Ervaringen cd/dvd printables

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.992 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 12:21
Ik zou graag wat ervaringen wilen zien over printable cds en dvds.

Deze krijgen door mijn Canon IP4000 een leuk resultaat, wel worden de kleuren wat dof.
Hebben mensen misschien ervaringen met betere dvds cds , bijvoorbeeld de verbatims ?

(edit: Aangezien er her en der hier op het forum wel wat te vinden is voor printable dvds, leek het me geen slecht idee om hier een topic over te starten.)

Ik heb hier zelf met een Canon IP4000 i.c.m Traxdata DVD-R 4x (RITEKG03) wel goede resultaten!
Alleen komen de prints er vrij mat uit, ik denk dan dat je op echt witte printables veel mooiere resultaten krijgt.

Ervaringen ?

[ Voor 49% gewijzigd door knights16 op 25-02-2005 22:59 ]

PVoutput

Verwijderd

ik probeer 1 witte printable dvd te ritselen bij een vriend van me (weet niet welk hij heeft maar iig wel 100% wit). dan pas kan ik vertellen of meepraten over de resultaat... ik heb sinds een paar dagen een Canon IP4000 en hij is erg zuinig moet ik toegeven, veel zuiniger dan me lexmark Z33. en ergggggggggggg stil. kep al 20 dvdcovertjes uitgeprint op fotopapier en het resultaat is goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 01:15 ]

Verwijderd

Ik print zelf met IP3000, en ben zeer tevreden.
De witte schijfjes zijn inderdaad wel wat doffer, maar ik heb ook geprint op schijfjes met een metallic laag en moet zeggen dat de prints hiervan uitzonderlijk mooi zijn.
Alleen het probleem wil dat ik dze schijfjes "geleased" heb van mijn werkgever en ik geen merk weet of waar ze vandaan komen.
Misschien zijn ze te vinden bij http://www.opus.nl

• knights16
In ieder geval is iedereen blij met zijn / haar canon : )

Ik heb gisteren bij opus.nl 10 verbatim schijfjes besteld .. we zullen eens zien wat dat doet.!

PVoutput

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

Ik heb de Epson Stylus Photo R300 die cd's en dvd's kan printen.

ik heb hem al meer dan een jaar en ben er erg tevreden over. ik gebruik meestal de dvd's van Ritek 4x printable en dat gaat goed alleen heb je die erg grote hub ring die ik lelijk vindt. ik heb ook al enkele spindels van Be all gebruikt die hebben een compleet gedekt oppervlakte zodat allee het echte gat niet te printen is. dat zie er beter uit.

de opdruk zal nooit zo mooi gaan glimmen als een fabrieksdvd maar het effect is bruikbaar

de be all vindt ik net wat minder dan de ritek omdat ik toch vaker heb dat de dvd speler even aan het zoeken is naar de film als ik een be all.. (ik brand met een NEC 3500)

al met al zeker de moeite waard als je geen stickers (meer) wilt plakken en niet wil schrijven met een stift.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• boss1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07-2023
ik gebruik zelf al een 1 1/2 jaar schijfjes van ritek die heb ik besteld bij ddvdinfo.nl maar voor de mooiste prints moet je toch full face printebles hebben anders zit je met zo'n vieze rand erin
en wat de dofheid betreft ik kan je zo'n spuitbusje aanraden óm prints mee te sealen die kan je bij iedere fotograaf halen dan krijg je een echt diepe glans op je schijfje en inderdaad op een witte schijf krijg je de mooiste prints ik heb de silveren ook geprobeert ziet er leuk uit maar de witte zijn mooier vind ik zelf suc6 verder (8>

• orca
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

bedankt voor de tip van de spuitbus, ik had zoiets al in mijn achterhoofd, alleen geen idee waar je dat vandaan kan halen....

voor de mindere intesiteit van de kleuren moet je de dvd als foto printen met alle foto enhancements die je printer kan bieden. dan heb je ook de beste kleuren en scherpte. zo staat het default bij de epson ingesteld

[ Voor 47% gewijzigd door orca op 26-02-2005 10:52 . Reden: toevoeging ]

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-01 01:54
Hier ook weer iemand met een Canon Pixma IP4000, ook ik had om te testen even wat printable cd-rs besteld (Memorex). En ook deze komen er eigenlijk heel erg netjes uit. Bij de laatste had ik meer het gevoel dat het plaatje kleuriger was dan het orgineel, met de settings op hoog. Verder zijn de schijfjes ook volledig bedenkt met een printlaag (wit), en voelt de laag ook vrij glad aan. De Canon, print er verder gewoon perfect op :)

Dus ja, memorex printable cd-r's zijn wel mooi, als eerste ervaring.

[ Voor 4% gewijzigd door RonaldMade op 26-02-2005 10:52 ]

• knights16
boss1 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 10:45:
ik gebruik zelf al een 1 1/2 jaar schijfjes van ritek die heb ik besteld bij ddvdinfo.nl maar voor de mooiste prints moet je toch full face printebles hebben anders zit je met zo'n vieze rand erin
en wat de dofheid betreft ik kan je zo'n spuitbusje aanraden óm prints mee te sealen die kan je bij iedere fotograaf halen dan krijg je een echt diepe glans op je schijfje en inderdaad op een witte schijf krijg je de mooiste prints ik heb de silveren ook geprobeert ziet er leuk uit maar de witte zijn mooier vind ik zelf suc6 verder (8>
Heb je enig idee wat deze busjes kosten ?
Grappig idee, nog nooit aan gedacht of van gehoord.. is het trouwens bij iedereen zo dat je met een natte vinger op je geprinte dvd/cd vlekken krijgen ?

[ Voor 15% gewijzigd door knights16 op 26-02-2005 13:19 ]

PVoutput

• boss1
Heb je enig idee wat deze busjes kosten ?
Grappig idee, nog nooit aan gedacht of van gehoord.. is het trouwens bij iedereen zo dat je met een natte vinger op je geprinte dvd/cd vlekken krijgen ?[/quote]

die spuitbusjes kosten 10 euro voor 500ml bij mijn fotograaf en wat die vingers betreft daar heb ik bij m'n canon i965 geprinte schijfjes geen last mee
ps je hebt deze in mat of glans opus verkoopt deze ook dacht ik

Verwijderd

ok, ik heb 6 printable dvdtjes meegekregen (het waren memorexjes dacht ie) en de dvd zijn dus full face en geheel wit.

ik heb met de instellingen lopen spelen, eerst deed ik standaard + donker wat een redelijke afdruk gaf, en toen standaard + licht, en dat was echt te licht.

toen heb ik in printerinstellingen van standaard naar high veranderd en in alle eerlijkheid, ik zag geen verschil tussen high + donker en standaard + donker. toen heb ik ff die kant en klare A4 formaat met 2 ronde stickers voor op cd/dvd erin gedaan en laten uitprinten wat 10 keer mooiere resultaten gaf (logisch ook, tis glossy papier)

fotos afdrukken is gwoon mooi, covers idem, dvdtjes vallen een beetje tegen vind ik maar ligt dat ook aan canon of ligt het aan de dvd zelf of KAN het gwoon niet beter... wat ik me afvroeg he... die dvdtjes hebben een mat witte laagje, als dat nou eens glossy laagje (zoals fotopapier dus) zou worden? zouden de printjes dan niet 10 keer zo mooier worden?

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien ligt het ook aan de afbeelding. Ik gebruik een Epson R200 en meestal geeft die een prachtig resultaat op photo printables (wit full face). Soms valt het iets tegen, en ik kan niet altijd inschatten wanneer. Print is altijd anders dan op het scherm.
Ik bewerk de labels trouwens altijd eerst met Photoshop. De functie Auto Levels doet vaak wonderen, vooral als je hem selectief toepast (apart op foto;s en tekstblokken).

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-12-2025

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Colour Fix Spray 150ml

Prijs /stuk : € 4.99

Colour Fix Spray 400ml

Prijs /stuk : € 11.99

op cdrwinkel.com

• drfruit
  • Niet online
Op os-mediatrade.de zijn de fixeerspuitbussen een stuk voordeliger. Wel moet je daar verzendkosten betalen, dus het wordt pas interessant als je veel meer bestelt dan alleen een busje spray. Ook Nierle.de is goedkoper.

• knights16
Heeft iemand dan ook echt ervaringen met deze fixeerbusjes .. ?

PVoutput

• boss1
knights16 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:37:
Heeft iemand dan ook echt ervaringen met deze fixeerbusjes .. ?
dat heb ik hier boven toch al gezegt!!!!
8)7

• knights16
het is zondag he : )

PVoutput

Verwijderd

Hey interessant topic, kende die mogelijkheden niet echt van printable dvd's. Ook de printer valt me qua prijs erg mee, vraag me af wat print per druk kost? Iemand daar eens een test over gelezen? IK weet het , het is moeilijk te objectiveren (A4, dvd, dvdcovers etc), maar toch ;). Ow en trouwens over dat glossy uitprinten, er zijn toch ook printers die dat tegenwoordig ook kunnen? Met zo'n laagje overheen? En de laatste vraag jullie hebben het over die printable dvd's dat die beter zijn, maar ik vraag me af hoe haal je later dat rondje er in het midden dan mooi uit? .....Ben benieuwd, mogelijk in de toekomst ook maar eentje aanschaffen :).

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:48:
Hey interessant topic, kende die mogelijkheden niet echt van printable dvd's. Ook de printer valt me qua prijs erg mee, vraag me af wat print per druk kost? Iemand daar eens een test over gelezen? IK weet het , het is moeilijk te objectiveren (A4, dvd, dvdcovers etc), maar toch ;). Ow en trouwens over dat glossy uitprinten, er zijn toch ook printers die dat tegenwoordig ook kunnen? Met zo'n laagje overheen? En de laatste vraag jullie hebben het over die printable dvd's dat die beter zijn, maar ik vraag me af hoe haal je later dat rondje er in het midden dan mooi uit? .....Ben benieuwd, mogelijk in de toekomst ook maar eentje aanschaffen :).
Als je er alleen dvd's mee print, vallen de kosten wel mee; covers kosten meer inkt. En als je volledig bedrukbare photo printables neemt, kun je met de Epson R serie tot aan het gaatje en de buitenste rand printen. Als het label (de tekening) compleet gescand is, dus zonder groot zwart gat in het midden, krijg je een dvd die er precies als origineel uitziet, dus eventueel ook met een nep-doorzichtig stukje,
Het alternatief, labels printen en opplakken, is echt af te raden. De lijm beschadigt de toplaag, als ze losraken zit je met de gebrande peren, en het risico is zelfs aanwezig dat je dvd uit balans raakt en schade aan je brander veroorzaakt.

• knights16
Er staat een een review van onder andere deze printer op tomshardware.com
De Canon is de zuinigste en zoals al eerder genoemd zijn er ervaringen van mensen met ruim 17 full colour A4's waarbij het inktnivueau minimaal is gedaald.

Ook is Canon het goedkoopst met inkt, dan heb ik het over originele inkt.
Het nadeel van bijvoorbeeld Canon tegenover HP is dat bij Canon printers de inktkop in de printer zelf zit. Deze kan verstopt raken na een tijd niet gebruikt te zijn. Bij HP heb je elke keer bij een nieuwe cartridge tevens een nieuwe printkop .. deze zit op de cartridge, daarom is HP duurder.

Ik ben zeer content met deze printer, tevens is de Pixma 4000 als beste uitgeroepen door de consumentenbond.

PVoutput

Verwijderd

drfruit schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:10:
[...]

Als je er alleen dvd's mee print, vallen de kosten wel mee; covers kosten meer inkt. En als je volledig bedrukbare photo printables neemt, kun je met de Epson R serie tot aan het gaatje en de buitenste rand printen. Als het label (de tekening) compleet gescand is, dus zonder groot zwart gat in het midden, krijg je een dvd die er precies als origineel uitziet, dus eventueel ook met een nep-doorzichtig stukje,
Het alternatief, labels printen en opplakken, is echt af te raden. De lijm beschadigt de toplaag, als ze losraken zit je met de gebrande peren, en het risico is zelfs aanwezig dat je dvd uit balans raakt en schade aan je brander veroorzaakt.
Oke, maar als ik het dus goed begrijp blijft het rondje in het midden erzitten, dan wel doorzichtbaar. Levert dit dfan geen problemen af met bijvoorbeeld hoesjes? Het rondje in het midden zit er toch niet voor niks?

• knights16
Er zijn full surface printable dvds,. deze hebben een printable laag tot aan het rondje van een cd dvd ..

PVoutput

• mausse
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 16:24
g

• mausse
  • Laatst online: 03-02 16:24
Heb nu twee weken een canon pixma IP4000R (188 euro online) met wifi. Wat een top apparaat kan niet anders zeggen! Alle computers kunnen nu moeiteloos "draadloos" printen . Ik heb alleen een stroomkabel aan deze printer vastzitten zodat ik hem kan plaatsen waar ik wil.

Software die er bij zit op cd/dvd te berdukken voldoet prima. Gebruik nu de verbatim cd en dvd printables. Deze zijn fullfaced photo prinable. Was echt verbaasd hoe goed de kwaliteit was. Heb m'n cd marker gelijk weggegooid ;-) Oke ze zijn wel duurder dan de ritek en andere whitelabels, maar het is de investering meer dan waard. Kocht vroeger altijd de goedkoopste whitelabels maar ik zie nu dat ik die partij van zo'n 7 jaar terug al kan weggooien. En met alle respect je gaat anno 2005 toch niet met een spuitbusje je cd/dvd's aflakken?!?!?!?!

Het goede van verbatim cd/dvd is de azo coting dye, beter bescherming.

Groet,

M.

[ Voor 5% gewijzigd door mausse op 13-03-2005 00:37 ]

• knights16
Heeft iemand verschillen aangetroffen tussen Verbatim Photo Printable (16x) en Verbatim Full Surface (8x) discs .. vooral wat de print kwaliteit betreft ?

PVoutput

• knights16
*kick

PVoutput

• leuk_he
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Goh topic had ik nog niet erder gezien.

Kent iemand nog andere software om dvd's mee te beprinten dan de software die met de ip4000 wordt meegeleverd? Of beter gesteld doet iemand dat en hoe stel je dat dan in. ( waarschijnlijk kun je het voor elkaar krijgen met nero, maar dvd tjes zijn te duur om dit uit te proberen)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• knights16
Dit topic was een klein beetje weggezakt : )

De Canon Labelprint software voldoet wel voor mij, je kunt je gewenste print formaat instellen.
Het enige is dat ik graag ook nog een 119mm outer border zou willen instellen zodat ik mijn verbatim discs echt HELEMAAL vol kan printen..
Voor de rest werkt het top.

Om op je vraag terug te komen, er is wel wat software maar deze bieden niets anders dan wat de Canon doet.

Ik heb wel eens gehoord van mensen die een eigen template maken voor Acrobat Illustrator en zodoende wel discs compleet vol kunnen printen, zul je google even moeten proberen

PVoutput

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

knights16 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 15:27:
De Canon Labelprint software voldoet wel voor mij, je kunt je gewenste print formaat instellen.
Het enige is dat ik graag ook nog een 119mm outer border zou willen instellen zodat ik mijn verbatim discs echt HELEMAAL vol kan printen..
Je kun de borders toch iets bijstellen in het canon programma.(+/- mm) of kom je dan nog niet aan de rand? Ik mis daar eingelijk opties om de plaatjes te vervormen, dus dan moet je weer een tekenprogramma ernaast openen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

wat ik absoluut niet begrijp is dat er wel cd/dvdprint programma bij de printer geleverd wordt maar geen dvdhoesje programmaatje :?

• drfruit
  • Niet online
Dvd hoesjes kun je prima printen met Nero cover designer, en er zijn allerlei andere programma's voor. Een cd label printen is iets specifieks voor een bepaalde printer omdat het risico dat het ernaast gaat te groot is.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 19:04:
wat ik absoluut niet begrijp is dat er wel cd/dvdprint programma bij de printer geleverd wordt maar geen dvdhoesje programmaatje :?
File -> select paper , cd jewel case print ?

• knights16
leuk_he schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 15:42:
[...]

Je kun de borders toch iets bijstellen in het canon programma.(+/- mm) of kom je dan nog niet aan de rand? Ik mis daar eingelijk opties om de plaatjes te vervormen, dus dan moet je weer een tekenprogramma ernaast openen.
Idd, alleen de outer border kan niet groter dan 118 mm, terwijl ik hier graag een 119 mm zou willen zien vanwege bepaalde dvds die ik heb.
Verbatim full surface discs, wat een kwaliteit : )

PVoutput

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb hier wat vraagjes over. Kun je die cds dan gewoon in de printer doen? Gaat dit evensnel als normaal printen? Hoe zit het met de levensduur van de coating? Heeft iemand een mooie foto van een eindresultaat?.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

almar schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 20:02:
Ik heb hier wat vraagjes over. Kun je die cds dan gewoon in de printer doen? Gaat dit evensnel als normaal printen? Hoe zit het met de levensduur van de coating? Heeft iemand een mooie foto van een eindresultaat?.
bij de canon krijg je een speciale tray erbij waardoor het uitlijnen een fluiteje van een cent is:

Afbeeldingslocatie: http://www.canon.com.au/images/image_library_low_res/ip4000%20with%20cd_rgb.jpg

Je moet uiteraard wel speciale (paar cent duurdere) beprintbare cd /dvd kopen. is effe zoeken maar de term "printable" door pricewatch halen doet wonderen. Kwaliteit is uitstekend gewoon een kleurenfote op de cd. Over coating is mij niets bekend zal wel in orde zijn(zin gewoon merk cd's) . hij leid niet onder printen als je het mij vraagt.

• knights16
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met Silver printable dvds ? : )

PVoutput

• almar
Stel je moet heel veel van deze cd/dvd printen hoeveel per minuut zou je er dan kunne printen op laagste kwaliteit-normale kwaliteit- super kwaliteit? Zou mischien iemand (tegen betaling) een sample naar mij op kunnen sturen?

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
ik heb nu ook zo'n pixma op het werk staan (weet niet precies welk typenummer), maar de resultaten zijn mijn inziens verbluffend goed ! Gewone no-name white-printable 4x dvd's gebruikt, en een full-colour plaatje met de standaard canon software erop geprint. Ik moet wel hoogste kwaliteit gebruiken anders krijg ik lijkt et wel geen anti-aliassing bij de teksten.

Ik had nog nooit DVD's zelf geprint maar het resultaat valt me erg mee; een laklaagje erbij zou inderdaad nog leuk zijn, maar het ziet al een stuk minder billig uit dan zo'n zwarte stift (vooral als je je DVD verkoopt aan klanten :))

Almar: volgens mij haalde ik 1 DVD-tje per minuut in hoogste kwaliteit, inclusief het laden van de tray....

[ Voor 11% gewijzigd door Aesculapius op 17-04-2005 17:12 ]

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• almar
Kan niemand een foto make van de beprinte cd/dvds, en dan nog het liefst met verschillende standen (goede slechte kwal.)? Ik denk dat dat voor iedereen handig is?

• knights16
ik zal binnenkort eens kijken of ik een dvd kan inscannen.

maar het resultaat is op de goede media verbluffend .. een dvd is BINNEN 1 minuut geprint.
Ik geloof een seconde of 40 ..

De verschillen in kwaliteit printen schijnen niet veel uit te maken, aldus een Engels forum waar ze het ook over de Pixma series hadden.
De printer verbruikt echt weinig inkt .. en hierbij komt nog eens dat Canon zijn inkt goedkoop aanbiedt. Voor 40 - 50 euro heb je al je 5 tanks weer vol met inkt.

Ik print momenteel met inkt van q-inkt.nl .. dit setje koste me 12.50 om te printen.
Dit afgewisseld met originele inkt.

PVoutput

• almar
Als je dat zou willen doen. En die 40 sec is dat als je hem op zijn snelst zet?\

• knights16
sure

40 seconde op normal quality
45 secodne op high quality

laat ik het zo stellen, het verschil is niets : )

PVoutput

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ooit wel eens "draft" quality geprobeerd? Ik eingelijk niet. (Als je net 5 minuten bezig geweest bent een CD'tje in elkaar te tekenen hoef ik geen 5 seconden te besparen., ik brand ook op 24 speed ipv 52 speed voor kwaliteit)

• knights16
nee, draft heb ik nog nooit gebruikt.. dat kleine percentage meer aan inkt om je cd/dvd er mooi uit te laten zien..

PVoutput

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
knights16 schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:13:
sure

40 seconde op normal quality
45 secodne op high quality

laat ik het zo stellen, het verschil is niets : )
Nou, ik zie dus wel verschil; ik print een hoog resolutieplaatje, en bij normal quality is het net of er onvoldoende anti-aliassing plaats vindt...als je goed kijkt zijn de letters wat kartelig....(niet kwa kleuren ofzo neej). In de hoogste kwaliteit modus is alles écht vloeiend..... maar toegegeven; je moet er op letten en het verschil is inderdaad klein....

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• almar
Ja maar als je duizend van die cds moet printen?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

almar schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:07:
Ja maar als je duizend van die cds moet printen?
[google=cd duplicatie] ?

b.v.

Afbeeldingslocatie: http://www.nivedita.nl/composer_pro_200x200.jpg

/EDIT: dit is dus een plaatje van nvedita zijn site. ;) , zie hieronder.

een scan van diverse sites levert op dat vanaf 300-500 cd's het persen goedkoper is (of gaat het om dvd's die je liever niet uitbesteed? ) >:)

[ Voor 37% gewijzigd door leuk_he op 28-04-2005 16:15 ]

• knights16
1000 cds printen ..
hmm

ik denk dat ik wel 80 dvds zou kunnen beprinten met 1x inkt ..
koop j e1x inkt erbij (noname) kost je 13 euro ..

reken maar uit ;d

PVoutput

• almar
leuk_he schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:14:
[...]

[google=cd duplicatie] ?

een scan van diverse sites levert op dat vanaf 300-500 cd's het persen goedkoper is (of gaat het om dvd's die je liever niet uitbesteed? ) >:)
Hoe kom je hierbij en waar heb ej deze sites gevonden want bij mij kosten 1000 dvd meer dan 2600 euro met kleur zonder dvd's zelf er bij geteld....
En zou zon apparaat niet veeln duurder zijn dan bv 8 printers?

Verwijderd

yow, ik heb ook al een tijdje een pixma 4000. Ik ben nog nooit zo tevreden geweest over een printer. Ik heb al zeker 50 dvd's bedrukt, en nu 13 dvd-hoesjes uitgeprint (met veel zwart en donker) en nog zitten alle cartridges voor de helft gevuld. Ik denk dat je gemiddeld wel zo'n 25 dvd-hoesjes inc bedrukbare dvd's kan volprinten met een setje cartridges van (plus/minus) 15 - 20 eutjes.

Om dvd's te printen gebruik ik ritek grade a, en de kwaliteit is goed. binnenkort wil ik zo een busje Colour Fixatie Spray aanschaffen. Ben echt benieuwd hoe dan de kwaliteit is. Jammer van die riteks die ik nu heb, is dat er dus in het midden nog een wit rondje zit die onbedrukt blijft. sinds kort heb ik ook 8 speed printable reteks, en daar is het rondje doorzichtig. Dat ziet er al een stukie beter uit.

wat ik me wel afvraag of ik een refill set zal kopen voor de cartridges, of dat ik gewoon namaak/compatable cartridges zal kopen. Het zal denk ik niet veel in prijs schelen. Is hier iemand die ervaringen heeft met het navullen van zijn cartridges voor de IP 4000 ?

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:26:
Jammer van die riteks die ik nu heb, is dat er dus in het midden nog een wit rondje zit die onbedrukt blijft. sinds kort heb ik ook 8 speed printable reteks, en daar is het rondje doorzichtig. Dat ziet er al een stukie beter uit.
Kun je de binnendiameter niet aanpassen in je printprogramma? Ik heb een Epson en daarmee kan ik bijvoorbeeld Verbatims die helemaal tot aan het gaatje wit zijn (21 mm diameter!) volledig bedrukken door in het labelprintprogramma dat rondje kleiner te maken. Voor Platinums met 40 mm diameter moet ik het dan weer verhogen, anders komt de inkt op het plastic.

Verwijderd

ja, ik heb wel zo een optie gezien, maar het nadeel van mijn printables is dus dat er een stukje "niet printbaar gedeelté" zit tussen het midden en de oppvervlakte zeg maar. dus hij is wel full face, maar op een klein stukje na niet.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

sus

is druk :+

Ik heb goeie ervaringen met de Imation CD's (@ dynabyte voor 7,95). Zijn volledig wit en printresultaat is ook goed.

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:24:
ja, ik heb wel zo een optie gezien, maar het nadeel van mijn printables is dus dat er een stukje "niet printbaar gedeelté" zit tussen het midden en de oppvervlakte zeg maar. dus hij is wel full face, maar op een klein stukje na niet.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Is dat iets anders dan de binnendiameter dan? Heb je het al eens opgemeten? Bij die Platinums zit een heel stuk tussen het midden en het witte oppervlak, 40 mm namelijk.

Verwijderd

Grappig..., ik zag in mijn serverstats dat er vanuit dit topic (foto van de printrobot) naar mijn site werd gelinkt :P

Maaruh ik zie jullie allemaal 'praten' over de diverse merken printable CD's en DVD's. Als ik een tip mag geven, Taiyo Uden! Beste kwaliteit CD/DVD en beste kwaliteit printlaag.
Bij inkjetprint op een CD/DVD MOET je altijd een protectie coating gebruiken. Kijk eens op www.cdspray.com.

Jullie gebruiken allemaal de standaard printers van canon of epson die 'ook' CD's kunnen printen. Maar daar moet je toch niet aan denken dat je 100 volvlakprints moet doen... Ben je een ruime dag bezig ;)
Denk dan eens (als je portemonaie het toelaat) om een Seiko Precision CD-Printer 2500 Photo te kopen. Niet in Nederland te koop maar in Duitsland al vanaf ca.€ 369,00. Doet er 2 tegelijk in minder dan 2 minuten op 5760 dpi èn in exact de kleuren die jij bedoeld.

Verwijderd

welkom nivedita op GoT.

ken jij de canon IP5000 uit real of alleen maar erover gelezen? deze doet ook ongeveer 45 sec over 1 dvd (zie paar postjes geleden knight16 postje)

ik heb zelf de IP4000 en die print ook ongeveer even snel.

het is nu vrij laat maar uit me hoofd had canon ip5000 een resolutie van 5760 dpi en kost dit vanaf 160 euro. groot verschil dan tussen de 2?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 01:22 ]

Verwijderd

Dank je :)
ken jij de canon IP5000 uit real of alleen maar erover gelezen? deze doet ook ongeveer 45 sec over 1 dvd (zie paar postjes geleden knight16 postje)

ik heb zelf de IP4000 en die print ook ongeveer even snel.

het is nu vrij laat maar uit me hoofd had canon ip5000 een resolutie van 5760 dpi en kost dit vanaf 160 euro. groot verschil dan tussen de 2?
Nee, die Cannon's daar heb ik geen ervaring mee. Alleen maar met Epson en Seiko als het om handmatige CDprinters gaat (Epson = Seiko overigens ;)).
Het verschil zit 'm hoofdzakelijk in het loopwerk en CDcaddy(dat is dat ding waar je de CD in legt en dan in de printer schuift). Een Epson (of Cannon) is, zoals ik eerder zei, een fotoprinter die ook CD's kan printen. Een Seiko is een CDprinter die ook papier kan printen ;)
Bij die Epson's heb je het na ca 700 CD's wel gehad met het loopwerk en de caddy. De caddy is van goedkoop plastic en vertoont dan ernstige gebruikssporen. Je moet dan de caddy regelmatig tijdens het invoeren en uitvoeren een handje helpen. Die Epson's gebruiken we dus eigenlijk voor kleine klusjes tot 10 stuks of proefprints. Ik denk dat je de Canon's ook zo moet zien dus.
De Seiko's zijn (ondanks dat ze het uitelijk hebben van een gewone Epsonprinter) robuuster uitgevoerd. Steviger loopwerk en de caddy is van aluminium. De prints zijn ook 'voller' van kleur en als je weet wat je doet ook precies die PMSkleuren die bedoeld zijn in het ontwerp. Door de software kan een Seiko ook echt 'tot het gaatje' printen (15 mm.).
Je moet wel rekening houden met een ruime plek voor zo'n printer vanwege de in/uitvoersteunen van de caddy (totaal ca. 1 meter). Je hebt ze ook nog die 6 CD's tegelijk kunnen printen overigens :)

Verwijderd

ok, ik geloof je. maar 360 euro tov 160 is een groot verschil. je moet een echte dvdhandel bedrijf (dan al niet illegale kopies) hebben om zoiets te kunnen betalen en het geld weer terug te verdienen. en dan ook nog 1 meter vrije ruimte? zie dat maar eens op of onder je buro te plaatsen >:) :9

Verwijderd

Er komt vandaag of morgen nog een leuke Seiko CDprinter uit.
Seiko CD-Printer 5000 Pro Recorder
Drucker und DVD-Brenner/Recorder in
einem Gerät, Tinte color, 4800x1200 dpi,
A$, USB 2.0, inkl. Software NERO Burning
ROM
Maarja, die kost bijna 1000 euro :P

Afbeeldingslocatie: http://www.computeruniverse.net/images3/big/90140229.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:24:
Dat ligt niet aan de printable's maar aan je printer/printsoftware. Dit soort printers kunnen over het algemeen gewoon niet 'lager' dan op 20 mm. ingesteld worden. Dus als je een printable FS hebt met een middenring van 17 mm. blijf je dan ook een witrandje houden.

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:13:
[...]

Dat ligt niet aan de printable's maar aan je printer/printsoftware. Dit soort printers kunnen over het algemeen gewoon niet 'lager' dan op 20 mm. ingesteld worden. Dus als je een printable FS hebt met een middenring van 17 mm. blijf je dan ook een witrandje houden.
Hoi Nivedita,

Kun je zulke printables krijgen van een goed merk als Taiyo Yuden of Verbatim? Ik haal ze van een Duitse importeur, maar de kleinste binnendiameter is dan toch nog meer dan 20 mm, ongeacht of ze FS heten (bij Taiyo) of photo printable (Verbatim).

Verwijderd

drfruit schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:40:
[...]

Hoi Nivedita,

Kun je zulke printables krijgen van een goed merk als Taiyo Yuden of Verbatim? Ik haal ze van een Duitse importeur, maar de kleinste binnendiameter is dan toch nog meer dan 20 mm, ongeacht of ze FS heten (bij Taiyo) of photo printable (Verbatim).
Wij kopen altijd in bij SoftWare-Partner.de en soms bij een Frans bedrijf als SW-P het niet op voorraad heeft. Maar bij beiden kun je als particulier dus niet terecht.
Taiyo's zijn over het algemeen bedrukbaar tot op 24 mm. en Verbatims tot op 21 mm.
Uit de MPO fabrieken komen ze bedrukbaar tot op 16 mm.. Ze zijn wat duurder dan Taiyo's. Kwaliteit is goed te noemen.
Het probleem met al die (Duitse) on-line shops voor particulieren is dat ze over het algemeen alleen maar prijstechnisch aantrekkelijke media verkopen. We zijn 'Hollanders' heh dus zo goedkoop mogelijk :P Je ziet echter zelden Taiyo's daar of media van zeer goede kwaliteit wat ook bedrukbaar is tot het gaatje ;). Wie is jouw 'Duitse importeur'? Ik zit namelijk met een probleem dat er bij geen van mijn leveranciers op dit moment Taiyo DVD+R's zilver FS op voorraad zijn. En om nou gelijk een hele container te bestellen bij de fabrikant....... ;)

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:13:
[...]

Wij kopen altijd in bij SoftWare-Partner.de en soms bij een Frans bedrijf als SW-P het niet op voorraad heeft. Maar bij beiden kun je als particulier dus niet terecht.
Taiyo's zijn over het algemeen bedrukbaar tot op 24 mm. en Verbatims tot op 21 mm.
Uit de MPO fabrieken komen ze bedrukbaar tot op 16 mm.. Ze zijn wat duurder dan Taiyo's. Kwaliteit is goed te noemen.
Het probleem met al die (Duitse) on-line shops voor particulieren is dat ze over het algemeen alleen maar prijstechnisch aantrekkelijke media verkopen. We zijn 'Hollanders' heh dus zo goedkoop mogelijk :P Je ziet echter zelden Taiyo's daar of media van zeer goede kwaliteit wat ook bedrukbaar is tot het gaatje ;). Wie is jouw 'Duitse importeur'? Ik zit namelijk met een probleem dat er bij geen van mijn leveranciers op dit moment Taiyo DVD+R's zilver FS op voorraad zijn. En om nou gelijk een hele container te bestellen bij de fabrikant....... ;)
Tja, daarom ga ik naar os-mediatrade.de want die levert Taiyo Yuden en andere kwaliteitsmerken. Ik neem tegenwoordig alleen Verbatim 50 stuks of TY 100 stuks, want kleinere verpakkingen worden in slappe spindeltjes verkocht; daar zit soms stof in en geen opvulring, wat de kwaliteit niet bevordert. De grote zijn in de fabriek geseald. Ik heb nu TYG02 8x dvd-r en Verbatim 16x dvd+r en beide bevallen mij goed. Ook 16x TYG03 geprobeerd, maar die vielen tegen en zijn nog niet printable verkrijgbaar.
Zal eens naar jouw adressen kijken, altijd handig om alternatieven te hebben. :)

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Nadat ik gisteren tot de ontdekking was gekomen dat je ook cd/dvd's kon printen heb ik vandaag een Canon iP4000 aangeschaft. Heb nu alleen een overschot van 75 niet printable DVD-R schijfjes 8)7
Na het lezen van dit topic ben ik in de tweakers pricewatch gaan zoeken op printable DVD+/-R en tot mijn verbazing zie ik alleen maar DVD+R printable staan :? (nog niet verder gezocht in webshops).

Vind die + en - R zowieso maar irritant :+ Misschien omdat ik vergeet wat de voor- en nadelen van elk zijn. Anyways, dat spul wat je er overheen kan spuiten.. wat gebeurt er als dat op je 'burn' gedeelte komt?
En ik ben nog op zoek naar wat papier om te gebruiken als dvd-covers. Glanzend gaat geloof ik plakken hé? Dus dan zou glossy het beste zijn?

• drfruit
  • Niet online
Oesie,
Kijk even 1 mailtje terug voor een webshop waar ze alle printables hebben die je kunt wensen, met fotootjes waar je op ziet hoe groot het bedrukbare oppervlak is.
Die spray werkt heel eenvoudig. Leg je cd met de bedrukbare kant naar boven op een vel papier (ik gebruik dat dunne inpakpapier en gebruik elke kant 1 keer, telkens voor 6 tot 8 dvd's), flink schudden en dan met draaiende bewegingen het hele rijtje langs; eventueel herhalen voor optimale dekking. Hierboven staat ergens een link naar de fabrikant van de spray in Almere, met een fotodemonstratie.
Je moet dus gewoon de hele cd bespuiten, de data staan immers op de onderkant en die ligt op het papier.

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12-2025

TMoose

Mooooooose !!

Misschien een nuttige toevoeging, na ongeveer 200 DVDtjes geprint te hebben met mijn IP4000 op de donkere instelling heb ik de eerste cartridges moeten vervangen (magenta + geel). Ik heb behalve die DVD's niet veel andere zaken geprint. misschien 5 A4 tjes in totaal aan glossy foto's en enkele tientallen paginas zwarte tekst, maar daar wordt een andere zwarte cartridge voor gebruikt.

Het gaat hier trouwens over de bij de printer geleverde cartidges die op waren.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Even een hele andere vraag,

Ik wil Ritec schijven kopen via opusshop, maar ik weet niet of ik er met een cd marker op kan schrijven. Zijn printable schijven gewoon helemaal blank, of zit er een speciale coating overheen zodat je ze goed kan printen. Kan ik in het laatste geval er met een cd marker goed op schrijven?

• knights16
Je kunt prima met een marker op printable dvds printen.
Ik doe dit zelf ook nog wel eens,

ik weet dat ze bij de cdrwinkel veel aanbod aan printables hebben
http://www.cdfreaks.com/news/11782 ik ben benieuwd naar deze discs,

ik heb cdrwinkel benaderd en gevraagt om informatie over de beschikbaarheid van deze disc.
hier kom ik later op terug.

PVoutput

• drfruit
  • Niet online
TMoose schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:24:
Misschien een nuttige toevoeging, na ongeveer 200 DVDtjes geprint te hebben met mijn IP4000 op de donkere instelling heb ik de eerste cartridges moeten vervangen (magenta + geel). Ik heb behalve die DVD's niet veel andere zaken geprint. misschien 5 A4 tjes in totaal aan glossy foto's en enkele tientallen paginas zwarte tekst, maar daar wordt een andere zwarte cartridge voor gebruikt.

Het gaat hier trouwens over de bij de printer geleverde cartidges die op waren.
Interessant, ik heb ongeveer dezelfde ervaring met de Epson R200, na circa 200 dvd's is de zwarte cartridge bijna leeg en de andere zullen spoedig volgen; ook dit zijn de meegeleverde exemplaren (waarvan ze waarschuwen dat ze minder lang meegaan).

• knights16
Hoe zit het met de Silver printable dvds .. heeft iemand deze al eens gebruikt ?

Cdrwinkel zoekt die nieuwe TDK discs uit, informatie volgt spoedig:

Antwoord:

We hebben net met de leverancier gesproken en de TDK's zijn leverbaar
maar enkel in DVD-R 8X en enkel in jewelcase.
Volgens de leverancier zijn het wel de mooiste printables die hij ooit
gezien heeft.

Prijs was in alle geval veel te duur (vinden wij).
Deze DVD's komen op ongeveer 1.10Euro/stuk.

We hebben ze dus nog niet besteld.

Moest je toch interesse hebben voor minimaal 100stuks dan willen wij ze
eventueel wel inkopen.

Levertijd (10a14dagen)

MVG

CDRwinkel.com

___

Van de prijs valt nog wel wat af te halen lijkt mij, maar die discs komen wel op 1 euro per stuk.
Ik wil er wel 20 .. Zijn er hier mensen die mee willen doen aan deze inkoopactie ?

[ Voor 76% gewijzigd door knights16 op 18-05-2005 18:30 ]

PVoutput

• drfruit
  • Niet online
knights16 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:54:

Van de prijs valt nog wel wat af te halen lijkt mij, maar die discs komen wel op 1 euro per stuk.
Ik wil er wel 20 .. Zijn er hier mensen die mee willen doen aan deze inkoopactie ?
Os-mediatrade.de heeft zowel de + als de - versie van die TDK's, maar nog wat duurder, namelijk 1,25 euro per stuk (plus 14 euro transport per zending). Ze worden Photo Quality Inkjet Printable genoemd. Op de site is er veel informatie en een grote foto van de verpakking te zien.

• knights16
Inderdaad, bedankt voor de link.

Zijn er mensen die mee willen doen aan een inkoopactie?

PVoutput

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 21:49
Ik heb ook een Canon IP4000 en ben ten eerste zeer tevreden met deze printer. Hij print mooi en vooral zuinig (blijf Nederlander). Nu heb ik een vraag aan de medebezitters van deze goede printer. Is er een programma wat goed samen werkt met deze printer en waarmee labels goed zijn af te drukken. Hiermee bedoel ik full face dvd's tot het binnenste afdrukken. De Canon software voldoet hier niet aan, omdat deze je een grens oplecht van 33 mm, blijft er dus een wit rondje over wat natuurlijk niet de bedoeling is.

• boss1
met photo shop of paintshop kun je ook je dvd\cd afmeting maken en kun je de cirkels zo groot of zo klein mogelijk maken gewoon ff opmeten en proberen bij mij werkt het perfect
tim_heijt schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:21:
Ik heb ook een Canon IP4000 en ben ten eerste zeer tevreden met deze printer. Hij print mooi en vooral zuinig (blijf Nederlander). Nu heb ik een vraag aan de medebezitters van deze goede printer. Is er een programma wat goed samen werkt met deze printer en waarmee labels goed zijn af te drukken. Hiermee bedoel ik full face dvd's tot het binnenste afdrukken. De Canon software voldoet hier niet aan, omdat deze je een grens oplecht van 33 mm, blijft er dus een wit rondje over wat natuurlijk niet de bedoeling is.

• drfruit
  • Niet online
Ik heb inmiddels de TDK Photo Quality Inkjet Printables getest.
Met de BenQ 1620 kun je deze 8x media ook branden op 12x en 16x. Ik heb het op 12x geprobeerd en dat levert een puik resultaat op. Vervolgens labels erop geprint met de Epson R200 in beste fotokwaliteit. Die zien er prima uit, mooie glans en net wat scherper en contrastrijker dan op Taiyo Yuden en Verbatim full surface printables.
Er is echter één probleem mee: er verschijnen drie verticale (d.w.z. in de richting waarin de dvd door de printer beweegt) strepen met een iets hoger glansgehalte; links en rechts circa 1 cm breed, in het midden iets breder en minder zichtbaar. Geen idee wat de oorzaak is. Op fotopapier of andere dvd's veroorzaakt de Epson nooit zulke strepen, ook niet in dezelfde hoge fotokwaliteit. Aan de blanco media is niets te zien, en als het daar al in zat, zouden de strepen niet altijd perfect verticaal lopen. Het lijkt een reactie tussen de inkt (of de manier waarop de Epson die erop spuit) en dit speciale medium te zijn. (Aandrukrollen zie ik niet in de Epson, en zouden ook een ander effect hebben, eerder uitsmeren of zo.) Kortom, een raadsel.
De dvd's kosten circa € 1,80 per stuk bij Office Centre, en gezien dit probleem en het geringe verschil met andere media (vooral als je die rijkelijk bespuit met Colour Protection Spray) zal ik ze niet bijbestellen. Wellicht dat een Canon andere resultaten oplevert.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

drfruit schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:08:
veroorzaakt de Epson nooit zulke strepen, ook niet in dezelfde hoge fotokwaliteit.
Ik zou zeggen: druk eens NIET op photokwaliteit af aangezien hij dan iets meer inkt verbruikt, en het kan zijn dat hij gaat strepen door het hoge inktverbuik?

• drfruit
  • Niet online
leuk_he schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:42:
[...]

Ik zou zeggen: druk eens NIET op photokwaliteit af aangezien hij dan iets meer inkt verbruikt, en het kan zijn dat hij gaat strepen door het hoge inktverbuik?
Was ik al van plan, maar ik wacht op een goede aanleiding; ze zijn iets te duur om zomaar wat te branden. :|

• drfruit
  • Niet online
Goed, twee nieuwe tests gedaan met de TDK Photo Quality Inkjet Printables, eerst op gewone Foto kwaliteit (i.p.v. Beste Foto), daarna op de standaardinstelling Tekst. Helaas, daardmee worden de strepen alleen maar erger, en de kwaliteit lager (viel te verwachten). Experiment mislukt, geen TDK Photo Quality meer voor mij en mijn Epson R200 cd-fotoprinter. :(

• knights16
Ik heb 5 TDK discs bij de Dixons gekocht (8 euro voor 5 stuks), geprint met me Canon Pixma 4000 en het resultaat is S U B L I E M

Geprint met de settings op high, het ziet er heel erg lekker uit.. Alleen naar mijn mening te duur voor veel gebruik, dan liever Tayo Yuden full printables.

Overigens zijn deze discs 23 mm innercircle en 118 mm outercircle

PVoutput

Verwijderd

boss1 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:01:
met photo shop of paintshop kun je ook je dvd\cd afmeting maken en kun je de cirkels zo groot of zo klein mogelijk maken gewoon ff opmeten en proberen bij mij werkt het perfect

[...]
Als ik dit doe dan print Photoshop niet netjes op de cd maar ergens op de caddy en voor de helft op de cd! Heb je misschien een template voor Photoshop of weet je er 1 te vinden, ik heb al met google gezocht maar daar vindt je alleen maar templates voor cd label stickers.

Ik gebruik trouwens een Canon IP5000 en dat is tot nu toe echt mijn beste printer ooit _/-\o_
Mijn vorige printers waren allemaal van Epson.

• boss1
gewoon met het voorbeeld van labelprint kijken en als hij niet goed zit gewoon de cirkel verplaatsen ik heb zelf een i965 en die print op deze manier perfect

Als ik dit doe dan print Photoshop niet netjes op de cd maar ergens op de caddy en voor de helft op de cd! Heb je misschien een template voor Photoshop of weet je er 1 te vinden, ik heb al met google gezocht maar daar vindt je alleen maar templates voor cd label stickers.

Ik gebruik trouwens een Canon IP5000 en dat is tot nu toe echt mijn beste printer ooit _/-\o_
Mijn vorige printers waren allemaal van Epson.[/quote]

• boss1
is het al gelukt?

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Na een lange periode dat mijn desktop gecrashed was heb ik nu alles weer op de rails en zijn mijn normale dvd's op en kan ik nu aan de printables beginnen.

Het resultaat mag er zijn! De software die meegeleverd werd met de iP4000 werkt goed. Maar, die cirkels kan je maar tot een bepaalde grote veranderen (buitencirkel max 118), terwijl ik die graag op 119 zou willen hebben. Hetzelfde verhaal voor de binnenste cirkel.

Na een paar prints via de standaard software heb ik geprobeerd om een print te maken via Adobe Photoshop CS. Dit is helaas niet goed gegaan, de afbeelding zat 2,8 cm te hoog :( De helft van de inkt loopt dus ergens in mijn printer te rotten :P

Zoals hierboven boss1 al zei moet je de cirkel verplaatsen. Bedoel je dat je je afbeelding groter zou moeten maken? Dus een soort van witte strook aan de bovenkant van de afbeelding houden?

Onderstaande instellingen had ik gebruikt in photoshop:
Afbeelding:
1406 x 1406 pixels
119 x 119 mm
300 pixels/inch

Canon PIXMA iP4000 properties
- Mediumtype: Adrukbare disc (aanbevolen)
- Papierbron: Disclade
- Paginaformaat: CD-R-lade B
- Afdrukstand: Staand

Eigenlijk zou je dus de afbeelding + 2,8 cm moeten afdrukken?

* Oesie die eigenlijk geen dvd meer wilt verspillen, en het dus niet wil uittesten :P

Toch maar het e.e.a. getest, als je dit zelf wil doen print dan eerst een klein stukje van 3 mm hoog in de kleur lichtgrijs uit. Bij de juiste print (zodra je de file in photoshop goed hebt uitgelijnd) gaat hier weer een laagje overheen en zal je het niet zien.

Dit heb ik dus zelf ook gedaan, had 28 mm bij de canvas size toegevoed (bovenkant). Testrondje gedraaid en toen bleek die nog te hoog te zitten. Nu ik dit typ bedenk ik me meteen hoe dat komt. De file word in bij Photoshop in de afdrukmodus gecentreerd. Je moet dus de afstand van de rand van de dvd naar de onderkant van de afbeelding vermenigvuldigen met 2.
Bij mijn tweede test zat ie idd onderaan, toen de gewone cover eroverheen geprint en voila, kan je zelf kiezen hoe groot/klein waar/wat je print.

P.S. In photoshop kan je het centreren uitzetten, heb er voor de rest niet naar gekeken dus zou niet weten hoe het dan uit zou pakken. Heb nu gekozen voor deze oplossing aangezien dit bij een clean install van photoshop ook nog goed blijft werken :)

Owh ja voor degene die de template willen bouwen:
- 1406 x 2057 pixels
- 199,4 x 174,16 mm
- 300 pixels/inch

En tot slot nog een vraagje vanuit mijn kant: "Heb nu tijdelijk wat verbatims, waar in het midden verbatim en dvd-r16 staat, zou ik daar overheen kunnen printen? Er zit namelijk geen wit laagje overheen".

[ Voor 55% gewijzigd door Oesie op 24-08-2005 15:21 ]

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Een nieuw topic openen lijkt mij een beetje overbodig dus ik denk dat het hierin thuishoort.

Ik heb een canon ip5200 waarmee ik dvd's beprint. Om te testen vond ik bij de MM tdk printables, dit schijnen goede schijfjes te zijn als ik alle reacties mag geloven. Echter als het schijfje bedrukt is, en ik een dag na tijd de dvd beetpak aan de bovenkant, zit er direct een vingerafdruk op en deze is niet meer te verwijderen.

Nu heb ik dit proberen weg te poetsen (jaja, voorzichtig) en dat wou dus totaal niet. Aangezien ik het waardeloos vind dat het zo 'kwetsbaar' is, heb ik het dvd'tje voorzien van een laagje blanke lak. Dit geeft een verbluffend mooi resultaat en de dvd is daarmee imo ook nog beschermd (hij werkt ook nog steeds :P ).

Mijn vraag: Zou dit kwaad kunnen ? Zelf zou ik denken van niet, aangezien er ook 'spciale' sprays voor te koop zijn. Het lijkt mij dat dit ook een soort lak is, dat de dvd beschermd.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

t!mP schreef op donderdag 03 november 2005 @ 01:35:
heb ik het dvd'tje voorzien van een laagje blanke lak. Dit geeft een verbluffend mooi resultaat
Moet ik me voorstellen dat je met een kwast lak op je dvd hebt gesmeerd die je normaal op je kast smeert? :D

Zorg er in ieder geval voor dat het er niet te dik op zit, dan gaat je dvd trillen in de speler, en dit bekort de levensduur van je speler. Geen idee of "blanke lak (op waterbasis of juist niet?) het lexan/kunstof van de dvd kan aantasten.

• drfruit
  • Niet online
Ik zou het risico zelf niet nemen. De spray kun je gelijkmatig aanbrengen op de dvd. Als je gaat lakken, wordt het nooit egaal. De dvd kan uit balans raken. Met 1x snelheid is dat nog niet zo'n probleem, maar als de dvd op topsnelheid draait kan er van alles gebeuren. Bovendien zou hij krom kunnen trekken, omdat de lak anders op temperatuur reageert dan de dvd zelf. Het lijkt me trouwens een rotwerkje. :)

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

drfruit schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:36:
Ik zou het risico zelf niet nemen. De spray kun je gelijkmatig aanbrengen op de dvd. Als je gaat lakken, wordt het nooit egaal. De dvd kan uit balans raken. Met 1x snelheid is dat nog niet zo'n probleem, maar als de dvd op topsnelheid draait kan er van alles gebeuren. Bovendien zou hij krom kunnen trekken, omdat de lak anders op temperatuur reageert dan de dvd zelf. Het lijkt me trouwens een rotwerkje. :)
leuk_he schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:33:
[...]

Moet ik me voorstellen dat je met een kwast lak op je dvd hebt gesmeerd die je normaal op je kast smeert? :D

Zorg er in ieder geval voor dat het er niet te dik op zit, dan gaat je dvd trillen in de speler, en dit bekort de levensduur van je speler. Geen idee of "blanke lak (op waterbasis of juist niet?) het lexan/kunstof van de dvd kan aantasten.
Hebben jullie nog nooit gehoord van blanke lak in een spuitbus? Ziet mijn nick er nog dermate speels uit dat jullie denken ik met de kwast over de dvd ga, darn....
Maargoed het is dus gewoon een spuitbusje met blanke lak, de dvd voorzie ik dan van 1 dun laagje en that's it. Mijn vraag was vanwege het feit dat er ook van die speciale spuitbusjes voor te koop zijn. En wat kan dat nu anders zijn dan gewoon een busje met blanke lak???

edit: Over de TDK photo printables, deze zijn nog een stuk gevoeliger mbt aanraken dan gewoon fotopapier. Ook al raak je het met je knokkel of wat dan ook aan, gelijk een onverwijderbaar vlekje. Vandaar ook mijn vraag.

[ Voor 8% gewijzigd door t!mP op 05-11-2005 12:36 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

uit het topic DVD printable maken?
Neobahamuth schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:50:
Ik heb net een Epson Stylus Photo R300 en gebruik hiermee altijd Memorex DVD+R 8x full printables.
Nadat de DVD droog is geef ik het een laagje Colour Fix Spray 400ml:
Afbeeldingslocatie: http://www.cdrwinkel.com/image/shop_image/product/ce1f13f102168bd39e5c3f8f998eeb78.jpg

Het resultaat is prachtig!
Ik heb geëxperimenteerd met verschillende technieken:
- 1 dikke laag
- 1 dunne laag + 1 dikke laag
- 1 dunne laag

Conclusie: voor mij gaf 1 dunne laag het mooiste resultaat.

Je kan dus best gewoon het DVD-tje opnieuw branden op een prinatble schijfje en dan bedrukken.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• drfruit
  • Niet online
Optie 4 (aangeraden) is meerdere dunne laagjes. Kun je ook de spuitrichting wat variëren.

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Nu hebben jullie mijn vraag nog niet goed gelezen ;) . Ik vermoed dat het ongeveer hetzelfde is als een busje blanke lak, klopt dit? Of kan het beide?

Ik weet dat dit spul bestaat, maar als het ook met blanke lak kan (spuitbus) is dat nog goedkoper/gemakkelijker.

• drfruit
  • Niet online
We hebben je vraag prima gelezen, maar niemand weet precies wat er in cd colour protection spray zit, behalve de makers. Het enige wat ik weet is ook in de VS veel mensen op zoek zijn naar goede middelen, en dat het niet zo simpel is als blanke lak. We hebben het hier over enkele eurocenten per dvd, overigens.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

t!mP schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:34:
[...]
blabla

edit: Over de TDK photo printables, deze zijn nog een stuk gevoeliger mbt aanraken dan gewoon fotopapier. Ook al raak je het met je knokkel of wat dan ook aan, gelijk een onverwijderbaar vlekje. Vandaar ook mijn vraag.
Hmm, ik heb een Canon i865 (voorloper van pixma4000) en deze TDK's photoprintable zijn gruwelijk goed, ik kan wrijven wat ik wil, geen streep.
Maar in de nieuwe pixma's zit nieuwe inkt cromelife100 (ofzo) misschien doet ie het minder op deze media?

www.casarodriguillo.com

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

drfruit schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:02:
We hebben je vraag prima gelezen, maar niemand weet precies wat er in cd colour protection spray zit, behalve de makers. Het enige wat ik weet is ook in de VS veel mensen op zoek zijn naar goede middelen, en dat het niet zo simpel is als blanke lak. We hebben het hier over enkele eurocenten per dvd, overigens.
Die paar eurocenten kunnen er ook wel vanaf als je DVD's gaat beprinten, ik bestel wel even zo'n busje met van die spray en post hier mijn bevindingen.
tomleeuw schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 19:39:
[...]

Hmm, ik heb een Canon i865 (voorloper van pixma4000) en deze TDK's photoprintable zijn gruwelijk goed, ik kan wrijven wat ik wil, geen streep.
Maar in de nieuwe pixma's zit nieuwe inkt cromelife100 (ofzo) misschien doet ie het minder op deze media?
Dan zou het inderdaad aan mijn printer kunnen liggen, ik kan er namelijk nog niet aanzitten of er zit al weer een vlekje op. Ik heb overigens nog geen ervaringen met andere printables.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ik print regelmatig labels met mijn antiek canon i865
deze zien er mooi glossy uit en print ik op verbatim dvdrs printable
http://www.opus.nl/produkten_detail.asp?l=eng&pdid=5475
ik gebruik elcheapo inkt van www.dvdrohlinge24.com 2.23 per kleurtje ofzo:D

/quote Dan zou het inderdaad aan mijn printer kunnen liggen, ik kan er namelijk nog niet aanzitten of er zit al weer een vlekje op. Ik heb overigens nog geen ervaringen met andere printables.

weet je zeker dat ze printable zijn? dit heb ik altijd als ik het probeer op non printable dvds..

[ Voor 37% gewijzigd door IRCfreAk op 07-11-2005 17:37 ]

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

IRCfreAk schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:36:
ik print regelmatig labels met mijn antiek canon i865
deze zien er mooi glossy uit en print ik op verbatim dvdrs printable
http://www.opus.nl/produkten_detail.asp?l=eng&pdid=5475
ik gebruik elcheapo inkt van www.dvdrohlinge24.com 2.23 per kleurtje ofzo:D

/quote Dan zou het inderdaad aan mijn printer kunnen liggen, ik kan er namelijk nog niet aanzitten of er zit al weer een vlekje op. Ik heb overigens nog geen ervaringen met andere printables.

weet je zeker dat ze printable zijn? dit heb ik altijd als ik het probeer op non printable dvds..
Ja natuurlijk zijn ze printable, en printen op non printables lijkt mij niet zo slim ;). En ook nog een el cheapo printables maar TDK photo printables...

• eerdepeer
  • Laatst online: 09-02 07:56
Ik wil wat DVD's bestellen en vroeg mij af of de Ritek DVD's (bijv bij Opus de: Ritek full surface silver printable DVD+R 4.7Gb 8x in 50-pack) ook echt zo zilver zijn als geperste DVD's?
Verder ook of deze DVD's helemaal wit zijn, dus zonder kleine letters door het wit ofzo zoals bij bijv. Verbatim.

• drfruit
  • Niet online
Het hangt van je type printer af of je witte of zilveren printables moet nemen. Met een inkjet moet je witte (of photo printables) hebben en geen zilveren.

[ Voor 3% gewijzigd door drfruit op 16-01-2006 18:15 ]

• knights16
zijn er mensen die onlangs nog goede printable media hebben gekocht ?

ik gebruikte altijd verbatim full surface, alleen de coating hiervan schijnt veranderd te zijn
gevolg > de inkt word niet opgenomen door de coating maar blijft er meer opliggen..

PVoutput

• FreshMaker
  • Niet online
Ik gebruik al een maandje of 2 de RITEK Silver printable ( OPUS ong 18,50 euro / 50 st )

http://opus.nl/produkten_detail.asp?l=ned&pdid=5590

Mediacode - RICOHJPNR01

Dit is een goede schijf, heb er geen uitval mee gehad, en op diverse 'lastige' spelers goede resultaten
hellas "maar" 8X maar bij de Verbatim schreef ik ook nooit boven de 8X dus hier niet een issue

het zilveren toplaagje is een mooi effect op de dvd's, men krijgt een soort metallic shine erover

@ EERDEPEER & DRFRUIT >

De Ritek dvd toplaag zijn 'normaal' printable, niet zoals de zilverlaag van reguliere dvd's
en de toplaag is geheel bedekt, geen lettertjes oid
Op mijn Pixma 5200 geen moeite ermee

[ Voor 54% gewijzigd door FreshMaker op 08-02-2006 16:59 ]

• knights16
zijn er mensen die onlangs nog goede printable media hebben gekocht ?

ik gebruikte altijd verbatim full surface, alleen de coating hiervan schijnt veranderd te zijn
gevolg > de inkt word niet opgenomen door de coating maar blijft er meer opliggen..vooral de kleur zwart doet dit..

zijn er mensen die weten waar wel de goede verbatim media te vinden ?

PVoutput

Pagina: 1 2 Laatste