De nieuwe ASUS A6-serie: asus a6700/a6726 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 9.150 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow op zo'n fiets ;-)

Ja ik ga het proberen, zal ook even de webcam testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:43
We zijn benieuwd 8)

Nog even de config...anders moeten we telkens terug scrollen :P

A6VA-Q016H

Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800 Color Shine
Intel Centrino Sonoma
Processor: Mobile Intel Pentium Dothan 740 (1.73GHz)
Geheugen: 1 * 512MB DDR2 PC4300 (max 2GB)
Videokaart: ATI Mobility Radeon X700 128MB
Harddisk: 80GB
Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
Modem 56K V.90
LAN 1000Mbit
WLAN 54Mbit
1x PCMCIA II, PS/2, Parallel, VGA-Out, Microfoon-in, IrDA
4x USB2.0
1x Firewire
4 in 1 Card Reader
Webcam
S/PDIF geluidsuitgang
Microsoft Windows XP Home
Inclusief draagtas en muis
Afmetingen: 354x284x35mm
Gewicht: 2,8kg

[ Voor 95% gewijzigd door Pedr0 op 14-07-2005 09:37 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 09:05:
Ow op zo'n fiets ;-)

Ja ik ga het proberen, zal ook even de webcam testen.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Paar piccies of clipjes zou wel gaaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Paar piccies of clipjes zou wel gaaf zijn.
Dan zien we ook wie achter de naam AdriKodde schuild :D

[ Voor 4% gewijzigd door Pedr0 op 14-07-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou prive en zakelijk altijd gescheiden, sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik zit nu lekker op me laptopje te prutsen, t is me wel een dinkie hoor! Hij is erg stil vind ik en het scherm is erg goed!

Ik ga de boel nu eerst maar een formatteren en "home" eraf gooien.

Hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:19:
Nou, ik zit nu lekker op me laptopje te prutsen, t is me wel een dinkie hoor! Hij is erg stil vind ik en het scherm is erg goed!

Ik ga de boel nu eerst maar een formatteren en "home" eraf gooien.

Hou jullie op de hoogte!
test dan ook ff de bluetooth ...ik ben tog niet de enigste waarbij
hij t doet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel willen, maar heb geen bluetooth aparaten! :/

Morgen zal ik een site online zetten met foto's en bevindingen.
Als iemand ook een review heeft mag diegene me een PM sturen dan komt jouw review er ook op. (met naam uiteraard)

Lijkt me leuk! Alles lekker op een centrale plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje voor de bezitters.

Zit er een S/Pdif uitgang op de laptops? In de startpost staat van wel echter op de Asus website kan ik niks vinden (evenals op het fotoalbum niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Leuke aanbieding van Laptops4u.nl

€ 1.475,00
A6Va

1
A6Va

* Intel Pentium M 750 (Dothan 1.87Ghz; 2Mb L2 Cache; 533Mhz FSB)
* 60Gb harddisk 7200RPM
* 1024Mb DDR2 (2 x 512) (Uit te breiden naar 2 x 1024)
* 8* DVD+/-RW Dual Layer
* ATI Mobility Radeon X700 128Mb VGA
* 15.4" WXGA TFT (1280 x 800) Glare
* Windows XP Home NL
* Internal W-LAN 54Mbps
* 2 years pick-up & return (max. 3 years onsite)
* Gratis Draagtas, Optische Muis

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
heel speciaal vind ik die aanbieding niet. 275 euro meer voor een iets snellere proc, minder gb's maar wel sneller en 512 extra geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, alleen dat geheugen is echt interessant, maar dat koop je voor €77 bij crucial :)

Net Half-Life 2 besteld, kan ik hem eens goed testen als ik hem eenmaal heb :) was toch maar €25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand die de a6Va al heeft vertellen of je iets merkt van de langzamere harde schijf bij normaal gebruik of dat dat alleen maar te merken is bij het installeren van programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 12:35
objectief2 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:42:
Hier is trouwens nog een review van de grotere en duurdere broer van deze A6va, namelijk de Asus W2V. Briljant volgens de review. Misschien interessant voor de beginnende lezer:

http://www.tcmagazine.inf...tion=show&showarticle=165
_/-\o_ _/-\o_
Die is echt vet (duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb Azerty gemeld en die zeggen dat bluetooth optioneel is... lekker duidelijk dus.
Geheugen en harde schijf moet je zelf bij kopen en inbouwen. Geheugen wil ik sowieso er bij, maar zou hogere rpm schijf veel uitmaken? En geen mogelijkheid tot extra garantie of pixelgarantie, of is dat bij Asus sowieso al goed?

Enne, hoe lang doet ie t op de standaard meegeleverde accu?
En weet iemand welke wireless chip er in zit? 2200 of 2915?

[ Voor 18% gewijzigd door SayWhatAgain! op 14-07-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
2200, en die BT is standaard in gebakken en werkt voor een niet veel eisende gebruiker like a charm. Tenminste daar ga ik vanuit dat ie standaard erin zit omdat hij bij mij aanwezig is alleen ik wil een andere stack :( met meer profielen iig headset dat ik A6 kan gebruiken als handsfree for m'n mda compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
AdriKodde heeft weer geen bluetooth :?

Anyway...even afwachten op zijn review van de A6Va. ben erg benieuwd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Heel veel is natuurlijk al duidelijk in dit topic. Maar ik vroeg me ook af of het niet mogelijk zou zijn een P-M 740 simpel te overklokken naar een P-M 750. Nou kom ik uit de AMD-scene dus het kan zijn dat ze wel gelockt zijn, maar ben gewoon ff nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister even naar me broer geweest, bluetooth staat er toch echt op hoor!! Werkt goed.
Staat trouwens ook op de laptop stickers.

Ik ga straks even foto's maken en wat dingetjes schrijven. Hoop vanavond enkele dingen online te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Toch wel :? ..........anyway dat is goed nieuws.

Heel mooi dat je een soort van review wilt schrijven Adri. Daar zullen erg veel mensen blij mee zijn!! ThX! ;)

Hoe draait ie trouwens onder XpPro? Maar dan denk ik meer aan de drivers enzo............

[ Voor 23% gewijzigd door Pedr0 op 15-07-2005 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem ook binnen zegt mijn vriendin. (4launch) Ik heb er nog niks aan want ik zit nog 3 weken in siberie (jammer van het mooie weer in nederland) ik wil de laptop ook mee nemen oververal waar ik naar toe ga. Heb eerst nog getwijfelt over een 12" van MSI (is wat kleiner en lichter) maar daar kun je niet echt leuke spellen op draaien. en het is een getuur op het kleine schermpje. Deze asus heeft heel veel waar voor je geld gezien de specs.

Mijn vraag is nu: Weet iemand al welke writer er in zit om de firmware te kunnen flashen en hem op regio 1 te zetten? Ik draai vaak dvd's uit azie en ik neem aan dat deze speler/writer op regio 2 staat en je maar een paar keer kan wisselen.

Flashen is natuurlijk een hot item voor de RMA maar mischien lukt het ook met anydvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even een mailtje naar pcsnel gestuurd, kijken of ze weten wanneer ik hem ong kan verwachten :) Heb er niet al teveel haast bij, is toch veel te warm om achter dat ding te zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb hem besteld bij Laptops4U. Tot nu toe laten ze een goede indruk achter, reageren snel op mail. Het is daar nu mogelijk de standaard versie uit te breiden met een andere schijf of meer geheugen. Ik laat hem zelf uitleveren met 2048 MB. De prijs is dan 1428,06. Voordeel is ook dat je hem zonder orderkosten kunt afhalen of voor 14.50 onder rembours kan laten leveren. Vooruit betalen ben ik altijd een beetje huiverig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Waar heb je naartoe gemailed? Ik heb nog steeds geen reactie? (info at laptops4u.nl)

[ Voor 6% gewijzigd door Pubbert op 15-07-2005 15:55 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

vandaag even geprutst om alle gegevens even overzichtelijk ergens neer te zetten.
Alles staat nu op een website:

http://asus.digia3.nl

Op/aanmerkingen zijn welkom hoor!
Groeten, Adri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
nice! Ga meteen kijken....... _/-\o_

Edit: het ziet er netjes....je hebt er werk van gemaakt. Ik ben blij dat je eerlijk bent wat betreft het geluid en de warmte.

De warmte vind ik wel belangrijk....ik kan er dus vanuit gaan als ik er een 5400/7200rpm schijf in laat zetten dat hij warmer wordt. :'(

Misschien is een 5400 nog wel te doen.

[ Voor 89% gewijzigd door Pedr0 op 15-07-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de reso van het scherm trouwens? Kan je er goed mee photoshoppen? Dat was eigenlijk mijn enige twijfelpunt over deze laptop.

En over de speakers, deCreative I-Trique 3200 lijkt me wel wat, €49,95 bij MyCom.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Thund3r schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:54:
Waar heb je naartoe gemailed? Ik heb nog steeds geen reactie? (info at laptops4u.nl)
Inderdaad gewoon naar info. Een reactie binnen een dag na een eerste mail vind ik klantvriendelijk.
Wellicht krijgen ze het nu ineens druk of stel je moeilijkere vragen dan ik had.
De vragen die ik had gesteld waren de prijs van een memory upgrade (staat inmiddels op de site) en of 512 + 1024 ook mogelijk was. Dit laatste raden ze af, 2 keer 512 of 2 keer 1024 is verstandiger. Ik kreeg het advies om eerst voor 2 keer 512 te gaan, en dit op termijn bij hun in te ruilen tegen 2 keer 1024. Ik heb ervoor gekozen maar meteen 2 keer 1024 te doen.
Ook heb ik gevraagd naar de levertijd. Volgende week donderdag krijgen ze het model binnen en beginnen ze met uitleveren.

[ Voor 5% gewijzigd door dvdhoek op 15-07-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
@adrikodde: Netjes gedaan :) .[Mierenneukmodus]....ik zou graag nog wat 3DMark03/05 zien en/of gameprestaties. Voor de rest complimenten _/-\o_

En over de vervanger voor de hardeschijf van 4200rpm het volgende. Het lijkt mij wel dat de laptop er warmer door wordt. Ik merk het aan de laptop waar ik nu op zit te typen. Hier ligt zo'n snelle 7200rpm Hitachi in. Als ik hem niet optil op een boek kan hij de warmte minder kwijt en krijg ik na een tijdje rare dingen in beeld, strepen, mist etc. Puur een warme videokaart lijkt me, dus besef goed dat alles op eigen risico is, maar dat Asus het wel toestaat. De onderkant mag je openschroeven tenslotte (ik heb er over gebeld met de helpdesk in Emmen :) )

Oja @Adri.....512MB geheugen is mooi als begin, maar misschien zou je ook in je overzicht kunnen opnemen welk merk er standaard in wordt geleverd. En nog belangrijker: welke merken je kunt gebruiken als upgrade. Waarschijnlijk is deze Asus niet kieskeurig, maar toch handig om te weten :)

[ Voor 85% gewijzigd door objectief2 op 15-07-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg net een mail van pcsnel terug, de 21e verwachten ze een lading binnen te krijgen, net voor het einde van mijn vakantie, perfecte timing dus :P

Nu maar hopen dat hij ook echt die dag binnen komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Aan de telefoon vertelden ze mij de 18de volgens hun leverancier.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede review en foto's! _/-\o_

heb m gister ook besteld bij lokale pcboer...wellicht volgende week binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie!

Benchmarks ga ik niet maken (net iets teveel werk..). Als iemand die heeft, graag eventjes opsturen dan zet ik ze er eventjes op.

@dvdhoek:
2 x 1024, hoezo 'overkill'... Draai je daar heel XP op ofzo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:34:
Aan de telefoon vertelden ze mij de 18de volgens hun leverancier.
Wanneer heb je ze gesproken? Kan ook zijn dat ik net buiten die levering val. Ach ja, zie het mailtje wel verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:39:
Dank jullie!

Benchmarks ga ik niet maken (net iets teveel werk..). Als iemand die heeft, graag eventjes opsturen dan zet ik ze er eventjes op.

@dvdhoek:
2 x 1024, hoezo 'overkill'... Draai je daar heel XP op ofzo ;-)
Het wordt een desktop vervanger. Ik ga er XP Pro opzetten en daarna Oracle + WebSphere Studio Application Developer op draaien. Wellicht in de toekomst de Integration Edition en die slurpt geheugen. 1 Gig had ik nu ook wel mee vooruit gekund, maar heb geen zin om na een jaar zelf te gaan zitten knoeien met die geheugenchips. Heb begrepen dat laptop geheugen redelijk specifiek is. En ach, nu ik toch al ruim boven het voorgenomen budget zit, maakt die 115 euro meer ook niet zoveel meer uit ;) Mijn huidige PC (ja nog een echte AMD 1000 MHz) heeft ook 1,2 Gb intern, zou wat zijn als ik er op achteruit zou gaan qua geheugencapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Het laptopgeheugen is redelijk specifiek he 8) Misschien een vraag aan Adri of Shaolinwarrior...als jullie een reepje van 512mb hebben bijgeplaatst, of het nog gaan doen, wat stop je er dan in.

DDR2-SODIMM 4300 of 3200 met lagere CAS. Voor de rest heb ik geen vragen meer, ik wacht en hoop dat de prijzen nog wat zakken en bestel dan volgende week. Het liefst 1 bestelling ineens (o.a. 1gb extra voor de vaste pc) dus dan is het wel handig om te weten wat voor 512MB SODIMM reepje ik moet nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Wel jammer dat er geen 2915 netwerkchippie inzit. Die kan ook op de weinig gebruikte 5GHz band werken.
Ik heb nog wat andere vraagjes :) :

-Heeft iemand al ervaring met de accuduur?
-Is HD vervangen en geheugen bijplaatsen makkelijk zelf te doen?
-En garantie (ook pixel), dat zit bij Asus wel goed toch?

Ik denk dat ik er toch wel een 80GB 5400rpm schijf in wil. Koop ik een externe behuizing voor die er in zit, heb ik weer een backuppschijfje er bij.
Deze laptop wint steeds meer terrein op de Promedion m400a, wat betreft mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SayWhatAgain! schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:13:
Wel jammer dat er geen 2915 netwerkchippie inzit. Die kan ook op de weinig gebruikte 5GHz band werken.
Ik heb nog wat andere vraagjes :) :

-Heeft iemand al ervaring met de accuduur?
-Is HD vervangen en geheugen bijplaatsen makkelijk zelf te doen?
-En garantie (ook pixel), dat zit bij Asus wel goed toch?

Ik denk dat ik er toch wel een 80GB 5400rpm schijf in wil. Koop ik een externe behuizing voor die er in zit, heb ik weer een backuppschijfje er bij.
Deze laptop wint steeds meer terrein op de Promedion m400a, wat betreft mijn keuze.
Op deze zit standaard geen pixel garantie, die moet je er ev. bij kopen. Bij pcsnel.nl heb je voor €45 excl. 7dagen pixelgarantie.

Ik heb het afgesloten, heb slechte ervaringen wat dat betreft :{ En ik ga denk ik qua HD hetzelfde doen als jij, 5400RPM en 4200RPM als backup disk :) Alleen weet ik niet of deze makkelijk te vervangen is, ik dacht van wel. Geheugen is iig wel makkelijk te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Dat geheugen en harde schijf simpel te vervangen zijn via klepjes aan de onderzijde is reeds eerder genoemd. Verder lees ik op de site van Laptops4u over de Zero Bright Dot garantie van Asus:

De ASUS ZBD Garantie
Onverzettelijke toewijding aan kwaliteit is de drijfveer achter de ZBD Policy’s belofte. ASUS is de eerste die zich onderscheidt en gebruikers wereldwijd een belofte doet die LCD-panelen met zero bright dots garandeert in geselecteerde notebook-series. Zelfs indien slechts één bright dot wordt gevonden, wordt een gratis paneelomruil gegarandeerd binnen 30 dagen na de oorspronkelijke aanschaf.

Dit demonstreert ASUS' vertrouwen in productkwaliteitmanagement en tevens de vastbeslotenheid om de beste aanbieder te worden van hoge-kwaliteit 3C-oplossingen. Met deze geruststelling kunnen gebruikers nu ASUS-notebooks aanschaffen met volledig vertrouwen in een totaal bevredigende afloop.

Kortom: het lijkt mij persoonlijk volkomen geldverspilling om een dodepixelgarantie te kopen. Al lees ik het alleen op genoemde site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 18:02:
Het laptopgeheugen is redelijk specifiek he 8) Misschien een vraag aan Adri of Shaolinwarrior...als jullie een reepje van 512mb hebben bijgeplaatst, of het nog gaan doen, wat stop je er dan in.

DDR2-SODIMM 4300 of 3200 met lagere CAS. Voor de rest heb ik geen vragen meer, ik wacht en hoop dat de prijzen nog wat zakken en bestel dan volgende week. Het liefst 1 bestelling ineens (o.a. 1gb extra voor de vaste pc) dus dan is het wel handig om te weten wat voor 512MB SODIMM reepje ik moet nemen :)
Je hebt ook PC4200, wat ook werkt op 533 mhz iig. Redelijk verkrijgbaar. Die kost rond de 60 a 70 euri. Heb pc4300 gespot hiero (enige webshop overigens waar ik hem gezien hebt):
http://www.besteprijzen.nl/catalog/apacer-ddrii-sodimm-512mb-533mhz-p-76498.html

Heb al aantal dagen terug in dit topic gevraagd wat het verschil is tussen 4200 en 4300 behalve het prijsverschil van 2 tientjes, maar nog geen antwoord op gehad. Qua geheugen heb ik dus ook nog een vraagje openstaan. Upgrade zelf ok nog de harde schijf 80 gb 5400 rpm gaat erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:09
Volgens mij geldt dat zero bright dot alleen maar voor de duurdere modellen en niet voor de A6Va. Dit vond ik op de Asus site http://www.asus.com/999/html/events/notebook/zbd/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Melniek schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:12:
Volgens mij geldt dat zero bright dot alleen maar voor de duurdere modellen en niet voor de A6Va. Dit vond ik op de Asus site http://www.asus.com/999/html/events/notebook/zbd/index.htm
Dan is dat een reden temeer om te bestellen bij laptops4u denk ik :) Mocht je namelijk wel een dode pixel aantreffen dan kun je onder het mom van dat het op de website staat en je niet volledig geinformeerd bent alsnog aanspraak op maken :)

Wat betreft PC4300 geheugen? Ik had er nooit van gehoord bij SO-DIMMS, dus misschien een typfoutje? Ik zou zelf kiezen voor hogere CAS en eveneens hogere frequentie trouwens. Ook omdat het reepje wat er al in zit dit waarschijnlijk ook heeft. :)

[ Voor 21% gewijzigd door objectief2 op 16-07-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:01:
Verder lees ik op de site van Laptops4u over de Zero Bright Dot garantie van Asus:

De ASUS ZBD Garantie
Onverzettelijke toewijding aan kwaliteit is de drijfveer achter de ZBD Policy’s belofte. ASUS is de eerste die zich onderscheidt en gebruikers wereldwijd een belofte doet die LCD-panelen met zero bright dots garandeert in geselecteerde notebook-series. Zelfs indien slechts één bright dot wordt gevonden, wordt een gratis paneelomruil gegarandeerd binnen 30 dagen na de oorspronkelijke aanschaf.

Dit demonstreert ASUS' vertrouwen in productkwaliteitmanagement en tevens de vastbeslotenheid om de beste aanbieder te worden van hoge-kwaliteit 3C-oplossingen. Met deze geruststelling kunnen gebruikers nu ASUS-notebooks aanschaffen met volledig vertrouwen in een totaal bevredigende afloop.

Kortom: het lijkt mij persoonlijk volkomen geldverspilling om een dodepixelgarantie te kopen. Al lees ik het alleen op genoemde site :)
Das een zeer belangrijk woordje ;), geeft nl. aan dat hert niet voor elk model geldt. Voor de V6V bijv geldt het wel. Geen geld verspilling dus, aangezien Asus de garantie geeft en niet de winkel, ga je hier moeilijk over doen dan verwijst laptops4u naar de Asus garantie en die wijst je dan weer af omdat het niet op dit model van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft een gok. Ik heb gekozen zonder pixel garantie en het scherm is piekfijn in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik neem ook zonder, maar het lijkt me dat vrijwel al de schermen asus zeer goed zullen zijn, aangezien ze die garantie op andere modellen wel geven. Zullen wel dezelfde schermen zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerdere Asus laptop was mijn enige TFT ooit zonder dode pixel :) Maar neem het risico liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk niet dat het dezelfde schermen zijn, waarom zou Asus namelijk niet op dit type dan 0 policy geven, vanuit hun zelf verkopen ze geen pixelgaranties en bij heel veel winkels kan je niet eens pixelgarantie bij kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Zal het veel uitmaken qua warmte? Een 4200 of 5400 rpm schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 17:48:
ik denk niet dat het dezelfde schermen zijn, waarom zou Asus namelijk niet op dit type dan 0 policy geven, vanuit hun zelf verkopen ze geen pixelgaranties en bij heel veel winkels kan je niet eens pixelgarantie bij kopen
Ik denk ook niet dat het dezelfde schermen zijn, de duurdere modellen hebben vaak bij Asus ook nog een anti-reflecterende laag en zijn vaak SXGA met een hogere resolutie...

Wat vinden jullie trouwens van dit model, de M6Va-8004P? Heeft ook een X700 maar is qua scherm beter, en heeft de Zero Bright Dot policy van Asus... heb deze laptop nog niet eerder gezien met een X700, tot nu toe alleen met een X600 [hypermemory]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Ik haat wachten.
Woensdag is de dag. Net zoals vele van jullie 4launch klanten. Waarschijnlijk heeft 4lauch dezelfde leverancier als ik :) . Nu vraag ik me net nog ff af of er een 5.1 speaker aansluiting op zit? Of is het alleen digitaal uitgang en een normale speakeruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Over de warme onderkant van de A6Va, daar heb ik nu een oplossing voor :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/buro001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/buro002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/buro003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/buro004.jpg

De laptop komt hier dus op te staan, zodat ook het scherm op ooghoogte (ong.) komt te staan, en de 12cm fan zuigt de warme lucht onder de laptop weg. Self made natuurlijk *D

[ Voor 4% gewijzigd door Pubbert op 16-07-2005 19:47 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
haha, zo ernstig is het toch hopelijk niet gesteld he met die laptop!?
Ik krijg hem ook de 20ste van 4launch :) vandaag nog geinformeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ik ga zelf toch maar voor een kant en klare oplossing ;) Nu nog een winkel vinden waar ze die Notebook Riser plus van Kensington op voorraad hebben :) Komt nog best veel bij eig, Speakers, Toetsenbord, Standaard. Bij elkaar toch een behoorlijk dure grap :X Geheugen en extra HD wacht ik nog wel even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbeste1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-03-2024
Ook ik heb vandaag bij 4Launch de A6Va besteld.Wanneer die binnenkomt weet ik niet maar ik wacht wel af. Nu heb ik ff een vraag .Ik wil eigenlijk meteen als hij er is draadloos kunnen internetten.
Ik heb een kabel abonnement via UPC (chello).Ik weet nu niet precies wat in nog nodig heb.Moet ik nog een access point erbij nemen of moet ik op zoek naar een router ? Ik wil ook meteen een printer
aanschaffen die ik ook draadloos wil koppelen aan het netwerk.Wie heeft hier een tip voor en wie weet
welke apparatuur hier het beste voor is en welk merk ik het beste kan bestellen.

Graag een berichtje hierover aub?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zit op de nieuwe M6 en de V6 serie
Melniek schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:12:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jdbeste1 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 22:53:
Ook ik heb vandaag bij 4Launch de A6Va besteld.Wanneer die binnenkomt weet ik niet maar ik wacht wel af. Nu heb ik ff een vraag .Ik wil eigenlijk meteen als hij er is draadloos kunnen internetten.
Ik heb een kabel abonnement via UPC (chello).Ik weet nu niet precies wat in nog nodig heb.Moet ik nog een access point erbij nemen of moet ik op zoek naar een router ? Ik wil ook meteen een printer
aanschaffen die ik ook draadloos wil koppelen aan het netwerk.Wie heeft hier een tip voor en wie weet
welke apparatuur hier het beste voor is en welk merk ik het beste kan bestellen.

Toevallig werk ik zelf bij UPC, dus kan je hier wel even over inlichten ;-)
Zoals jij beschrijft, lijkt het er op dat je nou je PC rechtstreeks op het kabelmodem hebt aangesloten.
Om straks met de 2e pc (laptop) ook op internet te kunnen, kom je er niet met een access point.

Een access point is niet meer dan een switch, wat inhoud dat hij de verbinding splits. Met xDSL is dit vaak wel mogelijk, maar met kabel internet (chello iig) werkt dat zo niet. Het kabel modem is mac adres gebonden en houd in dat er maar 1 actief apparaat (1 mac adres) aangemeld kan zij bij het modem. Elk ander apparaat wordt geblokkeerd. Om met meerdere pc's op het internet te kunnen via chello heb je dus een router nodig, en aangezien je ook draadloos wilt kunnen internetten heb je een WLAN Router nodig. Linksys is aangeraden, aangezien deze vrijwel geen problemen heeft.

PS: Als je je router hebt aangesloten moet je OF het mac adres van je pc in je router clonen OF opnieuw de registratie van chello opnieuw doorlopen (http://chello.upc.nl of http://172.29.11.36)

EDIT: Raak dus niet in de war met een WLAN Access Point in de pricewatch. Dit zal niet werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorneV237
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07-2021
Pixelgarantie kopen bij een laptop van 1200 euri?
Ik heb m'n a6va ook bij 4launch besteld. Als het scherm me niet bevalt, breng ik 'm terug.
Maar is het inmiddels niet zo dat die schermen gewoon vrijwel altijd in orde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Thunder:
Gaaf gemaakt zeg!

@Iedereen:
Ik raad iedereen aan om een snellere hardeschijf te nemen. Kies voor 5400 toeren, of, als je net zo creatief bent als Thunder, voor een 7200 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag over dode pixels voor deze laptop heb ik vorige week al aan 4launch gesteld want ik was ook niet van plan om een dure garantie te nemen op een laptop van €1200
Dit is wat men erover zei bij 4launch in het eerste mailtje:

> De Asus pixelgarantie is dekkend voor alle pixels die bright blijven (dus altijd groen, rood of blauw
> zijn) NIET voor pixels die het niet doen, dus zwart blijven (deze zijn ook minder irritant).

toen vroeg ik hoeveel dode pixels er dan wel niet in mochten zitten volgens asus (bright dot dus geen een volgens asus/4launch) was het antwoord:

> De dode pixels vallen gewoon onder de ISO normen. Gaat u er vanuit dat er gewoon nooit meer
> dan 2 in zullen zitten. Van alle notebooks en tft monitoren die wij de laatste maanden controleren
> zijn er geen meer geweest met meer dan 2 dode pixels.

Met vriendelijke groet,

Guido Raaijmakers
4Launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Toshiba MK8026GAX, 80GB (5400rpm, ATA100, 16MB) _/-\o_

Dat lijkt me wel een leuke HDD als vervanging!!

Zou je op deze laptop Windows Longhorn kunnen draaien als deze uitkomt? Ik heb gehoord dat je daar min. een PM 750 voor moet hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door Pedr0 op 17-07-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jdbeste1 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 22:53:

Bij MyCom verkopen ze een Asus breedband router die ook een USB aansluiting voor een printer heeft. Je moet wel een router kopen, Access Point heb je niets aan.

En over de pixelgarantie: Weten ze zeker dat dat ook voor dit model geldt? Ik dacht alleen voor de duurdere. En er worden nog steeds monitoren met pixel defecten geleverd helaas, alleen een stuk minder dan voorheen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic een tijdje gevolgd en ben mede daardoor overgegaan tot de aanschaf van de A6Va.
Heb deze afgelopen vrijdag opgehaald bij Duiverman in Woerden waar ik woon.Iets duurder als 4launch etc.. maar dat had ik er wel voor over zo dichtbij en snel. Een mats dat hij hem tussen alle andere vandaan kon plukken :-)

Maar nu de laptop zelf, want het viel me op dat mensen hier allerlei grappen grollen uithalen om hem "koel" te willen houden etc.

Ziet er zwaar gaaf uit en voeld solide aan. Gewoon goed verzorgd!
Het display is zeer goed te noemen, en kwalitatief een soort van super. De beste die ik tot nu toe heb mogen aanschouwen. Hij glimt, maar dat is zeker niet een minpunt of irritant.
Hij is zeer stil te noemen, alleen de hdd hoor je een klein beetje. Totdat je er een cd/dvd inpropt..
daar had Asus wel even wat aandacht aan mogen schenken, is voor mij het enige echte minpunt. Die is niet bepaald stil.
De accu is super!! ik doe er ruim 3 uur mee. toppertje! bij normaal standaard gebruik uiteraard, niet met gaming. Er zit overigens standaard een Asus tooltje geinstalleerd die schakeld naar de energie die je hebt/verbruikt. (performance of office of email gebruik en zo)

De features (inclusief de standaard bluetooth!) werken prima. en alles zit er wel ongeveer op. Zelfs de cam is van redelijke kwaliteit. Geluid.. ja het blijft natuurlijk een laptop, dus niet spectaculair of zo, gewoon geluid :-)
(dat is iets wat sommigen hier volgens mij uit het oog verliezen)
Je grootste bottleneck zou eventueel de harddisk zijn, een 5400rpm is met een wat uitgereider budget een goede aanrader om erin te zetten.

Ik kan je wel aanraden om er een "getweakte" versie van winXP zelf op te zetten na een format.
De default installatie is overdaad! Te veel dingen worden opgestart en en de Symantec Internet security is bij mij binnen 10 minuten al de nek om gedraaid vanwege de resources die het opvreet.
NOD32 van Eset was toch al mijn vriend voor security :-) Die is gewoonweg superieur.

Al met al is dat van die warmte niet nodig om wat aan te doen, valt 100% mee. ik heb al veel laptops gezien die VEEEL warmer worden en het wellicht zeker nodig hebben. En het zit hoofdzakelijk aan de onderzijde, zeker niet vervelend aan de polsen!

Mijn conclusie is dat het een zeer mooie solide (beetje zware) laptop is die zeker zijn geld waard is.
Neem alleen geen genoegen met de standaard installatie, trek daarmee je eigen plan, alles wat je denkt te missen staat toch op de cd. Al met al een prachtding en loopt als een zonnetje. Asus heeft puik werk afgeleverd.

Lang verhaal, maar dat helpt mischien wel voor mensen die nog twijfelen of zitten te wachten op de levering. Succ6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
aafke, mooie review.
Hoe heb jij dat met die windows xp dan opgelost? Eerst alles geformateerd en naar ntfs omgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry (Aafke), ik heb je review ook even geplaatst op http://asus.digia3.nl.

Ik neem aan dat je daar geen bezwaren tegen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marteltor:
Coverteren?? nee hoor, gelijk op NTFS beginnen!

Kijk maar eens op MSFN.org, daar kun je me evt. terugvinden onder de naam BAM. Volledige unattended install maken met WinXPpro.
Slipstream alle drivers en hotfixes. etcetc.

De drivers worden daar in packs gemanaged en aangeboden door Bashrat. Dus zal geen enkel probleem moeten opleveren en volledig up to date zijn. (doneer dan wel even voor zijn mega werk!!)

Maar ik moet je wel bekennen dat ik hem op deze laptop nog moet uitvoeren, ik heb nl een soort van tijdgebrek. Ga donderdagochtend op vakantie naar Ierland en heb daardoor nog even geen tijd om een nieuwe unattended installatie uit te voeren en dus een volledig getweakte asus te beproeven.
Mijn ervaring leert me wel dat er hier veel teveel meedraait standaard, en dat vertraagd de opstart enorm. Later meld ik me wel met de bevindingen :)

@AdriKodde

Jij hebt opgelet, ik heet Barry!
Geen enkel probleem met die review, hope it helps!
Ik ben gewoon zeer tevreden met deze machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, vanwaar 'Aafke'?
Ik kon het namelijk niet direct geloven dat een vrouw zo'n review zou schrijven ;-)

Als je gaat formatteren, merge de recovery partitie er dan eerst bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het trouwens met het aansluiten van externe speakers? Ik zie alleen een SPDIF aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt gewoon externe speakers erop aansluiten hoor. Gewoon op de uitgang, en ja, die dient ook voor SPDIF. (2 in 1 volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dacht al dat je alleen speaker sets met spdif kon aansluiten :) Moet nog even kijken wat ik doe, heb al een 5.1 setje, maar daar zit ik niet op de juiste manier achter bij de pc. Denk dat ik toch maar een 2.1 set erbij koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen is het de 18e, en zou mijn laptop geleverd moeten zijn bij de leverancier van PCSnel. Dus met een beetje geluk heb ik hem dan dinsdag... iemand anders hier ervaring mee hoe dit in zijn werkt gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, hopelijk krijg ik hem morgen dan ook, mij werd nl. de 21e vermeldt :) Ik ga hem zelf ophalen, das de reden dan ik voor pcsnel gekozen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ga waarschijnlijk ook de A6Va laptop nemen, maar ik vraag me één ding af, ik zie op ASUS Laptops vrijwel nooit een scroll gedeelte bij de touchpad zitten. Zit er wel een scroll functie bij? Want ik wil mijn muis nog wel eens vergeten en dan is het erg vervelend om te scrollen zonder scroll functie.

Nu zie ik op deze foto: http://asus.digia3.nl/upload/Afbeelding%20002.jpg wel iets wat op een scroll functie lijkt, kan je daar gewoon op drukken of wat..? (Wie deze foto gemaakt heeft, bedankt! ;))

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad een scroll functie, goed gezien.

Je moet op die scrollbalkjes drukken en dan naar beneden slepen. Op zich werkt het wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ok erg bedankt, dan wordt het waarschijnlijk deze laptop. (Moet nog een ruim een maadn wachten :'()

Erg mooie foto's trouwens. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M6 schijnt er nu ook te zijn met een x700 video kaart.M6Va
voor welke gaat nu eigenlijk de voorkeur uit.? en waarom?
wil graag xppro

M6 fan probleem en A6 niet?

verder nog steeds onduidelijk wat de verschillen zijn tussen beide modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Duidelijk verschil is de schermresolutie. De M6 heeft 1400x1050 en dat is toch duidelijk meer als 1200x800. Ook zit er al een 5400 rpm HD in (80 gb).

http://www.laptops4u.nl/info/m6va-8004p.html

Weet iemand of de A6 en M6 qua accutijden een beetje overeen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Mensen, hou op! Nu heeft de M6 weer mijn interesse. Volgens mij blijft het zo bij vergelijken. Wel mooi dat je bij laptops4u het een en ander zelf kan configureren. Aleen geen ShopSurvey...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ja bij mij ook.....gvd :'(

Nu weet ik het echt niet meer.....de M6Va of toch de A6Va :+

M6Va-8004P
  • Intel Pentium M 750 (Dothan 1.86Ghz; 2Mb L2 Cache; 533Mhz FSB)
  • 80Gb Harddisk 5400RPM
  • 512Mb DDRII SDRAM (1 x 512) (Uit te breiden naar 2 x 1024)
  • 8 x DVD+/-RW Dual Layer
  • ATI Mobility Radeon X700 128Mb VGA
  • 15.1" SXGA+ ColorShine TFT (1400 x 1050)
  • Interne W-LAN 54Mbps/ Bluetooth
  • Windows XP Prof NL
  • 2 jaar pick up & return garantie (Uit te breiden naar max. 3 jaar onsite)
  • Gratis Draagtas en Optical Mouse
Afbeeldingslocatie: http://www.laptops4u.nl/images/thumbnails_200/m6v_duits_250.jpg

of.............................................

A6Va-Q016H
  • Intel Pentium M 740 (Dothan 1.73Ghz; 2Mb L2 Cache; 533Mhz FSB)
  • 80Gb harddisk 4200RPM
  • 512Mb DDR2 (1 x 512) (Uit te breiden naar 2 x 512/ 2 x 1024)
  • 8* DVD+/-RW Dual Layer
  • ATI Mobility Radeon X700 128Mb VGA
  • 15.4" WXGA TFT (1280 x 800) Glare
  • Windows XP Home NL
  • Internal W-LAN 54Mbps
  • 2 years pick-up & return (max. 3 years onsite)
  • Gratis Draagtas, Optische Muis
Afbeeldingslocatie: http://www.laptops4u.nl/images/thumbnails_200/a6u_250.jpg

[ Voor 113% gewijzigd door Pedr0 op 18-07-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik heb mijn A6Va anderhalf uur geleden besteld (4Launch). Als je wacht vind je altijd wel iets beters. Maar in vergelijking met de M6 (1549 euro) is deze laptop (1200 euro) qua prijs kwaliteit de betere koop (in mijn ogen). Ik heb ook Laptops4u overwogen, maar niet alle seinen staan bij mij op groen bij deze shop >:) Misschien niet nodig, maar het blijft toch best een hoop geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
maar niet alle seinen staan bij mij op groen bij deze shop
Wat bedoel je hiermee?

Mensen, hoe zit het trouwens met de garantie als ik Laptops4u b.v. een HDD 5400rpm laat plaatsen. Wat zegt ASUS hiervan als ik hem ooit moet opsturen?

Waar ik een beetje mee zit is dat je zometeen met Windows 'Longhorn' min. een Pentium M 750 moet hebben om het een beetje fatsoenlijk te laten draaien.

[ Voor 26% gewijzigd door Pedr0 op 18-07-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 04-09 10:41
Laptops4u is voortgekomen uit de laptopper. Of dit goed of slecht is moet je voor jezelf uitmaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ok dan.....vandaar...Hmmmm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ik heb bij laptops4u het volgende samengesteld:
  • M6Va Barebone
  • - Processor Pentium M 750
  • - Harde schijf 80Gb 5400RPM
  • - Geheugen 1024MB DDR2 (2 x 512)
  • - Optical 8 speed DVD+/-RW Dual Layer
  • - Bluetooth Interne Bluetooth Module
  • - Besturingssysteem Géén besturingssysteem
  • - Garantie 2 jaar pick up & return garantie
  • - Pixelgarantie Complete pixelgarantie ipv ZBD (8 dagen)
  • - Verzekering Géén laptopverzekering
  • - Installatie Géén installatie
  • - Draagtas Gratis Asus Draagtas
  • - Invoerapparatuur Gratis optische muis
En dat samen met een Linksys WRT54GS en een Logitech MX518. Kom ik op € 1.767,95 Beetje boven budget, maar ja... het mag wat kosten :9 Grote voordeel van de M6 serie vind ik toch wel de betere schermresolutie. Maar goed, ben eerst nog maar even dat ellenlange M6 topic aan het doorlezen...
En je kan onder rembours laten bezorgen? Dus dan is je geld ook niet zomaar weg.
Moet ik alleen nog ergens een Zalman 5.1 koptelefoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betalingen boven de 1000 euro kunnen volgens mij niet onder rembours... maargoed.

Zojuist nog even contact gehad met PCSnel. De laptop komt vandaag bij de importeur binnen, en wordt vervolgens naar mij opgestuurd. Dus morgen kan ik de A6VA zelf vasthouden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Betalingen boven de 1000 euro kunnen volgens mij niet onder rembours... maargoed.
Jawel hoor...is geen probleem. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
[quote]Pedr0 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:42:
[...]

Wat bedoel je hiermee?

Ik bedoel hiermee dat aankopen waarschijnlijk geen probleem is. Op het puntje van service en dienstverlening blonken de voormalige medewerkers van de laptopper echter niet bepaald uit ;) (bron: shopsurvey). Dus vandaar mijn keuze. Puur persoonlijk trouwens hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Tot nu toe ben ik tevreden over de klantvriendelijkheid en de afhandeling bij laptops4u. Het belangrijkste moet natuurlijk nog komen, de aflevering van de laptop. Zodra ik de laptop binnen heb, zal ik mijn ervaringen in de shop survey zetten. Ik had ook even in de ervaringen bij De Laptopper gekeken, maar zie daar toch ook zeker positief commentaar staan, even de laatste periode van voor het failissement buiten beschouwing gelaten. Het verhaal van het failissement is juist wel een reden voor mij geweest om bij Laptops4U te bestellen. Je kan er daar voor kiezen het apparaat af te halen of onder rembours te laten bezorgen. Vooruit betalen zie ik echt niet zitten. Bij betaling onder rembours of bij afhalen loop je denk ik vrijwel geen risico bij een eventueel failissement, temeer omdat verdere garantieafhandeling normaal gesproken toch bij ASUS ligt.
Wil je service en dienstverlening na aankoop, is denk ik een web winkel toch al niet de beste keuze, welke je ook neemt. Dan kun je beter iets meer betalen en het apparaat bij een winkel (in de buurt) kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door dvdhoek op 18-07-2005 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta dus op het punt om de A6Va-Q016H aan te schaffen vraag me alleen af of hij nu zo'n spiegel (super glanzend) scherm heeft, die ook de sony notebooks hebben. Dit omdat het scherm gespecificeerd wordt met "glare". Een gelukkige eigenaar die dit kan ophelderen?

Overigens die op 4200 hd met 2 fat32 partities klinkt ook bizar, doet nogal ouderwets aan. Is ie in eerste instantie daarom zo goedkoop? Zijn er ook bedrijven die 'm met snellere en goedkoper hd aanbieden?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
FAT32 is meestal bij Windows XP Home edition....zowel op PC's als Laptops :)

Zo....weer een zorg minder.

Heb net de A6Va besteld bij 4Launch. Aanstaande donderdag krijgen ze er 120 stuks binnen. :D

[ Voor 48% gewijzigd door Pedr0 op 18-07-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan nog, wat maakt het uit?
De meesten gaan alsnog opnieuw partitioneren en formatteren.

4200 toeren is jammer, maar kun je upgraden. (zeker doen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ja...dat upgraden naar een 5200rpm kan ik altijd nog doen. Komt goed.....waarschijnlijk heb ik hem vrijdag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:44:
Ik sta dus op het punt om de A6Va-Q016H aan te schaffen vraag me alleen af of hij nu zo'n spiegel (super glanzend) scherm heeft, die ook de sony notebooks hebben. Dit omdat het scherm gespecificeerd wordt met "glare". Een gelukkige eigenaar die dit kan ophelderen?
Het is inderdaad een glanzend scherm en ik moet zeggen dat ik daar beter over te spreken ben als welke laptop ik hiervoor ook gezien heb!! Ik zit dit nu gewoon buiten te typen op m'n Asus en een flauw zonnetje doet daar niets aan af.
Het is een kwalitatief zeer goed beeld. Zwart was nog niet zo zwart als hierop. Alleen een beetje "vingerafdrukgevoelig" Maar who cares, ik sla toch altijd degene die denkt eraan te komen met zijn vettige vingertjes met een alluminium lineaal! >:)

Wat ik nog verteld heb is dat er 3 smaken windowsXP home meegelerd worden op recovery cd.
# Nederlands --> standaard geinstalleerd
# Engelstalig
# Franstalig (??)

Voor elk wat wils, als je tenminste bij Home editie wil blijven...
Ook zit Asus DVD erbij, een proggie voor video editting en uiteraard een ietwat gedateerde versie van Nero (OEM)
Uiteraard alles op CDtjes.

Nog meer vragen?? Wees snel, ik neem hem over 2 dagen mee op vakantie.

O'ja, bijna vergeten, de standaard Asus screensaver die erop staat!
Die is cool, zie je ineens jezelf door het beeld vliegen met behulp van die cam. Zet hem dan wel even op de accu, loopt het best dan vanwege energie besparende office/email stand.

Nou ja.. vond hem wel leuk... toch? Adrikodde? 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Aafke! :)
Nu twijfel ik toch weer om de asus met 1400x1050 resolutie te nemen... Ben niet zo'n fan van die spiegelende schermen, hoewel ik er nog geen werkervaring mee heb, erger ik me in winkels toch aan de enorme spiegeling. Maar misschien valt dat in de praktijk wel reuze mee.
Elk geval prettige vakantie :)

Vraag zijn er mensen die zo'n spiegelend scherm hebben er er op afgeknapt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Screensaver van Asus?? Oeps, toch nog wat gemist!

Had hem redelijk snel geformateerd, niet gezien dus! Kan hem nog wel even installeren, tenminste, ik neem aan dat hij op die driver cd staat.

Het scherm is inderdaad wel redelijk vingerdruk gevoelig.. Hoe haal je zoiets een beetje normaal weg? Ik heb geen verstand van dit soort schermpjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YW.

Weet je waar ik me zo aan erger met laptopschermen, dat al dat stof bij conventionele zo vast blijft zitten na verloop van tijd! Het lijkt vaak wel of het "ingebrand" is.
Dan ziet je schermpje er lekker uit..not!

Het is puur een gevoelskwestie ben ik bang.
Doe waar je je prettig bij voelt, ik ben ook zeker een fan van hoge resoluties, maar dit is nou een keer voldoende vind ik. Deze voldoet met zn 15.4inch en 1280x800 prima.

ffies het 1000dingendoekje erover af en toe.. HAHAHA

Ik denk dat ik hem maar eens mee moet nemen naar m'n werk.. wat zullen mijn directeuren er de pest inhebben daarna })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Pedr0 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:42:
[...]

Wat bedoel je hiermee?

Mensen, hoe zit het trouwens met de garantie als ik Laptops4u b.v. een HDD 5400rpm laat plaatsen. Wat zegt ASUS hiervan als ik hem ooit moet opsturen?

Waar ik een beetje mee zit is dat je zometeen met Windows 'Longhorn' min. een Pentium M 750 moet hebben om het een beetje fatsoenlijk te laten draaien.
van dat laatste geloof ik geen drol. En denk je echt dat die 100mhz zoveel verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me sterk dat hier de toekomstige 'Longhorn' niet op zou draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:21:
Nu twijfel ik toch weer om de asus met 1400x1050 resolutie te nemen... Ben niet zo'n fan van die spiegelende schermen, hoewel ik er nog geen werkervaring mee heb, erger ik me in winkels toch aan de enorme spiegeling. Maar misschien valt dat in de praktijk wel reuze mee.

Vraag zijn er mensen die zo'n spiegelend scherm hebben er er op afgeknapt zijn?
Ja eigenlijk ik ook, nu dacht ik de M6Va dus als uitwijkmogelijkheid te hebben... heeft die zo'n felblauwe aan/uitknop midden boven je toetsenbord.... ik weet het, ben een mierenneuker.... en de ultieme laptop bestaat dan ook nog niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 09:04
Na veel wikken en wegen ga ik (hoogstwaarschijnlijk) over tot de aankoop van de Asus A6Va. Ik was eerst zeer geinteresseerd in de Acer Aspire 1692 maar na alle slechte berichten te hebben gelezen over Acer komt er geen Acer bij me in huis! Dan maar een beetje meer geld uitgeven voor meer kwaliteit.
Nu wilde ik deze laptop graag gaan bestellen bij www.laptops4u.nl met de volgende specs:

A6Va Barebone (BTO)
- Garantie 2 jaar pick up & return garantie
- Pixelgarantie Géén Pixelgarantie
- Verzekering Géén laptopverzekering
- Installatie Géén installatie
- Draagtas Gratis Asus Draagtas
- Invoerapparatuur Gratis optische muis
- Processor Pentium M 740
- Harde schijf 80Gb 5400RPM
- Geheugen 1024MB DDR2 (2 x 512)
- Optical 8 speed DVD+/-RW Dual Layer
- Besturingssysteem Géén besturingssysteem
- Draadloos netwerk Intel 2200BG (54mbps; 2.4Ghz)

Sub-Totaal: € 1.336,64

Ik vind dit mooi scherp geprijsd ed. maar hoe is de betrouwbaarheid van deze webwinkel?
Ik stel deze vraag omdat dit allemaal ex-medewerkers zijn van de laptopper...
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.