Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Je kunt zonder problemen genieten van DMC3 als je het verhaal van DMC1 (niet) helemaal kent. DMC3 bevat uiteraard wel een aantal verwijzingen naar DMC1, maar het is niet belangrijk dat je dat doorhebt. Bovendien, de Europese PAL versie van DMC1 is nog altijd crap, dus bespaar jezelf die frustratie.Sagat schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 08:03:
Even een snel vraagje, ik heb dmc3 2e hands kunnen kopen, echter deel een nooit uitgespeeld. Is het verhaal technish en ook gameplay wise echt aan te raden om eerst nog deel 1 uit te spelen of kan ik gewoon aan deel 3 beginnen?
Over twee wil ik het niet hebben
voor mij is alles uber sony....maar het wordt nog een hele kluif om met de ps3 de 360 te evenaren...
Verwijderd
Ben ik blij dat ze overstappen naar MS Duo sticks ipv MC's
Nu nog wachten op reacties van de getoonde spellen ( in alpha/beta formaat ).
Ik zie mij ook geen xbox kopen, maar wij ps2 mensen weten dat specs niets zeggen over het succes van een console. De rollen zijn nu anders verdeeld dan bij PS2 en XBOX, want de 360 ligt voor kerst in de winkels hier, en de PS3 wordt pas Q1 2006 in japan released, dus die ligt minimaal een jaar later dan de 360 hier in de winkels, en dat kan een heel groot voordeel betekenen voor Microsoft.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 10:12:
volgens de persberichten is de ps3 groter dan de xbox 360, dus sony heeft de strijd gewonnen als "next gen doos" van microsoft
Ben ik blij dat ze overstappen naar MS Duo sticks ipv MC's, want 8 mb raakt zo vol.
Nu nog wachten op reacties van de getoonde spellen ( in alpha/beta formaat ).
Bovendien is de PS3 niet véél beter dan de 360, en duurt het nog jaren voordat ze uberhaupt de grenzen van die specs kunnen benaderen met het ontwikkelen van spellen.
[ Voor 11% gewijzigd door oZy op 17-05-2005 10:33 ]

Lelijke vrouwvriendelijke (?!) controller

Waarom hebben ze in godsnaam de beste controller die er voor de console was aangepast?
Super:
- Frontloading!
- 1080p! Dit geeft al aan dat de PS3 aanzienlijk meer processorkracht heeft dan de Xbox360 die max. 1080i kan renderen. De PS2 rendert dus twee keer zoveel beeldlijnen in realtime!
Jammer:
- HDMI out in plaats van DVI. HDMI doet qua technische specs niet onder voor DVI maar bevat tevens DRM-features waardoor je bijvoorbeeld DVD-Video en BD-Video niet kan doorkopiëren of timeshiften... Dit is toch echt wel een gebruiksbeperking... Verder krijg je met HDMI natuurlijk een perfect digitaal plaatje.
- Geen firewire. Dit is jammer om diverse redenen: geen externe harddisk of video/foto camera over firewire. Tevens geen link feature voor de PS2 spellen die iLink ondersteunen. Firewire kost geen ruk dus had dat er best bij gekund gezien de belachelijke hoeveelheid aansluitingen.
- Geen PS1 seriële poort. Kost ook geen ruk. Zou cool zijn om de PS3 met de PS1 te linken. Er zijn zoveel goede linkspellen voor de PS1 (Ridge Racer Revolution, Armored Core, Burning Road, etc.) Sony zou hier retrofans een groot plezier mee doen!
Vragen:
- Regiocodering op PS3 spellen?
- Zijn developers verplicht 1080p /-\o te ondersteunen? Aangezien de Xbox360 deze resolutie niet ondersteund zul je zien dat mindere developers zoals EA voor de goedkope oplossing gaan wanneer ze een multi-platform game maken. Ze zullen dan gewoon 1080i ondersteunen omdat dat de resolutie is die alle next-gen machines kunnen weergeven....
- Kun je op de PS3 game verpakking aflezen welke HDTV resolutie ondersteund worden middels een eenduidig systeem? Hier is absoluut behoefte aan. Bij PS2 spellen is het altijd gokken. Sommige fabrikanten zetten het er bij, andere gewoon helemaal niet of soms. Niet echt handig.
- Waar zit de normale PS1 controller poorten? Ik vermoed dat je de draadloze controller wel kunt gebruiken voor PS1/PS2 spellen, maar sommige speciale controllers (Negcon, Guncon, Beatmania deck, DDR mat, etc) wil ik nog steeds kunnen aansluiten.
- Nu eindelijk wel RGB output voor DVD-Video?
- Voeding extern of intern?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Bor de Wollef schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:22:
Waarom ben je meer onder de indruk van de Xbox? Omdat die specs hoger lijken? Dat moet ook bij die architectuur namelijk.
lees die zin nog eensLeuk machientje, die PS3. Ben ik meer onder de indruk van dan die nieuwe Xbox.
Op gamespot.com vond ik een leuk Q&A artikel over de marketing technische voor- en nadelen van de Xbox 360 tov de PS3.
Ik vind het design van de PS3 trouwens erg lelijk, hopelijk verander ik nog van mening. Die controller is gewoon grappig, ik hoop dat draadloze PS2-controllers ook gewoon werken op de PS3. De spellen zijn wel enorm mooi, ben er veel meer van onder de indruk dan van de 360. Dit noem ik pas echt next-gen graphics. GT5 is de enige die ik niet extreem mooi vond, maar dat kwam denk ik door de lage kwaliteit van het filmpje, want ik zag maar weinig verschil met GT4 (behalve die pitlane en sommige omgevingen). Hoe zit het nu met de release van de PS3, zal hij echt meer dan een jaar na de 360 hier komen?
[ Voor 118% gewijzigd door CorteX op 17-05-2005 12:48 ]
Ah, krom Nederlands he
Ik vind de controller er niet uit zien eigenlijk.
Jah, ach, het is logisch dat ze niet willen dat je het doorkopieert, zou ik in sony's geval ook doen...ari3 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:19:
Leuk machientje, die PS3. Ben ik meer onder de indruk van dan die nieuwe Xbox.
Jammer:
- HDMI out in plaats van DVI. HDMI doet qua technische specs niet onder voor DVI maar bevat tevens DRM-features waardoor je bijvoorbeeld DVD-Video en BD-Video niet kan doorkopiëren of timeshiften... Dit is toch echt wel een gebruiksbeperking... Verder krijg je met HDMI natuurlijk een perfect digitaal plaatje.
USB2.0 is snel zat lijkt me- Geen firewire. Dit is jammer om diverse redenen: geen externe harddisk of video/foto camera over firewire. Tevens geen link feature voor de PS2 spellen die iLink ondersteunen. Firewire kost geen ruk dus had dat er best bij gekund gezien de belachelijke hoeveelheid aansluitingen.
De ps2 had dat ook al niet- Geen PS1 seriële poort. Kost ook geen ruk. Zou cool zijn om de PS3 met de PS1 te linken. Er zijn zoveel goede linkspellen voor de PS1 (Ridge Racer Revolution, Armored Core, Burning Road, etc.) Sony zou hier retrofans een groot plezier mee doen!
Uiteraard, net zoals de meeste (alleVragen:
- Regiocodering op PS3 spellen?
Goede vraag, volgens sony is het hardwarematig geen probleem om op 1080p een goede framerate te halen, de drempel voor ontwikkelaars lijkt me dus helemaal niet hoog, overigens zijn veel spellen multi-platform gewoon omdat daarmee meer winst is te behalen, de engines voor spellen zijn meestal zelfs multi platform...- Zijn developers verplicht 1080p /-\o te ondersteunen? Aangezien de Xbox360 deze resolutie niet ondersteund zul je zien dat mindere developers zoals EA voor de goedkope oplossing gaan wanneer ze een multi-platform game maken. Ze zullen dan gewoon 1080i ondersteunen omdat dat de resolutie is die alle next-gen machines kunnen weergeven....
Usb adapter wellicht- Waar zit de normale PS1 controller poorten? Ik vermoed dat je de draadloze controller wel kunt gebruiken voor PS1/PS2 spellen, maar sommige speciale controllers (Negcon, Guncon, Beatmania deck, DDR mat, etc) wil ik nog steeds kunnen aansluiten.
Ik hoop van wel, maar lijkt me niet, ach, er zit toch HDMI op- Nu eindelijk wel RGB output voor DVD-Video?
Zo te zien intern (220v stekker aansluiting)- Voeding extern of intern?
edit:

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 17-05-2005 13:12 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Eigenlijk ik ook
Wit zal maybe wel populair worden in japan, want wit staat daar voor reinheid (ofzoiets).
Daarom zie je ook veel witte auto's in japan
Verwijderd
DE playstation kleur gewoon, nu alleen nog een blauw knopje of blauwe strips.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:58:
Screw social life, buy the white one!![]()
Maar goed. Ik vind de zwarte toch het mooiste.
dat duurt nog wel ffShizzar schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:09:
Hopen dat van de PS3 ook een slimline versie komt!

Ik wil graag een originele RGB kabel van Sony. Maar zo'n kreng is nergens meer te krijgen
En wat is een beetje een normale prijs voor een officiele RGB kabel?
Ik zag dat sinds kort de Swap Magic 3.6 te koop is, maar nu is mijn vraag wat er nu eigenlijk precies is verbeterd in vergelijking met versie 3.3 (want die kan ik voor een mooi prijsje kopen hier in de buurt). Is er daadwerkelijk verschil in compatibiliteit en functionaliteit of is het gewoon een getweakte versie.
Aangezien de nieuwe PS2 geen IDE aansluiting meer heeft. Had hij het idee om je games te laden via de netwerkkaart, volgens mij moet dat sneller zijn dan een usb HD.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Waarom koop je niet zo'n blaze kabel. Dan krijg je echt de beste kwaliteit! Tenzij je geen scart aansluiting op je tv hebt!Thomaszki schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:51:
Ik heb eigenlijk een vraagje over de PS2 als dat nog mag
Ik wil graag een originele RGB kabel van Sony. Maar zo'n kreng is nergens meer te krijgenBen hier in Uden alle shops afgeweest maar ze hebben hem nergens meer. Weet er mischien iemand een online winkel waar die nog te bestellen is? Heb al gezocht maar kon niets vinden.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Je kunt daarmee zooi vanaf USB laden (Stick/HD)-Sander schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:27:
Ik heb nog even een vraagje over de Swap Magic.
Ik zag dat sinds kort de Swap Magic 3.6 te koop is, maar nu is mijn vraag wat er nu eigenlijk precies is verbeterd in vergelijking met versie 3.3 (want die kan ik voor een mooi prijsje kopen hier in de buurt). Is er daadwerkelijk verschil in compatibiliteit en functionaliteit of is het gewoon een getweakte versie.
Je kan ook opschroeven en IDE kabel eraan solderen of team extenders kabel gebruikenDj_Neo_Ziggy schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:00:
Een vriend van me had nog een wild idee!
Aangezien de nieuwe PS2 geen IDE aansluiting meer heeft. Had hij het idee om je games te laden via de netwerkkaart, volgens mij moet dat sneller zijn dan een usb HD.
[ Voor 29% gewijzigd door DaWaN op 26-05-2005 18:09 ]
If you do not change direction, you may end up where you are heading

je kan toch al ps1 games spelen op je ps3..
Vind je het ook jammer dat je geen tosti's dr mee kan maken?

Ja kun je net zo goed gewoon een 2e hands ps kopenPu_Dy schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:06:
Waarom zou je in hemels naam je ps3 met je ps1 willen koppelen
je kan toch al ps1 games spelen op je ps3..
Vind je het ook jammer dat je geen tosti's dr mee kan maken?

Btw tosti bakken gaat wel hoor
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Verwijderd
De blaze kabel is inderdaad het beste. Je kunt ook een 3rd party RGB kabel kopen.Thomaszki schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:51:
Ik heb eigenlijk een vraagje over de PS2 als dat nog mag
Ik wil graag een originele RGB kabel van Sony. Maar zo'n kreng is nergens meer te krijgenBen hier in Uden alle shops afgeweest maar ze hebben hem nergens meer. Weet er mischien iemand een online winkel waar die nog te bestellen is? Heb al gezocht maar kon niets vinden.
Te bestellen bij www.GameStar.nl
Eventueel ook af te halen. Ca. 15 km vanaf Uden.
Er dient wel eerst een afspraak gemaakt te worden.
Verwijderd
Ben bezig met Digital Devil Saga en binnenkort komt Shadow Hearts Covenant binnen ( 1e ervaring met cdwow! ). Nu nog wachten op deel 2/conclusie van DDS en de Square Enix parade in de zomer en nazomerBor de Wollef schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:42:
Welke games spelen jullie op dit moment? Mijn PS2 staat op dit moment een beetje stof te vergaren en dat vind ik erg jammer. Ik ben dus op zoek naar een leuke en verslavende game
Tussen alle serieuze spellen natuurlijk een vleugje partygames als tussendoortje, tenminste... als de ps2 niet bezet is door mijn broer met pro evo 4
Ik heb mn Swap Magic schijfjes binnen, en kreeg er gratis die Magic Switch plastic sensor covertjes bij.
Maar ik krijg dat laatste stukje er echt niet in, ik heb gelezen over een andere methode met een simpel rietje, gaat dit beter?
Of kan ik beter een Flip Top Cover bestellen?
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Erg leuk voetbal spel met nederlands commentaar ... komt dat schot!!
Daar heb ik inderdaad wel goede dingen over gehoord. Wellicht moet ik daar maar eens naar gaan kijken dan.tranztaz schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 19:28:
Op het moment speel ik God Of War, echt een retegaaf aktiespel die echt alle registers van de ps2 opentrekt. Soms denk ik is FMV of ingame? ^^
Hier bij de Dixons in de buurt liggen zelfs de verticale standaards voor de ps2 in de uitverkoop. Voor 1 euro 90
Verwijderd
Mijn memorycard is dus corrupt.tranztaz schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:04:
[...]
http://members.home.nl/tranztaz/ps2-main/aqboot-ps2.rar
Probeer dit eerst eens ^^
Hij doet het weer. Dankzij de formatteer optie bij Action Replay Max.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 12:12 ]
Daarvoor moet ie omgebouwd zijn. Er zijn volgens mij geen programma's die zo even op een on omgebouwde PS2 draaien waarmee je een memory card kunt repairen. Ken je niet iemand die de tool voor je kan draaien?Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 11:18:
[...]
Mijn memorycard is dus corrupt.
Pakt de PS2 deze cd gewoon? Of moet ie dan eigenlijk omgebouwd zijn?
Nee dus als ik de image op cd heb gebrand en in de ps2 doet zegt hij iets van : fout bij lezen van cd.
Zijn er anders nog andere programma's / manieren om de memorycard te formatteren?
Verwijderd
Ben nu druk bezig met midnight club 3 en het is veel beter dan nfsu 2
Verwijderd
Hoe lang heb je hem al?
There is no place like ::1
TMAXTINT
Verwijderd
Die is er al een paar maanden hoor, om precies te zijn vanaf 24-2-2005 was ie te krijgen!Marruk schreef op zondag 19 juni 2005 @ 18:38:
Yeuy, binnenkort Tekken 5. Iemand er al meer info over?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 20:01 ]
Niet in Europa... Belachelijk eigenlijk dat dat nog steeds zo lang moet duren, zeker voor een tekst-arme game als Tekken 5. Gelukkig dat er nog altijd zoiets bestaat als importeren...Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 19:58:
[...]
Die is er al een paar maanden hoor, om precies te zijn vanaf 24-2-2005 was ie te krijgen!
Verwijderd
Hebben jullie dat ook met zulke games of ligt het aan mij ?
Verwijderd
je krijgt bijna niets terug voor je ps2 en de games. Dus ik raadt aan gewoon de PS2 te houden. Ik bedoel maar, vele leuke two player games zijn er op de PS2 dus al gebruik je hem alleen voor dat!Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 02:27:
Ik moet wat bekennen, ik heb vanmiddag een xbox gekocht en ga me ps2 wegdoen! Mag ik zo nu en dan nog wat posten hier![]()
op dit moment tref ik een raar probleem. Mijn PS2 is gemod met de MC exploit, 160GB Maxtor en een netwerkkaart. Nu heb ik natuurlijk Gran Turismo 4 legaal. Als ik (bijvoorbeeld 2 weken terug) mijn AR Max bootte, de update downloade, daarna de game cheats selecteerde en de game startte was alles OK. Nu heb ik niets veranderd in de afgelopen weken, maar als ik nu mij AR Max boot, en de update download, dan hangt de PS2 zodra hij klaar is met downloaden en wil gaan saven. Ik heb dit met diverse memory cards geprobeerd (ook zonder) en zelfs met een USB-Stick.
Iemand die toevallig vandaag hetzelfde probleem treft?
Verwijderd
Een mediacenter en nog lots en lots moreVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:11:
Ik krijg binnenkort tekken 5
En wat heeft een xdoosss dat de ps2 niet heeft?
Krijg nog zat voor mijn uitgebreide setje hoor maak je daar maar niet druk om. Maar dat is verders niet belangrijk want ik heb me speakerset weggedaan ipv me ps2! (dus ik blijf hier postenswampy schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:01:
je krijgt bijna niets terug voor je ps2 en de games. Dus ik raadt aan gewoon de PS2 te houden. Ik bedoel maar, vele leuke two player games zijn er op de PS2 dus al gebruik je hem alleen voor dat!
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
zonder problemen = tot 400*200?Michael Knight schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:02:
PS2 heeft dan wel geen mediacenter, maar je kunt er ook zonder problemen divx, xvid, vcd, svcd, mp3, en plaatjes op bekijken dmv gratis software. Alleen mis je dan wel het flashy menu.
Mag ik svp weten welke player jij gebruikt, ik zou hem ook graag hebben.
Alvast bedankt!
Zo`n beetje iedere file die ik geprobeerd heb, werkt. Mocht het te zwaar zijn dan kun je de kwaliteit lager zetten via een menu. Hetzelfde kun je ook bij Divx op je PC doen.Faust schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 13:59:
[...]
zonder problemen = tot 400*200?
Mag ik svp weten welke player jij gebruikt, ik zou hem ook graag hebben.
Alvast bedankt!
Ik gebruik zelf PS2 Reality Media Player. Om eraan te komen zul je even moeten googlen.
Van deze software zijn verschillende versies. Ik zelf vind 1.28 het lekkerst draaien, terwijl sommigen al op 1.50 draaien.
Ik zag in het menu opties staan om te streamen(?) via je netwerkaansluiting. Hele TCP/IP meuk staat ertussen, kan evt, nog ff checken.Schweino schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 20:24:
Vergeet niet dat de xbox alles van harddisk kan spelen, en dat je bij een ps2 je eerst alle media op een cd/dvd moet branden.
En dan nog, een cd kost tien cent? En RW`tjes lust een PS2 ook makkelijk.
[ Voor 27% gewijzigd door Michael Knight op 09-07-2005 23:23 ]
Mijn V4 ps2 vreet anders geen enkele RW, alleen -RMichael Knight schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 23:21:
En RW`tjes lust een PS2 ook makkelijk.
Idd, t/m V5 hebben veel exemplaren last van slechte lenzen/loopwerken.Schweino schreef op zondag 10 juli 2005 @ 00:54:
[...]
Mijn V4 ps2 vreet anders geen enkele RW, alleen -R
Maar ik ga er hier even vanuit dat je een "gewone" goed functionerende PS2 hebt.
Overigens zou je schijfje het wel kunnen doen als je het booktype naar DVD-ROM zet.
Zo heb ik meerdere malen een schijfje voor oudere modellen leesbaar gemaakt..
PS2 Reality MediaPlayer heeft wel HD Support in de nieuwste versie, maar om dubieuze redenen brengen ze die versie niet (meer) uit.
Btw, ik las vannacht ook ergens iets over een nieuwe Media Player voor de PS2 (SMS Media nog iets). Schijnt nog in een beta-stadium te verkeren, maar DivX/Xvid-decoding schijnt erg goed te zijn en nog mooier: HD SUPPORT!
Dan ga ik zometeen op vakantie, maar ik zal vanuit de internetcafe`s het topic trouw blijven volgen.
[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 10-07-2005 06:04 ]
Mijn ps2 wil echter alleen maar Ritek G04 of G05 afspelen, elk ander merk niet, ook geen +R of +RW waarvan ik het booktype naar -ROM heb omgezet.Michael Knight schreef op zondag 10 juli 2005 @ 06:02:
Idd, t/m V5 hebben veel exemplaren last van slechte lenzen/loopwerken.
Maar ik ga er hier even vanuit dat je een "gewone" goed functionerende PS2 hebt.
Overigens zou je schijfje het wel kunnen doen als je het booktype naar DVD-ROM zet.
Verwijderd
ik had een vraagje.
ik heb een harde schijf in mijn ps2.
zijn er ook andere manieren om de harde schijf te lezen, behalve hdloader,advance enz.
ik had iets gelezen over hdloader om een memory kaart zetten, kan iemand dat beter uit leggen.
groeten emile
Ik gebruik zelf PS2 Reality Media Player. Om eraan te komen zul je even moeten googlen.Michael Knight schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 23:21:
[...]
Zo`n beetje iedere file die ik geprobeerd heb, werkt. Mocht het te zwaar zijn dan kun je de kwaliteit lager zetten via een menu. Hetzelfde kun je ook bij Divx op je PC doen.
Van deze software zijn verschillende versies. Ik zelf vind 1.28 het lekkerst draaien, terwijl sommigen al op 1.50 draaien.
1.50 is alweer 2/3 jaar oud
geen enkele naruto, samurai champloo of dvd rip van een film die ik erop losgelaten had liep lekker, dwz om de 5 sec even een korte pauze. Met quality op low.
Het kan aan mij liggen natuurlijk.
btw, ik streamde de files via het netwerk.
Ach, voor een 2e hands PS2 krijg je vrijwel niets terug. Originele games kunnen de prijs nog iets omhoog halen als ze recent zijn maar over het algemeen is het een enorme tegenvaller.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 02:55:
[...]
Krijg nog zat voor mijn uitgebreide setje hoor maak je daar maar niet druk om. Maar dat is verders niet belangrijk want ik heb me speakerset weggedaan ipv me ps2! (dus ik blijf hier posten)
Al 1.50? Die is er al tijden hoor. Daarnaast is de ontwikkeling van de Reality player al tijden geleden gestopt. Als je echt divx etc wilt gaan kijken raad ik iets anders aan dan een Ps2 of Xbox of andere console.Michael Knight schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 23:21:
Ik gebruik zelf PS2 Reality Media Player. Om eraan te komen zul je even moeten googlen.
precies.Bor de Wollef schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:24:
[...]
Al 1.50? Die is er al tijden hoor. Daarnaast is de ontwikkeling van de Reality player al tijden geleden gestopt. Als je echt divx etc wilt gaan kijken raad ik iets anders aan dan een Ps2 of Xbox of andere console.
al lijkt de qcast tuner me wel iets.
google>qcast.
ben al maanden naar een torrent op zoek, maar helaas. misschien dat ik me deze ga kopen.
'heb'je die toevallig? ik geloof je op je woord hoor, maar het zal iig beter werken dan die crap reality 1.50Bor de Wollef schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:14:
Qcast vind ik tegenvallen hoor. Het werkt gewoon niet lekker vind ik. Al die extra handelingen die nodig zijn..
Ik zou hem graag zelf willen testen.
Verwijderd
Eigenwijze vent, binnen een dag had ik een bod van 300, dag later een bod van 325. Ik heb ongeveer 500 betaald voor alles, dus je krijgt nog genoeg dacht ik zo! En dat met maar 1 originele game (jij mag raden welkeBor de Wollef schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:22:
[...]
Ach, voor een 2e hands PS2 krijg je vrijwel niets terug. Originele games kunnen de prijs nog iets omhoog halen als ze recent zijn maar over het algemeen is het een enorme tegenvaller.

[ Voor 99% gewijzigd door Chrasher op 11-07-2005 22:47 ]
PSN-id: Chrasher
300 euro voor een 2e hands PS2? Lol dat is echt erg veel hoor! Zeker als er maar 1 originele game bij zit. Je kunt ze echt voor veel en veel minder vinden. Een kennis van mij kocht er laatst nog een voor 125 incl 2 controllers, 2 memorycards, 4 games.Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 21:55:
[...]
Eigenwijze vent, binnen een dag had ik een bod van 300, dag later een bod van 325. Ik heb ongeveer 500 betaald voor alles, dus je krijgt nog genoeg dacht ik zo! En dat met maar 1 originele game (jij mag raden welke)
Okee dan, als jij het zegtBor de Wollef schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:44:
Ik heb een demo versie ergens gevonden een tijd terug. Vandaar dat ik hem heb kunnen testen. Mij beviel het echter niet.
Wist je trouwens dat er in de Emotion Engine een hardware Mpeg2 decoder zit?
Hoe anders wil je DVD afspelen ;-)Faust schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:42:
[...]
Okee dan, als jij het zegt![]()
Wist je trouwens dat er in de Emotion Engine een hardware Mpeg2 decoder zit?
Verwijderd
Jij bent appels met peren aan het vergelijken. Vandaag de dag kost je een kale ps2 met matrix infinity €225. Ik heb een v11 + extra logitech cordless, een eyetoy, een afstandbediening, rgb kabel, mempack en 100 games waarvan 10 voor de eyetoy en één zwaar overprijsde originele game! €300/€325 is een doodnormale prijs hoor voor zo'n set. Er is niet voor niets op geboden. Dus ik zou je een knappe vent vinden (niet te letterlijk nemen) als je zo'n zelfde set kunt vinden voor veel en veel minder!Bor de Wollef schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:38:
[...]
300 euro voor een 2e hands PS2? Lol dat is echt erg veel hoor! Zeker als er maar 1 originele game bij zit. Je kunt ze echt voor veel en veel minder vinden. Een kennis van mij kocht er laatst nog een voor 125 incl 2 controllers, 2 memorycards, 4 games.
Hoop dat je em niet via Marktplaats verkoopt -> nieuws: Marktplaats levert persoonsgegevens aan BreinVerwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 22:07:
[...]
Ik heb een [blablabla] en 100 games [blablabla]
Verwijderd
Als eerste, Bor de Wollef blijft doorzagen over die prijs vandaar ik aantoon wat in het betreffende verhaal de appeltjes en peertjes zijn. Wat mij betreft mag je in het vervolg dan ook dat provocerende gedrag (bla bla) achterwegen laten! Als tweede was ik me allang bewust van dat retelikkerige gedrag van die zielige marktplaats figuren. Ik snap uiteraard dat je niet te koop moet gaan lopen met je gecopieerde content, maar hun beginnen al te janken zodra je het merk van je chip neerzet. Kom op hee, zolang het bordje te koop naast consolles (en overige) in de winkel staat bepaal ik godverdomme zelf wat ik in en op MIJN hardware douw. Boycotten die gasten, markplaza is the place to be! Schijtziek word ik van die kontenlikkers overal. Zo das er weer uit, nu moet ik weer even tot rustkomen hahahaSchweino schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:35:
[...]
Hoop dat je em niet via Marktplaats verkoopt -> nieuws: Marktplaats levert persoonsgegevens aan Brein
Edit: Nog wat over marktplaats. Ik heb in het verleden een dreamcast aangeboden, nooit gepraat over ombouwen (hoeft ook niet bij een dc), met geen woord gerept over copy's maar toch werd mijn advertentie verwijderd omdat deze zgn meer waard zou zijn dan €200, de marktwaarde was ca.€125,-
Er zitten daar mensen, ik weet niet waar ze vandaan gehaald worden maar man man man wat een ellende. Sorry ik drijf steeds verder af, dit is geloof ik het grote ps2 topic ipv het bash marktplaats topic
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 14:58 ]
En een PS2 met modchip is wat mij betreft al sowieso minder waard dan een 'maagdelijke ps2'
feit is dat alle modchips de levensduur van je ps2 verkorten. En iemand die 100 spellen voor zijn ps2 heeft, nou je kan ervanuitgaan dat die ps2 behoorlijk afgeragd is.
Maar genoeg hierover.
Ik ben een NTSC vs PAL film (max 3 min.) aan het maken over de FFX intro (cutscene).
Maar! ik weet niet hoe het effect in premiere heet waarmee je 2 video's naast elkaar tot 1 file kan maken. ALs iemand me dat kan zeggen, dan zal ik het filmpje mp4-en en op internet zetten.
De HD loader is nog altijd de beste oplossing voor amerikaanse spellen op je PS2 te spelen.
Een insider vertelde me dat er een netwerk-versie komt. Hiermee zou je op je pc een image kunnen mounten, die je dan vanaf je pstwo kan spelen. Lekker omslachtig, maar stukken beter dan de crap usbloader
edit: markplaats kickt ass:
plaatselijke top1 toys Time Crisis 3, gun en shit, 20 euro, verkocht voor 50
os x 10.3, gekocht voor 9 euro bij dixons, verkocht voor 45 euro
gameboy gekocht voor 20 euro, verkocht voor 45 euro
etc etc
[ Voor 13% gewijzigd door Faust op 13-07-2005 17:19 ]
Verwijderd
Waar staat dat sk voor hee, stomme koe misschienELiA schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 16:54:
Die 100 gratis illegale games zijn echt geen $%^&$& waard hoor!
In jouw ogen misschien niet. Jij bent vast zo'n type die liever 3 originele heeft, lekker boeiend
En een PS2 met modchip is wat mij betreft al sowieso minder waard dan een 'maagdelijke ps2'
Ja wat moet je met zo'n chip die er voor zorgt dat je veel en veel meer kunt met je apparaat, voor alleen je 3 spelletjes hoef je het in ieder geval niet te doen en gelukkig zijn die chip's ook gratis
feit is dat alle modchips de levensduur van je ps2 verkorten. En iemand die 100 spellen voor zijn ps2 heeft, nou je kan ervanuitgaan dat die ps2 behoorlijk afgeragd is.
Ja dat is echt een feit, playstations gaan meteen stuk als je er een chip in gooit. Ennu uh ik heb wieltjes onder mijn ps2 geplakt en ben er mee gaan scateboarden, nog meer functies op dat ding niet te geloven wat je er allemaal mee kunt
Maar genoeg hierover.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 23:36 ]
Het is mij heel duidelijk dat je nooit echt de topics goed gevolgd hebt. Alleen bij onkunde krijg jij gelijk bij jouw kromme uitlatingen ...Faust schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 16:54:
Die 100 gratis illegale games zijn echt geen $%^&$& waard hoor!
feit is dat alle modchips de levensduur van je ps2 verkorten. En iemand die 100 spellen voor zijn ps2 heeft, [b]nou je kan ervanuitgaan dat die ps2 behoorlijk afgeragd is.
[ Voor 7% gewijzigd door SkyStreaker op 13-07-2005 23:23 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Verwijderd
Het heeft niets te maken met wat jij vindt, marktwaarde daar gaat het hier om. En dat jij daar geen kaas van gegeten hebt moge overduidelijk zijn! Ga eerst nou maar eens zo'n uitgebreide set vinden voor een veel en veel mindere prijs en dan praten we weer eens verder.Bor de Wollef schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 01:38:
Ach ja, iedereen die met een soldeerbout overweg kan kan een PS2 ombouwen. Ik vind 300 euro voor de set in kwestie nog steeds belachelijk veel geld. Een eyetoy heb ik ook, gratis en wel. Een dvd remote is niets tot bijna niets waard en 100 gecopieerde games al helemaal niet. Maar goed, gelukkig ben jij hem kwijt geraakt voor dat bedrag...
Je maakt jezelf nu alleen maar belachelijk door je te gedragen als een zielig klein betwetertje die persé het laatste woord wilt hebben. Die mag je overgens van me hebben hoor maar kom dan wel met wat nuttigs en lul niet slap over soldeerbouten en gratis eyetoys om tot je niets zeggende gelijk te komen, triest figuur

Ps: Alvast voordat er weer een modje komt aanzeiken, ik hou me verders uit dit topic (iemand moet de stap nemen), want tegen zoveel stommiteit ben ik niet opgewassen

Hmm, ik kan geen manier vinden om de rest van je berichtje te quoten, maar ik zal er toch even op in gaan.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 23:01:
[...]
Waar staat dat sk voor hee, stomme koe misschien![]()
![]()
Ik zei zelf al dat de hd loader the way to go is, tot dusver je theorie over mijn 3 originele spellen.
Wat extra chips aan de circuits van je PlayStation2 moederbord toevoegen betreft:
"yes, putting a modchip in your ps2 shortens its life. only by a little though, very tiny. What really shortens it by a lot is if you use bad quality disk, which does put strain on the laser. so just use high quality disks"
Mensen die hun PS2 ombouwen willen doorgaans alleen het allergoedkoopste, dus ik denk niet dat je tussen die 100 spellen veel "high quality disks" zult tegenkomen.
Ik koop geen originele spellen (meer) omdat ik alleen aan slechte PAL versies kan komen.
(mijn PAL vs NTSC comparison film zal dit voor iedereen duidelijk maken... binnenkort
Waar staat dat didaaf voor hee, dw*ze imb*ciele d*mme acht*rlijke afgez*kte fabr*cagefout misschien

(met dank aan http://www.innerspace.be/...ldwoorden_zelfstandig.txt)
Ik vertelde alleen wat ik wist over PS2 modchips en afgeragde PS2's, en jij begint meteen met stomme koe te gooien. Niet bij mij, ik geef je een koekje van eigen deeg hoor!
(het is niet mijn bedoeling om didaaf te beledigen, ik wil hem alleen even laten zien dat je niet zomaar op mensen moet gaan schelden als ze een andere mening hebben. om deze reden hebben de scheldwoorden in mijn post " * "-tjes zodat ze onherkenbaar zijn, en dus niet kwetsend)
Maar dit terzijde.
Uiteindelijk maakt maar 1 ding uit;
dat je gelukkig bent met jezelf, en met je console.
Het maakt niet uit of je 1 spel hebt, of 10, of 100 of 12, of 7, het gaat erom dat je plezier hebt.
Leef. Speel. Omgebouwd of niet, vermaak je. Laat niemand je dit afnemen.
Ik was nooit tevreden over de kwaliteit van mijn PAL FFX, alles was zo plat en zo traag.
Op een dag kwam ik bij een vriend die alles origineel uit Amerika had. Wat ik zag... het maakte me droevig. Op DOA2 en Jak en Daxter na had ik mijn hele leven in slowmotion gespeeld...
Ik dacht: waar heb ik voor geleefd al die tijd? Ik voelde me in de steek gelaten en goedkoop. De PS2, mijn grootste vriend(in) had me de wereld enkel in 50 Hz laten zien. Ik bekeek het leven door een kier (dankzij die irritante palborders)... Toen ik dat besefte, heb ik een hele lange tijd niet kunnen playstationen. Ik kon eigelijk niks meer. Ik had geen honger. Ik had geen lust meer.
Er was een manier om in NTSC te spelen, maar om dit te kunnen zou ik haar moeten 'violaten', indringen. Vreemde chips haar lichaam laten binnendringen. Ze zouden onze, al zo korte, tijd op aarde nog verder inkorten. Van de andere kant was ze er altijd voor me geweest. Ik besloot haar niet te bevlekken, en ik heb haar toen uitgeschakeld. Ik zou haar niet langer door PAL laten onteren.
Ik zou- ah, dit gaat te lang duren, hehe sorry voor deze uitspatting
Maar op een dag hoorde ik vanb de hd loader, en sindsdien is het nooit meer hetzelfde geweest. Ik sloot haar weer aan en we speelde nog lang en gelukkig. En zonder Pal borders. En in 60 Hz. En 17.5% sneller dan de rest van europa.
Einde!
Mooi verhaal.
Maar een modchip en HDloader kan hoogstens de levensduur verlengen omdat je de laser bijna niet meer belast.
En dat deze minder waard zou zijn? Een getunde auto is ook duurder dan een standaard auto.
PSN: Shiver23
een getunede auto is minder waard omdat de originele onderdelen er niet opzitten en er dus mee geprult isShiver23 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:44:
Haha.
Mooi verhaal.
Maar een modchip en HDloader kan hoogstens de levensduur verlengen omdat je de laser bijna niet meer belast.
En dat deze minder waard zou zijn? Een getunde auto is ook duurder dan een standaard auto.
Ik zelf gebruik een memorycard exploit om de hd loader te starten, zo wordt alleen bij het booten enkele seconden de lens gebruikt.
Maarja, zoals gezegd: als je maar lol hebt.
edit: @ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ hierboven;
hehe, ik kan je niet helemaal gelijk geven hierin. Bij sommige aflveringen van Pimp my ride zitten er voor meer dan de dagwaarde van de auto, plasma-televisies in. Maar dat is natuurlijk een uitzondering op de regel, dat "Pimp my ride".
[ Voor 35% gewijzigd door Faust op 14-07-2005 11:55 ]
Verwijderd
hmm ik die net een chip ging laten steken zal dus ff beginnen twijfelen
ik lees hier ook iets met een hdloader, maar ik snap dat niet zo goed wat dat eig is
en is dat waar dat ja een ps2 chip erinsteekt, de duur van je ps2 leven verminderd??
wat is dan de beste keuze
spijtig genoeg weet ik niet zoveel van ps2 ombouw enzo
hopelijk kan er iemand antwoorden
greetz bedankt
van wat ik weet: je ps2 lens gaat sneller stuk door het lezen van gekopieerde schijfjes. Als je PS2 omgebouwd is, is het lezen van gekopierde spellen het hoofddoel. De lens "kan" (en zal uiteindelijk) sneller stuk gaan.Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:02:
ik lees hier dat een chip je ps2 dus kan kapot maken?
hmm ik die net een chip ging laten steken zal dus ff beginnen twijfelen
ik lees hier ook iets met een hdloader, maar ik snap dat niet zo goed wat dat eig is
en is dat waar dat ja een ps2 chip erinsteekt, de duur van je ps2 leven verminderd??
wat is dan de beste keuze
spijtig genoeg weet ik niet zoveel van ps2 ombouw enzo
hopelijk kan er iemand antwoorden
greetz bedankt
Een hd loader is; een via een netwerkadapter een harde schijf aansluiten op je ps2. De lens wordt dan alleen gebruikt om het hd loader programma te starten. Dat laatste kan ook middels een memorycard exploit, kort samengevat betekend dit dat een willekeurig PS1 spel, een programmaatje op je memorycard kan starten. Als je de HD loader software (700kb) op je memorycard zet, is de hd loader cd's kopen dus overbodig. De spellen worden via de Harde schijf gedraaid, dus de lens wordt niet gebruikt=gaat veel langer mee.
Wel zit je met 1 probleem; de spellen op je HD krijgen. Originele PAL games, die je, uiteraard, in je eigen bezit hebt (
Er is een programma wat toestaat de iso's van je al dan niet legaal verkregen spellen naar je HD te streamen, dit duurt 50 minuten per volle DVD. Sneller is om de harde schijf in je PC te zetten, en de images op die manier overzetten. DIt is aanzienlijk sneller; tot 50 MB per seconde.
Dit alles is kort samengevat, voor meer informatie moet je de PS2-topics maar even doorbladeren.
Dit topic is gesloten.