[Ervaringen] Asus V6 serie (Sonoma Centrino)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Ik krijg het toch niet voor elkaar om zonder de BT een goede verbinding op te zetten. Op de afbeelding is in het eerste stukje te zien als BT aan staat dan is de verbinding stabiel. Het laatste stuk is hetzelfde bestand van dezelfde locatie meer met BT uit. Dan lijkt het wel een sysmograaf !!! :Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/errorforum/BT%20aan-uit.JPG

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Weet iemand of de Conceptronic Cable Lock op deze laptop past?
Meer informatie

Er zit op de Asus V6 een Kensington lock hole, maar past deze kabel er op :) ?
Lock hole @ V6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matinez schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 15:55:
Weet iemand of de Conceptronic Cable Lock op deze laptop past?
Meer informatie

Er zit op de Asus V6 een Kensington lock hole, maar past deze kabel er op :) ?
Lock hole @ V6
Misschien even mailen naar de laptopper aangezien zij de laptop en cable verkopen?

Who needs a personal life anyway when you got email :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister de asus v6v8080p en zal even wat negatieve dingen opnoemen:

- slechte verticale inkijkhoek van het scherm (als je een beetje van onderaf kijkt is het beeld het mooiste)
- microfoon zit boven de ventilator en neemt dus alleen ruis op 8)7
- schijf was gepartitioneerd als FAT32 in 1 stuk van 40 en 1 van 30gb, op het bureaublad stond een .bat filetje om het over te zetten op NTFS
- touchpad leek het in het begin maar half te doen maar gaat nu steeds beter werken :?
- asus heeft er allemaal tooltjes op gezet om je drivers te updaten enzo.. alleen staan de bestanden waar die updaters naar zoek blijkbaar niet meer op de ftp van asus, ze doen het allemaal niet.

oh en dan staat er bij beeldscherm ook nog dat die X600 128mb geheugen heeft.. moest dat geen 64 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:00:
Ik heb gister de asus v6v8080p en zal even wat negatieve dingen opnoemen:

- slechte verticale inkijkhoek van het scherm (als je een beetje van onderaf kijkt is het beeld het mooiste)
- microfoon zit boven de ventilator en neemt dus alleen ruis op 8)7
- schijf was gepartitioneerd als FAT32 in 1 stuk van 40 en 1 van 30gb, op het bureaublad stond een .bat filetje om het over te zetten op NTFS
- touchpad leek het in het begin maar half te doen maar gaat nu steeds beter werken :?
- asus heeft er allemaal tooltjes op gezet om je drivers te updaten enzo.. alleen staan de bestanden waar die updaters naar zoek blijkbaar niet meer op de ftp van asus, ze doen het allemaal niet.

oh en dan staat er bij beeldscherm ook nog dat die X600 128mb geheugen heeft.. moest dat geen 64 zijn?
Ik heb een ander type notebook, maar ook een nieuwe van asus.
Ook last gehad van die nare tooltjes enzo
draait jou cpu fan ook de hele tijd?
:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, als je niks doet 1700rpm maar ik hoor hem bijna niet.
het zal wel nodig zijn want hij is zelfs als je niks doet 50-60 graden

hmm na een tijdje 3dmark doet ie 2200rpm en dat klinkt wel irritant :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:42:
ja, als je niks doet 1700rpm maar ik hoor hem bijna niet.
het zal wel nodig zijn want hij is zelfs als je niks doet 50-60 graden

hmm na een tijdje 3dmark doet ie 2200rpm en dat klinkt wel irritant :)
ben nu een beetje aan het surfen 1400 rpm :)

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10-2024
Ligt het nou aan mij, of klinkt 64mb videokaartje nou echt als prut?
Ik ben op zoek naar een mooie snelle laptop. Deze laptop valt zeker weten in de categorie: Mooi!
Nu twijfel ik nog over het 'snelle'... 64mb komt bij mij gewoon over als 1998 meuk. 128mb zou ik nog wel doen, maar 256 klinkt voor mij gewoon als: 2005 :)

Ik ben zeker geinteresseerd in deze laptop, maar de videokaart prestaties moeten wel goed zijn voor mij. Ik moet zeker de games van de toekomst nog wel kunnen spelen... (UT2004, SWAT4 enz enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
matinez schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:11:
[...]

Ik kan het niet zo 1 2 3 vinden, zoek nog wel even door maar hieralvast 3dmark scores.
Of ze betrouwbaar zijn ??

Asus M6 -M.9700 (Fongwan's topic M6 (res1024)
3dmark2001se: 10274
3dmark03: 2673

Asus V6 -M.X600 (res1024)
3dmark2001se: 11699
3dmark03: 3033
3dmark05: 880

bron: enet.com.cn
Hier heb je enkele benchmark scores, ik neem aan dat je weet wat je met deze scores kan spelen.
Aangezien je een topic heb gemaakt over die promedion notebook.

BTW. Neem eens een kijkje in de Notebook Best Buy Guide
Aikeleer in "Notebook Best Buy Guide 2005.1: Inleidin..."

En dit topic over de Pentium-M:
[rml][ Ervaringen] Pentium M in desktop[/rml]
Zal je zien dat een Pentium-M toch wel zeeer goed presteerd tegenover de Pentium4 van die promedion.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjoerdrog schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:42:
Ligt het nou aan mij, of klinkt 64mb videokaartje nou echt als prut?
Ik ben op zoek naar een mooie snelle laptop. Deze laptop valt zeker weten in de categorie: Mooi!
Nu twijfel ik nog over het 'snelle'... 64mb komt bij mij gewoon over als 1998 meuk. 128mb zou ik nog wel doen, maar 256 klinkt voor mij gewoon als: 2005 :)

Ik ben zeker geinteresseerd in deze laptop, maar de videokaart prestaties moeten wel goed zijn voor mij. Ik moet zeker de games van de toekomst nog wel kunnen spelen... (UT2004, SWAT4 enz enz)
Klinkt in mijn oren als een wedstrijdje verplassen. :+

De hoeveelheid memory maakt niet zoveel uit het is meer de grafische chipset die er achter zit. Zo is het verschil tussen de 128 mb en 256 mb minimaal.

In meerdere reviews van de laptop wordt ook gegamed en daar in zie je dat de laptop met de nieuwere spellen best overweg kan. Het klopt wel dat de x700 wel een stuk krachtiger is, dus misschien dat je moet wachten totdat een goede laptop uitkomt met de x700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe licht is het scherm bij iedereen? na hem een tijdje gebruikt te hebben valt het me op dat het scherm zo licht en scherp is.. vooral 's avonds moet ik zowat een zonnebril op. als ik de brightness helemaal omlaag zet is de rechterkant ook nog een beetje licht :?
is dit bij iedereen zo of is mn scherm gewoon rot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 01:34:
hoe licht is het scherm bij iedereen? na hem een tijdje gebruikt te hebben valt het me op dat het scherm zo licht en scherp is.. vooral 's avonds moet ik zowat een zonnebril op. als ik de brightness helemaal omlaag zet is de rechterkant ook nog een beetje licht :?
is dit bij iedereen zo of is mn scherm gewoon rot?
That's true!, heb mijn V6 sinds gisteren, en inderdaad als ik de brightness op zijn zachts zet blijft hij rechts nog oplichten. Vooral in spellen vind ik hem wat aan de licht kant van brightness, het is igg te fixen bij de VGA drivers.

Voor Omega Drivers:
* Eigenschappen voor Beeldscherm tablad Instellingen --> Geavanceerd --> Advanced 3D --> Colors --> Daar kan je het Contrast / Brightness instellen.

Is het iemand gelukt de scroll functie van het Touchpad te laten werken in Mozilla Firefox?
In mijn Windows omgeving zijn er geen problemen, idem Internet Explorer.
Zodra, ik mozilla gebruik zie ik alleen een scroll pictogram.
Ik heb al even in de opties gekeken maar heb nog niks kunnen vinden..

[ Voor 39% gewijzigd door matinez op 03-05-2005 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matinez schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 13:43:
[...]

het is igg te fixen bij de VGA drivers.

Voor Omega Drivers:
* Eigenschappen voor Beeldscherm tablad Instellingen --> Geavanceerd --> Advanced 3D --> Colors --> Daar kan je het Contrast / Brightness instellen.
oeps helemaal niet aan gedacht dat je dat daar kon veranderen :X nu heb ik tenminste geen zonnebril meer nodig :p

support van asus zei dat de rechterkant niet lichter hoorde te blijven maar hij zal het wel niet begrepen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
V6V 3D marks resultaten, beter dan eerst aangekondig nadat ik vanavond een Benchmark uitvoerde.

#.1
3D Mark 01 Se 12344
cliQue

#.2
3D Mark 03 3195
cliQue

#.3
3D Mark 05 1083
cliQue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Dan presteert die X600 matiger dan ik dacht. Ik haal met mijn Acer 8103 (Pentium M 1,86, 1Gb RAM en X700) zo'n 2400 punten in '05.

[ Voor 21% gewijzigd door Mooody op 09-05-2005 20:28 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:55
Mooooody schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:27:
Dan presteert die X600 matiger dan ik dacht. Ik haal met mijn Acer 8103 (Pentium M 1,86, 1Gb RAM en X700) zo'n 2400 punten in '05.
Lijkt mij persoonlijk dat hij dan naar verwachting presteerd, aangezien de mobility X600 ongeveer gelijk staat aan de mobility 9700. de X700 moet ongeveer 2x zo snel zijn als de X600 en 9700, wat netjes overeenkomt met jouw '05 score. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

iemand al vreemde ervaringen met de nieuwe bios update ?

V6V0801A

[ Voor 23% gewijzigd door error33 op 13-05-2005 22:33 ]

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:27:
Hoewel ik niet denk dat hij matig presteert voor zijn doen lijkt het me ergens wel een zwakte punt van de laptop samen met het feit dat er geen video output op zit. Voor mij zelf is de output niet een noodzaak maar het zou leuk zijn ofc. :Y)

Iemand enig idee of er nog een v6 versie uitkomt met de x700? Of eentje met de zelfde specificaties en voordelen als de v6 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 09:56
Ik heb hem gister bij Mycom in utrecht gezien. Ik weet wat mijn laptop gaat worden voor het volgende schoolseizoen _/-\o_ Ik ben helemaal gechameerd van deze laptop. Het is een lichte, mooie en ook erg goede laptop. We mochten er bij Mycom even mee spelen.

Hij was helaas wel (toen we er gingen testen) vastgelopen. Hij was ook erg heet aan de zeikant maar de verkoper zei dat het mogelijk kwam door een slechte software installatie. Hij zat ook steeds te zeuren dat er een ander bleutooth apparaat in de buurt was :Y)

Toen ie opgestart was, ging alles prima. Heel mooi scherm ook om te zien en vooral de looks van dat apparaat is fantastisch :9~ . Ook al is ie dan wel erg duur, je hebt denk ik wel een laptop waar je een paar jaar mee doorkan ;)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
IJnte schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:01:
Ik heb hem gister bij Mycom in utrecht gezien. Ik weet wat mijn laptop gaat worden voor het volgende schoolseizoen _/-\o_ Ik ben helemaal gechameerd van deze laptop. Het is een lichte, mooie en ook erg goede laptop. We mochten er bij Mycom even mee spelen.

Hij was helaas wel (toen we er gingen testen) vastgelopen. Hij was ook erg heet aan de zeikant maar de verkoper zei dat het mogelijk kwam door een slechte software installatie. Hij zat ook steeds te zeuren dat er een ander bleutooth apparaat in de buurt was :Y)

Toen ie opgestart was, ging alles prima. Heel mooi scherm ook om te zien en vooral de looks van dat apparaat is fantastisch :9~ . Ook al is ie dan wel erg duur, je hebt denk ik wel een laptop waar je een paar jaar mee doorkan ;)
Dat viel mij gelijk bij het gebruiken van de machine al op, aan de rechterkant wordt hij best wel warm.
Dit kan niet komen door slechte software ;) slechte grap van de verkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het werkt zeer goed tegen koude handen ;)
dus eigenlijk is het een pluspunt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt hij nu warm of heet?
Lijkt me een groot verschil 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 08:32:
Wordt hij nu warm of heet?
Lijkt me een groot verschil 8)7
Als ik m op de accu gebruik zit de temperatuur rond de 50 C dan draait de proc op 782Mhz als ik via de adapter (proc op 1,86Mhz) de laptop gebruik zit ik tegen de 60 C. Dan vind ik m toch wel hot. Dit alles met gewoon gebruik internet en wat word en exel

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

error33 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:48:
[...]

Als ik m op de accu gebruik zit de temperatuur rond de 50 C dan draait de proc op 782Mhz als ik via de adapter (proc op 1,86Mhz) de laptop gebruik zit ik tegen de 60 C. Dan vind ik m toch wel hot. Dit alles met gewoon gebruik internet en wat word en exel
Persoonlijk vind ik het niet zo heel hot als ik het vergelijk met heet hoofdjes van de pc's in mijn huis. :+

Is de proc ook de veroorzaker van de warmte die je voelt of is dat iets anders.
Hoe voelt de warmte op de behuizing aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [harm]
  • Laatst online: 26-02 15:38
Als je gaat gamen, stoot de fan flink wat warme lucht uit, maar niks zorgwekkends. Tijdens office -, internet - en ontwikkelwerk is het nauwelijks merkbaar.

Overall ben ik buitengewoon tevreden: de laptop wordt zeer compleet geleverd, hij is snel, goed stil, heerlijk licht, mooi scherm en hij ziet er fantastisch uit.

Just when I thought I was out, THEY PULL ME BACK IN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 14:53:
[...]

Persoonlijk vind ik het niet zo heel hot als ik het vergelijk met heet hoofdjes van de pc's in mijn huis. :+

Is de proc ook de veroorzaker van de warmte die je voelt of is dat iets anders.
Hoe voelt de warmte op de behuizing aan?
De proc is inderdaad de oorzaak van de warmte. De rechter handpalmsteun wordt lauw maar blijft goed bedienbaar.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wel interesse in de V6V.
Is de harde schijf makkelijk te vervangen (wil 7200 rpm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:14:
Ik heb ook wel interesse in de V6V.
Is de harde schijf makkelijk te vervangen (wil 7200 rpm)?
Hardeschijven vervangen in Laptop's is inprincipe niet zo'n probleem hoor.

Ik heb alleen gehoord dat een 7200rpm hdd niet is aan te raden..

[rml]-OPTICAL- in "[ Ervaringen] Asus V6 serie (Sonoma Centr..."[/rml]

[ Voor 15% gewijzigd door matinez op 25-05-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja als het gewoon een klepje is wat je open moet schroeven dan is het natuurlijk makkelijk maar als de HD er verzegeld inzit of als een deel van de bios op de HD staat dan wordt het moeilijker.

Ben wel benieuwd over welke 7200 rpm schijf ze het hebben aangezien ik over de Hitachi E7K60 steeds lees dat ie minder power verbruikt en ook niet warmer wordt dan een standaard 5400 rpm HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:31:
Ja als het gewoon een klepje is wat je open moet schroeven dan is het natuurlijk makkelijk maar als de HD er verzegeld inzit of als een deel van de bios op de HD staat dan wordt het moeilijker.

Ben wel benieuwd over welke 7200 rpm schijf ze het hebben aangezien ik over de Hitachi E7K60 steeds lees dat ie minder power verbruikt en ook niet warmer wordt dan een standaard 5400 rpm HD.
Vergeet daarbij niet dat je garantie van Asus direct vervalt als jij je laptop zelf openschroeft. :X
Mijn advies is dan ook om even rond te vragen bij dealers of zij niet voor jou een laptop direct met 7200 rpm HDD kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ff bij wat dealers geinformeerd en Ik geloof niet dat het uitmaakt of de dealer het doet of jezelf. In beide gevallen is je garantie weg :(
(En dan te bedenken dat je bij webshops in Amerika wel je Asus laptop zelf kan configureren (maar ze leveren niet aan internationale klanten). Is trouwens ook het geval met IBM en Sony, hier in Nederland moet je de preset configuraties maar slikken terwijl je in Amerika alle onderdelen zelf kan kiezen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Mensen wat is jullie ervaring met de touchpad scroll functie?

Mijn ervaring, niet mozilla (1.0.3) compatible.
IE, als je een kleine veeg geeft blijft hij vaak als je niet tegen scrollt door naar beneden scrollen.
Maak overigens gebruik van de bijgeleverde driver cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:17:
Heb ff bij wat dealers geinformeerd en Ik geloof niet dat het uitmaakt of de dealer het doet of jezelf. In beide gevallen is je garantie weg :(
(En dan te bedenken dat je bij webshops in Amerika wel je Asus laptop zelf kan configureren (maar ze leveren niet aan internationale klanten). Is trouwens ook het geval met IBM en Sony, hier in Nederland moet je de preset configuraties maar slikken terwijl je in Amerika alle onderdelen zelf kan kiezen.)
Wat zou je dan extra willen configureren? Ik vind meerdere sites waar je extra geheugen of een andere proc er in kan laten zetten terwijl je de garantie houdt.

Een voorbeeld is bijvoorbeeld de overleden laptopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2011

CyberArt

løde

de overleden latopper ja, dus dat kan niet meer :)
ik heb verder nog nergens een winkel gevonden waar in de 5400rpm hdd kan vervangen door een 7200rpm hdd.. :(

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:59
Ik ben benieuwd of Asus nog een soort van Spinn-Off van de V6 maakt....met b.v. een X700 erin. Dat zou voor mij de ultieme laptop zijn. 8)

Verder ben ik benieuwd hoe het aanbod is na de zomer met de x700 in laptops?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pedr0 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 14:51:
Ik ben benieuwd of Asus nog een soort van Spinn-Off van de V6 maakt....met b.v. een X700 erin. Dat zou voor mij de ultieme laptop zijn. 8)

Verder ben ik benieuwd hoe het aanbod is na de zomer met de x700 in laptops?
Ik heb hier zelf ook oren naar. Daarom heb ik besloten om de laptop nog niet te kopen maar even te wachten op de nieuwe generatie van de zomer. Misschien dan ook 7200 rpm hardeschijfjes :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:01

Pubbert

random gestoord

De A6 serie is uitgebreid met een X700 Model :)

http://www.asus.com/produ...del=533&l1=5&l2=24&l3=193

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Nu nog de V6 met een X700 8)

[ Voor 85% gewijzigd door Pedr0 op 06-06-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop idd dat de V6 ook dit zal krijgen.

Van een X600 64mb naar een X700 128 mb :Y) :9~ })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas ik ben vanavond zeer teleurgesteld, voorlopig komt er in de Benelux geen V6 met X700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:47:
helaas ik ben vanavond zeer teleurgesteld, voorlopig komt er in de Benelux geen V6 met X700
Hoe weet je dat? Bronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevraagd.
Bron: Asus Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Dan de M6V maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heeft toch ook maar een x600tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Als jullie een geupdate V6 willen hebben, moet je eens naar de Acer 8103 kijken ;)
Voor dezelfde prijs als de V6 krijg je: X700, 2915abg w-lan, tv-out, bluetooth....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:19:
Als jullie een geupdate V6 willen hebben, moet je eens naar de Acer 8103 kijken ;)
Voor dezelfde prijs als de V6 krijg je: X700, 2915abg w-lan, tv-out, bluetooth....
Bekijk de V6 behezuing en vervolgens de Acer behuizing en je ziet waarom men een V6 wil.

Het is jammer dat niet gewoon 100 man die V6 met x700 zou willen dan was de kans groter dat het zou gebeuren dan zoals de situatie nu is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:23:
[...]

Bekijk de V6 behezuing en vervolgens de Acer behuizing en je ziet waarom men een V6 wil.
Smaken verschillen. Het design van de 8103 mag er ook zijn. Ziet er luxe uit en is erg degelijk.
Het is jammer dat niet gewoon 100 man die V6 met x700 zou willen dan was de kans groter dat het zou gebeuren dan zoals de situatie nu is.....
Is gewoon een marketingkwestie, per land verschillend. Asus zal binnenkort wel een laptop met X700 op de markt brengen en om de verkoop hiervan niet bij voorbaat in te drukken zullen er geen 'oudere' modellen met X700 komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 08-06-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Alleen Acer sucks big time....zeker nadat ik afgelopen maand het programma 'Kassa' heb gezien! ;)

Nope...Asus all the way for me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De A6G zal gelevert worden met de X700 net als de W2. Echter vergis je neit hoor, de V6 is bij lange na nog geen oud model, sterker nog dit model is voor Asus voorlopig een blijvertje.

Smaken verschillen idd, al is het wel een feit dat de Acer laptops meer bekend staan om hun slechtere degelijkheid dan merken als Asus en Sony (die by the way uit de zelfde fabiek (nou ja bijna zelfde fabrike, Asus heeft voor de Sony laptops een eigen fabriek laten bouwen) komen, Asus assembleert voor Sony). Op dit moment zou ik ook niet weten of er echt veel mensen zijn die de V6 met X700 zouden willen en daar ongeveer 1900-2000 euro voor over hebben. Zou dit nou wel het geval zijn dan denk ik dat Asus dit model best met X700 wilt uitbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Pedr0 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:54:
Alleen Acer sucks big time....zeker nadat ik afgelopen maand het programma 'Kassa' heb gezien! ;)

Jah, Kassa zegt het :)
Ik gebruik al 3,5 jaar Acer laptops en nog nooit een probleem gehad. Als je wel een probleem hebt, krijg je te maken met matige service. Maar ik denk dat het aantal problemen met een Asus groter is dan met een Acer (als ik de topics lees en mijn eigen ervaringen bekijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:01:
[...]

Jah, Kassa zegt het :)
Ik gebruik al 3,5 jaar Acer laptops en nog nooit een probleem gehad. Als je wel een probleem hebt, krijg je te maken met matige service. Maar ik denk dat het aantal problemen met een Asus groter is dan met een Acer (als ik de topics lees en mijn eigen ervaringen bekijk)
Oke super, maar misschien weer verstandig om Ontopic te gaan. Zodra mensen een Acer willen denk ik dat ze niet roepen de V6 te willen terwijl er zoveel topics lopen over Acer modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Nouja, de meest interessante discussie is die tussen de 2 "kampen", zodat je goed je afweging kan maken. De 8103 is de grootste concurrent van de V6, dus logisch dat mensen hier tussen twijfelen (of kunnen gaan twijfelen dankzij interessante informatie :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Mooooody schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:15:
Nouja, de meest interessante discussie is die tussen de 2 "kampen", zodat je goed je afweging kan maken. De 8103 is de grootste concurrent van de V6, dus logisch dat mensen hier tussen twijfelen (of kunnen gaan twijfelen dankzij interessante informatie :))
Mwoah, heb zojuist een V6V aangeschaft, en de TravelMate 8103 is geen moment een optie geweest. Ten eerste is het een Acer, en ik heb teveel mensen met problemen gezien (brakke casing, toetsaanslagen die niet geregistreerd worden, USB-poorten die zomaar overlijden), ten tweede vind ik het design echt drie keer niets (ZEKER niet in vergelijking met de V6V) en ten derde zijn de meegeleverde extra's bij de ASUS erg interessant (tas, sleeve, extra batterij, muisje, USB-stick).

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ondanks dat alles heb je geen hol aan de V6V als je (zoals ik) een tv-out nodig hebt.
Ook is dat rijtje problemen van geen enkele waarde als je een goede 8103 hebt. Als je het Acer topic leest, zie je dat het aantal problemen met de 8103 vergelijkbaar is met het aantal van de V6V.

Maar goed, een 8103 vs V6V discussie kan ik beter niet in een pro-Asus topic houden, want dat schiet niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
offtopic:
Kan dat gezeik over ASUS vs ACER even ophouden.

Niemand een reactie op het volgende:
[rml]matinez in "[ Ervaringen] Asus V6 serie (Sonoma Centr..."[/rml] ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [harm]
  • Laatst online: 26-02 15:38
[b][message=23551940,noline]matinez schreef op woensdag 08 juni 2005 @
Niemand een reactie op het volgende:
[rml]matinez in "[ Ervaringen] Asus V6 serie (Sonoma Centr..."[/rml] ?
Zelfde ervaring... wel jammer, die functie werkt goed. Ga er alleen niet voor van browser switchen.

Just when I thought I was out, THEY PULL ME BACK IN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 12:22
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:34:
[...]

Ik heb een ander type notebook, maar ook een nieuwe van asus.
Ook last gehad van die nare tooltjes enzo
draait jou cpu fan ook de hele tijd?
:S
op de asussite staat in de FAQ van de V6V serie:
When you update the BIOS to V.0702 and VGA driver to V.8.11,the system will share 64MB local memory to VGA card,so your VGA memory will be detected as 128MB(64MB video memory+64MB shared local memory),at the same time the system performence will be optimized.

Bron: http://support.asus.com/f...SLanguage=en-us&model=V6V

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Het is best fijn om twee accu`s te krijgen bij de v6v. Maar bestaat er ook een losse adapter om de accu op te laten?

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
error33 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:48:
Het is best fijn om twee accu`s te krijgen bij de v6v. Maar bestaat er ook een losse adapter om de accu op te laten?
Ik heb maar 1 accu gekregen bij mijn 8080P, is dat een speciale actie geweest.
Bij mij weten kreeg men er ook 2, maar mijn doos was niet open geweest ofzo.

Ben hem namelijk zelf wezen halen bij mcdos en heb hem bestel bij www.mpsoft.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Dan hebben ze je genaaid....vanuit de Asus fabriek zit er altijd een extra accu bij en USB stick etc..

Bel Asus anders even dan weet je het. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Pedr0 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:33:
Dan hebben ze je genaaid....vanuit de Asus fabriek zit er altijd een extra accu bij en USB stick etc..

Bel Asus anders even dan weet je het. _/-\o_
Net gebeld met de ASUS Hotline Nederland.

Deze helpdesk medewerker vertelde mij dat alleen de nieuwe versies worden verkocht met 2 accu's (?)
Nu vraag ik me achteraf af of hij me wel begrepen heeft, aangezien er (bij mij weten) geen nieuwe versies zijn van de 8080P.

Overigens de leverancier van mijn verkoper gemailt over de issue, in afwachting op een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matinez schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:00:
[...]

Net gebeld met de ASUS Hotline Nederland.

Deze helpdesk medewerker vertelde mij dat alleen de nieuwe versies worden verkocht met 2 accu's (?)
Nu vraag ik me achteraf af of hij me wel begrepen heeft, aangezien er (bij mij weten) geen nieuwe versies zijn van de 8080P.

Overigens de leverancier van mijn verkoper gemailt over de issue, in afwachting op een antwoord.
De stick zit er idd altijd bij, maar een extra accu niet. Zo verkopen wij ook de V6 zonder extra accu. De M6 ook zonder extra accu al hebben we wel een actie gehad waarbij de extra accu er wel bij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:40:
[...]

De stick zit er idd altijd bij, maar een extra accu niet. Zo verkopen wij ook de V6 zonder extra accu. De M6 ook zonder extra accu al hebben we wel een actie gehad waarbij de extra accu er wel bij zat.
Als ik bij diverse leveranciers kijk, hebben ze wel aangegeven dat ze tegenwoordig wel leveren met 2e accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Laatst online: 11-09 11:47
Alleen Acer sucks big time....zeker nadat ik afgelopen maand het programma 'Kassa' heb gezien!

offtopic:
Welke uitzending van Kassa was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister I schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:54:
[...]
Als ik bij diverse leveranciers kijk, hebben ze wel aangegeven dat ze tegenwoordig wel leveren met 2e accu.
Mijn M6A werd ook zonder de 2e accu geleverd (ook een gesloten doos), na ontvangst even met de leverancier gemaild en die heeft ASUS gecontacteerd. Binnen 1 dag stond DHL express op de stoep met een mooi pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

matinez schreef op maandag 13 juni 2005 @ 08:17:
[...]

Ik heb maar 1 accu gekregen bij mijn 8080P, is dat een speciale actie geweest.
Bij mij weten kreeg men er ook 2, maar mijn doos was niet open geweest ofzo.

Ben hem namelijk zelf wezen halen bij mcdos en heb hem bestel bij www.mpsoft.nl :)
Bij de levering zat er maar een bij. Dit was me verteld door 4launch. na ca 3 weken kreeg ik de tweede accu van de importeur toegestuurd.

maar als ik nu kijk bij 4launch zit de 2e accu er niet meer bij, Dus toch een aktie geweest

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
De nieuwe W2V is ook wel aardig....ja mensen....er zit een X700 128mb in!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.infosyncworld.net/resources/products/asus/asus_w2v_p00.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.infosyncworld.net/resources/products/asus/asus_w2v_p01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/artikelen/000152-56.JPG

ASUSTeK Computer Inc. (ASUS), leverancier van onder andere notebooks, introduceert vandaag de W2V notebookserie. De W2V is uitgerust met DVB-T (Digital Video Broadcasting-Terrestrial)* voor digitale televisiefunctionaliteit, een 17 inch Color Shine LCD-breedbeeldscherm en 5.1 Dolby Digital surround geluid met ingebouwde subwoofer. De ASUS W2V heeft een processorcapaciteit op desktopniveau en verenigt alle componenten die nodig zijn voor een thuisbioscoop in een slank en licht model notebook.

Comfort
ASUS heeft de W2V uitgerust met een ingebouwde DVB-T-functie voor draadloze digitale televisieuitzendingen en directe opnamen vanaf het notebook. Dankzij deze digitale technologie kan de gebruiker televisie kijken zonder een wirwar van kabels, en zonder tv. De W2V voorziet de gebruiker van optimale multimedia entertainment.

Multimedia
Uitgerust met een ATI Mobility™ Radeon™ X700 grafische kaart en extra helder Color Shine LCD scherm biedt het luxe 17 inch breedbeeldscherm van de W2V scherpe en duidelijke beelden in hun oorspronkelijke, levendige kleuren. Daarnaast biedt de W2V 5.1 kanaals stereogeluid _/-\o_ , een ingebouwde subwoofer en ondersteuning voor SPDIF-verbindingen. Met als resultaat hoogwaardige geluidseffecten die bij uitstek zijn geschikt voor multimediatoepassingen.

Visuele entertainment
ASUS streeft naar kwaliteit en garandeert haar gebruikers LCD-panelen met Zero Bright Dots. De ZBD-policy geldt voor de vier nieuwe notebookseries, waaronder de W2V, W1, V6 en M6-modellen. Zelfs als slechts één bright dot wordt gevonden, wordt gratis het LCD scherm vervangen, mits binnen 30 dagen na aanschaf. Door het invoeren van de ZBD-policy wil ASUS haar vertrouwen in haar producten aantonen en hiermee één van haar hoofddoeltellingen behalen, namelijk kwaliteit leveren.

Krachtig notebook
Het W2V notebook is uitgerust met de nieuwste Intel 915PM-chipset, die geavanceerde 90nm-technologie biedt voor mobiele gegevensverwerking. Ook is er ondersteuning voor DDR2-geheugen en PCI Express Interconnect voor prestatie op desktopniveau en uitzonderlijk hoogwaardige 3D-video. Dankzij de ingebouwde Bluetooth™ functionaliteit maakt de W2V draadloze verbindingen en gegevensoverdracht mogelijk tussen andere digitale apparaten, hetgeen een grote mate van mobiliteit mogelijk maakt.

Belangrijkste kenmerken van de ASUS W2V zijn:

Beeldscherm: 17 inch WXGA en WSXGA (Color Shine) LCD :'(
Besturingssysteem: Microsoft® Windows® XP Home/Professional
CPU: Intel® Pentium® M 730-770
Hard schijf: 60/80/100 GB
Chipset: Mobiele Intel 915PM Express-chipset
Grafische kaart: ATI Mobility™ Radeon™ X700 128MB VRAM _/-\o_
Geheugen: DDRII 533MHz, tot 2G
Netwerk: 802.11b/g, Bluetooth™ (Europe), 10/100/1000 Ethernet-verbinding
Tv: DVB-T en analoge tv standaarden, met ondersteuning voor: NTSC、PAL、SECAM
Interfaces: 4 X USB, 1x TV-Out, 1 x kaartlezer, 1x SPDIF
Software: MCE2005 of ASUS Mobile Theater*
Afmetingen: 36,4 x 26,4 x 3,2 cm
Gewicht: 3,4 kilogram

[ Voor 4% gewijzigd door Pedr0 op 17-06-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 19:27
Nou heb hem inmiddels ook maar eens besteld. Ben gegaan voor de 8080P versie.

Kan iemand die de laptop al heeft vertellen of er en 'sleefbag' bij zit? Zo'n extra 'zakje' wat je nog om de laptop heen kunt doen voordat hij in de tas verwijnt.
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/4272.jpg

En nu natuurlijk hopen dat ik ook 2 accu's krijg. Want hoor hier en daar in dit topic dat niet iedereen deze direct heeft...

Verder tja die W2 is ook mooit, maar jammer alleen van het gewicht. Zie liever dat zo'n laptop met een 15,4" wordt uitgerust met wel dezelfde resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De W2 is trouwens tussen 3,2 en 3,4 kilo, en in nederland heeft deze GEEN DVB, helaas vonden ze dat niet nodig (terwijl het makkelijk zou zijn op vakantie)

Heb beide laptops na elkaar in me handen gehad en moet zeggen dat het verschil mee valt. De W2 is goed handelbaar en zeker een aanrader. Mede dankzij de perfecte behuizing, goede grafische kaart en prachtig scherm

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
tm030614 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:12:
Nou heb hem inmiddels ook maar eens besteld. Ben gegaan voor de 8080P versie.

Kan iemand die de laptop al heeft vertellen of er en 'sleefbag' bij zit? Zo'n extra 'zakje' wat je nog om de laptop heen kunt doen voordat hij in de tas verwijnt.
[afbeelding]

En nu natuurlijk hopen dat ik ook 2 accu's krijg. Want hoor hier en daar in dit topic dat niet iedereen deze direct heeft...

Verder tja die W2 is ook mooit, maar jammer alleen van het gewicht. Zie liever dat zo'n laptop met een 15,4" wordt uitgerust met wel dezelfde resolutie.
Je krijgt een sleeve zoals je ziet op de foto, de laptoptas verschilt nogal per verkoper.

2e accu voor mij is ook onderweg, even de leverancier getipt en het wordt in orde gemaakt :+
Hiervoor mij dank naar mpsoft.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 14:33
Weet iemand al hoeveel zo'n W2V gaat kosten? Ik vind het namelijk een supermooie laptop (erg jammer dat er een x600 in de V6 zit, anders had ik die gekocht :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Maken ze een 'droomlaptop', doen ze er geen WSXGA+ scherm in :{
Dat schiet dus niet op....

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 19-06-2005 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
Mooooody schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:18:
Maken ze een 'droomlaptop', doen ze er geen WSXGA+ scherm in :{
Dat schiet dus niet op....
Van de global site:

17" WXGA+/WSXGA+ TFT LCD
Zero Bight Dot
Crystal Shine LCD (high brightness)
Color Shine LCD (glare type, for WSXGA+ resolution only)

:9 Dus toch een droomlaptop :*)
specjes W2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Heb de laptop zojuist binnen gehad van Salland maar ben niet echt tevreden.

De inkijkhoek van het scherm is zeer slecht. En (voor mij) echt een groot nadeel. Daarbij wordt de laptop onder de rechter pols wel erg warm (eerder heet). Nu niet bepaald ideaal als je zit te typen.

Afwerking van het beestje is wel weer helemaal top.

Denk dat ik nu maar eens ga kijken voor de W2V die hierboven staat.
Maar moet ik de V6 wel eerst weer omruilen. Helaas doet Salland moeilijk :( (zie shopsurvey).

Maar voor mensen die deze laptop overwegen:

Slechte inkijkhoek :(
Zeer warm onder rechter pols
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

tm030614 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:12:
Heb de laptop zojuist binnen gehad van Salland maar ben niet echt tevreden.

De inkijkhoek van het scherm is zeer slecht. En (voor mij) echt een groot nadeel. Daarbij wordt de laptop onder de rechter pols wel erg warm (eerder heet). Nu niet bepaald ideaal als je zit te typen.

Afwerking van het beestje is wel weer helemaal top.

Denk dat ik nu maar eens ga kijken voor de W2V die hierboven staat.
Maar moet ik de V6 wel eerst weer omruilen. Helaas doet Salland moeilijk :( (zie shopsurvey).

Maar voor mensen die deze laptop overwegen:

Slechte inkijkhoek :(
Zeer warm onder rechter pols
:(
De inkijkhoek is voor iedereen een persoonlijke mening. Ik zit er zelf altijd recht achter en merk dat probleem niet. En over de warmte (zie bericht) is ook al wat verteld. Daar zie ik ook geen problemen in. Ikzelf was in he begin ook een beetje treurig over mijn overstap van een L3 naar V6. Maar wil nu absoluut niet meer terug. :) :)

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
error33 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:56:
[...]

De inkijkhoek is voor iedereen een persoonlijke mening. Ik zit er zelf altijd recht achter en merk dat probleem niet. En over de warmte (zie bericht) is ook al wat verteld. Daar zie ik ook geen problemen in. Ikzelf was in he begin ook een beetje treurig over mijn overstap van een L3 naar V6. Maar wil nu absoluut niet meer terug. :) :)
Daar staat 'lauw'. Ikzelf vindt 'warm tot heet' beter passen. Maar of je er last van hebt of niet is ook zeer zeker persoonlijk.

Gelukkig heeft Salland echter alles netjes opgelost zoals het hoort, dus de laptop mag terug.
Ga nu eens kijken naar de W2V maar wil hem wel eerst even in het echt zien voordat ik koop.
Navraag bij Asus heeft mij geleerd dat de W2V wel een TV-tuner bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt

CyberArt

løde

ik denk inderdaad ook dat die inkijkhoek niet zo'n probleem is aangezien je toch wel vrij vaak tot altijd gewoon recht voor je scherm zit..
verder wat betreft die rechterhand, die zal in mijn geval vaak op mn muis liggen, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberArt schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:16:
ik denk inderdaad ook dat die inkijkhoek niet zo'n probleem is aangezien je toch wel vrij vaak tot altijd gewoon recht voor je scherm zit..
verder wat betreft die rechterhand, die zal in mijn geval vaak op mn muis liggen, niet?
Hangt er vanaf hoe je hem gebruikt. Als je in de trein zit en je bent iets aan het typen dan zit je met je pols op de warme plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 10:44:
[...]

Hangt er vanaf hoe je hem gebruikt. Als je in de trein zit en je bent iets aan het typen dan zit je met je pols op de warme plek.
That's totally right :o (helaas).
Maar, het is nu zomer.. en in de winter zal dit heus wel meevallen.
Stoor me der niet aan, het is misschien het nadeel van het voordeel dat hij zo ultra compact DUN is _/-\o_ PUNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matinez schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:12:
[...]

That's totally right :o (helaas).
Maar, het is nu zomer.. en in de winter zal dit heus wel meevallen.
Stoor me der niet aan, het is misschien het nadeel van het voordeel dat hij zo ultra compact DUN is _/-\o_ PUNT.
Valt het op of is het echt iets wat op langer termijn begint te irriteren of het werken onpraktisch maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:33:
[...]

Valt het op of is het echt iets wat op langer termijn begint te irriteren of het werken onpraktisch maakt?
Als je buiten in de zon geniet, dan wordt hij erg snel warm.
Dit is dus op korte termijn.

Heeft dit soms te maken met de hdd, ik meen me te herinneren dat -OTPICAL- iets zij over warmte problemen met 7,2k schijven (heb overigens een 5,4k) en zit de hdd trouwens wel rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
Klopt. 7k2 blijkt niet echt een aanrader te zijn. Maar goed, volgens mij had tom's hardware een keer een test tussen beide type schijven waaruit bleek dat 5k8 bijna net zo snel was door de hogere datadichtheid.
Maar om even terug te komen op de warme plek rechtsonder; Hier zit de HDD inderdaad. Als je onder op de NB kijkt zie je dat klepje ook wel. Persoonlijk vindt ik het niet storend, en ik zit toch gauw een paar uur per dag met de NB te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Ik persoonlijk vindt het erg irritant. Nu moet ik wel zeggen dat ik de laptop alleen met dit warme weer heb getest. In de winter zal het denk ik wel minder zijn.
Kreeg er ook nog ontzettende zweethanden van :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
tm030614 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:21:
Ik persoonlijk vindt het erg irritant. Nu moet ik wel zeggen dat ik de laptop alleen met dit warme weer heb getest. In de winter zal het denk ik wel minder zijn.
Werk je soms op netstroom buiten?
"zweethanden" vind ik erg ver gaan, misschien dat dat mogelijk is als op je op netstroom in de zon werkt.
Dit kan een "groter" verschil in temperatuur opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:21:
Nou ik krijg ook zweethanden als ik achter mijn vaste pc zit. Tis wel jammer voor zo een laptop dat hij precies daar warmt wordt. Al hoe wel mijn vaders laptop wordt warm/heet op de plek van je knie dus als je een korte broek aan hebt met dit weer, wordt het jodelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Weet iemand misschien mij te vertellen hoe het precies zit met die 64Mb en 128Mb bij de X600 van Ati :? Ik stond op het punt hem vandaag te halen, maar juist omdat ik even wil weten hoe het precies zit vraag ik hier effe jullie hulp ;)
Ik zie in wat oudere reviews dat er standaard 64 Mb geheugen is in de X600. Nu lees ik op de Asus site dat het 128Mb HyperMemory is geworden :? Betekend dit dat de grafische kaart 64 Mb jat van het interne geheugen. of is daadwerkelijk de X600 anders :? Ik las ook ergens dat het wellicht te maken had met een Bios update :? Wie weet er meer van :9. Is het wellicht een 2e versie van de V6 serie :?
Edit:
Multiple Variants For Ultimate Design Flexibility
Mobility™ Radeon® X600 series is ATI’s ninth generation of mobile graphics with integrated onchip memory delivering true flexibility for numerous mobile form factors, from full size to “thin-and-light”.
Discrete
On-chip 64MB DDR (128-bit)
On-chip 128MB DDR (128-bit)
Van de Ati site ;)

[ Voor 29% gewijzigd door IJnte op 27-06-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
Het videogeheugen bedraagt 64 Mb, door middel van een bios-update en de nieuwste ati-drivers wordt hier 64 Mb shared geheugen bij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
-OPTICAL- schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:52:
Het videogeheugen bedraagt 64 Mb, door middel van een bios-update en de nieuwste ati-drivers wordt hier 64 Mb shared geheugen bij gedaan.
Dus het is en blijft dezelfde Chip :? Ik kan em dus gaan kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt

CyberArt

løde

Ik zit nu nog te twijfelen tussen moeite doen om er een (60gb) 7200 toeren harde schijf in te doen of het bij de (80gb) 5400 toeren te laten.
Eerst had ik begrepen dat de laptop lekker snel is aan alle kanten en als je aan het werk bent dat je dan de meeste tijd op die harde schijf aan het wachten bent, daarom zou een 7200 toeren aan te raden zijn.
Echter nu lees ik hier dat dat wel weer warmer wordt en dat het eigenlijk niet zo veel uitmaakt.

Is dit gewoon een keuze die ik zelf moet maken of kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen? Eventueel iemand met ervaring met (deze laptop)?

[ Voor 1% gewijzigd door CyberArt op 28-06-2005 10:56 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Laatst online: 25-12-2021
7200rpm zal wel sneller werken, maar gaat ook meer verbruiken dan je 5400rpm-schijfje. Is je laptop dus puur desktop-replacement en hoeft hij niet zo lang met zijn batterij te doen, dan kan je zonder probleem voor dat 7200rpm-schijfje gaan. Wil je lang met je batterij doen, dan is het afwegen: extra prestaties maar minder autonomie of iets mindere prestaties maar meer autonomie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
ComBax schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:25:
7200rpm zal wel sneller werken, maar gaat ook meer verbruiken dan je 5400rpm-schijfje. Is je laptop dus puur desktop-replacement en hoeft hij niet zo lang met zijn batterij te doen, dan kan je zonder probleem voor dat 7200rpm-schijfje gaan. Wil je lang met je batterij doen, dan is het afwegen: extra prestaties maar minder autonomie of iets mindere prestaties maar meer autonomie...
Het verschil in verbruik is marginaal. Dat is echt geen reden om niet voor 7200rpm te kiezen.

Het batterijverbruik wordt grotendeels door het verbruik van de cpu en het LCD scherm bepaald. Wil je wat langer met je batterij doen, dan stel je je brightness naar beneden bij, en dan undervolt je je cpu met een utility zoals Centrino Hardware Control.

Wat betreft warmte; ik heb hier een Hitachi GN 60GB 4200 rpm schijf. En deze is al warm op zich. Ik denk echt niet dat een 7200rpm veel warmer zal zijn.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Een paar SUPER high res pictures van dit ding.

http://lapxpress.de/020402/V6000V/asus_v6800vansicht.htm

http://lapxpress.de/02040...v6800v_grosse_ansicht.htm

[ Voor 45% gewijzigd door Tranzy op 30-06-2005 20:26 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~

Heeft iemand al ervaring met de krasvastheid van dit monstertje? En hoe goed kan hij er tegen om met boeken in een tas te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
Persoonlijk vind ik de LCD-behuizing nogal gevoelig. Verder heb ik nog geen krassen kunnen ontdekken. Met de tas en de hoes die je er bij krijgt kun je zonder problemen enkele boeken meenemen. Uiteraard niet overdrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer zal de W2V hier verkrijgbaar zijn?

En welke capaciteiten heeft de dvd drive in de v6v, dvd RW (dual layer), cd R/RW?, welke snelheiden? alles wat je weet over de dvd drive dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of die actie met de extra batterij nog geld ? en of deze ook in belgië is ? zoja zou dit ook in al de winkels moeten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 20:11:
Wanneer zal de W2V hier verkrijgbaar zijn?

En welke capaciteiten heeft de dvd drive in de v6v, dvd RW (dual layer), cd R/RW?, welke snelheiden? alles wat je weet over de dvd drive dus...
Vroeg ik mezelf ook af, dus heb een aantal webshops gemailt. Eerst zou hij de 21-6 zijn binnengekomen bij de importeur (Quote). Helaas is deze datum verschoven naar 13-7 :'(

Maar zit er ook met smacht op te wachten, want denk dat ik deze laptop ga halen. Ga wel eerst even in de winkel kijken of ie niet te groot is. Hij is namelijk bijna 40cm! breed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwah, de top gaming laptops zijn ook zo breed, gewoon alle laptops met 17 inch hebben die breedte.

Zou je de w2v hoger inschatten dan de inspireon 9300 van Dell?
Heeft iemand al info over de prijzen van de w2v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 00:33:
bwah, de top gaming laptops zijn ook zo breed, gewoon alle laptops met 17 inch hebben die breedte.

Zou je de w2v hoger inschatten dan de inspireon 9300 van Dell?
Heeft iemand al info over de prijzen van de w2v?
Check de pricewatch... :)

Lieverhebbers voor Hig Res pics...?

http://pc11.flashecom.com/startech/showpages.asp?pid=1143

De W2V is gewoon te geil voor woorden :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, wel erg glanzend/weerspiegelend scherm toch???

:|
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste