Het grote @home problemen topic [deel 7]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.311 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D3LTA schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:21:
[...]

als je iets verder omhoog mijn post leest kun je zien dat ik dat ook al meerdere keren heb gedaan...

maar als je @home breedband hebt is volgens de helpdesk 50kb/s down nog acceptabel en ik heb bijna dubbele dus waar zeur ik over....

echt ongelovelijk dit... heb gesprek opgenomen....
De service van de helpdesk zal nu wel helemaal slecht zijn aangezien @home het contract niet verlengd met de desbetreffende call center. 50 kB is gewoon te traag. toen ik er nog werkte werd er meestal rond de 300 kb doorverbonden met tier 2. Vorige week heb ik zelf nog gebeld met tier2 en die vonden mijn speed ook te traag (100 kb alleen in de avonduren).

Waarschijnlijk is er gewoon een capaciteitsprobleem bij je in de buurt en wordt er niets over gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 22:18
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:51:
[...]

Dat getuigt dan alleen tegen hun als er geen minimumwaarde in het contract vermeld staat. Sla die er gewoon op na en hanteer gewoon de volgende berekening voor de betaling:
[vage berekening]
Ik zou gewoon contract goed doorlezen en naar @Home mits het mogelijk is in gebreke stellen en de betaling gedeeltelijk opschorten.

Wel goed dat je gesprek hebt opgenomen!
Het is niet mogelijk.
Heb je toestemming om het gesprek op te nemen?
@home stelt inderdaad geen ondergrens, maar er staat duidelijk in het contract dat de snelheid tót 600 kB/s is.
Nou weet ik niet of @home hiermee niet aan zijn voorwaarden voldoet, maar zelf zullen ze dat bij hoog en laag volhouden. Dan moet je naar de rechter, en dat kost je sowieso meer dan wat je er ooit mee kan besparen.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cryforhelp schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:51:
[...]

Het is niet mogelijk.
@home stelt inderdaad geen ondergrens, maar er staat duidelijk in het contract dat de snelheid tót 600 kB/s is.
Nou weet ik niet of @home hiermee niet aan zijn voorwaarden voldoet, maar zelf zullen ze dat bij hoog en laag volhouden. Dan moet je naar de rechter, en dat kost je sowieso meer dan wat je er ooit mee kan besparen.
Je kunt @home in gebreke stellen. Vooral als de verbinding regelmatig wegvalt en/of omdat je voor een breedband abonnement gewoon kan verwachten dat je boven de andere abonnementen zit qua snelheid.
@home een aangetekende brief versturen dat je ze in gebreke stelt, ze een redelijke periode geven om het probleem op te lossen en daarna gewoon je abonnement opzeggen. Rekening blokkeren voor @home en bij een incassoprocedure in beroep gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Eerst 5 dagen geen internet vorige week (mijn moden kreeg 5 dagen lang geen ip toegewezen) en nu al een week lang internet via een ander IP en CP nummer terwijl mijn eigen is ingesteld. Sinds gister is mijn @Home breedband gelimiteerd op gemiddeld 30kb per sec download speed. Dit is toch niet normaal. Heb uiteraard mijn moden 30 minuten uitgetrokken, router reset maar niks. Wat ik ook doe. Sneller dan 30kb per sec haal ik niet met af en toe een piek. Ik ben het zo, zo zat.

-sorry maar het moest er ff uit

[ Voor 12% gewijzigd door ericafterdark op 28-10-2005 21:04 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:01:
[...]
De service van de helpdesk zal nu wel helemaal slecht zijn aangezien @home het contract niet verlengd met de desbetreffende call center.
Dat is dus totaal niet waar, @home wil een meer technische helpdesk, en dat kan CendrisBSC niet bieden, het huidige callcenter is meer customer service.

[ Voor 8% gewijzigd door Royal op 28-10-2005 21:14 ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:07:
[...]

Dat is dus totaal niet waar, @home wil een meer technische helpdesk, en dat kan CendrisBSC niet bieden, het huidige callcenter is meer customer service.
Wat ik meer bedoel is. Nu @home het contract niet verlengd. Zal CendrisBSC (en vooral de medewerkers) het ook niet zoveel meer uitmaken. Het heeft altijd een negatief effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 19:02

lordsnow

I know nothing

Royal schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:07:
[...]

Als ik vragen mag, waar heb je deze info vandaan?

Trouwens, wel mooi dat @home nu zelf inziet dat verbetering gewenst is. Ik hoop dat ze kiezen voor een eigen interne helpdesk, dat komt ook de interne communicatie (voorheen altijd al een hekel punt) alleen maar ten goede.

[ Voor 33% gewijzigd door lordsnow op 29-10-2005 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Royal schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:52:
[...]

Gisteravond volgens mij, heb je misschien een router ? Die houdt namelijk zijn lease.
aha ok... als er 'alleen maar' geen leases uitgegeven werden.. ja ik heb een router.

@lordsnow ( Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bye.gif ): dit is medegedeeld door CendrisBSC zelf, welke het natuurlijk weer had van @home zelf.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
[...]

De service van de helpdesk zal nu wel helemaal slecht zijn aangezien @home het contract niet verlengd met de desbetreffende call center. 50 kB is gewoon te traag. toen ik er nog werkte werd er meestal rond de 300 kb doorverbonden met tier 2. Vorige week heb ik zelf nog gebeld met tier2 en die vonden mijn speed ook te traag (100 kb alleen in de avonduren).

Waarschijnlijk is er gewoon een capaciteitsprobleem bij je in de buurt en wordt er niets over gecommuniceerd.
Err ik krijg 50% van de tijd mijn max.. maar de andere 50% van de tijd is mijn upload of 20 kb/s of 40 kb/s.. en het rare is .. dat het precies bij 20 of 40 blijft hangen.. lijkt wel een soort cap ofzo..
Heb met @home gebeld.. ze konden niks vinden.. werd 2 keer doorverwezen.. (steeds slimmere gasten aan de lijn).. maarjah toen zouden ze nog intern wat checken en me bellen als ze iets zouden vinden en nee hoor..
en capaciteitsproblemen is het niet.. ik woon in een wijk waar de meeste ADSL heeft of @home budget ofzo, en ik heb echt nooit bw problemen heb gehad de laatste 3 jaar. najah de laatste 1 week wil hij dus raar doen.. nu is het wel zo dat hij een random upload heeft.. schommelt veel maar hiervoor was het echt precies 20 of 40..
owjah ik praat hier over upload.. natuurlijk gebeurt hetzelfde met de download
Erg irritant!

- Serhat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:27
lordsnow schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:47:
[...]

Als ik vragen mag, waar heb je deze info vandaan?

Trouwens, wel mooi dat @home nu zelf inziet dat verbetering gewenst is. Ik hoop dat ze kiezen voor een eigen interne helpdesk, dat komt ook de interne communicatie (voorheen altijd al een hekel punt) alleen maar ten goede.
De helpdesk wordt weer uitbesteed..(als ik het goed begreep gaat het naar 24help?) moet zeggen dat ik de laatste tijd redelijk tevreden ben over de hulp die ik telefonisch kreeg :)

[ Voor 5% gewijzigd door m3gA op 29-10-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[...]

Het is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[...]

Het is niet mogelijk.
.
Een telefoongesprek mag worden opgenomen indien een van beide partijen weet dat het gesprek ogenomen wordt.|:(

Verder worden vrijwel alle telefoongesprekken van call-centra, overheden en andere grote ondernemingen (bijvoorbeeld banken) opgenomen door deze bedrijven cq instellingen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Nu snap ik ook waarom die gasten van de helpdesk mij totaal niet wilden helpen, ze wisten allang dat het afgelopen is eind van het jaar dus intresseert het ze niet meer. Nouja op 1 dec. ben ik na 6 jaar tevreden gebruiker te zijn geweest weg bij @Home mede dankzij de 'hulpvaardigheid' :( van de helpdesk (en óók 2e lijns)

nu op zoek naar een ADSL verbinding... 8)7 (alsof die zoveel beter zijn maargoed, je moet toch een keer een standpunt innemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Murtceps schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:10:
Nu snap ik ook waarom die gasten van de helpdesk mij totaal niet wilden helpen, ze wisten allang dat het afgelopen is eind van het jaar dus intresseert het ze niet meer. Nouja op 1 dec. ben ik na 6 jaar tevreden gebruiker te zijn geweest weg bij @Home mede dankzij de 'hulpvaardigheid' :( van de helpdesk (en óók 2e lijns)

nu op zoek naar een ADSL verbinding... 8)7 (alsof die zoveel beter zijn maargoed, je moet toch een keer een standpunt innemen)
Dat kan geen reden zijn dat ze je niet wilden helpen, naar mijn weten wordt er nog steeds meegeluisterd en worden gesprekken beoordeeld.

Wat voor een probleem had je dan precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Royal schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:21:
[...]
Dat kan geen reden zijn dat ze je niet wilden helpen, naar mijn weten wordt er nog steeds meegeluisterd en worden gesprekken beoordeeld.

Wat voor een probleem had je dan precies ?
Staat in de thread, maar kort gezegd: 1 submail adres is met verhuizing niet meeverhuisd, nog wel 2 jaar bruikbaar totdat iemand in augustus zich met die accountnaam aanmelde en ik dus ineens mijn adres kwijt was(waar alle bankzaken/registratiegegevens ed heen gingen). @Home gebeld en zij zouden het uitzoeken en mij bellen wat niet dus gebeurde... tot 4 keer toe. Uiteindelijk na veel mailen en bellen was het antwoord. "Wij kunnen niks doen, heeft u verder nog vragen?"

edit: idd ook mail naar klachten@home.nl én tevens mail hierover naar Essent zelf(alhoewel dat denk ik weinig uithaalt ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door Murtceps op 31-10-2005 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Murtceps schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:31:
[...]

Staat in de thread, maar kort gezegd: 1 submail adres is met verhuizing niet meeverhuisd, nog wel 2 jaar bruikbaar totdat iemand in augustus zich met die accountnaam aanmelde en ik dus ineens mijn adres kwijt was(waar alle bankzaken/registratiegegevens ed heen gingen). @Home gebeld en zij zouden het uitzoeken en mij bellen wat niet dus gebeurde... tot 4 keer toe. Uiteindelijk na veel mailen en bellen was het antwoord. "Wij kunnen niks doen, heeft u verder nog vragen?"
Niet gelezen dan, excuus

Heb je al geprobeerd een klacht te sturen naar klachten@home.nl ? In dit geval lijkt me dat wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:02

Wildfire

Joy to the world!

Problemen met de mail momenteel?

mail.home.nl bestaat niet meer volgens DNS.

(niet dat ik iets te klagen heb eigenlijk want ik heb al twee jaar geen @Home meer, maar ja de mail werkt nog steeds :P)

[ Voor 44% gewijzigd door Wildfire op 31-10-2005 17:37 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:50:
Problemen met de mail momenteel?

mail.home.nl bestaat niet meer volgens DNS.
Ik ook last van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 18:56

Rico

Wie dit leest is gek....

gebruik 213.51.146.46
Dat is het ip adres van mail.home.nl. Server draait alleen dns ligt eruit.

[ Voor 65% gewijzigd door Rico op 31-10-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Murtceps schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:10:
Nu snap ik ook waarom die gasten van de helpdesk mij totaal niet wilden helpen, ze wisten allang dat het afgelopen is eind van het jaar dus intresseert het ze niet meer.
[...]
lijkt me stug,de helpdesk zelf weet het pas 1,5 week......

over problemen met de mailserver:
verwacht in de nabije toekomst meer korte onderbrekingen, ik geloof dat ze hem binnenkort vervangen (en dus zijn ze het nieuwe platform nu aan het voorebereiden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Ik heb sinds kort problemen met de mailserver in zoverre dat de mail die ik laat forwarden naar mijn @Home pop account (van mijn domeinnaam) niet meer door de mailserver van @Home wordt geaccepteerd:

Connected: 220 david.syncer.com ESMTP Exim 4.31 Sat, 29 Oct 2005 22:08:49 +0200
451 Temporary local problem - please try later
554 SMTP synchronization error

Verander ik de doorverwijzing naar mijn gmail account dan komt de mail wel aan in die mailbox en geeft de syncer de volgende melding:

Connected: 220 david.syncer.com ESMTP Exim 4.31 Sat, 29 Oct 2005 22:17:26 +0200
250 Accepted
250 OK id=1EVx8o-0009EV-5Y
221 david.syncer.com closing connection

Wel vreemd aangezien dit tot afgelopen donderdag nog gewoon werkte. Ik heb voorlopig de doorverwijzing maar even naar mijn gmail account gezet, maar zou het wel fijn vinden als dit in de toekomst ook weer gewoon via @Home te doen is.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
EttH uitrol Boxmeer gegund aan Schuuring
Afgelopen jaar heeft Essent Kabelcom het kabelnetwerk in de gemeente Boxmeer gemoderniseerd en hiermee geschikt gemaakt voor nieuwe interactieve diensten zoals breedbandinternet van @home en digitale televisie van TV Home.

Voor de inwoners van een aantal wijken in Boxmeer is Essent Kabelcom nog een stap verder gegaan. Hier is voor het eerst een geheel nieuwe techniek toegepast om te internetten via de kabel: Ethernet to the Home. In deze wijken is vorig jaar gestart met een test. Een groot aantal inwoners maakt sindsdien al enthousiast gebruik van de razendsnelle internetaansluiting en de testresultaten zijn zeer positief. Besloten is dan ook deze nieuwe internettechniek in de gehele gemeente Boxmeer toe te passen.

Schuuring zal de werkzaamheden aan het netwerk en huisaansluiting voor haar rekening nemen. In oktober 2005 zullen de werkzaamheden starten en verwacht wordt dat de werkzaamheden voor het einde van dit jaar afgerond zijn.
bronnen:
troubles@home: onderste posting
schuuring.nl

Aangezien ik niet zo optimistisch ben over de uitrol in de rest van het @home gebied als de poster van dit bericht op troubles@home, ga ik denk ik eerst een jaar genieten van adsl(2+) voor een substancieel lagere prijs.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag monteur van essent (niet van @home) langsgeweest. Buitenkabel is goed.
Moet een verstreker (max 8 - 10 db versterker tussen voor tv). Nieuwe zwarte modem van moterola omdat de ouwe soms wel en niet werkte (blijkbaar iets niet goed in de modem). Haal nu wel me 500 kB/s. Als het signaalhoogte en de verbinding op en neer gaat moeten we essent weer bellen. Als het puur verbinding is, is het capaciteit probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:08

backupdevice

No Risk , Full Push

nou, ik heb een proefabbo met @home.

Heb een zwarte modem die al een keer verwisseld is geweest, maar nog steeds valt de verbinding elke nacht weg. Kan pas in de avond weer genieten van internet. Dan in de nacht weer geen internet.

Ze weten ervan, ligt aan de modem, zijn er mee bezig...........

Juist om die redenen ben ik ooit bij @home weggegaan. Heb 2 jaar Demon ADSL gehad, nooit geen problemen.

Wegens een verhuizing genoodzaakt om @home te nemen, zelfs een proefabbo kunnen ze niet goed aanbieden.....

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 17:05
[...]

Post eens een wavje van je gesprek.
Ik kan mij namalijk absoluut niet voorstellen dat iemand tegen jou zegt dat 50Kb acceptabels is.
Blue_White_Army schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:40:

Heb een zwarte modem die al een keer verwisseld is geweest, maar nog steeds valt de verbinding elke nacht weg. Kan pas in de avond weer genieten van internet. Dan in de nacht weer geen internet.

Juist om die redenen ben ik ooit bij @home weggegaan. Heb 2 jaar Demon ADSL gehad, nooit geen problemen.

Wegens een verhuizing genoodzaakt om @home te nemen, zelfs een proefabbo kunnen ze niet goed aanbieden.....
De reden dat je modem niet goed werkt ligt aan Motorola, deze hebben vele modems uitgeleverd met foutieve firmware. Ze verliezen geregeld de lease waardoor de verbinding wegvalt. zie ook http://www.dslreports.com/forum/remark,13568778

[ Voor 38% gewijzigd door Suepahfly op 04-11-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ik heb zon Arris modem, voor dat telefonie platform van @home ... nu vraag ik me af of die ook uit te lezen vallen dmv een ip-adres ?

Dank voor de reacties :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
bassjuh schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:32:
ik heb zon Arris modem, voor dat telefonie platform van @home ... nu vraag ik me af of die ook uit te lezen vallen dmv een ip-adres ?
http://192.168.100.1, maar dat kan alleen als je de modem offline haalt, zie ook troublesathome
In feite heb je er dus denk ik niks aan, aangezien je als je online bent niks kan zien.

Edit:
Ik lees nu nog even verder op troublesathome, en wat blijkt, @home'ers in het kabelnoord gebied krijgen een hogere upload bij het breedband pakket.
@Home Breedband, voor € 47,95 per maand
Wél zonder beperkingen zo snel je wilt? Voluit willen gaan? Met @Home Breedband heb je het ultieme @Home product. Je bent 24 uur per dag online zonder downloadlimiet, waardoor je net zoveel muziek, films en foto’s kunt downloaden als jij wilt.
Down tot 5000 kbits/s - Up tot 1000 kbit/s *
* snelheden vanaf 1 december 2005
Mooie boel als je bij een dezelfde provider ook al per regio verschillende snelheden krijgt bij een zelfde prijs.

edit2@bassjuh
In mijn product alert staat 750 :( En ik zit ook in overijssel, deven1.ov.home.nl .. ook essent.

[ Voor 50% gewijzigd door defiant op 05-11-2005 17:44 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Defiant schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:10:

Mooie boel als je bij een dezelfde provider ook al per regio verschillende snelheden krijgt bij een zelfde prijs.
Ik zit in Overijssel ( op ALMEL1.OV.HOME.NL ) en heb ook gewoon een product alert gehad hier dat de upload hier ook naar 1000 Kbit/s gaat :)

Dus... ik geloof dat jij dit dan vroeg of laat ook wel krijgt, ik heb hier iig gewoon kabel van essent en niet van kabelnoord of whatever...

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

almelo heeft de kabel van cogas ;) of castel, damn nu ben ik in de war :+

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 20:00
Blue_White_Army schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:40:

Ik heb het zelfde probleem , ook voor 2 maanden de proef aangevraagd om te kijken of er al verbeteringen waren ten opzichte van 2 jaar geleden en ook omdat ADSL 1 te duur word en adsl 2 nog niet leverbaar was.

Maar woensdag modem ontvangen en sinds die tijd aan het proberen om de modem aan het werk te krijgen. Was eerst sprake dat het MAC adres nog op naam van een ander stond en moest dus allemaal handmatig veranderd worden. Nu werkt het nog steeds niet nu schijnt het dus aan de modem te liggen , aan de software en de programeurs waren er mee bezig. Nou ik weet dus al wel dat ik toch maar na die 2 maanden geen @home neem , hopelijk is tegen die tijd hier adsl 2 leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier meer mensen met problemen met de administratie van @home sinds de samenvoeging van digitale tv en internet in 1 database?

Sinds 3 maanden staan de facturen van ons op naam van iemand anders, ook het gironummer waarvan geincasseerd wordt is niet van ons. Al een paar keer met @home aan de lijn gezeten, maar het valt ze niet mee het op te lossen.

Inmiddels alweer 3 maanden dus niks betaald, ik mag van de helpdesk ook niet zelf geld overmaken omdat het systeem dan nog meer in de war komt?

Afijn, de beste familie xxx in Zwolle die tot nu toe braaf mijn rekeningen betaald, hartelijk dank! En als u binnenkort wordt afgesloten omdat u al 3 maanden uw eigen rekeningen niet betaald, niet gelijk met @home bellen, anders verstoort u het proces en word ik straks ook afgesloten...

Nog 1 maand moet ik geduld hebben en dan zou het weer moeten werken, vandaag zou er weer iemand mee aan de slag gaan. Het was volgens een helpdeskmedewerker van de afdeling incasso (2e lijn) naar een afdeling gestuurd die het niet kon oplossen, maar hij zou er vandaag weer mee bezig...

Komt dit warrige verhaal anderen bekend voor? Als het niet over een maand opgelost is ga ik op zoek naar een anderer provider, ik word hier zo moe van. Van het kastje naar de muur en terug zeg maar... ik wil gewoon betalen ,maar mag het niet en moet het nu maar apart zetten voor de hoge rekening die ik straks vast krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels een aantal keren gebeld met de helpdesk van VoIP via @Home en steeds zullen ze me terugbellen maar doen dat domweg niet. Ook op emails wordt niet gereageerd, denk dat als ze deze week geen uitsluitsel kunnen geven dat ik alles opzeg en een triple play pakket bij KPN neem zodra hun IP-TV beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

bassjuh schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:34:
[...]
Wél zonder beperkingen zo snel je wilt? Voluit willen gaan? Met @Home Breedband heb je het ultieme @Home product. Je bent 24 uur per dag online zonder downloadlimiet, waardoor je net zoveel muziek, films en foto’s kunt downloaden als jij wilt.
WAT!? het moet echt niet gekker worden zeg. Maar weer mailen en bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
[...]
Ik zit in Overijssel ( op ALMEL1.OV.HOME.NL ) en heb ook gewoon een product alert gehad hier dat de upload hier ook naar 1000 Kbit/s gaat :)

Dus... ik geloof dat jij dit dan vroeg of laat ook wel krijgt, ik heb hier iig gewoon kabel van essent en niet van kabelnoord of whatever...
Weten onze geliefde helpdeskers hier ook meer van? Lijkt me toch vreemd als @Home (want dat is bij mijn weten nog altijd de provider voor ons allemaal, of het nu over de kabel van Essent, Cogas, Kabelnoord of Castel gaat) voor 1 abonnement verschillende specificaties gaat hanteren.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Bespaar het gebel maar en ergenis aan mailen.
Ze zeggen toch van kijk aub op de homepage , daar staat het duidelijk 768kbits.

Breedband
Onze snelste internetverbinding. Zonder beperkingen net zo veel muziek, films en foto's downloaden als je zelf wilt.
Meer informatie
Down tot 5000 kbit/s - Up tot 750 kbit/s* € 47,95 p.m.

* Snelheden per 1 december 2005

http://www.home.nl/producten/kabelinternet/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Het is toch van de gekke dat @home prospects al een maand laten " testen " met een modem die 4 x per etmaal gereset moet worden. En het enige wat ze kunnen zeggen is dat er aan gewerkt wordt....

Ik begrijp het niet .Dat er problemen zijn ok, maar dat ze gewoon tering modem blijven uitdelen... Ze hebben mijn eerste motorola vervangen door een andere motorola met hetzelfde probleem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
CamU schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:57:
[...]

Weten onze geliefde helpdeskers hier ook meer van? Lijkt me toch vreemd als @Home (want dat is bij mijn weten nog altijd de provider voor ons allemaal, of het nu over de kabel van Essent, Cogas, Kabelnoord of Castel gaat) voor 1 abonnement verschillende specificaties gaat hanteren.
Tsja, dat het jij het nog nooit gemerkt hebt betekend niet dat het niet eerder 'voorkwam'.
Vraag maar eens aan @home abonnees in (de regio) maastricht:
- slechts 1 pakket mogelijk; breedband. Basis en budget zijn daar niet mogelijk
- abonnementsgeld word via de nutsmaas bedrijven geint
- het is al vaker voorgekomen dat snelheidsverhogingen daar niet of later doorgevoerd worden.
- andere algemene voorwaarden dan 'de rest van het essentgebied' ( link
- modem moet na beinigen contract ALTIJD geretourneerd worden. Moet ingeleverd worden en kan niet naar een antwoordnummer in roosendaal gestuurd worden.

en zo zullen er nogwel meer verschillen zijn.

het is dus al eerder aan de hand geweest. (al moet ik toegeven dat maastricht/nutsmaas hier wel een vreemde eend in de bijt is.)

wel apart dat je mensen daar nooit over hoort, totdat het in hun nadeel gaat werken... (no flame intended)

.
Blue_White_Army schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:12:
Het is toch van de gekke dat @home prospects al een maand laten " testen " met een modem die 4 x per etmaal gereset moet worden. En het enige wat ze kunnen zeggen is dat er aan gewerkt wordt....

Ik begrijp het niet .Dat er problemen zijn ok, maar dat ze gewoon tering modem blijven uitdelen... Ze hebben mijn eerste motorola vervangen door een andere motorola met hetzelfde probleem.....
ook weer een beetje naief. Denk je dat @home voor zijn lol wacht met het releasen van de nieuwe firmware? Ze krijgen dagelijks een redelijk aantal telefoontjes hierover (en ELK telefoontje kost @home geld, het levert niets op).

Echter wat gebeurt er als ze een firmware releasen die niet getest is? dan kan het zijn dat er een nog grotere bug geintroduceerd word waardoor het zou kunnen dat je helemaal geen verbinding meer hebtvoor meerdere dagen (weken?)
Ik hoor de reacties van de mensen nu al:
"had @home maar beter getest, en hadden ze maar langer gewacht. 'Toen' hoefde ik alleen maar mijn modem te resetten om weer verbinding te krijgen... nu heb ik helemaal geen verbinding meer !!! <insert huilsmiley>"
overigens is 4 keer per dag idd wel vaak (er zijn ook mensen die 1 keer per dag, of meerdere keren per week moeten resetten).

[ Voor 34% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 07-11-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Een beetje naief?

Ik bekijk het als een commerciele blunder.

Sterker nog , ik zie net dat ze mensen laten testen voor 2 maanden, en die moeten 35 euro dokken. Als je een nieuwe motorola krijgt, ben je 35 euro kwijt.

Hoe kan je nu als een bedrijf dit je (toekomstige ) klanten aandoen? Als je het netjes wilt oplossen dan zorg voor andere modems, of stop de inschrijving . Zoals het hoort.

[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 07-11-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Maestro.mosjuh schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:47:
[...]
wel apart dat je mensen daar nooit over hoort, totdat het in hun nadeel gaat werken... (no flame intended)
.
Mwah, laten we eerlijk wezen: je zegt zelf dat de regio Maastricht een vreemde eend in de bijt is, die andere kabelbedrijven hebben wel gewoon het volledige aanbod van @Home in hun assortiment. Ik denk dat het een beetje naief is om te zeggen dat je de mensen er pas over hoort zodra het in hun nadeel werkt: 95% van de @Home abonnees heeft volgens mij geen idee dat er per nutsbedrijf verschillende voorwaarden zijn. En volgens mij zijn tot nu toe in alle regio's op Maastricht na de abonnementen altijd gelijk geweest, maar zoals ik al zei, ik hoor er nu pas van dat er dus blijkbaar meer verschillen zijn per nutsbedrijf. En dat het nu in ons nadeel werkt: het gaat hier wel over een snelheidsverschil van 33% (Niet-Essent abonnees krijgen straks 1/3 meer uploadsnelheid voor dezelfde prijs), dat lijkt me een behoorlijk significant nadeel voordeel bij eenzelfde abonnementsprijs!

[ Voor 2% gewijzigd door CamU op 07-11-2005 22:42 . Reden: nadeel = voordeel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Proef periode is gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue_White_Army schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:50:
Een beetje naief?

Ik bekijk het als een commerciele blunder.

Sterker nog , ik zie net dat ze mensen laten testen voor 2 maanden, en die moeten 35 euro dokken. Als je een nieuwe motorola krijgt, ben je 35 euro kwijt.

Hoe kan je nu als een bedrijf dit je (toekomstige ) klanten aandoen? Als je het netjes wilt oplossen dan zorg voor andere modems, of stop de inschrijving . Zoals het hoort.
lang niet alle modems hebben dit probleem....

ik heb ook zo'n modem, ook proef, maar geen last...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
[...]
..
bassjuh, zou je die product alert eens kunnen posten, ik ben wel benieuwd wat er wordt geschreven en of er nog andere zaken instaan dan in de product alert die ik heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Probeer @Home

Probeer @Home Internet 2 maanden vrijblijvend voor € 35.
nu dus weer 35 euro voor 2 maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Hehe dan is dat sindskort, nu moet je dus € 35 betalen voor 2 maanden proef, en mocht je er toch niet voor kiezen dan moet je ook nog het installatie pakket t.w.v € 79 betalen.

€ 114 voor 2 maanden als het toch niet bevalt. Leuke actie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:50:
[...]

lang niet alle modems hebben dit probleem....

ik heb ook zo'n modem, ook proef, maar geen last...
Dan heb je geluk, het is namelijk bij @home bekent dat veel van deze modems problemen geven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Royal schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:51:
Hehe dan is dat sindskort, nu moet je dus € 35 betalen voor 2 maanden proef, en mocht je er toch niet voor kiezen dan moet je ook nog het installatie pakket t.w.v € 79 betalen.

€ 114 voor 2 maanden als het toch niet bevalt. Leuke actie ;)
helaas... weer fout.
Als je er voor kiest om na je proefperiode te stoppen stuur je het 'instalatiepakket' terug (lees: het modem). Dus hoef je nog geen 79,= te betalen. (alleen 35 euro)

Verwijderd

De DHCP server ligt er weer eens uit in Tilburg.. Dan maar een statisch IP :)

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
* Maestro.mosjuh noteert gelijk even zijn huidige gegevens van zijn lease

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:55:
* Maestro.mosjuh noteert gelijk even zijn huidige gegevens van zijn lease
Of je moet een dhcpclient hebben die z'n oude lease statisch in gaat stellen als hij geen nieuwe krijgt.
Dat is pas handig. Ik kwam er laatst pas achter dat ik al weken onder een bacc storing viel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

nu maken ze het helemaal bont daar in het noorden:
http://www.kabelnoord.nl/...rnet/athome_produkten.php

Down tot 5000 kbits/s - Up tot 7500 kbit/s *

foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit het het problementopic, dus ik denk dat ik mijn problemen vertellen die ik met deze ISP heb en heb gehad (abonnement wordt per 1 december beindigt.) Als dit niet zo is dan hoor ik dat wel?

Dat is vast 750 kbit, die 7500 kbit. ik haal ongeveer 140 kbit, en er wordt niks aan gedaan, ze boeken gewoon de boel teveel over over een "antiek" com21 netwerk.

Dit zijn de problemen die ik heb / heb gehad met @home:

Bij nieuwbouw moet iemand het adres invoeren in een database, en dat duurt een half jaar. Als ik geen telefoonnummer van een aardige meneer had gehad was het er waarschijnlijk nog niet. Zo kunnen je directe buren wel kabel krijgen maar jij niet.
Als het modem stuk is moeten er 4 monteurs komen om dit te ontdekken, waarvan er 1 niet komt opdagen terwijl je je vermoeden hebt uitgesproken dat het modem stuk is. Overigens deed het modem het overdag wel, maar 's avonds als meerdere mensen op internet waren niet meer.
Monteur 1 mopperde dat er altijd bij nieuwbouw de kabel niet goed werd aangedraait. Hij draaide de kabel aan en was weg.
Monteur 2 deed wat metingen en stelde wat bij in het kastje in de wijk en was weg.
pas na nadrukkelijk nogmaals verzoek op een modem kwam er een monteur een modem brengen.
Toen was het probleem eindelijk opgelost.

Als je een ander modem regelt die op het docsis netwerk kan mag niet niet, ook al is je upload maar 18 kb of lager en wordt er niet gereageerd als je een mailtje op verzoek van de helpdesk naar een mailadres stuurt voor een klacht.

Als je een splitter besteld voor in je nieuwe huis wordt je abonnement omgezet naar @home basis.

Een wat ouder perikel:
Als je belt dat je geen IP krijgt ligt het aan jou. Vervolgens hang je een uur aan de lijn, en krijg je 4 mensen aan de lijn die allemaal hetzelfde lijstje voorlezen. Dan blijkt het een fout te zijn in hun eigen DHCP server. Dit was ten tijde van het 0800 nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ik snap ook niet dat ze dit met 500000 klanten vol kunnen houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heet luie Nederlander die opzegtermijnen lastig vinden denk ik. Met een basis of budget abbo heb je nergens last van qua snelheid. @home moet het hebben van die goedkopere abbo's schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Nog steeds ee nwegvallende verbinding. Een mailtje gestuurd naar Home om te vragen hoe ik in hemelsnaam een abbo moet gaan nemen als de proefperiode gepaard gaat met 4 x per dag de modem resetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

[...]

Dat is onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Zonet een mailtje richting T@H verstuurd betreffende de (nog steeds bestaande) subnet block tussen @Home gebruikers in dezelfde range.
Zou fijn zijn als ze dit weer eens meepakken in een gesprekje met @Home.

Kan niet eens normaal m'n VPN'etje testen met een open wlan. :+

Verwijderd

Hmm, blijkbaar heb ik vanacht een andere ip nummer gekregen van @home, internet lag er een paar uurtjes uit en toen het weer terug was had ik een heel ander ip, eerst begon mijn ip met 217 en nu met 82, mischien meer mensen hier die vanacht een andere ip hebben gekregen.

• Initial G
  • Laatst online: 24-09 23:40

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Ik stap over op wanadoo ADSL, vooral vanwege de prijs. Meer dan een keer zo goedkoop en met ADSL2+ straks waarschijnlijk ook nog een stuk sneller. Verder kreeg ik steeds meer brakke snelheid en hoge ping door capaciteitsproblemen (van 15.00 tot 01:00)

Wanadoo moet het wel heel erg verneuken wil ik bij @home blijven

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heey,

ergens in dit topic (of een ander) vertelde ik over mijn regelmatig spontaan afmeldende modem en dat (afgezien van net genoemd probleem) de internetverbinding ook nog eens regelmatig een sec of 10-20 wegviel.

De modem heeft zich sinds @home op afstand dat ding in de gaten hield niet meer afgemeld. @home hielt dat ding pas in de gaten nadat ik in totaal 25 euries ( :( ) had uitgegeven aan 4 telefoontjes naar hun....
Voor zover ik weet meld ie zich nu niet meer af, maar aangezien ik 8-11uur per dag @ school ben kan ik niet zien wat de modem wel of niet doet :P .

Dat andere probleem, mijn neef had exact hetzelfde. Bij hem begon het vlak nadat hij een ASUS wl500g tussen de pc en de modem had gezet. Een firmware update lostte dit op. Nu heb ik al lange tijd de deluxe versie van die router met exact hetzelfde probleem. Toen heb ik ook een firmware update gedaan(gelijk de nieuwste versie, 1.9.2.7 of sow), maar van de week is de verbinding wèèr een paar keer 10-20 sec weggevallen.
De verbinding met de modem is er wel, anders zou dat ledje op de router uitgaan, maar de snelheid zakt gewoon naar 0.0kBps en na 10-20 sec kan ik weer verder surfen.

En ja, ik heb de router er tussen weggehaald, hielp niet....

Moet ik de oorzaak nog altijd hier zoeken of zou ik de oorzaak bij @home kunnen vinden?

Wie kan het mij vertellen?

groetjes,
Bart Grefte

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

r0b schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 09:48:
Zonet een mailtje richting T@H verstuurd betreffende de (nog steeds bestaande) subnet block tussen @Home gebruikers in dezelfde range.
Zou fijn zijn als ze dit weer eens meepakken in een gesprekje met @Home.

Kan niet eens normaal m'n VPN'etje testen met een open wlan. :+
dit is redelijk makkelijk op te lossen door je subnetmask in te stellen op: 255.255.255.254 (of 252 als je meerdere ip's hebt)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Melding:

Hier in Limburg is de upgrade van 128 kb/s --> 250 kb/s uitgevoerd. (@Home Basis)
Wel vreemd, het zou aan pas aan het eind van de maand zijn. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
niels88 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 23:20:
Melding:

Hier in Limburg is de upgrade van 128 kb/s --> 250 kb/s uitgevoerd. (@Home Basis)
Wel vreemd, het zou aan pas aan het eind van de maand zijn. O-)
Bij mij is de upgrade er sinds vrijdag ook door, maar misschien kun je het beter hier melden aangezien dat topic er destijds speciaal voor is geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 08:45
Ik heb vandaag ineens voor het eerst dat ik mijn snelheid niet meer haal :( , ik heb breedband en haalde tot gister bijna altijd strak 580KB downloaden nu moet ik blij zijn als ik 150KB haal? ik zit in al almelo en heb een com21 heeft anders dit probleem ook? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Jimbolino schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:58:
[...]

dit is redelijk makkelijk op te lossen door je subnetmask in te stellen op: 255.255.255.254 (of 252 als je meerdere ip's hebt)
Het gaat me om een definitieve oplossing, niet om een route-add'je, subnet wijzigingetje of dat soort meuk. :)
Zo'n block hoort gewoon niet. Punt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:18
Iemand enig idee waarom het via een GPRS-verbinding (KPN Internet Everywhere flat fee) op m'n PDA via Bluetooth verbonden met GSM niet meer mogelijk is om mail binnen te halen van de @home-server (verzenden gaat sowieso niet maar dat is bekend)?

Dit werkte tot voor kort prima en zonder problemen. Als ik als mail-server "mail.home.nl" gebruik en mail wil ophalen zegt ie dat ik de naam van de mail-server moet checken. Wanneer ik een andere mail-account (van een andere provider) toe voeg en daar mail wil ophalen werkt het wel prima.

edit: Ik ben 'r net achtergekomen dat wanneer ik in plaats van "mail.home.nl" direct het IP-adres van die mail-server invul het allemaal wel werkt ... vreemd :? . Met m'n andere account hoef ik dit niet te doen dus wat dat betreft lijkt het me geen DNS-probleem.

[ Voor 24% gewijzigd door Wouter! op 20-11-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn abonnement bij @home opgezegd. Dikke ellende sinds @home 2 maanden geleden de databases met klantgegevens van digitale tv en internet hebben samengevoegd.

Ik had hier al eens gepost dat ons klantnummer naar een klant in Zwolle is gegaan, meneer in Zwolle betaalde wel leuk al mijn rekeningen tot eind vorige week... hij is er achtergekomen en heeft 2 maanden laten terugboeken en vervolgens kreeg ik van @home een dreigmail dat ik binnen 5 dagen moest betalen, anders was de verbinding weg. Aangezien de dreigmail ook op naam van die man in Zwolle stond heb ik niet betaald en gelijk gebeld.

Afgelopen week is mij 3 keer toegezegd het dezelfde dag op te lossen en ik heb 2 keer aangegeven dat ik het opzeg als het niet gaat lukken. Helaas kwam ik er vandaag telefonisch achter dat het nog steeds niet opgelost is en werd mij voor de 3e keer de toezegging gedaan dat de supervisor er vaart achter zou zetten. Nou, laat maar...

Kennelijk is het bij @home internet heel normaal dat het meer dan 7 weken duurt om een klantnummer terug te koppelen aan de juiste klant.

Ik wil geen gedonder ermee en stap over naar adsl. Wel 10 euro duurder in de maand (voor een vergelijkbaar abonnement), maar ik ga gelijk voor XS4all en hoop dat ik dan nooit meer problemen heb.

Nu maar hopen dat mijn digitale tv blijft werken, daar ben ik tot op heden nog tevreden over. En jammer dat de administratie van @home internet het zo voor mij heeft verziekt, ik heb de afgelopen 3 jaar altijd naar tevredenheid gebruik gemaakt van hun service en de verbinding was altijd top. Heel jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

nog 5 daagjes athome en dan ben ik ook foetsiee :)

en als ik eerlijk moet zijn, heb nooit echt problemen gehad met athome. maar ik bespaar liever 25 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op zondag 20 november 2005 @ 22:01:
nog 5 daagjes athome en dan ben ik ook foetsiee :)

en als ik eerlijk moet zijn, heb nooit echt problemen gehad met athome. maar ik bespaar liever 25 euro
hoe bespaar je die dan? ik kan nog een leuke tip gebruiken, ik heb nog geen nieuwe "leverancier" genomen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Regio Landgraaf vandaag voor de zoveelste keer problemen met @Home breedband. Vandaag haal ik een max van 48kb per sec wanneer ik leech via ftp. Maakt niet uit welke poort de FTP draait. Ook surfen, binnenladen van sites is enorm traag. Waar ik gisteren nog 580kb per sec haalde, haal ik nu een absolute max van 50. De hele dag al. Op dit moment leech ik een cd van een 1gbit connectie in NL met 28kb per sec. De triestheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik blijf nog lekker een tijdje bij @home, ook al zijn er goedkopere alternatieven voor dezelfde snelheid.

Ik ken een paar lui bij @home, en zei zeiden dat er volgend jaar een dikke upgrade komt, misschien een soort 10mbit sync abbo (ala etth), nou, dan wacht ik wel ff :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bartjuh schreef op zondag 20 november 2005 @ 22:23:
Ik blijf nog lekker een tijdje bij @home, ook al zijn er goedkopere alternatieven voor dezelfde snelheid.

Ik ken een paar lui bij @home, en zei zeiden dat er volgend jaar een dikke upgrade komt, misschien een soort 10mbit sync abbo (ala etth), nou, dan wacht ik wel ff :9~
eerst zien en dan geloven....

Ik heb totaal geen goede ervaringen met @home. lees maar stukje naar boven.
Als het internet plat ligt moet ik eerst 4* bellen en daarbij €25-€30 kwijtraken aan telefoonkosten en dan pas neemt @home de moeite om bij hunzelf de oorzaak te zoeken. Neem ik via email contact op: "neemt u telefonisch met ons contact op". Als dit zo doorgaat en het probleem wat ik nu heb niet opgelost wordt krijgen ze geen geld meer. Ik ben het zo zat ondertussen. Dan liever mijn veeeeeeel betrouwbare 56K modempje.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 20-11-2005 22:35 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

bartgrefte schreef op zondag 20 november 2005 @ 22:33:
[...]

eerst zien en dan geloven....

Ik heb totaal geen goede ervaringen met @home. lees maar stukje naar boven.
Als het internet plat ligt moet ik eerst 4* bellen en daarbij €25-€30 kwijtraken aan telefoonkosten en dan pas neemt @home de moeite om bij hunzelf de oorzaak te zoeken. Neem ik via email contact op: "neemt u telefonisch met ons contact op". Als dit zo doorgaat en het probleem wat ik nu heb niet opgelost wordt krijgen ze geen geld meer. Ik ben het zo zat ondertussen. Dan liever mijn veeeeeeel betrouwbare 56K modempje.
Hmm, volgens mij verschilt de kwaliteit van @home echt enorm per regio. Hier in Haaksbergen (vlakbij Hengelo/Enschede) echt totaal geen problemen, nooit gehad. Al jaren niet, in al die jaren dat we het hebben, weet niet eens meer wanneer we het eerst afsloten, zeker iets van 5 jaar geleden, hebben we misschien een paar keer sporadisch 1 of 2 uur geen internet gehad. Verder altijd, en de download komt eigenlijk nooit onder de 200KB/s , ook niet rond 7-8 uur. Al zakt de download wel iets in, sochtends en smiddags ruim 500KB/s , en savonds meer richting de 300KB/s. Upload varieerd een beetje tussen de 60 en de 95KB/s , afhankelijk van de tijd. Op dit moment 89KB/s (via speedtest).

Enige probleem is dat @home op dit moment te duur is eigenlijk, er zijn een stuk goedkopere alternatieven voor dezelfde snelheid. Maar ik zie het nog een tijdje aan hier... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn die goedkopere alternatieven dan? Iedereen heeft het hier erover, maar ik ken ze niet en ik ben nu aan het overstappen. Wat tips zouden bruikbaar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Bartjuh schreef op zondag 20 november 2005 @ 22:23:
Het klinkt mischien erg aantrekkelijk, maar het etth verhaal is ook al weer meer dan een jaar oud, ik krijg 't idee dat ze het verhaal (mogen) circuleren om klanten toekomst perspectief te geven, aka eerst zien en dan geloven :)
Hmm, volgens mij verschilt de kwaliteit van @home echt enorm per regio.
[...]
Al zakt de download wel iets in, sochtends en smiddags ruim 500KB/s , en savonds meer richting de 300KB/s.
's Avonds richting de 300kb/s vind ik opzich nog niet echt goed, hier haal ik in een drukke wijk altijd wel boven de 500 (maar nooit de 600). Maar het is inderdaad waar jezelf tevreden mee bent, @home is voor veel mensen een goeie provider (meeste hebben basis abbo), de problemen beginnen alleen wanneer er storingen zijn ... @home is niet het meest efficiënte bedrijf.
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 08:22:
Wat zijn die goedkopere alternatieven dan? Iedereen heeft het hier erover, maar ik ken ze niet en ik ben nu aan het overstappen. Wat tips zouden bruikbaar zijn ;)
Als je adsl wilt kan je een postcodecheck bij verschillende providers, het ligt er maar net aan welke providers diensten verlenen op je centrale. Als je alleen kpn hebt dan ben je qua prijs niet echt goedkoper uit, hopelijk kan je kiezen uit verscheidene andere aanbieders (zoals bijvoorbeeld wanadoo/tweakdsl/versatel/etc), en die hebben vaak scherpe prijzen, vaak in combinatie met telefonie of andere diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk meer mensen die het probleem hebben dat ze geen verbinding krijgen tussen 2 @home gebruikers? Ik heb hier namelijk Remote Desktop op mijn systeem ingesteld(en in de firewall van mijn Sitecom Router), maar vanuit andere @home verbindingen kom ik er niet op. Wel vanuit andere verbindingen. Het kan dus niet aan mijn firewall liggen lijkt mij.
Overigens heb ik dit probleem ook als ik een dc hub op mijn computer draai of een webserver. Iemand een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:17:
Zijn er eigenlijk meer mensen die het probleem hebben dat ze geen verbinding krijgen tussen 2 @home gebruikers?
@home blokkeert verkeer tussen gebruikers die dezelfde gateway gebruiken, zie ook het verhaal bij troublesathome.
Zie ook de reactie van Jimbolino een paar postings terug..

[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 21-11-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu officieel een klacht bij @Home ingediend; vindt het niet normaal dat ze tot 4x beloven terug te bellen + 2x beloven terug te mailen en dit domweg verrekken. Mochten ze niet naar behoren op mijn klacht reageren stap ik zeker over op een DSL lijn waarbij ik ook mijn TV opzeg bij Essent.

In ieder geval is de snelheidsverhoging er wel door:
Nieuwe snelheden:
DL: 581,1 kB/sec
UL: 92,1 kB/sec

Deze waarden vind ik zeker niet slecht maar de door hun niet nagekomen beloften plus de concurrentie doen me toch neigen naar DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Heeft iemand een idee in hoeverre de volgende kabel signaal verdeler nog te gebruiken is voor @home:
CTU

Hij wordt verder niet genoemt in de aansluitmogelijkheden bij de handleiding van @home, het is zo'n aansluitpunt dat via de woonkamer binnenkomt ipv de meterkast.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 22-11-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Defiant schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:05:
Heeft iemand een idee in hoeverre de volgende kabel signaal verdeler nog te gebruiken is voor @home:
CTU

Hij wordt verder niet genoemt in de aansluitmogelijkheden bij de handleiding van @home, het is zo'n aansluitpunt dat via de woonkamer binnenkomt ipv de meterkast.
volgens mij is dit er 1 van twinner (telefoon via de kabel)

hij zal wel functioneren denk ik, echter het is aan te raden om hem te vervangen.
Zoals in de handleiding ook staat: als het niet het type is wat in de handleiding staat welke kan blijven hangen dien je hem te vervangen.
In geval van twijfel zal de helpdesker bij signaalproblemen ook vragen hem te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 13:22
CTU

Als dat je hoofdaansluiting is, en niet in de meterkast een of ander AOP zit, kan je dat ding eerst gewoon laten zitten. De hele boel gewoon aansluiten, kijken in de webinterface van je modem en dan controleren of je signaalwaarden goed liggen. Grenswaarden zijn AFAIK wel bij troubles@home of bij chelloo.com uit de FAQ te halen, als je hier ruim binnen zit kan je de boel gewoon laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
CTU

Jepz... da's een Twinner-splitter/verdeler. Die werkt in princiepe gewoon in combinatie met @Home, mits de signaalwaarden acceptabel zijn kun je die dus ook gewoon blijven gebruiken. @Home raadt formeel gezien aan om ze te vervangen door bijvoorbeeld de ETU-01, maar da's niet per definitie nodig. De CTU heeft een iets hogere storingsgevoeligheid dan de ETU-01, en de maximaal doorlaatbate frequentie ligt iets lager. De storingsgevoeligheid kan problemen geven indien je signaal slecht is (nu al, bedoel ik dan). De maximaal doorlaatbare frequentie vormt géén probleem; deze is ook voor @home toereikend.

De ideale configuratie voor @home is: AOP-doos van type TRAS1000 in meterkast op CAI-kabel (redelijk dik, groen). Daarop de ETU-01 signaalverdeler en daarop je modem en je TV. @Home accepteert officieel geen storingsmeldingen van klanten die hun modem niet aan het AOP hebben hangen (tenzij dat niet anders kan) en de CTU is een splitter die niet noodzakelijk aan het AOP hangt. DUS: alleen gebruiken indien de verbinding naar eigen gevoel acceptabel is en ook je waarden niet te hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat @home al je facturen gewoon wist anderhalve maand voordat je abonnement eindigd?

Ik wou ze net uitprinten, maar alle @home rekeningen zijn uit mijn facturen gehaald en ik heb alleen nog digitale tv erin staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb al meer dan een week geleden een mail gestuurd dat ik mijn abonnement wilde wijzigen van breedband naar basis. Kreeg direct een automatisch bericht terug dat ik binnen drie dagen bevestiging kreeg. Nu meer dan een week verder en al diverse mailtjes te hebben gestuurd heb ik nog steeds geen enkel antwoord terug :'( Is dit normaal of moet ik maar blijven mailen of anders gaan bellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De abonnementswijziging betekent dat u een nieuwe overeenkomst voor
minimaal een jaar met @Home aangaat. De Algemene Voorwaarden kunt u
vinden op http://voorwaarden.home.nl.
:| Ik vroeg alleen een snelheidswijziging aan... Dus ben ik nou meteen verplicht aan nog een 1 jarig contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 08:36:
[...]

:| Ik vroeg alleen een snelheidswijziging aan... Dus ben ik nou meteen verplicht aan nog een 1 jarig contract.
Dat had je kunnen weten als je de voorwaarden voor een downgrade eens had nageplozen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

dit, en het feit dat @home sterk achterblijft qua prijs/kwaliteit heeft mij doen besluiten een mail richting opzegging@home.nl te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander815 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:44:
dit, en het feit dat @home sterk achterblijft qua prijs/kwaliteit heeft mij doen besluiten een mail richting opzegging@home.nl te sturen
Ik sprak gisteren een collega die dit net zoals jij en ik al had gedaan ,maar dan een half jaar geleden en hij heeft nog steeds internet, maar betaald er niet meer voor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

Maestro.mosjuh schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:48:
volgens mij is dit er 1 van twinner (telefoon via de kabel)
Deze werden vroeger ook bij @home geinstalleerd. Erg onhandig aangezien de radio dus meteen in de meterkast gesplitst wordt. Als je nu een com21 hebt en dit kastje aan de muur hebt. Dan kan je dit aansluitpunt gewoon laten hangen.
Je mag hem natuurlijk ook gewoon vervangen.
csteelooper schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:55
De ideale configuratie voor @home is: AOP-doos van type TRAS1000 in meterkast op CAI-kabel (redelijk dik, groen). Daarop de ETU-01 signaalverdeler en daarop je modem en je TV. @Home accepteert officieel geen storingsmeldingen van klanten die hun modem niet aan het AOP hebben hangen (tenzij dat niet anders kan) en de CTU is een splitter die niet noodzakelijk aan het AOP hangt. DUS: alleen gebruiken indien de verbinding naar eigen gevoel acceptabel is en ook je waarden niet te hoog zijn.
Correctie, @home vindt dat de beste configuratie.
Ik ben het daar niet mee eens. Als je het zou doen zoals @home het wil heb je dus twee kastjes aan de muur. Dat betekend dus tweemaal demping. Dat is dus echt niet fijn voor je signaal.
Het is alleen handig voor de klant om aan te sluiten. Meer dan een schroevendraaier en een boor heb je niet nodig.

Als ik een aansluiting zou aanleggen zou ik aan de ETU-01 genoeg hebben.
F-connector op de groene coax krimpen. F-connector aan de ETU-01 en aansluiten maar.
Of zoals ik het hier in huis heb. F-connector op de groene coax krimpen. F-connector op een multi-tap. En vanaf de multi-tap aparte lijnen trekken naar elke kamer. En een "kort" lijntje naar het modem.
(veel huizen hebben overigens al een groene coax waar een f-connector op zit).

De @home installateur heeft jaren geleden bij mijn ouders een TRAS-1000 (een van de weinige die je tegenwoordig van @home mag laten hangen) vervangen door een TRP-10 met twee aansluitingen (die je tegenwoordig moet vervangen).
Deze TRP-10 met twee aansluitingen had ik bij de modemwissel dus moeten vervangen..
No way dat ik dat ooit zou doen.
1. Omdat een kastje nog altijd minder demping is dan twee.
2. De TRP-10 met twee aansluitingen prima werkt.
3. @home de Tras en etu nooit heeft geleverd.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 29-11-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:54:
[...]
Correctie. @home vind dat de beste configuratie.
Ik ben het daar niet mee eens. Als je het zou doen zoals @home het wil heb je dus twee kastjes aan de muur. Dat betekend dus tweemaal demping. Dat is dus echt niet fijn voor je signaal.
De monteur die er hier bij moest komen heeft inderdaad 1 kastje weggelaten. Ik had bij het installeren per ongeluk de groene kabel in de muur doorgeknipt en dat was lastig aanleggen :X
Gelukkig net verhuisd en kon ik de vorige bewoners de schuld geven en zo gratis een monteur krijgen :+
Ik vond het al zo vreemd dat hij 1 kastje liet liggen, maar nu begrijp ik het.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Is @home aan het rommelen gegaan met de hostnames?
Mijn verbinding is zowel bekend onder zijn oude ccXXXXX-A adres maar nu ook bekend als een totaal ander CC-adres en dan ook nog eens als -B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 22:18
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:32:
[...]

Ik sprak gisteren een collega die dit net zoals jij en ik al had gedaan ,maar dan een half jaar geleden en hij heeft nog steeds internet, maar betaald er niet meer voor :o
Komt wel vaker voor ja.
Soms ook omdat ze de buren dan wel hebben afgesloten :P

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbertb schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:51:
Is @home aan het rommelen gegaan met de hostnames?
Mijn verbinding is zowel bekend onder zijn oude ccXXXXX-A adres maar nu ook bekend als een totaal ander CC-adres en dan ook nog eens als -B
daar heb ik al maanden last van :D

Local host: cp325758-a.tilbu1.nb.home.nl (84.24.172.51)

Local host: cp307***-a.tilbu1.nb.home.nl (84.24.172.204)

terwijl ik echt cp307***-a in me router heb ingevuld :P.Op alle sites heb ik ip: 84.24.172.51..dus rara :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
[...]
Deze werden vroeger ook bij @home geinstalleerd. Erg onhandig aangezien de radio dus meteen in de meterkast gesplitst wordt. Als je nu een com21 hebt en dit kastje aan de muur hebt. Dan kan je dit aansluitpunt gewoon laten hangen.
Je mag hem natuurlijk ook gewoon vervangen.

[...]
Correctie, @home vindt dat de beste configuratie.
Het is alleen handig voor de klant om aan te sluiten. Meer dan een schroevendraaier en een boor heb je niet nodig.

F-connector op de groene coax krimpen. F-connector aan de ETU-01 en aansluiten maar.
Of zoals ik het hier in huis heb. F-connector op de groene coax krimpen. F-connector op een multi-tap. En vanaf de multi-tap aparte lijnen trekken naar elke kamer. En een "kort" lijntje naar het modem.

De @home installateur heeft jaren geleden bij mijn ouders een TRAS-1000 (een van de weinige die je tegenwoordig van @home mag laten hangen) vervangen door een TRP-10 met twee aansluitingen (die je tegenwoordig moet vervangen).
Deze TRP-10 met twee aansluitingen had ik bij de modemwissel dus moeten vervangen..
No way dat ik dat ooit zou doen.
1. Omdat een kastje nog altijd minder demping is dan twee.
2. De TRP-10 met twee aansluitingen prima werkt.
3. @home de Tras en etu nooit heeft geleverd.
Sja... Is zow... Maaar ik heb gigantisch goed signaal in me huis... Kabel modem is:

Downstream
Signal to Noise Ratio 36 dB
Power Level -1 dB
Upstream
Power Level 48 dBmV

En dat met de @Home Ideal Config... Dus de config die @Home ideaal vindt... OWjahh: ik heb nog neit eens de TRAS1000 hangen, maar de directe voorloper daarvan, die ook ééngats en Dubbel Galvanisch geïnstalleerd is. Maar jou connectie zal waarschijnlijk ook goed werken, je hebt immers minder verlies omdat je maar één 'kastje' hebt, met die F-connector... Heb, los van wat problemen als gevolg van ALGEHELE CAI-storingen in 's-Hertogenbosch-West, al héél erg lang geen troubles meer gehad; ook nog nooit met TVHome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Laatst online: 21-09 20:45
Gisteren is ook hier (eindelijk) de mail naar opzegging @ home.nl de deur uit gegaan. Hier onder mijn relaas. (ik heb me goed ingehouden overigens) :)
Na jaren van stuiterende verbindingen en een wisselende dienstverlening heb ik de knoop doorgehakt. Ik wil dan ook graag per 1 januari 2006 mijn abonnement laten beëindigen. Mijn laatste contractmaand is dan dus december 2005.

[gegevens aansluiting]

Waarom ik mijn abonnement opzeg?
In december verhuis ik naar een ander adres. @Home is op het nieuwe adres beschikbaar, maar ik heb geen moment overwogen om daar gebruik van te maken. Hoewel mijn ervaringen met @Home over het algemeen positief zijn, wil dat absoluut NIET zeggen dat ik tevreden ben over de stuiterende verbindingen en gebrekkige dienstverlening die ik te vaak ben tegengekomen.
Te vaak heb ik het gevoel dat ik als klant ab-so-luut niet gewaardeerd wordt. De problemen in de beginperiode van @Home schaar ik hier overigens niet onder, dat zijn de altijd aanwezige aanloopproblemen.

Ook het uitblijven van échte snelheidsverhogingen om de concurrentie bij te blijven (ik zeg dus niet voorbijstreven!) is voor mij een reden om op mijn nieuwe adres geen gebruik te maken van @Home als internetprovider.

Verder ga ik me hier niet uitwijden over alle problemen die ik heb gehad, want ik heb niet het idee dat hier iets mee gedaan wordt. Hoewel ik dat wel van harte hoop voor de andere @Home abonnees!
Voor mij is opzeggen de enige manier om te laten merken welk gevoel ik aan jaren @Home internet heb overgehouden. Alle leuke acties (Finaleraces, toegangskaartjes) ten spijt...
Gisteren heb ik rond het middaguur een automatische ontvangstbevestiging ontvangen. In die mail stond de 'briljante tip' dat alleen een opzegging vanaf een @home e-mailadres in behandeling wordt genomen.
Controleer anders gewoon even waar deze e-mail vandaan kwam en filter dat er uit... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik heb op mijn nieuwe adres een proef@home abbonement, vandaag deed hij 't eindelijk, maar 't resultaat was niet echt goed. Maximaal 300kb/s en gemiddeld 240kb/s vanaf diverse universiteit ftp servers met een @home breedband verbinding. De @home speedtest van de helpdesk ging wel met 620 k/s, en konden me dus niet helpen. (signaalwaardes/etc waren allemaal in orde). Ik zal het van het weekend nog eens uitgebreid testen, maar ik verwacht geen verbeteringen.

Ik zal dus proef@home periode dus denk ik niet vol maken, en switchen naar adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:35
GVD. Heb ik laatst de F connector eraf geknipt omdat ik dat extra doosje volgens @home moest installeren bij het vervangen van de modem. |:( Had het dus ook gewoon zonder die nieuwe "wandcontactdoos" gekunt. 8)7 Nee bedankt @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
DIJK schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:55:
[...]
GVD. Heb ik laatst de F connector eraf geknipt omdat ik dat extra doosje volgens @home moest installeren bij het vervangen van de modem. |:( Had het dus ook gewoon zonder die nieuwe "wandcontactdoos" gekunt. 8)7 Nee bedankt @home.
@Home moet toch ook een richlijn hebben waar de aansluitingen bij abonnees aan moeten voldoen om enigszins support te kunnen aanbieden. Leuk om nu weer @Home te bashen, maar als je het vrijlaat en bij elke abonnee de aansluiting maar laat zitten zoals die abonnee dat zelf het liefste heeft is er voor @Home ook met geen mogelijkheid support te bieden. @Home stelt dat de layout van binnenkomst coax tot aan het modem er op een bepaalde manier uitziet, en op die manier bieden ze support. Als je het anders hebt is dat leuk, maar ontvang je er misschien geen support op. Is dat zo raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
CamU schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:24:
[...]

@Home moet toch ook een richlijn hebben waar de aansluitingen bij abonnees aan moeten voldoen om enigszins support te kunnen aanbieden. Leuk om nu weer @Home te bashen, maar als je het vrijlaat en bij elke abonnee de aansluiting maar laat zitten zoals die abonnee dat zelf het liefste heeft is er voor @Home ook met geen mogelijkheid support te bieden. @Home stelt dat de layout van binnenkomst coax tot aan het modem er op een bepaalde manier uitziet, en op die manier bieden ze support. Als je het anders hebt is dat leuk, maar ontvang je er misschien geen support op. Is dat zo raar?
* csteelooper agrees heheheh... Sja, daarom noemde ik dus de door @Home voorgestelde situatie dus ook de zogenaamde ideale situatie.... En het mag uit mijn modemwaardes blijken dat ik sinds het allemaal zo hangt ook nog nooit problemen heb gehad hehheh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
AAAAAAAAAAAARGH. Ben ik de enige?

Regio Landgraaf hier, upload is altijd TOP (90kb per sec) maar de download is een ramp. Vrijwel de hele dag 50kb per sec maximaal. Zakt nog vaak terug ook. Al leech ik van een gbit verbinding. Voornamelijk FTP-en is sloom. Poort 21, poort 8000, poort 444.... maakt allemaal niks uit. Zijn er meerdere mensen die hier last van hebben? Dit speelt inmiddels een aantal weken.

Het vreemde is dat ik alleen via nieuwsgroepen mijn "normale" snelheid haal, 570kb per sec. Maar zodra ik iets leech van ftp of via dc++ ... is het een ramp.

Heeft @home ergens iets dichtgezet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Eiríkr schreef op donderdag 01 december 2005 @ 20:22:
[...]
Heeft @home ergens iets dichtgezet ofzo?
lijkt mij niet.
modem eens resetten? (stroom voor 5 seconden eraf)
zeker ook een router?
probeer het eens zonder router (of reset hem ieg door de stroom er even een paar seconden af te halen)

wel vreemd, je verbinding haalt wel genoeg snelheid (dus niet afgeknepen of capaciteitsprobleem), alleen enkele poorten niet...

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.