Ik zou voor de 2e gaan, is veel nieuwer en die €150 extra is dat het wel waard. Alleen is hij op dit moment erg slecht leverbaar, er is veel vraag naar.
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
inderdaad de Z-serie is zeer zekers geen custom deal met MyCom (aka Bas)Mister I schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:50:
[...]
Nee hoor z-serie is geen custom deal met mycom, want wij verkopen ze ook![]()
Alleen het is wat raar dat de laptop serie niet op de Asus site staat.
En er maar beperkt informatie van deze laptop serie beschibaar is...
de Z91L is de A3000L (zie ook onderkant van de notebook het staat er gewoon op vermeld)
de Z92U is als ik het zo goed zeg de A6000U
bron: Asus Holland
zo weer genoeg offtopic geblaat nu weer ontopic:
Heeft er iemand op de Asus V6V notebook (1,86ghz, 2GB mem, 80GB hd) al gebruik gemaakt van een DV camera aangesloten via firewire en Pinnacle Studio 9 Plus ?
ik heb het probleem dat ik de video beelden niet zonder schokken of stoten op mijn notebook krijg, als ik uberhaupt enig beeld erop krijg (harddisk heb ik reeds gecontroleerd, en haalt volgens pinnacle ook iets van 30-40mb/sec)
op mijn antieke Asus A2500H notebook draait het zonder problemen en/of schokken
Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g
Nieuw is niet altijd beterAntiloop schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 00:26:
[...]
Heeft er iemand op de Asus V6V notebook (1,86ghz, 2GB mem, 80GB hd) al gebruik gemaakt van een DV camera aangesloten via firewire en Pinnacle Studio 9 Plus ?
ik heb het probleem dat ik de video beelden niet zonder schokken of stoten op mijn notebook krijg, als ik uberhaupt enig beeld erop krijg (harddisk heb ik reeds gecontroleerd, en haalt volgens pinnacle ook iets van 30-40mb/sec)
op mijn antieke Asus A2500H notebook draait het zonder problemen en/of schokken
[LTS][MTS][HTS]
de HD is gecontroleerd door scanbad (een of ander closedsource ding van het bedrijf) deze checked op performance dippen en controller failures en de hele mikmak in de praktijk kloppen de uitkomsten uit ervaringemiel1984 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:36:
[...]
Nieuw is niet altijd beter, maar dat gaat denk ik in dit geval toch niet op. Heb je de laatste drivers geinstalleerd ? Hoe heb je trouwens je HD gecontroleerd ? Garantie vervalt toch als je hem openmaakt, of heb je dat risico genomen
??
voor firewire vallen er geen drivers te installeren zover ik weet, native en kan nergens drivers vinden
en je harddisk mag je er gewoon uithalen, vervalt je garantie niet. tenminste niet voor mij
anyway de uitkomst om het wel werkend te krijgen:
Bluetooth moet ingeschakeld zijn, is dit niet dan werkt firewire niet of nauwelijks
je kunt dit zien als het 3e lampje van links onderen op je notebook aan is
nu werkt alles naar behoren weer.. wel lastig als je normaal altijd bluetooth uit hebt staan
Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g
Verwijderd
Ik ben van plan de Asus v6800v te kopen. Ik las in een recensie dat er geen DVI-poort op zit, en ook geen S-Video Out. Betekent dit dat je 'm ook niet op een beamer kunt aansluiten? Want dat zou erg vervelend zijn.
Verwijderd
Dat kan wel. Een beamer gedraagt zich gewoon als een extern beeldscherm, en aangezien je er een beeldscherm op kunt hangen werkt een beamer ookVerwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:28:
Ik ben van plan de Asus v6800v te kopen. Ik las in een recensie dat er geen DVI-poort op zit, en ook geen S-Video Out. Betekent dit dat je 'm ook niet op een beamer kunt aansluiten? Want dat zou erg vervelend zijn.
Edit: moet je natuurlijk wel een beamer hebben met een standaard monitor uitgang.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 15:55 ]
* IJnte kan niet wachten
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:55:
Waar heb je die V6-8095 besteld en hoe duur was ie?

[ Voor 3% gewijzigd door IJnte op 27-07-2005 17:57 ]
[Edit]
De pics:
Voorkant/Bovenkant
Voorkant
Rechter Zijkant
Linker Zijkant
Open
CloseUp Keyboard
Laptop Aan
Bijgeleverde Software
Bijgeleverde Tas+Beschermhoes
Muis en 256Mb USB key
Er zit dus een 100Gb disk in met 1024MB mem en de X600 met 128Mb hypermemory
Helemaal het Asus Bios Logo is
[ Voor 86% gewijzigd door IJnte op 28-07-2005 21:43 . Reden: Pics :) ]
Verwijderd
IK wil hem ook
gelukkig mag ik hem zondag ophalen
. En dan hoor ik bij de club asus v6 gebruikers.
@ IJnte
Enjoy the club mate. Draai zelf ook met de hypermemory bios
.
Wat ik me nou afvraag, het lijkt er sterkop alsof er 2 versies in de omloop zijn.
Een groen-zwarte kleurige V6800V en een totaal zwarte V6800V.
Kan iemand dit bevestigen?
Voor dat ik mijn laptop bestelde was ik bij de Mycom geweest in Utrecht.
Daar leek hij zwart, althans hij was geheel zwart.
Meine is groen-zwart, en dat zelfde zie ik nou bij jouw IJnte.
Vind zelf de groen-zwart kleurige versie luxer/mooier staan, niet dan
* Voor de mensen die me even niet volgen
De kap rondom het toetsenbord is groen kleurig.
Enjoy the club mate. Draai zelf ook met de hypermemory bios
Wat ik me nou afvraag, het lijkt er sterkop alsof er 2 versies in de omloop zijn.
Vind zelf de groen-zwart kleurige versie luxer/mooier staan, niet dan
* Voor de mensen die me even niet volgen

[ Voor 5% gewijzigd door matinez op 28-07-2005 23:32 ]
matinez schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:30:
@ IJnte
Enjoy the club mate. Draai zelf ook met de hypermemory bios.
Vind zelf de groen-zwart kleurige versie luxer/mooier staan, niet dan![]()
* Voor de mensen die me even niet volgen![]()
Ik heb er gisteravond de hele tijd mee geprutst en hij werkt echt heel fijn. Ik heb ook de W2V gezien, die had mijn klasgenoot gekocht en die is ook heel erg mooi, maar vondt ik toch wat aan de grote kant
"Wireless netwerk was effe klooien, maar werkt ook prima nu"
Vreemd, wat was het probleem dan? Ik heb hier geen problemen mee gehad?
Update tevens je wireless drivers even naar de nieuwste versie.
Deze heeft wat minder last van storingen.
http://downloadfinder.int...D=1637&DwnldID=9003&agr=N
Ja euh ik denk dat dat meer lag aan mijn Accespoint. Ik heb 1 AP van 3Com en 1 Wireless Router van 3Com die ik alleen gebruik als AP.. De laptop connect dus alleen met de Router AP. Beetje strangematinez schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 09:20:
"Wireless netwerk was effe klooien, maar werkt ook prima nu"
Verwijderd
Ben gisteren ook naar MyCom geweest in Utrecht. Hij zag er uit om op te eten
alleen ff een vraagje. Toen ik mijn hand aan de rechterkant hield naast de ventilator outake was de lucht die er in zat behoorlijk warm, richting het hete aan zelfs. Is dat toeval of hebben meer mensen daar last van ?
Welke laptop heeft de zelfde specs als de v6 maar dan met een x700. (Vind de 600 toch wat zwak)
Welke laptop heeft de zelfde specs als de v6 maar dan met een x700. (Vind de 600 toch wat zwak)

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:58:
Ben gisteren ook naar MyCom geweest in Utrecht. Hij zag er uit om op te etenalleen ff een vraagje. Toen ik mijn hand aan de rechterkant hield naast de ventilator outake was de lucht die er in zat behoorlijk warm, richting het hete aan zelfs. Is dat toeval of hebben meer mensen daar last van ?
Ik ben er echt reuze tevreden mee.
Als je een Laptop wilt hebben met ongeveer dezelfde specs en een X700 zou je Of voor de W2V moeten gaan (ong 300 euro duurder). Dan krijg je een 17" laptop met een X700 erin en Windows Media center e.d.
Misschien zou je dan beter voor de Asus A6V kunnen gaan
Verwijderd
Kan iemand mij iets vertellen over de batterijduur in deze laptop? Hoe lang gaat de batterij mee? Is dat werkelijk maar 2 uur en 50 minuten max?
Groeten
GoBat
Groeten
GoBat
Ik zit normaal tussen de 3,5 en 4 uur. Bij wat surfen en wat stoeien met de compVerwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:28:
Kan iemand mij iets vertellen over de batterijduur in deze laptop? Hoe lang gaat de batterij mee? Is dat werkelijk maar 2 uur en 50 minuten max?
Groeten
GoBat
macOS 15.5
Verwijderd
ijnte, kun je nog iets meer kwijt over de w2v van je klasgenoot?
heb nog niets kunnen vinden van wat gebruikers ervaren
Ik zal het hem vanavond ff vragen of ie hier wat post. Volgens mij is ie er supertevreden mee. Hij werkt er nu heel erg veel op en laat zijn desktop links liggen. Hij kijkt er ook TV op en doet er zijn office applicaties mee..Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:40:
ijnte, kun je nog iets meer kwijt over de w2v van je klasgenoot?
Het is offtopic is weet het de W2 hoort hier niet, maar omdat er toch al behoorlijk over gesproken wordt een kleine vraag.
Weet iemand al waar ik de W2V in de winkel kan bezichtigen...? Wil hem namelijk eerst in het echt zien voordat ik hem koop. Met name wat betreft afmetingen en gewicht. Ook de warmte ontwikkeling van de laptop bij het polsgedeelte wil ik voelen. De V6 vondt ik erg warm worden onder de pols.
Weet iemand al waar ik de W2V in de winkel kan bezichtigen...? Wil hem namelijk eerst in het echt zien voordat ik hem koop. Met name wat betreft afmetingen en gewicht. Ook de warmte ontwikkeling van de laptop bij het polsgedeelte wil ik voelen. De V6 vondt ik erg warm worden onder de pols.
Verwijderd
Kan iemand misschien het merk en type van de cardbus en firewire controllers uit de V6V posten ?
Dan kan ik nl. uitzoeken of deze gaan werken met m'n toekomstige geluidskaart (RME Digiface of Fireface).
Dan kan ik nl. uitzoeken of deze gaan werken met m'n toekomstige geluidskaart (RME Digiface of Fireface).
Verwijderd
aan tm030614
mycom krantje van 08-08-05 staat w2 in de aanbieding (toch nog een forse prijs)
Kun je die actiekrant ook online zien.... zie hem zelf niet.... of kijk ik erover heen....Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:23:
aan tm030614
en de post heeft ook niks gebracht
Heeft iemand hem verder ook al ergens in de winkel zien staan...?
Wil hem wel graag in het echt zien voordat ik hem koop...
Verwijderd
hem de krant in de winkel gehaald heet prjis magazine nr 8 geldig vanaf 8 aug. 2005tm030614 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:07:
[...]
Kun je die actiekrant ook online zien.... zie hem zelf niet.... of kijk ik erover heen....
en de post heeft ook niks gebracht![]()
Heeft iemand hem verder ook al ergens in de winkel zien staan...?
Wil hem wel graag in het echt zien voordat ik hem koop...
kan hem ook niet op de site vinden.
ze wilden hem wel voor me bestellen zodat ik hem eerst kon bekijken. heb dat nog maar even niet gedaan. want was nog niet uit de keus m6va of w2v
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 23:28 ]
Verwijderd
Ik ben sinds dinsdag in het bezit van de W2V (de 2Ghz, 1Gb versie).
Over het algemeen ben ik uitermate tevreden. Even een paar opmerkingen:
- Er zit een enkele (analoge) TV-tuner in
- Een prachtig scherm, met een behoorlijk grote inkijkhoek
- Hij is niet echt heel 'lomp' ondanks het grote scherm
- Er zit een normale CD-speler in (dus gewoon met een traytje)
- Het geluid is erg goed voor uit een laptop
- De afwerking is erg goed
- De warmteontwikkeling is niet groter als bij m'n oude laptop. De Fan draait wel continue
Minpuntje:
- De TV-tuner werk niet
Beetje jammer van de TV-tuner die stuk is. Er lijkt een probleem te zijn met de hele serie. Asus heeft aangeboden hem ter reparatie op te halen (pickup and return garantie), en de leverancier wil hem als DOA omwissellen (Ik kan dus in de winkel een andere meenemen, maar de vraag is of 't dan wel goed komt, omdat het probleem bij meer mensen voorkomt). Mocht het probleem blijven bestaan, dan repareren ze de oude en wordt die weer naar de winkel gestuurd. Allemaal keurig geregeld dus, maarja, wel jammer van die seriefout.
Het scherm is echt heel mooi. Ik heb altijd een 15" NEC P520 gehad (TU/e) met een resolutie van 1400x1050. Ik ben echt verbaast over de mooie kleuren en het contrast in vergelijking met die 2jr oude NEC. Ook de 'Glare' valt niet tegen. Ik heb ook helemaal geen last van licht-lekkage of 'sparkling' op het scherm zoals bij de Dell 9300. De inkijkhoek is horizontaal erg groot (ik zou haast zeggen zo'n 160gr, de kleuren blijven zo'n 120gr acceptabel). Ook vertikaal is het allemaal in orde, en VEEL beter als bij de NEC!
Het is een beetje jammer dat er niet de cd-speler in zit die je op foto's op Inet ziet (had toch een beetje mooiere uitstraling). Ook de PCMCIA-formaat afstandsbediening die er volgens de foto's in de advertentie in de Computer!totaal in zou zitten heb ik niet in de doos kunnen ontdekken. Wel zit er een 'echte' Windows MCE-afstandsbediening bij.
Al met al een dure, prachtige laptop, geleverd met de nodige accesoires [afstandsbediening, IR-ontvanger, verlengkabeltje IR-ontvanger, muis (mooie Logitech MouseMan Traveler, ook van aluminium), kabels voor de TV-tuner, S-video naar composiet kabeltje, een kabel (3x tulp) voor composiet video in en audio in, een koptelefoontje (da's eigenlijk maar waardeloos, maar toch...) en een (kleine) tas (niet geschikt om nog een boek bij te stoppen ofzo)].
Ik heb zeker geen spijt van de W2V!
Over het algemeen ben ik uitermate tevreden. Even een paar opmerkingen:
- Er zit een enkele (analoge) TV-tuner in
- Een prachtig scherm, met een behoorlijk grote inkijkhoek
- Hij is niet echt heel 'lomp' ondanks het grote scherm
- Er zit een normale CD-speler in (dus gewoon met een traytje)
- Het geluid is erg goed voor uit een laptop
- De afwerking is erg goed
- De warmteontwikkeling is niet groter als bij m'n oude laptop. De Fan draait wel continue
Minpuntje:
- De TV-tuner werk niet
Beetje jammer van de TV-tuner die stuk is. Er lijkt een probleem te zijn met de hele serie. Asus heeft aangeboden hem ter reparatie op te halen (pickup and return garantie), en de leverancier wil hem als DOA omwissellen (Ik kan dus in de winkel een andere meenemen, maar de vraag is of 't dan wel goed komt, omdat het probleem bij meer mensen voorkomt). Mocht het probleem blijven bestaan, dan repareren ze de oude en wordt die weer naar de winkel gestuurd. Allemaal keurig geregeld dus, maarja, wel jammer van die seriefout.
Het scherm is echt heel mooi. Ik heb altijd een 15" NEC P520 gehad (TU/e) met een resolutie van 1400x1050. Ik ben echt verbaast over de mooie kleuren en het contrast in vergelijking met die 2jr oude NEC. Ook de 'Glare' valt niet tegen. Ik heb ook helemaal geen last van licht-lekkage of 'sparkling' op het scherm zoals bij de Dell 9300. De inkijkhoek is horizontaal erg groot (ik zou haast zeggen zo'n 160gr, de kleuren blijven zo'n 120gr acceptabel). Ook vertikaal is het allemaal in orde, en VEEL beter als bij de NEC!
Het is een beetje jammer dat er niet de cd-speler in zit die je op foto's op Inet ziet (had toch een beetje mooiere uitstraling). Ook de PCMCIA-formaat afstandsbediening die er volgens de foto's in de advertentie in de Computer!totaal in zou zitten heb ik niet in de doos kunnen ontdekken. Wel zit er een 'echte' Windows MCE-afstandsbediening bij.
Al met al een dure, prachtige laptop, geleverd met de nodige accesoires [afstandsbediening, IR-ontvanger, verlengkabeltje IR-ontvanger, muis (mooie Logitech MouseMan Traveler, ook van aluminium), kabels voor de TV-tuner, S-video naar composiet kabeltje, een kabel (3x tulp) voor composiet video in en audio in, een koptelefoontje (da's eigenlijk maar waardeloos, maar toch...) en een (kleine) tas (niet geschikt om nog een boek bij te stoppen ofzo)].
Ik heb zeker geen spijt van de W2V!
Heb de W2V gezien in Utrecht maar daar zat toch echt een dvd speler in zonder tray. Dus alleen een nette sleuf.
Afstandsbediening zit in een het PCMIA slot.
Er zijn zowel een B, als een C model in omloop. Het ene model wordt met MCE-afstandsbediening geleverd, de andere met PCMCIA-formaat afstandsbediening. Jammergenoeg weet ik zo uit mijn hoofd niet welke afstandsbediening bij welk model zit...Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:26:
Ook de PCMCIA-formaat afstandsbediening die er volgens de foto's in de advertentie in de Computer!totaal in zou zitten heb ik niet in de doos kunnen ontdekken. Wel zit er een 'echte' Windows MCE-afstandsbediening bij.
Verwijderd
Ik heb mijn V6 vrijdagmiddag ontvangen en ik ben er heel tevreden over. Alles mooi geleverd met leuke extra's.
Mijn ervaringen tot dusver:
Positief:
- heel aangenaam scherm (scherp en helder)
- magnesium en aluminium voelen stevig aan
- Muisstil (als de dvd-drive niet werkt
)
- goed bereik van het Wi-Fi-kaartje ( ongeveer 25 m )
- leuke game prestaties
Een punt is misschien wel de veelbesproken hitte die deze notebook produceert.
Hij kan inderdaad behoorlijk warm worden, maar het is geen storende warmte
(Processor draait idle ongeveer 50°C; als ik er een uurtje half-life 2 of Battlefield 2 op speel haalde ik max. 79°C)
Voor de rest nog niks negatief te melden.
Mijn ervaringen tot dusver:
Positief:
- heel aangenaam scherm (scherp en helder)
- magnesium en aluminium voelen stevig aan
- Muisstil (als de dvd-drive niet werkt
- goed bereik van het Wi-Fi-kaartje ( ongeveer 25 m )
- leuke game prestaties
Een punt is misschien wel de veelbesproken hitte die deze notebook produceert.
Hij kan inderdaad behoorlijk warm worden, maar het is geen storende warmte
(Processor draait idle ongeveer 50°C; als ik er een uurtje half-life 2 of Battlefield 2 op speel haalde ik max. 79°C)
Voor de rest nog niks negatief te melden.
Ik heb sinds vandaag ook een V6V binnen 
Eventuele informatie voor twijfelaars geef ik graag! Ik kan in ieder geval al melden dat ik nog geen last heb van een slechte inkijkhoek. Ook de warmte rechtsonder vind ik niet al te storend.
Ik ga trouwens wel snel een andere muis kopen. De muis die bijgeleverd wordt heeft een erg vervelend scrollwheel..
Eventuele informatie voor twijfelaars geef ik graag! Ik kan in ieder geval al melden dat ik nog geen last heb van een slechte inkijkhoek. Ook de warmte rechtsonder vind ik niet al te storend.
Ik ga trouwens wel snel een andere muis kopen. De muis die bijgeleverd wordt heeft een erg vervelend scrollwheel..
hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik
Dat vind ik persoonlijk wel meevallen.CyberArt schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:18:
Ik heb sinds vandaag ook een V6V binnen
Meer de stabiliteit van dat ding, je drukt hem zo te veel naar voren of naar achteren (verticaal) van de muismat of bureaublad, waardoor die een slinger geeft over het scherm (de cursor natuurlijk
Er is een nieuwe bios update 1002a en nog meer voor de v6v KLIK HIER
macOS 15.5
Verwijderd
Weet er iemand of die actie van die 2de batterij nog bestaat ? aangezien ik mij er juist ook een besteld heb...
Waar heb je hem in Utrecht gezien, ik zou hem ook graag willen zien voor ik hem koop.
Roc
Roc
tm030614 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:17:
Heb de W2V gezien in Utrecht maar daar zat toch echt een dvd speler in zonder tray. Dus alleen een nette sleuf.
Verwijderd
w00t laptops4u heeft juist gebeld en morgen heb ik hem ...
maar nu nog een vraagje hoe lang moet hij de eerste keer opladen, dus voor dat ik hem gebruik ?
maar nu nog een vraagje hoe lang moet hij de eerste keer opladen, dus voor dat ik hem gebruik ?
Net zolang tot het oplaad-lampje uitgaatVerwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:57:
w00t laptops4u heeft juist gebeld en morgen heb ik hem ...
Het wijst zichzelf wel.
Veel plezier alvast!
Verwijderd
heb hem dus :d
maar is dat normaal da em zo een beetje lawaai maakt ... zo klikjes precies ... dno wa da is de HD oft geheugen ofzo
maar is dat normaal da em zo een beetje lawaai maakt ... zo klikjes precies ... dno wa da is de HD oft geheugen ofzo
Zal de harde schijf wel zijn. Die hoor je meestal nog welVerwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:07:
heb hem dus :d
Verwijderd
iow,
nog een vraagske :d heb zo een extern bakje voor men oude IDE schijven maar nu geeft ie zo een error op men USB voor massaopslag bij apparaatbeheer ... en vindt men USB drivers nergens
of weet iemand een andere oplossing ?
nog een vraagske :d heb zo een extern bakje voor men oude IDE schijven maar nu geeft ie zo een error op men USB voor massaopslag bij apparaatbeheer ... en vindt men USB drivers nergens
Ik heb deze laptop inmiddels dik een week. Een aantal dingetjes irriteren mij echter, misschien hebben jullie een oplossing:
Als je het volume veranderd krijg je links boven zo'n pop-up geval, wat ook bij games ontop is. Weet iemand hoe je dit uit kunt zetten?
Ook de plaats van de linker control toets is niet zo best bedacht, ik zie liever de Fn toets rechts van de controltoets. Iemand daar een idee voor?
Ik heb trouwens de 8095P
Als je het volume veranderd krijg je links boven zo'n pop-up geval, wat ook bij games ontop is. Weet iemand hoe je dit uit kunt zetten?
Ook de plaats van de linker control toets is niet zo best bedacht, ik zie liever de Fn toets rechts van de controltoets. Iemand daar een idee voor?
Ik heb trouwens de 8095P
[ Voor 4% gewijzigd door Spiller op 04-09-2005 19:50 ]
Ioniq 5 P45
Verwijderd
Kheb hem nu al 2 weken. Tis een super snel licht dun ding het enige wat ik minder vind is de temp. Na een uurtje dugeon siege 2 spelen zit ie zo rond de 80 graden. Wat ik wel belachelijk hoog vind.
Verwijderd
Ja dat doet HControl.exe bij mij ook, en dan werkt mijn (wireless) internet niet meer... (misschien nog wel meer, maar dat is het vervelendst
) Kan er verder niks over vinden, niet bij Asus en ook niet via Google. Heb nog geen bios geüpdate o.i.d. Drivers gecheckt bij Asus maar alle nieuwste versies zijn al geïnstalleerd. Het enige dat ik veranderd heb is de virusscanner. Norton eraf en McAfee securitycenter erop gezet.
Wat is jullie ervaring met de nieuwe bios-versie (v1102)?
Volgens Asus wordt hiermee het fan-probleem opgelost.
Persoonlijk vindt ik het een wezenlijk verschil in geluidsproductie
download-linkje
Persoonlijk vindt ik het een wezenlijk verschil in geluidsproductie
download-linkje
Op het forum bij Asus zijn er nogal verschillende reacties, bij de één werkt het perfect en bij de ander slecht (behuizing word warmer).-OPTICAL- schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:30:
Wat is jullie ervaring met de nieuwe bios-versie (v1102)?
Persoonlijk vindt ik het een wezenlijk verschil in geluidsproductie![]()
download-linkje
Zelf denk ik ook dat als ze de fan (uit), zachter gaat laten lopen het gehele systeem (behuizing) warmer zal worden, en het dus bij de de polsen nog warmer zal worden. Design probleem.
In iedergeval, zodra ik thuis ben wil ik hem direct proberen.
Op zich wordt het bij de polsen niet erg veel warmer, bij de ventilator rechtsboven voel je wel een warmte-toename. Dit straalt ook een beetje uit naar het toetsenbord. Voor de mensen die de warmte voor lief nemen, en hier wat stilte voor terugkrijgen vind ik dit zeker een waardevolle update.matinez schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:59:
[...]
Op het forum bij Asus zijn er nogal verschillende reacties, bij de één werkt het perfect en bij de ander slecht (behuizing word warmer).
Zelf denk ik ook dat als ze de fan (uit), zachter gaat laten lopen het gehele systeem (behuizing) warmer zal worden, en het dus bij de de polsen nog warmer zal worden. Design probleem.
In iedergeval, zodra ik thuis ben wil ik hem direct proberen.
Op de plek die jij beschrijft heb ik persoonlijk niet zo'n warme behuizing, iets maar dat lijkt me normaal.-OPTICAL- schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:25:
[...]
Op zich wordt het bij de polsen niet erg veel warmer, bij de ventilator rechtsboven voel je wel een warmte-toename. Dit straalt ook een beetje uit naar het toetsenbord. Voor de mensen die de warmte voor lief nemen, en hier wat stilte voor terugkrijgen vind ik dit zeker een waardevolle update.
Heb touwens in de bios automatic-cpu speed aanstaan.
Dit houdt in zodra je full speed nodig heb hij bij mij op 1,86 draait en anders loopt te grasen op +/- 800mhz.
Ik heb dezelfde instellingen als jou. Het is op zich ook geen spectaculaire warmtetoename, maar je voelt het wel.
Draai nu de nieuwst BIOS, als ik Power4 Gear nu op Super Performance laat lopen komt er best warme lucht uit. Speedfan geeft aan:
Heb je eigenlijk recht op garantie bij een bios-update zodra er iets kapot gaat door de nieuwe bios?
Edit :
Wat is hij stil zeg, met de lid dicht zou je denken dat tie uitstaat
Geeft me geen goed gevoel..
Het zijn toch originele biossen, waarom zou je dan geen garantie krijgen?
Ik neem aan dat deze uitgebreid worden getest
code:
1
2
3
4
| Local Temp: 56C Remote Temp: 63C HD: 38C Temp1: 62 |
Heb je eigenlijk recht op garantie bij een bios-update zodra er iets kapot gaat door de nieuwe bios?
Edit :
Wat is hij stil zeg, met de lid dicht zou je denken dat tie uitstaat
Geeft me geen goed gevoel..
Het gaat niet om een verkeerde biosflash.Nee, je hebt geen garantie op een verkeerde biosflash. Anderzijds is het moeilijk te zien dat een storing door een verkeerde biosflash is ontstaan
Ik neem aan dat deze uitgebreid worden getest

[ Voor 59% gewijzigd door matinez op 27-09-2005 13:31 ]
Ik kan momenteel even geen temps posten, want mijn UD-agent draait op vollet toeren
Nee, je hebt geen garantie op een verkeerde biosflash. Anderzijds is het moeilijk te zien dat een storing door een verkeerde biosflash is ontstaan
Nee, je hebt geen garantie op een verkeerde biosflash. Anderzijds is het moeilijk te zien dat een storing door een verkeerde biosflash is ontstaan

Het gaat niet zozeer om een verkeerde bios op je chipje branden, maar er kan van alles misgaan. Corrupte overdracht, stroomuitval, onstabiel chipje enzovoorts.Het gaat niet om een verkeerde biosflash.
Ik neem aan dat deze uitgebreid worden getest![]()
Het zwaartepunt ligt dan in het feit dat je je originele configuratie wijzigt.
[ Voor 11% gewijzigd door -OPTICAL- op 27-09-2005 13:38 ]
Ik vind dat je een onreeele reply geeft.-OPTICAL- schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:37:
[...]
Het gaat niet zozeer om een verkeerde bios op je chipje branden, maar er kan van alles misgaan. Corrupte overdracht, stroomuitval, onstabiel chipje enzovoorts.
Het zwaartepunt ligt dan in het feit dat je je originele configuratie wijzigt.
"Je hebt het over een Verkeerde bios op je chipje branden", terwijl ik het heb over een originele door Asus uitgegeven bios voor de Asus V6.
Het garantie dillema zou dan liggen aan een gewijzigde configuratie
"Laat me niet lachen
Edit
Om even met je mee te denken.
Waarom heb je het over "Corrupte overdracht, stroomuitval, onstabiel chipje", als ik aaangeef dat het flashen al is gebeurd?
Wat de vraag betreft:
"Heb je eigenlijk recht op garantie bij een bios-update zodra er iets kapot gaat door de nieuwe bios?"
De nieuwe bios draad heden, en nu vraag ik me af of je recht heb op garantie zodra de door Asus geleverde bios problemen met zich meebrengt.
Edit 2:
Na even te hebben gesurft op GoT is de laptop echt warm geworden, zelf tot niet lekker voor je schoot. Ik ben van mening dat deze bios de cpu te heet laat worden, ik ga terug naar mijne vorige bios.
offtopic:
Je kan je bericht ook bewerken, voorkomt zo'n slow chat
Je kan je bericht ook bewerken, voorkomt zo'n slow chat
[ Voor 48% gewijzigd door matinez op 27-09-2005 14:56 ]
Ik denk dat het niet zozeer gaat om wat jij en ik reeel vinden, maar wat de Service Policy van de garantieverlenende instantie is.
Daarnaast heb je mijn uitleg over wat er mis kan gaan tijdens het flashen niet meegenomen in je oordeel.
Ik ben van mening dat "laat me niet lachen" geen constructieve manier van discussieren is, laat staan dat het enige meerwaarde heeft voor dit forum. Zullen we ons beperken tot feitelijke informatie?
reactie op edit 1
Ik had onder "door de bios" ook de flash op zich verstaan.
Als je bios schade aan je systeem veroorzaakt denk ik dat je zeker recht hebt op garantie, ik durf hier echter geen harde uitspraken over te doen.
reactie op edit 2
Is dit op netspanning? of op de batterij? Op schoot heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd...
Daarnaast heb je mijn uitleg over wat er mis kan gaan tijdens het flashen niet meegenomen in je oordeel.
Ik ben van mening dat "laat me niet lachen" geen constructieve manier van discussieren is, laat staan dat het enige meerwaarde heeft voor dit forum. Zullen we ons beperken tot feitelijke informatie?
reactie op edit 1
Ik had onder "door de bios" ook de flash op zich verstaan.
Als je bios schade aan je systeem veroorzaakt denk ik dat je zeker recht hebt op garantie, ik durf hier echter geen harde uitspraken over te doen.
reactie op edit 2
Is dit op netspanning? of op de batterij? Op schoot heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd...
[ Voor 41% gewijzigd door -OPTICAL- op 27-09-2005 21:42 ]
In de asus garantiekaart - heb je die al gelezen - staat een melding over vervallen van de garantie als een niet asus-medewerker de bios bijwerkt. Op zich klinkt dit raar, want asus live update kan ook een nieuwe bios binnehalen. Je zou anders verwachten met een bios dat van asus zelf vandaan komt (dat zou toch goed moeten zijn). Je moet dus zelf afwegen of (de veronderstelde oplossingen) van een bios update opwegen tegen de risico's en mogelijk vervallen van garantie...
Op de batterij op "High Performance" (Power4 Gear).-OPTICAL- schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:29:
reactie op edit 2
Centrino Hardware Control geeft na een beetje surfen en emailen al snel 60/65C aan.
Voorheen was dit op de zelfde settings "40/45", abnormale steiging door een bios..
Terug flashen gaat niet via een legale manier.
Winflash geeft aan dat een oude bios release een oudere datum heeft als de huidige (logisch).
Je kan dus niet meer terug flashen tenzij je een HEX-editor gebruikt.
Weet iemand hier, daar een truc voor?
Zou iemand zo vrij willen zijn om mij de 80x bios sturen?
TS:
In de TS, zal het handig zijn een kleine discriptie per bios aan te geven off in iedergeval de bios-releases vrij te geven..
[ Voor 6% gewijzigd door matinez op 28-09-2005 17:54 ]
Inderdaad een erg hoge temperatuur. Ik ben nu ongeveer een uurtje aan het surfen, mailen en aan 't werk met MS-project, maar mijn temperatuur komt niet boven de 50 graden uit... Ook op de batterij en Power4gear-settings op High Performance. Ik vraag me toch af waar dat verschil weg komt...matinez schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:52:
[...]
Op de batterij op "High Performance" (Power4 Gear).
Centrino Hardware Control geeft na een beetje surfen en emailen al snel 60/65C aan.
Voorheen was dit op de zelfde settings "40/45", abnormale steiging door een bios..
Die heb ik jammer genoeg niet. Heb je d'r wat aan als ik je 0702A stuur?Zou iemand zo vrij willen zijn om mij de 80x bios sturen?
0801 bios staat hier: ftp://ftp.asuscom.de/pub/NOTEBOOK/V6x00V/Bios/V6V0801A.ROM Blijkbaar vinden de Duitsers ook dat de 1xxx-serie van BIOS'en niet bijzonder succesvol is.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Niet boven de 50C-OPTICAL- schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:46:
[...]
Inderdaad een erg hoge temperatuur. Ik ben nu ongeveer een uurtje aan het surfen, mailen en aan 't werk met MS-project, maar mijn temperatuur komt niet boven de 50 graden uit... Ook op de batterij en Power4gear-settings op High Performance. Ik vraag me toch af waar dat verschil weg komt...
Met de oude bios had ik echte betere temps, t lijkt nu wel een heet hoofd.
Maar de fan slaat ook letterlijk pas boven de 60C aan!!
* ultiem voor downloaden natuurlijk, maarja daarvan af gezien.
Thanks buddy, op ftp://ftp.asuscom.de/pub/NOTEBOOK/V6x00V/Bios/ vond ik ook nog een 0703.ROM.FL!PNEUS schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:38:
0801 bios staat hier: ftp://ftp.asuscom.de/pub/NOTEBOOK/V6x00V/Bios/V6V0801A.ROM Blijkbaar vinden de Duitsers ook dat de 1xxx-serie van BIOS'en niet bijzonder succesvol is.
Ja, het kan ook deze geweest zijn, zodra ik een legale manier heb gevonden om te downloaden wil ik proberen de oude bios erin te flashen. Het was in iedergeval of de 80x of de 070xx.Die heb ik jammer genoeg niet. Heb je d'r wat aan als ik je 0702A stuur?
Zou je zo vriendelijk willen zijn om de 0702A van jouw te sturen naar info OP matinez DOT nl
Iemand hier al een oplossing voor gevonden?Spiller schreef op zondag 04 september 2005 @ 19:48:
Ik heb deze laptop inmiddels dik een week. Een aantal dingetjes irriteren mij echter, misschien hebben jullie een oplossing:
Ik heb trouwens de 8095P
Ioniq 5 P45
Tja, dan zul je de ATK0100 drivers moeten verwijderen. Nadeel hiervan is dat een aantal van je knoppen op het keyboard waarschijnlijk niet goed werken, om over je buttons boven het keyboard maar te zwijgen. Je geluid zul je in ieder geval handmatig (via het volume-icoontje) moet wijzigen.
Persoonlijk denk ik dat het verstandig is je over deze ergernis heen te zetten...
Persoonlijk denk ik dat het verstandig is je over deze ergernis heen te zetten...
Verwijderd
laptops4u verkoopt nu een v6 met x700! http://www.laptops4u.nl/info/v6va-8006p.html
Had ik net bijna besloten dat ik voor de w3v ging, en dan komt de v6 met een x700. Ik vind de w3v nog steeds mooiier, en heeft ook wxga en is kleiner, maar heeft een x600... Damn nu weet ik het niet meer...
Had ik net bijna besloten dat ik voor de w3v ging, en dan komt de v6 met een x700. Ik vind de w3v nog steeds mooiier, en heeft ook wxga en is kleiner, maar heeft een x600... Damn nu weet ik het niet meer...
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 14:26 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:20:
laptops4u verkoopt nu een v6 met x700! http://www.laptops4u.nl/info/v6va-8006p.html
Het is niet zozeer een ergenis aan de popup zelf, maar wanneer ik een game of iets anders full screen an het doen ben, blijft het er boven uit komen. En niet even laten zien en weer weg, maar het blijft vrij lang hinderlijk knipperen.-OPTICAL- schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:39:
Tja, dan zul je de ATK0100 drivers moeten verwijderen. Nadeel hiervan is dat een aantal van je knoppen op het keyboard waarschijnlijk niet goed werken, om over je buttons boven het keyboard maar te zwijgen. Je geluid zul je in ieder geval handmatig (via het volume-icoontje) moet wijzigen.
Wat zou het voor zin hebben om de driver weg te halen als ik de knoppen dan toch niet meer kan gebruiken? Kan ik ze netzogoed niet gebruiken en de driver lekker laten voor wat het is zodat de rest het tenminste nog doet. Vreemde logica gebruik je.
Ioniq 5 P45
Beetje vreemd, ik heb m sinds april maar die pop ups heb ik nog nooit vanzelf of lang in beeld gehad. Ze komen alleen in beeld als ik een handeling uitvoer waar ze bij te voorschijn mogen komen.Spiller schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:18:
[...]
Het is niet zozeer een ergenis aan de popup zelf, maar wanneer ik een game of iets anders full screen an het doen ben, blijft het er boven uit komen. En niet even laten zien en weer weg, maar het blijft vrij lang hinderlijk knipperen.
Wat zou het voor zin hebben om de driver weg te halen als ik de knoppen dan toch niet meer kan gebruiken? Kan ik ze netzogoed niet gebruiken en de driver lekker laten voor wat het is zodat de rest het tenminste nog doet. Vreemde logica gebruik je.
macOS 15.5
Zijn er nog meer bezitters van de V6 die bij een pas opgestarte laptop (lees nog koud) een flikkerend beeld hebben?
Als ik de helderheid een stapje terug zet is het zo goed als weg.
macOS 15.5
niemand ?error33 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:48:
Zijn er nog meer bezitters van de V6 die bij een pas opgestarte laptop (lees nog koud) een flikkerend beeld hebben?
macOS 15.5
@ Error33
Nog niet (nooit) meegemaakt. Wel dat de kleuren-samenstelling (gamma, brightness, contrast) naar de "default" waarde springt, maar dit is niet tijdens opstarten...
Dat zou aan de "Omega drivers" kunnen liggen, die ik gebruik
* welke drivers gebruik jij?
Nog niet (nooit) meegemaakt. Wel dat de kleuren-samenstelling (gamma, brightness, contrast) naar de "default" waarde springt, maar dit is niet tijdens opstarten...
[ Voor 12% gewijzigd door matinez op 26-10-2005 16:55 ]
Dat heb ik ook, ook als'ie bijvoorbeeld uit standby komt. Lijkt wel alsof de lamp een beetje moeite heeft met wakker worden. Ik vind het niet echt storend, en ik kan toch mijn laptop niet ter reparatie opsturen, want ik heb hem nu te hard nodig.error33 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:48:
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
ik gebruik de driver V8.11matinez schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:54:
@ Error33
macOS 15.5
kijk eens op laptops4u...E 2,14 voor een
V6Va 750/80-7200/2048/WXP H
€ 2,14
€ 1,80 excl. BTW
V6V(a)
1
1
meer v6v(a)
* Intel Pentium M 750 (Dothan 1.87Ghz; 2Mb L2 Cache; 533Mhz FSB)
* 8Gb harddisk 7200RPM
* 2048Mb DDR2 533 (2 x 1024)
* 8* DVD+/-RW Dual Layer
* ATI Mobility Radeon X700 128Mb VGA
* 4-in-1 cardreader
*
15" SXGA+ (1400x1050) Crystal Shine
* Windows XP Home NL/UK/FR
* Internal W-LAN 54Mbps/ Bluetooth
* 2 years pick-up & return (max. 3 years onsite)
* Gratis Draagtas, Optische Muis en USB 256Mb
heb er gelijk eentje besteld
€ 2,14
€ 1,80 excl. BTW
V6V(a)
1
1
meer v6v(a)
* Intel Pentium M 750 (Dothan 1.87Ghz; 2Mb L2 Cache; 533Mhz FSB)
* 8Gb harddisk 7200RPM
* 2048Mb DDR2 533 (2 x 1024)
* 8* DVD+/-RW Dual Layer
* ATI Mobility Radeon X700 128Mb VGA
* 4-in-1 cardreader
*
15" SXGA+ (1400x1050) Crystal Shine
* Windows XP Home NL/UK/FR
* Internal W-LAN 54Mbps/ Bluetooth
* 2 years pick-up & return (max. 3 years onsite)
* Gratis Draagtas, Optische Muis en USB 256Mb
heb er gelijk eentje besteld
Ik wou graag weten of andere het volgende ook (hebben) ervaren..
Mijn schijf (dat verwacht ik) maakt (af en toe) een heel hoog-geluid (frequentie?) en of loopt te tikken.
Dat eerste onderbreekt zich (even) zodra ik met de usb muis of touchpad scroll, persoonlijk stoor ik mij daar goed aan
Enig idee hoe dit komt, en hoe dit kan worden opgelost?
Mijn schijf (dat verwacht ik) maakt (af en toe) een heel hoog-geluid (frequentie?) en of loopt te tikken.
Dat eerste onderbreekt zich (even) zodra ik met de usb muis of touchpad scroll, persoonlijk stoor ik mij daar goed aan

Gelukkig voor mijmatinez schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:38:
Ik wou graag weten of andere het volgende ook (hebben) ervaren..
Dat eerste onderbreekt zich (even) zodra ik met de usb muis of touchpad scroll, persoonlijk stoor ik mij daar goed aan![]()
macOS 15.5
Ik heb zelf ook dat de harde schijf begint te tikken na verloop van tijd. Bij andere modellen met deze schijf komt dit verschijnsel ook voor. 't is soms wat vervelend, maar niets aan te doen.matinez schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:38:
Dat eerste onderbreekt zich (even) zodra ik met de usb muis of touchpad scroll, persoonlijk stoor ik mij daar goed aan![]()
Het hoge geluid kan ik niet verklaren, en heb ik zelf ook niet. Ik weet echter wel dat dit eens eerder gemeld is voor dit type notebook (niet op GOT trouwens). Misschien dat Asus hier een oplossing voor kan bieden....
Ben erachter "wanneer" dat hoge-geluid komt.
Als de laptop op zijn batterij draait dan is er kans op een hoog-geluid (als ik kies voor de Game-config van Power4 Gear).
Als ik dan over ga op netstroom is het hoge-geluid over.
Over dat tikken van de hardeschijf.
Ik verwacht ook dat het te maken heeft met het type hardeschijfje.
Best jammer..
Als de laptop op zijn batterij draait dan is er kans op een hoog-geluid (als ik kies voor de Game-config van Power4 Gear).
Als ik dan over ga op netstroom is het hoge-geluid over.
Over dat tikken van de hardeschijf.
Ik verwacht ook dat het te maken heeft met het type hardeschijfje.
Best jammer..
Verwijderd
alsk men scherm op het donkerste zet zit ik met een kleurenverschil 
de linker kant is donkerder dan de rechter kant
Same here. Maar wat is het probleem precies?Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:01:
alsk men scherm op het donkerste zet zit ik met een kleurenverschil
Verwijderd
ni echt een probleem maar vind het gewoon raar... en vraag me af hoe dit gekomen is want in het begin was dit niet denk ik zo...
Verwijderd
Kleine tip voor de gamers onders die met deze laptop soms vastlopers hebben door een te hoge processor temperatuur:
1. Schroef de plaat af die boven je processor en grafische kaart zit
2. Zoek één of twee gewone pc fans van 12V en een 12V DC voedingsbron
3. Leg de ventilator(s) op een klein verhoogje, zodat ze toch zeker de hoogte van een cd-doosje van de grond staan. (Mijn fans trillen nogal dus heb ik elastiekjes rond de zijkanten van de cd-doosjes gedaan om dit te voorkomen.
)
4. Verhoog je laptop aan de zijkanten met iets stevigs, zoals een stapel pc-boekjes
. Zorg er voor dat er ongeveer 1,5 tot 2 cm tussen de ventilators en je laptop is en dat de ventilators mooi op je processor gericht zijn (duh!
)
5. Dan enkel nog je fans aansluiten en dan ....gamen maar!
Nogal voor de hand liggend, maar handig als je veel games speelt en geen vastlopers wil.
EDIT: o ja, mijn temps zijn gedaald van 75°C naar maximum 50 na een uur gamen (Need For Speed Most Wanted op 1024*768, full detail), idle temp is momenteel 24°C
1. Schroef de plaat af die boven je processor en grafische kaart zit
2. Zoek één of twee gewone pc fans van 12V en een 12V DC voedingsbron
3. Leg de ventilator(s) op een klein verhoogje, zodat ze toch zeker de hoogte van een cd-doosje van de grond staan. (Mijn fans trillen nogal dus heb ik elastiekjes rond de zijkanten van de cd-doosjes gedaan om dit te voorkomen.
4. Verhoog je laptop aan de zijkanten met iets stevigs, zoals een stapel pc-boekjes
5. Dan enkel nog je fans aansluiten en dan ....gamen maar!
Nogal voor de hand liggend, maar handig als je veel games speelt en geen vastlopers wil.
EDIT: o ja, mijn temps zijn gedaald van 75°C naar maximum 50 na een uur gamen (Need For Speed Most Wanted op 1024*768, full detail), idle temp is momenteel 24°C
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 18:42 ]
mooie oplossing
Ik heb een Pacific breeze notebook cooler gekocht. Lijkt me persoonlijk iets prettiger dan een stapel boekjes...
Ik heb een Pacific breeze notebook cooler gekocht. Lijkt me persoonlijk iets prettiger dan een stapel boekjes...
Verwijderd
thx! Het stak mij gewoon tegen dat mijn notebook telkens vastliep na tijdje gamen. Dus ff creatief bezig geweest, en ik ben redelijk tevreden over mijn huidig resultaat. Ik had zo'n Pacific Breeze spul nog nooit gezien, maar het heeft mij wel op het idee gebracht om mijn stapel boekjes enzo te vervangen door iets wat handiger, mooier, compacter en vooral beter is-OPTICAL- schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:24:
mooie oplossing![]()
Ik heb het volgende voor ogen:
- een verhoogje uit Plexiglas dat mijn laptop ongeveer 5 cm hoger brengt, met voldoende ventilatiegaatjes rondom.
- ik moet er snel mijn laptop in kunnen plaatsen en terug uithalen.
- genoeg plaats om twee of drie koelers zodanig te monteren, dat ze makkelijk vervangbaar zijn
- Rond de steunpunten van het verhoogje en steunpunten van de koelers ga ik zeker rubberen ringetjes steken, anders trilt het teveel.
- Misschien mijn (oude blauwe) CCFL in mijn kastje steken, aangezien het toch uit plexi zal zijn en één van mijn koelers blauwe LEDjes heeft.
- en als laatste misschien een kleinere 12V voeding (nu is dat zo groot/zwaar als een baksteen, maar wel regelbaar in vijf standen tot 12 V.
ik ga er eens werk van maken (soon
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 16:50 ]
Ik heb op pakjesavond mezelf maar eens in het zonnetje gezet met de beslissing dat ik na veel zoekwerk een zelfde laptop als de postert hierboven ga aanschaffen.
(overigens zonder dit van de eerder genoemde poster te weten, maar dat terzijde.
Een Asus V6V-80080P dus met extra reepje van 512 wat het grande totale brengt op 1024MB.
Maar rap het geld overmaken en achter de deur staan wachten op die TPG-dude
U hoort nog van mij.
(overigens zonder dit van de eerder genoemde poster te weten, maar dat terzijde.
Een Asus V6V-80080P dus met extra reepje van 512 wat het grande totale brengt op 1024MB.
Maar rap het geld overmaken en achter de deur staan wachten op die TPG-dude
U hoort nog van mij.
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Ok, na ff wat gerotzooi met het apparaat heb ik slechts 1 opmerking:
Gaaf!
Gaaf!
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
*schop*
Om de boel wat overzichtelijk te houden ga ik geen nieuw topic beginnen ivm m'n vraag over deze laptop. M'n ma is nogal vrij veel op de baan voor haar werk en een lichte laptop was voor haar dus prioriteit, vandaar deze Asus.
Thuis zoekt ze de laptop echter te gebruiken in combinatie met 'n vast scherm (Dell 2001FP), muis, toetsenbord en printer. Op haar oude Dell laptop was het allemaal vrij handig: laptop in docking station en ze was vertrokken.
Bestaat er voor de Asus zoiets als een docking station? Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat ze 'n soort combo-aansluitingblok hadden waarop je dan alles aansloot en dat blok dan in z'n geheel op de laptop maar ik vind er niets meer over terug. Tot hiertoe heb ik alleen dit USB2 blokje gevonden met daarop ales... behalve natuurlijk 'n VGA:

[Edit:] Port replicator heet die combo-aansluitingblok
Om de boel wat overzichtelijk te houden ga ik geen nieuw topic beginnen ivm m'n vraag over deze laptop. M'n ma is nogal vrij veel op de baan voor haar werk en een lichte laptop was voor haar dus prioriteit, vandaar deze Asus.
Thuis zoekt ze de laptop echter te gebruiken in combinatie met 'n vast scherm (Dell 2001FP), muis, toetsenbord en printer. Op haar oude Dell laptop was het allemaal vrij handig: laptop in docking station en ze was vertrokken.
Bestaat er voor de Asus zoiets als een docking station? Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat ze 'n soort combo-aansluitingblok hadden waarop je dan alles aansloot en dat blok dan in z'n geheel op de laptop maar ik vind er niets meer over terug. Tot hiertoe heb ik alleen dit USB2 blokje gevonden met daarop ales... behalve natuurlijk 'n VGA:

[Edit:] Port replicator heet die combo-aansluitingblok
[ Voor 17% gewijzigd door Steff op 29-12-2005 20:54 ]
Een nieuwe V6 de V6J met Core duo!
V6J-8001P T2400 (1.83GHz/2MB/667FSB)
1024MB(1x1024)
100GB
DVD Super Multi DL
XPP
GeForce Go 7400 256 MB
WLAN 15" SXGA
2.211,40 EUR (in duitsland)
greetz
V6J-8001P T2400 (1.83GHz/2MB/667FSB)
1024MB(1x1024)
100GB
DVD Super Multi DL
XPP
GeForce Go 7400 256 MB
WLAN 15" SXGA
2.211,40 EUR (in duitsland)
greetz
[ Voor 6% gewijzigd door slings op 10-01-2006 15:10 ]
Verwijderd
Iemand hier die problemen heeft met de temperatuur? Ik heb de v6v nu een jaartje maar nu het warmer begint te worden ligt de idle temp tussen de 70-80 graden. Als ik dan een spel doe komt het boven de 100 uit waardoor de laptop vanzelf afsluit. Vorig jaar had ik hier geen last van en nu is het nog niet eens zo heel warm
Kamertemperatuur is zo'n 23graden en hij staat gewoon op een bureau en de fanuitgang is vrij. Iemand ervaring mee?

Mijne begint wel warmer te worden, maar zeker niet zo extreem zoals bij jouw.Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:07:
Iemand hier die problemen heeft met de temperatuur? Ik heb de v6v nu een jaartje maar nu het warmer begint te worden ligt de idle temp tussen de 70-80 graden. Als ik dan een spel doe komt het boven de 100 uit waardoor de laptop vanzelf afsluit. Vorig jaar had ik hier geen last van en nu is het nog niet eens zo heel warmKamertemperatuur is zo'n 23graden en hij staat gewoon op een bureau en de fanuitgang is vrij. Iemand ervaring mee?
Mijne is 14 Maanden oud.
[ Voor 3% gewijzigd door LuCarD op 08-05-2006 16:26 ]
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Heb je al Centrino Hardware Control erop staan ? Je videokaart iets underclocken helpt ook heel erg. Ik weet dat het idd niet de bedoeling is dat hij zo warm wordt, mijn m6va gaat van de zomer ook even voor een check langst de support dnk ikVerwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:07:
Iemand hier die problemen heeft met de temperatuur? Ik heb de v6v nu een jaartje maar nu het warmer begint te worden ligt de idle temp tussen de 70-80 graden. Als ik dan een spel doe komt het boven de 100 uit waardoor de laptop vanzelf afsluit. Vorig jaar had ik hier geen last van en nu is het nog niet eens zo heel warmKamertemperatuur is zo'n 23graden en hij staat gewoon op een bureau en de fanuitgang is vrij. Iemand ervaring mee?

[LTS][MTS][HTS]
Zou graag willen weten of er mensen zijn die ook iets eigenaardigs met hun laptop meemaken.
ik heb een rma gehad, i.v.m. het niet kunnen werken op accu.
Op accu valt de laptop gewoon uit het niks uit.
Soms kun je de laptop niet eens meer booten vanaf accu.
Ik heb twee accu's en beide vertonen deze problemen.
Op netstroom werkt alles prima, ga ik switchen naar accu valt hij soms direct of even daarna uit.
Hij is nu terug van rma, volgens asus is er een nieuw moederbord in gezet.
Alleen de problemen blijven!
Met de andere accu kan ik dit niet testen, aangezien ze die niet terug gestuurd hebben
Iemand een idee.. ga maandag wel weer bellen met asus?
ik heb een rma gehad, i.v.m. het niet kunnen werken op accu.
Op accu valt de laptop gewoon uit het niks uit.
Soms kun je de laptop niet eens meer booten vanaf accu.
Ik heb twee accu's en beide vertonen deze problemen.
Op netstroom werkt alles prima, ga ik switchen naar accu valt hij soms direct of even daarna uit.
Hij is nu terug van rma, volgens asus is er een nieuw moederbord in gezet.
Alleen de problemen blijven!
Met de andere accu kan ik dit niet testen, aangezien ze die niet terug gestuurd hebben
Iemand een idee.. ga maandag wel weer bellen met asus?
edit:
Opgelost door asus, 2 nieuwe accu's en een nieuw moederbord
Opgelost door asus, 2 nieuwe accu's en een nieuw moederbord
[ Voor 5% gewijzigd door matinez op 08-09-2006 12:57 ]
Allereerst: excuses voor het kicken van dit topic, maar het lijkt me onnodig een nieuw topic te openen voor mijn vraag.
Ik zit sterk te denken over de aanschaf van een Asus v6v. Specifiek kijk ik naar de:
[url=http://http://tweakers.net/pricewatch/127662/Asus-V6VA-8006P-(P-M-750-512MB-80GB-DVD-RW-15-inch-TFT-WXP-Pro)-prijzen.html]Asus-V6VA-8006P-(P-M-750-512MB-80GB-DVD-RW-15-inch-TFT-WXP-Pro)[/url]
Deze laptop is de laatste tijd flink in prijs gedaald (momenteel zo'n E1170).
Ik vraag me af:
Bvd!
Ik zit sterk te denken over de aanschaf van een Asus v6v. Specifiek kijk ik naar de:
[url=http://http://tweakers.net/pricewatch/127662/Asus-V6VA-8006P-(P-M-750-512MB-80GB-DVD-RW-15-inch-TFT-WXP-Pro)-prijzen.html]Asus-V6VA-8006P-(P-M-750-512MB-80GB-DVD-RW-15-inch-TFT-WXP-Pro)[/url]
Deze laptop is de laatste tijd flink in prijs gedaald (momenteel zo'n E1170).
Ik vraag me af:
- Gaat deze laptop naar verwachting binnenkort nogmaals sterk dalen? (wellicht onder druk van de V6J?)
- In hoeverre zal Vista fatsoenlijk draaien op deze laptop (indien uitgebreid naar 1024mb ram). Ik heb het niet over games of zware apps, maar enkel office/internet/photoshop/macromedia
Bvd!
Verwijderd
Ik heb dezelfde ervaring. Idle draait mijn v6v 50°C, na 30 min gamen 80 °C en een reboot.Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:07:
Dus: get nhc , zet je cpu op dynamic switching (tussen multiplier 7 en 12 doe ik altijd) en onderklok je 3d zowieso.
en ik heb onlangs een Titan Notebook cooler gekocht (ff plaatje van cpu vijzen op voorhand), werkt perfect! alles op max blijft de temp altijd onder 60°C!
Verwijderd
Hi guys,
Ik heb een Asus V6000, ik ben er best wel blij mee. Alleen is nu sinds een tijdje mn CD/DVD drive kapot. Ik zou het graag willen vervangen, alleen vraag ik me af of ik 'gewoon' op ebay een slim line DVD writer kan scoren en die kan vervangen... Is het gewoon een kwestie van 1 schroefje??
Ik heb een Asus V6000, ik ben er best wel blij mee. Alleen is nu sinds een tijdje mn CD/DVD drive kapot. Ik zou het graag willen vervangen, alleen vraag ik me af of ik 'gewoon' op ebay een slim line DVD writer kan scoren en die kan vervangen... Is het gewoon een kwestie van 1 schroefje??
Als die dvd-drive past, jaVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:43:
Hi guys,
Maar meestal moet het een specifiek type zijn (de kans dat een willekeurige dvd-writer gaat passen is klein).
Eens je een passende drive gevonden hebt, is het niets meer dan schroefje los, dvd-writer verwisselen en schroefje weer vast.
Verwijderd
Ik sprak net met wat mensen van informatique over dit probleem. Zij zeiden tegen me dat er 2 mogelijkheden zijn. Of de drive is echt ingebouwd, je kan hm er niet zo uit halen met een schroefje, of het is een drive die je er makkelijk uit kan halen. In geval 2 past iedere slimline dvd drive, in geval 1 moet ik naar Asus en wordt het een dure grap. Helaas... de asus notebook hotline, gesloten in het weekend. Ik heb al geprobeerd een schroefje los te maken maar de drive kwam er iig niet zo uit glijden.... Iemand enig idee in welke van deze 2 categorien de Asus V6 valt??