Toon posts:

@home telefonie + @home internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al jaren een blije gebruiker van @Home Internet, en heb eigenlijk nooit storing.
Nu wil ik graag mijn KPN Abonement opzeggen en @Home Telefonie nemen (ik bespaar dan €13 p/m :P )

Maar dan krijg ik uiteraard een nieuw modem met RJ45 en een RJ11 (das toch telefoon?) aansluiting. Ik neem dan aan dat ik mijn telefoonlijn in het @Home modem moet drukken, ipv de KNP aansluiting.

Ik heb nu ook 4 telefoons + 1 fax achter 1 KPN lijn hangen, die kan ik ook alle 4 blijven gebruiken om te bellen? (ze zitten allemaal achter 1 telefoonlijn hoor met hetzelfde nummer)

Maar kan ik dan nog gebruik maken van een router en met 3 pc's internetten zonder dat ik conflicten krijg? Ik heb totaal geen kaas gegeten van internetbellen dus :P

Bij het aanmeld process staat wel dit: "@Home Telefonie geeft geen ondersteuning op het aansluiten van meerdere computers op @Home middels multiple IP."
Maar die ondersteuning geven ze ook niet bij @Home Internet zelf :P maar daar werkt het ook gewoon ;)

Als er verder nog iets wat ik moet weten zeg het gewoon. Er wordt hier trouwens helemaal niet veel gebeld hier.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:07:
Maar dan krijg ik uiteraard een nieuw modem met RJ45 en een RJ11 (das toch telefoon?) aansluiting. Ik neem dan aan dat ik mijn telefoonlijn in het @Home modem moet drukken, ipv de KNP aansluiting.
Yup
Ik heb nu ook 4 telefoons + 1 fax achter 1 KPN lijn hangen, die kan ik ook alle 4 blijven gebruiken om te bellen? (ze zitten allemaal achter 1 telefoonlijn hoor met hetzelfde nummer)
Dat lijkt me geen probleem, mits er genoeg spanning op de lijn komt te staan om 4 telefoons aan te sturen.
Maar kan ik dan nog gebruik maken van een router en met 3 pc's internetten zonder dat ik conflicten krijg?
Bij het aanmeld process staat wel dit: "@Home Telefonie geeft geen ondersteuning op het aansluiten van meerdere computers op @Home middels multiple IP."
Er veranderd in principe niks aan aan je @home verbinding, dus de router blijft gewoon functioneren zoals nu, want je krijg met je router ook maar 1 ip van @home.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen van mensen die dit abonnement al hebben, met name over het type modem dat ze hiervoor gebruiken.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm ik ga het vanavond aanvragen dus binnenkort zal ik m'n ervaringen posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
John Crichton schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:38:
[...]

Yup

[...]

Dat lijkt me geen probleem, mits er genoeg spanning op de lijn komt te staan om 4 telefoons aan te sturen.

[...]

Er veranderd in principe niks aan aan je @home verbinding, dus de router blijft gewoon functioneren zoals nu, want je krijg met je router ook maar 1 ip van @home.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen van mensen die dit abonnement al hebben, met name over het type modem dat ze hiervoor gebruiken.
wordt een toshiba modem gebruikt, welk type druf ik nie te zeggen

if broken it is, fix it you should