[Ervaringen] Asus V6 serie (Sonoma Centrino)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Spiller schreef op zondag 04 september 2005 @ 19:48:
Ik heb deze laptop inmiddels dik een week. Een aantal dingetjes irriteren mij echter, misschien hebben jullie een oplossing:
Als je het volume veranderd krijg je links boven zo'n pop-up geval, wat ook bij games ontop is. Weet iemand hoe je dit uit kunt zetten?
Ook de plaats van de linker control toets is niet zo best bedacht, ik zie liever de Fn toets rechts van de controltoets. Iemand daar een idee voor?
Ik heb trouwens de 8095P
Iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:55
Tja, dan zul je de ATK0100 drivers moeten verwijderen. Nadeel hiervan is dat een aantal van je knoppen op het keyboard waarschijnlijk niet goed werken, om over je buttons boven het keyboard maar te zwijgen. Je geluid zul je in ieder geval handmatig (via het volume-icoontje) moet wijzigen.
Persoonlijk denk ik dat het verstandig is je over deze ergernis heen te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laptops4u verkoopt nu een v6 met x700! http://www.laptops4u.nl/info/v6va-8006p.html

Had ik net bijna besloten dat ik voor de w3v ging, en dan komt de v6 met een x700. Ik vind de w3v nog steeds mooiier, en heeft ook wxga en is kleiner, maar heeft een x600... Damn nu weet ik het niet meer...

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:20:
laptops4u verkoopt nu een v6 met x700! http://www.laptops4u.nl/info/v6va-8006p.html

Had ik net bijna besloten dat ik voor de w3v ging, en dan komt de v6 met een x700. Ik vind de w3v nog steeds mooiier, en heeft ook wxga en is kleiner, maar heeft een x600... Damn nu weet ik het niet meer...
:( :( :( :( bastards ... heb ik speciaal een m6va gekocht voor de x700 :s Achja .. so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
-OPTICAL- schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:39:
Tja, dan zul je de ATK0100 drivers moeten verwijderen. Nadeel hiervan is dat een aantal van je knoppen op het keyboard waarschijnlijk niet goed werken, om over je buttons boven het keyboard maar te zwijgen. Je geluid zul je in ieder geval handmatig (via het volume-icoontje) moet wijzigen.
Persoonlijk denk ik dat het verstandig is je over deze ergernis heen te zetten...
Het is niet zozeer een ergenis aan de popup zelf, maar wanneer ik een game of iets anders full screen an het doen ben, blijft het er boven uit komen. En niet even laten zien en weer weg, maar het blijft vrij lang hinderlijk knipperen.

Wat zou het voor zin hebben om de driver weg te halen als ik de knoppen dan toch niet meer kan gebruiken? Kan ik ze netzogoed niet gebruiken en de driver lekker laten voor wat het is zodat de rest het tenminste nog doet. Vreemde logica gebruik je.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Spiller schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:18:
[...]

Het is niet zozeer een ergenis aan de popup zelf, maar wanneer ik een game of iets anders full screen an het doen ben, blijft het er boven uit komen. En niet even laten zien en weer weg, maar het blijft vrij lang hinderlijk knipperen.

Wat zou het voor zin hebben om de driver weg te halen als ik de knoppen dan toch niet meer kan gebruiken? Kan ik ze netzogoed niet gebruiken en de driver lekker laten voor wat het is zodat de rest het tenminste nog doet. Vreemde logica gebruik je.
Beetje vreemd, ik heb m sinds april maar die pop ups heb ik nog nooit vanzelf of lang in beeld gehad. Ze komen alleen in beeld als ik een handeling uitvoer waar ze bij te voorschijn mogen komen.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Zijn er nog meer bezitters van de V6 die bij een pas opgestarte laptop (lees nog koud) een flikkerend beeld hebben?

Als ik de helderheid een stapje terug zet is het zo goed als weg.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

error33 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:48:
Zijn er nog meer bezitters van de V6 die bij een pas opgestarte laptop (lees nog koud) een flikkerend beeld hebben?

niemand ?

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@ Error33

Nog niet (nooit) meegemaakt. Wel dat de kleuren-samenstelling (gamma, brightness, contrast) naar de "default" waarde springt, maar dit is niet tijdens opstarten...
Dat zou aan de "Omega drivers" kunnen liggen, die ik gebruik :?

* welke drivers gebruik jij?

[ Voor 12% gewijzigd door matinez op 26-10-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

error33 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:48:

Dat heb ik ook, ook als'ie bijvoorbeeld uit standby komt. Lijkt wel alsof de lamp een beetje moeite heeft met wakker worden. Ik vind het niet echt storend, en ik kan toch mijn laptop niet ter reparatie opsturen, want ik heb hem nu te hard nodig.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

matinez schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:54:
@ Error33

Nog niet (nooit) meegemaakt. Wel dat de kleuren-samenstelling (gamma, brightness, contrast) naar de "default" waarde springt, maar dit is niet tijdens opstarten...
Dat zou aan de "Omega drivers" kunnen liggen, die ik gebruik :?

* welke drivers gebruik jij?
ik gebruik de driver V8.11

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
kijk eens op laptops4u...E 2,14 voor een

V6Va 750/80-7200/2048/WXP H
€ 2,14
€ 1,80 excl. BTW
V6V(a)

1
1
meer v6v(a)

* Intel Pentium M 750 (Dothan 1.87Ghz; 2Mb L2 Cache; 533Mhz FSB)
* 8Gb harddisk 7200RPM
* 2048Mb DDR2 533 (2 x 1024)
* 8* DVD+/-RW Dual Layer
* ATI Mobility Radeon X700 128Mb VGA
* 4-in-1 cardreader
*
15" SXGA+ (1400x1050) Crystal Shine
* Windows XP Home NL/UK/FR
* Internal W-LAN 54Mbps/ Bluetooth
* 2 years pick-up & return (max. 3 years onsite)
* Gratis Draagtas, Optische Muis en USB 256Mb

heb er gelijk eentje besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Ik wou graag weten of andere het volgende ook (hebben) ervaren..

Mijn schijf (dat verwacht ik) maakt (af en toe) een heel hoog-geluid (frequentie?) en of loopt te tikken.
Dat eerste onderbreekt zich (even) zodra ik met de usb muis of touchpad scroll, persoonlijk stoor ik mij daar goed aan |:(

Enig idee hoe dit komt, en hoe dit kan worden opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

matinez schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:38:
Ik wou graag weten of andere het volgende ook (hebben) ervaren..

Mijn schijf (dat verwacht ik) maakt (af en toe) een heel hoog-geluid (frequentie?) en of loopt te tikken.
Dat eerste onderbreekt zich (even) zodra ik met de usb muis of touchpad scroll, persoonlijk stoor ik mij daar goed aan |:(

Gelukkig voor mij :) , maar jammer voor jou :( . Ik heb het beschreven probleem niet

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
matinez schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:38:

Ik heb zelf ook dat de harde schijf begint te tikken na verloop van tijd. Bij andere modellen met deze schijf komt dit verschijnsel ook voor. 't is soms wat vervelend, maar niets aan te doen.
Het hoge geluid kan ik niet verklaren, en heb ik zelf ook niet. Ik weet echter wel dat dit eens eerder gemeld is voor dit type notebook (niet op GOT trouwens). Misschien dat Asus hier een oplossing voor kan bieden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Ben erachter "wanneer" dat hoge-geluid komt.
Als de laptop op zijn batterij draait dan is er kans op een hoog-geluid (als ik kies voor de Game-config van Power4 Gear).
Als ik dan over ga op netstroom is het hoge-geluid over.

Over dat tikken van de hardeschijf.
Ik verwacht ook dat het te maken heeft met het type hardeschijfje.
Best jammer..

Verwijderd

alsk men scherm op het donkerste zet zit ik met een kleurenverschil :s
de linker kant is donkerder dan de rechter kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:01:
alsk men scherm op het donkerste zet zit ik met een kleurenverschil :s
de linker kant is donkerder dan de rechter kant
Same here. Maar wat is het probleem precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ni echt een probleem maar vind het gewoon raar... en vraag me af hoe dit gekomen is want in het begin was dit niet denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine tip voor de gamers onders die met deze laptop soms vastlopers hebben door een te hoge processor temperatuur:

1. Schroef de plaat af die boven je processor en grafische kaart zit
2. Zoek één of twee gewone pc fans van 12V en een 12V DC voedingsbron
3. Leg de ventilator(s) op een klein verhoogje, zodat ze toch zeker de hoogte van een cd-doosje van de grond staan. (Mijn fans trillen nogal dus heb ik elastiekjes rond de zijkanten van de cd-doosjes gedaan om dit te voorkomen. :P )
4. Verhoog je laptop aan de zijkanten met iets stevigs, zoals een stapel pc-boekjes :) . Zorg er voor dat er ongeveer 1,5 tot 2 cm tussen de ventilators en je laptop is en dat de ventilators mooi op je processor gericht zijn (duh! ;) )
5. Dan enkel nog je fans aansluiten en dan ....gamen maar!

Nogal voor de hand liggend, maar handig als je veel games speelt en geen vastlopers wil. :+

EDIT: o ja, mijn temps zijn gedaald van 75°C naar maximum 50 na een uur gamen (Need For Speed Most Wanted op 1024*768, full detail), idle temp is momenteel 24°C :o

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
mooie oplossing :*)
Ik heb een Pacific breeze notebook cooler gekocht. Lijkt me persoonlijk iets prettiger dan een stapel boekjes... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-OPTICAL- schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:24:
mooie oplossing :*)
Ik heb een Pacific breeze notebook cooler gekocht. Lijkt me persoonlijk iets prettiger dan een stapel boekjes... ;)
thx! Het stak mij gewoon tegen dat mijn notebook telkens vastliep na tijdje gamen. Dus ff creatief bezig geweest, en ik ben redelijk tevreden over mijn huidig resultaat. Ik had zo'n Pacific Breeze spul nog nooit gezien, maar het heeft mij wel op het idee gebracht om mijn stapel boekjes enzo te vervangen door iets wat handiger, mooier, compacter en vooral beter is ;)

Ik heb het volgende voor ogen:
- een verhoogje uit Plexiglas dat mijn laptop ongeveer 5 cm hoger brengt, met voldoende ventilatiegaatjes rondom.
- ik moet er snel mijn laptop in kunnen plaatsen en terug uithalen.
- genoeg plaats om twee of drie koelers zodanig te monteren, dat ze makkelijk vervangbaar zijn
- Rond de steunpunten van het verhoogje en steunpunten van de koelers ga ik zeker rubberen ringetjes steken, anders trilt het teveel.
- Misschien mijn (oude blauwe) CCFL in mijn kastje steken, aangezien het toch uit plexi zal zijn en één van mijn koelers blauwe LEDjes heeft. :9
- en als laatste misschien een kleinere 12V voeding (nu is dat zo groot/zwaar als een baksteen, maar wel regelbaar in vijf standen tot 12 V. :Y) )

ik ga er eens werk van maken (soon :P )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
Hou ons op de hoogte! Succes :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Ik heb op pakjesavond mezelf maar eens in het zonnetje gezet met de beslissing dat ik na veel zoekwerk een zelfde laptop als de postert hierboven ga aanschaffen.
(overigens zonder dit van de eerder genoemde poster te weten, maar dat terzijde. :)

Een Asus V6V-80080P dus met extra reepje van 512 wat het grande totale brengt op 1024MB.
Maar rap het geld overmaken en achter de deur staan wachten op die TPG-dude :9~

U hoort nog van mij.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Ok, na ff wat gerotzooi met het apparaat heb ik slechts 1 opmerking:

Gaaf! :9~ :9~ :9~

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 21:25

Steff

||BeeBee||

*schop*

Om de boel wat overzichtelijk te houden ga ik geen nieuw topic beginnen ivm m'n vraag over deze laptop. M'n ma is nogal vrij veel op de baan voor haar werk en een lichte laptop was voor haar dus prioriteit, vandaar deze Asus.
Thuis zoekt ze de laptop echter te gebruiken in combinatie met 'n vast scherm (Dell 2001FP), muis, toetsenbord en printer. Op haar oude Dell laptop was het allemaal vrij handig: laptop in docking station en ze was vertrokken.

Bestaat er voor de Asus zoiets als een docking station? Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat ze 'n soort combo-aansluitingblok hadden waarop je dan alles aansloot en dat blok dan in z'n geheel op de laptop maar ik vind er niets meer over terug. Tot hiertoe heb ik alleen dit USB2 blokje gevonden met daarop ales... behalve natuurlijk 'n VGA:

Afbeeldingslocatie: http://www.rueducommerce.fr/mobile/images/produits/info/big/GUD201.jpg

[Edit:] Port replicator heet die combo-aansluitingblok

[ Voor 17% gewijzigd door Steff op 29-12-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slings
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06-2021
Een nieuwe V6 de V6J met Core duo!

V6J-8001P T2400 (1.83GHz/2MB/667FSB)
1024MB(1x1024)
100GB
DVD Super Multi DL
XPP
GeForce Go 7400 256 MB
WLAN 15" SXGA

2.211,40 EUR (in duitsland)

greetz

[ Voor 6% gewijzigd door slings op 10-01-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die problemen heeft met de temperatuur? Ik heb de v6v nu een jaartje maar nu het warmer begint te worden ligt de idle temp tussen de 70-80 graden. Als ik dan een spel doe komt het boven de 100 uit waardoor de laptop vanzelf afsluit. Vorig jaar had ik hier geen last van en nu is het nog niet eens zo heel warm :X Kamertemperatuur is zo'n 23graden en hij staat gewoon op een bureau en de fanuitgang is vrij. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:07:
Iemand hier die problemen heeft met de temperatuur? Ik heb de v6v nu een jaartje maar nu het warmer begint te worden ligt de idle temp tussen de 70-80 graden. Als ik dan een spel doe komt het boven de 100 uit waardoor de laptop vanzelf afsluit. Vorig jaar had ik hier geen last van en nu is het nog niet eens zo heel warm :X Kamertemperatuur is zo'n 23graden en hij staat gewoon op een bureau en de fanuitgang is vrij. Iemand ervaring mee?
Mijne begint wel warmer te worden, maar zeker niet zo extreem zoals bij jouw.

Mijne is 14 Maanden oud.

[ Voor 3% gewijzigd door LuCarD op 08-05-2006 16:26 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 08:09

Emiel1984

Made in NL

Heb je al Centrino Hardware Control erop staan ? Je videokaart iets underclocken helpt ook heel erg. Ik weet dat het idd niet de bedoeling is dat hij zo warm wordt, mijn m6va gaat van de zomer ook even voor een check langst de support dnk ik :/ (Wordt ook vrij warm als ik de videokaart underclock en bij de processor de voltages verlaag.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Zou graag willen weten of er mensen zijn die ook iets eigenaardigs met hun laptop meemaken.
ik heb een rma gehad, i.v.m. het niet kunnen werken op accu.

Op accu valt de laptop gewoon uit het niks uit.
Soms kun je de laptop niet eens meer booten vanaf accu.
Ik heb twee accu's en beide vertonen deze problemen.
Op netstroom werkt alles prima, ga ik switchen naar accu valt hij soms direct of even daarna uit.

Hij is nu terug van rma, volgens asus is er een nieuw moederbord in gezet.
Alleen de problemen blijven!
Met de andere accu kan ik dit niet testen, aangezien ze die niet terug gestuurd hebben :(
Iemand een idee.. ga maandag wel weer bellen met asus?

edit:

Opgelost door asus, 2 nieuwe accu's en een nieuw moederbord

[ Voor 5% gewijzigd door matinez op 08-09-2006 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:02
Allereerst: excuses voor het kicken van dit topic, maar het lijkt me onnodig een nieuw topic te openen voor mijn vraag.

Ik zit sterk te denken over de aanschaf van een Asus v6v. Specifiek kijk ik naar de:

[url=http://http://tweakers.net/pricewatch/127662/Asus-V6VA-8006P-(P-M-750-512MB-80GB-DVD-RW-15-inch-TFT-WXP-Pro)-prijzen.html]Asus-V6VA-8006P-(P-M-750-512MB-80GB-DVD-RW-15-inch-TFT-WXP-Pro)[/url]

Deze laptop is de laatste tijd flink in prijs gedaald (momenteel zo'n E1170).

Ik vraag me af:
  • Gaat deze laptop naar verwachting binnenkort nogmaals sterk dalen? (wellicht onder druk van de V6J?)
  • In hoeverre zal Vista fatsoenlijk draaien op deze laptop (indien uitgebreid naar 1024mb ram). Ik heb het niet over games of zware apps, maar enkel office/internet/photoshop/macromedia
Wie kan mij hier enigszins uitsluitsel over geven?

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde ervaring. Idle draait mijn v6v 50°C, na 30 min gamen 80 °C en een reboot.
Dus: get nhc , zet je cpu op dynamic switching (tussen multiplier 7 en 12 doe ik altijd) en onderklok je 3d zowieso.

en ik heb onlangs een Titan Notebook cooler gekocht (ff plaatje van cpu vijzen op voorhand), werkt perfect! alles op max blijft de temp altijd onder 60°C!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi guys,

Ik heb een Asus V6000, ik ben er best wel blij mee. Alleen is nu sinds een tijdje mn CD/DVD drive kapot. Ik zou het graag willen vervangen, alleen vraag ik me af of ik 'gewoon' op ebay een slim line DVD writer kan scoren en die kan vervangen... Is het gewoon een kwestie van 1 schroefje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Laatst online: 25-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:43:
Hi guys,

Ik heb een Asus V6000, ik ben er best wel blij mee. Alleen is nu sinds een tijdje mn CD/DVD drive kapot. Ik zou het graag willen vervangen, alleen vraag ik me af of ik 'gewoon' op ebay een slim line DVD writer kan scoren en die kan vervangen... Is het gewoon een kwestie van 1 schroefje??
Als die dvd-drive past, ja :)
Maar meestal moet het een specifiek type zijn (de kans dat een willekeurige dvd-writer gaat passen is klein).
Eens je een passende drive gevonden hebt, is het niets meer dan schroefje los, dvd-writer verwisselen en schroefje weer vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sprak net met wat mensen van informatique over dit probleem. Zij zeiden tegen me dat er 2 mogelijkheden zijn. Of de drive is echt ingebouwd, je kan hm er niet zo uit halen met een schroefje, of het is een drive die je er makkelijk uit kan halen. In geval 2 past iedere slimline dvd drive, in geval 1 moet ik naar Asus en wordt het een dure grap. Helaas... de asus notebook hotline, gesloten in het weekend. Ik heb al geprobeerd een schroefje los te maken maar de drive kwam er iig niet zo uit glijden.... Iemand enig idee in welke van deze 2 categorien de Asus V6 valt??
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste