Toon posts:

Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 57.374 views sinds 30-01-2008

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
timdeh schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:39:
[...]

Dat Henk007 dringend een cursus hardware moet volgen.

Met EM64T kun je perfect X86-64 instructies uitvoeren.
ROFL, dus Intel is net zo 64 bit als AMD :9 ? (Om het maar even zo te zeggen :+ )

edit:
Oke, misschien dat ik voor de Lidl ga, weet alleen niet of ik zo lang kan wachten }:O

[Voor 29% gewijzigd door RambOo op 11-03-2005 18:10]

• timdeh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05-2018

timdeh

Ducati 999R Evolution

RambOo schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:06:
[...]

ROFL, dus Intel is net zo 64 bit als AMD :9 ? (Om het maar even zo te zeggen :+ )
Ja, natuurlijk. Een Intel P4 6xx cpu kan perfect X86-64 programma's uitvoeren net zoals de Athlon64. Ze hebben beide dezelfde instructieset aan boord! (met elk hun eigen uitbreiding).

De opmerking dat EM64T betekent dat de cpu geen echte 64-bit instructieset aan boord heeft, is totaal 8)7

eMac overclocking ,Panta Rhei levensfilosofie

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Hoezo is de Lidl pc beter dan de ALDI volgens jullie?

• RambOo
  • Niet online
rjongen schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:23:
Hoezo is de Lidl pc beter dan de ALDI volgens jullie?
Volgensmij heeft niemand gezegt dat de Lidl pc 'beter' is dan die van de Aldi. Elke pc is natuurlijk wel heel verschillend maar heeft ook weer zo z'n plus- en minpunten ;).

• rjongen
  • Laatst online: 23-02-2015
RambOo schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:36:
[...]

Volgensmij heeft niemand gezegt dat de Lidl pc 'beter' is dan die van de Aldi. Elke pc is natuurlijk wel heel verschillend maar heeft ook weer zo z'n plus- en minpunten ;).
Maar ik zag een paar mensen 'kiezen' voor de LIDL..

Anoniem: 128151

Iedereen heeft dat recent artikel hier op Tweakers waarin stond te lezen dat de EMT64 van Intel in de P4 een goedkoop afkooksel is van de instructies in de Athlon 64 en er redelijk inferieur aan is zeker niet gelezen ofzo?

Als je 64-bit ondersteuning belangrijk vindt zou ik toch een Athlon64 nemen. Dingen zijn nog goedkoper ook.

Anoniem: 49898

Heeft iemand enig idee wanneer er weer een laptop bij een Aldi/Lidl o.i.d. verschijnt? (Ik weet dat er nèt twee zijn geweest...)

Ik wil een laptop alleen gebruiken voor (net wat intensiever) huis-tuin-en-keuken werk. Níet om te gamen. Is zo'n Aldi/Lidl laptop dan wel wat voor mij? Ik krijg de indruk dat het ontzettende krachtpatsers zijn...

• timdeh
  • Laatst online: 01-05-2018

timdeh

Ducati 999R Evolution

Anoniem: 128151 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 21:22:
Iedereen heeft dat recent artikel hier op Tweakers waarin stond te lezen dat de EMT64 van Intel in de P4 een goedkoop afkooksel is van de instructies in de Athlon 64 en er redelijk inferieur aan is zeker niet gelezen ofzo?

Als je 64-bit ondersteuning belangrijk vindt zou ik toch een Athlon64 nemen. Dingen zijn nog goedkoper ook.
Over de prestaties heb ik niet gesproken. Dat verschil heb je id. Maar de bewering als EM64T geen echte 64-bit instructieset is tov die in de AMD64, is totaal misplaatst.

eMac overclocking ,Panta Rhei levensfilosofie

• Henk007
  • Laatst online: 18-05 18:51
Mijn post over de compatibiliteit tussen AMD64 (X64 instructieset) en Intel EM64T was onjuist, zoals timdeh terecht aangaf in een drietal replies. Ze kunnen inderdaad dezelfde 64 bit code uitvoeren. Toch zijn er kleine onvolkomenheden, zie dit artikel van The Inquirer.
Intel® EM64T does not support an IOMMU in hardware while AMD64 processors do. This means that physical addresses above 4GB (32 bits) cannot reliably be the source or destination of DMA operations. Therefore, the Red Hat Enterprise Linux 3 Update 2 kernel "bounces" all DMA operations to or from physical addresses above 4GB to buffers that the kernel pre-allocated below 4GB at boot time. This is likely to result in lower performance for IO-intensive workloads for Intel® EM64T as compared to AMD64 processors.”

[Voor 55% gewijzigd door Henk007 op 12-03-2005 15:18]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 49898 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 00:15:
Heeft iemand enig idee wanneer er weer een laptop bij een Aldi/Lidl o.i.d. verschijnt? (Ik weet dat er nèt twee zijn geweest...)

Ik wil een laptop alleen gebruiken voor (net wat intensiever) huis-tuin-en-keuken werk. Níet om te gamen. Is zo'n Aldi/Lidl laptop dan wel wat voor mij? Ik krijg de indruk dat het ontzettende krachtpatsers zijn...
Die aldi/lidl laptops zijn altijd behoorlijk compleet, laatst zelfs met hele tuner en andere meuk erin. Kortom, wellicht meer dan je nodig hebt. De keuze kan dan natuurlijk ook zijn om een relatief goedkope laptop van 1 of ander merk te kopen. Er loopt nu een topic over de asus a4a6, wellicht is die interessant voor je? :)

ping 127.212.23.124

Anoniem: 139430

Beste Mensen,

Ik ben serieus aan het overwegen om de nieuwe Aldi of Lidl pc aan te schaffen. Heb redelijk vooronderzoek gedaan als op deze sites:

www.supermarktpc.net
http://www.pcwelt.de/news/discounter/108479/
http://www.aldi.nl/index_nl.htm

Toch zou ik graag jullie voorkeur horen en vooral welke voor en nadelen er tegen elkaar opwegen. Ik zal het systeem vooral gaan gebruiken voor games en grote hoeveelheden download.

Hebben jullie trouwens enig idee of de lidl pc de 29e in alle vestigingen binnen Nederland verkrijgbaar zal zijn?

Met vriendelijke Groet,

Wouter

• RambOo
  • Niet online
Anoniem: 139430 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 21:58:
Toch zou ik graag jullie voorkeur horen en vooral welke voor en nadelen er tegen elkaar opwegen. Ik zal het systeem vooral gaan gebruiken voor games en grote hoeveelheden download.
Medion Titanium MD 8386 XL (Aldi)

Voordeel:
*De tv-tuner werkt ook met digitale ontvangst (DVB-S). (Zie post hieronder).

Nadelen:
*Er zit veel geïntegreerd (Zoals bv het modem bij de tv-tuner)
*De netwerkkaart ondersteunt de snelheden 10/100 Mbit/s en geen 1000 Mbit/s.
*Gebrekkige handleidingen bij de software (Bron: Computeridee)

Targa Ultra AN64 3400+ (Lidl)

Voordelen:
*De meeste onderdelen zitten appart van elkaar.
*De netwerkkaart ondersteunt de snelheden 10/100/1000 Mbit/s.

Nadelen:
*De DVD-brander fikt geen DVD-R DL.
*Ziet er vergeleken met de Medion best wel cheap uit.

Bron: http://www.pcwelt.de/news/discounter/108479/
(en vertaald door Babel Fish :P)

Volgensmij zijn de prestaties op het gebied van games ook wat minder bij de
Lidl pc. Weet dit alleen niet zeker.

Mijn mening: Als je niet van plan bent in de toekomst serieus te upgraden, ga voor de Aldi pc :)

[Voor 48% gewijzigd door RambOo op 13-03-2005 14:24]

Anoniem: 787

Volgens PCWelt is de LIDL veel sneller, behalve bij games want de videokaart van de ALDI is veel beter. Dus koop ze allebei, verwissel de videokaarten, en verkoop de ALDI weer. ;)

Vervelend: de Nederlandse versie van de ALDI heeft geen DVB-TV-kaart (analoog, digitaal en satelliet) en kost 100 euro meer dan in Duitsland.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:16
Wat gaat dat ding van de Lidl in NL eigenlijk kosten?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Vandaag Aldi foldertje gehad over de PC... een Intel Pentium IV 3.2ghz met HT èn EMT64... voor de geïnteresseerden onder ons. "Wereldprèmiere" noemen ze het bij Aldi...

Voordeel: een SCART-uitgang voor TV-out.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:16
Is de pc uit de Best Buy-guide (high-end gamesysteem) een redelijk alternatief, wanneer je alle onnodige onderdelen eraf haalt? Ik zit namelijk te twijfelen tussen zelf bouwen en de aldi-aanbieding!

Product Leverancier Prijs Rembours
2 512MB PC3200 DDR (Infineon Original) 1to0 € 116,-
1 AMD Athlon 64 3500+ Winchester (S939, 2,2GHz... Cool-prices.nl € 252,25
1 Antec LifeStyle Sonata (380W) PC Zaak € 104,95
1 Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN,... PC Globe € 142,80
1 Creative Soundblaster Audigy 2 ZS Take it Now € 54,74
1 Lite-On 16x48x, LTD-166S (Zwart) ANR Computers € 21,99
1 Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, SATA... Cool-prices.nl € 134,95
1 NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zwart) Rilex Nederland € 51,95
1 Samsung 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart) Megawebshop Ltd € 5,85
1 Sapphire Radeon X850 XT PE 256MB DDR3 (PC... Cool-prices.nl € 459,45
Totaal € 1.344,93

Evt. iets mindere grafische kaart om de prijs te fixen.. en creative weglaten?

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11-2019
Tano schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:36:
Is de pc uit de Best Buy-guide (high-end gamesysteem) een redelijk alternatief, wanneer je alle onnodige onderdelen eraf haalt? Ik zit namelijk te twijfelen tussen zelf bouwen en de aldi-aanbieding!
Die high-end is veel beter. Betere onderdelen (vooral de kast) en alles is A-merk. Ik heb vaak Aldi pc's bekeken (of ter reparatie gehad) en ik vind het nog steeds troep. Vooral als je wilt upgraden...het moederbord is meestal slecht (weet niet hoe het nu is). Ze vermelden dan ook nooit welk moederbord er in zit. Eigenlijk hetzelfde verhaal met de voeding. De voeding in die Antec kast is master. Die in Aldi pc's zijn meestal drama. De voeding in de Aldi pc van mn ouders maakt nog meer geluid dan de stofzuiger.

Je krijgt er ook niet een echte winxp home edition bij. Het is altijd zo'n recovery disc... Verder lijkt het software pakket heel uitgebreid. Feit is dat je er geen kont mee doet met al die troep.

Ook de randapparatuur zoals toetsenbord, muis, boxen is buitengewoon goedkoop spul...liever net ff wat meer betalen voor goeie gamesgear of design set.

Deze componenten zou je er zeker af kunnen halen. Hoe vaak brand je een dvd of cd 1on1? Ik nooit...
Onboard audio van Asus is meestal dik in orde.

PS:
Je zou ook voor deze behuizing kunnen kiezen:
Antec SLK2650BQE Solution (ATX, 350 Watt, Zwart)
en voor een lichtere videokaart:
6600GT van Club3d of Asus bijvoorbeeld
of de niet deluxe versie van het moederbord
dan nog heb je een ownage systeem

[Voor 11% gewijzigd door CRAM op 14-03-2005 02:32]

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022
timdeh schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:39:
[...]

Dat Henk007 dringend een cursus hardware moet volgen.

Met EM64T kun je perfect X86-64 instructies uitvoeren.
Oppassen, EM64T is meer dan een relabeled x86-64.

• Tano
thx, dan ga ik dat maar proberen. Is veel leuker dan sóchtends bevriezen voor de aldi :)

• CRAM
Tano schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:42:
[...]

thx, dan ga ik dat maar proberen. Is veel leuker dan sóchtends bevriezen voor de aldi :)
Begrijp me neit verkeerd...voor een leek is die aldi pc best een leuk apparaat. Je hebt heel veel voor weinig geld. Ik raad em meestal wel aan, aan mensen die niet veel verstand van computers hebben. Ben je zelf beetje handig en vind je het leuk om em zelf samen te stellen en inelkaar te sleutelen dan zou ik altijd voor zelfbouw gaan.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 22:34
Bij de makro (helaas niet voor iedereen toegankelijk) staat dit ding in de aanbieding:
http://www.xs4all.nl/~cpvers/lap.jpg
Lijkt het een goede koop voor die prijs? Ik kan nergens echt reviews vinden van deze laptop.
Ik wil hem voor stage bruiken, beetje textverwerken, beetje gamen, beetje dvds kijken enz. Ik zoek wel rond deze prijsklasse (899 dus)

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 10:51
Tano schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:36:

Product Leverancier Prijs Rembours
2 512MB PC3200 DDR (Infineon Original) 1to0 € 116,-
1 AMD Athlon 64 3500+ Winchester (S939, 2,2GHz... Cool-prices.nl € 252,25
1 Antec LifeStyle Sonata (380W) PC Zaak € 104,95
1 Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN,... PC Globe € 142,80
1 Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, SATA... Cool-prices.nl € 134,95
1 NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zwart) Rilex Nederland € 51,95
1 Samsung 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart) Megawebshop Ltd € 5,85
1 Sapphire Radeon X850 XT PE 256MB DDR3 (PC... Cool-prices.nl € 459,45
Totaal € 1.344,93

Evt. iets mindere grafische kaart om de prijs te fixen.. en creative weglaten?
Er komt volgens mij ook nog wel een behoorlijk bedrag aan verzendkosten bij...

Portfolio

• Swa-baldie
  • Laatst online: 05-06 10:22
Megamind schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 07:03:
Bij de makro (helaas niet voor iedereen toegankelijk) staat dit ding in de aanbieding:
[afbeelding]
Lijkt het een goede koop voor die prijs? Ik kan nergens echt reviews vinden van deze laptop.
Ik wil hem voor stage bruiken, beetje textverwerken, beetje gamen, beetje dvds kijken enz. Ik zoek wel rond deze prijsklasse (899 dus)
eeehm... Deze is 899 ex btw he... Dat je het even doorhebt...Hij kost dus 1069

Anoniem: 84907

Swa-baldie schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:38:
[...]

Maar het blijft een best wel goede aanbieding.

Alleen een vage videokaart, een shared 64mb radeon 9700 :S

• PASware
  • Laatst online: 18:23
die acer is bij makro 2 euro goedkoper dan goedkoopste in de pricewatch.

Tesla Model 3 SR+ White / Black / 18" Aero | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr)

• Megamind
Swa-baldie schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:38:
[...]

Ik heb m door :) Ik haal hem liever in een echte winkel dan zo'n webshop, en ik kan hem zonder btw krijgen maar dat terzijde.
Anoniem: 84907 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 12:03:
[...]

Maar het blijft een best wel goede aanbieding.

Alleen een vage videokaart, een shared 64mb radeon 9700 :S
Hoezo shared? Volgens reviews is die 9700 wel 1 van de nieuwste van nu

• mssl
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Megamind schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:01:
[...]

Ik heb m door :) Ik haal hem liever in een echte winkel dan zo'n webshop, en ik kan hem zonder btw krijgen maar dat terzijde.
Makro is gewoon een soort winkel waar je alleen mee in kan met een pasje als je een bedrijf hebt of er werkt of iets dergelijks. ;)

6000ste post :9

[Voor 5% gewijzigd door mssl op 15-03-2005 18:00]

Anoniem: 117327

CRAM schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:57:
[...]

Die high-end is veel beter. Betere onderdelen (vooral de kast) en alles is A-merk. Ik heb vaak Aldi pc's bekeken (of ter reparatie gehad) en ik vind het nog steeds troep. Vooral als je wilt upgraden...het moederbord is meestal slecht (weet niet hoe het nu is). Ze vermelden dan ook nooit welk moederbord er in zit. Eigenlijk hetzelfde verhaal met de voeding. De voeding in die Antec kast is master. Die in Aldi pc's zijn meestal drama. De voeding in de Aldi pc van mn ouders maakt nog meer geluid dan de stofzuiger.

Je krijgt er ook niet een echte winxp home edition bij. Het is altijd zo'n recovery disc... Verder lijkt het software pakket heel uitgebreid. Feit is dat je er geen kont mee doet met al die troep.

Ook de randapparatuur zoals toetsenbord, muis, boxen is buitengewoon goedkoop spul...liever net ff wat meer betalen voor goeie gamesgear of design set.

Deze componenten zou je er zeker af kunnen halen. Hoe vaak brand je een dvd of cd 1on1? Ik nooit...
Onboard audio van Asus is meestal dik in orde.

PS:
Je zou ook voor deze behuizing kunnen kiezen:
Antec SLK2650BQE Solution (ATX, 350 Watt, Zwart)
en voor een lichtere videokaart:
6600GT van Club3d of Asus bijvoorbeeld
of de niet deluxe versie van het moederbord
dan nog heb je een ownage systeem
Sorry, maar ik denk dat je kritiek voor deze pc grotendeels niet opgaat, ik stond zelf ook al te kijken van wat er bij zat. Moederbord is een MSI MS 7091 (ben nu aan het zoeken of het wat is, uit de review van computer idee), toetsenbord muis is logitech wireless. Systeem is erg stil, meeste geluid komt van de videokaart fan (bron computer idee).

Wel is het inderdaad zo dat je een recovery cd hebt, dat is wel minder, maar ja ik vind dat je voor het geld zeker wel zat krijgt. En over dat upgraden :? ik zie het punt niet helemaal? Bedoelde je dat vanwege het moederbord?

• Tano
Anoniem: 117327 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:34:
[...]

Sorry, maar ik denk dat je kritiek voor deze pc grotendeels niet opgaat, ik stond zelf ook al te kijken van wat er bij zat. Moederbord is een MSI MS 7091 (ben nu aan het zoeken of het wat is, uit de review van computer idee), toetsenbord muis is logitech wireless. Systeem is erg stil, meeste geluid komt van de videokaart fan (bron computer idee).

Wel is het inderdaad zo dat je een recovery cd hebt, dat is wel minder, maar ja ik vind dat je voor het geld zeker wel zat krijgt. En over dat upgraden :? ik zie het punt niet helemaal? Bedoelde je dat vanwege het moederbord?
En is Aldi dus de betere keus, of maakt het niet uit?

Nou dat weet ik dus ook niet, ik zit ook te kijken of ik m ga kopen. Wat ik nu dus lees is dat upgrade mogelijkheden moeilijk liggen, het moederbord is ook een model van MSI wat ze speciaal voor Medion maken. Ik wacht ook op een antwoord...

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:38
[...]

...lfde verhaal met de voeding. De voeding in die Antec kast is master. Die in Aldi pc's zijn meestal drama. De voeding in de Aldi pc van mn ouders maakt nog meer geluid dan de stofzuiger.

Dan is er tegenwoordig wel wat veranderd..., als die pc van je ouders een md8383 is is het niet de voeding maar de processor fan die zo'n geluid maakt, dat is een productie fout bij ongeveer 1/3 md8383's ik heb een 8083 en die is niet onhoorbaar maar zeker geen stofzuiger ook zit er gewoon een winxpcdtje bij, de muis was idd brak (zat zelfs nog een balletje onder), het toetsenbord is wel fijn de muis heb ik maar vervangen, ook omdat de batterijen zo snel op waren dat de mx510 al binnen 4 jaar is terugverdient (niet als je de batterijen vande aldi gebruikt natuurlijk ;))

• CRAM
Anoniem: 117327 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:34:
[...]

Naar mijn weten maakt MSI moederborden op maat voor Medion. Google maar eens op problemen bij upgraden...

Bij dit nieuwe systeem kan ik er inderdaad naast zitten. Ze hebben in ieder geval niet het voordeel van de twijfel.

De systemen die ik gefixt heb, waren in het begin ook stil. Na 2-3 jaar niet meer...

Ik baseer mijn mening niet op 1 of 2 gevallen.

ps: volgens mij loopt hier op GoT zo'n draadje over probs bij upgraden met aldi pc's

[Voor 15% gewijzigd door CRAM op 16-03-2005 00:00]

• CRAM
b..RAM schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:02:
[...]

Dan is er tegenwoordig wel wat veranderd..., als die pc van je ouders een md8383 is is het niet de voeding maar de processor fan die zo'n geluid maakt, dat is een productie fout bij ongeveer 1/3 md8383's ik heb een 8083 en die is niet onhoorbaar maar zeker geen stofzuiger ook zit er gewoon een winxpcdtje bij, de muis was idd brak (zat zelfs nog een balletje onder), het toetsenbord is wel fijn de muis heb ik maar vervangen, ook omdat de batterijen zo snel op waren dat de mx510 al binnen 4 jaar is terugverdient (niet als je de batterijen vande aldi gebruikt natuurlijk ;))
Dat er een echte winxp home edition bij zit is volgens mij niet waar. Kijk eens wat er echt op die disc staat. Dus niet alleen op de bovenkant kijken :+

Begrijp me niet verkeerd...ik wil die aldi pc helemaal niet afbranden, ik geef gewoon mijn mening op basis van ervaring die ik met aldi pc's heb. Door 100 a 200 euro meer te besteden, heb je een beter systeem. Wat is 100 a 200 euro nou op 5 jaar... (levensduur bij leek)

[Voor 3% gewijzigd door CRAM op 15-03-2005 23:43]

Ik heb gezocht, en ik had inderdaad gevonden dat het MSI moederbord speciaal voor medion gemaakt wordt, geen geruststellende gedachte vind ik...

Ik heb een tijd zitten googlen maar ik vind het nog verdomd lastig om duidelijkheid te krijgen over hoe het nou zit als je wil upgraden / andere windows er op zetten (wat je uiteindelijk toch wel moet doen, vooral omdat de 64-bit windows nog moet komen).

Deze punten vind ik toch niet echt vertrouwenswekkend, dus ik laat m lekker voorbijgaan.

• CRAM
Anoniem: 117327 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:12:
Ik heb gezocht, en ik had inderdaad gevonden dat het MSI moederbord speciaal voor medion gemaakt wordt, geen geruststellende gedachte vind ik...

Ik heb een tijd zitten googlen maar ik vind het nog verdomd lastig om duidelijkheid te krijgen over hoe het nou zit als je wil upgraden / andere windows er op zetten (wat je uiteindelijk toch wel moet doen, vooral omdat de 64-bit windows nog moet komen).

Deze punten vind ik toch niet echt vertrouwenswekkend, dus ik laat m lekker voorbijgaan.
andere windows erop zetten is geen probleem

Ik kan dat draadje niet meer vinden...sorry (er zaten pics bij van gesmolten moederborden, elco's enzo, misschien weet iemand anders het)

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:26
Jeuj, ik heb de 8386. Zeer mooi beeldscherm (19" Medion) en een prima PC! Erg stil, super videokaart!

Hij was alleen binnen een kwartier uitverkocht.....

Ivo.

Android 8-)

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Nog maar even een ervaring van een tevreden Aldi-PC gebruiker. De mijne is de MD 8000 XL en die dateert alweer van 21-11-2002. Hij staat 24/7 aan en loopt nog steeds als een zonnetje. Superstil apparaat. Alleen de Sony CRX210E1 (brander) en de Seagate ST3120023A (hard disk)
moesten na anderhalf resp. 2 jaar vervangen worden. Gratis uiteraard. Helemaal super. Mannetje komt langs, defect spul eruit, nieuwe erin, nada kosten. _/-\o_

Anoniem: 84907

Megamind schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:01:
[...]

Hoezo shared? Volgens reviews is die 9700 wel 1 van de nieuwste van nu
WTF?! Je hebt gelijk, er staat helemaal niks over shared :p.

• CRAM
Compunologist schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:09:
Nog maar even een ervaring van een tevreden Aldi-PC gebruiker. De mijne is de MD 8000 XL en die dateert alweer van 21-11-2002. Hij staat 24/7 aan en loopt nog steeds als een zonnetje. Superstil apparaat. Alleen de Sony CRX210E1 (brander) en de Seagate ST3120023A (hard disk)
moesten na anderhalf resp. 2 jaar vervangen worden. Gratis uiteraard. Helemaal super. Mannetje komt langs, defect spul eruit, nieuwe erin, nada kosten. _/-\o_
idd ik moest de brander en cdrom bij die aldi pc's vervangen...

de garantie kan dan wel goed zijn maar stop er dan meteen goed spul in. waarschijnlijk is dit de meest goedkope oplossing

ik zeg ook niet dat het een slechte koop is...alleen dat ie kwalitatief minder is dan die zelfbouw van hierboven

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 09:56
Ff een vraag, kan die Radeon X740 XL uit de Aldi PC ook 2 monitoren tegelijk aansturen?

iRacing Profiel

Anoniem: 138938

Hoe staat de X740 XL eigenlijk tegenover een 6800 LE (om maar gelijk over die videokaart door te gaan)? :P

Anoniem: 134391

hehe raar dat in de Belgische Medion DVB-T steekt en in de NL versie niet...
Staan we voor de eerste keer is voor op Nederland??? :)

Anoniem: 115092

Zal wel rond de 7000 / 7500 punten in 3D mark halen die X740XL. Standaard net ietsje beter als de 6800LE dus. Maar de 6800 LE kun je modden :P .

• Tano
heeft er iemand enig idee waar ik de drivers voor de geluidskaart kan halen?? De drivers die op de cd staan en van de site zijn te downloaden zeggen "device not found".

VOlgens everest zit deze erin:

Veld Waarde
Geluidskaart Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-1]

Bij intel op de site staat vervolgens dat je de drivers van het moederbord moet installeren. Daarvan staan idd op de cd de juiste programma's, maar dit heeft geen resultaat voor het geluid!

Anoniem: 76236

Oke de aldi pc is sinds gisteren uit al iemand met ervaringen die hij/zij wil delen.

• Henk007
  • Laatst online: 18-05 18:51
LordLynx schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:35:
Wat gaat dat ding van de Lidl in NL eigenlijk kosten?
Vandaag viel hier het Lidl krantje in de bus. Hij gaat € 1039,- kosten, vanaf 29 maart.
Specs (gelijk aan Duitse PC):
AMD Athlon64 3400+ socket 939 , nforce 4 chipset
DVB-T (!)
Geforce 6645 128 MB PCI-E
1024 MB DDR400 (2x512 MB dual channel)
Maxtor 300 GB 7200 rpm, 16 MB cache, sata
Toshiba 16x DVDRW
kaartlezer
wlan 802.11g
wireless keyboard, optical mouse

Zie ook supermarktpc.net

edit: Hij staat nu ook gewoon online bij Lidl

[Voor 25% gewijzigd door Henk007 op 21-03-2005 14:16]

• jeanj
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Anoniem: 76236 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:22:
Oke de aldi pc is sinds gisteren uit al iemand met ervaringen die hij/zij wil delen.
Mijn broetje heeft deze met een 17" scherm gekocht en ik heb hem allen even snel geinstalleerd.
4 Opmerkingen
1. Bluetooth en wlan staan default aan, vind ik minder. Tevens geen wlan ontvangst terwijl er wel een AP in de buurt zou moeten zijn, maar misschien was het AP offline. Ik moet nog even gaan uitzoeken of er een externe antenna aan kan.
2. Het leek of er 2 HD's in zitten, ipv 1 (zoals mijn verwachting was). Waarschijnlijk aan elkaar geknoopt dmv Raid (moet nog checken). Ik ben niet blij met 2, omdat volgens mij dan alle IDE en SATA slots volg zitten (nog even contoleren).
3. De machine werd wel erg warm aan de achterkant. Ik zal hem eens open schroeven, en kijken of er een fan bij kan.
4. Tv kaart werkte zeer goed met de bijgeleverde software. In het media center kon ik alleen geen EPG (via TV 5) krijgen. Moet daar nog eens naar kijken.

Verder loopt ie lekker.....

Everything is better with Bluetooth

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 14:11

lordsnow

I know nothing

Die high-end is veel beter. Betere onderdelen (vooral de kast) en alles is A-merk.
Persoonlijk zou ik ook altijd zelf bouwen. Maar voor de meeste mensen is dat geen optie.
Ik heb vaak Aldi pc's bekeken (of ter reparatie gehad) en ik vind het nog steeds troep.
De allereerste PC's (500, 666, 1 Ghz) zijn wat minder, met name door de gebruikte chipset (VIA) danwel de gebruikte Windows versie (ME). Alles wat daarna kwam valt m.i. reuze mee.
het moederbord is meestal slecht (weet niet hoe het nu is). Ze vermelden dan ook nooit welk moederbord er in zit.
Die moederborden met VIA chipset.. altijd geouwehoer met USB ;(

For the record: in de modellen hebben een of twee keer een Asus moederbord gezeten. Ze hebben zelf ooit eens een moederbord ontworpen (lees, laten ontwerpen). En voor de rest zijn het altijd MSI moederborden geweest.

Videokaarten hetzelfde verhaal - een paar keer Asus, maar nu altijd MSI.
Eigenlijk hetzelfde verhaal met de voeding.
De voedingen zijn adequaat voor wat er in de PC zit. Maar als je gaat upgraden dan raad ik ook een zwaardere aan.
De voeding in de Aldi pc van mn ouders maakt nog meer geluid dan de stofzuiger.
Ik vondt de modellen 666 Mhz - 1,8 Ghz niet opvallend luid, moet ik zeggen. Maar goed, dat is alweer een aantal jaar terug - mischien waren ze -voor toendertijd- niet opvallend luid. De latere modellen (deze heb ik echter nooit in 't echt gezien/gehoord) moeten juist extra stil zijn.. die hebben ook van die kasten met gaten in 't paneel.
Je krijgt er ook niet een echte winxp home edition bij. Het is altijd zo'n recovery disc...
Vroeger kreeg je ALTIJD een Windows CD met licentie bij je Aldi PC. Ook krijg je een Recovery CD, zodat je de PC naar "fabriek's stand" kan terug zetten.
Verder lijkt het software pakket heel uitgebreid. Feit is dat je er geen kont mee doet met al die troep.
Essentiele dingen zijn Windows en Office. De overige zut is mooi meegenomen. De zut moet je ook negeren in je aankoop beslissing.
Ook de randapparatuur zoals toetsenbord, muis, boxen is buitengewoon goedkoop spul
Wijzelf kregen trouwens nooit toetsenborden of muizen retour. Af en toe aan stel boxen.
...liever net ff wat meer betalen voor goeie gamesgear of design set.
Tsja. Tweaksters kunnen/willen wel een PC in elkaar zetten... andere weer niet.

[Voor 14% gewijzigd door lordsnow op 21-03-2005 16:18]

• CRAM
lordsnow schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:09:
Persoonlijk zou ik ook altijd zelf bouwen. Maar voor de meeste mensen is dat geen optie.
Tano wilde weten wat voor hem beter zou zijn. Voor hem was het wel een optie
De allereerste PC's (500, 666, 1 Ghz) zijn wat minder, met name door de gebruikte chipset (VIA) danwel de gebruikte Windows versie (ME). Alles wat daarna kwam valt m.i. reuze mee.

Die moederborden met VIA chipset.. altijd geouwehoer met USB ;(

For the record: in de modellen hebben een of twee keer een Asus moederbord gezeten. Ze hebben zelf ooit eens een moederbord ontworpen (lees, laten ontwerpen). En voor de rest zijn het altijd MSI moederborden geweest.
I doubt this. Ik heb verhalen gelezen dat MSI moederborden ontwierp voor Medion. Waarom staat er niet gewoon MSI op de moederborden? MSI is een goed merk, je zou dat kunnen opnemen in de folder met specs. Ik heb de gevolgen van het moederbord gezien van upgrades naar een zwaardere processor. In veel gevallen, ik zeg niet alle, ging dit gewoon niet werken.
Videokaarten hetzelfde verhaal - een paar keer Asus, maar nu altijd MSI.
Meestal goed spul ja. Maar waarom niet gewoon de normale benaming? Ati Radeon X740XL is weer zo'n marketingnaam.
De voedingen zijn adequaat voor wat er in de PC zit. Maar als je gaat upgraden dan raad ik ook een zwaardere aan.
Er zit gewoon goedkope (weliswaar voldoende) voeding in. Dat kun je niet ontkennen
Ik vondt de modellen 666 Mhz - 1,8 Ghz niet opvallend luid, moet ik zeggen. Maar goed, dat is alweer een aantal jaar terug - mischien waren ze -voor toendertijd- niet opvallend luid. De latere modellen (deze heb ik echter nooit in 't echt gezien/gehoord) moeten juist extra stil zijn.. die hebben ook van die kasten met gaten in 't paneel.
Desnoods neem ik het geluid een keer op. De behuizing is ook aan de krappe kant. Dat is ook nooit goed voor cooling. Vooral in de zomer maakte die aldi pc van mn ouders een enorm lawaai (vergelijkbaar met een stofzuiger). Ik heb (nog geen) ervaringen met de nieuwe modellen. Ik denk wel dat het niet zo erg is als vroeger.
Vroeger kreeg je ALTIJD een Windows CD met licentie bij je Aldi PC. Ook krijg je een Recovery CD, zodat je de PC naar "fabriek's stand" kan terug zetten.
Naar mijn weten is het altijd een recovery cd geweest. Misschien in de win98 tijd dat het een echte was. Maar winxp cd met licentie (die je ook kunt gebruiken voor andere pc's) is gewoon te duur en daar is op bezuiningd.
Wijzelf kregen trouwens nooit toetsenborden of muizen retour. Af en toe aan stel boxen.
De mensen die ik ken hebben minimaal de muis vervangen. Niet retour gewoon vervangen door beter spul.
Tsja. Tweaksters kunnen/willen wel een PC in elkaar zetten... andere weer niet.
Precies daarom is het een mooi alternatief. Maar mensen op GoT hebben wel degelijk kennis/interesse in pc's ;)

[Voor 5% gewijzigd door CRAM op 22-03-2005 10:58]

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:26
Nou, ik heb hem dus ook een week met dat 19 inch lcdscherm.. En ik moet zeggen, het geluid valt me zeer mee, het was bij onze vorige PC veel erger. Heb er zeker geen last van iig. Alleen hoor ik de HD af en toe kraken, maar ja..! Voor de rest is muis en toetsenbord gewoon prima, allemaal spul van Logitech en daar is niks mis mee. De videokaart vind ik super voor mijn doen dan.. Ik kan NFSU2 op hoogste resolutie, hoogste detaillevel nog vloeiend spelen. Tijdens het gamen blijft de PC gewoon stil en doet 'ie prima z'n werk.

Enige waar ik niet over tevreden ben zijn de bijgeleverde speakers. Deze heb ik dan ook maar vervangen door een 2.1 setje.

Al met al ik ben gewoon zeer tevreden over deze aankoop :)

Ik houd niet van zelfbouwen. Daar ben ik te lui voor, en heb ik geen zin in! Zitten al goed genoege (?) onderdelen in :+

En dat ik een recovery cd erbij heb gekregen maakt me niks uit. We hebben twee computers in huis met beide hun eigen recovery cd, niks mis mee toch?

[Voor 35% gewijzigd door Ivo NL op 22-03-2005 22:40]

Android 8-)

• Truus
  • Laatst online: 13-07-2022
Bij Alternate in Ridderkerk is vrijdag een Jewel saffier 3100 in de aanbieding: €749 incl. btw. Je moet hem wel zelf gaan halen, en ze hebben er maar 20.

Specs:

Dit Notebook met Centrino™ technologie heeft een
trendy design en weegt slechts 2,75 kilo!
• Intel® Pentium®-M 715 CPU (1,5 GHz)
• 15,0" TFT-display
• 256 MB geheugen
• 60 GB, 5.400 RPM harddisk
• CD-RW/DVD-ROM
• 54 MBit/s W-LAN, LAN
• 3 x USB 2.0, FireWire
• MICROSOFT Windows XP Home

Heeft iemand toevallig ervaring met deze computer? Is het een betrouwbare kwaliteit (ik weet dat het geen A-merk is ;) ) en is het scherm goed? Hoe zit het met de batterij, hoe lang kun je daar op werken? Ik kan over dit model geen review vinden, helaas. Maar voor €750 euro is dit toch niet slecht, als je er 256 MB geheugen bij koopt zit je nog steeds onder de 800 euro, helaas zit er geen dvd-brander in maar misschien zijn die tweedehands wel te vinden voor een leuk prijsje (uit een vernaggelde laptop bijv :P ) Toevallig is mijn broertje op zoek naar een simpel laptopje om te internetten en wat tekstverwerken en simpele spelletjes, die wel lang zonder netstroom moet kunnen werken. Als het wat is wil ik best even 's morgens vroeg die kant op rijden :).

Ze hebben er trouwens nog meer aanbiedingen, hoewel een aantal ervan al geweest zijn:

http://www.alternate.nl/downloads/ALT_FLY_0305_1.8.1.pdf

Ze zijn blij dat ze verhuisd zijn. Helaas niet zulke geweldige aanbiedingen als bij Paradigit een tijdje terug.

[Voor 16% gewijzigd door Truus op 23-03-2005 03:25]

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:28
Ik wil misschien de Lidl pc gaan halen aanstaande dinsdag. Hoeveel PC's zijn er ongeveer per filiaal aanwezig? En is het nodig om 's nachts al voor de deur te gaan liggen? Wat is dus zegmaar ongeveer de situatie op zo'n ochtend? complete chaos?

Anoniem: 117336

Unicron schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:55:
Ik wil misschien de Lidl pc gaan halen aanstaande dinsdag. Hoeveel PC's zijn er ongeveer per filiaal aanwezig? En is het nodig om 's nachts al voor de deur te gaan liggen? Wat is dus zegmaar ongeveer de situatie op zo'n ochtend? complete chaos?
Ik heb de Lidl PC de vorige keer (november) gehaald, en toen hadden ze dur een stuk of 15 scht ik zo. Ik kwam denk ik 5 minuten voor de opening, en toen stond er al een hele rij. Ik had ongeveer de één na laatste PC (ik was dus nog net op tijd). Als ik jou was, zou ik er een half uur van tevoren zijn. Je moet ook een vesteging uitkiezen die meer aan de rand van de stad is (in de buitenwijken), of in de dorpen. Daar is het meestal iets minder druk. Het is meestal niet nodig om er ''s nachts al te zijn

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 117336 op 25-03-2005 10:57]

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:49
Lidl notebook €1349

3000+
Mobile AMD® Athlon™ 64 3000+
met Hyper-Transport, 1028 KB L2 Cache,
128 KB L1 en PowerNow technologie

TV - Kijken
Hybride-tuner
TV-kijken en opnemen, DVD kijken en radio luisteren. Alles in topkwaliteit, onderweg of thuis! Incl. Power-Cinema

Grafische kaart:
ATI MOBILITY
RADEON X700
64 MB DDR-RAM, PCI Express

Siemens Werkgeheugen:
512 MB
DDR-RAM SO-DIMM 333MHz/PC2700

Samsung Harde schijf:
80 GB
Supersnel 5400 p/min, 2,5” 9,5 mm.

Pioneer 8x DVD Multiformat:
Dual-Layer Brander
Schrijft tot 8,5 GB op één DVD! 8x DVD-ROM, 24x CD-ROM , 2x DVD-RAM, 8x DVD+R, 8x DVD-R, 8x DVD+RW, 6x DVD

• DaFileFather
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Anoniem: 117336 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:54:
[...]

Ik heb de Lidl PC de vorige keer (november) gehaald, en toen hadden ze dur een stuk of 15 scht ik zo. Ik kwam denk ik 5 minuten voor de opening, en toen stond er al een hele rij. Ik had ongeveer de één na laatste PC (ik was dus nog net op tijd). Als ik jou was, zou ik er een half uur van tevoren zijn. Je moet ook een vesteging uitkiezen die meer aan de rand van de stad is (in de buitenwijken), of in de dorpen. Daar is het meestal iets minder druk. Het is meestal niet nodig om er ''s nachts al te zijn
Ik heb 't nooit meegemaakt... maar hoe doen ze dat dan?
Ze gooien die filiaal open en iedereen rent naar binnen? Of de eerste in de rij mag eerst naar binnen en dan de tweede ... etc? :? :7

DFF®

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-12-2022
haha.. is niks georganiseerds aan .. gewoon van te voren kijken wat de snelste weg is (via de kassa of zo)

• Roodey
  • Laatst online: 15:14
Li0nHeart schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:44:
haha.. is niks georganiseerds aan .. gewoon van te voren kijken wat de snelste weg is (via de kassa of zo)
Er vallen dus rake klappen :P

• donleone83
  • Laatst online: 20:17
Ik heb de nieuwste ALDI PC ook angeschaft en ik ben er erg tevreden over... De PC maakt wel iets meer geluid dan mooi is, vind ik, maar de prestaties zijn perfect! Ik stoor me ook niet echt aan het geluid, wat trouwens al niet meer opvalt als je gewoon muziek aanzet, of TV kijkt, of gamed... Het valt alleen op als er geen andere geluiden zijn...

• jfk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03-2022
Li0nHeart schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:44:
Hm, ik ben gewoon in m'n lunchpauze eens gaan kijken, in de Lidl stond de nieuwe PC niet meer, even iemand gevraagd, "gewoon naar kassa 1 gaan, dan kom ik er een brengen". Ruim 4 uur na opening, TFTs waren uitverkocht, computers niet. Niks gekkenwerk, gewoon rustig aan.

Zal wel afhankelijk zijn van waar en wanneer, maar toch... zo kan het dus ook :-)

(Vanavond pakjesavond!)

• Roodey
Waar woon je dan?

• jfk
Ik werk in Rijen (bekend van Gilze-~), dus als ze bij jou al uitverkocht zijn, weet je waar je moet zijn ;-)

• Roodey
kraker schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:05:
[...]

Ik werk in Rijen (bekend van Gilze-~), dus als ze bij jou al uitverkocht zijn, weet je waar je moet zijn ;-)
Nee mijn vraag was beetje onduidelijk :+

Grote stad/dorp?

Kan ik ff drukte ongeveer vergelijken :P Ik woon trouwens in Regio 1, dus heb hem gemist :'(

Ervaringen goed?

• jfk
[...]
Nee mijn vraag was beetje onduidelijk :+
Grote stad/dorp?
Kan ik ff drukte ongeveer vergelijken :P Ik woon trouwens in Regio 1, dus heb hem gemist :'(
Ervaringen goed?
Ah, zo. Ehm, groot dorp, zou ik zeggen. Totaal geen drukte, dus. Misschien scheelt het dat de dozen niet "klaar om te pakken" in de winkel staan, maar dat je er om moet vragen... Dat scheelt misschien wel wat chaos.

Ervaringen met de PC heb ik nog niet, ga vanavond de doos uitpakken, maar na zo'n 4 jaar op 700 MHz moet dit toch een verbetering zijn ;-) Zijn er al andere mensen die wel al wat ervaringen met de Targa hebben, toevallig?

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 13:55
donleone83 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:42:
Ik heb de nieuwste ALDI PC ook angeschaft en ik ben er erg tevreden over... De PC maakt wel iets meer geluid dan mooi is, vind ik, maar de prestaties zijn perfect! Ik stoor me ook niet echt aan het geluid, wat trouwens al niet meer opvalt als je gewoon muziek aanzet, of TV kijkt, of gamed... Het valt alleen op als er geen andere geluiden zijn...
Ik heb em ook, maar ik heb totaal geen last van teveel geluid.
Komt misschien ook omdat ik eerst een PC had waar 5 fans continu aan het blazen waren. Dat is dan wel een wereld van verschil. Maar verder bevalt hij idd prima. alleen loopt het geluid bij TV kijken soms achter... Power Cinema opnieuw starten lost dit probleem dan meestal wel op.

• donleone83
  • Laatst online: 20:17
tombola schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:43:
[...]

Ik heb em ook, maar ik heb totaal geen last van teveel geluid.
Komt misschien ook omdat ik eerst een PC had waar 5 fans continu aan het blazen waren. Dat is dan wel een wereld van verschil. Maar verder bevalt hij idd prima. alleen loopt het geluid bij TV kijken soms achter... Power Cinema opnieuw start lost dit probleem dan meestal wel op.
Bedankt voor deze tip, dit wist ik nog niet... Ik begon me er al lichtelijk aan te ergeren...

• C3La
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02-2021
Iemand ervaring met dat 19" tft scherm van de lidl vandeweek? Ik krijg er een, ben wel benieuwd... Is bekend wat de fabrikant is? Laat het me weten...

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 14:17
Aanbieding bij Kruidvat België, een laptop:

http://www.kruidvat.be/do...tentcode=kruidvatmagazine

Jullie idee over deze laptop?

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52
ibook g4 14" bij de bijenkorf, vanaf 18.00
http://www.bijenkorf.nl/B...site.1/ProductDetail.aspx
veel specs geven ze niet, waarschijnlijk alleen online geldig
mogelijk is het een ouder model

PSN: djmurcielago

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:00
DaFileFather schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:17:
[...]

Ik heb 't nooit meegemaakt... maar hoe doen ze dat dan?
Ze gooien die filiaal open en iedereen rent naar binnen? Of de eerste in de rij mag eerst naar binnen en dan de tweede ... etc? :? :7
Ik werk nu 3,5 jaar bij Lidl Soest en heb dus heel wat computer aanbiedingen verkocht. Afgelopen dinsdag was het weer chaos. Mensen bekvechten, rukken de spullen uit je handen, gehannes bij de kassa's. Mensen worden helemaal gek en gedragen zich als dieren. Meestal hebben we alles in 1 uurtje verkocht, maar zal altijd een zooitje blijven. Ik zal in ieder geval als tweaker NOOIT een PC of andere grote aankoop bij een supermarkt/lidl halen. Service is altijd uitbesteed aan fabrikant van PC, Lidl filialen zijn vaak zelf slecht op de hoogte, en ja, het is een supermarkt! :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M1 (2020), iPhone 13 Pro (2021), iPad Air (2020) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | Q Acoustics 3050i | LG 55B6V 55" OLED

Anoniem: 140839

Als Belg heb ik de Lidl high-end desktop PC van enkele weken geleden gemist.
Er is een Lidl in mijn onooglijk dorpje, maar 2 dagen na het begin van de aanbieding
kreeg ik daar te horen dat niet alleen die vestiging, maar de gehele provincie Antwerpen
meteen door hun voorraad heen waren. Een serieuze teleurstelling voor mij, want ik geef
uit sympathie voor de underdog de voorkeur aan een AMD processor boven Intel, en Aldi
kiest steevast voor een Intel machine. De volgende Lidl aanbieding komt wellicht pas
na een half jaar, zoals gebruikelijk, en mijn Athlon 1.0 GHz begint toch echt wel wat
achterop te raken.

Ik was dan ook erg dankbaar toen mijn kollega mij attent maakte op de aanbieding van
29 maart bij Lidl in Nederland, vreemd genoeg is dit enkele weken na Belgie. Op die
kruciale dinsdag geraakte ik echter werkelijk mijn bed niet uit :-)
Dinsdagavond heb ik dit forum zitten lezen, en de belevenissen van kraker deden
mij besluiten om het een dag later toch nog maar te wagen in een Nederlands buitendorp.
Ik koos via de zoeker-funktie van Lidl's website voor de vestiging in Waalre bij Eindhoven.
Het was een hele belevenis voor mij om dit onbekend terrein te gaan verkennen, en de
moed zonk me in de schoenen toen ik op de lokatie die www.lidl.nl mij had aangeduid
alleen maar een ingeslapen tuinwijk vond. Bij rondvraag in het dorp bleek er gelukkig
wel degelijk een Lidl in de buurt te zijn, en hoera ! Zij hadden maar gewoon een PC uit
hun magazijn op te diepen, en vijf minuten later was ik de trotse eigenaar van Lidl artikel
369. De kassierster wenste me nog vriendelijk veel plezier ermee, en ik ben daar wel zeker
van.

Ik heb niet de tegenwoordigheid van geest gehad om te vragen hoeveel PCs ze nog in
voorraad hadden, anders had ik het zeker hier wel vermeld. Misschien vinden sommigen
het al te gek dat ik daarvoor een uur naar het buitenland ben wezen rijden, maar kom,
ik spaar er toch 60 euro mee uit (dezelfde PC kostte in Belgie 1099 euro ipv 1039 euro NL)
een argument waar Nederlanders worden geacht gevoelig voor te zijn :-)
Tot mijn verwondering stel ik vast dat het toetsenbord "qwertz" layout volgt, is dat hetzelfde
als wat ze in Duitsland gebruiken, of is dit een eigen Nederlandse layout ? Nu goed, het is
in ieder geval beter dan het hatelijke "azerty" wat we hier in Belgie overal in de maag gesplitst
krijgen. Mijn eigen voorkeur is standaard Amerikaans "qwerty", dus ik denk dat ik gewoon
een paar toetsen er ga af-ploppen en herschikken.

Ik lees de interessante getuigenis van roberth nu pas, en als ik dit gisteren gelezen had
dan zou ik me vandaag misschien niet aan dit avontuur gewaagd hebben. Nu weten
jullie dus dat het ook anders kan, ruim anderhalve dag na het ingaan van de aanbieding
had ik in die rustige Lidl vestiging alleen maar het gezelschap van oma's die soepgroenten
kwamen kopen, niks geen dolle toestanden.

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
"Goed nieuws voor iedereen die thuis een MD 8383 heeft: Je kunt je pc naar Aldi brengen en je geld krijg je terug. In Nederland hoef je maar een keer te bellen en het komt in orde! In België is Aldi nog niet zo ver."

computerconsumentsupermarktpc

Anoniem: 105909

Anoniem: 140839 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 00:55:Mijn eigen voorkeur is standaard Amerikaans "qwerty", dus ik denk dat ik gewoon
een paar toetsen er ga af-ploppen en herschikken.
.
whehe, als jij je toetsen er af gaat ploppen maakt dat echt geen ruk uit hoor B) je tobo zal het zelfde blijven

• Megamind
Anoniem: 105909 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:34:
[...]

whehe, als jij je toetsen er af gaat ploppen maakt dat echt geen ruk uit hoor B) je tobo zal het zelfde blijven
Volgens mij niet als je hem dan op VS internat zet. Als ik mijn tobo nou op frans zet is ie ook AZERTY :)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 14:11
Megamind schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:57:
[...]

Volgens mij niet als je hem dan op VS internat zet. Als ik mijn tobo nou op frans zet is ie ook AZERTY :)
Inderdaad, de letters staan niet in het tobo..

|>

• Edje040
  • Laatst online: 22:00
Kijk eens wat er aan zit te komen.... _/-\o_

http://www.medion.de/flash/md95500/ })

FritzBox 4060 | FritzRepeater 3000AX | FritzRepeater 1200AX

• Roodey
Wat gaat ie kosten??

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ik heb daarover een topic geopend; [rml][ laptop] Medion 95500[/rml] :Z ;)

• Edje040
  • Laatst online: 22:00
foei!

hoort hier thuis! ;)

FritzBox 4060 | FritzRepeater 3000AX | FritzRepeater 1200AX

Anoniem: 105909 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:34:whehe, als jij je toetsen er af gaat ploppen maakt dat echt geen ruk uit hoor B) je tobo zal het zelfde blijven
Welja, maar als ik de toetsenbord instellingen verander op de PC, dan wil ik dat de "kapjes" van de
toetsen ook echt de onderliggende scancode aanduiden. Ik en m'n vriendin zijn geen volleerde
blind-typers dus het zou ons erg in verwarring brengen als de toetsaanslagen een andere letter
produceren dan verwacht.

Ik moet trouwens mijn schromelijke fout toegeven 8)7 het was helemaal geen Qwertz toetsenbord
wat in de doos zat. Gewoon een lekker fijne qwerty zoals ik eigenlijk van de Hollanders gehoopt had.
Op de verpakking stond dat qwertz-toetsenbord afgebeeld en daardoor heb ik me laten misleiden.
Waarschijnlijk was dat gewoon de Duitse verpakking uit het land van oorsprong. En aangezien ik het
hele weekend kabels heb zitten verbinden in huis om die PC te kunnen op aansluiten, heb ik pas
gisterenavond het toffe speelgoed echt uitgepakt :P

Anoniem: 141244

Heb onlangs die pc met PCI Express videokaart uit den Aldi gekocht. Daarbij heb ik ook Splinter Cell Chaos Theory en Doom 3 gekocht. Doom 3 en SCCT single player draaien perfect, maar van zodra ik SCCT multi player wil spelen, beginnen de problemen. Soms kan ik een uur aan één stuk spelen en soms maar 2 minuten. De pc maakt dan een systeemfout en af en toe moet ik hem achteraan uitschakelen, want anders gaat hij niet meer uit. Heb al vanalles geprobeerd, maar nu ben ik ten einde raad. Zou het iets te maken hebben met de koeling?

• 84n44n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2012
http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_14/OFF06.HTM is deze muis iets? M'n pa zou ze zich misschien aanschaffen. Ik heb al 's op de website van Medion rondgekeken maar daar vind ik er niks over.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

84n44n schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:58:
http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_14/OFF06.HTM is deze muis iets? M'n pa zou ze zich misschien aanschaffen. Ik heb al 's op de website van Medion rondgekeken maar daar vind ik er niks over.
Voor ongeveer 22 euro heb je een microsoft wireless met wiel etc. bij de dixons in .nl. En online zijn ze vast wel goeikoper.

Daar ben je veeeel langer blij mee. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat.

ping 127.212.23.124

• 84n44n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2012
pjottum schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 20:05:
[...]

Voor ongeveer 22 euro heb je een microsoft wireless met wiel etc. bij de dixons in .nl. En online zijn ze vast wel goeikoper.

Daar ben je veeeel langer blij mee. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat.
tja, dat moet je mij niet vertellen natuurlijk :+ daarbij, ik zit in .be
Hij's nogal op zn geld gesteld... en hij moet me nog een € of 60 voorschieten voor mn gf 6600GT :D

Anoniem: 141291

Anoniem: 141244 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:30:
Heb onlangs die pc met PCI Express videokaart uit den Aldi gekocht. Daarbij heb ik ook Splinter Cell Chaos Theory en Doom 3 gekocht. Doom 3 en SCCT single player draaien perfect, maar van zodra ik SCCT multi player wil spelen, beginnen de problemen. Soms kan ik een uur aan één stuk spelen en soms maar 2 minuten. De pc maakt dan een systeemfout en af en toe moet ik hem achteraan uitschakelen, want anders gaat hij niet meer uit. Heb al vanalles geprobeerd, maar nu ben ik ten einde raad. Zou het iets te maken hebben met de koeling?
Ik veronderstel dat je tegen nu al weet dat er een patch uit is voor SCCT die de Multiplayer crashes verhelpt, indien niet neem dan even een kijkje op de site en je zal m onmiddellijk zien staan, dit heeft niets met de Aldi pc te maken.

Ik zelf ben nog zwaar aan t twijfelen om hem deze avond te gaan halen, mijn broer gaat m'n oude overkopen, eentje van zowat 3 jaar geleden die ik tot nu toe gebruikt heb zonder ook maar 1 probleem en zonder ook maar 1 keer te moeten formatteren :)

Ivm upgraden, in m'n oude pc heb ik 512mb ram bijgestoken, die zit nu op 768mb en de videokaart (Geforce MX 460) vervangen door een ATI Radeon 9800 Pro 128mb. Voor zover kan je dus upgraden zonder probleem of zonder je voeding te moeten vervangen. De reden waarom ik nu een nieuwe pc wil is eigenlijk vooral voor een sterkere processor, ook DVD writer, RAM, etc ... maar vooral de processor en hier heb je idd een nieuw moederbord voor nodig. Met de huidige vooruitgang van de pc technologie echter, denk ik niet dat er ook maar 1 moederbord is waar je na 3 jaar nog makkelijk op kunt upgraden...

Ik zou ook graag m'n eigen pc samenstellen, maar daar verlies ik veel meer tijd mee en ik heb slechte ervaring met het aankopen van hardware en de daarop voorziene garantie -> Als je goedkoop wilt gaan moet je zowieso je gerief gaan halen in een winkel ver uit de buurt en dan zit je met de shit als er iets aan is dat je er altijd terug naartoe kan gaan. Dat zie ik ook als een groot voordeel van Aldi, er zijn er 3 vlak bij mij en je krijgt je geld terug als je niet content bent.

n Maat van mij heeft de voorlaatste pc uit de Aldi gekocht (dus niet die van 23 maart) en het is 'n zeer mooi machientje.
Negatieve punten aan zijn pc tot nu toe:

- Boxen zijn idd dikke bucht, geluid trekt op niets en ze zijn zo licht dat je ze gewoon omver kan blazen.
- Als ie zwaar moet werken lijkt het soms wel ff een vliegtuig (geregeld bij het gamen of als ie opstart), dit is echter niet zó storend en zou bij deze laatste pc minder moeten zijn
- Image cd van 'n voorgeïnstalleerde pc en nog steeds een XP Home Edition (3 jaar geleden was dit idd nog een licentie)

Vanavond beslis ik of k hem ga halen of niet, ik houd jullie wel op de hoogte van m'n ondervindingen

• willy1986
  • Niet online
@ Larga
Welke pc ga je halen? Aldi en Lidl hebben op het moment niets interessante aanbiedingen... :?
behalve de MD 95500 (maar dan moet je naar Duitsland rijden) en die 2600+ AMD pc van lidl(die erg standaard is!)

Die van 23 maart uit de Aldi wou ik halen, wat is daar niet interessant aan dan?

PS: Is het mogelijk om email notifications aan te zetten op deze forum, niet echt praktisch om steeds zelf te komen kijken of iemand geantwoord heeft...

[Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 141291 op 06-04-2005 17:53]

• willy1986
  • Niet online
Anoniem: 141291 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 17:29:
Die van 23 maart uit de Aldi wou ik halen, wat is daar niet interessant aan dan?

PS: Is het mogelijk om email notifications aan te zetten op deze forum, niet echt praktisch om steeds zelf te komen kijken of iemand geantwoord heeft...
23 maart bij de aldi? 8)7 bedoel je niet bij de lidl? ik denk dat je "iets"te laat bent. bij mij zijn ze al uitverkocht...

lidl pc: actueel €599,-
Targa PC 2600

AMD sempron:
2600+

WD Harde schijf:
160 GB
Supersnel 7200 p/min, 2 MB Cache, Parallel ATA

DDR memory Micron Werkgeheugen:
512 MB
PC3200 DDR400 RAM

VIA Grafische chip:
Unichrome Pro
(64MB) Met geïntegreerde MPEG2 versnelling, Shared Memory

Philips 16x DVD Multinorm:
Brander
[/quote]niet echt een game pc...

Voor wat het waard is : ik was dit weekend in de Aldi van Herentals aan het winkelen.
Ik stelde vast dat anderhalve week na het ingaan van hun PC-promotie, daar nog
gerust genoeg PC's waren. Dat is ook een beetje het effekt waar ik op hoopte met
mijn eigen Lidl-plannen : een soort verzadiging van de PC-markt, waarbij die high-end
promoties niet meer meteen op de dag zelf uitverkocht geraken. Helaas bleken die
dan weer wel erg in trek te zijn...

willy1986 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 18:21:
[...]

23 maart bij de aldi? 8)7 bedoel je niet bij de lidl? ik denk dat je "iets"te laat bent. bij mij zijn ze al uitverkocht...

lidl pc: actueel €599,-

[...]
Nee ik spreek niet over die uit Lidl, maar die uit Aldi die op 23-03-2005 in actie stond (1099euro ...grrr waarom kan ik dat Euro teken niet gebruiken, rot forum). Ik heb gisteren gebeld naar de hoofdzetel van Aldi in Brussel en er zijn er nog in alle 3 de Aldi 's hier bij mij in Sint-Niklaas...

Het gaat over de P4 - 3,2 gig, 64bit met 1024Mb ram en ATI X740XL, etc...

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-05 13:33
Trekpleister heeft een leuk laptoppie (ibook look a like)
http://www.trekpleister.n...?magazineID=93&Magazine=1

Celeron M350, 1,3 GHz
512 Mb DDR
12,1" WXGA
DVD RW supercombo
WLAN
Cardreader
Sis 128mb graphics

voor € 879,-

meh.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 18:52
Ik zag vandaag in het makro krantje van de baas een PC staan. Heeft iemand anders deze ook gezien? Pc incl Acer flatscreen voor 400 euro incl. Ik ben opzoek naar een pc incl flatscreen voor mijn tante, dus misschien is dit een goede optie. Even voor de duidelijkheid, mijn tante gaat niet gamen, alleen emailen, internetten ed. Ze wil alleen per se een flatscreen.

Graag meer info over dit systeem.

• Anoniem: 50873
  • Niet online
hier stond een kruitvat pc aanbieding die er nooit Geweest is !!!!!!!
499 niet duur lijkt me ofwel ?

[Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 50873 op 16-04-2005 19:32]

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-05 10:52

riffey#4

aka Beever#4

Mijn broer belde mij of deze PC wat is. Ik kan er verder geen info over vinden, maar het lijkt me geen slechte PC. Ik kan 'm online met vergelijkbare specs niet echt goedkoper krijgen.
Omdat het een restpartij is denk ik dat ie al eerder verkocht is. Iemand ervaringen?

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 19:22
Ik zag idd ook net in het krantje deze kruidvat aanbieding staan... damn.. ziet er best leuk uit. Alleen nog even 512MB ram en een wlan kaartje erbij prikken en klaar.

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 21:22
nAffie schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:49:
Trekpleister heeft een leuk laptoppie (ibook look a like)
http://www.trekpleister.n...?magazineID=93&Magazine=1

Celeron M350, 1,3 GHz
512 Mb DDR
12,1" WXGA
DVD RW supercombo
WLAN
Cardreader
Sis 128mb graphics

voor € 879,-
Let op --> AZERTY keyboard :X

Anoniem: 105909

ik wil ook een 2.8 athlon :')
wel matig hoor dat in een advertentie zetten magoed.
tis een leuk internet pc'tje meer niet echt.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 19:22
Anoniem: 105909 schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:18:
ik wil ook een 2.8 athlon :')
wel matig hoor dat in een advertentie zetten magoed.
tis een leuk internet pc'tje meer niet echt.
Je kunt het ook anders uitdrukken:
het is een heel leuk pc-tje voor alles, behalve als je de nieuwste spellen wilt draaien. Dat klinkt wat positiever en de wereld bestaat niet alleen uit
OF gamen
OF internetten

• Niet online
thnx zal ff iemand tippen die een pc wil ;)
voor internet :D

Heb mij dit weekend de pc uit Aldi aangeschaft en tot dusver ben ik er wel content van. Enige nadeel dat ik tot dusver heb ervaren is dus het ontbreken van een floppy drive, deze had ik namelijk nodig om een image te nemen van mijn oude pc. Heb dus tijdelijk een floppy moeten aansluiten (kan deze niet laten zitten want de 2e harde schijf zit op zijn plaats en de case zit voor de rest ook vol), maar daar was het probleem dus nog niet mee opgelost. Bleek dat de drivers v/d netwerkkaart (VIA Rhine III) die meegeleverd worden met de pc dus niet ondersteunt worden door Norton Ghost en was ik dus verplicht de netwerkkaart van een andere pc te nemen. Als gewone gebruiker heb je hier uiteraard geen last van.

Ik heb de pc ook volledig geherinstalleerd, met de Medion cd die dus idd geen image is maar zo goed als een gewone Windows XP Home cd met SP2 geïntegreerd en een paar extra opties. Installatie liep zonder problemen, moest wel zelf nog alle drivers installeren na de installatie maar deze zaten mooi bijgeleverd op een aparte 'support' cd, samen met alle software. Je kan dus perfect een blanco XP installeren met de bijgeleverde Medion cd.

Echte benchmarks heb ik nog niet kunnen maken aangezien ik nog een heleboel software mag installeren :'( . Als ik enkele games getest heb laat ik nog wel iets weten.

• Niet online
Collega belde met krruitvat over aanbieding pc
nee die komt hier niet in het noorden
lekker dan hier in Noorden geen kruitvat pc extra aanbieding,
adverteer er dan ook nie mee
slechte zaak
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee