Het wordt me eerste vmod zo wish me luck
Verwijderd
Ik heb sinds gister een Zalman HP-80D dual heatpipe cooler op mijn 6800 LE zitten. Nu vind ik hem zelf vrij heet worden, rond de 68 graden stock, boven de 70 full load. Ik krijg niet last van artifacts in games, maar wel dat ik eruit gegooid wordt naar de desktop. Het extra coolertje heb ik er gister bijgekocht, dit helpt, brengt de temps naar beneden rond de 58 graden normaal, in de 60 full load.. Nu zou je denken, geen problemen meer, maar ik ervaar nu dat mijn VGA kaart dus af en toe gewoon niet wil booten. Wat ik dus graag van jullie zou willen weten, als jullie ook een Zalman HP80D hebben,
1. Wat voor temps jullie halen
2. Of jullie hem gewoon passief of actief (icm met extra zalman fan) gebruiken
En wat jullie anders aanraden kwa koeling.. Ik zal dadelijk nog eens kijken of wel alles goed gemonteerd is, maar zou op zich goed moeten zitten. Dit alles zit in een CM Stacker met een A7N8X-E Deluxe mobo.. Voor het monteren van de heatpipe cooler had ik in ieder geval geen problemen.
1. Wat voor temps jullie halen
2. Of jullie hem gewoon passief of actief (icm met extra zalman fan) gebruiken
En wat jullie anders aanraden kwa koeling.. Ik zal dadelijk nog eens kijken of wel alles goed gemonteerd is, maar zou op zich goed moeten zitten. Dit alles zit in een CM Stacker met een A7N8X-E Deluxe mobo.. Voor het monteren van de heatpipe cooler had ik in ieder geval geen problemen.
NOG MAAR EEN X DAN OMDAT ER GEEN ANTWOORD OP IS GEGEVEN!
Hey, ik heb even een vraagje over die dual heatpipe cooling van zalman.
Ik weet niet of deze namelijk gaat passen omdat ik denk dat ik te weinig ruimte heb.
Zie ook pic

Er zit dus maar 1 cm tussen mijn geheugen en mijn kaart.
Gaat dit dus passen? zo niet zijn er nog tips zodat het wel lukt
Mzzlz
Ik weet niet of deze namelijk gaat passen omdat ik denk dat ik te weinig ruimte heb.
Zie ook pic
Gaat dit dus passen? zo niet zijn er nog tips zodat het wel lukt
Mzzlz
20 jaar, en wat had ik bereikt?
Verwijderd
Ik heb ook zon zalman. Ik heb echter geen temp sensor. Ik heb ook nog nooit crashes zoals jij beschrijft gehad. Toen ik alles op standaard had, had ik hem passief gekoeld. Het viel me toen op dat ie totaal niet warm werd. Mn ATI9800 werd een stuk heter. Geunlocked en overgeclocked en voltage omhoog, wordt ie wel een stuk heter, daarom heb ik er een fan op 5v op gezet. Op het gevoel wordt ie niet te heet, en alles loopt stabiel.
Ik ben zeer tevreden over de koeler, maar mijn hoofddoel ik ook de boel zo stil mogelijk hebben. Op moment maakt mn zalman 7000 op zn stilste modus verreweg de meeste herrie, daarna mn HDs (in silentmaxx enclosure), daarna mn voedingfan, daarna de casefans, en daana pas de Zalman HP-80D. Voor mij dus geen andere cooler
. Ik heb er overgens de fan van een spire whisperrock IV @ 5v op gezet, en de zalmanpasta meuk vervangen door arctic silver 5.
[EDIT]
@ mazz. Er zit bij mij zon 2-3 cm speling (5-6 vanaf het moederbord). Bij mij zit op die plek ook een geheugenbank. Het zal dus geen probleem zijn. Volgens mij kan je op de site van zalman ook zien of het op je moederbord past. En mocht het perongeluk toch net niet passen, dan heb je altijd nog een zaag
PS goodluck Mythrill !!!
Ik ben zeer tevreden over de koeler, maar mijn hoofddoel ik ook de boel zo stil mogelijk hebben. Op moment maakt mn zalman 7000 op zn stilste modus verreweg de meeste herrie, daarna mn HDs (in silentmaxx enclosure), daarna mn voedingfan, daarna de casefans, en daana pas de Zalman HP-80D. Voor mij dus geen andere cooler
[EDIT]
@ mazz. Er zit bij mij zon 2-3 cm speling (5-6 vanaf het moederbord). Bij mij zit op die plek ook een geheugenbank. Het zal dus geen probleem zijn. Volgens mij kan je op de site van zalman ook zien of het op je moederbord past. En mocht het perongeluk toch net niet passen, dan heb je altijd nog een zaag
PS goodluck Mythrill !!!
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 12:49 ]
Verwijderd
Hmm... Ik denk/schat dat ik hem dan verkeerd gemonteerd heb.. Weet jij nog of jij gedwongen was het GF4 blokje te gebruiken (bij mij was dat dus wél zo, normale vierkante core-blokje paste niet opo XFX ?!?) Ik had het net dus weer.. Ook met lage tempz, scherm wordt zwart, geluid blijft hangen. Ik weet zeker dat het mijn GPU moet zijn omdat dit het enige is wat ik veranderd heb de laatste dagen.. Maar wat voor temps heb jij passief.. Ik ben niet van plan mijn LE verder te unlocken, dus als die van jou gewoon wél normaal zijn, ga ik het waarschijnlijk zoeken achter mijn gepruts ivm montage...Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:38:
Ik heb ook zon zalman. Ik heb echter geen temp sensor. Ik heb ook nog nooit crashes zoals jij beschrijft gehad. Toen ik alles op standaard had, had ik hem passief gekoeld. Het viel me toen op dat ie totaal niet warm werd. Mn ATI9800 werd een stuk heter. Geunlocked en overgeclocked en voltage omhoog, wordt ie wel een stuk heter, daarom heb ik er een fan op 5v op gezet. Op het gevoel wordt ie niet te heet, en alles loopt stabiel.
Ik ben zeer tevreden over de koeler, maar mijn hoofddoel ik ook de boel zo stil mogelijk hebben. Op moment maakt mn zalman 7000 op zn stilste modus verreweg de meeste herrie, daarna mn HDs (in silentmaxx enclosure), daarna mn voedingfan, daarna de casefans, en daana pas de Zalman HP-80D. Voor mij dus geen andere cooler. Ik heb er overgens de fan van een spire whisperrock IV @ 5v op gezet, en de zalmanpasta meuk vervangen door arctic silvel 5.
[EDIT]
Ohja, idd mazz, er zit genoeg speling lijkt mij, omdat beide heatsinks nog enkele cms. omhoog steken.. Zou dus geen probleem moeten zijn..
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 12:55 ]
Verwijderd
Ik kan geen temps meten maar passief was het gok ik niet meer dan 25-30 graden (de heastsink dus) @ room 20. Dan had ik wel alles standaard. Ik heb het grootste blokje gebruikt, die andere paste idd niet.
[Edit] Ik heb even met de thermocouple op mn multimeter de temps gemeten. De heatpipe is 35 graden en de sink 30. Kamertemparatuur is 19.
Ter vergelijking: Mn chipsetsink is 38, mn CPU sink is 34
Ik heb natuurlijk wel mn kast open staan dus niet de gebruikelijke airflow
[Edit2] (offtopic) Net mn zalman 7000 gemod. De veer strakker gezet en een NoiseBlocker UltraSilentFan SE Blue erop gezet. En voilla. Mn hds maken nu de meeste herrie
Volgend project wordt denk ik condensator mod op mn 6800. \o/
[Edit] Ik heb even met de thermocouple op mn multimeter de temps gemeten. De heatpipe is 35 graden en de sink 30. Kamertemparatuur is 19.
Ter vergelijking: Mn chipsetsink is 38, mn CPU sink is 34
Ik heb natuurlijk wel mn kast open staan dus niet de gebruikelijke airflow
[Edit2] (offtopic) Net mn zalman 7000 gemod. De veer strakker gezet en een NoiseBlocker UltraSilentFan SE Blue erop gezet. En voilla. Mn hds maken nu de meeste herrie
Volgend project wordt denk ik condensator mod op mn 6800. \o/
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 15:22 ]
Edit: kzag dat er al gereageerd was maar toch, alsnog ff pimp plaatjemazz schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:27:
NOG MAAR EEN X DAN OMDAT ER GEEN ANTWOORD OP IS GEGEVEN!
Zie ook pic
[afbeelding]
Gaat dit dus passen? zo niet zijn er nog tips zodat het wel lukt![]()
Mzzlz
klikkerdeklik
Dus ik denk dat t wel gaat passen
[ Voor 5% gewijzigd door r0el op 03-03-2005 15:31 ]
Alleen heb jij je mem BOVEN je CPU zitten en niet ernaast...
De foto is alleen om aan te tonen dat het koelblok niet op die plaats zit-Sir_Killalot- schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:18:
[...]
Alleen heb jij je mem BOVEN je CPU zitten en niet ernaast....
Verwijderd
aloha
ik ben nog steeds onwijs tevreden met mn kaart, fully unlocked en een Artic Cooling NV Silencer erop. Tempratuur blijft erg laag, stressed word die 54 graden. Hij loopt op 400/700, werkt top!! echter als ik mn geheugen hoger klok dan 700 (bv 710) krijg ik meteen artifacts, werkt de Artic Cooling NV Silencer niet echt lekker om je mem te koelen??
Dit BGA RAM (die vierkante blokjes ipv die oude rechthoekjes) is minder gevoelig voor hogere temperaturen wat kloksnelheden betreft. 10-20MHz misschien dat je kan verwachten, maar das max. Dus lijkt me het proberen niet eens waard (800MHz o.i.d. haal je echt niet bv.)
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 21:01:
ok Thnxik ben zowiezo wel zwaar tevreden, maar vroeg me het effe af
terug naar WOW
offtopic:
Here we go man!
Put your hands up, put your hands up !!
Here we go man!
[ Voor 5% gewijzigd door ManiacScum op 04-03-2005 21:10 ]
Jou core clockt lekker, (op welk voltage draait je core eigenlijk). Als je, je mem hoger wil krijgen zul je een voltmodje nodig hebben. Zitten echt veel verschillen in de kaarten. ik draai bijvoorbeeld alles op standaard voltages 350/850 12x1.6 terwijl jij "maar" tot 700 komt.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 15:00:
alohaik ben nog steeds onwijs tevreden met mn kaart, fully unlocked en een Artic Cooling NV Silencer erop. Tempratuur blijft erg laag, stressed word die 54 graden. Hij loopt op 400/700, werkt top!! echter als ik mn geheugen hoger klok dan 700 (bv 710) krijg ik meteen artifacts, werkt de Artic Cooling NV Silencer niet echt lekker om je mem te koelen??
Hey mensen, ik heb sinds november (hcc dagen) een XFX 6800 LE.
Ik heb hem toen gelijk opengegooid met Rivatuner, resultaat: 16 pipes en 5 shaders (laatste was helemaal vernaggelt).
Nu is dat allemaal prima enzo, maar ik keek vandaag in everest (wat andere specs kijken) toen mijn oog op deze regel viel:
Mijn vraag, heb ik nu verschrikkelijk veel mazzel, of (lijkt me waarschijnlijker) leest everest deze dat verkeerd uit.
Ik heb dus niets met de videokaart uitgehaald, alleen de pipes en shaders opgengegooid. geen biosmod, geen overclock.
grtz Silentuz
Ik heb hem toen gelijk opengegooid met Rivatuner, resultaat: 16 pipes en 5 shaders (laatste was helemaal vernaggelt).
Nu is dat allemaal prima enzo, maar ik keek vandaag in everest (wat andere specs kijken) toen mijn oog op deze regel viel:
Voor zover ik weet (en na 6800LE toppics beetje doorlopen) zijn er geen AGP versies die GDDR3 hebben (op een of ander wazig ding van asus na).Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type GDDR3
Mijn vraag, heb ik nu verschrikkelijk veel mazzel, of (lijkt me waarschijnlijker) leest everest deze dat verkeerd uit.
Ik heb dus niets met de videokaart uitgehaald, alleen de pipes en shaders opgengegooid. geen biosmod, geen overclock.
grtz Silentuz
Ah nee he! Niet WEER! Wanner update Everest es een keertje :?!?!?
Tis een FOUT. Dus be (un)happy en ga maar weer rustig verder WoWen
. Nothing to see here
Tis een FOUT. Dus be (un)happy en ga maar weer rustig verder WoWen
WoW-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 23:12:
Ah nee he! Niet WEER! Wanner update Everest es een keertje :?!?!?
Tis een FOUT. Dus be (un)happy en ga maar weer rustig verder WoWen. Nothing to see here
* Silentuz gaat verder CoH spelen
Verwijderd
LOL jij bent ook met sbs6 opgevoedRekkie schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 21:09:
[...]
offtopic:
Here we go man!
mn core draait op 400 stabiel (maandje nu) op 1.2 volt
dat geheugen koelen is neit eens nodig, denk echt neit dat het probleem warmre is wat betreft je geheugen...Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 15:00:
alohaik ben nog steeds onwijs tevreden met mn kaart, fully unlocked en een Artic Cooling NV Silencer erop. Tempratuur blijft erg laag, stressed word die 54 graden. Hij loopt op 400/700, werkt top!! echter als ik mn geheugen hoger klok dan 700 (bv 710) krijg ik meteen artifacts, werkt de Artic Cooling NV Silencer niet echt lekker om je mem te koelen??
Verwijderd
wat ik dus absoluut niet snap aan jou kaart is dat mijn geheugen wel lekker door clokt, 900 Mhz op stock pipes en core, en 870 op 12*1,6 @ 360/870. maar het joue dus geen milimeter omhoog wil. Ik heb trouwens 1.4 op de kaart gezet met Nbitor V2.0 maar ik kom echt niet hoger dan 360 op men core
Dat vondk ook al vreemd.
Verwijderd
Ik vind het ook vreemd ja
de vorige eigenaar had nforce 3 en die had niks dan gezeik, toen ik het kaartje in mijn kast hing (nforce 2) draaide die bijna vlekkeloos op 400, en sinds ik een beta nforce 2 driver heb geinstalled (6.17) helemaal vlekkeloos
Staat hij nu al weer lager dan 1.4 volt? of kan ik jou binnenkort ook condoleren met een doorgefikte kaart?Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:41:
wat ik dus absoluut niet snap aan jou kaart is dat mijn geheugen wel lekker door clokt, 900 Mhz op stock pipes en core, en 870 op 12*1,6 @ 360/870. maar het joue dus geen milimeter omhoog wil. Ik heb trouwens 1.4 op de kaart gezet met Nbitor V2.0 maar ik kom echt niet hoger dan 360 op men coreDat vondk ook al vreemd.
Lang geleden dat ik in dit topic geweest ben. Kom even om te zeggen dat er een nieuwe rivatuner is, die fanvoltage-monitoring heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 05-03-2005 19:47 ]
Hoe goed is je koeling? Het mag dan voor het geheugen weinig tot niks uitmaken, voor je core zeker wel. Ik haalde @ stockkoeling misschien net over de 410 met 1.4V. Dat doetie nu al met maar 1.2, (nu op 400Mhz, doetie op zn sokken, wel maar 12p btw)Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:41:
Ik heb trouwens 1.4 op de kaart gezet met Nbitor V2.0 maar ik kom echt niet hoger dan 360 op men coreDat vondk ook al vreemd.
NF3 + 6800 kaart heeft al vaker probs gegeven. 1 van de redenen dat ik mijn upgrade plannen naar A64 + NF3 in den prullenbaksel heb gemieterd.Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:32:
Ik vind het ook vreemd jade vorige eigenaar had nforce 3 en die had niks dan gezeik, toen ik het kaartje in mijn kast hing (nforce 2) draaide die bijna vlekkeloos op 400, en sinds ik een beta nforce 2 driver heb geinstalled (6.17) helemaal vlekkeloos
Heey Sjah
Verwijderd
ik wist inderdaad dat er problemen waren met de nforce 3 systemen, dus ik wacht ook nog effe een tijdje met updraden
wat is er dan met nf3 systemen, ik heb hier een dfi nF3 ut 250gb en zo'n 6800LE van aopen, maar problemen geven doet i niet.
Ik zit er zelf ook aan te denken om een Leadtek 6800LE te nemen, mijn huidige 9800 Pro is pas kapot gegaan, maar ik kreeg bij Paradigit meteen een nieuwe, die ik echter binnen 14 dagen nog om mag ruilen (9800 Pro inleveren en dan 20 euro bijbetalen voor een 6800LE).
Ik denk dat dit wel een heel goede deal is maar is het unlocken ook voor een newbie (zoals ik op dit gebied) te doen?
Ik denk dat dit wel een heel goede deal is maar is het unlocken ook voor een newbie (zoals ik op dit gebied) te doen?
Ja hoor, het unlocken is echt heel simpel (je moet alleen een paar dingen in rivaturner aanklikken en je comp restarten) en als de pipelines beschadigd zijn kan je ze heel gemakkelijk weer uit doen, zodat er geen schade aan je videokaart overblijft.Hollandia schreef op zondag 06 maart 2005 @ 04:57:
Ik zit er zelf ook aan te denken om een Leadtek 6800LE te nemen, mijn huidige 9800 Pro is pas kapot gegaan, maar ik kreeg bij Paradigit meteen een nieuwe, die ik echter binnen 14 dagen nog om mag ruilen (9800 Pro inleveren en dan 20 euro bijbetalen voor een 6800LE).
Zo ie zo.. is die 20 euro het presatie verschil tussen de 6800le en 98pro waard... het verschil is best HUGE...
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Al ongeveer 2 weken-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 22:02:
NiBiTor 2.0a is uit
www.mvktech.net
nvnews.net
Verwijderd
Hoi,
Ik heb probleemen met mijn asus 6800LE.
Kreeg nix open alleen de 2 vertrex
Heb alles weer normaal terug gezet.
Maar toen ging ik counterstrike source spelen maar na enkele uren gamen komen er hele rare stepen in beeld. terwijl alles weer normaal stond!
Kan dit een driver probleem zijn?
Gebruik de 71.84 drivers. (de oudere doen hetzelfde)
Zijn er meer die deze graka hebben en hetzelfde probleem hebben?
Asus p4p800se
Tagan 480
PIV 2.8Ghz 800FSB (northw)
1024 ddr400 (Dane-Elec)
Gpu temp stress: 62 Grade
Cpu temp rond de 36 stress
Alvast bedankt!
Maar toen ging ik counterstrike source spelen maar na enkele uren gamen komen er hele rare stepen in beeld. terwijl alles weer normaal stond!
Asus p4p800se
Tagan 480
1024 ddr400 (Dane-Elec)
Alvast bedankt!
Verwijderd
hallo toonVerwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 05:45:
Hoi,
Asus p4p800se
Tagan 480
1024 ddr400 (Dane-Elec)
Alvast bedankt!
heb bijna de zelfde systeem config als jij
en mijn 6800 le van asus draaid stressed 52 graden en mem 47 graden
op 350x835 mhz
dus denk dat die van jouw een beetje te warm wordt vandaar die artifacts
en mocht je het niet vertrouwen gewoon terug gaan met die kaart.
Verwijderd
de hitte is geen probleem, geeft het meteen problemen of pas na een paar seconden/minuten. als dat het geval is, dan is het een hitteprobleem (wat ik betwijfel, want een 6800 klokt zich trug als ie te warm word).
Verwijderd
dan nog, een videokaart hoort op standaard settings niet te warm te worden. je hebt tenslotte voor een videokaart betaalt die goed zou moeten werken
terug met die hap
Ik heb zelf een leadtek 6800le heb 12 pipes en 6 shaders. Alleen 4 pipes waren niet helemaal in orde.
Ik adviseer om alle drivers te testen want je kan zo maar 200 punten erbij krijgen. Hoogste wat ik gehaald heb is 8975 3d2003marks. Ik heb nou een zalman VF-700cu erop zitten. Ik kan hem ongeveer op 390 core zetten en 900 mhz geheugen. Als ik verder wil dan valt het beeld weg of gaat het beeld haperen. Heeft het nou pas zin om het voltage te gaan verhogen naar 1.1 volt (dacht ik)
Deze kaart heeft btw 2.8ns geheugen. Het koelblok is trouwens best zwaar. Maar nou met de zalman ietsie lichter en beeld is vloeiender. Mijn advies koop beter een XFX 6800LE!
Meer kans op 16 pipes en dual dvi, 2,2ns geheugen samsung. Alleen de lawaai koeler moet je maar voor lief nemen.
Ik adviseer om alle drivers te testen want je kan zo maar 200 punten erbij krijgen. Hoogste wat ik gehaald heb is 8975 3d2003marks. Ik heb nou een zalman VF-700cu erop zitten. Ik kan hem ongeveer op 390 core zetten en 900 mhz geheugen. Als ik verder wil dan valt het beeld weg of gaat het beeld haperen. Heeft het nou pas zin om het voltage te gaan verhogen naar 1.1 volt (dacht ik)
Deze kaart heeft btw 2.8ns geheugen. Het koelblok is trouwens best zwaar. Maar nou met de zalman ietsie lichter en beeld is vloeiender. Mijn advies koop beter een XFX 6800LE!
Meer kans op 16 pipes en dual dvi, 2,2ns geheugen samsung. Alleen de lawaai koeler moet je maar voor lief nemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 07-03-2005 15:07 ]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Tja dat is op basis van jouw ervaringen. Mijn ervaringen zeggen koop juist een Leadtek, ik draai nu 16x1,6 zonder problemen.Coolmaster schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:06:
Ik heb zelf een leadtek 6800le heb 12 pipes en 6 shaders. Alleen 4 pipes waren niet helemaal in orde.
En dat is de score weer gelijk 1-1
Ik heb ook een XFX 6800LE gehad, ook alles open alleen die deed het niet met mijn s939 mobo's... 1 of ander vaag probleem.
Tis per gebruiker weer verschillend en je zal het zelf moeten ervaren dus
het is volgens mij niet te zeggen welke merk je het beste kan kopen, ligt gewoon echt aan de kaart zelf of je em volledig kan unlocken
zelf heb ik een xfx @ 16x1,6vp 375/850 op 1,1 volt
Verwijderd
Ej allemaal,
Another tweaknoob has joined the party en ik overval jullie direct met wat vragen
1) Temperatuur is nogal belangrijk. Ik heb een Aopen revisie 3 met 12x1,6 en ben wel benieuwd naar de temperatuur. Hij draait gewoon nog op z'n stock cooler, maar heb t gevoel dat ik een NV5 moet aanschaffen. Hoe bekijken jullie allemaal de temperatuur?
2) Dat overclocken van de core vind ik ook wel interessant, maar is het moeilijk, riskant en/of het waard? Hoeveel 3dmark03 punten krijg je er gemiddeld mee bij?
Groeten,
AquA
Another tweaknoob has joined the party en ik overval jullie direct met wat vragen
1) Temperatuur is nogal belangrijk. Ik heb een Aopen revisie 3 met 12x1,6 en ben wel benieuwd naar de temperatuur. Hij draait gewoon nog op z'n stock cooler, maar heb t gevoel dat ik een NV5 moet aanschaffen. Hoe bekijken jullie allemaal de temperatuur?
2) Dat overclocken van de core vind ik ook wel interessant, maar is het moeilijk, riskant en/of het waard? Hoeveel 3dmark03 punten krijg je er gemiddeld mee bij?
Groeten,
AquA
Ik heb ook een aopen rev. 3, en op een rare manier heb ik het uitgevogeld dat ik WEL de temp zieVerwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:51:
Ej allemaal,
Groeten,
AquA
Je moet je bios zien te flashen met een bios van een ander merk kaart, zoals asus of XFX. En je drivers er een keer opnieuw opzetten
Ik haal @ stock +- 8900 3dmarks (12x1,6vp), d.m.v het overclocken van de core kwam ik tot 11109
--Edit, je kunt beter een vf-700(al)cu aan schaffen, die zijn stiller, beter, kleiner en goedkoper
[ Voor 5% gewijzigd door DesertShooter op 07-03-2005 16:11 ]
Dat bedoelde ik ookPilatuS schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:22:
het is volgens mij niet te zeggen welke merk je het beste kan kopen, ligt gewoon echt aan de kaart zelf of je em volledig kan unlocken
Verwijderd
Het flashen van de bios klinkt nogal moeilijk 
En als die Zalman cooler al goedkoper (én beter, én stiller) is dan 18 euro (azerty) voor een NV5, waarom haal ik m dan niet gewoon?
Heb ik direct een beter systeem om met de core to klooien, want zin heeft t zeker zie ik
Oh wacht, is het eigenlijk moeilijk en/of riskant?

En als die Zalman cooler al goedkoper (én beter, én stiller) is dan 18 euro (azerty) voor een NV5, waarom haal ik m dan niet gewoon?
Heb ik direct een beter systeem om met de core to klooien, want zin heeft t zeker zie ik
nee, je moet gewoon in kleine stapjes gaan, lang genoeg je kaart vol belasten(als je maar 1 keer alles draait kan het zijn dat hij pas laater op zijn heetst word en je dus de 1e keer nog geen artifacts ziet maar later wel) (vergeet in 3d mark ook die test met die nijlpaarden niet, daar kreeg ik artifacts en in de rest niets), als je dan geen rare dingen ziet wat hoger gaan en als je wel artifacts ziet, gewoon een stapje terug zetten.Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:21:
Het flashen van de bios klinkt nogal moeilijk
Heb ik direct een beter systeem om met de core to klooien, want zin heeft t zeker zie ikOh wacht, is het eigenlijk moeilijk en/of riskant?
Verwijderd
ik heb vandaag voor het eerst 3dmark05 gedraait met mijn 6800le niet overgeklokt, en ik kwam op 2260 uit.
Is dit goed of niet goed?
Sinds ik overklokt heb is me 3dmarks naar beneden gegaan, snap er geen reet meer van.
Had eerst 8975 3dmarks met 75.90 tweaker r us driver op stock speeds en 12 pipes en 6 shaders.
Nou heb ik 7225 3d marks met core op 375 en mem 900mhz. Beetje vaag
Nou met core 300 en mem 860 haal ik 9018 3d2003marks.
Had eerst 8975 3dmarks met 75.90 tweaker r us driver op stock speeds en 12 pipes en 6 shaders.
[ Voor 11% gewijzigd door Robin4 op 07-03-2005 17:44 ]
Verwijderd
Standaart Leadteak a400le koeler, zon mooie(zware) kopere koeler. Kdraai op 12*1,6 met een costum bios mod(voor de pipes en de kloksnelheden). Op 360/870 Rots stabiel....9700 3dmarks (03 uiteraard)-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 19:14:
[...]
Hoe goed is je koeling? Het mag dan voor het geheugen weinig tot niks uitmaken, voor je core zeker wel. Ik haalde @ stockkoeling misschien net over de 410 met 1.4V. Dat doetie nu al met maar 1.2, (nu op 400Mhz, doetie op zn sokken, wel maar 12p btw)
Als ik trouwens 1.4 op de kaart zet word tie niet eens warmer. Dus ik heb zo het vermoeden dat tie t nie helemaal pakt. Solderen is uitgesloten. Ik ben alleen ff aan eht kijken hoever men kaartje wil
temps zijn overgings. 60C (op langdurige en zware(Joint-Ops))load, 45C idle.
Enig id wat hier fout is? ik denk zelf dat nbitor de bios niet helemaal goed pakt en in de voltages 1.1 neerzet gewoon omdat tie weet dat het een LE is. Maargoed, als ik 1.4 p de kaart zet en die bios van de kaart lees(winfox2.0) dan zegt tie 1.4......ik vind het maar een vreemde zaak.
Verwijderd
Vanaf welke temperatuur moet je eigenlijk denken aan een betere VGA cooler?
Nu weet ik (nog) niet hoe ik de temperatuur kan meten, maar wie weet is het wel standaard met het openzetten van meer pipelines dat je gewoon een betere cooler moet hebben... ?
Nu weet ik (nog) niet hoe ik de temperatuur kan meten, maar wie weet is het wel standaard met het openzetten van meer pipelines dat je gewoon een betere cooler moet hebben... ?
Kan iemand mij vertellen hoe dit komt?Coolmaster schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:31:
Sinds ik overklokt heb is me 3dmarks naar beneden gegaan, snap er geen reet meer van.
Nou met core 300 en mem 860 haal ik 9018 3d2003marks.En 300/ 881 9057 3dmarks
Verwijderd
als je met RT Oced kan het wel eens voorkomen dat je snelheid plots omlaag gaat, door een foutje in de kaart ofzo. Nouja foutje, reken foutje door te hoge klok. Anyways, probeer het opnieuw
Ik heb vandaag mijn trimmers binnen gekregen. Het zijn wel 20 slag ipv 10 slag dus ik zal wel redelijk wat moeten draaien om de voltages te verhogen, maar zo kan ik het iig wel heel precies afstellen.
Zodra ik wat gesoldeerd heb laat ik het weer weten.
Zodra ik wat gesoldeerd heb laat ik het weer weten.
Misschien te ver overgeclocked, en dan gaat ie fouten maken waardoor er een lagere score komt.
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Ja ik denk ook dat jouw videokaart veels te ver is overgeclocked.
Na 2x een 6800LE van XFX te hebben gehad, die niet meer dan 8 pipelines hadden, heb ik nu voor garantie een 6800LE van Leadtek gekregen. Behalve het feit dat ik 12 pipelines nu heb, kan ik de kaart tot 370 core en 870 mem. 396/890 ^^ klokken. Wat neerkomt op een score van 10237
voor 3dmark2003 en 4373 voor 3dmark2005.
Misschien kan het nog verder omhoog maar ik ben toch erg tevreden over deze kaart.
Verder vraag ik me af of 6800LE kaarten zijn die echt een perfecte quad uit hebben staan. Volgens mij heb je altijd een afwijking maar kan die zo klein zijn dat je er geen last van hebt.
Ik zie namelijk na die 1000x 3dmark nu wel dat iedere kaart zijn eigen foutjes kan maken; een schaduw net even anders, een flikkering hier of daar..
Na 2x een 6800LE van XFX te hebben gehad, die niet meer dan 8 pipelines hadden, heb ik nu voor garantie een 6800LE van Leadtek gekregen. Behalve het feit dat ik 12 pipelines nu heb, kan ik de kaart tot 370 core en 870 mem. 396/890 ^^ klokken. Wat neerkomt op een score van 10237
voor 3dmark2003 en 4373 voor 3dmark2005.
Misschien kan het nog verder omhoog maar ik ben toch erg tevreden over deze kaart.
Verder vraag ik me af of 6800LE kaarten zijn die echt een perfecte quad uit hebben staan. Volgens mij heb je altijd een afwijking maar kan die zo klein zijn dat je er geen last van hebt.
Ik zie namelijk na die 1000x 3dmark nu wel dat iedere kaart zijn eigen foutjes kan maken; een schaduw net even anders, een flikkering hier of daar..
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Dank DS :); wou ik ook net zeggen 
@Mythrill
Succes !
6800LE @ default; klinkt okVerwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:23:
ik heb vandaag voor het eerst 3dmark05 gedraait met mijn 6800le niet overgeklokt, en ik kwam op 2260 uit.
Zou redelijk moeten doen, beter dan dat pruttel XFX ding...Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:55:
Standaart Leadteak a400le koeler, zon mooie(zware) kopere koeler.
Verander je het wel bij VID mode? Niet Exact modeAls ik trouwens 1.4 op de kaart zet word tie niet eens warmer.
temps zijn overgings. 60C (op langdurige en zware(Joint-Ops))load, 45C idle.
Enig id wat hier fout is? ik denk zelf dat nbitor de bios niet helemaal goed pakt en in de voltages 1.1 neerzet gewoon omdat tie weet dat het een LE is. Maargoed, als ik 1.4 p de kaart zet en die bios van de kaart lees(winfox2.0) dan zegt tie 1.4......ik vind het maar een vreemde zaak.
@Mythrill
Succes !
kaart klokt zich terug, totdat de temps weer normaal zijn. Ik kan dit omzuilen door bij rivatuner de 2d, 3d (low-power), en 3d clocks allemaal gelijkt te zetten. Maar ik weet niet of dit bij iedereen het geval is. en ik heb zelfs op 72 graden nog geen arti'sCoolmaster schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:31:
No signature required.
Verwijderd
Dat was het! ik ga NU direct met 1.2 proberen-Sir_Killalot- schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:20:
Dank DS :); wou ik ook net zeggen
[...]
6800LE @ default; klinkt ok
[...]
Zou redelijk moeten doen, beter dan dat pruttel XFX ding...
[...]
Verander je het wel bij VID mode? Niet Exact mode
@Mythrill
Succes !
Respect2thaman
k heb in december een 6800 le aopen gekocht bij mycom nijmegen.
Deze kaart is een revisie 3. Ik zie dat iedereen beweert dat deze kaart geen temp sensor heeft, maar mijn kaart geeft gewoon de temperatuur weer. Hij gewoon stock. Alleen heb ik met rivatuner alle pipes en een extra vertex open gezet. De temperatuur is idle 64 en stressed 75. Ook zonder de pipes open krijg ik deze warmtewaarden. Nu ik dit forum door lees, krijg ik het idee dat deze kaart geflasht is.
Mycom zal dit wel niet gedaan hebben, maar een eerdere eigenaar misschien wel. Nu mijn vraag, hoe kan ik controleren of het orginele bios in mijn kaart zit. De score van de kaart is 9450 3dmark 03.
Wilfer,
Deze kaart is een revisie 3. Ik zie dat iedereen beweert dat deze kaart geen temp sensor heeft, maar mijn kaart geeft gewoon de temperatuur weer. Hij gewoon stock. Alleen heb ik met rivatuner alle pipes en een extra vertex open gezet. De temperatuur is idle 64 en stressed 75. Ook zonder de pipes open krijg ik deze warmtewaarden. Nu ik dit forum door lees, krijg ik het idee dat deze kaart geflasht is.
Mycom zal dit wel niet gedaan hebben, maar een eerdere eigenaar misschien wel. Nu mijn vraag, hoe kan ik controleren of het orginele bios in mijn kaart zit. De score van de kaart is 9450 3dmark 03.
Wilfer,
Ik heb een probleem met mijn Leadtek 6800LE Rev A1
Als ik 4 of 8 pipelines openzet wil Windows XP niet meer normaal opstarten. Hij komt vast te zitten net voor het inlog scherm en geeft op den duur een bsod.
Als ik hem opstart in VGA modus werkt hij wel, maar zodra ik dan in VGA-modus de resolutie hoger probeer te zetten loopt hij vast. RT geeft wel aan in VGA modus dat er 12 of 16 pipelines open staan.
Hoe zou dit kunnen komen? Of heb ik ongeluk?
Ik zou denken dat hij door kapotte pipelines gewoon raar beeld geeft oid.
Vertex aan zetten gaat wel zonder problemen.
Als ik 4 of 8 pipelines openzet wil Windows XP niet meer normaal opstarten. Hij komt vast te zitten net voor het inlog scherm en geeft op den duur een bsod.
Als ik hem opstart in VGA modus werkt hij wel, maar zodra ik dan in VGA-modus de resolutie hoger probeer te zetten loopt hij vast. RT geeft wel aan in VGA modus dat er 12 of 16 pipelines open staan.
Hoe zou dit kunnen komen? Of heb ik ongeluk?
Ik zou denken dat hij door kapotte pipelines gewoon raar beeld geeft oid.
Vertex aan zetten gaat wel zonder problemen.
[ Voor 7% gewijzigd door DaMightyWackO op 08-03-2005 19:43 ]
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
OndersteVerwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:41:
Dat was het! ik ga NU direct met 1.2 proberenik weet niet precies waar ik em moet omzetten. Ik denk alleen de onderste toch?
SH!T SH!T SH!T, terwijl ik hier lekker zat te solderen (ging best goed) kwam ik aan bij de vcore mod, deze moet op een klein tering chippie gesoldeerd worden (ISL xxxx). Dit lukte niet zo goed. na een paar keer proberen dacht ik, nog 1x en dan doe ik deze mod niet meer en je raad het al ik soldeer grandioos mis en soldeer de 1e 2 pinnetjes aan elkaar
Ik weer los solderen en proberen de boel een beetje schoon te krijgen totdat ik dacht nu ff testen. Ik druk de kaart weer in me pc, druk op de startknop. pc aan -> ledjes op het mobo gaan knipperen -> videokaart doet helemaal niks en ledjes blijven knipperen.
Nog een keer schoonmaken (soldeer proberen te verwijderen), weer in me pc gedrukt.
pc aan -> PIEP!!! -> pc uit
Ik heb alle mods verwijderd nu. Volgens mij maakt hij kortsluitong op de ISL chip en ben bang dat mijn kaart overleden is
Tip voor mensen die de kaart willen modden: Sla de vcore over, deze is superlastig en laat ook nog eens snel los!!!
Ik weer los solderen en proberen de boel een beetje schoon te krijgen totdat ik dacht nu ff testen. Ik druk de kaart weer in me pc, druk op de startknop. pc aan -> ledjes op het mobo gaan knipperen -> videokaart doet helemaal niks en ledjes blijven knipperen.
Nog een keer schoonmaken (soldeer proberen te verwijderen), weer in me pc gedrukt.
pc aan -> PIEP!!! -> pc uit
Ik heb alle mods verwijderd nu. Volgens mij maakt hij kortsluitong op de ISL chip en ben bang dat mijn kaart overleden is
Tip voor mensen die de kaart willen modden: Sla de vcore over, deze is superlastig en laat ook nog eens snel los!!!
[ Voor 8% gewijzigd door MonkeySandwich op 08-03-2005 22:32 . Reden: tip ]
Verwijderd
Had em al, maar mocht niet baten.-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:32:
[...]
OndersteNiBiTor geeft onder Exact Mode aan welke er wordt genomen met groen. Als je bij het VID Mode tabje (de 1e) 1,2 kiest zie je dattie bij Exact Mode nu de 1,2V groen aangegeven is.
gecondoleerdMythrill schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:30:
SH!T SH!T SH!T
Waarom wilde je dan ook de vcore moddenTip voor mensen die de kaart willen modden: Sla de vcore over, deze is superlastig en laat ook nog eens snel los!!!
[ Voor 4% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 09-03-2005 10:49 ]
Verwijderd
Volgens mij maak je met deze mod het voltage niet hoger maar stabiler, dmv een condensator. Anders lijkt het me inderdaad beetje zinloos.-Sir_Killalot- schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:42:
[...]
gecondoleerd
[...]
Waarom wilde je dan ook de vcore moddenWas via BIOS 1.1/1.2/1.4 niet genoeg?
@Mythrill, das kut. Met dit soort verhalen zie ik toch maar af van soldeer werk. Nu zijn 2 van de 2 kaarten waarop de mod is toegepast stuk. En in dat andere topic zijn de resultaten wisselend. Gezien je toch niet meer dan 10-20 % winst kan halen vind ik het de moeite niet waard.
Je kan ook met SMD grabbers werken voor op dat chipje. Ik denk dat het dan wel moet lukken.
Maar ik moet toegeven, ik doe het ook niet 1 2 3. Eerst eens wat soldeerskills opdoen en een klavertje vier zoeken
Nog gecondoleerd.
Maar ik moet toegeven, ik doe het ook niet 1 2 3. Eerst eens wat soldeerskills opdoen en een klavertje vier zoeken
Nog gecondoleerd.
Zeker wel genoeg, maar het leek me wel makkelijk om de volages handmatig in te stellen.-Sir_Killalot- schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:42:
Waarom wilde je dan ook de vcore moddenWas via BIOS 1.1/1.2/1.4 niet genoeg?
De vmem was wel iig wel goed te doen. cap mods zijn ook "makkelijk".
[ Voor 12% gewijzigd door MonkeySandwich op 09-03-2005 12:43 ]
Verwijderd
Heb je standaard een betere cooler nodig als je extra pipelines openzet? Ook als je ze alleen openzet om te benchmarken en later weer dicht doet?
Zoja, zijn jullie het allemaal met Desertshooter eens dat een vf-700 van Zalman de beste koop is? Ikzelf hoorde en dacht namelijk altijd de NV5...
@Wilfer: hoe zie jij de temperatuur dan?
Zoja, zijn jullie het allemaal met Desertshooter eens dat een vf-700 van Zalman de beste koop is? Ikzelf hoorde en dacht namelijk altijd de NV5...
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 16:30 ]
opzich voldoet de standaard cooler prima, ook al je de pipes open gooit, ook oc'en is geen probleem met de standaard cooler
opzich word mijn kaart wel aardig warm maar niet te ofzo
opzich word mijn kaart wel aardig warm maar niet te ofzo
Ik heb me traantjes weg gepinkt, tijd om overnieuw te beginnen. Ik ga zo snel mogelijk een nieuwe bestellen. Dit keer ga ik maar voor een asus, die is bij azerty voor een net prijsje te krijgen.
Hoe zijn de batches van momenteel eigenlijk? is de kans nog groot op een "slechte" kaart?
Er zitten toch nog geen NV41 cores op he?
Was ik die discussie met Pepe maar nooit begonnen, het liefst zou ik mijn kaart nu ook RMA-en
Ik maak er nu wel een mooie wand decoratie van
Hoe zijn de batches van momenteel eigenlijk? is de kans nog groot op een "slechte" kaart?
Er zitten toch nog geen NV41 cores op he?
Was ik die discussie met Pepe maar nooit begonnen, het liefst zou ik mijn kaart nu ook RMA-en
Ik maak er nu wel een mooie wand decoratie van
[ Voor 9% gewijzigd door MonkeySandwich op 09-03-2005 17:58 ]
Verwijderd
mijn XFX werd in ht begin 50 idle en 65 stressed, toen een VF700-CU erop, 40 idle en 50 stressed. toen 1 casefan erin en toen hoppa, 40 idle 44 stressed , (eindelijk een beetje luchtcirculatie
) maar komt ook gedeeltelijk door een goede voeding 
alle warmtes waren op 16x,6vp @ 350/800
alle warmtes waren op 16x,6vp @ 350/800
Lijkt me dat asl je pipes open kan zetten ze ook uit kan zetten....dus wrom komt niemand op het idee 4 goeie uit te zetten en er 4 'goed/slecht' aan in de plaats ervanVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:29:
Heb je standaard een betere cooler nodig als je extra pipelines openzet? Ook als je ze alleen openzet om te benchmarken en later weer dicht doet?

In rivatuner en ook in nvidia driver onder temperatuurinstellingen.Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:29:
Niemand een idee?wilfer schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:38:
k heb in december een 6800 le aopen gekocht bij mycom nijmegen.
Wilfer,
De aanleiding van mijn vraag is een gedeelte van een eerder topic"(zie hieronder)
ik heb net mijn aopen 6800le (rev.3), geflasht naar een NU, van XFX. Hij doet het prima, ZELFTS de temp sensor.
Aopen's hebben toch geen temp sensor? Nadat ik hem geflasht had, is er bij eigenschappen een tabblad bij: Temperatuurinstellingen. En ze lijken nog te kloppen ook, zo rond de 47 graden. En na een game +- 52.
Kan ik rekenen op deze temperatuur (dat ie klopt)?
Verwijderd
De ene heeft wel een tems sensor, de ander weer niet. Gezien de kaart het officieel niet ondersteund, kan je er niet van uitgaan dat het klopt. Wel is het heel aannemelijk dat het een correcte waarde is die je meet. Ik ga binnenkort ook de flashen naar een bios met sensor (heb ook aopen r3). Ik wil geen NU bios flashen want ik heb een kapotte VP. Is er nog een bios die aan te raden is voor een aopen r3?
Mijn LE is aan doodgaan sinds ik er 2 dagen geleden een Zalman 700 opzette ter vervanging van een t*ringluidruchtige nVSilencer. Beeld gaat op zwart nogal eens in HL2 en soms 3Dmark03, rest wel goed nog, uit en aan van de pc is nodig, precies wat meer mensen met een Xfx rev. 1.0 hebben gehad. Wel 5 keer koeler opnieuw erop gezet, met meerdere soorten koelpasta, hielp niet, en ik denk ook dat dat het niet is, omdat de temp. wel 4 graden lager ligt dan de nVsilencer deed. Blijft over die capacitors of hoe dat ook heet die minder koeling krijgen met die Zalman. Probleem is dat ik die nVSilencer niet meer heb, en garantie claimen na een half jaar met overgeklokte kaart met verwisselde koelers kan ook niet. Slechtste koop ooit deze LE, als zoooo veel gezeik mee gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 10-03-2005 15:18 ]
Verwijderd
ok ik heb een vraag, mijn XFX 6800LE was kapot gegaan, en e hebben een nieuwe kaart gestuurd, deze kan ik ook inruilen voor een 6600GT top van asus (agp). zal ik dit doen?
Ik kon de kaart opvoeren tot 16x1,6vp maar hoe groot is de kans dat mijn kaart weer kapot gaat.
(dit post ik in beide topics, zodat iedere 6800le en 6600GT eigenaar het ziet
)
@sjah, je bedoelt dat het beeldscherm op zwart gaat en dat het beeldscherm dan geen signaal meer krijgt? dat heb ik ook gehad, originele koeler erop en terugsturen die zooi (vandaar deze post, want ii weet niet hoe goed die 6800LE's meer zijn
)
Ik kon de kaart opvoeren tot 16x1,6vp maar hoe groot is de kans dat mijn kaart weer kapot gaat.
(dit post ik in beide topics, zodat iedere 6800le en 6600GT eigenaar het ziet
@sjah, je bedoelt dat het beeldscherm op zwart gaat en dat het beeldscherm dan geen signaal meer krijgt? dat heb ik ook gehad, originele koeler erop en terugsturen die zooi (vandaar deze post, want ii weet niet hoe goed die 6800LE's meer zijn

volgens mij is de LE helemaal unlocked wel een stukkie sneller dan de 6600GT
opzich zou de kaart door het unlocken van de pipes en shaders niet kapot kunnen gaan, wel door een te hoge oc of te veel volts
als ik jou was zou ik voor de LE gaan, ik ben er zelf echt super tevreden over
opzich zou de kaart door het unlocken van de pipes en shaders niet kapot kunnen gaan, wel door een te hoge oc of te veel volts
als ik jou was zou ik voor de LE gaan, ik ben er zelf echt super tevreden over
De kaart gaat op zich niet kapot doordat je de pipelines of shaders open zet, eerder als je gaat overclocken (hitte enz).Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:18:
ok ik heb een vraag, mijn XFX 6800LE was kapot gegaan, en e hebben een nieuwe kaart gestuurd, deze kan ik ook inruilen voor een 6600GT top van asus (agp). zal ik dit doen?
(dit post ik in beide topics, zodat iedere 6800le en 6600GT eigenaar het ziet)
@sjah, je bedoelt dat het beeldscherm op zwart gaat en dat het beeldscherm dan geen signaal meer krijgt? dat heb ik ook gehad, originele koeler erop en terugsturen die zooi (vandaar deze post, want ii weet niet hoe goed die 6800LE's meer zijn)
Ik zou zelf voor de 6800LE gaan als je van plan bent te overclocken en 6600GT (@stock sneller dan de 6800LE) als je nergens met je tengels aan wilt komen.
Op zich staat deze informatie ook in dit topic aangezien dit al enkele malen is voorbij gekomen.
Verwijderd
jah maar die van mij was niet te ver overgeklokt, en ik weet niet of deze kaart die ik nu dus krijg (ze hebben een nieuwe opgestuurd) of deze wel een paar pipes kan unlocken.
mijn kaart was idle 40 graden en 45 graden stressed
dus dat was et probleem niet
mijn kaart was idle 40 graden en 45 graden stressed
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 15:31 ]
Verwijderd
Mjah en als je je 6600GT gaat overclocken..........denk ook dat het veel te maken gaat hebben met op wat voor systeem je het kaartje gaat prikken.Rekkie schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:29:
[...]
De kaart gaat op zich niet kapot doordat je de pipelines of shaders open zet, eerder als je gaat overclocken (hitte enz).
Ik zou zelf voor de 6800LE gaan als je van plan bent te overclocken en 6600GT (@stock sneller dan de 6800LE) als je nergens met je tengels aan wilt komen.
Op zich staat deze informatie ook in dit topic aangezien dit al enkele malen is voorbij gekomen.
Verwijderd
Aantal vragen:
- Wat is een nette 3dmark03 score van een Aopen 6800 LE revisie 3 op stock mode?
- Is een 6600GT sneller dan een 6800LE met alle pipelines open?!? Wat is dan een gemiddelde 3dmark03 score van beide? Ik was van plan een 6800 LE te kopen en de pipelines en vertex shaders open te zetten, maar nu blijkt de 6600GT sneller...? Overclocken niet meegeteld...
- Wat is een nette 3dmark03 score van een Aopen 6800 LE revisie 3 op stock mode?
- Is een 6600GT sneller dan een 6800LE met alle pipelines open?!? Wat is dan een gemiddelde 3dmark03 score van beide? Ik was van plan een 6800 LE te kopen en de pipelines en vertex shaders open te zetten, maar nu blijkt de 6600GT sneller...? Overclocken niet meegeteld...
Verwijderd
Het grote nadeel van de 6600 Gt is het 128bit geheugen. Laat je niet gek maken doordat het GDR3 is. Dat wil alleen maar zeggen dat de processor sneller informatie uit de frambuffer kan opvragen. Maar het versturen duurd langer als met de 6800LE.
128 Bit @ 1 Ghz DDR3 voor de 6600GT
256 Bit @ 700 Mhz DDR voor de 6800 Le
256 bit betkend dubbel zo snel als 128 bit. Dus de 660 GT zou op 1400 Mhz moeten draaien om de LE bij te houden.
Dit komt erop neer dat games op hogere resoluties(bov de 1024) beduident lagere framrates hebben.
Ik heb uiteindelijk de waardes(pipes, vetex pipes en clock snelheden) verminigvuldigt om een prestatie index te maken.
Bij de 6600 GT is dat 8*3*500=12K
bij de 6800le is dat 8*4*300 = 9,6K
De LE valt ook nog eens te unlocken
dus stel dat je 12 pipes hebt waar een redelijk grote kans op is. dan heb je al 12*4*300=1,44 K wat al meer is 
Je kan de Le ook mooi overclocken. En om de 6600 Gt dan in te halen moet je de core verhogen naar 380 Mhz. Dat is nogal lastig en zal hoogstwarschijnlijk een voltmod vragen. Maar de akns dat de LE beter is dan de 6600 is als je een beetje tweaker bent. Echt wel groot
en bedenk dat ik in deze berekeningen niet het geheugen heb meegetelt
laat ik het voor de gein maar ff doen.
8*3*500*1000=1200K
8*4*300*1400=1344K
Dus, op deze manier heb ik uiteindelijk voor de 6800LE gekozen. Ik ben namelijk nogal een High res gamer
Veel suc6
Wizard
128 Bit @ 1 Ghz DDR3 voor de 6600GT
256 Bit @ 700 Mhz DDR voor de 6800 Le
256 bit betkend dubbel zo snel als 128 bit. Dus de 660 GT zou op 1400 Mhz moeten draaien om de LE bij te houden.
Dit komt erop neer dat games op hogere resoluties(bov de 1024) beduident lagere framrates hebben.
Ik heb uiteindelijk de waardes(pipes, vetex pipes en clock snelheden) verminigvuldigt om een prestatie index te maken.
Bij de 6600 GT is dat 8*3*500=12K
bij de 6800le is dat 8*4*300 = 9,6K
De LE valt ook nog eens te unlocken
Je kan de Le ook mooi overclocken. En om de 6600 Gt dan in te halen moet je de core verhogen naar 380 Mhz. Dat is nogal lastig en zal hoogstwarschijnlijk een voltmod vragen. Maar de akns dat de LE beter is dan de 6600 is als je een beetje tweaker bent. Echt wel groot
8*3*500*1000=1200K
8*4*300*1400=1344K
Dus, op deze manier heb ik uiteindelijk voor de 6800LE gekozen. Ik ben namelijk nogal een High res gamer
Veel suc6
Wizard
Zeker, maar je kunt bij de 6600GT niet de pipelines en shader open zetten en daar ligt de winst voor de 6800LE voornamelijk. Daarom zeg ik dus 6800LE als je een beetje risico wilt nemenVerwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:19:
[...]
Mjah en als je je 6600GT gaat overclocken..........denk ook dat het veel te maken gaat hebben met op wat voor systeem je het kaartje gaat prikken.
Jup dat bedoelde ik. Maar vanmiddag bij de winkel geweest, en ik kreeg me dagwaarde terug (180), wat ik zeer redelijk vond voor een half jaar oude en gemodde kaart (dat wist die kerel van de technische dienst, maar we hebben goeie relatie). Toen voor een Xfx6600GT gekozen die gewoon beter is @default, en ook omdat ik niet zoveel zin meer had in nog een keer het getweak van een LE wat ik al ken. Als het maar stabiel is en redelijk af en toe een game draait (ben geen heavy gamer), vind ik het nu wel best.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:18:
@sjah, je bedoelt dat het beeldscherm op zwart gaat en dat het beeldscherm dan geen signaal meer krijgt? dat heb ik ook gehad, originele koeler erop en terugsturen die zooi (vandaar deze post, want ii weet niet hoe goed die 6800LE's meer zijn)
Zalman 700 erop gezet en klaar, en nu 2 dvi's. Succes met dit topic verder, ik ga eens even een kijkje nemen in het 6600GT topic.
Damm ik echt ver overclocke en dan nog een baggerscore @ 3d 03
http://service.futuremark.com/compare?2k3=3785984
3dmark 05 was ook niet veel soeps 2700+-

[ Voor 19% gewijzigd door HStyles op 10-03-2005 21:17 ]
Verwijderd
Mooi, dan houd ik het bij de 6800 LE . Een van de redenen dat ik een nieuwe kaart koop is namelijk om op hogere resoluties te kunnen spelen. 
Kan iemand nog zeggen wat een standaard 3dmark03 score is op default van een 6800 LE?
Kan iemand nog zeggen wat een standaard 3dmark03 score is op default van een 6800 LE?
Rond 6000 dacht ikVerwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:26:
Verwijderd
volgens mij is tussen de 7000 en 8000 3dmark03 @default normaalVerwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:50:
6000? Hmm, dan heb ik wel een goede deal met eentje @default 8000 denk ik...
Dit zijn unlocked scores. @default zit je op ongveer 4000-5000 ligt een beetje aan de rest van je systeem.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 22:30:
[...]
volgens mij is tussen de 7000 en 8000 3dmark03 @default normaal
Nee hoor, helemaal standaard haal ik bijna 8000 3dmarks03!Mythrill schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 23:09:
[...]
Dit zijn unlocked scores. @default zit je op ongveer 4000-5000 ligt een beetje aan de rest van je systeem.
Ik had standaard met me leadtek 6800le 6900 3dmark2003 punten standaard. Ik heb goede 12 pipes en 6 shaders. Ze geven wel wat problemen met de rivatuner kwa overklokken. Maar ik gebruik nou expertool en dit werkt veel beter. Het is wel aan te raden om werkelijk te testen. Als je geen zin hebt kan je beter voor een 6600gt gaan. Hoger clocks betekend niet meteen een goede 3d score. Je zal het toch moeten testen ook met verschillende drivers. Het kan je zoiezo 200 3dmarks schelen.
De hoogste score wat ik nou heb is 9723 3dmarks3d @ 331/881 en hij kan hoger maar het is ook mogelijk dat je 3dscore ineens 1000 marks eraf valt. Ik hoop minimaal 10000 te hebben en ga uiteraard rond de 11000 marks. Overklokken doen die kaarten echt goed. Mijn oude ati radeon 8500 64ddr wilde amper hoger en gaf toen al artifacts. Er zit trouwens een zalman VF-700cu cooler op. Dat ding word amper echt warm. Ik wil zeker nog een volt mod doen niet te hoog dat me kaart kapot gaat maar hoop er nog wel iets extra`s eruit te krijgen.
De hoogste score wat ik nou heb is 9723 3dmarks3d @ 331/881 en hij kan hoger maar het is ook mogelijk dat je 3dscore ineens 1000 marks eraf valt. Ik hoop minimaal 10000 te hebben en ga uiteraard rond de 11000 marks. Overklokken doen die kaarten echt goed. Mijn oude ati radeon 8500 64ddr wilde amper hoger en gaf toen al artifacts. Er zit trouwens een zalman VF-700cu cooler op. Dat ding word amper echt warm. Ik wil zeker nog een volt mod doen niet te hoog dat me kaart kapot gaat maar hoop er nog wel iets extra`s eruit te krijgen.
[ Voor 13% gewijzigd door Robin4 op 10-03-2005 23:30 ]
Probeer eens eerst met andere drivers je kaart zo hoog mogelijk te krijgen. En dan pas overklokken.HStyles schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:16:
Damm ik echt ver overclocke en dan nog een baggerscore @ 3d 03![]()
Drivers kunnen 300 marks schelen per keer! De juiste drivers scheelt al een hoop marks.
mjoa dat is het um nu juist. maar nog gekker is dat hij nu nog maar amper over de 8000 heen komtCoolmaster schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 23:37:
[...]
Probeer eens eerst met andere drivers je kaart zo hoog mogelijk te krijgen. En dan pas overklokken.
Drivers kunnen 300 marks schelen per keer! De juiste drivers scheelt al een hoop marks.

Dit vind ik wel zooooooooo cool. Ik lees weer es een stukie op dit forum en zie zo maar een link naar MIJN 3Dmark scoreHStyles schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:16:
Damm ik echt ver overclocke en dan nog een baggerscore @ 3d 03![]()
Jorik
??jorikw schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 00:33:
[...]
Dit vind ik wel zooooooooo cool. Ik lees weer es een stukie op dit forum en zie zo maar een link naar MIJN 3Dmark scoredas pas toeval
Verwijderd
op mijn syteem, P4 3.0 HT, 1 GB DDR400, MSI 7012(medion OEM mobo) Hadk 6500 als standaart 3dmark03 score(6600GT geeft ong. 7500). Met 12 pipes werd dat 8500(dus al vet hoger de de 6600GT), met 6 shaders 8700 en met OC 9800. Ik probeer em over de 10K mark heen te krijgen maar hij wil gewoon niet hoger
De bios voltmods halen niets uit jammer genoeg. Mischien als ik er een nieuwe koeler opzet dat ik nog 10 Mhz omhoog kan met de core en de 10k breken
Maar dat is voor een later tijdstip. Eerst men verkoudheid uitzitten

6600GT OCen is leuk, maar zoveel meer performance zal het niet geven vergeleken met het unlocken van de 6800LE. 500MHz core, kan je misschien 600 van maken. Het geheugen van 1GHz misschien 1.1GHz, als je gelukt hebt richting 1.2. Maar net als de core is het gehalveeerd (128bits) dus per clock haal je er veel minder uit dan met een LE.
rev 3, geflashed met het 6800NU BIOS aangegeven zoals eerder, zelfde drivers, maar geen temp sensor. Zal straks windows opnieuw installeren.DesertShooter schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:23:
[...]
De nieuwste:
71.81
[afbeelding]
[...]
Die kun je met rivatuner dan uitschakelen..
Maar het is wrs bit11
Over clock de CPU eens...Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 10:28:
op mijn syteem, P4 3.0 HT, 1 GB DDR400, MSI 7012(medion OEM mobo) Hadk 6500 als standaart 3dmark03 score(6600GT geeft ong. 7500). Met 12 pipes werd dat 8500(dus al vet hoger de de 6600GT), met 6 shaders 8700 en met OC 9800. Ik probeer em over de 10K mark heen te krijgen maar hij wil gewoon niet hogerDe bios voltmods halen niets uit jammer genoeg. Mischien als ik er een nieuwe koeler opzet dat ik nog 10 Mhz omhoog kan met de core en de 10k breken
Maar dat is voor een later tijdstip. Eerst men verkoudheid uitzitten
![]()
dat scheel namelijk nog wel wat in 2003... ook goede chipset drivers gebruiken helpt veel...
[lalz mode]
16*6*395*(2*892)= heel veel
(+/- 65000K)
Das best nice
Had ik maar zoveel 3dmarks2005
[/lalzmode]
[ Voor 8% gewijzigd door Henning op 11-03-2005 16:40 ]
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Verwijderd
OK ik heb het gehad. Ik heb mijn XFX 6800LE vanmiddag weer opgehaalt, ik er weer netjes ingezet. helemal niks bijzonders ermee gedaan. pc opgestart, een beetje surfen, wou de nieuwe drivers downloaden, en dan weer poef, beeld op zwart, beeld krijgt geen signaal meer. heb er nu een GF2MX400 in zitten en daarmee gaat alles perfect.
Ik heb het gehad met de 6800LE, ik neem wel een asus 6600GT TOP agp
, iemand anders die hetzelfde probleem heeft gehad met de XFX'en?
Ik heb het gehad met de 6800LE, ik neem wel een asus 6600GT TOP agp