ik wil de stats en het commentaar op mijn platen wel eens zien
De prijsuitreiking zal over 3 maanden beginnenAnoniem: 121603 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:27:
Winnaars bekend ... en hoe nu verder? ... organisatie?
* T.T. kon het niet laten
Je krijgt een e-mailtje van de crew met daarin waarschijnlijk een verzoekje tot het opsturen van je adresgegevens (neem ik aan) zodat zij je de prijs/prijzen kunnen laten toekomen. Verder hebben ze aangegeven statistieken uit de DB te laten rollen, maar is nog niet duidelijk op welke termijn.
Mogelijkheid bestaat dat volgend jaar weer een fotocontest wordt gehouden, voor zover ik het goed heb begrepen.
Haha, als niemand die Nikon D70 ophaalt, dan moet er maar een nieuwe contest komenNee nog een fotowedstrijd met dezelfde prijzen!
edit: nee, ik ben natuurlijk geen "organisatie". Als ik tot de crew behoorde, dan had ik wel zo'n kleurtje in m'n naamBen jij organisatie TT?
[ Voor 76% gewijzigd door T.T. op 08-03-2005 22:46 ]
Anoniem: 51490
Geachte jury en Got'ers was leuk veel prijzen en voor mij volgend jaar beter.
Winnaars..... Tering dat is een knap staaltje werk .
Winnaars..... Tering dat is een knap staaltje werk .
Kan ACM misschien laten weten hoelang het waarschijnlijk nog gaat duren voordat de commentaren zichtbaar gemaakt worden etc.
Dan weet ik of ik nu constant op F5 moet blijven drukken, of dat ik het beter over een weekje nog eens kan proberen
Dan weet ik of ik nu constant op F5 moet blijven drukken, of dat ik het beter over een weekje nog eens kan proberen
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Rept. en ScSilver gefeliciteerd met de 2 eerste plaatsen! Allebij geweldige foto's 
En wow dat ik in de category abstract heb gewonnen, had ik ECHT niet verwacht, iedereen die op me heeft gestemt bedankt
En wow dat ik in de category abstract heb gewonnen, had ik ECHT niet verwacht, iedereen die op me heeft gestemt bedankt
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Je hebt ook niet gewonnen.. je bent 2e in de categorie abstract, maar de prijs schuift door omdat #1 de hoofdprijs heeftMcFlipp schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:21:
En wow dat ik in de category abstract heb gewonnen, had ik ECHT niet verwacht, iedereen die op me heeft gestemt bedankt![]()
Neehoor, ook jij van harte gefeliciteerd!
Uh.... voor de duidelijkheid: het is geen kikker die we hier in nederland kennen. Zoals andere mensen in dit topic als hadden gezegd: het is een kikker zo groot als een duimnagel. Het staat ook bij de foto zelf. Dus zeer zeker wel een macro.Anoniem: 30648 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:53:
Allemaal terechte winnaars, behalve de kikker op de "macro". Dat is mijns inziens helemaal geen macro, dus had die foto niet als macro geaccepteert mogen worden.
Wat de scherpte betreft: dat krijg je al gauw bij macro foto's. Het paarse is de kleur van een t-shirt.
Anoniem: 121603
Juist Macrofoto's zijn vaak scherper dan gewone. Er gaat niets boven de scherpte van een goede macrolensWat de scherpte betreft: dat krijg je al gauw bij macro foto's...
Is dit niet gewoon een crop? anyways, het resultaat is prachtig en daar ging het om.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 121603 op 09-03-2005 11:44 ]
tja...ik geef meer om compositie dan om scherpte
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Het is een scan, denk dat daar het 'probleem' zit.Anoniem: 121603 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:43:
[...]
Juist Macrofoto's zijn vaak scherper dan gewone. Er gaat niets boven de scherpte van een goede macrolens
Is dit niet gewoon een crop? anyways, het resultaat is prachtig en daar ging het om.
Sowieso snap ik niet hoe er enige discussie mogelijk is als duizenden gebruikers deze macro wel mooi vonden en hem (blijkbaar) scherp genoeg vonden. Als dat het oordeel is, is het gewoon een terechte winnaar, toch? 
En ja, voor een macro is hij vrij onscherp, maar er is meer dan extreme scherpte in de wereld van fotografie
Ik vind het juist wel goed dat een foto die niet op alle punten perfect is, maar wel qua kleuren erg geslaagd is, de winnaar wordt.
En ja, voor een macro is hij vrij onscherp, maar er is meer dan extreme scherpte in de wereld van fotografie
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Deze foto`s zijn van grote kwaliteit.
Vond het een groot plezier om de foto`s te bekijken.
Vond het een groot plezier om de foto`s te bekijken.
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
hij is een heel klein beetje gecropped zodat de kikker in het midden van de foto staat.Anoniem: 121603 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:43:
Precies...Grrrrrene schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:53:
Sowieso snap ik niet hoe er enige discussie mogelijk is als duizenden gebruikers deze macro wel mooi vonden en hem (blijkbaar) scherp genoeg vonden. Als dat het oordeel is, is het gewoon een terechte winnaar, toch?
Misschien dat ie in de scan wat onscherper is geworden dan de bedoeling is, maar op de dia is die super scherp.En ja, voor een macro is hij vrij onscherp, maar er is meer dan extreme scherpte in de wereld van fotografieIk vind het juist wel goed dat een foto die niet op alle punten perfect is, maar wel qua kleuren erg geslaagd is, de winnaar wordt.
[ Voor 17% gewijzigd door dr kriebel op 09-03-2005 12:39 ]
Anoniem: 45070
Op dpz ben je al net zo kritisch hoor..ik had niet anders verwacht. De jury heeft gekozen, en daarmee is de kous af ....FaceDown schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:53:
[...]
Nouja ik geef gewoon aan dat ik hem helemaal niet goed vind, net zoals de winnende macro. Ik zeg ook niet dat mijn foto's hadden moeten winnen hoor. Daar waren ze gezien de concurrentie niet goed genoeg voor.
Anoniem: 42943
Een dikke proficiat voor de winnaars! Persoonlijk vind ik de winnaars van de user votes terecht. In de jury uitslag kan ik mij wat minder vinden. Maar goed, zij hebben hun uitermate best gedaan.
Over de #1 winnaar zil ik ook nog even mijn mening kwijt. Het is al eerder gezegd. Technisch perfect maar zoooo geweldig vind ik het ook weer niet. Volgens mij mocht die worm hole gecenterd staan. Het is mij nog niet helemaal duidelijk of de score komt van deze ene foto komt of van het gemiddelde van al zijn inzendingen... Want ik heb mijn best gedaan om 5 kwalitatieve foto´s te maken en ik dacht dat ook de bedoeling was om winnaar te worden. Dus ik hoop dat rept nog 4 andere mooie foto´s heeft gemaakt en dan vind ik het totaal terecht. Maar dan vraag ik mij wel af waarom we die niet kunnen/mogen zien.
Dan was er nog een misverstand van mijn kant in verband met de "tweakerwaardige" prijs. Ik mijn best doen om een foto te maken met een "technologisch" thema. En ik denk dat ik niet de enigste was met dat gedacht
Ik vind het ook spijtig dat we geen punten/commentaren kunnen zien van onze eigen foto´s. Ik heb meegedaan voor het plezier en om wat bij te leren. Maar ik heb van eerdere commentaren verstaan dat er aan gewerkt zal worden. Dus dat komt wel inorde
Voor alle deelnemers die niet in de prijzen zijn gevallen (waaronder mezelf), volgende keer beter!
Over de #1 winnaar zil ik ook nog even mijn mening kwijt. Het is al eerder gezegd. Technisch perfect maar zoooo geweldig vind ik het ook weer niet. Volgens mij mocht die worm hole gecenterd staan. Het is mij nog niet helemaal duidelijk of de score komt van deze ene foto komt of van het gemiddelde van al zijn inzendingen... Want ik heb mijn best gedaan om 5 kwalitatieve foto´s te maken en ik dacht dat ook de bedoeling was om winnaar te worden. Dus ik hoop dat rept nog 4 andere mooie foto´s heeft gemaakt en dan vind ik het totaal terecht. Maar dan vraag ik mij wel af waarom we die niet kunnen/mogen zien.
Dan was er nog een misverstand van mijn kant in verband met de "tweakerwaardige" prijs. Ik mijn best doen om een foto te maken met een "technologisch" thema. En ik denk dat ik niet de enigste was met dat gedacht
Ik vind het ook spijtig dat we geen punten/commentaren kunnen zien van onze eigen foto´s. Ik heb meegedaan voor het plezier en om wat bij te leren. Maar ik heb van eerdere commentaren verstaan dat er aan gewerkt zal worden. Dus dat komt wel inorde
Voor alle deelnemers die niet in de prijzen zijn gevallen (waaronder mezelf), volgende keer beter!
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 42943 op 09-03-2005 14:12 ]
Van die ene foto natuurlijk, anders was de prijs wel verbonden geweest aan de fotograaf zelf en niet aan die foto. Dat is voor zover ik weet bij iedere contest zo, ik heb het iig nog _nooit_ anders gezienAnoniem: 42943 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:05:
Een dikke proficiat voor de winnaars! Persoonlijk vind ik de winnaars van de user votes terecht. In de jury uitslag kan ik mij wat minder vinden. Maar goed, zij hebben hun uitermate best gedaan.
Over de #1 winnaar zil ik ook nog even mijn mening kwijt. Het is al eerder gezegd. Technisch perfect maar zoooo geweldig vind ik het ook weer niet. Volgens mij mocht die worm hole gecenterd staan. Het is mij nog niet helemaal duidelijk of de score komt van deze ene foto komt of van het gemiddelde van al zijn inzendingen...
Omdat de foto's anoniem gepost waren om persoonlijke relaties geen invloed te laten hebben.Want ik heb mijn best gedaan om 5 kwalitatieve foto´s te maken en ik dacht dat ook de bedoeling was om winnaar te worden. Dus ik hoop dat rept nog 4 andere mooie foto´s heeft gemaakt en dan vind ik het totaal terecht. Maar dan vraag ik mij wel af waarom we die niet kunnen/mogen zien.
Die snap ik nietDan was er nog een misverstand van mijn kant in verband met de "tweakerwaardige" prijs. Ik mijn best doen om een foto te maken met een "technologisch" thema. En ik denk dat ik niet de enigste was met dat gedacht
Die laatste 2 zinnen doen het hemIk vind het ook spijtig dat we geen punten/commentaren kunnen zien van onze eigen foto´s. Ik heb meegedaan voor het plezier en om wat bij te leren. Maar ik heb van eerdere commentaren verstaan dat er aan gewerkt zal worden. Dus dat komt wel inorde
Anoniem: 30648
Dit is bij lange na geen macro, dit is een close-up van een kleine kikker.Azrael schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:25:
Sorry hoor, maar als dat geen macro is weet ik ook niet meer wat wel een macro is
Zoek eens op Google naar de term "macrofotografie". Ik blijf deze winnaar onterecht vinden maar de keuze is nu eenmaal gemaakt. Dit geeft wel een beetje aan hoeveel verstand men van zaken heeft hier, als je het verschil niet weet tussen een macro en close-up.
Dan wordt ik bedolven onder foto's die schijnbaar door het gros van de mensen als macro wordt aangeschreven. Definities vind ik maar weinig, en uit diegene die ik wel kan vinden trek ikde conclusie dat de winnaar uit de catagorie macro gewoon een macrofoto is.Anoniem: 30648 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:16:
Zoek eens op Google naar de term "macrofotografie".
Dan stel ik voor dat jij het ons eens haarfijn gaat uitleggen. Vergeet niet je bronnen te vermelden.Ik blijf deze winnaar onterecht vinden maar de keuze is nu eenmaal gemaakt. Dit geeft wel een beetje aan hoeveel verstand men van zaken heeft hier, als je het verschil niet weet tussen een macro en close-up.
[ Voor 8% gewijzigd door Booster op 09-03-2005 17:41 ]
Hoezo mierenneuken.. (daar een foto van maken, da's pas macro
)
Mooi statement om dit gezeur mee af te sluiten.Xtuv schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:55:
Hoezo mierenneuken.. (daar een foto van maken, da's pas macro)
Even heel wat anders, ik weet niet hoe anderen er over denken, maar ik zelf vind het iets minder prettig dat de foto's zo open en bloot zonder enige vorm van copyright vermelding op de frontpage staan, met alleen maar een nickname erbij...
Uiteraard mag je aannemen dat iedereen inziet dat er auteursrecht op de foto's zit en deze derhalve niet zomaar gebruikt/gereproduceerd mogen worden.
Maar een vermelding hiervan in de buurt van de foto's zou ik wel waarderen, er zijn altijd mensen die dit bijvoorbeeld niet weten, of er niet over nadenken en misschien denken 'he, een leuke achtergrond voor mijn website' etc.
Dit is niet geheel ongegrond, ik heb al mailtjes gehad met verzoeken voor 'high res' versies. Tot nu toe nog nette mailtjes met de vraag of er eventueel een grotere versie beschikbaar is. Daar valt natuurlijk over te praten, maar ik heb geen zin om mijn foto's straks op vreemde plaatsen zien op te duiken.
Uiteraard mag je aannemen dat iedereen inziet dat er auteursrecht op de foto's zit en deze derhalve niet zomaar gebruikt/gereproduceerd mogen worden.
Maar een vermelding hiervan in de buurt van de foto's zou ik wel waarderen, er zijn altijd mensen die dit bijvoorbeeld niet weten, of er niet over nadenken en misschien denken 'he, een leuke achtergrond voor mijn website' etc.
Dit is niet geheel ongegrond, ik heb al mailtjes gehad met verzoeken voor 'high res' versies. Tot nu toe nog nette mailtjes met de vraag of er eventueel een grotere versie beschikbaar is. Daar valt natuurlijk over te praten, maar ik heb geen zin om mijn foto's straks op vreemde plaatsen zien op te duiken.
Ik kan de inzending voor Architectuur door vanDaal
http://tca.gathering.tweakers.net/PrePhotoDetail.do?id=875
nou niet echt orgineel noemen
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=71040
http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypics/1139/display/96790
Maar daar heeft het publiek anders over gesproken. Ik geef je gelijk, ik zou zelf ook de foto anders beoordelen, zo ook de n. 1, maar het publiek wil het zo.. En daar is weinig aan te veranderen nu.maxthon schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:54:
|>
Dan vind ik de foto van vanDaal nog wel het beste van de 3. Juist door de extra details in de voorgrond die goed belicht zijn vind ik het een betere foto. Dus wat dat betreft een goede winnaar.maxthon schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:54:
Canada, Alaska, Schotland, Scandinavie, IJsland - Als het maar verlaten is!
Dus de hele userbase die heeft gestemd heeft het fout en jij weet wat een macro is? Komop zeg, een macro is een foto van iets kleins, een foto met grote vergroting. Als deze kikker echt maar de grootte van een vingernagel is, is hij dus ongeveer 1:2 afgebeeld op de sensor, true? Dat is dus gewoon een macro.Anoniem: 30648 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:16:
[...]
Dit is bij lange na geen macro, dit is een close-up van een kleine kikker.
Zoek eens op Google naar de term "macrofotografie". Ik blijf deze winnaar onterecht vinden maar de keuze is nu eenmaal gemaakt. Dit geeft wel een beetje aan hoeveel verstand men van zaken heeft hier, als je het verschil niet weet tussen een macro en close-up.
nou Bamboe ik heb even op Google gezocht:Anoniem: 30648 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:16:
[...]
wat is macrofotografie |
Macrofotografie is fotografie waar de "gewone " fotografie ophoudt . Deze grens i smoeilijk te leggen, omdat er geen norm is. Bij Macrofotografie gaat het erom om de afbeeldingsmaatstaf te vergroten tot bijvoorbeeld 1:4 (kwart van ware grootte), of 1:1 (ware grootte). Dmv tussenringen en/of balgen kunnen grotere waarden worden bereikt. |
bron: http://members.fortunecity.com/carpphoto/faq_nl.htm |
Verder:
macrofotografie |
ma•cro•fo•to•gra•fie /m’akrofotoqrafi/ de (v.) 1. fotografie waarbij het voorwerp op ware grootte of enige malen vergroot wordt weergegeven |
bron: Van Dale Groot woordenboek der Nederlandse taal versie 1.1 |
Oké en nu: hoe groot zie jij die kikker?!?!
[ Voor 7% gewijzigd door dr kriebel op 09-03-2005 19:57 ]
Als een foto niet zou voldoen aan een categorie had je daar vóór aanvang met de stemronde mee moeten komen. Achteraf een beetje minachtend doen naar foto's schiet niemand wat mee op.
Over de foto van VanDaal van Keulen: zulke landmarks zijn al door miljoenen toeristen in alle mogelijke standjes gefotografeerd, nou en?
Over de foto van VanDaal van Keulen: zulke landmarks zijn al door miljoenen toeristen in alle mogelijke standjes gefotografeerd, nou en?
{signature}
Haha right echt dus niet he. Check die 2e eens beter. De overgang van VanDaals lucht naar gebouwen stoort me nog steeds enorm. Ik heb geen idee wat ie daarmee gedaan heeft, maar het is zeker niet natuurlijk.dollarman schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:07:
[...]
Dan vind ik de foto van vanDaal nog wel het beste van de 3. Juist door de extra details in de voorgrond die goed belicht zijn vind ik het een betere foto. Dus wat dat betreft een goede winnaar.
Groetjes, FaceDown.
Facedown, je wordt vervelend. Smaken verschillen, ga nu niet proberen iemand jouw mening op te leggen. De foto is een GEKOZEN winnaar. Period!
* Anoniem: 121603 is al dit gezeur inmiddels meer dan zat!
Tsja, we hebben niet allemaal dezelfde smaak. Pas als we de stemmen zien, kunnen we kijken waarom een bepaalde foto gewonnen heeft. Als je dan plotseling ziet dat een bepaalde foto allemaal 10'en heeft gehad van een aantal nieuwe/inactieve users, dan kun je aan de bel trekken vanwege vals spel. Dit heeft de crew echter zelf al gecontroleerd als het goed is. Er van uitgaande dat er dus niet is valsgespeeld, hebben veel mensen die foto gewoon goed beoordeeld. Volgens mij komt dat door de felle kleuren en juist de rare overgang/sfeer. Ik had zelf ook een andere foto ingeschat, maar samen met een hoop andere foto's in de categorie architectuur had ik ook deze foto een 7 gegeven. Ik vond bijvoorbeeld de "Tower Bridge, Londen" in panorama's erg mooi (en een stuk beter), maar die is helemaal niet in de prijzen gevallen. Of stukje steenFaceDown schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:26:
Haha right echt dus niet he. Check die 2e eens beter. De overgang van VanDaals lucht naar gebouwen stoort me nog steeds enorm. Ik heb geen idee wat ie daarmee gedaan heeft, maar het is zeker niet natuurlijk.
[ Voor 14% gewijzigd door T.T. op 09-03-2005 20:43 ]
Je bent niet de enigeAnoniem: 121603 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:36:
Facedown, je wordt vervelend. Smaken verschillen, ga nu niet proberen iemand jouw mening op te leggen. De foto is een GEKOZEN winnaar. Period!
Facedown, leg je er nou alsjeblieft 's bij neer zeg, als ik de winnaars van alle categorieen had moeten kiezen was dat ook niet zoals deze uitslag uitgekomen, maar dit is de stem van de meerderheid en niet JOUW stem. Echt, dat gezeur begint me behoorlijk te irriteren onderhand.
Ja je grootjeAnoniem: 30648 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:16:
[...]

psst.. mijn laatste post op de vorige pagina is een beetje onopgemerkt gebleven? of ben ik gewoon aan het zeuren?
Bij mij staat het op deze pagina, maar ik neem aan dat je het copyright gedoe bedoelt? Tja, ik weet niet echt wat ik ervan moet vinden. Mijn foto's hebben een maximale resolutie van 800px, dus daar kan je niet superveel mee. Ook denk ik dat eventuele jatters zich niks aan zullen trekken van een eventuele copyright mededeling erbij.Xtuv schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:41:
psst.. mijn laatste post op de vorige pagina is een beetje onopgemerkt gebleven? of ben ik gewoon aan het zeuren?
Als ze het jatten en publiceren hoop ik iig dat ik erachter kom, dan kan ik weer een rekening opsturen
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik heb er even een mailtje aan gewaagd. Hopelijk wordt er snel wat mee gedaan.Xtuv schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:41:
Jeronimo ziet commentaren bij zijn foto's

We kunnen kijken; tofffffffffffffffffffff
We kunnen kijken; tofffffffffffffffffffff
Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
Jeej, ik heb een foto in de top-50, zelfs nog hoger dan enkele winnaars 
* T.T. trots
Zouden we alleen nog het commentaar bij andere foto's kunnen zien en wie welk commentaar gegeven heeft (of blijft dat annoniem)?
Helaas zie je bij sommige foto's dat wel strategisch is gestemd. Gewoon heel goede foto's waar 1'en en 2'en aan zijn gegeven klopt gewoon niet. Je kan het niet orgineel genoeg vinden ofzo, maar als het technisch perfect is, dan geef je minimaal een 6.
* T.T. trots
Zouden we alleen nog het commentaar bij andere foto's kunnen zien en wie welk commentaar gegeven heeft (of blijft dat annoniem)?
Helaas zie je bij sommige foto's dat wel strategisch is gestemd. Gewoon heel goede foto's waar 1'en en 2'en aan zijn gegeven klopt gewoon niet. Je kan het niet orgineel genoeg vinden ofzo, maar als het technisch perfect is, dan geef je minimaal een 6.

[ Voor 56% gewijzigd door T.T. op 10-03-2005 12:36 ]
Woei, toch nog 16e geworden 
De becijfering valt me wel een beetje tegen, 1en en 2en slaan bij de meeste foto's natuurlijk nergens op. Volgende keer toch maar met een mediaan werken?
De becijfering valt me wel een beetje tegen, 1en en 2en slaan bij de meeste foto's natuurlijk nergens op. Volgende keer toch maar met een mediaan werken?
[ Voor 112% gewijzigd door Azrael op 10-03-2005 12:19 ]
Jeuh, 2e foto's in de top 50, ben zelfs 6e geworden van de 990? 
Wel grappig dat bij mijn best beoordeelde foto de meeste negatieve reacties staan
Wel grappig dat bij mijn best beoordeelde foto de meeste negatieve reacties staan
[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 10-03-2005 12:19 ]
* Eskimootje heeft niet eens een voldoende gekregen voor z'n foto.
Maar zal de volgende keer wel een mooi verhaal erbij verzinnen dat scheelt waarschijnlijk een hoop.
Ook leuk: commentaar over dat het de zoveelste sneeuwfoto is terwijl er geen sneeuwvlokje te zien is op mijn foto.
(en zal volgende keer wel m'n best doen
)
Maar zal de volgende keer wel een mooi verhaal erbij verzinnen dat scheelt waarschijnlijk een hoop.
Ook leuk: commentaar over dat het de zoveelste sneeuwfoto is terwijl er geen sneeuwvlokje te zien is op mijn foto.
(en zal volgende keer wel m'n best doen
Waarom mogen we geen commentaren zien bij andere foto's? Is dat zo erg prive dan? 
