De nieuwe ASUS A6-serie: asus a6700/a6726 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 9.145 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die nog een keuze willen maken tussen de M6V(a) en de A6V(a), de M6va is een oud(er) model die er binnenkort uitgaat. Dat is ook de reden dat hij 'relatief' goedkoop is.

Verder zitten er op zich weinig verschillen in, M6v heeft een snellere schijf maar ik stop er toch een 7200 toeren in. Ook heeft hij een 15,1" scherm, daar kun je voor kiezen maar het is dan niet echt een multimedia laptop meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:53

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:08:
Voor de mensen die nog een keuze willen maken tussen de M6V(a) en de A6V(a), de M6va is een oud(er) model die er binnenkort uitgaat. Dat is ook de reden dat hij 'relatief' goedkoop is.

Verder zitten er op zich weinig verschillen in, M6v heeft een snellere schijf maar ik stop er toch een 7200 toeren in. Ook heeft hij een 15,1" scherm, daar kun je voor kiezen maar het is dan niet echt een multimedia laptop meer.
De M6Va met X700 is in mijn ogen erg nieuw, omdat hij pas net te koop is, lijkt me sterk dat hij er snel uit gaat, en er zit toch nog wel wat meer verschil tussen de A6 en M6V (behuizing en scherm bijv)

En alsof die 0,3" wat uitmaken of het een multimedia notebook is :?

[ Voor 8% gewijzigd door Pubbert op 19-07-2005 13:40 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen widescreen, denk dat hij daar op doelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 19:02
Kan FongWan of iemand anders niet een nieuw topic aanmaken voor de 'Ervaringen'. Het lijkt mij dat er genoeg mensen zijn en komen met deze nieuwe laptop. (A6x serie)
Dus net zoiets als de volgende twee topics:

[Ervaringen] Asus V6 serie (Sonoma Centrino)
[Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R

_/-\o_

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topic zit bijna aan de 500 posts, dus als we allemaal snel doorposten :P

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Pedr0 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:01:
Kan FongWan of iemand anders niet een nieuw topic aanmaken voor de 'Ervaringen'. Het lijkt mij dat er genoeg mensen zijn en komen met deze nieuwe laptop. (A6x serie)
Dus net zoiets als de volgende twee topics:

[Ervaringen] Asus V6 serie (Sonoma Centrino)
[Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R

_/-\o_
LOL :) Ik heb het idee dat ik de Asus ervaringen topics toegeschoven krijg :P ;) Vind ik op zich niet erg hoor. Doe het graag als er animo is.

Ik zal wel een opzetje maken op basis van de M6 & V6 topics, dan zal ik wel deel 2 openen als dit topic de 500 voorbij gaat. Of als iemand anders zich geroepen voelt maakt mij ook niet uit verder.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik wil het anders ook wel doen als het teveel moeite is, en als ik jou layout mag gebruiken :P

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Ben al bezig met updaten van de template voor deeltje 2.
Is niet teveel moeite, zoals ik al zei, doe het graag bij voldoende animo. Dan blijf ik ook een beetje op de hoogte van wat Asus allemaal op de notebook markt aan het doen is. Is wel zo handig als we weer eens een nieuwe notebook bbg gaan maken ergens aan het eind van het jaar.

Maar bedankt voor het aanbod. :) Mocht ik het toch te druk krijgen dan laat ik het je wel weten.

Ok en nu weer on-topic over dit nieuw model, want zo halen we de 500 wel erg snel en makkelijk. :P

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Bedankt FongWan :9

Tja...ik hoop hem aanstaande vrijdag te krijgen. Ik heb er voor gekozen niet meteen een 5400rpm schijf in te zetten. Als ik hem heb zal ik ook wat extra HQ foto's maken..........

Mensen, ik heb helemala geen ervaring met wat betreft de software die meegeleverd wordt. o.a. Asus Probe, AsusGear of zoiets.....

Kunnen jullie mij vertellen wat nu echt handig is en verstandig om te installeren? Ik ga hem zometeen toch formateren en wil er dan geen troep erop hebben!!!

[ Voor 50% gewijzigd door Pedr0 op 19-07-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

no problem, en een review is ook leuk natuurlijk met wat benchmark cijfertjes zoals SiSoft Sandra, 3dMark01, 03 en 05.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Nou : als ik em op tijd heb dan ondergaat hij gelijk z'n vuurdoop op Campzone...
Daarom had ik em graag eerder willen hebben.
Ik heb nu al voor de zoveelste keer alle reviews gelezen over de Mobility Radeon X700 en ik hoop dat hij dus aan m'n verwachtingen voldoet.
Ik heb overigens ook al een 7K60 7200 rpm in bestelling staan omdat ik toch vrees dat de snelheid op een 4200 rpm schijf toch teveel gevaar loopt.
Bottlenecks heb je op alle systemen ... Maar je kan het overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Talon schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:12:
Nou : als ik em op tijd heb dan ondergaat hij gelijk z'n vuurdoop op Campzone...
Ik heb nu al voor de zoveelste keer alle reviews gelezen over de Mobility Radeon X700 en ik hoop dat hij dus aan m'n verwachtingen voldoet.
Ik heb overigens ook al een 7K60 7200 rpm in bestelling staan omdat ik toch vrees dat de snelheid op een 4200 rpm schijf toch teveel gevaar loopt.
Edit: foutje |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Talon schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:12:
Wanneer verwacht je de schijf? Bij Azerty kan het namelijk nog wel even duren :-(

Ps ook de Hitachi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:38:
[...]

De M6Va met X700 is in mijn ogen erg nieuw, omdat hij pas net te koop is, lijkt me sterk dat hij er snel uit gaat, en er zit toch nog wel wat meer verschil tussen de A6 en M6V (behuizing en scherm bijv)

En alsof die 0,3" wat uitmaken of het een multimedia notebook is :?
Je hebt gelijk, ik bedoelde de M67(va) die gaat er wel uit, die heeft ook nog een Radeon 9700 pro. Maar de specs zijn bijna hetzelfde als de A6Va alleen die is veel duurder, vandaar dat ik gemailt het naar de leverancier en zodoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorneV237
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07-2021
a6va review (auf deutsch ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FongWan schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:11:
no problem, en een review is ook leuk natuurlijk met wat benchmark cijfertjes zoals SiSoft Sandra, 3dMark01, 03 en 05.
dit zijn de benchmarks van een standaard a6va

2003 --> 5673
2005 --> 2257

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Ik zie de benchmarks cijfers inderdaad:
http://www.notebookjournal.de/tests/inspection/45
Maar extra cijfers kunnen nooit kwaad lijkt mij.

En hele mooie foto's
http://www.notebookjournal.de/tests/gallery/45

Alleen jammer dat mijn Duits zo slecht is dat ik de helft niet echt snap. Heb de pro's en con's even bekeken. Blijkbaar heeft ie ook problemen met de fan die vaak aanstaat? Ten minste als mijn Duits goed genoeg is. De behuizing is dus een pluspunt in ieder geval. Ik zie ook dat media compatibiliteit een probleem is maar dat dual layer ondersteuning goed is? Beetje tegenstrijdig lijkt mij. Anyway als iemand zich geroepen voelt voor een vertaling, graag.

Pro's:
stabiles und hochwertiges Kunstoffgehäuse
strapazierfähige Gehäusematerialien
hochwertige und sehr angenehme Tastatur
Touchpad über Zusatztaste an-/abschaltbar
Zusatztasten zur Multimediasteuerung
hohe Grundhelligkeit, satte Farbbrillanz und neutrale Farbwiedergabe des LCDs
geringe seitliche Blickwinkelabhängigkeit des LCDs
DVD-Brenner mit Unterstützung für DL-Medien
geringe Oberflächenerwärmung der Gehäuseoberschale
leiser Lüfter
Bluetooth

Con's:
mit rund 3 Kilogramm recht schwer
Touchpad läßt sich durchdrücken
keine Taste zum An-/Abschalten des Wireless LAN
inhomogene Grundausleuchtung des LCDs
stark spiegelndes Display
Festplatte mit 4.200 U/min bremst die übrigen Komponenten
mittelmäßige bis schlechte Medienkompatibilität des DVD-Brenner
Lüfter schaltet nie ab
kein skalierbare Lüfter-/Energiesteuerung im Netzbetrieb
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:55:
[...]

dit zijn de benchmarks van een standaard a6va

2003 --> 5673
2005 --> 2257
De cijfers zien er goed uit, een verdubbeling ten opzichte van de M9700 64MB in 2003 en grofweg drievoudige in 2005. Ik zat op 2600 in 2003 en rond de 700 in 2005.

[ Voor 12% gewijzigd door FongWan op 19-07-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

quote ipv edit 8)7

[ Voor 94% gewijzigd door FongWan op 19-07-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Die plaatjes bij die review zien er inderdaad goed uit. En ik snap nu ook waarom een zaak als Laptops4U verschillende modellen kan aanbieden met andere CPU's. Deze is namelijk via de achterkant toegankelijk. Het voordeel voor 'ons' later kan zijn dat als de garantie verlopen is je zelf de CPU kunt upgraden indien je dat wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 09:14
wat ik uit dat overzichtje opmaak FongWang, is dat de ventilator gewoon helemaal niet afslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via altavista vertaald:

Pro's:
sturdy and high-quality art off housing
strainable encasing materials
high-quality and very pleasant keyboard
Touchpad over auxiliary key on/disconnectible
auxiliary keys to the Multimediasteuerung
high background brightness, full color brilliance and neutral color reproduction of the LCDs
small lateral point of view dependence of the LCDs
DVD burner with support for DL media
small surface heating of the housing overhead panel of quiet exhausts
Bluetooth

Con's:
with approximately 3 kilogram quite heavily
Touchpad cannot be pushed through
a key for the to/switching of the Wireless LAN off
inhomogenous basic illuminating of the LCDs
strongly reflecting display
non removable disk with 4.200 U/min brakes the remaining components
moderate to bad medium compatibility DVD burners
exhausts switches never off
no scalable exhaust/energy control in the line operation

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:34:
Wat ik er uit kann halen:

Middelmatig/slechte ondersteuning verschillende media DVD Brander.
Klein knopje om WiFi aan/uit te zetten
Sterk spiegelend display
Je moet bedoelen: kein, oftewel geen toets om WiFi aan/uit te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:39:
[...]

Je moet bedoelen: kein, oftewel geen toets om WiFi aan/uit te zetten :)
Heb het inmiddels gecorrigeerd via altavista :) Eeerlijk gezegd vind ik dat geen minpunt, als je dat niet gebruikt zet je hem toch in HW Profiel uit :?

En over de HD, die is toch wel gebruiker vervangbaar :? Was even in de waar door de term non-removable :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorneV237
FongWan schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:05:
Ik zie ook dat media compatibiliteit een probleem is maar dat dual layer ondersteuning goed is? Beetje tegenstrijdig lijkt mij. Anyway als iemand zich geroepen voelt voor een vertaling, graag.
Voor zover ik begrijp uit de review waren er problemen met het kunnen teruglezen van gebrande dvds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Die voordelen overtreffen de nadeeltjes big-time!
Aaah ik kan mijn Wifi niet uitzetten met een druk op de knop :/ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
nou dat zegt toch iets positiefs als dát het negatieve commentaar is. Ik vind het wel goed dat hij het neer zet. In ieder geval een volledige review.

Ik kan niet wachten op mn laptop. Morgen komt ie bij 4launch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik had nog een vraag over deze laptop, is deze op schoot te gebruiken zonder brandwonden op te lopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Wat bedoelen ze hiermee?
non removable disk with 4.200 U/min brakes the remaining components

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Dat een 4200rpm schijf de bottleneck is van het geheel ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Nokko schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:09:
Ik had nog een vraag over deze laptop, is deze op schoot te gebruiken zonder brandwonden op te lopen? :+
Het schijnt van wel.
Maar wacht maar.. In de winter ben je ehm dankbaar!
Stressen kreng! ik heb het koud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Haha, mooi zo.

Als ik hem nu kon kopen werd het deze, maar moet nog ff wachten. :) (Ja ben al vroeg aan het orienteren). :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeX schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:02:
Die voordelen overtreffen de nadeeltjes big-time!
Aaah ik kan mijn Wifi niet uitzetten met een druk op de knop :/ !
kan wel volgens mij
de FN knop indruken samen met F2

dan zet die als het goed is bluetooth en wiresless uit

daar was een driver voor geinstaleert...heb hem nu niet meer eropstaan dus kan ik niet nachecken
maar kan me herinnneren dat ik op die toestcombi drukte toen kwam er in de linker bovenhoek van de scherm te staan dat wifi werdt er uitgezet met bluetooth erbij

oke ik kon niet wachten heb de driver ervan geinstaleerd die heel mooi op de asus driver cd staat:P
na de instalatie fftjes op FN en F2 gedrukt en me wirreslees lan was weg :D

oke je er niet 1 knop voor indrukken je moet er 2 indrukken :D:P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo fongwan zal de vertaling eens proberen. neem me niet kwalijk voor technisch slechte vertaalde kreten
Pro's:= voors/pluspunten
stabiles und hochwertiges Kunstoffgehäuse= stabiel van hoogwaardig gemaakt kusntof behuizing
strapazierfähige Gehäusematerialien= ijzersterk behuizingsmateriaal
hochwertige und sehr angenehme Tastatur= hoogwaardig en aangenaam toetsenbord
Touchpad über Zusatztaste an-/abschaltbar= touchpad aan uit schakelbaar met aparte knop
Zusatztasten zur Multimediasteuerung= extra bedieningsknoppen voor multimedia besturing (audio??)
hohe Grundhelligkeit, satte Farbbrillanz und neutrale Farbwiedergabe des LCDs= grote(hoge) basisinstelling helderheid, diepe kleuren(foto) veel kleurschakeringen??,neutrale kleurweergave van het lcd scherm
geringe seitliche Blickwinkelabhängigkeit des LCDs= goede zidjelingse inkijkhoek (horizontaal)
DVD-Brenner mit Unterstützung für DL-Medien= dual layer schijfjes (media) odnersteuning
geringe Oberflächenerwärmung der Gehäuseoberschale= weing warmtedoorstraling aan bovenkant laptop
leiser Lüfter= GEEN luidruchtige fan (voeding of processor of grafische kaart? is dan altijd mijn vraag geweest) (heb nl in duitse reviews van v6 gelezen dat er snerpend hoog geluid uit de laptop komt waarbij het vermoeden bestaat dat het van de grafische kaart komt)
Bluetooth= blauwe tand?

Con's: tegen/minpunten
mit rund 3 Kilogramm recht schwer = erg zwaar is 3 kg
Touchpad läßt sich durchdrücken = touchpad is indrukbaar (vervormbaar)
keine Taste zum An-/Abschalten des Wireless LAN = geen aparte knop voor wireless uitschakelen
inhomogene Grundausleuchtung des LCDs = niet homogene basis belichting ??? (bv hoeken donkerder dan in het midden??)
stark spiegelndes Display = erg spiegelende display
Festplatte mit 4.200 U/min bremst die übrigen Komponenten = hadrdidsc 4200 tpm is bottleneck voor overige komponenten
mittelmäßige bis schlechte Medienkompatibilität des DVD-Brenner = slikt niet alle merken schijfjes?? dvd's cd
Lüfter schaltet nie ab = fan (welke zie eerder) slaat niet af. geeft niet aan welk toerental standaard draait
kein skalierbare Lüfter-/Energiesteuerung im Netzbetrieb = bij aan het net hangen geen instelbare fan of energie verbruik skalier =(schaal)
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

hey bertje20, bush & anderen,
tnx voor de vertalingen, is mijn duits toch niet zo slecht want sommige dingen haalde ik er ook al uit.

Maar goed, het is dus een mooie notebook van wat ik zie, en goedkoper dan de M6Ne die ik heb. Ach ja, ik ben zelf zeer tevreden met mijn M6Ne. Heb hem al nu 1 jaar goed kunnen gebruiken. Maar als ik op dit moment een had moeten kopen was het de A6 geworden omdat deze een tv-out heeft en de V6 jammer genoeg niet. Plus de x700 128MB op de A6 vs. X600 met 128MB Hypermemory op de V6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Mensen....welke 5400rpm HDD adviseren jullie mij? Rond 80GB is genoeg.......en dan met name welk merk? Heb namelijk helemaal geen ervaring met laptop HDD's. Alvaste bedankt!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Van de minpunten vind ik de slechte media compatibiliteit jammer, beetje kwaliteit brander had de prijs niet echt opgedreven denk ik. Ik hoop dat wel duidelijk is welke media het wel goed doen. Heb net een stapel met MID Taiyo Yuden +R 8x gekocht, hoop toch wel dat die goed te branden zijn. Hoor graag straks de ervaringen.
Heb even gezocht en in de eerder genoemde Duitse review staat dat de brander een TS-L532A van Toshiba-Samsung is.
Op Laptops4U zie ik nu trouwens ook de A6VC verschijnen, iets mindere hardware, volgens mij zelfde uiterlijk en iets goedkoper.

[ Voor 12% gewijzigd door dvdhoek op 19-07-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Pedr0 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 21:53:
Mensen....welke 5400rpm HDD adviseren jullie mij? Rond 80GB is genoeg.......en dan met name welk merk? Heb namelijk helemaal geen ervaring met laptop HDD's. Alvaste bedankt!! :D
euhh ik zou even op t.net kijken want ik meen me te herinneren dat er laatst een review was van laptop hardeschijven. of een nieuwspost ...

Hitatchi of Seagate zou ik naar kijken maar ik heb mij nooit echt verdiept in de 5400rpm schijven. Heb zelf een 7200rpm van Hitatchi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

dvdhoek schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 22:01:
Van de minpunten vind ik de slechte media compatibiliteit jammer, beetje kwaliteit brander had de prijs niet echt opgedreven denk ik. Ik hoop dat wel duidelijk is welke media het wel goed doen. Heb net een stapel met MID Taiyo Yuden +R 8x gekocht, hoop toch wel dat die goed te branden zijn. Hoor graag straks de ervaringen.
Op Laptops4U zie ik nu trouwens ook de A6VC verschijnen, iets mindere hardware, volgens mij zelfde uiterlijk en iets goedkoper.
Dat soort info omtrent media compatibiliteit kan ook in de startpost van deel 2 komen, samen met de brandsoftware die gebruikt is en de model & firmware van de brander.

En om alvast een indicatie te geven wat er in de startpost van deel 2 gaat komen:

Net zoals de M6 serie is de A6 serie in verschillende smaken te verkrijgen, namelijk de volgende: A6L, A6Vc, A6Va, A6V, A6K, A6U, A6G & A6Ne. In totaal zijn er dus 8 smaken, om te zien wat de grootste verschillen zijn heb ik deze in een tabel verwerkt. Zie hieronder:

Model:A6VcA6VaA6VA6K
CPU:Pentium-M, Dothan, 533MHzPentium-M, Dothan, 533MHzPentium-M, Dothan, 533MHzAMD Turion of Sempron Mobile
Chipset:Intel 915 PMIntel 915 PMIntel 915 PMSIS 756 + SIS 964L
Graphics:NVidia® GeForce™ 6200 with TurboCache™ supporting 256MB/512MB TurboCache™ MemoryATI Mobility™ Radeon™ X700, 128MB VRAMATI Mobility™ Radeon™ X700, 64MB VRAMNVidia® GeForce™ 6200 with TurboCache™ supporting 128MB
RAM:DDR2 533MHz SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GBDDR2 533MHz SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GBDDR2 533MHz SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GBDDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GB
Display:15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280*800) / WSXGA+ (1680*1050)15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280*800) / WSXGA+ (1680*1050)15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280*800) / WSXGA+ (1680*1050)15.1" SXGA+ & 15.4" WXGA/ WXGA+ Color Shine LCD Technology
Optical Drive:DVD-ROM: 8X DVD-ROM drive
DVD COMBO: 8X/ 24X24X24X (max.)
DVD-Dual: DVD-R/RW 4x/2x, DVD+R/RW 4x/2.4x
DVD-ROM: 8X DVD-ROM drive
DVD-ROM: 8X DVD-ROM drive
DVD/COMBO
CD-R/RW:24X/24X, CD-ROM:24X, DVD-ROM:8X
DVD-Dual
DVD-R/RW: 4X/2X or 8X/4X DVD+R/RW: 4X/2.4X or 8X/4X, CD-R/RW: 16X/10X or 24X/10X, DVD-ROM:8X, CD-ROM: 24X
Model:A6LA6UA6GA6Ne
CPU:Pentium-M, Dothan, 400MHzAMD Turion of Sempron MobilePentium-M, Dothan, 400MHzPentium-M, Dothan, 400MHz
Chipset:Intel 855GMSIS M760GX+964LIntel 855PMIntel 855GM
Graphics:Embedded Intel® 855GME VGAEmbedded SIS M760GX
SIS Mirage TM 2 Graphics Embedded
ATI Mobility™ Radeon™ 9700, 64MB VRAM Embedded Intel® 855GME VGA
RAM:DDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 1GB DDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GBDDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 1GBDDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 1GB
Display:15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280x800)15.1" XGA & 15.4" WXGA+15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280x800)15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280x800)
Optical Drive:CD-ROM: 24X, DVD-ROM 8X
DVD/COMBO
DVD-Dual
DVD-R/RW:8X/4X DVD+R/RW: 8X/4X, CD-R/RW: 24X/10X, DVD-ROM:8X, CD-ROM: 24X
DVD-ROM
CD-ROM: 24X, DVD-ROM 8X
DVD/COMBO
DVD-Dual
DVD-R/RW: 4X/2X or 8X/4X DVD+R/RW: 4X/2.4X or 8X/4X, CD-R/RW: 16X/10X or 24X/10X, DVD-ROM:8X, CD-ROM: 24X

DVD-ROM
DVD/COMBO
DVD-Dual

DVD/COMBO
DVD-Dual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Laptops4u heeft namelijk nu wel een heel erg lekker aanbieding:

A6Va-Superaanbieding 1
  • Intel Pentium M 740 (Dothan 1.73Ghz; 2Mb L2 Cache; 533Mhz FSB)
  • 80Gb harddisk 5400RPM
  • 1024Mb DDR2 (2 x 512) (Uit te breiden naar 2 x 1024)
  • 8* DVD+/-RW Dual Layer
  • ATI Mobility Radeon X700 128Mb VGA
  • 15.4" WXGA TFT (1280 x 800) Glare
  • Windows XP Home NL
  • Internal W-LAN 54Mbps
  • 2 years pick-up & return (max. 3 years onsite)
  • Gratis Draagtas, Logitech V500 Notebook Optical Mouse (Zilver)
€ 1.375,00

[ Voor 13% gewijzigd door Pedr0 op 19-07-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
lol....nu zag ik ook dit staan :r

Alleen bij afname van minimaal 3 stuks!

Komt allemaal goed............... _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Pedr0 op 19-07-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Alleen bij afname van minimaal 3 stuks!

Ga je er nu drie nemen? ;)

EDIT: Te laat...

[ Voor 12% gewijzigd door Frietsaus op 19-07-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Mss kunnen we een soort mini-inkoopactie doen? Telkens per 3...

edit:

Eigenlijk is de laptop 5 euro duurder, dus met de muis (42.95) doe je nog 47.95 euro voordeel. Als je niet geïntresseerd bent in de muis, helemaal geen interessante aanbieding dus...

[ Voor 62% gewijzigd door Frigolamptje op 19-07-2005 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fongwan
waarom zou je dan voor deze kiezen en niet voor de M6Va?? (jouw verbeterd model?)
m6 schijnt beter scherm te hebben en xppro?
heb nog nooit iets gelezen ovre mgoelijk ander type moederbord?
heb trouwens nog geen a6va aanbieding gezien met 15.1 en xppro
alleen de Q016H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:04
marteltor schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:06:

Ik kan niet wachten op mn laptop. Morgen komt ie bij 4launch aan.
Is er bij jou al iets veranderd aan de status? Mij is ook verteld dat ik hem deze week kon verwachten, maar aan de status is niets meer veranderd sinds ik een bevestiging van betaling heb gekregen.
Hoop dat ik hem vandaag of morgen toch binnen krijg, kan haast niet meer wachten. :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorneV237
Melniek schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:43:
[...]

Is er bij jou al iets veranderd aan de status? Mij is ook verteld dat ik hem deze week kon verwachten, maar aan de status is niets meer veranderd sinds ik een bevestiging van betaling heb gekregen.
Hoop dat ik hem vandaag of morgen toch binnen krijg, kan haast niet meer wachten. :x
Zelfde situatie hier, maar 'k heb ze afgelopen middag nog wat gevraagd per mail, en in het antwoord stond dat ze 'deze week' binnenkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Melniek schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:43:
[...]

nee er is niks meer veranderd, staat nog steeds op grijs.
Maar ik lees net dit op hun site:
Asus A6VA-Q016H direct leverbaar | 17-07-2005 17:24 | Bron: 4Launch
We krijgen morgen weer een flinke partij binnen. Voldoende om alle backorders uit te leveren en nog meer orders aan te nemen. Aarzel dus niet en bestel vandaag nog de notebook met de beste prijs/kwaliteitverhouding.

Laatst gewijzigd op: 19-07-2005 17:32
Ziet er zeer goed uit 8) (weer genoeg spam voor 4launch, haha, dus ff minpuntje noemen: hij is sinds ik besteld heb 10 euro duurder geworden (gelukkig niet doorgerekend) :P)

bij de tpg site staat: 24-uurs-service: TPG Post levert pakketzendingen de eerste werkdag na de dag van aanbieding van het pakket af.
Ik kom donderdag het huis niet uit :P

[ Voor 15% gewijzigd door marteltor op 20-07-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
:+ Ik verwacht hem ook morgen of vrijdag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:31:
fongwan
waarom zou je dan voor deze kiezen en niet voor de M6Va?? (jouw verbeterd model?)
m6 schijnt beter scherm te hebben en xppro?
heb nog nooit iets gelezen ovre mgoelijk ander type moederbord?
heb trouwens nog geen a6va aanbieding gezien met 15.1 en xppro
alleen de Q016H
Als ik heel snel kijk is het verschil (bij laptops4u en dan de barebones van de M6Va en A6Va) alleen het scherm. M6 heeft 15.1 SXGA+ en de A6 heeft 15,4 WXGA. Dat prijsverschil is 200 euro meer voor de M6. Tja, als de A6 ook in 15.1 SXGA+ verkrijgbaar is zal het prijsverschil er denk ik niet zijn. Na 1 jaar gewerkt te hebben zou ik zo weer voor een SXGA+ scherm gaan.

Qua OS, ik heb zelf WinXP Pro dus om het OS zou ik het niet doen. Is een persoonlijke keuze.

M6 heeft Colorshine scherm en de A6 een Glare scherm. Ik weet niet wat het verschil precies is maar denk niet dat ze elkaar heel erg ontlopen in kwaliteit.

Eigenlijk heeft het meer met het uiterlijk te maken dan waarop de keuze is gebaseerd. Op de foto's vind ik de A6 net iets mooier. Maar dat wilt niet zeggen dat ik niet tevreden ben met mijn M6Ne, in tegendeel. Ben er zeer blij mee. Kan alles ermee en de M6Ne is echt een all-round desktop vervanger voor mij.

Tja, beide modellen zijn een zeer goede keuze, als je voor breedbeeld wilt gaan is op dit moment de A6Va, wil je voor een SXGA+ scherm dan zit je op dit moment toch aan de M6Va.

De keuze is een persoonlijke.

Over moederbord, die zal als je naar de M6Va en de A6Va kijkt dezelfde onderdelen hebben, alleen de indeling is anders aangezien de interface poorten op andere plaatsen zitten.

edit:
hmmm spreek mezelf een beetje tegen als het teruglees. Ik zou eerlijk gezegd niet echt weten wat ik zou doen. Als de V6 in SXGA+ zou komen denk ik dat ik de keuze zou baseren op look & feel van de modellen. Zou ze toch eerst even in het echt gezien willen hebben. Maar qua specs & prijs ontlopen ze elkaar bijna niet. Het is denk ik een design issue. Ben ik blij dat ik vorig jaar een notebook heb gehaald. :+ ;)

[ Voor 12% gewijzigd door FongWan op 20-07-2005 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 10-09 16:20

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Volgens een mailtje van laptops4u komt de (nieuwe?) M6 ook pas begin augustus met een 915 mobo en een 2915 wireless chip. Daar ga ik maar een op wachten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

niet zozeer nieuwe M6 maar een nieuw model in de serie, de M6Va

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Vanmiddag heb ik ehm :Y)

Helaas niet al te veel tijd om te testen, maar dat gebeurt over het weekend zeker weten. Ik heb alleen echt geen geduld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon

Talon

Booooom !

Heeft iemand overigens een Axio Urban in zijn bezit ?
Link : http://www.unbeatable.co.uk/CatalogueItem_24043.html
Is een Apple rugzak, maar zeker een mooi ding waar ik graag mijn A6va in zou willen passen. Maar ik ben nogal benieuwd naar de binnenmaten van dat ding.
Als iemand die kan vinden ? Dan ga ik de maten van de A6va ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
DeX schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:48:
Vanmiddag heb ik ehm :Y)

Helaas niet al te veel tijd om te testen, maar dat gebeurt over het weekend zeker weten. Ik heb alleen echt geen geduld :).
Waar had je hem besteld? 4Launch zou ze vandaag en anders morgen binnen krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
De status van mijn bestelling bij 4Launchstaat inmiddels op groen (op voorraad), hij is alleen nog niet verzonden. Hoop dat dat vandaag nog lukt, dan heb ik hem morgen op mijn bureau liggen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

SayWhatAgain! schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:17:
Volgens een mailtje van laptops4u komt de (nieuwe?) M6 ook pas begin augustus met een 915 mobo en een 2915 wireless chip. Daar ga ik maar een op wachten dan :)
Ik ook :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds in betselling bij pcsnel :) Als het goed is kan ik hem morgen ophalen :Y Heb Half-Life 2 net binnen van play, dus kan meteen benchmarken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Hmmm, bij 4Launch staat de levertijd nu ineens op 6 tot 10 werkdagen? :?

Mijn status was vanmorgen Neutraal en nu Grijs volgens mij..... :'( Zometeen eens ff bellen...........

[Edit]
Ze hebben maar 10 stuks binnen gekregen....weer een week wachten dus :'( Beetje jammer maar het is niet anders.........
[Edit]

[ Voor 33% gewijzigd door Pedr0 op 20-07-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Pedr0 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:06:
Hmmm, bij 4Launch staat de levertijd nu ineens op 6 tot 10 werkdagen? :?

Mijn status was vanmorgen Neutraal en nu Grijs volgens mij..... :'( Zometeen eens ff bellen...........

[Edit]
Ze hebben maar 10 stuks binnen gekregen....weer een week wachten dus :'( Beetje jammer maar het is niet anders.........
[Edit]
die van mij was eerst steeds grijs, en nu nog steeds neutraal (zeg maar geel).
Ik hoopte dat ze hem vandaag zouden versturen zodat ik hem morgen, 1 dag voor mn vakantie, nog even kon testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Zouden ze echt kijken naar de volgende van binnenkomst (qua bestelling), of maken ook verschil tussen vooraf betalen en onder rebours?

Het is misschien logisch dat mensen die al betaald hebben, voor gaan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik heb vooruit betaald, maar ik krijg hem (nog) niet denk ik. De status ging van kleur neutraal naar kleur grijs. Aan de ene kant snap ik het bericht dan ook niet dat ze er genoeg kunnen leveren naast de backorder, dus dat is dan wel jammer dat we blij gemaakt zijn met een dooie mus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ok...dat bevestigd dus dat ze daar niet naar kijken. Deze meneer vertelde mij dat het pas weer volgende woendag wordt dat ze weer binnenkomen. :|

[ Voor 6% gewijzigd door Pedr0 op 20-07-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik had dit rond de 17e ook geloof ik. Toen was ie grijs, neutraal en toen weer in bestelling. Toen heb gebeld en bleek dat ik nog niet aan de beurt was. Dit keer wel denk ik.

edit: ik heb net gebeld.
Deze meneer vertelde mij dat er vandaag geen a6va's zijn binnengekomen en dat de levertijd op 6-10 dagen staat :? Ik heb zelfs de 10e besteld, dus die 6 tot 10 dagen zijn nu wel om. Erg apart...

[ Voor 40% gewijzigd door marteltor op 20-07-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Ik heb ehm!

:Y) :Y)

Hij is echt uber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Dat is wel erg vreemd want er zijn wel degelijk A6Va's binnengekomen, 10 stuks om precies te zijn.
DeX schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:59:
Ik heb ehm!

Hij is echt uber!
Maak me gek!! :'(

[ Voor 49% gewijzigd door Pedr0 op 20-07-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik heb afgelopen maandag besteld. Ook geinformeerd bij Azerty en daar mailden ze me (keurig) terug dat ze daar pas de 28ste kunnen leveren. Het zou niet netjes zijn van 4Launch als ze iets beloven wat niet waargemaakt kan worden t.o.v. 'vroege' bestellers. Ik heb wel geduld want mij is geen concrete leverdatum beloofd, maar voor iemand die langer wacht kan ik me voorstellen dat het wel tot teleurstellingen kan leiden :)

Ik quote nog even de eerder genoemde informatie die gisteren (en vandaag ook nog) op de site staat:

Asus A6VA-Q016H direct leverbaar | 17-07-2005 17:24 | Bron: 4Launch
We krijgen morgen weer een flinke partij binnen. Voldoende om alle backorders uit te leveren en nog meer orders aan te nemen. Aarzel dus niet en bestel vandaag nog de notebook met de beste prijs/kwaliteitverhouding.

Laatst gewijzigd op: 19-07-2005 17:32 8)7 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door objectief2 op 20-07-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
objectief2 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:01:
Ik heb afgelopen maandag besteld. Ook geinformeerd bij Azerty en daar mailden ze me (keurig) terug dat ze daar pas de 28ste kunnen leveren. Het zou niet netjes zijn van 4Launch als ze iets beloven wat niet waargemaakt kan worden t.o.v. 'vroege' bestellers. Ik heb wel geduld want mij is geen concrete leverdatum beloofd, maar voor iemand die langer wacht kan ik me voorstellen dat het wel tot teleurstellingen kan leiden :)
Voor mij geld hetzelfde...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
DeX schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:59:
Ik heb ehm!

Hij is echt uber!
ggg, waar heb je hem dan gekocht?

Als ze wel zijn binnengekomen en ik krijg hem nu niet dan vind ik het behoorlijk *naar*. Natuurlijk moet iedereen op zn beurt wachten, maar als mij meermalen belooft is dat ik de 20ste aan de beurt ben...
Ik ben benieuwd :P Nu dan maar weer over de laptop zelf? ;)

ja dat met die quote had ik ook gezien, raar dat die man nu verklaard dat er geen zijn binnen gekomen :?

[ Voor 11% gewijzigd door marteltor op 20-07-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ja precies......laten we 4Launch even achterwegen. Die zijn volgende woensdag weer aan de beurt :9

Je moet natuurlijk ook begrijpen dat ze bij 4Launch helemaal gek worden van al de telefoontje etc. Komt ie vandaag?........Wanneer heb ik hem?........Wat is de levertijd?..............En is ie eral?

Nou...laat maar komen die specs. en marks DeX _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door Pedr0 op 20-07-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

marteltor schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:05:
[...]

ggg, waar heb je hem dan gekocht?

Als ze wel zijn binnengekomen en ik krijg hem nu niet dan vind ik het behoorlijk *naar*. Natuurlijk moet iedereen op zn beurt wachten, maar als mij meermalen belooft is dat ik de 20ste aan de beurt ben...
Ik ben benieuwd :P Nu dan maar weer over de laptop zelf? ;)

ja dat met die quote had ik ook gezien, raar dat die man nu verklaard dat er geen zijn binnen gekomen :?
Via de leverancier van mijn werk. Inkoopsprijs dus (don't ask :z ).
Even aangezet om de pixels te checken: :Y)
Vanavond na werk: Format C: /Y
Pedr0 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:07:
Ja precies......laten we 4Launch even achterwegen. Die zijn volgende woensdag weer aan de beurt :9

Je moet natuurlijk ook begrijpen dat ze bij 4Launch helemaal gek worden van al de telefoontje etc. Komt ie vandaag?........Wanneer heb ik hem?........Wat is de levertijd?..............En is ie eral?

Nou...laat maar komen die specs. en marks DeX _/-\o_
Dat duurt nog wel even. Drukke week.. Snak naar het weekeind lekker in de tuin te GoTten en WoWen enzo O-)

[ Voor 31% gewijzigd door DeX op 20-07-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 09:04
Is er iemand die al ervaring heeft met laptops4u?? Ik wil deze laptop daar graag bestellen alleen mijn vader is altijd bang om verneukt te worden met bestellingen op internet. En aangezien je bij rembours je bestelling pas mag controleren na betaling vind hij dat ook niet helemaal veilig!
Daar komt ook nog bij dat laptops4u nog meer net bestaat... Ik vertrouw het allemaal wel maarja, ik hoef em niet te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Tije schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:26:
Is er iemand die al ervaring heeft met laptops4u?? Ik wil deze laptop daar graag bestellen alleen mijn vader is altijd bang om verneukt te worden met bestellingen op internet. En aangezien je bij rembours je bestelling pas mag controleren na betaling vind hij dat ook niet helemaal veilig!
Daar komt ook nog bij dat laptops4u nog meer net bestaat... Ik vertrouw het allemaal wel maarja, ik hoef em niet te betalen...
vind het nog steeds omgekeerder wereld dat je niet je verzending mag checken voordat je betaald. 1200 ,- voor een paar dakpannen is wel aan de prijzige kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Maar jij hebt verder ook geen enkele ervaring met dit bedrijf of misschien enig idee of het te vertrouwen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fongwan thanks.
wordt toch een m6 denk ik.
ga 2 wkn op vakantie mischien wodt de a6 in de tussen tijd nog uitgebreid.

ps na alle leveringstermijn verhaaltjes : 4 launch is off voor mij. met al deze loze beloftes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

laptop4u bestaat uit voormalige medewerkers van de-laptopper die hadden een zeer goede service totdat een paar maanden voordat ze failliet gingen.

Dus ik denk wel dat dat goed zal komen, maar tja ze zijn maar net begonnen.

btw ik heb mijn Asus M6Ne vorig jaar bij de-laptopper gehaald en had zeer goede ervaringen met hun. Dus als de dezelfde service kunnen leveren als ze bij de-laptopper hebben gedaan dan zit het wel goed.

Het blijft koffie dik kijken. Maar het feit dat ze als enigste webwinkel toch weer barebone custumization aanbieden geeft wel aan dat ze een goede start willen maken.

Er zijn hier al een paar mensen die bij hun besteld hebben dus wacht even naar hun ervaringen en de ervaringen die in de shopsurvey zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Nou ik heb even met mijn vader zijn bedrijfsaccount op de KVK site het bedrijfsprofiel van laptops4u bekeken, ze staan allemaal netjes ingeschreven etc. Maar volgens het bedrijfsprofiel hebben ze 0 werknemers terwijl er op de website van hun steeds wordt gesproken dat het allemaal ex-werknemerS zijn van de laptopper, vind ik al apart... En om nu al zomaar zo´n duur apparaat te bestellen bij een bedrijf die pas op 25-04-2005 is opgericht en volgens mij nog niets geleverd heeft....
Ook is dit bedrijf volgens de KVK een BV.io, in oprichting dus nog...

Maar dit zegt natuurlijk nog niet alles!!! Laat dat duidelijk zijn, het zijn gewoon kleine dingen die mij net opvielen..!!!!

[ Voor 12% gewijzigd door Tije op 20-07-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vegeet niet dat winkels afhankelijk zijn van leveranciers en die weer van fabrikanten. Deze informatie moet je dus nooit al te serieus nemen bij nieuwe gewilde producten, zou me niets verbazen als mijn exemplaar morgen bij pcsnel (wat ze mij via mail vertelden) nog niet klaarligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

@Tije
als je kan wachten op de ervaringen met laptops4u zou ik dat gewoon doen. Ik snap ook wel dat het dingen zijn waar je op let als je zo een groot bedrag gaat uitgeven op inet. Had ik ook toen ik mijn M6Ne bij de-laptopper bestelde. Dat heb ik eigenlijk gedaan op basis van ervaringen die in het M6 topic vermeld waren en de shopsurvey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Ja ik denk dat ik dat ook ga doen... Afwachten lijkt me het beste, het is een bedrag wat je niet zomaar uitgeeft dus ik wil wel zeker weten dat ik geen +1200 euro uitgeef aan 4 bakstenen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
"UPDATE: We hebben minder stuks van deze notebook binnen gekregen dan we hadden verwacht. Deze zijn allemaal al verkocht. Volgende week woensdag krijgen we weer een partij binnen."
bron: 4launch
netjes dat ze het even melden.

Persoonlijk zou ik niet voor die 10 of 20 euro bij een zaak bestellen waar nog geen ervaringen mee zijn :P (en dan bedoel ik dus laptops4u)

[ Voor 33% gewijzigd door marteltor op 20-07-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
maar bij laptop4u kan je barebones bestellen! en dat is iets wat ik van plan was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor
waarom staat er dan op de site dat er 120 komen, en nog extra bestellingen direct geleverd kunnen worden.

als je je eigen leverancier neit kunt vertrouwen, dan ......
wat verwacht je dan van een prospect? (is toekomstige klant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ik wil graag 512mb extra geheugen bestellen bij mijn A6Va (die ondertussen al besteld is). Maar welke moet ik dan hebben? Staan er zoveel op de website.....(4Launch)

Kan iemand me hiermee helpen?? ThX! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Pedr0 op 20-07-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

niet echt tijd om te kijken voor je maar in ieder geval
DDR2 en als het kan meteen 533MHz aangezien dat het max. is wat je CPU en chipset aankan.

BTW, je kan dual channel draaien met de 915 chipset, misschien wel handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:31:
marteltor
waarom staat er dan op de site dat er 120 komen, en nog extra bestellingen direct geleverd kunnen worden.

als je je eigen leverancier neit kunt vertrouwen, dan ......
wat verwacht je dan van een prospect? (is toekomstige klant)
ja dat weet ik ook niet, ik werk niet bij 4launch hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Pedr0 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:15:
Ik wil graag 512mb extra geheugen bestellen bij mijn A6Va (die ondertussen al besteld is). Maar welke moet ik dan hebben? Staan er zoveel op de website.....(4Launch)

Kan iemand me hiermee helpen?? ThX! ;)
4Launch verkoopt geen enkele SODIMM, ik heb erover gemaild. Kijk maar eens bij Informatique naar Kingston DDR2-533 geheugen (in 512 en 1GB, prijzen resp. 61 en 119 dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
4Launch verkoopt geen enkele SODIMM, ik heb erover gemaild. Kijk maar eens bij Informatique naar Kingston DDR2-533 geheugen (in 512 en 1GB, prijzen resp. 61 en 119 dacht ik)
Bedankt....ik wil er namelijk wel 1024mb van maken! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbeste1
  • Laatst online: 03-03-2024
Hallo, hier even een vraag over een router, ik heb er vanmiddag een gekocht. Een Asus WL 500G
Wlan . Ik krijg dit apparaat echter niet aan de praat. Ik heb hem goed aangesloten maar mijn internet verbinding komt dan niet tot stand.Ik wacht ook nog steeds op de uitlevering van mijn A6Va besteld bij 4 launch. Hoe kan ik deze router aan de praat krijgen? De handleiding is volledig in het engels of frans , chinees of italiaans. Ik begrijp er echt niks van. Dus zat niks anders op dan hem weer af te koppelen en de oude verbinding weer op te bouwen.
Wie is hier beter in thuis dan ik?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik heb zo het vermoeden dat je voor je router problemen in het verkeerde topic bent terecht gekomen ;)
wellicht staat het in deze faq: FAQ - Network Troubleshooting
Anders moet je hier zijn: Network Troubleshooting

(enigzins) ontopic: 120 laptops verwachten en er 10 krijgen...klinkt als 'bestel bij ons wij hebben ze!' 'oh nee, toch niet, maar nu heb je al besteld...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

jdbeste1 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 21:14:
Hallo, hier even een vraag over een router, ik heb er vanmiddag een gekocht. Een Asus WL 500G
Wlan . Ik krijg dit apparaat echter niet aan de praat. Ik heb hem goed aangesloten maar mijn internet verbinding komt dan niet tot stand.Ik wacht ook nog steeds op de uitlevering van mijn A6Va besteld bij 4 launch. Hoe kan ik deze router aan de praat krijgen? De handleiding is volledig in het engels of frans , chinees of italiaans. Ik begrijp er echt niks van. Dus zat niks anders op dan hem weer af te koppelen en de oude verbinding weer op te bouwen.
Wie is hier beter in thuis dan ik?
Kom je in het menu? Zo ja, welke firmware heb je? Zorg dat je naar de laatste firmware update, daarna reboot en nog eens handmatig de reset knop indrukt totdat je wan lampje gaat knipperen. Dan kan je alles opnieuw instellen. Dus de setup draaien van wat voor inet verbinding je hebt en dergelijke. Daarna zou ik meteen je wireless beveiligen met wep128 of wpa en SSID uitzetten.

Voor meer info zie Antiloop z'n bekende forum, veelal bekend als het chupa forum maar nu verhuisd vanwege copyright geouwehoer met chupa.

http://wl500g.info/

Ik heb namelijk ook de wl500g en bij mij werkt ie gewoon ideaal. Zit met smart te wachten op de opvolger, de wl-700g. Zie topic Het grote *Asus WL-700g topic *
Of het hierboven genoemde chupa forum. Want de specs doen mij echt watertanden.

edit:
De engelse manual moet je toch wel door kunnen komen toch? Gewoon rustig lezen en als je er niet uitkomt kan je altijd nog op het forum posten.

edit 2:
Misschien een stomme vraag maar moet je je mac adres doorgeven aan je provider? Bij welke provider zit je eigenlijk? Want bij Demon moet je het mac adres doorgeven van wat je rechtstreeks achter je modem hebt hangen. Hoe zit je setup eruit?

modem ---> wl-500g ---> de rest van je pc's

of anders?

[ Voor 15% gewijzigd door FongWan op 20-07-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

eerste reacties:
Werkt heerlijk! Heb nu nog maar ff 30minuten erachter gezeten en met mijn zus zitten cammen :+)

Afijn even wat opmerkingen. Vrijdag komt er zeker een format. 55 Processen na de boot vind ik toch iets aan de hoge kant. De touchpad aan de bovenkant drukt iets in. Beetje als een muisklik. Alsik er op tik hoor je echt een tikje. beetje los of er zit in ieder geval wat speling tussen.

De speakers doen het O.K. Niets meer dan dat. Er komt een geluid uit. Meer niet.

Ik moet nu gaan want mijn batterij is leeg. Exres leeg laten lopen voor een full-charge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Peter,

Als het nog lang blijft duren dan kunnen we het geld natuurlijk altijd terugstorten.

Met vriendelijke groet,
Michiel Kok
PCSNEL.NL BV

>> Nee joh... bijna alle bedrijven hebben problemen met het leveren van deze laptop.
>> Daar komt nog eens bij, dat als ik hem opnieuw ergens anders bestel ongetwijfeld
>> weer onderaan het lijstje kom te staan, en ik weer opnieuw moet beginnen met zeuren
>> ;-)

>> Dit houd ik nog wel een weekje bij jou vol...!

>> Met vriendelijke groet,
>> Peter Dorn

PCSnel verwacht hem nou de 26e....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Tije schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:26:
Voor de mensen die het nog niet durven te vertrouwen, je kan ook zonder kosten op afspraak de laptop afhalen, nou dat lijkt me risicoloos. Ik heb het zelf ook overwogen, maar vind laten bezorgen toch makkelijker vanwege de afstand. Zodra de 'bakstenen' door de koerier zijn afgeleverd, laat ik het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:16:
Beste Peter,

Als het nog lang blijft duren dan kunnen we het geld natuurlijk altijd terugstorten.

Met vriendelijke groet,
Michiel Kok
PCSNEL.NL BV

>> Nee joh... bijna alle bedrijven hebben problemen met het leveren van deze laptop.
>> Daar komt nog eens bij, dat als ik hem opnieuw ergens anders bestel ongetwijfeld
>> weer onderaan het lijstje kom te staan, en ik weer opnieuw moet beginnen met zeuren
>> ;-)

>> Dit houd ik nog wel een weekje bij jou vol...!

>> Met vriendelijke groet,
>> Peter Dorn

PCSnel verwacht hem nou de 26e....
Shit, nog 5 dagen extra wachten :'( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Ik was een van de gelukkigen wiens laptop wel bij de zending zat (bij 4Launch dus), had hem overigens de 9de al besteld, dus nog netjes binnen de gegeven levertijd.
Vandaag verzonden, mag hem morgen toch wel verwachten denk ik.

Mochten er bakstenen bij zitten, dan laat ik het wel even weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 10-09 16:20

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Lijkt me slecht voor je reputatie, bakstenen verzenden. Heb je wel meteen wat om door hun ruit te gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon

Talon

Booooom !

Cool : PCSnel heeft m'n laptop in huis...
Zaterdag ophalen.
Ik bleek de eerste geweest die de A6Va had besteld, maar door omstandigheden is hij pas op de tweede inkoop uitgeleverd. Ach... ik krijg em tenminste.
En ik moet zeggen dat ik de moeite die PCsnel nam om het allemaal uit te zoeken zeker kan waarderen.
Nou mijn geld nog ff op ee rijtje zetten zodat ik daar niet met een lege bankrekening kom aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer heb je hem besteld als ik vragen mag? Ik op de 13e en moet nog even wachten zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

500+ posts dus tijd voor deel 2:

[rml][ Ervaringen] Asus A6 serie deel 2[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen we nu ophouden over die bakstenen? doe gewoon wat je zelf goeddunkt en vul een topic met relevante zaken, en niet zo'n ongeduldig geneuzel als zal ik wel of niet bestellen, lijkt me niet iets waar we van elkaar kunnen leren. Of zeur ik nu zelf mischien teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zie Fongwan. :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.