Ervaringen Demon DSL-Express # 16

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.189 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
@Dolby, een paar posts hebje 't over een ping probleem. Die IS er nog steeds :) Ik zit nu anderhalf jaar bij Demon, maar ik heb het grootste deel van die tijd 's avonds ping problemen gehad (en dan praat ik over 100+ en snelheden onder de 100 kb/sec voor een 8/1lijn)... Eigenlijk is hier nog noooit goed geweest, maar ook weer niet lang genoeg achter elkaar om direct op te zeggen, maar de laatste tijd wordt het wel weer erger.

Ik zit al vanaf het begin bij Demon, nog voor de eerste upgrades van 2 mbit naar 8 mbit en de prijsverlangingen, dus ik neem aan dat ik wel ongeveer weet hoe het zit in mijn geval :) Ik weet ook dat ik niet de enigste ben, er zijn ZAT posts in deze 16 deeltjes geweest over dit probleem (met namde de vrf-02), en Demon is er ook van op de hoogte (zie nieuwsgroepen).

Ook heb ik niet naar Demon gebeld omdat ik geen zin heb om de orginele router weer op te gaan zoeken (als ik die nog heb) en direct aan een PC te gaan hangen want dan moet ik teveel gaan omgooien hier, alleen zodat Demon OOK kan concluderen dat het gewoon kut is in de avonduren... nee als het nog erger wordt ben ik weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:59

vr6-only

Blub Blub

ik woon in overijssel-Nijverdal en daar zijn niet zoveel mensen met een bbned aansluiting
tenminste niet dicht bij mij .....ik ga ervoor en hoop op het beste. :X

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op zondag 17 april 2005 @ 19:57:
ik woon in overijssel-Nijverdal en daar zijn niet zoveel mensen met een bbned aansluiting
tenminste niet dicht bij mij .....ik ga ervoor en hoop op het beste. :X
Als je goed opgelet had, ADSL is _NIET_ regioafhankelijk zoals kabel.
_AL_ het ADSL verkeer gaat door _DEZELFDE_ routers.
Het is dus niet in de ene regio slechter dan in de andere en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

dat wist ik dus idd niet ...

dank voor de mededeling _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door vr6-only op 17-04-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

dolby schreef op zondag 17 april 2005 @ 19:07:
[...]

Grappig of niet, zo staat het op de dslexpress site.
"Het niveau van dit delen wordt aangeduid als de overboekingsfactor of ratio. DSL Express heeft bijvoorbeeld een overboekingsratio van 1:25 - dat houdt in dat in het slechtste geval, als alle gebruikers op hetzelfde moment zoveel mogelijk bandbreedte proberen te benutten, elke gebruiker gemiddeld maar over één vijfentwintigste deel van de potentië le bandbreedte kan beschikken"
Klopt, maar als het in de praktijk zo ver komt is het echt slecht gesteld met de totale beschikbare bandbreedte.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

trouwens wat mist er nou aan de starttopic ??
we zijn bijna bij deel 17 enne 16 is nog niet af 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wat ik mis aan de startpost is info over de modems etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht. de verbinding is weer heerlijk. Het gaat maar op en neer met de download-snelheid, soms haal ik 350 KB/sec, dan duikelt de snelheid weer naar 200 of zelfs 50 KB/Sec. Het is net een jojo. Het is nu al dik drie weken pet. Ik word het toch echt beu zo onder hand... Maanden lang een prima 800 KB/Sec verbinding naar mijn favoriete newsserver en nu dit gerommel.

Ik kijk dit nog even aan maar als het niet binnen een paar weken verbetert dan stap ik over op een andere aanbieder. Wat dat betreft komt die Versatel-aanbieding met hun ADSL2+ precies op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 20:07:
[...]

Als je goed opgelet had, ADSL is _NIET_ regioafhankelijk zoals kabel.
_AL_ het ADSL verkeer gaat door _DEZELFDE_ routers.
Het is dus niet in de ene regio slechter dan in de andere en vice versa.
Hoezo dat? Kan toch zijn dat in een regio meerdere centrale's op één interconnect naar een centraal punt lopen van een dslnetwerk. En als die link nu vol staat heeft een regio er last van. Kan zelfs per centrale of deel van de centrale. Hangt helemaal van de netwerkstructuur af.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 18 april 2005 @ 00:22:
[...]

Hoezo dat? Kan toch zijn dat in een regio meerdere centrale's op één interconnect naar een centraal punt lopen van een dslnetwerk. En als die link nu vol staat heeft een regio er last van. Kan zelfs per centrale of deel van de centrale. Hangt helemaal van de netwerkstructuur af.
Ja, maar met die uplinks is niks mis. Zelfs in de drukste gebieden is er meer dan genoeg capaciteit.
Laat ik het anders uitdrukken.
In het geval van Demon liggen de problemen niet bij de regionale centrales maar bij de punten waar alle centrales samenkomen, vroeger de NRP's, daar hadden ze er een stuk of 15 van, nu vervangen door de VRF routers, daar zijn er nu geloof ik alweer 8 ofzo van. Die VRF's staan allemaal in centrale datacenters, zoals Nikhef en TC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Gizz schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:19:
Zijn er meer mensen die problemen met dns lookups hebben?

Een paar keer per uur (nouja, soms wel 20x) heb ik opeens voor 1 minuut geen nieuwe dns lookups meer.
jep, heb ik ook last van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 00:34:
[...]

Ja, maar met die uplinks is niks mis. Zelfs in de drukste gebieden is er meer dan genoeg capaciteit.
Laat ik het anders uitdrukken.
In het geval van Demon liggen de problemen niet bij de regionale centrales maar bij de punten waar alle centrales samenkomen, vroeger de NRP's, daar hadden ze er een stuk of 15 van, nu vervangen door de VRF routers, daar zijn er nu geloof ik alweer 8 ofzo van. Die VRF's staan allemaal in centrale datacenters, zoals Nikhef en TC2.
Hoe weet jij dat eigenlijk?... althans waarom beweer je dat er *genoeg* capaciteit is. De snelheden zijn toch echt prut in de avond uren. Ik weet dat het niet meteen overbelasting hoeft te betekenen, maar wat dan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Heeft bijna iedereen last van slechte snelheden in de avonduren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel vreemd, verbinding weer zoals het hoort hier :| Ik heb er echter weinig vertrouwen meer in dat dat ook zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

zoals eerder dat al gezegd is ....is bbned bezig geweest met de centrale netwerk
en ik denk dat de verbindingen nu wel weer opkomen zoals ze dat moeten doen.
dat hoop ik tenminste....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
vr6-only schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:31:
trouwens wat mist er nou aan de starttopic ??
we zijn bijna bij deel 17 enne 16 is nog niet af 8)7
Ik heb vandaag een aantal uur uitgetrokken om die OP bij te werken.
Door omstandigheden heb ik de afgelopen weken vrijwel geen aaneengesloten tijd vrij gehad om eraan te gaan werken.
Je moet er namelijk wel even een paar uurtjes voor gaan zitten. 10 mins per keer heeft geen zin.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:27

Rio

Ik heb al een boek

Heb 20 januari een upgrade aangevraagd van 1024/512 naar 2048/1024. Zit sinds zondag, zonder aankondiging, op 212 kbs/up, maar nog steeds op 50 kbs down.

Vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets anders. Wat vinden jullie van de kwaliteit ervan? Het is mij namelijk opgevallen dat ik eigenlijk nooit meer spam ontvang. Hiervoor had ik een paar honderd berichtregels geinstalleerd om thunderbird alle spammail direct te laten verwijderen, maar nu is dat niet meer nodig omdat het filter van demon ze al afvangt (zo'n vijf per dag). Tot een aantal weken terug kreeg ik zeker vijf spammailtjes per dag. Hebben jullie dit ook?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op maandag 18 april 2005 @ 07:53:
[...]

Hoe weet jij dat eigenlijk?... althans waarom beweer je dat er *genoeg* capaciteit is. De snelheden zijn toch echt prut in de avond uren. Ik weet dat het niet meteen overbelasting hoeft te betekenen, maar wat dan :|
Net als jij, lees ik demon.nl.support. Alleen ik iets langer.
Ga nog eens goed lezen wat ik zei.
Ik zei niet dat het geen overbelasting was, maar dat de overbelasting niet bij de verbinding van de telefooncentrale zat.

En met zoiets simpels als mtr kan je trouwens precies zien bij welke hop van de verbinding het verkeer vertraagd wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 08:05

Wirehub

Blaat

De email die Demon gestuurd had moeten hebben zag er als volgt uit :

Dank u wel voor uw e-mail aan Demon.
De e-mail die o p16 maart verzonden was zag er zo uit:

Geachte klant,

Bij deze willen we u op de hoogte stellen van het feit dat de snelheid van uw Demon DSL Express verbinding zal worden verhoogd. Daarbij blijft uw huidige maandtarief gelden.

Huidige snelheid Nieuwe snelheid Prijs per maand
2048 / 1024 4096 / 1024 EUR 55

De upgrade zal worden uitgevoerd in de maand april van 2005.

Voorwaarde is dat de verhoogde snelheid op uw aansluitlocatie leverbaar is, hetgeen afhankelijk is van de afstand tot de telefooncentrale. In die gevallen waar de verhoging niet mogelijk blijkt, blijft de snelheid van uw verbinding 2048/1024 Kbps, maar wordt uw maandelijkse tarief aangepast naar het recentelijk verlaagde maandbedrag. Demon biedt geen enkele garantie t.a.v. de maximaal te behalen snelheid van uw verbinding.

Indien in het verleden al is gebleken dat een hogere snelheid dan 2Mb op uw verbinding niet leverbaar is, raden wij u aan af te zien van de snelheidsverhoging volgens onderstaande methode.

Indien u geen gebruik wenst te maken van de snelheidsverhoging van uw account, dan bieden wij u t/m 25 maart de mogelijkheid om te kiezen voor een prijsaanpassing van uw huidige account naar het nieuwe tarief van EUR 34,50, ingaande per de eerste factuurdatum na 1 april.

U kunt dit aangeven via Mijn DSL Express (www.dslexpress.nl). Log in met de gegevens van uw DSL Express account, klik op 'Opties' en kies voor 'Afzien van snelheidsverhoging'.

Let op: Afzien van de snelheidsverhoging kan tot en met 25 maart 2005 doorgegeven worden.

Ik heb zelf ook geen email gehad maar heb naar lang aandringen deze mail toch gehad, maar helaas te laat.

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarwetijger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08-2024
Rio schreef op maandag 18 april 2005 @ 12:42:
Heb 20 januari een upgrade aangevraagd van 1024/512 naar 2048/1024. Zit sinds zondag, zonder aankondiging, op 212 kbs/up, maar nog steeds op 50 kbs down.
Vreemd?
Up en down net andersom denk ik :)
Ik heb eenzelfde upgrade pas ergens in maart aangevraagd, maar is inmiddels ook verwerkt kennelijk, want ik heb ook ~212 kbs, down wel te verstaan. :P
Ik heb overigens ook geen bevestigings-mail gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door Tarwetijger op 18-04-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 18 april 2005 @ 12:35:
[...]

Door omstandigheden heb ik de afgelopen weken vrijwel geen aaneengesloten tijd vrij gehad om eraan te gaan werken.
Of bedoel je geen verbinding? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk de upgrade erdoor bij mij!

GEWELDIG stuk sneller nu!
Als ik inlog op de DSL-express website staat er echter nog wel dat ik een 1024 abbo heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:40:
[...]
Of bedoel je geen verbinding? :P
Ik zou bijna zeggen was het maar zo, maar nee Demon is hier rock-solid stabiel. Dat ik af en toe pings van 100 haal, kan Demon niets aan doen, maar ligt gewoon aan mijn p2p-progsels en dat de ZyXEL nu niet echt de snelste is op routergebied.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35
Aan de mensen die nu een upgrade hebben gehad; zitten jullie te internetten via BBned of BabyXL? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
spokje schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:27:
Aan de mensen die nu een upgrade hebben gehad; zitten jullie te internetten via BBned of BabyXL? :)
BabyXL maar geen mail gehad over downgraden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Rio schreef op maandag 18 april 2005 @ 12:42:

Vreemd?
even modem restart doen. (30 sec stekker eruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Goedemiddag ,

Op 16 maart jl. stuurden wij u onderstaande bericht.

>> Indien u geen gebruik wenst te maken van de snelheidsverhoging van uw
>> account, dan bieden wij u t/m 25 maart de mogelijkheid om te kiezen
>> voor een prijsaanpassing van uw huidige account naar het nieuwe tarief
>> van EUR 34,50, ingaande per de eerste factuurdatum na 1 april.

Omdat het inmiddels de 25e is geweest zullen wij uw snelheid verdubbelen. U kunt er achteraf altijd nog voor kiezen om uw verbinding te downgraden. Hierdoor kunt u alsnog gebruik maken van de 2Mb verbinding tegen de nieuwe prijs van EUR 34,50.
Houd er wel rekening mee dat er voor een downgrade EUR 10,- in rekening wordt gebracht. (zie www.dslexpress.nl - "Mijn DSL Express")

Als u nog vragen hebt horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,
Demon Customer Service
Tijd voor actie ! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Laatst online: 14:22

_Ernst_

Mark It Zero!

Vorige week had ik een mailje gestuurt naar demon met de vraag of ik verlaging kon krijgen van de abo-kosten ipv een snelheidverhoging. Net een reactie op gekregen:
Op 16 maart jl. stuurden wij u onderstaande bericht.

> Indien u geen gebruik wenst te maken van de snelheidsverhoging van uw
> account, dan bieden wij u t/m 25 maart de mogelijkheid om te kiezen
> voor een prijsaanpassing van uw huidige account naar het nieuwe tarief
> van EUR 34,50, ingaande per de eerste factuurdatum na 1 april.

Omdat het inmiddels de 25e is geweest zullen wij uw snelheid verdubbelen. U kunt er achteraf altijd nog voor kiezen om uw verbinding te downgraden. Hierdoor kunt u alsnog gebruik maken van de 2Mb verbinding tegen de nieuwe prijs van EUR 34,50.
Houd er wel rekening mee dat er voor een downgrade EUR 10,- in rekening wordt gebracht. (zie www.dslexpress.nl - "Mijn DSL Express")

Als u nog vragen hebt horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,
Demon Customer Service
Ik had al eerder gezocht tussen m'n mail naar een mailje over deze upgraden, maar niks kunnen vinden. Nu zeggen ze dus dat ik de 16e dit mailje moet hebben gekregen, dus nog maar eens nagekeken maar die heb ik dus niet gehad. Gaat lekker :/

lol @ hierboven, had ik dus nog niet gezien..

[ Voor 4% gewijzigd door _Ernst_ op 18-04-2005 17:58 ]

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Ernst_ schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:58:
Vorige week had ik een mailje gestuurt naar demon met de vraag of ik verlaging kon krijgen van de abo-kosten ipv een snelheidverhoging. Net een reactie op gekregen:

[...]

Ik had al eerder gezocht tussen m'n mail naar een mailje over deze upgraden, maar niks kunnen vinden. Nu zeggen ze dus dat ik de 16e dit mailje moet hebben gekregen, dus nog maar eens nagekeken maar die heb ik dus niet gehad. Gaat lekker :/

lol @ hierboven, had ik dus nog niet gezien..
Ik probeer iedereen over te halen om een gemeenschappelijke klacht in te dienen.
Ik heb m'n webhosting voor elkaar alleen de dns gegevens moeten nog ff repliceren ;)

Ik zoek nog iemand die een klachten invul form wil maken voor m'n site...
/me sucks at building sites ;)

edit:
www.demongebruikersgroep.nl word de site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m33p schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 15:38:
@DRG, ik zal ook vandaag of morgen nog even mailen. Heb je mischien wat aan een systeem waar lui gewoon een formulier op een webpagina in kunnen vullen (en bijlages mee kunnen sturen) en dat dat dan direct naar je gemailed wordt of in een database komt? Ik denk wel dat mensen dat sneller invullen dan gaan mailen (ik wel in ieder geval). Ik wil best wat voor je in elkaar zetten.
Ik zou graag , als je daar tijd voor hebt, zo'n pagina/site willen ontvangen.
Ik heb inmiddels een hoster en een domeinnaam hiervoor.
De hoster ondersteund frontpage, mysql en php, de dns gegevens zijn nog niet geupdate maar morgen zou alles in de lucht moeten zijn.

help help ik zoek een bob de sitebouwer !! :+

Mocht je nog tijd hebben m33p ,email me dan ff ( zie sig ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een week of 2 kunnen genieten van 4mbit... maar ben een paar dagen geleden opeens weer terug gezet naar 2mbit :?

Ik zit op een BabyXL lijntje...

Kunnen jullie me trouwens vertellen of je na die upgrade nou 55 euro of 35 euro moet betalen? Want als het gewoon 35 euro is bel ik ze even op dat ze me terug moeten upgraden })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:42:
Ik heb een week of 2 kunnen genieten van 4mbit... maar ben een paar dagen geleden opeens weer terug gezet naar 2mbit :?

Ik zit op een BabyXL lijntje...

Kunnen jullie me trouwens vertellen of je na die upgrade nou 55 euro of 35 euro moet betalen? Want als het gewoon 35 euro is bel ik ze even op dat ze me terug moeten upgraden })
Als je het topic een beetje had gelezen wist je het.

van 2/1 mbit naar 2/1 mbit => 35 euro
van 2/1 mbit naar 4/1 mbit => 55 euro

Dus je kunt kiezen voor een hogere snelheid of lagere maandkosten.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik kan zien zijn er alleen mensen geupgrade die op het babyXL netwerk zitten. Zijn er uberhaupt menssen die BBned hebben en 2/1 willen houden en inmiddels op een lager maandbedrag zittten van 34,50 (verlaagd van 55)? Ik heb zo het idee dat het echt tot het einde van de maand gaat duren voordat bde upgrade komt omdat ze dan zolang mogelijk kunnen proviteren van een maandbedrag van 55 euro.

Sorry maar na dat spookmailtje heb ik niet zoveel vertrouwen in de oprechtheid van Demon })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarwetijger
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:40:
Zover ik kan zien zijn er alleen mensen geupgrade die op het babyXL netwerk zitten. Zijn er uberhaupt menssen die BBned hebben en 2/1 willen houden en inmiddels op een lager maandbedrag zittten van 34,50 (verlaagd van 55)?
Ik ben bij BBned en wel geüpgraded, maar niet vanwege de prijswijziging maar "regulier" van 1/0,5 naar 2/1. Uiteraard voor 34,50.
Ik vind het wel vreemd dat upgrades als de mijne kennelijk vóór die van de prijswijzigingen gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ehh, wanneer had je aangevraagd dan? Want er zijn ook nog mensen (zoals ik) die vanaf januari zitten te wachten op hun upgrade naar 2/1 (was 1/0.5). Dit gaat echt nergens meer over, 3 maanden wachten op een upgrade.
Ik geef ze tot 5 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

LB Back schreef op maandag 18 april 2005 @ 01:00:
[...]
jep, heb ik ook last van :(
Bij mij is het opgelost door direct de demon dns-servers in te stellen, in plaats van m'n router :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Woei prachtig, vandaag een leuke mail conversatie met de demon helpdesk gehad (goede respons trouwens, op een gegeven moment had ik binnen 2 minuten een mailtje terug) over dat ik ontevreden was over de snelheden en upgrade etc.
En raad eens, nu ineens geupgrade naar 4/1 mbit :*)

En mijn ping is na maanden ook ineens weer goed, kan nu weer online gamen (ping = 12-14 ms) :)

(bbned btw)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Largow schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:42:
[...]

even modem restart doen. (30 sec stekker eruit)
Is iets beter nu: 212 down, 70 up

(moest idd andersom 8)7 )

Overigens BBned

[ Voor 4% gewijzigd door Rio op 19-04-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
_Ernst_ schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:55:
Woei prachtig, vandaag een leuke mail conversatie met de demon helpdesk gehad (goede respons trouwens, op een gegeven moment had ik binnen 2 minuten een mailtje terug) over dat ik ontevreden was over de snelheden en upgrade etc.

En mijn ping is na maanden ook ineens weer goed, kan nu weer online gamen (ping = 12-14 ms) :)

(bbned btw)
Heb je hierbij het standaard formulier van de site gebruikt of 1 of een ander adress? :)

// Ok, top bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door spokje op 19-04-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

spokje schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:53:
[...]

Heb je hierbij het standaard formulier van de site gebruikt of 1 of een ander adress? :)
Het eerste mailtje heb ik verstuurd via het standaart invulformulier. Daar kreeg ik als reactie een email op, en daarop heb ik iedere keer gereplyed :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Ernst_ schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:55:

(bbned btw)
Doe die conversatie eens met ons delen dan, zo'n telefoontje wil ik er ook wel aan wagen om op 4Mbit gezet te worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:59:
[...]

Doe die conversatie eens met ons delen dan, zo'n telefoontje wil ik er ook wel aan wagen om op 4Mbit gezet te worden :9
:( Ik heb te vroeg gejuicht volgens mij, snelheid is net weer terug gegaan op 2 mbit, haal zo'n 180-200 kb/s (cistron speedtest, 32 mb downloaden), en m'n ping is weer terug op 20ms (gamen gaat weer ruk, ondanks dat de ping niet eens zo bar slecht is)

Even kijken of het zo blijft, anders morgen weer mailen.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

nou jongens ...nog 1 uur en 20 min en dan weg internet
en 6 weken ofzo erna Demon...see you then :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Aanvragen is echt een crime geworden. Moet je dit van schoonmamma zien:
> Van onze partner hebben wij het bericht ontvangen dat uw Demon DSL
> Express order is afgewezen. Uw order met nummer * is automatisch
> geannuleerd.
>
> Reden afwijzing:
>
> Uw order is afgewezen om een voor ons op dit moment onbekende reden.
>
>
> Oplossing:
>
> Bij de verwerking van uw order in het geautomatiseerde proces is er
> een onbekende fout opgetreden. Wij verzoeken u contact op te nemen met
> Demon via een reply op deze e-mail.
Navraag levert op dat men adviseert nogmaals aan te vragen. Overstappen bij mij blijkt in de praktijk van een oude BBned-aansluiting niet te lukken, men wil er niets specifiekers over kwijt.
Vreemde is ook dat mijn verzoek om dan maar de aanvraag te annuleren negeert. Nu al meer dan 4 maanden offline thuis :(

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
Gizz schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:40:
[...]

Bij mij is het opgelost door direct de demon dns-servers in te stellen, in plaats van m'n router :)
Die heb ik ingesteld. Het probleem is nu opeens, sinds een paar dagen volledig verdwenen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB Back schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:42:
[...]

Die heb ik ingesteld. Het probleem is nu opeens, sinds een paar dagen volledig verdwenen :?
Omdat het probleem bij jouw router lag en niet bij Demon's dns servers.
Zon router doet niets anders dan dns queries cachen en ze zonodig doorsturen naar de Demon dns servers. Schijnbaar zijn niet alle routers daar even goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk antwoord gehad van Demon..... (niet dat we er veel wijzer van worden maar goed....)
Als reactie op uw e-mail doe ik u hierbij een kopie van de tekst toekomen die u eerder is toegezonden. De upgrade in kwestie zal deze maand nog doorgevoerd worden.

Met vriendelijke groet,

xxxxx xxxxxxxxx
Demon, Backline Customer Service | Demon
Postbus 15829, 1001NH Amsterdam | Internet: http://www.demon.nl
Tel: 020-4222000, Fax: 020-4222001 | E-mail: customer-service@demon.nl Demon is een merknaam van THUS plc

Kopie e-mail:

Geachte klant,

Bij deze willen we u op de hoogte stellen van het feit dat de snelheid van uw Demon DSL Express verbinding zal worden verhoogd. Daarbij blijft uw huidige maandtarief gelden.

Huidige snelheid Nieuwe snelheid Prijs per maand
2048 / 1024 4096 / 1024 EUR 55

De upgrade zal worden uitgevoerd in de maand april van 2005.

Voorwaarde is dat de verhoogde snelheid op uw aansluitlocatie leverbaar is, hetgeen afhankelijk is van de afstand tot de telefooncentrale. In die gevallen waar de verhoging niet mogelijk blijkt, blijft de snelheid van uw verbinding 2048/1024 Kbps, maar wordt uw maandelijkse tarief aangepast naar het recentelijk verlaagde maandbedrag. Demon biedt geen enkele garantie t.a.v. de maximaal te behalen snelheid van uw verbinding.

Indien in het verleden al is gebleken dat een hogere snelheid dan 2Mb op uw verbinding niet leverbaar is, raden wij u aan af te zien van de snelheidsverhoging volgens onderstaande methode.

Indien u geen gebruik wenst te maken van de snelheidsverhoging van uw account, dan bieden wij u t/m 25 maart de mogelijkheid om te kiezen voor een prijsaanpassing van uw huidige account naar het nieuwe tarief van EUR 34,50, ingaande per de eerste factuurdatum na 1 april.

U kunt dit aangeven via Mijn DSL Express (www.dslexpress.nl). Log in met de gegevens van uw DSL Express account, klik op 'Opties' en kies voor 'Afzien van snelheidsverhoging'.

Let op: Afzien van de snelheidsverhoging kan tot en met 25 maart 2005 doorgegeven worden.

[English translation]

Dear customer,

This message is to inform you that the speed of your Demon DSL Express connection will be increased, whilst your monthly tariff will remain the same.

Current maximum speed New maximum speed Price/month
2048/1024 4096/1024 EUR 55

Upgrades will take place during April 2005.

In some circumstances an upgrade may not be technically possible.
Availability of higher speeds is dependent on factors such as the distance to your local telephone exchange and the condition of the copper of your telephone line. If it is not possible to offer a download speed of over 2048 Kbps, your line will remain 2048/1024 Kbps, but your monthly price will be reduced to Demon's recently lowered tariff for this speed. Please note that Demon does not make any guarantees as to the maximum speed of your connection.

If you have experienced problems with speeds higher than 2Mb on your connection in the past, we advise you to decline the speed upgrade as explained below.

If you do not wish to take advantage of the speed upgrade, you may instead choose to keep your existing speed for the new tariff of EUR 34.50. The new price would take effect from your first payment after 1 April.

To decline the speed upgrade for your connection, go to Mijn DSL Express (www.dslexpress.nl). Log in with the details of your DSL Express account, click 'Opties' and select 'Afzien van snelheidsverhoging'. (Dutch only)

Note: Declining the speed upgrade is only possible up to and including
25 maart 2005.

--
Demon Customer Service
dslexpress@nl.demon.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vanmorgen heeft mijn internet er even 15min uitgelegen en prompt trained mijn modem uploadsnelheid ineens 100kbit lager. (van 896 naar 800) rebooten helpt niks, blijft 800. Ik heb verder niks verandert aan mijn opstelling, dus ik vraag mij af hoe dit ineens komt. Mailtje naar demon is al verstuurd.... 4mbit / zyxel r-33 (isdn) / babyxl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Waarschijnlijk is de DSLAM klaar gemaakt voor ADSL2+, dat gebeurde hier ook vorig jaar, en ineens was de upload iets lager (van 864 ofzo naar 768)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Raven- schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:42:
Vanmorgen heeft mijn internet er even 15min uitgelegen en prompt trained mijn modem uploadsnelheid ineens 100kbit lager. (van 896 naar 800) rebooten helpt niks, blijft 800. Ik heb verder niks verandert aan mijn opstelling, dus ik vraag mij af hoe dit ineens komt. Mailtje naar demon is al verstuurd.... 4mbit / zyxel r-33 (isdn) / babyxl.
En je modem herstarten helpt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Zijn dit nou inderdaad allemaal problemen rond de upgrade of alleen rond bbnet? Is er een manier om van te voren te bekijken op welk netwerk (baby of bbnet) je zult komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Was ik druk bezig met de update van de OP, werkt ineens de RML-viewer van de notepad-functie niet meer :(

Maar, goed we gaan gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarwetijger
spokje schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:31:
Ehh, wanneer had je aangevraagd dan? Want er zijn ook nog mensen (zoals ik) die vanaf januari zitten te wachten op hun upgrade naar 2/1 (was 1/0.5). Dit gaat echt nergens meer over, 3 maanden wachten op een upgrade.
Ik geef ze tot 5 mei.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik had het begin maart aangevraagd. :X
En om het er nog even verder in te wrijven: mijn pingtijden blijven de laatste tijd strak onder de 10 ms... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 10:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Bedrijfsnieuws Geplaatst: 14:31 uur
Demon besteedt helpdeskactiviteiten uit

Donderdag, 21 april 2005 - Internetdienstverlener Demon gaat al zijn helpdeskactiviteiten uitbesteden naar het Almeerse callcenterbedrijf Unamic.
Door Wilbert de VriesEmail de auteur 11 reactiesLees reacties...

Demon en Unamic zijn geen vreemden van elkaar. De afgelopen anderhalf jaar heeft Unamic al gefungeerd als helpdesk voor vragen over de doe-het-zelf-pakketten van Demon. Deze samenwerking wordt nu uitgebreid.

De 25 helpdeskmedewerkers van Demon zullen allen in dienst komen van Unamic, met behoud van arbeidsvoorwaarden. Van gedwongen ontslagen zal geen sprake zijn, zo benadrukt Chris Willis, algemeen directeur van Demon.

"Met inbelverbindingen kon er eigenlijk maar weinig fout gaan", zegt Willis. "Met adsl is het aantal mogelijke soorten problemen enorm toegenomen. Door de helpdesk uit te besteden, kunnen we ons beter op onze kerntaken richten."

Het personeel is eind vorige week ingelicht over de beslissing de helpdesk te outsourcen. "Uiteraard was het even schrikken, maar de meerderheid van het personeel heeft er geen problemen mee."

Demon is momenteel in onderhandeling met Unamic over de kwaliteitsgaranties die het callcenterbedrijf kan bieden. Naast een kostenbesparing voor Demon moet het outsourcen er bovendien toe leiden dat bellers sneller geholpen worden.
Bron

En toen gingen de klanten weg dit zal zeker de kwaliteit van Demon omlaag helpen

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
ShadowBumble schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:17:
[...]

Bron

En toen gingen de klanten weg dit zal zeker de kwaliteit van Demon omlaag helpen
Hoe kom je daar bij? Sinds wanneer zorgt uitbesteden voor een lagere kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
bjck schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:57:
[...]

En je modem herstarten helpt niet?
Helaas niet. Uit/aan of reboot (via webmenu) helpt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 10:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Frank-NL schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:28:
[...]

Hoe kom je daar bij? Sinds wanneer zorgt uitbesteden voor een lagere kwaliteit?
Dat is over het algemeen meer regel dan utizondering of dat hier ook het geval is zal natuurlijk moeten uitblijken uit ervaring lijkt mij zo

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowBumble schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:32:
[...]

Dat is over het algemeen meer regel dan utizondering of dat hier ook het geval is zal natuurlijk moeten uitblijken uit ervaring lijkt mij zo
ik heb er ook zo mijn bedenkingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
ShadowBumble schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:32:
[...]

Je bent hier al een stuk minder zeker van je zaak :P In ieder geval, uitbesteden kan de kwaliteit misschien zelfs wel verbeteren, in ieder geval kan Demon zich op andere zaken richten... hetzelfde verhaal als met de newsserver, dat werkt ook goed omdat ze het uitbesteed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Frank-NL schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:40:
[...]

Je bent hier al een stuk minder zeker van je zaak :P In ieder geval, uitbesteden kan de kwaliteit misschien zelfs wel verbeteren, in ieder geval kan Demon zich op andere zaken richten... hetzelfde verhaal als met de newsserver, dat werkt ook goed omdat ze het uitbesteed hebben.
Is imo alleen maa positief omdat dat bedrijf dan aan een keihard servicecontract kan worden gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Goedemorgen,

U schreef:

>> Dat u hem heeft verzonden betekent niet dat ik hem heb ontvangen,
>> en aangezien dat ook uw eigen e-mail server betreft kunt u dit controleren.
>>
>> Graag ontvang ik dat ook het bewijs dat ik de e-mail heb ontvangen.

Laten we geen oeverloos wellis/nietes gaan spelen. Of u de e-mail nu gekregen/gezezen hebt of niet, de snelheid zal twee maal zo snel gemaakt worden. Wij gaan er vanuit u hiermee een groot plezier te doen.

Met vriendelijke groet,
Demon Customer Service
wat is gezezen ?
stelletje ********* !

of je hem nu wel of niet ontvangen hebt boeie
we doen gewoon wat we zelf willen, punt..
:(

[ Voor 17% gewijzigd door M55 op 21-04-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M55 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:32:
[...]

wat is gezezen ?
stelletje ********* !

Ik vraag me af of dat steeds dezelfde mongool is die dit soort emails terugstuurt.
Zoiets kan toch echt niet voor een bedrijf als Demon...
Zelfs de haringboer op de hoek is nog klantvriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

Ik wil mijn abbo opzeggen, omdat ik ga verhuizen.. Kan niet online: nu al 2 dagen bij de laatste akkoord, komt ie met : Fout opslaan ordergegevens..

Iemand hetzelfde probleem ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Gewoon een fax sturen, online wil het niet. (is al een tijdje zo volgens mij)
Dan krijg je een dag later via de mail een bevestiging dat ze het verwerkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
[...]

wat is gezezen ?
stelletje ********* !

Damn, dit gaat echt nergens over. Ik kan me niet voorstellen dat tegen dit soort mailtjes niets te beginnen is. Als je demon nou opbelt en het mailtje voordraagt, dan zouden zij toch moeten kunnen zien wie dit mailtje verstuurd heeft?
Die gast weet ook duidelijk niet waar hij over praat. 'de snelheid zal twee maal zo snel gemaakt worden.' 8)7
Het kan er blijkbaar ook niet in dat sommige mensen liever een prijsverlaging hebben dan een marginale snelheidsverhoging :/

Wat een sukkel :P

[ Voor 2% gewijzigd door spokje op 21-04-2005 18:31 . Reden: typ-O ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:32
In de demon.nl.support newsgroup is iemand met een BBNED 2mbit verbinding geupgrade naar 4 mbit ... misschien gaan ze dan toch eindelijk beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ja hoor, ze kunnen geen bewijs overhandigen dus dan maar afdoen met "we doen u een plezier"
sorry hoor,maar 20 euro in de maand minder dokken zou een plezier zijn hier |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

spokje schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:29:
[...]

Damn, dit gaat echt nergens over. Ik kan me niet voorstellen dat tegen dit soort mailtjes niets te beginnen is. Als je demon nou opbelt en het mailtje voordraagt, dan zouden zij toch moeten kunnen zien wie dit mailtje verstuurd heeft?
Die gast weet ook duidelijk niet waar hij over praat. 'de snelheid zal twee maal zo snel gemaakt worden.' 8)7
Het kan er blijkbaar ook niet in dat sommige mensen liever een prijsverlaging hebben dan een marginale snelheidsverhoging :/

Wat een sukkel :P
Demon is maar heel klein, 3 mensen oid hoorde ik (op kantoor dan). De "directeur" doet ook helpdesk etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 21-04-2005 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Demon is maar heel klein, 3 mensen oid hoorde ik (op kantoor dan). De "directeur" doet ook helpdesk etc.
Als dan back-office ook de schoonmaak doet en de front-office de catering is het geen wonder dat ik nimmer een reactie krijg op mijn mails (8>

(/me gaat nu weer braaf on-topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 13:45

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Jaja van de week is me lijn dan eindelijk opgelevert:
DSLExpress 2mbit/1mbit

Volgens mij valt me snelheid beetje tegen..

Ik woon iets meer dan 800 meter van de centrale.

Download: 170 ~ 190 kb/s
Upload: 65 ~ 75 kb/s

Me ping in Unreal Tournament 2k4 en Pariah is trouwens wel goed: 8 ~ 24 ms

Ik haal met Nieuwsgroepen van Demon 150 kb/s (2 channels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Dark schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:17:
misschien wel even leuk om te melden via welke host je de snelheden haalt..
overigens klopt het wel dat de nieuwsgroepen wat langzaam zijn ,dat komt vanwege de snelheids cap die demon draait..

overgens vind ik je lijn niet echt tegen vallen

mocht dit via BBned zijn dan al helemaal niet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 13:45

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

TU Twente/Delft heb ik wat van gedownload en van een prive server (100mbit)..

Gemiddeld haal ik overal 180 kb/s..

Ja ik zit via BBNed

[ Voor 57% gewijzigd door Mr_Dark op 21-04-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:28:
[...]

Mwah .. ik vind t wél tegenvallen. Zelf heb ik een 2/1 mbit abo van Demon, ook via BBned netwerk ... Zit op zo'n 1.3 km van de centrale, en haal met gemak 220 kb/sec down, en 77 kb/sec up ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een mailtje gestuurd naar demon waarin ik aangaf die 4mbit lijn nu wel eens te willen krijgen.

En ik resette mijn modem vanmiddag en ff speedtest en mordax geprobeerd en wat blijkt 410kB/s.
En ook zijn mijn pings weer rond de 12 ms.
Ik ben weer :). Toppie demon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lexxx schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:39:
In de demon.nl.support newsgroup is iemand met een BBNED 2mbit verbinding geupgrade naar 4 mbit ... misschien gaan ze dan toch eindelijk beginnen.
Het lijkt er wel op. Een collega van mij heeft sinds vanochtend ook 4Mbit. Ik helaas nog niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Dark schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:17:
Jaja van de week is me lijn dan eindelijk opgelevert:
DSLExpress 2mbit/1mbit

Ik woon iets meer dan 800 meter van de centrale.

Download: 170 ~ 190 kb/s
Upload: 65 ~ 75 kb/s

Me ping in Unreal Tournament 2k4 en Pariah is trouwens wel goed: 8 ~ 24 ms

Ik haal met Nieuwsgroepen van Demon 150 kb/s (2 channels)
De geschatte afstand van jou naar de centrale zegt helaas niets over de hoeveelheid kabel in de grond. Wat dat betreft kun je ook rustig 2km van de centrale af zitten.

Dat neemt niet weg dat je snelheid wat laag lijkt te zijn maar dat hangt ervan af hoe je die vastgesteld hebt. Ook de instellingen op je modem/router kunnen erg van invloed zijn.
De waardes van ATM QoS Type, PCR (peak cell rate), SCR (sustain cell rate) en MBS (maximum burst size) kunnen je snelheid mede bepalen.

Ik zit zelf ca. 1,7 km van de centrale af en haal 220 down en 85/90 up.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb al een groot deel van de suggesties in dit topic doorgevoerd in de OP en de 2e post is nu een soort van samenvatting geworden van dit topic (dat is een trend die ik eigenlijk wilde voortzetten in de nieuwe delen)
Suggesties graag en vanmiddag ga ik weer verder.

edit:
mischien is het handiger om de suggesties via gijs.noorlander bij gmail.com achter te laten, dan zitten we iets minder snel op de 1000 posts :)

[ Voor 23% gewijzigd door TD-er op 22-04-2005 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:33
Nou, vandaag even gebeld met Demon over de e-mail over de up-/downgrade van mijn 2Mbit verbinding. Ik ben nu ruim 2 jaar een tevreden klant van Demon (goede snelheden, ruim vantevoren ingelicht over onderhoud) maar wat ik nu aan de telefoon meemaakte... ik ben er laaiend van.

Ik ben dus één van de vele die niet de e-mail van 16 maart heeft ontvangen. Dus ik belde vandaag met Demon om hierover eens informatie in te winnen omdat het al richting eind april gaat.
Allereerst wist het 0800-3366668 nummer me te melden dat ik dikke pech had. Het officiële antwoord van Demon is dat de mail verzonden is en dat de gebruikers ruimschoots de kans hebben gehad om te downgraden. De bewuste supportmedewerker wist mij te melden dat ik verder de verkeerde lijn had om dit soort problemen te bespreken en dat ik 020-5304266 moest bellen voor het bediscusseren van mijn probleem.

Op dat nummer kreeg ik een jongeman aan de lijn (hij zei zijn voornaam maar die ben ik al weer vergeten) die mij hetzelfde soort antwoord gaf. Hij zei zelfs dat ik blij moest zijn dat ik gratis 2Mbit op mijn download snelheid krijg.
Volgens hem is Demons officiële antwoord dat de e-mail waarin de mogelijkheid tot downgraden werd aangeboden, is verzonden naar alle 2Mbit gebruikers en daarmee is de kous af.

Ik heb 3 keuzes:
1) Ik accepteer de hogere snelheid en ik blijf 55 euro per maand betalen.
2) Ik downgrade voor 10 euro per maand en ik ga het papieren gevecht aan met Demon over deze absurde manier van zakendoen
3) Ik zoek een andere provider en vervolgens eis ik teruggave van teveel betaald abonnementsgeld (namelijk 2 maal 20,50 tegen de tijd dat ik van Demon af ben).

Op dit moment neig ik zeer sterk naar #3 maar ik ga dit eerst eens goed overdenken. Ik heb nog ongeveer een week aangezien ik moet opzeggen voor het einde van deze maand.

Maar ik ben echt verbaasd, laaiend en zeer teleurgesteld over deze botte afhandeling.

Zodra de site http://www.demongebruikersgroep.nl/communicatie.html in gebruik is, ben ik direct van de partij als klager/eiser. Dit soort service is de reden waarom ik 2 jaar geleden ben weggegaan bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:33
Ter aanvulling op bovenstaande post (maar in een nieuwe post omdat ik de e-mail en vervolg communicatie eruit wil laten springen).

Ik heb zojuist even een e-mail verzonden aan de customer service omtrent de afhandeling van mijn klacht tot nog toe. Ik dacht dat het wellicht handig is voor anderen als ik deze hier post. Ter inspiratie zeg maar. Vervolg communicatie van Demon wordt uiteraard ook hier gepost.

Dit heb ik zojuist ge-emaild:

Geachte dame/heer,

Ik heb een klacht over de afhandeling van het up/-downgraden van de 2Mbit abonnementen. Ik ben één van de vele 2Mbit klanten van Demon welke nooit de e-mail ontvangen hebben over het downgraden van het 2Mbit abonnement. Ik bedoel hiermee de e-mail van 16 maart 2005 en niet de e-mail van 25 januari 2005 welke ik prima heb ontvangen evenals een e-mail over aangepaste openingstijden van 18 maart 2005. Wat dus aangeeft dat mijn e-mail adres prima functioneert.

Ik bedacht me vandaag dat ik nog steeds niet gehoord had over het downgraden van mijn abonnement en na zorgvuldige inspectie van mijn e-mail kwam ik tot de conclusie dat ik nooit iets ontvangen heb.
Na 2 telefoontjes vandaag (1 naar het support nummer op 0800-3366668 en 1 naar 020-5304266) werd mij kordaat en onvriendelijk duidelijk gemaakt dat ik pech heb. De officiële datum om te downgraden, 25 maart, was al lang voorbij en als ik nog steeds wilde downgraden dan kost me dit 10 euro. Onterecht naar mijn mening aangezien ik in alle eerlijkheid spreek als ik zeg dat ik die e-mail nooit ontvangen heb.
Beide medewerkers hadden hier geen boodschap aan. Demon had de e-mail verzonden en of deze vervolgens aankomt is niet haar probleem.

Deze manier van redeneren is zowel onvriendelijk als ongebruikelijk.

Daarnaast werd er door beide medewerkers gesuggereerd dat ik tevreden moest zijn met het cadeau wat Demon mij geeft, namelijk 2Mbit gratis op mijn download snelheid. Nu ben ik absoluut niet ontevreden over dit aanbod maar het is niet interessant voor mij. 2Mbit download is voldoende snel voor mij en ik betaal liever 20,50 euro minder per maand dan dat ik 2Mbit sneller ga voor 55 euro per maand.

De hele behandeling tot nog toe wekt bij mij het idee op dat Demon een fout heeft gemaakt die zij niet wenst toe te geven. En door te suggereren dat ik een "cadeau" krijg en dat ik hiermee blij moet zijn, wordt de klant een schuldgevoel aangepraat in de hoop dat zij de snelheidsverhoging accepteren. Althans, zo komt het op mij over.

Ik heb dit ook al besproken met de medewerker van de customer service maar ik kan werkelijk niet geloven dat een commercieel bedrijf haar klanten dwingt te kiezen tussen "accepteer dit cadeau en houdt je kop" of "zoek maar een andere provider".
Want gezien de afhandeling tot nog toe is dit wel waar ik momenteel naar neig.

Met vriendelijke groeten,

[naam weggehaald voor privacy redenen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, ik heb eenzelfde klacht geuit en deze werd op dezelfde manier afgewezen. Wat ik inderdaad nogal belachelijk vind is, dat ze je vertellen dat je blij moet zijn dat je er twee mb erbij krijgt. Hierbij gaan ze wel voorbij aan het feit dat je, als oude klant dus meer moet betalen dan iemand die nu een abonnement afsluit. :( :( :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is mijn 2Mbit verbinding geupgrade naar 4Mbit. Maakt mij verder weinig uit. Ik heb mijn abonnement vorige week toch al opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

Vraag ik me af wat al die mensen die 4 mbit tegen hun zin in hebben, en niet willen betalen voor een downgrade, nu eigenlijk doen...

Houden jullie die 4 mbit tot Demon eindelijk toegeeft, of betaal je toch maar die 10 euro (die je er na 2 weken uit hebt). Demon zal niet toegeven, en als ze het doen, zullen ze het lagere bedrag pas gaan rekenen vanaf de datum dat je echt teruggezet wordt naar 2 mbit...

Dus als je niet hebt betaald voor een downgrade maar die wel wil, zou ik het maar snel doen.

[ Voor 13% gewijzigd door PJKs op 23-04-2005 05:19 ]

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
PJK schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 05:18:
Vraag ik me af wat al die mensen die 4 mbit tegen hun zin in hebben, en niet willen betalen voor een downgrade, nu eigenlijk doen...

Houden jullie die 4 mbit tot Demon eindelijk toegeeft, of betaal je toch maar die 10 euro (die je er na 2 weken uit hebt). Demon zal niet toegeven, en als ze het doen, zullen ze het lagere bedrag pas gaan rekenen vanaf de datum dat je echt teruggezet wordt naar 2 mbit...

Dus als je niet hebt betaald voor een downgrade maar die wel wil, zou ik het maar snel doen.
Ik zou zeggen kijk eens op http://www.demongebruikersgroep.nl/
Die site is opgezet om gezamelijk een klacht bij Demon in te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
Dit is echt weer heel bizar. Zojuist mijn modem in Router modus gezet, en ik zit hier nu dus mijn MAC adres te vernieuwen.
Nu zijn er dus een aantal sites doe het perfect doen, waaronder GoT en MacOSX.nl

8)7

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
Sinds dat ze met upgraden bezig zijn van de 2 naar 4 mbit lijntjes is mijn dls lijn gewoon klote.

Wordt er nu echt nogal schijtziek van. Het probleem is dat ik niet meer normaal op fullspeed iets kan downloaden. Niet van de ftp server van demon, niet van xs4all nergens. Download schommelt maar beetje matig tussen de 100 kb/s en 150 kb/s met soms inzakkers naar rond de 50 kb/s.

Heb tijdje geleden contact gehad met demon. Niks meer van gehoord overigens.
Ik zoek wel naar een provider die niet dit gezeik heeft want zeg nou zelf. Welk topic van welke provider staat vol met ontevreden gebruikers? Juist ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
Nou, hier is het anders ook weer zo traag als dikke stront door een trechter...

Modem traint goed:
Upstream Speed: 864 kbps
Downstream Speed: 7616 kbps

Werkelijke snelheid op speedtest.bbned.nl zowel met de 100m file als de test die ze daar hebben rond de 290-350 kbyte/s :(

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Laatst online: 03-06-2021
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:28:
[...]

Ik vind het wel tegenvallen. Ik haal met een 2048/1024 aansluiting via Demon/BBned altijd 210 KBps down en 100 KBps up. Gisteren bleek ik zomaar de beloofde upgrade naar 4096/1024 en ik haal ook hier de max. download. Ik zit iets van 1200 meter vanaf de centrale en met de standaard Zyxel van Demon over een ISDN aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Gaat de downloadcap ook veranderen als ik een firmwareupdate doe? Ik heb de Zyxel 650R 33 (isdn versie dus) en de upload is gecapped op 760kbit/s.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
iPodje schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 11:01:
Nou, hier is het anders ook weer zo traag als dikke stront door een trechter...

Modem traint goed:
Upstream Speed: 864 kbps
Downstream Speed: 7616 kbps

Werkelijke snelheid op speedtest.bbned.nl zowel met de 100m file als de test die ze daar hebben rond de 290-350 kbyte/s :(
Tja das al 5 maanden zo op mijn 8Mbits lijn

8064/928 Sync.. maar demon wil/kan er niets aan doen.. men blijft maar bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:47
Er is iets heel vreemds aan de hand met mijn uploadsnelheid: het is niet meer vooruit te branden. Mijn modem is getraind op 832kbps, dat lijkt dus normaal te zijn. Echter: wanneer ik iets wil uploaden lijkt het wel alsof ie er na een paar seconden me ophoudt.

Als ik naar speedtest.nl ga voor een upstreamtest gebeurt er gewoon niets; hij begint niet eens met het meten van de snelheid.

Ik ben verbonden via BabyXL, op Te Werve in Den Haag. Iemand anders met problemen?

edit: modem gereset, probleem lijkt opgelost. Wel raar hoor :?

[ Voor 8% gewijzigd door posttoast op 23-04-2005 21:55 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 20:35:
Vandaag is mijn 2Mbit verbinding geupgrade naar 4Mbit. Maakt mij verder weinig uit. Ik heb mijn abonnement vorige week toch al opgezegd.
Heb je daar je modem voor moeten resetten of ging dat vanzelf? Ik zit namelijk nog steeds op 2mbit a 55 euro.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chilly_Willy schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 23:05:
[...]

Heb je daar je modem voor moeten resetten of ging dat vanzelf? Ik zit namelijk nog steeds op 2mbit a 55 euro.
Voor zover ik weet ging het vanzelf. Maar ik heb wel de dag ervoor mijn modem gereset zonder bijzondere gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen last van het feit dat om de zoveel tijd de verbinding helemaal niets meer doet, ik zie ook op DU meter dat er een regelmaat in zit, als ik gewoon download van de niewsgroepen met 450kB/sec dan stopt hij er voor een seconde of 10 mee, dat is heel irritant.
Ik hoop dat dit iemand bekend voor en weet wat de oplossing is.

Afbeeldingslocatie: http://img228.echo.cx/img228/5690/untitled2sj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gaat je DSL lampje ook uit en knipperen en weer aan op dat moment? (dus je linesync verbreekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:16:
Hebben meer mensen last van het feit dat om de zoveel tijd de verbinding helemaal niets meer doet, ik zie ook op DU meter dat er een regelmaat in zit, als ik gewoon download van de niewsgroepen met 450kB/sec dan stopt hij er voor een seconde of 10 mee, dat is heel irritant.

[afbeelding]
Is dat een interval van 15 mins?
Zo ja, zie openingspost :) ( Ervaringen Demon DSL-Express # 16 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:16:

[afbeelding]
Ik heb zelf ook problemen gehad met wegvallen van de lijn maar in mijn geval was het (denk ik ) een DHCP lease probleem. Sinds ik mijn Zyxel in router modus heb gezet heb ik er in ieder geval geen last meer van gehad.

Het stukje in de openingspost waarnaar verwezen wordt is volgens mij dit:
Het kan voorkomen dat tijdens de dataoverdracht fouten gevonden worden. Indien het modem gedurende een langere tijd (15 minuten) veel fouten ontdekt, zal deze de verbinding opnieuw trainen.
De verbinding valt tijdens het trainen uit.
Indien dit vaker voorkomt, is de gekozen onderhandeling tussen het modem en de wijkcentrale te kritisch en kun je als gebruiker proberen het modem te forceren om wat minder bits per toon te gebruiken. (verlagen van de max_tone_limit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

In de openingspost zie ik een voorbeeld van de te verwachten pingtijden:
pingtijden: 41 msec (28 msec)

Ik vind dat best tegen vallen eigenlijk. Wat zijn jullie ervaringen op dit vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Bor de Wollef schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:57:
In de openingspost zie ik een voorbeeld van de te verwachten pingtijden:
pingtijden: 41 msec (28 msec)

Ik vind dat best tegen vallen eigenlijk. Wat zijn jullie ervaringen op dit vlak?
Die 41 ms vind ik ook wel tegenvallen, maar de bron is een site die de gegevens krijgt van mensen die een programmatje in de achtergrond hebben draaien en dus zullen er ook een hoop p2p gebruikers zijn die dit gebruiken.
Het leek mij echter wel een goede bron omdat deze de gemiddelde waarden geeft bij normaal gebruik.
Die 28 ms was mijn pingtijd (is ondertussen al 24 ms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

41 ms is voor mij een reden om geen demon te nemen eigenlijk. Dan zit ik er met mijn brakke @home verbinding nog aardig onder. 28 ms vind ik de limit :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk bij het posten van een reply even aan de aangescherpte policy die geldt in dit topic!

GEEN statusupdates of ander doelloos gechat. Dit topic is voor problemen, en niet voor "ben jij al geupgraded???" achtige praat.