Toon posts:

Motorola MPx200 Smartphone [deel 2]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.166 views sinds 30-01-2008

• chaosonline
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 25-11 16:28
http://www.tweakers.net/ext/f/52656/full.jpg
LET OP voor je naar Windows 2003 wilt updaten kun je beter de FAQ lezen
Over dit Topic
De eerste Motorola Smartphone, MPx200, ligt inmiddels al een jaartje in de winkels.
Op internet zijn veel tips, trucks en software te vinden voor smartphones, alleen veel van de tips zijn speciaal voor de Orange SPV.
Het is dus de bedoeling om hier alles voor de Motorola MPx200 Smartphone te verzamelen.

De MPx200 wordt geleverd met USB-kabel (waarmee ook geladen kan worden), leren hoes, handleiding, software, riemgesp en lader.

Door de de komst van de opvolger van de MPx200 (de MPx220), is de prijs van de MPx200 drastisch gezakt! Dit heeft als gevolg gehad dat dit topic weer "lekker" ging lopen :o
Voor MPx220 vragen kun je elder op GoT terecht => hier

Let op: Dit topic is speciaal bedoeld voor de Motorola MPx200 Smartphone, voor de Orange SPV Smartphone kun je hier terecht.

Verhaal deels geleend van Karlok[JY-616] uit deel 1 :Y)
Informatie op internet
Foto's :D

http://www.tweakers.net/ext/f/52658/full.jpghttp://www.tweakers.net/ext/f/52657/full.jpg
http://www.tweakers.net/ext/f/52659/full.jpg
Veel gebruikte software
Xbar 2
Taskswitcher/manager en meer.
Kosten: 6 euro

Gnuboy
Game Boy Emulator
Freeware

ClearVue
Een programma om office bestanden mee te openen op je smartphone.
Trail / Kosten: vanaf $8,95

Betaplayer
Speelt allerlei muziek en film bestanden, heeft d.m.v. equalizer optie de mogelijkheid om wat meer bass in je muziek te pompen.
Freeware

Imenu
Geeft je de mogelijkheid een aantal belangrijke acties uit te voeren vanuit een menu dat ten alle tijden op te roepen is d.m.v. de aan/uit knop.
Freeware

Theme Changer
Makkelijk programa om je homescreens mee in te stellen
Freeware

Smarttones 2.2
Programma om ringtones van de SD/MMC af te spelen.
Freeware

Worms World Party
Iedereen kent ze wel, de wormpjes die op zeer koddige wijze elkaar beurtelings proberen af te slachten, erg leuk als je met een vriend een tijdje niks te doen hebt, of op school saaie lessen moet volgen.
Kosten: $19,95

Tennis Adict
Een tennis spel dus, maar ziet er aardig uit, en het speelt echt leuk.
Kosten: $9,95
Ook te downloaden van http://www.clubimate.com/ als je een member bent voor $4,95
FAQ :?
:? Kan ik windows 2003 draaien op de MPx200?
:) Motorola heeft hier officeel GEEN update voor geleverd, op de bekende p2p netwerken zwerven diverese "minder legale" ROMS. Omdat updaten illegaal is kunnen wie hier niet teveel over spreken en zeker niet linken!
:( Let op! Mocht je in het bezit komen van windows2003 en je wilt je gesimlockte Vodafone Prepaid toestel upgraden, NIET DOEN. De simlock zorgt ervoor dat bij up/downgrade de lock voor iedere (ook de vodafone!) SIM geldt!! Als je dit toch gedaan hebt en je wilt terug dan kun je de ROM proberen welke luistert naar de naam Ben-6-1000-034.

:? Maar nu heb ik toevallig die Windows 2003 update erop maar hij is Engels, wat nu?
:) Een deel is Nederlands te maken, maar slechts een deel

:? Is het mogelijk om een gameboy/snes emulator te gebruiken.
:) Ja, programma werkt wel, alleen de Record knop op de MPx200 indrukken vergt enige oefening. Je moet namelijk de volumeknop indrukken (niet draaien!). Wat ook kan is een Taskmanager installeren en na het spelen de task "killen".

:? Homescreens die ik download van internet en installeer worden niet correct weergegeven?
:) Motorola levert standaard Jmms plugin bij de smartphone, deze plugin is niet aan te passen, om de homescreen correct te zien, kun je de Jmms plugin verwijderen. Of je kunt deze oplossing proberen.

:? Hee ik krijg mijn GPRS niet aan de gang!
:) Klik onderstaand op je provider en vind de uitleg van medetweakers!:? Hoe werkt die koptelefoonaansluiting? Kan daar een gewone koptelefoon in?
:) Het is geen standaard mini-jackplug (3.5mm) maar 2.5mm aansluiting. Helaas werken ook de "standaard" Nokia 2.5mm headsets niet. Dit heeft te maken met het aantal aansluitpunten op de plug. "Oplossing" is de plug er niet helemaal in drukken :+ .
Wat ook kan is op ebay koptelefoons/verloopjes kopen. Voor 15$ had ik een stereo koptelefoon thuis! Standaard verloopjes van de bouwmarkten hebben soms ook succes, die van N-gage bijvoorbeeld weer niet.

:? Zijn er ook nog special codes voor de MPX200?
:) Ja die zijn er maar Gebruik deze codes op eigen risicio!
In het Engineering menu heb ik bijvoorbeeld mijn ROM-versie nagekeken, vanuit daar kun je ook een Hard reset doen.

Gebruik deze codes op eigen risicio!
* # * * 3 7 2 # FQC (test mode)
* # * * 3 6 4 # Engineering menu
* # * * 2 6 6 * 0 # Set as data COM port
* # * * 2 6 6 * 1 # Set as log COM port
* # * * 7 9 7 # Time to failure timer & Power down code
* # * * 2 2 6 3 * 0 # Set to default Band
* # * * 2 2 6 3 * 1 # Disable GSM Band
* # * * 2 2 6 3 * 2 # Disable DCS Band
* # * * 2 2 6 3 * 3 # Disable EGSM and DCS Band
* # * * 2 2 6 3 * 4 # Disable PCS Band
* # 9 9 9 # which displays the command log
* # * * 8 3 7 # Version info (some roms doesnt have implemented)
Gebruik deze codes op eigen risicio!

:? Hoe doe ik een hard-reset op een MPx200?
:) Let op een Hard-reset zorgt ervoor dat je alles kwijt bent en terug gaat naar de factory-defaults:
1) Zet je MPx200 uit.
2) Druk de blauw knop (in het midden van de "joystick") en de Powerbutton te gelijk in en hou ze ingedrukt.
3) Als het goed is komt er een menu met de text "Master Reset?" (Kies je keuze :+ )

:? Ik wil meer weten over deze foon...
:) Onze vrienden op MPX200.org hebben een leuke FAQ!
Voorgaande delen
Het voorgaande deel is hier te vinden:
Motorola MPx200 Smartphone

edit:
• Links toegevoegd, dank Kozz
• Koptelefoonverhaal duidelijker gemaakt, dank kenny89
• Meer GPRS instellingen, dank robert-630
• FAQ gameboy-emu aangepast, dank Martijn12345
• Toevoegen van "must-have" software, dank aan o.a. Martijn12345
• Jmms/homescreen oplossing, dank Martijn12345
• FAQ geupdate! En nog eens...
• Review over firmwares toegevoegd, dank Davidoff_Smoker
• MPx200 Hard Reset, dank voor de tip nielsbothof
• FAQ volgorde + waarschuwing win2003 speciaal voor luie mensen

[Voor 101% gewijzigd door chaosonline op 13-05-2005 15:38. Reden: Aanpassingen]

• Kozz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-11 15:13

• k5052
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:55
uhm , bij de OP staat een grote fout ,
een koptelefoon plug is minijack en die is niet 2,5 mm maar 3,5 mm
de aansluiting die eropzit is 2,5 mm

• chaosonline
kenny89 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 18:42:
uhm , bij de OP staat een grote fout ,
een koptelefoon plug is minijack en die is niet 2,5 mm maar 3,5 mm
de aansluiting die eropzit is 2,5 mm
Uhm volgens mij begrijpen we elkaar niet :+

Een koptelefoon was misschien standaard 3.5mm, tegenwoordig zijn er ook al veel 2.5mm.
Ik bedoelde hiermee dat een standaard 2.5mm koptelefoon niet altijd werkt in deze telefoon (zoals de headsets van Nokia bijvoorbeeld).

Maar ik heb SP duidelijker gemaakt nu :) Thanks voor de tip!

• Ginz
  • Laatst online: 29-11 12:27

Ginz

Trek Superfly 5 powered

De MPx200 is nu met Vodafone prepaid te verkrijgen, weet alleen helaas de aankoopsprijs niet meer :?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Maite
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13:27
bij dixons voor 119,99 en bij kijkshop 119,00

• Mva
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-09-2011
Uit het vorige topicMisschien een rare vraag,maar kun je daar beter ringtones mee maken dan met Winamp?
Heb namelijk zelf paar omgezet naar een niet al te groot .wav bestand via Winamp.
Deze werken perfect.
Had namelijk nog wel eens last dat ie begon te stotteren als de telefoon ging,maar nu niks geen last meer
Het grote verschil tussen Winamp en Cool Edit is eigenlijk (de naam zegt het al) Cool Edit (Pro) een editor is en Winamp een speler. In CoolEdit kun je de "waveform" bewerken en effecten toevoegen. Wanneer ik een ringtone maak van een bepaald nummer wil ik niet het gehele nummer gebruiken en die kan ik in CoolEdit Pro mooi bewerken en opslaan in elk formaat dat ik maar wil.

[Voor 3% gewijzigd door Mva op 26-02-2005 22:54]

http://www.shotsbyme.com - Canon 350D - 70-200L f4 - 50mm 1.8 mkII - 10-22 3.5-4.5 - Speedlite 580EX

• spawnkamikaze
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08-04-2020
ik heb groot probleem en dat is dat ik elke avond mijn Mpx200 aan de lader moet hangen...
ik heb Caller ID eraf gedondert.. ik heb hem vaak helemaal laten leeglopen en weer helemaal opgeladen.
Batterij word soms ook heel erg warm in me broek en dat voel ik dan gewoon op mijn been :S

Hoe zet ik precies IR uit? waar kan dat? of moet ik gewoon infrarood in Bureauaccesoires verwijderen? Want bij instellingen kan ik niks vinden van IR uitzetten maar als ik naar IR ga in bureauaccesoires gaat hij gelijk naar apparaten zoeken en wie weet doet hij dat de hele tijd?

En als ik een SOFT reset doe.. ben ik dan mijn smsjes kwijt en contact personen? Zoja.. hoe maak ik een backup van de smsjes? Contactpersonen heb ik in Outlook staan gelukkig..

vast bedankt :)! Het is namelijk niet fijn zoals het nu werkt want moet altijd me lader mee als ik ergens avondje blijf overnachten oid..

• robert-630
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
mooi werk, chaosonline! :) lekker duidelijk (ook de f.a.q)

ik heb alleen nog er een aanvulling op >:) :
- Orange World automatisch instellen.
- Orange World handmatig instellen.
- KPN I-mode instellen
- voor overige providers: ga naar hellomoto phone set-up en kies voor wap (zonder registratie :) )

[Voor 80% gewijzigd door robert-630 op 27-02-2005 12:35]

• chaosonline
robert-630 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:22:
mooi werk, chaosonline! :) lekker duidelijk (ook de f.a.q)

ik heb alleen nog er een aanvulling op >:) :
- Orange World automatisch instellen.
- Orange World handmatig instellen.
- KPN I-mode instellen
- voor overige providers: ga naar hellomoto phone set-up en kies voor wap (zonder registratie :) )
Bijgewerkt! :D

• Dictator..
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 24-04-2018
Ik heb vorig week vrijdag ook de mpx200 gekocht, heb een week niks mee gedaan en afgelopen donderdag ook een Highspeed SD gekocht. Het leek allemaal goed te werken, maar als ik een muziekje of een ringtone afspeel en ik doe de de klep tijdens het afspelen dicht/open dan gaat 'ie haperen. ik heb het niet altijd maar meestal doetie dat en is heel irritant. Heb een stuk opgenomen om het duidelijkder te maken wat ik bedoel: members.chello.nl/a.ahmed4/geluidhapert.mp3 . Daarnaast heb ik ook een Master reset gedaan zonder resultaat

Heeft iemand anders dit gehad? Zo ja, is het tijdelijk (dus na verloop van tijd geen last meer?)?
Of is er iets binnen de telefoon niet goed, bv. een kabeltje of een aansluiting? misschien verstandiger om het terug te brengen??

langs de weg: ik heb hem bij kijkshop gekocht.

• robert-630
  • Niet online
Als je de Mediaplayer gebruikt onder WM2002 dan praten we over een bekende bug!! Na circa. 2/3 nr's gaat de telefoon haperen, als ie dichtgeklapt is. Als je hem dan ff openklapt is het probleem weer voor 2 nr's opgelost. zelf heb ik er niet echt problemen mee..

• Dictator..
robert-630 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:16:
Als je de Mediaplayer gebruikt onder WM2002 dan praten we over een bekende bug!! Na circa. 2/3 nr's gaat de telefoon haperen, als ie dichtgeklapt is. Als je hem dan ff openklapt is het probleem weer voor 2 nr's opgelost. zelf heb ik er niet echt problemen mee..
Een vriend van mij heeft hem ook en die zei dat hij nooit last van heeft gehad en het vreemd vond :|

• martijn12345
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 05-04 18:24

martijn12345

Geen inspiratie

Bij mij hapert de telefoon een paar seconden, daarna speelt hij gewoon verder. Gebruik betaplayer, en je bent van het probleem af. (wel vaag iets, ik zie in Betaplayer niet welk nr er wordt afgespeelt, lijkt me toch best handig als ik dit wel kon zien.... ligt dat aan mij??) Verder heeft betaplayer het voordeel van een equalizer. Hiermee kun je de bass iets verhogen, want dat mist de MPx200 duidelijk met de mediaspeler.

verder nog een fout in de SP. De gameboy emulator is wel degelijk te gebruiken, want er zit wel een Record knop op de MPx200. Namelijk het indrukken van de volumeknop (kan enige oefening vergen, maar het is toch echt zo). Misschien voor sommige mensen niet belangrijk, maar ik vind die gameboy spelletjes best leuk op zijn tijd.

Geen inspiratie

• Dictator..
martijn12345 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:14:
Bij mij hapert de telefoon een paar seconden, daarna speelt hij gewoon verder. Gebruik betaplayer, en je bent van het probleem af. (wel vaag iets, ik zie in Betaplayer niet welk nr er wordt afgespeelt, lijkt me toch best handig als ik dit wel kon zien.... ligt dat aan mij??) Verder heeft betaplayer het voordeel van een equalizer. Hiermee kun je de bass iets verhogen, want dat mist de MPx200 duidelijk met de mediaspeler.

verder nog een fout in de SP. De gameboy emulator is wel degelijk te gebruiken, want er zit wel een Record knop op de MPx200. Namelijk het indrukken van de volumeknop (kan enige oefening vergen, maar het is toch echt zo). Misschien voor sommige mensen niet belangrijk, maar ik vind die gameboy spelletjes best leuk op zijn tijd.
Betaplayer is wel relaxed idd, maar ik heb het niet alleen bij media player, maar ook als ik een ringtoon afspeel gewoon bij programma's ---instellingen----2 geluiden

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Zie jij bij betaplayer welk nr je afspeelt (bij afspelen van MP3)

Geen inspiratie

• Dictator..
martijn12345 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:41:
Zie jij bij betaplayer welk nr je afspeelt (bij afspelen van MP3)
nee dat niet, ik vond het ook raar, maar verder werkt het wel redelijk goed.

Trouwens dat haperen komt veel meer voor als ik een keer de telefoon heb uit gezet en weer aan. Na een aantal keren hoor ik hem niet echt meer, maar toch irriteert mij dat het zo is.

werkt het kopieeren van bestanden van pc naar de sd kaart bij jullie wel goed? als ik een stuk of 10 bestanden doe dan doetie heel lang over, terwijl ik een high speed heb en die 6mb/s zou moeten schrijven.

• robert-630
  • Niet online
Dictator.. schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:51:
[...]

nee dat niet, ik vond het ook raar, maar verder werkt het wel redelijk goed.

Trouwens dat haperen komt veel meer voor als ik een keer de telefoon heb uit gezet en weer aan. Na een aantal keren hoor ik hem niet echt meer, maar toch irriteert mij dat het zo is.

werkt het kopieeren van bestanden van pc naar de sd kaart bij jullie wel goed? als ik een stuk of 10 bestanden doe dan doetie heel lang over, terwijl ik een high speed heb en die 6mb/s zou moeten schrijven.
correct me if i'm wrong >:) maar volgensmij heeft zo'n highspeed card geen togevoegde waarde in een telefoon, alleen in een cam enzo (en geheugenkaartlezer denk k :P ) tenmiste dat heb k ooit s ergens gelezen.

@Dictator.. e.a raar probleem, ik heb het alleen in mediaplayer. weet niet of ik het in betaplayer heb (kijk ik alleen filmpjes :) , tot nu nog niet de tijd genomen daar ff de playlistfunctie te benutten).

weet je wat trouwens de stomste bug is naar mijn mening... als je midi-beltonen wilt beluisteren vanuit de filemanager, als je dan op start klikt en vervolgens aan de volumeknop zit, houdt die d'r mee op!! :(

• chaosonline
martijn12345 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:14:
Dit is 1:1 overgenomen uit de SP van het vorige deel, maar ik zal het aanpassen...
Het is sowieso te gebruiken als je een taskmanager hebt geinstalleerd.... [kill task :D]

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Hoe kom jij vanuit de emulator in je taskmanager ??? Ik kwam er zelfs niet uit als ik mijn telefoon uit zette. Het geluid van windows wordt afgesloten hoorde ik. Op mijn extern scherm stond alleen nog maar Motorola hahaha. Maar Donkey Kong bleef maar gaan.

Geen inspiratie

• mark_m
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2009
ik zie deze telefoon nu pas eigenlijk,mooie prijs ook,bij de kijkshop maar 119 euro met vodafone prepaid.

nu wil die wel kopen en dan laten unlocken want ik wil mn telfort abbo gewoon houden,deze telefoon is toch wel gewoon te unlocken zonder problemen??

en heeft deze telefoon ook nog een soort van "bugs" ?
zo heb ik een hele tijd terug een sonyericsson T610 gekocht,bleek dat het bereik gewoon zwaar kut was en viel de spraak soms weg.

• Dictator..
iemand nog een oplossing voor mijn probleem, of moet ik hem morgen gewoon ruilen/terugbrengen??

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Je hebt niet toevallig flink wat andere programma's open staan? Want dan kan ie gaan haperen omdat de CPU niet teveel tegelijk aan kan.

Geen inspiratie

• spawnkamikaze
iemand oplossing voor mijn batterij probleem? (zie aantal posts boven)

• Dictator..
martijn12345 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:21:
Je hebt niet toevallig flink wat andere programma's open staan? Want dan kan ie gaan haperen omdat de CPU niet teveel tegelijk aan kan.
ik had eerst wat op staan, maar heb alles weggehaald en dan nog eens Masterreset gedaan, zonder resultaat.

• Davidoff_Smoker
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11-07-2010
Dictator.. schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:42:
Ik heb vorig week vrijdag ook de mpx200 gekocht, heb een week niks mee gedaan en afgelopen donderdag ook een Highspeed SD gekocht. Het leek allemaal goed te werken, maar als ik een muziekje of een ringtone afspeel en ik doe de de klep tijdens het afspelen dicht/open dan gaat 'ie haperen. ik heb het niet altijd maar meestal doetie dat en is heel irritant. Heb een stuk opgenomen om het duidelijkder te maken wat ik bedoel: members.chello.nl/a.ahmed4/geluidhapert.mp3 . Daarnaast heb ik ook een Master reset gedaan zonder resultaat

Heeft iemand anders dit gehad? Zo ja, is het tijdelijk (dus na verloop van tijd geen last meer?)?
Of is er iets binnen de telefoon niet goed, bv. een kabeltje of een aansluiting? misschien verstandiger om het terug te brengen??

langs de weg: ik heb hem bij kijkshop gekocht.
Even een vraagje,welke bitrate gebruik je voor je MP3's?
Had er zelf ook last van bij 192 en hoger.
Heb de bitrate verlaagd en heb er geen last meer van.
Mijn card is dan ook maar 128MB en als bijkomend voordeel heb ik nu dat er wat meer nummers op kunnen.
Het is allicht een poging waard om te proberen.

• Dictator..
Davidoff_Smoker schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:51:
[...]

Even een vraagje,welke bitrate gebruik je voor je MP3's?
Had er zelf ook last van bij 192 en hoger.
Heb de bitrate verlaagd en heb er geen last meer van.
Mijn card is dan ook maar 128MB en als bijkomend voordeel heb ik nu dat er wat meer nummers op kunnen.
Het is allicht een poging waard om te proberen.
:( helaas, het werkt met een lage bitrate ook niet. Ik heb net een nummer omgezet naar 64kbps , maar doet het nog steeds heel erg. Ik denk dat ik hem maar morgen terug breng en ruil voor een andere, want verder vind ik het wel een geweldige apparaat.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

spawnkamikaze schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:26:
iemand oplossing voor mijn batterij probleem? (zie aantal posts boven)
Draai je WM2002 of 2003 ? Een soft reset is het zelfde als een reboot, en gaat je niet helpen.

Als je WM2003 draait heb je hier misschien iets aan: http://www.modaco.com/index.php?showtopic=111723

Als je WM2002 draait zou ik het niet weten wat je kunt doen. Kijk eens welke programma's er allemaal open blijven staan ? Gooi alles wat je toch niet gebruikt eraf...

[Voor 22% gewijzigd door martijn12345 op 28-02-2005 10:11]

Geen inspiratie

• crashoverride
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 13:38

crashoverride

Koffie-Override

Heeft iemand nog een werkende link van een Taskmanager voor WM2002 :?
Want ben al tijdje aan het zoeken maar kan 'm nie vinden, en de link die al eerder gegeven werd werkt niet :/

Hardware choice: "Important stuff like the colour of the front panel, how many lights there are, if it's got a cool name like INTERCEPTOR or something similar. That sort of thing..."
"Life's not fair," I reply. "But the root password helps."

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

gewoon in de download afdelingen van smartphone sites. Zoals hier: http://www.airfagev.com/ onder Utilities

Geen inspiratie

• Kozz
martijn12345 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:10:
[...]

Draai je WM2002 of 2003 ? Een soft reset is het zelfde als een reboot, en gaat je niet helpen.

Als je WM2003 draait heb je hier misschien iets aan: http://www.modaco.com/index.php?showtopic=111723

Als je WM2002 draait zou ik het niet weten wat je kunt doen. Kijk eens welke programma's er allemaal open blijven staan ? Gooi alles wat je toch niet gebruikt eraf...
Wist je trouwens dat met een SD kaart in je telefoon, je batterij verbruik om hoog kan gaan?
Dat had ik gelezen op één van de fora......

• crashoverride
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 13:38

crashoverride

Koffie-Override

Weet iemand trouwens waar je die SDIO camera kan kopen :?
Want ik heb op diverse online shops gezocht maar kan 'm nergens vinden, alleen in het buitenland....

Hardware choice: "Important stuff like the colour of the front panel, how many lights there are, if it's got a cool name like INTERCEPTOR or something similar. That sort of thing..."
"Life's not fair," I reply. "But the root password helps."

• chaosonline
crashoverride schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:26:
Weet iemand trouwens waar je die SDIO camera kan kopen :?
Want ik heb op diverse online shops gezocht maar kan 'm nergens vinden, alleen in het buitenland....
http://www.gsmshop.nl/sho...36&s=0&so=specials&p=1795

Google is vriend...!

• spawnkamikaze
ik kreeg die "per ongeluk" bij de mijne :P toen die nog 150+ euro waard was ipv een 32mb sd kaartje :P

kan dat IR ding in bureau accesoires er af gedonderd worden zonder gevolgen? en staat die ook op cd als ik hem er toch wee rop wil doen?

*edit:
heb trouwens Caller ID er af gehaald en guess what.. hij houd het nu al meer als een dag vol

YEEY! :D

[Voor 22% gewijzigd door spawnkamikaze op 28-02-2005 16:29]

• robert-630
  • Niet online
dat ir gebeuren staat niet op de cd-rom en ik zou het er ook niet afgooien. ir gebruikt standaard geen stroom, omdat het standaard niet aan staat.

• joey6666
  • Laatst online: 28-11 18:19
Ik heb een probleem ik krijg met de vodafone prepaid kaart die ik al had vaak "Error The SIM is invalid or cannot be be detected. Verify if it is inserted properly."

Dit gebeurd nooit direct na plaatsen sim kaart. maar soms na enkele uren. Soms een dag niet soms 3 x per dag. Als ik gsm op normale wijze uit en aan zet. Werkt ie weer prima...totdat melding weer komt.

Ik heb hem van Kijkshop en WM2003 erop (niet de cartman release). Maar met WM2002 had ik het ook een aantal maal gehad.
Met de vodfone prepaid sim die bij gsm zat, heb ik deze melding slecht 1 maal in 3 dagen gehad.

Vraag is dus: duidt dit erop dat mijn gsm stuk is of is dit gewoon simlock. Hebben mensen hier een gelockte MPX200 met zelfde melding, (maar dan ook pas na een tijdje)?

Ik heb hem op de dinsdag gehaald nadat de folder uitkwam (een dag erna dus want kijkshop folder was vanaf maandag geldig).

• robert-630
  • Niet online
Ik heb die melding ook wel eens gehad, en ik heb mijn telefoon simlockvrij gekocht. De mogelijkheid dat het aan de simlock ligt valt dus af denk ik, ik denk dat het ook aan je sim kan liggen.

• joey6666
  • Laatst online: 28-11 18:19
hmmm ja maar wat ik vergat te zeggen is dat die probleem sim ruim een maand in een nokia 6310 heeft gezeten zonder problemen.
Ik heb de contacpinnetje die tegen de sim kaart aandrukken ook al iets maar bovengewipt voor beter contact.
Hardreset heeft helaas ook geen effect gehad.

• Hans_K
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 12-09-2006

Hans_K

If in doubt, increase boost.

net mn mpx geflashed naar 2003
alles (lijkt) netjes te werken, maaarrrrrrr....

als ik een tijdje niks doe, in een menu of een progje, dan gaat ie vanzelf naar t homescreen...?
kan dat ergen ingesteld worden? misschien met/via reg-edit?

thx,
Hansie :)

-=luv2xlr8=-

• Venxir
  • Laatst online: 13:57
Ik kan niet normaal midi's luisteren :(, het gaat sloom en hapert vaak.

Ik vind dit echt niet acceptabel, kan ik motorola bellen voor een firmware update?

If it aint broke, fix it till it is!

• Dictator..
Venxir schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:22:
Ik kan niet normaal midi's luisteren :(, het gaat sloom en hapert vaak.

Ik vind dit echt niet acceptabel, kan ik motorola bellen voor een firmware update?
Dat heb ik ook (ook al gemeld aantal posts terug), gister terug geweest bij kijkshop en daar zeggen ze dat ik het moet laten repareren en dat kan 3 tot 4 weken duren, terwijl ik hem pas 1 week heb gekocht :S, ik heb het maar niet gedaan, ik ga zelf wat dingen proberen, misschien sp 2002 opnieuw op doen ofzo, anders heb ik tot een jaar de tijd om het als nog te laten repareren.

• Venxir
Dictator.. schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 00:05:
[...]

Dat heb ik ook (ook al gemeld aantal posts terug), gister terug geweest bij kijkshop en daar zeggen ze dat ik het moet laten repareren en dat kan 3 tot 4 weken duren, terwijl ik hem pas 1 week heb gekocht :S, ik heb het maar niet gedaan, ik ga zelf wat dingen proberen, misschien sp 2002 opnieuw op doen ofzo, anders heb ik tot een jaar de tijd om het als nog te laten repareren.
Dat moet dan maar, want die firmware update blijkt veeeel te verhelpen, toch vind ik dit wel slecht van motorola. Neem morgen wel contact met Dixons op hierover.

• Dr. Cheeks
  • Laatst online: 14-11 13:31
joey6666 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:36:
Ik heb een probleem ik krijg met de vodafone prepaid kaart die ik al had vaak "Error The SIM is invalid or cannot be be detected. Verify if it is inserted properly."

[...]
Ik heb dit ook wel eens gehad, en nog iemand anders meldde het ooit hier eens. Het gebeurt alleen met Vodafone, zo lijkt het. Ik heb een abonnement. Maar ik heb er al maanden geen last van gehad (nok nok on wood O-) ). Er is volgens mij niet echt iets aan te doen. Ik heb wel iets op m'n SIM-kaart geplakt, zodat ie iets 'dikker' is en de batterij hem beter de telefoon in drukt/contact maakt. Ik heb geen idee of het bijgeloof is, maar het lijkt te werken. (Maar ik denk dat het bijgeloof is. }) )

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Hans_K schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:22:
net mn mpx geflashed naar 2003
alles (lijkt) netjes te werken, maaarrrrrrr....

als ik een tijdje niks doe, in een menu of een progje, dan gaat ie vanzelf naar t homescreen...?
kan dat ergen ingesteld worden? misschien met/via reg-edit?

thx,
Hansie :)
Is dat niet gewoon bij instellingen -> homescreen -> time-out (bij 2002 toch in ieder geval wel)

Geen inspiratie

• Dark Master
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:00
Hebben jullie helemaal geen probleem dat de telefoon te dik is ofzo, mij lijkt dit echt een geweldig toestel maar ik heb nu een siemens m55 en ja dat formaat van de mpx200....

Verder lijkt me dit wel geweldig dit is eigenlijk een telefoon mp3 speler + video in 1.

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• spawnkamikaze
mwah je went er aan.. op zich is het best wel een "koelkast" door zijn dikte als hij ingeklapt is

maar ja zoals ik zei.. je went er aan. Je moet je bedenken dat deze phone tot de eerste generatie Smartphones van Motorola hoort en tja meestal in de elektronica zijn de eerste producten wat lomper en groter dan de opvolgers..

Ik zelf heb er geen last van maar soms zeggen vrienden wel van damn wat heb jij een lomp ding.

Je moet je wel bedenken of je echt al die extra functies gebruikt, ik heb er eigenlijk wel spijt van nu naar paar maanden dat ik deze dure heb aangeschaft bij me abo en niet gewoon een goedkopere/kleinere en dan cashback. De telefoon is zeker niet slecht, maar je moet gewoon voor jezelf weten of je wel al die "gave functies" gebruikt. Ik gebruik ze amper, wanneer kijk ik nou serieus filmpje? of ga ik zitten gamen? heeeeeeel af en toe doe ik Kirby of Sonic op me mobiel in de pauze maar dat is het dan ook.

• DesertStorm|IA
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Als vrienden zeggen "Damn wat heb jij een lomp ding", zeg ik gewoon keihard "Dat komt door de 120mhz processor, 2inch 65k kleurenscherm en 512mb SD-card". O, is dan het weerwoord met hun D500tje

• dyko
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-01-2009
Weet iemand toevallig wanneer de MPx (300) uitkomt?

Dyko

• DesertStorm|IA
  • Niet online
Het schijnt dat die gecanceld is :S

• dyko
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-01-2009
Dat kwam ik ook een keer tegen maar hoe kan het dan dat deze wel al in Amerika te verkrijgen is ( dacht voor zo'n $ 999).

En als ik een Mailtje naar Motorola stuur krijg ik niet te horen dat die gecanceld is maar dat de datum voor hun nog onbekend is en dat ik het maar bij een telefoon winkel moet vragen omdat deze er meer van weten.

Dyko

• DesertStorm|IA
  • Niet online
http://img29.exs.cx/img29/3760/virii0ic.png

Wat is dat virus daar rechtsbovenin bij mijn GPRS enzo?

• chaosonline
DesertStorm schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:52:
[afbeelding]

Wat is dat virus daar rechtsbovenin bij mijn GPRS enzo?
Dat is Cerdisp. Het tootlje waarmee je met je PC je MPX kan besturen. (soort VNC)

• willemj
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-05-2005

willemj

P4 540J

welk programma kun je het best voor je mp3tjes gebruiken en graag een link want heb met de standaart mediaplayer geen bass

Klik Hier Voor SysteemSpecificaties

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Betaplayer. Link mag je zelf zoeken, met die schitterende startpost is niet kunnen vinden onmogelijk :p

Geen inspiratie

• DesertStorm|IA
  • Niet online
chaosonline schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:46:
[...]

Dat is Cerdisp. Het tootlje waarmee je met je PC je MPX kan besturen. (soort VNC)
Hah, ik zie nu ook dat het taakbalk icoontje van mijn Remote Acces programma hetzelfde eruit ziet :)

• Maite
Quote:
Mr. Jinx schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:33:
Ai, ik heb 'm geflashed naar WM2003 en opeens komt ie met de simlock 8)7
Ook al doe ik de vodafone prepaid erin..

@Mr. Jinx

Heb je al een oplossing voor dit probleem. Heb vandaag mijn mx200 ook geflasht naar WM2003 en heb nu het zelfde probleem

[Voor 28% gewijzigd door Maite op 01-03-2005 18:28]

• chaosonline
martijn12345 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:59:
Hoe kom jij vanuit de emulator in je taskmanager ???
Beetje laat, maar dat had ik hier gelezen:
Peewee_Herman in "Motorola MPx200 Smartphone"

Het lukt mij trouwens ook niet met Xbar2..
martijn12345 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:14:
Betaplayer. Link mag je zelf zoeken, met die schitterende startpost is niet kunnen vinden onmogelijk :p
Misschien is het handig een lijst in de SP op te nemen met veel gebruikte software + link.
Dan posten we dit ook niet meer in dit topic maar verwijzen we netje naar de SP.
Beetje alle luie tweakers opvoeden zeg maar... :P

Laat ik eens beginnen:

Veel gebruikte software
Xbar 2, taskswitcher/manager
Gnuboy, Game Boy Emulator
Kosten: 0 euro

Wie vult mij aan...

• robert-630
  • Niet online
chaosonline schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:24:
[...]

Beetje laat, maar dat had ik hier gelezen:
Peewee_Herman in "Motorola MPx200 Smartphone"

Het lukt mij trouwens ook niet met Xbar2..

[...]

Misschien is het handig een lijst in de SP op te nemen met veel gebruikte software + link.
Dan posten we dit ook niet meer in dit topic maar verwijzen we netje naar de SP.
Beetje alle luie tweakers opvoeden zeg maar... :P

Laat ik eens beginnen:

Veel gebruikte software
Xbar 2, taskswitcher/manager
Gnuboy, Game Boy Emulator
Kosten: 0 euro

Wie vult mij aan...
Ook al wordt zo'n programma asl Xbar nog zo vaak gebruikt, het linken ernaar mag niet (valt onder warez) een lijstje met onmisbare progies kan misschien nog net, maar linken en prijzen niet. Het linken naar gratis progjes (en de site's ervan) mag volgensmij wel. maar dat kan vast iemand wel beamen (zo niet, kijk dan ff in de f.a.q)

ik denk dat de mods wel zien dat het aardig bedoel is, maar die ene link naar x-bar kan je beter verwijderen

[Voor 4% gewijzigd door robert-630 op 01-03-2005 19:51]

• Mr. Jinx
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Maite schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 18:24:
Heb je al een oplossing voor dit probleem. Heb vandaag mijn mx200 ook geflasht naar WM2003 en heb nu het zelfde probleem
Nope, ik kom er met geen mogelijkheid meer in. Zelfs een unlock code mocht niet baten. Ik heb de telefoon maar in de hoek gepleurd.. zonde maar ja.

• spawnkamikaze
hard reset? opnieuw flashen?

• chaosonline
robert-630 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:49:
[...]

Ook al wordt zo'n programma asl Xbar nog zo vaak gebruikt, het linken ernaar mag niet (valt onder warez) een lijstje met onmisbare progies kan misschien nog net, maar linken en prijzen niet. Het linken naar gratis progjes (en de site's ervan) mag volgensmij wel. maar dat kan vast iemand wel beamen (zo niet, kijk dan ff in de f.a.q)

ik denk dat de mods wel zien dat het aardig bedoel is, maar die ene link naar x-bar kan je beter verwijderen
Uhm ik link naar de site van de maker hoor.
Hij waarschuwt alleen bovenaan zijn pagina GEEN warez-versie van Xbar te gebruiken. ;)
Niks aan de had dus...ik ken de regels hier! Maar toch bedankt voor de tip.. :D
WARNING because all theses files contains virus, that delete your storage and registry from your phone, it can be possible that they call expensive number. I’m not responsible of that.
So, do not use warez version, only the official version is supported (for only 6 euro, do not risk to loose your data)

• Venxir
ik heb net mijn mpx200, met €5 beltegoed, dus ik net kijken is het opeen €0 terwijl ik nog nooit gebeld heb, of iets heb ingesteld.

Wel viel me op dat het gprs icoontje steeds aanstond, zou die me geld verbruikt hebben?

• Mr. Jinx
  • Niet online
Dat geintje met 0 euro bel tegoed had ik ook.. ook geen idee waar dat is gebleven

@spawnkamikaze, jup ik heb vanalles gefashed, 2002,2003 en verschillende versies. Ontelbaar vaak ge-master-reset, andere sims, 2 uur wachten truuk, etc etc..
Alle forums afgezocht, en gewoon geen oplossing! Op een gegeven moment ben je echt door de mogelijkheden heen..

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Goed initiatief van die Must-Have programma's. Een vraag waar ik ook erg mee zat in het begin.

Een paar programma's die ik niet zou kunnen missen:

ClearVue: Een programma om office bestanden mee te openen op je smartphone. (trial + hele versie op www.handago.com )

BetaPlayer: Speelt allerlei muziek en film bestanden, heeft d.m.v. equalizer optie de mogelijkheid om wat meer bass in je muziek te pompen. (Freeware op http://betaplayer.corecodec.org/ )

Imenu: Freeware programma, geeft je de mogelijkheid een aantal belangrijke acties uit te voeren vanuit een menu dat ten alle tijden op te roepen is d.m.v. de aan/uit knop. (freeware op http://www.airfagev.com )

Theme Changer: makkelijk programa om je homescreens mee in te stellen (freeware op http://homepages.inspire.net.nz/~gambit/ )

Sonnerie: Programma om makkelijk beltonen vanaf je storagecard te gebruiken. Weet zeker dat het freeware is, maar heb nog ff geen link.

Tot slot nog wat spelletjes, er zijn er best wel veel, helaas weinig freeware. Maar deze twee kan ik je echt aanraden, het zijn beide spellen van de maker JAMDAT, die tot op heden verreweg de beste games maakt die specifiek voor de smartphone bedoelt zijn:

Worms World Party: Iedereen kent ze wel, de wormpjes die op zeer koddige wijze elkaar beurtelings proberen af te slachten, erg leuk als je met een vriend een tijdje niks te doen hebt, of op school saaie lessen moet volgen. (o.a. te koop op www.smartphone.net )

Tennis Adict: Een tennis spel dus, maar ziet er aardig uit, en het speelt echt leuk.
(o.a. te koop op http://www.clubimate.com )

[Voor 30% gewijzigd door martijn12345 op 01-03-2005 22:43]

Geen inspiratie

• robert-630
  • Niet online
@chaosonline: Oow dan kan het wel.

• Rudi Vader
  • Laatst online: 29-11 12:33
Na enig zoek werk in dit topic en ook in deel 1 kan ik nergens vinden of hij nu helemaal Nederlandstalig is te maken. Werkt die registry aanpassing?

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• chaosonline
martijn12345 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:32:
Goed initiatief van die Must-Have programma's. Een vraag waar ik ook erg mee zat in het begin.

Een paar programma's die ik niet zou kunnen missen:
....
Ze staan geupdate in de SP! Thanks!
[rml]chaosonline in "Motorola MPx200 Smartphone [ deel 2]"[/rml]
Als je de link hebt gevonden van Sonnerrie hoor ik het wel...

• DesertStorm|IA
  • Niet online
Minder, heb ik eindelijke Duke Nukem 3D werkend, krijg ik hem maar niet afgesloten. Iemand enig idee?

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Link naar sonnerie wordt lastig. Het is freeware, en origineel verschenen op: http://www.smartphony.org...p?story=20030618093158179

Idd die link is hardstikke dood, en smartphony.org wordt doorgelinkt naar mobilaute.com

Het enige wat ik nog heb is deze link naar modaco, waar men volgens mij ook alleen freeware post, dus ik denk dat deze link wel ok is: http://www.modaco.com/ind...owtopic=66676&hl=sonnerie

Wat ik ook nog wilde toevoegen, is het volgende stukje over het MMS programma van motorola, wat je homescreens verneukt. De startpost vermeld als oplossing het verwijderen van de MMS software. Er is echter nog iets wat je kunt proberen, voor mij werkte het uiteindelijk niet, omdat om de een of andere reden mijn IE heel vervelend ging doen, maar wie weet voor andere wel. Lees hier alles over MPX200 MMS Patch : http://www.modaco.com/index.php?showtopic=99257

Geen inspiratie

• SuPpA WoBbE
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 06-07-2007
Ik heb 2 weken terug ook de MPX 200 aangeschaft, en heb nu het simmetje van m'n Orange Free abonnement erin (gelukkig was die dus sim-lock vrij), maar nu had ik nog een paar vraagjes.

Kan je ook gewoon internetten of MSN-en zonder een abbonnement op dat Orange World ofzow te nemen, want dat vind ik namelijk redelijk duur. En hoe krijg ik de wap aan de praat? Gaat wap ook gewoon via die IE of gaat dat op een andere manier.

Waar vind ik btw weer de originele Explorer, want na een hard reset staat die er niet meer op, en op de cd kan ik um ook niet vinden.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Als je geen orange world hebt, betaal je per kb (of mb) dus gratis word het sowieso niet. Ook met orange world, moet je nog steeds betalen voor het gebruik van MSN (tenzij je binnen je 2 mb bundel die bij orange world hoort, blijft)

Als je er zelfs met alle hulp in dit topic niet uit komt hoe je de boel in moet stellen, ga dan even langs een orange winkel, die zijn doorgaans uiterst behulpzaam.

Het explorer programma wat er standaard opstaat, staat ook gewoon op je cd, dus kun je er zo opnieuw opzetten.

Geen inspiratie

• Dictator..
Weet iemand nog waarom de data transfer zo langzaam gaat? Ik had namelijk een highspeed SD gekocht, maar als ik een bestand erop zet, dan duurt het best lang.

Ik heb een bestand van ongeveer 11mb erop gezet en daar doetie rond 2.5 min over. Daarmee kom ik op zo'n 73kb/s. Ik dacht dat ik toch zeker meer dan 1 mb/s zou halen aangezien de kaart zelf een max van 6mb/s heeft. Ligt het aan de telefoon of wat?

• Rudi Vader
Dictator.. schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:36:
Weet iemand nog waarom de data transfer zo langzaam gaat? Ik had namelijk een highspeed SD gekocht, maar als ik een bestand erop zet, dan duurt het best lang.

Ik heb een bestand van ongeveer 11mb erop gezet en daar doetie rond 2.5 min over. Daarmee kom ik op zo'n 73kb/s. Ik dacht dat ik toch zeker meer dan 1 mb/s zou halen aangezien de kaart zelf een max van 6mb/s heeft. Ligt het aan de telefoon of wat?
Ik denk dat het aan de telefoon ligt. Je moet ook geen wonderen verwachten van een toestelletje die op 120 Mhz draait met een Windows besturingsysteem. Mijn pocket pc is wel sneller maar haalt ook de max snelheid van een kaart niet. In een tijd dat je met een normale pc in Ghz praat is geduld een schone zaak met dit kleine windows werk.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Komt idd helemaal door de telefoon. Als je echt grotere bestanden wilt verplaatsen, raad ik je aan een simpel kaartlezertje te kopen. Dat heb ik ook gedaan, en heb er geen spijt van. Want 400 Mb aan MP3tjes erop zetten had ik echt NIET via die kabel willen doen, ik haal echt maar 1 á 2 Mb per minuut. (reken dat eens uit :O ) dus bij jou gaat het nog redelijk snel.

Geen inspiratie

• Dictator..
martijn12345 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:15:
Komt idd helemaal door de telefoon. Als je echt grotere bestanden wilt verplaatsen, raad ik je aan een simpel kaartlezertje te kopen. Dat heb ik ook gedaan, en heb er geen spijt van. Want 400 Mb aan MP3tjes erop zetten had ik echt NIET via die kabel willen doen, ik haal echt maar 1 á 2 Mb per minuut. (reken dat eens uit :O ) dus bij jou gaat het nog redelijk snel.
nou ik vind 73 kb/s toch veel minder dan 1 a 2 mb/s (misschien verkeerd begrepen?)

• chaosonline
Dictator.. schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:41:
[...]

nou ik vind 73 kb/s toch veel minder dan 1 a 2 mb/s (misschien verkeerd begrepen?)
Hij zegt:
ik haal echt maar 1 á 2 Mb per minuut. (reken dat eens uit :O ) dus bij jou gaat het nog redelijk snel.
;)
martijn12345 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:22:
Link naar sonnerie wordt lastig. Het is freeware, en origineel verschenen op: http://www.smartphony.org...p?story=20030618093158179

Idd die link is hardstikke dood, en smartphony.org wordt doorgelinkt naar mobilaute.com

Het enige wat ik nog heb is deze link naar modaco, waar men volgens mij ook alleen freeware post, dus ik denk dat deze link wel ok is: http://www.modaco.com/ind...owtopic=66676&hl=sonnerie

Wat ik ook nog wilde toevoegen, is het volgende stukje over het MMS programma van motorola, wat je homescreens verneukt. De startpost vermeld als oplossing het verwijderen van de MMS software. Er is echter nog iets wat je kunt proberen, voor mij werkte het uiteindelijk niet, omdat om de een of andere reden mijn IE heel vervelend ging doen, maar wie weet voor andere wel. Lees hier alles over MPX200 MMS Patch : http://www.modaco.com/index.php?showtopic=99257
Zo dat sonnerie was inderdaad even zoeken, maar ik heb de "nieuwe" versie gevonden (wel Frans) en heet Smarttones 2.2, ik ga hem toevoegen aan de SP.
http://www.mobinaute.com/...mt/singlefile.php?lid=958

Ik zal je stukje over Homescreens ook toevoegen...thanks

Edit:
De site van de maker: http://home.tele2.fr/robb1/
En: http://home.tele2.fr/robb1/SmartTones_2.2_en.CAB (engelse versie!)

[Voor 19% gewijzigd door chaosonline op 02-03-2005 21:27. Reden: Lang zoeken loont!]

• DesertStorm|IA
  • Niet online
Ik heb trouwens een oplossing gevonden op de niet standaard passende koptelefoon.

Men doen een muts op, en zetten de telefoon dichtgeklapt als een wasknijper over de rand de muts heen. Beetje precies doen, en de speaker bij je oor doen. Hoppa, heb je geen koptelefoon meer nodig en kun je handsfree bellen :)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

chaosonline schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:36:
[...]

Hij zegt:

[...]

;)

[...]

Zo dat sonnerie was inderdaad even zoeken, maar ik heb de "nieuwe" versie gevonden (wel Frans) en heet Smarttones 2.2, ik ga hem toevoegen aan de SP.
http://www.mobinaute.com/...mt/singlefile.php?lid=958

Ik zal je stukje over Homescreens ook toevoegen...thanks

Edit:
De site van de maker: http://home.tele2.fr/robb1/
En: http://home.tele2.fr/robb1/SmartTones_2.2_en.CAB (engelse versie!)
niet iedere voorzet kan feiloos zijn, bedankt voor de correcties ;) al met al begint het een erg mooie startpost te worden _/-\o_

Geen inspiratie

• mark_m
ik heb nu de vodafone prepaid versie en zou hem graag simlock vrij willen maken,nu kan dit ook geloof ik via bepaalde internet site's en daar moet je dan voor betalen.

heeft iemand ervaring met zulke site's en welke zijn betrouwbaar?

• Rudi Vader
mark_m schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:39:
ik heb nu de vodafone prepaid versie en zou hem graag simlock vrij willen maken,nu kan dit ook geloof ik via bepaalde internet site's en daar moet je dan voor betalen.

heeft iemand ervaring met zulke site's en welke zijn betrouwbaar?
Weet je echt zeker dat niet simlock vrij is? Ik heb ook die prepaid maar mijn T-Mobie kaartje doet het voortreffelijk. En anders is hij makkelijk te unlocken door 2 cab filetjes erop te zetten. Google is your friend.

Kan iemand posten wat er allemaal vertaald is na de update naar WM2003 en de register aanpassing naar Nederlands?

[Voor 18% gewijzigd door Rudi Vader op 03-03-2005 11:36]

• chaosonline
RudiVader schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:46:
[...]

Weet je echt zeker dat niet simlock vrij is? Ik heb ook die prepaid maar mijn T-Mobie kaartje doet het voortreffelijk. En anders is hij makkelijk te unlocken door 2 cab filetjes erop te zetten. Google is your friend.

Kan iemand posten wat er allemaal vertaald is na de update naar WM2003 en de register aanpassing naar Nederlands?
Ik weet niet precies wat er allemaal vertaald wordt, volgens mij maar een deel. Er is iets over gerept in het vorige topic, maar ik ben een happy 2002sp user! Beetje zoeken dus... :+

En je google gelinkte unlock bestanden zijn voor applicatie-unlock, dit ivm met een app.lock welke Orange.uk op de mpx200 had staan. Volgens mij doen ze niks met je simlock...

• mark_m
nou,ik heb mn mpx200 naar zo'n zaak in rotterdam gebracht om te unlocken (gsm-dokter) en het is niet eens mogelijk om dit toestel te unlocken omdat mn software versie nog te nieuw is,dus ik zal nog wel ff moeten wachten.

ik weet ook niet of het via een site mogelijk is om hem te unlocken,heeft iemand ervaring met een goede site?

• Bass0
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08-10-2005
Na wat, snel minder vrolijk, geklus met mijn nieuwe Vodafone Prepaid MPX200 kan ik beamen dat deze A.) gesimlocked is en dat B.) geen enkele image op het net om kan gaan met deze simlock. Als je dus 2002 terugzet omdat 2003 niet werkt, doet-ie het nog steeds niet. Als iemand weet dat er een image van de Vodafone-2002 rondzwerft hoor ik het graag, want ook mijn nieuwe foon ligt nu sip in de hoek.

• chaosonline
Bass0 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:10:
Na wat, snel minder vrolijk, geklus met mijn nieuwe Vodafone Prepaid MPX200 kan ik beamen dat deze A.) gesimlocked is en dat B.) geen enkele image op het net om kan gaan met deze simlock. Als je dus 2002 terugzet omdat 2003 niet werkt, doet-ie het nog steeds niet. Als iemand weet dat er een image van de Vodafone-2002 rondzwerft hoor ik het graag, want ook mijn nieuwe foon ligt nu sip in de hoek.
Je bent nu nummer xxx. Balen voor je...
Ik zal de FAQ updaten niet te flashen naar windows2003 als je een gesimlockte mpx200 hebt.

Zoals ook eerder, als iemand voor een programma kan zorgen dat de ROM uitleest en een Image schrijft wil ik je (en de andere win2003-met-simlock-mensen) graag helpen...

• Bass0
Het schijnt dat Vodafone een andere code gebruikt dan voorheen gebruikelijk was. Het kan dus heel goed zijn dat, zeg, een Orange-gebruiker wel gewoon door kan stomen met zijn geupdate Orange MPX200, simpelweg omdat die nieuwe image ook voldoet aan 'de standaard'. Hij is dan niet unlocked, maar geeft ook niet het probleem dat-ie de originele SIM niet meer herkent.

[Voor 30% gewijzigd door Bass0 op 03-03-2005 18:15]

• Mr. Jinx
  • Niet online
Ter informatie, mijn mpx200 is nu opgestuurd naar een bedrijf dat alles wat los en vast zit kan unlocken. Aangezien het bij mij niet werkte waren ze heel benieuwd wat er anders is aan dit nederlandse model.
To be continued...

• Maite
ben er erg benieuwd naar hoe het afloopt.Hoop voor jou, BassO, mij en al diegene die met het zelfde probleem zitten dat het lukt

edit:
ik heb mijn mpx200 weer aan de gaan, yuppie :9 Heb de nieuwste rom file gevonden van WM2002 en hiermee herkent de mpx200 de vodafone simkaart weer. Ben erg opgelucht, dacht al dat ik mijn nieuwe motorola de prullebak in kon

Ik wilde jullie (Mr. Jinx en BassO) een mail sturen maar staat er helaas niet bij jullie profile

[Voor 64% gewijzigd door Maite op 04-03-2005 07:43]

• Venxir
Ik zit met een homescreen probleem , ik heb het ook gepost op mpx200.org in het Engels, dus c/p het even naar hier in het Engels hopelijk kunnen jullie mij helpen :).

Hi, i'm having a annoying problem with my MPx200, i just installed this very cool homescreen ( http://www.mpx200.org/forums/index.php?showtopic=7390 ).

But the problem is does not apply to the main menu,(the menu you get after you typ your PIN). And all other Skins etc. have problems too but this skins works almost fine( logon, logoff changed, some menu's changed).

But still the main homescreen is still the same ugly standard, i have JMMS installed + fix from Cabbage It, I also installed smartmonitor first before I installed this skin.

So what's the problem, i'm getting cross-eyed here?!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik kan het niet helemaal volgen. Wat is er niet goed aan je Homescreen (wat dat bedoel je geloof ik)

Deze bestaat uit een indeling (waarvoor al dan niet speciale plugins geinstalleerd dienen te worden, heb je dat gedaan ? )
En een achtergrond scherm, om te zorgen dat de skin eruit ziet zoals het hoort, zet de achtergrond op Default, en je krijgt de default achtergrond die bij deze homescreen hoort. Je kunt echter ook een specifiek bestand kiezen (als je een bepaalde indeling wilt, maar je vriendin toch graag als achtergrond wilt behouden of zoiets )

Wat wordt er niet goed weer gegeven ?

De achtergrond ? De indeling (komt dit omdat je SMS/MMS/Email couter het scherm verneukt ?-> Nog steeds een probleem met de MMS applicatie/MMS Patch/Reg edit! ) van de layout zeg maar ? Of word bepaalde informatie niet weer gegeven ( je zou ergens je batterij meter moeten zien, of de temperatuur ofzo, en die zie je niet ) ?

Hoop dat je hier mee verder kunt, zo niet, post even duidelijk (mag in het engels) WAT er niet correct wordt weergegeven.

[Voor 4% gewijzigd door martijn12345 op 04-03-2005 08:46]

Geen inspiratie

• Bass0
Met die werkende ROM voor het Vodafone netwerk (hulde Maite) is nu ook de code uitgelekt. Verwacht binnen afzienbare tijd unlock-oplossingen voor deze lichting Vodafone MPX200 telefoons.

• Kozz
Maite schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:34:
ben er erg benieuwd naar hoe het afloopt.Hoop voor jou, BassO, mij en al diegene die met het zelfde probleem zitten dat het lukt

edit:
ik heb mijn mpx200 weer aan de gaan, yuppie :9 Heb de nieuwste rom file gevonden van WM2002 en hiermee herkent de mpx200 de vodafone simkaart weer. Ben erg opgelucht, dacht al dat ik mijn nieuwe motorola de prullebak in kon

Ik wilde jullie (Mr. Jinx en BassO) een mail sturen maar staat er helaas niet bij jullie profile
Zou je mij ook zo'n mail willen sturen? :P

[Voor 11% gewijzigd door Kozz op 04-03-2005 22:01]

• Venxir
martijn12345 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 08:45:
Ik kan het niet helemaal volgen. Wat is er niet goed aan je Homescreen (wat dat bedoel je geloof ik)

Deze bestaat uit een indeling (waarvoor al dan niet speciale plugins geinstalleerd dienen te worden, heb je dat gedaan ? )
En een achtergrond scherm, om te zorgen dat de skin eruit ziet zoals het hoort, zet de achtergrond op Default, en je krijgt de default achtergrond die bij deze homescreen hoort. Je kunt echter ook een specifiek bestand kiezen (als je een bepaalde indeling wilt, maar je vriendin toch graag als achtergrond wilt behouden of zoiets )

Wat wordt er niet goed weer gegeven ?

De achtergrond ? De indeling (komt dit omdat je SMS/MMS/Email couter het scherm verneukt ?-> Nog steeds een probleem met de MMS applicatie/MMS Patch/Reg edit! ) van de layout zeg maar ? Of word bepaalde informatie niet weer gegeven ( je zou ergens je batterij meter moeten zien, of de temperatuur ofzo, en die zie je niet ) ?

Hoop dat je hier mee verder kunt, zo niet, post even duidelijk (mag in het engels) WAT er niet correct wordt weergegeven.
De hele homscreen verandert niet, met andere homescreen had ik dus dat de SMS/MMS/Email couter het scherm verneukte maar daarvoor was die JMMS fix.
Schermindeling staat op gewenste theme en rest op default zoals het hoort. Alle menu's veranderen dus maar de homescreen blijft gewoon op default staan, dus zoals je hem krijgt uit de fabriek.
Dus er verandert niks aan de indeling of aan de bestaande achtergrond.
En ik zie al helemaal niet de bijbehorende batterijmeter waarvoor ik speciaal smartmonitor heb geinstalleerd zoals mij verteld werd door de maker.

• Mr. Jinx
  • Niet online
Het had inderdaad ook te maken met een te oude rom (ook al was het wm2003).
Tevens is het unlocken nu ook gelukt, er schijnen een aantal codes op te zitten, maar tot nu toe werd alleen de eerste gebruikt.

Hier het mailtje dat ik ontving, tis gebrekkig engels maar leesbaar :)
Hello,

So, you flashed the dam phone with a older one (even if is wm2003) and phone didn\'t know how to handle the new unlock code :(
So flashed it with the latest one, and the Service provider was the third code i gave u (********)
Also i made a new tool to enter the code direct in phone now so not need to wait that h for puk to be accepted :P
Tomorow, or monday at latest the new system will be on place for mpx200 so it will automatic enter the codes in phone without need to wait h\'s for that :P so everyone can enjoy it :P
Regards,

IMEI-CHECK Team

• Maite
heb je nu wm2002 erop of wm2003

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Venxir schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:40:
[...]

De hele homscreen verandert niet, met andere homescreen had ik dus dat de SMS/MMS/Email couter het scherm verneukte maar daarvoor was die JMMS fix.
Schermindeling staat op gewenste theme en rest op default zoals het hoort. Alle menu's veranderen dus maar de homescreen blijft gewoon op default staan, dus zoals je hem krijgt uit de fabriek.
Dus er verandert niks aan de indeling of aan de bestaande achtergrond.
En ik zie al helemaal niet de bijbehorende batterijmeter waarvoor ik speciaal smartmonitor heb geinstalleerd zoals mij verteld werd door de maker.
Hoe pas je de homescreens aan ? Laad je een CAB bestand, of een HME bestand ? Gebruik je gewoon de mogelijkheid bij telefooninstellingen ? Of het in de startpost genoemde Theme Changer. Die laatste gebruik ik zelf, zodat een aantal bestanden geladen kan worden vanaf de Storage Card, maar je moet goed opletten, omdat sommige bestanden op de telefoon MOETEN staan (zoals plugins). Maar probeer dat programma even, of de instellingen bij 'telefoon instellingen'. Het moet gewoon werken...

Over de nieuwe ROM die is opgedoken, ben blij voor de mensen met simlock dat er blijkbaar een doorbraak is nu. Zou zonde zijn als je je prachtige toestel niet meer kon gebruiken. Ik draai nog steeds de originele 2002. Is er inmiddels al iets verandert aan de redenen om al dan niet te upgraden ? Zijn er verbeteringen in deze nieuwe 2002 boven de versie die standaard in de telefoon staat ?

Is er al een 2003 ROM waarmee MMS werkt, of eentje in het Nederlands (moet toch iemand zijn die dit voor elkaar krijgt vroeger of later...) ?

Ik zie nog steeds geen echt gegronde reden om 2003 te gebruiken, anders dan de natuurlijke drang om het nieuwste te willen hebben, en mijn nieuwsgierigheid ( die me vaker in de nesten heeft gewerkt :P )

Geen inspiratie

• wimmetje
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12-04 17:32
Maite schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:34:

edit:

Ik hoef alleen maar een versie nummer te weten van deze *.rom file :'(
Dan zou je deze }:O een heel groot plezier doen. (yep ik heb het zelfde probleem)

(of een mailtje :) )

[Voor 4% gewijzigd door wimmetje op 04-03-2005 15:44]

• Maite
versie nr is: Ben-6-1000-034, mailtje is onderweg

• wimmetje
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12-04 17:32
Super super super bedankt _/-\o_

Ga het gelijk thuis proberen.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Wat ik me afvroeg. Ik gebruikte op mijn SE k500i Mijn Vrienden via Wireless Village. Dan kon ik op MSN, en dit viel binnen mijn Orange World bundel. MSN mobile messenger werkt weliswaar sneller, maar valt buiten mijn bundel. Kan iemand me vertellen of Agile Messenger ( Freeware voor Smartphone 2003 op http://www.agilemobile.com/downloads.html ) goed werkt op deze telefoon, en nog specifieker, of dit niet binnen Orange World valt. Want dat zou nou eens echt een goede reden zijn om te upgraden.
Als er iemand is met WM2003 en Orange World die dit zou willen proberen, zou echt TOP zijn _/-\o_

Geen inspiratie

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee