Het 6800LE Topic Deel 16

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Yo peeps!
Ik ben van plan om een Leadtek 6800LE te gaan kopen bij paradigit, maar ben toch nog een beetje aan het twijfelen tussen de 6600GT en de 6800LE. Ik kan gewoon de 6800LE kopen en als ie "niet naar behoren werkt" mag ik em gewoon ruilen en dan koop ik gewoon een 6600GT zei de verkoper. Ik heb dus nu een vraag:
Stel ik heb uiteindelijk 2 pipes kunnen unlocken. Is ie dan al sneller dan de 6600GT? Of bij welk aantal pipes of vertex units is de 6800LE vergelijkbaar met een gewone 6800?
En dan nog een ander vraagje:
Kan je de 6800LE (als je geluk hebt dat je een goeie kaart hebt) ongeveer net zo snel krijgen als een 6800GT wanneer alle pipes + vertex units zijn unlockt?

Alvast bedankt

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als je een setje pipelines opend (zijn er dus 4) dan is ie volgens mij nog net niet sneller dan de 6600GT maar als je em ook nog een beetje overclocked is ie zeker wel sneller, helemaal met 16x1,6vp + OC is ie een heel stuk sneller

je zou de kaart bijna even snel kunnen krijgen als een 6800GT, ik zeg bijna omdat je het geheugen niet zo hoog kan krijgen als bij de 6800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
@Mr. Wizard
In dit soort gevallen heb ik altijd weer een binnepretje dat ik me altijd backwards compatible heb gehouden (flop / DOS/98/XP 'dual' boot).
Maar CDtje moet te doen zijn of heb je anders geen USB memstick-ding (hoe je het ook wilt noemen) liggen? Kan je ook van booten mits je BIOS het ondersteund.
Ik ook. Denk jij dat jij de eerste bent in deze 16 delen met deze vraag?
Alvast bedankt
Voor wat? Leren de search te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134968

-Sir_Killalot- schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:58:
@Mr. Wizard
In dit soort gevallen heb ik altijd weer een binnepretje dat ik me altijd backwards compatible heb gehouden (flop / DOS/98/XP 'dual' boot).
Maar CDtje moet te doen zijn of heb je anders geen USB memstick-ding (hoe je het ook wilt noemen) liggen? Kan je ook van booten mits je BIOS het ondersteund.

[...]
Ik ook. Denk jij dat jij de eerste bent in deze 16 delen met deze vraag?

[...]

Voor wat? Leren de search te gebruiken?
Memory stick, en daar kom ik nu pas op.....GRRRR is dat onding toch nog ergens goed voor :) Laat ik dit es ff uitzoeken(kheb namelijk geen flauw ID hoe ik zon bootable ding moet maken) Maar bedankt man :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hmm ja...bij de mijne zat er software voor bij (dat overigens enkel onder Win98SE werkte...). Formateren en dan bootable maken checken werkt niet.

Gooooooogle
et voila :)
en nog meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962

ondersteunt dos wel usb? anders moet je eerst de drivers laden met een cdrom ofzow. moet je maar ff zoeken hoe je dat precies doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Nee, pas vanaf een vage Win95 versie was er support, pas vanaf Win98SE werkte het pas een beetje lekker. Daarom moet je BIOS het ook ondersteunen, je flash drive wordt dan als floppy of harddisk gezien. Geloof me nou maar, werkt echt wel; zelf meerdere malen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135636

-Sir_Killalot- schreef op maandag 28 maart 2005 @ 17:17:
Nee, pas vanaf een vage Win95 versie was er support, pas vanaf Win98SE werkte het pas een beetje lekker. Daarom moet je BIOS het ook ondersteunen, je flash drive wordt dan als floppy of harddisk gezien. Geloof me nou maar, werkt echt wel; zelf meerdere malen gedaan.
klopt ik heb ook een usb stik en met een beetje een grote kun je jouw hele windows er op zetten errug handig bij een systeem chrash of nasty virusje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Kan, maar een 1-2GB flashdrive kost wel ietsie meer dan een 4.7GB DVDtje he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een 256 MB usb stick(langzaam als de pest maar da maakt niets) trouwens ook een MP3 speler die als bootable disk diesnt kan doen. Ik ga ff kijken, want volgus mij moet cmd.exe op de stick toch?

Gruwelijk offtopic dit allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Sir_Killalot- schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:00:
Kan, maar een 1-2GB flashdrive kost wel ietsie meer dan een 4.7GB DVDtje he :p
probleem met een dvd is dat die zo snel slijten als je ze overal mee heen neemt en dan koop je een usb stik ook nog kleiner en dan heb je dat ding en gebruik je hem niet :S dus boot flopke van make
heb trouwens 2 van die dinge ook aan me sleutelbos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104854

Komt er ook nog een pci-e versie van deze kaart of kijk ik er gigantisch over en deze er al? :X

Kan em niet vinden namelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij is er al, maar die heeft 8x1,4vp, dus hij is niet meer te modden, en is even duur als de 6600GT, en hij is trager, dat wil dus nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Anoniem: 127962 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:35:
hij is er al, maar die heeft 8x1,4vp
Wie zegt dat :? Als dat waar zou zijn zou nVidia dus 2 cores hebben die enkel in 1 vertex shadertje verschillen - 8x1/3 - NV45, aka 6600 en de 8x1/4 NV?? aka 6800 LE PCI-express - Lijkt me een beetje duur grapje voor nVidia om een hele aparte core ta maken voor een kaart die - in het algemeen - beetje uit de boot valt.
Lijkt me dat hij gewoon op de - 12x1/5 - NV41, aka 6800 PCI-express - gebaseerd is en net als z'n AGP variant een afgeknapte 6800 NU is en net zo leuk te unlocken. Alleen zit er dus geen GT / Ultra config mogelijkheid meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140570

Ik heb nog een vraagje: zit er in de 6800le standaard een temperatuursensor? Zo niet, weet iemand of de Aopen een temperatuursensor heeft?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Aopen soms... in enkele gevallen is en een Aopen REv 3 + temp sensor bekent. dit is niet altijd zo.

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139386

ik ging net mijn pc open maken voor naar me videokaart te kijken.. zat niet goed vast... ik heb een xfx 6800 LE... dus ik duw even de powerstekker goed aan... valt er zon rond "silotje"zeg maar eraf... er staat op:

36227
470 kan ook o zijn
16 v

maar et gekke is... me videokaart doet et nog steeds?:S:S

weet iemand wat dat ding doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Laatst online: 08:44

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Anoniem: 139386 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:27:
ik ging net mijn pc open maken voor naar me videokaart te kijken.. zat niet goed vast... ik heb een xfx 6800 LE... dus ik duw even de powerstekker goed aan... valt er zon rond "silotje"zeg maar eraf... er staat op:

36227
470 kan ook o zijn
16 v

maar et gekke is... me videokaart doet et nog steeds?:S:S

weet iemand wat dat ding doet?
Condensator, is oa volgens mij om pieken uit spanning te halen. Kan je meestal wel weer terug solderen. Gelukkig doet hij het nog voor jou, maar misschien is/raakt hij onstabieler.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij is niet onstabieler.... 3d mark 03 heeft ie nog steeds 11600 punten

maar ik ben niet zo van et solderen.... dus khoud em er maar af dan...

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 139386 op 29-03-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat had ik ook met mijn XFX 2 keer, dat het condensatortje eraf was (al bij levering :X). dan krijg je het beruchte, beeldscherm valt uit probleem

gewoon trug sturen die hap, de problemen krijg je nog wel

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 127962 op 29-03-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113213

Anoniem: 139386 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:23:

maargoed... ik had een gare core... dus ik moest em wel tot 1.3 v flashen.. nu loopt ie op 400/890.. 16/6 pipelines/shaders
Poeh he wat een brakke core zeg ;)
Anoniem: 139386 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:49:
hij is niet onstabieler.... 3d mark 03 heeft ie nog steeds 11600 punten

maar ik ben niet zo van et solderen.... dus khoud em er maar af dan...
Stabiliteit heeft niets te maken met hoeveel punten je haalt. Hoe stabiel de kaart is kom je pas na een paar weken gebruik achter. Een condensator is trouwens niet bedoelt om pieken op te vangen, maar juist om spanningsdalingen en rimpels te elimineren. Daarom wordt de kaart dus minder stabiel als je er 1 weghaalt. Of je het ook merkt, dat is niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
als het een beetje makkelijk te solderen is zou ik em er wel weer op zetten, dat ding zit er toch niet voor niets op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140570

PowerFreak schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:03:
Aopen soms... in enkele gevallen is en een Aopen REv 3 + temp sensor bekent. dit is niet altijd zo.
hoe kan je zien in je systeem of je een temp. sensor van je videokaart hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
ik zal binnenkort eens proberen de max uit mijn LE'tje te halen, ik moet toch zeggen dat ik een erg fijne core/geheugen combi heb gescoord destijds :) heb nog nooit aan het core voltage gezeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Anoniem: 140570 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:32:
[...]
hoe kan je zien in je systeem of je een temp. sensor van je videokaart hebt?
even met rivatuner checken, of bij je driver instellingen. (weet niet of je hem standaard zonder coolbits2 ook ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn bios te flashen, ik denk dat ik mijn bios verkeerd edit ofzo?
ik heb de originele XFX LE bios van mkvtech gehaald, daar het rivatuner patchscript overheen gehaald om de masked units weg te halen, daarna met nibitor 2 ge-edit om volt op 1.2 te zetten en de core/memspeeds hoger te zetten. Elke keer als ik die bios wil gaan flashen krijg ik een "Double Fault" error. ik zou het fijn vinden als iemand mij een voorge-edit biosje kan sturen waar het voltage op 1.2 staat en alle pipes/vertex open staan.

[ Voor 16% gewijzigd door unfor op 29-03-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Yo mensen.
Ik had nog een vraagje. Heeft de vertex shader erg veel invloed op de performance van je kaart. Bij mijn vorige vraag bijv: Als ik dus 1 setje pipes open zet en ook nog 1 vertex shader open (met succes) is ie dan sneller dan een 6600GT (beiden zonder over te klokken)?

Wat is trouwens het standaard aantal pipes en vertex shaders die op een 6800LE open staan? En bij de 6800NU, 6800GT en 6800Ultra?

Alvast bedankt

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113213 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:03:
[...]

Poeh he wat een brakke core zeg ;)

[...]

Stabiliteit heeft niets te maken met hoeveel punten je haalt. Hoe stabiel de kaart is kom je pas na een paar weken gebruik achter. Een condensator is trouwens niet bedoelt om pieken op te vangen, maar juist om spanningsdalingen en rimpels te elimineren. Daarom wordt de kaart dus minder stabiel als je er 1 weghaalt. Of je het ook merkt, dat is niet bekend.
ja want eerst op 1.1 volt ging ie niet hoger dan 340:) daarom;) maarja ik zal moeten afwachten dus... wat zijn de symptomen van een onstabiele kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amiet01 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:17:
Yo mensen.
Ik had nog een vraagje. Heeft de vertex shader erg veel invloed op de performance van je kaart. Bij mijn vorige vraag bijv: Als ik dus 1 setje pipes open zet en ook nog 1 vertex shader open (met succes) is ie dan sneller dan een 6600GT (beiden zonder over te klokken)?

Wat is trouwens het standaard aantal pipes en vertex shaders die op een 6800LE open staan? En bij de 6800NU, 6800GT en 6800Ultra?

Alvast bedankt
6800NU = 12x1,5vp
6800GT&U = 16x1,6vp

ik zou geen 6800NU nemen, kun je beter een unlockgarantie nemen van een 6800LE, die dan sneller is. als je 1 setje pipes open kunt krijgen, dan gaat de performace wel voorbij die van de 6600GT, vooral in hogere resoluties. maar dan moet je em wel overklokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

En als ik dan alleen 1 vertex shader open krijg hoe snel is ie dan in vergelijking tot de 6600GT? Is er trwns een hoge kans dat ik een aantal pipes open krijg?

iig bedankt

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
de kans dat je 4 pipes open krijgt is best groot, dat je er 8 open krijgt is al een stuk kleiner

maar als je zit te twijfelen tussen de 6600GT en 6800LE is het opzich heel simpel, wil je een risico nemen neem dan de LE, wil je gewoon een snelle kaart zonder te gaan modden neem dan de GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik vind het niet erg om em te gaan modden en aangezien de verkoper mij toch heeft gezegd dat ik em gewoon kan ruilen als ie em "niet naar behoren" doet zodat ik dan een 6600GT kan nemen. Alleen ik probeer ff te kijken hoeveel kans enzo ik heb en als ik een paar pipes open krijg of ie dan nog wel sneller is dan de 6600GT.
Valt de 6800LE wel normaal over te klokken met standaar koeler?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
standaard koeler is geen probleem voor oc'en terminste die van mijn xfx is daar prima voor, mijn xfx 6800le draait op 16x1,6vp @ 375/850 :)

edit : pipes openen is gewoon mazzel hebben of niet, het is niet te zeggen of je em volledig kan unlocken, kans dat je alles aan de praat krijgt is niet zo heel groot

ik had dus wel de mazzel met mijn kaart want alles is geunlocked en hij klokt ook prima over

[ Voor 53% gewijzigd door PilatuS op 29-03-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Das erg netjes Pilatus. Ik hoop dat ik ook zoveel geluk heb met mijn 6800LE :) . Kan je jou 6800LE beetje vergelijken met de 6800GT? Hoeveel % zal het schelen denk je?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
hoeveel % het scheelt zou ik niet weten, maar je zou wel naar de 3dmark scores kunnen kijken wat het ongeveer scheelt, ik haal in 3dmark03 10.000 punten ongeveer

kijk anders eens op toms hardware guide, die hebben wel scores van verschillende kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand trouwens wat de symptonen zijn ervan dan?? als die condensator eraf is en stel hij word onstabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

artifacts, spontane downclocks, spontane reboots, screen blackouts.....en verder alles wat niet naar behoren werkt op grafisch gebied.

Ik kan trouwens nog steeds niet men bios flashen. Ik krijg de error dattie een of andere .zip file mist(moet ff kijke welke ook alweer) maar t is nie leuk....)

Offtopic: Kheb trouwens een paar gaatjes in men Mini towertje geboort, case fannetje derin....en huppa de prestatie ligt weer een beetje hoger.....mschn gaka nog wel een TT soprano kopen, met zalman zoveel voor men vga :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
ff een kleine update op mijn situatie. Volgens mij waren het gewoon driver problemen :o
De standaard drivers van de nvidia site (forceware), werken blijkbaar niet goed met deze kaart. Download ik de drivers met behulp van het programmatje van leadtek dan werkt het wel goed. Zonder enige artifacts....
Ik snap alleen niet waarom deze kaart niet goed werkt met de standaard drivers van nvidia :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Is het wel dezelfde driver versie? Of anders misschien Leadtek ietsie aangepast :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 19:09
Hee mensen we zitten weer ver over de 500 posts.

Aangezien mijn interesse niet meer bij de 6800LE ligt, zal ik niet een nieuwe openingspost maken. De stok zou ik graag even doorgeven aan iemand die wel actief is in dit topic. Zou die gene ook de plaatjes willen downloaden, dan haal ik ze binnen twee weken offline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jongens nog een vraag:

ik heb een zalman vf 700 cu... op mijn xfx 6800 le .. nu loopt er 1.3 volt door dus 57 graden idle op 5 v snap ik wel .. ( wat hij overigens ook na een uur gamen is :? )

maar nu zit ie op 12 volt.. en haal ik maar 55 graden idle:S terwijl et in mijn kast een graadje of 32 is... met 3 casefans...

waar ligt die temp van de core aan? 55 grade idle.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je moet ff met rivatuner een grafiekje laten maken van je core temperatuur, dan kun je zien welke temperatuur het echt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ... 55 graden dus... ik heb dit van rivatuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

cardinal808 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:56:

Aangezien mijn interesse niet meer bij de 6800LE ligt, zal ik niet een nieuwe openingspost maken. De stok zou ik graag even doorgeven aan iemand die wel actief is in dit topic. Zou die gene ook de plaatjes willen downloaden, dan haal ik ze binnen twee weken offline
Heheh... jammersss.... naja... er wordt de laatste tijd eigenlijk nieuws meer verteld. Allevragen die er zijn zijn min al 3 keer beantwoord.

Mensen moeten gewoon de search leren gebruiken...

Zelf doet mijn LE het nog perfect.. heb hem al sinds eind augustus ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138938

Misschien is deze vraag ook al drie keer beantwoord, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik een beetje efficiënt met de search achter dit antwoord kan komen ("overclock", "overclocken", "prestatie" of whatever levert iets te veel resulaten op hier op GoT en Google al helemaal en "Kunnen alle 6800LE's in dezelfde mate worden overgeclocked" leverde ook niet het goede op hier of bij Google).

Daarom hoop ik hier antwoord te krijgen op:

Kunnen alle 6800LE-videokaarten van hetzelfde merk in min of meer dezelfde mate stabiel worden overgeclocked of is dat net zo variabel als het aantal open te zetten pipes en shaders?

PS: wat is het nu van deel 17? Het kan toch lekker zo door gaan of waar ligt het voordeel?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 138938 op 30-03-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
hoever je em kan oc'en ligt helemaal aan de kaart, het is net zoals bij de pipes je moet gewoon mazzel hebben

mijn core doet 375Mhz op het standaard voltage, terwijl andere mensen nog niet eens op 350 Mhz kunnen komen met een hoger voltage, het is gewoon echt mazzel hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@pilatus waarom heb je isolatie in je kast hangen?? blijft de boel toch warmer van :S....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
offtopic:
ik heb het erin zitten omdat het er imo beter uitziet dan de kale kast zelf, meestal staat mijn kast toch open omdat ik er altijd wel mee aan het kloten ben :P

dus echt opwarmen doet het toch niet, maar het zit er dus eigenlijk in omdat ik het gewoon mooi vind staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/unfor/flash.jpg
bovenstaande error krijg ik altijd als ik mijn bios wil gaan flashen, ik boot met een cdrw met daarop nvflash 5.13 en de rom + het DR-Dos van nero6 ofzo.
het ligt niet aan de bios die ik gemod heb wat ik dus vermoedde, want een originele wil hij er ook niet inflashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139386 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:04:
ja ... 55 graden dus... ik heb dit van rivatuner
je zei idle, wat issie stressed, heus niet hetzelfde (55 graden idle is wel heel hoog, mijn ouwe XFX @ 16x1,6vp kwm niet boven de 46 stressed uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Anoniem: 138938 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:13:
Misschien is deze vraag ook al drie keer beantwoord, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik een beetje efficiënt met de search achter dit antwoord kan komen ("overclock", "overclocken", "prestatie" of whatever levert iets te veel resulaten op hier op GoT en Google al helemaal en "Kunnen alle 6800LE's in dezelfde mate worden overgeclocked" leverde ook niet het goede op hier of bij Google).

Daarom hoop ik hier antwoord te krijgen op:

Kunnen alle 6800LE-videokaarten van hetzelfde merk in min of meer dezelfde mate stabiel worden overgeclocked of is dat net zo variabel als het aantal open te zetten pipes en shaders?

PS: wat is het nu van deel 17? Het kan toch lekker zo door gaan of waar ligt het voordeel?
Topic is videokaarten beeld kannonnen moegn niet lager dan 500 pots worden...
Daarnaast vind ik persoonlijk (GEEN FLAME) dat de vraag die je net stelde al van te voren beatwoord was. Dat had je nm ook in het topic kunnen vinden ;) kijk maar... iedereen heeft zijn kaart toch anders lopen... = afgeleide...

Nu hou ik op... maar ik heb alle 15 topic bijna compleet gelezen.. samen met nog enkele... en dan word je op een gegeven moment wel een beetje zat... lees anders eens vooral topic 5 t/m 8 ofzo... daar staat d8 ik het belagrijkste in...
Anoniem: 127962 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:19:
[...]

je zei idle, wat issie stressed, heus niet hetzelfde (55 graden idle is wel heel hoog, mijn ouwe XFX @ 16x1,6vp kwm niet boven de 46 stressed uit)
55 graden is bet normaal... aangezien een VGA wel 90 graden mag worden...
Op mijn vga heb ik eens passief gegamt (alleen de sink van een NV5) omdat ik het fannetje was vergeten aan te sluiten (had er een andere fan opgezet)

[ Voor 17% gewijzigd door Henning op 30-03-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
unfor schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:15:
[afbeelding]
bovenstaande error krijg ik altijd als ik mijn bios wil gaan flashen, ik boot met een cdrw met daarop nvflash 5.13 en de rom + het DR-Dos van nero6 ofzo.
het ligt niet aan de bios die ik gemod heb wat ik dus vermoedde, want een originele wil hij er ook niet inflashen.
nvflash -4 -5 -6 biosnaam.rom

al geprobeerd?

offtopic:
Die Benq T904, is dat niet een VA paneel? 25ms en 170 kijkhoek kan ook IPS zijn, maar de 700:1 kan enkel voor VA. Heb je hier geen last van motionblur (ook wel (verkeerd) ghosting genoemd)?) VA panelen staan nou niet echt bekend om hun gamebaarheid (tenzij je er Overdrive tegenaan gooit :9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

-Sir_Killalot- schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:04:
[...]

al geprobeerd?

offtopic:
Die Benq T904, is dat niet een VA paneel? 25ms en 170 kijkhoek kan ook IPS zijn, maar de 700:1 kan enkel voor VA. Heb je hier geen last van motionblur (ook wel (verkeerd) ghosting genoemd)?) VA panelen staan nou niet echt bekend om hun gamebaarheid (tenzij je er Overdrive tegenaan gooit :9).
Is dat niet wat voor de TS? Die vraag is namelijk al een miljoen keer langs gekomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140546

Ik wil een 6800LE gaan aanschafen, maar ik weet niet welk merk ik zou moeten kopen??
welk merk is het beste voor overklokken? en kan ik zomaar die kaart gaan kopen in de winkel dat ik wel dan te hopen dan 12 pipelines open krijg? of moet ik ergens vandaan halen waar je daarvoor garantie krijgt? weet iemand nog een goeie site met garantie voor pipelines?? het best zou zijn met 16 pipelines!!
ik wil wel misschien later een beter koeler op me videokaart plaatsen.

Of is er een betere videokaart met moglijkheid tot overklokking van dit prijsklasse?

ik hoop dat iemand mij kan helpen!

ik heb een AMD 64 3500 s939, 512mb geheugen, MSI Neo 2 platinum moederbord en nu nog Ati 9600pro videokaart. (kan ik trouwens deze 9600pro ook overklokken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113481

Weet niet precies of het hier hoort mja...
heb laatst een asus v9999 TD gekocht een 6800 non ultra dus
wou ook eens pipes proberen te unlocken mja de extra 4 zonder succes..
sommige icoontjes op men desktop verliezen hun plaatje ( niet alle )
en in 3dmark03 en 05 zitte er zon 10 witte pixels versprijd naast de balk die fps etc weergeeft
in de rest van de tests is niks te zien...behalve de 3e test van 3dmark05 daar zitte veel witte pixels op de mannetjes en heel veel in het water.
de laatste 4 pipelines zijn dus mogelijk defect of is er een manier deze vorm van artifacts weg te werken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
nee die artifacts kun je niet weg krijgen, je pipes zijn gewoon brak is helaas niets aan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
-Sir_Killalot- schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:04:
[...]

al geprobeerd?

offtopic:
uiteraard. en ja, dit is een kutscherm voor games. ik heb dan ook een tweede 16 ms scherm :) ps, wat bedoel je met overdrive.

[ Voor 11% gewijzigd door unfor op 30-03-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113481

PilatuS schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:58:
nee die artifacts kun je niet weg krijgen, je pipes zijn gewoon brak is helaas niets aan te doen
Das jammer dan de 6e vertex shader doet et dan weer wel.
Ach dan maar aan wat overclocken beginnen...
Is zo'n 9100 punte beetje redelijk voor 12/6 ???
rest van et systeem is 2.4@3.0
1 gig pc3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:19:
[...]

stressed is hij 58 graden ofzo.... onthoud wel dat mijne nu 1.3 volt heeft he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
eindelijk gelukt te flashen, heb geboot met win98 cd, daarmee no problems.. wazig.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
@furiously
Je post zoals je heet...vanwege dit soort vragen heeft dit topic eigenlijk al geen zin meer sinds deel 10 ofzo. Spijt me, maar ik ga hier geen antwoord meer op geven.
Ben dan nochtans tegen het openen van een nieuw Deel
unfor schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:02:
uiteraard. en ja, dit is een kutscherm voor games. ik heb dan ook een tweede 16 ms scherm :) ps, wat bedoel je met overdrive.
offtopic:
Wel mooie kleuren / goed contrast, diep zwart, unmatched kijkhoek. Het ultieme scherm...ALS ze maar niet zo verdomde traag waren :(. Maar daar komt verandering in: kijk maar eens in het 19" TFT Ultieme ervaringen topic. het begon met deze post: [rml]Yokozuna in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Dee..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Laatst online: 08:44

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

unfor schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:37:
eindelijk gelukt te flashen, heb geboot met win98 cd, daarmee no problems.. wazig.. :D
Gelukkig! Lag dus gewoon aan dos versie ofzo.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 21:33
Anoniem: 140546 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:35:
Ik wil een 6800LE gaan aanschafen, maar ik weet niet welk merk ik zou moeten kopen??
welk merk is het beste voor overklokken? en kan ik zomaar die kaart gaan kopen in de winkel dat ik wel dan te hopen dan 12 pipelines open krijg? of moet ik ergens vandaan halen waar je daarvoor garantie krijgt? weet iemand nog een goeie site met garantie voor pipelines?? het best zou zijn met 16 pipelines!!
ik wil wel misschien later een beter koeler op me videokaart plaatsen.

Of is er een betere videokaart met moglijkheid tot overklokking van dit prijsklasse?

ik hoop dat iemand mij kan helpen!

ik heb een AMD 64 3500 s939, 512mb geheugen, MSI Neo 2 platinum moederbord en nu nog Ati 9600pro videokaart. (kan ik trouwens deze 9600pro ook overklokken?)
Koop maar geen 6800le denk dat je er spijt van gaat krijgen. Ik wilde ook een 6800le kopen. En heb het maar gedaan. Ik kon 12 pipes openen die in iedergeval goed eruit zien, maar wel een foutmelding geven bij rivatuner. Heb zelf dus 12 pipes en 6 shaders. De Vertex shaders krijg je altijd wel open.
12 pipes is een redelijk grote kans dat je ze open krijgt. Of de ene set pipelines zijn kapot of de andere. Als je helemaal geen geluk hebt zelfs niks.
Nou is me kaart overklokt omdat ik er toch alles eruit wilde hebben ookal gaat me kaart kapot (jammer dan) Maar ik heb een kut core. Op 343 en 860 mem had ik 9898 3d punten met veel shocken in 3d2003mark. Nou heb ik maar besloten om me core voltage te verhogen. Heb dit ook gedaan en heeft nou dus 1.2volt. Momenteel loopt me kaart op 355core 801mem.
Het loopt wel redelijk maar nou om te zeggen wow, dat niet echt. Als ik nou 3d2003mark erop laat klapt steeds me kaart eruit terwijl ie dat in games niet doet. Voormij is het een domper. Ik wilde deze kaart hebben omdat het toch maar een verlopige kaart is. Als ik geld hebt ga ik naar pci-e met een x800xt ofzo.
Ik ga nog proberen om hoger te klokken en eventueel 1.3v max erop zetten.

Voordeel van de 6800le is dat ie goedkoper is en je een risico hebt in je voordeel en hoog kan scoren

Nadeel van de kaart is dat ie altijd wil problemen heeft, dat je 3d score toch nog laag uitvalt. Grote kans dat je 16 pipes niet eens krijgt (alleen de geluksvogels)

Er schijnt van asus een v9999 nogwat kaart te zijn die al op 12 pipes loopt. Die zou je eventueel nog op 16 pipes kunnen krijgen. Maar als je niet zo veel geld hebt en je wilt zoiezo 8000 3d punten koop beter een 6600gt. En heb je meer geld, of wil je een betere kaart. Koop dan gewoon een dure kaart. Je zal er veel meer plezier van hebben dan zo`n verrotte 6800le kaart.
Dat is mijn ervaring. Als ik meer geld had had ik een veel betere kaart gekocht. :>

[ Voor 5% gewijzigd door Robin4 op 30-03-2005 20:54 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Ik vind dit wel heel negatief allemaal hoor, als je de startpost leest weet je dat je een kans heb dat je een zeer goeie kaart voor weinig hebt maar je weet ook dat het risico bestaat dat het niet veel verder dan een default 6800LE kunt komen.
Ik denk dat je deze kaart alleen moet kopen als je wilt tweaken en overclocken en de risico's voor lief neemt. Wil je gewoon gamen zonder teveel gerommel dan kun je niet zo goed een 6600GT kopen oid (deze is stock zeker 2x zo goed als je 9600pro (in 3dmark03). Ik had hiervoor ook een 9600(XT) maar mijn LE blaast hem er vierkant uit, ik haal bijna 3x zoveel 3dmarks (03)
Veel succes met je keuze B).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een bootable USB drive gemaakt om men bios te flashen, maar als ik het comando nvflash -4 -5 -6 bios.rom intyp zegt tie dat er geen DMPI is en en dat ik csddmp*d.zip (oid) moet ophalen, iemand enig id wat dit nou weer is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
als het goed is zitten er 2 exe bestanden in de package van nvflash, je mist 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is er altijd maar 1tje :S ik haal em van guru 3d, laatste versie dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gewoon googlen, is een bestandje, ga naar mkvtech.org ofzow, daar haal je een nvflash af en daar zittie bij in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134968 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:58:
Ik heb een bootable USB drive gemaakt om men bios te flashen, maar als ik het comando nvflash -4 -5 -6 bios.rom intyp zegt tie dat er geen DMPI is en en dat ik csddmp*d.zip (oid) moet ophalen, iemand enig id wat dit nou weer is??

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 140546 op 30-03-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bingo, ik ga es ff flashen }) vieln dank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mythrill schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:35:
Ik vind dit wel heel negatief allemaal hoor, als je de startpost leest weet je dat je een kans heb dat je een zeer goeie kaart voor weinig hebt maar je weet ook dat het risico bestaat dat het niet veel verder dan een default 6800LE kunt komen.
Ik denk dat je deze kaart alleen moet kopen als je wilt tweaken en overclocken en de risico's voor lief neemt. Wil je gewoon gamen zonder teveel gerommel dan kun je niet zo goed een 6600GT kopen oid (deze is stock zeker 2x zo goed als je 9600pro (in 3dmark03). Ik had hiervoor ook een 9600(XT) maar mijn LE blaast hem er vierkant uit, ik haal bijna 3x zoveel 3dmarks (03)
Veel succes met je keuze B).
Ik weet het niet, zit nog te twijfelen. maar thx voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is gelukt hoor, 6800 bios erin, op 12/5 met de default clokspeeds. aangezien er nu 1.2 volt opstaat is de kaart wel 10 graden warmer geworden. van 49/59 naar 59/68 graden. Is dit nog acceptabel of zal ik het voltage maar op 1.1 terugzetten om de levensduur van men kaart(probably een jaar of 3) te garanderen??ik zit op een stock leadtek koeler. ik wil wel een zalman cu maar daar moek nog effies voor sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 18:45
Anoniem: 134968 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:14:
het is gelukt hoor, 6800 bios erin, op 12/5 met de default clokspeeds. aangezien er nu 1.2 volt opstaat is de kaart wel 10 graden warmer geworden. van 49/59 naar 59/68 graden. Is dit nog acceptabel of zal ik het voltage maar op 1.1 terugzetten om de levensduur van men kaart(probably een jaar of 3) te garanderen??ik zit op een stock leadtek koeler. ik wil wel een zalman cu maar daar moek nog effies voor sparen :)
Ik heb er nog wel 1 voor je voor 20 euro, nieuw, nooit gebruikt. Alles de alluminium koelblokjes voor het mem ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hoi

Ik zat te denken om een Leadtek 6800LE bij Alternate. Het is nu in aanbieding voor 179 euro. Iemand al ervaring?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb ik. koeler beetje stofzuiger, meer werkt perfect voor de rest....toen ik em kocht wassie nog 250 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 23:28

DesertShooter

Afgekickt

Anoniem: 134968 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:14:
Voor 20 euro hoef je toch niet te sparen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136290

DJkim schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 02:22:
Hoi

Ik zat te denken om een Leadtek 6800LE bij Alternate. Het is nu in aanbieding voor 179 euro. Iemand al ervaring?
Die had ik nog niet gezien, maar hij staat er idd tussen. Het is gewoon een 6800LE chip, dus in theorie heb je net zoveel kans op 16/8 als de rest (toch? 8)7 ). Andere koeler derop en klaar is kees. En 179,- is wel een erg mooi prijsje....... :X
DesertShooter schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:14:
[...]

Voor 20 euro hoef je toch niet te sparen :?
hehe, niet bij iederen groeit het geld op de rug ;) :+
tip: Houd je moeder ondersteboven, en der ligt al gauw 35 euro op de grond ;) :X

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 136290 op 31-03-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124298

6800LE ÜBERBIOS!

Voor diegene die mij hier niet kennen, ben een gegadigde van het eerste uur op dit forum en redelijk extreem in het OCen. Tijd niet meer actief geweest, maar onderstaande kon ik jullie niet onthouden.

Op Mvktech hebben ze een forum geopend waar je je bios kan laten mod-den, inclusief timming aanpassingen. Heb een Aopen 6800LE bios v3 laten mod-den en het resultaat is absurd!

Ben net aan het benchen geweest in 3dmark03 op 425/920, daar waar ik voorheen mijn mem nooit (stabiel) hoger kreeg dan 880! Ik ga zo nog hoger proberen, de top is nog niet in zicht. Er is zelfs al iemand die dankzij deze bios op 459/956 is gekomen; zie link

http://service.futuremark.com/compare?2k3=3847323

De bios zelf is een standaard Aopen 6800LE bios v3 met de volgende aanpassingen:
- 2d 1.1V / 3d 1.3V
- Standaard waardes zijn 300/400/900
- LET OP! Mem timming zijn aangepast, gebaseerd op 2.2 geheugen

Voor een ieder die deze bios ook op zijn kaart wil hebben en max wil presteren, lees onderstaande goed door!

- Probeer dit niet met stock cooling, dat is vragen om problemen!
- Nibitor kan de waardes verkeerd aflezen. Negeer dit, hoe vreemd het ook lijkt, en blijf van de waardes af!
- Flash de bios middels het bekende commando: nvflash -4 -5 -6 “naam.rom”
- Test of de bios stabiel werkt op de standaard 300/400/900, indien dit zo is kun je proberen verder te klokken.
- Coolbits kan je niet mee overklokken! Gebruik daarom Rivatuner en Disableclocktest (power user tab -> overclocking global -> Disablecloktest waarde op 1 zetten).
- Om via Rivatuner de mem snelheid aan te passen moet je dit doen in zowel 2d als 3d, anders kan het zo zijn dat je verschillende memwaardes hebt in 2d/3d en dit leidt tot problemen. Gebruik voor de zekerheid Rivatuner’s hardware monitoring om te checken.

Ondestaand tref je een link naar de modified Aopen 6800LE v3 bios:

http://www.mvktech.net/co...ploaded/files/A68LE49.rom

Veel succes met het OCen

EDIT: PAS OP: ALS JE GEEN VERSTAND HEBT VAN OCen OF HET FLASHEN VAN EEN BIOS, IS HET NIET VERSTANDIG OM BOVENSTAANDE TE PROBEREN!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 124298 op 02-04-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113213

Anoniem: 124298 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:02:
- LET OP! Mem timming zijn aangepast, gebaseerd op 2.2 geheugen
Wil je hiermee zeggen dat je het met 2.8ns beter niet kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Tering, die gast jaagt gewoon ff 1,5 volt door zijn core heen:

gainward geforce 6800LE @ 1.5v 16/6 459/956.

ik denk dat hij wel voltmods gebruikt en niet alleen die bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113213 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:22:
[...]

Wil je hiermee zeggen dat je het met 2.8ns beter niet kan proberen?
yep....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mythrill schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:01:
[...]

Tering, die gast jaagt gewoon ff 1,5 volt door zijn core heen:

gainward geforce 6800LE @ 1.5v 16/6 459/956.

ik denk dat hij wel voltmods gebruikt en niet alleen die bios
Die gast is idd ziekelijk bezig....

btw. net 2 keer een 3dmark03 bench op 425/930 gedaan, stabiel en op 1.3V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Anoniem: 124298 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:05:
[...]

Die gast is idd ziekelijk bezig....

btw. net 2 keer een 3dmark03 bench op 425/930 gedaan, stabiel en op 1.3V
Jou mem gaat wel lekker hard (ik kom maar tot 869 (met rivatuner test)) me core doet op 1,2 volt 435 (en waarschijnlijk nog wel iets hoger)
Ook net me mobo gemod en beter koeling te leen voor em proc dus ik gaok ff jagen op een fsb van 250.

[ Voor 12% gewijzigd door MonkeySandwich op 31-03-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mythrill schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:20:
[...]

Jou mem gaat wel lekker hard (ik kom maar tot 869 (met rivatuner test)) me core doet op 1,2 volt 435 (en waarschijnlijk nog wel iets hoger)
Ook net me mobo gemod en beter koeling te leen voor em proc dus ik gaok ff jagen op een fsb van 250.
wow, 435 op 1.2v _/-\o_

Die moded bios werkt echt super voor mijn mem. Kreeg het mem voorheen niet hoger dan 880, ongeachte het aantal volts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Laatst online: 23-04 12:44
Anoniem: 124298 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:00:
[...]

wow, 435 op 1.2v _/-\o_

Die moded bios werkt echt super voor mijn mem. Kreeg het mem voorheen niet hoger dan 880, ongeachte het aantal volts.
ik denk dat de timings van ut mem gewoon lager zijn en dat je daarom hoger kunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HStyles schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:06:
[...]

ik denk dat de timings van ut mem gewoon lager zijn en dat je daarom hoger kunt :)
klopt, maar het werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm... ik zie hier mensen toch over een andere bios mod praten... maar een vriend van mij heeft ern geloof ik dezelfde bios ingeflasht alleen dan op 1.3 volt.. en mijn kaart blijft hangen ( zodner arti's) op 400/890.. zou ik met een modded bios met wel dezelfde volt ( 1.4 is te risicovol) mijn core nog wat kunnen opkrikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
1.4 volt op een LE is 90% zeker een overleden kaart, alleen gebruiken voor een benchmark bet er gewoon 1.3v max aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139386 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:29:
.....zou ik met een modded bios met wel dezelfde volt ( 1.4 is te risicovol) mijn core nog wat kunnen opkrikken?
volg de stappen in mijn post en probeer het, zou ik zeggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=55323
bijna 30K in 3DMark2001
http://service.futuremark.com/compare?2k1=8464693

1.5v en op aircooling...hmmm. Mooi resultaat, maar vraag me af hoelang hij leeft :P

Grappig; na al die doomgedachten; binnekort sluiten van topic...TS die er mee ophoudt...ineens weer iedereen z'n kaart aan het opjagen :P.

Goldie, leest NiBiTor altijd de mem timings verkeerd? Want als ik dat BIOS van je open en mn originele XFX ernaast leg - same shit :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 23:28

DesertShooter

Afgekickt

Mythrill schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:33:
1.4 volt op een LE is 90% zeker een overleden kaart, alleen gebruiken voor een benchmark bet er gewoon 1.3v max aanhouden.
* DesertShooter beseft net dat hij al 2 maanden op 1.4v runt met een Vf700cu :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in princiepe is het toch dezeelfde core als de ultras? dus waarom zou je met bv een zalman koeler (die met die finnen) er geen 1.4 volt doorheen laten stromen?

Ik heb trouwens een OC record gezien met dual GTs. die gasten zaten op 1.5 volt met een of andere onder nul koeling. 550/1300 mhz....dat tikte flink aan zeg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 19:09
cardinal808 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:56:

Aangezien er dan ook niemand is die een nieuw deel opened heb ik maar deel 17 geopend, dar staat gelijk een mooi verhaal voor alle vragen die worden herhaald en herhaald en herhaald en herhaald.....

Deze kan dus dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Laatst online: 23-04 12:44
Anoniem: 134968 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:26:
in princiepe is het toch dezeelfde core als de ultras? dus waarom zou je met bv een zalman koeler (die met die finnen) er geen 1.4 volt doorheen laten stromen?

Ik heb trouwens een OC record gezien met dual GTs. die gasten zaten op 1.5 volt met een of andere onder nul koeling. 550/1300 mhz....dat tikte flink aan zeg :S
Het ligt niet aan de core maar aan de condensators dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HStyles schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:31:
[...]

Het ligt niet aan de core maar aan de condensators dacht ik
nee je mosfetjes branden door daarom heb ik een asus ge aangeschaft die heeft 1.47 stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 16:57

Maximilian

You've been Maxxed...

Ik heb nu mijn bios geflashed naar 1.3v en ik kijk in smartdoc van mijn asus v9999 en dan blijf ik alsnog 1.23v te zien...

Ik heb het gedaan met Nibitorv en om te testen heb ik met de patchscript van RT de 12x1.6 opengemaakt en dat werkt wel... die voltmod alleen niet, waarom niet?

Kom niet hoger dan 370/901 op 1.2v met een 3dmark 2003 @ 9925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109817

Probeer eens fastwrites in de BIOS van je videokaart uit te schakelen. Hierdoor kwam ik een stuk hoger op 1.2 volt.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 109817 op 19-04-2005 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 16:57

Maximilian

You've been Maxxed...

Anoniem: 109817 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 00:36:
Probeer eens fastwrites in de BIOS van je videokaart uit te schakelen. Hierdoor kwam ik een stuk hoger op 1.2 volt.
Heb ik gedaan, kom niet verder... de RT komt ook niet verder wanneer ik de internal clock test uit zet...

Ik wil mijn 3D 1.2v naar 1.3 zetten zodat ik mijn core eens een schop kan geven.

Kwordt gek van die 9925 punten, kwil 10K!
Kep echt al een hoop gedaan om dat te krijgen, zie mijn specs maar

En anders wil ik wel verder komen met de timings... maar daar begrijp ik helemaal weinig van...
Ik zou dan lagere timings willen voor meer Mhz

[ Voor 13% gewijzigd door Maximilian op 19-04-2005 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109817

Als je kaart ondervolt, kan je 1.4 volt ook wel proberen. Het brengt natuurlijk risico met zich mee, maar waarschijnlijk kom je wel over 10K dan.

Er is trouwens een nieuwe topic...
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1023999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 18:45
Ja ik weet het niet hoor, maar voor dit topic is al een tijdje een nieuw deel.....
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste