@The__Virus
Ik draai nu 9x266 op een 3000+ winchester, wat resulteert in 2,4ghz
Daarbij wil de multiplier van de HTT op 3 springen, wat ik naar 4x verander met ntune.
HTT draait dus op 1064Mhz, met een pasieve Zalman northbridge koeler die ook na een uurtje gamen aanraakbaar blijft.
Je moet inderdaad de koeler nog op maat maken zodat de armpjes boven de gaten in je mb uitkomen, en dan van die plastic veerpinnetjes erindrukken. Makkelijk, alleen erg priegelen met erg kleine schroefjes (2). Zorg voor een mat ofzo, ik heb een kwartier over de grond gekropen op zoek naar een weggeschoten schoefje...
Een close-up foto van de geinstalleerde versie kan je vast wel ergens vinden, die armpjes waar de pinnetjes inzitten moet je dus met een schroefje en boutje aan de het blokje bevestigen, dat is alles.
Zorg wel dat hij in een goede airflow staat, die van mij word gekoeld door de 12cm front casefan ( op 410 toeren welliswaar).
Mem ingestelt op 333 2,5/3/3/7/1T draait dus op 441Mhz.
Hiermee haal ik een geheugenbandbreedte van 6600MB/s in sisoft Sandra, zo'n 1000 hoger dan de hoogste die in de vergelijking staat, dus dat zit wel goed lijkt me...
Volgens sandra presteert mijn 3000+ als een FX-53 2,4Ghz.
Dus ik denk dat ik met deze settings wel het maximale eruit haal.
Als ik de cpu hoger wil als dit moet ik de mem op 266 zetten en komt hij dus een stuk lager uit..ook lijkt hij dan onstabieler te worden ookal is de memsnelheid in mhz lager dan de huidige.
Maximaal wil mijn cpu 292x9 draaien, als in redelijk stabiel, en 305x9 als absolute max, zwaar onstabiel.
Met ntune3 heb ik nu door hoe je hem laat doen wat je wilt, dus ik ga nog eens kijken of die cpu nog wat omhoog kan met behoud van geheugensnelheid, vooral nu er een zalman 7000B Al/Cu opzit ipv de stockcooler.
p.s. op welk voltage draait geheugen eigenlijk normaal? die van mij staat nu manual op 2,75V
[
Voor 3% gewijzigd door
lord_eissens op 12-12-2005 02:26
]