Ook raar dat we geen namen mogen zien bij foto's, waarom zou het erg zijn als we dat wel kunnen zien?
Ook raar dat we geen namen mogen zien bij foto's, waarom zou het erg zijn als we dat wel kunnen zien?
best leuk maar toch redelijk weinig commentaar bij de meeste en stuk of 4 reacties en dat op 70 stemmen per foto.
Bij deze heb ik niet eens commentaar iemand misschien nog een leuke reactie
http://tca.gathering.tweakers.net/PrePhotoDetail.do?id=1290
vond het zelf best een leuke foto
mantamania had toch gehoopt wel in de top 50 te staan
mantamania had toch gehoopt wel in de top 50 te staan
Bij deze foto zou ik kunnen zeggen: te weinig interactie, je onderwerpen kijken afwezig. Het is een nogal statische foto. Ik vind de achtergrond ook wat te scherp. Daarnaast had de foto wel een invulflitsje kunnen gebruiken, je onderwerpen zijn nogal donker.MantaMania schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 12:30:
best leuk maar toch redelijk weinig commentaar bij de meeste en stuk of 4 reacties en dat op 70 stemmen per foto.
Zo, ik hoop dat je er wat mee kan, ook al is het misschien niet echt een 'leuke' reactie
Geinig om het eens te lezen
Ik zie dat ik dus ook publiekswinnaar mensen&porteretten ben met 0.4 punt meer .... vreemd dat dan Xtuv als winnaar aangewezen wordt
Ik gun het hem van harte, daar niet om ... maar vreemd is het.
)
Persoonlijk denk ik dat er een groot verschil is tussen gekozen door publiek en gekozen door jury!
Of het nu echt allemaal klopt begin ik bij het zien van de resultaten toch een beetje aan te twijfelen if ya don't mind ... en daarmee bedoel ik niet dat er verkeerde winnaars zijn oid maar wel dat er qua regels en afspraken de volgende keer toch iets beter nagedacht moet worden. Nu worden winnaars namelijk naar beneden geschoven om verkeerde redenen.

Xtuv mag nu dus wel 3 x in de prijzen vallen? (ik gun het je best hoor gozertquote: tweakersIn sommige gevallen is de prijs (een geheugenkaart naar keuze van maximaal € 100) doorgeschoven naar de nummer twee in de categorie, omdat de nummer één-foto al bij de publieksjury of de crewjury in de prijzen was gevallen.
Persoonlijk denk ik dat er een groot verschil is tussen gekozen door publiek en gekozen door jury!
Of het nu echt allemaal klopt begin ik bij het zien van de resultaten toch een beetje aan te twijfelen if ya don't mind ... en daarmee bedoel ik niet dat er verkeerde winnaars zijn oid maar wel dat er qua regels en afspraken de volgende keer toch iets beter nagedacht moet worden. Nu worden winnaars namelijk naar beneden geschoven om verkeerde redenen.
Mooi dat de beoordeling nu overal bij staat. Commentaar is nuttig, volgend jaar doe ik mee voor het echie.
Ben het trouwens over het algemeen behoorlijk eens met de beoordeling van de gemiddelde tweaker.
Ben het trouwens over het algemeen behoorlijk eens met de beoordeling van de gemiddelde tweaker.
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Leuk leuk ... met nog een foto in de top 50!! (mystiek schapenoord, nr 14)
Deze foto heeft zelfs een hoger gemiddelde dan de treefrog macro. Verder wil ik iedereen nog even bedanken voor het commentaar bij de foto's: heel erg behulpzaam! En bijna al het commentaar vind ik terecht. Alleen sommige mensen begrijpen het inflitsen van een onderwerp niet, dat je dan beweging in een foto krijgt.
Voor 1 van de 5 foto's heb ik een 5.68 gekregen, de rest allemaal hoger.
Nogmaal iedereen bedankt voor het stemmen!
Oja wat het copyright betreft: hiermee ben ik het wel mee eens. Het is me wel vaker gebeurt dat een foto is gebruikt voor een website. Dan stuur je een mail met de rekening en binnen een dag of 2 is de foto verdwenen. Maar is het nu niet een beetje laat?
kriebel
Deze foto heeft zelfs een hoger gemiddelde dan de treefrog macro. Verder wil ik iedereen nog even bedanken voor het commentaar bij de foto's: heel erg behulpzaam! En bijna al het commentaar vind ik terecht. Alleen sommige mensen begrijpen het inflitsen van een onderwerp niet, dat je dan beweging in een foto krijgt.
Voor 1 van de 5 foto's heb ik een 5.68 gekregen, de rest allemaal hoger.
Nogmaal iedereen bedankt voor het stemmen!
Oja wat het copyright betreft: hiermee ben ik het wel mee eens. Het is me wel vaker gebeurt dat een foto is gebruikt voor een website. Dan stuur je een mail met de rekening en binnen een dag of 2 is de foto verdwenen. Maar is het nu niet een beetje laat?
kriebel
ja dank je wel en ik hoef ook geen leuke reactie hier leer ik wat van. onderwerp was inderdaad wat donker maar toch vond ik hem wel sprekend maar het scheelt misschien als je de hele dag daar geweest ben en hun heb zien skaten en dan eindelijk even pauzerenAzrael schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 12:42:
[...]
Bij deze foto zou ik kunnen zeggen: te weinig interactie, je onderwerpen kijken afwezig. Het is een nogal statische foto. Ik vind de achtergrond ook wat te scherp. Daarnaast had de foto wel een invulflitsje kunnen gebruiken, je onderwerpen zijn nogal donker.
Zo, ik hoop dat je er wat mee kan, ook al is het misschien niet echt een 'leuke' reactie
kan je ook ergens zien hoeveelste je bent als je niet in de top 50 staat?
Hm, jammer dat men alleen zegt dat m'n foto's wat onscherp zijn
. Ijzerdeeltjes vastleggen met een camera zonder Macro functie is imo lastig
.
Maar goed, gelukkig vond men beiede foto's leuk qua idee (, maar minder met uitwerking).
btw: Thanks dat we het commentaar nu kunnen zien
. Den kdat dat erg gewaardeerd word door iedereen (en sowieso al door mij
)
Maar goed, gelukkig vond men beiede foto's leuk qua idee (, maar minder met uitwerking).
btw: Thanks dat we het commentaar nu kunnen zien
offtopic:
Misschien ben ik wat paranoide, maar als je naar veel goede foto's kijkt, dan valt op dat er steeds een 1 of 2 is gegeven. Bijvoorbeeld binnen de sportcategorie hebben allerlei goede foto's een 1 of 2 te pakken. Is dat steeds door dezelfde user gedaan en is dit gecontroleerd? Als je alle foto's een 1 zou geven (en natuurlijk niet je eigen foto's), dan verpest je namelijk wel de contest en dat vind ik ook onder valsspelen vallen. Je kan op deze manier namelijk alle foto's 0,08 punten omlaag trekken. Doe zoiets een paar keer (met wat vriendjes) en ipv een winnaar heb je een foto die geen kans maakt.
Misschien ben ik wat paranoide, maar als je naar veel goede foto's kijkt, dan valt op dat er steeds een 1 of 2 is gegeven. Bijvoorbeeld binnen de sportcategorie hebben allerlei goede foto's een 1 of 2 te pakken. Is dat steeds door dezelfde user gedaan en is dit gecontroleerd? Als je alle foto's een 1 zou geven (en natuurlijk niet je eigen foto's), dan verpest je namelijk wel de contest en dat vind ik ook onder valsspelen vallen. Je kan op deze manier namelijk alle foto's 0,08 punten omlaag trekken. Doe zoiets een paar keer (met wat vriendjes) en ipv een winnaar heb je een foto die geen kans maakt.
offtopic:
edit: ik denk dat het wel te controleren is; door een query waarbij voor de top5 foto's van elke categorie wordt gekeken wie de top5 users zijn de gemiddeld de laagste scores hadden. Als daaruit komt dat voor de top5 foto's iemand een 1.5 gemiddeld geeft ofzo, dan is het wel duidelijk. Zeker als dit bij meerdere categoriën gebeurt
edit: ik denk dat het wel te controleren is; door een query waarbij voor de top5 foto's van elke categorie wordt gekeken wie de top5 users zijn de gemiddeld de laagste scores hadden. Als daaruit komt dat voor de top5 foto's iemand een 1.5 gemiddeld geeft ofzo, dan is het wel duidelijk. Zeker als dit bij meerdere categoriën gebeurt
@hieronder; inderdaad. Daarom vroeg ik me alleen af of het niet steeds dezelfde user(s) is (zijn) die een ultra-lage score geven aan goede foto's. Als dat gecontroleerd is (wat ik wel denk), dan is het gewoon zo.
[ Voor 37% gewijzigd door T.T. op 10-03-2005 15:28 ]
Mja idd, beetje vaag. Bijna alle foto's uit de Top 50 hebben wel een paar 1en en 2en, en geef nou toe geen enkele foto uit de Top50 verdient een 1 of een 2... Beetje raar. Maarja denk dat er niet veel tegen te doen is, tenzij het idd iedere keer dezelfde user (of users) is (zijn) die die lage cijfers hebben gegeven.T.T. schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:00:
offtopic:
Soms verbaast me commentaar op fotos wel, zoals op 
deze, mensen vinden ruis een fout of iets wat niet hoort.. terwijl ruis ook mooi kan zijn en oordelen dan nogal snel negatief...

deze, mensen vinden ruis een fout of iets wat niet hoort.. terwijl ruis ook mooi kan zijn en oordelen dan nogal snel negatief...
|>
Ach ik heb op een foto commentaar gehad dat ik hem teveel geflitst had terwijl ik de flitser helemaal niet heb gebruikt, dus tsja
Het systeem is zo dat elke foto maar 1x kan winnen, de foto waarmee ik 3e ben geworde is ook 1e in de categorie panorama's, dus dan zou ik 4 prijzen moeten krijgen..Anoniem: 121603 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 12:44:
Geinig om het eens te lezenIk zie dat ik dus ook publiekswinnaar mensen&porteretten ben met 0.4 punt meer .... vreemd dat dan Xtuv als winnaar aangewezen wordt
![]()
[...]
Xtuv mag nu dus wel 3 x in de prijzen vallen? (ik gun het je best hoor gozert)
* Xtuv heeft trouwens 4 foto's in de top 11

jammer dat het gemiddelde van al je foto's niet telt..
[ Voor 4% gewijzigd door Xtuv op 10-03-2005 15:34 ]
Denk inderdaad dat dat verstandig is.Azrael schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 12:10:
Woei, toch nog 16e geworden
Dat blijft anoniem, ik denk niet dat het veel zin heeft om het risico te lopen dat mensen elkaar op gaan zoeken van "hey, waarom geef je me een 1, eikel, anders had ik de photocontest gewonnen" ofzo.T.T. schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 11:39:
Mjah, kinderachtig inderdaad, is alleen niet zo heel veel aan te doen. We kunnen uitzoeken wie het was, maar het was niet 1 persoon die alleen maar 1-en uitdeelde. Misschien dat we er nog naar gaan kijken, maar volgens mij zijn het nogal wat 1-en die netjes over alle foto's verdeeld zijn. Laat ik het zo zeggen: het is niet zo dat een nummer 3 van de contest 30% 1-en heeft ofzo. Grootschalig misbruik is ook onmogelijk omdat je met je account moest stemmen en zelfs met eventuele clone accounts je 1 dan nog bedolven wordt onder honderden stemmenHelaas zie je bij sommige foto's dat wel strategisch is gestemd. Gewoon heel goede foto's waar 1'en en 2'en aan zijn gegeven klopt gewoon niet. Je kan het niet orgineel genoeg vinden ofzo, maar als het technisch perfect is, dan geef je minimaal een 6.
Dat is gewoon zo geprogrammeerd destijds, de jury en de stemmende users mochten niet zien van wie de foto is, om persoonlijke gevoelens buiten het stemmen te houden. Ik weet niet of het heel simpel is om de naam van de fotograaf te vermeldenGizz schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 12:25:
Waarom mogen we geen commentaren zien bij andere foto's? Is dat zo erg prive dan?
Om voor mezelf te spreken: als je 100-en foto's moet beoordelen ga je niet bij iedere foto uitleggen wat er mis is, daar had ik gewoon geen tijd voor. Foto's waarvan ik vond dat ze beter konden en ik kon aanwijzen wat er beter kon, heb ik van commentaar voorzien. Ook toppers die ik gewoon geweldig vond. Foto's die hopeloos waren, dus die van mij een 3 kregen ofzo, heb ik nog wel 's voorzien van een "waarom stuur je nou zoiets in?"-commentaar, maar naarmate ik meer van dat soort foto's tegenkwam, ben ik daarmee opgehoudenMantaMania schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 12:30:
Onze regel was dat je met 1 foto maar 1 prijs kon winnen. Xtuv won met 3 foto's 3 prijzen, 1 prijs per foto dus. Dat mag.Anoniem: 121603 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 12:44:
Geinig om het eens te lezenIk zie dat ik dus ook publiekswinnaar mensen&porteretten ben met 0.4 punt meer .... vreemd dat dan Xtuv als winnaar aangewezen wordt
![]()
[...]
Xtuv mag nu dus wel 3 x in de prijzen vallen? (ik gun het je best hoor gozert)
Die mag je me uitleggenPersoonlijk denk ik dat er een groot verschil is tussen gekozen door publiek en gekozen door jury!
@ simon Maar had je ook positief commentaar over je ruis dan? Want de ene persoon kan iets mooi vinden maar de ander natuurlijk niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Justawitte op 10-03-2005 15:36 ]
De vraag is alleen: waarom is het systeem zo? Als je bijvoorbeeld door 2 onafhankelijke bronnen als winnaar benoemd wordt (zowel jury als publiek), waarom heb je dan maar recht op 1 prijs?Xtuv schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:34:
[...]
Het systeem is zo dat elke foto maar 1x kan winnen, de foto waarmee ik 3e ben geworde is ook 1e in de categorie panorama's, dus dan zou ik 4 prijzen moeten krijgen..
En zou je dan eigenlijk ook mogen kiezen welke prijs je wilt? Bijvoorbeeld liever een geheugenkaart dan een printer, omdat je al een goede printer hebt en nog wel wat geheugen kan gebruiken
Lijkt me vrij makkelijk te doen, de commentaren op je eigen foto's zijn toch ook simpel visible gemaakt door ergens een variabele te veranderen?Grrrrrene schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:35:
[...]
Dat is gewoon zo geprogrammeerd destijds, de jury en de stemmende users mochten niet zien van wie de foto is, om persoonlijke gevoelens buiten het stemmen te houden. Ik weet niet of het heel simpel is om de naam van de fotograaf te vermeldenZo technisch ben ik niet onderlegd
Zit er nog een gedachte achter het feit dat we geen commentaar mogen zien op andere foto's? Of wordt er nog aan gewerkt? Lijkt me ook gewoon een kwestie van set visible to all ipv alleen visible voor foto eigenaar (let wel: ik ben geen programmeur
Lijkt me in ieder geval heel interessant wat mensen van andere foto's vinden.
[ Voor 41% gewijzigd door Gizz op 10-03-2005 15:41 ]
Ook... Maar sommige zijn heel kortaf en geven ongefundeerde cijfers. Ik vind dat wanneer je laag geeft je best mag uitleggen wat je geeft. Ikzelf heb ook weinig laag en veel richting 6 en 7 gegeven. Want iemand heeft er best moeite voor gedaan..justawitte schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:36:
@ simon Maar had je ook positief commentaar over je ruis dan? Want de ene persoon kan iets mooi vinden maar de ander natuurlijk niet.
|>
Ik kan inderdaad wel begrijpen dat je de namen van de stemmers niet wil vermelden. Daar zou je inderdaad allerlei gezeur over kunnen krijgen 
Het commentaar bij andere foto's lijkt me echter heel interessant om te lezen, ook al gaat het vaak maar om 4 of 5 keer commentaar. Gewoon die check weghalen dat je alleen bij je eigen foto's commentaar ziet en klaar
Het commentaar bij andere foto's lijkt me echter heel interessant om te lezen, ook al gaat het vaak maar om 4 of 5 keer commentaar. Gewoon die check weghalen dat je alleen bij je eigen foto's commentaar ziet en klaar
[ Voor 4% gewijzigd door T.T. op 10-03-2005 16:30 ]
Dat zou ik dus ook niet erg vinden dat je een laag cijfer moet kunnen weerleggen.Simon schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:58:
[...]
Ook... Maar sommige zijn heel kortaf en geven ongefundeerde cijfers. Ik vind dat wanneer je laag geeft je best mag uitleggen wat je geeft. Ikzelf heb ook weinig laag en veel richting 6 en 7 gegeven. Want iemand heeft er best moeite voor gedaan..
Tja, het is nog niet zo erg als een poll op TMF.
Daar betekent 1 slecht en 10 goed en andere cijfers geeft men niet.
Een 1 bij deze contest zou echt iets moeten inhouden als "zowel technisch als qua comp/idee brak, het doet gewoon pijn aan mijn ogen." Ik zelf ben ook niet zo van de 10en, een 10 is voor de beste foto ooit, of anders voor de beste foto binnen de contest. Meerdere 10en in één categorie geven is imo ook onzin.
Maar er is gelukkig zoveel gestemd dat de totale beoordelingen gewoon kloppen.
Een onafhankelijke, eerlijke en consequente beoordeling door duizenden mensen is een utopie. Of misschien zelfs geen utopie, omdat ook dat eigenlijk geen ideaalbeeld is.
Een 1 bij deze contest zou echt iets moeten inhouden als "zowel technisch als qua comp/idee brak, het doet gewoon pijn aan mijn ogen." Ik zelf ben ook niet zo van de 10en, een 10 is voor de beste foto ooit, of anders voor de beste foto binnen de contest. Meerdere 10en in één categorie geven is imo ook onzin.
Maar er is gelukkig zoveel gestemd dat de totale beoordelingen gewoon kloppen.
Een onafhankelijke, eerlijke en consequente beoordeling door duizenden mensen is een utopie. Of misschien zelfs geen utopie, omdat ook dat eigenlijk geen ideaalbeeld is.
[ Voor 16% gewijzigd door Voutloos op 10-03-2005 17:58 ]
{signature}
Ik vind het jammer dat je bij het commentaar niet kan zien welk cijfer vervolgens gegeven is. En verder ben ik het natuurlijk niet altijd eens met het commentaar, maar dat had ik ook niet verwacht. Wel grappig dat ik ergens commentaar krijg op 50 iso te schieten terwijl ik dat gedaan heb en dit bij de informatie ook stond en dat ik ergens commentaar krijg dat de foto scheef is terwijl de lantaarnpalen en gebouwen echt keurig recht staan 
Binnende top 50 heb ik 7 zessen uitgedeeld en 3 negens en de rest allemaal zevens en achten, dus ik herken kwaliteit
Verder heb ik als hoogste een 6,73 en als laagste een 5,10. ehhmmm Grauwe middenmoot?
Verder ben ik ook benieuwd naar het gegeven commentaar bij andere foto's, alleen al om terug te zien wat ik er er soms heb neergezet in vergelijking met anderen
Binnende top 50 heb ik 7 zessen uitgedeeld en 3 negens en de rest allemaal zevens en achten, dus ik herken kwaliteit
Verder heb ik als hoogste een 6,73 en als laagste een 5,10. ehhmmm Grauwe middenmoot?

Verder ben ik ook benieuwd naar het gegeven commentaar bij andere foto's, alleen al om terug te zien wat ik er er soms heb neergezet in vergelijking met anderen
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Nu we dit systeem toch hebben, wanneer is de volgende contest?
|>
Snap het deels. Wat onbegrijpelijk blijft evengoed is dat het publiek mijn foto kiest als beste in een categorie en dat die foto dat niet wordt omdat de jury mij als beste overall foto kiest. De keuze van het publiek gaat hiermee verloren en dat is iets wat, vind ik, niet kloppen mag.Grrrrrene schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:35:Onze regel was dat je met 1 foto maar 1 prijs kon winnen. Xtuv won met 3 foto's 3 prijzen, 1 prijs per foto dus. Dat mag.
[...]
Die mag je me uitleggen
Je hebt categoriewinnaars, een overall publieks-winnaar en een overall jury-winnaar. Als het systeem klopt zou de overall-publiekswinnaar voort moeten komen uit de verschillende categoriewinnaars. Dus ja, in mijn beleving zou in elk geval de overall publiekswinnaar gewoon twee keer terug komen en zou het niet gek zijn als de overall-jurywinnaar ook terug kan komen als categoriewinnaar. Nu is namelijk een winnaar aangewezen door juryregels en was het niet de keuze van het publiek
We kunnen er lang en breed over praten en discusiëren ... twijfelachtig blijft het aangezien je wel degelijk een verschil hebt tussen jury-keuze en publieks-keuze. Dat blijkt ook al uit twee verschillende hoofdprijzen!
* Anoniem: 121603 vind dat ie recht heeft op een geheugenkaartje omdat hij gekozen categorie-winnaar is
is al 1000000 x gezegt... dat merk je van zelf wel.....
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Ik wil je juryprijs best overkopen in ruil voor een geheugenkaartje van 100 euro hoorAnoniem: 121603 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:07:
[...]
Snap het deels. Wat onbegrijpelijk blijft evengoed is dat het publiek mijn foto kiest als beste in een categorie en dat die foto dat niet wordt omdat de jury mij als beste overall foto kiest. De keuze van het publiek gaat hiermee verloren en dat is iets wat, vind ik, niet kloppen mag.

Ik vind van nietJe hebt categoriewinnaars, een overall publieks-winnaar en een overall jury-winnaar. Als het systeem klopt zou de overall-publiekswinnaar voort moeten komen uit de verschillende categoriewinnaars. Dus ja, in mijn beleving zou in elk geval de overall publiekswinnaar gewoon twee keer terug komen en zou het niet gek zijn als de overall-jurywinnaar ook terug kan komen als categoriewinnaar. Nu is namelijk een winnaar aangewezen door juryregels en was het niet de keuze van het publiek
We kunnen er lang en breed over praten en discusiëren ... twijfelachtig blijft het aangezien je wel degelijk een verschil hebt tussen jury-keuze en publieks-keuze. Dat blijkt ook al uit twee verschillende hoofdprijzen!
* Anoniem: 121603 vind dat ie recht heeft op een geheugenkaartje omdat hij gekozen categorie-winnaar is
[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 10-03-2005 19:42 ]
... Gefeliciteerd, het publiek vond u de beste maar u wint helaas niet! 
Laten we het er dan maar over hebben hoe we de winnaars aan uhn prijs gaan komen. Wanneer zijn de officiele uitreikingen en hebben jullie al een fotograaf geboekt om dat vast te leggen? ik ben namelijk nog beschikbaar voor dat soort ceremonies
Voor alle duidelijheid ... ik ben nog steeds een gelukkig mens hoor
Laten we het er dan maar over hebben hoe we de winnaars aan uhn prijs gaan komen. Wanneer zijn de officiele uitreikingen en hebben jullie al een fotograaf geboekt om dat vast te leggen? ik ben namelijk nog beschikbaar voor dat soort ceremonies
Voor alle duidelijheid ... ik ben nog steeds een gelukkig mens hoor
Daniel gaat daarover contact met de winnaars opnemen, het is de bedoeling de hoofdprijzen op T.net Office uit te reiken, de D70 kit en de MSI computeronderdelen. De rest zal waarschijnlijk opgestuurd worden naar de andere winnaars, 't is nml nogal onzinnig om iemand langs te laten komen voor een flashkaartje

Wiehoe! Vette afterparty! Het dak gaat eraf
Waar zijn de hapjes en de drankjes?
Waar zijn de hapjes en de drankjes?
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
Weet de winnaar eigenlijk al dat ie gewonnen heeft?
Groetjes, FaceDown.
Idd, ik ben hardstikke blij met m'n CF-kaartje, maar om dan helemaal af te reizen naar jullie headquarters lijkt me wat overdrevenGrrrrrene schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:01:
Daniel gaat daarover contact met de winnaars opnemen, het is de bedoeling de hoofdprijzen op T.net Office uit te reiken, de D70 kit en de MSI computeronderdelen. De rest zal waarschijnlijk opgestuurd worden naar de andere winnaars, 't is nml nogal onzinnig om iemand langs te laten komen voor een flashkaartje
Alsie niet binnen 2 weken op de uitnodiging ingaat, worden de prijzen onder de jury verdeeldFaceDown schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:27:
Weet de winnaar eigenlijk al dat ie gewonnen heeft?
Wow, bij de nummer laatst heeft 40% spontaan een 1 gegeven.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
En de printer?Grrrrrene schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:01:
Weet jij trouwens meer over de flashkaartjes? Ik ben wel benieuwd hoe/waar we die €100 (of meer
Ik vermoed dat dat wel bij een T.net sponsor zal worden, maar ik weet het echt niet. Ik zal Daniel even op dit topic wijzen, dit zijn dingen die het management regelt. Als Daniel zegt "We gooien er voor de categorie winnaars geheugenkaarten van 100 euro in", ga ik m'n vingers er verder niet aan branden waar dat besteed mag worden
gefeliciteerd allemaal!!
(wel wat laat, maar ben even weg geweest)
(wel wat laat, maar ben even weg geweest)
Cijfers geven is om te beginnen een vaak en het wordt alleen maar moeilijker als er geen vaste criteria aangegeven zijn. Zo heb ik echt enen gegeven, maar ik heb ook sterk gekeken of een foto binnen de categorie valt, hier wordt het al arbitrair, want zo heb ik de winnaar van de architectuur categorie slecht beoordeeld want ik vind hem niet in die categorie thuishoren. Uiteindelijk hebben de gemiddeld beste foto's gewonnen, hierdoor zijn het hele gemiddelde foto's die weinig extreme emoties oproepen, maar dit is inherent aan deze contest. Persoonlijk vindt ik het wel erg leuk om nu ook het commentaar te lezen want hier lees je de meest extreme emoties waar je vaak ook wat mee kan.
Misschien een idee voor een volgende contest niet beste foto maar beste fotograaf met x verplichte categoriën of opdrachten dit bied waarschijnlijk meer uitdaging aan de gevorderde fotograaf.
Misschien een idee voor een volgende contest niet beste foto maar beste fotograaf met x verplichte categoriën of opdrachten dit bied waarschijnlijk meer uitdaging aan de gevorderde fotograaf.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Tsja, maar de winnaars van de contest hebben uiteindelijk niet 1 goede foto, maar 4-5 goede foto's ingeleverd. Tenminste, in de top50 zie je toch wel wat foto's staan die niks hebben gewonnen, maar waarvan de maker met een andere foto wel een prijs heeft gewonnen.
Maar tsja, da's de afweging. Als eerste photocontest wilden we het in ieder geval iets maken voor iedereen en met opdrachten zoals de maandelijke contests hier in FG sluit je bepaalde mensen toch wel uit. Neem nou de categorie macro's, de een vindt het geweldig om die foto's te maken en is er erg in bedreven, maar de ander heeft niet eens een macrolens of functie op z'n cam en kan fysiek niet eens meedoen.
En tsja, of een foto goed in een categorie past, is discutabel, daar hebben we als jury ook wel meningsverschillen over gehad. Panorama's is ook zo'n categorie, er waren foto's die uit meerdere foto's samengesteld waren, die ook met een fisheye of extreme groothoeklens gemaakt hadden kunnen worden. Bovendien kun je een macro ook van architectuur schieten, wat is het dan? Waar hoort het thuis? Sommige foto's die we tegenkwamen pasten ook eigenlijk niet in 1 categorie of juist in meerdere categorieën. De cat. abstract was ook zo'n cat. waar we veel foto's tegenkwamen die we niet echt abstract vonden, maar wat is het dan wel?
Zo zie je maar dat het niet zo zwart/wit ligt.
Edit: Remy wijst me er net op dat vaak vak moet zijn, sorry, die link had ik niet gelegd
Ik dacht dat de zin door moest gaan met iets als "vaak voorkomend...".
Maar tsja, da's de afweging. Als eerste photocontest wilden we het in ieder geval iets maken voor iedereen en met opdrachten zoals de maandelijke contests hier in FG sluit je bepaalde mensen toch wel uit. Neem nou de categorie macro's, de een vindt het geweldig om die foto's te maken en is er erg in bedreven, maar de ander heeft niet eens een macrolens of functie op z'n cam en kan fysiek niet eens meedoen.
En tsja, of een foto goed in een categorie past, is discutabel, daar hebben we als jury ook wel meningsverschillen over gehad. Panorama's is ook zo'n categorie, er waren foto's die uit meerdere foto's samengesteld waren, die ook met een fisheye of extreme groothoeklens gemaakt hadden kunnen worden. Bovendien kun je een macro ook van architectuur schieten, wat is het dan? Waar hoort het thuis? Sommige foto's die we tegenkwamen pasten ook eigenlijk niet in 1 categorie of juist in meerdere categorieën. De cat. abstract was ook zo'n cat. waar we veel foto's tegenkwamen die we niet echt abstract vonden, maar wat is het dan wel?
Kun je deze reply trouwens nog 's doorlezen en van goed Nederlands taalgebruik kunnen voorzien? Die eerste zin snap ik totaal niet. "Cijfers geven is om te beginnen een vaak"?Frogmen schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:31:
Cijfers geven is om te beginnen een vaak en het wordt alleen maar moeilijker als er geen vaste criteria aangegeven zijn. Zo heb ik echt enen gegeven, maar ik heb ook sterk gekeken of een foto binnen de categorie valt, hier wordt het al arbitrair, want zo heb ik de winnaar van de architectuur categorie slecht beoordeeld want ik vind hem niet in die categorie thuishoren. Uiteindelijk hebben de gemiddeld beste foto's gewonnen, hierdoor zijn het hele gemiddelde foto's die weinig extreme emoties oproepen, maar dit is inherent aan deze contest. Persoonlijk vindt ik het wel erg leuk om nu ook het commentaar te lezen want hier lees je de meest extreme emoties waar je vaak ook wat mee kan.
Edit: Remy wijst me er net op dat vaak vak moet zijn, sorry, die link had ik niet gelegd

[ Voor 35% gewijzigd door Grrrrrene op 11-03-2005 14:33 ]
En die categorie heb ik gemist, zwart/witGrrrrrene schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 14:22:
[...]
Even nogmaals de concrete vraag: wordt het nog mogelijk om bij alle foto's het gegeven commentaar te zien?
In mijn vorige posting zei ik wat over gegeven commentaar wat ik minder nuttig vond, in deze benadruk ik nog even dat ik ook commentaar heb gekregen waar ik wel wat aan had en zo ben ik bij meer foto's benieuwd wat er gezegd is
In mijn vorige posting zei ik wat over gegeven commentaar wat ik minder nuttig vond, in deze benadruk ik nog even dat ik ook commentaar heb gekregen waar ik wel wat aan had en zo ben ik bij meer foto's benieuwd wat er gezegd is
waarom is het dan zo belangrijk om de commentaren te zien?
Comments bij mijn foto (winnaar jurycontest)
Mooie speling met licht...
Netjes gedaan.
Reeds gezien in GoT contest, maar wel mooie foto
Het lampje zou eigenlijk net niet in beeld moeten zijn voor een mysterieuzer effect
JA alleen ik vind hem iets te donker en geen tekening meer hebben
Het is een mooie foto. Lijkt een prof foto.
Dit is een waanzinnig mooie foto. kan het alleen niet verklaren -> sorry
Mijn cijfers:Score: 7,65
1 : 2,56%
2 : 0,00%
3 : 0,00%
4 : 0,00%
5 : 3,85%
6 : 12,82%
7 : 21,79%
8 : 25,64%
9 : 24,36%
10 : 8,97%
Happy now?
Comments bij mijn foto (winnaar jurycontest)
Mooie speling met licht...
Netjes gedaan.
Reeds gezien in GoT contest, maar wel mooie foto
Het lampje zou eigenlijk net niet in beeld moeten zijn voor een mysterieuzer effect
JA alleen ik vind hem iets te donker en geen tekening meer hebben
Het is een mooie foto. Lijkt een prof foto.
Dit is een waanzinnig mooie foto. kan het alleen niet verklaren -> sorry
Mijn cijfers:Score: 7,65
1 : 2,56%
2 : 0,00%
3 : 0,00%
4 : 0,00%
5 : 3,85%
6 : 12,82%
7 : 21,79%
8 : 25,64%
9 : 24,36%
10 : 8,97%
Happy now?
Ja, nu nog de andere 972..... 
Ik zie mijn commentaar ook staan over het mysterieuzere effect. En misschien is dat ook wel de reden: ik heb redelijk wat tijd gestopt om anderen commentaar te geven, ik zie ook graag wat anderen allemaal geschreven hebben
Het is toch ook geen groot punt in de zin dat daar dan vele uren programmeerwerk in gaan zitten?
Ik zie mijn commentaar ook staan over het mysterieuzere effect. En misschien is dat ook wel de reden: ik heb redelijk wat tijd gestopt om anderen commentaar te geven, ik zie ook graag wat anderen allemaal geschreven hebben
[ Voor 16% gewijzigd door Rudedadude op 11-03-2005 17:24 ]
* vanDaal is net terug van zijn skivakantie 
Mooie verrassing gekregen zo te zien
Ik ga verder maar niet in op de gestreden discussies hiero
. Wel wil ik iedereen, die dit geweldige initiatief mogelijk heeft gemaakt, bedanken! Niet altijd even vlekkeloos, maar het feit dát het is bedacht en is neergezet vind ik echt zeer gaaf!
(overigens heb ik verder nog geen bericht gekregen over hoe, wat of waar. Maar dat hoor ik vast nog wel.)
Mooie verrassing gekregen zo te zien
Ik ga verder maar niet in op de gestreden discussies hiero

(overigens heb ik verder nog geen bericht gekregen over hoe, wat of waar. Maar dat hoor ik vast nog wel.)
...
VanDaal, gefeli met je plankje 
Lekkere vakantie gehad?
Lekkere vakantie gehad?
Alleen een slechte chauffeur in die ferrari zet um zo tegen een boom en is dus niet per definitie ook sneller met die autoJackybeer schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 22:39:
De winnaars hebben hele mooie; prof. of wel semi prof. foto's gemaakt; ik wil ff wel katten dat je met een super fototoestel betere foto's maakt.. bv een Ferrari is sneller dan een skoda
...
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 121603 op 12-03-2005 23:57 ]
Zekers, ook fototechnisch. Zo'n 2200 foto's gemaaktAnoniem: 121603 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:55:
VanDaal, gefeli met je plankje
Lekkere vakantie gehad?
Nog maar een contestje doen?
Volgens mij hebben ze allen nog geen enkel idee dat ze iets gewonnen hebbenT.T. schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:28:
Hij is pas net lid geworden van het forum (22 december 2004), hij had blijkbaar al een account op de Frontpage. Ik ken hem helaas niet, hij is ook niet echt actief: rept
De nummer 2 bij de users is ook net geregistreerd op Got (26 december 2004). Diens account kan ik helaas niet vinden op de Frontpage, maar ik neem aan dat de crew dat wel gecontroleerd heeft.
De winnaar bij Sport Hidje is ook pas net lid geworden van het forum (13 januari 2005). Ook daar kan ik helaas geen Frontpage account van vinden.
Ze zijn sinds de contest niet ingelogged

Vind het op zich wel jammer dat de winnaar zich hier nog niet gemeld heeft

Ach, ze kunnen er toch niks aan doen dat ze gewonnen hebben
Ik heb me hier toch al gemeld!?vanDaal schreef op maandag 14 maart 2005 @ 11:54:
Vind het op zich wel jammer dat de winnaar zich hier nog niet gemeld heeft
Beste Organisatie Tweakers.net Foto Contest,
Namens alle winnaars verzoek ik om duidelijkheid omtrent het afsluiten van de contest. Er zijn winnaars bekend gemaakt, wat inmiddels een week geleden is. Nog steeds is echter niet bekend wat er nu verder gebeurt, hoe zaken afgerond en afgehandeld worden. Mij persoonlijk lijkt het me een niet al te grote moeite om hierover opheldering te verschaffen.
Bij voorbaat onze dank.
Namens alle winnaars verzoek ik om duidelijkheid omtrent het afsluiten van de contest. Er zijn winnaars bekend gemaakt, wat inmiddels een week geleden is. Nog steeds is echter niet bekend wat er nu verder gebeurt, hoe zaken afgerond en afgehandeld worden. Mij persoonlijk lijkt het me een niet al te grote moeite om hierover opheldering te verschaffen.
Bij voorbaat onze dank.
Bedankt ScSilver, ik had had dezelfde gedachte idd, maar het nog niet onder woorden gebracht.. had het niet beter kunnen doen
OMG!!! Ben gewonnen!!!!! Had dit dus inderdaad nog helemaal niet door ben paar dagen weggeweest. Ben wel super blij hoor!!!Grrrrrene schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:32:
[...]
Alsie niet binnen 2 weken op de uitnodiging ingaat, worden de prijzen onder de jury verdeeld
Werd er een mail gestuurd naar de winnaars want ik heb niets gehad denk ik (misschien heeft K9 spamfilter deze wel opgegeten).
Felicitaties aan al de deelnemers want er zaten prachtige foto's tussen.
Gefeliciteerd rept! net op tijd 
Mail hebben we nog niet ontvangen van de organisatie, wat dat betreft mis je niks dus!
Mail hebben we nog niet ontvangen van de organisatie, wat dat betreft mis je niks dus!
Intussen al wat bekomen van de emotie
en de thread al een beetje doorgelezen.
Om alvast te antwoorden op enkele zaken: ik ben al jaren een trouwe lezer van tweakers.net en op het forum geregistreerd sinds 20 maart 2003 (volgens e-mail met paswoord). Op het forum ben ik eerder een lurker
Ten slotte: Bedankt aan de organisatie en crew voor het fantastisch initiatief en het vele werk dat ze er in hebben gestoken!
Om alvast te antwoorden op enkele zaken: ik ben al jaren een trouwe lezer van tweakers.net en op het forum geregistreerd sinds 20 maart 2003 (volgens e-mail met paswoord). Op het forum ben ik eerder een lurker
Ten slotte: Bedankt aan de organisatie en crew voor het fantastisch initiatief en het vele werk dat ze er in hebben gestoken!
Anoniem: 17900
gefeliciteerd he, en voor die jaloerze reacties hoef je je niet te verantwoorden hoor 
en als je de volgende x weer wint kun je jongleren met je d70's
en als je de volgende x weer wint kun je jongleren met je d70's
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 17900 op 15-03-2005 17:39 ]