Het Grote PS2 Topic - Part VI

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.183 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 12:42
Zoals hierboven vermeld verkort het ombouwen van een ps2 alleen de levensduur als je daarna gebruik maakt van slechte kwaliteit DVDs om je backups op te spelen. De laser van de ps2 moet dan harder werken om van deze disks te kunnen lezen en zal daardoor sneller slijten. Voornamelijk komt dit overigens door de beroerde manier waarop Sony zijn ps2 dvd-loopwerk bouwt. De laser is van erg slechte kwaliteit, en er zit ook geen overspanningsbeveiliging op. Bij de psTwo is het zelfs zo beroerd dat ze de laser op een 12 volt lijn hebben aangesloten ipv op een 5v lijn, en hierdoor gaan veel psTwo's zelfs bij normaal gebruik met originele spellen kaduuk.

Overigens, als je veel originele oude spellen speelt die vies en/of bekrast zijn krijg je hetzelfde resultaat als dat je slechte DVD-recordables gebruikt.

Dus, tip: ombouwen kan geen kwaad, mits je DVD-recordables gebruikt van goede kwaliteit (of die iig een reflectieve laag hebben waar de ps2 laser niet hard voor hoeft te werken). Ik gebruik al sinds dag 1 RitekG04 disks en dat gaat tot nu toe prima (heb m'n ps2 al 5 jaar inmiddels).

@Elia: 50 vs 60Hz is mij al jaren een doorn in het oog, vandaar dat ik dan ook sinds het SNES tijdperk alleen maar NTSC consoles en games koop, of mijn PAL consoles modificeer zodat ze alsnog 60Hz kunnen laten zien op mijn scherm. Ik vind het tegenwoordig nog steeds triest om te zien hoe weinig druk Sony achter de games-developers zet om goede PAL conversies te maken van hun spellen, en daarmee bedoel ik fullscreen pal 50Hz op normale snelheid met een extra pal60 optie in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Idd, sweino.

Het toevoegen van een 60 hz optie is 3 regeltjes code copy pasten. Dus het kan in minder dan 1 minuut gedaan worden.

Die minuut 'extra' ontwikkeltijd heb je er al na 4 minuten in PAL spelen uit. (!!!)

De XBOX is wat dat betreft superieur (hehe, niet wat games betreft), ik zag bij een vriend in het menu een pal50/pal60 optie. Als dit betekend dat de schermmodig in je xbox ingesteld is (en dus niet in de software) dan zijn de xbox mannen echt bevoordeeld.

Man! Zelfs de Dreamcast had een hardware NTSC switch!

Achja, met de PS3 kunnen ze het goedmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus wat is dan eig het beste?
en die HD waar kan ik die kopen?
of is dat gelijk welke HD?
en dus als ik je goed begrijp kan ik mijn orginele (gekochte) derop zetten?
maar als ik nu een spel ga huren? kan ik dat er dan ook opzetten?
of heb ik steeds een kopie nodig?

ok klees net ook de reactie van schweino
dat ombouwen geen kwad kan?
heb jij een omgebouwde?
zo ja welk merk van dvd gebruik je dan?
ik ga die dan kopen, kwil niet dat de laser rapper stuk gaat.
dus zeg maar welk merk het beste is
als ik kies voor ombouw

kan niet echt kiezen, wat is eig het beste? en prijs /kwaliteit

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:45:
dus wat is dan eig het beste?
en die HD waar kan ik die kopen?
of is dat gelijk welke HD?
en dus als ik je goed begrijp kan ik mijn orginele (gekochte) derop zetten?
maar als ik nu een spel ga huren? kan ik dat er dan ook opzetten?
of heb ik steeds een kopie nodig?

heb jij een omgebouwde?
ik ga die dan kopen, kwil niet dat de laser rapper stuk gaat.
dus zeg maar welk merk het beste is
als ik kies voor ombouw

kan niet echt kiezen, wat is eig het beste? en prijs /kwaliteit
Doe een search in de eerdere versies van dit topic op harddisk en de meeste van je vragen zullen worden beantwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow sry:p
kzal ze opzoeken
maar wat is het beste denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:24:
ow sry:p
kzal ze opzoeken
maar wat is het beste denk je?
het beste is om gewoon even te zoeken

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Faust schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:31:
Idd, sweino.

Het toevoegen van een 60 hz optie is 3 regeltjes code copy pasten. Dus het kan in minder dan 1 minuut gedaan worden.
Niet helemaal, spellen die gebruik maken van CDDA audio moeten ook de audio timing aanpassen. En er moet een NTSC>PAL conversie plaatsvinden, zie verderop in deze post..
De XBOX is wat dat betreft superieur (hehe, niet wat games betreft), ik zag bij een vriend in het menu een pal50/pal60 optie. Als dit betekend dat de schermmodi in je xbox ingesteld is (en dus niet in de software) dan zijn de xbox mannen echt bevoordeeld.
Klopt, de xbox heeft het op dit moment het beste geregeld. Niet alleen PAL60 compatibiliteit, maar ook beeldformaat en digitale audio-mogelijkheden worden allemaal door het xbox dashboard zelf geregeld. Zo maakt ieder spel dus optimaal gebruik van de aangseloten hardware. Microsoft stelt dan ook als enige bepaalde eisen aan de developers aangaande het gebruik van digitale audio en PAL conversies.
Man! Zelfs de Dreamcast had een hardware NTSC switch!
Klopt helaas niet, in het DC opstartmenu kan je niets over 50 of 60 Hz instellen (dit meny draait zelfs alleen maar in PAL50!) Wel had de Dreamcast (net als de gamecube nu) bij erg veel spellen de mogelijkheid om te kiezen voor 50 of 60Hz. Enne, NTSC of PAL60 is een groot verchil, ze mogen dan allebei op 60Hz draaien, maar het kleursysteem is totaal anders. De meeste spellen hebben dan ook een PAL50/PAL60 switch, maar sommigen een PAL50/NTSC switch (voor de echt luie programmeurs)
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:45:
heb jij een omgebouwde?
Zo man, ik zou even solliciteren bij de NOS om "het vragenuurtje" te mogen presenteren :P

Maare, lees mijn post nogmaals en al je vragen worden beantwoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwou ff bevestiging ;)
kwou zeker zijn dat het echt geen kwaad kon
sry
kzal hem maar laten ombouwen
bedankt allemaal voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 02:17:
[...]

Het heeft niets te maken met wat jij vindt, marktwaarde daar gaat het hier om. En dat jij daar geen kaas van gegeten hebt moge overduidelijk zijn! Ga eerst nou maar eens zo'n uitgebreide set vinden voor een veel en veel mindere prijs en dan praten we weer eens verder.

Je maakt jezelf nu alleen maar belachelijk door je te gedragen als een zielig klein betwetertje die persé het laatste woord wilt hebben. Die mag je overgens van me hebben hoor maar kom dan wel met wat nuttigs en lul niet slap over soldeerbouten en gratis eyetoys om tot je niets zeggende gelijk te komen, triest figuur :r
Lol, wat ben jij zielig zeg. Ik roep dat niet snel over iemand maar je maakt jezelf nu wel heel erg belachelijk hoor. Martkwaarde: lol. Blijkbaar heb JIJ geen idee wat de marktwaarde van een 2e hands PS2 is want die ligt namelijk vele malen lager. Een eyetoy kregen alle beta testers gratis, gecopieerde games zijn niets waard, een 2e hands modchipje ook niet eigenlijk. Zoals ik al zei: een kennis van mij kocht laatst een 2e hands PS2 voor 125 incl 2 controllers, 2 memorycards, 4 games Dat was inclusief Messiah 2 chip. Ik heb echt om je post moeten lachen hoor (net als meerdere mensen hier denk ik). Wat een arrogantie, wat een domheid. Ik ga me niet verlagen tot jouw niveau, omdat ik nu all duidelijk zie hoe laag dat ligt. |:( Je snapt er echt helemaal niets van blijkbaar.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Iemand enig idee waar je ICO origineel kan kopen? Ik heb nu een aantal uren een kopie gespeeld, en vond het zo geweldig sfeervol dat ik eigenlijk liever met het origineel verder wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ico is inderdaad een top spel! helaas zul je het alleen nog tegen komen (hopelijk) in een aanbiedingsbak. Ik weet geen enkele winkel die hem eigenlijk nog (nieuw) in het assoritment heeft. Er zou trouwens ook een ICO 2 komen maar daaromheen is het erg (te) stil geworden helaas. Wellicht heeft Nedgame een 2e hands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: off topic opinie vervangen door verwijzing naar tekst om topic niet te nodeloos onoverzichtelijk en lang te maken: klik

Edit 2: @crash: 'k was het ook net aan het denken, ik was juist bezig met mijn reply aan te passen maar je was me voor. :)

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07
En bij deze is die discussie daarover afgedaan. Vanaf nu ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 23:35:
Edit: off topic opinie vervangen door verwijzing naar tekst om topic niet te nodeloos onoverzichtelijk en lang te maken: klik

Edit 2: @crash: 'k was het ook net aan het denken, ik was juist bezig met mijn reply aan te passen maar je was me voor. :)
Jammer dat je daar niet kunt replyen want jouw stellingen kloppen niet allemaal. Maar goed, zoals crash aangeeft gaan we weer ontopic.

Ik begin de hoop op een officiele PS2 harddisk voor europa te verliezen. Op zich is dat niet zo'n heel groot probleem omdat iedereen zelf wel een harddisk kan inbouwen maar het zal waarschijnlijk ook betekenen dat de volgende Final Fantsy hier niet zal uitkomen. Wie weet daar wat meer van? Ik heb net een uurtje gezocht maar meer dan roddels vind ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zegt dat iedereen zelf een kan inbouwen?
is dat gelijk welke HD ofzo?
en dan via usb ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 10:25:
je zegt dat iedereen zelf een kan inbouwen?
is dat gelijk welke HD ofzo?
en dan via usb ofzo?
Er zijn zowel inbouw doosjes en externe varianten. Je hebt wel altijd bepaalde "hd loaders" nodig om de hd te ondersteunen op de ps2 ( die doet dat niet standaard )

De externe varianten gaan via een van de usb poorten en daardoor zijn ze gelimiteerd in snelheid, dus bijvoorbeeld een game image laden van usb hd is niet sneller als van de game dvd zelf!

De interne HD oplossingen zijn er ook, vaak gelijk met netwerk aansluiting. Let op, de slimline ps2 heeft geen inbouw mogelijkheid voor de internet hd oplossing. Je moet echt een van de oudere serie moeten hebben daarvoor.

En ja, de interne hd oplossing is wel sneller met het laden van game images ;-)

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Lees dit topic en de vorige delen eens na zou ik zeggen. Dat is al meerdere malen voorbij gekomen namelijk. Zonder software (zoals hdloader) heb je er echter niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Nee, niet hier.

[ Voor 94% gewijzigd door Crash op 16-07-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Bor de Wollef schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 22:25:
Ico is inderdaad een top spel! helaas zul je het alleen nog tegen komen (hopelijk) in een aanbiedingsbak. Ik weet geen enkele winkel die hem eigenlijk nog (nieuw) in het assoritment heeft. Er zou trouwens ook een ICO 2 komen maar daaromheen is het erg (te) stil geworden helaas. Wellicht heeft Nedgame een 2e hands?
Ik denk dat je het onofficiele vervolg 'Shadow of the Colossus' bedoeld? Die moet 20 september van dit jaar uitkomen in ieder geval.

Maar ik zal nog eens wat sites afstruinen, het spel is te verslavend om te stoppen, maar ik MOET en zal hem origineel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die Tekken 5 hebben? Is nog niet zo lang uit of wel? Anyway, ik zit eraan te denken om 'm te gaan kopen... heb Tekken tag of 4 nooit gespeeld maar Tekken 3 op de psx wel ERG veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 17:59:
Zijn er al mensen die Tekken 5 hebben? Is nog niet zo lang uit of wel? Anyway, ik zit eraan te denken om 'm te gaan kopen... heb Tekken tag of 4 nooit gespeeld maar Tekken 3 op de psx wel ERG veel...
Als je Tekken 3 leuk vond ga je Tekken 5 helemaal geweldig vinden, 4 en TT waren wat anders, maar deel 5 gaat weer helemaal terug naar hoe Tekken altijd was.

Heel gaaf spel, hele mooie graphics (imo stukken mooier dat dat lompe Dead or Alive: Ultimate), veel te doen en natuurlijk weer geweldig om samen met een paar maten op de bank te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 17:59:
paar maand geleden een half uurtje aan besteed, leuk spel hoor, maar zit amper meer achter me ps2, grootste voordeel wat ik merkte: de snelheid, tekken5 is veel sneller dan zijn voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
hehe, shit, ik ben vergeten wat ik gezegd had :P

Ik bedoel, hoe moet ik nou leren van mijn 'fouten'?

Het aanbieden van spullen is hier niet de bedoeling, daar hebben we V&A of e-mail voor ;)
Ook het topic dat je voorstelde was geen sterk idee :P

[ Voor 29% gewijzigd door Crash op 18-07-2005 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Walkman schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:19:
Ik heb vorig weekend de game "War of the monsters" gespeeld bij een kennis van me en vond dat spel echt super. Nu heb ik geprobeerd winkels te vinden die dit spel verkopen, maar omdat het een al wat ouder spel is kan ik 'm echt nergens meer vinden. Iemand ideeen (omgeving rotterdam/internetsites?)
Niemand? Heb 'm nog steeds nergens kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Het topic wat ik voorstelde was een super bruut idee.

In fact, ik ga het maken, en dan laat ik de "groten" er over beslissen.

Ciao, ik heb heel veel te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Faust schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:30:

Over wat voor topic heb je het nu?

@Walkman: War of the monsters heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Geen idee waar (en of ) je die kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:48:
[...]

@Walkman: War of the monsters heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Geen idee waar (en of ) je die kunt krijgen.
Voor meer info over het spel:

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/561529.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Veel splitscreen zie ik en dat vind ik helaas nooit lekker spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Yo. Ik heb het over een Playstation modification topic.
modification als in: hoe je nou precies een exploit op je memorycard kan krijgen,
alle methodes om je backups op je hdd te krijgen, en nog veel meer.

Maar boven alles:

hoe kan ik mijn spellen patchen zodat ik ze fullscreen 60Hz kan spelen.

Dat en nog veel meer zoals gezegd.

En ook voor de PSP duidelijke tutorials, en goede links naar homebrew app sites.

ALs er dan vragen zijn die "modification" related zijn, dan hoeven die niet het Grote PS2 topic te bevuilen.

Ik word namelijk moe van al die

"kan je een playstation ombouwen?"
"wat is een hd loader"

etc.

Ik heb een tijdje bij de schollkrant gezeten, en dit lijkt me ook wel leuk om te doen, en bovendien zou het een hele hoop mensen hun leven een stuk makkelijker maken.

Inmiddels ben ik de inleiding, en wat tutorials aan het schrijven. Er komen dan duidelijke screenshots (ik kan mijn ps2 cappen) en/ of filmpjes bij. En alles wordt heel overzichtelijk gelayout.

Ik maak binnenkort een preview, en die laat ik dan zien aan een moderator anders dan Crash, want die..n00-eh :), die meneer boort mijn creatieve ideeen de hele tijd de grond in.
ALs het netjes en strak uitziet, dan denk ik niet dat er iemand bezwaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 13:23

SkyStreaker

Move on up!

-= ik snap niet waarom mijn post over Soul Calibur 3 is weg gehaald? =-
Faust schreef op maandag 18 juli 2005 @ 21:25:

BLAAT
Dit mag dus niet, in feite zou zo'n topic heel erg makkelijk aanzetten tot illegaal gedrag (er wordt hier en daar wel wat besproken, maar op zo'n marginaal niveau dat het gedoogd wordt.) Wat jij wil is uit den boze.
Er zitten zeker dingen tussen die wel mogen, zoals links naar homebrew software en eigengemaakte firmware voor OP de modchips eventueel, echter... Exact uitleggen hoe een exploit gedaan moet worden kan gewoon niet.

Het uitvoerig bespreken van het hoe en wat over modchips is zo'n grijsgebied (wat betreft hoe te installeren, waar te halen, etc. Met het eerdere gegeven wat ik zei wat gedoogd wordt, doel ik op dat je mag zeggne dat je hem hebt omgebouwd en welke chip je gebruikt) dat GoT liever het zeker voor het onzekere neemt en het glashard verbied. Bij deze.

[ Voor 99% gewijzigd door SkyStreaker op 18-07-2005 21:37 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
SkyStreaker schreef op maandag 18 juli 2005 @ 21:31:
-= ik snap niet waarom mijn post over Soul Calibur 3 is weg gehaald? =-

[...]

Dit mag dus niet, in feite zou zo'n topic heel erg makkelijk aanzetten tot illegaal gedrag (er wordt hier en daar wel wat besproken, maar op zo'n marginaal niveau dat het gedoogd wordt.) Wat jij wil is uit den boze. Er zitten zeker dingen tussen die wel mogen, zoals links naar homebrew software en eigengemaakte firmware voor OP de modchips eventueel, echter... Exact uitleggen hoe een exploit gedaan moet worden kan gewoon niet. Het uitvoerig bespreken van het hoe en wat over modchips is zo'n grijsgebied dat GoT liever het zeker voor het onzekere neemt en het glashard verbied. Bij deze.
Kijk, dit is dus waarom het topic er gewoon MOET komen, bij het horen van exploit denkt iedereen meteen illegal, illegal, maar kijk eens verder dan je neus lang is.

Ik doe vanaf mijn memorycard een mediaspeler starten zodat ik divxfilms kan kijken op mijn playstation, wat is daar nu illegaal aan?
Of Classics van de Sega Genesis spelen, op een van de vele emulatoren die de playstation2 rijk is.

Je kan zelfs je PS2 gebruiken om via je PC mp3's naar je sterioinstallatie te streamen. De PS2 is namelijk vaak op de Hifi aangesloten, een pc is dat doorgaans niet.

Mensen mogen posten over de hd loader, er staat zelfs in het starttopic waar je deze kan kopen. << volgens jou mag dit ook niet eh?

Ik weet toevallig een hele simpele manier om je eigen pal games om te zetten naar ntsc, dit werkt alleen met originele spellen, dus ik vraag me af wat er dan illegaal is?

Ik zal mijn mond houden, en vriend en vijand binnenkort verassen met "Het grote "de ultimate PS hardware mod en exploit"-topic".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Faust schreef op maandag 18 juli 2005 @ 21:25:
modification als in: hoe je nou precies een exploit op je memorycard kan krijgen,
alle methodes om je backups op je hdd te krijgen, en nog veel meer.
Lijkt me sterk als dat allemaal binnen de policy van GoT past eigenlijk. Op zich is het idee wel interessant natuurlijk. Maar daarvoor zou je geen nieuw topic hoeven te openen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Het is alleen overzichtelijker dacht ik.

Kijk naar de startpost van dit topic bijvoorbeeld, als je info wil hebben hoef je alleen op pagina 1 te klikken, et voila, je ziet meteen alles wat je nodig hebt. Maarja, ik zal stil zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Faust schreef op maandag 18 juli 2005 @ 21:42:
[...]

Ik doe vanaf mijn memorycard een mediaspeler starten zodat ik divxfilms kan kijken op mijn playstation, wat is daar nu illegaal aan?

Ik zal mijn mond houden, en vriend en vijand binnenkort verassen met "Het grote "de ultimate PS hardware mod en exploit"-topic".
Het gebruiken van de exploit is zowiezo tegen de user agreement van Sony. Je topic zal heel snel op slot zijn vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:19

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

@Elia, de ene keer wel goed illegaal spellen, de andere keer niet, schande.

Trouwens, mijn ps 2 maakt erg veel lawaai, het is wel nog een zeer oudere versie, een van de eerste.
Waarschijnlijk zit er teveel stof in mijn ps 2, ik wil hem niet graag open schroeven, kan ik gewoon met een stofzuiger het fannetje een beetje schoon zuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Aight! schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:27:

Trouwens, mijn ps 2 maakt erg veel lawaai, het is wel nog een zeer oudere versie, een van de eerste.
Waarschijnlijk zit er teveel stof in mijn ps 2, ik wil hem niet graag open schroeven, kan ik gewoon met een stofzuiger het fannetje een beetje schoon zuigen?
Volgens alles zat er een geel briefje in de doos van je PS2 toen je hem kocht waar op staat dat je de voor en achterkanten regelmatig moet afzuigen (mbv een stofzuiger, mag ik hopen ;) ) om zo stof ophopingen tegen te gaan, dus bij deze: ja het mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Aight! schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:27:

Heb je er een netwerkkaart in gedrukt? Sinds ik dat heb gedaan maakt ie bijna 2x zoveel lawaai namelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Bij mij is dat (extra) lawaai van de HD en niet van de netwerkkaart ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 19-07-2005 11:32 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Creepy schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:32:
Bij mij is dat (extra) lawaai van de HD en niet van de netwerkkaart ;)
Ik snap wat je bedoelt maar bij mij komt het extra lawaai niet van de HD. Hij doet het namelijk ook als ik wel de nic maar er geen hd in stop. Het lijkt wel of de ingebouwde fan gewoon 2x zo hard gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Bor de Wollef schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:34:
[...]

Ik snap wat je bedoelt maar bij mij komt het extra lawaai niet van de HD. Hij doet het namelijk ook als ik wel de nic maar er geen hd in stop. Het lijkt wel of de ingebouwde fan gewoon 2x zo hard gaat draaien.
Klopt, hebben we het al eens eerder over gehad in dit topic ;)

Ik heb toen naar Sony gebeld en zij bevestigen dat zodra je een NIC erin propt, dat de fan dan harder gaat draaien.... Ook zorgt een druk op de reset knop er dan voor dat de ps2 uitgaat ipv zich reset.... 8)7

Voor mij een reden om de netwerkkaart dan ook de deur uit te doen destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik gebruik het netwerk gebeuren eigenlijk ook totaal niet omdat ik het erg vind tegenvallen allemaal. Ik zou niet weten wanneer ik mijn central station disk er voor het laatst in heb gehad. Ik zit er dan ook over te denken de netwerkkaart er weer uit te halen, maar dan kun je hdloader ook gelijk niet meer gebruiken helaas. Dat is nu de enige reden dat ik het nog niet gedaan heb eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

* Creepy gebruikt het ook alleen voor de HD loader.. ik speel voornamelijk MGS en FF en die doen niet zoveel met online (nee, FF XI heb ik niet..)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Same here. FF en MGS (hoewel die laatste alweer op de plank ligt sinds ik hem heb uitgespeeld). Ik wil binnenkort eens naar God Of War kijken maar ook die is niet online dacht ik.

Welke "homebrew" programma's gebruiken jullie trouwens naast de realiy player (als je die gebruikt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Creepy schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:18:
* Creepy gebruikt het ook alleen voor de HD loader.. ik speel voornamelijk MGS en FF en die doen niet zoveel met online (nee, FF XI heb ik niet..)
Volgens mij past dit niet binnen de policy. Op de hd loader cd/dvd staat geen officieel Sony logo, wat wil zeggen dat het ongeauthoriseerd is en het dus niet gebruikt mag worden. Illegaal dus.

En welk verschil maakt het als je die HD loader, wat kennelijk dus toch binnen het GOT beleid past, in plaats vanaf de illegale cd, vanaf je eigen officieele memorycarde met je eigen officieele PlayStation disc start?

Volgens mij is het laatste zelfs legaler, aangezien er alleen officieele hardware aan te pas komt.

Klopt dit, of zie ik het helemaal verkeerd?

@ bor, naast reality gebruik ik alleen Snes en Genesis emulators, maar dit is nu sterk verminderd aangezien beiden beter op de PSP geemuleerd zijn, en het hier prettiger speelt.
Ik had ook een keer een mp3 server achtig iets gedaan, maar de naam is me even ontgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik ben druk aan de gang geweest met een C64 emulator maar dat heb ik nooit echt goed aan de praat gekregen helaas. Iemand die dat wel is gelukt?

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 19-07-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Geen idee, ik heb mijn heaven on earth op het ogenblik uitgeleend O_o

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer WRC 05 uit komt ?
Omdat als het volgend jaar uitkomt of later ga ik WRC 04 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil ik vandaag weer even met me ps2 spelen geeft hij bij elke disc een read error. Ik ben het vervolges na gegaan op het internet en heb eerst hem uitgeblazen wat niet hielp, toen met iemand hem open geschroefd en de lens schoongemaakt met een beetje alchohol. Maar dat hele ding deed het nog steeds niet. Is het mogelijk om de dvd drive of de lens te vervangen? Gaat hier wel om een gemodificeerde ps2 dus ik heb het recht niet om al te hard te gaan zeiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:40:
Wil ik vandaag weer even met me ps2 spelen geeft hij bij elke disc een read error. Ik ben het vervolges na gegaan op het internet en heb eerst hem uitgeblazen wat niet hielp, toen met iemand hem open geschroefd en de lens schoongemaakt met een beetje alchohol. Maar dat hele ding deed het nog steeds niet. Is het mogelijk om de dvd drive of de lens te vervangen? Gaat hier wel om een gemodificeerde ps2 dus ik heb het recht niet om al te hard te gaan zeiken 8)7
DRE gevalletje geloof ik, dan moet de hele dvd lees unit vervangen worden... of je dat zelf kan..weet niet zeker!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Faust schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:12:
[...]

Volgens mij past dit niet binnen de policy. Op de hd loader cd/dvd staat geen officieel Sony logo, wat wil zeggen dat het ongeauthoriseerd is en het dus niet gebruikt mag worden. Illegaal dus.

En welk verschil maakt het als je die HD loader, wat kennelijk dus toch binnen het GOT beleid past, in plaats vanaf de illegale cd, vanaf je eigen officieele memorycarde met je eigen officieele PlayStation disc start?

Volgens mij is het laatste zelfs legaler, aangezien er alleen officieele hardware aan te pas komt.

Klopt dit, of zie ik het helemaal verkeerd?
Dat Sony niet blij is met de HD loader is algemeen bekend. Echter met de HD loader zelf kan je geen illegale software installeren. HD Loader alleen kan legale games op een harddisk zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Faust schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:12:
[...]
Niet geauthoriseerd is niet per definitie illegaal. Sterker nog, spelcomputerfabrikanten zijn al eerder door de EU op de vingers getikt wegens het monopoliseren van de games-markt juist omdat ze het onmogelijk maken zonder licentie spellen te ontwikkelen en te publiceren.

Een niet-geauthoriseerde PlayStation disc is alleen illegaal wanneer er runtime libraries op de disc staan van Sony. Hierop geldt het copyright. Er zijn echter ook vervangende free/open source bibliotheken en deze zijn beslist niet illegaal. Indien het je lukt een zelfstartende PS2-disc te bakken kun je dus prima legaal software uitbrengen voor de PS2 ongeacht wat Sony zegt. Datel, bijvoorbeeld, produceren al jaren discs voor de PS1/2 zonder licentie van Sony

Snelle tip: Play-Asia heeft Gladiator - Road to Freedom als weekly special voor € 10 incl. verzendkosten.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Okee dan ,mag ik die open source libaries niet op mijn memorycard zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie ervan Welk spel is beter; Gladiator: Road to Freedom of Shadow of Rome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Faust schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:28:
Okee dan ,mag ik die open source libaries niet op mijn memorycard zetten?
Lijkt me wel. Programma's op een PS2 memorycards zijn overigens niet direct te starten, tenzij ze MagicGate gesigneerd zijn, maar is (vooralsnog) voorbehouden aan Sony. Er is wel een bootdisc-exploit die iets kan starten op de memorycard. Nogal omslachtig en niet erg praktisch.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:19

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

ari3 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:36:
[...]
Lijkt me wel. Programma's op een PS2 memorycards zijn overigens niet direct te starten, tenzij ze MagicGate gesigneerd zijn, maar is (vooralsnog) voorbehouden aan Sony. Er is wel een bootdisc-exploit die iets kan starten op de memorycard. Nogal omslachtig en niet erg praktisch.
Als de bootdisc exploit mag, en er een duidelijke howto voor komt, dan is het niet meer omslachtig, en uiteindelijk praktisch. Je laat je ps1 disc altijd erinzitten, en je gebruikt een doodgewone usb-pendrive om nieuwe programma's te installeren/ roms erop te pooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Het is een exploit, je maakt gebruik van het apparaat zoals het volgens de eula niet mag (dacht ik). Dat is het hele punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07
Faust schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:30:

Die "groten" ben ik er een van ;)
En een dergelijke instelling stel ik niet op prijs overigens :{ Iets doen en dan zien of het wel of niet mag is een instellingen die niet gewenst is op GoT, zoals ook duidelijk in de faq staat. Zoals hier boven al aangekaart heb je grote kans dat een aantal dingen gewoon niet door de beugel kunnen hier op GoT, dus het lijkt me zondermeer handig dat je eerst overlegt met ons, de Spielerij mods (spmods@tweakers) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Zijn er hier trouwens mensen die de optische uitgang van de Ps2 gebruiken? Wordt hier al het geluid doorheen gestuurd of alleen surround signalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Daar wordt al het geluid doorheen gestuurd, net als met alle andere apparatuur met een digitale uitgang (anders zou je alles dubbel aan moeten sluiten....). Let wel op dat je voor Dolby Pro Logic (II) geen optische aansluiting nodig hebt, alleen voor Dolby Digital en DTS. Daar komt nog bij dat de ps2 alleen maar digitaal geluid uitstuurt tijdens FMV en DVD films, dus niet ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort GT 4 :D :D

Dus heb ik wel wat op de ps2 te doen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:19:
Binnenkort GT 4 :D :D

Dus heb ik wel wat op de ps2 te doen. :*)
Binnenkort? Die is al tijden uit. Of bedoel je dat jij hem binnenkort gaat kopen? Ik heb hem niet gekocht omdat ik het veel te veel GT3-aspec vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Schweino schreef op maandag 25 juli 2005 @ 09:35:
Daar wordt al het geluid doorheen gestuurd, net als met alle andere apparatuur met een digitale uitgang (anders zou je alles dubbel aan moeten sluiten....). Let wel op dat je voor Dolby Pro Logic (II) geen optische aansluiting nodig hebt, alleen voor Dolby Digital en DTS. Daar komt nog bij dat de ps2 alleen maar digitaal geluid uitstuurt tijdens FMV en DVD films, dus niet ingame.
Is dat wel zo? Volgens het hoesje van SSX tricky mogen we daar ingame DTS verwachten. Uit een review:
Audiophiles, rejoice! SSX Tricky is the second title in gaming history to support in-game DTS surround sound (the first being NHL 2002). The game uses DTS Interactive and SurroundSoundScape audio technologies to deliver a dynamically enveloping and completely stunning audio presentation. With four discreet channels and a low frequency effect (LFE), EA Sports' proprietary DTS audio fully immerses you in the game, aggressively shifting and distributing music and sound effects among the several discreet channels--all in real time.
En ook:
Unlike PlayStation 2 games that have support for Dolby Digital 5.1, like Metal Gear Solid 2, EA's lineup of DTS-enabled games will constantly stream the surround sound signal during gameplay, not just during cutscenes. To be able to take advantage of this technology, however, a 5.1 speaker setup and a DTS receiver/decoder are required.

SSX Tricky and NHL 2002 have already been released and fully support DTS.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 26-07-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
DTS interactive is 4.0, geen 5.1, dus crap ;)

Kan je nog beter DPL II hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door Schweino op 27-07-2005 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:47:
[...]

Binnenkort? Die is al tijden uit. Of bedoel je dat jij hem binnenkort gaat kopen? Ik heb hem niet gekocht omdat ik het veel te veel GT3-aspec vind.
Ik bedoel dat ik hem ging kopen inmiddels heb ik hem al en ik had alleen gt 1 op ps1 gespeeld daarom is dit iets nieuws voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Woei! Er komt weer een nieuwe burnout aan! Burnout Revenge is dit keer de titel. Ik heb gehoord dat er al demo's van zijn uitgegeven. Is er iemand die meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:53

Polycom

Poes van goud

Volgens mij zit de demo bij opm2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Laatst online: 19:07

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Dag allemaal. Ik ben sinds afgelopen woensdag de gelukkige eigenaar van HDAdvance 2.1, voornamelijk omdat ik het zat was om mijn spelletjes steeds te verwisselen omdat ik de laadtijden zat was. Nadat ik op Inkoopacties.net een IA zag voor PS2 spullen, waaronder de HDADvance 2.1 voor nog geen 30 euro, heb ik er meteen een besteld.

Ik heb 4 demo-cd's/spellen geprobeerd:
- De PS2 demo disk die bij de eerste serie PS2's werd weggegeven (met Yaroze, Fifa 2001, Wild Wild Racing etc erop). Heb alleen Fifa 2001 geprobeerd, die ging goed, maar Wild Wild Racing deed het niet. Boeide mij verder niet, was gewoon om te testen of de HDAvance goed opstartte, kopieerde etc.
- GTA San Andreas: Perfect. Geen enkel probleem ondervonden, niet meer trage textureopbouw (van laag naar hoge kwaliteit naar mate je dichterbij een object komt) als je snel gaat, heerlijk.
- God Of War: Deed het helemaal niet, maar moet ik nog iets grondiger testen
- Gran Turismo 4, hier heb ik een vraag over. Lees verder aub.

Zoals je in het overzicht kan zien, heb ik problemen met GT4. In eerste instantie had ik een probleem omdat het een DVD9 schijf betrof en HDAdvance deze niet goed kopieerde. Met google gezocht naar mogelijke oplossingen, kwam ik op HDLoader Compatibility List tegen dat voor DVD9 schijfjes je een PC Install moet doen. hdl_dump werd daarbij aangeraden, na enig googlen op hdldump.PS2Scene.org hdl_dumb-0.7.3 for Windows gevonden. Gekopieerd naar de PS2 harddisk (ik noem het PS2 harddisk, maar het is een 'gewone' Maxtor 30 GB schijf, geen officiele van Sony) en 20 min later in de PS2 gestopt.
Het spel startte niet op (Het beginscherm kwam dat je je riemen moet dragen, deze fade weg maar volgend scherm verschijnt helemaal niet, ook geen HD activiteit), dus ik met de modes en combinaties ervan rommelen, uiteindelijk geven mode1, mode2 en mode1+2 het 'beste' resultaat, namelijk dat er wel HD activiteit is na het faden van het beginscherm, maar toch komt er niets in beeld. Ook vreemd is dat zodra ik mode3 of een combinatie met mode3 inschakel, de PS2 helemaal lijkt vast te lopen, in plaats van dat een druk op de powerbutton voldoende is om de PS2 uit te schakelen, moet ik, net als bij PC's, de knop enige seconden (4-5) vasthouden om het apparaat uit te schakelen.

Ik heb via de search van GoT gezien dat het bij verschillende mensen wel is gelukt/lijkt te werken, dus het moet kunnen. Google is your friend, behalve in dit geval, want deze heeft mij niet aan de juiste websites kunnen helpen, of het moet aan mijn zoekkunst liggen. Als jullie zoekkunst op GoT en/of Google beter is dan de mijne en jullie hebben wat kunnen vinden, aub niet flamen, dank u.
Ook is mij een gesloten thread opgevallen waarin werd gesuggereerd dat het bespreken van de HDavance of aanverwante applicaties niet toegestaan was op GoT, omdat dit ook voor illegale backup doeleinden kan worden gebruikt. Ik kan jullie verzekeren dat mijn PS2 niet omgebouwd is, en aldus mijn versie van Gran Turismo 4 geheel legaal en in mijn bezit is. Ook heb ik in de search verschillende moderators gezien die dit onderwerp hebben besproken, compleet met lijsten van werkende games, uitleg wat het is etc, als een mod het er niet mee eens is, merk ik het vanzelf wel, ik ga graag de discussie aan ;), maar ik vetrouw erop dat het wel goedkomt.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Er komt weer een nieuwe SSX aan :)

http://games.fok.nl/review.php?reviewid=5636

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Glaanieboy schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 19:59:
Dag allemaal. Ik ben sinds afgelopen woensdag de gelukkige eigenaar van HDAdvance 2.1, voornamelijk omdat ik het zat was om mijn spelletjes steeds te verwisselen omdat ik de laadtijden zat was. Nadat ik op Inkoopacties.net een IA zag voor PS2 spullen, waaronder de HDADvance 2.1 voor nog geen 30 euro, heb ik er meteen een besteld.

Ik heb 4 demo-cd's/spellen geprobeerd:
- De PS2 demo disk die bij de eerste serie PS2's werd weggegeven (met Yaroze, Fifa 2001, Wild Wild Racing etc erop). Heb alleen Fifa 2001 geprobeerd, die ging goed, maar Wild Wild Racing deed het niet. Boeide mij verder niet, was gewoon om te testen of de HDAvance goed opstartte, kopieerde etc.
- GTA San Andreas: Perfect. Geen enkel probleem ondervonden, niet meer trage textureopbouw (van laag naar hoge kwaliteit naar mate je dichterbij een object komt) als je snel gaat, heerlijk.
- God Of War: Deed het helemaal niet, maar moet ik nog iets grondiger testen
- Gran Turismo 4, hier heb ik een vraag over. Lees verder aub.

Zoals je in het overzicht kan zien, heb ik problemen met GT4. In eerste instantie had ik een probleem omdat het een DVD9 schijf betrof en HDAdvance deze niet goed kopieerde. Met google gezocht naar
bla bla bla ......
deze site al geprobeerd?: http://www.ps2hd.com/
staan een hoop tutorials op, ook voor gt4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

klopt 't dat je de eye-toy als gewone cam kan gebruiken? dus bv op msn (onder windows xp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

-RazieL- schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:37:
klopt 't dat je de eye-toy als gewone cam kan gebruiken? dus bv op msn (onder windows xp)
Ik heb een keer windows drivers voor de cam voorbij zien komen, dus ja het kan wel.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:16
Ik heb eergisteren een PStwo gekocht samen met Jak3 en Rachet and Clank 3. Met de aankomende 3 halen 2 betalen actie bij de FRS zou ik nog 3 extra games uit de platinum reeks willen kopen. Nu ben ik een niet echt bekend met de PS2 games dus mijn vraag is :

Wat zijn de absolute PS2 toppers die elke PS2 eigenaar zou moeten hebben ? Mijn favo genres zijn RPG, Platformers en racing. Ik dacht zelf aan Burnout 3 en FF-X, of zou ik andere titels in overweging moeten nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:13
Ik heb sinds kort ook een PStwo en heb nog een vraag met betrekking tot de playstation 1. Als het goed is kan je deze games ook op je PStwo spelen. Mocht dit zo zijn welke ps1 spellen zijn de nog echt de moeite waard. Welke zijn classiekers.

Zelf heb ik wel eens op tv een aantal spellen voor de ps1 langs zien komen die te vergelijken zijn met de spellen in arcadehallen waarmee je met een gun tegenstanders neer moest schieten. Graag zou ik dit soort spellen spelen. Kan iemand me aan titels helpen want kan op de bekende game websites geen reviews meer vinden van ps1 games :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Theebag schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 09:49:
Ik heb eergisteren een PStwo gekocht samen met Jak3 en Rachet and Clank 3. Met de aankomende 3 halen 2 betalen actie bij de FRS zou ik nog 3 extra games uit de platinum reeks willen kopen. Nu ben ik een niet echt bekend met de PS2 games dus mijn vraag is :

Wat zijn de absolute PS2 toppers die elke PS2 eigenaar zou moeten hebben ? Mijn favo genres zijn RPG, Platformers en racing. Ik dacht zelf aan Burnout 3 en FF-X, of zou ik andere titels in overweging moeten nemen ?
Ipv. BO3 zou je meer iets als NFS:UG kunnen nemen, maar dat is altijd een kwestie van smaak. Als je van platform houdt, raad ik je Ty 2 (the tasmanian tiger) aan, ziet er mooi uit, is leuk om te spelen. FFX is een hele goede keuze, al zal je bij sommige gevechten het beeld er een beetje dubbel uit zien. Een ander goed spel weet ik eigenlijk zo even niet, want het blijft heel persoonlijk. Geef aan wleke genres je echt leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:16
SkyStreaker schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:17:
[...]

Ipv. BO3 zou je meer iets als NFS:UG kunnen nemen, maar dat is altijd een kwestie van smaak. Als je van platform houdt, raad ik je Ty 2 (the tasmanian tiger) aan, ziet er mooi uit, is leuk om te spelen. FFX is een hele goede keuze, al zal je bij sommige gevechten het beeld er een beetje dubbel uit zien. Een ander goed spel weet ik eigenlijk zo even niet, want het blijft heel persoonlijk. Geef aan wleke genres je echt leuk vindt.
Het beeld dubbel zien ?

Ik zou graag de PS2 Exclusives spelen, NFS:UG heb ik bv al op de PC. Daarom dacht ik aan BO3. Maar de genres zijn : Platformers ( Ik heb er nu al 2, dus iets minder prioriteit ), Racing en RPG. In totaal heb ik dan uiteindelijk 5 spelletjes en dan heb ik wel genoeg tot diep in november om alles uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een soort anti-alias effect waar je hoofdpijn van krijgt.. Staat meer over in de vorige delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theebag schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:03:
[...]

Het beeld dubbel zien ?

Ik zou graag de PS2 Exclusives spelen, NFS:UG heb ik bv al op de PC. Daarom dacht ik aan BO3. Maar de genres zijn : Platformers ( Ik heb er nu al 2, dus iets minder prioriteit ), Racing en RPG. In totaal heb ik dan uiteindelijk 5 spelletjes en dan heb ik wel genoeg tot diep in november om alles uit te spelen.
Als je een exlusive race game wil kun je altijd gran turismo 4 nemen.
En gta San Andreas is ook leuk game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Rick Brands schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:10:Zelf heb ik wel eens op tv een aantal spellen voor de ps1 langs zien komen die te vergelijken zijn met de spellen in arcadehallen waarmee je met een gun tegenstanders neer moest schieten. Graag zou ik dit soort spellen spelen. Kan iemand me aan titels helpen want kan op de bekende game websites geen reviews meer vinden van ps1 games :(
  • Gunbarl (Namco) GC
  • Gunbullit (Namco) GC
  • Gunbalina (Namco) GC
  • Rescue Shot Bubibo (Namco) GC
  • Time Crisis (Namco) GC
  • Time Crisis - Project Titan (Namco) GC
  • Lethal Enforcers Deluxe Pack (Konami) HB
  • Henry Explorers (Konami) HB
  • Horned Owl (?) HB
  • Mighty Hits (?) HB
  • Mighty Hits Special (?) HB
  • Oh! Bakyuun (Namco) GC
  • Die Hard Trilogy (Fox Interactive) HB
  • Simple 1500 Series vol. 24 - The Gun Shooting (D3 Publisher/AMS) GC
  • Simple 1500 Series vol. 63 - The Gun Shooting 2 (D3 Publisher/AMS) GC
  • Elemental Gearbolt (Sony) HB+GC
  • Area 51 (Midway) HB
  • Maximum Force (Midway) HB
  • Revolution X (?) HB
GC = GunCon / HB = HyperBlaster

[ Voor 15% gewijzigd door ari3 op 12-09-2005 19:13 . Reden: correcties en aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Theebag schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 09:49:

Een enorme aanrader is God of War. Hij is vreemd genoeg niet echt enorm bekend, maar er zijn alleen maar positieve reviews van. Ik zelf vind 'm echt geweldig. Tis een hack & slash/platform game. Beetje zoals prince of persia en devil may cry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:13
ari3 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:11:
[...]
  • Gunbarl (Namco) GC
  • Gunbullit (Namco) GC
  • Gunbalina (Namco) GC
  • Rescue Shot Bubibo (Namco) GC
  • Time Crisis (Namco) GC
  • Time Crisis - Project Titan (Namco) GC
  • Lethal Enforcers Deluxe Pack (Konami) HB
  • Henry Explorers (Konami) HB
  • Horned Owl (?) HB
  • Mighty Hits (?) HB
  • Mighty Hits Special (?) HB
  • Oh! Bakyuun (Namco) GC
  • Simple 1500 Series vol. 24 - The Gun Shooting (D3 Publisher/AMS) GC
  • Simple 1500 Series vol. 63 - The Gun Shooting 2 (D3 Publisher/AMS) GC
  • Elemental Gearbolt (?) GC
GC = GunCon / HB = HyperBlaster
Super post zal ze even checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Laatst online: 26-09 11:17
ik vroeg me af wat de beste manier is om ( kwa beeldkwaliteit ) om een PSTwo aan te sluiten op je Pc monitor. Ik gebruik op dit moment een Composiet aansluiting, maar dan word het beeld een stuk "Waziger"

Heeft iemand hier tips of tricks voor ?

( pc beschikt alleen over een s-video tv-out en een Composiet en coax Tv-kaart )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan_nl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 07:14
-RazieL- schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:37:
Dat klopt inderdaad.
Ik heb het zelf na lang zoeken werkende gekregen.
Voor je hebt echter twee types camera's en voor beide zijn aparte drivers te vinden,
Mijn camera is type SLEH-00031.
Als je dezelfde hebt moet je me maar mailen voor de drivers.

AMD Athlon 64 3500+ Venice | DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D | 2x Corsair CMX512R-3200C2 | Sapphire X800 GT 256MB DDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Alsnog nog een keer... Eye-Toy Webcam Drivers. Lees de topics eens. :)

Sterk de suggestie dit in de Start Post te knallen Bor.

[ Voor 10% gewijzigd door SkyStreaker op 29-08-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-09 22:06

mace

Sapere Aude

roy2001 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 01:24:
ik vroeg me af wat de beste manier is om ( kwa beeldkwaliteit ) om een PSTwo aan te sluiten op je Pc monitor. Ik gebruik op dit moment een Composiet aansluiting, maar dan word het beeld een stuk "Waziger"

Heeft iemand hier tips of tricks voor ?

( pc beschikt alleen over een s-video tv-out en een Composiet en coax Tv-kaart )
dan zou je zoiets moeten kopen, dit geeft de beste kwaliteit (480p) en kan op je monitor aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Beetje prijzig alleen voor zijn doel missschien..... Als je de ps2 alleen op je video-in kaart wil aansluiten zou je voor de s-video aansluiting moeten gaan. Dat is kwalittief de beste aansluiting die jij op je video-in van je PC hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Kan ik ook via mijn netwerk spellen uploaden naar mijn xbox via
hd advance 2.1?
Hier staat het beschreven voor de 3.0 versie >maar dat werkt hiero niet.
http://www.hdadvance.com/hd_advance_how-to-use.htm

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
datkanveelbeter schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 16:11:
Kan ik ook via mijn netwerk spellen uploaden naar mijn xbox via
hd advance 2.1?

BVD
HDadvance met een Xbox in een PS2 topic :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
foutje bedankt |:(

Opnieuw dan "
Kan ik ook via mijn netwerk spellen uploaden naar mijn PS2 via
hd advance 2.1?

BVD
"

[ Voor 87% gewijzigd door datkanveelbeter op 03-09-2005 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

@Glaanieboy: kzie je post nu pas. Maar kweenie of je 't weet, maar god of war is net als gran turismo een dvd-9. dus als je de 1 werkend kan krijgen dan zal de ander ook wel lukken

[ Voor 25% gewijzigd door Reemster op 04-09-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-07 19:44
Vraagje voor de mensen die een neus hebben voor moeilijk te vinden ps2 hardware.

Een officiële PS2 component video kabel, waar koop je zo’n ding? De meeste verkopers die ik gesproken heb weten nog amper wat component video is en hebben die dingen niet liggen. Op het Internet zie ik alleen maar B-merk kabels die ik niet wil (kwaliteit van die dingen schijn soms nogal slecht te zijn). Wie weet er een winkel die deze dingen heeft liggen of weet een nederlandse online shop die ze verkoopt? Ik heb ze al wel gespot in buitenlandse webshops maar met versturen wordt het een duur grapje wat ook nog eens lang duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik speel sinds kort ook God Of War. Super game is dat. Het ziet er ook erg mooi uit trouwens :) Eindelijk weer een leuke hack and slash game :) Dat ik die niet eerder getest heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je em voor een leuke prijs kunnen aan schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Geleend van een kennis. Leuke game moet ik zeggen. Jammer dat ik hem niet eerder heb ontdekt. Die kleine "mini games" om een monster af te maken zijn ook leuk bedacht trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey jongens
ik heb een vraag ik heb van een maat van mij gehoord dat de kleine versie van de ps2 niet wordt gekoeld is dat echt zo?

ennuh is er voor de kleine versie van de ps2 ook een harddisk verkrijgbaar?
(want ik wil de kleine ps2 gaan kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 19:39

Maxow

Hidden Sound System

Bij een kleine ps2 zou je een externe schijf kunnen gebruiken in combinatie met USBeXtreme. Nadeel is wel dat een pstwo geen usb 2.0 heeft, wat de snelheid niet bepaald ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt maar hij is er wel voor de kleine versie van de ps2?
hoelang het duurt maakt niet uit voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 19:39

Maxow

Hidden Sound System

Jah, je kunt gewoon een willekeurige externe schijf gebruiken die USB 1.1 ondersteunt, in combinatie met dat software pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Public_Enemy_#1 schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:39:
Vraagje voor de mensen die een neus hebben voor moeilijk te vinden ps2 hardware.

Een officiële PS2 component video kabel, waar koop je zo’n ding?
Hier is hij $30 inclusief verzending. Dit is de officiële Sony kabel. Naast de Sony kabel is er ook een kabel van Hori die goede kwaliteit is. De Hori kabel is meestal duurder dan de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt dusz gewoon een externe harde schijf van de computer bijvoorbeeld en met het cdtje van usb extreme?

ennuh worde de kleine versie van de ps2 gekoeld?
- beetje rare vraag maar maat van me zij dat dat niet zo was
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.