De nieuwe ASUS A6-serie: asus a6700/a6726 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 9.095 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:17

Pubbert

random gestoord

Januszjes schreef op zondag 10 juli 2005 @ 21:03:
Morgen eens rondbellen welke shop hem het snelst kan leveren en dan heb ik hem ook.
Dit ga ik morgen ook doen, zou je je resultaten hier kunne posten of mij laten weten? Dan doe ik dat ook :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:00
Yep....ik ben ook benieuwd....wil hem ook bestellen. Ga ook eens rond informeren! :P

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 11:49

janklp

FortyTwo Capital

Zercom kon niets garanderen, dat kon nog een tijd duren.

Salland Automatisering is sowieso AF TE RADEN want zij geven maar 12 maand garantie in plaats van 2 jaar. Pas hier dus goed op!

Nu azerty bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

Januszjes schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:43:
Zercom kon niets garanderen, dat kon nog een tijd duren.

Salland Automatisering is sowieso AF TE RADEN want zij geven maar 12 maand garantie in plaats van 2 jaar. Pas hier dus goed op!

Nu azerty bellen
Vrij normaal toch? 12 maanden garantie. Je hebt zo ie zo al 2 jaar ASUS fabrieksgarantie. Dat je na het eerste jaar zelf contact moet op nemen met Asus is niet zo'n ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

DeX schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:05:
[...]

Vrij normaal toch? 12 maanden garantie. Je hebt zo ie zo al 2 jaar ASUS fabrieksgarantie. Dat je na het eerste jaar zelf contact moet op nemen met Asus is niet zo'n ramp.
Is waar, maar toch doe ik het liever via de dealer.

Heb de asus net via Azerty besteld die hem binnen 2 weken konden leveren. Prima service die ze hadden en erg vriendelijk. Wie weet trouwens een goedkope manier om van een normale speedtouch router een draadloos accespoint te maken zonder een nieuwe router te kopen? Dus met een zendertje aankoppelen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Januszjes schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:10:
[...]

Heb de asus net via Azerty besteld die hem binnen 2 weken konden leveren. Prima service die ze hadden en erg vriendelijk. Wie weet trouwens een goedkope manier om van een normale speedtouch router een draadloos accespoint te maken zonder een nieuwe router te kopen? Dus met een zendertje aankoppelen oid?
Is je Speedtouch USB? Dan zul je wel een ADSL/Router/Accepoint combinatie moeten nemen. Als het een ethernetmodem is hoef je alleen een Router/Accespoint aan te schaffen. Scheelt weer in prijs.

Zonder router kun je het ook doen, maar dan moet je een PC hebben staan die de internetverbinding deelt (routeerd), en daaraan een accespoint koppelen. Maar denk dat je niet veel extra kwijt bent voor een Router/accespoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

DeX schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:13:
[...]

Is je Speedtouch USB? Dan zul je wel een ADSL/Router/Accepoint combinatie moeten nemen. Als het een ethernetmodem is hoef je alleen een Router/Accespoint aan te schaffen. Scheelt weer in prijs.

Zonder router kun je het ook doen, maar dan moet je een PC hebben staan die de internetverbinding deelt (routeerd), en daaraan een accespoint koppelen. Maar denk dat je niet veel extra kwijt bent voor een Router/accespoint.
Ik heb al wel een router voor normale adsl. Dus geen isdn adsl ofzo. Het gaat om de speedtouch 500 ofzo. Prima apparaat verder dus zonde om wat anders te kopen.

Azerty heb ik hier ook over gesproken maar zij konden me vertellen dat van zo'n router een accespoint maken geen goed idee was. Het zou de stabiliteit en de snelheid zeker niet ten goede komen. Maar hier zijn er dus andere ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146915

Melniek schreef op maandag 11 juli 2005 @ 00:38:
Woei!! :P

De bijgeleverde Win XP is dat een OEM versie of een recovery cd, en krijg je er een aparte driver cd bij?

Edit: En hoe zijn de partities ingedeeld btw?
jah het is zon recovery cd ....(had ik liever niet gehad maarjah )

de partities zijn ingedeel op c:/ 43.6 gig
d:/ 29.0 gig

zit dus nog verboren stukkie voor de recovery

dit ding maakt dus absoluut geen herrie '
als je gewoon aan het werk bent hoor je helemaal niets
zelf niet als je een zwaar spel aan het spelen bent zo als Half life 2

het enigste wat je soms hoort is de cd-rom ....als die een cd afdraait ...
maar dat is dan ook echt nog fluisterstil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ik ben eigenlijk eerder benieuwd naar de drivers? Staan die ook op de Recovery CD?

Windows XP Pro gaat er bij mij toch op...dus heb alleen de drivers nodig. Het is makelijk als je die apart hebt anders moet je ze weer gaan downloaden vanaf de ASUS site.

Hoe zit het met de Pixel-Garantie die je van Webwinkels krijgt? b.v. PCSnel?

[ Voor 14% gewijzigd door Pedr0 op 11-07-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148510

Kan iemand misschien ook een foto maken van de tas + muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Shaolin, zou je eens een foto van de onderkant kunnen maken en dan kunnen aangeven waar hij het warmste word? Ik ben namelijk zelf een soort "docking station" (maar dan zonder de connectors, dus gewoon zodat ik de laptop op mijn bureau kan zetten naast mijn TFT en zo het scherm van de laptop op fatsoenlijke hoogte naast mijn TFT kan zetten, hiervoor moet ik weten waar ik de luchtinlaat in het dockingstation moet maken. (min of meer zo'n idee

[ Voor 12% gewijzigd door Pubbert op 11-07-2005 13:01 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116146

Ik ben ook van plan een nieuwe laptop aan te schaffen echter zit nog wat te twijfelen tussen 2 types. Namelijk de Asus:
A6Va (http://tinyurl.com/adfcq)
M6Va (http://tinyurl.com/8hf8s)

de verschillen hiertussen zijn miniem (de A6Va) heeft betere videokaart en een geintegreerde camera. De M6Va is zo'n 400 euro duurder echter wat is het verschil?

Overigens zie ik dat je bij http://www.laptops4u.nl van dezelfde service gebruik kunt maken om onderdelen te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:20
Januszjes schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:10:
[...]

jij doet het liever via de dealer?!
waar slaat dat nu op? :D Asus komt hem zelfs thuis bij je ophalen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dat zo? Volgens mij gewoon 2 jaar garantie op onderdelen en 1 jaar op batterij. Als er iets kapot is moet je het zelf opsturen dacht ik hoor.. het is geen on site toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76749

2 jaar Pick up & Return service

De naam zegt het al....

Ze halen het op en brengen het terug (Ik wist het al, maar PCsnel heeft mij dit onlangs ook aan de telefoon bevestigd)

De shop waar je hem koopt (bij mij PCsnel dus) heeft er niks meer mee te maken zodra de koop rond is en je de laptop thuis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Dat is echt een goede zaak zeg. Dat had ik nooit verwacht maar leuk dat het erbij zit. Kan niet wachten totdat Azerty hem aflevert. Er staat nog steeds binnen 2 weken op de site. Gelukkig ga ik woensdag een weekje op vakantie, dan duurt het wachten niet zo lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Nou, na lang wikken en wegen denk ik dat ik ook maar ga voor deze :) Ik lees gewoon teveel slechte verhalen over Acer garantie, staat zelfs al als item op kassa.nl :X

Laat ik pcsnel alleen wel een 7200RPM schijf inbouwen, 4200RPM is wel traag. En er zit dus 1x512 in? En is dat makkelijk op te waarderen? Ik weet nog dat ik bij mijn M3700n gigantisch met moeten lopen klooien om dat geheugen op te waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaaf zeg, al die reacties!

Alles valt telkens mee, garantie, geheugen, bluetooth..

Alleen jammer dat er 'vertraging' bij de douane is, hierdoor moet ik gewoon een week langer wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:14
Anoniem: 50624 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 21:16:
Nou, na lang wikken en wegen denk ik dat ik ook maar ga voor deze :) Ik lees gewoon teveel slechte verhalen over Acer garantie, staat zelfs al als item op kassa.nl :X

Laat ik pcsnel alleen wel een 7200RPM schijf inbouwen, 4200RPM is wel traag. En er zit dus 1x512 in? En is dat makkelijk op te waarderen? Ik weet nog dat ik bij mijn M3700n gigantisch met moeten lopen klooien om dat geheugen op te waarderen.
Kijk even eerder in dit topic! Het is reuze-eenvoudig om de laptop om te draaien. Twee klepjes van de achterkant te schroeven. Geheugen bij te plaatsen en de schijf om te wisselen. Dit alles met behoud van garantie, behalve voor de 7200rpm-schijf zelf natuurlijk. Dat ligt niet aan Asus als die het lastig krijgt met de hogere temperaturen :)

Moraal van het verhaal: zelf upgraden is simpel en bespaart je geld :)

[ Voor 5% gewijzigd door objectief2 op 11-07-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
*kuch* ff schopje naar beneden, want volgens mij wordt er overheen gelezen....
Farmerwood schreef op maandag 11 juli 2005 @ 01:32:
Hoe zit het met de accu? Hoe lang kun je erop werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

objectief2 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 21:44:
[...]

Kijk even eerder in dit topic! Het is reuze-eenvoudig om de laptop om te draaien. Twee klepjes van de achterkant te schroeven. Geheugen bij te plaatsen en de schijf om te wisselen. Dit alles met behoud van garantie, behalve voor de 7200rpm-schijf zelf natuurlijk. Dat ligt niet aan Asus als die het lastig krijgt met de hogere temperaturen :)

Wat voor merk geheugen zit er in? En was het Dual-channel?

Edit: ik zie dat er 1 x 512 in zit, dan is het dus geen DUAL channel 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 116146 op 11-07-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

objectief2 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 21:44:
[...]

Ok, mooi :), hopen dat hij snel geleverd kan worden, maar ben bang van niet :P Zo'n 7200RPM schijf kost €79excl. extra bij pcsnel.nl, dat is wel goedkoper dan er zelf eentje kopen denk ik.

Wat ik mij afvraag, hoe ervaren de mensen met deze laptop de 4200RPM schijf? Voordeel is natuurlijk minder stroom/hitte/geluid. Maar 4200RPM is wel erg traag.

Ik wil ook spellen als BattleField 2 spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 11-07-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Misschien een domme vraag, maar hoe zit dat tegenwoordig met notebook geheugen? Kan er 1024 bij geplaatst worden, of moeten er modules van dezelfde grootte in? En hoe specifiek is geheugen voor een notebook en concreter waar haal ik het geschikte geheugen voor de A6VA? Ik wilde het bij 4Launch erbij bestellen maar die leveren het geheugen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
persoonlijk vind ik 95 euro om een harde schijf alleen om te ruilen erg duur! In de pricewatch staat de 7k60 voor 135 euro, dat is maar 40 euro duurde dan pcsnel, maar dan heb je wel 2 schijven! En die 100gb schijf kun je echt nog wel door verkopen voor meer dan 40 euro. Of je koopt een 2.5" usb 2.0 behuizing a 20 euro waar je die hd in doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145854

Anoniem: 50624 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:22:
[...]

Ok, mooi :), hopen dat hij snel geleverd kan worden, maar ben bang van niet :P Zo'n 7200RPM schijf kost €79excl. extra bij pcsnel.nl, dat is wel goedkoper dan er zelf eentje kopen denk ik.

Wat ik mij afvraag, hoe ervaren de mensen met deze laptop de 4200RPM schijf? Voordeel is natuurlijk minder stroom/hitte/geluid. Maar 4200RPM is wel erg traag.

Ik wil ook spellen als BattleField 2 spelen.
volgens mij kun je makkelijk met een 4200RPM schijf zware spellen spelen...heeft meer met intern geheugen en grafische kaart te maken lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Anoniem: 145854 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 00:12:
[...]

volgens mij kun je makkelijk met een 4200RPM schijf zware spellen spelen...heeft meer met intern geheugen en grafische kaart te maken lijkt me
Het installeren en Laden van een spel zal iets langer gaan duren, maar de prestaties zelf zullen niet te onder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeX schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 08:38:
[...]

Het installeren en Laden van een spel zal iets langer gaan duren, maar de prestaties zelf zullen niet te onder doen.
dan beter even wachten dan veel geld uitgeven voor beter harddisk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145854 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:00:
[...]

dan beter even wachten dan veel geld uitgeven voor beter harddisk toch?
Dat is mijn gedachte dan ook :P

Denk dat ik het dan maar laat bij 4200RPM, dat verschil bewaar ik voor aankoop van een externe HD, laptop gaat ook veel mee naar school genomen worden, dus een backup is altijd handig. Installeer ik daar de spellen wel op, heb ik toch niet op school nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik wacht ook even op de 7200rpm versies van de 80 of 100gb schijven (waar zouden ze blijven? in maart/februari al aangekondigd?!?)

Al zaken die hem binnen een week kunnen leveren?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik heb in december een 7200rpm Hitachi gekocht en als ik jou was ging ik niet wachten tot grotere versies uitkomen. 60 of 80gb scheelt nou ook weer niet zoveel in capaciteit, maar vast wel in prijs (relatief gezien). En de 7k60 is een goeie schijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Klopt, 7k60 is idd een leuke schijf

Maar ik heb nu in mijn desktop 680GB :x dus des te meer ruimte des te beter.

Een 100GB 7200rpm zal na de launch wel 150-170 euro kosten gok ik.

Als ik voor 80 euro ex btw (dus bijna 100 euro) een 80GB 4200rpm laat vervangen(!) door een 60GB 7200rpm, dan ga ik er dus 20GB op achteruit, en dat is op zo'n kleine schaal al erg veel vind ik, daarnaast kost een 7k60 nu 140 euro, en een 80gb 4200rpm nu nog 95 euro, dus misschien kun je ipv hem er door PCsnel erin te laten zetten beter zelf een 60GB bestellen en erin bouwen (peace of cake neem ik aan?) dan houd je nog eens een 80GB 4200rpm over, ala 95 euro (2de hands 70 euro zal wel moeten lukken??) Anders doe je hem in zo'n klein usb-cage ding.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148495

mensen ik heb een vraagje.

stel ik bestel deze laptop ook. bijv. bij 4 launch. heb ik dan ook die blueteuth??
en hoe zit dat met die pixels. als je 1 of 2 dooie pixels hebt dan geld dat niet voor de garantie, hier ben ik dus echt bang voor. je legt ff 1200 euries neer. en dan heb je 1 of 2 dooie pixels en kun je er niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Besteld :)

Ook nog 512MB DDR2 533 SODIMM van Corsair erbij, en 2 externe S-ATA HDD cages (heb nog 2x 200GB s-ata)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Anoniem: 148495 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:09:
mensen ik heb een vraagje.

stel ik bestel deze laptop ook. bijv. bij 4 launch. heb ik dan ook die blueteuth??
en hoe zit dat met die pixels. als je 1 of 2 dooie pixels hebt dan geld dat niet voor de garantie, hier ben ik dus echt bang voor. je legt ff 1200 euries neer. en dan heb je 1 of 2 dooie pixels en kun je er niets aan doen.
Dit is inderdaad ook iets waar ik bang voor ben. Maarja, onder Rembours laten komen en dan ff checken als hij wordt geleverd. Je kunt vrijsnel zien of er dode pixels inzitten. Zitten die erin, niet betalen!! :P

Anyway...dit is het document die Azerty naar mij gestuurd heeft m.b.t. de Pixelgarantie.

Pixelgarantie PDF

[ Voor 10% gewijzigd door Pedr0 op 12-07-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Bij de ene winkel staat er PC3200 (azerty) en bij een ander PC4300 (4launch)??

En je kan niet onder rembours checken. Betalen of niet betalen thats it.

[ Voor 33% gewijzigd door Ghanso op 12-07-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Pedr0 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:31:
[...]

Dit is inderdaad ook iets waar ik bang voor ben. Maarja, onder Rembours laten komen en dan ff checken als hij wordt geleverd. Je kunt vrijsnel zien of er dode pixels inzitten. Zitten die erin, niet batelen!! :P

Anyway...dit is het document die Azerty naar mij gestuurd heeft m.b.t. de Pixelgarantie.

Pixelgarantie PDF
Dat mag niet onder rembours kijken en dan betalen weet niet waar je dat vandaan haalt :? of je moet een postbode hebben die zijn werk niet goed doet.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Het was maar als grapje bedoeld hoor...ik weet ook wel dat dat niet kan. Dit is gewoon een van de weinige nadelen van Webwinkels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Toch twijfel ik....
Met de opkomst van Longhorn wil ik toch mischien een 64 bit platform kiezen. Is dit logisch of ben ik nou helemaal mal 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

DeX schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:39:
Toch twijfel ik....
Met de opkomst van Longhorn wil ik toch mischien een 64 bit platform kiezen. Is dit logisch of ben ik nou helemaal mal 7(8)7
Tja je kan het altijd wel uitstellen. Longhorn is er nu nog niet en ik koop voor nu een laptop. Echt goede 64 bit systemen zijn er toch nog niet voor laptops. Je kan het overwegen maar volgens mij is het zinloos om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik vermoed dat Longhorn pas over ruim een jaar uitkomt. En mijn motto is wie dan leeft, wie dan zorgt :)

Hier is trouwens nog een review van de grotere en duurdere broer van deze A6va, namelijk de Asus W2V. Briljant volgens de review. Misschien interessant voor de beginnende lezer:

http://www.tcmagazine.inf...tion=show&showarticle=165

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Gelijk hebben jullie ook. Kan natuurlijk altijd later een andere laptop nemen. Maar toch wil ik nu een laptop voor minimaal de komende vier jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
DeX schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:52:
Gelijk hebben jullie ook. Kan natuurlijk altijd later een andere laptop nemen. Maar toch wil ik nu een laptop voor minimaal de komende vier jaar.
Vier jaar is een hele tijd hoor. Ik ga voor 2 jaar denk ik. Als de garantie eraf is en Longhorn doorontwikkeld is kun je dan mooi een (energiezuinige) AMD64bit laptop kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Precies, ik denk niet dat deze laptop nog een serieuze kandidaat is voor Longhorn te draaien (draaien wel, maar er hele dag op werken/gamen? nee), zeker met de aanstormende dualcore CPU's, brandstofcellen, en idd ook de 64bits technologiën.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143512

Zit er ook slechts 1x 512 mb in de A6VA-Q016H van 4launch? en Bluetooth?

Omdat ik er 1024 Mb Ram in wil hebben een vraagje..

Wat is concreet het verschil tussen:

512MB DDR2 PC4300 @533 mhz &
512MB DDR2 PC4200 @533 mhz

De eerste is 20 euro duurder maar werken wel op dezelfde snelheid. Omdat de A6VA-Q016H de 4300 bevat is ook mijn vraag of er dan Pc4200 bijgeprikt kan worden. Ik vermoed haast van wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:28

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

In hoeverre kun je zo'n laptop aan laten passen? Kun je er een snellere cpu in laten zetten of een betere accu? Andere HD? Of is het gewoon dit type en that's it... O ja, krijg je er in alle gevallen XP bij, want eigenlijk hoef ik die niet. Ik ben aan het twijfelen tussen deze laptop en de Promedion SC400, die een 256MB X700 heeft. (zou t veel schelen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

SayWhatAgain! schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 22:37:
In hoeverre kun je zo'n laptop aan laten passen? Kun je er een snellere cpu in laten zetten of een betere accu? Andere HD? Of is het gewoon dit type en that's it... O ja, krijg je er in alle gevallen XP bij, want eigenlijk hoef ik die niet. Ik ben aan het twijfelen tussen deze laptop en de Promedion SC400, die een 256MB X700 heeft. (zou t veel schelen?)
Helaas zijn nog bijna alle Laptops gebundeld met XP home of Pro. Laptops uit duitsland en dergelijke hebben dit soms niet. 256 MB zal zeker niet veel schelen met een 128 MB versie.
Andere / Betere accu's zijn meestal nog wel te krijgen. Dat is vaak de reden waarom er soms "maar" 3 maanden garantie op een batterij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Vandaag ga ik ehm bestellen. Hopelijk is hij vrijdag binnen maar dat lijkt me niet. De muis zal ook snel vervangen worden door deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/7323.jpg

Ik weet niet precies wat de kwaliteit is van de bijgeleverde muis, maar ik neem al aan dat het een draadjes muis is die vast niet zo lekker werkt als een logitech. Alle drivers zijn al gedownload, aangezien er geen driver CD bij zit, en ik toch liever op een engelse XP draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die muis ziet er inderdaad niet verkeerd uit.

Nog een vraagje;
Als je deze laptop hebt, werkt een draadloze verbinding met de router dan direct, of heb ik nog een zender/ontvangertje nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je router WiFi (802.11b/g) heeft ingebouwd is het een kwestie van WiFi op je laptop aanzetten en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil wel eens weten wat voor kwaliteit die tas + muis is wat je erbij krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Anoniem: 76749 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:40:
Als je router WiFi (802.11b/g) heeft ingebouwd is het een kwestie van WiFi op je laptop aanzetten en gaan!
Alleen niet vergeten te beveiligen met WPA WEP en MAC acces enzo. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat was z'n vraag niet naar mijn idee ... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
DeX schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:05:
Vandaag ga ik ehm bestellen. Hopelijk is hij vrijdag binnen maar dat lijkt me niet. De muis zal ook snel vervangen worden door deze:
[afbeelding]

Ik weet niet precies wat de kwaliteit is van de bijgeleverde muis, maar ik neem al aan dat het een draadjes muis is die vast niet zo lekker werkt als een logitech. Alle drivers zijn al gedownload, aangezien er geen driver CD bij zit, en ik toch liever op een engelse XP draai.
Ik heb deze Logitech muis gehad. Totdat ik een keer de USB stick kapot stootte. Dat is dan ook het nadeel van deze muis. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij werkt een BT-muis hier ook op en dan zou ik liever zoiets nemen. Een uitstekend deel is een risico namelijk bij het vervoer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

objectief2 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:30:
[...]

Ik heb deze Logitech muis gehad. Totdat ik een keer de USB stick kapot stootte. Dat is dan ook het nadeel van deze muis. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij werkt een BT-muis hier ook op en dan zou ik liever zoiets nemen. Een uitstekend deel is een risico namelijk bij het vervoer >:)
Dat pennetje haal je er toch sowieso even af 8)7 of ben ik nu stom? Dat past toch ook niet lekker in je tas lijkt me? De stick erin laten ziten is ook vragen om moeilijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Januszjes schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:32:
[...]

Dat pennetje haal je er toch sowieso even af 8)7 of ben ik nu stom? Dat past toch ook niet lekker in je tas lijkt me? De stick erin laten ziten is ook vragen om moeilijkheden.
Die haal ik er zeker uit ja. Een BT muis gaat zo ie zo niet werken omdat er geen bluetooth in zit (toch :?) . Dan moet er ook zo'n stick in die af kan breken.

[ Voor 6% gewijzigd door DeX op 13-07-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeX schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:36:
[...]

Die haal ik er zeker uit ja. Een BT muis gaat zo ie zo niet werken omdat er geen bluetooth in zit (toch :?) . Dan moet er ook zo'n stick in die af kan breken.
bleutooth is aanwezig....shaolinwarrior heeft dit bevestigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Anoniem: 145854 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:38:
[...]

bleutooth is aanwezig....shaolinwarrior heeft dit bevestigd
Dan ga ik erg in de war raken. Namelijk:
Anoniem: 146915 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:42:
foutje gemaakt volgens mij zit er tog geen bluetooth in alleen maar zon progammatje ervoor

want wou het gaan gebruiken en stond er sluit het apparaat aan

dus sorry voor de verkeerde info

dit is dan echter het 1e minpuntje die ik opmerk bij de laptop

jah heb gewoon met de standaard drivers gedaan
EDIT:

oeps: wel dus:
ik had eerder in dit topic vermeld dat er waarschijnlijk to geen bluetooth inzat

maar die zit er dus wel in en is van het merk toshiba

dus de mensen die teleurgesteld hierover waren
kunnnen nu wer blij zijn :P
:Y)

NU nog een losse BT muis vinden..
Liefst van Logitech.

[ Voor 21% gewijzigd door DeX op 13-07-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Zoals met zoveel ongelukjes liet ik mijn laptop met daarin uitstekend de USB-stick ook niet bewust vallen. :) Zit er BT in dan wil er alleen maar mee zeggen dat je beter voor een BT-muis kunt gaan. Uitsluiten is beter dan beschadigen namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeX schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:43:
[...]

Alleen niet vergeten te beveiligen met WPA WEP en MAC acces enzo. :7
WAP, Mac Filtering en SSID Broadcast uitzetten is mijn advies, dan zit je wel veilig :) Vergeet WEP, zo lek als een mandje.

Overigens een aankooptip, gister bij MediaMarkt een US-Robotics setje gekocht (B/G Router + USB Stick) voor €70 :Y Heb hem pas een dag, maar werkt perfect, heb ik de desktop ook meteen draadloos gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

objectief2 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:45:
Zoals met zoveel ongelukjes liet ik mijn laptop met daarin uitstekend de USB-stick ook niet bewust vallen. :) Zit er BT in dan wil er alleen maar mee zeggen dat je beter voor een BT-muis kunt gaan. Uitsluiten is beter dan beschadigen namelijk ;)
Ben het met je eens! Maar ik kan nog geen logitech BT muisje vinden :(

Van microsoft wel: Afbeeldingslocatie: http://www.bestelict.nl/Pictures/highres/16513.jpg

De MX900 is niet echt bepaald "draagbaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
In het geval ik zou moeten kiezen tussen een BT-muis van Logitech en MS zou ik ook voor de MS-muis kiezen inderdaad. Die MX900 lijkt me meer gemaakt voor de desktoppc en niet voor notebooks. Dit omdat er een hub bij nodig is. Wat het natuurlijk minder geschikt maakt als mobiele muis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom geen draadje eraan? Die batterijen zijn zo snel op bij die draadloze muizen.

Over die WIFI, mooizo, ik wist niet dat dat ingebouwd was. Wij hebben zo'n SMC modem, dus mooi draadloos.

Trouwens, wij wonen op een boerderij, vrijwel geen mensen om ons heen, is het dan nodig om die modem goed te beveiligen? Zo'n ding heeft toch maar een bereik van iets van 10/100 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Anoniem: 148510 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:33:
Waarom geen draadje eraan? Die batterijen zijn zo snel op bij die draadloze muizen.

Over die WIFI, mooizo, ik wist niet dat dat ingebouwd was. Wij hebben zo'n SMC modem, dus mooi draadloos.

Trouwens, wij wonen op een boerderij, vrijwel geen mensen om ons heen, is het dan nodig om die modem goed te beveiligen? Zo'n ding heeft toch maar een bereik van iets van 10/100 meter?
Misschien niet noodzakelijk maar het is een kleine moeite toch? Iemand die toevallig in de buurt jullie signaal opvangt kan er toch maar mooi misbruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
Ik ga nu ff proberen om een andere stack te installeren. Dit wegens het ontbreken van het headset profiel van de huidige stack. Ik laat wel weten welke het beste is om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, nu eindelijk echt een beslissing genomen, het wordt deze :P Die van Paradigit heeft geen echte meerwaarde, en 1680*1050 lijkt me vrij kleine letters op te leveren op een 15.4" scherm, plus dat die geen Glanze scherm heeft :)

En deze van Crucial heb ik toch nodig? Jammer alleen van de verzendkosten :P

Ik haal hem dan bij pcsnel, kan ik hem ophalen en ze reageren echt supersnel op mail, plus dat ze een 7dagen pixelgarabtie geven voor €45, doen? Ik denk zelf van wel, heb slechte ervaringen met TFT schermen (4 gehad, 3 met pixeldefect :{)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 13-07-2005 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Anoniem: 50624 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:00:
Nou, nu eindelijk echt een beslissing genomen, het wordt deze :P Die van Paradigit heeft geen echte meerwaarde, en 1680*1050 lijkt me vrij kleine letters op te leveren op een 15.4" scherm, plus dat die geen Glanze scherm heeft :)

En deze van Crucial heb ik toch nodig? Jammer alleen van de verzendkosten :P

Ik haal hem dan bij pcsnel, kan ik hem ophalen en ze reageren echt supersnel op mail, plus dat ze een 7dagen pixelgarabtie geven voor €45, doen? Ik denk zelf van wel, heb slechte ervaringen met TFT schermen (4 gehad, 3 met pixeldefect :{)
Mooi zo! Waar heb je ehm besteld? Voor mij is de levering pas op de 19de. Maar daar valt niet aan te doen helaas. Geduld is een schone zaak en ondertussen kan ik gewoon lekker jullie reacties lezen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

DeX schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:03:
[...]

Mooi zo! Waar heb je ehm besteld? Voor mij is de levering pas op de 19de. Maar daar valt niet aan te doen helaas. Geduld is een schone zaak en ondertussen kan ik gewoon lekker jullie reacties lezen in dit topic.
Waar heb je hem besteld dan dat je hem de 19e krijgt? Ook bij Azerty toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeX schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:03:
[...]

Toch maar pcsnel, ik haal dit soort apperatuur liever op in een winkel :), dan maar wat meer betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Anoniem: 50624 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:14:
[...]

Toch maar pcsnel, ik haal dit soort apperatuur liever op in een winkel :), dan maar wat meer betalen :)
Dat is ook zo. Meestal kun je gelijk even checken of ie goed is. Als je een pakketje krijgt die niet goed blijkt heb je ook alweer veel papierwerk. Daarnaast is een winkel altijd wat persoonlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij (PCSnel) zit de levertijd voor alsnog op de 18e. Hopen dat het niet verder uitloopt want de dag dat ik hem bestelde zou hij de 6e binnen moeten zijn, en dat is het al lang en breed geweest dus ik ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

DeX schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:18:
[...]

Dat is ook zo. Meestal kun je gelijk even checken of ie goed is. Als je een pakketje krijgt die niet goed blijkt heb je ook alweer veel papierwerk. Daarnaast is een winkel altijd wat persoonlijker.
Waar heb je hem nu besteld dan? :)

Ben wel benieuwd waar de levertijd op de 19e zit.

Ik kan bijna niet wachten totdat ik hem binnen krijg, heb wel meteen even een us robotics router erbij besteld. Dus zodra die binnen is kan het feest beginnen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Bij 4launch komen er de 20ste weer binnen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Dat klopt ja....ik heb 4Launch ook gebeld net. De 20ste krijgen ze weer een lading binnen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Januszjes schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:59:
[...]

Waar heb je hem nu besteld dan? :)

Ben wel benieuwd waar de levertijd op de 19e zit.

Ik kan bijna niet wachten totdat ik hem binnen krijg, heb wel meteen even een us robotics router erbij besteld. Dus zodra die binnen is kan het feest beginnen!!
Ik werk in een PC zaak. Dus dat gaat natuurlijk via de levarancier zelf natuurlijk ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
Iemand al een poging gedaan om een andere stack te installeren? Ik kom niet verder helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
joepie, als ik mn centjes overboek komt ie direct naar me toe :) :)
Ik zal ook nog wel even een kleine review maken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
marteltor schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:42:
joepie, als ik mn centjes overboek komt ie direct naar me toe :) :)
Ik zal ook nog wel even een kleine review maken dan :)
Begrijp ik het goed dat ie dan bij jou direct uitgeleverd wordt na vooruitbetaling? Waar waar? >:) @ Marteltor....helaas dan voor je (en voor mij :'( )

[ Voor 8% gewijzigd door objectief2 op 13-07-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
mja ik had hem een aantal dagen geleden besteld bij 4launch.
Ik wordt nu net weer gebeld. Ze hadden een foutje gemaakt; ik krijg hem nog helemaal niet. Pas de 20ste... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja..foutje kan gebeuren. Ze zullen het wel druk hebben daarzo, met al deze positieve reacties ;-)

Ik heb 4launch net een verontwaardigd mailtje gestuurd, omdat ik schrok van "20 juli". Ze hebben me zonet terug gemaild dat er vandaag 10 laptops waren binnengekomen en dat de mijne daar ook tussen zit! Uiteraard mijn excuses terug gestuurd, ben nu weer tevreden.

Morgen of overmorgen dus een ervaring rijker.

Misschien is het slim voor sommige mensen om er direct twee te kopen? Er zijn nogal wat mensen die niet van wachten houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
wanneer had je hem dan besteld AdriKodde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er zit een logitech muis bij ..maar dat is zon kleine met een draadje eraan
(wel optisch natuurlijk)

ik vind hem persoonlijk te klein ..maar jah had tog nog een logitech multimedia liggen

de tas ...jah is gewoon een normale notebook tas waar asus opstaat
vind ik niet zo bijzonder

want mijn voorkeur gaat meer uit naar de crumpler of de nieuwe targus tassen
laat maar de tassen die noet zeggen
van he hier zit een notebook in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op 4 juli besteld.

Het is alsnog laat, maar dat kwam door vertraging bij de douane. (volgens 4launch, niet cynisch bedoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Laatst online: 14-05 07:58

Talon

Booooom !

Joh : ik had em op 16 Juni al besteld ...
Door omstandigheden helaas vertraagd ...
De mijne zou dus nu ook op de 19de aan moeten komen ...
Ach ... heb ik nog ff de tijd om het geld bij elkaar te rapen ...
En hij zal dan ruim op tijd zijn voor de volgende LAN party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Josha schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:28:
Iemand al een poging gedaan om een andere stack te installeren? Ik kom niet verder helaas.
waar kom je niet verder

bij dat gedeelde dat je hem moet aanzetten

als je daar niet verder komt moet je links onder bij het E tekentje linkermuisknop drukken
en bluetooth ON aan klikken en de instalatie gaat dan verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148495

Mensen zijn jullie er zeker van dat er standaard bluetooth op zit. en dan bedoel ik niet alleen de software ervoor. want heb net een mailtje gestuurd naar 4launch en de mailen mij terug dat het er NIET op zit.

miss wel even tijd voor opheldering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
Anoniem: 146915 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 16:40:
[...]

waar kom je niet verder

bij dat gedeelde dat je hem moet aanzetten

als je daar niet verder komt moet je links onder bij het E tekentje linkermuisknop drukken
en bluetooth ON aan klikken en de instalatie gaat dan verder
Heb jij die nieuwe stack van Toshiba dan?Ik heb die meerder malen geprobeerd met aan en uit zetten maar bleef steeds hangen nadat hij vroeg om de "stick" in en uit te doen.

@objectief

ik had gezien dat hij net leverbaar was bij Azerty, toen heb ik als een gek gebeld en een exemplaar voor mij vast laten liggen. Ik heb daar gewoon met de pinpas betaald :)[

[ Voor 53% gewijzigd door Josha872 op 13-07-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou vandaag maar besteld met extra jaar garantie bij Challengecomputers. Nou hopen dat hij er snel is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116146 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:46:
Nou vandaag maar besteld met extra jaar garantie bij Challengecomputers. Nou hopen dat hij er snel is :P
Wat kost dat extra jaar? En is dat later ook nog aan te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:49:
[...]

Wat kost dat extra jaar? En is dat later ook nog aan te vragen?
95 euro. Ik denk het niet. Lang niet alle winkels bieden het aan en het kan alleen bij de laptop worden gekocht. (volgens Asus site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Anoniem: 146915 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 15:26:
er zit een logitech muis bij ..maar dat is zon kleine met een draadje eraan
(wel optisch natuurlijk)

ik vind hem persoonlijk te klein ..maar jah had tog nog een logitech multimedia liggen

de tas ...jah is gewoon een normale notebook tas waar asus opstaat
vind ik niet zo bijzonder

want mijn voorkeur gaat meer uit naar de crumpler of de nieuwe targus tassen
laat maar de tassen die noet zeggen
van he hier zit een notebook in :P
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/3586.jpg
Deze toevallig?

Is op zich best een leuk muisje voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jah die jah
alleen andere kleuren

is wel grappig dingetje maar om er lang mee te werken vind ik niet zo fijn

maarjah gratis is mooi meegenomen tog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:28

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Valt er gemakkelijk zelf geheugen bij te plaatsen of moet je dat laten doen ivm met de garantie?
Ik kan namelijk wel zelf desktops in elkaar zetten, maar qua laptops ben ik n00b en ik zou er toch graag 512 MB bij plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Josha schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:28:
bij mij ging echt alles vanzelf had gewoon op de bluetooth manager in de linkerhoek gedrukt
enhet instaleren begon toen vroeg die of de bluetooth wou toevoegen
drukte ik dus met de rechtermuisknop op het E 'tje en zette bluetooth aan
en ging de instalatie verder hij

heb net nog paar fotos van mijn telefoon naar mijn laptop gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Anoniem: 148510 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 15:58:
Op 4 juli besteld.

Het is alsnog laat, maar dat kwam door vertraging bij de douane. (volgens 4launch, niet cynisch bedoeld)
en zit er op de versie van 4 launch ook bluetooth? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee. Ik snap niet waarom er verschil tussen zou zitten.
Maar als 4launch zegt dat er _geen_ BT op zit, dan zal het er wel niet op zitten..

Ik zie nou in hun shop dat hij weer een 10tje goedkoper is trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
De A6Va-Q016H is gewoon overal hetzelfde.....dus ook bij 4Launch zit er Blauwetant in!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, daar kom ik vanmiddag wel achter ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ik ga hem deze week ook bestellen....waarschijnlijk ook bij 4Launch...

Adri...zou jij nog een paar HQ pics kunnen maken als je ready bent vanavond ofzo? ThX 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry -> HQ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

High Quality