neemt met goed scherm en nvidia videokaart) Ok, 17" scherm is leuk en de proc ook.

Ik vraag me dit af omdat ik nog twijfel tussen beide modellen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Mooody op 06-04-2005 17:45 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• lapino
(jarig!)
De X700 in de acer is HELEMAAL niet sneller dan de 6800go hoor, integendeel! De 6800GO is ongeveer 2x zo snel als de X700

Verwijderd

Ik heb me net deze dell 9300 aangeschaft omdat mijn acer 1661 met zijn toenmalige snelle videokaart de MR9700 (die toen ook deftig was om te gamen) vierkant draait van de hitte. Je kunt er zelf bij alledaags gebruik een ei op bakken zonder 3D. Zelfs een glas op 15cm van de uitlaat wordt nog immens opgewarmd. Bye Acer... Prestatiemodel willen uitbrengen zonder verstand van koeling, niet bepaald mijn gedacht van inzicht...

Deze dell blaast bijna koude lucht uit... Voor mij meer of reden genoeg... en de 6800Go, meer moet je niet hebben.

• Mooody

Mooody

elmoody

lapino schreef op woensdag 06 april 2005 @ 18:31:
De X700 in de acer is HELEMAAL niet sneller dan de 6800go hoor, integendeel! De 6800GO is ongeveer 2x zo snel als de X700
X700 is sneller dan de ATI 9800, lijkt me sterk dat de 6800go nog eens 2x zo snel is :{

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• lapino
(jarig!)
De X700 haalt ongeveer 3000 punten in 3DMark2003, de 6800GO het dubbele. Kijk anders eens naar wat benchmarks/reviews alvorens dit te komen vertellen.

• Mooody

Mooody

elmoody

versie 2003 :{
Hoeveel scheelt het bij versie 2005?
En is het vergeleken met dezelfde processor? Ati X700 is alleen nog maar verschenen in laptops met Centrino processors, iets anders dan een dikke P4-3Ghz.

Die meerprijs van 238 euro is ook iets om te vermelden...
Als je het goede scherm + Pentium M 1,83Ghz + 6800go neemt, kom je over de 2150 euro, terwijl de Acer met deze specs (afgezien van het formaat van het scherm) op 1700 komt.

[ Voor 55% gewijzigd door Mooody op 06-04-2005 19:38 ]

Verwijderd

Gf6800Go review
MRX700 review

De GF6800 is met een P4E 3.4, de MRX700 met een P4M 2.0 (die daarom niet moet onderdoen), en bezie eens de resultaten :r

/edit: blijkbaar ben je ook nog niet helemaal mee dat een dikke vette P4 3.4 daarom echt wel niet zoveel sneller is dan een P4M 1.86Ghz of 2.13Ghz. Iemand zei me dat een mooie benadering voor de vergelijkbare clockspeed 2 x snelheid - 0.2 Ghz is, dus dat zou neerkomen op 3.4-3.8+ Ghz. P4M doen gewoon meer in een clockcycle, dus ze moeten er minder hebben voor meer werk, simpel uitgedrukt.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 19:40 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

Iets minder vijandige houding mag ook hoor. Ik kraak jullie speeltjes niet af :/

En ik geloof nu wel dat-ie een stuk sneller is. De vraag is alleen of ik de grote meerprijs er voor over heb + het feit dat een laptop met de 6800go sowieso een stuk dikker en zwaarder is.
Zit gewoon hardop te denken en me af te vragen wat de echte reden is waarom mensen voor deze Dell kiezen. Heb nog niet echt een sterk punt gehoord.

[ Voor 41% gewijzigd door Mooody op 06-04-2005 19:42 ]

• Lennart_1337
Het is gewoon de best draagbare en peresterende 17" laptop die er op de markt is, ik heb dus een XPS gen2 besteld.

En als ik 'm dock aan mijn monitoren en toetsenbord en muis dan kan ik er thuis ook gewoon op werken/gamen alsof ik achter mijn eigen pc zit (alleen 3x sneller ;) )

En op school en zomers in de tuin heb ik gewoon een volwaardige computer zonder klein schermpje en gewoon veel werk ruimte.

• Mooody

Mooody

elmoody

Ok, goed argument :)
Ik twijfel alleen een beetje. Ik wil een goed presterende laptop (vooral grafisch - photoshop, illustrator, dreamweaver - er wordt een monitor aangehangen) die ook nog eens niet extreem duur is (max. 1800 euro) en portable is. Deze Dell is aantrekkelijk door zijn scherm en goede resolutie, alleen valt de prijs tegen en ben ik bang dat ik het een bakbeest ga vinden (ben Acer 800LCi gewend van 2,6kg)

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Mooooody schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:58:
Ok, goed argument :)
Ik twijfel alleen een beetje. Ik wil een goed presterende laptop (vooral grafisch - photoshop, illustrator, dreamweaver - er wordt een monitor aangehangen) die ook nog eens niet extreem duur is (max. 1800 euro) en portable is. Deze Dell is aantrekkelijk door zijn scherm en goede resolutie, alleen valt de prijs tegen en ben ik bang dat ik het een bakbeest ga vinden (ben Acer 800LCi gewend van 2,6kg)
Ik denk dat je gewoon naar Dell moet bellen voor een leuke prijs. Als ik die prijs van lapino zie, op de Dell site licht die denk'k €300 hoger.
Je moet eigenlijk wel dom zijn om zomaar van de Dell-site te bestellen :X

edit:

Niet op de garantie gelet: maar één jaar. Dat scheelt serieus in prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door ComBax op 06-04-2005 20:47 ]

Verwijderd

Tussenstand 3dmark2005
standaard instellingen 3dmark
6800go overclocked : Core - 350 / Memory - 710
2,13GHz, 1GB, 60GB 7200 rpm, 1900x1200

Score:4028.

Moet naar mijn mening nog hoger kunnen, denk zelf naar de 4400. Ik ga dan wel de temperatuur monitoren. Ik ga nu een nieuw hardwareprofiel aanmaken en zoveel mogelijk uitschakelen.

• Felke
Ik heb besloten het niet te doen, vanwege de (in mijn ogen) te hoge prijs.
Ik vind 2300 euro voor een laptop, waar ik waarschijnlijk alleen maar wcIII en CS1.5 op speel, en Solid Works 2004 op draai net iets te veel van het goede.

Ik ga wachten, tot juli ongeveer, dat scheelt toch zeker weer in de prijs

Verwijderd

Mooooody schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:40:
Iets minder vijandige houding mag ook hoor. Ik kraak jullie speeltjes niet af :/

En ik geloof nu wel dat-ie een stuk sneller is. De vraag is alleen of ik de grote meerprijs er voor over heb + het feit dat een laptop met de 6800go sowieso een stuk dikker en zwaarder is.
Zit gewoon hardop te denken en me af te vragen wat de echte reden is waarom mensen voor deze Dell kiezen. Heb nog niet echt een sterk punt gehoord.
Was niet aanvallend bedoeld maar puur informatief, vandaar dat de soignering achterwege werd gelaten :*)

Sterk punt: Mja moeilijk te zeggen. Ik ben zeer tevreden over de portabiliteit. Hij weegt evenveel als mijn acer 1661 15,4" en ik heb een 17" en dit prachtig machien in de plaats. Dus qua specs doet hij het beter dan mijn vorige laptop en hij is even licht/lomp (schap wat je zelf niet denkt ;)

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:50
Felke schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:20:
Ik heb besloten het niet te doen, vanwege de (in mijn ogen) te hoge prijs.
Ik vind 2300 euro voor een laptop, waar ik waarschijnlijk alleen maar wcIII en CS1.5 op speel, en Solid Works 2004 op draai net iets te veel van het goede.

Ik ga wachten, tot juli ongeveer, dat scheelt toch zeker weer in de prijs
Mijn stiefvader werkt in een electronica zaak en die heeft met een verkoper gepraat op een "training" en die zei dat alle laptop in prijzen gingen dalen rond Juli, dus goede keus ;)

Ik zelf kon niet wachten, was die 256 MB werkgeheugen in desktop meer dan zat en wou niet in me ouders pc gaan investeren, dus nu mooi voor elkaar op me eigen kamer 8)

Verwijderd

Hi ik heb ook een XPS besteld op 23 maart

XPS X-treme N03XP5
Inspiron XPS-2 Pentium M 760 ( 2.0GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB) 1
Free 512 Mb to 1024 Mb (2*512 Mb) 1
80GB (5,400rpm) IDE Hard Drive 1
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software 1
NVIDIA Geforce Go 6800 ULTRA with 256MB DDR video memory 1
EURO - Intel ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card 1
European - Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module
Dell MG USB 2 Button Wheel Optical (NOT Cordless) Mouse 1
English - Microsoft XP Profesional SP2 including Media 1

Volgens orderstatus afleverdatum 26/4 , vandaag kijk ik is het 9/6 })

I am not amused

25 februari heb ik namelijk ook al een 9300 besteld na 4 weken wachten gecanceled en nu dit!!

• lapino
(jarig!)
damn, dat belooft weinig goeds hé! vandaag mijn 9300 besteld, ga die toch goed in het oog houden want wil er nu niet bepaald 4 weken op wachten!

Verwijderd

Alle overbodige services uitschakelen levert zeer weinig op en loont de moeite niet. Het spelen met de driver via RivaTuner des te meer.

Tussenstand 3dmark2005
standaard instellingen 3dmark
6800go overclocked : Core - 363 / Memory - 738
2,13GHz, 1GB, 60GB 7200 rpm, 1900x1200

Score:4170.

Moet naar mijn mening nog hoger kunnen, denk zelf naar de 4400. Ik ga dan wel de temperatuur monitoren. Ik ga nu een nieuw hardwareprofiel aanmaken en zoveel mogelijk uitschakelen.

edit:temperatuur nog geen probleem, moet dus nog hoger kunnen. Dit is werkelijk een geweldig apparaat en ik heb er al heel wat versleten!!! _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:42:
Hi ik heb ook een XPS besteld op 23 maart

XPS X-treme N03XP5
Inspiron XPS-2 Pentium M 760 ( 2.0GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB) 1
Free 512 Mb to 1024 Mb (2*512 Mb) 1
80GB (5,400rpm) IDE Hard Drive 1
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software 1
NVIDIA Geforce Go 6800 ULTRA with 256MB DDR video memory 1
EURO - Intel ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card 1
European - Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module
Dell MG USB 2 Button Wheel Optical (NOT Cordless) Mouse 1
English - Microsoft XP Profesional SP2 including Media 1

Volgens orderstatus afleverdatum 26/4 , vandaag kijk ik is het 9/6 })

I am not amused

25 februari heb ik namelijk ook al een 9300 besteld na 4 weken wachten gecanceled en nu dit!!
Hoe zit het met je geld; heb je dat teruggekregen of heb je bij moeten leggen voor de XPS..??

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

http://service.futuremark.com/compare?2k1=8517594

20505 punten op 2001 , genoeg om met stip op nummer 1 te staan in de futuremark orb database, sectie 6800 Go kaarten 8)

• lapino
(jarig!)
hoe lang hebben jullie eigenlijk moeten wachten? mijn 9300 staat nu al 2 dagen op "pre production" en wordt verwacht op 18/4. enig idee of dit kan kloppen?

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Hier nog iemand die afwacht..als ik wacht tot juli dan heb ik nog wat maandjes om te sparen. De laptops zijn dan een stuk goedkoper en dan weet ik of ik hem ECHT nodig heb voor school. Nu nog ff op de tandjes bijten....

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 23:04
is die gen2 van dell echt zo lelijk als hij eruit ziet op die foto's lijkt wel een spaceship :S .. maar wil hem wel graag hebben, het gaat immers om het binneste ;)

Verwijderd

lapino schreef op donderdag 07 april 2005 @ 09:11:
hoe lang hebben jullie eigenlijk moeten wachten? mijn 9300 staat nu al 2 dagen op "pre production" en wordt verwacht op 18/4. enig idee of dit kan kloppen?
Mijn 9300 stond 3 weken in pre, toen emailtje gekregen dat hij was verstuurd. 3 dagen later in huis. :9

• lapino
(jarig!)
heb hier weeral wat gefixed, weet alleen niet wat resultaat zal zijn. had mijn 9300 in pre-production staan en heb vanmorgen mailtje gestuurd naar Dell of ik voor zelfde prijs geen XPS2 kan krijgen (je kan maar proberen hé). kreeg net telefoon terug dat ik idd de XPS2 kan krijgen voor zelfde prijs maar dat mijn 9300 ondertussen al in productie was. Ze gingen die nog proberen cancellen en als dat lukt, dan gaat mijn XPS2 meteen in productie :)

kan toch niet klagen als dat lukt denk ik :) heb dan een XPS2 met 1024mb ram, draagtas, 9cell batterij voor 2.100€ !!

• Roodey
lapino schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:53:
heb hier weeral wat gefixed, weet alleen niet wat resultaat zal zijn. had mijn 9300 in pre-production staan en heb vanmorgen mailtje gestuurd naar Dell of ik voor zelfde prijs geen XPS2 kan krijgen (je kan maar proberen hé). kreeg net telefoon terug dat ik idd de XPS2 kan krijgen voor zelfde prijs maar dat mijn 9300 ondertussen al in productie was. Ze gingen die nog proberen cancellen en als dat lukt, dan gaat mijn XPS2 meteen in productie :)

kan toch niet klagen als dat lukt denk ik :) heb dan een XPS2 met 1024mb ram, draagtas, 9cell batterij voor 2.100€ !!
processor?

• lapino
(jarig!)
2ghz voor de XPS2, in mijn 9300 zou er een 1.87ghz gezeten hebben

• Roodey
lapino schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:17:
2ghz voor de XPS2, in mijn 9300 zou er een 1.87ghz gezeten hebben
nette prijs, zo goedkoop kan ik hem niet configureren.

maar maakt niet uit, heb net nieuwe.

gebeld?

• lapino
(jarig!)
yep. had gezien op amerikaans forum dat je eigenlijk beter belt omdat je dan wat kan onderhandelen. heb nog geen bevestiging van de verandering in bestelling (verwacht dit elke minuut). hoop alleen dat ik geen weken zal moeten wachten op die xps2, want als ik zo de geruchten hoor ivm vertragingen, dan krijg ik toch beetje schrik...:(

• lapino
(jarig!)
dik tegen! net mail gekregen van Dell dat ze mijn XPS2 order hebben veranderd...voor 2.482€ !!! Uiteraard meteen teruggemaild dat de prijs 2.100€ en niet 2.482€. Mail terug dat ze de XPS voor die prijs niet kunnen leveren en dat ze mijn oorspronkelijke 9300 order terug gaan bestellen.

Dik klote dus. Eerst aan telefoon iets anders beloven en nu zit ik nog minder ver dan voorheen, want mijn 9300 was al in productie en nu terug beginnen van 0 af aan. Mooie service :(

• Mooody

Mooody

elmoody

Dus bespaar bijna 800 euro en neem een Acer 8100 ;) :P

• lapino
(jarig!)
Die Acer kost trouwens wel ongeveer 2.000€ + btw hé! (de 8104 that is)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mooooody schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:51:
Dus bespaar bijna 800 euro en neem een Acer 8100 ;) :P
_O-

Heb je de review van de x700 videokaart al gelezen? Die review waarin ronduit naar voren kwam dat de snelheid van de x700 in games grofweg gelijk ligt met die van een gehandicapte neushoorn in een poel met drijfzand?

Can't be bothered to give u the link, ik wens je veel plezier met je Acer :P

• Mooody

Mooody

elmoody

Voor die-hard gamers zal de X700 wel minder zijn, maar ik ben een radeon mobility 9000 uit mijn Acer 800 gewend, dus ik zal er niet mee zitten :)

Trouwens. Als de X600 net zo snel is als de 9700 en de X700 bijna 2x zo snel is als de X600, dan kan ik heus wel een potje Fifa spelen op mijn laptop als ik daar behoefte aan heb denk ik ;)

Als je écht wilt gamen, koop je sowieso een fatsoenlijke desktop pc met 19" monitor oid en ga je niet prutsen op een laptop....scheelt ook nog eens een flinke hap geld. Maar goed, das mijn mening :z

[ Voor 25% gewijzigd door Mooody op 07-04-2005 16:03 ]

• lapino
(jarig!)
Mooooody, waar zou jij de Acer 8100 dan bestellen?

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik ga eerst mijn 803 verkopen, rond die tijd kijk ik naar de goedkoopste in de pricewatch die 'm op voorraad heeft en daar besteld ik 'm. Ik heb goede ervaringen met ComputerPirates, PC Snel en De Laptopper, dus bij één van die zaken zal het worden denk ik......

Trouwens...ik vergeleek net onderstaande reviews en zag dat de X700 in de meeste gevallen sneller is dan de ATI 9800 Pro voor desktop PC's. Niet heden de snelste kaart, maar toch een leuke subtopper en snel zat in een laptop :)

http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm?articleid=637
http://www.hothardware.com//viewarticle.cfm?articleid=523

[ Voor 46% gewijzigd door Mooody op 07-04-2005 18:22 ]

Verwijderd

Elastigirl, ik heb dit alles voor 2640 euries heb nu 3 jaar NBD onsite erbij en de 9300 had ik 1 jaar CAR moest 100 euro bijbetalen.(de 9300 had ik met extra accu e.d draagtas).
Dat is geen 2039 euro maar toch ik ben al blij als ik hem ooit nog krijg. :z

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:07:
http://service.futuremark.com/compare?2k1=8517594

20505 punten op 2001 , genoeg om met stip op nummer 1 te staan in de futuremark orb database, sectie 6800 Go kaarten 8)
Goede score, ik heb zelf het onderstaande weten te bereiken met de standaard benchsetting:
20725, 6800Go overclocked 363/738 :9~

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 19:58:
Elastigirl, ik heb dit alles voor 2640 euries heb nu 3 jaar NBD onsite erbij en de 9300 had ik 1 jaar CAR moest 100 euro bijbetalen.(de 9300 had ik met extra accu e.d draagtas).
Dat is geen 2039 euro maar toch ik ben al blij als ik hem ooit nog krijg. :z
Good job..!....ik heb gemerkt idd dat die onsite gedoe wat prijzig zijn.
Ik heb enkel 1 jaar CAR, ik hoop dat ik daar verstandig aan heb gedaan . :?

Vandaag kreeg ik trouwens een telefoontje van Dell van Sebastiaan,..ècht een lieve scheet..!
Hij kwam even zeggen dat 1x1024 mb niet gaat lukken omdat het dual channel is. Dus nu wordt het 2x512 mb.......nou, boeiend.....als ie maar verzonden wordt. Dit wordt nu mijn 3e week van wachten..!
AHHHHHHHH..!!!!!......IK WIL EM NU...!!!! (ik bedoel m'n laptoppie dan, hè...!)

• lapino
(jarig!)
na wat perikelen met kortingen en zo is mijn 9300 nu ook terug in pre-productie, estimated delivery 19/04/2005 :(

• Mooody

Mooody

elmoody

Simpel, Snel, Easy as Dell :P

Verwijderd

Simpel, snel, I'm waiting like Hell..! :Z

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:50:
[...]

Good job..!....ik heb gemerkt idd dat die onsite gedoe wat prijzig zijn.
Ik heb enkel 1 jaar CAR, ik hoop dat ik daar verstandig aan heb gedaan . :?

Vandaag kreeg ik trouwens een telefoontje van Dell van Sebastiaan,..ècht een lieve scheet..!
Hij kwam even zeggen dat 1x1024 mb niet gaat lukken omdat het dual channel is. Dus nu wordt het 2x512 mb.......nou, boeiend.....als ie maar verzonden wordt. Dit wordt nu mijn 3e week van wachten..!
AHHHHHHHH..!!!!!......IK WIL EM NU...!!!! (ik bedoel m'n laptoppie dan, hè...!)
ik durf het bijna niet te zeggen maar ik zou 3 jaar car nemen als ik jou was.. als bliksem in de buurt in slaat en je moederbord gaat kapot. of zoals eigenlijk meestal gewoon. ik deed hem gisteren uit en nu doet ie niets meer. voel je je een stuk lekkerder als je nog garantie hebt.

laptops zijn gevoelige machientjes, doe lekker 3 jaar.. en ik werk ook bij dell en ben ook een lieve scheet en nee ik krijg geen bonus als je meer garantie neemt ;)

• lapino
(jarig!)
pixal, als je bij Dell werkt, kan je dan niet wat doen aan de trage levertijd van onze bestellingen ;)

Verwijderd

Juist, of 10% korting bij meer dan een maand vertraging, zoals je kunt zien wat er gebeurt bij mensen uit de US en UK (notebookforums.com).

Wat mij overigens erg opvalt, is dat men veel klaagt over het WUXGA scherm. Niet alleen de Amerikanen, maar ook mensen uit Engeland, die hun spulletjes net als wij uit Ierland krijgen.

Ze klagen over o.a.
- sparkle (glittering o.i.d. op lichte achtergronden)
- light leakage (light niet evenredig verdeeld over scherm, m.n. onderaan lichter)

Gebleken is dat Dell voornamelijk schermen van LG-Philips gebruikt. Als replacements worden Samsungs gebruikt. Over het algemeen is men positiever over de Samsung (minder sparkle), al heeft de LG betere kleuren.

Ik lees hier nauwelijks negatieve berichten. Zijn die Amerikanen dan echt zo gek? Graag jullie mening over het scherm.

Geef daarbij ook aan welk van de twee schermen je hebt! Online en op de pakbon staan niet altijd correcte nummers. Gebruik Powerstrip om het merk scherm te identificeren. Kies voor "read data from EDID".

LPL0000 = LG-Philips
SEC5557 = Samsung

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik kan helemaal niks verzorgen :) Sterker nog, als ik zelf een notebook zou bestellen kon ik niet eens iets aan de levertijd doen, ik kan ze bellen misschien maar ze vinden het niet echt spannend daar als ik erom zit te springen.

Ik verzorg de troubleshooting en dan hoop ik voor jou en voor Dell dat dat nooit nodig is.

Maar voor mij wel want dan heb ik werk.
Voor jou binnen de garantie, anders is het duur.
Voor dell buiten de garantie, want dan komt er geld in het laatje.

Maar bij technische ondersteuning krijg je al snel een verkeerd beeld van een product, ze bellen bijna nooit als het goed werkt. Bij compaq had ik dat gevoel ook, of was dat nou weer wel terecht? :D

[ Voor 17% gewijzigd door Pixal op 08-04-2005 16:08 ]

Verwijderd

lapino schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:23:
na wat perikelen met kortingen en zo is mijn 9300 nu ook terug in pre-productie, estimated delivery 19/04/2005 :(
Dit is nog niks ik heb mijn laptop 23 maart besteld/betaald(via spoed overboeking ABN-AMRO) en volgens internet moet ik wachten tot 09-06-05 :( . Dus ik de klantenservice bellen, is dit normaal het is toch "Simpel, Snel, Easy as Dell O-) " in de reclame nou ik vind dit niet echt snel. En deze mevrouw aan de lijn mij uitleggen dat dit volgens naar de normale gang van zaken is 8)7 .

Ik vind dit dus een beetje jammer :(, en had meer verwacht van dit bedrijf.

edit: overigens was dit over een xps en geen 9300 >:) maar dan nog vind ik het niet noormaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 16:26 ]

• lapino
(jarig!)
vandaag is mijn delivery date continu versprongen van 18/4 naar 19/4 en nu staat ie op 19. als het een troost mag zijn, blijkbaar zijn er mensen wiens online status nooit voorbij pre-production raakt maar dan staat er plots iemand van ups aan de deur :)

Verwijderd

Pixal schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:16:
[...]

ik durf het bijna niet te zeggen maar ik zou 3 jaar car nemen als ik jou was.. als bliksem in de buurt in slaat en je moederbord gaat kapot. of zoals eigenlijk meestal gewoon. ik deed hem gisteren uit en nu doet ie niets meer. voel je je een stuk lekkerder als je nog garantie hebt.

laptops zijn gevoelige machientjes, doe lekker 3 jaar.. en ik werk ook bij dell en ben ook een lieve scheet en nee ik krijg geen bonus als je meer garantie neemt ;)
Ja maar,...ja maar,....als ik die prijzen zie voor onsite dit en Accidental Damage Cover dat; dan krijg ik daar een héél naar gevoel van in m'n onderbuik (vlak onder m'n navel :) )
Want ik wil een laptop bestellen en géén insurance.
Al met al begrijp ik het wel en zou het wel verstandig zijn,....maar tóch....snappie..?
Die prijzen moedigen je ook niet echt aan om het te nemen, nietwaar..? (afkloppen..)

CompleteCare 1Y NBD Accidental Damage Cover from London General Insurance [meerprijs € 130 of € 5/maand
CompleteCare 3Y NBD Accidental Damage Cover from London General Insurance [meerprijs € 161 of € 6/maand
CompleteCare 4Y NBD Accidental Damage Cover from London General Insurance [meerprijs € 201 of € 7/maand
CompleteCare 1Y NBD Theft Cover from London General Insurance [meerprijs € 106 of € 4/maand
CompleteCare 3Y NBD Theft Cover from London General Insurance [meerprijs € 237 of € 9/maand
CompleteCare 4Y NBD Theft Cover from London General Insurance [meerprijs € 284 of € 10/maand
CompleteCare 3Y NBD Multi Cover from London General Insurance [meerprijs € 332 of € 12/maand
CompleteCare 4Y NBD Multi Cover from London General Insurance [meerprijs € 392 of € 14/maand

Je ziet het tegenwoordig ook overal,....of je nou een tv koopt of een koelkast of noem het maar op; altijd is de hamvraag "en wilt u er 3 jaar extra garantie bij..?.....want stèl...!!"
Enne.....het feit dat je meteen over blikseminslag hebt, overtuig je mij al dat je ècht een lieve scheet bent.. ;)
Afijn,...nogmaals; ik weet dat het verstandig zou zijn, maar tóch zou het m.i. anders moeten.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

:>

vraag eens effe of ze geen 3 jaar car hebben. moet bestaan namelijk, heb ze vaak aan de lijn met 3 jaar car.. scheelt wel wat met nbd als het goed is

en een tv gaat 10 jaar mee, wordt 2 keer in z'n hele leven verplaatst.. enzovoorts. laptop is wat fragieler, en allemaal niet echt zelf te repareren (reparatie buiten de garantie begint pas bij 215 ex btw, voor de kleinste fan ofzo al)

nbd en complete care moet je niet naar kijken, das meer voor zakenmannetjes die hem in geval van schade maximaal een dag kunnen missen

ik ben de discussie beu van de gevallen waar 1 jaar niet voldoende was.. "als ze bij de verkoop hadden gezegd dat hij niet langer dan een jaar mee ging had ik wel een andere gekocht" "een laptop hoort toch langer mee te gaan dan een jaar en een week?"

Nou vooruit, ik zie nooit de statistieken van tevreden gebruikers maar die zullen ook wel huge zijn. Ik gooi al zeker 6 jaar met 2 laptop schijfjes van 6.4 gb en die lijken ook nooit op te geven. Het gaat weleens fout maar veel vaker goed.

Ik hoop dat ik je nooit aan de lijn krijg :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Pixal op 09-04-2005 00:38 ]

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 23:04
lees de regels van de consumentenbond er maar op na. of je nu garantie erbij koopt of niet je hebt er gewoon RECHT op in nederland. een laptop hoort ongeveer 4-5 jaar mee te gaan dus als voor die tijd iets mis gaat wat niet door jouw doen is gebeurt dan moet jij gewoon een nieuwe krijgen. Nogmaals ik zou zeker geen garantie kopen wat daar heb je al recht op!

Verwijderd

Pixal schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 00:36:
Ik hoop dat ik je nooit aan de lijn krijg :'(
Jaaaaaja, ook niet als mijn garantieperiode voorbij is..??
Nee, hoor......laten we hopen dat ik je nooit nodig zal hebben. Mocht het wèl zo zijn dan mats je mij toch wel..? Hè, Michiel......(slijm, slijm) ;)
Voorlopig wacht ik nog steeds op een 2e orderbevestiging......... :Z

• ComBax
BlowFish schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 01:20:
lees de regels van de consumentenbond er maar op na. of je nu garantie erbij koopt of niet je hebt er gewoon RECHT op in nederland. een laptop hoort ongeveer 4-5 jaar mee te gaan dus als voor die tijd iets mis gaat wat niet door jouw doen is gebeurt dan moet jij gewoon een nieuwe krijgen. Nogmaals ik zou zeker geen garantie kopen wat daar heb je al recht op!
Leuke tactiek, maar ga jij een rechtzaak tegen Dell beginnen? Zij zullen zeggen: je betaalde zoveel minder en je wist dat je dan minder garantie kreeg. That's it. Next.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ComBax schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 09:37:
[...]

Leuke tactiek, maar ga jij een rechtzaak tegen Dell beginnen? Zij zullen zeggen: je betaalde zoveel minder en je wist dat je dan minder garantie kreeg. That's it. Next.
Ik heb ook 1 jaar genomen, omdat ik dell vertrouw. Wij hebben in ons bedrijf alles van dell, ook de oude pentium 3 machines, 500mhz, die dingen worden nooit te warm, hebben altijd als een droom gewerkt. Zelfs tig jaar na dato kan ik er een schijf ingooien, wat geheugen, en de dingen draaien als nooit tevoren, gaat gewoon niet stuk. We hebben nog nooit een onderdeel hoeven vervangen, behalve dat we ze natuurlijk wel een schijf en geheugen upgrade hebben gegeven :)

Ik heb om die reden besloten dat dell goede producten maakt en dat ik 1 jaar wel genoeg vind. Als de laptop na anderhalf jaar stukgaat, en ik word niet netjes geholpen om de reden dat je nu eenmaal mag verwachten dat een laptop langer dan anderhalf jaar meegaat, dan is dell in ieder geval een enorm goede klant kwijt, want dan stappen we over op een concurrent :P

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:14
ComBax schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 09:37:
[...]

Ja en zo werkt het niet. De wet gaat altijd boven algemene voorwaarden. Enne de HCC heeft al een rechtszaak gevoerd tegen Dell o.a. over dit punt. Daar hebben ze dan ook gelijk gekregen. Dell moet dit dus binnen een paar maanden aan gaan passen!

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 09-04-2005 10:46 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• ComBax
HTT-Thalan schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 09:47:
[...]
Als de laptop na anderhalf jaar stukgaat, en ik word niet netjes geholpen om de reden dat je nu eenmaal mag verwachten dat een laptop langer dan anderhalf jaar meegaat, dan is dell in ieder geval een enorm goede klant kwijt, want dan stappen we over op een concurrent :P
Jij kan met iets dreigen. Dell speelt niet graag goede klanten kwijt. Maar ik ben maar een particulier, en ik denk niet dat het Dell iets kan schelen als ze één pc minder verkopen per jaar.
Ja en zo werkt het niet. De wet gaat altijd boven algemene voorwaarden. Enne de HCC heeft al een rechtszaak gevoerd tegen Dell o.a. over dit punt. Daar hebben ze dan ook gelijk gekregen. Dell moet dit dus binnen een paar maanden aan gaan passen!
HCC is ook al geen particulier hé ;)
Bovendien woon ik in België, dus daar zal alles wel bij het oude blijven. Tenzij Test Aankoop of ik weet niet wat ook een rechtzaak begint, want ik denk niet dat er maar één particulier is die er aan denkt om tegen zo'n bedrijf een rechtzaak te beginnen.

Als één of andere vereniging een rechtzaak begint tegen Dell vanwege die onwettelijke garantievoorwaarden van Dell, dan kan ik dat alleen maar toejuichen. Maar ik blijf erbij: als particulier kan je zelf niet veel beginnen tegen zo'n bedrijf, tenzij je HCC natuurlijk zo ver krijgt. Maar dat zal ook niet wegens één klacht geweest zijn...

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mijn dell word nu aan een echte stresstest onderworpen, ik zit nu bij een maat van me waar we onze eerste lanparty gaan houden, en drie keer raden wie er mag hosten :9

Verwijderd

Ik heb al die artikelen daarover gelezen idd......en ik moet zeggen dat zèlfs de HCC het heel moeilijk heeft gehad om Dell op de knie te krijgen. De aangetekende brieven en telefoontjes werden gewoonweg niet beantwoord waardoor er voor de HCC niets anders op zat dan een dagvaardiging te sturen.
Als je dat allemaal leest; dat zèlfs de HCC moeite heeft en zo, wat kan zo'n piepklein consumentje dan nog tegenover zo'n reus als Dell.? :'(
Ja, naar de rechter stappen.....en je geld besteden aan die dure advocaten..!

Overigens ben ik het helemaal met Thalan eens, je neemt ' maar ' 1 jaar omdat je vertrouwen hebt in Dell en als Dell je vertrouwen schaadt dan kijk je naar andere merken. Hoe moeilijk dat dan ook zal zijn, want persoonlijk vind ik dat Dell staat voor stijl, kwaliteit, overzichtelijkheid en zelfs betaalbaarheid. (gezien hun kortingen)
Maar ja,...laten we optimistisch blijven, hè..!
Please Dell,.....don't disappoint me.!! O-)

Verwijderd

Zag eergisteren tot mijn schrik dat de leverdatum van m'n 9300 van 8/4 naar 9/6 verschoven was. :( Holy shit! Maar nu krijg ik net een mail dat m'n order verzonden is....... _/-\o_

• lapino
(jarig!)
wanneer had je je 9300 besteld? mijn datum dreigt ook te verschuiven, hij staat al 3 dagen in pre-production en zit er nogal op te wachten...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:55:
Zag eergisteren tot mijn schrik dat de leverdatum van m'n 9300 van 8/4 naar 9/6 verschoven was. :( Holy shit! Maar nu krijg ik net een mail dat m'n order verzonden is....... _/-\o_
Ik kreeg niet eens een e-mail dat ie verzonden was. 8)7 Het is dat ik zelf UPS in de gaten hield anders had dat gastje (meerdere malen) voor niks voor de deur gestaan. |:(

Verwijderd

lapino schreef op zondag 10 april 2005 @ 09:13:
mijn datum dreigt ook te verschuiven, hij staat al 3 dagen in pre-production en zit er nogal op te wachten...
3 dagen pas in pre-productie? Die van mij staat al 2 weken in pre-productie. Volgens mij klopt er niet veel van dat systeem. Maar bij Dell zeggen ze dat er een onderdeel niet leverbaar is, wat zorgt voor vertraging tot eind april.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 10:21:
[...]

Ik kreeg niet eens een e-mail dat ie verzonden was. 8)7 Het is dat ik zelf UPS in de gaten hield anders had dat gastje (meerdere malen) voor niks voor de deur gestaan. |:(
hoe kom je aan een tracking nummer voor UPS?

Verwijderd

lapino schreef op zondag 10 april 2005 @ 09:13:
wanneer had je je 9300 besteld? mijn datum dreigt ook te verschuiven, hij staat al 3 dagen in pre-production en zit er nogal op te wachten...
Ik heb hem op 29 maart besteld.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste