Het 6800LE Topic Deel 16

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

offtopic:
Hé rekkie, het is ignorance is bliss, of ignorance is a blessing. Geen hybride :P nofi gewoon perfectionistisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 20:57

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik haal de volgende scores:

11200 3dmark2003
4320 3dmark2005

Dit met een Leadtek 16x1,6 @ 350,800 1,2v Met een bios mod.
Idle is hij 40 graden, stressed zo rond de 50.

Ik kan hem niet overclocken in het nvidia menutje, dus er is waarschijnlijk toch iets fout met die pipelines maar ik kan geen rare dingen ontdekken tijdens het benchmarken, dus ik vind het wel best zo.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K heb zo'n gevoel dat de LE's van Aopen zo over het algemeen wat minder presteren, of niet?

Nog drie vragen:
- Probleempje met RivaTuner. Ik deed "install" op de NVStrap driver tab, alleen toen bleef alles onder "Graphics Processor Configuration" uitgeschakeld. Dit was met een FX 5200 in de computer. Ligt dat daaraan of wat is er fout?
- Hoe kun je aan een Aopen videokaart zien dat het revisie drie is?
- Met welke score @stock en welke score met zoveel mogelijk pipes en shaders open mag je tevreden zijn (dus nog niet overclocken!)?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een fx5200 kun je niet unlocken ofzow, dus dat blijft dan grijs jah. dat ligt niet aan je rivatuner install

zo rond de 3500 3dmarks in 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo rond de 3500 3dmarks in 2005
@stock of met zoveel mogelijk pipes en shaders open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:43:
K heb zo'n gevoel dat de LE's van Aopen zo over het algemeen wat minder presteren, of niet?
Waar basser je dat op??

Mijn Aopentje gaat anders wel heel hard voor zijn speeds....

- Hoe kun je aan een Aopen videokaart zien dat het revisie drie is?

Aan de koeler = gelijk aan de 5900XT koeler

- Met welke score @stock en welke score met zoveel mogelijk pipes en shaders open mag je tevreden zijn (dus nog niet overclocken!)?

2005 stock: 2700
2005 open: +/- 3500

2003 = te veel sys afhangkelijk
stock = 6700 ong
open geen id

[ Voor 40% gewijzigd door Henning op 22-03-2005 22:13 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: PowerFreak
Waar basser je dat op??
Ik zag vrij weinig mensen meer met een Aopen en bovendien waren het voornamelijk Leadtek kaarten die boven de 10000 haalden met alles open en zonder overclocken. Maar het was ook een beetje een retorische vraag. Het doet er in ieder geval helemaal niet meer toe. :P

Belangrijker, is dit een Aopen revisie 3? Googlen naar "5900xt" leverde namelijk afbeeldingen met kaarten met verschillende koelers op. :/ Ik hoor het graag..

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v290/Basjie/6800lerev3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Googlen op een 5900XT :? Omdat die dezelfde koeler had ofzo (dacht dat dat aan de hand was)?
Dat is een 6800LE ja, kijk maar naar de ligging van de mem chippies.
Maar dat is niet wat je wilde weten; als het goed is is dat er ene, maar het moet op het stickertje staan op de kaart. Neem overigens aan dat zowat elke Aopen kaart de je nu koopt al wel een rev3 is.

[ Voor 40% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 22-03-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Laatst online: 23-04 12:44
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:30:
[...]

Ik zag vrij weinig mensen meer met een Aopen en bovendien waren het voornamelijk Leadtek kaarten die boven de 10000 haalden met alles open en zonder overclocken. Maar het was ook een beetje een retorische vraag. Het doet er in ieder geval helemaal niet meer toe. :P

Belangrijker, is dit een Aopen revisie 3? Googlen naar "5900xt" leverde namelijk afbeeldingen met kaarten met verschillende koelers op. :/ Ik hoor het graag..

[afbeelding]
http://home.planet.nl/~roest210/rev3.gif

uit de topic start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
ik heb zelf ook de rev3 van Aopen en deze draait op 16x1.6 en heeft in 3dmark03 een score van rond de 9300. zit nu niet thuis dus kan het niet precies nakijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-01-2024
Is er al een algemene indruk van welke kaart het betrouwbaarste is. Ik ga kiezen tussen de asus, xfx en de leadtek. Mijn aandacht gaat naar de asus. Deze wordt voor 206 euro's aangeboden bij 4launch. De leadtek is weer zo'n 30 euro duurder. Wat denken jullie van de asus?

@ brainless thx. duidelijk antwoord.

[ Voor 10% gewijzigd door KontI op 23-03-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Het is een groot misverstand dat het beter is om de het "ene" merk te kopen ipv het "andere". Ze maken allemaal gebruik van dezelfde 6800LE chips die ze allemaal van nvidia krijgen. In principe maakt het dus geen zak uit welk merk je koopt, om de kans op veel ge-unlockte pipes te bepalen! (in dit geval zou ik wel asus nemen omdat ze naar mijn mening kwalitatief de beste kaarten maken, en 206 euro dan geen geld is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik zou voor de Leadtek gaan deze hebben zo een mooi groot koperkoelblok op hun kaart, van ik meen 600+ gram.
Maar volgens mij maakt het idd niks uit welke leverancier je hebt.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik heb zelf een leadtek ben er niet zo te vreden mee. Je kan beter een Asus nemen of een XFX.
Dat je alle pipes open krijgt blijft altijd nog een gok, ik kreeg zelf maar 12 pipes en 6 shaders. Ik draai met me kaart overklokt op ze max 342 /829
Hogere core lukt niet want dan krijg ik artifacts.
Ik haal nu 9898 3d marks wat ik wel best nog weinig vind.

Is er misschien nog een mogelijkheid om er meer eruit te halen?? :? (8>

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
DaMightyWackO schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:16:
Ik zou voor de Leadtek gaan deze hebben zo een mooi groot koperkoelblok op hun kaart, van ik meen 600+ gram.
Maar volgens mij maakt het idd niks uit welke leverancier je hebt.
Ik ben het wel eens dat het een goed koelblok is, maar dat roostertje voor de fan zorgt alleen maar voor luchtbeperking en ik zie daar niet echt het nut van in. Over de zalman VF-700cu koeler ben ik ook niet echt te spreken. Hij koelt maar 4 geheugen chips, die andere komt haast geen lucht omheen, is dan ook wel niet raar dat ik zo slecht kan overklokken. Voor een standaard vervanging is het nog te doen, bij overklokken beter een nv5 silencer nemen. Misschien dat ik er ook ervoor ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Coolmaster schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:20:
Ik heb zelf een leadtek ben er niet zo te vreden mee. Je kan beter een Asus nemen of een XFX.
Dat je alle pipes open krijgt blijft altijd nog een gok, ik kreeg zelf maar 12 pipes en 6 shaders. Ik draai met me kaart overklokt op ze max 342 /829

Dat heeft niets met Leadtek te maken. Je hebt gewoon pech dan je een slecht overklokbare core hebt, want aan de koeling kan het niet liggen. Gewoon pech dus, geen fout van leadtek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Kan ik nog een volt mod ofzo iets doen voor betere scores of gaat dit niet meer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wat je wel kan proberen is om 1.2 volt op de core te gooien, er is een kans dat je dan wat hoger komt

zelf draai ik op 1.1 volt omdat mijn core dan al 375 haalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik ga nu voor de asus. Die headsink van leadtek doet me niet veel. Ik ga toch kijken voor een losse koeling. Ik heb voor mijn cpu al een zalman 7000 alcu. Die werkt perfect. Weinig geluid goede performance. Ik denk dat ik dan ook voor zijn kleinere GPU broertje ga. Als iemand een beter alternatief heeft voor koeling laat het me dan weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:32:
Neem overigens aan dat zowat elke Aopen kaart de je nu koopt al wel een rev3 is.
Kun je er vanuit gaan dat alle Aopen videokaarten sinds nov 2004 rev3 zijn?
Lol, niet gezien B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
KontI schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:48:
Ik ga nu voor de asus. Die headsink van leadtek doet me niet veel. Ik ga toch kijken voor een losse koeling. Ik heb voor mijn cpu al een zalman 7000 alcu. Die werkt perfect. Weinig geluid goede performance. Ik denk dat ik dan ook voor zijn kleinere GPU broertje ga. Als iemand een beter alternatief heeft voor koeling laat het me dan weten.
Ik denk dat de nv5 silencer het beter doet omdat hij dan alle ram chips koelt. De Zalman vf-700cu koelt 2 chips niet goed, want die worden warmer dan de andere 4.
Bij een nv 5 silencer moet je met een asus kaart wel modificeren, want de stroom adapter zit er verticaal erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Coolmaster schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:25:
Over de zalman VF-700cu koeler ben ik ook niet echt te spreken. Hij koelt maar 4 geheugen chips, die andere komt haast geen lucht omheen, is dan ook wel niet raar dat ik zo slecht kan overklokken. Voor een standaard vervanging is het nog te doen, bij overklokken beter een nv5 silencer nemen. Misschien dat ik er ook ervoor ga kijken.
Forget it. BGA RAM...jij zal er denk ik enkel spijt van krijgen als je die NV5 erop zet. Ik heb er ene en kan m'n mem niet gek veel hoger zetten dan zonder (10MHz misschien...max 20).
Coolmaster schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:42:
Kan ik nog een volt mod ofzo iets doen voor betere scores of gaat dit niet meer op?
Wrom niet :+? Kan je nu ook voor je mem doen (wel solderen alleen). Bios modden, andere BIOS, solderen, schoppen, schelde, aaien, liefkozen...:P och dr zijn zoveel dingen die je kan doen om je LEtje vooruit te branden :9
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:19:
Kun je er vanuit gaan dat alle Aopen videokaarten sinds nov 2004 rev3 zijn?
dat betwijfel ik; kijk gewoon op het stickertje
Lol, niet gezien B)
Je weet wat er met tweakers die de TS niet lezen gebeurd he })
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Coolmaster schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:20:

Ik heb gedraaid op 400, 900 met 16pipes en 6 shaders zonder artifacts. Met de standaard koeling op 1,2v.
Draai nu 350, 850 met een bios mod, om het 'veilig' te houden. Daarmee haal ik zoals gezegd 11200 3dmark2003 en 4320 3dmark2005.
Die koeler is idd niet alles, dat roostertje zorgt alleen maar voor lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:11:
[...]
dat betwijfel ik; kijk gewoon op het stickertje
K
-Sir_Killalot- schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:11:
[...]
Je weet wat er met tweakers die de TS niet lezen gebeurd he }) ;)
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Laatst online: 23-04 12:44
DaMightyWackO schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:28:
[...]

Ik heb gedraaid op 400, 900 met 16pipes en 6 shaders zonder artifacts. Met de standaard koeling op 1,2v.
.
Wat haalde je hiermee eigelijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Hoe krijg ik 1.2v op me kaart? Heb het nooit eerder gedaan. Moet ik daar een aangepast bios voor gebruiken of gewoon me oude met aangepast setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-09 22:07

DesertShooter

Afgekickt

Ik heb twee aopen rev. 3's gehad.

1 met een blauwe pcb (gelockt met riva 15.2)
1 met een groene pcb (unlockt met riva 15.2)

Ik denk dat je aan de kleur van je pcb kunt zien of ie gelockt ZOU zijn, maar dat doet er nu niet meer toe :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelocked of geunlocked kan ik gewoon achterkomen door te testen :)
Het gaat me om het Hynix2.8 geheugen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Brainless-NL schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:36:
offtopic:
Hé rekkie, het is ignorance is bliss, of ignorance is a blessing. Geen hybride :P nofi gewoon perfectionistisch ;)
Trust me, wat daar staat klopt wel in mijn situatie

Ik weet dat het 1 van de bovenstaande 2 is
Eh nee ik heb totaal geen zin om dat uit te gaan leggen :P
Laten we het erop houden, dat drank meer humor brengt dan je lief is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

HStyles schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:37:
[...]

Wat haalde je hiermee eigelijk? :)
4818 3dMark2005
Coolmaster schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 01:42:
Hoe krijg ik 1.2v op me kaart? Heb het nooit eerder gedaan. Moet ik daar een aangepast bios voor gebruiken of gewoon me oude met aangepast setting?
Idd een bios pakken, die op 1,2v instellen en dan die bios op je kaart flashen. Staat ook in de startpost.

[ Voor 52% gewijzigd door DaMightyWackO op 24-03-2005 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 09:54
Ik heb me nieuwe kaart binnen. Vaag dat hij standaard op 4 pipelines stond ingesteld maar dat komt misschien door mijn vervuilde xp installatie.
Helaas geen 16 pipelines maar gelukkig wel 12, en nu dan ook 12 100% (hier ga ik ff vanuit omdat ik nu wel door de rivatuner test kom als ik overclock, dit kon ik niet met mijn vorige) en geen arti's in 3dmark03/05.

[ Voor 5% gewijzigd door MonkeySandwich op 24-03-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v290/Basjie/geentempsensor.jpg

Hieronder zou na verloop van tijd een temperatuur sensor moeten komen te staan? Zoja, hoe lang is die tijd ongeveer? :P

Note: dit is wel nog met een FX 5200 in t systeem, t zou ook daar aan kunnen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Waarom post je het uberhaubt hier als het om een fx5200 gaat 8)7

Update:

CPU en GPU @ stock
3Dmark03 @ 12x1.4: 7433
Wel wat laag maar he, vervuilde xp install enzo. Ik ben niet ontevreden :D

Update:
CPU en GPU @ stock
3Dmark03 @ 12x1.6: 7761

[ Voor 15% gewijzigd door MonkeySandwich op 24-03-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mythrill schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:56:
Waarom post je het uberhaubt hier als het om een fx5200 gaat 8)7
Omdat ik een 6800LE ga kopen en bij sommige mensen de temperatuur probleme geeft. Dat wil ik graag eerst even checken voordat ik het geld uitgeef, maar hoe moet dat als ik niet weet hoe je überhaupt de temp moet checken.

Maar dat kon je natuurlijk niet weten.

Kan ik trouwens uit je antwoord afleiden: "ja, je kunt de temperatuur niet aflezen, omdat dat niet gaat met een fx 5200"?

Thx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de fx5200 zit geen temp meter, en een fx5200 word niet warm, dus kun je dat ook niet afleiden, en mensen met temperatuurproblemen, dat kan ik mij niet voorstellen, mijn XFX 16x1,6vp werd stressed 40 graden :S, (VF700-cu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:38:
[...]

Kan ik trouwens uit je antwoord afleiden: "ja, je kunt de temperatuur niet aflezen, omdat dat niet gaat met een fx 5200"?

Thx anyway
Dat durf ik niet te zeggen want ik heb nooit een fx5200 gehad. Ik weet dus ook niet of jou kaart een thermal sensor heeft om de temperatuur in de gaten te houden.
Bij mijn asus werkt de tempsensor trouwens ook niet in rivatuner. ik kan wel de temp in "everest home" aflezen.

[ Voor 4% gewijzigd door MonkeySandwich op 24-03-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-08 20:27
mijn rev 3 is locked met 15.2 en is ook groen dus je therorie stinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:55:
op de fx5200 zit geen temp meter, en een fx5200 word niet warm, dus kun je dat ook niet afleiden, en mensen met temperatuurproblemen, dat kan ik mij niet voorstellen, mijn XFX 16x1,6vp werd stressed 40 graden :S, (VF700-cu)
1) jij hebt een betere cooler ^^
2) wat pagina's terug was er nog iemand met een kaart die te warm werd. 40°C stressed is trouwens wel heel netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Met standaard cooler werd mijn xfx net geen 60 graden. Maar op deze temperatuur is er echt nog niks aan de hand en draaide hij gewoon stabiel @ 350x850 bij mij.

Ben nu me nieuwe kaart aan het testen en hij clockt als een monster. Core doet iig al 375 op standaard voltage, ben nu het geheugen aan het opschroeven.
Scores post ik zodra ik een nieuwe windows install heb gedaan want tot nu toe vind ik ze laag voor deze snelheden.
Ook moet ik mijn FSB nog ff omhoog gooien want dat scheelt ook weer wat.

Update:
Hmm, ik denk dat ik net arti's heb waargenomen, dit was op core/mem 389/869 @ standaard voltage. Het waren maar een paar twitches en ik toen ik er op focuste waren ze allang weer weg maar als ik hoger clock kom ik ook niet meer door de test in rivatuner. Tijd om die uit te zetten dus :)

[ Voor 35% gewijzigd door MonkeySandwich op 24-03-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nu ook Leadtek 6800le's op pci-express.
Zitten hier ook 16 pipelines en 6 vertex shaders in?
Of is de gpu toch anders dan bij de agp versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

[quote]DaMightyWackO schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:55:
[...]

4818 3dMark2005

Maybe de rest van je systeem nog wta tweaken ?

Ik haal met minder volt en lagere speeds een veel hogere score....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:06:
Er zijn nu ook Leadtek 6800le's op pci-express.
Zitten hier ook 16 pipelines en 6 vertex shaders in?
Of is de gpu toch anders dan bij de agp versies?
Volgens mij hebben die een andere core (NV41) dit is dezelfde als op de 6600 reeks en is niet te unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja dan is een 6800LE neit meer aantrekkelijk, dan kun je beter een 6600GT nemen, kunnen ze die 6800LE's ook wel weggooien uit het assortiment :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Mythrill schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:19:
[...]
Volgens mij hebben die een andere core (NV41) dit is dezelfde als op de 6600 reeks en is niet te unlocken
Ehm...de 6600 reeks heeft de NV43 core, NV41 is een 12 pipe. Dus een 6800LE gebaseerd op de NV41 is weldegelijk nog interessant - 12 pipe mogelijkheid en ik dacht dattie ook 11nm was, dus lekker doorklokken zal ook nog wel mogelijk zijn.

Hij ziet er exact hetzelfde uit als de gewone 6800 (duh...), maar dus ook SLI capable!!
Afbeeldingslocatie: http://www.leadtek.nl/nts/uk/products/gc/WinFast%20PX6800%20LE%20TDH_files/winfast_px6800le_tdh_2s.jpg
Volgens de specs ook nog eens 256MB (wel op 300 (600 DDR) MHz maar :? zal wel foutje zijn hoewel de gewone 6800 het ook heeft...core loopt al op 325)
Dus in tegendeel, ik denk dat dit een ZEER lekker kaartje betreft :9. 2 unlockt/overclockt LEs in SLI.... :z

[ Voor 42% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 24-03-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 22:38:
[...]

Ehm...de 6600 reeks heeft de NV43 core, NV41 is een 12 pipe. Dus een 6800LE gebaseerd op de NV41 is weldegelijk nog interessant - 12 pipe mogelijkheid en ik dacht dattie ook 11nm was, dus lekker doorklokken zal ook nog wel mogelijk zijn.

Hij ziet er exact hetzelfde uit als de gewone 6800 (duh...), maar dus ook SLI capable!!
[afbeelding]
Volgens de specs ook nog eens 256MB (wel op 300 (600 DDR) MHz maar :? zal wel foutje zijn hoewel de gewone 6800 het ook heeft...core loopt al op 325)
Dus in tegendeel, ik denk dat dit een ZEER lekker kaartje betreft :9. 2 unlockt/overclockt LEs in SLI.... :z
bus snelheid is toch ook sneller van een 6800 d8 256 bit en bij een 6600 128 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

is de geforce 6800 pci-e dan ook op de nv43 gebaseerd? Het was voorheen toch gewoon nv40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 22:54:
[...]
bus snelheid is toch ook sneller van een 6800 d8 256 bit en bij een 6600 128 bit
niet sneller, breder! (toch?) Maar klopt wel ja, 6600 heeft 128bits geheugen bus, 6800 256bits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Brainless-NL schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 23:21:
is de geforce 6800 pci-e dan ook op de nv43 gebaseerd? Het was voorheen toch gewoon nv40?
NV40 = 16 pipe, AGP
NV41 = 12 pipe, PCI-Ex
NV43 = 8 pipe, PCI-Ex
NV45 = 16 pipe, PCI-Ex

Bredere bus is niet sneller, maar 'sneller', als in, er kan meer data per keer doorheen. Daarom maakt de performance tussen de LE en de 6600GT niet veel uit tenzij je hogere res/AA ed. doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 00:34:
[...]

NV40 = 16 pipe, AGP
NV41 = 12 pipe, PCI-Ex
NV43 = 8 pipe, PCI-Ex
NV45 = 16 pipe, PCI-Ex

Bredere bus is niet sneller, maar 'sneller', als in, er kan meer data per keer doorheen. Daarom maakt de performance tussen de LE en de 6600GT niet veel uit tenzij je hogere res/AA ed. doet.
Dubbele bus geeft ongeveer hetzelfde resultaat als dubbele frequentie. Het gaat uiteindelijke om de bandbreedte. En dat bereken je door bitsxfrequentie te doen.

Wat jij bedoelt is dat de hogere bandbreedte pas benut wordt bij hoge res/AA. Of deze hogere bandbreedte nu bereikt wordt door meer bits of hogere frequentie maakt niet zoveel uit.

Daarom: Berdere bus is simpelweg WEL sneler, zonder maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
WOW! ik heb ff een nieuwe windows installatie gedaan. Ik heb alleen de pipes unlocked en mijn fsb op 200Mhz (11x200). Nu heb ik een score van 8547 3DMarks (03)
hiervoor had ik een run op en fsb van 166 (11x166) gedaan en toen had ik een score van 77xx dus fsb geeft echt een vette winst!
Ik gebruik nu forceware 75.90 drivers

[ Voor 7% gewijzigd door MonkeySandwich op 25-03-2005 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 00:34:
[...]

NV40 = 16 pipe, AGP
NV41 = 12 pipe, PCI-Ex
NV43 = 8 pipe, PCI-Ex
NV45 = 16 pipe, PCI-Ex

er zou toch ook een nv47 met 24 pipes op de markt komen in het voorjaar of is dat al weer verandert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mythrill schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 09:24:
WOW! ik heb ff een nieuwe windows installatie gedaan. Ik heb alleen de pipes unlocked en mijn fsb op 200Mhz (11x200). Nu heb ik een score van 8547 3DMarks (03)
hiervoor had ik een run op en fsb van 166 (11x166) gedaan en toen had ik een score van 77xx dus fsb geeft echt een vette winst!
Ik gebruik nu forceware 75.90 drivers
klopt dat heb ik ook met mijn oude p4 als ik de cpu en daarbij horende fsb overklok met 10% scheelt me dat @ stock meer dan 200 3dmark03 punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ondertussen ben ik gaan overclclocken naar de speeds van gister en ik ben nu eindelijk over de 10k grens heen :*)

Ik draai nu 3dmark03 op 12x1,6 400/869 @ 1,1v en ik heb geen artifacts gezien.
Score : 10527

[ Voor 30% gewijzigd door MonkeySandwich op 25-03-2005 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey jongens ik heb een probleem: ik heb een nieuwe cpu en moederbord gekocht

64 3200+ (939)
MSI k8N NEO 2 Platinum 54 G
6800 LE @ 1.3 volt 400/890 16/6 pipelines/shaders

en heb maar 9500 3dmark03 punten:(

terwijl ik met mijn oude pc en zelfde videokaart al 11000 had...

iemand oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:47:

64 3200+ (939)

iemand oplossing?
op wat voor snelheid draaid je mem en je ht bus en wat voor drivers gebruik je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Mijn 6800LE (Aopen @ 16/6) heeft af en toe een vreemd probleem. Een spel loopt vast. Er gebeurt 5 - 10 sec niks en vervolgens gaat het weer verder. Soms zonder problemen, soms met allemaal artefacts. Zie screenshot. Het lijkt er op dat de randen van de polygonen niet meer kloppen. Alhoewel de figuren er gewoon nog goed uit blijven zien.

Bij Delta Force gebeurt heel snel nadat ik het spel start, bij CS:S gebeurt het soms wel / soms niet, bij HL2 heb ik het nog nooit meegemaakt. Het vreemde is dat als ik het spel afsluit en opnieuw start het probleem meteen aanwezig is. Alleen herstarten helpt dan.

Wat is er aan de hand?

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/heerschen36/df_artis.jpg

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hitte? Had laatst net zoiets met mijn ti4600. Die heb ik even ontstoft ;) en over was het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ik ben weer verder gegaan en ondertussen heb ik mijn cpu op 10X220 Mhz draaien en de gpu draait nu op 430 Mhz het geheugen nog steeds op 869.
Hiermee ben ik net door de 11000 heen gegaan met 3dmark03.

Het vreemde vind ik dat ik me core maar hoger kan blijven zetten lijkt het wel.
Verhogen de asus kaarten automatisch de voltages ofzo? ik heb er zelf namelijk nog helemaal niet mee zitten spelen.
Helaas kan ik met rivatuner de temperatuur niet in de gaten houden zo eens even een ander programmaatje voor installeren..

[update]

Ben er zojuist achter gekomen dat mijn asus standaard op 1.23 volt loopt. Helaas moet ik mijn temps uitlezen met Asus smartdoctor, wat een schijt programma zeg :r
Temp van core zit op ongeveer 56 graden stresses dus dat is we lekker.

[ Voor 20% gewijzigd door MonkeySandwich op 25-03-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:47:

64 3200+ (939)

iemand oplossing?
heb je cool & quiet aanstaan? kijk eens of hij wel weer naar de 2000mhz terugschakelt als hij belast word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

[quote]PowerFreak schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:16:
DaMightyWackO schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:55:
[...]

4818 3dMark2005

Maybe de rest van je systeem nog wta tweaken ?

Ik haal met minder volt en lagere speeds een veel hogere score....
Hoeveel haal je dan?
En wat voor systeem heb je?
Frame rate is life, dus ik wil ook meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:44:
[...]

heb je cool & quiet aanstaan? kijk eens of hij wel weer naar de 2000mhz terugschakelt als hij belast word.
ik had op een of andere manier agp fastwrite aanstaan,.. uitgzet nu heb ik 11750..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:34:
[...]
er zou toch ook een nv47 met 24 pipes op de markt komen in het voorjaar of is dat al weer verandert ?
Weet niet of dat een 24 pipe core werd, wat ik wel weet ik dattie geschrapt is. De nieuwe core gaat niet eens meer NV huppeldepup heten. Verdere details...don't ask me :P
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 04:26:
Wat jij bedoelt is dat de hogere bandbreedte pas benut wordt bij hoge res/AA. Of deze hogere bandbreedte nu bereikt wordt door meer bits of hogere frequentie maakt niet zoveel uit.

Daarom: Berdere bus is simpelweg WEL sneler, zonder maar.
Jip, I know. 128 bits @ 1000MHz = 256 bit @ 500 MHz (in theorie..)
Maar ik zei het even zo, want 4 auto's zijn met 100km/h even snel op een 4-baansweg als op een 8-baans, tenzij er 8 auto's gaan rijden op dezelfde weg (en nog eens moeten wachten tot de 1e lading aan het einde van de baan is). Toch rijden ze nog steeds met 100km/h.

-Edit, oeps andere topic :P-

[ Voor 28% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 25-03-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Hmm de 450 Mhz op de core ga ik niet redden met 1.2 volt bij 445 liep me pc compleet vast, nu nog maar eens een keertje stapje voor stapje de echte max zien te vinden (ergens tussen de 430 en 445) echt een superkaart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

[quote]DaMightyWackO schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:35:
PowerFreak schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:16:

[...]

Hoeveel haal je dan?
En wat voor systeem heb je?
Frame rate is life, dus ik wil ook meer.
Alles staat in mijn sig...

Speeds bij 3Dmark2005 = 395/892... 16*1,6

= 4986 puntjes....

[ Voor 10% gewijzigd door Henning op 25-03-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

[quote]PowerFreak schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:19:
DaMightyWackO schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:35:

[...]

Alles staat in mijn sig...

Speeds bij 3Dmark2005 = 395/892... 16*1,6

= 4986 puntjes....
Stom niet gezien. Hmmz ik zou niet weten hoe ik meer punten zou kunnen halen.
Misschien met andere drivers of een fresh install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb gister mijn 16*1.6 mod permanent gemaakt (na een aantal maanden) door de bios aan te passen met het tooltje dat bij Rivatuner zit.

Voor degenen die geen zin hebben om met een Hexeditor aan de slag te gaan, kunnen ze hier even kijken:

C:\Program Files\RivaTuner v2.0 RC 15.3 New Year Edition\PatchScripts\NVIDIA\NV40BIOSSwUnitsMaskElimintor

De rest spreekt voor zich, je moet daarna gewoon de aangepaste bios erin flashen.

Misschien is het handig om deze even in de startpost te zetten?

Let op !!! Deze manier om pipes en vertexen te unlocken is net als bij het Hexediten permanent !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ik heb het pas ook gedaan met behulp van het tooltje dat Sir Killalot daarvoor had geschreven (waaaaay back :P ), works like a dream _/-\o_
ik blijf het een huldiale kaart vinden :Y)

edit: @ Alexio: rivatuner 2.0 RC 15.4 is ook al uit :P

[ Voor 14% gewijzigd door jeroen__online op 25-03-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3dmark03 is veel meer systeem afhankelijk dan 3dmark05 hoorde ik laatst, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
jeroen__online schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:21:

edit: @ Alexio: rivatuner 2.0 RC 15.4 is ook al uit :P
Wow, ik heb heel wat gemist in de laatste maanden (was er vanaf het begin bij).

Zijn wel al mensen die succesvol een vdd-mod hebben uitgevoerd hier, want ik zoek nog steeds naar een mod voor mijn Asus 6800NU en die kan ik nergens vinden.

Op xtremesystems staat ook nergens duidelijk de mod voor een Asus kaart dus GoT is mijn laatste hoop.

Ik hoef alleen een duidelijk plaatje te hebben, ik heb lang genoeg gewacht en haal wel even een soldeerbout en dan doe ik het zelf wel >:)
3dmark03 is veel meer systeem afhankelijk dan 3dmark05 hoorde ik laatst, klopt dit?
Dat klopt, toen 3dmark03 net uit was maakte het nog niet zoveel uit of je een snelle cpu had of niet, naarmate de kaarten sneller geworden zijn, is de cpu steeds belangrijker geworden.

Uiteindelijk gaan we dat ook zien bij 3dmark05 rond de tijd dat 3dmark07 uitkomt.

[ Voor 23% gewijzigd door Solovine op 25-03-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Alexio schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:39:

Zijn wel al mensen die succesvol een vdd-mod hebben uitgevoerd hier, want ik zoek nog steeds naar een mod voor mijn Asus 6800NU en die kan ik nergens vinden.

Op xtremesystems staat ook nergens duidelijk de mod voor een Asus kaart dus GoT is mijn laatste hoop.

Ik hoef alleen een duidelijk plaatje te hebben, ik heb lang genoeg gewacht en haal wel even een soldeerbout en dan doe ik het zelf wel >:)
Idd, ik heb nu ook een Asus en de pcb heeft een "compleet" andere layout dan bv de XFX. wel de zelfde chippies volgens mij, dus alleen op een andere plek.
Het nadeel van de asus kaarten is ook dat nibitor de bios nog niet kan uitlezen en rivatuner de temp sensor nog niet ziet :|

[ Voor 3% gewijzigd door MonkeySandwich op 25-03-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Nibitor werkte bij mij wel hoor, ik gebruik trouwens de V9999GT bios omdat dat de enige bios is waarmee je 1.3V op je kaart kunt zetten. Ik kon de clocks prima aanpassen.

Mijn vcore in smartdoctor was 1.23/1.24V en nu is hij 1.37/1.38V, volgens mij zijn de chips die het voltage regelen op deze kaart niet echt stevig genoeg.

De chips die het voltage regelen voor het mem zijn helemaal slecht, ik zie soms al artifacts op 790mhz in half-life 2 terwijl DOOM 3 speelbaar is zonder artifacts tot ongeveer 865mhz.

Als je de vmem mod doet, moet je in ieder geval een aantal caps toevoegen want anders heeft het totaal geen zin om het voltage te verhogen.

Het voltage is nu 2.73v en 790mhz is echt heel slecht voor 2.2ns op dat voltage :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Alexio schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:16:
De rest spreekt voor zich, je moet daarna gewoon de aangepaste bios erin flashen.

Misschien is het handig om deze even in de startpost te zetten?
Staat het al :); soort van. Let wel: die unlocked AL je pipes en vertexes, enkel geschikt voor 16/6 mensen. Daarom, zoals Jeroen al zei; heb ik er een tooltje voor geschreven om een custom config te maken.
Let op !!! Deze manier om pipes en vertexen te unlocken is net als bij het Hexediten permanent !!!
Tot je je BIOS terugflasht.
Alexio schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:39:
Yip; vriend van Powerfreak gedaan als ik mij niet vergis. Paar pagina's terug vind je alles (of was het alweer het vorige topic :P? ik weet het niet meer ;)).
Alexio schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:35:
Het voltage is nu 2.73v en 790mhz is echt heel slecht voor 2.2ns op dat voltage :(
Als je mem reeds op CAS5 draait...ja. 2.8 en 2.2 verschillen minder dan het lijkt. 2.8 is CAS4. Weet niet of verdere timings ook strakker zijn. Je kan met de nieuwe NiBiTor je timings aanpassen, het is echter nogal cryptisch. Ik heb wel op het Gainward forum CAS5 timings gevonden, misschien dat ik die een dezer dagen nog inflash. Es kijken wat het effect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexio schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:35:
Nibitor werkte bij mij wel hoor, ik gebruik trouwens de V9999GT bios omdat dat de enige bios is waarmee je 1.3V op je kaart kunt zetten. Ik kon de clocks prima aanpassen.

Mijn vcore in smartdoctor was 1.23/1.24V en nu is hij 1.37/1.38V, volgens mij zijn de chips die het voltage regelen op deze kaart niet echt stevig genoeg.

De chips die het voltage regelen voor het mem zijn helemaal slecht, ik zie soms al artifacts op 790mhz in half-life 2 terwijl DOOM 3 speelbaar is zonder artifacts tot ongeveer 865mhz.

Als je de vmem mod doet, moet je in ieder geval een aantal caps toevoegen want anders heeft het totaal geen zin om het voltage te verhogen.

mijn le doet 385/920 mhz stabiel.
en de timings van de mem zijn idd strakker dan 2.8.
ik heb gehoord dat 2.2 beter te oc'en is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 00:00:
[...]

Yip; vriend van Powerfreak gedaan als ik mij niet vergis. Paar pagina's terug vind je alles (of was het alweer het vorige topic :P? ik weet het niet meer ;)).
.
Correct een vriend van mij, maar mja... die had zijn kaart opgebalzen.... 3.5 volt op de mem enzo... dat ging nog.... het probleem zat het um in de core die de 1.4 volt uitendelijk toch niet zo leuk vond....

Nu heeft ie een andere kaart die Asus Gamers Edition.... die gaat ook als een hell.... iets van 5600 punten al d8 ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerFreak schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 08:16:
[...]

Correct een vriend van mij, maar mja... die had zijn kaart opgebalzen.... 3.5 volt op de mem enzo... dat ging nog.... het probleem zat het um in de core die de 1.4 volt uitendelijk toch niet zo leuk vond....

Nu heeft ie een andere kaart die Asus Gamers Edition.... die gaat ook als een hell.... iets van 5600 punten al d8 ik....
ik heb ook een ge die loopt aardig wat sneller als een le
standaard volt van de core is 1.47 en die van me loopt stabiel op 440mhz alleen moet ik wel die nieuwe voeding hebben want heb nu steeds uitval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:12:
Misschien hitte? Had laatst net zoiets met mijn ti4600. Die heb ik even ontstoft ;) en over was het probleem :)
Dat denk ik eigenlijk niet. Het vreemde is nl. dat het bij Delta Force meteen aan het begin gebeurt, en bij CS:S niet, of heel soms zomaar. Het maakt ook niet uit of mijn computer al langer aan staat of niet. Soms komen er wel streepjes na zo'n hapering, soms ook niet. Als er streepjes zijn blijven ze ook nadat je het spel opnieuw start, dan zijn ze er meteen. Kortom, typische boel...

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt als een corrupte set pipes. heb je al geprobeerd met de stock clokcsnelheden?? als het dan nog gebeurt moet je even de pipes controleren(alles op standaart zetten en dan pipje voor vertexshadertje openen). Ik had op 6 pipes namenlijk een soort gelijke artifacts(al waren mijne er de hele tijd en liep de kaart niet vast)

Offtopic: Speel je ook Joint-ops?? kben zelf een grote delta force/join-ops fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een Club3d GeForce6800LE gekocht nu denken jullie natuurlijk waarom in gods naam een club 3d nou dat omdat ik hem voor 135 euro koop van een vriend van me. Hij kost nu nog aardig wat dus vandaar anders had ik niet eens geld gehad voor een nieuwe kaart. Maar nu zou ik graag wat meer over deze kaart willen weten. Wat revieuws ofzo ik heb al gekeken ik kan wel aardig wat revieuws vinden maar niet van de club3d kaart. Het type nr is CGN-L688TVD

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:44
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 23:18:
Ik heb vandaag een Club3d GeForce6800LE gekocht nu denken jullie natuurlijk waarom in gods naam een club 3d nou dat omdat ik hem voor 135 euro koop van een vriend van me. Hij kost nu nog aardig wat dus vandaar anders had ik niet eens geld gehad voor een nieuwe kaart. Maar nu zou ik graag wat meer over deze kaart willen weten. Wat revieuws ofzo ik heb al gekeken ik kan wel aardig wat revieuws vinden maar niet van de club3d kaart. Het type nr is CGN-L688TVD

Alvast bedankt.
Sorry om je teleur te stellen maar het merk kaart maakt niet uit :). (voor de performance dan he)

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje: Is het nou zo dat 1.4 volt echt slecht is voor je kaart? Ik kan nergens zien of veel mensen die hem op 1.4 volt zetten, ook hun kaart meteen mollen. Ik had hem op 1.4 volt gezet en haalde toen 425 mhz met 16/6 en mem op 900. Heb hem na een tijdje weer op 1.2 volt gezet, omdat ik het niet vertrouwde. Wie kan er uitsluitsel geven over die 1.4 volt?
En weet iemand ook iets over een temp. sensor op de Aopen? Ik zou wellis willen weten hoe warm ie wordt. Kan niks uitlezen in rivatuner of waar dat dan ook zou moeten.

Grtn Gab

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:38:
Een vraagje: Is het nou zo dat 1.4 volt echt slecht is voor je kaart? Ik kan nergens zien of veel mensen die hem op 1.4 volt zetten, ook hun kaart meteen mollen. Ik had hem op 1.4 volt gezet en haalde toen 425 mhz met 16/6 en mem op 900. Heb hem na een tijdje weer op 1.2 volt gezet, omdat ik het niet vertrouwde. Wie kan er uitsluitsel geven over die 1.4 volt?
En weet iemand ook iets over een temp. sensor op de Aopen? Ik zou wellis willen weten hoe warm ie wordt. Kan niks uitlezen in rivatuner of waar dat dan ook zou moeten.

Grtn Gab
ik verzeker je als je hem op 1.4 volt zet leeft hij veel korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
je kan best voor een benchmark de core ff op 1.4 zetten maar voor 24/7 zou ik het zeker niet doen

je zal zeker niet de eerste zijn die de kaart sloop door een te hoog voltage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie! Ik laat hem op 375/900 16/6 staan op 1.2 volt. Is 1.3 volt echt niet mogelijk? Als je hem daarmee niet sloopt is dat een mooie middenweg. Nog iets bekent over de temp. sensor?

Grtn Gab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 16:24
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:22:
Bedankt voor de reactie! Ik laat hem op 375/900 16/6 staan op 1.2 volt. Is 1.3 volt echt niet mogelijk? Als je hem daarmee niet sloopt is dat een mooie middenweg. Nog iets bekent over de temp. sensor?

Grtn Gab
Gewoon eerst zo laag mogelijke voltage gebruiken, daarmee moet je het voorzichtigst mee zijn in het overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers,

Ik zit met een probleempje. reeds sinds een paar maanden heb ik een LE. Gemod naar 12/6 (VS3 was niet helemaal pico in orden, kom ik later op terug) Maargoed, ik heb een bos mod gedaan, 12/6 @ 360/870. tijdje zo laten staan(anderhalve maand) nu ben ik erachter gekomen dat dit niet zon gunstige opstelleing is voor mijn kaartje. Hij is niet stabiel laat ik het zo zeggen. Nu heb ik besloten om de kaart te flashen met een 6800 128 MB bios, ook van leadttek, de fabrikant dus. Maar dat gaat om de een of andere reden niet. Als ik met winfox de boel update zegt tie dat de naam van de kaart niet goed is(duh) maar ik dus proberen met NVflash. Geeft tie ook een error namenlijk->ERROR: Pci bios not present
Note: This program can only run under dos.

Wat kan ik hier aan doen? aangezien ik met XP zit kan ik NIET naar dos booten....kheb ook geen diskette drive waarmee ik dos kan booten(geen drive dus)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je heb volgens mij diskette nodig om bios te flashen....

maargoed... ik had een gare core... dus ik moest em wel tot 1.3 v flashen.. nu loopt ie op 400/890.. 16/6 pipelines/shaders

temp: 58/60 graden stresst... (zalman vf 700 CU)

rest van systeem:

AMD 64 3200+ ( 939)
MSI K8N NEO 2 Platinum 54 G
1024 ddr Samsung(bagger) ram... maar de kingston komt deran:P

3d mark03: 11750 punten >:)

edit: weet iemand wat fastwrite inhoud?? toen dat aanstond had ik 9500 punten :?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinquin87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 22:39
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:16:
Hallo tweakers,

Ik zit met een probleempje. reeds sinds een paar maanden heb ik een LE. Gemod naar 12/6 (VS3 was niet helemaal pico in orden, kom ik later op terug) Maargoed, ik heb een bos mod gedaan, 12/6 @ 360/870. tijdje zo laten staan(anderhalve maand) nu ben ik erachter gekomen dat dit niet zon gunstige opstelleing is voor mijn kaartje. Hij is niet stabiel laat ik het zo zeggen. Nu heb ik besloten om de kaart te flashen met een 6800 128 MB bios, ook van leadttek, de fabrikant dus. Maar dat gaat om de een of andere reden niet. Als ik met winfox de boel update zegt tie dat de naam van de kaart niet goed is(duh) maar ik dus proberen met NVflash. Geeft tie ook een error namenlijk->ERROR: Pci bios not present
Note: This program can only run under dos.

Wat kan ik hier aan doen? aangezien ik met XP zit kan ik NIET naar dos booten....kheb ook geen diskette drive waarmee ik dos kan booten(geen drive dus)

Alvast bedankt
Met een bootable cdrom kan je ook in dos booten. Volgens mij kun je die met de meeste brandprogramma's zoals nero wel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:16

Amiet01

Master_A

Yo peeps!
Ik ben van plan om een Leadtek 6800LE te gaan kopen bij paradigit, maar ben toch nog een beetje aan het twijfelen tussen de 6600GT en de 6800LE. Ik kan gewoon de 6800LE kopen en als ie "niet naar behoren werkt" mag ik em gewoon ruilen en dan koop ik gewoon een 6600GT zei de verkoper. Ik heb dus nu een vraag:
Stel ik heb uiteindelijk 2 pipes kunnen unlocken. Is ie dan al sneller dan de 6600GT? Of bij welk aantal pipes of vertex units is de 6800LE vergelijkbaar met een gewone 6800?
En dan nog een ander vraagje:
Kan je de 6800LE (als je geluk hebt dat je een goeie kaart hebt) ongeveer net zo snel krijgen als een 6800GT wanneer alle pipes + vertex units zijn unlockt?

Alvast bedankt

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
als je een setje pipelines opend (zijn er dus 4) dan is ie volgens mij nog net niet sneller dan de 6600GT maar als je em ook nog een beetje overclocked is ie zeker wel sneller, helemaal met 16x1,6vp + OC is ie een heel stuk sneller

je zou de kaart bijna even snel kunnen krijgen als een 6800GT, ik zeg bijna omdat je het geheugen niet zo hoog kan krijgen als bij de 6800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
@Mr. Wizard
In dit soort gevallen heb ik altijd weer een binnepretje dat ik me altijd backwards compatible heb gehouden (flop / DOS/98/XP 'dual' boot).
Maar CDtje moet te doen zijn of heb je anders geen USB memstick-ding (hoe je het ook wilt noemen) liggen? Kan je ook van booten mits je BIOS het ondersteund.
Ik ook. Denk jij dat jij de eerste bent in deze 16 delen met deze vraag?
Alvast bedankt
Voor wat? Leren de search te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:58:
@Mr. Wizard
In dit soort gevallen heb ik altijd weer een binnepretje dat ik me altijd backwards compatible heb gehouden (flop / DOS/98/XP 'dual' boot).
Maar CDtje moet te doen zijn of heb je anders geen USB memstick-ding (hoe je het ook wilt noemen) liggen? Kan je ook van booten mits je BIOS het ondersteund.

[...]
Ik ook. Denk jij dat jij de eerste bent in deze 16 delen met deze vraag?

[...]

Voor wat? Leren de search te gebruiken?
Memory stick, en daar kom ik nu pas op.....GRRRR is dat onding toch nog ergens goed voor :) Laat ik dit es ff uitzoeken(kheb namelijk geen flauw ID hoe ik zon bootable ding moet maken) Maar bedankt man :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hmm ja...bij de mijne zat er software voor bij (dat overigens enkel onder Win98SE werkte...). Formateren en dan bootable maken checken werkt niet.

Gooooooogle
et voila :)
en nog meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondersteunt dos wel usb? anders moet je eerst de drivers laden met een cdrom ofzow. moet je maar ff zoeken hoe je dat precies doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Nee, pas vanaf een vage Win95 versie was er support, pas vanaf Win98SE werkte het pas een beetje lekker. Daarom moet je BIOS het ook ondersteunen, je flash drive wordt dan als floppy of harddisk gezien. Geloof me nou maar, werkt echt wel; zelf meerdere malen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op maandag 28 maart 2005 @ 17:17:
Nee, pas vanaf een vage Win95 versie was er support, pas vanaf Win98SE werkte het pas een beetje lekker. Daarom moet je BIOS het ook ondersteunen, je flash drive wordt dan als floppy of harddisk gezien. Geloof me nou maar, werkt echt wel; zelf meerdere malen gedaan.
klopt ik heb ook een usb stik en met een beetje een grote kun je jouw hele windows er op zetten errug handig bij een systeem chrash of nasty virusje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Kan, maar een 1-2GB flashdrive kost wel ietsie meer dan een 4.7GB DVDtje he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een 256 MB usb stick(langzaam als de pest maar da maakt niets) trouwens ook een MP3 speler die als bootable disk diesnt kan doen. Ik ga ff kijken, want volgus mij moet cmd.exe op de stick toch?

Gruwelijk offtopic dit allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:00:
Kan, maar een 1-2GB flashdrive kost wel ietsie meer dan een 4.7GB DVDtje he :p
probleem met een dvd is dat die zo snel slijten als je ze overal mee heen neemt en dan koop je een usb stik ook nog kleiner en dan heb je dat ding en gebruik je hem niet :S dus boot flopke van make
heb trouwens 2 van die dinge ook aan me sleutelbos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er ook nog een pci-e versie van deze kaart of kijk ik er gigantisch over en deze er al? :X

Kan em niet vinden namelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is er al, maar die heeft 8x1,4vp, dus hij is niet meer te modden, en is even duur als de 6600GT, en hij is trager, dat wil dus nooit :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste