is het de warmte of gewoon de kapotte pipeline, probeer dan eesn de tweede pipline. misschien is die niet kapot. voltmod is alleen voor hogere clocks, trouwens ik HAAT XFX, vandaag mijn XFX moeten opsturen, nu zit ik met een GF2MX400DaTiezl schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:11:
Lange tijd niet meer hier geweest,
toch nog een vraagje, ik heb dus een Leadtek Winfast 6800LE op 8x1.6 omdat hij bij 12 artis geeft in Counterstrike Source. Nu is mijn vraag of het mogelijk is de pipelines toch te laten werken met een voltmod o.i.d. of dat het gewoon hopeloos is en dat ze kapot zijn?
wat was er kapot aan, of weet je dat zelf ook niet?
@db87 laat is wat van je horen! (paar posts terug)
@db87 laat is wat van je horen! (paar posts terug)
aquamark is erg cpu afhankelijk, misschien komt het daardoor? ik haal 7k in aquamark, (winnie @ 2.6ghzTyranium schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:38:
@ Powerfreak
Hoe haal jij +-62K in aquamark3??
Wij hebben net niet dezelfde specs en in 3dmark '03 en '05 haal ik iets hoger dan jij, maar in aqaumark3 kom ik niet verder dan 56K.
M'n videokaart loopt op 16/6, 410 core(1.2V) en 850 mem.
Ik heb al de 71.20 en 75.90 drivers geprobeerd, maar zonder resultaat.
wedstrijdje doen, ik denk dat ik vanavond in de buurt van 5100 ga komenTyranium schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:59:
De nieuwe 75.90 drivers doen het behoorlijk goed bij mij (beter dan de 71.24 drivers), gelijk me persoonlijke records met 3DMark '03 en '05 verbeterd.![]()
'03 : 11600
'05 : 5007
Spekkies: XFX 6800LE @ 16*1, 6v @ 410mhz core (1.2V), 850mhz mem (NV5 silencer)
A-XP 2500+ @ 2320mhz, rest zie sig.
Best netjes, ben zelf vooral blij dat ik eindelijk over de 5000 ben met '05.
hier mijn url
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=613496
zodra ik nieuwe score heb, plaats ik hier nieuwe url!
[ Voor 3% gewijzigd door Mister_X op 24-02-2005 23:23 ]
Backup huidige Winshoos en een reinstall proberen?DesertShooter schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:51:
Ik ben ten einde raad.., drivers, bios, programma's het helpt allemaal niet...!
Hey mannen, en wat zei ik?
5125!!!!!
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=618285
5125!!!!!
[ Voor 24% gewijzigd door Mister_X op 24-02-2005 23:34 ]
Mooie score, ik zal vandaag en morgen even kijken of ik daar nog overheen komMister_X schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 23:33:
Hey mannen, en wat zei ik?
5125!!!!!
Over dat aquamark, in zijn sig staat dat zjin AthlonXP op 2300mhz loopt, net als die van mij als ik benchmarks doe, dus daar kan het denk ik niet aan liggen.
Hele nette score.
Toch kan ik er niks aan doen dat ik een gefrituurde 6800LE begin te ruiken.
Toch kan ik er niks aan doen dat ik een gefrituurde 6800LE begin te ruiken.
Mr. T.
430mhz was wel arti vrij in 3dmark2k5, maar effe gamen duurde niet langer dan 10minuten 
Oja, vcore staat op 1.3v , zal vanavond eens kijken wat ik op 1.6 kan bereiken ....
Ow, overigens hier een leuke 3dmark2k3 score
http://service.futuremark.com/compare?2k3=3664459
2e op de ranglijst van futuremark ORB (uiteraard geen approved drivers...)
Oja, vcore staat op 1.3v , zal vanavond eens kijken wat ik op 1.6 kan bereiken ....
Ow, overigens hier een leuke 3dmark2k3 score
http://service.futuremark.com/compare?2k3=3664459
2e op de ranglijst van futuremark ORB (uiteraard geen approved drivers...)
[ Voor 34% gewijzigd door Mister_X op 25-02-2005 10:54 ]
Ik moet tijdelijk het wedstrijdje even pauzeren (voor mij) want me Aopen 300W voeding houdt het allemaal niet echt meer.
Nouja me doel aanvankelijk met m'n LE was 4500 punten in '05 en ik zit nu al op de 5000 dus voorlopig is het wel goed. 
Nu die verdomde Aquamark score nog...
Edit: Dit is echt de max die ik er met aquamark uitkrijg : 57053
Dit met m'n A-XP op 2370mhz en me LE op 410mhz core en 850mhz mem. (16*1/6)
Dit kan toch beter?

Nu die verdomde Aquamark score nog...
Edit: Dit is echt de max die ik er met aquamark uitkrijg : 57053
Dit met m'n A-XP op 2370mhz en me LE op 410mhz core en 850mhz mem. (16*1/6)
Dit kan toch beter?
[ Voor 52% gewijzigd door Tyranium op 25-02-2005 12:40 ]
Heb een XFX 6800le loopt goed , wil hem flashen maar ik vind nog nergens een gemodde bios.
Heeft iemand een werkende bios met 16pipes 6 vert......etc, voor de XFX 6800le
Heb bios verschillende keer geflashed, werkt goed (met Asus GT bios op 430Mhz Core en 850Mhz mem.
Daarna NiBiToR geprobeert : alleen voltage naar 1.2 >>> bios geflashed >>> reset >>> geen beeld
Mijn vraag is gewoon heeft iemand al een bios van een xfx 6800le aangepast en getest, en wil hij/zij die misschien share.
Dan bespaar ik mij en misschien nog veel meer mensen een hoop ergernis.
bvd
Heb bios verschillende keer geflashed, werkt goed (met Asus GT bios op 430Mhz Core en 850Mhz mem.
Daarna NiBiToR geprobeert : alleen voltage naar 1.2 >>> bios geflashed >>> reset >>> geen beeld
Mijn vraag is gewoon heeft iemand al een bios van een xfx 6800le aangepast en getest, en wil hij/zij die misschien share.
Dan bespaar ik mij en misschien nog veel meer mensen een hoop ergernis.
bvd
[ Voor 71% gewijzigd door The BlendMaster op 25-02-2005 18:58 ]
Me dunkt dat je in 1 van de 16 delen wellicht wat vind
(zoeken is ook een kunst)
In de Topicstart alleen al staat een link om BIOSjes te d/len en een proggie geschreven door yours truely om um naar wens te unlocken (i.c.m. RivaTuner).
Sowieso lijkt mij het beste om gewoon je eigen BIOS te backuppen (dat ALTIJD) en dan er een kopie van editen naar wens. Als je later een andere betere BIOS vind (beter OCbaar bv.) kan je die gewoon editen en flashen. Heb je vast de ervaring, anders moet je weer 'zeuren' om een voorgebakken BIOS
In de Topicstart alleen al staat een link om BIOSjes te d/len en een proggie geschreven door yours truely om um naar wens te unlocken (i.c.m. RivaTuner).
Sowieso lijkt mij het beste om gewoon je eigen BIOS te backuppen (dat ALTIJD) en dan er een kopie van editen naar wens. Als je later een andere betere BIOS vind (beter OCbaar bv.) kan je die gewoon editen en flashen. Heb je vast de ervaring, anders moet je weer 'zeuren' om een voorgebakken BIOS
Tyranium schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:38:
@ Powerfreak
Hoe haal jij +-62K in aquamark3??
Wij hebben net niet dezelfde specs en in 3dmark '03 en '05 haal ik iets hoger dan jij, maar in aqaumark3 kom ik niet verder dan 56K.
M'n videokaart loopt op 16/6, 410 core(1.2V) en 850 mem.
Ik heb al de 71.20 en 75.90 drivers geprobeerd, maar zonder resultaat.
De scores in mijn sig zijn deels met dit systeem... maar die p4 is oek in mijn bezit
Ik bench 2003 en Aquamark met mijn p4 systeem.. en die scores zijn al oud... Oude drivers... met zijn huisige drivers + ander mem in die pc (1024 HyperX) zouden de score alle maal nog hoger kunnen..
Daarnaast... mijn vga loopt nog MAAR op 350/890... @ Stock cooling... maar nu heb ik een versleten NV-5 gekregen / geleend... die ff getweaked gaat worden... Ik hoop dat da core op in 390 wil met stock bios
En ik zal ook ff Aquamark benchen voor je op dit syteem... als ik zin heb...
Ik gebruik nu alleen nog 2005 omdat dat het snelste op dit AMD systeem is... en ik op dit systeem eigenlijk alleen nog maar zit... die p4 wordt nu altijd door mijn broertje gebruikt...
[ Voor 21% gewijzigd door Henning op 25-02-2005 20:08 ]
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
nou, als ik jullie was zou ik geen 1.6v erdoor heen flashen, kon nog net door alle ruis van het scherm terug flashen 
oh, het kwam neit door die 1.6v, maar door de 450mhz die ik erdoor heen wou rammen
oh, het kwam neit door die 1.6v, maar door de 450mhz die ik erdoor heen wou rammen
[ Voor 28% gewijzigd door Mister_X op 25-02-2005 18:19 ]
Kijk op: http://www.mvktech.net +- 600 biossen voor nvidia kaartenThe BlendMaster schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:13:
Heb een XFX 6800le loopt goed , wil hem flashen maar ik vind nog nergens een gemodde bios.
Hoe krijgen jullie *** van die hoge 3dmark05 scores
[ Voor 18% gewijzigd door DesertShooter op 25-02-2005 18:18 ]
Anoniem: 113213
Volgens mij komt het omdat 03 veel meer CPU afhankelijk is en 05 meer GPU. Ik haal bv maar 9900 met 03 en zon 4400 met 05. En gezien jij maar 12 pipes hebt is dat wel logisch.DesertShooter schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:16:
[...]
Kijk op: http://www.mvktech.net +- 600 biossen voor nvidia kaarten..
Hoe krijgen jullie *** van die hoge 3dmark05 scores, 2003 gaat wel lekker: 11200 3dmarks @ 12 pipes, maar 05 krijg ik niet hoger dan 4200
..? Hulp!?
ps. paar post terug staan mn specs
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 113213 op 25-02-2005 19:27 ]
Nieuwe score gehaald:
4909...
Met dit nieuwe (geleende) apparaat:

(een gemodde NF-5 + AMD 6 cm A-XP boxed fan... geen koelpasta op de sinks (useless)
385/890
395 word te veel vant goede...
En ik ben te lui om er een ander bios in te pleuren...
Maybe kan eerste een goede 480 watt tagan mij helpen.. dan kijken we wel weer verder: bijv. een VF-700 kopen...
4909...
Met dit nieuwe (geleende) apparaat:

(een gemodde NF-5 + AMD 6 cm A-XP boxed fan... geen koelpasta op de sinks (useless)
385/890
395 word te veel vant goede...
En ik ben te lui om er een ander bios in te pleuren...
Maybe kan eerste een goede 480 watt tagan mij helpen.. dan kijken we wel weer verder: bijv. een VF-700 kopen...
[ Voor 4% gewijzigd door Henning op 25-02-2005 20:09 ]
Weet iemand of de 6800LE's die bij Norrod worden verkocht unlockbaar zijn?
Het zijn dacht ik Leadteks
Het zijn dacht ik Leadteks
Mijn kaart is dood...
Hij deed het opeens niet meer na reseten, maar uit aan nog wel.
Soms brak beeld, opniew aan uit was het weer okee.
Dat is hoe mijn kaart reageerde na een hele middag Falout te spelen op een vuile Arctic koeler, deze werd best warm... maar kaart deed het nog wel deze week maar vertoonde vreemd gedrag...
(heeft PowerFreak van mij nu hehhe)
Ik ben vanmiddag bezig geweest nog wat meer mosfet koeling erop te doen en de Elco'tjes wat beter vast solderen.
Gevolg:
Ik heb nu brak beeld, en kom niet in windows.
Gelukkig had ik nog een 2MB kaartje.
Mijn kaart van Aopen 6800LE rev2. 16ps/6vs 440/960DDR is nu dood
DAt word niet testen meer bij jouw PowerFreak...
BUT I'LL BE BACK
(met een lege beurs)
Dat is hoe mijn kaart reageerde na een hele middag Falout te spelen op een vuile Arctic koeler, deze werd best warm... maar kaart deed het nog wel deze week maar vertoonde vreemd gedrag...
Ik ben vanmiddag bezig geweest nog wat meer mosfet koeling erop te doen en de Elco'tjes wat beter vast solderen.
Gevolg:
Ik heb nu brak beeld, en kom niet in windows.

DAt word niet testen meer bij jouw PowerFreak...
BUT I'LL BE BACK
[ Voor 17% gewijzigd door db87 op 26-02-2005 00:29 ]
ECT Prometeia Mach 2 GT modded
Somehow verbaast het me nietdb87 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 00:23:
Mijn kaart is dood...
Wel kut voor je
MMMMM>>> KUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!db87 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 00:23:
Mijn kaart is dood...
Ik ben vanmiddag bezig geweest nog wat meer mosfet koeling erop te doen en de Elco'tjes wat beter vast solderen.![]()
Gevolg:
Ik heb nu brak beeld, en kom niet in windows.![]()
![]()
![]()
DAt word niet testen meer bij jouw PowerFreak...![]()
BUT I'LL BE BACK(met een lege beurs)
Ik denk dat wel hem met een beetje resoldeer technieken wel weer kunnen oplappen... als je die sinks er maar weer af krijgt... als die er allemaal flex afgaan kan ik met enige desoleer tecnieken je kaart maybe weer orgineel maken... en dan kan je hem RMAén (die gast beetje lief aankijken enzo
Zijn score:
440 / 960 = 4800 nog wat in 3dmark2005.. d8 ik...
maar ja... das een bout pc
[ Voor 15% gewijzigd door Henning op 26-02-2005 08:18 ]
Dude's reageer alleen als je een gemodde bios voor de XFX 6800le hebt, deze getest hebt en wil share met ons.
Ik hoef geen uitleg over hoe in een bios flash, hoe ik er een aanpas en ook niet waar ik ze kan vinden.
Wil gewoon graag van iemand een aangepaste bios voor mijn XFX6800LE
Ik hoef geen uitleg over hoe in een bios flash, hoe ik er een aanpas en ook niet waar ik ze kan vinden.
En dan mogen we verder geen ervaringen delen over deze kaart?The BlendMaster schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 08:03:
Dude's reageer alleen als je een gemodde bios voor de XFX 6800le hebt, deze getest hebt en wil share met ons.
Het is een algemeen topic hoor geen specifiek OC topic, DUDE
welgeteld 4 berichten en nu wil je al vertellen wat wel en niet in een topic mag?
Toevoeging op de reactie hieronder: Het is een Tweakers-forum, daar wordt verwacht dat je zelf ook het een en ander probeert
[ Voor 18% gewijzigd door ManiacScum op 26-02-2005 10:15 ]
Ga dat dan maar lekker ergens anders zoeken, of download even rivatuner en overclock en unlock zelf wat i.p.v. te wachten totdat iemand anders het voor je voorkauwd.The BlendMaster schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 08:03:

Dit topic is om ervaringen met LE's te delen, niet om voor jou een aangepaste bios te vinden.
Als je je adres geeft kom ik effe langs. Dan zal ik het wel effe voor je flashen, unlocken en overclocken etc. Kan ik je ook meteen een masage geven(tegen de stress). Hoef je helemaal niets meer zelf te doen. Ideaal toch.The BlendMaster schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 08:03:
Ik heb ook altijd pech! still no competition!PowerFreak schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 01:06:
[...]
MMMMM>>> KUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik denk dat wel hem met een beetje resoldeer technieken wel weer kunnen oplappen... als je die sinks er maar weer af krijgt... als die er allemaal flex afgaan kan ik met enige desoleer tecnieken je kaart maybe weer orgineel maken... en dan kan je hem RMAén (die gast beetje lief aankijken enzo)
Zijn score:
maar ja... das een bout pc(wel snel maar niet geoptimaliseerd voro 3dmark)... we woude nzijn kaart in mijn pc gooien... en aangezien mijn kaart met 385/890 = 4909 punten doet... zou hij toch echt wel mister X aan gort helpen
![]()
...
Vanavond ga ik weer effe verder kutten, ik heb hem nu stabiel op 415/900 draaien, ongeveer 4800 3dmark2k5...1.4v. Met de laaste 6800 NU bios (leadtek 28.00 geloof ik @ 6800 LE)
Ow, en die dude over die xfx bios, ga lekker fietsen met je bios 'request' ....
Ik heb voor mezelf weer even een nieuw record op 3dmark05 gezet 
5041 puntjes, compare url zie sig.
Dit met een XFX LE 1.1v 408/907, ik ben nog altijd niet aan het voltmodden gegaan.
Dit met een XFX LE 1.1v 408/907, ik ben nog altijd niet aan het voltmodden gegaan.
[flauw-mode] Wat een serviceAnoniem: 113213 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:47:
[...]
Als je je adres geeft kom ik effe langs. Dan zal ik het wel effe voor je flashen, unlocken en overclocken etc. Kan ik je ook meteen een masage geven(tegen de stress). Hoef je helemaal niets meer zelf te doen. Ideaal toch.

Ik kom zelf maar niet over die drempel van 4000 in 3Dmark05

[ Voor 13% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-02-2005 15:18 ]
Super! met zo'n voltage! Mijnes werkt in windhoos niet eens normaal meer op 1.2v 400/900....unfor schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 14:49:
Ik heb voor mezelf weer even een nieuw record op 3dmark05 gezet
Anoniem: 134968
Ey manne, kunnen jullie me vertellen hoe je nou via de bios de voltages verhoogt? Ik heb het met Nbitor geprobeerd maar ik krijg hem niet hoger dan 360 Mhz.
Bvd
Wizard
Bvd
Wizard
PowerFreak schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 01:06:
[...]
MMMMM>>> KUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik denk dat wel hem met een beetje resoldeer technieken wel weer kunnen oplappen... als je die sinks er maar weer af krijgt... als die er allemaal flex afgaan kan ik met enige desoleer tecnieken je kaart maybe weer orgineel maken... en dan kan je hem RMAén (die gast beetje lief aankijken enzo)
Zijn score:
maar ja... das een bout pc(wel snel maar niet geoptimaliseerd voro 3dmark)... we woude nzijn kaart in mijn pc gooien... en aangezien mijn kaart met 385/890 = 4909 punten doet... zou hij toch echt wel mister X aan gort helpen
![]()
...
offtopic:
Gruwlijk offtopic, ik weet het
, maar hoe optimaliseer je je pc voor 3dmarken?
Gruwlijk offtopic, ik weet het
Euh... mja ... hoe leg je dat ff uit.. 
Ten eerste:
Max uit de rest van je HW halen... wat nog bij mij niet het geval is... en daarnaast gewoon elk driver die je voor je vga vind installen en elke combo kwa instellingen proberen... bij de Officiele Forceware drivers verander ik alls het rivatuner.. omdat er een paar leuke functies niet inzitten... en bij de xTreem drivers staat ze al in de drivers... dan een balans vinden tussen al je instellingen... die je pc fijn vind...
Coclusie: eindeloos instellingen testen...
En zoals het resultaat uitwijst naar ong 10 uur instellingen testen (als het er niet minder zijn)... zijn de scores best flex voor mijn systeem... alleen wil mijn kaart niet helemaal meewerken... en ik ben te lui om een bios voltmod ed te gaan doen....
Het verschil tussen mijn en zijn pc was voornamelijk de HW:
Ik:
nForce 2 chipset..
1024 mb Kingston Hyper X in DC
8 * AGP pro slot...
en behoorlijk relaxte afgestelde drivers...
Hij:
KT400 chipset
1024 mb aan snelle sjit... helaas geen DC
4 * agp slot
en iets minder flexe drivers...
Ten eerste:
Max uit de rest van je HW halen... wat nog bij mij niet het geval is... en daarnaast gewoon elk driver die je voor je vga vind installen en elke combo kwa instellingen proberen... bij de Officiele Forceware drivers verander ik alls het rivatuner.. omdat er een paar leuke functies niet inzitten... en bij de xTreem drivers staat ze al in de drivers... dan een balans vinden tussen al je instellingen... die je pc fijn vind...
Coclusie: eindeloos instellingen testen...
En zoals het resultaat uitwijst naar ong 10 uur instellingen testen (als het er niet minder zijn)... zijn de scores best flex voor mijn systeem... alleen wil mijn kaart niet helemaal meewerken... en ik ben te lui om een bios voltmod ed te gaan doen....
Het verschil tussen mijn en zijn pc was voornamelijk de HW:
Ik:
nForce 2 chipset..
1024 mb Kingston Hyper X in DC
8 * AGP pro slot...
en behoorlijk relaxte afgestelde drivers...
Hij:
KT400 chipset

1024 mb aan snelle sjit... helaas geen DC
4 * agp slot
en iets minder flexe drivers...
[ Voor 17% gewijzigd door Henning op 26-02-2005 20:10 ]
Anoniem: 134968 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 19:38:
Ey manne, kunnen jullie me vertellen hoe je nou via de bios de voltages verhoogt? Ik heb het met Nbitor geprobeerd maar ik krijg hem niet hoger dan 360 Mhz.
Bvd
Wizard
offtopic:
Jordy?
Jordy?
@Mythrill
Heb je mijn mail ontvangen.
edit: Je hebt je MOD guide nu
>check je mail.
Heb je mijn mail ontvangen.
edit: Je hebt je MOD guide nu
[ Voor 58% gewijzigd door db87 op 26-02-2005 22:52 ]
Ik heb al terug gemaild (tussen 5 en 6 uur).
Blaat, regel me gewoon een bios. Ik neem hem wel mee naar jou.Anoniem: 113213 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:47:
[...]
Als je je adres geeft kom ik effe langs. Dan zal ik het wel effe voor je flashen, unlocken en overclocken etc. Kan ik je ook meteen een masage geven(tegen de stress). Hoef je helemaal niets meer zelf te doen. Ideaal toch.
[ Voor 10% gewijzigd door The BlendMaster op 27-02-2005 12:48 ]
Anoniem: 114813
edit.
[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 114813 op 10-09-2015 09:58 . Reden: privacy ]
Jordy is een klasgenoot van me die de zelfde nick als jij hebtAnoniem: 134968 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:07:
[...]
huh? Ik bedoel dus dat de voltages niet omhoog gaanen who iz jordy?
Ik ben erg benieuwd wat jij onder het woord tweaker verstaat.The BlendMaster schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:08:
[...]
Blaat, regel me gewoon een bios. Ik neem hem wel mee naar jou.
na een herinstallatie van me systeem nu weer een score van 9071 in 3dmark03 @ 16x1.6
komende week eens gaan kijken of we een andere bios erin kunnen flashen en evt wat overclocken. Heb wel gemerkt dat 1 set pipelines niet helemaal lekker is want ik kan die test in het overclock scherm van rivatuner niet uitvoeren...
Denk dat ik voor een score boven de 10000 wil gaan @ 12x1.6
komende week eens gaan kijken of we een andere bios erin kunnen flashen en evt wat overclocken. Heb wel gemerkt dat 1 set pipelines niet helemaal lekker is want ik kan die test in het overclock scherm van rivatuner niet uitvoeren...
Denk dat ik voor een score boven de 10000 wil gaan @ 12x1.6
Uit nieuwschierigheid heeft er ooit iemand een Ultra bios in een LE geflashed.
@ Mister X... zo word ik nog eens gevaarlijk met mijn 1.1 volt stock bios 
395/891
16*1,6...
4986 puntjes....
Ik denk dat als ik een voltmem mod op mijn mobo doe om 2-2-2-5 te krijgen dat de 5000 eraan is...
Of een AMD64 939 procje + mobo
(wat maybe gaat lukken, moet binnenkort een 939 systeem voor een vriend bouwen...)
395/891
16*1,6...
4986 puntjes....
Ik denk dat als ik een voltmem mod op mijn mobo doe om 2-2-2-5 te krijgen dat de 5000 eraan is...
Of een AMD64 939 procje + mobo
Ik heb AOpen 6800LE Rev.01, die al zeker 4 maanden zonder problemen op 16x, 6 VP draait.
In 3D Mark 03 komt hij tot 9200 punten en in 3D Mark 05 haal ik 3368 punten.
De laatste tijd lees ik steeds meer over het verhogen van voltages om hierdoor flink te kunnen overclocken. Met NiBiToR heb ik al geprobeerd om de voltages aan te passen, maar hij blijft op 1.1 volt staan.
Iemand enig idee wat ik nog kan doen om hem op te krikken, ik heb namelijk resultaten gezien van 12.500 in 3D Mark 03 en 5.000 in 05.
De laatste tijd lees ik steeds meer over het verhogen van voltages om hierdoor flink te kunnen overclocken. Met NiBiToR heb ik al geprobeerd om de voltages aan te passen, maar hij blijft op 1.1 volt staan.
Iemand enig idee wat ik nog kan doen om hem op te krikken, ik heb namelijk resultaten gezien van 12.500 in 3D Mark 03 en 5.000 in 05.
Volgens de Topic start was dat toch de probleem kaart de Aopen Rev 1MooDyBLueS schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:42:
Ik heb AOpen 6800LE Rev.01, die al zeker 4 maanden zonder problemen op 16x, 6 VP draait.

Niet elke kaart van die revisie was een probleem-kaart, maar de meeste wel.WiLLoW_TieN schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:01:
[...]
Volgens de Topic start was dat toch de probleem kaart de Aopen Rev 1
Jup dan nogsteeds artis....:sAnoniem: 113213 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:20:
[...]
Ik denk dat het verhogen van het voltage bij constante kloksnelheid hetzelfde effect zal hebben als het verlagen van de kloksnelheid bij constant voltage. (op de artifects dus)
Probeer je core eens op 250 ofzo te zetten en kijk of je dan nog artifects hebt.
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
In 2k5 maakt cpu en ram niet zoveel uit, maar goed, maak je borst maar nat, ik draai zelf:PowerFreak schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:02:
@ Mister X... zo word ik nog eens gevaarlijk met mijn 1.1 volt stock bios
395/891
16*1,6...
4986 puntjes....
Of een AMD64 939 procje + mobo(wat maybe gaat lukken, moet binnenkort een 939 systeem voor een vriend bouwen...)
AMD 3500+ 939 @ 2.6gh met ram op 2.5-3-3-9 @ 220mhz T1 (geeft zo'n 6300mb/s in sisoft!!)...
Ik zal ook effe een stock bios erin rammen, kijken wat me kaartje dan doet...
6300 mb/s
das nice...
Hier is het ong 2800 a 2900 mn/s...
Vandaag 3.4 volt door mijn Hyper X geramd.. krijg het voor geen meter op 2-2-2-11... het blijft bij 2-3-2-11... best wel butje... de voltmod gaat tot ong 3.8 volt maar dan kan in mijn reepjes wel aan de muur hangen... Nu las ik het forum nog eens goed oor nForce2 + CH-5 is bijna onmogelijk op 2-2-2 te krijgen :S:@... ik kan maybe de v-data reepjes van mijn ouders eens te grazen nemen... die willen soms ook nog wel eens hard gaan...
Hier is het ong 2800 a 2900 mn/s...
Vandaag 3.4 volt door mijn Hyper X geramd.. krijg het voor geen meter op 2-2-2-11... het blijft bij 2-3-2-11... best wel butje... de voltmod gaat tot ong 3.8 volt maar dan kan in mijn reepjes wel aan de muur hangen... Nu las ik het forum nog eens goed oor nForce2 + CH-5 is bijna onmogelijk op 2-2-2 te krijgen :S:@... ik kan maybe de v-data reepjes van mijn ouders eens te grazen nemen... die willen soms ook nog wel eens hard gaan...
Idd, ik krijg door mijn specs (zie sig) ook een boost in 03Mister_X schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:37:
[...]
In 2k5 maakt cpu en ram niet zoveel uit, maar goed, maak je borst maar nat, ik draai zelf:
AMD 3500+ 939 @ 2.6gh met ram op 2.5-3-3-9 @ 220mhz T1 (geeft zo'n 6300mb/s in sisoft!!)...
Ik zal ook effe een stock bios erin rammen, kijken wat me kaartje dan doet...
44.88 In pifast
7100gb/s in sisoft (Everest)
4200 in 05
11109 in 03
9x295 = 2655 mhz
2.5-3-3-5 @ 245 mhz.
400/830 @ 12x1,6vp
[ Voor 8% gewijzigd door DesertShooter op 28-02-2005 19:22 ]
edit.
[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 114813 op 10-09-2015 09:54 . Reden: privacy ]
Voeding zou het nog net moeten kunnen hebben...
* Direct X 9.0c al geinstalld?
* Draait er een ander programma, wat vast gelopen is ?
* Reinsatl al geprobeerd?
* Chipset drivers ok?
Loop het gebruikelijk lijstje eens langs..
* Direct X 9.0c al geinstalld?
* Draait er een ander programma, wat vast gelopen is ?
* Reinsatl al geprobeerd?
* Chipset drivers ok?
Loop het gebruikelijk lijstje eens langs..
Dat is je verdiende loon, we hebben ik weet niet hoeveel van die AOpen kaarten terug gehad en zo'n 90% blijkt gewoon doorgebrand i.v.m. te hoog voltage of te hoog overclocken. De andere 10% zijn wel fabrieksfouten. Het vervelende is, wat veel van jullie vergeten, dat winkels deze kaarten niet gecrediteerd krijgen, onder het mom van User Abuse!!! Hierdoor krijgen we hem dus net zo hard terug van AOpen, met als reden User Abuse!Anoniem: 114813 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:19:
[...] en naar de mycom met een schijnheilige smoel,
het lukte nog ook en na het testen kreeg ik een nieuwe mee
[...] maar nu het probleem als ik 3dmark 03' wil benchen zegt ie na 2 seconden benchen
file huppelepup.dll corrupt en steeds een andere .dll file
nu heb ik dus al 3dmark 03' al 2 keer op nieuw geinstaleerd en hij blijft het maar roepen,
weten jullie mischien een oplossing??...
En ik weet niet of jullie dit allemaal weten, maar tweaken is iets voor fanatiekelingen die het meeste uit hun hardware willen halen. Tweakers zijn ook mensen die niet zeuren als ze daardoor een keer een stukje hardware vekloten. Blijkbaar zijn er toch van die mensen die zo zielig zijn om naar de winkel te gaan en een nieuwe kaart proberen te krijgen. ZIELIG, that's all. En daarmee dus de winkel bijna 200 euro verlies laten lijden.
Weet wel dat er inmiddels heel veel aan gedaan wordt, en dat kaarten niet zomaar meer worden geaccepteerd als RMA. Ze worden nu eerste door AOpen getest en zodra ze daar niet onder User Abuse vallen krijg je een nieuwe kaart.
Ik hoop dan ook dat er niet meer van zogenaamde tweakers lopen te kankeren over het kapot gaan van hun hardware omdat ze iets hebben gedaan wat volgens hun geen probleem zou moeten zijn. Daar zijn ze simpelweg niet voor gemaakt! Als het lukt, heb je geluk, lukt het niet, dan heb je pech en blijft het een User Abuse en dat weet je zelf ook, dus loop daarom niet te zeuren!
Ik heb inmiddels al 2 Athlon XP's naar z'n klote geholpen en 1 AOpen 6800LE, maar denk je dat ik ze RMA ga melden? Ik dacht het niet, ik ben niet zo zielig om de winkel(s) op te zadelen met User Abuse's. Ik weet dat ik het risico loop, dus moet ik ook niet zeuren als het mis gaat. En daarom is het gewoon meer dan je verdiende loon en ik hoop dat deze ook kapot gaat aan het tweaken, want dan krijg je namelijk geen nieuwe meer, aangezien hij terugkomt als User Abuse en dat valt niet onder garantie. Dat is hetzelfde als je een auto tuned en er daardoor net die extra pk's uit weet te pompen, maar als je dan je motor op een gegeven moment opblaast, valt dat ook onder het mom van User Abuse.
Inmiddels heb ik mailtjes gestuurd naar de meeste gerenomeerde computerwinkels dat ze op hun hoede moeten zijn met dit soort gewillige hardware en het eerst grondig moeten testen. Want er komen gemiddeld 1 op de 10 6800LE's terug, terwijl het gemiddelde onder de totale videokaarten misschien 1 op de 100 is.
Amen 
Ik geef je overgens maar deels gelijk. Zolang je fysiek niets aan de kaart veranderd of verkeerd doet, en hij is toch vrij simpel te mollen, moet de kaart welicht beter beveiligd worden. Plus het feit dat een eindgebuiken moeilijk kan beoordelen of de fout aan hem ligt of dat het gewoon productie/ontwerpfout is.
Welke regeling een winkel verder met de fabrikant heeft etc, is voor de klant totaal niet interesant. De klant heeft namelijk alleen maar met de winkel te maken.
Maar ik geeft je wel gelijk dat wanneer je DUIDELIJK zelf de kaart gemolt hebt, dat het niet netjes is hem terug te brengen. Daarom snap ik ook niet dat die regeling die je hierboven beschrijft niet eerder is ingevoerd. Beetje naief van de winkels. Het is namelijk een gegeven dat veel mensen de boel proberen te bedonderen wanneer maar mogelijk is.
Ik geef je overgens maar deels gelijk. Zolang je fysiek niets aan de kaart veranderd of verkeerd doet, en hij is toch vrij simpel te mollen, moet de kaart welicht beter beveiligd worden. Plus het feit dat een eindgebuiken moeilijk kan beoordelen of de fout aan hem ligt of dat het gewoon productie/ontwerpfout is.
Welke regeling een winkel verder met de fabrikant heeft etc, is voor de klant totaal niet interesant. De klant heeft namelijk alleen maar met de winkel te maken.
Maar ik geeft je wel gelijk dat wanneer je DUIDELIJK zelf de kaart gemolt hebt, dat het niet netjes is hem terug te brengen. Daarom snap ik ook niet dat die regeling die je hierboven beschrijft niet eerder is ingevoerd. Beetje naief van de winkels. Het is namelijk een gegeven dat veel mensen de boel proberen te bedonderen wanneer maar mogelijk is.
Dat is de reden waarom ik er geen voltmods ed. in bios/ @ de kaart uitvoer...
1.4 volt, ik weet nog 1 kaart die daarop draait... d8 die van Mister X...
En nu die kaart van mijn maat oek doorgebrand (welke zeer goed gekoeld was) is het idee om er 1.4 volt op te zetten spontaan uit mijn hoofd gedwareld...
De zaak waar ik mijn kaart weg heb VERZEKERDE dat ik pipelines mocht openzetten, dit is mijn ong 4 keer gezegt, en toen ben ik oek eerlijk geweest tegen hun... Dit is nm volgens die zaak een verborgen functie zeg maar... en als hij geen arti's geeft is het niet schadelijk voor de kaart...
1.2 volt kan ook nog prima. nm. het is een 6800NU layout en die draaien ook op 1.2 volt...
Maar 1.4 hou op, das voor de GT en Ultra met een hele andere PCB...
De RMA gedoe/regeling bij bepaalde winkels is echt L4ME, ik heb 3 GigaBytes mobo's achter elkaar geRMA't want mijn proc was getest op een andere palnk bij hun en deed het... op die gigabyte moest er een schuifje op om de proc in de juiste snelheid te pakken... = geen boot of wat dan ook, mijn proc draaide op de andere plank op een andere multi zodat hij het wel deed...
Zomaar 3 mobo voor de RMA... terwijl ze helemaal oke waren.. (na lanf gezeik uiteindelijk een andere proc mee gekregen... dat ding deed het oek niet in mijn plank die hij was echt gaar)...
Het ligt gewoon zelf deels aan de zaken zelf, als ze zelf niet meer tijd uittrekken om de VGA's te testen (meestal is het zo: hij doet niet meer, ze duwen hem in een pc: hee hij doet het niet meer: hier heb je een neiuwe).... Vind ik het deels ook hun eigen schuld dat ze geen vga meer terug krijgen...
Daarnaast helemaal geweldig van je dat je zelf nix RMA 't ensu... ieder zijn eigen gewoonte...
zogenaamde tweakers lopen te kankeren : tweakers lopen niet te kankeren... ook niet de zogenaamde...
En nu die kaart van mijn maat oek doorgebrand (welke zeer goed gekoeld was) is het idee om er 1.4 volt op te zetten spontaan uit mijn hoofd gedwareld...
De zaak waar ik mijn kaart weg heb VERZEKERDE dat ik pipelines mocht openzetten, dit is mijn ong 4 keer gezegt, en toen ben ik oek eerlijk geweest tegen hun... Dit is nm volgens die zaak een verborgen functie zeg maar... en als hij geen arti's geeft is het niet schadelijk voor de kaart...
1.2 volt kan ook nog prima. nm. het is een 6800NU layout en die draaien ook op 1.2 volt...
Maar 1.4 hou op, das voor de GT en Ultra met een hele andere PCB...
MMmm... mja... zelf kijk er dus oek nog deels anders tegen aan...MooDyBLueS schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:37:
[...]
Dat is je verdiende loon, we hebben ik weet niet hoeveel van die AOpen kaarten terug gehad en zo'n 90% blijkt gewoon doorgebrand i.v.m. te hoog voltage of te hoog overclocken. De andere 10% zijn wel fabrieksfouten. Het vervelende is, wat veel van jullie vergeten, dat winkels deze kaarten niet gecrediteerd krijgen, onder het mom van User Abuse!!! Hierdoor krijgen we hem dus net zo hard terug van AOpen, met als reden User Abuse!
Ik hoop dan ook dat er niet meer van zogenaamde tweakers lopen te kankeren over het kapot gaan van hun hardware omdat ze iets hebben gedaan wat volgens hun geen probleem zou moeten zijn. Daar zijn ze simpelweg niet voor gemaakt! Als het lukt, heb je geluk, lukt het niet, dan heb je pech en blijft het een User Abuse en dat weet je zelf ook, dus loop daarom niet te zeuren!
Ik heb inmiddels al 2 Athlon XP's naar z'n klote geholpen en 1 AOpen 6800LE, maar denk je dat ik ze RMA ga melden? Ik dacht het niet, ik ben niet zo zielig om de winkel(s) op te zadelen met User Abuse's. Ik weet dat ik het risico loop
De RMA gedoe/regeling bij bepaalde winkels is echt L4ME, ik heb 3 GigaBytes mobo's achter elkaar geRMA't want mijn proc was getest op een andere palnk bij hun en deed het... op die gigabyte moest er een schuifje op om de proc in de juiste snelheid te pakken... = geen boot of wat dan ook, mijn proc draaide op de andere plank op een andere multi zodat hij het wel deed...
Zomaar 3 mobo voor de RMA... terwijl ze helemaal oke waren.. (na lanf gezeik uiteindelijk een andere proc mee gekregen... dat ding deed het oek niet in mijn plank die hij was echt gaar)...
Het ligt gewoon zelf deels aan de zaken zelf, als ze zelf niet meer tijd uittrekken om de VGA's te testen (meestal is het zo: hij doet niet meer, ze duwen hem in een pc: hee hij doet het niet meer: hier heb je een neiuwe).... Vind ik het deels ook hun eigen schuld dat ze geen vga meer terug krijgen...
Daarnaast helemaal geweldig van je dat je zelf nix RMA 't ensu... ieder zijn eigen gewoonte...
zogenaamde tweakers lopen te kankeren : tweakers lopen niet te kankeren... ook niet de zogenaamde...
[ Voor 63% gewijzigd door Henning op 01-03-2005 08:48 ]
Hallo unlockende tweakers,
omdat ik niet wist waar ik het moest posten doe ik het maar hier want hier hebben jullie er het meest verstand van.
Ik heb deze week een ASUS EN6800 gekocht met een PCI-express voetje. Nu heb ik eens iets gehoord dat dat een andere core was als in de AGP 6800LE, NU, GT, Ultra en dat je dan niet de pipelines kon unlocken. Die persoon had het over NV41 core ofzo. Dit wil ik echter zeker weten, want dan ga ik zeker proberen van m`n NU een GT of mischien Ultra te maken
ook vanwege het 256mb ddr3 geheugen (kaart draait nog niet in m`n pc).
omdat ik niet wist waar ik het moest posten doe ik het maar hier want hier hebben jullie er het meest verstand van.
Ik heb deze week een ASUS EN6800 gekocht met een PCI-express voetje. Nu heb ik eens iets gehoord dat dat een andere core was als in de AGP 6800LE, NU, GT, Ultra en dat je dan niet de pipelines kon unlocken. Die persoon had het over NV41 core ofzo. Dit wil ik echter zeker weten, want dan ga ik zeker proberen van m`n NU een GT of mischien Ultra te maken
[ Voor 5% gewijzigd door -ErikE- op 01-03-2005 11:50 ]
Zeer grote kan idd dat dit de NV41 core is... durf het met 99,9% te zeggen...
deze bevat dan maar 12 pipes en 5 vertexxen dacht ik... dus het is een NATIVE 6800NU core die niet te falshen/ hacken is naar een GT / ULTRA....
Dit kun je checken met Rivatuner
deze bevat dan maar 12 pipes en 5 vertexxen dacht ik... dus het is een NATIVE 6800NU core die niet te falshen/ hacken is naar een GT / ULTRA....
Dit kun je checken met Rivatuner
Nee ik geloof niet dat het de warmte is... als ik em op 12x1.6 370/800 heb staan is hij stressed nog steeds maar 45graden wat me goed lijkt.Anoniem: 127962 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 17:33:
[...]
is het de warmte of gewoon de kapotte pipeline, probeer dan eesn de tweede pipline. misschien is die niet kapot. voltmod is alleen voor hogere clocks, trouwens ik HAAT XFX, vandaag mijn XFX moeten opsturen, nu zit ik met een GF2MX400
Ik heb ook geprobeerd de code op 250 te klokken maar ook dan heb ik artis...In het geweer en sommige textures in source heb ik dan rode stippeltjes. geen wegtrekkende graphics/strepen ofzo.
ook heb ik de andere pipeline geprobeerd maar die is zeker kapot want ik krijg in windows dan op stock al veel strepen en kleurproblemen...
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Mooi verhaal, maar mag ik mijn kaart dan terug sturen wegens "Production Abuse" Er zitten namelijk een aantal pipelines en shaders op mijn kaart die kennelijk niet werken, aangezien ze het hebben verkloot wil ik graag wel een werkende, daarvan mogen van mijn part wel weer de werkende pipelines en shaders uitgeschakelt worden.
Daarnaast zou hij makkelijk dezelfde voltages moeten aankunnen als waar de kaart werkelijk voor bedoeld is. Dus kennelijk heeft Aopen ook lopen "kloten" met de voltage regulators.
Waar Aopen nu mee bezig is met de 6800LE is namelijk ook niet helemaal in orde. Het zijn namelijk afgekeurde kaarten de ze onder het mom van "Langzame Editie" nog aan de straat stenen proberen te slijten, dus medelijden kan je aan mijn kant niet verwachten.
De kaarten zijn beveiligd, Na de komst van de nieuwe Rivatuner kon de nieuwe beveiliging worden omzeild. Mochten ze ooit een nieuwe verzinnen zal die ook snel worden omzeild.Anoniem: 113213 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 00:15:
Amen
Ik geef je overgens maar deels gelijk. Zolang je fysiek niets aan de kaart veranderd of verkeerd doet, en hij is toch vrij simpel te mollen, moet de kaart welicht beter beveiligd worden.
offtopic:
Ow en MooDyBLueS bij welke shop werk je?
Ow en MooDyBLueS bij welke shop werk je?
Werk jij bij mycom?MooDyBLueS schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:37:
lang verhaal.
[ Voor 90% gewijzigd door Mister_X op 01-03-2005 13:36 ]
Dit is niet waar. Wanneer je een kaart fysiek tegen het unlocken beveiligd, kan je programmas maken wat je wil, maar de kaart blijft gelocked. Gezien het enorm simpel is zon kaart fysiek te locken, is het simpelweg nalatigheid en kostenbesparing van de fabrikant dat ze dit niet doen. Hetzelfde geld voor overclocken.De kaarten zijn beveiligd, Na de komst van de nieuwe Rivatuner kon de nieuwe beveiliging worden omzeild. Mochten ze ooit een nieuwe verzinnen zal die ook snel worden omzeild.
Op dit moment kan je de kaart vernaggelen, met een programma dat geschreven is door een hobbyist. Meestal staan er wel waarschuwingen bij dit soort programmas, maar dat is ook alleen maar goodwill van de programeur.
Ik zie de mogelijkheid om te unlocken(of overclocken, etc) dus ook als een ontwerpfout. Als de kaart erdoor stuk kan gaan, had de mogelijkheid er simpelweg niet in mogen zitten. Dit is dus zeker wel een verantwoordelijkheid van de fabrikant.
heb er ook 1.6 door heen geramt op 450 maar dat gaf een heel wazig beeld, bleek aan de 450 te liggen en niet aan de 1.6, heb hem na de eerst volgende reboot ook meteen terugeflashed hoor, 1.5 heb ik een paar dagen volgehouden, dat gaf na verloop van tijd (gamen) arti's... nu draai ik overigens op 1.3 @ 350/900mhzPowerFreak schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 08:35:
Dat is de reden waarom ik er geen voltmods ed. in bios/ @ de kaart uitvoer...
.
Ik ben nu weer gewoon op zoek naar leuk bios, en kijk hoever me kaartje wilt komen, het zal nooit perfekt draaien, totdat ik een nieuwe kaart koop en deze in een andere bak doe, dan gaat ie weer @ standaart
Ik moet de eerste nog tegenkomen die zijn kaart heeft vernaggeld met Rivatuner, daarnaast hebben alle sterfgevallen die hier voorkomen te maken met het verhogen van het voltage en niet met het unlocken.Anoniem: 113213 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 13:42:
[...]
Op dit moment kan je de kaart vernaggelen, met een programma dat geschreven is door een hobbyist. Meestal staan er wel waarschuwingen bij dit soort programmas, maar dat is ook alleen maar goodwill van de programeur.
Ik geloof niet dat er een kaart is waarbij je hem niet kan overclocken. Unlocken is een ander verhaal. Maar het is zeker geen ontwerpfout. Maar bij logisch nadenken had je dat zelf wel kunnen bedenken, want de mogelijkheid laten ontbreken is technisch zeer gecompliceerd en werp alleen de kosten omhoog.Ik zie de mogelijkheid om te unlocken(of overclocken, etc) dus ook als een ontwerpfout. Als de kaart erdoor stuk kan gaan, had de mogelijkheid er simpelweg niet in mogen zitten. Dit is dus zeker wel een verantwoordelijkheid van de fabrikant.
www.ikhaattweaken.nlAnoniem: 113213 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 13:42:
[...]
Dit is niet waar. Wanneer je een kaart fysiek tegen het unlocken beveiligd, kan je programmas maken wat je wil, maar de kaart blijft gelocked. Gezien het enorm simpel is zon kaart fysiek te locken, is het simpelweg nalatigheid en kostenbesparing van de fabrikant dat ze dit niet doen. Hetzelfde geld voor overclocken.
Ik zie de mogelijkheid om te unlocken(of overclocken, etc) dus ook als een ontwerpfout. Als de kaart erdoor stuk kan gaan, had de mogelijkheid er simpelweg niet in mogen zitten. Dit is dus zeker wel een verantwoordelijkheid van de fabrikant.
Ten eerste: Hoe weet jij dat ALLE steftgevallen door het verhogen van het voltage is? Mischien is het wel de combinatie van overclocken, unlocken en verhogen van voltage? Mischien zijn er ook steftgevallen van alleen het unlocken en overclocken?cardinal808 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:23:
Ik moet de eerste nog tegenkomen die zijn kaart heeft vernaggeld met Rivatuner, daarnaast hebben alle sterfgevallen die hier voorkomen te maken met het verhogen van het voltage en niet met het unlocken.
Ten tweede: Ik heb het nergens specifiek over Rivatuner. Er is bijvoorbeeld ook nog: NiBiTor, Coolbits, Powerstrip etc etc. Komt ook bij dat wanneer jij het nog nooit bent tegen gekomen, dat het niet automatisch ook nooit gebeurd.
Hoe kom je erbij dat het technisch zeer gecompliceerd is? De kosten zullen inderdaad wel iets omhoog gaan, maar het is zeer makkelijk te implementeren.Ik geloof niet dat er een kaart is waarbij je hem niet kan overclocken. Unlocken is een ander verhaal. Maar het is zeker geen ontwerpfout. Maar bij logisch nadenken had je dat zelf wel kunnen bedenken, want de mogelijkheid laten ontbreken is technisch zeer gecompliceerd en werp alleen de kosten omhoog.
@Rekkie
Je begrijpt me denk ik niet helemaal
never mind wat hier stond
ik moet leren lezen
[ Voor 94% gewijzigd door answer_man op 01-03-2005 18:47 ]
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Heheh...Mister_X schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 13:42:
[...]
heb er ook 1.6 door heen geramt op 450 maar dat gaf een heel wazig beeld, bleek aan de 450 te liggen en niet aan de 1.6, heb hem na de eerst volgende reboot ook meteen terugeflashed hoor, 1.5 heb ik een paar dagen volgehouden, dat gaf na verloop van tijd (gamen) arti's... nu draai ik overigens op 1.3 @ 350/900mhzeven een rust periode,
Ik ben nu weer gewoon op zoek naar leuk bios, en kijk hoever me kaartje wilt komen, het zal nooit perfekt draaien, totdat ik een nieuwe kaart koop en deze in een andere bak doe, dan gaat ie weer @ standaart
maar heb jij 1.3 volt nodig om 350 te kunnen draaien ??....
Hoe kom je eigenlijk tot 1.3V?? Bij Nbitor kan ik alleen maar kiezen uit 1.0V,1.1V en 1.4V
edit.
[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 114813 op 10-09-2015 09:58 . Reden: privacy ]
Best, maar dat was nou niet bepaald uit je post op te maken he... 

Teruggezet @ default is niks mis mee, maar zegt nog niets over het al wel of niet beschadigd zijn.Anoniem: 114813 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:41:
yoow,
ik had een asus 6800le 12 x 1,6 @ 375/900 op 1,4 volt
deze had de geest gegeven wat ik erg jammer vond want ik haalde met een
amd athlon 2500+ xp @ 2100mhz
512 mb pc2700 2,5-2-2-11
10.000+ punten
Omdat ALLE meldingen hier en op andere sites met een voltage van 1.4 waren, daarnaast hebben veel mensen hier de kaart geunlocked en hebben die problemen met koeling te maken en zijn makkelijk op te lossen door de koeling te verbeteren. Daarnaast zijn de problemen met unlocken en koeling een tijdelijk probleem en geen reden om de kaart terug te brengen of als kapot te verklarenAnoniem: 113213 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 17:32:
[...]
Ten eerste: Hoe weet jij dat ALLE steftgevallen door het verhogen van het voltage is? Mischien is het wel de combinatie van overclocken, unlocken en verhogen van voltage? Mischien zijn er ook steftgevallen van alleen het unlocken en overclocken?
Ik ben het wel tegengekomen. zoals hierboven gezegd had dat te maken met te hoge temperaturen. Kennelijk vond hij het boven de 80 graden niet leuk meer en kreeg allemaal artifacts op mijn scherm, door simpel een passieve koeling en een fan op het passieve koelblok te laten blazen heb ik de temperatuur terug kunnen brengen naar 35 graden stressed.Ten tweede: Ik heb het nergens specifiek over Rivatuner. Er is bijvoorbeeld ook nog: NiBiTor, Coolbits, Powerstrip etc etc. Komt ook bij dat wanneer jij het nog nooit bent tegen gekomen, dat het niet automatisch ook nooit gebeurd.
Daarnaast haal jij met de bovengenoemde programma's het een en ander door elkaar
Hoe kom jij erbij dat het niet zo isHoe kom je erbij dat het technisch zeer gecompliceerd is? De kosten zullen inderdaad wel iets omhoog gaan, maar het is zeer makkelijk te implementeren.
400mhz draait prima op 1.3 volt, 415 gaat met paart glitches in games, het verschilt ook per bios, heb er nu een plain/oem nvidia 6800 LE bios in hangen.PowerFreak schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:58:
[...]
Heheh......
maar heb jij 1.3 volt nodig om 350 te kunnen draaien ??....
1.3v ligt aan het bios wat je kiest, sommige kunnen het, sommige niet, (als je op dat vinkje klikt).
ik draai nu gewoon lekker 400/900 op 1.3v! Farcry op full detail (2xAA, 2xAnti)
Ik draai momenteel 16x1,6 @stock op een AMD64 3000+ @ Asus A8V + 2 * 256 mb pc 2100 (binnenkort 2 x 512 TWINX Corsair 2C).
Af en toe zie ik de vloer in CS Source flikkeren, speel ik daarentegen Doom 3, heb ik perfect beeld en super snel en super strak. HL 2, hetzelfde als in CS-source.
Overige games zonder problemen: NBA 2005, NFS UG 2
3D mark 05 + 03 geen rare arti;s gezien, goed beeld redelijke scores: resp 4065 + 10150
Drivers: 75.90.
Pc is wel vol en moet schoongemaakt worden + clean install etc
Wat is de oorzaak van de vloeren?
Af en toe zie ik de vloer in CS Source flikkeren, speel ik daarentegen Doom 3, heb ik perfect beeld en super snel en super strak. HL 2, hetzelfde als in CS-source.
3D mark 05 + 03 geen rare arti;s gezien, goed beeld redelijke scores: resp 4065 + 10150
Mmmm.. mijn kaart vond 90 a 100 graden nog leuk....cardinal808 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:39:
Ik ben het wel tegengekomen. zoals hierboven gezegd had dat te maken met te hoge temperaturen. Kennelijk vond hij het boven de 80 graden niet leuk meer en kreeg allemaal artifacts op mijn scherm, door simpel een passieve koeling en een fan op het passieve koelblok te laten blazen heb ik de temperatuur terug kunnen brengen naar 35 graden stressed.
Daarnaast haal jij met de bovengenoemde programma's het een en ander door elkaar
Had mijn kaart er uit gehaald en er weer ingezet... vergeten de fan op mijn gemodde NV-5 weer aan te sluiten... dus ik ga eten (pc staat aan) en kom terug... zou systeem kast in elkaar zetten... die ik die fan liggen... dubbel zijdig tape was gesmolten door de hitte...
Pc uit... ik voelen.... langer dan 1 sec hield ik het niet en mijn vinger zijn wel wat gewend...
Fan weer monteren... en hij werkt nog prima..
[ Voor 5% gewijzigd door Henning op 02-03-2005 12:57 ]
Rustig ja, zullen we niet even fatsoenlijk blijven?????MooDyBLueS schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:37:
[...]
Dat is je verdiende loon, we hebben ik weet niet hoeveel van die AOpen kaarten terug gehad en zo'n 90% blijkt gewoon doorgebrand i.v.m. te hoog voltage of te hoog overclocken. De andere 10% zijn wel fabrieksfouten. Het vervelende is, wat veel van jullie vergeten, dat winkels deze kaarten niet gecrediteerd krijgen, onder het mom van User Abuse!!! Hierdoor krijgen we hem dus net zo hard terug van AOpen, met als reden User Abuse!
En ik weet niet of jullie dit allemaal weten, maar tweaken is iets voor fanatiekelingen die het meeste uit hun hardware willen halen. Tweakers zijn ook mensen die niet zeuren als ze daardoor een keer een stukje hardware vekloten. Blijkbaar zijn er toch van die mensen die zo zielig zijn om naar de winkel te gaan en een nieuwe kaart proberen te krijgen. ZIELIG, that's all. En daarmee dus de winkel bijna 200 euro verlies laten lijden.
Weet wel dat er inmiddels heel veel aan gedaan wordt, en dat kaarten niet zomaar meer worden geaccepteerd als RMA. Ze worden nu eerste door AOpen getest en zodra ze daar niet onder User Abuse vallen krijg je een nieuwe kaart.
Ik heb inmiddels al 2 Athlon XP's naar z'n klote geholpen en 1 AOpen 6800LE, maar denk je dat ik ze RMA ga melden? Ik dacht het niet, ik ben niet zo zielig om de winkel(s) op te zadelen met User Abuse's. Ik weet dat ik het risico loop, dus moet ik ook niet zeuren als het mis gaat. En daarom is het gewoon meer dan je verdiende loon en ik hoop dat deze ook kapot gaat aan het tweaken, want dan krijg je namelijk geen nieuwe meer, aangezien hij terugkomt als User Abuse en dat valt niet onder garantie. Dat is hetzelfde als je een auto tuned en er daardoor net die extra pk's uit weet te pompen, maar als je dan je motor op een gegeven moment opblaast, valt dat ook onder het mom van User Abuse.
Inmiddels heb ik mailtjes gestuurd naar de meeste gerenomeerde computerwinkels dat ze op hun hoede moeten zijn met dit soort gewillige hardware en het eerst grondig moeten testen. Want er komen gemiddeld 1 op de 10 6800LE's terug, terwijl het gemiddelde onder de totale videokaarten misschien 1 op de 100 is.
JIJ bent zielig, als je niet eens normale woorden kan gebruiken...
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
effe een WHQL driver proberen? (67.xx??)Rekkie schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:55:
Ik draai momenteel 16x1,6 @stock op een AMD64 3000+ @ Asus A8V + 2 * 256 mb pc 2100 (binnenkort 2 x 512 TWINX Corsair 2C).
Dat vraag ik mij ook af........Tyranium schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:14:
Hoe kom je eigenlijk tot 1.3V?? Bij Nbitor kan ik alleen maar kiezen uit 1.0V,1.1V en 1.4V
@cardinal808
Ken jij gevallen waar de kaart WEL op 1.4 volt is gezet, maar niet unlocked en overclocked? Er is een reeele kans dat deze kaarten ook niet stuk gaan. De kaart trekt immers veel minder stroom en de vitale delen zulen dus veel minder belast raken(dan wanneer je wel overclocked en unlocked).
Zolang dit gegeven onbekend is, kan niemand er een uitspraak over doen. Het punt is namelijk dat mensen de kaart JUIST op 1,4v zetten om zover mogelijk over te clocken. Gevolg is dat de kaarten belachelijk veel energie nodig hebben. Ik gok dat dit de oorzaak is, en niet die 1,4v op zich(verhogen van voltage zorgt er ook voor dat de kaart meer energie verbruikt, dus is het in deze theorie wel mede oorzaak).
En over dat het simpel is de kaart beter te beveiligen, wanneer je van de clockfrequentie en het voltage een vaste waarde maakt(het is immers gewoon een feature dat je het kan veranderen, niet een toevallige bijkomstigheid), en de extra pipes bijvoorbeeld doormiddel van het doorbreken van bruggen op de GPU onbruikbaar maakt, is het probleem al opgelost. Dit is gewoon ERG simpel te realiseren.Bij processors doen ze dit al jaren, zoals bv met de multiplier of met de hoeveelheid cache, of het verschil tussen mobile of multiprocessor etcetc. Het zijn allemaal dezelfde chips, alleen met een andere brugconfiguratie. (geld natuurlijk niet voor alle processors).
Probleem is, het kost idd wat extra geld.
Gezien de fabrikanten geen van deze voorzorgsmaatregelen hebben genomen, vind ik dus dat ze niet al te moeilijk moeten gaan doen wanneer iemand met een kapotte kaart terug komt veroorzaakt door 1 deze zaken. Ik zie het gewoon als nalatigheid van de fabrikant, dat je op deze manier de boel kan mollen.
Ken jij gevallen waar de kaart WEL op 1.4 volt is gezet, maar niet unlocked en overclocked? Er is een reeele kans dat deze kaarten ook niet stuk gaan. De kaart trekt immers veel minder stroom en de vitale delen zulen dus veel minder belast raken(dan wanneer je wel overclocked en unlocked).
Zolang dit gegeven onbekend is, kan niemand er een uitspraak over doen. Het punt is namelijk dat mensen de kaart JUIST op 1,4v zetten om zover mogelijk over te clocken. Gevolg is dat de kaarten belachelijk veel energie nodig hebben. Ik gok dat dit de oorzaak is, en niet die 1,4v op zich(verhogen van voltage zorgt er ook voor dat de kaart meer energie verbruikt, dus is het in deze theorie wel mede oorzaak).
En over dat het simpel is de kaart beter te beveiligen, wanneer je van de clockfrequentie en het voltage een vaste waarde maakt(het is immers gewoon een feature dat je het kan veranderen, niet een toevallige bijkomstigheid), en de extra pipes bijvoorbeeld doormiddel van het doorbreken van bruggen op de GPU onbruikbaar maakt, is het probleem al opgelost. Dit is gewoon ERG simpel te realiseren.Bij processors doen ze dit al jaren, zoals bv met de multiplier of met de hoeveelheid cache, of het verschil tussen mobile of multiprocessor etcetc. Het zijn allemaal dezelfde chips, alleen met een andere brugconfiguratie. (geld natuurlijk niet voor alle processors).
Gezien de fabrikanten geen van deze voorzorgsmaatregelen hebben genomen, vind ik dus dat ze niet al te moeilijk moeten gaan doen wanneer iemand met een kapotte kaart terug komt veroorzaakt door 1 deze zaken. Ik zie het gewoon als nalatigheid van de fabrikant, dat je op deze manier de boel kan mollen.
Maar veel minder dan wanneer ze individuele chips hadden moeten maken me dunkt. Anders is er niet veel reden om het productieproces zo te doen heAnoniem: 113213 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:44:
Het zijn allemaal dezelfde chips, alleen met een andere brugconfiguratie. (geld natuurlijk niet voor alle processors).
En dat verbreken van de bruggen houdt menig tweaker ook niet tegen
En daarnaast...je een beetje in kunnen houden is ook een vak. True, ik zou ook 1.3 hebben overwogen als ik er geen 400MHz mee had gehaald (1.2V volstaat). Sterker nog; heb zelfs 1.4 gebruikt (heeeeel ff). Maar vond het te riskant. Het PCB = 6800NU dus 1.3V en max 350 (met 16p, 400 met 12p) lijkt me al redelijk tegen de limiet van de kaart zitten (qua bouw).
ik vind geen abnormale woorden hoor?FnF schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:05:
[...]
Rustig ja, zullen we niet even fatsoenlijk blijven?????
De 6800LE van Aopen zijn in iedergeval referencekaarten van Nvidia. Ze zijn bedoeld voor de GT en de Ultra, die lopen zonder problemen op 1.4 volt. Voor de rest is het dezelfde core alleen ander geheugen, dan zou het aan het geheugen moeten liggen, maar dat lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.Anoniem: 113213 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:44:
@cardinal808
En nog steeds is de beveiliging te omzeilen er staat zelf in de TS hoe je bepaalde bruggen moet verbinden om de kaart te laten vertellen dat hij een NU, GT of Ultra is. Bij elke processor is ook een work-around. Zelf moederborden zorgen ervoor dat bepaalde processoren unlocked zijn.En over dat het simpel is de kaart beter te beveiligen, wanneer je van de clockfrequentie en het voltage een vaste waarde maakt(...), en de extra pipes bijvoorbeeld doormiddel van het doorbreken van bruggen op de GPU onbruikbaar maakt, is het probleem al opgelost. Dit is gewoon ERG simpel te realiseren.Bij processors doen ze dit al jaren, zoals bv met de multiplier of met de hoeveelheid cache, of het verschil tussen mobile of multiprocessor etcetc. Het zijn allemaal dezelfde chips, alleen met een andere brugconfiguratie. (geld natuurlijk niet voor alle processors).
Je verhaal over cache en mobile multiproc dat het allemaal dezelfde proc is alleen er is een bruggetje veranderd is klink-klare onzin. Je kan niet van een Athlon XP een Mobile maken. De technologie is compleet anders. Daarnaast zit er echt geen stepping technologie op elke processor. Ik ben dan zeer benieuwd voor welke processors het wel geld, want dit stuk gaat echt nergens over.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, want alles compleet te locken is echt geen budget verhaal, soms is het ook niet technologisch mogelijk om nog ergens een beveiliging bovenop te bouwen.Gezien de fabrikanten geen van deze voorzorgsmaatregelen hebben genomen, vind ik dus dat ze niet al te moeilijk moeten gaan doen wanneer iemand met een kapotte kaart terug komt veroorzaakt door 1 deze zaken. Ik zie het gewoon als nalatigheid van de fabrikant, dat je op deze manier de boel kan mollen.
De ontwerpers brengen een kaart naar voren waar de fabrikanten veel variaties mee kunnen maken om de ontwikkelkosten eruit te halen (zoals LE, NU, GT, GE, Ultra) Eigenlijk 1 technologie, maar met verschillende toepassingen. Als ze verschillende toepassingen bedenken dan is er altijd wel een work-around om te kaart te unlocken/overclocken.
Beveiliging is wel mogelijk, maar dan moet er maar een soort van uit komen en bij het ontwerp van de kaart al zijn meegenomen. Technologie ergens achteraf "bij-vrotten" is nooit een succes.
Daarnaast als er opeens iemand uit de hoek komt zeilen die zo nodig moet verkondigen dat alle tweakers sukkels zijn en dat het allemaal hun eigen schuld is etc. noem ik dat konten likkerij, omdat een Mycom medewerker zijn baas ff moet laten zien wat ie allemaal kan zeggen.FnF schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:05:
[...]
Rustig ja, zullen we niet even fatsoenlijk blijven?????

En dan heb ik het niet over FnF...
[ Voor 4% gewijzigd door Cardinal op 02-03-2005 15:15 ]
Voordat je deze claim maakt raad ik je aan onderstaand topic door te lezen. Hier staat erg veel info over de kaarten.cardinal808 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:12:
[...]
De 6800LE van Aopen zijn in iedergeval referencekaarten van Nvidia. Ze zijn bedoeld voor de GT en de Ultra, die lopen zonder problemen op 1.4 volt. Voor de rest is het dezelfde core alleen ander geheugen, dan zou het aan het geheugen moeten liggen, maar dat lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=48876
Conclusie is dus dat de LE en NU een heel ander ontwerp hebben dan de GT en Ultra. Groot verschil zijn de mosfets (die dus voor de stroomvoorziening zorgen.)
Op het moment dat je gaat solderen of iets dergelijk, vind ik het meer dan redelijk dat je garantie vervalt. Ik vind het een ENORM verschil of je iets fysiek veranderd, of alleen even een programmatje installeerd. Het gaat er ook niet om OF het mogelijk is, maar HOE het mogelijk is.En nog steeds is de beveiliging te omzeilen er staat zelf in de TS hoe je bepaalde bruggen moet
verbinden om de kaart te laten vertellen dat hij een NU, GT of Ultra is. Bij elke processor is ook een work-around. Zelf moederborden zorgen ervoor dat bepaalde processoren unlocked zijn.
Lees de volgende link eens door.Je verhaal over cache en mobile multiproc dat het allemaal dezelfde proc is alleen er is een bruggetje veranderd is klink-klare onzin. Je kan niet van een Athlon XP een Mobile maken. De technologie is compleet anders. Daarnaast zit er echt geen stepping technologie op elke processor. Ik ben dan zeer benieuwd voor welke processors het wel geld, want dit stuk gaat echt nergens over.
http://www.cpuheat.wz.cz/...iplier/AXP_Multiplier.htm
Verder is hier op got ook veel info over te vinden.
Dit is dus gewoon een menigsverschil. Je hebt gelijk dat het voor de fabrikanten makkelijker is een unlocked design te hebben. Het kost hun daardoor minder moeite hetzelfde design voor verschillende toepassingen te gebruiken. Ik zie dit PUUR als kosten besparing.Hier ben ik het niet helemaal mee eens, want alles compleet te locken is echt geen budget verhaal, soms is het ook niet technologisch mogelijk om nog ergens een beveiliging bovenop te bouwen.
De ontwerpers brengen een kaart naar voren waar de fabrikanten veel variaties mee kunnen maken om de ontwikkelkosten eruit te halen (zoals LE, NU, GT, GE, Ultra) Eigenlijk 1 technologie, maar met verschillende toepassingen. Als ze verschillende toepassingen bedenken dan is er altijd wel een work-around om te kaart te unlocken/overclocken.
Beveiliging is wel mogelijk, maar dan moet er maar een soort van uit komen en bij het ontwerp van de kaart al zijn meegenomen. Technologie ergens achteraf "bij-vrotten" is nooit een succes.
edit, paar typos
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 113213 op 02-03-2005 15:41 ]
Foutcardinal808 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:12:
[...]
De 6800LE van Aopen zijn in iedergeval referencekaarten van Nvidia. Ze zijn bedoeld voor de GT en de Ultra, die lopen zonder problemen op 1.4 volt. Voor de rest is het dezelfde core alleen ander geheugen, dan zou het aan het geheugen moeten liggen, maar dat lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.
[...]
Aopen 6800le refrence = gelijk aan NU geen GT / ULTRA die hebben een hele nadere stroom voorzienig....
Ik denk dat het aan de combo: +400 mhz + 1.4 volt + 16*1,6 ....
Daarvoor ik de stroom toevoer van de GT en ULTRA wel op berekent...
DE LE ne NU PCB's niet....
Moet alles nog doorlezen, dus vandaar dat onderstaand stuk aangepast kan zijn.Anoniem: 113213 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:35:
[...]
Conclusie is dus dat de LE en NU een heel ander ontwerp hebben dan de GT en Ultra. Groot verschil zijn de mosfets (die dus voor de stroomvoorziening zorgen.)
Kennelijk is het ontwerp geheel het zelfde, maar ontbreekt er soms 1 voltage regulator(mosfet).
Dit is logisch omdat de hogere kaarten zijn uitgerust met ander geheugen en geeft aan waarom de kaart problemen hebben bij 1.4 volt omdat de mosfet's dat niet aankunnen.
Hierbij deel ik geheel jou mening.Op het moment dat je gaat solderen of iets dergelijk, vind ik het meer dan redelijk dat je garantie vervalt. Ik vind het een ENORM verschil of je iets fysiek veranderd, of alleen even een programmatje installeerd. Het gaat er ook niet om OF het mogelijk is, maar HOE het mogelijk is.
Klopt, maar de kostenbesparing die ze daar mee doen gaat niet over een paar tientjes, maar daarom hebben ze dus (kennelijk) 2 borden met verschillende types. Je kan het zien als een kostenbesparing, maar dan kunnen ze nooit de beveilging om dit te omzeilen implementeren.Dit is dus gewoon een menigsverschil. Je hebt gelijk dat het voor de fabrikanten makkelijker is een unlocked design te hebben. Het kost hun daardoor minder moeite hetzelfde design voor verschillende toepassingen te gebruiken. Ik zie dit PUUR als kosten besparing.
offtopic:
De rest van de discussie heb ik even weggelaten omdat het meer over processoren ging en niet over GPU's. Ondanks dat het wel interresante discussie is, omdat er al wordt gezegd dat het maar een select aantal proc's ondersteunen, maar daar zitten geen multiprocs in, maar zo kunnen we wel eeuwig doorbakkelijen
De rest van de discussie heb ik even weggelaten omdat het meer over processoren ging en niet over GPU's. Ondanks dat het wel interresante discussie is, omdat er al wordt gezegd dat het maar een select aantal proc's ondersteunen, maar daar zitten geen multiprocs in, maar zo kunnen we wel eeuwig doorbakkelijen
[ Voor 20% gewijzigd door Cardinal op 02-03-2005 16:05 ]
Het is heel waarschijnlijk dat het maken extra beveiliging niet loont. Echter als ze hier vantevoren hadden over nagedacht had het makkelijker gekunt. Ik blijf van mening dat ze om deze reden niet moelijk moeten doen wanneer je met een kappote kaart komt die stuk is gegaan vanwege hun slechte beveiliging.cardinal808 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:51:
Klopt, maar de kostenbesparing die ze daar mee doen gaat niet over een paar tientjes, maar daarom hebben ze dus (kennelijk) 2 borden met verschillende types. Je kan het zien als een kostenbesparing, maar dan kunnen ze nooit de beveilging om dit te omzeilen implementeren.
het is inderdaad offtopic, maar het geld weldegelijk ook voor de multiprocs.[offtopic] cpu suff.
It was well known Athlon MP (multiprocessing version) is nothing more than just Athlon XP processor with closed the most right L5 bridge on the packaging.
Laten we het hier idd maar bij houden wat betreft dit onderwerp
Ik denk het ook, alleen is het grappig dat wij niet de gene waren die daarover begonnen te zeurenAnoniem: 113213 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:10:
[...]
Het is heel waarschijnlijk dat het maken extra beveiliging niet loont. Echter als ze hier vantevoren hadden over nagedacht had het makkelijker gekunt. Ik blijf van mening dat ze om deze reden niet moelijk moeten doen wanneer je met een kappote kaart komt die stuk is gegaan vanwege hun slechte beveiliging.
offtopic:
hmm foutje aan mijn kant over de multi procs. Ik had het over geheel wat anders
ik had even beter moeten nadenken dat het ging om MP en niet over MCP/DCP
hmm foutje aan mijn kant over de multi procs. Ik had het over geheel wat anders
ik had even beter moeten nadenken dat het ging om MP en niet over MCP/DCP
Een "normale" gebruiker die weet niet dat je deze hardware kan unlocken en overclocken, dus zal het ook niet gebruiken. JIJ weet dit wel en JIJ weet dus ook dat je het op deze manier kapot kan maken. Als je hardware buiten de opgegeven fabrieksspecificaties laat lopen is het heel simpel VYW, kun je lang en breed over discussieren. Je hebt het zelf gemold en je weet daar ook de concequenties van zijn (een nieuwe kopen en nog een keer proberen ).Anoniem: 113213 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:10:
[...]
Het is heel waarschijnlijk dat het maken extra beveiliging niet loont. Echter als ze hier vantevoren hadden over nagedacht had het makkelijker gekunt. Ik blijf van mening dat ze om deze reden niet moelijk moeten doen wanneer je met een kappote kaart komt die stuk is gegaan vanwege hun slechte beveiliging.
Met JIJ doel ik niet specifiek op jou, maar is gewoon even als verduidelijking. ik heb weinig zin om de namen uit te gaan zoeken om wie het allemaal gaat, ik vind het gewoon een domme discussie. Een beetje van je eigen fouten een fout van de fabrikant proberen te maken. Daarvoor zijn er dus algemene voorwaarden, van zowel winkel als fabrikant.
Hey, ik heb even een vraagje over die dual heatpipe cooling van zalman.
Ik weet niet of deze namelijk gaat passen omdat ik denk dat ik te weinig ruimte heb.
Zie ook pic

Er zit dus maar 1 cm tussen mijn geheugen en mijn kaart.
Gaat dit dus passen? zo niet zijn er nog tips zodat het wel lukt
Mzzlz
Ik weet niet of deze namelijk gaat passen omdat ik denk dat ik te weinig ruimte heb.
Zie ook pic
Er zit dus maar 1 cm tussen mijn geheugen en mijn kaart.
Gaat dit dus passen? zo niet zijn er nog tips zodat het wel lukt
Mzzlz
20 jaar, en wat had ik bereikt?
En jouw mening is heilig ofzo? Als ik hierover wil discuseren doe ik dat. En mijn mening is anders dan die van jouw. Je kan dit accepteren, of met tegenargumenten komen. Wat jij nu doet is jouw mening als de enige juiste presenteren. Ik zou zeggen, sta eens open voor andere meningen, soms kan je ervan leren, en van mening veranderen.Mythrill schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:29:
[...]
Een "normale" gebruiker die weet niet dat je deze hardware kan unlocken en overclocken, dus zal het ook niet gebruiken. JIJ weet dit wel en JIJ weet dus ook dat je het op deze manier kapot kan maken. Als je hardware buiten de opgegeven fabrieksspecificaties laat lopen is het heel simpel VYW, kun je lang en breed over discussieren. Je hebt het zelf gemold en je weet daar ook de concequenties van zijn (een nieuwe kopen en nog een keer proberen ).
Met JIJ doel ik niet specifiek op jou, maar is gewoon even als verduidelijking. ik heb weinig zin om de namen uit te gaan zoeken om wie het allemaal gaat, ik vind het gewoon een domme discussie. Een beetje van je eigen fouten een fout van de fabrikant proberen te maken. Daarvoor zijn er dus algemene voorwaarden, van zowel winkel als fabrikant.
Het gaat hier helemaal niet om mijn mening, het gaat hier om algemene feiten/regels. Regels zijn er om gebroken te wordenAnoniem: 113213 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:13:
[...]
En jouw mening is heilig ofzo? Als ik hierover wil discuseren doe ik dat. En mijn mening is anders dan die van jouw. Je kan dit accepteren, of met tegenargumenten komen. Wat jij nu doet is jouw mening als de enige juiste presenteren. Ik zou zeggen, sta eens open voor andere meningen, soms kan je ervan leren, en van mening veranderen.
als ik een user-abuse tegen kom krijgt hij ook geen garantie, zo zijn de regels, moet de winkelier eroov op draaien dat een klant express zijn kaart sloopt?Anoniem: 113213 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:13:
[...]
En jouw mening is heilig ofzo? Als ik hierover wil discuseren doe ik dat. En mijn mening is anders dan die van jouw. Je kan dit accepteren, of met tegenargumenten komen. Wat jij nu doet is jouw mening als de enige juiste presenteren. Ik zou zeggen, sta eens open voor andere meningen, soms kan je ervan leren, en van mening veranderen.
wees eens reeel, wat jij vind/mening doet er niet toe, want de werkelijkheid is anders. Ik werk ook in computer winkel, en ik hou er niet van als mensen express iets kapot maken, of gewoon iets stoms doen, en er dan schijnheilig garantie voor gaan claimen.
Anyway, kunnen jullie niet ergens anders erover verder gaan? dit gaat niet echt meer over de 6800 LE
schud elkaar de handjes of wissel gsm nr's uit ofzo...
[ Voor 11% gewijzigd door Mister_X op 02-03-2005 19:34 ]
Ik ken de regels wel, ik ben het er alleen niet mee eens. Om daarom een discussie zinloos en dom te noemen vind ik dan weer dom.Mythrill schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:23:
[...]
Het gaat hier helemaal niet om mijn mening, het gaat hier om algemene feiten/regels. Regels zijn er om gebroken te wordenmaar dan moet je ook de concequenties accepteren als er wat fout gaat.
Helemaal gelijk, als mensen hier verder over willen discusieren open maar een nieuw topic, het dwaalt teveel af.Mister_X schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:32:
[...]
Anyway, kunnen jullie niet ergens anders erover verder gaan? dit gaat niet echt meer over de 6800 LE
schud elkaar de handjes of wissel gsm nr's uit ofzo...
Ben ondertussen al een beetje begonnen met de vmods. Heb nog niet al mijn spullen binnen de trimmers waren op bij de electroboer. al wel elco's geprepareerd, ik hoef alleen nog maar de draadjes in te korten en vast te solderen. en ben nog aan het brainstormen over waar ik ze op het pcb vastplak, ik dacht aan een klein verlengstukje aan de achterkant maken.
[ Voor 32% gewijzigd door MonkeySandwich op 02-03-2005 19:42 ]
Is waar, maar aan de andere kant is deze topic toch al niet zo interesant meer laatste tijd
. Op de meeste vragen staat het antwoord al in de startpost
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 113213 op 02-03-2005 19:40 ]
Denk er wel ff aan dat db87 zijn kaart nu ook dood heeft heMythrill schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:37:
[...]
Ben ondertussen al een beetje begonnen met de vmods. Heb nog niet al mijn spullen binnen de trimmers waren op bij de electroboer. al wel elco's geprepareerd, ik hoef alleen nog maar de draadjes in te korten en vast te solderen. en ben nog aan het brainstormen over waar ik ze op het pcb vastplak, ik dacht aan een klein verlengstukje aan de achterkant maken.
Maar we denken dat het aan de 1,4 volt lag...
Want op alles wat heet werd zat een heatsink....
hehe, hij heeft ff een wat betere uitleg voor me geschreven dan op XS (die ik hierdoor nu wel begrijp), maar van de 1.4 volt blijf ik toch af. teveel sterfgevallen vs overlevendenPowerFreak schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:53:
[...]
Denk er wel ff aan dat db87 zijn kaart nu ook dood heeft he....
Maar we denken dat het aan de 1,4 volt lag...
Want op alles wat heet werd zat een heatsink....
Ik zal proberen er een mooie foto handleiding van te maken.
[ Voor 12% gewijzigd door MonkeySandwich op 02-03-2005 21:27 ]
hoezo geen interressant topic? als die vmods gaan werken
ben erg benieuwd!
Ik heb even een vraag. Ik ga zo ook een 6800le bestellen van het merk xfx deze schijnt goed uit de test te komen. Klopt het dat deze kaart dual dvi heeft? Aangezien ik 2 versies heb van gezien een blauwe en een groene. Is dit merk een goede keuze of kan ik beter een andere kiezen. Want deze kaart heeft wel snel geheugen. En ik zie dat er goede prestaties mee zijn gehaald.
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Ja ik vraag me nog steeds af wat de resultaten van het toevoegen van alleen de condensatoren is. Maar daar heb ik in dit topic al een aantal keer om gevraagd, maar niemand heeft het geprobeerdMister_X schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:33:
hoezo geen interressant topic? als die vmods gaan werkenben erg benieuwd!