Als Belg heb ik de Lidl high-end desktop PC van enkele weken geleden gemist.
Er is een Lidl in mijn onooglijk dorpje, maar 2 dagen na het begin van de aanbieding
kreeg ik daar te horen dat niet alleen die vestiging, maar de gehele provincie Antwerpen
meteen door hun voorraad heen waren. Een serieuze teleurstelling voor mij, want ik geef
uit sympathie voor de underdog de voorkeur aan een AMD processor boven Intel, en Aldi
kiest steevast voor een Intel machine. De volgende Lidl aanbieding komt wellicht pas
na een half jaar, zoals gebruikelijk, en mijn Athlon 1.0 GHz begint toch echt wel wat
achterop te raken.
Ik was dan ook erg dankbaar toen mijn kollega mij attent maakte op de aanbieding van
29 maart bij Lidl in Nederland, vreemd genoeg is dit enkele weken na Belgie. Op die
kruciale dinsdag geraakte ik echter werkelijk mijn bed niet uit :-)
Dinsdagavond heb ik dit forum zitten lezen, en de belevenissen van
kraker deden
mij besluiten om het een dag later toch nog maar te wagen in een Nederlands buitendorp.
Ik koos via de zoeker-funktie van Lidl's website voor de vestiging in Waalre bij Eindhoven.
Het was een hele belevenis voor mij om dit onbekend terrein te gaan verkennen, en de
moed zonk me in de schoenen toen ik op de lokatie die
www.lidl.nl mij had aangeduid
alleen maar een ingeslapen tuinwijk vond. Bij rondvraag in het dorp bleek er gelukkig
wel degelijk een Lidl in de buurt te zijn, en hoera ! Zij hadden maar gewoon een PC uit
hun magazijn op te diepen, en vijf minuten later was ik de trotse eigenaar van Lidl artikel
369. De kassierster wenste me nog vriendelijk veel plezier ermee, en ik ben daar wel zeker
van.
Ik heb niet de tegenwoordigheid van geest gehad om te vragen hoeveel PCs ze nog in
voorraad hadden, anders had ik het zeker hier wel vermeld. Misschien vinden sommigen
het al te gek dat ik daarvoor een uur naar het buitenland ben wezen rijden, maar kom,
ik spaar er toch 60 euro mee uit (dezelfde PC kostte in Belgie 1099 euro ipv 1039 euro NL)
een argument waar Nederlanders worden geacht gevoelig voor te zijn :-)
Tot mijn verwondering stel ik vast dat het toetsenbord "qwertz" layout volgt, is dat hetzelfde
als wat ze in Duitsland gebruiken, of is dit een eigen Nederlandse layout ? Nu goed, het is
in ieder geval beter dan het hatelijke "azerty" wat we hier in Belgie overal in de maag gesplitst
krijgen. Mijn eigen voorkeur is standaard Amerikaans "qwerty", dus ik denk dat ik gewoon
een paar toetsen er ga af-ploppen en herschikken.
Ik lees de interessante getuigenis van
roberth nu pas, en als ik dit gisteren gelezen had
dan zou ik me vandaag misschien niet aan dit avontuur gewaagd hebben. Nu weten
jullie dus dat het ook anders kan, ruim anderhalve dag na het ingaan van de aanbieding
had ik in die rustige Lidl vestiging alleen maar het gezelschap van oma's die soepgroenten
kwamen kopen, niks geen dolle toestanden.