Het grote @home problemen topic [deel 7]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.311 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:56
Modem reset verschillende malen geprobeerd. Zonder router hetzelfde probleem.

Het is idd echt vreemd. En de settings lijken ook goed.

"De forward en reverse DNS voor jouw IPnummer zien er goed uit."

http://home.vanmelick.com/cgi-bin/athome/dnstest.pl

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Ook hier verlaat weer een @home gebruiker. Ik ben al minstens 5 en bijna 6 jaar @home breedband klant. Opzich bijna nooit problemen gehad. Wel eens downtime.. maar verwacht niet anders van @home.

Nu heb ik deze topic doorgespit en las ik een paar keer mensen vragen over DSL en goedkopere verbindingen. weten jullie van het bestaan van ADSL2+? ( www.bbned.nl ) ik krijg er binnenkort 1, het mooie is dat er vaak ook telefonie bij zit.

uitgerekend in euro's

@home breedband 5000kbit/750kbit
€ 47,95 * 12 = € 575,40 per jaar

En nu de abonnement die ik ga nemen

ADSL2+ 10mbit/1mbit (houdt wel rekening met opzegkosten van €75)
€ 99,00 + € 19,95 * 12 = € 338,40 per jaar

Dat is een verschil van € 237 euro per jaar + 2x de download snelheid en upload ook meer.

Voor mij reden genoeg om nu al over te gaan naar dsl.. Ook al wordt er gespeculeerd dat @home volgend jaar met een 10 mbit synch verbinding komt, wat ik niet zie gebeuren. kbedoel 10mbit sync das gewoon glasvezel.. denk het niet. + als ALSS het komt dan zou d'r vast een aardig prijskaartje aan hangen. @home 'extreme' ofzo

naja mijn 0,02 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Hier in Nispen (aangesloten op Roosendaal) ook sinds de vorige verhoging flinke capaciteitsproblemen. Dit is te merken in een dramatische val van de downloadsnelheid, eigenlijk komt die zelden boven de 350 KB/sec uit. In de loop van de middag daalt de downstream naar 150 KB/sec, de upstream is altijd goed en strak 90 KB/sec. Ik ga er vanuit dat @Home er mee in de weer is (aangezien er nogal wat onderhoud staat aangegeven op de website), maar ben niet echt te spreken over de huidige snelheden. Modem reset heeft i.i.g niets geholpen, aan de layout van het netwerk is niets veranderd en de modemwaarden zien er verder netjes uit:
Downstream
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level -5 dB
Upstream
Frequency 46100000 Hz Ranged
Power Level 49 dBmV
Afwachten dus maar, ik heb er in ieder geval nog wel enigszins vertrouwen in (als in, in het verleden is het ook altijd weer goedgekomen) en de verhoging ging mij toch vooral om de uploadsnelheid en die is gelukkig wel stabiel

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:09
Kaizah schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 03:06:
Ook hier verlaat weer een @home gebruiker. Ik ben al minstens 5 en bijna 6 jaar @home breedband klant. Opzich bijna nooit problemen gehad. Wel eens downtime.. maar verwacht niet anders van @home.

Nu heb ik deze topic doorgespit en las ik een paar keer mensen vragen over DSL en goedkopere verbindingen. weten jullie van het bestaan van ADSL2+? ( www.bbned.nl ) ik krijg er binnenkort 1, het mooie is dat er vaak ook telefonie bij zit.

uitgerekend in euro's

@home breedband 5000kbit/750kbit
€ 47,95 * 12 = € 575,40 per jaar

En nu de abonnement die ik ga nemen

ADSL2+ 10mbit/1mbit (houdt wel rekening met opzegkosten van €75)

Dat is een verschil van € 237 euro per jaar + 2x de download snelheid en upload ook meer.

Voor mij reden genoeg om nu al over te gaan naar dsl.. Ook al wordt er gespeculeerd dat @home volgend jaar met een 10 mbit synch verbinding komt, wat ik niet zie gebeuren. kbedoel 10mbit sync das gewoon glasvezel.. denk het niet. + als ALSS het komt dan zou d'r vast een aardig prijskaartje aan hangen. @home 'extreme' ofzo

naja mijn 0,02 cents
ik weet niet op welke school jij hebt gezeten, maar bij je rekenvoorbeeld kom ik op.

€ 1427,40 >:) :+
je zult wel iets anders bedoelen dan :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 10:42
ik weet niet op welke school jij gezeten hebt maar zijn rekenvoorbeeld klopt toch echt hoor... :)
Vermenigvuldigen gaat voor optellen...:
€ 99,00 + (€ 19,95 * 12) = € 338,40 per jaar
zo duidelijker? ;)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
party42 schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:39:
ik weet niet op welke school jij gezeten hebt maar zijn rekenvoorbeeld klopt toch echt hoor... :)

[...]

Vermenigvuldigen gaat voor optellen...:

[...]

zo duidelijker? ;)
tijd om mijn school te "sue-en" denk ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nu wordt ik hier een beetje gek (was ik al, maar ok)

ik heb nog altijd het probleem dat het internet hier elke dag wel eens 20sec wegvalt en dan weer terug is. Vanmiddag vestigde ik mijn aandacht op de router (tijdens die 20sec wegval) en wat zie ik?--> ik zie potverdorie de wan led uitgaan, weliswaar voor een seconde (rest bleef aan, constant brandend) maar da's toch wa een teken dat de modem het even voor gezien houd. of niet?

zat net ff in de log van de modem te spitten:

051205163221 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
051205163221 4-Error D530.8 DHCP - Invalid Log Server IP Address.
051205163221 4-Error D530.6 DHCP - Invalid Time Offset.
051205160221 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
051205160221 4-Error D530.8 DHCP - Invalid Log Server IP Address.
051205160221 4-Error D530.6 DHCP - Invalid Time Offset.
051205160221 4-Error D101.0 DHCP RENEW sent - no response
051205160221 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.
051205160216 4-Error D101.0 DHCP RENEW sent - no response
051205160216 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.
051205153211 8-Debug M579.3 CM Cert Upgrade Disabled. Motorola CM certificate present
051205153211 8-Debug I503.0 Cable Modem is OPERATIONAL

Dat vetgedrukte was volgensmij op moment dat internet wéér 20 sec wegviel. Iemand enig idee hoe dit kan?

[ Voor 58% gewijzigd door Raven op 05-12-2005 17:47 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 22:18
Grolsch schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:16:
[...]

tijd om mijn school te "sue-en" denk ik zo ;)
offtopic:
Neehoor, dat vermenigvuldigen voor optellen oid gaat helemaal niet op in de echte wiskunde.
Dat is iets dat je op de basisschool leert (meneer van dale...etc), maar vermenigvuldigen is eigenlijk een vorm van optellen (5*2=2+2+2+2+2) en zo kun je alle andere functies ook ontleden. En omdat ze hetzelfde zijn is er geen verschil.
Dus altijd netjes met haakjes werken ;)

bartgrefte:
Zoals bekend: eerst testen zonder router. Het is met die symptomen eigenlijk waarschijnlijker dat de wan van je router er tijdelijk uitdondert, ipv je modem.
Maar het modem heeft ook lampjes, wat doen die als de conn wegvalt?

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Kaizah schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 03:06:

naja mijn 0,02 cents
10mbit sync != glasvezel.

ftth is glasvezel, etth is gewoon over bestaand coax netwerk. Probleem is alleen dat je niet meer dan 100m van een versterker af moet zitten (officieel volgens de ethernet standaard dan hé...) wil je daar gebruik van kunnen maken. Wat er tot die "wijkcentrales" ligt is waarschijnlijk wel glasvezel om die bandbreedte aan te kunnen, maar dat laatste stukje is gewoon bestaand coax hoor....

En ik heb er ook veel aan zitten denken om naar adsl te gaan vanwege de prijs.... alleen adsl zit eigenlijk al op zijn limiet, dus wordt niet veel sneller meer... en kabel bij lange na niet... dus voor snelheidsfreaks biedt kabel op de lange termijn meer toekomstperspectief... ik wacht eerst nog een tijdje af tot de volgende "upgrade"... als er dan nog geen echte verbetering is of zit aan te komen ... dan ben ik denk ook over naar adsl vanwege de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

cryforhelp schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:50:
[...]

offtopic:
Neehoor, dat vermenigvuldigen voor optellen oid gaat helemaal niet op in de echte wiskunde.
Dat is iets dat je op de basisschool leert (meneer van dale...etc), maar vermenigvuldigen is eigenlijk een vorm van optellen (5*2=2+2+2+2+2) en zo kun je alle andere functies ook ontleden. En omdat ze hetzelfde zijn is er geen verschil.
Dus altijd netjes met haakjes werken ;)

bartgrefte:
Zoals bekend: eerst testen zonder router. Het is met die symptomen eigenlijk waarschijnlijker dat de wan van je router er tijdelijk uitdondert, ipv je modem.
Maar het modem heeft ook lampjes, wat doen die als de conn wegvalt?
router is er al lang tussenweggeweest, hielp niet.
En ledjes van modem in de gaten houden wordt niet wat, dan moet ik heel hard naar beneden hollen om die 10-20sec te kunnen halen. dan moet ik wel eerst optijd in de gaten krijgen dat internet weer weggevallen is, krijg daar namelijk geen melding van ofzo. tegen de tijd dat msn deruit knalt is verbinding weer terug.

ff linkje: log van de modem

iemand die wat vreemds opvalt in de log?

hier nog ff signaal:
Frequency 626000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 35 dB
Power Level 1 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
Upstream Value
Channel ID 4
Frequency 43504000 Hz Ranged
Power Level 41 dBmV

[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 05-12-2005 19:01 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43
hallo , even tussendoor

Per 1 september mijn abbo opgezegd bij @home wegens omstandigheden , nu de omstandigheden verholpen zijn kan i kweer een @home abo aanvragen.

Alleen heb ik het idee dat ze mij een oor aan proberen te naaien. Ik heb pas een nieuwe motorola modem van @home gekrgen , ergens in juni dit jaar , september abo opgezegd. Had 5 jaar @home dus ik hoefde de modem niet op te sturen

Nu vertellen ze mij dat ik perse een nieuw installatie pakket nodig heb omdat deze modem niet meer te gebruiken is op het netwerk omdat deze Gedelete zou zijn :?

Iemand ervaring hier mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk een simpele vraag. Ik heb al een beetje gezocht hier op GOT, maar ik kon niet echt een antwoord vinden. Wel vond ik dit topic waarin de topicstarter dezelfde vraag heeft. Mijn vraag is dan ook of het nog steeds mogelijk is om meerdere computers achter de router te zetten. Op de website van @home lees ik het volgende:
Ik heb meerdere computers aangesloten op @Home (multiple IP). Kan ik hier nog gebruik van maken?
Nee, Wij bieden geen multiple IP meer aan en bieden hierop ook geen ondersteuning meer.
Ik neem aan dat een router gewoon wordt gezien als een normale computer. Belllen en tegelijkertijd met bijvoorbeeld 3 computers internetten hoeft dan toch geen problemen op te leveren? Wie kan mij een 100% zeker antwoord geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:03:
Ik heb eigenlijk een simpele vraag. Ik heb al een beetje gezocht hier op GOT, maar ik kon niet echt een antwoord vinden. Wel vond ik dit topic waarin de topicstarter dezelfde vraag heeft. Mijn vraag is dan ook of het nog steeds mogelijk is om meerdere computers achter de router te zetten. Op de website van @home lees ik het volgende:

[...]

Ik neem aan dat een router gewoon wordt gezien als een normale computer. Belllen en tegelijkertijd met bijvoorbeeld 3 computers internetten hoeft dan toch geen problemen op te leveren? Wie kan mij een 100% zeker antwoord geven?
ohh, dat kan ik wel :P

Je kunt gerust 100 computers aansluiten thuis (niet gaan klagen over de perfermance van het internet), en tegelijkertijd telefoneren.
geen punt bij karwei.
je telefoon en televisie ondervinden hier geen hinder van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Galaxis schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:50:
hallo , even tussendoor
<weg>
Nu vertellen ze mij dat ik perse een nieuw installatie pakket nodig heb omdat deze modem niet meer te gebruiken is op het netwerk omdat deze Gedelete zou zijn :?

Dat doen ze niet om je te naaien, maar om het makkelijk voor zichzelf te maken. Dat modem mag je houden omdat hij afgeschreven is.
De reden dat je een heel nieuw proefabo moet aanvragen is omdat het veel lastiger voor ze is om van zo'n "onbekend" (want niet meer in DB) modem te weten of hij goed is etc.

Dus je wordt niet genaaid, en die 35 euro is toch abo kosten, geen install pakket kosten.
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:03:

[...]

Simpel antwoord: je redenering is 100% correct.
Wees wel op de hoogte van het routerbeleid van @home ("ondersteunen we niet").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Galaxis schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:50:
hallo , even tussendoor

Per 1 september mijn abbo opgezegd bij @home wegens omstandigheden , nu de omstandigheden verholpen zijn kan i kweer een @home abo aanvragen.

Alleen heb ik het idee dat ze mij een oor aan proberen te naaien. Ik heb pas een nieuwe motorola modem van @home gekrgen , ergens in juni dit jaar , september abo opgezegd. Had 5 jaar @home dus ik hoefde de modem niet op te sturen

Geen probleem toch ? verkoop je oude modem gewoon en betaal daar je proef periode van, ik heb al modems gezien op ebay voor 50 / 60 euro. Dat is dus gewoon winst voor jou !

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 21:43
het probleem is dus ook dat ik geen proeg abbo mag afsluiten omdat ik nog niet lang genoeg ben afgesloten daar voor , dus zit ik met 79 Euro aansluitkosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Galaxis schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 00:07:
het probleem is dus ook dat ik geen proeg abbo mag afsluiten omdat ik nog niet lang genoeg ben afgesloten daar voor , dus zit ik met 79 Euro aansluitkosten :P
Niet zeggen dat je al aangesloten bent geweest :P
Gewoon online aanvragen en alle info hetzelfde invullen, wordt toch nooit gecontroleerd ;)

Dit is info van een ex helpdesker * cryforhelp , zo werkt het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
cryforhelp schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 00:13:
[...]

Niet zeggen dat je al aangesloten bent geweest :P
Gewoon online aanvragen en alle info hetzelfde invullen, wordt toch nooit gecontroleerd ;)

Dit is info van een ex helpdesker * cryforhelp , zo werkt het echt.
[offtoic]@Cryforhelp: hoezo ex? Dacht dat je r nog steeds werkt??[/offtopic] Yep, can confirm this... Ik heb een kennis van me hetzelfde laten flikken... Had weliswaar nog zo'n Com21-modem, maar dan nog... Mocht gewoon weer proefabo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bartgrefte schreef op maandag 05 december 2005 @ 18:55:
[...]

router is er al lang tussenweggeweest, hielp niet.
En ledjes van modem in de gaten houden wordt niet wat, dan moet ik heel hard naar beneden hollen om die 10-20sec te kunnen halen. dan moet ik wel eerst optijd in de gaten krijgen dat internet weer weggevallen is, krijg daar namelijk geen melding van ofzo. tegen de tijd dat msn deruit knalt is verbinding weer terug.

ff linkje: log van de modem

iemand die wat vreemds opvalt in de log?

hier nog ff signaal:
Power Level 1 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
Upstream Value
Channel ID 4
Power Level 41 dBmV
heb net ff zitten kletsen met iemand, die zei dat mijn modem ontiegelijk veel errors geeft in de log. Mischien iemand die ervaring heeft met het lezen van de logs uit motorola sb4200e surfboard modempjes? snap der namelijk nie veel van... (zie deze quote voor link)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 09:05
Om te illustreren dat de snelheid hier duidelijk niet gigantisch is gestegen:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Dec 6 2005 om 20:18:15 UTC+0100)

Download : 221.4 KByte/sec
Upload : 27.4 KByte/sec
Connection : 440.0 Conn/min
Ping test Nederland : 25.0 ms
En dat met BREEDBAND :{. Betaal gvd meer dan 47 euro per maand :{.
En wanneer kan ik eindelijk dat motorola-modem aansluiten dat hier al een aantal maanden ongebruikt ligt te wachten? (@Home had dat opgestuurd; aangekondigd dat ik dat ergens in september kon gebruiken, maar ze zijn blijkbaar nog steeds niet klaar ... :{) iemand dat al geprobeerd?

Zit in Maastricht overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelJewel schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:20:

[...]

En wanneer kan ik eindelijk dat motorola-modem aansluiten dat hier al een aantal maanden ongebruikt ligt te wachten? (@Home had dat opgestuurd; aangekondigd dat ik dat ergens in september kon gebruiken, maar ze zijn blijkbaar nog steeds niet klaar ... :{) iemand dat al geprobeerd?

Ik denk als je uiteindelijk die motorola gaat gebruiken dat het beter wordt, in iedergeval wat je nu als snelheid hebt is niet de 47 euro waard. Ik heb ook breedband en hieronder zie je mijn snelheid test.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/loebaskiller/st.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
bartgrefte schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:05:
[...]

heb net ff zitten kletsen met iemand, die zei dat mijn modem ontiegelijk veel errors geeft in de log. Mischien iemand die ervaring heeft met het lezen van de logs uit motorola sb4200e surfboard modempjes? snap der namelijk nie veel van... (zie deze quote voor link)
Ziet ernaar uit dat je modem een DHCP-probleempje heeft (kan geen Modem-IP verkrijgen...) De DHCP Renewal faalt erg vaak; das haast nie lollig meer... Ik heb dat in mijn SB5100E nog nooit gezien... Mja, zou ff navraag doen bij @home... Je log (die txt-file) loopt tot 06-12-2005 @ 08:52:40. Je log laat eerst zien dat het modem wel een IP krijgt, en vervolgens heb je weer fouten. Er is een ongeldig IP opgegeven (bij @home) voor de logging server. Nou weet ik niet hoe belangrijk dat is; ik weet niet hoe @Home de gegevensverzameling van modemlogs regelt... Blijkbaar heeft men je modem al in een Verbose-modus (DEBUG-modus) staan, want je krijgt ook meldingen in je log met de prefix DEBUG, en daar zit nogal het een en ander aan fouten bij... Belangrijkste is dat je telkens je (modem-)IP kwijt raakt... Bel @Home eens en vraag eens wat je daar aan kunt doen? Bij mij hat mem mijn modem oit hetzelfde IP toegewezen als iemand in Capelle a/d IJsel; dat wilde niet echt, zul je begrijpen... Ik kreeg toen ook telkens geen IP. Vraag maar eens aan @Home of ze het log van HUN kant willen uitlezen; dat geeft nog wat andere informatie dan de info die hierin staat. En meld bij die vraag meteen ff dat je in je log ziet dat er een ongeldig IP is opgegeven voor de Logging Server, dus dat men niet vreemd moet gaan liggen kijken als men je log niet eens uit kán lezen... Welicht moet je modem even via TFTP (kan ALLEEN door @Home) worden bijgewerkt met aangepaste info, want je zit in een conflict met het een of ander; je vernieuwing van je IP adres gaat steeds mis... Ik zou wel ff aanraden om het eerst een héle dag zonder router te bekijken, en te kijken of de problemen dan met dezelfde frequentie aanhouden (naar verwachting wel, maar er ZIJN routers die lastig deden icm de SB4200-modems...).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
051206180425 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response  
051206180425 4-Error D530.8 DHCP - Invalid Log Server IP Address.  
051206180425 4-Error D530.6 DHCP - Invalid Time Offset.  
051206173425 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response  
051206173425 4-Error D530.8 DHCP - Invalid Log Server IP Address.  
051206173425 4-Error D530.6 DHCP - Invalid Time Offset.  
051206170425 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response  
051206170425 4-Error D530.8 DHCP - Invalid Log Server IP Address.  
051206170425 4-Error D530.6 DHCP - Invalid Time Offset.  
051206163425 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response  
051206163425 4-Error D530.8 DHCP - Invalid Log Server IP Address.  
051206163425 4-Error D530.6 DHCP - Invalid Time Offset.  
051206160426 8-Debug M579.3 CM Cert Upgrade Disabled. Motorola CM certificate present  
051206160426 8-Debug I503.0 Cable Modem is OPERATIONAL  
051206160425 8-Debug F502.1 Bridge Forwarding Enabled.  
051206160425 8-Debug F502.3 Bridge Learning Enabled.  
051206160425 8-Debug B918.0 Baseline Privacy is skipped  
051206160424 6-Notice X518.7 Configuration - MMEMME - Update Disabled - No valid CVC  
051206160424 8-Debug I500.1 DOCSIS 1.0 Registration Completed  
051206160424 7-Information I500.4 Attempting DOCSIS 1.0 Registration  
051206160424 7-Information D509.0 Retrieved TFTP Config File SUCCESS  
051206160424 7-Information D507.0 Retrieved Time....... SUCCESS  
************ 7-Information D511.0 Retrieved DHCP .......... SUCCESS  
************ 5-Warning D3.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response  
************ 4-Error D530.8 DHCP - Invalid Log Server IP Address.  
************ 4-Error D530.6 DHCP - Invalid Time Offset.  
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 5 BkOff: 5s Tot DSC:5 OFF:1 REQ:1 ACK:1  
************ 3-Critical D1.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received  
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 3 BkOff:10s Tot DSC:3 OFF:0 REQ:0 ACK:0  
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 2 BkOff: 8s Tot DSC:2 OFF:0 REQ:0 ACK:0  
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 1 BkOff: 4s Tot DSC:1 OFF:0 REQ:0 ACK:0  

Lees van beneden naar boven en zie dat je modem tot 5 keer probeert z'n IP te vernieuwen, en dit in de 5e poging voor elkaar krijgt. Vervolgens is er een probleem met tijdsverschil (invalid Time Offset), een probleem met het adres van de Logging-server (voor Motorola standaard belangrijk, maar voor @Home weet ik dat niet) en nog een niet-kritisch veld in de lease-info is incorrect. Dan gaat je modem door met z'n startup-procedure en krijgt TOD en config. (TOD == de tijd). dan zie je verder naar boven je debug-info (modem is operationeel, e.d.; gewone statusinfo meestal); dan krijg je info over onderhoud en certificering (die modems krijgen als je ze volgens de standaard gebruikt een vertificate server in het serverpark, waar het modem vervolgens, zal ik maar zeggen, checkt of het een nieuw certificaat voor onderhoud moet gaan halen e.d. wat weer nodig is bij Maintainance Requests... Als laatste zie je dat je modem weer gaat liggen zaniken over de DHCP lease.

De DEBUG-records hoor je normaalgesproken niet aan de client-kant van het log te kunnen zien (althans niet in een SB5100, hoe dat met SB4200 is weet ik niet). Waarom dit bij jou wel zo is, weet ik niet. Maar als je verbinding zo labiel is, moet je deze info maar eens passen aan @Home. Je log geeft inderdaad veel fouten...
RoelJewel schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:20:

[...]

Heb je @Home al eens gebeld, gezegd dat je een Moto-modem hebt en het HFC-mac van je modem aan ze doorgegeven??? da's al sinds de introductie van die modems de standaardprocedure bij de modem-swap, ook al geeft men een indicatieve datum voor de wisseling van het modem. Dus: sluit je Moto aan, bel @Home, zeg dat je een Moto-modem van hun hebt ontvangen en geef indien gevraagd het HFC-mac door. Vermeld er wel ff bij dat je nu al vanaf september dat ding wilde gaan gebruiken en dat je nu dus al sindsdien nog steeds het Com21 (of welk ander modem dan ook) gebruikt.

[ Voor 58% gewijzigd door csteelooper op 07-12-2005 14:04 . Reden: voorkoming van twee posts achtereen door toevoegen van extra reactie in zelfde post.... Voor tweede Edit: aanvullen eerste reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Grolsch schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:57:
[...]

ik weet niet op welke school jij hebt gezeten, maar bij je rekenvoorbeeld kom ik op.

€ 1427,40 >:) :+
je zult wel iets anders bedoelen dan :?
offtopic

Haha :)

/offtopic

ontopic

Als kabel met iets nieuws komt ben je onder andere allang een jaar verder. en kan je net als hoe het in de mobiele telefoontjes wereld nu gaat. van abo veranderen weer ;) zo denk ik erover tenminste.

En ik ben laatst ff op @home site gaan surfen. en toen vond ik www.atwork.nl dat is ook een @home product, namelijk glasvezel op maat. Ze gaan tot 155 mbps ofzo maar dat allemaal met een fikse prijskaartje.. Wat ik hier mee wil zeggen is dat ik nie tdenk dat ze synch verbinding ofzo zullen upgraden voor een lange periode.

[ Voor 25% gewijzigd door Kaizah op 07-12-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

csteelooper schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:46:
[...]

Ziet ernaar uit dat je modem een DHCP-probleempje heeft (kan geen Modem-IP verkrijgen...) De DHCP Renewal faalt erg vaak; das haast nie lollig meer... Ik heb dat in mijn SB5100E nog nooit gezien... Mja, zou ff navraag doen bij @home... Je log (die txt-file) loopt tot 06-12-2005 @ 08:52:40. Je log laat eerst zien dat het modem wel een IP krijgt, en vervolgens heb je weer fouten. Er is een ongeldig IP opgegeven (bij @home) voor de logging server. Nou weet ik niet hoe belangrijk dat is; ik weet niet hoe @Home de gegevensverzameling van modemlogs regelt... Blijkbaar heeft men je modem al in een Verbose-modus (DEBUG-modus) staan, want je krijgt ook meldingen in je log met de prefix DEBUG, en daar zit nogal het een en ander aan fouten bij... Belangrijkste is dat je telkens je (modem-)IP kwijt raakt... Bel @Home eens en vraag eens wat je daar aan kunt doen? Bij mij hat mem mijn modem oit hetzelfde IP toegewezen als iemand in Capelle a/d IJsel; dat wilde niet echt, zul je begrijpen... Ik kreeg toen ook telkens geen IP. Vraag maar eens aan @Home of ze het log van HUN kant willen uitlezen; dat geeft nog wat andere informatie dan de info die hierin staat. En meld bij die vraag meteen ff dat je in je log ziet dat er een ongeldig IP is opgegeven voor de Logging Server, dus dat men niet vreemd moet gaan liggen kijken als men je log niet eens uit kán lezen... Welicht moet je modem even via TFTP (kan ALLEEN door @Home) worden bijgewerkt met aangepaste info, want je zit in een conflict met het een of ander; je vernieuwing van je IP adres gaat steeds mis... Ik zou wel ff aanraden om het eerst een héle dag zonder router te bekijken, en te kijken of de problemen dan met dezelfde frequentie aanhouden (naar verwachting wel, maar er ZIJN routers die lastig deden icm de SB4200-modems...).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
051206180425 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response  
051206180425 4-Error D530.8 DHCP - Invalid Log Server IP Address.  
051206180425 4-Error D530.6 DHCP - Invalid Time Offset.  
051206173425 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response  
051206173425 4-Error D530.8 DHCP - Invalid Log Server IP Address.  
051206173425 4-Error D530.6 DHCP - Invalid Time Offset.  
051206170425 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response  
051206170425 4-Error D530.8 DHCP - Invalid Log Server IP Address.  
051206170425 4-Error D530.6 DHCP - Invalid Time Offset.  
051206163425 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response  
051206163425 4-Error D530.8 DHCP - Invalid Log Server IP Address.  
051206163425 4-Error D530.6 DHCP - Invalid Time Offset.  
051206160426 8-Debug M579.3 CM Cert Upgrade Disabled. Motorola CM certificate present  
051206160426 8-Debug I503.0 Cable Modem is OPERATIONAL  
051206160425 8-Debug F502.1 Bridge Forwarding Enabled.  
051206160425 8-Debug F502.3 Bridge Learning Enabled.  
051206160425 8-Debug B918.0 Baseline Privacy is skipped  
051206160424 6-Notice X518.7 Configuration - MMEMME - Update Disabled - No valid CVC  
051206160424 8-Debug I500.1 DOCSIS 1.0 Registration Completed  
051206160424 7-Information I500.4 Attempting DOCSIS 1.0 Registration  
051206160424 7-Information D509.0 Retrieved TFTP Config File SUCCESS  
051206160424 7-Information D507.0 Retrieved Time....... SUCCESS  
************ 7-Information D511.0 Retrieved DHCP .......... SUCCESS  
************ 5-Warning D3.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response  
************ 4-Error D530.8 DHCP - Invalid Log Server IP Address.  
************ 4-Error D530.6 DHCP - Invalid Time Offset.  
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 5 BkOff: 5s Tot DSC:5 OFF:1 REQ:1 ACK:1  
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 3 BkOff:10s Tot DSC:3 OFF:0 REQ:0 ACK:0  
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 2 BkOff: 8s Tot DSC:2 OFF:0 REQ:0 ACK:0  
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 1 BkOff: 4s Tot DSC:1 OFF:0 REQ:0 ACK:0  

Lees van beneden naar boven en zie dat je modem tot 5 keer probeert z'n IP te vernieuwen, en dit in de 5e poging voor elkaar krijgt. Vervolgens is er een probleem met tijdsverschil (invalid Time Offset), een probleem met het adres van de Logging-server (voor Motorola standaard belangrijk, maar voor @Home weet ik dat niet) en nog een niet-kritisch veld in de lease-info is incorrect. Dan gaat je modem door met z'n startup-procedure en krijgt TOD en config. (TOD == de tijd). dan zie je verder naar boven je debug-info (modem is operationeel, e.d.; gewone statusinfo meestal); dan krijg je info over onderhoud en certificering (die modems krijgen als je ze volgens de standaard gebruikt een vertificate server in het serverpark, waar het modem vervolgens, zal ik maar zeggen, checkt of het een nieuw certificaat voor onderhoud moet gaan halen e.d. wat weer nodig is bij Maintainance Requests... Als laatste zie je dat je modem weer gaat liggen zaniken over de DHCP lease.

De DEBUG-records hoor je normaalgesproken niet aan de client-kant van het log te kunnen zien (althans niet in een SB5100, hoe dat met SB4200 is weet ik niet). Waarom dit bij jou wel zo is, weet ik niet. Maar als je verbinding zo labiel is, moet je deze info maar eens passen aan @Home. Je log geeft inderdaad veel fouten...

[...]

Heb je @Home al eens gebeld, gezegd dat je een Moto-modem hebt en het HFC-mac van je modem aan ze doorgegeven??? da's al sinds de introductie van die modems de standaardprocedure bij de modem-swap, ook al geeft men een indicatieve datum voor de wisseling van het modem. Dus: sluit je Moto aan, bel @Home, zeg dat je een Moto-modem van hun hebt ontvangen en geef indien gevraagd het HFC-mac door. Vermeld er wel ff bij dat je nu al vanaf september dat ding wilde gaan gebruiken en dat je nu dus al sindsdien nog steeds het Com21 (of welk ander modem dan ook) gebruikt.
tsja, hoe zal ik het zeggen. @home weet ervan, maar volgens hun zijn die meldingen normaal. Ze willen er niks op uit doen, pas als hun vanaf hun kant de verbinding zien wegvallen doen ze wat. Hun instelling is de afgelopen 5 jaar zo geweest en is nu nog steeds zo, daarom ben ik al tijdje op zoek naar andere ISP....

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bel inderdaad eens, zo te zien heeft je modem inderdaad een update nodig. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
tsja, hoe zal ik het zeggen. @home weet ervan, maar volgens hun zijn die meldingen normaal. Ze willen er niks op uit doen, pas als hun vanaf hun kant de verbinding zien wegvallen doen ze wat. Hun instelling is de afgelopen 5 jaar zo geweest en is nu nog steeds zo, daarom ben ik al tijdje op zoek naar andere ISP....
Same here, zolang wij bij @home zitten, altijd dezelfde DHCP-fouten. Je zou zeggen dat die Motorola die met een reden geeft, maar blijkbaar denken ze daar bij @home anders over. Ik neem aan dat ze die logs op de 1 of andere manier wel eens uitlezen, maar blijkbaar slaan ze alles met DHCP erin dan over?

Ik ben trouwens zelf redelijk tevreden over @home, slechts 1 keer een paar dagen offline geweest. Ergste was dat ik ze de eerste dag belde, maar dat ze pas verder wouden kijken als er meer mensen belden :-s En ik heb nog nooit een upload-snelheid kunnen halen in de buurt van de specs die ze geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 20:45
Tackleberry schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:23:
Gisteren is ook hier (eindelijk) de mail naar opzegging @ home.nl de deur uit gegaan. Hier onder mijn relaas. (ik heb me goed ingehouden overigens) :)

Gisteren heb ik rond het middaguur een automatische ontvangstbevestiging ontvangen.
De definitieve bevestiging is ook binnen, per 1 januari ben ik geen @Home abonnee meer. Valt mee dat ze dit wél goed hebben verwerkt... Hoewel, ik ben er absoluut niet van overtuigd dat het qua betalingen goed geregeld is. De bankrekening gaan we de komende dus even goed in de gaten houden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Klaus_1250 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 23:05:
[...]

Same here, zolang wij bij @home zitten, altijd dezelfde DHCP-fouten. Je zou zeggen dat die Motorola die met een reden geeft, maar blijkbaar denken ze daar bij @home anders over. Ik neem aan dat ze die logs op de 1 of andere manier wel eens uitlezen, maar blijkbaar slaan ze alles met DHCP erin dan over?

Ik ben trouwens zelf redelijk tevreden over @home, slechts 1 keer een paar dagen offline geweest. Ergste was dat ik ze de eerste dag belde, maar dat ze pas verder wouden kijken als er meer mensen belden :-s En ik heb nog nooit een upload-snelheid kunnen halen in de buurt van de specs die ze geven.
snelheden zijn hier wel goed, behalve gisteravond. toen ging het openen van www-pagina's erg langzaam. heb zelfs router even geherstart, maar hielp maar ietsje. Vanmiddag maar weer es kijken.
Ik ga van de week nog ff verder met noteren van wanneer het internet wegvalt, en maandag stuur ik dat lijstje wel naar @home. Willen ze dan nog niks doen, dan krijgen ze geen centjes meer totdat internet weer goed werkt. (heb dat wel eens eerder gezegt, en toen waren ze héél snel met het oplossen van het probleem)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Kaizah schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:52:
[...]

offtopic

Haha :)

/offtopic

ontopic

Als kabel met iets nieuws komt ben je onder andere allang een jaar verder. en kan je net als hoe het in de mobiele telefoontjes wereld nu gaat. van abo veranderen weer ;) zo denk ik erover tenminste.

En ik ben laatst ff op @home site gaan surfen. en toen vond ik www.atwork.nl dat is ook een @home product, namelijk glasvezel op maat. Ze gaan tot 155 mbps ofzo maar dat allemaal met een fikse prijskaartje.. Wat ik hier mee wil zeggen is dat ik nie tdenk dat ze synch verbinding ofzo zullen upgraden voor een lange periode.
Ik weet niet of je het weet, maar je bent al een paar posts lang twee dingen vreselijk door elkaar aan het halen. Ten eerste hoeft een netwerk voor een sync verbinding helemaal geen glasvezelnet te zijn. Ten tweede: Het kabelnetwerk van Essent IS GLASVEZEL, met uitzondering van de stukken vanaf de wijkkasten naar de voordeuren van de huizen. Ten derde: De EuroDOCSIS2 standaard ondersteund over coax snelheden tot 30mbps met ATM-compressie, en synchrone verbindingen zijn mogelijk tot zo'n 10mb/s. Kijk maar eens in Amerika. Daar hebben meerdere kabel-ISP's abo's met synch-snelheden tot 10mbps, en telkens draaien ze op DOCSIS2. Het enige verschil tussen DOCSIS2 en EuroDOCSIS2 is dat EuroDOCSIS om weet te gaan met het PAL-frequentiesysteem.

Wat ik met het bovenstaande wil zeggen is dat het in de huidige infra in theorie best mogelijk is dat @Home met een 10mbit synch verbinding komt, of desnoods met een 5mbit synch (meer dan 10Mbit Upload is trouwens in DOCSIS niet mogelijk; de max. uploadsnelheid (theoretisch) van DOCSIS2 is 10Mbit)... Alleen zie ík dat om een andere reden niet gebeuren, namelijk het feit dat men nog op teveel plaatsen last heeft van capaciteitsproblemen. En die zullen toch echt éérst even opgelost moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
" capaciteitsproblemen "

tell me about it, een ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
Iemand hier uit 5224GE? Ik heb namelijk sinds gistermiddag dat de gateway richting de grotere @Home pijp eruit vliegt, dns, dhcp etc werken allemaal, maar bij pingen is het één grote gatenkaas, en een trace vertelt me dat het probleem na mijn modem zit (constant time-outs etc).

Nog meer mensen uit 's-Hertogenbosch - west met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Goed, ik dacht dat ik hier nooit zou posten, maar nu hangt er toch een grijze bui boven mijn hoofd.

Sinds vanmiddag moeten wij dan officieel de beschikking hebben over 5Mbit. Wij gebruiken nu ruim 2,5 jaar @Home Basis met maximale snelheid en zelden uitval, echter nu heb ik hier Breedband en nu moet ik al blij zijn met 200kb/s :X
Hierbij maken wij nog gebruik van zo'n mooie witte motorola.

ik zie de overal de signal logs voorbij vliegen, dus hier de mijne :P
Frequency 506000000 Hz Locked
Power Level -4 dBmV

Upstream Value
Channel ID 5
Frequency 54400000 Hz Ranged
Power Level 41 dBmV
ik weet niet wat de beste waarden zijn, maar kan iemand misschien dit mij uitleggen? bvd.

* atm zit ik tussen de 100 en 200kb/s... *zucht* :'(

[edit]oh jah ik gebruik een Asus WL500g router, woonplaats: Groningen

[ Voor 12% gewijzigd door rlkz op 09-12-2005 20:10 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

x86-based schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 19:22:
Goed, ik dacht dat ik hier nooit zou posten, maar nu hangt er toch een grijze bui boven mijn hoofd.

Sinds vanmiddag moeten wij dan officieel de beschikking hebben over 5Mbit. Wij gebruiken nu ruim 2,5 jaar @Home Basis met maximale snelheid en zelden uitval, echter nu heb ik hier Breedband en nu moet ik al blij zijn met 200kb/s :X
Hierbij maken wij nog gebruik van zo'n mooie witte motorola.

ik zie de overal de signal logs voorbij vliegen, dus hier de mijne :P

[...]

ik weet niet wat de beste waarden zijn, maar kan iemand misschien dit mij uitleggen? bvd.

* atm zit ik tussen de 100 en 200kb/s... *zucht* :'(

[edit]oh jah ik gebruik een Asus WL500g router, woonplaats: Groningen
ik heb zelf ook zo'n (brakke?) witte motorola sb4200e met een asus wl500g deluxe deran. Internet valt hier echt regelmatig weg en @home doet er niks aan....
Aangezien er nogal wat signal logs voorbij komen, hier de mijne:

Upstream Value
Channel ID 4
Power Level 44 dBmV

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Je waarden zien er volgens mij niet al te slecht uit. Je SNR is in ieder geval hoger dan 30dB, dus het lijkt erop dat je signaal in ieder geval boven de ruis uitkomt. Verder is je Download Power Level vrijwel 0, en dat is ook behoorlijk goed. Bij een te hoge DPL heb je last van een hard signaal en krijg je vervorming waardoor je signaal onbruikbaar wordt. Bij een te lage DPL heb je last van storende ruis en dat is ook niet goed voor je signaal. Hoe dichter bij 0 hoe beter, dus je downstream signaal lijkt gewoon in orde. Je upstream power level is ook behoorlijk laag. Dit betekent dat je modem je signaal niet zo zeer hoeft te versterken, dus het komt goed door.

Heb je je verbinding al getest zonder router (dus gewoon een pc rechtstreeks op je modem aansluiten en je netwerkkaart van je pc even je @Home hostname geven)? Zo ja, waren de verschijnselen toen hetzelfde? En wanneer treden deze time-outs op, gewoon at random of als je bijvoorbeeld aan het uploaden bent via een p2p programma o.i.d? Hoe ben je trouwens op je Asus aangesloten, wireless of wired?

edit:

Je modem kan een downstream van 51 Mbps en een upstream van 10 Mbps aan, dus het lijkt me geen geval van een brak modem, of althans, aan de capaciteit van je modem zal het niet liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door CamU op 09-12-2005 22:49 . Reden: betekend = betekent |:( ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Ik heb het ook maar even geprobeerd zonder router ertussen, maar dat maakt helaas niks uit. Wel lijkt de verbinding nu iets stabieler dan gister, ik schommel nu tussen 220kb/s en 300kb/s. Nog steeds niet om van huis weg te schrijven, maar het lijkt al beter. Upload is overigens wel goed 80kb/s tot 90kb/s :/

Maar is het in mijn geval een modem kwestie of zit @home gewoon te prutsen? 2de punt lijkt me :P

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Laatst online: 25-09 14:38
Al voor de 4de keer in een maand tijd heb ik verbindings problemen met @Home.
Ik woon in Vroomshoop (Overijssel).

Ze hebben al een monteur langs gestuurd naar de wijkkast, maar volgens @Home was er niks aan de hand.

Gisteravond dus weer de verbinding eruit, het vliegt er steeds uit in de avond meestal na 19:30 en s'morgens doet hij dan vaak weer. Dus gisteravond weer gebeld naar @Home sturen ze weer een monteur langs binnen 3 werkdagen. De helpdesk zegt dus dat mijn signaal niet goed is en de monteurs zeggen van wel konden ze zien in het systeem.
Heb hier ook TV home in huis daar heb ik gewoon een vol signaal :O

Nu zit ik dus net in mijn logs te kijken in mijn Motorola modem zie ik iedere keer deze meldingen verschijnen:

1970-01-01 03:58:17 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
1970-01-01 03:57:49 3-Critical 0x04E33948 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 03:57:20 3-Critical 0x04E33B3C Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC

Signaal:

Downstream Value
Frequency 386000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level -7 dB The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 2
Frequency 43500000 Hz Ranged

Power Level 56 dBmV

Dit foutmeldingen gaan constant door, kent hier iemand deze foutmeldingen en wat kan hiervan de oorzaak zijn.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je power lvl is veel te hoog (56) mag maar max 52 zijn. Ligt aan de kant van @home. Dikke capaciteit problemen. Volgende maand ben ik ook bij @home weg. 10/1 Mbit verbinding bij tweakdsl (dus ook met nieuwsgroepen 20 dagen retentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 17:05
Die logs kan je vergeten, heb ik ook in mijn modem. En toch al 2 jaar super stabiele verbinding (1x een paar uur uitval)
Je powerlevel is idd aan de hoge kant, bij 58 ga je serieus problemen krijgen. Dat opzich duidt trouwens niet op capaciteitsproblemen. Bij mij zijn er in Overijsel zowiezo geen capasiteitsproblem bekent. (laatste keer dat ik gecheckt heb iig niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CamU schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 22:45:
[...]

Je waarden zien er volgens mij niet al te slecht uit. Je SNR is in ieder geval hoger dan 30dB, dus het lijkt erop dat je signaal in ieder geval boven de ruis uitkomt. Verder is je Download Power Level vrijwel 0, en dat is ook behoorlijk goed. Bij een te hoge DPL heb je last van een hard signaal en krijg je vervorming waardoor je signaal onbruikbaar wordt. Bij een te lage DPL heb je last van storende ruis en dat is ook niet goed voor je signaal. Hoe dichter bij 0 hoe beter, dus je downstream signaal lijkt gewoon in orde. Je upstream power level is ook behoorlijk laag. Dit betekent dat je modem je signaal niet zo zeer hoeft te versterken, dus het komt goed door.

Heb je je verbinding al getest zonder router (dus gewoon een pc rechtstreeks op je modem aansluiten en je netwerkkaart van je pc even je @Home hostname geven)? Zo ja, waren de verschijnselen toen hetzelfde? En wanneer treden deze time-outs op, gewoon at random of als je bijvoorbeeld aan het uploaden bent via een p2p programma o.i.d? Hoe ben je trouwens op je Asus aangesloten, wireless of wired?

edit:

Je modem kan een downstream van 51 Mbps en een upstream van 10 Mbps aan, dus het lijkt me geen geval van een brak modem, of althans, aan de capaciteit van je modem zal het niet liggen.
een stukje terug kun je lezen dat ik al zonder router heb getest :P . Zelfde probleem. Omdat het probleem er dus nog was, heb ik de router (wired) er weer teruggehangen. En uiteindelijk heb ik die ook maar ff geflasht. Daarnaast heb ik linkmonitor gedraait en die continu laten pingen naar de router en de modem. Een half uur geleden (zo rond 22:28) was de modem 28sec niet te pingen. de router wel.
Dit is het resultaat van het pingen naar de modem: (de overige succesvolle pings heb ik weggehaalt)
2005-12-10 22:28:26.04 PING Success, reply in 3ms: 192.168.100.1
2005-12-10 22:28:30.64 STATUS Disconnected, request timed out: 192.168.100.1
2005-12-10 22:28:30.68 PING Failed, request timed out: 192.168.100.1
2005-12-10 22:28:34.99 PING Failed, request timed out: 192.168.100.1
2005-12-10 22:28:39.49 PING Failed, request timed out: 192.168.100.1
2005-12-10 22:28:44.00 PING Failed, request timed out: 192.168.100.1
2005-12-10 22:28:48.51 PING Failed, request timed out: 192.168.100.1
2005-12-10 22:28:53.00 PING Failed, request timed out: 192.168.100.1
2005-12-10 22:28:57.52 PING Failed, request timed out: 192.168.100.1
2005-12-10 22:28:58.53 STATUS Connected: 192.168.100.1
2005-12-10 22:28:58.53 PING Success, reply in 2ms: 192.168.100.1

Nu zat ik net (weer) in de log van de modem te spitten, en wat zie ik: bij 21:26, modem heeft het blijkbaar een uur vroeger, zie ik het nodige staan wat volgensmij alleen door een reboot van de modem in de log komt te staan, zie hier. Kijk bij, en boven de *********. Zou dit te maken hebben met de 20sec verdwijnende internetverbinding? (wat random gebeurt)

Dit is trouwens de huidige signaalsterkte:
Downstream Value
Signal to Noise Ratio 34-35 dB
Power Level 3 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 4
Power Level 49 dBmV

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 10-12-2005 23:21 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 17:05
Wat doet je modem als de ping weggvalt? Qua leds dan.
Knippert ie op recieve / send dan kan het modem geen down / up signaal vinden
blijft ie knipperen op online dan kan het modem niet aanmelden op de ubr. (kan trouwens ook betekenen dat modem wel signaal vind maar niet verde komt en blijft hange op init(rc) - Ranging Complete-, een DHCP verzoek wordt dan niet gedaan )
In het eerste geval zal een RF check nodig zijn, in de tweede wil een modem update vaak helpen. Zoniet wordt je door gestuurd naar de tweede lijn (tenzij init(rc) dan weer RF check). Kunnen zij het niet oplossen dan kun je lang wachten, 2e lijn stuurd het door naar lijn 2.5 (tier 2.5, vraag me niet waarom ze het niet gewoon tier 3 noemen). Dan gaat er vaak een aantal dagen overheen voor dat die actie onderneemt.

Overigens kan je heel veel vinden over modem statussen en BACC (Broadband Access Center for Cable) waar @Home ook mee werkt op www.cisco.com. Het hele @Home netwerk draait zo'n beetje op Cisco trouwens afgezien van com21 dan, de fabriekant daarvan is failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Suepahfly schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:56:
Wat doet je modem als de ping weggvalt? Qua leds dan.
Knippert ie op recieve / send dan kan het modem geen down / up signaal vinden
blijft ie knipperen op online dan kan het modem niet aanmelden op de ubr. (kan trouwens ook betekenen dat modem wel signaal vind maar niet verde komt en blijft hange op init(rc) - Ranging Complete-, een DHCP verzoek wordt dan niet gedaan )
In het eerste geval zal een RF check nodig zijn, in de tweede wil een modem update vaak helpen. Zoniet wordt je door gestuurd naar de tweede lijn (tenzij init(rc) dan weer RF check). Kunnen zij het niet oplossen dan kun je lang wachten, 2e lijn stuurd het door naar lijn 2.5 (tier 2.5, vraag me niet waarom ze het niet gewoon tier 3 noemen). Dan gaat er vaak een aantal dagen overheen voor dat die actie onderneemt.

Overigens kan je heel veel vinden over modem statussen en BACC (Broadband Access Center for Cable) waar @Home ook mee werkt op www.cisco.com. Het hele @Home netwerk draait zo'n beetje op Cisco trouwens afgezien van com21 dan, de fabriekant daarvan is failliet.
de leds, tegen de tijd dat ik in de gaten heb dat internet weg is gevallen heeft het al geen zin meer om naar beneden te rennen om op de modem te kijken....
Snap jij trouwens wat van die log van de modem? 't is net of ie een reboot heeft gedaan....

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
zucht het is hier echt huilen met de pet op ;(

ik heb @home gebeld en vervolgens hebben ze een update van de modem gedaan met daarnaast een switching naar een ander netwerk oid. najah a fijn, helpt dus geen ene moer, nog steeds 120kb/s

* rlkz slaat zichzelf :X

was ik nou maar geswitched naar ADSL...*zucht*

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x86-based schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:39:
zucht het is hier echt huilen met de pet op ;(

ik heb @home gebeld en vervolgens hebben ze een update van de modem gedaan met daarnaast een switching naar een ander netwerk oid. najah a fijn, helpt dus geen ene moer, nog steeds 120kb/s

/me slaat zichzelf :X

was ik nou maar geswitched naar ADSL...*zucht*
Ik heb nu een beetje dezelfde problemen. Nooit sneller dan 100kb per seconde. En @home maar stug volhouden dat het geen capaciteitsprobleem is.
Ik heb al verschillende pc's/bekabeling geprobeerd enzv. Het scheelt dat ik zelf agent ben geweest, dus ik word altijd meteen al doorverbonden naar tier 2. Maar die doen ook geen kont :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Kan de hoge power level ook komen van het oude filter kastje wat ik aan de muur heb, deze is toen geinstalleerd door een monteur met de com21 modem.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 09:05
csteelooper schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:46:
[...]

[...]

Gisteren een brief van @Home ontvangen dat komende woensdagnacht m'n Motorola-modem ein-de-lijk zal worden aangesloten. Zal daar maar ff op wachten. Anders gaat 't weer fout, @Home kennende ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me maar weer tot de klachten afdeling van @Home gewend:
Geachte dames/heren,

Enige tijd geleden heb ik een klacht bij u ingediend welke u na 2 weken beantwoorde door te melden dat ik wederom contact op kon nemen met de InternetBellen helpdesk (050 8505800).

Dit heb ik gedaan op dinsdag 6 december 2005. Ik heb toen met de heer K*** H******** gesproken. Hij vertelde me dat die week de definitieve lijsten van @Home binnen zouden komen, eveneens verklaarde hij dat ik geen eerdere berichtgeving had ontvnagen door de eigen spamfilters van @Home. Graag verzoek ik u dan ook om deze verzonden berichten van uw kant alsnog te versturen.

Tevens vroeg hij me maandag 12 december weer terug te bellen naar de Helpdesk. Dit heb ik zojuist gedaan en wederom vroeg dezelfde meneer om de week rustig af te wachten op nader bericht.

Inmiddels is dit nu al de 8e keer dat ik contact heb gehad met deze Helpdesk en steeds wordt me gevraagd om rustig af te wachten, of ze verzekeren me terug te bellen danwel dat ze mij zullen emailen. Iedere keer wordt ik echter teleurgesteld doordat de gemaakte afspraken niet worden nagekomen danwel dat mij weer wordt verzocht nog een weekje te wachten. Dit ene weekje wachten is inmiddels al meer dan 2 maanden (8 weken geworden) en u zult begrijpen dat ik deze onprofessionele manier van werken meer dan spuugzat ben.

In mijn vorige klacht heb ik reeds aangegeven dat ik mijn televisie en @Home Breedband verbinding zou opzeggen mocht deze onprofessionele houding aanblijven. U zult begrijpen dat door bovengenoemde mijn voornemen, om alle abonnementen bij Essent op te zeggen, hierdoor enkel versterkt zijn.

Nog eenmaal wil ik vriendelijk doch zeer dringend verzoeken mijn klacht serieus te nemen en deze zaak netjes op te lossen. Mocht u hiertoe niet in staat zijn dan vraag ik u dit tijdig te melden zodat ik de voorgenomen opzeggingen kan realiseren.

Hoogachtend,
Heb omwille van de privacy van de HD-medewerker maar even z'n naam verwijderd.

Nou goed, maar weer 2 weken wachten tot er eindelijk reactie van @Home komt (als die uberhaupt al komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik had mn proefabonnement opgezegd en er een bevestiging van gekregen. Nu krijg ik ineens een mail van athome dat ik mn proefabonnement heb omgezet naar vol abonnement? Ik wist dat het wel fout MOEST gaan... zucht... Mail terug gestuurd.. vragen hoe dit zit.

Per 6 december zou mn abonnement beeindigd worden. En ik moest binnen 14 dagen na beeindigd van contract modem terugsturen (kabelmodem zit nog aangesloten op een andere PC). Ik zie echter dat de verbinding het vandaag gewoon nog doet. Of zullen ze het hebben verlengd naar vol abonnement, omdat ik het modem nog niet heb afgekoppeld op 6 december ofzo? Lijkt me nou niet echt mijn verantwoordelijkheid om de verbinding te stoppen. Zie het ook niet terug in de algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16

Wildfire

Joy to the world!

Aarsbuds0r schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:28:
Ik had mn proefabonnement opgezegd en er een bevestiging van gekregen. Nu krijg ik ineens een mail van athome dat ik mn proefabonnement heb omgezet naar vol abonnement? Ik wist dat het wel fout MOEST gaan... zucht... Mail terug gestuurd.. vragen hoe dit zit.

Per 6 december zou mn abonnement beeindigd worden. En ik moest binnen 14 dagen na beeindigd van contract modem terugsturen (kabelmodem zit nog aangesloten op een andere PC). Ik zie echter dat de verbinding het vandaag gewoon nog doet. Of zullen ze het hebben verlengd naar vol abonnement, omdat ik het modem nog niet heb afgekoppeld op 6 december ofzo? Lijkt me nou niet echt mijn verantwoordelijkheid om de verbinding te stoppen. Zie het ook niet terug in de algemene voorwaarden.
Als ik het me goed herinner, geeft gebruik van @Home kabelinternet nà je proefperiode aan dat je abonnee wilt worden en vervalt een opzegging.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Oh ja, dus als je vergeet je modem af te koppelen op de laatste datum, ben je de lul. Zelfs als je een bevestiging van @home hebt, waar duidelijk in staat dat je abonnement per 6 december wordt beeindigd. Sorry hoor, maar dat kunnen ze niet maken. Als ze zeggen, dat je abonnement wordt beeindigd, wordt het beeindigd. Afspraak is afspraak. En ze zetten er alleen in dat modem binnen 14 dagen erna bij hun moet zijn, ze zeggen niet dat het modem moet worden ontkoppeld.

[ Voor 32% gewijzigd door woekele op 12-12-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Wildfire schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:35:
[...]

Als ik het me goed herinner, geeft gebruik van @Home kabelinternet nà je proefperiode aan dat je abonnee wilt worden en vervalt een opzegging.
dit is ONJUIST.

het aangesloten houden van je modem zorgt er NIET voor dat je abonnement doorloopt/ingaat.
Er is gewoon ergens anders een fout gemaakt. Maar don't worries, als jij een bevestiging hebt gekregen van je opzegging kunnen ze je niets maken. Als je geen bevestiging hebt echter.....

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Maestro.mosjuh schreef op maandag 12 december 2005 @ 13:29:
[...]

dit is ONJUIST.

het aangesloten houden van je modem zorgt er NIET voor dat je abonnement doorloopt/ingaat.
Er is gewoon ergens anders een fout gemaakt. Maar don't worries, als jij een bevestiging hebt gekregen van je opzegging kunnen ze je niets maken. Als je geen bevestiging hebt echter.....
Ik heb een tijd terug toch echt iets gelezen van @Home waarin stond dat bij voortgezet gebruik nà de proefperiode je aangeeft abonnee te willen worden.

Maar goed, zolang hij een schriftelijke bevestiging heeft is er natuurlijk zeker niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Wildfire schreef op maandag 12 december 2005 @ 13:35:
[...]

Ik heb een tijd terug toch echt iets gelezen van @Home waarin stond dat bij voortgezet gebruik nà de proefperiode je aangeeft abonnee te willen worden.
dit is onjuist (neem maar aan van mij :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb de algemene voorwaarden nog eens erbij gepakt, en de actievoorwaarden voor het proefabonnement en de aanvullende voorwaarden en kan er niks over vinden dat gebruik maken na de periode leidt tot verlengen abonnement. Verder heb ik dus geen schriftelijke, maar een e-mailbevestiging. Maar e-mail geldt tegenwoordig toch ook als schriftelijk? Nah ja, ik ben weer een beetje gerustgesteld door de reacties hier, dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Roger_Rabbit schreef op zondag 11 december 2005 @ 20:15:
Kan de hoge power level ook komen van het oude filter kastje wat ik aan de muur heb, deze is toen geinstalleerd door een monteur met de com21 modem.
Je hebt je nieuwe modem toch ook een nieuw kastje gekregen? Als je dat nu eerst aansluit en kijkt of je verbinding dan nog steeds slecht is kun je in ieder geval zeggen dat het niet aan jou ligt. Als jij er zelf voor kiest om je oude kastje te behouden, weet je dat je de procedure die @Home heeft voorgeschreven niet hebt gevolgd en lijkt het me dat je een eventueel probleem eerst bij jezelf moet zoeken? Het kan zijn dat het oude kastje minder ruis onderschept en dat je modem daardoor harder moet werken om een bruikbaar signaal te verkrijgen, tenminste, dat denk ik en lijkt me logisch. Com21 modems gebruikten in ieder geval een andere frequentie en daar was misschien minder ruisonderdrukking voor nodig?

Toevoeging
Overigens heb ik in de ochtend en begin van de middag wel een goede verbinding, gisteravond was het echt bagger hier. Ben aangesloten op Roosendaal (adres in Nispen) en gisteravond haalde ik een downstreamsnelheid van ongeveer 150 KB/sec max. Heb mijn powerlevels gecontroleerd, die lagen op een SNR van 34dB, een DPL van -7 dB en een Upstream Power level van 48 dB. Vervolgens computer rechstreeks op het modem aangesloten (met een nieuwe en werkende crosskabel tussen modem en laptop, zodat het niet aan de kabel die door @Home was gelegd kan liggen), dezelfde signaal waarden, dezelfde slechte snelheden. Dit duurde tot ongeveer vannacht 2 uur, daarna werd het een stukje beter. Nu in de morgen en begin van de middag haal ik dus weer de volledige snelheid (550 KB/sec down, 92 KB/sec up). Ik controleer mijn signaalwaarden, en die zijn gewoon hetzelfde als ze gisteravond waren toen de snelheid zo bagger was. Uploadsnelheid was gisteren in de middag en avond wel gewoon goed. @Home kan dus bij hoog en laag schreeuwen dat het geen capaciteitsprobleem is, maar ik denk dat velen wel beter weten. Mijn waarden zijn niets veranderd en de snelheid is op een rustig moment wel ineens goed, rara hoe kan dat. Een misconfiguratie zou ook kunnen, temeer daar het vannacht ineens een stuk beter werd. Maar dan is het wel gek dat dat structureel elk weekend voorkomt!

[ Voor 42% gewijzigd door CamU op 12-12-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Maestro.mosjuh schreef op maandag 12 december 2005 @ 13:40:
[...]
dit is onjuist (neem maar aan van mij :) )
Ach, dan zal @Home wel weer 's iets verkeerd op papier gezet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Dammit, ik kan die signaalsterktes niet zien hier, met dat k*t Arris modem :(
Heel irritant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

pff, gister maar wéér (7e keer of sow in 2 maanden) gebeld en wéér zelfde verhaal verteld van de telkens 20sec durende wegvalling van internet. Maar dit keer zag ik wat in de log van de modem staan wat duidde op een herstart... Maar ok, ik doorzeuren dat dit probleem al zo verekte lang duurt en na 20minuten lullen werd ik doorverbonden met de technische dienst. Ok, ff in't kort verteld wat het probleem was en toen werd ik in de wacht gezet (wat een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende muziek) zodat die kerel ff het nodige kon doormeten. Hij vond 't nogal vreemd dat ie niks kon vinden, dus zou hij vandaag een nieuwe modem opsturen om te kijken of dat het probleem oplost. ('t zal eens tijd worden). Woensdag kan ik het ding verwachten en dan laat ik linkmonitor dag en nacht pingen naar die modem. En dan zien we wel weer verder.....

ik durf haast niet de volgende telefoonrekening van mijn gsm (bij gebrek aan telefoonlijn boven) te openen aangezien de @home-helpdesk, op z'n zachts gezegt, nogal duur is.....

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 12-12-2005 22:05 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:18

defiant

Moderator General Chat
Ik heb een proef@home abbonement lopen ter overbrugging van een overstap naar adsl, nu kan ik alleen nergens vinden wat @home aanhoudt als maximale einddatum voor je abbo wordt opgezet naar een jaarlijks abbonement, ze zeggen 2 maand na het aansluiten van de modem, maar ik zou toch graag een harde datum willen hebben.

Als ik @home nu opzeg, mag ik dan de resterende proeftijd uitzitten, of wordt het abbonement per direct beindigd?

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb toen binnen een maand al bericht gestuurd dat ik na de 2 maand proef wou opzeggen. Dit leek goed te gaan, tot nu toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Defiant schreef op maandag 12 december 2005 @ 17:15:
Ik heb een proef@home abbonement lopen ter overbrugging van een overstap naar adsl, nu kan ik alleen nergens vinden wat @home aanhoudt als maximale einddatum voor je abbo wordt opgezet naar een jaarlijks abbonement, ze zeggen 2 maand na het aansluiten van de modem, maar ik zou toch graag een harde datum willen hebben.

Als ik @home nu opzeg, mag ik dan de resterende proeftijd uitzitten, of wordt het abbonement per direct beindigd?
Aanvragen, aansluiten opzegmail sturen, 2 maanden precies na aansluitdatum van modem wordt hij weer uitgezet.

Dus stel jij krijgt pakket binnen op 15 dec en je sluit hem aan op 20 dec, dan wordt je per 20 feb afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Monteur is hier langs geweest, probleem is opgelost hier. Mijn power level was te hoog. Is van 56 dBmV naar 44 dBmV gegaan.

Vorige monteur had het niet goed gedaan in de wijkkast, hij heeft het bijgeregeld waar ik bij was.
TV beeld is ook beter nu :Y) Ook knipte hij nog een stukje van de kern af van de kabel, die stak mij toch een eind uit de plug.

Nu kijken hoelang ik internet hou, maar toch pluimpje voor @home. Vrijdag avond gebeld naar de helpdesk vanmiddag al monteur aan huis _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Roger_Rabbit schreef op maandag 12 december 2005 @ 20:27:
knipknip

Vrijdag avond gebeld naar de helpdesk vanmiddag al monteur aan huis _/-\o_ _/-\o_
volgensmij is dat de eerste keer dat er ook daadwerkelijk bij iemand een monteur kwam/komt opdagen....

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
bartgrefte schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:35:
[...]
volgensmij is dat de eerste keer dat er ook daadwerkelijk bij iemand een monteur kwam/komt opdagen....
Nou wat minder negatief kan ook wel. Je hoort hier alleen de problemen omdat het een problemen topic is. Ondertussen heeft @Home een half miljoen abonnees en bij een groot deel gaat alles gewoon goed. In het begin (nu zo'n 6 jaar geleden) vlak nadat wij internet bij @Home hebben genomen waren er op onze lijn ook wat problemen. De monteur is tot 3 keer langs gekomen en dat allemaal binnen 2,3 werkdagen. Daarna was in 2 van de 3 gevallen het probleem opgelost, in het laatste geval moest er in de wijkcentrale nog iets worden omgezet. Het kan ook best goed gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongelofelijk wat een eikels bij @home...

ze hebben mij afgesloten vandaag omdat de rekeningen niet betaald zijn. Dat ik niet kan betalen omdat ze mijn klantnummer aan een andere klant hebben gehangen hebben ze weer niet door. Ik heb notebene al 10 keer gevraagd of ik kan betalen en ik mag dat niet omdat hun administratie dat niet aankan! Dat ik al 3 maanden bezig ben ermee zien ze ook nog eens over het hoofd.

Ik heb al wel een werkende adsl verbinding waarmee ik verder internet, maar ik moet de hosting van mijn website nog aanpassen en die staat op het emailadres van @home geregistreerd, dus een hoop gedonder weer. Gelukkig is mijn webspace nog wel beschikbaar momenteel, daarop draaien wat dingen voor mijn werk namelijk.

En nu mag ik zeker weer voor 10 cent per minuut de helpdesk beleln om het uit te leggen? Ongelofelijk, wat een prutsers.

Hoe moeilijk is het nu om mijn klantnummer terug te koppelen aan mijn naam? Dat duurt toch geen 3 maand? En zodra ze het voor elkaar krijgen om een factuur op mijn naam te zetten betaal ik gelijk dezelfde minuut, maar nee hoor, dat lukt niet.

Wat doe je eigenlijk met de modem als je stopt? Ik mag hem houden, kan je die nog verkopen of brengt dat niks op?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:36:
[...
Wat doe je eigenlijk met de het modem als je stopt? Ik mag hem houden, kan je die nog verkopen of brengt dat niks op?
brengt denk ik niets op. denk niet dat veel mensen thuis of op kantoor een docsys netwerk hebben liggen.
En voor de rest kan je hem ook niet meer bij de kabelboeren gebruiken. Immers als je daar een abonnement afsluit krijg je het modem er gratis bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar even met @home gebeld, ik kon mijn mail niet meer ophalen. Over een uur heb ik weer verbinding en ze gaan het oplossen :o Yeah right. Ik heb net adsl binnen en de snelheidsverhoging is er doorheen, ik download nu al sneller dan met @home breedband. Ik regel deze week mijn emailaanpassingen en flikker die modem het raam uit.

Of wil iemand hier een motorola modem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:53:
knipknip

Of wil iemand hier een motorola modem hebben?
die van mij is net vervangen, maar nu komt downloadsnelheid niet boven de 150kB/s uit...(is normaal 500kB/s) upload is +-100kB/s

oude modem: motorola SB4200E surfboard cablemodem
nieuwe modem: arris touchstone cm450, zon zwart geval wat een stuk kleiner is dan de motorola

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 13-12-2005 19:13 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gekke is .. dat ik nog voor december aangegeven heb om over te stappen naar basis. Krijg 2 dagen laten een mailtje terug met van u kunt uw modem resetten etc etc.. bestaat de volgende factuur uit die nog van @home Breedband 8)7. Ook maar even gelijk gemaild. Mogelijk dat het om een laatste bb factuur kan gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:25:
[...]

die van mij is net vervangen, maar nu komt downloadsnelheid niet boven de 150kB/s uit...(is normaal 500kB/s) upload is +-100kB/s
Je wilt dus (gratis) mijn modem hebben of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:38:
[...]

Je wilt dus (gratis) mijn modem hebben of begrijp ik het verkeerd?
neej! ik ben nou net van die motorola af! alleen die nieuwe (arris touchstone cm450) zorgt voor een veel lagere downloadsnelheid...
@home denkt (zoals ALTIJD) dat de oorzaak hiervan bij mij thuis is.... Ze helpen me pas verder als ik de router er tussenweg heb, die nog nooit voor snelheids en verbindingsproblemen heeft gezorgt

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 13-12-2005 19:16 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:32:
Het gekke is .. dat ik nog voor december aangegeven heb om over te stappen naar basis. Krijg 2 dagen laten een mailtje terug met van u kunt uw modem resetten etc etc.. bestaat de volgende factuur uit die nog van @home Breedband 8)7. Ook maar even gelijk gemaild. Mogelijk dat het om een laatste bb factuur kan gaan..
de factuur van december is gemaakt voordat jouw snelheidsverlaging doorgevoerd is op 1 december. Vandaar dat op deze factuur ook nog niet de migratiekosten staan.
hierdoor word je voor december nog breedband gefactureerd. In januari zal dit gecorrigeerd worden.

je factuur voor januari word dus:
29.95 + (abonnement januari)
20.00 + (migratiekosten)
17.00 - (verschil tussen BB en BA voor december)
==========
32.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

bartgrefte schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:15:
[...]

neej! ik ben nou net van die motorola af! alleen die nieuwe (arris touchstone cm450) zorgt voor een veel lagere downloadsnelheid...
@home denkt (zoals ALTIJD) dat de oorzaak hiervan bij mij thuis is.... Ze helpen me pas verder als ik de router er tussenweg heb, die nog nooit voor snelheids en verbindingsproblemen heeft gezorgt
Ze denken niet dat het probleem bij jou ligt, ze willen dit uitsluiten. Je wilt niet weten hoe vaak ze anders voor mensen er achteraan sturen. Ja, de router heeft nog nooit voor snelheids en verbindingsproblemen gezorgd. Hun aansluiting eerst ook niet, dus kunnen zij dat argument ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aarsbuds0r schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:45:
[...]

Ze denken niet dat het probleem bij jou ligt, ze willen dit uitsluiten. Je wilt niet weten hoe vaak ze anders voor mensen er achteraan sturen. Ja, de router heeft nog nooit voor snelheids en verbindingsproblemen gezorgd. Hun aansluiting eerst ook niet, dus kunnen zij dat argument ook gebruiken.
zal ik het even anders formuleren? Voordat ik de motorola verving voor de arris kon ik gem met een halve MB/s downloaden. Sinds de nieuwe modem ertussen zit, die arris dus, is de snelheid veeeel lager.
Het valt trouwens wel op dat dit probleem begon meteen ná het vervangen van de modem.....

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 13-12-2005 19:57 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Goed, ik heb het anders aangepakt.

Je hebt namelijk recht om binnen 7 dagen weer te switchen, wat ik dus nu net gedaan heb. Een voorbeeld, Breedband ~60kb/s, sorry hoor - maar dan breekt mijn klomp :/
Vooral als je al ruim 2,5jaar lid bent en nog never nooit problemen heb gehad met @Home Basis, de download/upload snelheid was altijd Max.

Overigens werd ik wel snel en vriendelijk geholpen :D

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
x86-based schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:44:
Goed, ik heb het anders aangepakt.

Je hebt namelijk recht om binnen 7 dagen weer te switchen, wat ik dus nu net gedaan heb. Een voorbeeld, Breedband ~60kb/s, sorry hoor - maar dan breekt mijn klomp :/
Vooral als je al ruim 2,5jaar lid bent en nog never nooit problemen heb gehad met @Home Basis, de download/upload snelheid was altijd Max.

Overigens werd ik wel snel en vriendelijk geholpen :D
En hoe denk je dat breedband abonnees zich voelen die al 5 jaar lang het volle pond betalen, de snelheid (qua downstream) in de praktijk in die tijd misschien 150 KB/sec omhoog hebben zien gaan en nu allemaal te kampen hebben met capaciteitsproblemen en daardoor bij lange na die snelheden niet meer halen. Sterker nog, ik ken een aantal Basis abonnees die nu in de praktijk hogere snelheden halen dan een aantal breedband abonnees. Als @Home nu eens eerst zorgt voor voldoende capaciteit en daarna de snelheid de lucht in gooit ben ik echt wel bereid om te wachten, als ik dan mijn snelheid ook maar echt haal! Maar goed, ik wil geen oude koeien uit de sloot halen, dat gemok onder de breedband abonnees heerst al heel lang en ik ben wel uitermate tevreden over de uploadsnelheid die ik haal. Die is namelijk wel gewoon vol 90 KB/sec en vrijwel altijd. Het kan dus wel gewoon goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
CamU schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:10:
[...]

En hoe denk je dat breedband abonnees zich voelen die al 5 jaar lang het volle pond betalen, de snelheid (qua downstream) in de praktijk in die tijd misschien 150 KB/sec omhoog hebben zien gaan en nu allemaal te kampen hebben met capaciteitsproblemen en daardoor bij lange na die snelheden niet meer halen.
mjah ik snap volledig wat je bedoelt, ik had ook zoiets van "nooit problemen met Basis" dan zal Breedband ook wel fijnloos werken. Alleen dat was dus niet juist :|

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
bartgrefte schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:56:
[...]

zal ik het even anders formuleren? Voordat ik de motorola verving voor de arris kon ik gem met een halve MB/s downloaden. Sinds de nieuwe modem ertussen zit, die arris dus, is de snelheid veeeel lager.
Het valt trouwens wel op dat dit probleem begon meteen ná het vervangen van de modem.....
Ik zou dus nu gewoon ff een keer niet moeilijk doen en de router er for Pete's sake gewoon eens ff tussenuit halen. Blijft je probleem daarna bestaan, dan heb je tenminste formeel recht op support. Voor die tijd kun en mag je nergens over z**k*n. Want @Home heeft gewoon in de voorwaarden staan dat ze routergebruik officieel niet ondersteunen (beetje krom, want 't is de enige manier om je verbinding te delen, maaar dat mag de pret niet drukken...). Verder kun je dan zien of je router misschien geen problemen heeft met het Arris modem. Ik had met mijn router immers HEEL VEEL problemen met m'n oude Com21-beestje, en met de moto had ik nergens last van. Wellicht heb jij zoiets met je Arris modem. Trek dus ff gewoon die router er tussenuit, kijk (al is het maar 10min) en bel (indien nodig). En als je de router er ECHT niet tussenuit wil halen, kun je nog altijd ZEGGEN dat je hem er al tussenuit hebt. In dat geval moet je wel ff zorgen dat men je kan pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

csteelooper schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:33:
[...]

Ik zou dus nu gewoon ff een keer niet moeilijk doen en de router er for Pete's sake gewoon eens ff tussenuit halen. Blijft je probleem daarna bestaan, dan heb je tenminste formeel recht op support. Voor die tijd kun en mag je nergens over z**k*n. Want @Home heeft gewoon in de voorwaarden staan dat ze routergebruik officieel niet ondersteunen (beetje krom, want 't is de enige manier om je verbinding te delen, maaar dat mag de pret niet drukken...). Verder kun je dan zien of je router misschien geen problemen heeft met het Arris modem. Ik had met mijn router immers HEEL VEEL problemen met m'n oude Com21-beestje, en met de moto had ik nergens last van. Wellicht heb jij zoiets met je Arris modem. Trek dus ff gewoon die router er tussenuit, kijk (al is het maar 10min) en bel (indien nodig). En als je de router er ECHT niet tussenuit wil halen, kun je nog altijd ZEGGEN dat je hem er al tussenuit hebt. In dat geval moet je wel ff zorgen dat men je kan pingen.
dat @home mij kan pingen met router ertussen is niet mogelijk, volgens die pipo die ik aan de lijn had helpt zelfs de DMZ functie van de router hier niet bij. Maar ok, heb gister toch ff router ertussenweggehaalt en wat voor downloadsnelheid haal ik??--> 650kBps (kijk, dat moet ik hebben). met vorige modem met router deran was dat iets van 500kBps, met nieuwe modem max 120kBps. Met andere woorden, mijn nieuwe modem kan niet overweg met mijn router of andersom.
Volgens de helpdesk kan het aan dat half/full duplex gedoe liggen. Maar aangezien de nieuwe modem nogal beveiligd is kan ik dat niet veranderen. Kan de nieuwe modem zelfs niet eens pingen :?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

HEHE , diepe zucht.... als goed is zijn verbinding en snelheids problemen nu voorbij-->

ik kom thuis, die nieuwe modem was al hele middag offline, en kon niet online komen.... Ik pissig bellen (10e keer of sow) en de gegevens van de modem zouden opnieuw toegevoegt worden. Dan moest ik 2 uur later stekker van modem deruit halen en dan ff wachten en er weer in doen. 1,5 uur voordat ik dat moest doen was modem al weer online :? ...
Maar ok, ik begon ook weer (bij datzelfde telefoontje) over de snelheidsverlies sinds de nieuwe modem en dat de router oorzaak blijkt te zijn. De helpdeskmedewerker die ik aan de lijn had gaf de gouden tip!
"Reset je router eens, factory default." En waarempel, het werkt! ik download nu mét router ertussen én met nieuwe modem zo'n 600kBps gem.

Nu maar hopen dat dat zo blijft, heb weinig hoop na al die problemen hier, is al 2 maanden slechte verbinding. En na die 2 maanden en 8 keer bellen werd ik eindelijk een keer doorverbonden met de technische dienst en kreeg ik een nieuwe modem toegestuurt om te kijken of dat de probleem oplostte. Of het opgelost is weet ik pas op lange termijn.....

Nu krijg ik dus dankzij @home wéér een ontieglijk hoge telefoonrekening...... grrrr

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 14-12-2005 17:44 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
bartgrefte schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:43:
...
Maar ok, ik begon ook weer (bij datzelfde telefoontje) over de snelheidsverlies sinds de nieuwe modem en dat de router oorzaak blijkt te zijn. De helpdeskmedewerker die ik aan de lijn had gaf de gouden tip!...
Nu krijg ik dus dankzij @home wéér een ontieglijk hoge telefoonrekening....
Let me get this straight: jij hebt een router op je thuisnetwerk die de oorzaak blijkt te zijn van jouw problemen en vervolgens krijg je dankzij @Home een ontiegelijk hoge telefoonrekening? Volgens mij ligt het probleem nog altijd bij jezelf en krijg je die telefoonrekening dankzij je eigen situatie!

Heb verder niets persoonlijks tegen je ofzo, maar als jouw eigen setup de oorzaak van je probleem blijkt te zijn dan vind ik het zo makkelijk om @Home weer te bashen. Heb je je router ook al een keer gereset (zoals je nu hebt gedaan) toen je je vorige modem nog had? Nu snap je waarschijnlijk wel waarom @Home geen support biedt zolang je je router er nog tussen hebt zitten.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

bartgrefte schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:56:
[...]

En het bleek dus toch aan je router te liggen. Zat de helpdesk dus toch al die tijd al goed. Dit is precies de reden waarom de router ertussenuit moest. Om uit te sluiten dat het daar aan ligt. Maargoed, meneer is liever arrogant en noemt de helpdesk liever dom en denkt het allemaal wel beter te weten.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
HEHE , diepe zucht.... als goed is zijn verbinding en snelheids problemen nu voorbij-->

ik kom thuis, die nieuwe modem was al hele middag offline, en kon niet online komen.... Ik pissig bellen (10e keer of sow) en de gegevens van de modem zouden opnieuw toegevoegt worden. Dan moest ik 2 uur later stekker van modem deruit halen en dan ff wachten en er weer in doen. 1,5 uur voordat ik dat moest doen was modem al weer online :? ...
Maar ok, ik begon ook weer (bij datzelfde telefoontje) over de snelheidsverlies sinds de nieuwe modem en dat de router oorzaak blijkt te zijn. De helpdeskmedewerker die ik aan de lijn had gaf de gouden tip!
"Reset je router eens, factory default." En waarempel, het werkt! ik download nu mét router ertussen én met nieuwe modem zo'n 600kBps gem.

Nu maar hopen dat dat zo blijft, heb weinig hoop na al die problemen hier, is al 2 maanden slechte verbinding. En na die 2 maanden en 8 keer bellen werd ik eindelijk een keer doorverbonden met de technische dienst en kreeg ik een nieuwe modem toegestuurt om te kijken of dat de probleem oplostte. Of het opgelost is weet ik pas op lange termijn.....

Nu krijg ik dus dankzij @home wéér een ontieglijk hoge telefoonrekening...... grrrr
en maar de schuld bij @home leggen, terwijl je gewoon te eigenwijs was om ff zelf wat te doen
dus heb je de hele tijd voor niks kosten lopen maken door de helpdesk te bellen
en je hebt jezelf benadeeld door met een kwart van de snelheid te downloaden, gedurende een lange periode
nou weet je het voor de volgende keer, eerst je eigen zut checken, dan pas bellen

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

djmurcielago schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:26:
[...]

en maar de schuld bij @home leggen, terwijl je gewoon te eigenwijs was om ff zelf wat te doen
dus heb je de hele tijd voor niks kosten lopen maken door de helpdesk te bellen
en je hebt jezelf benadeeld door met een kwart van de snelheid te downloaden, gedurende een lange periode
nou weet je het voor de volgende keer, eerst je eigen zut checken, dan pas bellen
Hoe kan ik nou weten dat router gereset moet worden nadat ik een andere modem krijg, had trouwens alleen met snelheidsprobleem te maken, niet met de overige problemen.

@home deed er maar liefst 2 maanden (en 9 telefoontjes) over om mij door te verbinden met de technische dienst vanwege vaak wegvallende verbinding. En dan krijg ik eindelijk een nieuwe modem, kan die zich maar één keer aanmelden en daarna (volgende dag) niet meer. Internet ligt der sinds woensdag uit omdat modem geen dhcp ip krijgt toegewezen, (zit nu bij paps dit te typen). 2 duimen omlaag voor @home. vanaf maandag gaat de betaling stop als modem dan nog niet aangemeld is. (Ik heb ze daarvoor meerdere keren gewaarschuwd)

En ja, 't klinkt brutaal, ik weet het. Maar ik moet eerst vaak bellen en dreigen met stopzetten van betaling vóórdat @home uberhaupt iets doet. En dat is zo :(

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 17-12-2005 20:45 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

bartgrefte schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:41:
vanaf maandag gaat de betaling stop als modem dan nog niet aangemeld is. (Ik heb ze daarvoor meerdere keren gewaarschuwd)

En ja, 't klinkt brutaal, ik weet het. Maar ik moet eerst vaak bellen en dreigen met stopzetten van betaling vóórdat @home uberhaupt iets doet. En dat is zo :(
Met stopzetten van de betaling heb je enkel en alleen jezelf mee, denk je nou serieus dat @home mensen met een openstaande betaling eerder / beter helpen ?

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
ik heb de laatste máánden niks dan problemen gehad met @home breedband...3x een monteur langs geweest, en 1x een nieuw modem gekregen > zonder resultaat..

daarom heb ik 't nou maar opgezegd, en ben inmiddels alweer een paar weken over op kpn adsl..

nou moet ik dus wel een maand dubbel internet getalen, maar ik heb tenminste weer internet !

[ Voor 18% gewijzigd door Mr. Detonator op 17-12-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
En na die 2 maanden en 8 keer bellen
heb ik ook gehad.. 3 maanden zelfs..bij mij hebben ze het over capaciteitsproblemen @ deventer.. verder willen ze NIET kijken.. maar wat me dan opvalt is.. ik kan zovee mensen in deventer en mijn buren uiteraard ook.. die hebben al die tijd geen problemen .. alleen ik.. nu hoor ik wel dat 2 andere dat ook hebben maar dat is sinds 2 dagen ofzo.. volgends @home was dat omdat ik waarschijnlijk op een andere centrale zat.. lekker leuk alleen op één centrale :).. maar goed.. na zoveel tijd heb ik @home opgezegd.. ze komen er nog steeds niet uit.. als ik een beetje ging upload kon ik niet eens meer browsen/mailen.. alles timed-out en dat soort grapjes.. nee.. dat hou ik niet vol.. ik hoop dat jullie betere ervaringen hebben.. laatste 3 jaar ging goed bij mij.. ik switchte ook niet eerder van ISP (beter snelheid ADSL etc) omdat @home gewoon stabiel was.. bijna geen problemen.. maar dit gaat wel een beetje te ver imp..

- Serhat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Royal schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:13:
[...]

Met stopzetten van de betaling heb je enkel en alleen jezelf mee, denk je nou serieus dat @home mensen met een openstaande betaling eerder / beter helpen ?
JA! dat is mijn ervaring. Als ik ga dreigen met stopzetten betaling/abo zijn ze ineens heel snel met oplossen van het probleem. En weer heeft het geholpen want kan nu weer internetten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 18-12-2005 14:36 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Oh, mijn probleem met @home over het omzetten naar vast abonnement is ook opgelost. Mailtje van ze gehad dat het een vergissing was. Er staat ook in dat ze wachten met het definitieve beeindigen tot ze het modem terughebben. Ook dat is weer onzin, het modem is al een paar dagen teruggestuurd en als ik de voorwaarden erbij pak, staat er alleen dat je 65 euro moet betalen als je modem niet terugstuurt, niet dat het abonnement doorloopt.

Het lijkt me dus duidelijk dat ik de komende jaren geen abonnement bij @Home ga nemen, of iemand anders het ga aanraden. Het is daar op het moment 1 administratieve puinhoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Royal schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:13:
[...]
haha, die mensen mogen ook niet meedoen met @home acties ;)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimbolino schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:56:
[...]

Triest zeg. Betalingsachterstand of niet, je bent een klant.

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:00

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Jimbolino schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:56:
[...]

nou, das erg zeg

laat ze maar eens wat aan de snelheid en prijs doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Van de grote providers scoort @Home verreweg het best, en haalt gemiddeld 90 procent van de geadverteerde snelheid.
dus er zullen wel mensen problemen hebben met snelheid, maar gemiddeld scoort @home toch het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:18

defiant

Moderator General Chat
Maestro.mosjuh schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:33:
[...]
dus er zullen wel mensen problemen hebben met snelheid, maar gemiddeld scoort @home toch het beste.
Opzich niet verbazingwekkend zo'n uitslag (die ik overigens wel subjectief vind), de enquete is gehouden onder de gemiddelde internetter, die heeft bij @home geen breedband maar bijvoorbeeld basis of budget, als er geen capaciteitsproblemen zijn zal je die snelheid altijd prima halen bij @home, het is ook te merken dat @home zich (beetje ala planet internet) zich op die groep richt.

Het zijn juist de breedband gebruikers die het bij @home niet altijd treffen qua concurrerende prijs en gehaalde snelheid.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Regio Landgraaf, nog steeds (2 maanden zeker) enorme capaciteits problemen. Ik ben al op zoek naar een ADSL2 provider want ik ben het zo zat om met 20kb per sec iets van FTP te halen. (ik heb @home breedband)

Ik vraag me alleen af, zijn mijn modem waardes wel in orde?

Downstream
Frequency 132000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 33 dB
Power Level -11 dB

Upstream
Channel ID 3
Frequency 46100000 Hz Ranged
Power Level 44 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En http verkeer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Hetzelfde verhaal, sloom.

@Home doet er maar niks aan, ik heb een tijd lang wekelijks gebeld maar ze blijven roepen dat het capaciteitsproblemen zijn. Ook hier thuis alle mogelijke configuraties geprobeerd want ik begon aan mezelf te twijfelen maar niks hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Het is misschien niet het bericht dat je wilt horen, maar als je problemen met je snelheid hebt en @Home geeft zelf al aan dat er capaciteitsproblemen zijn in jouw regio (wat ze niet al te snel doen), dan lijkt het mij logisch dat je problemen daar ook aan liggen en dat je er van jouw kant ook niets aan kunt doen. Of je wacht tot @Home het capaciteitsprobleem heeft opgelost, of je stapt over naar een andere provider in de hoop dat daar geen capaciteitsprobleem is. Volgens de FAQ op troublesathome (ik weet niet in hoeverre die betrouwbaar is, misschien kunnen meer technisch onderlegde @Homers daar meer over zeggen) is je downstream SNR en Power Level net aan de goede kant van de grens (33 > 30 dB en -11 > -12 dB), je upstream power level zit wat ruimer van de grens (44 < 55 dB) af. Is je upstream wel gewoon goed en heb je echt alleen problemen met de downstream? If so, dan zou dat wel eens je probleem kunnen zijn, maar dat kan dan alsnog veroorzaakt worden door die capaciteitsproblemen (als in: het signaal dat aan jou geleverd wordt is door de overbelasting te zwak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ja dat is het vreemde, mijn upstream is strak ~92kb per sec en dat is de max voor @home breedband. Mijn downstream is het probleem, die is gewoon waardeloos. Op elk tijdstip van de dag. Hij schommelt van 5kb per sec naar 100 en valt dan al snel terug naar een gemiddelde van 25 / 30.

Kijk ik vind 2 maanden deze bagger speeds best lang en ik vind het erg dat een @Home medewerker mij ijskoud vertelde dat de laatst ondernomen actie in mijn regio begin november was (ik had 'm eind december aan de lijn) en dat dat blijkbaar niks had opgeleverd.

Dan vraag ik me af waar je als bedrijf mee bezig bent, zolang niks aan een probleem doen. Ik kan me voorstellen dat @Home het niet van de breedband leden moet hebben maar ook ik ben een klant. Al jarenlang. Tijd voor wat meer communicatie naar klanten die klagen?

Ik speur ondertussen voorzichtig verder het net af op zoek naar ADSL providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Als je upload gewoon strak is dat denk ik dat je magere signaalwaardes toch het gevolg zijn van het capaciteitsprobleem, en dat dit dan ook de oorzaak van je slechte downstream is. Wat betreft communicatie van storingen kan @Home nog veel leren van andere ISP's, zoals Demon of XS4All bijvoorbeeld. Ik ben het helemaal met je eens dat het belachelijk is dat @Home weinig aan dit probleem doet, maar als enkele consument doe je er zo verdomd weinig aan. Als ik jou was zou ik inderdaad overstappen, want je kunt wel blijven wachten op verbetering maar als die al 2 maanden uitblijft kun je je afvragen hoelang je dat nog moet doen. Bedenk je alleen wel dat je bij ADSL waarschijnlijk effectief een minder hoge upstream zult halen. Zo heb ik bij mijn 12Move 8/1 Mbit/s abo op mijn kamer een effectieve upstream van 78 KB/sec, bij @Home breedband haal ik effectief 92 KB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 20:45
Toen ik een aantal jaren terug tegen capaciteitsproblemen aanliep heb ik een groot deel van de regio ('s-Hertogenbosch) moeten ronselen om @Home ervan te overtuigen dat het probleem er was. Pas als er 'genoeg' mensen gaan klagen, gaat er een belletje rinkelen.

Nu @Home (of in dit geval een medewerker - die misschien zijn mond voorbij praat) al zélf zegt dat het probleem er is, zou je verwachten dat er iets aan gedaan wordt. Maar dat dit NIET het geval is, zegt precies waarom ik sinds vandaag geen abonnee meer ben! (hoewel mijn webmail het nog gewoon doet)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.