There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Geachte @Home Breedband abonnee,
@Home verhoogt de upload snelheid van uw @Home Breedband abonnement. De upload snelheid stijgt hierdoor van 600 kbit/s naar 750 kbit/s gaan. U kunt uiterlijk per 1 december van deze nieuwe snelheid profiteren. De verhoging van de snelheid heeft geen consequenties voor het abonnementsbedrag van uw @Home Breedband abonnement.
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
gelukking maar 6 mndn, maar toch...wij zouden 10 euro per maand retour moeten krijgen voor 6 maanden
[ Voor 33% gewijzigd door sander817 op 07-10-2005 13:23 ]
Daarna kunnen ze overstappen naar basis (die dan dezelfde snelheid heeft als het oude family) voor een mindere prijs. Maar @home gaat ervanuit dat er veel mensen besluiten om na die 6 maand breedband te nemen. Ze maken de klanten lekker met een snellere verbinding.
Maar ik moet toegeven dat het enigzins oneerlijk is.
Je kan er wel vanuit gaan dat het breedband abo volgend jaar nog verhoogd gaat worden in snelheid.
[ Voor 97% gewijzigd door job op 07-10-2005 13:32 ]
Ik zie niet in wat er oneerlijk is.. Je kan vanaf nu gratis overstappen naar basis of breedband van je family abbo... Maar de eerste 6 maanden krijgen family gebruikers breedband snelheid, voor het tarief van family (39,95 p/m). Als jij na die 6 maand terug wil stappen naar basis (wat op 1 december dezelfde snelheid heeft als family nu heeft) dan kan je dat gewoon kosteloos doen.job schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:23:
Ja, dat is omdat het family abo wordt opgeheven.
Daarna kunnen ze overstappen naar basis (die dan dezelfde snelheid heeft als het oude family) voor een mindere prijs. Maar @home gaat ervanuit dat er veel mensen besluiten om na die 6 maand breedband te nemen. Ze maken de klanten lekker met een snellere verbinding.
Maar ik moet toegeven dat het enigzins oneerlijk is.
Je kan er wel vanuit gaan dat het breedband abo volgend jaar nog verhoogd gaat worden in snelheid.
Krijg je vanzelf bericht over wanneer je deze kan aansluitenRoelJewel schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:33:
Wanneer zou ik iets kunnen doen met het nieuwe Motorola-modem dat hier al een aantal weken ongebruikt ligt te wachten? (Maastricht)
Zijn er meer mensen die deze brief hebben ontvangenIn verband met een softwarefout in sommige Motorola 5100 kabelmodems moeten deze modems vervangen worden. Volgens onze administratie bent u in het bezit van zulk door ons in gebruik gegeven modem.
Daarom ontvangt u van ons binnen enkele dagen gratis een nieuw modem. Dit modem wordt uw eigendom.
Wij verzoeken u het oude modem te vervangen door het nieuwe, en vervolgens geheel kosteloos aan ons te retourneren in de bijgeleverde doos.
Belangrijk! wij geven u nog precies aan wanneer u uw huidige modem dient te vervangen.
I
k hoorde dat @home opnieuw een snelheidsverhoging gaat uitvoeren. Zo ja, waar komt het budget pakket dan op(ben student
ik heb al 3dagen geen internet meer

Even bellen naar het storingen nummer ( 0800-1818 ) en daarna direct even de klantenservice bellenKillertjuh schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 09:59:
Hebben hier nog meer mensen last van in omgeving venray ? die geen internet hebben ?
ik heb al 3dagen geen internet meeren ik kan ook niks op de site vinden over een storing
Raku
nou ik weet dat een vriend van me 2straten verder woont ook last heeft van het probleem maar mijn buren nietSimmie schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:23:
[...]
Even bellen naar het storingen nummer ( 0800-1818 ) en daarna direct even de klantenservice bellen

Veelvoorkomend gedrag bij storingen, misschien ben jij zelfs wel afgesloten en hebben je buren een storing, of andersom.Killertjuh schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:27:
[...]
nou ik weet dat een vriend van me 2straten verder woont ook last heeft van het probleem maar mijn buren nietdat is het zo rare er aan
bellen dus
Kleine zonnepaneleninstallateur
iets hoger als venray ook storing gehad, 2 dagen niksKillertjuh schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 09:59:
Hebben hier nog meer mensen last van in omgeving venray ? die geen internet hebben ?
ik heb al 3dagen geen internet meeren ik kan ook niks op de site vinden over een storing
(Roosendaal, SB4200E-modem).
Virussen? Scan ze hier!
mm paar berichjes terug zij ik dat ik geen internet had nu weer welwildhagen schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:00:
Zijn er meer mensen waarbij het IP-adres vandaag is veranderd? Gisteren had ik nog een adres in de 84.26.99.xx-range (heel lang gehad), nu opeens in de 84.26.249.xx-range... en nu ook continue een modem wat offline/online/offline springt. Geen idee of dat aan elkaar gerelateerd is, maar ik word er gek van
(Roosendaal, SB4200E-modem).
Ik had thuis een server draaien met IIS6 erop. Ik heb een website gemaakt en die draaide daar perfect. Nu heb ik de server d'r uit gegooid en de site ge-upload naar @Home webspace maar ineens geeft de identieke website ineens meldingen dat pagina's en afbeeldingen niet gevonden kunnen worden. Als ik handmatig naar de pagina of afbeelding browse dan staat het bestand er gewoon wel... Hebben meer mensen hier last van???
Ik heb het idee dat het komt omdat ik hoofdletters in bestandsnamen heb gebruikt en dat deze in de HTML-code niet overeenkomen ofzo.. Kan dit?
Mijn dank is groot..
ja dat kan. Linux is hoofdlettergevoelig, windows niet. Homedrives/memberpagina' s draaien op linuxSierra-NL schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:24:
[...]
Ik heb het idee dat het komt omdat ik hoofdletters in bestandsnamen heb gebruikt en dat deze in de HTML-code niet overeenkomen ofzo.. Kan dit?
[...]
(je hebt toch niet naar lokale files gelinkt he?)
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
Kortom, vrijdagavond... nog niet opgelost. Wordt vast ook geen internet dit weekend. Ben boos.
[ Voor 4% gewijzigd door ericafterdark op 21-10-2005 18:42 ]
Hier had uw reclame kunnen staan.
Als ze toegeven dat er een storing is en er mee bezig zijn het op te lossen dan weet je dat het gewoon afwachten geblazen is. Je hebt nu iig contact opgenomen met @Home en ik neem aan dat er een ticket is aangemaakt, dus als het goed is sta je geregestreerd en kom je misschien nog in aanmerking voor restitutie. Maar veel meer dan wachten kun je toch niet. Haal je trouwens je modem eruit als je weggaat?Eiríkr schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:41:
Gisteren terug gekomen van vakantie, modem ingestoken.... modem krijgt geen IP toegewezen van @Home. Na zelf ff alles te hebben getest @home gebeld. Blijkt een storing te zijn. Vandaag nog steeds geen internet. Verschillende malen gebeld, kunnen niet meer zeggen als geduld hebben.
Kortom, vrijdagavond... nog niet opgelost. Wordt vast ook geen internet dit weekend. Ben boos.
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
Ik trek wanneer ik op vakantie ga alles uit ja.
[ Voor 9% gewijzigd door ericafterdark op 21-10-2005 20:21 ]
Niet dat ik niet vind dat de snelheid omhoog mag, maar bij Multikabel betaal je wel even 85 euro per maand.sander815 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:29:
damn, multikabel is wel iets beter bezig als @home...kom op @home, stay ahead
Hun 5Mbit pakket is 59 euro, zal nu rond de 8Mbit worden, maar dat is nog steeds 10 euro meer.
Voor 5Mbit die @home nu levert is de prijs best redelijk hoor voor kabel.
En ik heb zelf goede ervaringen met @home, zeer zelden storingen, altijd online, de hele dag door gewoon de volle 5Mbit kunnen gebruiken. Dat vind ik ook wel wat waard, je betaald nog altijd voor kwaliteit en niet voor snelheid. Ik heb vaak genoeg ADSL lijnen aangesloten of ermee gewerkt waar ik ook niet vrolijk van werd dus eigenlijk heb ik niks te klagen over @Home en ook nooit gehad.
De snelheid is natuurlijk al een paar keer flink verhoogd, toen @home pas bestond was het precies de helft van nu en voor die tijd revolutionair.
Op die paar jaar tijd is de snelheid verdubbeld en de kwaliteit (bij mij althans) alleen maar beter geworden. En dat voor dezelfde prijs.
Over een tijd is @Home ook weer erop vooruit gegaan en zal de snelheid weer verhoogd worden. Maar dat doen ze terecht pas als ze dat ook kunnen waarmaken.
Beter dan die bedrijven die heel hard hun snelheid roepen maar het niet kunnen waarmaken.
Maar dat is mijn mening, zal niet iedereen het mee eens zijn, maar misschien woon ik toevallig in een goede buurt ofzo
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Nietermin, multikabel geeft tenminste keuze. Vergelijkbare adsl snelheden nu zijn ook net zo duur. @home heeft domweg die keuze niet.Klippy schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:55:
[...]
Niet dat ik niet vind dat de snelheid omhoog mag, maar bij Multikabel betaal je wel even 85 euro per maand.
Hun 5Mbit pakket is 59 euro, zal nu rond de 8Mbit worden, maar dat is nog steeds 10 euro meer.
@home is in sommige gebieden goed, maar er zijn genoeg gebieden waar @home problemen heeft, en daar is @home niet altijd even snel met de oplossing. Op mijn verbinding haal ik bijvoorbeeld niet de volle 5mbit, en heb ik regelmatig last van hinderlijke packetloss met gamen.En ik heb zelf goede ervaringen met @home, zeer zelden storingen, altijd online, de hele dag door gewoon de volle 5Mbit kunnen gebruiken. Dat vind ik ook wel wat waard, je betaald nog altijd voor kwaliteit en niet voor snelheid. Ik heb vaak genoeg ADSL lijnen aangesloten of ermee gewerkt waar ik ook niet vrolijk van werd dus eigenlijk heb ik niks te klagen over @Home en ook nooit gehad.
@home heeft na 1 of 2 jaar na zijn introductie eerst de snelheid drastisch verlaagd, @home abbonee's in de begintijd haalden makkelijk 500kb/s+, maar deze is naderhand teruggeschroeft naar 3mbit, en langzamerhand over de jaren heen weer omhooggegaan, voor trouwe @home abbonee's zijn de huidige snelheid/prijs een deja vu.De snelheid is natuurlijk al een paar keer flink verhoogd, toen @home pas bestond was het precies de helft van nu en voor die tijd revolutionair.
Op die paar jaar tijd is de snelheid verdubbeld en de kwaliteit (bij mij althans) alleen maar beter geworden. En dat voor dezelfde prijs.
Precies, en daar komen we bij de echte oorzaak, en dat is de capaciteits problemen die @home heeft. De ervaringen die mensen posten bij elke snelheidsverhoging van @home, is dat @home vrij snel aan hun limiet zit qua capaciteit. En dat is mijns inziens ook de reden waarom @home geen 10 of 20mbit abbo aanbied. Technisch is het heel eenvoudig om zo'n abbo aan te bieden, qua kosten kom je er ook wel uit, je rekent gewoon 50 of 80 euro, maar het is een verschil als het uberhaupt qua capaciteit niet kan aanbieden.Over een tijd is @Home ook weer erop vooruit gegaan en zal de snelheid weer verhoogd worden. Maar dat doen ze terecht pas als ze dat ook kunnen waarmaken.
Maar dat is iig mijn interpretatie van de gang van zaken
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Bah
Alle Motorola modems tot nu toe hebben dit. Dit is namelijk de interne status-pagina van de modem.Aarsbuds0r schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:18:
Zoals ik zei: heb nu een andere computernaam ingesteld en de verbinding werkt gewoon.
Hm, het is dus alleen een modem. Wel vreemd dat het modem dan een IP adres heeft (192.168.100.1) en ook lokale IP-adressen uitdeelde via DHCP aan verbonden computers toen het send-lampje nog knipperde. Ook vreemd dat ik nooit ergens mn gebruikersnaam en wachtwoord in heb hoeven voeren.
Maargoed, ik ben ADSL gewend, blijkbaar werkt kabel nogal anders
Deze pagina is ook te bereiken als je al een verbinding met het netwerk hebt ondanks dat je dan in een compleet andere range zit.
Dit modem deelt deze adressen uit als hij geen verbinding heeft met het @home netwerk om eventuele problemen met de verbinding wat makkelijker op te sporen. Ik heb ook wel eens met een @home medewerker aan de lijn gezeten die me vroeg om naar deze pagina te gaan om de signaalsterkte even snel te controleren...
If it ain't broke, fix it till it is...
Verwijderd
begin maar alvast, @home is nog steeds aan het kloten... ping 200 en download van 15 wordt niemand gelukkig van. back to 56Kpraseodymium schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:00:
Gelukkig werkt alles nu wel weer, als ik vanavond weer problemen heb ga ik maar eens overwegen om op ADSL over te stappen. Enige nadeel is dat ik 3 km van de ADSL-centrale zit...
Helemaal in het begin was het helemaal prachtig, 500Kb/s+ downloaden, terwijl adsl er nog nauwlijks was en je nog kabelconcurrenten zoals casema had waar je vaak niet eens boven de 30Kb/s kwam en hetzelfde betaalde
Ik kan het weten, want ik heb zo vaak vergeleken. Kijken of er niets beters is voor een soortgelijke prijs, Nooit gevonden. Maar tegenwoordig heb je diverse 8/1 adsl abbo's voor eenzelfde prijs als het 5/1 abbo van @home. (adsl-snelheden moet je overigens wel door 10 delen, en bij @home door 8 door de grotere overhead bij adsl, maar dan nog).
Maar ik heb gelezen op internet en gehoord van een vriend van mij die bij @home werkt dat er volgend jaar een grote snelheidsverhoging gaat komen
Hopelijk gaat @home weer naar de 'oude stijl' met hun snelheden, geef mij maar 10mbit synchroon
REG RSP not received
Dat ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen. Blijkbaar werkt krijgt mijn modem geen response en dus ook geen IP adres toegewezen.
[ Voor 0% gewijzigd door CamU op 24-10-2005 00:31 . Reden: Regio Roosendaal btw ]
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
[ Voor 38% gewijzigd door Royal op 24-10-2005 01:13 ]
Ik heb een proefabbo en ben echt al een week aan het prutsen.
Eerst viel de verbinding weg als ik de TV aan deed......NA alle kabels vervangen te hebben, router en modem meer als een meter uit elkaar gezet te hebben, valt de verbinding niet meer uit als de tv aanstaat.
Maar n valt de verbinding snachts weg. Alle lampjes blijven branden, niks knippert, maar geen verbinding. Na het resetten van mijn modem doet inet het weer. Ik krijg een nieuwe modem van @home, maar of dat de oplossing is...
Iemand wel eens meegemaakt dat elke nacht je verbinding wegvalt..?
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Iemand die ik ooit aan de telefoon heb gehad had dat ook. Het leek een heel raar probleem, maar bij hem viel het modem zelf ook 's nachts uit. Wat bleek, zijn cai kabel was ingewaterd -> monteur erbij die wat graafwerkzaamheden heeft moeten verrichten.Blue_White_Army schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 07:17:
Ik heb ook een vaag probleem.
Ik heb een proefabbo en ben echt al een week aan het prutsen.
Eerst viel de verbinding weg als ik de TV aan deed......NA alle kabels vervangen te hebben, router en modem meer als een meter uit elkaar gezet te hebben, valt de verbinding niet meer uit als de tv aanstaat.
Maar n valt de verbinding snachts weg. Alle lampjes blijven branden, niks knippert, maar geen verbinding. Na het resetten van mijn modem doet inet het weer. Ik krijg een nieuwe modem van @home, maar of dat de oplossing is...
Iemand wel eens meegemaakt dat elke nacht je verbinding wegvalt..?
Bij jou lijkt het iets anders te zijn, heb je het ook wel eens geprobeerd zonder router ertussen? En zeg nou niet dat hij het altijd prima heeft gedaan

Vreemd dat ik er niks over lees op troublesathome.nl
Verwijderd
troublesathome.nl is geen site van @Home, dus dat heeft er niets mee te maken...Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:43:
natuurlijk lees je er niks over, slechte naam voor @home wat hun naam nog meer naar beneden haalt
Volgens de helpdesk van Ahoe ligt het niet aan de router, want ze kunnen de modem bereiken, maar niet inloggen op de modem, dus de fout zit in de modem.cryforhelp schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:06:
[...]
Iemand die ik ooit aan de telefoon heb gehad had dat ook. Het leek een heel raar probleem, maar bij hem viel het modem zelf ook 's nachts uit. Wat bleek, zijn cai kabel was ingewaterd -> monteur erbij die wat graafwerkzaamheden heeft moeten verrichten.
Bij jou lijkt het iets anders te zijn, heb je het ook wel eens geprobeerd zonder router ertussen? En zeg nou niet dat hij het altijd prima heeft gedaan. Maar laat hem dan even een nachtje staan met alleen de PC eraan.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
ik zie het verband niet tussen inwateren en 's nachts.cryforhelp schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:06:
[...]
Iemand die ik ooit aan de telefoon heb gehad had dat ook. Het leek een heel raar probleem, maar bij hem viel het modem zelf ook 's nachts uit. Wat bleek, zijn cai kabel was ingewaterd -> monteur erbij die wat graafwerkzaamheden heeft moeten verrichten.
Bij jou lijkt het iets anders te zijn, heb je het ook wel eens geprobeerd zonder router ertussen? En zeg nou niet dat hij het altijd prima heeft gedaan. Maar laat hem dan even een nachtje staan met alleen de PC eraan.
Het regent toch niet elke nacht? En water zakt toch ook in de grond als het overdag is
Ah ok, dan is dat duidelijk.Blue_White_Army schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:55:
[...]
Volgens de helpdesk van Ahoe ligt het niet aan de router, want ze kunnen de modem bereiken, maar niet inloggen op de modem, dus de fout zit in de modem.
Ik zeg het nog maar even als het nog niet was verteld: als je nieuwe modem er is moet deze nog ingesteld worden bij athome, daarvoor moet je ze even bellen. Er is een zeer geringe kans dat hij het uit zichzelf gaat doen.
Royal schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 01:13:
Welke lampjes branden/knipperen er dan als je verbinding weg valt ?

Van boven naar onder: 1) wel, 2) wel, 3) knipper, 4) niet, 5) niet en 6) volgens mij ook niet of knipperde, ik weet het niet zeker. Zit ondertussen weer op mijn kamer dus heb fysiek geen toegang tot het modem. De verbinding is in de loop van de nacht wel weer hersteld, ik heb er nu ook geen problemen meer mee. IP adres is gewoon hetzelfde gebleven, geen nodemove dus.
Vertel wel duidelijk dat het elke nacht gebeurd. edit : niet goed gelezen.
Als het vaker gebeurd, neem dan even contact op met helpdesk.
[ Voor 24% gewijzigd door Royal op 25-10-2005 01:38 ]
Maargoed, het werkte uiteidenlijk en internet is er een stukkie vlotter op geworden. Download stabieler en upload nu stabiel twee keer zo snel als @ com21 (van 40KB/s naar 80KB/s).
Enige vervevelende wat ik op dit moment nog ervaar van de switch is dat die pruz0rs het IP adres waarop ik @com21 netwerk zat nog altijd aan mijn hostname hebben hangen. Samen met het IP adres dat ik op het nieuwe netwerk heb. Daardoor duurt het connecten met mijn router/server voor onder andere stats en dergelijke erg lang, omdat het oude adres ook geprobeerd wordt.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Het is hier de laaste maand gewoon echt droevig....
ik open deze topic omdat ik het gevoel heb dat ik niet de enigste ben hier
's avonds na 7 uur snelheden van max 100kb/s en minimaal 40kb/s
Met @home Breedband!
ik wordt er knettergek van..
De helpdesk zegt gewoon dood leuk: "ja de rest van de dag is het wel aardige goed, dus als je 's avonds maar 50kb/s haalt moet je nie zeuren... 50kb/s is nog acceptabel..
kunnen ze dit nu echt maken?
ik kan hier gewoon niks anders krijgen met dezelfde snelheid als @home normaal aangezien ik tever van de centrale zit (7609JB)
wat moet ik hier nu mee iemand tips of mensen in regio met zelfde problemen?
Verwijderd
Dus:
• bellen wanneer problemen zich voordoen
• vriendelijk blijven (werkt beter)
• desnoods herhaald bellen
50 KB is inderdaad de interne grens die wordt aangehouden als drastisch probleem. Maar je moet sowieso wel een beetje snelheid kunnen draaien.
Gooi er anders voor de gelegenheid ook eens een mailtje naar toe.
Of doe dat dagelijks
Niet dat je er direct iets mee opschiet, voordat er iets aan gedaan kan worden moet je toch bellen. Maar als je eerst een week of 2 mailt en vervolgens belt, dan staat er zo'n log dat de meeste helpdeskers zich doodschrikken en je accuut naar Tier 2 doorgeven.
Bel trouwens na negen uur 's avonds en als er een wachtrij is ophangen, dan is het lekker rustig.
Kan me haast niet voorstellen dat ze zeggen dat 50kb/s als download acceptabel is, wat voor modem heb je ?D3LTA schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:41:
Regio Almelo
Het is hier de laaste maand gewoon echt droevig....
ik open deze topic omdat ik het gevoel heb dat ik niet de enigste ben hier
's avonds na 7 uur snelheden van max 100kb/s en minimaal 40kb/s
Met @home Breedband!
ik wordt er knettergek van..
De helpdesk zegt gewoon dood leuk: "ja de rest van de dag is het wel aardige goed, dus als je 's avonds maar 50kb/s haalt moet je nie zeuren... 50kb/s is nog acceptabel..
kunnen ze dit nu echt maken?
ik kan hier gewoon niks anders krijgen met dezelfde snelheid als @home normaal aangezien ik tever van de centrale zit (7609JB)
wat moet ik hier nu mee iemand tips of mensen in regio met zelfde problemen?
ik bel ook alleen als de problemen zich voordoen
ben nie bepaald netjes geweest aan de tel
ik ga proberen! bedankt
Bij CendrisBSC is dat wat ze denken dat @home nog zou accepteren. Dat was nog zo toen ik er 3 maanden geleden vertrok in ieder geval.Royal schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:02:
[...]
Kan me haast niet voorstellen dat ze zeggen dat 50kb/s als download acceptabel is, wat voor modem heb je ?
cendrisbsc is het callcenter dat de helldesk afhandelt voor @home voor alle onwetenden.
Had je opmerking nog even niet gezien. Maar wat er gebeurde, denk ik; door het temperatuurverschil zette het water uit en kromp het in, en gaf op die manier problemen.Grolsch schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:15:
[...]
ik zie het verband niet tussen inwateren en 's nachts.
Het regent toch niet elke nacht? En water zakt toch ook in de grond als het overdag is
Maar zoveel feedback krijgen we niet van monteurs, inwateren was het enige wat ik eruit heb kunnen krijgen.
Laat je niet te lang aan het lijntje houden. Anders @home gewoon de deur uit schoppen en adsl in huis halen. Binnen twee weken ben je tegenwoordig aangesloten (xs4all). Heb ik na vijf jaar @home ook gedaan. Een wereld gaat voor je open.D3LTA schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:03:
cryforhelp bedankt voor de tips...
ik bel ook alleen als de problemen zich voordoen
ben nie bepaald netjes geweest aan de telmaar goed wil je ook) zal me beteren de volgende keer..
ik ga proberen! bedankt
Verwijderd
Per jan niet meercryforhelp schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:16:
[...]
Bij CendrisBSC is dat wat ze denken dat @home nog zou accepteren. Dat was nog zo toen ik er 3 maanden geleden vertrok in ieder geval.
cendrisbsc is het callcenter dat de helldesk afhandelt voor @home voor alle onwetenden.
Herhaaldelijk aan de lijn gehad met een probleem waarin ze dingen zouden uitzoeken en regelen maar ik werd gewoon niet terug gebeld. Terwijl dit keer op keer duidelijk werd toegezegd.
Heb nu dus na zo'n 6 jaar mijn Breedband maar opgezegd en ben aan het zoeken naar een ADSL verbinding die bij me past. Wilde sowieso een goedkopere verbinding hebben.(snelheid en ping tot vorig jaar geen problemen mee gehad trouwens)
Verwijderd
Ik snap het niet hoorMurtceps schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:14:
Die helpdeskers kunnen/willen helemaal niks doen en lullen af en toe maar wat.
Herhaaldelijk aan de lijn gehad met een probleem waarin ze dingen zouden uitzoeken en regelen maar ik werd gewoon niet terug gebeld. Terwijl dit keer op keer duidelijk werd toegezegd.
)

Ik heb geen last van een vervelende verbinding,en als ik bel word ik altijd vriendelijk te woord gestaan en ze zijn nog es behulpzaam ook!
Dus mischien dat jij een slechte ervaring hebt, maar schilder @home nou niet tot slecht af ofzo, want zo denk ik er dus niet over
Ik heb voor de zekerheid maar tegen de bewoners van mijn oude huis gezegd dat ze het pakket maar aan moeten nemen als het toch naar hun wordt verstuurd.
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Verwijderd

Op dat na heb ik niet echt problemen met @home.. Ik heb ze vroeger ofzo ook niet meegemaakt, daarintegen was het wanadoo die ongelofelijk suckte.
Do tell ! Neemt @home de zooi zelf over, of wordt iedereen er bij cendrisbsc uitgetrapt
Ik moet zeggen dat ik verder ook nooit problemen oid met de verbinding had, maar de administratie daar is niet echt snel.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:26:
Ja met het updaten van gegevens gaat het soms nogal traag... , Ik had zelf voor de 5de maal mijn nieuwe rekeningnummer doorgegeven maar ze bleven incasseren van het oude...
Op dat na heb ik niet echt problemen met @home.. Ik heb ze vroeger ofzo ook niet meegemaakt, daarintegen was het wanadoo die ongelofelijk suckte.
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Heb al die tijd @Home gehad en inderdaad geen grote problemen ermee gehad maar de huidige helpdesk(ook 2e lijns) komen hun afspraken niet na en helpen je gewoon niet. Misschien was het probleem te moeilijk voor ze ofzo. Elke keer bellen of mailen geven ze aan dat mijn ticket bij iemand anders ligt en dat die het moet oplossen en dat hij/zij niks kan doen.
Over het algemeen ben ik best tevreden over de verbinding zelf en had best bij @Home willen blijven(wel lager abonnement) maar die slechte afhandeling van hun fout heeft mij doen besluiten te vertrekken.
Verwijderd
Ze hebben het contract niet verlengd. Ze willen een technische helpdesk ipv klantvriendelijk zeggen dat ze hun modem overdwars bepaalde lichaamsholten in kunnen stekencryforhelp schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:30:
[...]
Do tell ! Neemt @home de zooi zelf over, of wordt iedereen er bij cendrisbsc uitgetrapt
Maar ze konden wel alle werknemers opnieuw plaatsen.................Met 100 man op conrad ofzo
Tot ziens cendrisBCS !
Verwijderd
Veranderen de arbeidsvoorwaarden dan ook?Royal schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:10:
Twenty4help.com per Januari 60% over, dan opbouwen en in April 2006 100%
Tot ziens cendrisBCS !
Oftewel, kan ik dan voor 8 uur per week komen werken, dan kom ik namelijk accuut terug, lijkt me lachen
Edit:
of gaan ze weg uit enschede? Ik zie dat Twenty4help in maastricht zit.
* cryforhelp vond de werkwijze van het callcenter meestal wel goed, alleen de communicatie met @home was volledig ruk.
[ Voor 22% gewijzigd door cryforhelp op 27-10-2005 14:43 ]
Verwijderd
bah straks alleen maar mensen met zachte G aan de lijn als ik bel. Die kreeg ik als agent ook al veel te vaak. Welke postcode heeft u.... Die S en F door elkaar en de C en de G.. vage limburgerscryforhelp schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:39:
[...]
Veranderen de arbeidsvoorwaarden dan ook?
Oftewel, kan ik dan voor 8 uur per week komen werken, dan kom ik namelijk accuut terug, lijkt me lachen
Edit:
of gaan ze weg uit enschede? Ik zie dat Twenty4help in maastricht zit.
* cryforhelp vond de werkwijze van het callcenter meestal wel goed, alleen de communicatie met @home was volledig ruk.
Zover ik begrepen had gaan ze 1e en 2e lijns met elkaar combineren dus tier 2 valt ook weg. Dan blijft alleen 2.5 over.
Storingen moeten dan ook sneller vast gesteld worden, meer technische troubleshooting dus.
Verwijderd
wel een stuk beter dan het nu is.Royal schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:12:
Hehe, Maastricht of Duitsland gaan ze heen.
Zover ik begrepen had gaan ze 1e en 2e lijns met elkaar combineren dus tier 2 valt ook weg. Dan blijft alleen 2.5 over.
Storingen moeten dan ook sneller vast gesteld worden, meer technische troubleshooting dus.
Ja, alleen is een beetje klantvriendelijkheid best handig, dat gaan ze nog merken.
Dat vaste formules en proefafsluitingen uiterst praktisch zijn
Euh ik weet niet welke variant van Limburgs jij voor ogen hebt hoor, maar die variant heb ik iig nog nooit gehoord. En ik hoor toch regelmatig Limburgers Nederlands praten in mijn omgeving.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:33:
[...]
bah straks alleen maar mensen met zachte G aan de lijn als ik bel. Die kreeg ik als agent ook al veel te vaak. Welke postcode heeft u.... Die S en F door elkaar en de C en de G.. vage limburgers
P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D
Aan de telefoon klinkt het echt zo hoor. En ze verstaan mij ook regelmatig verkeerd.RagingR2 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:50:
[...]
Euh ik weet niet welke variant van Limburgs jij voor ogen hebt hoor, maar die variant heb ik iig nog nooit gehoord. En ik hoor toch regelmatig Limburgers Nederlands praten in mijn omgeving.
V en F niet uit elkaar kunnen houden is ook popi, maar dat is niet direct geografisch gekoppeld, meer met opledingsniveau

Dat is volgens mij meer een Nijmeegs trekje. En nee, dat is niet echt met Limburgs te vergelijken, in fact Nijmeegs is als je het mij vraagt nergens mee te vergelijkencryforhelp schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:04:
[...]
Aan de telefoon klinkt het echt zo hoor. En ze verstaan mij ook regelmatig verkeerd.
V en F niet uit elkaar kunnen houden is ook popi, maar dat is niet direct geografisch gekoppeld, meer met opledingsniveau
P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D
... en je komt het niet tegen bij de @home helpdesk.RagingR2 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:16:
[...]
Dat is volgens mij meer een Nijmeegs trekje. En nee, dat is niet echt met Limburgs te vergelijken, in fact Nijmeegs is als je het mij vraagt nergens mee te vergelijken
Geen home in nijmegen
Om te beginnen: ik gebruik een router van het merk Draytec Vigor, type 2200w; dat is een router met draadloos gedoe ingebouwd. Prima router, alleen in het begin gaf deze router wat problemen in combinatie met mn internet-abonnement. Na veel heen en weer gebel bleek dat ze bij @home vaker problemen hadden met die router; hij "kaapte" ip-adressen die hij niet mocht hebben waardoor uiteindelijk door de afdeling abuse mn connectie werd afgesloten. Na een door hen geadviseerde update naar de nieuwste Firmware zou het probleem verholpen moeten zijn, en werd mn connectie weer op actief gezet. Sindsdien idd geen problemen van die aard meer gehad.
Daarnaast heb ik een tijd lang last gehad dat de verbinding om de haverklap ff een fractie van een seconde ofzo wegviel. Voor je downloads, en voor het browsen maakt dat niet zoveel uit, maar bijv. voor IRC wel want die is dan prompt zn verbinding kwijt, en helemaal leuk dat merkt MIRC dan pas als jij een half uur later weer wat zegt in een kanaal; dan gaat ie ineens reconnecten.
Uiteindelijk is er een paar keer een monteur langs geweest voordat het probleem opgelost was; het bleek niet bij mij in de meterkast te zitten, of tussen mn modem en mij (router ertussen uit halen heb ik namelijk ook geprobeerd) maar in het verdeelcentrumpje hier in zo'n kastje in de straat.
Wat ik ook in mn modem menu (192.168.100.1) kon zien was dat het powerlevel downstream veel te hoog was (tegen de 60mV) wat er blijkbaar op duidt dat je modem veel te veel "moeite moet doen om de data binnen te halen" omdat de verbinding instabiel is, waarschijnlijk door een slechte aansluiting van mijn verbinding in zo'n kastje. Nadat er een monteur wat aan gedaan had was het probleem idd een stuk minder, en zat het powerlevel ook weer op een acceptabel niveau.
Later is dat probleem van een te hoog powerlevel met bijbehorende instabiliteit van de verbinding nog een keer terug geweest; toen heeft een monteur nogmaals in het kastje hier in de straat gekeken waar nix aan de hand bleek. Het probleem lag tussen @home en dat kastje zei die monteur, en daar mochten zei niets aan doen, want daar heeft @home weer andere mensen voor die het alleenrecht hebben om daar aan te sleutelen of zoiets.
Heh... wat heerlijk toch als alles werkt. Zelfs met die router enzo, wow Mike het werkt.
Is het niet ge-wel-dig, Jim !
Pas zelfs nog upgrade van alle snelheden gehad, dus ik ben helemaal tevreden met mn @home-breedband abbootje. Het is beetje duur, maar dan hebbie ook wat.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Oct 27 2005 om 23:20:58 UTC+0200)
Download : 93.8 KByte/sec
Upload : 77.2 KByte/sec
ken bijna sneller uploaden dan downloaden...
[ Voor 31% gewijzigd door D3LTA op 27-10-2005 23:24 ]
Verwijderd
Je kunt voor ene speedissue beter ook geen speedtest gebruiken. Gebruik desnoods members.home.nl/speedtest/D3LTA schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:24:
Het is hier weer om te huilen vanavond...... (Almelo 7609JB)
Speedtest wordt niet door @home tier 2 geaccepteerd als een geldige meting omdat ze er weleens naast zitten.
Verbazingwekkend. Gisteren is het pakketje geleverdMasch schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:20:
Ooit wel eens een verhuizing aangevraagd bij @home? Ik ben dus nu net verhuisd. Nadat het pakketje nu al 2 keer naar mijn oude huis is gestuurd (met de mededeling van de nieuwe bewoonster dat ik verhuisd ben, zij nam het pakket dus niet aan), heb ik nou voor de 282e keer aan de telefoon gehangen, waarna mij verzekerd is dat het nu wel naar mijn juiste adres wordt verstuurd.
Ik heb voor de zekerheid maar tegen de bewoners van mijn oude huis gezegd dat ze het pakket maar aan moeten nemen als het toch naar hun wordt verstuurd.
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Verwijderd
Het verhuis pakket kan pas verzonden worden naar je nieuwe adres zodra je in het systeem van @home verhuist bent. Je bent dus gewoon te laat geweest met verhuizen.Masch schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:12:
[...]
Verbazingwekkend. Gisteren is het pakketje geleverd
Heb trouwens gehoord dan gister heel BACC eruit lag, meer mensen last van gehad ?
hoe laat?Royal schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:09:
[...]
[...]
Heb trouwens gehoord dan gister heel BACC eruit lag, meer mensen last van gehad ?
ik heb @home
ik heb telefonie
ik zit in enschede
heb geen probleem gehad...
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Als je vaker last hebt van die lage snelheden kujje volgens mij beter een keer naar @home bellen en vragen wat er aan de hand is, dan het hier te posten (no offense intended).D3LTA schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:24:
Het is hier weer om te huilen vanavond...... (Almelo 7609JB)
Gisteravond volgens mij, heb je misschien een router ? Die houdt namelijk zijn lease.Maestro.mosjuh schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:20:
[...]
hoe laat?
ik heb @home
ik heb telefonie
ik zit in enschede(dus bacc)
heb geen probleem gehad...
Verwijderd
Ik weet niet of dat ermee te maken heeft, maar het was hier gisteren net een knipperlicht, verbinding ging er om de haverklap uit, kon niet meer normaal downloaden, het was echt 5 minuten goed, pats er weer uit voor 2 minuten, dan weer 5 min goed, nou enz..., en als klap op de vuurpijl na een uur knipperlicht te hebben gespeelt, gelijk maar een halve dag eruitRoyal schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:09:
[...]
Het verhuis pakket kan pas verzonden worden naar je nieuwe adres zodra je in het systeem van @home verhuist bent. Je bent dus gewoon te laat geweest met verhuizen.
Maar moet er wel bij zeggen dat ik over het algemeen niet te klagen heb, want ik haal altijd het maximale snelheid(600/620 KB/s) en dat op alle tijdstippen per dag dus ook in de zogenaamde spitsuren, en op gisteren na dan is mijn verbinding altijd goed, dus nooit uitvallers.
Oh, ik praat over omgeving groningen.
Verwijderd
Hangt er vanaf welke lampjes branden. Als Send of recieve knipperen of ff denken power van een Arris dan is een signaal probleem.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:11:
[...]
Ik weet niet of dat ermee te maken heeft, maar het was hier gisteren net een knipperlicht, verbinding ging er om de haverklap uit, kon niet meer normaal downloaden, het was echt 5 minuten goed, pats er weer uit voor 2 minuten, dan weer 5 min goed, nou enz..., en als klap op de vuurpijl na een uur knipperlicht te hebben gespeelt, gelijk maar een halve dag eruit.
Maar moet er wel bij zeggen dat ik over het algemeen niet te klagen heb, want ik haal altijd het maximale snelheid(600/620 KB/s) en dat op alle tijdstippen per dag dus ook in de zogenaamde spitsuren, en op gisteren na dan is mijn verbinding altijd goed, dus nooit uitvallers.
Oh, ik praat over omgeving groningen.
Ik weet trouwens niet precies WAT de storing was, als het lease was geweest dan brand de modem normaal.
als je iets verder omhoog mijn post leest kun je zien dat ik dat ook al meerdere keren heb gedaan...RagingR2 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:23:
[...]
Als je vaker last hebt van die lage snelheden kujje volgens mij beter een keer naar @home bellen en vragen wat er aan de hand is, dan het hier te posten (no offense intended).
maar als je @home breedband hebt is volgens de helpdesk 50kb/s down nog acceptabel en ik heb bijna dubbele dus waar zeur ik over....
echt ongelovelijk dit... heb gesprek opgenomen....
Verwijderd
Misschien kun je @Home in gebreke stellen en je betaling opschorten. Laat hun dan maar lekker uitzoeken hoe het zit (tenzij natuurlijk die 50kB/s in je contract als ondergrens staat).D3LTA schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:21:
[...]
als je iets verder omhoog mijn post leest kun je zien dat ik dat ook al meerdere keren heb gedaan...
maar als je @home breedband hebt is volgens de helpdesk 50kb/s down nog acceptabel en ik heb bijna dubbele dus waar zeur ik over....
echt ongelovelijk dit... heb gesprek opgenomen....
maar dezelfde helpdesk verteld ook dood leuk dat de storingen in omgeving Almelo zijn opgelost ?
snappen jullie het nog.. ik niet..
"Meneer u moet er niet zo moeilijk over doen" letterlijk
Verwijderd
Dat getuigt dan alleen tegen hun als er geen minimumwaarde in het contract vermeld staat. Sla die er gewoon op na en hanteer gewoon de volgende berekening voor de betaling:D3LTA schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:37:
nou dat houden hun aan als ondergrens als er storingen zijn zeggen ze (de helpdesk dan he)
maar dezelfde helpdesk verteld ook dood leuk dat de storingen in omgeving Almelo zijn opgelost ?
snappen jullie het nog.. ik niet..
"Meneer u moet er niet zo moeilijk over doen" letterlijk
Download een bestand van een testserver van @Home, neem de gemiddelde snelheid. Stel dat deze 90 kB/sec is dan is dat dus 8*90=720 kb/sec.
Upload eveneens een bestand naar een testserver van @Home en neem de gemiddelde snelheid. Stel dat deze 80 kB/sec is dan is dat dus 8*80=640 kb/sec.
Ze bieden echter een verbinding aan van 5000/600 kb/sec (samen 5600 kbit/sec), ze leveren echter slechts 720/640 kb/sec (samen 1360 kbit/sec). Ze rekenen 47,95 voor hun produkt, maar leveren slechts +/- 1/4e van de snelheid. Dat zou neerkomen op 11,20 euro, tel daar wat euro's bij op en zeg dat je per maand i.p.v. 47,95 nu slechts 20,95 per maand betaald totdat de snelheid weer acceptabel is.
Dit alles kun je echter wel vergeten als ze bijv. in het contract een minimumwaarde wat snelheid betreft hebben staan. Als ze die niet hebben dan mag van @Home naar alle redelijkheid een goede verbinding worden verwacht, en dat is dus geen 50 kB/sec, daar maakt een rechter gehakt van imho, alle uitspraken van medewerkers van een HD ten spijt.
Ik zou gewoon contract goed doorlezen en naar @Home mits het mogelijk is in gebreke stellen en de betaling gedeeltelijk opschorten.
Wel goed dat je gesprek hebt opgenomen!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 17:56 ]
Verwijderd
online bij een motorola en een arris weet ik zo niet meer. Damn wat zakt het snel weg.Royal schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:11:
Bij een lease probleem branden alle lampjes toch normaal zoals ze horen ?
Ik weet trouwens niet precies WAT de storing was, als het lease was geweest dan brand de modem normaal.
Dit topic is gesloten.