[OC-939]Asus A8N-SLI

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.655 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Anoniem: 38885 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:23:
[...]

Nee alles is manual ingevoerd... en PCI bus staat constant op 33,33 Mhz.
Hmmm, het wordt moeilijk om dan te verklaren wat het probleem precies is.
Ik vind het ook erg raar dat die 512XL geen problemen geeft en 1024XL wel.

Je zou eens kunnen kijken wat het verschil is tussen beide DIMMs qua chips.

Het enige wat me ook nog te binnen schiet, is iets wat er op blz 2-11 staat van je Manual.
Helemaal onderaan wordt er melding gemaakt van double-sides x16 memory chips.

Misschien is dat wat er aan de hand is. Dat of er wordt voor 1024XL gebruik gemaakt van heel andere chips dan 512XL.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38885

Kalizec schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:52:
[...]
Het enige wat me ook nog te binnen schiet, is iets wat er op blz 2-11 staat van je Manual.
Helemaal onderaan wordt er melding gemaakt van double-sides x16 memory chips.
Corsair:

We only use by 8 IC on all of our XMS modules so no worries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139229

kheb hier alles wat ik heb veranderd aan deze cpu en geheugen

ADA3000DIK4BI
CBBHD 0450UPEW
1166649L40494

2*256mb (512mb) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX512-3200LL BH-5)

afbeelding1
afbeelding2
afbeelding3

als iemand iets ziet wat niet goed is of wat ik er beter aan kan veranderen zeg het even aub...groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Het is vrijwel onmogelijk met zekerheid te zeggen of al je instellingen OK zijn voor een maximale overclock. Te meer omdat iedere OC uniek is. Ook ontbreekt er info over hoe je je BIOS ingesteld hebt staan.

Echter, gezien het een nette OC is op 2600 MHz en je geheugen op 217 1-2-2-2-5 draait lijkt het me dat er weinig te verbeteren valt.

Wat je nog zou kunnen proberen is met memtest vaststellen fo 217 1-2-2-2-6 niet sneller is. Er bestaat namelijk iets als een optimale tRAS instelling, lager hoeft hier niet perse beter te zijn.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nou hier komt een leek aan,

ik heb net het hele zooitje binnen gekregen, asus a8n sli bordje, 3000+ winchester procje.

nu wil ik die proc op ongeveer 2.2 a 2.4 Ghz laten draaien. Hoe en wat stel ik dan in de bios in? k wil zelf van mijn geheugen afblijven.
Heb ik nog meer tooltjes nodig om dit te laten draaien? of is de bios alleen genoeg?
Liefst heb ik een complete uitleg.

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Gratje schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 14:24:
Nou hier komt een leek aan,

ik heb net het hele zooitje binnen gekregen, asus a8n sli bordje, 3000+ winchester procje.

nu wil ik die proc op ongeveer 2.2 a 2.4 Ghz laten draaien. Hoe en wat stel ik dan in de bios in? k wil zelf van mijn geheugen afblijven.
Heb ik nog meer tooltjes nodig om dit te laten draaien? of is de bios alleen genoeg?
Liefst heb ik een complete uitleg.

Geert
Lees de topicstart door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
dan snap ik het nog niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Dan kun je beter niet gaan OCen, als je namelijk niet begrijpt wat je moet doen, weet je ook niet wat je moet doen om het op te lossen als het mis gaat.

Dus of nog maar een paar keer door lezen en vragen stellen over wat je niet begrijpt.

Of jezelf beperken tot de 5% en 10% OC opties in je BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
nou ik heb het nog een keer doorgelezen.
als ik het optimale wil weten van mijn proc. en NIET van het geheugen.
kan ik dat daarna ook instellen dat alleen de proc overgeklokt word, en de rest niet? dus dat ik meer GHz krijg en voor de rest niets. ben bang dat mijn geheugen weinig af kan omdat het maar 512 mb is van een simpel merk.

bij de voorbeeld situatie staat stabiel @ 11*230 waar kan ik die 11 nou instellen??

wie kan mij dit nou gewoon uitlegge zonder afgezeken te worden. ik wil gewoon weten wat mijn CPU aankan....ik hoef echt niet het maximale eruit te trekken, maar wil wel wat sneller als die 1800 + 10 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gratje schreef op zondag 17 april 2005 @ 02:01:
nou ik heb het nog een keer doorgelezen.
als ik het optimale wil weten van mijn proc. en NIET van het geheugen.
kan ik dat daarna ook instellen dat alleen de proc overgeklokt word, en de rest niet? dus dat ik meer GHz krijg en voor de rest niets. ben bang dat mijn geheugen weinig af kan omdat het maar 512 mb is van een simpel merk.

bij de voorbeeld situatie staat stabiel @ 11*230 waar kan ik die 11 nou instellen??

wie kan mij dit nou gewoon uitlegge zonder afgezeken te worden. ik wil gewoon weten wat mijn CPU aankan....ik hoef echt niet het maximale eruit te trekken, maar wil wel wat sneller als die 1800 + 10 %
Die "11" is de multiplier. Die kun je verlagen, maar dat komt de prestaties van je cpu niet ten goede. Je kunt helaas niet je multiplier verhogen, dus alleen je cpu overclocken zit er niet in. Wél kun je met een devider werken. Je zet je geheugen bijvoorbeeld op 166MHz, zodat als je 250HTT loopt, je ram op ongeveer 200MHz loopt. Dit is ook nadelig voor de prestaties, behalve als je ram hierdoor op veel strakkere timings zou lopen dan op 250MHz. (1:1) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07

Milmoor

Footsteps and pictures.

Je wil elke component zo hoog mogelijk hebben. Maar wat de een haalt, hoeft de ander niet te lukken. Ik kan bijvoorbeeld op dit moment kiezen tussen:
250x9 cpu, 200 mem@1T-defaultV, x4 HTT
240x9 cpu, 240 mem@2T-3V, x4 HTT
Er zijn ook mensen die hun cpu en mem op 270 weten te krijgen. Dat za mij niet lukken gezien de huidige bovengrensen. Ik kan me zelfs voorstellen dat er mensen zijn die hun multiplier verlagen, omdat hun cpu anders het geheugen niet bij kan benen.

[ Voor 16% gewijzigd door Milmoor op 17-04-2005 09:20 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
pleasure schreef op zondag 17 april 2005 @ 08:41:
[...]

Die "11" is de multiplier. Die kun je verlagen, maar dat komt de prestaties van je cpu niet ten goede. Je kunt helaas niet je multiplier verhogen, dus alleen je cpu overclocken zit er niet in. Wél kun je met een devider werken. Je zet je geheugen bijvoorbeeld op 166MHz, zodat als je 250HTT loopt, je ram op ongeveer 200MHz loopt. Dit is ook nadelig voor de prestaties, behalve als je ram hierdoor op veel strakkere timings zou lopen dan op 250MHz. (1:1) :)
pleasure schreef op zondag 17 april 2005 @ 08:41:
[...]

ik snap grotendeels nu! die HTT krijg je toch op max 4x. wat is dan die 250HTT?

Hoe weet ik wanneer mijn PC nog stabiel is als ik mijn maximalen van CPU, RAM en HTT ga testen?
zijn daar tools voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
nou update dan maar weer, omdat niemand wakker is of zo :P
heb het denk ik door!!

jammer dat de mijne alleen totaal niet ver komt :S
had gezegd zoals in start topic, htt op 3x ddr op 200, en k haalde gewoon NET 237*9=2113 MHz, op mijn 3000+, is dit niet een beetje laag? als ik hem op 238 zette kwam hij niet eens in het bootlogo scherm van windows.

wie helpt mij verder optimaliseren?

ik heb hem iets lager gezet op 235*9=2.12 GHz.
nou heb ik mijn geheugen op auto gezet: en geeft hij zelf aan DDR 333.....heel raar.
heb de HTT op 4 x gezet.
rest alles op auto.
HOE krijg ik dat dingetje sneller?

[ Voor 22% gewijzigd door Gratje op 17-04-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Er zijn drie kritische zaken bij overklokken:
cpu
hypertransport
geheugen

De snelheid van alles wordt bepaald met een centrale frequentie. Deze wordt op verschillende plaatsen anders genoemd: in bios CPU frequency, in ClockGen HTT, in taalgebruik FSB, in dit mailtje basisklok.

CPU
De CPU is makkelijk, daar is de frequentie rechtstreeks afhankelijk van de vermenigvuldigingsfactor en de basisklok. Bijvoorbeeld 250 x 9 = 2250

De HyperTransport:
Instelbare factor in bios maal basisklok, bijvoorbeeld: 250 x 4 = 1000

geheugen
Je bios bepaalt zelf de deelfactor van het geheugen t.o.v. de cpu-freqentie. Op DDR400 is het resultaat gelijk aan de basisklok, op DDR200 is dit de helft van de basisklok en op DDR800 het dubbele. Bijvoorbeeld 250 x 9 x 4/5 = 200 (zelfde als hierboven met DDR333).
Daarnaast kan je in de bios kiezen voor 1T of 2T, op 1T kom je zelden boven de 225 Mhz uit. Ook zijn er verder nog stapel timings om in te stellen. Bijvoorbeeld op: 225Mhz 1T 2-3-2-6, en op 240Mhz 2T 2-3-2-6.

Wat jouw probleem betreft, het belangrijkste eerst:
Wat is de beperkende factor van elk van deze drie zaken? Als je weet wat het maximum is van ieder onderdeel, weet je zeker dat ze elkaar niet voor de voeten lopen. Dat kan ik in jouw bericht niet terugvinden.
Alles wat op auto staat met de hand vastzetten. De geheugentimings zijn terug te vinden met A64 tweaker.
Hoe warm wordt je cpu en op welk voltage draait het?

Heel flauw: ik help pas verder met vraag drie als je eerst een en twee hebt opgelost. Anders wordt het een oneindig verhaal. Het geheugen vond ik zelf het rottigste gedeelte om te tweaken, daar ben ik nog niet mee klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
ik weet ook niet wat mijn maximums zijn. mijn vraag is dan weer, wanneer loopt je pc stabiel?
als ik hem niet eens in windows krijg zegt al dat er iets niet klopt.
temperatuur van mijn proc is nou ongeveer 35 tot 38 graden.
voltage cpu: 1,472 Volt.

geheugen PC3200:
frequency: 191,3 MHz
FSB:DRAM CPU/11
CAS Latency 2.5 clocks
RAS to CAS Delay 3 clocks
RAS Precharge 3 clocks
Cycle Times (Tras) 7 clocks
Bank Cycle time (Trc) 10 clocks
DRAM Idle Timer 16 clocks.

Volgende vraag :P

bij de starttopic staat bv om uit te zoeken wat je max is:
htt 4x, ddr200 en dan frequentie langzaam op voeren, neem aan dat dat de gewone klokfrequentie is.

hoe kan je eigenlijk je branch versie uitlezen zonder je koeler er af te hoeven slopen?

edit:
heb nou alvast mijn geheugen ingesteld in de bios.
als ik de frequentie van 238 naar 240 zet, blijft het systeem hangen na detecting IDE devices.

[ Voor 31% gewijzigd door Gratje op 17-04-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89464

Ik ben ook een N00b in het overclocken maar ik begreep de startpost wel :P

Je stelt het volgende in:

HTT op 4x
DDR op 333 mhz

Je frequency op 220
Je multiplier op 10x

Denk dat dat best zal gaan ... zou wel je voltage voor de processor op standaard vastzetten ..

dan start je op en kijk je met colckgenerator hoe al je instellingen staan ....

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 89464 op 18-04-2005 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Handige tools die veel herstarten voorkomen
ClockGen: instellen van basisklok vanuit Windows
Prime95: stabiliteitstest
A64 tweaker: finetunen geheugen vanuit Windows

Je PC is stabiel als hij een paar uur Prime95 zonder fouten kan draaien. Bij het overklokken vindt ik hem in eerste instantie na vijf minuten zonder fouten stabiel: telkens de basisklok met 5 verhogen totdat Prime95 een error geeft. Dan terug naar de laatste stabiele basisklok en kijken of deze lange termijn stabiel is. Indien net niet, kan je het voltage licht verhogen, en kijken of het dan wel wil. Zo ja, dan weer terug naar stap 1 en verhogen totdat hij instabiel is, etc.

Geef eens een screenshot van ClockGen in een net stabiele toestand.

[ Voor 6% gewijzigd door Milmoor op 18-04-2005 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
@De Mosselman: ik kan mijn multiplier op max 9x zetten, weet niet of dat goed is.
als ik hem nou 1 klokfrequentie omhoog zet. met de HTT op 4x ddr op 333, dan blijft mijn PC hangen na het detecting IDE devices.
dus zou dat dan niet het limiet zijn?
k kan het haast bijna niet geloven.
straks als ik thuis ben ga ik even de programmatjes downloaden en hier wat screens posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122708

Ik ben beginnende OC'er maar ik ben aan het proberen mijn processor over te klokken maar mijn Bios zegt telkens: Failed to load due to CPU overclocking.

Mijn specs:

AMD 64 3200+
ASUS A8N-SLI Deluxe ( duh )
Corsair VS1GBKIT400 2x512MB 400MHZ
XFX 6600GT 128mb

ik had geprobeerd iets over te clocken 10x225 maar dan geeft hij ook al die melding. Wat kan ik hieraan doen?

Cool 'n Quite is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-06 00:00

Res-q

Redder in nood?

"Halt on: no errors"

Onder de boot-settings, mss dat dat helpt :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Anoniem: 122708 schreef op maandag 18 april 2005 @ 13:06:
Ik ben beginnende OC'er maar ik ben aan het proberen mijn processor over te klokken maar mijn Bios zegt telkens: Failed to load due to CPU overclocking.
Niet vanuit de bios beginnen met overklokken, maar via bovengenoemde tools in Windows. Dat is een stuk subtieler. Uiteindelijk kan je een basisoverklok in je bios opnemen, en de zware na het opstarten van Windows automatisch laten activeren. Je wil echter gegarandeerd geen fouten tijdens het booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Joost E. Boere schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:55:
[...]

Niet vanuit de bios beginnen met overklokken, maar via bovengenoemde tools in Windows. Dat is een stuk subtieler. Uiteindelijk kan je een basisoverklok in je bios opnemen, en de zware na het opstarten van Windows automatisch laten activeren. Je wil echter gegarandeerd geen fouten tijdens het booten.
Met dit advies ben ik het niet eens. Puur omdat mijn ervaring is dat je met OCen vanuit Windows een stuk minder ver komt. Met vaste bios-instellingen kan ik gemakkelijk tot 2600MHz komen op een Frequency van 306. Met Ntune en ClockGen liep de boel vast zodra ik de Frequency boven de 250 wou aanpassen.

Ook heeft OCen in Windows het nadeel dat als de boel vastloopt je registry naar de kloten gaat.
Ben controleer je daarentegen stabiliteit van je geheugen met Memtest86+ dan weet je zeker dat als de boel vastloopt je niet misschien ook nog een nieuwe Windows Install hoeft uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Met Ntune en ClockGen liep de boel vast zodra ik de Frequency boven de 250 wou aanpassen.
Op welke wijze loopt hij vast? Bij het 'set' commando, of later in Prime95? Het eerste ben ik nog niet tegengekomen en is dan blijkbaar configuratie afhankelijk., het tweede zou betekenen dat er verschil is tussen instellen in de bios en via ClockGen. Het tweede zou nogal irritant zijn. Ik heb namelijk mijn grensen met ClockGen opgezocht. Ik heb echter nog nooit gehoord dat je met de bios verder kan komen dan via een tool als ClockGen. Maar een mens is nooit te oud om te leren.
Windows is erg gevoelig tijdens het opstarten, vandaar dat ik de grens later op zoek. Maar via cd Memtest86+ booten is ook een optie. Het is zowiezo altijd aan te raden een image/ghost/kopie van je windowspartititie te maken als je met het systeem gaat klooien.

[ Voor 21% gewijzigd door Milmoor op 18-04-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
nou heb hem probere te klokken met ClockGen, hij kwam tot 2200 en toen ''plop' computer viel uit.
had de HTT lager gezet, en de DDR naar 200. en weer plop bij 2200 eruit.

heb ik nou gewoon zo'n brakke cpu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Geef eens een screenshot van ClockGen actief vlak voor een crash. Dan kunnen we eens zien of je wat over het hoofd ziet. Controleer eens met SpeedFan wat de temperaturen van je cpu/moederbord zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
Ik heb de klokfrequentie een beetje teruggeschroeft, omdat k hem nou toch nog even liever wat stabiel heb.
image van cpu-z:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.vorstenbosch2/cpuz.jpg
de temperatuur volgens asus probe:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.vorstenbosch2/temp.jpg
en de clockgen settings.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.vorstenbosch2/clockgen.jpg
en de memory settings bij cpuz
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.vorstenbosch2/mem.jpg

bij frequentie 2206,93 en een HTT van 245,21 en de memory op 200,63 klapt hij er telkens uit.

krijg er geen plaatje van gemaakt :S
misschien dat je hier iets aan ehbt.

[ Voor 8% gewijzigd door Gratje op 19-04-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Joost E. Boere schreef op maandag 18 april 2005 @ 18:12:
[...]

Op welke wijze loopt hij vast? Bij het 'set' commando, of later in Prime95?
Bij het 'set' commando.

Zelfs bij het terugclocken loopt de boel vast bij het 'set' commando. Zo boven Frequency 250 was voor mij BIOS the way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mijn voorzichtige conclusie: finetunen in Windows is het praktischt, mits ClockGen niet vastloopt bij het 'set'-commando. Je kan dan veel sneller de grens opzoeken, en het is met ClockGen mogelijk om je overclock pas actief te laten worden als Windows al geboot is. Maar ja, vastlopen blijft vastlopen.
Gratje: je temperatuurplaatje doet het hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Ook zou een plaatje van het Memory gedeelte van CPUz welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
dat staat er nu ook bij.....enig idee wat het kan zijn?
klote geheugen?
slechte HTT?
brakke CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Probeer eens een en ander uit.

Door bijvoorbeeld je multiplier op 8x te zetten en te kijken of je dan wel een hogere frequency kunt halen. Zo ja, dan kan je CPU niet harder.

Door bijvoorbeeld je geheugendivider op DDR200 te zetten en te kijken of je dan wel een hogere frequency kunt halen. Zo ja, dan is de limiet je geheugen. In dit geval kun je kijken wat er gebeurt als je 3/4/4/8 probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
IS het ook mogelijk om de geheugensnelheid van de HTT bus los te koppelen?

dan kan mijn proc nog wel wat harder. ;)

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Gurbe de n00b schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:13:

Dat is mogelijk. Sterker nog, beide zijn helemaal niet gekoppeld aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gurbe de n00b schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:13:

Ik denk dat je de frequency bedoelt, die fout maakte ik eerder in dit topic ook ;)

Het is niet direct los te koppelen van elkaar, maar wat ik heb gedaan, is een virtuele memclock barriere gecreeerd. Ik heb 400mhz geheugen in mijn pc, en heb een barriere van 333mhz opgelegt. Door mijn overclock (frequency naar 240mhz opgeschroeft) maakt hij er weer 400mhz van.

Die barriere kan je gewoon in je bios instellen.

[ Voor 36% gewijzigd door mjszwo op 19-04-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
Kalizec schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 18:22:
Probeer eens een en ander uit.

Door bijvoorbeeld je multiplier op 8x te zetten en te kijken of je dan wel een hogere frequency kunt halen. Zo ja, dan kan je CPU niet harder.
en als ik mijn frequentie dan niet hoger kan zetten? is het dan mijn HTT bus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Gratje schreef op woensdag 20 april 2005 @ 00:52:
[...]

en als ik mijn frequentie dan niet hoger kan zetten? is het dan mijn HTT bus?
Nee, dan heb je je CPU als oorzaak uitgesloten.

Dus is het dan iets anders.

Vervolgens probeer je het eens met een lagere HTT Multiplier. (Dus zowel CPU als HTT Multiplier lager.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
heb net mijn multiplier op 8x gezet, frequentie opgeklokt van 240 naar 250 DDR van 333 naar 200, en dan start hij niet meer op.......

ga nou de HTT multiplier naar 3x zette, kijke wat ie dan doet.

edit:
HTT op 3x gezet, klokfrequentie op 250, DDR op 266. CPU multiplier 8x. en weer geen doorboot, na detecting IDE devices, helemaal plat.

[ Voor 27% gewijzigd door Gratje op 20-04-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Je voltage staat best hoog om te beginnen. Ben je wel onderaan begonnen? Zoniet, rustig opvoeren, niet in een keer maximaal. Voor het zelfde geld is je CPU oververhit. Geef nou eens het plaatje met de temperaturen, die doet nog steeds niet.
Zet eens je CPU muliplier op maximaal, je CPU voltage op 1.40, je fequentie op 201, je DDR op 200 en je HTT multiplier op x3. Hiermee boot je windows. Nu is alles ondergespecificeerd behalve je CPU. Nu met ClockGen op 220 zetten en prime95 draaien op de FSB-test. Deze hoort stabiel te zijn gezien jouw eerdere berichten. Dan telkens 5 bij de basisklok (HTT in ClockGen). Zodra hij instabiel is, via ClockGen je voltage van je CPU een stapje hoger zetten en opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
nou, ik heb mijn HTT multiplier op 3x gezet, DDR op 200.
klokfrequentie op 201. in bios.

met clockgen kom ik zo ver:
Je moet van je plaatje even een thumbnail maken!

1 stapje verhogen dan slaat de computer vast.

nou moet het toch wel duidelijk zijn of niet?

[ Voor 19% gewijzigd door Apen-nootjes op 29-04-2005 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mijn laatste idee nog: je voltage is behoorlijk hoog. Als dit het resultaat is van telkens als je in frequentie niet meer omhoog kan, je voltage verhogen, dan zit je inderdaad tegen het plafond van je cpu.
Om dat zeker te weten: hoe ver kom je op 1.40 volt, hoever op 1.45, en hoever op 1.5? Ik kom bijvoorbeeld op 1.475 tot 255x9 en op 1.40 op 245x9. maar hoger is niet per definitie beter. De interne warmteontwikkeling kan het sneller schakelen weer ongedaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
nou heb een nieuwe koeler gehaalt, en nog een betere airflow in mijn PC.
nu heb ik een artic cooling silencer 64.
draait nu EINDELIJK lekker.

had maar meteen mijn branch nummer gekeke:

ADA3000DIK4BI
CBBHD0447RPDW
1161909L40236

draait nu eindelijk lekker.

2.4 GHz, stabiel HTT op 4x, DDR op 216 MHz.
tot hoe ver kan ik met mijn geheugen gaan? Het is standaard PC3200, en dat is toch 400 MHz?

verder wil ik niet gaan.

maar denk dat nog wel zal lukke.

Je moet van je plaatje even een thumbnail maken!

[ Voor 28% gewijzigd door Apen-nootjes op 29-04-2005 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-06 07:20
1007-Final is uit nog steeds geen 1t Fix

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Hoe hoog kan je gaan voor het Dimm? Bij de DFI kan je tot 4v gaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-06 10:28
Kingskawn schreef op zondag 24 april 2005 @ 12:25:
Hoe hoog kan je gaan voor het Dimm? Bij de DFI kan je tot 4v gaan 8)
3Volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100302

Goedenmorgen,

Ik heb een nieuw systeem en ben bezig met een OC (duh)
specs:
Amd 64 winchester 3000
glacialtech igloo 7200 26dBa cooler
2x 512 mb twinmos ddr 400 CL 2.5
gigabyte 6600 GT 128 mb
aopen 350 watt voeding
Antec SLK3700BQE
en de asus deluxe mobo

stabiele prime95 resultaat zie screen:
je moet van je plaatje een thumbnail maken!

dit kan beter neem ik aan ? iemand goede tips? ik zit zelf met de vraag hoe ik mn corevolt moet instellen in de bios? staat nu op 1,55 mss hoger? hoewel ik andere resultaten zie met veel minder core voltage ...of ligt het aan mn koeler?

bios instellingen: ddr 266
ht multiplier : 4x

[ Voor 8% gewijzigd door Apen-nootjes op 29-04-2005 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik zie bij een aantal gebruikers plaatjes die veel maar dan ook echt veel te groot zijn, deze heb ik weggehaald, als je ze toch wilt plaatsen, maak dan even echte thumbnails....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo,ik heb nog wat andere zaken geprobeerd :p

8*294= 2355
http://picserver.org/view_image.php/DTLP2S0S46F4

en

8,5*277= 2354
http://picserver.org/view_image.php/GOCTMI26F29H

mag ik nu concluderen dat 2350 de max is van mijn cpu ? of kan ik nog wat aanpassen om hem verder te krijgen naar 2400-2500 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 15:43
weer een nieuw bios
1008-01 al iemand geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Anoniem: 100302 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:06:
zo,ik heb nog wat andere zaken geprobeerd :p

8*294= 2355
http://picserver.org/view_image.php/DTLP2S0S46F4

en

8,5*277= 2354
http://picserver.org/view_image.php/GOCTMI26F29H

mag ik nu concluderen dat 2350 de max is van mijn cpu ? of kan ik nog wat aanpassen om hem verder te krijgen naar 2400-2500 :9~
Op dit voltage zal het de max zijn. Hij kan goed meer voltage hebben, maar helaas kan dat (nog) niet met dit moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog een keer ...nu het geheugen en de htt geoptimaliseerd:

stabiel @ 2295 mhz

iemand nog ideeen voor tweaking van het geheugen?

http://picserver.org/view_image.php/1E6GE7DS880A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28043

evil kim schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:29:
weer een nieuw bios
1008-01 al iemand geprobeerd ?
ik ben ook wel benieuwd of het zin heeft om dit mobo met de nieuwere bios weer in te bouwen inplaats van mijn EPoX 9NPA+Ultra-SLI.(moet het wel een wonder bios worden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Anoniem: 28043 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:05:
[...]

ik ben ook wel benieuwd of het zin heeft om dit mobo met de nieuwere bios weer in te bouwen inplaats van mijn EPoX 9NPA+Ultra-SLI.(moet het wel een wonder bios worden ;) )
zijn ze al tekoop dan tom?,....... de epoxen? zit er een beetje op te wachten namelijk.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rol-Co schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 01:23:
[...]

zijn ze al tekoop dan tom?,....... de epoxen? zit er een beetje op te wachten namelijk.
we hebben ze op voorraad en krijgen er nog eens 200 volgende week bij dus een bedrijf die epox doet kan ze bestellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Anoniem: 28043 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 01:41:
[...]

we hebben ze op voorraad en krijgen er nog eens 200 volgende week bij dus een bedrijf die epox doet kan ze bestellen. ;)
ooh ok , en hoe doe ik epox dan?? bedrijf ben ik al..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Hey allemaal ....

Ik heb alles redelijk stabiel draaien, met de volgende instellingen:

-AMD 64 3500+ (NC) @ 3800+ (10x240 mhz) @ 1,6125 volt (in bios dan .. weet niet wat de echt is)
-Corsair TWINX1024-3200XL @ 240 mhz @ 2,5-3-3-6 @ 2,85 volt (2x 512mb dual channel)
-HTT freq. op 3x

Kan ik hier nog meer uit persen? Of beter het geheugen wat minder hard laten gaan om 2-2-2-5 te kunnen draaien? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rol-Co schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 03:47:
[...]

ooh ok , en hoe doe ik epox dan?? bedrijf ben ik al..........
misschien kan je hem bij www.komplett.nl bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb/wil nu mijn systeem op 2500 Mhz laten draaien en alles goed ingesteld in het Bios ... Loopt als een tiet ..Tevens voltage verlaagd naar 1,475 zodat ie iets koeler blijft ...

Maar als ik de PC opnieuw aanzet de volgende dag dan staat ie weer gewoon op 2200 Mhz ... dan moet ik even terug naar het Bios (waar alles goed staat ingesteld) en even saven ...opnieuw opstarten en hoppa 2500 Mhz

Hij bewaart de OC dus feitelijk niet .... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

ja tom , maar koop liever een paar stapjes terug, scheelt een beetje he?
de groothandels die ik ken doen geen epox helaas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Anoniem: 89464 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:29:
Ik heb/wil nu mijn systeem op 2500 Mhz laten draaien en alles goed ingesteld in het Bios ... Loopt als een tiet ..Tevens voltage verlaagd naar 1,475 zodat ie iets koeler blijft ...

Maar als ik de PC opnieuw aanzet de volgende dag dan staat ie weer gewoon op 2200 Mhz ... dan moet ik even terug naar het Bios (waar alles goed staat ingesteld) en even saven ...opnieuw opstarten en hoppa 2500 Mhz

Hij bewaart de OC dus feitelijk niet .... :?
welke bios mosselman, de1002 doet dit idd, maar de 1006 en de 1007-4 beta doen dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rol-Co schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:54:
[...]

ja tom , maar koop liever een paar stapjes terug, scheelt een beetje he?
de groothandels die ik ken doen geen epox helaas.....
komplett haald rechstreeks bij ons en is echt scherp qwa prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rol-Co schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:55:
[...]

welke bios mosselman, de1002 doet dit idd, maar de 1006 en de 1007-4 beta doen dit niet.
Ik heb gewoon het std bios .. dus ik denk dat het dan daar aan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Anoniem: 89464 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 12:36:
[...]

Ik heb gewoon het std bios .. dus ik denk dat het dan daar aan ligt
Yep......moet je bij rebooten ook elke keer even de bios in en weer uit.......lastig

gewoon even met asus progje onder windows flashen naar 1006........wel eerst even load setup defaults doen, ook na de flash.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Anoniem: 28043 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 12:28:
[...]

komplett haald rechstreeks bij ons en is echt scherp qwa prijzen.
ok tom (word wel beetje off topic) maar die heeft hem ook niet he....dit bord

Lijkt beetje op dfi met die kleuren tom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Een vraag.. Ik kon het niet meer terugvinden en dit lijkt me het best passende topic ervoor.

Er staat me iets bij dat ik ooit heb gelezen dat op de nForce4 twee van de SATA poorten niet goed geunlockt zijn die bij een hoge HTT-klok al snel niet meer functioneren. Was dat nu poort 1 en 2 of 3 en 4? Of herinner ik me dat totaal verkeerd en klopt het niet? (of is het met een nieuw bios gefixt..)

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 30-04-2005 16:21 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

dat waren de NON nvidia poorten :) 3 en 4 dus waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Brainless-NL schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 19:06:
dat waren de NON nvidia poorten :) 3 en 4 dus waarschijnlijk
Euhm, de nForce4 heeft 4 SATA poorten, die extra 4 op de A8N SLI Deluxe zijn idd van Silicon Image. Die zit als ik me niet vergis op de PCI bus en zelfs die is in principe gelockt, dus die zou het gewoon moeten blijven doen. Maar die boeit me niet zo, het gaat om de nVidia SATA poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 23:02
Is dit een beetje goed?
Link naar CPU-Z validation
Bios 1006.001
Core 1.550 volt
Ik merk dat als ik het voltage nu verhoog niet meer verder kan overclocken.
Van 1.5 naar 1.525 en van 1.525 naar 1.550 volt kan ik de HTT een paar MHz opschroeven, maar van 1.550 naar 1.575 kan de HTT niet hoger.
Is hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 19:52:
[...]

Euhm, de nForce4 heeft 4 SATA poorten, die extra 4 op de A8N SLI Deluxe zijn idd van Silicon Image. Die zit als ik me niet vergis op de PCI bus en zelfs die is in principe gelockt, dus die zou het gewoon moeten blijven doen. Maar die boeit me niet zo, het gaat om de nVidia SATA poorten.
Even in de war met nforce3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ff_tweake schreef op zondag 01 mei 2005 @ 00:00:
Is dit een beetje goed?
Link naar CPU-Z validation
Bios 1006.001
Core 1.550 volt
Ik merk dat als ik het voltage nu verhoog niet meer verder kan overclocken.
Van 1.5 naar 1.525 en van 1.525 naar 1.550 volt kan ik de HTT een paar MHz opschroeven, maar van 1.550 naar 1.575 kan de HTT niet hoger.
Is hier een verklaring voor?
Wat is je HTT multiplier? En je koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 23:28

DesertShooter

Afgekickt

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 16:21:
Een vraag.. Ik kon het niet meer terugvinden en dit lijkt me het best passende topic ervoor.

Er staat me iets bij dat ik ooit heb gelezen dat op de nForce4 twee van de SATA poorten niet goed geunlockt zijn die bij een hoge HTT-klok al snel niet meer functioneren. Was dat nu poort 1 en 2 of 3 en 4? Of herinner ik me dat totaal verkeerd en klopt het niet? (of is het met een nieuw bios gefixt..)
Volgens mij is dit alleen bij de nF3 chipsets. Bij mijn neo2 moet je Sata 3+4 gebruiken i.p.v 1+2 bij oc'en. (correct me if i'm wrong :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ff_tweake
W3ird_N3rd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 04:32:
[...]

Wat is je HTT multiplier? En je koeling?
HTT multiplier: 9
Koeling: Zalman 7700CU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
ff_tweake schreef op zondag 01 mei 2005 @ 12:07:
[...]

HTT multiplier: 9
Koeling: Zalman 7700CU
Ehm, een HTT multiplier van 9x kan niet.

Asus mobo ondersteunt geen hogere HTT multipliers dan 5x.

Waarschijnlijk bedoel je de CPU-multipler. Er wordt echter gevraagd om de HTT-multiplier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ff_tweake
Kalizec schreef op zondag 01 mei 2005 @ 13:10:
[...]

Ehm, een HTT multiplier van 9x kan niet.

Asus mobo ondersteunt geen hogere HTT multipliers dan 5x.

Waarschijnlijk bedoel je de CPU-multipler. Er wordt echter gevraagd om de HTT-multiplier.
Sorrry, foutje.
De HTT-multiplier is 3.
HTT mp van 4 werk niet omdat ik dan een stuk boven de 1000 MHz uit kom.
HTT mp 3 x 311 HTT = 933 Mhz.

[ Voor 13% gewijzigd door ff_tweake op 01-05-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groovyhot
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-02-2023

groovyhot

groovy baby ;-)

ff_tweake schreef op zondag 01 mei 2005 @ 13:26:
[...]

Sorrry, foutje.
De HTT-multiplier is 3.
HTT mp van 4 werk niet omdat ik dan een stuk boven de 1000 MHz uit kom.
HTT mp 3 x 311 HTT = 933 Mhz.
je zit waarschijnlijk aan de max van je processor, daar heeft het voltage niks mee te maken... tenminste op zo'n hoge snelheid, je mag al van geluk spreken dat je m boven de 2800 krijgt, die van mij schopt me dood als ie harder dan 2600 moet...

Cooler Master Cosmos S, X2 5600, X850XT, 4GB, 3.7 Terabyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2800 mhz is wel hoog ja :p

ik kreeg em niet hoger dan 2355 @ 47 celsius load/39 idle ....maar ik denk dat het aan mn geheugen ligt :

Twinmos dual channel kit 2 x 512 ddr 400 PC 3200....

ik heb echter geen dram volt aanpassing gedaan in bios ...die staat dus op 2,7
de timings staan helemaal maxed (zie pic)

http://picserver.org/view_image.php/1E6GE7DS880A

iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Andere mem divider gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125150

groovyhot schreef op zondag 01 mei 2005 @ 16:30:
[...]

je zit waarschijnlijk aan de max van je processor, daar heeft het voltage niks mee te maken... tenminste op zo'n hoge snelheid, je mag al van geluk spreken dat je m boven de 2800 krijgt, die van mij schopt me dood als ie harder dan 2600 moet...
Ik krijg mijn winnie ook wel boven de 2800.. maar dan is ie echt niet stabiel.

Door de 1T bug ben ik nu nog steeds op de 2700mhz cpu met 225mhz mem.

Wat wel kan met 1T is 2400mhz cpu en 240mhz mem..

Maar er zit niet eens zoveel merkbaar verschil tussen deze 2 configuraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106331

Ik heb gezien dat sinds 8/05 er een nieuwe beta bios is voor de non-deluxe 1007-001

heeft iemand deze al getest?

ook een vraagje over mijn setup. huidige bios is 1005
cpu is een winnie 3000 cbbid met corsair 3200xl rev2

max HTT haal ik 3 x 295 stabiel bij 1,52v op cpu
eender welke hogere HTT met hoger Vcore geeft bluescreen of freeze
load temps zij 48-49 met boxed cooler
dus haal ik max 295 x 8 = 2360 met mem op devider 200 dus das geen probleem.
is dit echt de limiet van deze cpu? of kan ik best een andere kooler gaan halen om te testen.

mijn mem doet 247 op 2-3-3-6 op 2.85v
met 2,5-4-4-8 moet ik vanaf 250 op 2t das de 1T bug zeker?
met 2t draai ik nu 287mhz

thx
duploxxx

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 106331 op 12-05-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50
Pas begonnen met overclocken op me AN8-sli.

Maar wat ik ondervind is dat me HT mulitplierer op 3 blijft staan. Bij een bios reset krijg ik wel weer x5 maar als ik vervolgens deze op 4 zet dan neemt hij automatisch 3 aan (in bios staat wel 4).

Ik zie dit door NVmonitor die deze snelheden uitleest. Op dit moment staat hij op 720 :'( , Freq is 240, maal 3 is 720. Geheugen en cpu nemen wel de goede waarden aan.

Iemand anders dit probleem gehad? (Bios is btw 1008 final)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_eissens
  • Laatst online: 20-10-2023
Dat probleem ken ik. Voor zover ik heb kunnen achterhalen is het Ntune die zijn settings laat prevaleren boven de bios settings. Ntune ff op 4x zetten en dan doettie het wel.
Het vervelende is dat hij dit blijft doen als je ntune deinstalleerd! Eenmaal ntune gedraait blijft hij altijd de setting aanhouden die je daar het laast hebt ingestelt.
bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_eissens
  • Laatst online: 20-10-2023
oke, dat valt tegen. Ik heb ook bios 1008 en htt multi blijft hardnekkig op 3x staan. Kan hem met ntune wel in 4x veranderen, maar na opnieuw opstarten is hij weer terug op 3.
Nu kan ik wel ntune laten meestarten met windows maar dat mag niet nodig zijn toch?

Edit: bios 1011 zelfde probleem. Heb dit erover gevonden. Ik heb alleen in dos geflash ipv asus update omdat ik die niet meer geinstalleerd krijg..bs_def.dl kan niet gevonden worden, en ik zou geen asus moederbord hebben.. :?

HTT 3X Reverting Bug:
This has got to be one of the most annoying bugs yet. Not that it really is a bad thing but the A8N-SLI when equiped with any bios between 1003~1007 will randomly revert your HTT to 3X even if it is set to 4X or 5X in the bios. Most users can identify this issue simply by loading up nTune and monitoring their HTT access. The current only work around for this issue is to manually enable 4X or 5X through nTune everytime your load your OS. EDIT: Flash using the Windows ASUS flash utility and use Bios 1008 final or newer and this bug is history.
Bron: http://www.ocforums.com/s...php?t=364790&page=1&pp=30

[ Voor 63% gewijzigd door lord_eissens op 15-06-2005 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 09:49
Onlangs ben ik ook begonnen met OC'en van mijn PC

Specs
ASUS A8N SLI (overbodig)
AMD 3500+ Venice
Twinmos Dual Channel PC3200 CL 2.5 (2x 512Mb)
ASUS 6800 GT

Bios versie is 1.008

Zodra ik AIBooster gebruik om de CPU Multiplier te verhogen van standaard 200 naar 220, dan krijg ik een BSOD de foutmelding in de trand van "IRQ not less or equal".

Hetzelfde BSOD krijg ik als ik de overclock profiel kies van 110% (via AIBooster)

Deze problemen zie ik in Win32 bit en Win64 bit.

Doe ik iets verkeerd, of is er misschien een component niet meer helemaal in orde (geheugen :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 09:49
Heb maar even een aantal FAQ's erop nageslagen.

De BSOD zullen zeer waarschijnlijk komen omdat er te hoge OC instellinge worden gekozen.

Op het moment draait mijn CPU op 2.6 ghz ipv de standaard 2.2 ghz.

Mijn CPU multiplier is ingesteld op 10 en de mhz op 259, hogerer mhz zorgen bij mijn instabiliteit.

Tevens staat mijn FSB op 1032 mhz (4x), ik kan hem verhogen naar 5x, heeft dan nog ergens zin?

Zodra ik de mhz van mijn geheugen harder zet als 333 dan worden bepaalde instellingen van mijn CPU weer teruggezet, is 333 mhz de hoogste instelling die ik hiervoor kan kiezen, of ligt dit aan het geheugen die dat niet ondersteund.

Zijn er nog andere punten waar ik naar moet kijken om betere resultaten te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
Je 'FSB' nog hoger zetten heeft totaal geen zin. Ten eerste is het geen bottleneck op Athlon64 systemen en tweede zal die ook niet hoger willen.

Als je je geheugen harder zet dan 333 op 400 zal het synchroon gaan draaien aan je HTT dus in jouw geval op 259 MHz. Waarschijnlijk kan het die snelheid niet aan.

Heeft iemand anders nog last van de TRC bug? Die sprint bij mij steeds terug naar 22 als ik overklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Laatst online: 10-06 18:06
zou iemand mij kunnen vertellen waar ik de divider kan vinden in de asus bios? Ik kan mn venice 3200 maximaal 2600 Mhz laten lopen, maar mn mem loopt dan 173Mhz. Wanneer ik het geheugen wat hoger zet is de OC van de htt weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:25
ik heb het zelfde lol ik heb net mijn OCZ 4800 binne en OC ik de CPU staat het RAm weer op auto , OC ik het RAm staat de CPU weer op auto......

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-06 10:28
darklord007 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:45:
zou iemand mij kunnen vertellen waar ik de divider kan vinden in de asus bios? Ik kan mn venice 3200 maximaal 2600 Mhz laten lopen, maar mn mem loopt dan 173Mhz. Wanneer ik het geheugen wat hoger zet is de OC van de htt weer weg.
200mhz = 1:1
166mhz = 5:6
133mhz = 3:4
100mhz = 1:2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:13
Sorry stond net hierboven. Had net deze pagina niet gelezen dus deze vraag gaat niet meer op. Wel zeer irritant dat de bug blijft in de nieuwste BIOS'en.

Ik heb dit probleem nergens kunnen vinden dus ik stel hem maar even:

Ik heb mijn FSB/HTT op 245mhz stabiel. Maar terwijl ik handmatig de HTT-multiplier op 4x zet, geven Everest en SiSoft Sandra aan dat hij maar op 3x loopt (HTT-speed 736mhz) en dat terwijl hij op 980 zou moeten lopen. Hoe zet ik dit goed, HTT op 5x? De computer is verder Prime-stable (10,5 uur leek me genoeg ;) ) Ik weet dat de 5x teveel is, maar kwaad kan het niet (beschadigt hooguit je Windows installatie)

Ik heb bios 1006 final.

Winchester 3500+ @ 2450mhz (245*10 op 1,4625V)
Memspeed DDR333 @ 404,5 mhz
HTT op 4x

[ Voor 23% gewijzigd door The__Virus op 08-09-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miliomiliano
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 10:46
Ik krijg binnenkort (opnieuw) een a8n-sli deluxe aangezien ik eerst een Dead on arrival a8n-sli deluxe heb gekregen. Volgens mijn retailer lag het aan de bios, de hele lading was bovendien verkeerd.

In ieder geval, ik heb eens gekeken op de forums van Asus en daar vond ik dit topic: http://vip.asus.com/forum...ge=1&page_cnt=23&recc=230

De chipsetfan is dus verkeerd, hij zou het na 1-4 maanden domweg begeven
Als je in de rest van het forum kijkt zie je nog veel meer topics over dit probleem. Ik heb ook in dit forum gelezen dat de nieuwste moederborden van dit model een andere fan hebben, hij is oa groter: 35 mm ipv 30 mm.

Denken jullie dat het moederbord wat ik ergens deze week krijg deze chipfan zal hebben?

Alvast bedankt. Milio

[ Voor 3% gewijzigd door miliomiliano op 10-07-2005 16:26 ]

Gigabyte B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC 10G, G.Skill DDR4 3600C16D-32GTZNC (2x16GB), Samsung 980 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Voor wie wil weten hoe de geheugenklok bepaald wordt: Anandtech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138798

Ik ben net begonnen met overclocken.
Ik heb een AMD 64 3500+ venice core Met een zalman CNP7000 alcu koeler erop,
2 X 512 MB PC3200 DDR400 geheugen van Kingston
op een asus a8n sli deluxe met het officiële laatste bios 1011

Ik krijg een blauw scherm als ik overclock.
Ik heb met clockgen mijn PC nu zeer lichtjes overclockt omdat ik denkt dat het iets met de timings te maken heeft of met het voltage.

Ik ben van plan dit gebruiken als overclock en ik weet dat mijn PC dit absoluut moet aankunnen.
Zeker mijn mobo en mijn processor, over het geheugen ben ik minder zeker:

frequency: 250 Mhz
multiplier: 10 X
HTT: 4 X
Memory: ???

Nu ben ik dus op zoek naar degelijke instellingen voor mijn BIOS ivm het geheugen
Ik heb hier gelezen dat je met 1T het best niet boven een freqentie 225 Mhz mag gaan.
Ik zal dus genoodzaakt zijn om in het BIOS 2T te gebruiken omdat ik hier toch over zal gaan.
Nu weet ik echter niet wat ik voor de rest moet kiezen om dit in te stellen:

Hoeveel MHz? de timings? Weet iemand hoe je dit moet berekenen om tot optimale prestaties te komen.
Met het programma Everest ben ik wel te weten gekomen dat de steppings die mijn geheugen aankan deze zijn:

@ 200 Mhz 3-0-3-3-8
@ 166 Mhz 2-5-3-3-7
@ 133 Mhz 2-0-2-2-6

En hoe zit het met de cpu voltages en memory voltages? Moet ik die aanpassen of niet?

edit:
zou graag alleen nog weten op hoeveel ik mijn geheugenvoltage moet zetten of op hoeveel die standaard staat

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 138798 op 26-07-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138798

kheb mijn 3500+ venice core voorlopig stabiel draaien op 2500 Mhz (10 * 250) heeft iemand betere prestaties want kheb het gevoel dat ik hem nog veel hoger kan krijgen.
En is het normaal dat Windows amper sneller opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 18:22

charrel

Cortisol4life..

Anoniem: 138798 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:35:
kheb mijn 3500+ venice core voorlopig stabiel draaien op 2500 Mhz (10 * 250) heeft iemand betere prestaties want kheb het gevoel dat ik hem nog veel hoger kan krijgen.
Windows opstarten heeft meer met de traagheid van je hardeschijf te maken. Bijna niets met opclocken van de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eecky
  • Laatst online: 09-02-2021
Anoniem: 138798 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:35:
Denk toch wel dat het nog verder moet gaan. Heb zelf een 3000+ venice en die draait ook lekker
aan 2840mhz (9x315), stabiel en koel. O-)

hier een klikje

Kan nog verder maar dan wordt hij na een tijdje onstabiel.
Hij wordt wel gekoeld door een zalman 7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
eecky schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:04:
[...]

Denk toch wel dat het nog verder moet gaan. Heb zelf een 3000+ venice en die draait ook lekker
aan 2840mhz (9x315), stabiel en koel. O-)

hier een klikje

Kan nog verder maar dan wordt hij na een tijdje onstabiel.
Hij wordt wel gekoeld door een zalman 7000
Ik snap nog steeds niet waarom ik mijn 3200+ winchester niet hoger krijg dan 2400... Ik heb er gewoon de stock koeler op zitten die hem beneden de 35 graden houdt, dus dat kan het probleem ook niet zijn lijkt me en m'n geheugen klok ik in eerste instantie helemaal naar beneden om uit te sluiten dat dat de overclock verhindert.
Misschien heb ik gewoon een kut stepping wat overclocken betreft... Misschien maar eens naar een X2 gaan kijken als ze wat goedkoper worden :P

[ Voor 7% gewijzigd door mjszwo op 28-07-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eecky
Caponi schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:09:
[...]

Ik snap nog steeds niet waarom ik mijn 3200+ winchester niet hoger krijg dan 2400... Ik heb er gewoon de stock koeler op zitten die hem beneden de 35 graden houdt, dus dat kan het probleem ook niet zijn lijkt me en m'n geheugen klok ik in eerste instantie helemaal naar beneden om uit te sluiten dat dat de overclock verhindert.
Misschien heb ik gewoon een kut stepping wat overclocken betreft... Misschien maar eens naar een X2 gaan kijken als ze wat goedkoper worden :P
Nu ja mijne 3000+ winchester kwam ook niet hoger dan 2400 en dan nog een 3200+ winchester stopte ook op 2600.

Je moet ook een beetje het geluk mee hebben hé :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
eecky schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:19:
[...]

Nu ja mijne 3000+ winchester kwam ook niet hoger dan 2400 en dan nog een 3200+ winchester stopte ook op 2600.

Je moet ook een beetje het geluk mee hebben hé :*)
Maar draai jij bijvoorbeeld ook SuperPI om te kijken of de overclock goed is? Want ik krijg hem namelijk ook wel op 2600, maar SuperPI en PiFast vinden het niet zo leuk wanneer ik boven de 2400 kom.

Hij draait verder wel stabiel op 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eecky
Caponi schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:49:
[...]

Maar draai jij bijvoorbeeld ook SuperPI om te kijken of de overclock goed is? Want ik krijg hem namelijk ook wel op 2600, maar SuperPI en PiFast vinden het niet zo leuk wanneer ik boven de 2400 kom.

Hij draait verder wel stabiel op 2600.
Bij het overclocken is voor mij niet de hoogste clock belangrijk, enkel de meest stabiele. Zo draai ik een paar keer pi (8mb) of prime95 voor een uurtje of 2 en ook 3dmark03 of 05. Ook kijk ik hoe laag ik mijn vcore kan houden, hoe lager hoe beter hé en dus ook zijn warmte.
Zo krijg ik mijne venice ook op 2900mhz en stopt hij ook halverwege die tests, maar dat noem ik geen overclock want wat heb je er aan.

Zie deze link: http://users.telenet.be/eecky/pi30.JPG

systeem:
Athlon64 3000+ venice @2840mhz
Asus A8N-SLI deluxe
2 x 512mb OCZ pc3200 platinium 2225 rev2
Asus N6600gt extreme Top (1.6ns)
2 x Maxtor 80Gb (8mb cache) in raid 0
1 x Maxtor 120Gb Sata

Hier op het telenet forum houden we een pi wedstrijdje dus: http://games.telenet.be/f...php?t=225123&page=1&pp=20

[ Voor 10% gewijzigd door eecky op 28-07-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 18:22

charrel

Cortisol4life..

Grrrr, van de week een A8N sli-deluxe gehaald met een xp3200 venice en een 7800gtx, dacht dan kan ik mijn oude ch-5 geheugen nog wel even houden en dan over een paar maandjes een berg geheugen erin. Staan de chips die het ik heb wel in de lijst van goedgekeurde geheugens alleen dan op winbond pcb ipv twinmos. Dus dat werkt niet erg, nu zit ik dus met 2x256valueram van een vriend van me. Dat wil dus helemaal niet erg, draai nu op 2600mhz, even verder en het geheugen gaat fouten maken als ik over de 178mhz kom.
Nu maar wachten op m'n andere geheugen voordat we verder kunnen clocken.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Als je een plaatje post, zorg er dan voor dat je een echte thumbnail maakt zodat de grootte van het plaatje overeenkomt met de policy!