| ||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Welkom bij het 1e deel van het Asus V6 ervaringen topic. De V6 serie is de opvolger van de populaire M6 serie die ondertussen al weer ruim 1 jaar op de markt is (sinds Januari 2004). De grootste verschillen tussen de M6 serie en de V6 serie is dat de M6 serie nog gebaseerd is op de Carmel (1e generatie) en Carmel+ (1,5 generatie) generatie van het Centrino platform. De V6 serie is gebaseerd op de Sonoma (2e generatie) generatie van het Centrino platvorm. Het geheel wordt nog altijd als Centrino gepresenteerd aan de consument. De benamingen Carmel, Carmel+ en Sonoma kan je vergelijken met de benamingen van de P4 cores Williamette, Northwood en de huidige Prescott. Verschillende cores maar bekend onder een merknaam. Het geeft gewoon de generatie aan maar wordt naar de buitenwereld toe als Centrino gebracht. V6 wordt Asus' paradepaardje; Dot-Bright implementatie (het resultaat van jarenlange samenwerking met Fujitsu) en één van de lichtste 15" notebooks op de markt. M6 is blijkbaar toch eerder end-of-life dan verwacht, M6 zal nog een paar maanden in Sonoma vorm op de markt te verschijnen zijn, maar zal door de Z70 en/of Z71 (met Nvidia 6600) vervangen worden. Wat zijn nou dan de grote verschillen? Ik zal deze even kort opsommen, voor meer info over het Centrino platform raad ik aan om [Laptops] Het Centrino topic deel 2 door te nemen. Op dit moment loopt de info iets achter, Sonoma is nog niet verwerkt. Dat zal binnenkort wel even ge-update worden.
Lekker ervaringen uitwisselen over deze mooie laptop, aangeven dat er nieuwe drivers uit zijn en troubleshooting. Ik zal proberen de grote & lastige problemen op mijn forum te verwerken. Dan kunnen andere V6 gebruikers makkelijker kijken of hun probleem al besproken is en wat de oplossing kan zijn. Als het daar niet te vinden is dan is het aan te raden om je probleem hier duidelijk te omschrijven zodat dit later verwerkt kan worden. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Om iets makkelijk op te zoeken in dit topic en niet alle tig pagina's te hoeven doorzoeken doe het volgende, als je /?limit=999 achter de thread-url zet krijg je alle posts te zien in dit huidige deel. Vervolgens met Ctrl-F zoeken of scrollen. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Komt nog … | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Kunnen jullie misschien jullie benchmarks daar posten | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Processor & Cache Memory - Intel® Pentium® M processor 730 - 770 - 1.60 - 2.13GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB Chipset - Intel 915 PM Main Memory - DDR2 400/533 DRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GB Display - 15” XGA (1024x768) / SXGA (1400 x 1050) - Zero Bright Dot => Vergelijkbaar met Sony x-black technologie Video Graphics & Memory - ATI Mobility™ Radeon™ X600 , 64MB VRAM Harddrive - 2.5” 9.5mm IDE HDD /w Ultra DMA 100 / S.M.A.R.T. supported 40 / 60 / 80 / 100GB supported Optical Drive - DVD-ROM CD-R/RW:24X/24X, CD-ROM: 24X, DVD-ROM 8X - COMBO CD-R/RW:24X/24X, CD-ROM:24X, DVD-ROM:8X - DVD-Dual DVD-R/RW: 8X/4X or 4X/2X, DVD+R/RW: 8X/4X or 4X/2.4X, CD-R/RW:24X/10X or 16X/10X, DVD-ROM:8X, CD-ROM: 24X Card Reader - Build-in card reader support SD/MMC/MS/MS PRO Fax/Modem/ LAN - Integrated V.92 MDC Fax/Modem, with AC-Link Version. 2.1 Compliant - AC 97 s/w MODEM and 10/10/1000 Base T - Pass and support worldwide regulation - Support Wake-On-LAN on S3/S4 AC-In Mode only - Integrated 802.11a/b/g - Built-in Bluetooth™ (optional feature) Interface 1x VGA port/Mini D-sub 15-pin for external monitor 1 x Headphone-out jack (SPDIF) 1 x Microphone-in jack 1 x RJ11 Modem jack for phone line 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert 4 x USB 2.0 ports, 1x IEEE 1394 port 1 x Type II PCMCIA 2.1 compliant 1 x Infrared Port Audio - AC 97 S/W audio with 3D Effect & Full Duplex - SoundBlaster PRO compatible - Built-in stereo speaker and Microphone Battery Pack & Life - 8 cells & 4cells, 4800mAh / 2400mAh AC Adapter - Output: 19 V DC, 3.42 A, 65W - Input: 100—240V AC, 50/60Hz universal Dimension & Weight - 331x 272x 25.4- 30 mm(W x D x H) - 2.36 Kg (4-cell battery pack) ; - 2.49Kg (8-cell battery pack) Supplied Accessories - Mouse - Carrying bag - 2nd battery 2400mAh 4cells (normal battery is 4800mAh 8cells) - 128MB USB Flash Stick Warranty & e-support - 2-year limited global hardware warranty - 1-year battery pack warranty - On-line problem resolution through web interface (BIOS, Driver update) - OS (Microsoft Windows XP) install/uninstall consultation - Bundled software install/uninstall consultation - ASUS software supporting (Liveupdate,Power4 Gear+, ASUS Probe) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zie hier voor de nieuwste downloads van de Asus site: Overzicht M6 serie Downloads M6000N Downloads M6000Ne Zie hier voor de nieuwste Omega drivers: Omega drivers voor je Ati Zie hier voor de nieuwste Catalyst drivers: Catalyst drivers, voor de desktop Selecteer je OS, Graphics driver, Radeon Family Hoe je die drivers moet modden voor gebruik op je notebook lees je hier | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Komt nog ... maar je kan anders ook eventueel hier een kijkje nemen: http://asus-notebooks.chen.nl | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Pricewatch Tweakers.net Pricewatch voor Asus notebooks heel de Benelux, onderin de V6 Dus neem zelf maar een kijkje. Asus Global site: V6 Series Specificaties Downloads Overige links: Review V6 op Tom's Hardware Fast And Furious Notebooks vs. Battery Life Drain, review van 4200, 5400, 7200 RPM notebook harddisks ten opzichte van performance. [Laptops] Het Centrino topic deel 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alle info die ik hier heb gebruikt is afkomstig van de sites die hierboven vermeld staan en info die ik van jullie mede-tweakers heb. Alle plaatjes worden zelf gehost dus als je ze wilt gebruiken vraag het even in verband met traffic. Tevens ben ik niet verantwoordelijk voor de info die hier verwerkt staat, mocht er iets niet kloppen ben ik bereikbaar via het e-mail adres in mijn profile. Bij deze wil ik iedereen bedanken die bijgedragen heeft aan de info in deze topic. Veel plezier in dit topic. Enjoy.
Topic opgesteld door FongWan |
[ Voor 66% gewijzigd door FongWan op 09-07-2006 22:51 ]
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |