6800LE ÜBERBIOS!
Voor diegene die mij hier niet kennen, ben een gegadigde van het eerste uur op dit forum en redelijk extreem in het OCen. Tijd niet meer actief geweest, maar onderstaande kon ik jullie niet onthouden.
Op Mvktech hebben ze een forum geopend waar je je bios kan laten mod-den, inclusief timming aanpassingen. Heb een Aopen 6800LE bios v3 laten mod-den en het resultaat is absurd!
Ben net aan het benchen geweest in 3dmark03 op 425/920, daar waar ik voorheen mijn mem nooit (stabiel) hoger kreeg dan 880! Ik ga zo nog hoger proberen, de top is nog niet in zicht. Er is zelfs al iemand die dankzij deze bios op 459/956 is gekomen; zie link
http://service.futuremark.com/compare?2k3=3847323
De bios zelf is een standaard Aopen 6800LE bios v3 met de volgende aanpassingen:
- 2d 1.1V / 3d 1.3V
- Standaard waardes zijn 300/400/900
- LET OP! Mem timming zijn aangepast, gebaseerd op 2.2 geheugen
Voor een ieder die deze bios ook op zijn kaart wil hebben en max wil presteren, lees onderstaande goed door!
- Probeer dit niet met stock cooling, dat is vragen om problemen!
- Nibitor kan de waardes verkeerd aflezen. Negeer dit, hoe vreemd het ook lijkt, en blijf van de waardes af!
- Flash de bios middels het bekende commando: nvflash -4 -5 -6 “naam.rom”
- Test of de bios stabiel werkt op de standaard 300/400/900, indien dit zo is kun je proberen verder te klokken.
- Coolbits kan je niet mee overklokken! Gebruik daarom Rivatuner en Disableclocktest (power user tab -> overclocking global -> Disablecloktest waarde op 1 zetten).
- Om via Rivatuner de mem snelheid aan te passen moet je dit doen in zowel 2d als 3d, anders kan het zo zijn dat je verschillende memwaardes hebt in 2d/3d en dit leidt tot problemen. Gebruik voor de zekerheid Rivatuner’s hardware monitoring om te checken.
Ondestaand tref je een link naar de modified Aopen 6800LE v3 bios:
http://www.mvktech.net/co...ploaded/files/A68LE49.rom
Veel succes met het OCen
EDIT: PAS OP: ALS JE GEEN VERSTAND HEBT VAN OCen OF HET FLASHEN VAN EEN BIOS, IS HET NIET VERSTANDIG OM BOVENSTAANDE TE PROBEREN!!!
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 02-04-2005 15:33
]