Dat zijn zeker mooie scoresShan schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 02:42:
[...]
**knip**
even 3dmark scores
01: 17342 na oc 17844
03: 7943 na oc 8664
05: 3272 na oc 3575
cpu is nog niet overgeclockt en is een amd 64 3000+
en nog geen dual channel geheugen, die moeten nog binnen komen van ocz dus erg lekker![]()
een van een ander manier kan ik vandaag mijne cpu niet overclocken.
eerst had ik dual channel geleend erin. zou het daar door komen dat het nu singel channel is![]()
morgen even geheugen van mijn broer bij in en zijne gt en dan hou ik jullie wel even op de hoogte.
Verwijderd
Ik wil even laten weten dat dit gemakkelijk past:
- ASUS A8N-SLI
- XFX GeForce 6600GT (laatste revisie) / Zalman VF700
- Zalman ZM-NB47J
Verwijderd
En je hebt nog steeds niet naar mijn specs gekeken..
Je zult opkijken van mij 4200 in 3dmark05.
ik weet wel wat dual channel is.djmurcielago schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 09:39:
[...]
t klinkt alsof je niet precies weet wat dual channel is
gewoon twee reepjes van dezelfde grootte, en dan op de juist plek in je mobo (moet je even in het boekje kijken)
verder wil ik je voor dit probleempje verwijzen naar dit topic
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1014501
ik heb nu 1 reepje van 512 in en mijn ocz 2 reepjes van 256 moeten nog binnen komen.
maar het lag aan mijne oude geheugen dat ik niet kon overclocken, heb later alles veel en veel lager gezet en toen deed ie het.
Verwijderd
Jah die van jouw zijn nog beterVerwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 13:50:
[...]
En je hebt nog steeds niet naar mijn specs gekeken..
Je zult opkijken van mij 4200 in 3dmark05.
Hoe bevalt die Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000rpm, SATA, 8MB) eigenlijk want die wou ik misschien ook aanschaffen
Verwijderd
DankuVerwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:19:
[...]
Jah die van jouw zijn nog beter. Fijn systeem
moet ik zeggen.
Hoe bevalt die Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000rpm, SATA, 8MB) eigenlijk want die wou ik misschien ook aanschaffenen wat zijn je bios instelling mbt je processor als ik vragen mag?
Mensen nemen hardeschijven niet altijd even serieus...
Maar van een normale hd overstappen naar de raptor is echt een boost!!
Je merkt het meteen met alles.
Mijn instellingen zijn 10*270 op 1.55v en mem Cas2.5-3-2-6 T1 @225mhz.
Vind het wel jammer van mn geheugen hoor, had anders meteen een pc4300 gekocht..
anders gaan we ff niet zo ver offtopicVerwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:51:
[...]
Danku![]()
Mensen nemen hardeschijven niet altijd even serieus...
Maar van een normale hd overstappen naar de raptor is echt een boost!!
Je merkt het meteen met alles.
Mijn instellingen zijn 10*270 op 1.55v en mem Cas2.5-3-2-6 T1 @225mhz.
Vind het wel jammer van mn geheugen hoor, had anders meteen een pc4300 gekocht..
heb nu sinds de vf700cu mijn xfx 6600gt agp op 600/1200 draaien, morgen ff kijken of ik nog hoger kom
heb trouwens gelezen dat 1200 geen probleem is voor het geheugen, omdat het eigenlijk voor die snelheid gemaakt is
PSN: djmurcielago
Ik zit te twijfelen of ik nu wel een Q-Tec Dual Fan 550W zal kopen of dat ik beter af ben met een Chieftec 360W voeding voor mijn GeForce 6600 GT. Ik ben bang dat als mijn nieuwe systeem zometeen arriveert, dat de 360W voeding niet meer zal voldoen (AMD 3500+) en dan OOK nog eens een videokaart.
Help
Help
Verwijderd
Een andere PSU is een goed plan, maar Q-Tec toch niet zo. Neem liever een Tagan TG480-U01. Die kost wel wat meer, maar dan ben je tenminste zeker van voldoende vermogen. Ik heb deze zelf ook sinds kort om de Chieftec 360W stock-voeding te vervangen, en ik kan 'm iedereen aanbevelen.Derek S. schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 17:22:
Ik zit te twijfelen of ik nu wel een Q-Tec Dual Fan 550W zal kopen of dat ik beter af ben met een Chieftec 360W voeding voor mijn GeForce 6600 GT. Ik ben bang dat als mijn nieuwe systeem zometeen arriveert, dat de 360W voeding niet meer zal voldoen (AMD 3500+) en dan OOK nog eens een videokaart.
Help
Maar is het echt nodig? Voorlopig neem ik nog geen SLI-opstelling. (1 DVD speler, 1 HDD, AMD 3500+, Asus A8N-SLI)Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 17:55:
[...]
Een andere PSU is een goed plan, maar Q-Tec toch niet zo. Neem liever een Tagan TG480-U01. Die kost wel wat meer, maar dan ben je tenminste zeker van voldoende vermogen. Ik heb deze zelf ook sinds kort om de Chieftec 360W stock-voeding te vervangen, en ik kan 'm iedereen aanbevelen.
[ Voor 5% gewijzigd door Derek S. op 01-03-2005 17:59 ]
Verwijderd
Je moet niet zo zeer naar het Wattage kijken wat bij voedingen wordt vermeld.
Ik zou liever een Chieftec 360 Watt hebben dan een Q-Tec geval van 550 Watt.
Als je een Antec, OCZ of Zalman koopt zit je zowiezo goed,
een Tagan 480 Watt is ook leuk, zeker als je naar de prijs kijkt
Ik zou liever een Chieftec 360 Watt hebben dan een Q-Tec geval van 550 Watt.
Als je een Antec, OCZ of Zalman koopt zit je zowiezo goed,
een Tagan 480 Watt is ook leuk, zeker als je naar de prijs kijkt
Het enige wat van belang is bij een voeding is de hoogte van de Amperes op de +5V en +12V lijnen. Vooral de laatste is van belang, boven de 20 is een goede indicatie van een redelijke krachtige voeding. Tagan levert inderdaad aardige voedingen en de 380 watt is qua prijs prestatie een topper. Zit niet heel veel verschil tussen de 480 en de 380 watt wanneer je naar de specificaties kijkt.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Hij hangt er net in, mijn XFX 6600GT, met Zalmannetje erop 
32 graden idle dat zit in ieder geval al goed.
Nu nog even een game installeren (SWAT 4 demo lijkt me wel leuk om te proberen) om te kijken hoever hij wil.
Edit: Met Rivatuner zie ik dat "Image sharpening" al aan staat (gebruik de XG beta), is dat niet een soort van AA en word je FPS daar niet een stuk lager van? M.a.w. aan laten of uitzetten? Bij mijn Ti4200 stond het altijd uit.
32 graden idle dat zit in ieder geval al goed.
Nu nog even een game installeren (SWAT 4 demo lijkt me wel leuk om te proberen) om te kijken hoever hij wil.
Edit: Met Rivatuner zie ik dat "Image sharpening" al aan staat (gebruik de XG beta), is dat niet een soort van AA en word je FPS daar niet een stuk lager van? M.a.w. aan laten of uitzetten? Bij mijn Ti4200 stond het altijd uit.
[ Voor 37% gewijzigd door hershel op 01-03-2005 18:33 ]
Verwijderd
Is er al iemand die de Asus 6600 GT in huis heeft gehaald (dus niet de xtreme edition)? Ik ben namelijk erg benieuwd naar de geluidsproductie van deze kaart, en de mogelijkheid om er evt. een 3rd party cooler op te zetten. Ik weet dat deze kaart een stuk duurder is dan de concurrentie, maar ik ben tot nu toe altijd tevreden geweest over Asus en daarbij is m'n Moederbord ook van Asus.
Er past vast wel een V700 op (volgens mij op de hele 6xxx serie?), dus een 3rd party cooler is mogelijk.
Het interesseert mij persoonlijk niet welk merk ik koop, als het maar goedkoop is (en het niet trager is dan de concurrentie, wat bij geen enkele 6600GT het geval is). Ik heb nu een XFX, maar als er op het moment van bestellen een goedkopere Club3D op voorraad was dan had ik die besteld. Koeling maakt ook niet uit omdat ik er toch een V700 op plaats ipv de originele koeler. En mijn goedkope XFX draait nu wel op 610/1211 en hij wil vast nog wel een stukje harder dan dat.
Alle kaarten hebben dezelfde GPU en (zo een beetje) hetzelfde geheugen, alleen het PCB en het doosje zijn anders.
Bij de XFX krijg je trouwens X2 - The threat, MotoGP 2 en Commandos 3
Niet dat 't wat is, maar toch geinig.
Het interesseert mij persoonlijk niet welk merk ik koop, als het maar goedkoop is (en het niet trager is dan de concurrentie, wat bij geen enkele 6600GT het geval is). Ik heb nu een XFX, maar als er op het moment van bestellen een goedkopere Club3D op voorraad was dan had ik die besteld. Koeling maakt ook niet uit omdat ik er toch een V700 op plaats ipv de originele koeler. En mijn goedkope XFX draait nu wel op 610/1211 en hij wil vast nog wel een stukje harder dan dat.
Alle kaarten hebben dezelfde GPU en (zo een beetje) hetzelfde geheugen, alleen het PCB en het doosje zijn anders.
Bij de XFX krijg je trouwens X2 - The threat, MotoGP 2 en Commandos 3
[ Voor 18% gewijzigd door hershel op 01-03-2005 19:52 ]
Ik hem hem, maakt een herrie, maar niet zo erg als XFX en zo had ik gehoord. Expert tool doet wonderen, op 100% fan speed slaap je niet lekker.Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:31:
Is er al iemand die de Asus 6600 GT in huis heeft gehaald (dus niet de xtreme edition)? Ik ben namelijk erg benieuwd naar de geluidsproductie van deze kaart, en de mogelijkheid om er evt. een 3rd party cooler op te zetten. Ik weet dat deze kaart een stuk duurder is dan de concurrentie, maar ik ben tot nu toe altijd tevreden geweest over Asus en daarbij is m'n Moederbord ook van Asus.
Joint Operations krijg je erbij, maar dat is echt een bout spel zeg.
3dmark03
Eerste run: 8757 3dmarks
Met een beetje tweaken moet ik toch de 9000 kunnen halen dacht ik zo
Eerste run: 8757 3dmarks
Met een beetje tweaken moet ik toch de 9000 kunnen halen dacht ik zo
Ik heb net 3dmark2005 gedraaid en haal : 3659 punten.
Dit met het sys in me sign en niks oced.
Dit met het sys in me sign en niks oced.
Life goes as it goes.
Ruilen tegen Splinter Cell 2 en prince of persia?Aight! schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:54:
[...]
Ik hem hem, maakt een herrie, maar niet zo erg als XFX en zo had ik gehoord. Expert tool doet wonderen, op 100% fan speed slaap je niet lekker.
ik wou eigenlijk doom 3 bij mijne gigabyte hebben.
maar ik wou ook een passive gekoelde kaart hebben, dan maar geen doom 3
liever een gigabyte turbo force edition, klinkt stoerder
maar ik wou ook een passive gekoelde kaart hebben, dan maar geen doom 3
liever een gigabyte turbo force edition, klinkt stoerder
Ik heb een xfx 6600 gt apg versie. De standaard klock snelheden zijn 300 mhz en 1000 mhz. Dit verschilt iets met de pci-versie, maar meestal zie ik hier toch 500 staan. Maar nu de vraag, kan ik die 300 nu ook net zover overklokken of gelijkstellen aan de pci kloksnelheid met de standaard koeler, namelijk 500 of meer? Of moet daar toch echt een zalman aan te pas komen.
En die nieuwe driver 75.80 is een hele goede, 3dmark 05 score zonder driver 3287, en met 3384
(met amd 64 3000+(2,0 ghz), 512 mb pc3200, msi k8n neo platium, videokaart dus op standaard kloksnelheid)
En die nieuwe driver 75.80 is een hele goede, 3dmark 05 score zonder driver 3287, en met 3384
(met amd 64 3000+(2,0 ghz), 512 mb pc3200, msi k8n neo platium, videokaart dus op standaard kloksnelheid)
[ Voor 6% gewijzigd door Vini op 01-03-2005 22:21 ]
Hallo Tweakers!
Mijn systeem draait nu een aantal daagjess ....
Heb er 3DMark03 en 3DMark05 gedraaid.
Algemene Specs :
Asus P5AD2-E Premium Systemboard
Corsair TwinX PC5400 Pro 2x 512 Mb Dual
Gigabyte Geforce 6600 GT PCI-e 128 MB DDR3 Turbo Force Edition (Core clock 500 Mhz - Memory Clock 1120 Mhz ((volgens V-tuner))
Intel P4 540J 3,2 GHZ
2x WD Raptor WD740 RAID 1
Dual Screen (2x Dell 2001FP) (UltraMon)
Systeem draait super maar ben nog een redelijke beginner op overclockgebied ...Nog niks aan overclocking gedaan
Scores :
3DMark 2003 (free version) : 8140
3DMark 2005 (free version) : 3425
Wat is jullie mening en moet ik bepaalde dingen bij deze tests uitschakelen (zoals ultramon..) of niet?
Mijn systeem draait nu een aantal daagjess ....
Heb er 3DMark03 en 3DMark05 gedraaid.
Algemene Specs :
Asus P5AD2-E Premium Systemboard
Corsair TwinX PC5400 Pro 2x 512 Mb Dual
Gigabyte Geforce 6600 GT PCI-e 128 MB DDR3 Turbo Force Edition (Core clock 500 Mhz - Memory Clock 1120 Mhz ((volgens V-tuner))
Intel P4 540J 3,2 GHZ
2x WD Raptor WD740 RAID 1
Dual Screen (2x Dell 2001FP) (UltraMon)
Systeem draait super maar ben nog een redelijke beginner op overclockgebied ...Nog niks aan overclocking gedaan
Scores :
3DMark 2003 (free version) : 8140
3DMark 2005 (free version) : 3425
Wat is jullie mening en moet ik bepaalde dingen bij deze tests uitschakelen (zoals ultramon..) of niet?
[ Voor 3% gewijzigd door Viper72 op 01-03-2005 22:28 ]
New Build in Progress
Is er al iemand die het geheugen op 1300mhz heeft draaien? Ik zit nu op 1260 maar ik vind het toch wel link worden.
Dan mag je hem wel aan mij geven hoor, ik vind het een vet spel (demo gespeelt).Aight! schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:54:
[...]
Ik hem hem, maakt een herrie, maar niet zo erg als XFX en zo had ik gehoord. Expert tool doet wonderen, op 100% fan speed slaap je niet lekker.
Heb net, omdat ik toch bezig was met geld uitgeven, maar direct een nieuwe kast gekocht om mijn compleet nieuwe systeempje in te proppen.

Ik ga er denk ik ook maar een window in modden, omdat de kleuren van het moederbord en videokaart een perfect match zijn.
En nu weer on-topic!
Hoever kan ik mijn GPU overklokken met de stock koeler van Club3D? En hoe zit het eigelijk met het overklokken van een SLI-opstelling? Moeten beiden evensnel geclockt zijn?
asus gewone kaart maakt ook geen lawaaiVerwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:31:
Waarom wilt iedereen Joint Operations hebben
. Je mag hem kopen voor een mooie prijs
.
Ging ik vandaag weers eens aan de slag, 520/1200. Wat blijkt lagere score, was is de oorzaak, staat mijn hele pc vol met spyware
.
Naja binnekort fresh install en dan aan de slag gaan
.
Ging ik vandaag weers eens aan de slag, 520/1200. Wat blijkt lagere score, was is de oorzaak, staat mijn hele pc vol met spyware
Naja binnekort fresh install en dan aan de slag gaan
[ Voor 53% gewijzigd door Aight! op 01-03-2005 23:57 ]
TrippleSix schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:18:
Ik heb een xfx 6600 gt apg versie. De standaard klock snelheden zijn 300 mhz en 1000 mhz. Dit verschilt iets met de pci-versie, maar meestal zie ik hier toch 500 staan. Maar nu de vraag, kan ik die 300 nu ook net zover overklokken of gelijkstellen aan de pci kloksnelheid met de standaard koeler, namelijk 500 of meer? Of moet daar toch echt een zalman aan te pas komen.
Shailesh schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:32:
[...]
.
je kijkt bij 2D klok![]()
je moet ff overschakelen met zo'n knoppie naar 3D performance, zit daar ergens in dat scherm te hangen.
En ja je kan overklokken met de standaard koeling. Als je hem net hebt (de kaart) heb je de zelfde uitvoering als ik(met de zilveren fan) en die koelt wel slechter dan de vorige. Ik kan de core nog op 540 krijgen, maar als ik nu ga gamen is mijn kaart toch wel ff 82 graden

[ Voor 18% gewijzigd door B-Bandit op 02-03-2005 00:12 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
bij welke 6600gt zitten het spel doom3 bij. Is dit ook het geval voor de asus top en leadtek extreme?
Welke merken zijn op dit moment een aanrader. En welke kaarten hebben het snelste geheugen?
Ik ga me morgen namelijk ook een 6600gt bestellen. Dus ik hoop meteen een goede te hebben.
Zijn de asus top en leadtek extreme nog goed te overklokken of hebben ze de top wel bereik en kan ik beter een normale versie kopen.
Welke merken zijn op dit moment een aanrader. En welke kaarten hebben het snelste geheugen?
Ik ga me morgen namelijk ook een 6600gt bestellen. Dus ik hoop meteen een goede te hebben.
Zijn de asus top en leadtek extreme nog goed te overklokken of hebben ze de top wel bereik en kan ik beter een normale versie kopen.
[ Voor 39% gewijzigd door Robin4 op 02-03-2005 00:28 ]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Iksjakietrekhakie schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:34:
Is er al iemand die het geheugen op 1300mhz heeft draaien? Ik zit nu op 1260 maar ik vind het toch wel link worden.
je geheugen worden te heet en daarom draait ie op een lagere mhz dat cooler is beter dan een overhitte hogere mhz.Aight! schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:56:
Waarom wilt iedereen Joint Operations hebben. Je mag hem kopen voor een mooie prijs
.
Ging ik vandaag weers eens aan de slag, 520/1200. Wat blijkt lagere score, was is de oorzaak, staat mijn hele pc vol met spyware.
Naja binnekort fresh install en dan aan de slag gaan.
had ik vroeger ook gehad met mijne ati kaart.
dus je kan beter 10 tot 20 mhz lager gaan dan je max.
je core heeft toch een koeler erop dus maak niet uit en anders een zalman.
Oke ik hem me huiswerk gedaan. En kom tot de volgende conclusie
Asus top le 1,6 ns geheugen 550 core 560 mem
Xfx 1,6ns 500core en 500 mem
Mij lijkt de asus beter. Waarom? Snel geheugen, al hoge clocks. Ik vraag me alleen af of die asus al niet aan de top zit en niet hoger meer te klokken valt. en je hebt doom3.
Leadtek lijkt me niet de beste versie. Hij heeft wel een goede koeler. Maar volgens mij wel maar 2,0ns geheugen.
Wat vinden jullie van wat ik vertel en waar gaat jullie voorkeur naar uit?
Asus top le 1,6 ns geheugen 550 core 560 mem
Xfx 1,6ns 500core en 500 mem
Mij lijkt de asus beter. Waarom? Snel geheugen, al hoge clocks. Ik vraag me alleen af of die asus al niet aan de top zit en niet hoger meer te klokken valt. en je hebt doom3.
Leadtek lijkt me niet de beste versie. Hij heeft wel een goede koeler. Maar volgens mij wel maar 2,0ns geheugen.
Wat vinden jullie van wat ik vertel en waar gaat jullie voorkeur naar uit?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Hehe, dan ga ik het vanmiddag ook eens proberen.
Hij draait nu 1280, stabiel zonder arti's dan moet hij de 1300 ook nog wel halen dacht ik zo.
Core op 618

Verwijderd
Waar haal je die vandaan ? Is het een beta / whql?TrippleSix schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:18:
En die nieuwe driver 75.80 is een hele goede
Googlen levert niet zoveel op..alleen dezelfde vragen zonder antwoorden..
Met mn 71.81 whql icm aopen 6600 gt agp (jaha heb m toch es ingebouwd
Maar óók met het openen / fullscreen van video bestanden?!
Blijft btw maar 35 graden in idle stand
Mwah dat denk ik niet, had hem eerst wel op 560/1200 draaien.Shan schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 00:56:
[...]
je geheugen worden te heet en daarom draait ie op een lagere mhz dat cooler is beter dan een overhitte hogere mhz.
had ik vroeger ook gehad met mijne ati kaart.
dus je kan beter 10 tot 20 mhz lager gaan dan je max.
je core heeft toch een koeler erop dus maak niet uit en anders een zalman.
Temp werd toen 80 graden max.
Was 3dmark01 btw de benchmark. Maar zowizo ga ik me een zalman halen, eventjes kijken hoe ver hij komt
Sorry het is ook 75.80, en die kan je vinden bij http://www.tweakers.net/meuktracker/8589
Verwijderd
Ik kreeg vage artifacts met 75.90 in het spel Warcraft 3 : "vage sleepmuis" flikkerend beeld.
ben maar weer teruggestapt naar 71.80 en het werkt weer perfect
ben maar weer teruggestapt naar 71.80 en het werkt weer perfect
Ik heb nog geen problemen met driver en de spellen gehad, maar warcraft 3 speel ik niet dus misschien werkt hij daar niet goed bij.
Maar tot hoeveel graden is het veilig overklokken? hier staat meestal 80, of is dat een uiterste grens?
Maar tot hoeveel graden is het veilig overklokken? hier staat meestal 80, of is dat een uiterste grens?
je kaart zelf houd 127 aan, kijk maar bij eigenschappen van je videokaartTrippleSix schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:48:
Ik heb nog geen problemen met driver en de spellen gehad, maar warcraft 3 speel ik niet dus misschien werkt hij daar niet goed bij.
dus tot dat houdt ie het wel vol
mijn xfx 6600gt agp kan passief gekoeld worden, kwam er laatst achter toen ik de stekker van mn zalman vf700cu vergeten was aan te sluiten, ding werd ongeveer 66 graden, ik vond het al vreemd, heb gelukkig geen spel gespeeld, anders was die waarschijnlijjk wel 90 graden of meer geworden
maar het kan dus, nu staat de fan aan en wordt hij idle 42 en stressed 47 ipv 55/65 eerst
maar het kan dus, nu staat de fan aan en wordt hij idle 42 en stressed 47 ipv 55/65 eerst
Me gainward is standaard : 540 / 1150.
Nu draait ie 550/1200. word geen moer warmer ofzo.
Maar is kijken hoe ver ie wil vanmiddag.
Nu draait ie 550/1200. word geen moer warmer ofzo.
Maar is kijken hoe ver ie wil vanmiddag.
Life goes as it goes.
Is het mogelijk om op de 6600GT van Club3D de Zalman VF-700alcu te plaatsen?
Default blanke hetero
Mijn XFX kaart deed 4297 in 3dMark05, 600/1198. Ik draai met de 71.81 drivers. Ik zie mensen hier met een hoger geklokte kaart, maar wat zijn jullie 3dMark05 scores?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Nog geen 3dmark05 gedraaid, zal het vanmiddag even proberen.
Kan ik meteen even de max van mijn geheugen opzoeken.
Kan ik meteen even de max van mijn geheugen opzoeken.
iemand ervaring met de De Arctic Silencer rev. 6 (gaat dan op een Gigabyte), of is de Zalman gewoon vele malen beter?
Hey goed man, zie dat er een 6600GT topic is.......heb nog niet alles gelezen maar wil wel even mijn score laten zien, ben al beetje aan het tweaken.
Setup is:
Asus A8N sli Deluxe bios 1002
Amd athlon 64 4000+@2898mhz
2x 256mb Kingston hyper x pc 3500
2x chaintech 6600GT in sli
2x wd raptor 360
Dit geheel draait op waterkoeling , alleen de videokaarten zijn met de standaardkoelers maar wel een beetje strakker er op gemonteerd met artic silver 5 ertussen.
Aquamark score
3dmark 2003
2005 komt nog
Weet iemand trouwens waarom de fm approved drivers zo slecht lopen op de 6600gt 's in sli?? dit scheelt enorm namelijk. snap er niks van veel te veel cpu gebruik...
Leuke topic, zal zeker nog meer posten.
Setup is:
Asus A8N sli Deluxe bios 1002
Amd athlon 64 4000+@2898mhz
2x 256mb Kingston hyper x pc 3500
2x chaintech 6600GT in sli
2x wd raptor 360
Dit geheel draait op waterkoeling , alleen de videokaarten zijn met de standaardkoelers maar wel een beetje strakker er op gemonteerd met artic silver 5 ertussen.
Aquamark score
3dmark 2003
2005 komt nog
Weet iemand trouwens waarom de fm approved drivers zo slecht lopen op de 6600gt 's in sli?? dit scheelt enorm namelijk. snap er niks van veel te veel cpu gebruik...

Leuke topic, zal zeker nog meer posten.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Verwijderd
Als je de pci-express versie bedoelt dan past ie in iedergeval.EbAyzo schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 11:54:
Is het mogelijk om op de 6600GT van Club3D de Zalman VF-700alcu te plaatsen?
Ik heb hem hier draaien op 600/1260
Scheeld zo'n zalman of artic silincer echt veel in de temps ? Zodat je ook verder kan ocen.
Zalman VF-700alcu en Zalman VF-700cu, verschil is neem ik aan alleen het gewicht en dat de cu versie beter koelt.
Waar moet je precies op letten.
Zalman VF-700alcu en Zalman VF-700cu, verschil is neem ik aan alleen het gewicht en dat de cu versie beter koelt.
[ Voor 47% gewijzigd door t3q op 02-03-2005 13:23 ]
Life goes as it goes.
Verwijderd
Is er trouwens wat te doen aan die irritante knipper / flikker bij;
- opstarten windows
- beeldscherminstellingen
- dxdiag.exe
- eigenschappen / afspelen video bestanden
De eerste 3 had ik al met mn GeForce 4 MX 460 AGP ForceWare 4x.xx
Alle 4 heb ik met mn GeForce 6600 GT AGP ForceWare 71.82 whql
Vind zo snel niet n oplossing op tweakers.. mss n registry edit oid?
- opstarten windows
- beeldscherminstellingen
- dxdiag.exe
- eigenschappen / afspelen video bestanden
De eerste 3 had ik al met mn GeForce 4 MX 460 AGP ForceWare 4x.xx
Alle 4 heb ik met mn GeForce 6600 GT AGP ForceWare 71.82 whql
Vind zo snel niet n oplossing op tweakers.. mss n registry edit oid?
Nieuwe score bij 3dmark05 gehaald, met amd 64 3000+@2,1 ghz, 512mb pc3200, msi k8n neo platium
en mn xfx 6600 gt agp @ 520, 1075 mhz
vorige score: 3384
nieuwe: 3561
redelijk goed?
redelijk goed?
pascaldv schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:10:
iemand ervaring met de De Arctic Silencer rev. 6 (gaat dan op een Gigabyte), of is de Zalman gewoon vele malen beter?
de zalman is er al, en hij past, de arctic past officieel niet, en niemand heeft het kunnen proberen, dus wil je nu koelen, haal de zalman, wil je het later, haal de arctic
zoek verder ff op google
zoek verder ff op google
Mijn Leadtek wordt ook behoorlijk warm: zo'n 97 graden tijdens 3dmark, 45 graden idle, zonder artifacts.
Hij loopt nu op 555/980, maar qua temp scheelt het slechts 5 graden met de default settings
(500/900). Desalniettemin vind ik het toch nogal warm, dus ik heb een Zalman in bestelling
Hij loopt nu op 555/980, maar qua temp scheelt het slechts 5 graden met de default settings
heb m'n gigabyte nu op 535/1200 staan en dat geeft een piek temperatuur van 79 graden
Verwijderd
Weet iemand een tool als expertool voor linux waarbij ik de fanspeed kan instellen voor 2d mode of dynamisch zetten?
Had het eigenlijk over de AGP versie...Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:47:
[...]
Als je de pci-express versie bedoelt dan past ie in iedergeval.
Ik heb hem hier draaien op 600/1260
Default blanke hetero
Redelijk jaTrippleSix schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:26:
Nieuwe score bij 3dmark05 gehaald, met amd 64 3000+@2,1 ghz, 512mb pc3200, msi k8n neo platium
redelijk goed?
Beide ja. Neem de VF-700. Deze koelt iets beter, waardoor je toch weer verder kan ocen.t3q schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:54:
Scheeld zo'n zalman of artic silincer echt veel in de temps ? Zodat je ook verder kan ocen.
Verwijderd
Ik heb een week terug een kaart gekocht bij Paradigit (te Apeldoorn). Helaas was de kaart nog niet aanwezig en zou deze week binnenkomen.
Nu heb ik vandaag naar Paradigit gebeld om te informeren hoe lang het ongeveer zou duren voordat deze binnen zou komen.
Paradigit vertelde mij dat de kaart nog niet binnen was omdat Leadtek een nieuwe revisie (3) hebben uitgebracht van de kaart: de Leadtek A6600GT TDH, vanwege de nieuwe oplage (??)
Nu wil ik graag weten wat de veranderingen zijn m.b.t de 'oudere' videokaart.
Dingen als het geheugen (hoeveel ns), de koeler, core en memory snelheid (deze zullen wel het zelfde zijn maar je weet het nooit
) en wellicht andere dingen die ik over het hoofd heb gezien.
Weet iemand hier meer informatie over ?
ps. heb Leadtek ook erover gebeld en degene die daar bij de support afdeling werkte had deze videokaart ook nog niet gezien en in zn handen gehad.
Nu heb ik vandaag naar Paradigit gebeld om te informeren hoe lang het ongeveer zou duren voordat deze binnen zou komen.
Paradigit vertelde mij dat de kaart nog niet binnen was omdat Leadtek een nieuwe revisie (3) hebben uitgebracht van de kaart: de Leadtek A6600GT TDH, vanwege de nieuwe oplage (??)
Dingen als het geheugen (hoeveel ns), de koeler, core en memory snelheid (deze zullen wel het zelfde zijn maar je weet het nooit
ps. heb Leadtek ook erover gebeld en degene die daar bij de support afdeling werkte had deze videokaart ook nog niet gezien en in zn handen gehad.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 18:53 ]
Verwijderd
Ik denk dat je dat redelijk kan vergeten....Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:10:
Weet iemand een tool als expertool voor linux waarbij ik de fanspeed kan instellen voor 2d mode of dynamisch zetten?
Over expertool gesproken... dat is geen fijn programma. Ik weet niet hoe het de fansnelheid bepaalt, maar ik wordt nerveus van het zo vaak bijstellen van de fan snelheid. Het geluid werkt op m'n zenuwen...
Nou ben ik er inmiddels achter dat expertool gebruik maakt van nvgpio.dll om de fansnelheid te zetten en de temperatuur uit te lezen. Ik heb al een beetje zitten reverse engineeren aan die DLL en met een beetje mazzel kan ik zelf een fan tooltje maken wat wel werkt zoals ik het wil
Op de site van arctic stond dat hij geschikt was voor de 6600 (GT) PCIedjmurcielago schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:57:
de zalman is er al, en hij past, de arctic past officieel niet, en niemand heeft het kunnen proberen, dus wil je nu koelen, haal de zalman, wil je het later, haal de arctic
zoek verder ff op google
8900 in 3dmark03 en 2750 in 3dmark05, vreemd of niet?
8900 staat toch ongeveer gelijk aan 3300 in 3dmark05?
Snap er niks van...
8900 staat toch ongeveer gelijk aan 3300 in 3dmark05?
Snap er niks van...
Net me Zalman VF700-Cu gekregen van de buurman 
Gelijk op me'n Club3D 6600GT agp gedaan natuurlijk
Het past allemaal net, een afstandsboutje zit ongeveer minder dan een mm van een mem chipje vandaan.
Gpu temp en gpu omgeving beiden 10 graden gedaalt.
Hij draait nu @ 12 volt en nog is die niet echt luidruchig iig.
Meer dan tevreden
hebben jullie trouwens ook nog water onderdeeltjes over
? Reserve
?
Gelijk op me'n Club3D 6600GT agp gedaan natuurlijk
Gpu temp en gpu omgeving beiden 10 graden gedaalt.
Hij draait nu @ 12 volt en nog is die niet echt luidruchig iig.
Meer dan tevreden
hebben jullie trouwens ook nog water onderdeeltjes over
[ Voor 16% gewijzigd door OcGuru op 02-03-2005 20:09 ]
Bl44t
Verwijderd
nieuwe instal alles draait stukken beter, maar merk toch wel dat mn PC2100 ECC geheugen me parten speeld, jammer maarjah.
Heb ook een VF-700cu (@12v) koeler erop.. 570/1.18Ghz
31 graden Idle.
36 graden na 3dmark (3x)

Heb ook een VF-700cu (@12v) koeler erop.. 570/1.18Ghz
31 graden Idle.
36 graden na 3dmark (3x)
weet iemand mij te vertellen wat je eigenlijk allemaal bij die XFX 6600GT(PCIe) krijgt als extra's??
Kheb ff gekeken op de SLI QVL gekeken bij Asus (A8N SLI), hier staat de XFX dus niet bij, betekent dit dat hij wel in SLI opstelling kan draaien maar niet gecertificeert is door Asus of betekent dit lijstje gewoon dat ik echt 1(2) videokaart(en) moet hebben die wel op de lijst staan??
Het lijkt mij dat de XFX het wel gewoon doet in SLI-opstelling maar ik wil et ff zeker weten.. Het is waarschijnlijk hetzelfde als met je geheugen, denk ik?? (correct me if i am wrong) Het liefst eentje uit de lijst voor beste (geteste) prestaties, maar een die niet op de lijst staat doet het ook gewoon.
Kheb ff gekeken op de SLI QVL gekeken bij Asus (A8N SLI), hier staat de XFX dus niet bij, betekent dit dat hij wel in SLI opstelling kan draaien maar niet gecertificeert is door Asus of betekent dit lijstje gewoon dat ik echt 1(2) videokaart(en) moet hebben die wel op de lijst staan??
Het lijkt mij dat de XFX het wel gewoon doet in SLI-opstelling maar ik wil et ff zeker weten.. Het is waarschijnlijk hetzelfde als met je geheugen, denk ik?? (correct me if i am wrong) Het liefst eentje uit de lijst voor beste (geteste) prestaties, maar een die niet op de lijst staat doet het ook gewoon.
[ Voor 102% gewijzigd door Rob1106 op 02-03-2005 21:59 . Reden: vraagje ]
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
Hebben jullie ook problemen met het instellen van de Overlay Brightness (voor het bekijken van films)?
Wat ik ook doe, of ik 'm nou op 40% of de volle 160% zet, het beeld wordt er niet helderder op. Met m'n ouder GeForce2 en GeForce4 ging het altijd zonder problemen en kon ik op die manier mooi de helderheid opkrikken. Erg vervelend dat dit nu niet meer lukt en ik tegen een donker beeld aan zit te kijken
Wie heeft het wel voor elkaar gekregen de overlay brightness met succes aan te passen?
Wat ik ook doe, of ik 'm nou op 40% of de volle 160% zet, het beeld wordt er niet helderder op. Met m'n ouder GeForce2 en GeForce4 ging het altijd zonder problemen en kon ik op die manier mooi de helderheid opkrikken. Erg vervelend dat dit nu niet meer lukt en ik tegen een donker beeld aan zit te kijken
Wie heeft het wel voor elkaar gekregen de overlay brightness met succes aan te passen?
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
probeer die leuke knoppies op je beeldscherm zelfPriet schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:58:
Hebben jullie ook problemen met het instellen van de Overlay Brightness (voor het bekijken van films)?
Wat ik ook doe, of ik 'm nou op 40% of de volle 160% zet, het beeld wordt er niet helderder op. Met m'n ouder GeForce2 en GeForce4 ging het altijd zonder problemen en kon ik op die manier mooi de helderheid opkrikken. Erg vervelend dat dit nu niet meer lukt en ik tegen een donker beeld aan zit te kijken![]()
Ja want denk jij zeg... al geprobeerd natuurlijk
Maar die staat standaard al op 80% en op 100% brightness is 't nog te donker
[ Voor 7% gewijzigd door Priet op 02-03-2005 23:10 ]
ga 's met deze schuifjes spelen zou 'k zeggen 
Dan kan je 'm nog opslaan ook, hoef je alleen een profiel te openen als je film gaat kijken
Dan kan je 'm nog opslaan ook, hoef je alleen een profiel te openen als je film gaat kijken
[ Voor 32% gewijzigd door pascaldv op 03-03-2005 00:32 ]
Heb ik gedaan...
'Kleurwijzigingen toepassen op' staat op Overlay en Helderheid staat dan op 160%. Maakt bijna geen verschil...
'Kleurwijzigingen toepassen op' staat op Overlay en Helderheid staat dan op 160%. Maakt bijna geen verschil...
Verwijderd
Welke forceware gebruik je.. Bij m'n 71.82 whql heb ik niet die mogelijkheid om de klokinstellingen te wijzigen :-s wil m wel hebben :-Ppascaldv schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 00:32:
ga 's met deze schuifjes spelen zou 'k zeggen
[afbeelding]
Verwijderd
Wat dacht je van coolbits installerenVerwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:26:
[...]
Welke forceware gebruik je.. Bij m'n 71.82 whql heb ik niet die mogelijkheid om de klokinstellingen te wijzigen :-s wil m wel hebben :-P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 11:23 ]
Verwijderd
Het is nergens uit de afbeelding af te leiden.. Ik had al gekeken bij RivaTuner, maar in Coolbits had ik me nog niet verdiept..
Ik zit er ook aan te denken om een 6600GT aan te schaffen, maar ik twijfel nog een beetje.
Op dit moment heb ik een FX5900 die ik op 475/950 draai. Werkt op zich nog prima in de meeste spellen, maar vooral in de nieuwere spellen als Doom III en Half-Life 2 kom ik toch wat tekort.
Nou heb ik net een Dell 2001FP aangeschaft en ik ben van plan om spellen in de native resolutie van dat scherm, te weten 1600x1200, te gaan draaien. Ik vroeg me af of de 6600GT daar niet wat problemen mee zou kunnen hebben, gezien zijn relatief lage geheugenbandbreedte. Vooral op 1600x1200 met AA en/of AF enabled zou de 128-bit memory-interface wel eens een bottleneck kunnen vormen. Of valt dat wel mee?
Is er hier iemand die ook op 1600x1200 speelt met een 6600GT? Of kan ik dan toch beter voor een 6800GT gaan?
Op dit moment heb ik een FX5900 die ik op 475/950 draai. Werkt op zich nog prima in de meeste spellen, maar vooral in de nieuwere spellen als Doom III en Half-Life 2 kom ik toch wat tekort.
Nou heb ik net een Dell 2001FP aangeschaft en ik ben van plan om spellen in de native resolutie van dat scherm, te weten 1600x1200, te gaan draaien. Ik vroeg me af of de 6600GT daar niet wat problemen mee zou kunnen hebben, gezien zijn relatief lage geheugenbandbreedte. Vooral op 1600x1200 met AA en/of AF enabled zou de 128-bit memory-interface wel eens een bottleneck kunnen vormen. Of valt dat wel mee?
Is er hier iemand die ook op 1600x1200 speelt met een 6600GT? Of kan ik dan toch beter voor een 6800GT gaan?
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
Ik zou voor de 6800 GT gaanTachyon schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:06:
Ik zit er ook aan te denken om een 6600GT aan te schaffen, maar ik twijfel nog een beetje.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 12:18 ]
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2278&p=13Tachyon schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:06:
71.81Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:26:
[...]
Welke forceware gebruik je.. Bij m'n 71.82 whql heb ik niet die mogelijkheid om de klokinstellingen te wijzigen :-s wil m wel hebben :-P
Verwijderd
Ik heb hem in windows voor 2d mode statisch op 65 % staan en dan blijft de gpu rond de 41 graden, dus ik heb geen last van vaak bijstellen.Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:34:
[...]
Ik denk dat je dat redelijk kan vergeten....
Over expertool gesproken... dat is geen fijn programma. Ik weet niet hoe het de fansnelheid bepaalt, maar ik wordt nerveus van het zo vaak bijstellen van de fan snelheid. Het geluid werkt op m'n zenuwen...
Nou ben ik er inmiddels achter dat expertool gebruik maakt van nvgpio.dll om de fansnelheid te zetten en de temperatuur uit te lezen. Ik heb al een beetje zitten reverse engineeren aan die DLL en met een beetje mazzel kan ik zelf een fan tooltje maken wat wel werkt zoals ik het wil(door zelf de functies in die DLL aan te roepen)
Een tool die alleen de fanspeed regelt zou fijn zijn omdat ik voor alle andere onzin die in expertool zit toch nvidia settings gebruik. Maar als die gebaseerd is op een dll lijkt me idd dat ik voor linux gewoon pech heb. Dan zou ik een hardwarematige oplossing moeten zoeken.
En 2x zo duur...Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:15:
[...]
Ik zou voor de 6800 GT gaan. Meer power/ meer geheugen/ hogere resolutie.
Mmm... een 6800 is dus ongeveer even snel als een 6600GT in die resolutie. Een 6800GT zal waarschijnlijk wel behoorlijk sneller zijn, maar die is dan ook veel duurder. Ik leun weer wat meer in de richting van de 6600GT nu
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
ik heb de mijne nu ook 3 weken en heb er echt geen spijt van!Tachyon schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:34:
[...]
En 2x zo duur...
[...]
Mmm... een 6800 is dus ongeveer even snel als een 6600GT in die resolutie. Een 6800GT zal waarschijnlijk wel behoorlijk sneller zijn, maar die is dan ook veel duurder. Ik leun weer wat meer in de richting van de 6600GT nu
ik heb de xfx ... als je deze haalt... download wel evenex pertool..want anders is het alsof je pc opstijgt.
Ik ben erg ongeduldig, en ik krijg net bericht van azerty dat mijn Club3D 6600 GT PCIe pas in de loop van de volgende week binnenkomt. Dit terwijl er maandagavond stond dat het product binnen 1 week binnen zou zijn. Nu zie ik net dat ze de prijs van de Asus EN6600 GT PCIe verlaagt hebben naar 184,- en wil deze graag nemen i.p.v. de Club3D (deze Asus is wel op voorraad).
Wat zijn volgens jullie de verschillen tussen de Club3D en Asus? En welke zouden jullie nemen?
Alvast bedankt!
(ik krijg wel Joint Operations bij de Asus
)
Wat zijn volgens jullie de verschillen tussen de Club3D en Asus? En welke zouden jullie nemen?
Alvast bedankt!
(ik krijg wel Joint Operations bij de Asus
Ze staan hier naast elkaar: http://www.hardware.info/reviews.php?id=529&page=2
Het ontloopt elkaar niet veel, de Club3D is 1 decibel luider en bij de Asus krijg je een shitload aan software. Maar ik kreeg bij de Club3D trouwens wel software die er niet bijstaat: PowerDVD 5 + PowerDirector 3 DE en Colin McRae Rally 04!
Het ontloopt elkaar niet veel, de Club3D is 1 decibel luider en bij de Asus krijg je een shitload aan software. Maar ik kreeg bij de Club3D trouwens wel software die er niet bijstaat: PowerDVD 5 + PowerDirector 3 DE en Colin McRae Rally 04!
Bedankt voor die vergelijking. Lekker duidelijk!Epitome schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:04:
Ze staan hier naast elkaar: http://www.hardware.info/reviews.php?id=529&page=2
Ik ga maar snel mijn order omzetten naar de Asus, vanwege het dikke software-pakket EN Joint Operations (vind dat een erg tof spel).
Ik heb ook begrepen dat het geheugen van de Asus iets hoger te overclocken valt door het 1.6ns geheugen, correct me if i'm wrong.
[ Voor 7% gewijzigd door Derek S. op 03-03-2005 13:08 ]
Dit is wel heel erg vreemd:
Gisteren zonder problemen m'n Zalman gemonteerd, idle temp van 45 naar 34 graden, stressed van 97 naar 70 graden. Alleen wemelt het nu ineens van de artifacts tijdens 3dmark03 (voornamelijk bij game3 en game4), zelfs niet OC-ed.
Aan de temperatuur lijkt het niet te liggen, want met 97 graden had ik daar ook geen last van.
Ik heb de ventilator er nog een keer opnieuw opgezet maar dat mocht niet baten...
Gisteren zonder problemen m'n Zalman gemonteerd, idle temp van 45 naar 34 graden, stressed van 97 naar 70 graden. Alleen wemelt het nu ineens van de artifacts tijdens 3dmark03 (voornamelijk bij game3 en game4), zelfs niet OC-ed.
Aan de temperatuur lijkt het niet te liggen, want met 97 graden had ik daar ook geen last van.
Ik heb de ventilator er nog een keer opnieuw opgezet maar dat mocht niet baten...
Het ASUS kaartje van mij haalt zo ie zo 550/1100 en dan kan het nog verder maar het kaartje is natuurlijk niet oneindig over te clocken en je koopt de kaart ook al om de prestaties zelf..
Enjoy the joy
Hoe ver je komt hangt af van je koeling en een beetje geluk hebben.
Mijn XFX haalt 618/1311, er zijn genoeg duurdere merken die dat niet halen.
Verwijderd
dan heb je kans dat je je videokaart kapot hebt gemaakt of dat de koeler er niet goed opzit.Therion schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:25:
Dit is wel heel erg vreemd:
Gisteren zonder problemen m'n Zalman gemonteerd, idle temp van 45 naar 34 graden, stressed van 97 naar 70 graden. Alleen wemelt het nu ineens van de artifacts tijdens 3dmark03 (voornamelijk bij game3 en game4), zelfs niet OC-ed.![]()
ik zou zeggen: demonteer alles en maak alles netjes schoon. stop er een dun laagje koelprut op (alleen op de Core zelf-het ijzerkleurige gedeelte) en hopen dat het dan wel goed is
Verwijderd
Iemand hier al iets van gehoord of gezien ?Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:34:
Ik heb een week terug een kaart gekocht bij Paradigit (te Apeldoorn). Helaas was de kaart nog niet aanwezig en zou deze week binnenkomen.
Dingen als het geheugen (hoeveel ns), de koeler, core en memory snelheid (deze zullen wel het zelfde zijn maar je weet het nooit) en wellicht andere dingen die ik over het hoofd heb gezien.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 15:08 ]
Sluit ik me helemaal bij aan... Ik heb mijn kaart nog niet echt gepushed, en draai zonder problemen 600/1200.sjakietrekhakie schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:01:
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik heb de xfx 6600gt met zalman actieve cooling
Heb hem nu overclocked op 597@1249 (3dmark03 9200 en 3d05 4010)
Als ik in rivatuner 1 mhz verder ga, krijg ik de melding: Nieuwe instelling niet door de core test heen gekomen. Betekend dit dat hij niet verder te overclocken is?
of ander prog. gebruiken?
Als ik in rivatuner 1 mhz verder ga, krijg ik de melding: Nieuwe instelling niet door de core test heen gekomen. Betekend dit dat hij niet verder te overclocken is?
die snelheid haal ik ook, is heel toevallig ook mijn max, of zijn er nog meer manieren om het ding hoger te clocken? ik test em btw elke keer met die nvidia-tool in de eigenschappen voor het beeldschermOMX2000 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:26:
[...]
Sluit ik me helemaal bij aan... Ik heb mijn kaart nog niet echt gepushed, en draai zonder problemen 600/1200.
lijkt mij het eersteLumics schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:49:
Ik heb de xfx 6600gt met zalman actieve cooling
welke versie van rivatuner gebruik je dan?
RaRa....ik zet de nvidia reference-koeler er terug op en weg zijn de artifacts....Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:06:
[...]
dan heb je kans dat je je videokaart kapot hebt gemaakt of dat de koeler er niet goed opzit.
ik zou zeggen: demonteer alles en maak alles netjes schoon. stop er een dun laagje koelprut op (alleen op de Core zelf-het ijzerkleurige gedeelte) en hopen dat het dan wel goed is
Het lijkt erop dat de Zalman ergens contact maakt waar het niet zou moeten, al zou ik niet weten waar. Zo op het oog leek alles in orde. Of de koeler veroorzaakt teveel spanning op de kaart omdat hij zo strak zit.
Zijn er meer mensen met soortgelijke problemen?
heb nu versie 2.0. erg jammer als dat ding niet verder kandjmurcielago schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:21:
[...]
lijkt mij het eerste
welke versie van rivatuner gebruik je dan?
Welke koeler heb je? Ik denk dat je even moet kijken of je de koler wel goed bevestigd hebt, en verder zou ik het ook niet weten, vaag probleem
Heb nu het vinkje [enable driver-level hardware overclocking uitgeschakeld] (rivatuner)
Kan dus wel verder clocken maar niet meer testen in rivatuner. maar dat lijkt me geen probleem
Kan dus wel verder clocken maar niet meer testen in rivatuner. maar dat lijkt me geen probleem
Je kan de 'internal clocktest' uitschakelen (niet aan te raden imo) in Rivatuner onder power user -> Overclocking -> DisableInteralClocktest (oid), klik daarop en dan in het balkje 1 neerzetten, voila.
Net ff Zalman VF700-cu op m'n Gigabyte gezet, idle van 51 naar 41 graden, dus ben tevreden. Straks ff testen wat ie nu max draaid
edit:
Net ff 3Dmark05 gedraaid, 2838pnt en videokaard was 52graden MAX (dat was eerst 79graden!)
edit:
Net ff 3Dmark05 gedraaid, 2838pnt en videokaard was 52graden MAX (dat was eerst 79graden!)
[ Voor 30% gewijzigd door pascaldv op 03-03-2005 18:08 ]
Verwijderd
Coolbits erop gezet zojuist voor mn AOpen 6600 GT AGP.
standaard instellingen @ 34 / 35 graden idle & omgeving 28 graden
klokfrequentie: 500 MHz
geheugen: 900 MHz
optimale instellingen
klokfrequentie: 572 MHz
geheugen: 1040 MHz
huidige instellingen @ 37 graden idle & omgeving 28 graden
klokfrequentie: 540 MHz
geheugen: 1000 MHz
standaard instellingen @ 34 / 35 graden idle & omgeving 28 graden
klokfrequentie: 500 MHz
geheugen: 900 MHz
optimale instellingen
klokfrequentie: 572 MHz
geheugen: 1040 MHz
huidige instellingen @ 37 graden idle & omgeving 28 graden
klokfrequentie: 540 MHz
geheugen: 1000 MHz
Verwijderd
Zow... das wel erug snel.. is dat een ndd7 of gewoon een ndf7? Ik had de ndd7 besteld... maar kreeg een ndf7sjakietrekhakie schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:01:
Core standaard op 540mhz en geheugen op 1150mhz..
Ik heb trouwens nu ook rivatuner 2.0... klopt het dat ik de snelheden niet meer kan aanpassen?
Gigabyte turbo lijkt me ook erg mooi met de pasieve koeling.. alleen geen dual dvi
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 20:04 ]
Thank voor de tipsjakietrekhakie schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:17:
Je kan de 'internal clocktest' uitschakelen (niet aan te raden imo) in Rivatuner onder power user -> Overclocking -> DisableInteralClocktest (oid), klik daarop en dan in het balkje 1 neerzetten, voila.
Bl44t
Dit topic is gesloten.