[OC-939]Asus A8N-SLI

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.585 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LV-426
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-04 16:06
knoknok schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:56:
iemand de 1013 al draaien voor de A8N-SLI (geen deluxe) ?? :P
Ja, maar daar heb ik dus die HTT-bug mee. Zoals ik me dus al eerder afvroeg, hoe zit het daarmee? Die zou toch opgelost zijn. :?

Ik heb er verder geen problemen mee. Al vraag ik me af wat precies de meerwaarde is tenopzichte van eerdere bios-en.
Zijn er bepaalde biosen beter ofzo ?
Dat vroeg ik me dus ook af. De latere bios-en hebben wel vaak ondersteuning voor nieuwe processors, of opgeloste bugs, maar kunnen wel weer nieuwe bugs oid hebben. Dus als je niet de nieuwste proc hebt, wat zijn dan de betere bios-en? In de startpost gaat een dergelijke opsomming niet verder dan bios 1005, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mm sja ik weet et ook niet echt,

Ik heb "gewoon" een amd 3200+ (venice) @ 2500mhz.
Verder kom ik helaas (nog) niet :( .. maybe voeding ?

en ik wordt gek van die leipe dividers die af en toe niet lijken te kloppen |:(

[ Voor 27% gewijzigd door B_FORCE op 28-11-2005 15:40 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoknok
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 11:26

knoknok

n00b 4 life

LV-426 schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:18:

Ja, maar daar heb ik dus die HTT-bug mee. Zoals ik me dus al eerder afvroeg, hoe zit het daarmee? Die zou toch opgelost zijn. :?

Ik heb er verder geen problemen mee. Al vraag ik me af wat precies de meerwaarde is tenopzichte van eerdere bios-en.
Naar mijn weten is die bug tot op heden nog steeds niet opgelost.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LV-426
B_FORCE schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:21:

en ik wordt gek van die leipe dividers die af en toe niet lijken te kloppen |:(
AMD64 Calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LV-426
knoknok schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:50:
Naar mijn weten is die bug tot op heden nog steeds niet opgelost.. :/
Iedereen die een multipleir van 4 nodig heeft doet dit dus handmatig via nTune? Ik had hoop op een andere oplossing, maar helaas pindakaas dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Ik heb ook de nieuwe bios van asus geprobeerd, de 1013. Hiermee kon ik totaal niet meer OC'en en heb ik er dan ook maar weer snel vanaf gegooit.
Kheb nu weer 1010 draaiend hier, voor mij de beste bios kwa OC fun.

"k ben nu zwaar aan het overwegen een dfi :D moederbord te halen, aangezien asus maar niet met een oplossing komt. :X

[ Voor 3% gewijzigd door waterking op 28-11-2005 22:52 ]

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
mmm totaal niet meer oc'en in de vorm van minder snel ofzo ?
Want anders zet ik de mijne ook terug naar 1010...

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 09:33
ik heb de a8n-sli (non deluxe) en venice 3200+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
mm ik ben nu naar de 1010 bios versie gegaan, en ik blijk opeens makkelijk op 2600mhz te kunnen draaien :? , typisch, maar wel leuk :P :D

mm klein updateje..
Hij draaide net prime perfect, toen 3dmark05 getest, liep hij vast en bij NFSMW zelfde, mm helaas maargoed.. 2500 is ook nog aardig.

[ Voor 37% gewijzigd door B_FORCE op 29-11-2005 14:12 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
uhm .. wat heb je nog meer overgeclockt in je systeem dan ? .. en heb je wel een degelijke voeding ? .. ik haal 2650mhz met gemak zonder vastlopers primestable, en kan er mee gamen wat ik wil. kheb een venice 3000+ ... mag ik vragen wat voor koeling jij gebruikt ? 8)7

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 15:47
Heeft er iemand misschien een oplossing waarmee je je geheugen voltage hoger kan krijgen dan de standaard maximale 3.0v ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
Of zal ik dan toch de Vdimm mod toe moeten passen??
http://www.xtremeresources.com/forums/showthread.php?t=35539

Ik heb namelijk recentelijk OCZ PC4000 Gold VX aangeschaft, en die blijken pas lekker te werken bij 3.3v

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
waarom dan niet gewoon een lekker dfi bordje gekocht .. het is al heel lang bekend dat deze borden geen hoog memory voltage konden bieden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
experience_ik schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:46:
waarom dan niet gewoon een lekker dfi bordje gekocht .. het is al heel lang bekend dat deze borden geen hoog memory voltage konden bieden 8)7
Omdat DFI geen passief gekoelde borden heeft?? :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
experience_ik schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:51:
uhm .. wat heb je nog meer overgeclockt in je systeem dan ? .. en heb je wel een degelijke voeding ? .. ik haal 2650mhz met gemak zonder vastlopers primestable, en kan er mee gamen wat ik wil. kheb een venice 3000+ ... mag ik vragen wat voor koeling jij gebruikt ? 8)7
wie ik ?

Ik heb een zalman CNPS7000 en max load is hij zo'n 48 graden.

Maar ik denk dat het aan mijn voeding ligt. Die zakt ook behoorlijk in (tot 11,35 v @ 12v lijn)
heb een enhance 360watt das net genoeg om mijn 3 hardeschijven, dvd brander en de rest aan te sturen.

Mjah iki wil sowieso nog nieuwe voeding + kast + vga cooler, maargoed eerst ff sparen dan maar :P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:30
Die HTT-bug is echt vreemd, zelfs als je hem op 5x laat staan gebeurt het (werd altijd aangenomen bij 4x). Dus soms start ik met de geforceerde 5x, soms met 4x (213Mhz). Verder liep mijn 100% stabiele PC (prime95 12 uur) soms vast bij de eerste boot (heb daar een hopeloze thread over in PMG), waardoor Windows opeens niet meer wilde opstarten. Heb dus teruggeklokt en daarna nergens last van gehad (heb toen dividers gebruikt en lagere MP's). Ben nu gewoon alles synchroon aant opklokken, dus maar eens kijken hoever mijn noname geheugen kan komen (buurjongen met exact hetzelfde geheugen haalt 220Mhz stabiel >:)). Maar het blijft erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/8428/3336wm.th.png

hehe met fans @ low speeds (5volt) is dit is goed voor:

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/9316/a8nsli30002700jpeg9ra.th.jpg

maar goed .. aangezien die van mij nog wel is last heeft bij het booten ga ik een andere plank kopen :9

[ Voor 4% gewijzigd door waterking op 01-12-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
experience_ik schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:45:
[afbeelding]

hehe met fans @ low speeds (5volt) is dit is goed voor:

[afbeelding]

maar goed .. aangezien die van mij nog wel is last heeft bij het booten ga ik een andere plank kopen :9
Wel mooie overclock!

Eigenlijk alleen nog ff die chipset watercoolen hè... 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
i kdenk trouwens dat het bij mij 100% de voeding is. De vcore schommelt als een idioot en de 12v is ook echt laag (11,30 volt ongeveer)

Vandaar dat ik ook niet hoger kan klokken, nouja ff sparen voor een goeie voeding :P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Heb je problemen bij het booten dan ? .. of gewoon tijdens het testen ?
Ik had namelijk problemen met het booten, hiervoor heb ik toen mijn antec gekocht...
Niet dat het heeft geholpen, want hij blijft nog steeds wel is hangen bij het booten met hoge htt / cpu snelheid, beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
booten gaat perfect, maar ik merk ook bij een aantal spellen, vooral bij dod source, dat mijn pc ook vastloopt.

ik bedacht me alleen vandaag dat ik ook een nieuwe kast nodig heb, aangezien ik deze kast geen voedingen met de FAN aan de onderkant passen.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
hmm dan duid het idd op de voeding.
ben benieuwd wat bij mij het probleem zal zijn van het niet booten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
mm ik blijf het raar vinden. Andere spellen zoals need for speed doet hij perfect, maar dod source blijft (hardnekkig) vast lopen. Ik draai nu zelfs helemaal @ stock.

Wat ik nog vreemder vind is dat counterstrike en halflife 2 gewoon perfect werken.
Misshcien een bug in dod ?

[ Voor 26% gewijzigd door B_FORCE op 04-12-2005 21:38 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Draait hij benchmarks als 3dmark wel gewoon zonder problemen dan ?
En heb je al proberen te primen ?
Klinkt ook wel beetje als een driver probleem als je het zo verteld.

Wat voor voeding heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
experience_ik schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:47:
Draait hij benchmarks als 3dmark wel gewoon zonder problemen dan ?
En heb je al proberen te primen ?
Klinkt ook wel beetje als een driver probleem als je het zo verteld.

Wat voor voeding heb je ?
3dmark draaien doet hij goed, prime heb ik nog niet heel lang kunnen draaien (geen tijd daarvoor), wel een uurtje dat deed hij goed.

Ik heb een enhance voeding 360 watt (zie voedingen topic in overige hardware review etc)

rest van spellen draaien ook goed, ik heb omega drivers 2.6.75a

[ Voor 6% gewijzigd door B_FORCE op 05-12-2005 00:08 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
misschien dat je een x de gewone ati catalyst kunt proberen ? ..
360watt is wel weinig, vooral als het geen A merk is. :+

[ Voor 3% gewijzigd door waterking op 05-12-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
experience_ik schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:17:
misschien dat je een x de gewone ati catalyst kunt proberen ? ..
360watt is wel weinig, vooral als het geen A merk is. :+
mjah, ondanks is dit wel een goeie voeding, 19A op 12 volt lijn, maargoed. Ik heb nu de nieuwste omega geinstalleerd, eens kijken wat het beestje nu doet :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
ben zeer benieuwd, btw wat voor versie van het moederbord heb jij .. deluxe / premium of gewoon sli ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
experience_ik schreef op maandag 05 december 2005 @ 18:24:
ben zeer benieuwd, btw wat voor versie van het moederbord heb jij .. deluxe / premium of gewoon sli ?
gewoon sli...
ik zou eerst de a8n-e krijgen maar die was niet meer op voorraad, dus heb ik de sli gekregen, en ook een 3200+ ipv een 3000+ :P, lucky me :D

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
toch niet bij backbone computers he :P.
ik had bij die mensen namelijk ook een a8n-e besteld, maar wegens lange wachttijd, kreeg ik ook een a8n-sli, helaas hadden ze wel 3000+ op voorraad :'(

maar ben wel blij met m'n 3000+ aangezien ie reuze overklokt. alleen dit moederbord heeft bootproblemen en ik wordt daar gek van, hij blijft bij een zware overclock vaak in de post hangen, terwijl als ik dan m'n bios settings opnieuw invoer hij het gewoon weer doet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
experience_ik schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:05:
toch niet bij backbone computers he :P.
ik had bij die mensen namelijk ook een a8n-e besteld, maar wegens lange wachttijd, kreeg ik ook een a8n-sli, helaas hadden ze wel 3000+ op voorraad :'(

maar ben wel blij met m'n 3000+ aangezien ie reuze overklokt. alleen dit moederbord heeft bootproblemen en ik wordt daar gek van, hij blijft bij een zware overclock vaak in de post hangen, terwijl als ik dan m'n bios settings opnieuw invoer hij het gewoon weer doet :?
ehm.... jah :X :D :+

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
dat meen je niet haha .. lol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
ik heb alleen spijt van mijn geheugen (geil value ddr dual channel)
ant ik kon via een inkoop actie voor 20 euro meer veel beter OCZ geheugen krijgen, maargoed..

We gaan een beetje offtopic :P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
ik hoor nog niemand klagen, maare .. heb jij enig idee waar dat niet booten vandaan kan komen ? ik zoek al bijna een maand zonder results :'( en vind het eigenlijk zonde om er een nieuw moederbord voor te moeten kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
experience_ik schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:59:
ik hoor nog niemand klagen, maare .. heb jij enig idee waar dat niet booten vandaan kan komen ? ik zoek al bijna een maand zonder results :'( en vind het eigenlijk zonde om er een nieuw moederbord voor te moeten kopen
wat versta jij onder hoge cpu/htt snelheden ?, wat zijn precies je instellingen ?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
meestal draai ik 8,5 * 300 das zo'n 2560mhz. (1,475 volt)
of ik draai op 8,5 * 310 wat resulteerd in 2635mhz. (1,485 volt)
als ik de multiplier 9 gebruik .. dan is het heel moeilijk om door de post te komen, waarna ik later blij vrolijk alles draait, heel vreemd :X

nu draai ik 8 * 300 das 2400mhz (1,375 volt) en draait en boot blij .. raar maar waar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
mjah en je ehbt een 3000+ ? misschien is 2400 toch wel wat hoog, ik zelf kom niet verder (nu ) dan 2500 mhz. Check anders je mem timings, als die het niet trekt wil hij ook niet posten (bij mij dan)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
2,5-3-3-3-8 daar draait ie nu op pc3200, maar ik zorg ervoor dat mem niet overgeclockt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
experience_ik schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:34:
2,5-3-3-3-8 daar draait ie nu op pc3200, maar ik zorg ervoor dat mem niet overgeclockt is
spanning misshcien iets hoger zetten ? Andere bios versie.....
Toch mem timings minder strak zetten ofzo..

Bij welke snelheid loopt hij gewoon goed door ?

[ Voor 11% gewijzigd door B_FORCE op 05-12-2005 22:38 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
bij 2400mhz loopt hij goed (cpu) .. zet ik de multiplier op 8,5 :9 dan krijg ik 2600, maar ben ik niet gegarandeerd dat ie elke x zuiver boot. :'(

en mem zorg ik altijd voor dat het op 200mhz draait (400mhz) met de standaard timings.

ik vind het maar raar, voltage verhogen .. zou dat wel nut hebben met standaard settings :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
standaard settings? een 3000+ draait op 1800mhz (toch ? ) heb je er dan ook last van ?
Of bedoel je dat niet :P

Ik zou helemaal alles op standaard zetten, en dan kijken of hij et nog doet..

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
volgens mij begrijp je het niet joh, ik praat over standaard als ik over m'n memory praat.
:P wat betreft m'n cpu, das een ander verhaal, maar ik ging er vanuit dat je het nog steeds over het geheugen had :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
maar heb je alles al kompleet standaard gedraait ? Dus dan ook echt ALLES standaard ? ook je cpu ed. Want als hij het zelfde probleem heeft, moet je het idd bij je hardware zoeken

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
als ik hem volledig standaard draai, en dan ook ECHT volledig standaard dan heb ik geen enkele problemen. alleen boven de 2500mhz wil hij af en toe weigeren bij een "koude" start. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
experience_ik schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 14:45:
als ik hem volledig standaard draai, en dan ook ECHT volledig standaard dan heb ik geen enkele problemen. alleen boven de 2500mhz wil hij af en toe weigeren bij een "koude" start. 8)7
mjah dat duid dan toch echt op je max bij overclocken vrees ik voor je. Gewoon staps gewijs overclocken en kijken tot hoever hij goed gaat. Maargoed dat hoef ik denk ik niet te vertellen :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
dat is ook het leuke, als de pc eenmaal 1x voorbij de post is geweest, dan kan ik zelf op 1,375volt op 2600mhz booten zonder ook maar iets te merken. maar als ie voor het eerst opstart, met diezelfde settings, dan blijft ie hangen... klinkt raar maar het is gewoon vet vaag. :?

[ Voor 8% gewijzigd door waterking op 06-12-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
experience_ik schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:58:
dat is ook het leuke, als de pc eenmaal 1x voorbij de post is geweest, dan kan ik zelf op 1,375volt op 2600mhz booten zonder ook maar iets te merken. maar als ie voor het eerst opstart, met diezelfde settings, dan blijft ie hangen... klinkt raar maar het is gewoon vet vaag. :?
Dat klinkt als wat ik had (had ik topic over in PMG), alleen bij mij gebeurde het even later pas in Windows maar dan met 1.42V (Winchester). Heel vaag.
BTW jammer dat hij op een FSB van 340 blijft hangen.
Wat ik van plan was:
aangezien er een HTT multiplier bug is, die zorgt dat de multiplier soms is zoals ingesteld, soms lager (bij 5x en 4x), wilde ik op een FSB van 342 draaien, met geheugendivider op 133Mhz en gewoon 1,42V wat ik nu ook draai (met een multiplier van 7x). Dan kom je op het volgende uit:
FSB 342 3x (zodat je dus altijd volledige snelheid hebt)
CPU 2394Mhz (7x)
MEM 217.6Mhz (266DDR)

Ik draai nu:
FSB 216 5x (resulteerd bijna altijd in 4x)
CPU 2394Mhz (11x)
MEM 217.6Mhz (400DDR)

Mijn B-merk geheugen blijkt prima te kunnen overklokken :). Maar hij wil met de gewenste settings helaas niet door de POST, blijft ie hangen. Iemand misschien een oplossing? Het is natuurlijk wel een beetje overbodig, maar maak toch graag gebruik van de hele bus, scheelt weer iets performance.

[ Voor 47% gewijzigd door The__Virus op 07-12-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
ik ben vandaag bezig geweest met memtest86 en ben met m'n geheugen tot 230mhz gekomen (takems O-).
Ben dus erg tevree met het resultaat, ik draai nu 280 * 9 wat resulteerd in 2528mhz, aangezien ik nog niet verder dan 2,75volt op m'n geheugen ben geweest heb ik het gevoel dat er meer uit te halen is.
Nog even verder proberen dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
mm ik krijg soms opeens zomaar een melding dat mijn LAN verbding wg is, terwijl de kabel er gewoon in zit (en tevens ook gewoon goed is).
Is deze bug al bekend (is het uberhaubt een bug) ?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Laatst online: 13-04 20:33

belblade

Belgian wacko

ik heb, weliswaar op een A8N-SLI deluxe, volgende oc gerealiseerd maar vroeg me daar iets over af:

eerst de feiten:
een A64 San Diego 3700+ die draait als volgt
2871 mhz cpu // 2866
255 HTT op 4x = 1020 // 273 HTT op 4x = 1092
205 mhz ram (dus 410 ddr) op strakste timings 2-2-2-5 // 220,5 mhz op 2-3-3-5
multiplier is dus 11 en divider is 14 (bios ram op 166) // multiplier 10.5 en divider 13

de vraag is nu, zal een andere combinatie (zie achter de //) een hogere performance opleveren ? (gesteld dat het systeem dit aankan maar daar ga ik van uit). Grootste verschil lijkt me de ram-snelheid en HTT-speed maar heeft dit ook echt zoveel effect in de realiteit (ik zou het ook kunnen testen maar ben iets aan het dvd-encoden en dat duurt nog wel effe ...)

edit: SLI toegevoegd bovenaan |:(

[ Voor 4% gewijzigd door belblade op 08-12-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119912

B_FORCE schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:10:
mjah en je ehbt een 3000+ ? misschien is 2400 toch wel wat hoog, ik zelf kom niet verder (nu ) dan 2500 mhz. Check anders je mem timings, als die het niet trekt wil hij ook niet posten (bij mij dan)
hmm mn 3000+ draait nu stabiel op 2400 mhz, ik kan zelfs hoger...... :?

mn men is gewoon Twinmos valueram pc3200 (1GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
B_FORCE schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:10:
Ik heb met mijn 'oude' 3000+ Winchester 2405Mhz stable gehaald, hoger ging niet.
Met de stepping:
code:
1
2
ADA3000DIK4BI
CBBID 0450GPAW

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
ehm jah.. wat is jullie reactie/conclusie dus ? :? :P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
B_FORCE schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:53:
mm ik krijg soms opeens zomaar een melding dat mijn LAN verbding wg is, terwijl de kabel er gewoon in zit (en tevens ook gewoon goed is).
Is deze bug al bekend (is het uberhaubt een bug) ?
Update je drivers naar de laatste versie (uiteraard weer niet de IDE-drivers, Active Armor en Netwerksuite installeren, mocht je dat al gedaan hebben, verwijder deze dan) en ga naar systeem -> apparaatbeheer -> eigenschappen NIC -> Vinkje weg bij 'De computer mag dit apparaat uitschakelen bla bla'.
The__Virus schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:56:
BTW jammer dat hij op een FSB van 340 blijft hangen.
Wat ik van plan was:
aangezien er een HTT multiplier bug is, die zorgt dat de multiplier soms is zoals ingesteld, soms lager (bij 5x en 4x), wilde ik op een FSB van 342 draaien, met geheugendivider op 133Mhz en gewoon 1,42V wat ik nu ook draai (met een multiplier van 7x). Dan kom je op het volgende uit:
FSB 342 3x (zodat je dus altijd volledige snelheid hebt)
CPU 2394Mhz (7x)
MEM 217.6Mhz (266DDR)

Ik draai nu:
FSB 216 5x (resulteerd bijna altijd in 4x)
CPU 2394Mhz (11x)
MEM 217.6Mhz (400DDR)

Mijn B-merk geheugen blijkt prima te kunnen overklokken :). Maar hij wil met de gewenste settings helaas niet door de POST, blijft ie hangen. Iemand misschien een oplossing? Het is natuurlijk wel een beetje overbodig, maar maak toch graag gebruik van de hele bus, scheelt weer iets performance.
Niemand? :'(

[ Voor 46% gewijzigd door The__Virus op 08-12-2005 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Ik heb even met memtest86 gespeeld, en kwam met mijn jawel :P takems geheugen uit op een foutloze 230mhz op 2,5-3-3-5, hierbij moet ik wel vermelden dat hij beter draait op 2,5-3-3-7 dus daar laat ik hem nu op draaien.
In totaal heb ik hem nu op 8*325 draaien dat is goed voor zo'n 2600mhz rotsstabiel.
Ik wil vanmiddag nog even kijken of ie ook stabiel is op 8,5*318 dat zou uitkomen op 2700mhz wat mij natuurlijk veel meer aanstaat :9

Maargoed jullie horen het nog wel, en oja :*) m'n boot problemen zijn nu ook verdwenen, lag blijkbaar aan m'n mem, ik vermoet dat deze te weinig voltage kregen ofzow (draai nu 2,75 volt) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145854

yo

vroeg me af als ik een 7800GT monster op t A8N SLi mobo plaats of mijn geheugenbankjes dan niet verwaarloosd worden cq niet meer kan gebruiken?

iemand ervaring mee?

ben btw van plan me t volgende te gaan aanschaffen:

ASUS A8N-SLI A/LAN/SATA-R/939
CORSAIR DDR 1024MB PC-400 TWINX CL2
PCI-E ASUS EXTREME N7800GT-2DHTV
SEAGATE 300GB ST3300831AS 8MB SATA
NEC ND-4550 +/- DL 16x/16x
AMD ATHLON 64 3200+ BOX (S939)

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 11:47

HeepH

Dope Rapper

Niks aan de hand, mijn 7800gtx past ook probleem, tis wel beetje krap maar er is nog genoeg ruimte over hoor...

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145854

Heephstan schreef op donderdag 08 december 2005 @ 12:08:
Niks aan de hand, mijn 7800gtx past ook probleem, tis wel beetje krap maar er is nog genoeg ruimte over hoor...
ok had nl gelezen dat 1 of 2 geheugenbankjes verwaarloosd werden wanneerd je een 7800Gt erin propt...hoe bevalt de combinatie verder tussen A8N SLi en 7800GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Anoniem: 145854 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 12:28:
[...]
ok had nl gelezen dat 1 of 2 geheugenbankjes verwaarloosd werden wanneerd je een 7800Gt erin propt...hoe bevalt de combinatie verder tussen A8N SLi en 7800GT?
Neuj ze verwaarlozen niet maar die witte klipjes die je geheugen vasthouden kunnen niet helemaal naar beneden waardoor het wat lastig kan zijn je geheugen er in te stoppen,maar het is mij ook gelukt en ik heb nog wel kingston hyperx(dus met zon blauwe heatspreader) als dat past zou eigenlijk alles moeten passen...Verder bevalt het goed, niks op aan te merken,stabiel bordje hoor. Als je een goed bordje voor een goede prijs wil moet je dit bordje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
The__Virus schreef op donderdag 08 december 2005 @ 07:08:
[...]

Update je drivers naar de laatste versie (uiteraard weer niet de IDE-drivers, Active Armor en Netwerksuite installeren, mocht je dat al gedaan hebben, verwijder deze dan) en ga naar systeem -> apparaatbeheer -> eigenschappen NIC -> Vinkje weg bij 'De computer mag dit apparaat uitschakelen bla bla'.

[...]

Niemand? :'(
MM nieuwste drivers had ik al, ik heb de nieuwe bios er weer op gezet en het probleem was ook verholpen :? m vreemd....

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
@ de mensen met 7800GT(X): hebben jullie ook het passieve Zalmanblokje (NB47J)? Zo ja: hoe zit die er op, heb je hem nog moeten modificeren om het passend te krijgen? Kun je misschien foto's maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
ik heb op dit moment m'n standaard geheugen op 230mhz draaien met 2,5-3-3-7 als timings.
Het draait allemaal op 2,75 volt.
Als ik het geheugen ook maar een paar mhz'en hoger zet krijg ik memtest86 fouten :X

iemand een idee hoe ik m'n geheugen nog sneller kan klokken, enzo sneller te worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ja minder strakke timings en/of voltage verhogen. Maar dat lijkt me logisch :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
haha, maar ik heb me geen enkel idee meer waar ik zou moeten beginnen, ik heb juist m'n timings strakker gezet :X en m'n mhz omhoog geknikkerd, zal de extra bandbreedte, meer snelheidswinst bieden als betere timings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Die timings maken erg weinig verschil, denk dat de bandbreedte in benchmarks in ieder geval beter te merken zal zijn. Maar je kunt natuurlijk gewoon testen ;). Bij mij maakt 2,5 -> 3 niets uit, maar meer Mhz wel >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
hoeveel zal het nog schelen dan denk je ? ik zit nu al aan de 230 (460mhz) aan, 500mhz.. zal dat haalbaar worden ? :9

edit: gisteravond op 3-5-5-8 geprobeerd, maar kom nog geen 5mhz verder :'(

[ Voor 26% gewijzigd door waterking op 09-12-2005 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-02 12:17
Ik heb een A8N-SLI Rev 1011 (geloof ik) iig nog geen week oud..klopt het dat de ddr ram settings niet afzonderlijk in te stellen in combinatie met jumperfree setting op 'manual' ?
ik kan namelijk niet allebei op 'manual' zetten, wat erg frustrerend is want nu kan ik steeds of niet mn voltage verhogen, of ik kan mn ddr frequency niet verhogen, wat weer resulteerd in ddr 333 ipv 400 wanneer ik bijvoorbeeld op 2.6 ghz wil draaien. tgaat hier om een venice 3500+..iemand die me kan helpen? moet ik uberhaupt wel de voltage van de cpu verhogen? ik heb trouwens corsair 3200LL ddr400 2-6-2-3 cas 2 geheugen...kan iemand me misschien helpen?

mvr,
t!n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
bios update ? of meer ervaring krijgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
hmmm ok, so much for that..heb het inmiddles voormekaar dat ik beide instelling kan veranderen (jumper stond verkeerd op bios? -> constant cmos reset)

alleen wat ik ook probeer, ik krijg em niet stabiel, op geen enkele andere snelheid dan stock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_eissens
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-10-2023
@The__Virus
Ik draai nu 9x266 op een 3000+ winchester, wat resulteert in 2,4ghz
Daarbij wil de multiplier van de HTT op 3 springen, wat ik naar 4x verander met ntune.
HTT draait dus op 1064Mhz, met een pasieve Zalman northbridge koeler die ook na een uurtje gamen aanraakbaar blijft.
Je moet inderdaad de koeler nog op maat maken zodat de armpjes boven de gaten in je mb uitkomen, en dan van die plastic veerpinnetjes erindrukken. Makkelijk, alleen erg priegelen met erg kleine schroefjes (2). Zorg voor een mat ofzo, ik heb een kwartier over de grond gekropen op zoek naar een weggeschoten schoefje...
Een close-up foto van de geinstalleerde versie kan je vast wel ergens vinden, die armpjes waar de pinnetjes inzitten moet je dus met een schroefje en boutje aan de het blokje bevestigen, dat is alles.
Zorg wel dat hij in een goede airflow staat, die van mij word gekoeld door de 12cm front casefan ( op 410 toeren welliswaar).

Mem ingestelt op 333 2,5/3/3/7/1T draait dus op 441Mhz.
Hiermee haal ik een geheugenbandbreedte van 6600MB/s in sisoft Sandra, zo'n 1000 hoger dan de hoogste die in de vergelijking staat, dus dat zit wel goed lijkt me...
Volgens sandra presteert mijn 3000+ als een FX-53 2,4Ghz.
Dus ik denk dat ik met deze settings wel het maximale eruit haal. :P

Als ik de cpu hoger wil als dit moet ik de mem op 266 zetten en komt hij dus een stuk lager uit..ook lijkt hij dan onstabieler te worden ookal is de memsnelheid in mhz lager dan de huidige.
Maximaal wil mijn cpu 292x9 draaien, als in redelijk stabiel, en 305x9 als absolute max, zwaar onstabiel.
Met ntune3 heb ik nu door hoe je hem laat doen wat je wilt, dus ik ga nog eens kijken of die cpu nog wat omhoog kan met behoud van geheugensnelheid, vooral nu er een zalman 7000B Al/Cu opzit ipv de stockcooler.

p.s. op welk voltage draait geheugen eigenlijk normaal? die van mij staat nu manual op 2,75V

[ Voor 3% gewijzigd door lord_eissens op 12-12-2005 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_eissens
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-10-2023
ff de resultaten van een nachtje testen.
getest in de laatste versie van sissoft Sandra, bandbreedte in MB/s

In bios mem op 333,'fsb' op 285Mhz
3 5 5 8 2t 5477MB/s @466Mhz
3 4 4 8 2t 5532MB/s @466Mhz
3 5 5 8 1T 6585MB/s @466Mhz
In bios mem op 266,'fsb' op 285Mhz
2 3 3 7 1T no boot @366Mhz
3 4 4 8 2T no boot @366Mhz
3 5 5 8 2T 4279MB/s @366Mhz

3 3 3 7 2T 5592MB/s @466Mhz lijkt stabiel
HTT is 285x3=858Mhz, wat volgens Sandra een bandbreedte opleverd van 6864MB/s,
meer dan genoeg lijkt me. Ik zie ook geen verschillen in 3dmark met 3x of 4x HTT.
Ook iets veiliger gezien mijn pasieve northbridge koeler..

Valt me al met al reuze mee van standaard 400mhz kingston geheugen, helemaal als dat 1t/2t gebeuren aan het moederbord ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
heb je het ook met memtest86 getest ?

ik krijg mijn geheugen @ 460mhz stabiel met 2,5-3-3-8 1t
als ik 1 mhz hoger ga, dan draait het zaakje wel, maar met memtest kan ik zien dat ie al fouten gaat maken. misschien iets voor jou ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
asus heeft bios 1014 beta vrijgegeven.. vanavond even testen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72241

Huh? wrom draai ik met bios 1015 non beta dan.
Er is wel een 1016.001 beta uit...

http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

Lama, is voor de deluxe.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 72241 op 13-12-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
tot nu toe draait m'n pc nog lekker op beta 1014.
draai nu 2,6ghz met m'n venice, en zie als enige verschil dat de vcore nu wat meer schommelt 8)7
waar 1013 niet mee wou booten start deze lekker op.. ik geloof dat 'k het maar een tijdje zo ga aankijken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb een Asus A8N-E, die is dus met de SLI te vergelijken.

Mijn chipset koeler maakt een verschrikkelijke takke-herrie, dus ik wilde hem eraf halen. Alleen lukt dit mit geen mogelijkheid! wat doe ik fout? moet ik gewoon harder trekken omdat hij een beetje vast zit met pasta? Hoe haal ik die chipset fan eraf :o.

Verder heb ik er een vervangende heatsink voor besteld. Is het gewoon veilig om er een heatsink op te zetten? De airflow is vrij goed op dat plaatsje.

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17

Milmoor

Footsteps and pictures.

Draaien is veiliger dan trekken, desnoods met een tang het koelblok vastpakken. Zorg er wel voor dat alle bevestigingspinnen eruit zijn.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 12:47

t!mP

is inflatie gevoelig

_Supreme schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:58:
Ik heb een Asus A8N-E, die is dus met de SLI te vergelijken.

Mijn chipset koeler maakt een verschrikkelijke takke-herrie, dus ik wilde hem eraf halen. Alleen lukt dit mit geen mogelijkheid! wat doe ik fout? moet ik gewoon harder trekken omdat hij een beetje vast zit met pasta? Hoe haal ik die chipset fan eraf :o.

Verder heb ik er een vervangende heatsink voor besteld. Is het gewoon veilig om er een heatsink op te zetten? De airflow is vrij goed op dat plaatsje.
Kwestie van testen lijkt mij, je hebt immers gewoon temp uitlezing voor je chipset. Ik denk dat een gewoon koelblok prima voldoet mits je wat airflow hebt :)

Probeer eens voorzichtig te draaien in beide richtingen, met een beetje geluk geeft ie wel wat mee ;) . Als dat niet wil, en ook gewoon lostrekken écht niet wil, moet je even je koelbok 'n beetje verwarmen en dan opnieuw draaien, suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Je hebt GEEN uitlezing van de temp van je chipset, was het maar zo'n feest. Maar dit is pas 100x gezegd, dus dat wist je vast al :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
The__Virus schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:17:
Je hebt GEEN uitlezing van de temp van je chipset, was het maar zo'n feest. Maar dit is pas 100x gezegd, dus dat wist je vast al :X.
jah ik zag ook al niks in mr. Bios staan.

Dus, als ik mijn heatsinkje heb, probeer ik hem er wel een beetje af te draaien.
alvast bedankt. B)

www.tri-state.nl

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28
Ik heb een A8N-sli premium, en weet dat het niet overclocking heaven is met dit board :). Maar goed heb nu 300 HTT, en merk dat er nog wat in zit alleen dat voltage kan niet meer hoger (CPU). Hij draait stabiel op 2,7 Ghz was 1.8 Ghz :).Maar goed wel heeeeeeeeeerlijk stil :).

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

The__Virus schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:17:
Volgens mij kan je zonder modden zon zalman blokje op je chipset zetten,maar ik durf het niet te garanderen. Ik heb een h2o blokje op mijn nb en die zit nergens ook maar in de buurt van een onderdeel van mijn 7800gtx.

Anoniem: 131377

Hallo mensen ik heb nu mijn 3200 venice op 2670 mhz ben nog aan het prime95-en op dit moment van typen.

Op 2700mhz was die niet meer stabiel.
Rounding error

Wat vinden jullie van deze snelheid.
Men htt staat nu op 4 dus 1070 mhz
men geheugen doet 233 mhz staat dus 333/400
Ik heb men cpu voltage al op max anders haalde ik 2500mhz
En men htt op 3 heb ik ook al geprobeerd.
Misschien zijn er nog goede adviesen?
PS wat voor temps hebben jullie bij jullie processoren ongeveer stressed. Die van mij is momenteel 47.

• waterking
30 graden @ 2600mhz 3000+

325 * 8 @ 1.475volt

experience_ik schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:35:
30 graden @ 2600mhz 3000+

325 * 8 @ 1.475volt
Dat is dan ook prime stable.
en met wat voor divider werk je?
PS bij mij maakt het niks uit of je nu 1.475 invoert of 1.55 heb het zelfde voltage.
en ik neem aan dat die 30 graden niet stressed is maar idle.

mijn 47 is stressed.

• waterking
30 graden is stressed, 24 graden iddle
En idd voltage wijzigd 't asus bord automatisch (is ook alleen voor het booten bedoelt).

mem @ 266 -> aangezien mijn geheugen niet verder dan 230mhz kan. nu loopt het overigens op 217mhz 2,5-3-3-8 1T.

prime stable !!

mp van 8 met htt van 325 wat resulteerd in 2600mhz :9
voor foto's kijk maar een paar pagina's terug

[ Voor 7% gewijzigd door waterking op 15-12-2005 22:06 ]

By the way wat voor koeling gebruik jij wel niet dan?

• waterking
Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/631/imag020924ko.jpg

>:) deze set-up gaat met kerst weer op de schop want het is nog niet zoals ik het wil hebben.
Namelijk dat de temperatuur nog steeds 10 graden boven mijn kamertemperatuur schommeld.
Erg jammer ... wordt dus een tweakende kerst :9

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Welk rad? Pomp ? leuke zo patsen maar daar schiet je nik mee op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
black ice pro 2 - rad
repack slot-in - reservoir
eheim 1250 - pomp
swiftec storm - cpu blok

>:) en jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[img]hallo mensen.
Nou ik heb alles getest hoor bij draait alles stabiel nu.
Bij deze een screenshot van mijn stabiele systeem.Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/remmelt_b/screenshot.JPG
Bedankt voor alle hulp hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Zo, heb dit topic de laatste maanden totaal niet meer doorgenomen. Maar we zijn inmiddels bijna aan de 500 posts geraakt. Omdat het beleid op Tweakers.net stelt dat het topic dan in een nieuwe thread verder moet gaan zal ik binnenkort (lees een of twee dagen) de topic start eens updaten aan de hand van alle info hierin en daarmee een nieuwe thread openen.

Voor diegenen die zich afvragen hoe stabiel een overklokt systeem kan zijn. Mijn 3000+ draait hier na ruim 9 maanden nog steeds stabiel op 2,6 GHz. Verder geen klachten over stabiliteit hij draait gerucht weken aan een.

Richting de modjes op dit forum, geef me aub een paar dagen om de topic-start te updaten. Wees gerust rond de 500 posts wordt er echt een nieuwe thread gestart.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
hoeveel volt pomp jij in je cpu dan? ik heb op dit moment 1.55v @ 2660mhz stabiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

t!n0 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:14:
hoeveel volt pomp jij in je cpu dan? ik heb op dit moment 1.55v @ 2660mhz stabiel..
ik heb mijn 3200 venice ook op 1,55 volt en dan 2680 stabiel zie hier boven.
werkt zelf in combinatie met C&Q
Edit is een dh-e6

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 131377 op 16-12-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Dit topic wordt nu voorgezet op de onderstaande locatie:

[OC-939]Asus A8N-SLI Deel 2

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Als je een plaatje post, zorg er dan voor dat je een echte thumbnail maakt zodat de grootte van het plaatje overeenkomt met de policy!