![]() |
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16 |
Nummer 16 alweer, lekker doorposten zo! Het blijft maar sneller en sneller gaan! Zoals uit de titel wel moet blijken is dit topic dus bedoeld om eens fijn met je eigen thuisbioscoop zut te patsen. Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic". |
Wat willen we graag |
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
|
Wat willen we liever niet |
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
|
Wat hebben we al gehad |
Een berg links naar voorgaande topics: Post hier foto's en specs van je home-cinema! Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15 |
Foto's uploaden, posten, resizen, etc |
Voor de mensen met wat minder forum ervaring De benodigde webspace Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen. Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all) Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us De benodigde 'tags' De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken: [img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img] Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480). [img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img] Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster. Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt). Deze code dien je dan te gebruiken: [url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg] [img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url] Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie). |
En verder |
En verder veel plezier Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio Directe link |
Anoniem: 58485
Ok aftrapje met pics
Hier de zijkant van mijn Sony tv, Ik heb ff geen zin om de specs vanachter op te schrijven maar de meeste weten wel welk model dit is

De voorzijde van het hele zaakje, Het is geen 5.1 achtig gebeuren, Lekker standaard 2.1. Scheelt ook heel veel in ruimte. Je ziet er ook een gat in het linker speaker rooster van de tv zitten, Dit was ooit gebeurd toen ik nog ooit een hele crappe kamer had en me voeten op de tv zette, als ik op wou staan zette ik me hierop af (
) en zo ontstond de schade...
. sony Nederland vergoedt geen zelf aan gedane schade.

De videorecorder bovenop, eigenlijk best nutteloos, is ook nog niet aangesloten..:/
En daaronder de Akai set, ik heb 'm al langer dan 4 jaar en is me nog steeds trouw, 3cd wisselaar, 2x25continue + 2x10w voor de surround, Klinkt allemaal lekker laag, maar voor deze kamer voldoet het

De achterzijde van de versterker
, omdat er achter de meubel 2 verwarmingsbuizen lopen die nogal warm zijn, heb ik maar een koelertje erachter gedaan just in case, Hij draait op 7 volt en zowat ruisloos.

Altijd wel te vinden, Bedrading
.. het loopt door de hele kamer en alles is op mekaar aangesloten (behalve de vcr.)

De Sub, Ik had 'm ooit gekregen en ik ben er wel erg blij mee, Het betreft een bose Passieve 2x100watt woofer(s), Ik kan totaal nix vinden over deze sub of met wat die hoorde samen te werken, Hij klinkt iig niet opgeblazen of krakerig, Er komt geluid uit zoals het moet

We gaan verder, Met de pc kast. Het betreft een Cavalier van coolermaster die mijn toen 105€ koste in een winkeltje in Leiden.

Ik kreeg een dremel voor mijn verjaardag en kon het toen niet laten

Voor de stille en late uurtjes... Een draadloos RF Koptelefoontje, werkt op 2aa's maar de qualiteit is minder als mijn pc aanstaat
.. Het stoort nogal op mekaar in.

De monitor waar ik nu naar kijk:

De bijbehorende Subwoofer van mijn pc setje, een creative Inspire 5300.
Het hele setje nog een keer

Nog een keer het beeld van de tv, Spongebob

Edit:
http://members.home.nl/lism.1/Audio/avi/subtest.avi
Klein filmpje waar mijn sub goed getest wordt
Hier de zijkant van mijn Sony tv, Ik heb ff geen zin om de specs vanachter op te schrijven maar de meeste weten wel welk model dit is

De voorzijde van het hele zaakje, Het is geen 5.1 achtig gebeuren, Lekker standaard 2.1. Scheelt ook heel veel in ruimte. Je ziet er ook een gat in het linker speaker rooster van de tv zitten, Dit was ooit gebeurd toen ik nog ooit een hele crappe kamer had en me voeten op de tv zette, als ik op wou staan zette ik me hierop af (

De videorecorder bovenop, eigenlijk best nutteloos, is ook nog niet aangesloten..:/
En daaronder de Akai set, ik heb 'm al langer dan 4 jaar en is me nog steeds trouw, 3cd wisselaar, 2x25continue + 2x10w voor de surround, Klinkt allemaal lekker laag, maar voor deze kamer voldoet het

De achterzijde van de versterker

Altijd wel te vinden, Bedrading

De Sub, Ik had 'm ooit gekregen en ik ben er wel erg blij mee, Het betreft een bose Passieve 2x100watt woofer(s), Ik kan totaal nix vinden over deze sub of met wat die hoorde samen te werken, Hij klinkt iig niet opgeblazen of krakerig, Er komt geluid uit zoals het moet

We gaan verder, Met de pc kast. Het betreft een Cavalier van coolermaster die mijn toen 105€ koste in een winkeltje in Leiden.

Ik kreeg een dremel voor mijn verjaardag en kon het toen niet laten

Voor de stille en late uurtjes... Een draadloos RF Koptelefoontje, werkt op 2aa's maar de qualiteit is minder als mijn pc aanstaat

De monitor waar ik nu naar kijk:

De bijbehorende Subwoofer van mijn pc setje, een creative Inspire 5300.

Het hele setje nog een keer

Nog een keer het beeld van de tv, Spongebob

Edit:
http://members.home.nl/lism.1/Audio/avi/subtest.avi
Klein filmpje waar mijn sub goed getest wordt
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 01-03-2005 04:18 ]
Anoniem: 91634
Ik heb hier zo excate zelfde ding alleen dan met een andere merk naampje op. Is een erg ruk ding, gaat niet echt laag (komt niet beneden de 40Hz). Als je hem te lang aan hebt staan dan krijg ik er zelfs koppijn van
. Vandaar dat die nu maar onder me bed ligt.
Ik ben opt dit moment bezig met het tweaker van me phillips luidsprekers.
Van
naar

http://www.members.lycos.nl/comok/filter.jpg
(Ik kon niet de luidspreker symbool vinden in Utilboard
.)
Het is niet echt pratig maar dan wat ik nu hebt. Strak heb ik 4 keer de gemodde Phillips 22RH426 3 voor front + center en is voor suround back. Voor de rears gebruik ik twee oude twee weg luidsprekers van phillips met de zelfde dome tweeter.
Tot dat ik genoeg geld heb om wat beters te kopen en dan gaat dit in één koop weg naar een liefhebber/verzamelaar.
Ik ben opt dit moment bezig met het tweaker van me phillips luidsprekers.
Van

naar

http://www.members.lycos.nl/comok/filter.jpg
(Ik kon niet de luidspreker symbool vinden in Utilboard
Het is niet echt pratig maar dan wat ik nu hebt. Strak heb ik 4 keer de gemodde Phillips 22RH426 3 voor front + center en is voor suround back. Voor de rears gebruik ik twee oude twee weg luidsprekers van phillips met de zelfde dome tweeter.
Tot dat ik genoeg geld heb om wat beters te kopen en dan gaat dit in één koop weg naar een liefhebber/verzamelaar.
[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 23-02-2005 21:19 ]
Om precies te zijn, de T+A Triton S 150. Via Ebay.de heb ik wat foto's gevonden.sphere schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 07:05:
[...]
Iets met Titan S 150 ofzo, waar compleet niets over op Google te vinden is

Ik kan ze zondag ophalen
[ Voor 24% gewijzigd door Barry|IA op 24-02-2005 20:57 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

De slachtoffer, ziet erg goed uit voor zijn leeftijd ( uit de jaren '70), niks verteerd of uitgezakt. Het is echt sterk spul.
Er van,

Naar

( 1 condensator verwijdert, twee vervangen voor een andere waarde, en verzaking voor de tweeter met 1/4 wat weerstanden
De laatse condesator moet ik eigelijk ook nog vervangen voor eeb folie. Die oude bipolair condensators zijn te goed geworden (8µF is nu 11µF geworden).
Volgende week worden de twee spoelen nog vervangen.
In welke klasse/prijs klasse val dat 25Hz tot 20Khz +/-6dB (Alleen van 85Hz 250Hz loop die op tot +9dB zie grafriek .
Ik vind ze nu erg goed/lekker klinken, ik merk dat het midde beeld stukke mooier is in het geluid, het is zeker te horen dat het geluid stukke beter wordt weergeven dan daarvoor.
Volgende week wordt de zelf bouw versie van de 426 met andere woofers onder handen genomen. (binne kort een foto van de opsteling
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 25-02-2005 15:45 ]
Anoniem: 28596
sinds kort ook begonnen in de wereld van HT 
Belangrijkste zaken:

Toshiba tdp-20 projector

haman/kardon avr130 receiver (maar dan zwart) + dvd22 dvdspeler (niet afgebeeld)

infinity primus HTC set. (zwart en uiteraard inclusief sub)
zoals je ziet niet super high-end, maar zeker voldoende voor een begin
natuurlijk hoort er bij een ht-set ook een beetje een leuke omgeving, met een dedicated ruimte, wat verf, en een flink aantal klusuurtjes kom je een heel eind
wat overzichtshotjes, het kan er niet meer zo licht worden, dus excuus voor de brakke pics...

de bank + stoel

scherm

wederom bank

zijmuur

avr-130 en dvd22 in "actie" ...

beamer in actie

scherm

scherm2
Belangrijkste zaken:

Toshiba tdp-20 projector

haman/kardon avr130 receiver (maar dan zwart) + dvd22 dvdspeler (niet afgebeeld)

infinity primus HTC set. (zwart en uiteraard inclusief sub)
zoals je ziet niet super high-end, maar zeker voldoende voor een begin
natuurlijk hoort er bij een ht-set ook een beetje een leuke omgeving, met een dedicated ruimte, wat verf, en een flink aantal klusuurtjes kom je een heel eind
wat overzichtshotjes, het kan er niet meer zo licht worden, dus excuus voor de brakke pics...

de bank + stoel

scherm

wederom bank

zijmuur

avr-130 en dvd22 in "actie" ...

beamer in actie

scherm

scherm2
Dude! Je bent mijn held! Eindelijk iemand met de zwarte HK. Kan je daar ook nog wat meer mooie, duidelijke foto's van plaatsen a.u.b.?
[ Voor 74% gewijzigd door zimbab op 26-02-2005 15:05 ]
Zeer koele set en vooral inrichting van je HT kamer
Mijn HT heeft vandaag ook een grote verandering ondergaan:
De oude set bestond uit een Yamaha rx-v540 met daaraan 2 Mission 733i's (front), een Chario Syntar dialogue (center), een Dali AW10 (sub) en ten slotte twee Aldi/ eltax speakers aan de achterkant.
Ik miste vooral het echte volle geluid wat ik toch wel erg lekker vindt klinken bij merken zoals Infinity en JBL. Bij de aanschaf van de Mission en de Dali heb ik niet goed geluisterd en heb dus (voor mij) slecht passende luidsprekers gekocht.
Nu ben ik dus overgestapt naar het wat vollere geluid (zonder boomig te worden) van de JBL Northridge serie. Deze serie heeft ook nog eens een hoge afwerkingskwaliteit (kersen kleur
Nieuwe set:
Yamaha rx-v540
JBL Northridge e80 (fronts)
JBL Northridge e30 (rears)
JBL Northridge e250p (sub)
Chario Syntar Dialogue (center)
bijna alles bekabeld met Cat5 UTP en alle JBL's in Cherry kleur
Vandaag aangeschaft (rest had ik al):
JBL Northridge e80

JBL Northridge e30

Heb ze helaas nog niet kunnen testen op mijn eigen versterker (alles staat nog bij mn ouders thuis), maar dat komt morgen wel
Maar het klinkt al een stuk beter dan de Mission is combinatie met de Dali enz., dit geluid past veel beter bij mij .
\_Specs_/
Anoniem: 123304
Leuk setje, zoals ik zo zie maar ja klinkt in ieders oor anders.Anoniem: 136243 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 20:59:
Heheh, ik moet mij mischien een beetje schamen hier. Ik heb de Logitech Z5500, waar ik heel blij mee ben, maar dit setje van 300 euro, zal bij lange na niet zo klinken als jullie speakers of wel?
We hebben in de huiskamer een phillips plasma scherm hangen met dit setje: http://www.jvc.nl/product.php?id=QP-F90ALE&catid=85
Wat is jullie mening hierover? Ik vind zelf mijn logitech setje lekkerder klinken dan de JVC, maar mischien komt dat omdat de instellingen ook niet helemaal goed staat (heb me er nooit goed in verdiept).
Nou mijn set is gebouwd en al! alleen kwam net even wat draad te kort voor 1 speaker. Beetje verkeerd gemeten! maar goed morgen nieuwe halen.
Mijn digi cam begaf het helaas...:( dus heb maar 1 pic maar beloof dat er spoedig snel meerdere zullen volgen.
Hier is de eerste!

Het is een beetje slechte foto helaas
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 28-02-2005 10:00 ]
Zeker je moet eens weten hoeveel beter ik nu hoor waar het geluid vandaan kom met me omgebouwde Phillips 22RH426Anoniem: 114270 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:29:
Persoonlijk luister ik liever naar 2 echte speakers, dan naar 7 computerspeakertjes.
Bij die 7 computer speakers hoor je minschien wel waar het ongeveer het geluid vandaan komt maar om de excate positie te horen lukt niet.
Hier de beloofde foto van me 426sers,

Hopelijk heb ik aan de eind van de week me center af.
Anoniem: 30670
Me audiorek maar eens uit de verhuis dozen gehaald plus: Denon AVC-a10se, Denon DV1500 (niet op de foto), Philips CD751 digital, Teac tuner t-x150 plus een Audiolab Fronto Center. Plus wat monsterkable gut er achter....

Ik hou jullie op de hoogte van de wederbouw van me set

Ik hou jullie op de hoogte van de wederbouw van me set
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 01-03-2005 09:00 ]
*klik voor full size*

Specs:
Harman-Kardon AVR130
Front: B&W 603's (S1)
Center: B&W LCR60 (S3)
Rear: Philips FB 570 PH
Sub: JBL LX2000
TV: Samsung 72cm 16:9 beeldje
DVD-Speler: Grundig
CD-Speler: Sony
Video-Speler :P: Goldstar (jah, hij kan dus echt niet opnemen!!
)
AB: One for All 6in1 Kameleon
AB: Logitech Dinovo (voor de pc
)
Luie stoel
Sub --> Front X-over @ 80 hz
En ik vinnet heerlijk klinken
Specs:
Harman-Kardon AVR130
Front: B&W 603's (S1)
Center: B&W LCR60 (S3)
Rear: Philips FB 570 PH
Sub: JBL LX2000
TV: Samsung 72cm 16:9 beeldje
DVD-Speler: Grundig
CD-Speler: Sony
Video-Speler :P: Goldstar (jah, hij kan dus echt niet opnemen!!
AB: One for All 6in1 Kameleon
AB: Logitech Dinovo (voor de pc
Luie stoel
Sub --> Front X-over @ 80 hz
En ik vinnet heerlijk klinken
[ Voor 56% gewijzigd door answer_man op 03-03-2005 14:13 ]
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Wat fotootjes van mijn kijksysteempje:

Op mn zelfgemaakte "kastje". Het zijn een LW22n23 van Samsung en een HD935 dvd speler van Samsung. Connected via DVI.
Voorlopig nog geen versterker/boxen. Daarvoor even wachten op mn huisje..

Op mn zelfgemaakte "kastje". Het zijn een LW22n23 van Samsung en een HD935 dvd speler van Samsung. Connected via DVI.
Voorlopig nog geen versterker/boxen. Daarvoor even wachten op mn huisje..
Flickr PSN ID= cheironnl
Ja... even geillustreerd:zimbab schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:57:
[...]
Volgens mij helt ie toch echt iets naar achter hoor. Anders staan de deur, de muur, de kast er achter en de kast waar ie op staat scheef......en die kans lijkt me toch kleiner. Vergelijk het maar eens met alle andere verticale lijnen....bijvoorbeeld de zijkant van de dvd-speler.....lijkt me niet dat die scheef staat.

Die rode lijnen zijn de verticale lijnen van de zijkanten van de kasten en de dvd-speler, die blauwe lijnen zijn de zijkanten van de tv... lijkt me toch duidelijk scheef te staan. Mocht dit gezichtsbedrog zijn ben ik heel benieuwd wat voor soort gezichtsbedrog...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
M'n bescheiden setje. Ben er wel heel tevreden over qua geluidskwaliteit. Ten opzicht van mijn Creative DTT2200 en onze JVC 6.1 home theatre set onder bij tv vind ik het best mooi klinken.

Kenwood Receivertje...wazige foto...

Duidelijker, Kenwood KRF-V8030D. Heb em op m'n soundstorm hangen, klinkt geweldig zo. Alleen subwoofertje derbij zou fijn zijn
(al niet noodzakelijk)

Rears, cheapo akai's die ik van de oude stereo set van pa heb overgehouden
Tjah...heb geen honderden euro's voor die dingen uit te geven, en zolang het volume niet te hoog word voldoen ze

Center, Jamo 160 als ik me niet vergis. Niks op aan te merken

Pioneer CS-770, kan er niks over terug vinden op internet ma heb ik van me oom gekregen....zijn 115watt en komt ook lekker bass uit zodat ik voorlopig nog geen subwoofer van honderden pleuro's nodig heb

Benq FP937s+. Scherm voor films....Tv via tv kaartje. Voldoet ook, heb geen plaats voor dikke breedbeeld tv....en ben zo heel tevreden.
Wat ik eigenlijk alleen nog mis is 'n lekkere zitplaats, m'n bed voldoet eigenlijk niet helemaal...(mrjah...ook weer geen ruimte voor
)

Kenwood Receivertje...wazige foto...

Duidelijker, Kenwood KRF-V8030D. Heb em op m'n soundstorm hangen, klinkt geweldig zo. Alleen subwoofertje derbij zou fijn zijn

Rears, cheapo akai's die ik van de oude stereo set van pa heb overgehouden

Center, Jamo 160 als ik me niet vergis. Niks op aan te merken

Pioneer CS-770, kan er niks over terug vinden op internet ma heb ik van me oom gekregen....zijn 115watt en komt ook lekker bass uit zodat ik voorlopig nog geen subwoofer van honderden pleuro's nodig heb

Benq FP937s+. Scherm voor films....Tv via tv kaartje. Voldoet ook, heb geen plaats voor dikke breedbeeld tv....en ben zo heel tevreden.
Wat ik eigenlijk alleen nog mis is 'n lekkere zitplaats, m'n bed voldoet eigenlijk niet helemaal...(mrjah...ook weer geen ruimte voor
Mijn zitplek bestaat uit een Fatboy, relaxer film kijken kan niet

Hij neemt niet al te veel ruimte in en is licht dus makkelijk te verplaatsen, en
dat komt van pas aangezien er achter mijn "zitplek" kasten zitten.

Hij neemt niet al te veel ruimte in en is licht dus makkelijk te verplaatsen, en
dat komt van pas aangezien er achter mijn "zitplek" kasten zitten.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Aan de andere kant van het bureau:XanderH schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:31:
[...]
Hm, naja, misschien maar eens gaan kijken als ik geld te besteden heb... of misschien betalen mijn ouders het wel omdat het een "meubel" is, wie weet
[...]
Mwa, ziet er ook wel leuk uit, maar ik moet die óf voor mijn bed liggen (zit ik totaal verkeerd ivm de plaatsing van mijn surroundspeakers, en ik zit dan te dicht op mijn tv eigenlijk). En dit ding op mijn bed leggen lijkt me niet zo'n succes
Waar heb je je rechter front speaker trouwens gelaten?

(klikbaar)
[ Voor 3% gewijzigd door Speedfight op 03-03-2005 18:03 ]
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Ja dat klopt, heb je wel goed opgelet zegXanderH schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:40:
[...]
Hm, toch niet echt een ideale opstelling zo... maar bij het zien van deze foto realiseer ik me dat ik ze eerder voorbij heb zien komen en dat er eerder commentaar op is geweest dat jij beantwoord hebt met plattegrondjes en al... dus het zal wel niet anders kunnen.
Heb trouwens nog wel wat anders aan de opstelling verandert:

(klikbaar)
Receiver (Pioneer VSX-D512) in het meubel gezet, XBOX (Met 80gb schijf en XBMC) in het vak linksbovenin gezet en anderhalf maandje geleden een Mvison FCIS 7000e+ (schotelreceiver) gekocht zodat ik ook op mijn eigen kamer tv kan kijken, deze heb ik dus bovenop de receiver gezet.
Ik heb een apart topic geopend hierRappie schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:49:
[...]
Wat versta je onder een glitch ? Een horizontale lijn die over je scherm loopt, of echt een flikkering ?
Hierbij wat fotos, het scherm moet nog aan de muur en de beamer nog aan t plafond, maar het ziet er wel al gezellig uit iig!
Tuner: Yamaha RX-V750RDS
DVD: Yamaha DVD-S550 Titanium
Speakers: KEF KHT 2005.2
Beamer: Panasonic PT-AE700
Scherm: Beamax handbediend 213 x 122cm

meer fotos staan hier.
[ Voor 10% gewijzigd door dadj op 04-03-2005 14:35 ]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Sinds een paar dagen is m'n set uitgebreid met een Philips 82cm LCD TV:

Bevalt erg goed
En dan meteen een vraag: Er wordt veel over apparatuur gepraat, maar weinig over bekabeling.
Het valt me met deze TV op dat er bij DVD weergave een vreemd soort interferentie zichtbaar is. Heel vaagjes, maar als je er op let wel te zien. Een beetje klooien liet blijken dat het aan de kabel moet liggen (met meerdere bronnen getest en vanaf m'n PVR350 TV kaart is het beeld wel helemaal clean). Het is ook wel een el-cheapo kabel zonder afzonderlijk afgeschermde aderen
Dus nu kijk ik rond voor een betere kabel, maar ik voel er ook niet veel voor om onzinnig dure kabels te kopen.
Wat voor SCART kabels gebruiken AV'ers met soortgelijke TV's?

Bevalt erg goed
En dan meteen een vraag: Er wordt veel over apparatuur gepraat, maar weinig over bekabeling.
Het valt me met deze TV op dat er bij DVD weergave een vreemd soort interferentie zichtbaar is. Heel vaagjes, maar als je er op let wel te zien. Een beetje klooien liet blijken dat het aan de kabel moet liggen (met meerdere bronnen getest en vanaf m'n PVR350 TV kaart is het beeld wel helemaal clean). Het is ook wel een el-cheapo kabel zonder afzonderlijk afgeschermde aderen

Wat voor SCART kabels gebruiken AV'ers met soortgelijke TV's?
[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 06-03-2005 16:52 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Anoniem: 138854
oke gister een home cinema set gehaald voor me verjaardag voor in me kamer
ik heb een vraag gelijk..
Vraag 1
het volume van het radio is goed alleen als ik een dvd afspeel dan hoor ik alles ook wel goed uit de subwoofer enzo alleen de gesprekken onderling hoor ik wat slecht weet iemand hoe ik deze daewoo DHC-X150E zo kan instellen dat ik het geluid wat beter hoor
Vraag 2
Ik heb geen geluid op de boxen als ik de tv afspeel hoe krijg ik het geluid van de tv op de boxen ?

hier de specs
Vermogen
Subwoofer 30 Watt
Center speaker 15 Watt
Aantal satelliet speakers 4
Satelliet speakers 15 Watt
Functies
Afspeelmogelijkheden CD, CD-R, CD-RW, DVD, JPEG, MP3, SVCD, Video-CD
CD-wisselaar
Geschikt voor aantal CD's 1
DVD-recorder
VHS-banden afspelen
Tuner
RDS
Voorkeuzezenders 30
Home cinema functies
Decoder Dolby Digital, Dolby ProLogic, DTS Digital Surround
Input / Output
Digitale uitgang(en)
Scart ingang(en) 1
Algemeen
Afstandsbediening
Gewicht 6 kg
Afmetingen (B x D x H) 36 x 38 x 7 cm
alvast bedankt zometeen fotos van uit me kamer
ik heb een vraag gelijk..
Vraag 1
het volume van het radio is goed alleen als ik een dvd afspeel dan hoor ik alles ook wel goed uit de subwoofer enzo alleen de gesprekken onderling hoor ik wat slecht weet iemand hoe ik deze daewoo DHC-X150E zo kan instellen dat ik het geluid wat beter hoor
Vraag 2
Ik heb geen geluid op de boxen als ik de tv afspeel hoe krijg ik het geluid van de tv op de boxen ?

hier de specs
Vermogen
Subwoofer 30 Watt
Center speaker 15 Watt
Aantal satelliet speakers 4
Satelliet speakers 15 Watt
Functies
Afspeelmogelijkheden CD, CD-R, CD-RW, DVD, JPEG, MP3, SVCD, Video-CD
CD-wisselaar
Geschikt voor aantal CD's 1
DVD-recorder
VHS-banden afspelen
Tuner
RDS
Voorkeuzezenders 30
Home cinema functies
Decoder Dolby Digital, Dolby ProLogic, DTS Digital Surround
Input / Output
Digitale uitgang(en)
Scart ingang(en) 1
Algemeen
Afstandsbediening
Gewicht 6 kg
Afmetingen (B x D x H) 36 x 38 x 7 cm
alvast bedankt zometeen fotos van uit me kamer
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 138854 op 06-03-2005 17:27 ]
Ahja, en je bed staat dus links en je kast staat rechts? Okee..Anoniem: 138854 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 18:02:
[...]
1 op tv is idd center
2 op een kast is rechter
rechts voor
rechts achter
2 speakers link op bed
links voor en links achter
maar moet nog ff mooi neerzetten
weet jij wat beters ?
En of ik iets beters weet, eh, ik kan je kamer indeleing niet echt afleiden met deze foto's zo, maar het ziet er verre van ideaal uit. Links voor en Rechts voor zou ik gewoon tegen dezelfde wand zetten als je tv staat, desnoods op de uiteinden van die kast ofzo... ik zou het accent bij links voor en rechts voor een beetje meer op "voor" leggen dan op "links" en "rechts" zeg maar, iig proberen die beide speakers op dezelfde hoogte te houden en dan nog het liefste op gelijke afstand van de tv.
En de achterspeakertjes moeten dan nog ergens achter je dus, heb volgens mij geen foto van die kant gezien...
Als je tv ook een uitgang biedt via de scart kun je dat gewoon aftappen, krijg je zo'n soort schemaatje...en me tv heeft geen audio uitgang alleen scart weet jij hoe ik dan toch tv geluid op die boxen krijg

En ze verkopen er ook wel kant en klare kabels voor
Anoniem: 138854
achterkant van me tv

en hier beter overzicht van me kamer misschien kan je een schets maken waar de boxen moeten ? ik snap er nog niet veel van

[img=http://img175.exs.cx/img175/4814/dscf05620xo.th.jpg]
hoop dat het zo beter is
zo schema lijkt me wel tof

en hier beter overzicht van me kamer misschien kan je een schets maken waar de boxen moeten ? ik snap er nog niet veel van

hoop dat het zo beter is
zo schema lijkt me wel tof
Wat ik al zei dus, je zou het geluid uit de scartaansluiting moeten halen. Of je tv een uitgang heeft over scart kan ik ook niet ruiken, zul je in het boekje moeten kijken... maar volgens mij is dat vaak wel...
Zo is je kamer nu ongeveer?en hier beter overzicht van me kamer misschien kan je een schets maken waar de boxen moeten ? ik snap er nog niet veel van
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hoop dat het zo beter is

Ik zou er zoiets van maken:

En ja ik heb je tv ook in het midden gezet en ik snap ook dat je linker rear midden in je bed ook niet ideaal is...
De blauwe stip is trouwens de optimale "zitpositie"
Hoop dat mijn punt zo wat duidelijker is
Het schemaatje opzich is niet zo tof hoor, alleen als je een kabel maakt volgens dit schemaatje heb je zomaar de kans dat je geluid van je tv op je set krijgtzo schema lijkt me wel tof
Anoniem: 100231
Okej jongens FOTOOSSSS 

The Authority

Een overzicht met op de grond een aantal "test" dvd's

Uuh tjah... Veel kabeltjes ;D

En de xbox kabel die gister middag nog binnen kwam, klein detail

Eerste indruk: Hmmz hij doet ut niet ::) -> kabeltje er niet goe din ;D Toen aantal dvd's starwars(podraces) nog paar, ja wel goed he
Toen LOTR: The two towers -> Wooooooow!!!!!!!!!
echt wat een bass als die muur ontploft ongeloofelijk Ik ben helemaal in me nopjes :D:D Vandaag nog wat beter afgesteld, zodat de sub niet meer "aanwezig" is. Het lijkt nu dus alsof alles uit mn tv komt heerlijk!
Morgen of overmorgen interlinks binnen van andere pbuy. Mijn week kan niet meer stuk!

The Authority

Een overzicht met op de grond een aantal "test" dvd's

Uuh tjah... Veel kabeltjes ;D

En de xbox kabel die gister middag nog binnen kwam, klein detail
Eerste indruk: Hmmz hij doet ut niet ::) -> kabeltje er niet goe din ;D Toen aantal dvd's starwars(podraces) nog paar, ja wel goed he
Morgen of overmorgen interlinks binnen van andere pbuy. Mijn week kan niet meer stuk!
Heb mijn SVS ook even opgehaald
Alleen dan het boxed modelletje ....

Zelfs mijn vectra Hatchback is klein met een SVS erin
(oke ik was vergeten mijn rotzooi eruit te halen, maargoed)

Oud en nieuw .... zo klein was die jamo nog niet .

Overzicht

En hij mag beginnen met "inspelen/blazen". Finetunen komt morgen wel ....
Zelfs mijn vectra Hatchback is klein met een SVS erin
Oud en nieuw .... zo klein was die jamo nog niet .
Overzicht
En hij mag beginnen met "inspelen/blazen". Finetunen komt morgen wel ....
Anoniem: 3521
Sinds een week een projector in huis: Acer PD112 (DLP, 800x600, 2000:1, 1300 Lumen).
Na het goed afregelen (zowel beamer-instellingen als die van de computer) heb ik eigenlijk in zijn geheel geen last meer van het regenboogeffect. Met goed inregelen bedoel ik: zo realistisch mogelijke kleuren krijgen alsmede contrast/gamma/e.a. instellingen opdat tijdens donkere scenes er genoeg schaduwdetail te zien is (anders worden donkere gedeeltes zoals kapsels en andere minder belichte beeldelementen eerder zwarte 'kwabben').
De kleuren die ik nu heb vind ik echt heel prettig en de resolutie en scherpte is precies genoeg (en aangezien ik veel gecomprimeerde series kijk zal ik aan een hogere resolutie toch weinig hebben).
Op normale mode is hij behoorlijk luidruchtig maar in economy-stand draait de fan een stuk langzamer en val je zo in de film/serie en verdwijnt het naar de achtergrond. Ook bij stillere scenes komt het niet naar voren. Je hoort het alleen sporadisch / als je er op gaat letten.

De gebruikte ophanging vind ik trouwens echt een uitkomst omdat ik hierdoor het plateau exact waterpas kan vleugelmoer-schroeven.
Het scherm is het beruchte Ikea Tupplur-scherm, welke ik dankzij dit forum gevonden heb. Tx!
De beschrijving van het audio-gedeelte volgt nog.
Na het goed afregelen (zowel beamer-instellingen als die van de computer) heb ik eigenlijk in zijn geheel geen last meer van het regenboogeffect. Met goed inregelen bedoel ik: zo realistisch mogelijke kleuren krijgen alsmede contrast/gamma/e.a. instellingen opdat tijdens donkere scenes er genoeg schaduwdetail te zien is (anders worden donkere gedeeltes zoals kapsels en andere minder belichte beeldelementen eerder zwarte 'kwabben').
De kleuren die ik nu heb vind ik echt heel prettig en de resolutie en scherpte is precies genoeg (en aangezien ik veel gecomprimeerde series kijk zal ik aan een hogere resolutie toch weinig hebben).
Op normale mode is hij behoorlijk luidruchtig maar in economy-stand draait de fan een stuk langzamer en val je zo in de film/serie en verdwijnt het naar de achtergrond. Ook bij stillere scenes komt het niet naar voren. Je hoort het alleen sporadisch / als je er op gaat letten.

De gebruikte ophanging vind ik trouwens echt een uitkomst omdat ik hierdoor het plateau exact waterpas kan vleugelmoer-schroeven.
Het scherm is het beruchte Ikea Tupplur-scherm, welke ik dankzij dit forum gevonden heb. Tx!
De beschrijving van het audio-gedeelte volgt nog.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 3521 op 12-03-2005 19:31 ]
Dan ook maar ff mijn totale setje:
Reciever:
Pioneer VSX-D514, 5x80 Watt, Dolby Digital, Pro Logic II, DTS, gewoon alles aan boord
ben dr erg blij mee
Fronts:
Sony SS-E317V, 140 Watt
Rears
Sony SS-SR190, 80 Watt
Center
Sony SS-CN190, 80 Watt
Sub
Sony SA-W305, 50 Watt
(is net genoeg voor mijn kamertje, maar met hogere volumes en veel bas komtie wel tekort)
TV
Philips 24pw9553/12, 66cm, 3x scart, audio in, audio uit, VGA in
Vooral de VGA in is echt geweldig aan dit apparaat. Het beeld vanaf mn PC is haarscherp. De (breedbeeld) resolutie die ik erop voor mekaar krijg is 848x640, hoger wildie niet. Voor games niet geschikt maar films zijn werkelijk schitterend. Heldere kleuren, scherp en trillingsvrij beeld, wat wil een mens nog meer
PC
Tja, beetje standaard werk met AMD 2400+, 512 Mb PC3200, Ti4400, 60+120 Gb, Soundblaster Audigy
Dat was het wel zo'n beetje, nu wat pics natuurlijk (clickable)!!

Mijn reciever, isie niet mooi

Reciever, center en nog-steeds-groeiende-DVD collectie in mijn audiomeubel

TV met windows logon scherm

Een der fronts

Een der rears

Deze is verantwoordelijk voor gefrustreerde huisgenootjes

Overzichtje vanaf de luisterpositie met volgens mij The Day After Tomorrow aan het spelen

En de zitpositie met veeeeel kussens

De bron van al het filmgeweld: mijn pctje/werkplek

Natuurlijk een beetje gemod
Sommige foto's niet even scherp zag ik wel maargoed, het geeft in ieder geval een goede impressie. Alles bij elkaar heeft het me nog geen 600 (PC not included) euro gekost. Heel netjes vind ik zelf. Het eerst volgende dat wordt geupgrade (upgegrade
) is de subwoofer die soms toch best wel tekort komt.
Reacties zijn altijd welkom
Reciever:
Pioneer VSX-D514, 5x80 Watt, Dolby Digital, Pro Logic II, DTS, gewoon alles aan boord
Fronts:
Sony SS-E317V, 140 Watt
Rears
Sony SS-SR190, 80 Watt
Center
Sony SS-CN190, 80 Watt
Sub
Sony SA-W305, 50 Watt
(is net genoeg voor mijn kamertje, maar met hogere volumes en veel bas komtie wel tekort)
TV
Philips 24pw9553/12, 66cm, 3x scart, audio in, audio uit, VGA in
Vooral de VGA in is echt geweldig aan dit apparaat. Het beeld vanaf mn PC is haarscherp. De (breedbeeld) resolutie die ik erop voor mekaar krijg is 848x640, hoger wildie niet. Voor games niet geschikt maar films zijn werkelijk schitterend. Heldere kleuren, scherp en trillingsvrij beeld, wat wil een mens nog meer
PC
Tja, beetje standaard werk met AMD 2400+, 512 Mb PC3200, Ti4400, 60+120 Gb, Soundblaster Audigy
Dat was het wel zo'n beetje, nu wat pics natuurlijk (clickable)!!
Mijn reciever, isie niet mooi
Reciever, center en nog-steeds-groeiende-DVD collectie in mijn audiomeubel
TV met windows logon scherm
Een der fronts
Een der rears
Deze is verantwoordelijk voor gefrustreerde huisgenootjes
Overzichtje vanaf de luisterpositie met volgens mij The Day After Tomorrow aan het spelen
En de zitpositie met veeeeel kussens
De bron van al het filmgeweld: mijn pctje/werkplek
Natuurlijk een beetje gemod
Sommige foto's niet even scherp zag ik wel maargoed, het geeft in ieder geval een goede impressie. Alles bij elkaar heeft het me nog geen 600 (PC not included) euro gekost. Heel netjes vind ik zelf. Het eerst volgende dat wordt geupgrade (upgegrade
Reacties zijn altijd welkom
smile an everlasting smile
Anoniem: 91434
Onder het motto niet lullen plaatjes, komen hier de plaatjes van mijn nieuwe speakers
B&W DM603 s3 :P:P en nog wat plaatjes van de pj in actie
Enjoy
Een overzichtsplaatje, mij oude b&w fronts zijn nu mijn rears

De linkerfront met kap

Een overzicht van de linker front en de center zonder kap

Een overzicht van de rechter front en de center zonder kap

De linker front zonder kap

Idem

Nog een overzichts foto

B&W DM603 s3 :P:P en nog wat plaatjes van de pj in actie
Enjoy
Een overzichtsplaatje, mij oude b&w fronts zijn nu mijn rears
De linkerfront met kap
Een overzicht van de linker front en de center zonder kap
Een overzicht van de rechter front en de center zonder kap
De linker front zonder kap
Idem
Nog een overzichts foto
Weer een stukje verder met m'n A/V setup \o/

TV worship
Verder nog nieuwe speakerkabel: 20 meter 2x4mm2 koper/zilver kabel

Binnenkort worden m'n speakers in een andere kleur gespoten met hoogglans lak. Volgende stap zal nieuwe frontspeakers (deze worden rears) en zelfbouw 6-kanaals eindbak zijn. To be continued

TV worship
Verder nog nieuwe speakerkabel: 20 meter 2x4mm2 koper/zilver kabel

Binnenkort worden m'n speakers in een andere kleur gespoten met hoogglans lak. Volgende stap zal nieuwe frontspeakers (deze worden rears) en zelfbouw 6-kanaals eindbak zijn. To be continued
[ Voor 7% gewijzigd door Exirion op 17-03-2005 14:52 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Anoniem: 100860
Mijn set heeft sinds de laatste post nogal wat veranderingen ondergaan, dus hierbij weer wat nieuwe foto's voor jullie kijkplezier
Zo staat de set er nu bij na velen uren werk

Vanuit mijn bed kijk ik films, heb helaas geen ruimte voor een lekkere relax stoel ..

Hetgeen wat er allemaal verandert is:
* Mijn dv4300 is verkocht (eindelijk) en daarvoor in de plaats heb ik een dv6400 genomen
* Mijn speakers (fronts) zijn met 6mm2 snoer aangesloten van het merk "Monacor"
* Alle interlink kabels zijn nu van "Profigold", behalve die van mijn CD-speler die is van "Monster XP", en het is allemaal netjes bij elkaar gebonden en gestoken om zo min mogelijk een warboel te maken.
* Daarnaast ligt er achter een spanningslof van "Classic Audio" en zit er voor een netfilter van "Kemp Elektroniks"
* Bij al de speakers zijn de filters aangepast, hardwire en betere elco's
Het valt soms in het niet met wat ik hier wel eens zie staan
maar ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben, en dat het naar mijn smaak prima klinkt
Zo staat de set er nu bij na velen uren werk

Vanuit mijn bed kijk ik films, heb helaas geen ruimte voor een lekkere relax stoel ..

Hetgeen wat er allemaal verandert is:
* Mijn dv4300 is verkocht (eindelijk) en daarvoor in de plaats heb ik een dv6400 genomen
* Mijn speakers (fronts) zijn met 6mm2 snoer aangesloten van het merk "Monacor"
* Alle interlink kabels zijn nu van "Profigold", behalve die van mijn CD-speler die is van "Monster XP", en het is allemaal netjes bij elkaar gebonden en gestoken om zo min mogelijk een warboel te maken.
* Daarnaast ligt er achter een spanningslof van "Classic Audio" en zit er voor een netfilter van "Kemp Elektroniks"
* Bij al de speakers zijn de filters aangepast, hardwire en betere elco's
Het valt soms in het niet met wat ik hier wel eens zie staan
Anoniem: 96789
In Januari had ik een nieuwe versterker gekocht , toen was ik al bezig met ook een nieuwe cd-speler.
Sinds vandaag is deze er ook bij gekomen.Na lang zoeken en luisteren zoals Primare , T+A , Audiomeca , Linn , Naim , Marantz , Arcam , Berendsen , AVM en Opera Consonance.
Is het de AVM Cd3 geworden.
Deze kolos van 10KG en Handmade in Germany is een zeer mooi apparaat met gedetailleerde klank met 5 ingebouwde filters die je dus zelf kunt bepalen.Wat zeker een voordeel is.Want bepaalde muziek wordt op een andere filter gewoon beter.Slecht opgenomen cd's herleven gewoon weer met deze cd-speler
Nou dat ik de cd-speler heb kan ik me kalm aan gaan orienteren voor een surround processor.Maar dat duurt nog wel even.
Ik ga nou genieten van mijn cd's.
Hier alvast een foto van mijn cd-speler.
Hoe het staat in mijn creaktiv rack volgt heel snel.
Sinds vandaag is deze er ook bij gekomen.Na lang zoeken en luisteren zoals Primare , T+A , Audiomeca , Linn , Naim , Marantz , Arcam , Berendsen , AVM en Opera Consonance.
Is het de AVM Cd3 geworden.
Deze kolos van 10KG en Handmade in Germany is een zeer mooi apparaat met gedetailleerde klank met 5 ingebouwde filters die je dus zelf kunt bepalen.Wat zeker een voordeel is.Want bepaalde muziek wordt op een andere filter gewoon beter.Slecht opgenomen cd's herleven gewoon weer met deze cd-speler
Nou dat ik de cd-speler heb kan ik me kalm aan gaan orienteren voor een surround processor.Maar dat duurt nog wel even.
Ik ga nou genieten van mijn cd's.
Hier alvast een foto van mijn cd-speler.
Hoe het staat in mijn creaktiv rack volgt heel snel.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 96789 op 19-03-2005 19:32 ]
Anoniem: 100860
mijn nieuwe hoofdtelefoon
het is na enige tijd luisteren, de Beyerdynamic DT880 geworden:

Klinkt prachtig, alleen echt wennen vergeleken met mijn oudere sennheiser de HD455, deze klinkt
echt zo velen malen gedetailleerder, als je snapt wat ik bedoel.
Ga zo meteen maar meteen weer een paar cd's luisteren, haha
Wat ik wel moet zeggen, ik zag de specs. pas later, ben gewoon in een luisterruimte gaan zitten met een set-up als ik die thuis heb staan, en heb hem echt puur op het gehoor gekocht, lijkt mij de meest beste oplossing .. maar goed, tot ik de prijs hoorde
ouch .. haha
Link naar de site van de fabrikant:
http://www.beyerdynamic.c...880&Submit.x=0&Submit.y=0
Hier alvast de specificaties voor de liefhebbers
Operating principle -------------------------------------- Semi-open
Frequency response ------------------------------------ 5 - 35,000 Hz
Nominal impedance acc. to IEC 60268-7 ------- 250 Ω
Nominal SPL acc. to IEC 60268-7 ----------------- 96 dB
Nominal THD acc. to IEC 60268-7 ----------------- < 0.2%
Power handling capacity acc. to IEC 60268-7 - 100 mW
Weight without cable ------------------------------------ 270 g
Cable length ------------------------------------------------ 3 m / coiled cable
Zit trouwens een verlengkabel bij, van 5 m, dus je komt een heel eind

Klinkt prachtig, alleen echt wennen vergeleken met mijn oudere sennheiser de HD455, deze klinkt
echt zo velen malen gedetailleerder, als je snapt wat ik bedoel.
Ga zo meteen maar meteen weer een paar cd's luisteren, haha
Wat ik wel moet zeggen, ik zag de specs. pas later, ben gewoon in een luisterruimte gaan zitten met een set-up als ik die thuis heb staan, en heb hem echt puur op het gehoor gekocht, lijkt mij de meest beste oplossing .. maar goed, tot ik de prijs hoorde
Link naar de site van de fabrikant:
http://www.beyerdynamic.c...880&Submit.x=0&Submit.y=0
Hier alvast de specificaties voor de liefhebbers
Operating principle -------------------------------------- Semi-open
Frequency response ------------------------------------ 5 - 35,000 Hz
Nominal impedance acc. to IEC 60268-7 ------- 250 Ω
Nominal SPL acc. to IEC 60268-7 ----------------- 96 dB
Nominal THD acc. to IEC 60268-7 ----------------- < 0.2%
Power handling capacity acc. to IEC 60268-7 - 100 mW
Weight without cable ------------------------------------ 270 g
Cable length ------------------------------------------------ 3 m / coiled cable
Zit trouwens een verlengkabel bij, van 5 m, dus je komt een heel eind
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 100860 op 20-03-2005 12:27 ]
Geen apparatuur-upgrade, maar wel een huis & meubelupgrade 
3 weken geleden verhuisd en gister een fatsoenlijk tv/audiomeubel gekocht.. Tenminste, het is eigenlijk een tv-meubel + kast, en met wat creatief zaagwerk is het nu een tv/audiomeubel geworden

(klikbaar)

En ja, die coax & speakerkabel moet ik nog wegwerken
3 weken geleden verhuisd en gister een fatsoenlijk tv/audiomeubel gekocht.. Tenminste, het is eigenlijk een tv-meubel + kast, en met wat creatief zaagwerk is het nu een tv/audiomeubel geworden

(klikbaar)

En ja, die coax & speakerkabel moet ik nog wegwerken
Leuk topic... Heb ook net mijn home cinema gekocht voor mijn nieuwe huis..
- Panasonic TH-42PWD7
- Harman Kardon AV330 receiver
- Harman Kardon DVD22
- Harman Kardon HKTS7 Speakers
- Monster AV scart control
- UPC Digital
- Xbox

Vanaf volgende week ook nog een Philips Pronto 950
- Panasonic TH-42PWD7
- Harman Kardon AV330 receiver
- Harman Kardon DVD22
- Harman Kardon HKTS7 Speakers
- Monster AV scart control
- UPC Digital
- Xbox

Vanaf volgende week ook nog een Philips Pronto 950
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Anoniem: 96789
Zoals gezegd hier mijn upgrade foto.
Helaas krijg ik mijn rack inclusief luidsprekers niet op 1 foto.
Mijn rack is namelijk 1 meter 16 breedt.
Maar hier de foto waar mijn apparaten mooi onder elkaar staan.

Close up van mijn cd-speler - AVM cd3 in mijn rack

Mijn systeem:
Stereoversterker - Primare i21
Cd - speler - AVM cd 3
Md - speler - Sony MDS 980 QS
Dvd - speler - Marantz DV4100
Luidsprekers - Kef Q5
Bekabeling: Tussen de cd-speler en versterker een Siltech Mxt New York interlink
idem voor de md speler.
Bekabeling van mij luidsprekers: Monitor Black & White LS 602
Mijn Rack - Creaktiv audio 21-1.
In de toekomst komt er nog een surround processor erbij.Maar eerst denk ik zelf dat ik de luidsprekers ga upgraden.Wordt moeilijk want de Kef Q5 vind ik toch 1 van de best klinkende luidsprekers tot 2000 euro.(dat vind ik)Heb namelijk al wat luidsprekers gehoord en dat was niet bepaald wat ik zoek in de klank.
Maar hoofdzaak ik kan nou genieten van mijn cd's.
Helaas krijg ik mijn rack inclusief luidsprekers niet op 1 foto.
Mijn rack is namelijk 1 meter 16 breedt.
Maar hier de foto waar mijn apparaten mooi onder elkaar staan.

Close up van mijn cd-speler - AVM cd3 in mijn rack

Mijn systeem:
Stereoversterker - Primare i21
Cd - speler - AVM cd 3
Md - speler - Sony MDS 980 QS
Dvd - speler - Marantz DV4100
Luidsprekers - Kef Q5
Bekabeling: Tussen de cd-speler en versterker een Siltech Mxt New York interlink
Bekabeling van mij luidsprekers: Monitor Black & White LS 602
Mijn Rack - Creaktiv audio 21-1.
In de toekomst komt er nog een surround processor erbij.Maar eerst denk ik zelf dat ik de luidsprekers ga upgraden.Wordt moeilijk want de Kef Q5 vind ik toch 1 van de best klinkende luidsprekers tot 2000 euro.(dat vind ik)Heb namelijk al wat luidsprekers gehoord en dat was niet bepaald wat ik zoek in de klank.
Maar hoofdzaak ik kan nou genieten van mijn cd's.
Update:

Et voilà, Home Cinema DS*
De nieuwe rage op het gebied van home cinema, dual screen 
* © 2005 Nintendo & Proller Inc.
Mooi toch
FYI: De bovesnte (Sony KV-28LS60B) wordt vervangen door de onderste (Philips 26PF8946). Binnenkort verhuizen, foto's volgen over een maandje of 2

Et voilà, Home Cinema DS*
* © 2005 Nintendo & Proller Inc.
Mooi toch
[ Voor 46% gewijzigd door Nik op 21-03-2005 17:16 ]
Met de Sony is niets mis... Leuk ding van een jaar of 2 oud, maar, ik hou graag van vernieuwing. Ik heb al eens eerder in dit topic gepost, alleen dan een vorig deeltje 
Ik heb al een 5.1 setje, niet veel van bijzonders... Althans, de laatste keer dat ik er wat over vertelde kwam er niet zo veel aan positieve reacties op, dus laat ik dat lekker achterwege
(zolang ik er maar blij mee ben toch). Ook nog een reden dat ik een nieuwe TV heb, we gaan verhuizen, en nu krijg ik de kans om mijn kamer eens lekker in te delen zoals ik het wil... Ben al aan de slag gegaan met UED, een kleine early stage beta wip sneak preview:
http://i154.exs.cx/img154/5421/kamertje1dd.jpg
Ik heb al een 5.1 setje, niet veel van bijzonders... Althans, de laatste keer dat ik er wat over vertelde kwam er niet zo veel aan positieve reacties op, dus laat ik dat lekker achterwege

[ Voor 8% gewijzigd door Nik op 21-03-2005 18:08 ]
Na heel wat gedoe is dan mijn home cinema klaar.
Ons hele huis is onderkelderd dus ik heb 1 van de kelders genomen om de cinema in op te bouwen.
De kelder was al bijzonder netjes afgewerkt, dus het enige wat ik veranderd heb aan de afwerking van de kamer is het tapijt. Er liggen namelijk tegels onder, wel mooi maar niet fijn voor de voetjes en de accoustiek.
Hieronder; De spullen zijn binnen ! Dus snel even opstellen en testen.
En het scherm een Hamaxx Cinema 244cm bij 137cm.

Helemaal super beeld en geluid dus dan gaan we de boel afwerken.
Met als resultaat :
De nieuwe dvd speler is binnen (samsung hd745 met dvi) samen met de receiver
op een glazen plaat aan de wand :

De projector nu aan het plafond, een enorm gedoe want ik kwam steeds betonijzers tegen
waar ik niet doorheen kwam. Maar na een boel zweten :

En het scherm nu in de gordijnen, 2 hoge links en rechts en 2 "schorten" boven en onder.
De boxen staan achter de gordijnen, die zijn namelijk erg dun dus geen probleem.
Let op de vloer verlichting

Nu nog de bank vervangen door 2 mooie stoelen en het is helemaal 100% af.
Ben bijzonder tevreden over de beeldkwaliteit van de Hitachi.
De kijk afstand is ongeveer 4 meter.
Ons hele huis is onderkelderd dus ik heb 1 van de kelders genomen om de cinema in op te bouwen.
De kelder was al bijzonder netjes afgewerkt, dus het enige wat ik veranderd heb aan de afwerking van de kamer is het tapijt. Er liggen namelijk tegels onder, wel mooi maar niet fijn voor de voetjes en de accoustiek.
Hieronder; De spullen zijn binnen ! Dus snel even opstellen en testen.
- Projector : Hitachi PJ-TX100
- Dvd speler : Hier nog de HK dvd 22 via component
- Receiver : Yamaha
- Boxen : JBL scs-178 set

En het scherm een Hamaxx Cinema 244cm bij 137cm.

Helemaal super beeld en geluid dus dan gaan we de boel afwerken.
Met als resultaat :
De nieuwe dvd speler is binnen (samsung hd745 met dvi) samen met de receiver
op een glazen plaat aan de wand :

De projector nu aan het plafond, een enorm gedoe want ik kwam steeds betonijzers tegen
waar ik niet doorheen kwam. Maar na een boel zweten :

En het scherm nu in de gordijnen, 2 hoge links en rechts en 2 "schorten" boven en onder.
De boxen staan achter de gordijnen, die zijn namelijk erg dun dus geen probleem.
Let op de vloer verlichting

Nu nog de bank vervangen door 2 mooie stoelen en het is helemaal 100% af.
Ben bijzonder tevreden over de beeldkwaliteit van de Hitachi.
De kijk afstand is ongeveer 4 meter.
Thx voor de tip
Als ik de prijs zie kan ik beter nog even wachten (PT-AE700)

Die Mediastar.de ziet er leuk uit, ze zijn daar wel duur zeg!
Maar goed, om alleen te vergelijken is het leuk, is dat gewoon een showroom?

Die Mediastar.de ziet er leuk uit, ze zijn daar wel duur zeg!

[ Voor 3% gewijzigd door Elektronicanet op 26-03-2005 22:20 ]
Nederlander in België
Mijn HT is erg basic i.v.m. budget, oude Philips breedbeeld televisie (+/- 8 jaar oud), koppeling tussen PC en TV m.b.v. S-video voor doorgifte van het beeld van DVD's en Divx-films. Audio wordt doorgegeven van PC via SP/DIF naar mijn receiver, een Pioneer VSX D511. Speakers zijn niet geweldig, kon ik goedkoop aankomen... Iets is beter dan niets en het geluid is nog aardig goed.
Enkele foto's:
De televisie: hier wordt alles weergegeven:

Het beeld komt binnen via S-video:

Het beeld komt dus hier vandaan, ATI Radeon 9600

De receiver, een Pioneer VSX D511:

Zoals gezegd, het geluid komt bij de receiver binnen vanaf de SP/DIF uitgang van de geluidskaart:

Deze computer verzorgt dus de verwerking van het beeld en geluid:

(bovenop ligt een externe schijf van 160 GB voor films, in totaal is de capaciteit 400 GB)
Als ik ooit eens geld heb komen er echte speakers en misschien wel een beamer, kan mijn kamer goed verduisteren doordat ik overal luxaflex heb. Probleem is alleen dat de beamers me nog net íets te duur zijn.
Enkele foto's:
De televisie: hier wordt alles weergegeven:
Het beeld komt binnen via S-video:
Het beeld komt dus hier vandaan, ATI Radeon 9600
De receiver, een Pioneer VSX D511:
Zoals gezegd, het geluid komt bij de receiver binnen vanaf de SP/DIF uitgang van de geluidskaart:
Deze computer verzorgt dus de verwerking van het beeld en geluid:
(bovenop ligt een externe schijf van 160 GB voor films, in totaal is de capaciteit 400 GB)
Als ik ooit eens geld heb komen er echte speakers en misschien wel een beamer, kan mijn kamer goed verduisteren doordat ik overal luxaflex heb. Probleem is alleen dat de beamers me nog net íets te duur zijn.
12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS
Anoniem: 100231
omdat er zo weinig fotos zijn, zucht*

Ff opzet beetje veranderd vanuit het hamsterview

Ff opzet beetje veranderd vanuit het hamsterview
Ik had foto's beloofd, niwaar?
Nou, hier zijn ze dan:

Het bekende aanzicht.

.. of "rukkershoekje" zoals het hier wel wordt genoemd.

Hamsteren!

Ladies and Gentlemen, I give you...

De Celestion CS-6.

In vol ornaat, jawel!

En nog eentje om het af te leren!
Ze zijn liev, niwaar?
Nou, hier zijn ze dan:

Het bekende aanzicht.

.. of "rukkershoekje" zoals het hier wel wordt genoemd.

Hamsteren!

Ladies and Gentlemen, I give you...

De Celestion CS-6.

In vol ornaat, jawel!

En nog eentje om het af te leren!
Ze zijn liev, niwaar?
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Anoniem: 62484
Aha nieuwe rears tom? Ziet er weer goed uit. Ach ja ik heb ook niet veel plek hier maar drukt de pret zeker niet.
Ik heb een nieuwe pc gekocht waarvan nu de media gespeeld wordt. Aldi htpc met P4 3,2gHz 1024mb ram, ati X740xl, 320gb schijf etc. Gelijk maar een 19" tft erbij gehaald; de Philips 190v5. Nou alleen nog een steun zodat hij aan m''n hifi rek kan hangen. Als de boel is opgeruimd komen er wel wat foto's. Zolang maar even een oud plaatje:

Ik heb een nieuwe pc gekocht waarvan nu de media gespeeld wordt. Aldi htpc met P4 3,2gHz 1024mb ram, ati X740xl, 320gb schijf etc. Gelijk maar een 19" tft erbij gehaald; de Philips 190v5. Nou alleen nog een steun zodat hij aan m''n hifi rek kan hangen. Als de boel is opgeruimd komen er wel wat foto's. Zolang maar even een oud plaatje:

Dan zal ik maar nog wat foto's plaatsen van mijn stereo-set:
Specs:
Marantz PM-80 Versterker
Marantz SD-52 Casettedeck
Marantz ST-50 Tuner
Marantz CD-60 CD-speler
Celestion Ditton 44 Speakers

En in de eetkamer/huiskamer duiken oude bekenden op
:

Specs:
Marantz PM-80 Versterker
Marantz SD-52 Casettedeck
Marantz ST-50 Tuner
Marantz CD-60 CD-speler
Celestion Ditton 44 Speakers

En in de eetkamer/huiskamer duiken oude bekenden op

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Anoniem: 41401
Heb eindelijk m`n systeem weer eens wat uitgebreidt!
Had al het volgende:
JVC 72 cm breedbeeld
Playstation 2
Yamaha RX450RDS
Yamaha DVD550s
Mission M33`s als front, bi-wired aangesloten
Deze week het volgende gekocht:
Mission M33`s als rear
Mission MC32c als center (is wel groot, maar perfect geluid!)
Alles aangesloten met 2*2.5 mm van Caliber (van de autoshop)
Ben nu alleen nog aan het twijfelen over de sub.
De Mission M3AS uit de zelfde serie als de andere vondt ik te zwak erbij klinken.
De Mission van de 5-serie klinkt echt super maar kost meer dan € 800,00
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de JBL 250 uit de Northridge serie, maar die kan ik nergens bij ons in de buurt beluisteren
Heeft iemand deze toevallig

Dit is de tijdelijke setup, de tv/fronts enz komen na de verbouwing tegen de muur waar nu de bank staat.
En de bank en rears komen zeg maar aan de zijde waar nu de tv staat.
Had al het volgende:
JVC 72 cm breedbeeld
Playstation 2
Yamaha RX450RDS
Yamaha DVD550s
Mission M33`s als front, bi-wired aangesloten
Deze week het volgende gekocht:
Mission M33`s als rear
Mission MC32c als center (is wel groot, maar perfect geluid!)
Alles aangesloten met 2*2.5 mm van Caliber (van de autoshop)
Ben nu alleen nog aan het twijfelen over de sub.
De Mission M3AS uit de zelfde serie als de andere vondt ik te zwak erbij klinken.
De Mission van de 5-serie klinkt echt super maar kost meer dan € 800,00

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de JBL 250 uit de Northridge serie, maar die kan ik nergens bij ons in de buurt beluisteren
Heeft iemand deze toevallig

Dit is de tijdelijke setup, de tv/fronts enz komen na de verbouwing tegen de muur waar nu de bank staat.
En de bank en rears komen zeg maar aan de zijde waar nu de tv staat.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 41401 op 29-03-2005 20:15 ]
Op verzoek, als er niemand post gaan we herhalen 

Misschien niet zo heel veel met HT te maken, maar wel leuk om hier te showen:

(clickable)
2 bioscoopstoelen
Gekocht bij Alhambra (bioscoop in Enschede), die is aan het verbouwen en heeft de oude stoelen in de verkoop. Met moeite nog 2 fatsoenlijke stoelen en armleuningen kunnen vinden
.
Plaatje 22mm MDF gehaald, 5 wieltjes er onder (ook 1 in het midden voor de stevigheid), likje verf er over, klaar
Wel 2 dagen aan het schoonmaken geweest, maar het resultaat mag er zijn
. Ze zijn natuurlijk niet als nieuw, maar ziet er toch heel behoorlijk uit al zeg ik het zelf

(clickable)
2 bioscoopstoelen
Gekocht bij Alhambra (bioscoop in Enschede), die is aan het verbouwen en heeft de oude stoelen in de verkoop. Met moeite nog 2 fatsoenlijke stoelen en armleuningen kunnen vinden
Plaatje 22mm MDF gehaald, 5 wieltjes er onder (ook 1 in het midden voor de stevigheid), likje verf er over, klaar
Wel 2 dagen aan het schoonmaken geweest, maar het resultaat mag er zijn
en zo is het voorspeld!
Ik volg dit topic al geruime tijd en het wordt tijd dat ik zelf even een fotootje plaats.
Receiver: Yamaha RX-V450
DVD speler : JVC XV-N33
Surround: JBL SCS 178
TV: Sony KV-29FX60B 100hz

Ik wil binnenkort de JVC vervangen door een bijpassende Yamaha DVD speler en in de toekomst zal er ook een andere TV komen.Gezien de snelle ontwikkelingen van LCD schermen wacht ik hier mee totdat de grotere schermen binnen mijn budget gaan vallen.
Met de JBL set ben ik zeer tevreden en heeft een prima sound/prijs verhouding imo.
Ik vermaak me hier dus prima met een goede DTS movie.
Receiver: Yamaha RX-V450
DVD speler : JVC XV-N33
Surround: JBL SCS 178
TV: Sony KV-29FX60B 100hz

Ik wil binnenkort de JVC vervangen door een bijpassende Yamaha DVD speler en in de toekomst zal er ook een andere TV komen.Gezien de snelle ontwikkelingen van LCD schermen wacht ik hier mee totdat de grotere schermen binnen mijn budget gaan vallen.
Met de JBL set ben ik zeer tevreden en heeft een prima sound/prijs verhouding imo.
Ik vermaak me hier dus prima met een goede DTS movie.
Mijn eerste show off,, ehh valt wel mee...
maar dit is mijn systeempje.
Audio:
Denon DVD-1600
Denon AVR-3802
TV:
Loewe Aventos
Speakers:
Front = Wharfedale
Surround = de bekende Kef`s

Klinkt lekker,, vraag maar aan de buren.
Ik wil alleen nog een nieuwe Subwoofer hebben.
De kat heeft lekker staan sproeien tegen de oude (weg gegooide) subwoofer
wat eenstank kwam daar vanaf
hellaas staat de bank een beetje dicht bij de achter speakers,
maar ja de vrouw heeft ook een beetje invloed.
maar dit is mijn systeempje.
Audio:
Denon DVD-1600
Denon AVR-3802
TV:
Loewe Aventos
Speakers:
Front = Wharfedale
Surround = de bekende Kef`s

Klinkt lekker,, vraag maar aan de buren.
Ik wil alleen nog een nieuwe Subwoofer hebben.
De kat heeft lekker staan sproeien tegen de oude (weg gegooide) subwoofer
wat eenstank kwam daar vanaf
hellaas staat de bank een beetje dicht bij de achter speakers,
maar ja de vrouw heeft ook een beetje invloed.
Mooie MordauntsAnoniem: 62663 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:33:
Het heeft even op zich laten wachten maar ik heb eindelijk wat foto's kunnen maken met een geleende fotocamera.
Hierbij mijn kleine bijdrage![]()
http://members.home.nl/wwkj
Reacties zijn welkom !

Click to enlarge!
Nieuwe speakers en eindversterkers dus tijd voor een update.
Setje van boven naar onder:
Sony KV-X2541D
Denon dvd-2900
Marantz SR-4300
2x Marant MA-500

Mijn nieuwe (2e hands) speakers: Dynaudio Contour 1.1 op ook nieuwe stands de Dynaudio stand2

Speaker zonder doek

Mijn MJ Acoustics pro 50 sub die morgen waarschijnlijk verkocht word ivm een toekomstige upgrade

Nog een extra fototje, de sub staat trouwens achter in de hoek, hij is net niet te zien vanaf hier.

Mijn oude Kefjes op Target stands staan nu als rears opgesteld. De Target stands worden waarschijnlijk ook verkocht binnenkort.

Upgrade plannig:
-Had bijna de tag van Blue-eyes gekocht, helaas was ik net te laat. Maar in ieder geval een andere pre/pro.
-Nieuwe, grotere sub.
-Rears en stands zelfde als fronts.
-Beamer en scherm.
Volgorde is volstrekt willekeurig, ligt er maar net aan wat er voor interessants langs komt.
Linkje naar mijn vorige grote post over mijn setje.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21556226
En latere update http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21610638
En een update daarna nog http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21816311
En de voorlaatste situatie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22385304
Setje van boven naar onder:
Sony KV-X2541D
Denon dvd-2900
Marantz SR-4300
2x Marant MA-500

Mijn nieuwe (2e hands) speakers: Dynaudio Contour 1.1 op ook nieuwe stands de Dynaudio stand2

Speaker zonder doek

Mijn MJ Acoustics pro 50 sub die morgen waarschijnlijk verkocht word ivm een toekomstige upgrade

Nog een extra fototje, de sub staat trouwens achter in de hoek, hij is net niet te zien vanaf hier.

Mijn oude Kefjes op Target stands staan nu als rears opgesteld. De Target stands worden waarschijnlijk ook verkocht binnenkort.

Upgrade plannig:
-Had bijna de tag van Blue-eyes gekocht, helaas was ik net te laat. Maar in ieder geval een andere pre/pro.
-Nieuwe, grotere sub.
-Rears en stands zelfde als fronts.
-Beamer en scherm.
Volgorde is volstrekt willekeurig, ligt er maar net aan wat er voor interessants langs komt.
Linkje naar mijn vorige grote post over mijn setje.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21556226
En latere update http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21610638
En een update daarna nog http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21816311
En de voorlaatste situatie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22385304
Weer een kleine update van mijn kant... Ik wilde mijn geluid beter laten klinken, en het beeld scherper hebben, dus heb ik aangeschaft:
(zo goed TomSwinnen?
)
• Profigold PGV7000 High Definition SCART interconnect Scart-Scart
• Profigold PGD4000 High Definition Digital Coax interconnect RCA-RCA
Plaatjes:

Uit de OxyPure serie
Zo heb ik optimaal beeld op mijn LCD, en heb ik goed geluid op mijn versterker!
Ook is het hakwerk in mijn nieuwe slaapkamer begonnen:

let op: lijkt klein, maar, deze muur is in totaal 6 meter lang
Het is dus ook de bedoeling dat er straks _niets_ meer te zien is van de kabels
Super strak dus allemaal, gewoon alleen boxen die je ziet hangen, net alsof je "zweven" ofzo.
[/kleine update]
(zo goed TomSwinnen?
• Profigold PGV7000 High Definition SCART interconnect Scart-Scart
• Profigold PGD4000 High Definition Digital Coax interconnect RCA-RCA
Plaatjes:

Uit de OxyPure serie
Zo heb ik optimaal beeld op mijn LCD, en heb ik goed geluid op mijn versterker!
Ook is het hakwerk in mijn nieuwe slaapkamer begonnen:
let op: lijkt klein, maar, deze muur is in totaal 6 meter lang
Het is dus ook de bedoeling dat er straks _niets_ meer te zien is van de kabels
[/kleine update]
[ Voor 11% gewijzigd door Nik op 30-03-2005 20:10 ]
Anoniem: 91434
Nou ik zet ze bijv ook naast deze speakersTomSwinnen schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:04:
[...]
Ik vind zo een reactie niet echt gepast eigenlijk.
Het is evenveel als zeggen: "Mijn B&Ws zijn gewoon stukken beter als jouw domme Mordaunt-Shorts". Een beetje respect voor andermans spullen is ook wel leuk.
de b&w dm309's, die zitten in dezelfde prijsklasse en ze klinken echt beter gewoon,ook al is het smaak maar ik vind mordaunt short over het algemeen niet zo'n geweldige speaker, ik snap niet dat andere mensen er zo lovend over zijn omdat er in dat prijs segment naar mijn idee veel betere speakers zijn. Maar nogmaals das mijn mening, tis ook niet om andermans spullen af te kraken maar meer om mijn mening over Morduant short weer tegeven.
Oe, oe! Mordaunt-Short!Mr.C4 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:18:
[...]
wil je nog meer MS zien?
morgen plaats ik misschien wel foto's van m'n Genie set.
Ik heb ook nog 2x MS 904 en 1x MS 905 die ik niet gebruik, ik weet nog steeds niet wat ik er mee moet doen. Ik kan het verkopen maar dat levert niet zo heel veel geld op of ik kan het bewaren zodat ik als ik een grote kamer heb voor een 8.1 set up kan gaan(dubbele center ofzo)
Dit is zijn dus mijn schatjes:

ja, ja, ik ga nog een keer alles netjes waterpas zetten en die gamma-stekkerdoos eruit flikkeren...
Als je nog meer wilt zien: Trasos in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."
En ik vond ze qua prijs/kwaliteit verhouding juist wel uitstekend. 100 euro voor een setje, stands waren nog duurder... Veel beter zul je niet krijgen voor dat geld, imho. Maar B&w is ook errug mooi spul, qua uiterlijk én sound.
Maarre zullen we de strijdbijl begraven en aan de vredespijp gaan lurken, voordat er hier daluk een discussie van jewelste ontstaat. Gewoon lekker genieten van elkaars zut, daar gaat het toch om. De ene is blij met het geluid uit z`n wekkerradio en voor de andere is het nog niet goed genoeg als het live voor hem wordt gespeeld.
Ik ben niet zo bekend met de huidige serie van Mordaunt Short, maar ik heb ooit eens de Classic 40 gehad (dus géén MS 40) en dat waren gewoonweg mooie speakers. Leunend op de technologie uit de (duurdere) Epos speakers. De nieuwe Performance serie wil ik ook wel eens horen.....schijnen erg goed te zijn.
Plaatje van mijn oude Mordaunt Shorts (in mijn oude kamer):
Plaatje van mijn oude Mordaunt Shorts (in mijn oude kamer):
[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 31-03-2005 07:08 ]
Anoniem: 87302
zo ziet het er bij mij uit
http://img46.exs.cx/my.php?loc=img46&image=panny10pu.jpg
http://img28.exs.cx/my.php?loc=img28&image=panny36od.jpg
http://img93.exs.cx/my.php?loc=img93&image=panny55ve.jpg
http://img12.exs.cx/my.php?loc=img12&image=slix7ek.jpg

http://img46.exs.cx/my.php?loc=img46&image=panny10pu.jpg
http://img28.exs.cx/my.php?loc=img28&image=panny36od.jpg
http://img93.exs.cx/my.php?loc=img93&image=panny55ve.jpg
http://img12.exs.cx/my.php?loc=img12&image=slix7ek.jpg

[ Voor 118% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 01-04-2005 11:47 ]

Dit was thuis. Panasonic BB, plat, 100 Hz en 2 RGB ingangen
Sony dvd-speler, die heb ik aan mn ouders gegeven.
2x MS 904 en een 905C (allemaal cherry), staan thuis te vervelen.
Oude sony speakers als rear.
De receiver is de Yamaha 440.
De sub was toen de Tannoy Mx-10, allang al verkocht.

Deze heb ik toen gehaald als vervanging. Jammer dat ik niks als vergelijking erbij had gezet maar deze sub is dus erg klein en mooi. Zeer muzikaal maar had toch wel wat beperkingen door de grootte ervan. Verkocht omdat ik de genie set ging halen.

De huidige set in mijn studenten kamer, alle meubels, behang

Nieuw zijn dus de zwarte Mordaunt-Short genie set ,de pioneer 575 dvd/sacd/dvd-a/divx speler, de ps2 en de Creative Zen Micro mp3 speler.
1 van de rear speakers kun je nog via de spiegel zien.
In het midden van de kamer ligt een 2persoonsbed waar ik dan op lig als ik films/tv kijk.
vergeten foto's van te maken.

De ms 409 sub, helaas alleen in het zilver verkrijgbaar. Hij is echt veel groter dan de MJ-acoustics ref. 100. Het laag is
De eerst avond dat ik een film ermee ging kijken, kwamen de buren ff langs om te vragen wat dat geluid toch was
Op de sub zie je ook nog de bijgeleverde SPL meter van MS.

van de collector's edition van the Return of The Kings.
ja ik weet sommige foto's zijn een beetje wazig.
Sharp 22" LCD TV LC-22SV2E
JVC Receiver RX-5040
JVC CD-speler XL-Z464
JVC DVD-speler XV-N210B
JBL SCS 200.5

JVC Receiver RX-5040
JVC CD-speler XL-Z464
JVC DVD-speler XV-N210B
JBL SCS 200.5

Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Die RX-5040 en RX-5042 zijn exact hetzelfde, alleen is de eerste zwart en de tweede zilver. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor de dvd-speler, waarvan de XV N210 zwart is en de XV N212 zilver.Cougar schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:25:
[...]
hoe bevalt jou die jvc reciever? Ik heb de rx 5042 een nieuwer type maar merk nu ik nieuwe speakers heb de reciever niet genoeg vermogen heeft. wordt de marantz 5500 denk ik binnenkort
speakers die ik eraan heb hangen:
2x front yamaha ns 150 (100 watt met piek van 300watt)
1x center yamaha c515 (100watt met piek van 300watt)
2x surround kenwood 80 watt.
jamo 100watt sub, maar die is actief.
De receiver bevalt mij prima, ik had hiervoor een bijna 10 jaar oude JVC stereo receiver en low budget 2-weg speakers (van een JVC minisetje maar los gekocht) maar ik wilde ook 5.1 geluid en vooral meer aansluitingen. Dus wat ik nu heb is al een grote verbetering en zo hoge eisen stel ik niet.
[edit]
Best wel een verbetering als ik eens kijk wat ik een jaar geleden had staan:

[ Voor 10% gewijzigd door Canaria op 03-04-2005 20:52 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Even een update van mijn thuis bioscoopje/game hoek.
Ik heb van het weekend es even mijn hele kamer onder handen genomen, want ik vond dat het allemaal maar erg krap bij elkaar stond wat de opstelling van alles betreft.
De subwoofer stond verre van ideaal opgesteld, en de surround speakers hingen aan het plafond achter me
.
Dit ging helaas toen niet anders, vanwege de brakke indeling dus van al het spul wat er in die kamer moest
Zo stond het dus eerst:

Erg krap bij elkaar dus, met de sub (een sony 50 watt) achter de linker front... niet echt veel ruimte dus om lucht te verplaatsen, vandaar dat ie nu denk ik ook kapot is.
Kheb hem maar vervangen door een JBL E150P
Klinkt stukken beter, en de plaats is nu ook veel beter zoals te zien op deze pic:

Zoals je ziet is ook de center gegroeid
Dat is nu een JBL EC25, Ik vond het allemaal wat plastic klinken de stemmen (goh, de oude center was ook van plastic
)
Nog een foto van de luister positie met de surround speaker(tjes) nu wel goed geplaatst ipv boven achter me:

Staat allemaal stukken beter nu vind ik, ook de surround ervaring is een stuk beter te merken.
Nog een foto van de kabel zooi die er achter ligt:

Wat een rotzooi
.
Maar het werkt allemaal dus boeiend
.
De specs:
TV: Sony KV32FX65B
Receiver: Sony STR-K740P
DVD speler: Sony DVP-NS300
Center: JBL EC25
Fronts: Lifetec (Eltax dacht ik?)
Surround: 80 Watt satteliet speakertjes
Sub: JBL E150P
Xbox: klik
Cube: Niet gemod
PC: klik
DVD's: klik
Nog in de planning staan 2 nieuwe fronts (bijna 100% zeker JBL E80's), waarbij als ik ze heb die fronts die ik nu heb surround speakers worden.
En wellicht een andere receiver (Mischien Pioneer VSX-D714, maar dat zie ik dan wel weer).
Dat was weer m'n post, commentaar is welkom
Ik heb van het weekend es even mijn hele kamer onder handen genomen, want ik vond dat het allemaal maar erg krap bij elkaar stond wat de opstelling van alles betreft.
De subwoofer stond verre van ideaal opgesteld, en de surround speakers hingen aan het plafond achter me

Dit ging helaas toen niet anders, vanwege de brakke indeling dus van al het spul wat er in die kamer moest
Zo stond het dus eerst:

Erg krap bij elkaar dus, met de sub (een sony 50 watt) achter de linker front... niet echt veel ruimte dus om lucht te verplaatsen, vandaar dat ie nu denk ik ook kapot is.
Kheb hem maar vervangen door een JBL E150P
Klinkt stukken beter, en de plaats is nu ook veel beter zoals te zien op deze pic:

Zoals je ziet is ook de center gegroeid
Dat is nu een JBL EC25, Ik vond het allemaal wat plastic klinken de stemmen (goh, de oude center was ook van plastic
Nog een foto van de luister positie met de surround speaker(tjes) nu wel goed geplaatst ipv boven achter me:

Staat allemaal stukken beter nu vind ik, ook de surround ervaring is een stuk beter te merken.
Nog een foto van de kabel zooi die er achter ligt:

Wat een rotzooi
Maar het werkt allemaal dus boeiend
De specs:
TV: Sony KV32FX65B
Receiver: Sony STR-K740P
DVD speler: Sony DVP-NS300
Center: JBL EC25
Fronts: Lifetec (Eltax dacht ik?)
Surround: 80 Watt satteliet speakertjes
Sub: JBL E150P
Xbox: klik
Cube: Niet gemod
PC: klik
DVD's: klik
Nog in de planning staan 2 nieuwe fronts (bijna 100% zeker JBL E80's), waarbij als ik ze heb die fronts die ik nu heb surround speakers worden.
En wellicht een andere receiver (Mischien Pioneer VSX-D714, maar dat zie ik dan wel weer).
Dat was weer m'n post, commentaar is welkom
* The Eagle is er eindelijk toe gekomen om ook eens te posten
(na ongeveer een half jaar dit topic in de gaten te houden
)
Aldus:
Overzichtsfoto:

Close-up apparatuur:

Close-up fronts zonder doek:

Close-up rear:

Specs:
TV: Philips 32PW8609 82cm flat breedbeeld
Games: Philips NMS 8280 MSX2 "The Videocomputer" Voor al uw arcade games
DVD: Mijn PC met PowerDVD (zie ook http://www.tweakers.net/gallery/sys/5623 ), verbonden met een 10m s-video/audio kabel.
Receiver: Technics SC-CH650 2x50w all-in setje, incl. soundprocessor. Helaas geen dolby, maar hij pikt op de 1 of andere manier wel een DPL signaal op en kan er ook wat mee
En dat voor een setje van dik 10 jaar oud
Aangesloten op:
Fronts: Technics SB-CH655 speakers, 50w DIN vermogen (waren bijgeleverd)
Rears: Realistic (zelfde als van die PA-speakers) speakers, geen idee welk type (kan ook niks van een typeplaatje vinden) maar klinkt best ok, ook gezien het feit dat ik ze gevonden heb
Het is eigenlijk een 4.0 setje, maar om de 1 of andere manier pikt ie dus wel een DPL signaal op waar ie wat mee kan doen. Ik kan in Star Trek iig het e.e.a. van links achter naar rechtsvoor voorbij horen komen
En de TV als center gaat ook redelijk, heb geen klachten iig 
Ik wil uiteindelijk wel uitbreiden naar high-end, maar daar heb ik op het moment de financien niet voor. Vooralsnog klinkt het prima als ik bijv 2Fast 2 Furious aanzet
Eerste aankoop wordt waarschijnlijk een receiver en een DVD-speler danwel recorder. Hoop alleen dat mijn speakers dat trekken.
(na ongeveer een half jaar dit topic in de gaten te houden

Aldus:
Overzichtsfoto:

Close-up apparatuur:

Close-up fronts zonder doek:

Close-up rear:

Specs:
TV: Philips 32PW8609 82cm flat breedbeeld
Games: Philips NMS 8280 MSX2 "The Videocomputer" Voor al uw arcade games
DVD: Mijn PC met PowerDVD (zie ook http://www.tweakers.net/gallery/sys/5623 ), verbonden met een 10m s-video/audio kabel.
Receiver: Technics SC-CH650 2x50w all-in setje, incl. soundprocessor. Helaas geen dolby, maar hij pikt op de 1 of andere manier wel een DPL signaal op en kan er ook wat mee
Aangesloten op:
Fronts: Technics SB-CH655 speakers, 50w DIN vermogen (waren bijgeleverd)
Rears: Realistic (zelfde als van die PA-speakers) speakers, geen idee welk type (kan ook niks van een typeplaatje vinden) maar klinkt best ok, ook gezien het feit dat ik ze gevonden heb
Het is eigenlijk een 4.0 setje, maar om de 1 of andere manier pikt ie dus wel een DPL signaal op waar ie wat mee kan doen. Ik kan in Star Trek iig het e.e.a. van links achter naar rechtsvoor voorbij horen komen
Ik wil uiteindelijk wel uitbreiden naar high-end, maar daar heb ik op het moment de financien niet voor. Vooralsnog klinkt het prima als ik bijv 2Fast 2 Furious aanzet
edit:
Schermgrootte TV goed gezet, was geen 80 maar 82 cm
Schermgrootte TV goed gezet, was geen 80 maar 82 cm
[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 13-04-2005 21:36 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Pics (no specs, heb wel wat linkjes gezocht).
pioneer pdp-433hde

van iets verder weg

denon dvd-f100, poa-f100, avr-f100 en receiver voor tv (tulpjes zijn van m'n x-box)

kef 2005 sat en sub
Op de subwoofer staat de digi-tv voor casema.

Oh ja, bekabeling is een puinhoop
Ik moet toch maar eens die kast, om alles mooi weg te werken, in elkaar timmeren

En om lekker te kunnen kijken naar een filmpje, hoort daar natuurlijk een heerlijke bank bij

Ik word btw helemaal gestoord van alle remotes die ik nu heb liggen. Iemand een mooi, handig, kwalitatief (en betaalbaar) idee?
pioneer pdp-433hde

van iets verder weg

denon dvd-f100, poa-f100, avr-f100 en receiver voor tv (tulpjes zijn van m'n x-box)

kef 2005 sat en sub
Op de subwoofer staat de digi-tv voor casema.

Oh ja, bekabeling is een puinhoop
Ik moet toch maar eens die kast, om alles mooi weg te werken, in elkaar timmeren

En om lekker te kunnen kijken naar een filmpje, hoort daar natuurlijk een heerlijke bank bij

Ik word btw helemaal gestoord van alle remotes die ik nu heb liggen. Iemand een mooi, handig, kwalitatief (en betaalbaar) idee?
[ Voor 12% gewijzigd door Annie op 04-04-2005 23:33 . Reden: extra foto's ]
Today's subliminal thought is:
Ik heb een Philips RU760 (erg mooi ding) en een NAD HTR-2 (minder mooi maar kan 8 apparaten aansturen en heeft een breder bereik dan de Philips).Annie schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:10:
Op dit (rommelige) fotootje zie je de Philips (zilverkleurig) en de NAD (de grote zwarte ernaast):

OK, ik doe ook maar eens mee.
Ben 20 en studeer dus veel geld is er niet.... ben nu redelijk tevreden
Woon nu ook nog ff thuis op zolder dus mijn bed is tevens bank (kan erug gezellig zijn tijdens een film....) bed is 210 x 140 dus groot zat
Reciever: Sony STR-DB 780 (QS) heb ik ondertussen al een tijdje
DVD: Sony DVP-NS 400D
TV: oude TV van oma die overleden is, oud en weinig mogelijkheden, maar wel gratis en 62 CM
Speakers: JBL SCS 178 (net een paar maandjes, helemaal super op een kleine kamer!)
Verder natuurlijk een PC en een laptop, en andere dingen zoals Ipod enz.....
PC is Nforce 2 dus met soundstorm geluid, dat ownt!!!
speaker kabel is 2 x 4mm2 en verder overal goede kabels tussen liggen.
De reciever en DVD

Geheel, SUB onder bureau:

Center zit onder bureau, prima als je op bed zit.....

En de rear speakers:

en nee, het is idd niet opgeruimd
Ben 20 en studeer dus veel geld is er niet.... ben nu redelijk tevreden
Woon nu ook nog ff thuis op zolder dus mijn bed is tevens bank (kan erug gezellig zijn tijdens een film....) bed is 210 x 140 dus groot zat
Reciever: Sony STR-DB 780 (QS) heb ik ondertussen al een tijdje
DVD: Sony DVP-NS 400D
TV: oude TV van oma die overleden is, oud en weinig mogelijkheden, maar wel gratis en 62 CM
Speakers: JBL SCS 178 (net een paar maandjes, helemaal super op een kleine kamer!)
Verder natuurlijk een PC en een laptop, en andere dingen zoals Ipod enz.....
PC is Nforce 2 dus met soundstorm geluid, dat ownt!!!
speaker kabel is 2 x 4mm2 en verder overal goede kabels tussen liggen.
De reciever en DVD

Geheel, SUB onder bureau:

Center zit onder bureau, prima als je op bed zit.....

En de rear speakers:

en nee, het is idd niet opgeruimd
Kben een beetje een n00b in dit topic...maar kijk altijd met veel interesse naar jullie sjieke home-cinema's. Kheb aardig wat gespaard (ben 18) en heb vandaag hetvolgende gekocht:
- Samsung LCD-TV (de LW26A33W) link
- Pioneer dvdspeler/reciever + 5.1 set (de DCS-222) link.
Hier een foto van m'n opstelling..

excuses voor de kwaliteit van de foto en sorry voor de gordijnen hehe..maar die worden binnenkort vervangen. Die 2 zuilen zijn niet aangesloten op de dvdspeler maar op een oude technics reciever om muziek mee te luisteren... Ik heb gekozen voor deze tv omdat ik geen ruimte heb voor een CRT breedbeeld tv en hij kwam als beste uit de test van TomsHardware. Kben er ook erg tevreden over. Mooie kleuren, en ook de donkere delen (tegen zwart aan) worden goed weergegeven. Verder is de reactietijd erg ok 16ms. en kan ik hem op m'n computer aansluiten, anoloog of via dvi. (dit ga ik binnenkort ook doen). Vragen of opmerkingen zijn welkom..
- Samsung LCD-TV (de LW26A33W) link
- Pioneer dvdspeler/reciever + 5.1 set (de DCS-222) link.
Hier een foto van m'n opstelling..

excuses voor de kwaliteit van de foto en sorry voor de gordijnen hehe..maar die worden binnenkort vervangen. Die 2 zuilen zijn niet aangesloten op de dvdspeler maar op een oude technics reciever om muziek mee te luisteren... Ik heb gekozen voor deze tv omdat ik geen ruimte heb voor een CRT breedbeeld tv en hij kwam als beste uit de test van TomsHardware. Kben er ook erg tevreden over. Mooie kleuren, en ook de donkere delen (tegen zwart aan) worden goed weergegeven. Verder is de reactietijd erg ok 16ms. en kan ik hem op m'n computer aansluiten, anoloog of via dvi. (dit ga ik binnenkort ook doen). Vragen of opmerkingen zijn welkom..
Laat ik maar weer eens wat foto's maken met onder andere mijn nieuwe aanwinsten.
Sinds kort heb ik een nieuwe dvd-speler, een zwarte Marantz DV6500. Gekocht voor 299 bij Correct.
Daarnaast heb ik mijn oude Sony rear speakers ook meteen vervangen voor een set B&W 601, bijpassend bij mijn 603's als front.
De dvd speler

Versterker met daar boven de dvdspeler (koeling is geen probleem, want de speler is heel kort)

Overzichtje van apparatuur

Foto vanaf mijn tv naar mijn bed (sweetspot, kijk meestal 's avonds in bed films enzo) en de achterspeakers

Rechter achter speaker en deel van mijn dvd collectie

Linker achter speaker en andere deel van mijn dvd collectie
Sinds kort heb ik een nieuwe dvd-speler, een zwarte Marantz DV6500. Gekocht voor 299 bij Correct.
Daarnaast heb ik mijn oude Sony rear speakers ook meteen vervangen voor een set B&W 601, bijpassend bij mijn 603's als front.
De dvd speler
Versterker met daar boven de dvdspeler (koeling is geen probleem, want de speler is heel kort)
Overzichtje van apparatuur
Foto vanaf mijn tv naar mijn bed (sweetspot, kijk meestal 's avonds in bed films enzo) en de achterspeakers
Rechter achter speaker en deel van mijn dvd collectie
Linker achter speaker en andere deel van mijn dvd collectie
Wat doet dat er nou toe..Anoniem: 114270 schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:30:
Zijn dat toevallig die speakers die je voor 15 euro hebt gekocht

Anoniem: 89637
Erg mooie sets zijn hier voorbij gekomen. Mijn set heb ik gedurende een aantal jaren opgebouwd. Het begon met de Jamo speakers en een vintage Sony versterker. Daarna een subje gebouwd en een versterker daarvoor gekocht. Omdat ik veel mp3's via luister en ik niet geheel tevreden was met de analoge uitgangen heb ik een decoder gekocht die door de optische uitgang van de geluidskaart wordt aangestuurd. Hierdoor kon ik m'n huidige versterkers gebruiken zonder een nieuwe aan te schaffen met optische ingang. Later wat surroundspeakers en een Grundig versterker daarvoor.
Overzichtje

Decoder

Versterkers, Sony, Grundig, Mono-sub en dvdspeler bovenop.

Subwoofer geheel van beton

Prachtige afstandsbediening van de TV Grundig cinaro 82cm 100hz

De rears, Celestion, moeten nog opgehangen worden
Overzichtje

Decoder

Versterkers, Sony, Grundig, Mono-sub en dvdspeler bovenop.

Subwoofer geheel van beton

Prachtige afstandsbediening van de TV Grundig cinaro 82cm 100hz

De rears, Celestion, moeten nog opgehangen worden

Anoniem: 89637
Klopt dat bed is voor m'n gastenzimbab schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 09:05:
[...]
Zie je het bed niet dan? Staat op de eerste foto.....hij heeft er wat rotzooi opliggen. Becel doos enzo.

Bij de eerste foto staat de camera op het bed. Alles staat een beetje in een rondje opgesteld, om toch een 'ruime' kamer te houden.
Hallo mensen e.d.
Ik heb mij vandaag toch maar eens aangemeld, zodat ik eindelijk eens foto's van mijn HT kan gaan posten. Ik bezoek deze thread vrijwel dagelijks en heb al vaak op 't punt gestaan in de wereld der GOT-ers te stappen.
Momenteel heb ik nog geen goede foto's, dus tot dan moeten jullie het even doen met een overzichtje en een opsomming.

TV: Phillips 32PW9595
AVR: Harman Kardon AVR300rds
CD: Harman Kardon FL8550
DVD: Sony DVP-NS900V
TAPE: Harman Kardon TD420
FRONTS: QUAD 22L (verbonden met QED Silver Anniversary/Airlocks)
REARS: Infinity Reference 51-MKII (verb. met Oehlbach 2x2.5mm)
CENTER: Infinity Kappa Center (verb. met Oehlbach 2x2.5mm)
SUB: REL Quake I (helaas verbonden met simpel kabeltje)
Interlinks DVD-AVR:
6x Van den Hul "The Bay C5" (analoog t.b.v. SACD)
1x Ixos 1005 & WBT pluggen (digitaal)
Interlink CD-AVR:
1x Golden Note Digital
De rest is merkloos. Als scart gebruik ik een Oehlbach SCA 2000.
Foto's volgen zo snel mogelijk!
Ik heb mij vandaag toch maar eens aangemeld, zodat ik eindelijk eens foto's van mijn HT kan gaan posten. Ik bezoek deze thread vrijwel dagelijks en heb al vaak op 't punt gestaan in de wereld der GOT-ers te stappen.
Momenteel heb ik nog geen goede foto's, dus tot dan moeten jullie het even doen met een overzichtje en een opsomming.
TV: Phillips 32PW9595
AVR: Harman Kardon AVR300rds
CD: Harman Kardon FL8550
DVD: Sony DVP-NS900V
TAPE: Harman Kardon TD420
FRONTS: QUAD 22L (verbonden met QED Silver Anniversary/Airlocks)
REARS: Infinity Reference 51-MKII (verb. met Oehlbach 2x2.5mm)
CENTER: Infinity Kappa Center (verb. met Oehlbach 2x2.5mm)
SUB: REL Quake I (helaas verbonden met simpel kabeltje)
Interlinks DVD-AVR:
6x Van den Hul "The Bay C5" (analoog t.b.v. SACD)
1x Ixos 1005 & WBT pluggen (digitaal)
Interlink CD-AVR:
1x Golden Note Digital
De rest is merkloos. Als scart gebruik ik een Oehlbach SCA 2000.
Foto's volgen zo snel mogelijk!
[ Voor 3% gewijzigd door Cass Casey op 12-04-2005 11:26 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Anoniem: 141880
Ben nieuwe op dit forum , maar omdat er op hear.nl nix te beleven valt post ik het hier maar
Het is geen HT-set, maar daarom niet minder interessant
De luistersituatie + speakers...

De set...

Bekabeling...

Speakers...

Mijn set bestaat uit:
Voorversterker Arcam A-85
Eindversterker Arcam P-85
CD-speler Arcam CD-73
Interlink van den Hul The Source
Interlink van den Hul D 102 MKIII
Netsnoer CD Audioquest Cables AC12-3.3
Luidspreker voor Thiel CS1.6
Luidsprekerkabels IXOS XHS553 (644) silver
Netsnoer Poweramp MIT Z-Cord II
Dempers Hepta silencers voor onder de CD-Speler
Het is geen HT-set, maar daarom niet minder interessant
De luistersituatie + speakers...

De set...

Bekabeling...

Speakers...

Mijn set bestaat uit:
Voorversterker Arcam A-85
Eindversterker Arcam P-85
CD-speler Arcam CD-73
Interlink van den Hul The Source
Interlink van den Hul D 102 MKIII
Netsnoer CD Audioquest Cables AC12-3.3
Luidspreker voor Thiel CS1.6
Luidsprekerkabels IXOS XHS553 (644) silver
Netsnoer Poweramp MIT Z-Cord II
Dempers Hepta silencers voor onder de CD-Speler
Ook hier weer een upgrade. Ik heb mijn TAG McLaren AV32R BP192 SP vervangen door een DP versie en in het zwart.

en voor de duidelijkheid een fabrieksfoto:

en voor de duidelijkheid een fabrieksfoto:

[ Voor 28% gewijzigd door blue eyes op 14-04-2005 09:51 ]
Nieuwe DVD speler gekocht, en via component met progresive scan op mijn beamertje aangesloten ....
Ik bedenk mij net dat ik nog nooit mijn nieuwe hifi set heb laten zien
.
De nieuwe luidsprekers:

De subwoofer, op basis van Volt DC250.1:

Het rack, met de oerlelijke Cd-speler (wordt snel vervangen):

Op- of aanmerkingen? Ik hoor het graag

De nieuwe luidsprekers:

De subwoofer, op basis van Volt DC250.1:

Het rack, met de oerlelijke Cd-speler (wordt snel vervangen):

Op- of aanmerkingen? Ik hoor het graag
[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 17-04-2005 23:27 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
mmm, me vader kwam laatst ook met nieuw spul, zal binnenkort wel eens een pic maken
Rotel versterker

in combinatie met
b&w 700 serie center
b&w 700 serie front

b&w lm1 als surround, en nog sub. Maak wel wat fotos binnenkort
Die Rotel is egt heavy. Als de Computer aan staat (zelfde groep) of tv vliegen de stoppen eruit
Rotel versterker

in combinatie met
b&w 700 serie center
b&w 700 serie front

b&w lm1 als surround, en nog sub. Maak wel wat fotos binnenkort
Die Rotel is egt heavy. Als de Computer aan staat (zelfde groep) of tv vliegen de stoppen eruit
De installatie is aangekomen. Na veel dozen uitpakken en kabels aansluiten konden we genieten van onze installatie. Wat je op de foto's ziet is een tijdelijke opstelling, d.w.z. dat de plasma+meubel nog moeten komen.
De reciever :

Right en sub:

Right, sub, midden, reciever:

Bose achters:

Overzicht 1:

Overzicht 2:

De bose achters doen het prima en vallen niet uit de toon met de rest. De sub achter de bank ( van de bose speakers ) geeft een extra dimensie bij explosies. :lol: Ze zijn natuurlijk niet te vergelijken met de fronts, maar voor hun doel is het prima.
Specs :
Cambridge Audio AV540R
Dali Suite 1.7 Fronts
Dali Suite C0.7 Center
Dali Suite 1.2 Subwoofer
Bose Accoustimass Achter
De reciever :

Right en sub:

Right, sub, midden, reciever:

Bose achters:

Overzicht 1:

Overzicht 2:

De bose achters doen het prima en vallen niet uit de toon met de rest. De sub achter de bank ( van de bose speakers ) geeft een extra dimensie bij explosies. :lol: Ze zijn natuurlijk niet te vergelijken met de fronts, maar voor hun doel is het prima.
Specs :
Cambridge Audio AV540R
Dali Suite 1.7 Fronts
Dali Suite C0.7 Center
Dali Suite 1.2 Subwoofer
Bose Accoustimass Achter
Anoniem: 114270
Jeuh, foto's, allen klikbaar
Eerst ff mijn nieuwste aanwinst: de EQ580

Overzicht: tape (nieuw, ook onkyo, zie post hierboven), JVC SVHS recorder, en dus de equalizer

NADjes als center. Beneden (bij mn vader) staat de andere. binnenkort komt daar nog een kef center ik weet niet precies welk type, maar mijn vader zou hem waarschijnlijk vanavond op gaan halen.

Gratis CDspeler van onkyo, die kan ik vast nog wel ergens kwijt, die zat bij de equalizer

Zo, dit waren mijn upgrades, echter ook een downgrade: ik heb mijn luidsprekers aan mijn vader verkocht (tegen een afzetprijs natuurlijk
), beetje overkill voor mijn kamertje waren die Q90s en Q80s
deze speakers staan dus nu beneden en SACD is echt GEWELDIG op deze speakers. (ik had dat nog niet). Pics post ik hier dan ook maar, zit er nog vooruitgang in dit topic enzo:
hier het overzicht (beetje kutfoto, maargoed...)

Fronts

Close up van UniQ (zowel achter als voor)

hier dus die andere NAD (die als de center er is, mijn 5.0 naar 7.0 gaat upgraden)

Overzicht van achteren

rears KEF Q80

DVD/SACD speler SA-963, denk ik wel bekend bij iedereen

Op de foto's zie je ook nog zelfbouw speakers met KEF units, deze zijn dus niet aangesloten, en dus over. dus absoluut niet: 2x2 paar fronts, zoals al eerder is langsgekomen. Niet gaan zeiken over stofzuigen enzo
Dit waren ze dus, any comments?
Eerst ff mijn nieuwste aanwinst: de EQ580

Overzicht: tape (nieuw, ook onkyo, zie post hierboven), JVC SVHS recorder, en dus de equalizer

NADjes als center. Beneden (bij mn vader) staat de andere. binnenkort komt daar nog een kef center ik weet niet precies welk type, maar mijn vader zou hem waarschijnlijk vanavond op gaan halen.

Gratis CDspeler van onkyo, die kan ik vast nog wel ergens kwijt, die zat bij de equalizer

Zo, dit waren mijn upgrades, echter ook een downgrade: ik heb mijn luidsprekers aan mijn vader verkocht (tegen een afzetprijs natuurlijk
deze speakers staan dus nu beneden en SACD is echt GEWELDIG op deze speakers. (ik had dat nog niet). Pics post ik hier dan ook maar, zit er nog vooruitgang in dit topic enzo:
hier het overzicht (beetje kutfoto, maargoed...)

Fronts

Close up van UniQ (zowel achter als voor)

hier dus die andere NAD (die als de center er is, mijn 5.0 naar 7.0 gaat upgraden)

Overzicht van achteren

rears KEF Q80

DVD/SACD speler SA-963, denk ik wel bekend bij iedereen

Op de foto's zie je ook nog zelfbouw speakers met KEF units, deze zijn dus niet aangesloten, en dus over. dus absoluut niet: 2x2 paar fronts, zoals al eerder is langsgekomen. Niet gaan zeiken over stofzuigen enzo
Dit waren ze dus, any comments?

De kamer. Ja de tv wordt nog ge-upgrade maar ik ben aan het autorijlessen en heb net een nieuwe digitale camera gekocht dus tja... (daarom zijn sommige foto's nog vaag, ik moet het boekje eens ontcijferen

Mijn dvd speler is een pioneer en ik heb de tv op mijn computer aangesloten zodat ik ook gedownloade shit kan kijken op mijn HT kamer.... (kabel loopt helemaal achterom, gewoon een 10 meter audio verloop kabel en dan maar 1 kant gebruikt, werkt prima)

Close-up van mijn Syrinc

Mijn bescheiden dvd verzameling (koop pas paar maandjes dvd's)

Tja als andere mensen gaan pimpen met hun tuners, doe ik dat ook met mijn stuff hoor

Kijkplek (sweetspot ofzo noemen jullie dat hè
Bij die bank zit trouwens nog een leuk verhaal bij. Ik heb daar destijds 25 gulden voor betaald, hij was namelijk van mijn oom. Hij hoefde er niks voor te geven, maar aangezien de bank pas 2 of 3 maandjes oud was heb ik hem er 2 boekenbonnen voor gegeven. Hij wilde namelijk een bank kopen en ging half 6 weg en kwam 10 voor 6 aan (6 uur ging die toko dicht). Nou mijn oom reclamekrantje mee en zei die bank wil ik! Prima meneer, zei die kerel, dus mijn oom afrekenen en krijgt de bank mee. Zegt die man van de winkel ineens en die andere bank dan? Andere bank zei mijn oom? Ja er hoort een 2 zits bank bij...'oh..' en onder het mom van 'dat moet dan maar' heeft hij die meegenomen. later zei die tegen mijn pa dat er ook nog een gratis tuinset bij zat, maar mijn oom wilde die troep niet... En wie wilde er juist een nieuwe tuinset... ja je raad het al, wij dus

Verder was dit ook de enige bank die naar boven getild kon worden, onze oude bank die ik wel mocht hebben bleef halverwege het trap gat recht omhoog vastzitten... Mijn ma en ik kregen hem niet meer los dus toen mijn pa omhoog keek dacht ie ff WTF

2* Gemini cdj-20
Gemini UMX-9

Syrinc sub (actief) met XLR pluggen en de monitors krijgen stroom via vga kabels (of iig een soort van)

Dit is de tussen ingang naar mijn slaapkamer met bureau en pc... (ja de hele zolder is van mij zo'n beetje

En er hangt dus een gordijn tussen om de kamer optimaal te verduisteren...
[ Voor 9% gewijzigd door Waypoint op 28-04-2005 20:11 ]
Anoniem: 66668
Ik heb eindelijk een TV, tis een Loewe Mimo 28 met een stand 2, die ik als ex demo bij de MM kon kopen (was het helemaal niet van plan daar te kopen, maar voor deze aanbieding kon ik hem niet laten staan). tis een demo geweest, maar daar is de prijs dus ook naar
even een brakke telefoonpic, maar als ik een keer een digicam in de buurt heb zal ik wel fatsoenlijke foto's maken

Even tussendoor een work-in-progress updateje 

De nieuwe front speakers krijgen gestalte \o/
Het zijn net als m'n huidige ronde zuilen dalines (dus geen bass-reflex, closed box, of transmission lines). Over een tijdje staan ze afgebouwd, getest, en gespoten in de kamer
Overigens is dit werk van m'n vader en niet van mezelf.

De nieuwe front speakers krijgen gestalte \o/
Het zijn net als m'n huidige ronde zuilen dalines (dus geen bass-reflex, closed box, of transmission lines). Over een tijdje staan ze afgebouwd, getest, en gespoten in de kamer
Overigens is dit werk van m'n vader en niet van mezelf.
[ Voor 9% gewijzigd door Exirion op 28-04-2005 23:30 ]
Anoniem: 66668
de centre staat op kleine rubberen pootjes, dus dondert er niet vanaf. t staat niet er sierlijk zo achterover, maar ik ga nog met antislipmat (van dat blokker spul) knutselen op de achterste pootjes (dubbelgevouwen stukkie is genoeg) en dan staat die netjes recht, zodat het wat leuker oogt.MikeyMan schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:12:
Dude, flikkert die center niet zowat van je tv af? Misschien wel een idee om die op te gaan hangen ofzo, de richting van die speaker lijkt me niet ideaal...
hier kan je een idee krijgen over de rubberen pootjes zien die er nu onder zitten.

als ik een digicam heb zal ik het eens allemaal mooi op de foto zetten, want deze week krijg ik als het goed gaat wat nieuw zit/lig meubuliar binnen
DIY ja, maar het zijn de enige exemplaren die er zijn. Zonder howto documentatie enzoAnoniem: 30670 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 00:41:
w00t!!! Zijn dit DIY speakers?!?!? Darn dan wil ik wel de hele how 2 va hebben met pics?!!? ziet er echt heeeel mooi uit hoor! Heb je wat specs?!?!
M'n huidige speakers zijn wat kleinere broertjes met speakerunits uit dezelfde serie (Peerless van de tijd dat Peerless nog echt high-end was; het is binnen DST nu meer mainstream spul geworden. Seas sn Vifa zitten er duidelijk boven). Dat worden binnenkort de rearspeakers.
Die zijn op dit plaatje te zien:

Over een paar weken worden ze samen met de fronts gespoten. Kleur moet nog gekozen worden
[ Voor 10% gewijzigd door Exirion op 29-04-2005 12:56 ]
Anoniem: 90555
hier zijn we ook bezig met onze home cinema, het is nog niet helemaal klaar, zo moeten er nog een nieuwe centerspeaker en een subwoofer bij, maar hier alvast wat pics 
specs:
tv: medion (82cm breedbeeld)
Receiver: Pioneer VSX-D514
Dvd/divx speler: Medion MD7457
Front Speakers: Philips 90W (precieze type weet ik niet)
Decoder (schotel tv): Echostar AD-3000ip

frontspeaker:

receiver met sfeer lichtje:

dvd's:

decoder en dvd speler:

verder heb ik voorlopig nog 2 goedkope rear speakers die ik @ rommelmarkt heb gehaald van het merk Mitsubushi (
)
er moet nog veel veranderen en gelukkig heb ik veel tijd nu omdat ik vakantie heb
meer foto's zullen volgen*
specs:
tv: medion (82cm breedbeeld)
Receiver: Pioneer VSX-D514
Dvd/divx speler: Medion MD7457
Front Speakers: Philips 90W (precieze type weet ik niet)
Decoder (schotel tv): Echostar AD-3000ip
frontspeaker:
receiver met sfeer lichtje:
dvd's:
decoder en dvd speler:
verder heb ik voorlopig nog 2 goedkope rear speakers die ik @ rommelmarkt heb gehaald van het merk Mitsubushi (

er moet nog veel veranderen en gelukkig heb ik veel tijd nu omdat ik vakantie heb
meer foto's zullen volgen*
Anoniem: 32558

nou, toestemming van mijn buren...
Die zijn potdoof, maar de trillingen, daar hebben ze wel last van.
Ik zou de SR7200 iig vergeten. Die heb ik gehad en zit op hetzelfde niveau als de lagere modellen van nu. Een rijtje rond de prijs van de 5400; de denon 1905 schijnt ook heel goed te zijnZiegoM schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:34:
[...]Ben zelf trouwens aan het twijfelen om een nieuwe reciever te kopen in plaats van mijn yamaha rx-v540. Namelijk een Marantz sr5400 of sr7200 (voor hetzelfde bedrag).
Wat zouden jullie doen?
Is een ouder model van een hogere serie beter dan een lager model van een nieuwere serie?
Ik neig zelf meer naar de sr7200 aangezien dat toch wel een topper is (geweest).
Yamaha RXV650 €375,-
Marantz SR5400 €399,-
Pioneer VSX-1014 €555,-
Denon AVR-1905 € 345,-
pioneer vsx-d814 €289,-
Van de 7200 ben ik overgestapt op de 1014 van Pioneer, wat toch eigenlijk wel een wereld van verschil is, en dan wel positief

Zoals beloofd nog wat nieuwe pics van de "achterkant" van m'n HT. Speakerstands zijn dus ook eindelijk binnen! Waar NIEUW achter staat is dus een update vergeleken met mijn vorige post (begin dit jaar).
Specs:
- Marantz SR4200 (5x70W RMS), Dolby pro logic II, DTS
- Marantz DV4200 (pas mooi bij de receiver
) NIEUW
- FRONT 2x Quadral QLX 205 (120/240W)
- REAR 2x Quadral QLX 135 (80/150W) NIEUW
- Speakerstands voor REAR --> 2x Alphason Aragorn 50-s NIEUW
- CENTER 1x Sony (70W) (ga ik nog vervangen)
- SUB 1x JBL XTI 300 (300W)
- TV, 70CM van Aristona
- Aardige DVD-verzameling (ik zit nu op de 319 maar hij groeit door, zo'n 50 moet ik er nog bijboeken en hoesjes voor maken zoals op de foto hieronder dadelijk te zien is maar eerst een nieuwe printer aanschaffen) Zie link hieronder voor m'n DVD-verzameling:
(http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Road_runner)
Pics (klik voor een grotere afbeelding!):
Overzicht 1

Overzicht 2

Speakerstand

Receiver + DVD-speler

DVD-verzameling

Op http://80.100.81.178/HT/index.html staan nog veel meer pics. Deze website is dan ook bestemd voor mijn HT.
Helaas zijn de QLX's 135 zilver en mijn fronts kersen. Ze hebben nu ook een nieuwe serie QLX en dat zijn andere kleuren. De QLX 135 die ik nu heb waren nog de laatste die verkrijgbaar waren. Ik heb ze in Duitsland moeten bestellen. Als iemand nog een winkel of persoon kent die de QLX Base (I) aanbiedt dan hoor ik het graag! Ook wanneer iemand de 135's nog in het kersen heeft!
Specs:
- Marantz SR4200 (5x70W RMS), Dolby pro logic II, DTS
- Marantz DV4200 (pas mooi bij de receiver
- FRONT 2x Quadral QLX 205 (120/240W)
- REAR 2x Quadral QLX 135 (80/150W) NIEUW
- Speakerstands voor REAR --> 2x Alphason Aragorn 50-s NIEUW
- CENTER 1x Sony (70W) (ga ik nog vervangen)
- SUB 1x JBL XTI 300 (300W)
- TV, 70CM van Aristona
- Aardige DVD-verzameling (ik zit nu op de 319 maar hij groeit door, zo'n 50 moet ik er nog bijboeken en hoesjes voor maken zoals op de foto hieronder dadelijk te zien is maar eerst een nieuwe printer aanschaffen) Zie link hieronder voor m'n DVD-verzameling:
(http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Road_runner)
Pics (klik voor een grotere afbeelding!):
Overzicht 1

Overzicht 2

Speakerstand

Receiver + DVD-speler

DVD-verzameling

Op http://80.100.81.178/HT/index.html staan nog veel meer pics. Deze website is dan ook bestemd voor mijn HT.
Helaas zijn de QLX's 135 zilver en mijn fronts kersen. Ze hebben nu ook een nieuwe serie QLX en dat zijn andere kleuren. De QLX 135 die ik nu heb waren nog de laatste die verkrijgbaar waren. Ik heb ze in Duitsland moeten bestellen. Als iemand nog een winkel of persoon kent die de QLX Base (I) aanbiedt dan hoor ik het graag! Ook wanneer iemand de 135's nog in het kersen heeft!
Anoniem: 35362
Ik heb een nieuw speeltje voor mijn HT wat ik jullie niet wil onthouden, een JVC sr-vd400u D-VHS/D-Theatre speler/recorder, nu alleen nog wat films (zijn met de boot onderweg reeds vanuit de VS) dan kan ik echt gaan genieten van HD.
Anoniem: 143308
Hier een paar foto's van mijn home cinemasetje
TV : Sony KV-28fx 100hz
versterker : Harman kardon AVR130
dvdspeler : Harman kardon DVD 22
front : JBL TLX6
rear : Monitor Audio MA II series
center : JBL scs178
sub : JBL SCS 178
bekabeling speakers OFC 2,5 mm2
interlinks video & TV phoenix gold (over van caraudio)
scart & sub kabel oelbach
een overzicht foto
naast de bank staat de sub (is niet te zien op de foto)

overzicht foto 2

het setje met een panasonic NV-H75 hifi video recorder

closeup van rear speaker het zijn al oude (BJ 1971)maar klinken erg goed

mijn front speaker JBL TLX6

door dat mijn woonkamer erg klein is moest ik de speakers wel ophangen.
klinkt wel ruimtelijk zo zeker als ik een DTS-DVD van Jarre aanzet.
TV : Sony KV-28fx 100hz
versterker : Harman kardon AVR130
dvdspeler : Harman kardon DVD 22
front : JBL TLX6
rear : Monitor Audio MA II series
center : JBL scs178
sub : JBL SCS 178
bekabeling speakers OFC 2,5 mm2
interlinks video & TV phoenix gold (over van caraudio)
scart & sub kabel oelbach
een overzicht foto
naast de bank staat de sub (is niet te zien op de foto)
overzicht foto 2
het setje met een panasonic NV-H75 hifi video recorder
closeup van rear speaker het zijn al oude (BJ 1971)maar klinken erg goed
mijn front speaker JBL TLX6
door dat mijn woonkamer erg klein is moest ik de speakers wel ophangen.
klinkt wel ruimtelijk zo zeker als ik een DTS-DVD van Jarre aanzet.
Ik ben terug van de vakhandel met mijn eerste serieus stuk hi-fi 
mijn vangsten:
een Yamaha RX-V630 RDS 6.1 reciever
Een wat ouder model, maar zeer compleet, en voor een goede prijs

*klik voor grote versie*
En:
±12 meter (restje op rol) intertechnik "Spirit of High Silver" luidsprekerkabel
2x2,5 mm koper met zilver bekleed.
Normaal 3 euro p/m, ik mocht het voor 10 euro meenemen

En:
setje Oehlbach banana B1

(plaatje klopt niet helemaal)
Verguld met 24 karaats goud enzo
* mace is a happy camper
mijn vangsten:
een Yamaha RX-V630 RDS 6.1 reciever
linkjeDigital Home Cinema Receiver met RDS
6.1-Kanaals Plezier en een Ruime Keus uit Surround Programma’s
6-Kanaals Discrete Eindversterker
Nieuwe Yamaha 32-Bit LSI (YSS-938) voor Dolby Digital, DTS, Dolby Digital EX, DTS “ES-Compatibel” en Dolby Pro-Logic II Decoder, plus CINEMA DSP Processor
21 Surround Programma’s (41 Varianten) inclusief Quad-Field CINEMA DSP Programma’s
96 kHz/24-Bit D/A Converters
SILENT CINEMA voor Hoofdtelefoon Weergave
Video Aux met Optisch Digitale en S-Video Aansluitingen op de Voorzijde
Voorversterker Uitgangen voor Alle Kanalen
Vooringestelde Afstandsbediening
Een wat ouder model, maar zeer compleet, en voor een goede prijs

*klik voor grote versie*
En:
±12 meter (restje op rol) intertechnik "Spirit of High Silver" luidsprekerkabel
2x2,5 mm koper met zilver bekleed.
Normaal 3 euro p/m, ik mocht het voor 10 euro meenemen

En:
setje Oehlbach banana B1

(plaatje klopt niet helemaal)
Verguld met 24 karaats goud enzo
* mace is a happy camper
[ Voor 3% gewijzigd door mace op 06-05-2005 21:05 ]
Zo...ik heb afgelopen avond ook mijn toekomstige speakers beluisterd en besloten dat ik ze overkoop (tweedehands dus). Het is de Xavian XN 270. Erg mooie speaker met een mooi geluid. Gesloten kast constructie, dus makkelijk plaatsbaar en een lekker strak en zuiver laag. Bovendien komt ie nog laag zat en kan hij er flink wat druk achter zetten. Mid/hoog ook mooi zuiver en rustig.....fijne tweeter ook. Het gaat dus om deze speakers:

Hier is hij te zien in natural cherry. Ik heb hem echter in dark cherry. Ik vind bovenstaande uitvoering ook erg mooi, maar dark cherry past wel beter bij mijn audiorack die ook in dark cherry is, dus het komt uiteindelijk wel goed uit. Bizar zijn de frontjes trouwens....dat is gewoon een plaat MDF ofzo en dienen alleen ter bescherming van de units bij vervoer en dergelijke.
Deze Target stands zitten er ook bij (de middelste):

De man vroeg een zeer nette prijs voor het setje en ik heb hem een aanbod gedaan om 50 euro extra te betalen als hij het setje aan mij zou verkopen ook al heb ik het hele bedrag nu niet voorhanden. Ik heb hem nu dus een aanbetaling gedaan en over een weekje of twee betaal ik de rest en haal ik alles op. Tegen die tijd is mijn ma ook wel weer terug van vakantie met mijn digicam en dan zal ik uiteraard wat foto's posten.
Meer info:
http://xavian.cz/en/xn_270.html
http://www.melodia-audio.nl/product.php?id=20

Hier is hij te zien in natural cherry. Ik heb hem echter in dark cherry. Ik vind bovenstaande uitvoering ook erg mooi, maar dark cherry past wel beter bij mijn audiorack die ook in dark cherry is, dus het komt uiteindelijk wel goed uit. Bizar zijn de frontjes trouwens....dat is gewoon een plaat MDF ofzo en dienen alleen ter bescherming van de units bij vervoer en dergelijke.
Deze Target stands zitten er ook bij (de middelste):

De man vroeg een zeer nette prijs voor het setje en ik heb hem een aanbod gedaan om 50 euro extra te betalen als hij het setje aan mij zou verkopen ook al heb ik het hele bedrag nu niet voorhanden. Ik heb hem nu dus een aanbetaling gedaan en over een weekje of twee betaal ik de rest en haal ik alles op. Tegen die tijd is mijn ma ook wel weer terug van vakantie met mijn digicam en dan zal ik uiteraard wat foto's posten.
Meer info:
http://xavian.cz/en/xn_270.html
http://www.melodia-audio.nl/product.php?id=20
[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 07-05-2005 01:40 ]
Ik heb net een nieuw HC setje van Pioneer , was niet al te duur maar 200 euro.
DVD/CD Reciever: XV-DV222
Speakers: S-DV222

Nu nog een niewe tv
tjek de 8-bit nintendo 

De subwoofer a 75 watt

De DVD/CD reciever

Altijd leuk die kabelspaghetti
Er komt lekker geluid uit, maar ik zou niet weten waar je speakers eigenlijk het beste kan plaatsen De frontcenter speaker staat volgens mij wel goed daar onder die tv, de linker front en rechter front speaker ga ik aan de muren vastmaken op 1.0/1.5 meter hoogte en gericht naar mijn bed.
De rear speakers zijn best een probleem , ik heb namelijk een hele vervelende kast die in de weg zit. De left-rear heb ik maar op de kast gezet en de right-rear staat nu op een paal van me bed die ga ik aan de muur bevestigen , maar wat ik met de left-rear nou het beste kan doen zou ik niet weten.

Iemand een idee waar ik die right-rear speaker het beste kan plaatsen?
DVD/CD Reciever: XV-DV222
Speakers: S-DV222

Nu nog een niewe tv

De subwoofer a 75 watt

De DVD/CD reciever

Altijd leuk die kabelspaghetti
Er komt lekker geluid uit, maar ik zou niet weten waar je speakers eigenlijk het beste kan plaatsen De frontcenter speaker staat volgens mij wel goed daar onder die tv, de linker front en rechter front speaker ga ik aan de muren vastmaken op 1.0/1.5 meter hoogte en gericht naar mijn bed.
De rear speakers zijn best een probleem , ik heb namelijk een hele vervelende kast die in de weg zit. De left-rear heb ik maar op de kast gezet en de right-rear staat nu op een paal van me bed die ga ik aan de muur bevestigen , maar wat ik met de left-rear nou het beste kan doen zou ik niet weten.

Iemand een idee waar ik die right-rear speaker het beste kan plaatsen?
[ Voor 12% gewijzigd door Janus Bier op 07-05-2005 15:43 ]
Dit topic is gesloten.