Tja, je krijgt de kaar zo mee.. als je niks invult ook geen probleem, hij doet het toch wel.
kan iemand mij voorzien van de specs van de meest recente kruidvat pc (maandje of 2 terug) of eventueel zelfs een linkje naar drivers, ik zoek me een ongeluk maar een simpel lijstje kan ik niet vinden, ik moet er eentje oplappen waarvan een aantal dingen niet meer goed werken, en het service punt van t kruidvat kreeg t ook niet voor elkaar, vreemd, maarja t blijft een drogisterij en geen pc zaak. t zou software moeten zijn, niet ingewikkeld om op te lossen naar mijn idee, t precieze probleem weet ik niet, maar ik ga er morgen heen, dus ik wil graag enigsinds voorbereid zijn 
alvast bedankt.
alvast bedankt.
[ Voor 7% gewijzigd door HKS-Skyline op 29-05-2005 23:21 ]
Verwijderd
bedoel je deze?
AMD Atlhon 64 2800, 512 Mb DDR-RAM PC 2700 intern geheugen, 120 GB, 128Mb Nvidia Geforce FX5200 videokaart, Double Layer DVD-brander, DVD-speler, 6-channel audio on board, 10/100 Mbit netwerkkaart, cardreader, incl toetenbord en muis, XP home edition OEM versie, Prijs €499,00
kan even zo snel geen uitgebreidere specs vinden.....
suc6 ermee.....
volgens mij heeft mijn zusje dezelfde pc, zit een debiele versie van etrust antivirus op (deze is ondertussen verlopen, was maar 60 dagen voor zover ik weet), windows xp home
voor de rest weet ik zo snel niet zo veel voor je, zie mn zusje donerdagavond pas weer
AMD Atlhon 64 2800, 512 Mb DDR-RAM PC 2700 intern geheugen, 120 GB, 128Mb Nvidia Geforce FX5200 videokaart, Double Layer DVD-brander, DVD-speler, 6-channel audio on board, 10/100 Mbit netwerkkaart, cardreader, incl toetenbord en muis, XP home edition OEM versie, Prijs €499,00
kan even zo snel geen uitgebreidere specs vinden.....
suc6 ermee.....
volgens mij heeft mijn zusje dezelfde pc, zit een debiele versie van etrust antivirus op (deze is ondertussen verlopen, was maar 60 dagen voor zover ik weet), windows xp home
voor de rest weet ik zo snel niet zo veel voor je, zie mn zusje donerdagavond pas weer
ja dat lijkt er op voor zover ik uit de eigenaar dr verhaal op heb kunnen maken
thnx, even wat drivertjes downloaden.
thnx, even wat drivertjes downloaden.
Verwijderd
deze heb ik hier nog niet zien passeren dacht ik.
Heeft iemand nuttige opmerkingen over deze laptop (Lidl België volgend week en morgen Duitsland dacht'k)
http://www.lidl.be/be/ind...0607.p.Notebook_Traveller
Heeft iemand nuttige opmerkingen over deze laptop (Lidl België volgend week en morgen Duitsland dacht'k)
* 64 Bit power gebundeld!
AMD Turion64 MT32, 1,8 GHz Performance biedt u de huidige 32-bit eerste klasse capaciteiten en de toekomstige 64-bit capaciteiten. De AMD PowerNowTM (logo PowerNow!) Technology verlengt de batterijduur en zorgt voor een geringere warmteontwikkeling, zodat u langer kan werken en spelen.
* met ATI MOBILITY™ RADEON® X700 graphics op de nieuwe PCI-Express-technologie. In combinatie met de nieuwe motherboard-chipset ATI RADEON® XPRESS 200 levert hij prestaties op wereldformaat!
* DVB-T
Hybride tuner: analoge en DVB-T digitale TV-tuner incl. radiotuner. TV kijken, TV opnemen, DVD’s bekijken en radio beluisteren – alles op topkwaliteit - onderweg of thuis.
* NIEUW!
Multimedia met een druk op de knop dankzij Software TARGA® Quick Media (zonder Windows te starten!)
* 80 GB harde schijf, (5400 RPM) snel draaiend
* 1024 MB DDR RAM, (2x 512 MB) werkgeheugen
* supersnelle DVD-brander
* brander met Double Layer-functie
* 8x DVD+/-R, 8x DVD+RW, 6x DVD-RW, 4x Double Layer+R
* High-End uitrusting:
o NIEUW! Telefoneren via internet met Ahead SIPPS Internet-telefoniesoftware
“Wereldwijd en goedkoop telefoneren via het internet”
o plat, stabiel en licht:
slechts 31 mm hoog in een hoogwaardige behuizing
slechts 2800 g batterij inbegrepen (zonder onderdeel netspanning)
o 7-in-2 geheugenkaartenlezer:
leest en schrijft gegevens van Compact Flash 1, Compact Flash 2, IBM Microdrive, Memory Stick Memory Stick Pro, Secure Digital Card en Multimediacard
o 6-kanaals klankweergave: via SPDIF digital Audio OUT en de geïntegreerde stereoluidsprekers
* 4” TFT WXGA Widescreen, (16:10) 1280 x 800 pixels
* Aansluitingen:
o 4 x USB 2.0, 1x Firewire (IEEE 1394), 1x Mic-IN, 1x koptelefoon-OUT (incl. adapter voor SPDIF-digital Audio OUT), 1x 15 pin externe monitor, 1x S-Video OUT incl. adapter voor composiet, 1x Line-IN en 1x Video-IN via meegeleverde adapter, 1x Modem (RJ11), 1x LAN (RJ45), 1x PCMCIA TYP II
Die nieuwe lidl (belgië) notebook ziet er mooi uit. Alleen hoeveel geheugen heeft die Radeon X700? Zou jammer zijn als het maar 64mb is.
Hieronder kan je zien wat voor een soort processor ze erin hebben gezet (MT32). Is de processor met weinig cache....geen idee wat dat voor invloed op de prestaties heeft.
Bron: http://www.gamepc.com/lab...nt.asp?id=turion64&page=2
Hieronder kan je zien wat voor een soort processor ze erin hebben gezet (MT32). Is de processor met weinig cache....geen idee wat dat voor invloed op de prestaties heeft.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| . Clock Speed Cache Wattage Turion64 ML-30 1.6 GHz 1 MB 35 W TDP Turion64 ML-32 1.8 GHz 512 kB 35 W TDP Turion64 ML-34 1.8 GHz 1 MB 35 W TDP Turion64 ML-37 2.0 GHz 1 MB 35 W TDP Turion64 MT-30 1.6 GHz 1 MB 25 W TDP Turion64 MT-32 1.8 GHz 512 kB 25 W TDP Turion64 MT-34 1.8 GHz 1 MB 25 W TDP |
Bron: http://www.gamepc.com/lab...nt.asp?id=turion64&page=2
Verwijderd
Media Markt heeft de Packard Bell EasyNote R6512
De Prijs: €1099,-
(Is dit een goede laptop? Ken de videokaart niet...)
De Prijs: €1099,-
- 15,4 TFT Breedbeeld
- 1 GB RAM
- 80 GB HD
- Intel Centrino
- Pentium M Processor 725
- ATI Mobility Radeon 9550
- 64 MB (jaja...
)
- 3 maal USB
- DVD brander combo dinges
- Pro/Wireless 2200 BG
- Speacers met Subwoofer
- en... een 56kbps v.92 Modem
Verwijderd
Voor alle specs... Hier klikken (pdf)
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 09:48 ]
front side bus..
wel een redelijke centrinio laptop met redelijke videokaart. niet heel bijzonder toch voor deze prijs en packard bell dus veel PB only driverzut waarschijnlijk
wel een redelijke centrinio laptop met redelijke videokaart. niet heel bijzonder toch voor deze prijs en packard bell dus veel PB only driverzut waarschijnlijk
[ Voor 84% gewijzigd door freddifish op 31-05-2005 22:28 ]
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
Is dat dan een naadeel van die PB drivers. ik ken het merk niet zo goed... weet aleen dat je er geen desktops van moet hebben. Ik vind de prijs wel redelijk.
Vanaf 9 juni bij de Lidl een instap PCtje voor 500 euro
http://www.lidl.nl/nl/ind....20050609.p.Targa_PC_2600
Alleen in het Zuid-westen van het land.
Een echt superscherpe prijs lijkt het mij overigens niet.
http://www.lidl.nl/nl/ind....20050609.p.Targa_PC_2600
Alleen in het Zuid-westen van het land.
Een echt superscherpe prijs lijkt het mij overigens niet.
Ik ontving vandaag de meest recente Lidl-folder (gedateerd: 9 juni); daarin werd voor volgende week een Targa 3500+ Desktop PC aangekondigd, dus pas verkrijgbaar vanaf 16 juni. Sumier vrijgegeven specs:
- AMD64 3500+ (duh...)
- Dual layer dvd-brander
- 1024Mb ram
- 300 Gb HD
- Wireless LAN
- Bluetooth
[ Voor 5% gewijzigd door RRRobert op 07-06-2005 21:18 ]
Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid
Inmiddels iets meer info over de pc op de site te vinden
http://www.lidl.nl/nl/ind...50616.p.Targa_PC_AMD_3500
voor meer info http://www.pcwelt.de/test...is1150/108363/index1.html
Ook staat er een leuke 19" monitor (alleen regio 3, bij de pc staan geen beperkingen)
http://www.lidl.nl/nl/ind...50616.p.Targa_PC_AMD_3500
Wat moet ik me bij deze GPU voorstellen? Een (opgevoerde) 6600GT of een normale 6600.Gigabyte® GeForce 6645 Targa® High-Speed Edition grafische kaart met Silent-Pipe, 128 MB, Microsoft® DirectX® 9.0, Double Monitoring, PCI Express! Analogie OUT en DVI-I OUT! De componentenuitgang maakt de aansluiting van moderne toestellen zoals LCD-TV, beamer met HDTV ondersteuning mogelijk. Dankzij het passieve koelingssysteem werkt de kaart volledig geruisloos. Een ultra-realistische spelbelevenis in actuele topgames wordt gegarandeerd dankzij omvangrijke effectmogelijkheden en het beste vermogen in zijn soort.
Voor de niet duitsers onder ons: Het is een kaart die tussen de 6600 en de 6600GT inzitTarga bezeichnet die passiv mittels Heatpipe gekühlte Gigabyte-Grafikkarte GV-NX66128DP als "Nvidia Geforce 6645". Was steckt dahinter?
Wir haben nachgemessen und uns auch bei Nvidia erkundigt. Das Ergebnis: Es handelt sich um eine Karte mit dem Nvidia Geforce 6600 mit 425 MHz Chiptakt und 250 MHz (500 MHz effektiv) Speichertakt. In unserem Grafikkartentestsystem erreichte sie Benchmarkresultate, die zwischen Geforce 6600 und 6600 GT liegen.
voor meer info http://www.pcwelt.de/test...is1150/108363/index1.html
Ook staat er een leuke 19" monitor (alleen regio 3, bij de pc staan geen beperkingen)
[ Voor 27% gewijzigd door KingCrash op 09-06-2005 10:44 ]
Angry Rabbit
Klopt het dat je met deze pc geen teletekst kunt bekijken. Bij targa.de wordt het althans niet genoemd (terwijl het bij oudere modellen met een andere tv-kaart wel genoemd werd (videotext)).
Google brouwt er met "Geforce 6645 teletekst"/ "Geforce 6645 videotekst" ook niet veel van.
Google brouwt er met "Geforce 6645 teletekst"/ "Geforce 6645 videotekst" ook niet veel van.
[ Voor 6% gewijzigd door slowdive op 09-06-2005 17:05 ]
Zo'n ingebouwede "subwoofer" heeft een vriend van me ook in z'n laptop (Acer), daar moet je niet veel van verwachten. Met een beetje equilizer is dat effect ook wel te krijgenVerwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:09:
Media Markt heeft de Packard Bell EasyNote R6512
De Prijs: €1099,-2,8 kilogram, lekker plat.
- 15,4 TFT Breedbeeld
- 1 GB RAM
- 80 GB HD
- Intel Centrino
- Pentium M Processor 725
- ATI Mobility Radeon 9550
- 64 MB (jaja...
)
- 3 maal USB
- DVD brander combo dinges
- Pro/Wireless 2200 BG
- Speacers met Subwoofer
- en... een 56kbps v.92 Modem
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Verwijderd
Ja, die kleine dinkies kunnen ook niet zo erg veel, als ik ze vergelijk met het bakbeest (subwoofer) wat bij ons in de kamer staat, wat bij het home-cinema systeem hoort...
Verwijderd
Vindt het een mooi notebokje,Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:10:
deze heb ik hier nog niet zien passeren dacht ik.
[...]
Zit er alleen heel erg over te twijfelen.
(*Ik wil een nieuw notebook*)
Maar wat ik er wel op wil draaien is Linux.
En zowiezo, er zit een ATI mobo chipset op.
Vid kaart van ATI oké.
Maar een mobo chip van ATI is iets waar ik liever met een paar kilometer omheen loop.
Vanwege hun bekende niet zo goeie stabilliteit.
(*Kijkend naar de P4R*)
Kan iemand me zeggen of de slechte drivers nog steeds zo zijn?
Ik heb voor mezelf gewoon de stelregel alleen nog maar nvidia te nemen ivm slechte ati drivers in linux.
Vroeger was ik ati fan maarja door de drivers toch echt naar nvidia overgestapt en zal daar ook blijven.
Tot de open source video kaarten eindelijk op de markt komen, dan ga ik die kant op.
Vroeger was ik ati fan maarja door de drivers toch echt naar nvidia overgestapt en zal daar ook blijven.
Tot de open source video kaarten eindelijk op de markt komen, dan ga ik die kant op.
Verwijderd
is die pc AMD 3500+ een goeie deal? of niet? Zit eraan te denken om die te halen donderdag.
Verwijderd
Ja die AMD3500+, dat vroeg ik me ook af. Voor de redelijke gamer, die niks van overclocken weet (en dat dus ook niet gaat doen), en nu op een AMD1600+ UT2004 en AoW probeert te spelen (alles op low-low-lowest is niet helemaal top te spelen
), is dit dan een goeie keus? En kan ik het met dit ding 3 jaar volhouden, zegmaar totdat de garantie afloopt?
TiA
TiA
Verwijderd
vind zelf de pctjes die ze op dit moment bij de AH hebben staan een erg goede deal, kost gewoon 150 euro minder (heeft daarentegen ook iets minder hdd en minder werkgeheugen)
deze heeft vervolgens ook een videokaart die makkelijk te modden valt (je geeft zelf aan dat je dit niet wilt doen, tsja, eigen keus, misschien doe je het over 2 jaar wel
, btw, wat doe je tussen de tweakers
)
denk dat je die 150 euro beter over 2 jaar als je configuratie wat minder wordt kan investeren in een nieuwe videokaart + extra werkgeheugen (ok, dan moet je zelf ook nog 60 bijleggen, maar ok
)
just my 2 cents
verder een leuke pc die lidl, hoewel ik toch van mening ben dat je een 6800le moet hebben en MOET unlocken als het kan
deze heeft vervolgens ook een videokaart die makkelijk te modden valt (je geeft zelf aan dat je dit niet wilt doen, tsja, eigen keus, misschien doe je het over 2 jaar wel
denk dat je die 150 euro beter over 2 jaar als je configuratie wat minder wordt kan investeren in een nieuwe videokaart + extra werkgeheugen (ok, dan moet je zelf ook nog 60 bijleggen, maar ok
just my 2 cents
verder een leuke pc die lidl, hoewel ik toch van mening ben dat je een 6800le moet hebben en MOET unlocken als het kan
Wie weet de afmetingen van de Targa Ultra AN64 3500+!!!!!
Ga er even vanuit dat de afmetingen van de Targa Ultra AN64 3400+ ook kunnen voldoen.
b.v.d.
Ga er even vanuit dat de afmetingen van de Targa Ultra AN64 3400+ ook kunnen voldoen.
b.v.d.
Lidl Nederland Regio 1 heeft vanaf donderdag 23 juni weer een laptop in de aanbieding:
Ziet eruit als een heel goed aanbod! Alleen de processor zit me een beetje dwars, is ie qua snelheid te vergelijken met de AMD Athlon XP 2000+ die nu in m'n desktop zit (vooral office gebruik, geen games) en wat doet ie met de accu? Ik keek namelijk eerst naar een Pentium M omdat ik volgend jaar ga studeren en dus ook wel wat mobiel werk.• AMD Turion64 MT32, 1,8 GHz
• ATI MOBILITY™ RADEON® X700 graphics
• DVB-T TV-Tuner
• 80 GB harde schijf
• 1024 MB DDR RAM
• DVD-brander DL
• High-End uitrusting:
* Telefoneren via internet
* plat, stabiel en licht:
Weegt slechts 2800 gram
* 7-in-2 geheugenkaartenlezer
* Geïntegreerde stereoluidsprekers
• 15,4" TFT WXGA Widescreen
• Aansluitingen:
* 4 x USB 2.0, 1x Firewire (IEEE 1394), 1x Mic-IN, 1x koptelefoon-OUT (incl. adapter voor SPDIF-digital Audio OUT), 1x S-Video OUT incl. adapter voor composiet, 1x Line-IN en 1x Video-IN via meegeleverde adapter, 1x Modem (RJ11), 1x LAN (RJ45), 1x PCMCIA TYP II
• Talrijke toebehoren:
afstandsbediening – bedien vanuit uw luie stoel Windows, TARGA® Quick Media en Power Cinema – optische muis, SCART-kabel, headset met microfoon, hybride TV/radio-tuner
• Mobile Multimedia Power – de nieuwe notebook van Lidl!
* probleemloos overal tv-kijken met DVB-T!
* moderne draadloze oplossingen met Bluetooth!
* probleemloos gegevens en muziek op CD/DVD branden!
* rechtstreeks via de notebook muziek beluisteren!
* rechtstreeks via de notebook DVD’s bekijken!
* vlot en snel surfen op het internet!
* uitgesteld tv-kijken op televisietoestel mogelijk!
* gegevens rechtstreeks via de geheugenkaart op de notebook opslaan!
* gemakkelijk spelletjes spelen op de notebook!
* wereldwijd en goedkoop telefoneren via het internet!
• Bluetooth
• TARGA® Quick Media – multimedia met één druk op de knop
• Wireless-LAN – IEEE 802.11b/g
• 3 jaar garantie incl. pick-up service en hotline
€1299,-
Heeft iemand toevallig nog die Targa 3500+ Lidl PC (1049 euro) gekocht? Zo ja, bevalt het een beetje? Zijn er gebreken/opvallende dingen?
Ik overweeg er nog eentje aanteschaffen...
Ik overweeg er nog eentje aanteschaffen...
Slave of Thieves
Nee die is te vergelijken met een 3000+roel-online schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:23:
Lidl Nederland Regio 1 heeft vanaf donderdag 23 juni weer een laptop in de aanbieding:
[...]
Ziet eruit als een heel goed aanbod! Alleen de processor zit me een beetje dwars, is ie qua snelheid te vergelijken met de AMD Athlon XP 2000+ die nu in m'n desktop zit (vooral office gebruik, geen games) en wat doet ie met de accu? Ik keek namelijk eerst naar een Pentium M omdat ik volgend jaar ga studeren en dus ook wel wat mobiel werk.
Met hierboven, hij is inderdaad een heel stuk sneller dan een XP 2000+...roel-online schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:23:
[...]
Ziet eruit als een heel goed aanbod! Alleen de processor zit me een beetje dwars, is ie qua snelheid te vergelijken met de AMD Athlon XP 2000+ die nu in m'n desktop zit (vooral office gebruik, geen games) en wat doet ie met de accu? Ik keek namelijk eerst naar een Pentium M omdat ik volgend jaar ga studeren en dus ook wel wat mobiel werk.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Kijk even op de website van Targa: www.targa.de. Komt m.i. overeen met de Targa Travellar 826 MT MT32. Verder is er ook een Duitse test van deze desktopvervanger : http://www.discountfan.de/artikel/200503/579.php. Ook als *.pdf beschikbaar.
Er zijn een paar kleine verschillen o.a. de cardreader.
Er zijn een paar kleine verschillen o.a. de cardreader.
Verder is er ook een Duitse test van deze desktopvervanger : http://www.discountfan.de/artikel/200503/579.php. Ook als *.pdf beschikbaar.
Excuus, verkeerde test. Hier staat de juiste
http://www.discountfan.de/artikel/200505/707.php
Excuus, verkeerde test. Hier staat de juiste

Verwijderd
Nog een test van de lidl laptop:
http://www.pcwelt.de/test...ebooks/112696/index4.html
Hij kan zo'n 3 uur op een accu, en hij maakt weinig geluid.
Alleen het scherm is niet zo fantastich met 162 cd/m².
Ik denk dat ik hem donderdag ga halen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 20:04 ]
Niet helemaal dezelfde laptop, of misschien wel helemaal niet. In deze test en ook de andere Duitse test gaat het om een 15,4" scherm. Ook de levering is anders o.a. geen USB memory stick bij de Nederlandse Lidl. Volgens de test 162cd/m2 met een 15,4 scherm. Wordt de maximale helderheid bij een 17" scherm dan minderVerwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 20:02:
Nog een test van de lidl laptop:
Gebruikers blijken echter tevreden te zijn !
Verwijderd
Ben erg slecht in duits, is die test nou positief of negatief?Sapjan schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 11:40:
Verder is er ook een Duitse test van deze desktopvervanger : http://www.discountfan.de/artikel/200503/579.php. Ook als *.pdf beschikbaar.
Excuus, verkeerde test. Hier staat de juistehttp://www.discountfan.de/artikel/200505/707.php
Voor zover ik het begrijp is deze Targa machine redelijk goed. Iedere laptop heeft wel meer of mindere punten. In ieder geval laat deze Targa de bestaande laptops van Aldi en Lidl achter zich.Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 20:33:
[...]
Ben erg slecht in duits, is die test nou positief of negatief?
Is het bij de Lidl ook zo dat je 'm kan kopen en eveventueel terug kan brengen als ie je niet bevalt? Ik heb weleens verhalen gehoord dat dat zo werkt bij Aldi bijvoorbeeld, zou in dit geval ook erg handig zijn!
Weet iemand hoe het verder zit met de DVB-T TV-Tuner, betekent dat ik 'm zo met digitenne kan gebruiken als ik een digitenne abbonement heb?
Enige nadeel is dat ie alleen in Regio 1 verkrijgbaar is, beetje ver van huis, maar je moet er iets voor over hebben. (Je weet immers niet zeker of ie ook nog in Regio 2 en 3 komt
toch?)
Weet iemand hoe het verder zit met de DVB-T TV-Tuner, betekent dat ik 'm zo met digitenne kan gebruiken als ik een digitenne abbonement heb?
Enige nadeel is dat ie alleen in Regio 1 verkrijgbaar is, beetje ver van huis, maar je moet er iets voor over hebben. (Je weet immers niet zeker of ie ook nog in Regio 2 en 3 komt
Verwijderd
hier is de informatie van Targa zelf te vinden:
http://www.targa.nl/cms/targa_2_459.php?produkt_id=383
Verwijderd
ik ook!Tije schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:18:
Zijn er al mensen die de Targa laptop hebben gekocht? Ben wel benieuwd naar ervaringen namelijk!
Ik stond gisteren al klaar om naar de winkel te rennen maar achteraf leek mij de Acer Aspire 5024 toch een betere keuze. Als je deze namelijk uitrust met een Hauppauge WinTV PVR USB 2 TV tuner ben je goedkoper uit, heb je een Laptop die een snellere CPU heeft (zie toekomst
) en kan je nog gebruik maken van MCE ook... alleen maar voordelen
ps. alleen RAM op 133 MHZ? My god! Waarom!!!
Verwijderd
acer = 1 jaar garantie!xvanwaart schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:01:
Ik stond gisteren al klaar om naar de winkel te rennen maar achteraf leek mij de Acer Aspire 5024 toch een betere keuze. Als je deze namelijk uitrust met een Hauppauge WinTV PVR USB 2 TV tuner ben je goedkoper uit, heb je een Laptop die een snellere CPU heeft (zie toekomst) en kan je nog gebruik maken van MCE ook... alleen maar voordelen
targa = 3!
Verwijderd
Bij de mediamarkt in Utrecht stuitte ik op een IBM Thinkpad R51 1,6 Centrino met 256 mb intern en 40 gb harde schijf. Videokaart stelde niet zoveel voor, maar dat boeit me ook niet zo. Voor 699 euro is het ding de jouwe. Is het een verstandige koop?
Verwijderd
Hij bevalt zeer goed. Hij maakt niet veel lawaai word niet zo heel heet en de performance is goed.Tije schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:18:
Zijn er al mensen die de Targa laptop hebben gekocht? Ben wel benieuwd naar ervaringen namelijk!
Ik heb alleen nog wat problemen met het geluid, de audio-out aansluiting doet het soms niet
Verwijderd
Ziet er mooi uit, heel veel meuk erbij mocht ik het ooit willen gebruiken: ab, stekkertjes weet ik het.
Maar helaas ben ik een van de ongelukkige met een vastzittende pixel (groen) midden in mijn scherm.
Ik ga ff de targa site bekijken maar ik ga hem dus morgen terug brengen, misschien willen ze ruilen. Zo niet geld terug.
Maar helaas ben ik een van de ongelukkige met een vastzittende pixel (groen) midden in mijn scherm.
Ik ga ff de targa site bekijken maar ik ga hem dus morgen terug brengen, misschien willen ze ruilen. Zo niet geld terug.
kreeg vandaag een foldertje binnen dat deze laptop nu 666 , scheelt weer 33 euroVerwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:36:
Bij de mediamarkt in Utrecht stuitte ik op een IBM Thinkpad R51 1,6 Centrino met 256 mb intern en 40 gb harde schijf. Videokaart stelde niet zoveel voor, maar dat boeit me ook niet zo. Voor 699 euro is het ding de jouwe. Is het een verstandige koop?
Verwijderd
voor 666 euro is het natuurlijk een heel lekkere koop, eventueel nog wat ram bijprikken als dit wat te weinig blijkt.... ik krijg altijd de kriebels bij 256 mb
zolang je geen games wilt gaan spelen op dit ding oid (wat meeste mensen toch eigenlijk niet doen op de laptop...), dan ist een perfecte laptop....
zolang je geen games wilt gaan spelen op dit ding oid (wat meeste mensen toch eigenlijk niet doen op de laptop...), dan ist een perfecte laptop....
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 13:15 ]
Verwijderd
Ik draai al 3 jaar winXP home met 256 mb intern, het kan dus wel, ik ondervind nooit hinder.
Ik zelfs met 128, speel Half-life based games en photoshopVerwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 13:19:
Ik draai al 3 jaar winXP home met 256 mb intern, het kan dus wel, ik ondervind nooit hinder.
Verwijderd
dit zou vanzelfsprekend ook iets te maken kunnen hebben met mijn mentaliteit van "laat maar openstaan, dat maak ik later wel af"
weinig vensters geopend en weinig op de achtergrond draaiend is iets wat bij mij slechts heel af en toe voorkomt
ik zeg echter ook niet dat dit geheugen bijprikken nodig is, maar het is voor iemand die geen game speelt waarschijnlijk de beperkende factor in de pc, geheugen bijprikken is echter zelfs in een laptop piece of cake, dus voor die prijs eigenlijk geen probleem
weinig vensters geopend en weinig op de achtergrond draaiend is iets wat bij mij slechts heel af en toe voorkomt
ik zeg echter ook niet dat dit geheugen bijprikken nodig is, maar het is voor iemand die geen game speelt waarschijnlijk de beperkende factor in de pc, geheugen bijprikken is echter zelfs in een laptop piece of cake, dus voor die prijs eigenlijk geen probleem
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 21:16 ]
Verwijderd
aj of andere die deze laptop hebben of misschien andere laptop gebruikers, is het normaal dat de hd bij accessen een enigzins hoog geluidje maakt soort piep piep maar niet zo schel? Mijn nieuwe lidl targa doet dat namelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 19:28:
[...]
Hij bevalt zeer goed. Hij maakt niet veel lawaai word niet zo heel heet en de performance is goed.
Ik heb alleen nog wat problemen met het geluid, de audio-out aansluiting doet het soms niet
Verwijderd
Weliswaar geen compleet systeem of laptop, maar wel onderdelen voor een compleet systeem, die het maken of upgraden van een systeem erg goedkoop maken:
Nu bij MyCom Almere (enkel Almere!) is er een grote RMA verkoop, met goedkope grafische kaarten, hele goedkopen moederborden (met acc. en zonder acc., MSI vanaf 34,95; asus vanaf 44,95, ook SLI borden)), goedkope wireless lan spul, mp3 spelers (vanaf 14,95), harddisk (200gb maxtor 84,95, enz.), tvkaarten pinnacle (29,95-64,95), MSI barebones, firewire kaartjes (5 euro), optical drives (vanaf 11 euro).
Staat geen info over op de site (helaas), er is wel een folder verspreid. Sommige producten zijn gloednieuw andere demo/RMA. 3 maanden garantie van MyCom (rest kan je misschien claimen bij leverancier) en bij sommige producten missen de acc. (driver cd, kabel,brandsoftware, enz.)
Nu bij MyCom Almere (enkel Almere!) is er een grote RMA verkoop, met goedkope grafische kaarten, hele goedkopen moederborden (met acc. en zonder acc., MSI vanaf 34,95; asus vanaf 44,95, ook SLI borden)), goedkope wireless lan spul, mp3 spelers (vanaf 14,95), harddisk (200gb maxtor 84,95, enz.), tvkaarten pinnacle (29,95-64,95), MSI barebones, firewire kaartjes (5 euro), optical drives (vanaf 11 euro).
Staat geen info over op de site (helaas), er is wel een folder verspreid. Sommige producten zijn gloednieuw andere demo/RMA. 3 maanden garantie van MyCom (rest kan je misschien claimen bij leverancier) en bij sommige producten missen de acc. (driver cd, kabel,brandsoftware, enz.)
Verwijderd
Is mij niet opgevallen, maar ik heb er ook nog niet erg goed op gelet.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:41:
[...]
aj of andere die deze laptop hebben of misschien andere laptop gebruikers, is het normaal dat de hd bij accessen een enigzins hoog geluidje maakt soort piep piep maar niet zo schel? Mijn nieuwe lidl targa doet dat namelijk.
Mijn laptop is nu al 5 dagen weg voor RMA omdat z'n audio-out er geen zin meer in had
Heeft iemand al ervaring met de laptop-aanbieding van de Makro:

Ik kan nergens anders een Compaq Presario M2071 vinden met deze specs, dus ik denk dat hij alleen bij de Makro is te krijgen? Hij is niet voor mezelf, maar een van mijn usertjes wil hem voor prive aanschaffen en ik mag er natuurlijk weer proberen er achter te komen 'of het wat is'
Wat denken jullie: 'is het wat'? Hij gaat hem waarschijnlijk alleen maar gebruiken als type-doos, dus eigenlijk is het overkill (vind ik).

Ik kan nergens anders een Compaq Presario M2071 vinden met deze specs, dus ik denk dat hij alleen bij de Makro is te krijgen? Hij is niet voor mezelf, maar een van mijn usertjes wil hem voor prive aanschaffen en ik mag er natuurlijk weer proberen er achter te komen 'of het wat is'
Wat denken jullie: 'is het wat'? Hij gaat hem waarschijnlijk alleen maar gebruiken als type-doos, dus eigenlijk is het overkill (vind ik).
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Geen idee of deze Hema aanbieding hier hoort of niet, maar ik weet niet waar anders en om een nieuw topic aan te maken...
PDA/Navigatiesysteem voor € 389,- op de 2e pagina.
Met hier informatie over het apparaat (volgens mij).
Is dit een goed apparaat of zouden jullie zeggen, neem liever een andere PDA (iPAQ oid) met bleutooth (of anders) connectie?
Het lijkt wel een leuk prijsje, tov de PDA + navigatie bij de Mycom.
PDA/Navigatiesysteem voor € 389,- op de 2e pagina.
Met hier informatie over het apparaat (volgens mij).
Is dit een goed apparaat of zouden jullie zeggen, neem liever een andere PDA (iPAQ oid) met bleutooth (of anders) connectie?
Het lijkt wel een leuk prijsje, tov de PDA + navigatie bij de Mycom.
let the past be the past.
Zie zojuist een leuke laptop in het trekpleister krantje staan.
Het gaat om een cybermaxx notebook met intel celeron processor powered by Medion
Intel Celeron M 350 1.3 GHZ
512MB DDR-Ram intern geheugen
12.1" TFT WXGA Kleurenscherm; breendbeeld diagonaal 30cm
DVD- Writer/-rewriter supercombo
Wireless Lan kit 802.11G standard
SD/MMC/Memorystick card reader
SiS Graphics chipset met geheugen tot 128 mb
10/100 MBIT fast ethernet lan port & 56k v.90 modem
externe ac adapter & li-ion batterij VDE/GS approved
afmeting: 303x248x25
interfaces: 1x PCMCIA type II, 3x USB 2, 1x VGA out, 1x IEEE 1394, 1xLAN (RJ45), 1xMODEM (RJ11),1x microphone in, 1x line out inc. S/P-DiF
Iemand ervaring met deze laptop? ik wou hem voor school kopen, aangezien hij mooi klein is en de enige vereiste die mijn opleiding stelt is dat hij 512MB geheugen heeft.
Ook kan ik nergens op inet negatief commentaar vinden, dus ik denk dat in dinsdag ochtend voor de trekpleister lig
Het gaat om een cybermaxx notebook met intel celeron processor powered by Medion
Intel Celeron M 350 1.3 GHZ
512MB DDR-Ram intern geheugen
12.1" TFT WXGA Kleurenscherm; breendbeeld diagonaal 30cm
DVD- Writer/-rewriter supercombo
Wireless Lan kit 802.11G standard
SD/MMC/Memorystick card reader
SiS Graphics chipset met geheugen tot 128 mb
10/100 MBIT fast ethernet lan port & 56k v.90 modem
externe ac adapter & li-ion batterij VDE/GS approved
afmeting: 303x248x25
interfaces: 1x PCMCIA type II, 3x USB 2, 1x VGA out, 1x IEEE 1394, 1xLAN (RJ45), 1xMODEM (RJ11),1x microphone in, 1x line out inc. S/P-DiF
Iemand ervaring met deze laptop? ik wou hem voor school kopen, aangezien hij mooi klein is en de enige vereiste die mijn opleiding stelt is dat hij 512MB geheugen heeft.
Ook kan ik nergens op inet negatief commentaar vinden, dus ik denk dat in dinsdag ochtend voor de trekpleister lig
http://users.boardnation.com/~gp32/ ----> v525 forum

Ziet er wel leuk uit.
Maar de videokaart snoept zo te zien werkgeheugen weg.
Hoe zwaar is dat ding ?
En hoe groot is de hardeschijf ?
Hij ziet er inderdaad leuk uit, en hij is ook lekker klein..
Ik gok erop dat hij niet zo zwaar is, maar daar zal ik snel genoeg achter komen...
Vond het ook jammer dat de grote van de harddisk er niet bij staat.. dus ik gok dat het 40 of 60gb is..
Ik gok erop dat hij niet zo zwaar is, maar daar zal ik snel genoeg achter komen...
Vond het ook jammer dat de grote van de harddisk er niet bij staat.. dus ik gok dat het 40 of 60gb is..
Verwijderd
Die Compaq is te duur, zo zonder grafische chip. Misschien is deze Fujitsu bij Mediamarkt iets: pdf. 100 MHz tragere processor, maar echte videochip, en 1000MB
Vanmiddag even langs geweest, er zit een 40 GB harddisk in.plipo schreef op zondag 10 juli 2005 @ 22:12:
Hij ziet er inderdaad leuk uit, en hij is ook lekker klein..
Laptop is een copy van de MSI S250..nFo schreef op zondag 10 juli 2005 @ 21:52:
[afbeelding]
Ziet er wel leuk uit.
Maar de videokaart snoept zo te zien werkgeheugen weg.
Hoe zwaar is dat ding ?
En hoe groot is de hardeschijf ?
1,8 KG, 40 GB HD en 4 cells baterij voor ongeveer 2 uur werken...
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
Hbe hem gisteren gekocht en hij bevalt prima.. Mooi dingetje.. lekker klein..
Heb morrowind GotY editie erop gezet en die loopt als een tiet, dus kan niet klagen
Heb morrowind GotY editie erop gezet en die loopt als een tiet, dus kan niet klagen
Hier de grote versie van de trekpleister
... ff in de url klein veranderen naar groot

Als je de Targa Traveller 826T MT32 mobile Power van de lidl bedoelt:Tije schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:18:
Dan ben ik je man
Basic specs:
- AMD® Turion® 64 MT32 with AMD PowerNow!® technology
- 1024 MB DDR-RAM
- 15,4" WXGA TFT (16:10 format)
- ATI® Mobility® Radeon® X700 - 128 MB DDR memory
- 80 GB hard disk Samsung® with 5400 RPM
- PIONEER® Double Layer Multinorm DVD+R DL, DVD+R/RW, DVD-R/RW and CD-R/RW drive
3D Mark scores: (1024x768 / no AA)
3D Mark 2001 SE: (patched): 15222
3D Mark 2003 (350 patched): 5530
3D Mark 2005 (330 patched): 2114
Temperatuur:
Word normaal warm tijdens normaal gebruik, waarschijnlijk te danken aan de AMD PowerNOW die de CPU terugschakelt en ATI's Powerplay functie die vrijwel hetzelfde doet voor de GPU.
TIjdens zwaar gebruik word de laptop aan de rechterkant goed warm, na inspectie (ja, ik heb hem open gehad) blijkt hier de CPU / GPU en de benodigde heatpipes te zitten. Ik zou het niet fijn vinden om zo'n temperatuur op mijn schoot te hebben, maar de temperatuur bij normaal gebruik is erg leuk te doen. Zet altijd iets onder deze lap als je hem op een geoliede tafel zet of je tafel gaat eraan door de hitte
Lawaai:
Eigenlijk geld hiervoor hetzelfde als de temperatuur.. al moet er wel even gezegd worden dat het geluid die de koeling tot stand brengt me aangenaam verrast. Voor de mensen die de HP desktop replacement laptops kennen: Dit is tig maal stiller. Wederom: Bij normaal word / msn / dvd gebruik houd de koeling zijn op lage toeren stiller als ik had verwacht van een laptop met deze specs. BIj zwaar gaming laat hij zich duidelijk horen.
Het formaat:
omg wat is dat ding mooi dun voor wat erin zit ! De lap zelf is 2 cm dik, ingeklapt (lap + tft) zit hij op 3 cm dikte. (!!) Met 36 cm breed en 25 cm diep heb je lekker de ruimte.
Het beeldscherm:
Doet helaas max 60 Hz op de native resolutie van het WXGA (Widescreen) TFT scherm van 1280x800. Wel mooi is de optie binnen de ATI drivers om het scherm niet te laten schalen als je op de standaard 4:3 resoluties wil werken. Zo blijf je wel met 2 zwarte balken aan weerszijden van het scherm, maar heb je in ieder geval geen storende rekking van het beeld in je games.
Batterij duur:
Ga gamen en je cellen zijn met een uurtje / 1.5 uur max leeg in een shooter van tegenwoordig. Dan speel je wel op full graphics UT 2k4
Opmerkingen:
Out of the box had hij last van hangers, een bios update heeft dat verholpen
de 7 in 2 cardreader blijkt een 4 in 1 te zijn
Momenteel is er een aanbieding van een vergelijkbaar systeem met de Pentium M !
Leveringsomvang softwarepakket:
Microsoft® Windows® XP Home Edition
Microsoft® Works Suite 2005
Microsoft® Plus! package
Pinnacle Studio 9.3 SE
Cyberlink Power Cinema 4.0
SAD Audio Jack
Ahead Sipps VoIP internet telephony
Ahead NERO 6 OEM Suite
eTrust Antivirus
DivX Co
Overall:
Je koopt deze laptop omdat je game fanaat bent, niet omdat je echt mobiel wil zijn. All in all ben ik gecharmeerd van het design en de lage hoeveelheid geluid die deze laptop maakt vergeleken met wat ik ervan had verwacht. De 3D mark scores liegen er niet om, het geluid uit de standaard boxjes klinkt niet zo blikkig als verwacht en de 3 jaar pickup garantie van Targa is ook niet mis.
*ik ben nog aan het benchen... alvast gepost
*done
[ Voor 9% gewijzigd door Steef op 12-07-2005 20:01 ]
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
Waar dan?ThaRabbit schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:28:
[...]
Momenteel is er een aanbieding van een vergelijkbaar systeem met de Pentium M !

Was niet bij de lidl... ik kan het atrikel momenteel niet terug vinden, ik post weer zodra ik hem heb gevondenwilly1986 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:57:
[...]
Waar dan?www.lidl.nl vertelt mij niets over een laptop met Pentium M..
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
In België vanaf volgende week nieuwe Aldi hardware actie:
Desktop:
http://www.aldi.be/ALDI_B...technische-geg-nl003.html
Flaptop:
http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_26/BILD202.JPG
Desktop:
Flaptop:
Feel the rhythm, live the music
DesktopShivanDragon schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 16:22:
In België vanaf volgende week nieuwe Aldi hardware actie:
Desktop:
Flaptop:
Laptop
Niets nieuws! Overproductie moeten ze kwijt.. binnekort zal het Nederland ook wel overkomen!

Verwijderd
Fujitsu Siemens Amilo M1425 1,6Mhz voor 799 euri.
Pricewatch meldt 1100 euri (met 60Gig i.p.v. 40 Gig).
Zeg 200 euri goedkoper, dus.
Is het een mooie aanbieding? Lijkt mij bijna een fout, want postorderwarenhuizen zijn altijd nogal duur.
Is het een mooie aanbieding? Lijkt mij bijna een fout, want postorderwarenhuizen zijn altijd nogal duur.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 01:07 . Reden: directe link werkt niet ]
Bedoel je die bij de kruitvat. Een 14 inch centrino laptop voor 999 euro.ThaRabbit schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:15:
[...]
Was niet bij de lidl... ik kan het atrikel momenteel niet terug vinden, ik post weer zodra ik hem heb gevonden
http://www.kruidvat.nl/do...ainimage/1_afbeelding.jpg
Hallo,
Ik heb hier een P IV 1,8 GHz uit de Aldi (28-11-2001). Die kwam oorspronkelijk met 256 MB geheugen. Ondertussen had ik daar 1 x 512 MB SDRAM 133 MHz bijgestoken. (Totaal 768 MB)
Aangezien onze harde schijf het een week geleden begaf
, heb ik hem binnen gedaan bij GSC (hersteldienst van Aldi). Daar zeiden ze dat het bijgeplaatste geheugen niet compatibel was.
Vandaag ben ik de PC terug gaan ophalen. Er zit dus inderdaad en nieuwe harde schijf in, maar de bijgeplaatste 512 MB hebben ze eruit gehaald.
Nu is mijn vraag: Zijn jullie ook zo zeker dat het niet compatibel is, en zo ja, waarom?
Hier is een link naar de website van GSC
Daar staat wel dat het best is 2 plakjes van dezelfde grootte toe te voegen.
Volgens mij (ben het niet zeker) zijn er echter maar 2 plaatsen voor geheugen op het moederbord.
Het ene is ingenomen door de standaard 256 MB.
Hoe kan je dan er nog 2 latjes bijsteken
Of ondersteunt de computer geen latjes van 512 MB?
edit: Ik ben er zeker van dat er tot vorige week bij systeemeigenschappen wel degelijk 768 MB stond, betekent dit dat het moet werken?
Ik heb hier een P IV 1,8 GHz uit de Aldi (28-11-2001). Die kwam oorspronkelijk met 256 MB geheugen. Ondertussen had ik daar 1 x 512 MB SDRAM 133 MHz bijgestoken. (Totaal 768 MB)
Aangezien onze harde schijf het een week geleden begaf
Vandaag ben ik de PC terug gaan ophalen. Er zit dus inderdaad en nieuwe harde schijf in, maar de bijgeplaatste 512 MB hebben ze eruit gehaald.
Nu is mijn vraag: Zijn jullie ook zo zeker dat het niet compatibel is, en zo ja, waarom?
Volgens mij (ben het niet zeker) zijn er echter maar 2 plaatsen voor geheugen op het moederbord.
Hoe kan je dan er nog 2 latjes bijsteken
edit: Ik ben er zeker van dat er tot vorige week bij systeemeigenschappen wel degelijk 768 MB stond, betekent dit dat het moet werken?
[ Voor 7% gewijzigd door LievenD op 20-07-2005 16:39 ]
?
je hebt zelf voor die 512 mb betaald..
ze horen die erniet uit te halen
en als ze dat wel hebben gedaan dan moeten ze (imo) jou gewoon dat latje meegeven..
[quote]Daar staat wel dat het best is 2 plakjes van dezelfde grootte toe te voegen.[/qoute]
het is het beste maar jou opstelling werkte toch?
je hdd kan er (imo) niet kapot van gaan
je hebt zelf voor die 512 mb betaald..
ze horen die erniet uit te halen
en als ze dat wel hebben gedaan dan moeten ze (imo) jou gewoon dat latje meegeven..
[quote]Daar staat wel dat het best is 2 plakjes van dezelfde grootte toe te voegen.[/qoute]
het is het beste maar jou opstelling werkte toch?
je hdd kan er (imo) niet kapot van gaan
[ Voor 37% gewijzigd door Str1ngS op 20-07-2005 16:47 ]
TnI 4 Life
Je stelt de vraag in een verkeerd topic. Hier gaat het over aanbiedingen van de Aldi, Lidl, Kruitvat en wat nog meer goedkoop langs komt. Problemen met geheugen, laptop uitrusting e.d. kun je op een andere plek stellen.LievenD schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:35:
Hallo,
Aangezien onze harde schijf het een week geleden begaf, heb ik hem binnen gedaan bij GSC (hersteldienst van Aldi). Daar zeiden ze dat het bijgeplaatste geheugen niet compatibel was.
Hoe kan je dan er nog 2 latjes bijsteken![]()
Even kort antwoorden op je vraag: waarschijnlijk had je SO-Dimm PC2100 DDR moeten gebruiken (te oordelen a.d.v. de processor, je geeft erg weinig info hierover).. 512 MB SO-Dimm SD-Ram is inderdaad incompatible.
Hier kon uw advertentie staan
DDR past er sowieso niet in, volgens de GSC-site zit er standaard wel degelijk PC133 Sdram in.
DDR werd denk ik trouwens pas vanaf 2002 te koop aangeboden. Deze PC is van eind 2001.
Quote van de GSC-site:
Het type geheugen is SD RAM PC 133. Men kan best 2 plakjes van dezelfde grootte toevoegen, bijvoorbeeld 2 plakjes van 128 MB of van 256 MB. Het maximum ondersteund door de PC is 1 GB.
Dit geldt tevens voor de PC 1800.
End Quote
De PC 1800 is dus mijn PC.
Nu goed, ik zal de vraag ook eens stellen in PMG.
edit: @Str1ngS: Ze hebben dat latje inderdaad weer meegegeven, heb wel geen zin om weer mijn computer open te smijten, en de grafische kaart eruit te halen om dat geheugen er weer te kunnen insteken. (en dan uiteraard de grafische kaart er weer instoppen)
Van dat geheugen zal mijn harde schijf inderdaad niet kapot gegaan zijn, het zat er immers al een of twee jaar in.
DDR werd denk ik trouwens pas vanaf 2002 te koop aangeboden. Deze PC is van eind 2001.
Quote van de GSC-site:
Het type geheugen is SD RAM PC 133. Men kan best 2 plakjes van dezelfde grootte toevoegen, bijvoorbeeld 2 plakjes van 128 MB of van 256 MB. Het maximum ondersteund door de PC is 1 GB.
Dit geldt tevens voor de PC 1800.
End Quote
De PC 1800 is dus mijn PC.
Nu goed, ik zal de vraag ook eens stellen in PMG.
edit: @Str1ngS: Ze hebben dat latje inderdaad weer meegegeven, heb wel geen zin om weer mijn computer open te smijten, en de grafische kaart eruit te halen om dat geheugen er weer te kunnen insteken. (en dan uiteraard de grafische kaart er weer instoppen)
Van dat geheugen zal mijn harde schijf inderdaad niet kapot gegaan zijn, het zat er immers al een of twee jaar in.
[ Voor 27% gewijzigd door LievenD op 20-07-2005 17:18 ]
Verwijderd
zijn er op moment nog leuke aanbiedingen? ik zoek voor mezelf en een vriend eentje..
wij willen af en toe wel een spel spelen maar ik neem aan dat het kan met een Pentium-M processor? Het hoeft niet perse Centrino te zijn.. liefst eigenlijk niet want wat ik begrijp zitten daar vaak brakke videokaarten in..
nog tips?
wij willen af en toe wel een spel spelen maar ik neem aan dat het kan met een Pentium-M processor? Het hoeft niet perse Centrino te zijn.. liefst eigenlijk niet want wat ik begrijp zitten daar vaak brakke videokaarten in..
nog tips?
Verwijderd
Ik ben zelf ook naar een flaptop aan het kijken voor zus, en de link die hier een tijdje terug werd neergezet lijkt me opzich vrij aantrekkelijk. Ik ben zelf echter niet op de hoogte van wat echt goedkoop is en wat niet op laptop gebied, helaas heeft ook nog niemand hem gekocht.
Cybermaxx? Iemand ook maar enigzins ervaring mee?
edit: het word opeens heel interessant, ik lees hier dat cybermaxx medion is
Hij is en niet TE uitgebreid voor normale doeleinden en dan ook nog een goed merk.
Bij nader inzien is de laptop van trekpleister een betere optie.
Cybermaxx? Iemand ook maar enigzins ervaring mee?
edit: het word opeens heel interessant, ik lees hier dat cybermaxx medion is
Hij is en niet TE uitgebreid voor normale doeleinden en dan ook nog een goed merk.
Bij nader inzien is de laptop van trekpleister een betere optie.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 15:07 ]
Verwijderd
Wow, this idd goedkoop, heb al een mail gestuurd naar otto, om te vragen of ie daadwerkelijk zo goedkoop is, ik laat 't wel weten als ik 'n reactie van hun heb gekregen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 01:04:
Fujitsu Siemens Amilo M1425 1,6Mhz voor 799 euri.
Verwijderd
Mag je hier vloeken?
Potverdriedubbeltjes!
Ik wilde die Amilo bij OTTO bestellen: vulde mijn privégegevens in, klik op de bestelknop: UITVERKOCHT.
Let wel: dit melden ze pas nadat je je al gegevens inclusief emailadres hebt ingevuld.
Dit noem ik gewoon belazerij. Als je kunt melden dat ie uitverkocht is, kun je hem ook van de site afhalen. Maar nee: ze oogsten eerst al je gegevens. Dingen die geld waard zijn.
Hij staat al twee weken als aanbieding, dus kunnen ze niet beweren dat het een foute prijs betreft.
P.s.: waarom kan ik de "bekijk bericht"-button hieronder niet aanklikken? Hij is 'greyed out'.
Potverdriedubbeltjes!
Ik wilde die Amilo bij OTTO bestellen: vulde mijn privégegevens in, klik op de bestelknop: UITVERKOCHT.
Let wel: dit melden ze pas nadat je je al gegevens inclusief emailadres hebt ingevuld.
Dit noem ik gewoon belazerij. Als je kunt melden dat ie uitverkocht is, kun je hem ook van de site afhalen. Maar nee: ze oogsten eerst al je gegevens. Dingen die geld waard zijn.
Hij staat al twee weken als aanbieding, dus kunnen ze niet beweren dat het een foute prijs betreft.
P.s.: waarom kan ik de "bekijk bericht"-button hieronder niet aanklikken? Hij is 'greyed out'.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 17:34 ]
Verwijderd
Bij Mycom is er een Asus Z92K Notebook in de aanbieding:
AMD Turion 64 Mobile processor
512 mb geheugen
80 gb harde schrijf
NVidia geforce go 6200 256 mb turbo cache
etc.
voor 999,-
Is dit wat om mee te gamen? Of is de grafische kaart niet krachtig genoeg?
AMD Turion 64 Mobile processor
512 mb geheugen
80 gb harde schrijf
NVidia geforce go 6200 256 mb turbo cache
etc.
voor 999,-
Is dit wat om mee te gamen? Of is de grafische kaart niet krachtig genoeg?
Verwijderd

Targa PC 3500+
Targa PC AMD 3500+
REGIO 3
1. Processor
* AMD® Athlon™ 64 3500+ met Hyper-Transport 1000en Quantispeed, sokkel 939, EKL super Silent-Cooler
* De AMD® Athlon™ 64 processor beschikt over de AMD® Cool’n’Quiet™ technologie. Deze capaciteit, die u naar wens kan activeren, zorgt ervoor dat het in de werkomgeving van de computer zo stil is, dat u op hetzelfde moment uw lievelingsmuziek kan beluisteren. Bovendien wordt het energieverbruik tot ongeveer 65 procent gereduceerd. Daarmee controleert het systeem tot 30 maal per seconde de volledige belasting van de processor en past het de snelheid en stroomvoorziening automatisch aan.
2. Grafische kaart / mainboard
GIGABYTE® GA-K8NF-9 mainboard met nVidia® nForce™4 chiprecord PCI Express, 8-kanalen audio, gigabit-LAN en Firewire. Gigabyte® GeForce 6645 Targa® High-Speed Edition grafische kaart met Silent-Pipe, 128 MB, Microsoft® DirectX® 9.0, Double Monitoring, PCI Express! Analogie OUT en DVI-I OUT! De componentenuitgang maakt de aansluiting van moderne toestellen zoals LCD-TV, beamer met HDTV ondersteuning mogelijk. Dankzij het passieve koelingssysteem werkt de kaart volledig geruisloos. Een ultra-realistische spelbelevenis in actuele topgames wordt gegarandeerd dankzij omvangrijke effectmogelijkheden en het beste vermogen in zijn soort.
3. internettelefonie
4. DVB-T
Deze hoogwaardige DVB-T tunerkaart kan beelden van nieuwe, digitale terrestrische TV-programma’s ontvangen. Daarnaast kan hij natuurlijk ook de traditionele analoge TV en radio ontvangen. TV-kijken en radio beluisteren met de beste kwaliteit – waar u maar wilt! De Targa® Ultra AN64 3500+ kan niet alleen de traditionele analoge TV en AM/FM stereo radio ontvangen, hij is ook uitgerust voor de toekomst. Met de bijgeleverde Software Power Cinema 4.0** verandert u uw Targa PC in een compleet en digitaal entertainmentcentrum voor thuis.
5. CD/DVD-station
* Toshiba® DVD-ROM: 16x DVD, 48x CD-ROM
* Toshiba® Multinorm Dual Layer: 16x DVD+R, 16x DVD-R, 8x DVD+RW, 6x DVD-RW, 6x DVD+/-R Dual Layer, 48x CD-R, 24x CD-RW, 48x CD-ROM (read), 16x DVD-ROM (read)De geïntegreerde Toshiba DVD/CD-brander schrijft met een tot 16-voudige snelheid en brandt dankzij Dual Layer technologie tot 8,5 GB op één DVD.
6. Software
* Microsoft® Windows® XP Home
* * Microsoft® Works Suite 2005 OEM
* bestaat uit:
* Microsoft® Word 2002 (1) voor het vervaardigen en opstellen van documenten zoals verslagen, brieven, brochures of cv’s.
* Microsoft® Works 8.0
* Microsoft® Works Clipart
* Microsoft® Encarta encyclopedie
* Microsoft® Photo Premium 10
* Microsoft® AutoRoute 2005
* Pinnacle Studio 9 SE OEM: videomontage software
* NERO 6 OEM Suite: CD/DVD-brandsoftware
* SIPPS OEM: internettelefonie software
* Cyberlink Power Cinema 4 OEM
* Ulead Photo Explorer 8 SE OEM
* Ulead Cool 360 SE OEM
* eTrust AntiVirus 7 OEM
2. Bluetooth
Bij Bluetooth gaat het om een draadloze transporttechnologie van gegevens en gesprekken over een korte afstand tussen draagbare en vaste toestellen. De Bluetooth-technologie gebruikt de draaggolf-frequentie 2,4 GHz voor de datatransmissie en bereikt datatransmissiepercentages van 120 KB/s tot maximaal 240 KB/s. Bluetooth is geschikt voor korte afstanden van 10 meter. Verscheidene Bluetooth-toestellen kunnen gebruikt worden: vb. headset, gsm’s, dongle, printer, koptelefoon, handsfree set, webcam, toetsenbord, muis, PDA, router, switch en telefoon. Tussen deze toestellen moet geen zichtbaar contact bestaan. Voor Bluetooth-toestellen zijn eventueel bijpassende drivers nodig.
3. Communicatie & aansluitingen
9-in-1 geheugenkaartenlezer voor 14 verschillende mediatypes leest en schrijft gegevens van CompactFlash®, Sony Memory Stick®, Sony Memory Stick Pro®, SD Card™, Smart Media™, IBM/Hitachi Microdrive en Multi-MediaCard (van digitale camera, MP3-speler enz.), SmartCard (gsm SIM-kaarten, geldkaarten enz.) analoge modem 56 K (V.90)***, 10/100/1000 MBit Ethernet, Wireless-LAN-stick (volgens de IEEE-standaard 802.11g, neerwaarts compatibel met WIFI-standaard)***, Bluetooth USB- stick, webcam en stereo-koptelefoon met microfoon.
1. aansluitingen:
* vooraan:
* 1x Composite-IN, 1x S-Video-IN analoog,
* 1x FireWire IEEE 1394 (incl. cabel 1,8 m),
* 2x USB 2.0, 1x Line-IN, 1x Line-OUT,
* 1x Mic-IN
* achteraan:
* 1x PS/2 keyboard, 1x PS/2 Muis , 6x USB 2.0,
* 1x RJ45 (gigabit-LAN), 1x RJ11, 1x COM port/ serieel, 1x LPT port/parallel, 4x Audio-OUT
* (AC'97 8-channel), 1x SPDIF-OUT (RCA),
* 1x SPDIF-IN (RCA), 1x Line-IN, 1x Mic,
* 1x VGA, 1x DVI-I, 1x Composite-OUT,
* 1x S-Video Out, 1x Components-OUT
* (LCD TV / Beamer / HDTV ondersteuning),
* 2x Firewire IEEE 1394, 1x DVB-T & analoog
* TV antenne, 1x FM antenne
2. de nieuwste technologie in één systeem
3. lezen en schrijven van geheugenkaarten
9 IN 1 CARD READER
4. snelle grafische spelletjes
5. muziek van uw lievelingszender
STEREO FM-RADIO
6. video- en audio Chat
7. snel draadloos netwerk
WIRELESS LAN
8. fluisterstil
De TARGA ULTRA AN64 3500+ is revolutionair stil!
9. 16x Multinorm brander
10. 8-kanalen audio
11. snelle 300 GB harde schijf
12. digitale audio-transmissie over SPDIF-IN und – OUT
13. hoog snelheidsnetwerk
GIGABIT LAN
1. Alle meegeleverde programma's zijn OEM-versies, die enkel in combinatie met een gekocht PC-systeem mogen worden gebruikt. OEM-versies kunnen inhoudelijk en uiterlijk van de originele versies afwijken.
vanaf do, 18-08
----------------------
http://www.lidl.nl/nl/ind....20050818.p.Targa_PC_3500
Verwijderd
Hi,
Iemand ervaring met die Lidl aanbieding en het feit dat ie echt zo stil is als ze dat beloven in de advertentie??
Vincent
Iemand ervaring met die Lidl aanbieding en het feit dat ie echt zo stil is als ze dat beloven in de advertentie??
Vincent
Verwijderd
Is de videokaart in de LIDL PC goed genoeg om in de toekomst nog erg leuke spellen mee te spelen?
De prestaties van de "GeForce 6645" videokaart liggen ongeveer tussen de gewone GeForce 6600 en de GeForce 6600GT. Al met al moet ik zeggen, dat dit systeem voor 899 euri leuk geprijsd is.
Gigabyte is een A-merk, dat ten eerste. En ten tweede is het het meest moderne wat je op het moment aan chipset (nForce4) kunt krijgen (PCI-Express). Dus positief naar mijn meningVerwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 06:58:
En is het moederbord ook goed?
[ Voor 38% gewijzigd door objectief2 op 12-08-2005 07:13 ]
De Makro heeft een notebook in de aanbieding die me wel leuk lijkt.
Uit de makro krant van 16 aug t/m 29 aug:
Compaq Presario R4130EA
HARDWARE
========
AMD Sempron 3200+
15" WXGA monitor
512 MB geheugen
80 GB (snelheid onbekend helaas)
DVD +/-RW
ATI Radeon Xpress 200M IGP
3D Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geintegreerd geluid
10/100 LAN Ethernet
54G 802.11 b/g WIFI
56k modem
1xIEEE, 4xUSB2.0, 1xVGA, 1xRJ-11, 1xS-video tv-out, 1xRJ-45, 1xuitbereidingspoort 2 connector, 1xmicrofooningang, 1xhoofdtelefoon uitgang
SOFTWARE
========
MS Win XP Home Edition
MS Works 8.0
IE 6.0
MS Outlook Express
Adobe Reader 6.0
Sonic Digital MediaPlus 7.0
MS Win Media Player 10
Accu: Li-Ion
Gewicht: 3.6Kg
Garantie: 1 jaar Pick Up, Repair&Return
891,31 EURO inclusief (749,- EURO exclusief)
Edit: Ik heb nog extra info gevonden op de compaq site -> http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho/WF06b/22797-186289-179547-179547-179547-12202736-57907799.html
Kan iemand vertellen of deze goed is? Het is voor mijn vriendin die een grafische studie gaat doen en veel moet photoshoppen en ook mogelijk videobewerking moet uitvoeren. Er worden geen games op gespeeld (alleen optioneel). Verder interesseert ons de meegeleverde software niets en ik ben benieuwd of naast de 1 jaar garantie er extra garantie bij de fabriek aanwezig is? (ik vind 1 jaar een beetje weinig nml).
En de processor hoe zit het daar mee? -> AMD Sempron 3200+
Geen snelheids aanduiding, of hoe groot de L1 en L2 cache zijn. Is 3200+ een beetje snel? Wordt die goed heet?
En de videokaart -> ATI Radeon Xpress 200M IGP
Daar staat geen geheugen bij, dus shared memory??? Is het trouwens een goeie?
En als laatst nog 1 vraag, ivm videobewerking wordt vanuit school geadviseerd om een 7200rpm HD te hebben in de laptop (?!). Is dat werkelijk nodig voor videobewerking? Ik dacht dat er voor laptops de 4200rpm standaard zijn en de 5400rpm de snelle zijn. Van 7200rpm notebook HD's heb ik nog nooit van gehoord. Maar als ik tussen 4200rpm en 5400rpm moet kiezen en dan de enorme prijsverschillen dan zie zou ik toch liever voor de 4200rpm gaan. Is dit niet voldoende voor videobewerking? De processor is hiervoor toch veel belangrijker?
Uit de makro krant van 16 aug t/m 29 aug:
Compaq Presario R4130EA
HARDWARE
========
AMD Sempron 3200+
15" WXGA monitor
512 MB geheugen
80 GB (snelheid onbekend helaas)
DVD +/-RW
ATI Radeon Xpress 200M IGP
3D Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geintegreerd geluid
10/100 LAN Ethernet
54G 802.11 b/g WIFI
56k modem
1xIEEE, 4xUSB2.0, 1xVGA, 1xRJ-11, 1xS-video tv-out, 1xRJ-45, 1xuitbereidingspoort 2 connector, 1xmicrofooningang, 1xhoofdtelefoon uitgang
SOFTWARE
========
MS Win XP Home Edition
MS Works 8.0
IE 6.0
MS Outlook Express
Adobe Reader 6.0
Sonic Digital MediaPlus 7.0
MS Win Media Player 10
Accu: Li-Ion
Gewicht: 3.6Kg
Garantie: 1 jaar Pick Up, Repair&Return
891,31 EURO inclusief (749,- EURO exclusief)
Edit: Ik heb nog extra info gevonden op de compaq site -> http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho/WF06b/22797-186289-179547-179547-179547-12202736-57907799.html
Kan iemand vertellen of deze goed is? Het is voor mijn vriendin die een grafische studie gaat doen en veel moet photoshoppen en ook mogelijk videobewerking moet uitvoeren. Er worden geen games op gespeeld (alleen optioneel). Verder interesseert ons de meegeleverde software niets en ik ben benieuwd of naast de 1 jaar garantie er extra garantie bij de fabriek aanwezig is? (ik vind 1 jaar een beetje weinig nml).
Geen snelheids aanduiding, of hoe groot de L1 en L2 cache zijn. Is 3200+ een beetje snel? Wordt die goed heet?
En als laatst nog 1 vraag, ivm videobewerking wordt vanuit school geadviseerd om een 7200rpm HD te hebben in de laptop (?!). Is dat werkelijk nodig voor videobewerking? Ik dacht dat er voor laptops de 4200rpm standaard zijn en de 5400rpm de snelle zijn. Van 7200rpm notebook HD's heb ik nog nooit van gehoord. Maar als ik tussen 4200rpm en 5400rpm moet kiezen en dan de enorme prijsverschillen dan zie zou ik toch liever voor de 4200rpm gaan. Is dit niet voldoende voor videobewerking? De processor is hiervoor toch veel belangrijker?
[ Voor 7% gewijzigd door Eagle666 op 13-08-2005 13:49 . Reden: Extra specificaties ]
Hij is niet goed. Dat is om verschillende redenen:Eagle666 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:33:
-Geen mobiele processor. Je moet gaan voor een Pentium M (zeer lang batterij), Celeron M (iets minder lang met batterij) of de Turion (ook iets minder lang met batterij). Anders heb je een veelste hete stofzuiger op je bureau staan.
-Geen snelle harde schijf. Bij videobewerken werk je met grote bestanden, daarnaast is de harde schijf de bottleneck van de notebook, dus inderdaad kun je beter voor een 7200 rpm schijf gaan. 60 gig is zat.
- Voor photoshop is vooral intern geheugen belangrijk, dus minstens 512 mb en liever wat meer. Ook is een hoog resolutiescherm aan te raden. Dus minstens 1400*1050 op een 15 inch oppervlak.
- Shared memory is goed genoeg voor je vriendin. Met zo'n budget moet je ergens op besparen. En een losse graka heb je echt niet nodig als je alleen gaat photoshoppen en evt. wat videobewerken. Ik neem aan verder nog wat officewerk enz.
- Garantie is ook altijd handig bij een laptop. Het is idd geen desktop waar je makkelijk iets kan vervangen. De Makro geeft echt %$@#() garantie. Je kunt extra garantie bijkopen, maar dat geeft je precies je wettelijke rechten. Wij hebben nu al bij een TV en een DVD speler gehad, dat ze niet konden repareren. Dan krijg je een x percentage van je geld terug. Zonder extra garantie je gelijk bij makro halen is niet te doen. Oftewel niet daar kopen. De prijs is ook echt niet zo scherp.
Waar kun je naar kijken. HP/Compaq heeft sommige modellen die in de buurt komen. Asus, Sony & IBM zitten helaas boven je budget. Fuitji (of hoe je het ook schrijft) heeft ook een paar modellen die in de buurt komen. Daarnaast kun je kijken bij Dell, naar bijv. de Inspiron 6000 of de 510m.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik had nog niets over budget genoemd dacht ik? De prijzen die er staan zijn van de Makro aanbieding. Maar het budget waar we het over hebben is 1500 euro. Maar eventueel kunnen we zonder BTW kopen, dat zou toch weer wat schelen, die optie bekijken we ook even. Maar het liefst gaan we rond de 1000 euro zitten (met of zonder BTW, maar net wat we kunnen).
Ik zit nu te kijken naar Acer TravelMates en ik heb ook de Asus A6va ontdekt. Ook een leuk dingetje. Maar zoals je al zegt, een snelle HD en flink wat geheugen is wel een must. Maar ik hoopte dat ik met een 5400rpm HD ook uit de voeten kon...
(nou ja, mijn vriendin dan).
Een 7200rpm HD drijft de kosten nml al snel op.
Ik zit nu te kijken naar Acer TravelMates en ik heb ook de Asus A6va ontdekt. Ook een leuk dingetje. Maar zoals je al zegt, een snelle HD en flink wat geheugen is wel een must. Maar ik hoopte dat ik met een 5400rpm HD ook uit de voeten kon...
Een 7200rpm HD drijft de kosten nml al snel op.
Prijzen zijn bij officecentre in de folder altijd excl.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Een 6800GO chip met 256MB shared geheugen, yeah right...

[ Voor 1% gewijzigd door Frietsaus op 17-08-2005 13:47 . Reden: typo ]
Verwijderd
Kruidvat heeft weer een aanbieding :

http://www.internetvoorde...media_Notebook-13575.html
Heeft iemand enig idee welk type dit is, ben benieuwd of het inderdaad zo'n super aanbieding is.

Heeft iemand enig idee welk type dit is, ben benieuwd of het inderdaad zo'n super aanbieding is.
m40x-286, ziet er goed uit, als ie echt helemaal zwart is erg cool, maar volgens mij gewoon zilver/zwart,Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:45:
Kruidvat heeft weer een aanbieding :
[afbeelding]
HP is volgens mij evengoed, welliswaar geen koffer,muis enz. maar wel 100eur goedkoper... en tis wel in belgie..
http://www.pixmania.be/be...5-athlon-64-3000-1-8.html
[ Voor 10% gewijzigd door bbstreams op 22-08-2005 07:59 ]
en bij zercom.nl heb je een Toshiba Satellite M40X-237 voor € 789,70, iets minder hdd, helft minder geheugen, maar zeker een koopje want je krijgt ook een 15,4 scherm, of wat dacht je van die ASUS A6L-B008H BE voor 814,- .... kort samenvatten. kruitvat leuke aanbieding, maar geen goedkoopje enne volgens mij is enkel online te bestellen, maar dat weet ik niet zeker.
[ Voor 38% gewijzigd door bbstreams op 22-08-2005 07:53 ]
Niet echt goedkoop??? Het verschil tussen een Celeron en een Centrino (weet dat ik het eigenlijk niet zo mag noemen...) is helemaal niet zo groot. Alleen het L2 cashe, en wat minder speedstep (minder ver terugklokken), that's all!Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:49:
bevat een Celeron en dan is het niet eens echt goedkoop voor dat geld...
- Deze Toshiba van t kruidvat heeft een X600 videokaart, helaas wel met maar 64mb geheugen
- 512mb intern, en Toshiba kennende is dat dan 1x 512, lekker makkelijk voor uitbreiden
- Een 5400rpm harde schijf, dat merk je zeker!
- Voor een laptop goede speakers (spreek uit ervaring)
- En dan 't allermooiste, dat scherm! Ik werk zelf op een Acer met CrystalBrite, maar de TruBrite schermen van Toshiba zijn VELE malen mooier. Ik vind ze zelfs mooier dan die van Sony.
Naar mijn mening is dit een super-aanbieding! Goedkoper ga je deze specs echt niet vinden...
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
ik heb net 2 alternatieven gezet die goedkoper zijn, vergeet niet de ketting is zo sterk als de zwakste link. het blijft een laptop, die x600 is leuk en komt zeker van toepassing, mits je een goede beeldscherm gebruikt ... nu ik ben van mening dat laptop schermen nog steeds niet snel en helder genoeg zijn en ook achterblijven als het gaat om de kijkhoek. met andere woorden; die x600 komt dus helemaal niet tot zijn recht. alleen als je gaat gamen via een fatsoenlijk extern monitor.Goedkoper ga je deze specs echt niet vinden...
Dat is wel waar, maar ik denk dat Heraut aan de prijs refereert. Een centrino is nu eenmaal veel duurder dan een laptop met een celeron processor.Rossi46 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:52:
[...]
Niet echt goedkoop??? Het verschil tussen een Celeron en een Centrino (weet dat ik het eigenlijk niet zo mag noemen...) is helemaal niet zo groot. Alleen het L2 cashe, en wat minder speedstep (minder ver terugklokken), that's all!
Of je bent echt extreem kritsch, of je hebt nog nooit naar zo'n Toshiba scherm gekeken. Sorry hoor, maar daar kan echt menig TFT-scherm een puntje aan zuigen.bbstreams schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:58:
[...]
ik heb net 2 alternatieven gezet die goedkoper zijn, vergeet niet de ketting is zo sterk als de zwakste link. het blijft een laptop, die x600 is leuk en komt zeker van toepassing, mits je een goede beeldscherm gebruikt ... nu ik ben van mening dat laptop schermen nog steeds niet snel en helder genoeg zijn en ook achterblijven als het gaat om de kijkhoek. met andere woorden; die x600 komt dus helemaal niet tot zijn recht. alleen als je gaat gamen via een fatsoenlijk extern monitor.
Ik game trouwens met een Acer Aspire 1692 die over een X700 beschikt en dat gaat echt dikke prima, ondanks 't laptop scherm. Dus ik vind jouw reactie eigenlijk een beetje onzin....
En jouw alternatieven zijn een behoorlijk stuk minder, dus dat kan ik moeilijk alternatieven noemen.
[ Voor 6% gewijzigd door Rossi46 op 22-08-2005 16:07 ]
Verwijderd
Ik krijg net een krantje in de bus van de Trekpleister, daar staat een Cybermaxx (Powered by Medion) in voor de aanbieding van 1299 euro!
http://66.102.9.104/searc...kpleister+cybermaxx&hl=nl
Weet iemand wat voor model dit is, want ik kan hem nergens op het internet vinden?
Wat ik ook graag zou willen weten is of er al mensen zijn die dit apparaat al in hun bezit hebben en hoe hij bevalt?
Alvast bedankt!
http://66.102.9.104/searc...kpleister+cybermaxx&hl=nl
Weet iemand wat voor model dit is, want ik kan hem nergens op het internet vinden?
Wat ik ook graag zou willen weten is of er al mensen zijn die dit apparaat al in hun bezit hebben en hoe hij bevalt?
Alvast bedankt!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 17:37 ]
Verwijderd
Dixons:
PACKARD BELL Easy Note E6310 notebook 699.- euro :
* Merk processor : AMD
* Type processor : Sempron 3000+
* Kloksnelheid : 1800 GHz
* Cachegeheugen : 256 Kb
* Bustechnologie : 1600 MHz
* Intern geheugen : 256 MB
* Harde schijf : 50 GB
* CD/DVD (RW) : DVD+/-RW
* Diskettestation : nee
* Grafische kaart : VIA S3 Unichrome Pro (gedeeld geheugen)
* Grafisch geheugen : 64 MB
* Shared videogeheugen : ja
* Modem : 56k6 V.92
* IEEE 1394 : nee
* Netwerkkaart : ja
* Parallelpoort : nee
* Seriële poorten : -
* USB-poorten : 4x USB 2.0
* TV-out : ja
* Touchpad : ja
* Accu : Li-ion
* PCMCIA : ja
* Schermformaat : 15 inch
* Widescreen scherm : nee
* Besturingssysteem : Win XP home (NL)
* IRDA : nee
* WiFi : -
* Garantie : pick-up & return
* Garantieduur : 12 maanden
* Bluetooth : nee
PACKARD BELL Easy Note E6310 notebook 699.- euro :
* Merk processor : AMD
* Type processor : Sempron 3000+
* Kloksnelheid : 1800 GHz
* Cachegeheugen : 256 Kb
* Bustechnologie : 1600 MHz
* Intern geheugen : 256 MB
* Harde schijf : 50 GB
* CD/DVD (RW) : DVD+/-RW
* Diskettestation : nee
* Grafische kaart : VIA S3 Unichrome Pro (gedeeld geheugen)
* Grafisch geheugen : 64 MB
* Shared videogeheugen : ja
* Modem : 56k6 V.92
* IEEE 1394 : nee
* Netwerkkaart : ja
* Parallelpoort : nee
* Seriële poorten : -
* USB-poorten : 4x USB 2.0
* TV-out : ja
* Touchpad : ja
* Accu : Li-ion
* PCMCIA : ja
* Schermformaat : 15 inch
* Widescreen scherm : nee
* Besturingssysteem : Win XP home (NL)
* IRDA : nee
* WiFi : -
* Garantie : pick-up & return
* Garantieduur : 12 maanden
* Bluetooth : nee
Ik zou eerst even proberen te achterhalen:
- Wat voor soort grafische kaart erin zit.
- Welke snelheid de HDD heeft. (4200,5400,7200)
- Hoe de configuratie van het geheugen zit. 1x 512 of 2x256
Dit topic is gesloten.