Het grote @home problemen topic [deel 7]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.311 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Is idd iets om op te gaan letten. Had zelf ook al zoiets van: Zou @home nu gaan volgen als je kijkt naar de adsl verhoging van laatst?
En belangrijkste: Gaat dit gepaard met storingen e.d....... :X

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik voorzie idd nog meer problemen als ze volgen....en dat zullen ze wel moeten (denk ik)

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Ok, hier ook een fijn probleem met @Home. Mijn email adres is opnieuw uitgegeven.
Ben al 6 jaar breedband lid en heb ook al zolang een (sub)email adres aangemaakt. Ben in de tussentijd verhuisd en daar is het misgegaan met de sub emailadressen. Deze zijn niet meegegaan en stonden dus sinds toen vrij voor nieuwe klanten. Ik heb in de tussentijd een mail gehad op deze 2 sub emailadressen dat ze niet bekend waren en dat ik moest terug mailen als ze nog in gebruik waren. Dit heb ik toen gedaan maar geen reactie op gekregen. Nu is er vorige maand een nieuwe klant aangemeld met dezelfde naam als account en die heeft dus mijn email adres nu in gebruik.
Ik ben nu al een maand lang tig keer @Home aan het bellen en ze geven aan dat ze er mee bezig zijn maar er gebeurt niks en ik wordt gewoon niet terug gebeld. Ik vrees dus dat ik mijn adres kwijt ben en vanuit @Home geen reactie... en dat na 6 jaar trouw lid. Binnenkort maar over op ADSL en schotel en ook andere energie aanbieder. Wil geen cent meer aan ze kwijt op deze manier. Wat een slechte service :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 24-09 11:52

Copyman

Dode muis

Ik heb een @home breedband abonnement in Emmen waar ik niet echt tevreden over ben de laatste paar maanden. De down en upstreams variëren behoorlijk, routing is gewoonweg dramatisch en 's avonds hoef ik al helemaal niets te beginnen, want dan is helemaal niks. De snelheden liggen over het algemeen zo rond de 100 ~ 200 KB/s van verschillende 100Mbit servers door Europa. XS4ALL, Euronet, Skynet, TUDelft, TUE servers doen het allemaal wél redelijk, speeds rond de 500 ~ 580KB/s.

Maar als ik 's avonds een potje Quake 3 wil spelen, heb ik op vrijwel alle servers een ping van boven de 80ms. Daar betaal ik natuurlijk geen 50 euro in de maand voor. Misschien binnenkort maar eens contact opnemen met die prutsers.

Modem:
• Software Version: SB5100E-2.3.1.3-SCM01-NOSH
• Hardware Version: 3
• MIB Version: II
• GUI Version: 1.0
• VxWorks Version: 5.4

Downstream:
• Frequency: 425000000 Hz Locked
• Signal to Noise Ratio: 35 dB
• Power Level: -5 dB

Upstream:
• Channel: ID 1
• Frequency: 38608000 Hz Ranged
• Power Level: 50 dBmV

Zijn er nog andere mensen in omgeving Emmen die hier al een tijdje last van hebben? Ik wordt er namelijk niet goed van...

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Copyman schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:49:
Ik heb een @home breedband abonnement in Emmen waar ik niet echt tevreden over ben de laatste paar maanden. De down en upstreams variëren behoorlijk, routing is gewoonweg dramatisch en 's avonds hoef ik al helemaal niets te beginnen, want dan is helemaal niks. De snelheden liggen over het algemeen zo rond de 100 ~ 200 KB/s van verschillende 100Mbit servers door Europa. XS4ALL, Euronet, Skynet, TUDelft, TUE servers doen het allemaal wél redelijk, speeds rond de 500 ~ 580KB/s.

Maar als ik 's avonds een potje Quake 3 wil spelen, heb ik op vrijwel alle servers een ping van boven de 80ms. Daar betaal ik natuurlijk geen 50 euro in de maand voor. Misschien binnenkort maar eens contact opnemen met die prutsers.

Modem:
• Software Version: SB5100E-2.3.1.3-SCM01-NOSH
• Hardware Version: 3
• MIB Version: II
• GUI Version: 1.0
• VxWorks Version: 5.4

Downstream:
• Frequency: 425000000 Hz Locked
• Signal to Noise Ratio: 35 dB
• Power Level: -5 dB

Upstream:
• Channel: ID 1
• Frequency: 38608000 Hz Ranged
• Power Level: 50 dBmV

Zijn er nog andere mensen in omgeving Emmen die hier al een tijdje last van hebben? Ik wordt er namelijk niet goed van...
Een ping van 80 wordt door @home nog als goed gezien. Teninste, tijdens de training werd rond de 100 nog goed genoemd :) Volgens mij doet tier2 er ook vrij weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 24-09 11:52

Copyman

Dode muis

Het zit vaak rond de 80ms, maar ik heb ook uitschieters tot 120 ~ 140ms. Als ze zelfs een ping van 100 nog goed vinden, snap ik de gedachtengang van hun niet. Ik meen me nog te herinneren dat ze een zin hadden in de vorm van: "onbeperkt online downloaden en gamen voor een vast bedrag per maand". Met een ping van 80 ~ 100 zeker? :P

Maargoed, @home kan van mij binnenkort waarschijnlijk de boom in, om plaats te maken voor XS4ALL. Alleen is het nog even afwachten wanneer KPN die snelheidsverhogingen doorvoert. :)

Edit:
Zoals nu heb ik bijvoorbeeld een ping van gemiddeld 17 in Quake 3. Maar nu is het natuurlijk ook rustig. Ik heb het idee dat ze met capaciteitsproblemen zitten...

[ Voor 16% gewijzigd door Copyman op 16-09-2005 15:43 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 22:18
Copyman schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:41:
Het zit vaak rond de 80ms, maar ik heb ook uitschieters tot 120 ~ 140ms. Als ze zelfs een ping van 100 nog goed vinden, snap ik de gedachtengang van hun niet. Ik meen me nog te herinneren dat ze een zin hadden in de vorm van: "onbeperkt online downloaden en gamen voor een vast bedrag per maand". Met een ping van 80 ~ 100 zeker? :P

Maargoed, @home kan van mij binnenkort waarschijnlijk de boom in, om plaats te maken voor XS4ALL. Alleen is het nog even afwachten wanneer KPN die snelheidsverhogingen doorvoert. :)
Ach, hóe je gamed wordt niks over gezegd in de advertentie.
Maar zo af en toe helpt bellen nog wel eens, maar ik herhaal het nog maar eens, mijn verhaal over speedprocedures:
Zo'n procedure is kut voor de klant en voor de helpdesker, maar als iedereen gewoon netjes doet wat hem gevraagd is (en je helpdesker weet wat hij doet) dan kan het binnen 8 minuten over zijn en weet je of het al bij tier2 ligt die er niks mee doen, of dat je wordt doorverbonden met tier2 (waar ze er niks mee gaan doen :+).

Probeer het één keer, wacht een paar weken af en zeg dan op als het nog niet naar tevredenheid is, is mijn advies.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:28:

Uit de modem (motorola)
Downstream Value
Frequency 132000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level -9 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 5
Frequency 46100000 Hz Ranged
Power Level 54 dBmV
een downstream frequentie van 132MHZ?! mijn modempie doet zn werk pas goed bij een frequentie van 600mhz of meer :Y

upstream powerlevel is ook wat aan de hoge kant :?

gewoon ff bij @home zeiken dat je downstream freq brak is? :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

600 mhz??

ik heb hetzelfde, 132
Frequency 132000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 36 dB
Power Level 3 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 3
Frequency 46100000 Hz Ranged
Power Level 48 dBmV

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mischien hebben jullie mijn topic al gezien over mijn @home-probleem, maar zoniet: [rml][ @home breedband] internet ligt er vaak uit[/rml] , kan iemand mij nu eens vertellen wat de oorzaak is?? @home beweert dat de oorzaak bij mij thuis zit (hebben ze tot nu toe bij elk probleem !onterecht! beweert) ik heb alles nagelopen, maar kan hier geen oorzaak vinden.....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

SMSfreakie schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:40:
[...]

een downstream frequentie van 132MHZ?! mijn modempie doet zn werk pas goed bij een frequentie van 600mhz of meer :Y

upstream powerlevel is ook wat aan de hoge kant :?

gewoon ff bij @home zeiken dat je downstream freq brak is? :)
Volgens mij weet jij niet waar je 't over hebt...

In iedere regio liggen de Docsis downstream-frequentie's ergens anders... Dus 132 Mhz zou heel goed kunnen, net zoals dat de downstream-frequentie bij jou boven de 600 Mhz ligt...

Hier in Eindhoven hebben we 2 docsis frequentie's, nml. 458,75 Mhz en 514,75 Mhz...

• SMSfreakie
  • Niet online
Mark_640 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:25:
[...]

Volgens mij weet jij niet waar je 't over hebt...

In iedere regio liggen de Docsis downstream-frequentie's ergens anders... Dus 132 Mhz zou heel goed kunnen, net zoals dat de downstream-frequentie bij jou boven de 600 Mhz ligt...

Hier in Eindhoven hebben we 2 docsis frequentie's, nml. 458,75 Mhz en 514,75 Mhz...
hier zie ik bij Breedband abbo's alleen 500+mhz en voor de lagere abbos lagere freqs?

404 Signature not found

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SMSfreakie schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:07:
[...]

hier zie ik bij Breedband abbo's alleen 500+mhz en voor de lagere abbos lagere freqs?
Toeval denk ik, want hier is de downstream-frequentie 140 Mhz, en ik heb toch echt een Breedband-abbo (Roosendaal, SB4200).

Virussen? Scan ze hier!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

SMSfreakie schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:07:
[...]

Puur toeval... De frequentie heeft niks te maken met hoe snel je abo is....

Die frequentie is niets anders dan de draaggolf waarop je QAM64 datasignaal meelift...

Er wordt per regio bekeken waar nog ruimte in het kabelnet is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik word onderhand ziek van @home..
downloaden met 70kB/s van UNS is er niets bij :z
meerdere dagen per week last een rot verbinding waar ik niet boven de 120 kB/s download kom en minimaal een ping van 600 heb op ventrilo (terwijl ik standaard 50-70 heb). Ook komt me upload nooit boven de 32 uit :(

Downstream Value
Frequency 324000000 Hz Locked
Power Level -7 dBmV

Upstream Value
Channel ID 1
Frequency 38400000 Hz Ranged
Power Level 50 dBmV

Heb @home family en zit omgeving tilburg..ik moet trouwens nog steeds bellen voor het cp-nummer probleem dat ik 2 x cp en ip gebruik maja, vind me connectie belangerijker op het moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:39:
ik word onderhand ziek van @home..
downloaden met 70kB/s van UNS is er niets bij :z
meerdere dagen per week last een rot verbinding waar ik niet boven de 120 kB/s download kom en minimaal een ping van 600 heb op ventrilo (terwijl ik standaard 50-70 heb). Ook komt me upload nooit boven de 32 uit :(

Downstream Value
Frequency 324000000 Hz Locked
Power Level -7 dBmV

Upstream Value
Channel ID 1
Frequency 38400000 Hz Ranged
Power Level 50 dBmV

Heb @home family en zit omgeving tilburg..ik moet trouwens nog steeds bellen voor het cp-nummer probleem dat ik 2 x cp en ip gebruik maja, vind me connectie belangerijker op het moment :)
Hier in Enschede is het ook huilen met de pet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 10:25:
[...]

Hier in Enschede is het ook huilen met de pet op..
wat voor problemen heb jij dan?? ik woon ook in enschede (hogeland) en ik heb laatste tijd steeds vaker problemen en @home geeft zo als altijd (onterecht) niet toe dat de oorzaak bij hun zit......

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hier in Enschede (Helmerhoek) geen problemen. Maar ik heb @Home Basis. Ping is wel goed. Enige probleem is dat ik een paar dagen geleden de hele dag geen internet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Mark_640 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:18:
[...]

Puur toeval... De frequentie heeft niks te maken met hoe snel je abo is....

Die frequentie is niets anders dan de draaggolf waarop je QAM64 datasignaal meelift...

Er wordt per regio bekeken waar nog ruimte in het kabelnet is....
oh dan heb ik niks gezegt :)

btw,

als je je DS freq neemt bv 506mhz en je heb de tv zenders die ook rond die frequentie hangen, en die komen slecht door, zou je modem daar ook last van hebben? omdat hogere freqs nu 1 maal sneller uit elkaar vallen kwa draaggolf dan lage ?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Een probleem met @home van ander aard. Ik heb internet aangevraagd op mn nieuwe adres en ze laten al 3 weken op ze wachten met een telefoontje. Moeten ze die modem nog maken ofzo? |:(

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
siggy schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:45:
Een probleem met @home van ander aard. Ik heb internet aangevraagd op mn nieuwe adres en ze laten al 3 weken op ze wachten met een telefoontje. Moeten ze die modem nog maken ofzo? |:(
Je zou kunnen overwegen om er nog een keer achteraan te bellen mailen. Hoezo zou jij eigenlijk gebeld moeten worden door @home?
Als je iets aanvraagt moet je gewoon het install pakket thuis krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
cryforhelp schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:43:
[...]

Je zou kunnen overwegen om er nog een keer achteraan te bellen mailen. Hoezo zou jij eigenlijk gebeld moeten worden door @home?
Als je iets aanvraagt moet je gewoon het install pakket thuis krijgen :)
SBS misschien?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Heb intussen al een mail gestuurd ja, maar Maastricht schijnt speciaal te zijn wat betreft @home. Hun doen de installatie, en daarvoor moet ik gebeld worden. Intussen zitten we al in wachtweek 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
siggy schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:25:
Heb intussen al een mail gestuurd ja, maar Maastricht schijnt speciaal te zijn wat betreft @home. Hun doen de installatie, en daarvoor moet ik gebeld worden. Intussen zitten we al in wachtweek 3 :)
Oooooow, dat zei je er niet bij.
Nutsmaas is kut :P
Grijp je kans nu het nog kan en ga over op dsl dat is het beste advies dat ik je kan geven.
Of campus@maastricht, dat is van de universiteit en redelijk goedkoop geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Potverdorie, @Home is weer lekker kort door de bocht.
Volgens hun administratie had mijn opa nog een Com21 modem, ja dat klopt. Als ze in hun administratie hadden gekeken hadden ze ook kunnen zien dat mijn opa een monteur had laten komen de vorige keer. Maar nee, stuur iedereen een doe-het-zelf pakket.

Kleinzoon reist het halve land wel door om het te fixen :(
Iemand ervaring hiermee (kan je er nog gratis een monteur bij laten komen? 't is in principe niet het probleem van de klant, ofwel dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
SiliconError schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:49:
Potverdorie, @Home is weer lekker kort door de bocht.
Volgens hun administratie had mijn opa nog een Com21 modem, ja dat klopt. Als ze in hun administratie hadden gekeken hadden ze ook kunnen zien dat mijn opa een monteur had laten komen de vorige keer. Maar nee, stuur iedereen een doe-het-zelf pakket.

Kleinzoon reist het halve land wel door om het te fixen :(
Iemand ervaring hiermee (kan je er nog gratis een monteur bij laten komen? 't is in principe niet het probleem van de klant, ofwel dan?)
Als de monteur vorige keer gratis was, dan kan je het nog een keer gratis laten doen.
Zoniet: 99 euro.

Daarvoor kun jij makkelijk het halve land doorreizen, en het is een klusje van niks. Daarom wordt er ook niet standaard een monteur bijgeleverd oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
Altijd leuk als je gameservers bij xs4all staan :/

code:
1
78 ms    77 ms   120 ms  r3-ge1-1-0-0.amsix-sara.home.nl

Is al 2 weken zo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:31

Klippy

Still Game

RAJH schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:29:

code:
1

Leuk ja ;)
Maar serieus, je kan bij dit soort problemen beter even je regio erbij vermelden.
Want dit is zeker geen landelijk probleem ofzo. Het valt mij net op dat ik de laatste tijd in games zo'n lage ping heb. Ook met CS bij XS4All bijvoorbeeld.

De server die jij geeft krijg ik gewoon binnen 17ms hier.
Dus als het blijft moet je maar eens contact opnemen met @home ofzo...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Ik heb het idee dat af en toe de dns eruit ligt.. krijg soms niet pagina's opgeroepen, msn disconnect ook...

Tevens 3 x mijn rekening nummer aan ze doorgegeven, waarop ze kunnen incasseren en 3 x keer met de juiste rekening nummer betaald (zoals gevraagd) en dan nog krijg ik mailtjes met van rekeningnr x is geblokkeerd voor auto incasso :/

Ik stap ook denk ik af zodra mijn abbo afloopt :|

• siggy

siggy

Wait.... what?

cryforhelp schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:35:
[...]

Ik heb geen vaste telefoonaansluiting en is me ook wat te duur in totaal als ik het niet gebruik ;) Vandaar dat ik gebonden ben aan @home.

Oooooow, dat zei je er niet bij.
Nutsmaas is kut :P
Grijp je kans nu het nog kan en ga over op dsl dat is het beste advies dat ik je kan geven.
Of campus@maastricht, dat is van de universiteit en redelijk goedkoop geloof ik.
Mijn reactie die ik had gekregen.
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Volgens ons systeem heeft u sinds 22 juli 2000 internet van @home

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/,
of bellen met 0900-8112

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Tsja....

[ Voor 9% gewijzigd door siggy op 21-09-2005 16:58 ]

• cryforhelp
siggy schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:54:
[...]

Mijn reactie die ik had gekregen.

[...]

Tsja....
Aha, toen contact met ze opgenomen en niks meer van ze gehoord?

Blijkbaar heeft de oude abonnee dan niet goed opgezegd, dan krijg je dat inderdaad wel. Moet die eerst gecontact proberen te worden, mocht dat langer dan 2 weken duren, dan wordt het abo opgezegd vanuit @home.

• siggy

siggy

Wait.... what?

cryforhelp schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:56:
[...]

Aha, toen contact met ze opgenomen en niks meer van ze gehoord?

Blijkbaar heeft de oude abonnee dan niet goed opgezegd, dan krijg je dat inderdaad wel. Moet die eerst gecontact proberen te worden, mocht dat langer dan 2 weken duren, dan wordt het abo opgezegd vanuit @home.
:+ De 'oude' abonnee zijn gewoon mijn ouders ;) En die hebben nog internet nodig. Ik heb me aangemeld als een nieuwe abbonnee (heb ik ook uitgelegd) en dan komen ze met zo'n non-antwoord. Ik werk zelf op een helpdesk, maar dit heb ik echt nog nooit meegemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door siggy op 22-09-2005 08:40 ]

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
Murtceps schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:54:
Ok, hier ook een fijn probleem met @Home. Mijn email adres is opnieuw uitgegeven.
Ben al 6 jaar breedband lid en heb ook al zolang een (sub)email adres aangemaakt. Ben in de tussentijd verhuisd en daar is het misgegaan met de sub emailadressen. Deze zijn niet meegegaan en stonden dus sinds toen vrij voor nieuwe klanten. Ik heb in de tussentijd een mail gehad op deze 2 sub emailadressen dat ze niet bekend waren en dat ik moest terug mailen als ze nog in gebruik waren. Dit heb ik toen gedaan maar geen reactie op gekregen. Nu is er vorige maand een nieuwe klant aangemeld met dezelfde naam als account en die heeft dus mijn email adres nu in gebruik.
Ik ben nu al een maand lang tig keer @Home aan het bellen en ze geven aan dat ze er mee bezig zijn maar er gebeurt niks en ik wordt gewoon niet terug gebeld. Ik vrees dus dat ik mijn adres kwijt ben en vanuit @Home geen reactie... en dat na 6 jaar trouw lid. Binnenkort maar over op ADSL en schotel en ook andere energie aanbieder. Wil geen cent meer aan ze kwijt op deze manier. Wat een slechte service :(
als je sub mailadressen X tijd niet gebruikt vervallen ze automatisch.
dat is mij door hun ooit verteld :O .
Ik zou je submailadres maar vast mailen dat @ home niet goed bezig is.

Verwijderd

siggy schreef op donderdag 22 september 2005 @ 08:40:
[...]

:+ De 'oude' abonnee zijn gewoon mijn ouders ;) En die hebben nog internet nodig. Ik heb me aangemeld als een nieuwe abbonnee (heb ik ook uitgelegd) en dan komen ze met zo'n non-antwoord. Ik werk zelf op een helpdesk, maar dit heb ik echt nog nooit meegemaakt.
Woon je op hetzelfde adres dan als je ouders? Zo ja, dan is het idd niet mogelijk om nog een @home aansluiting te nemen.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 09:02:
[...]
Woon je op hetzelfde adres dan als je ouders? Zo ja, dan is het idd niet mogelijk om nog een @home aansluiting te nemen.
Uiteraard niet. We zitten hier op tweakers, ik heb een netwerkje bij mijn ouders.. ;)

• cryforhelp
siggy schreef op donderdag 22 september 2005 @ 10:43:
[...]

Uiteraard niet. We zitten hier op tweakers, ik heb een netwerkje bij mijn ouders.. ;)
Aannemende dat jij niet het huis van je ouders overneemt, leg mij dan eens uit waarom jij op hetzelfde adres weer een abo aanvraagt :?

• siggy

siggy

Wait.... what?

cryforhelp schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:50:
[...]
Aannemende dat jij niet het huis van je ouders overneemt, leg mij dan eens uit waarom jij op hetzelfde adres weer een abo aanvraagt :?
Wie zegt dat ik op hetzelfde adres woon? Ik woon op mezelf. :P Iig nog steeds geen antwoord op mijn antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Iemand hier uit de omgeving Deventer ook met problemen naar Amerikaanse servers? Ik wel namelijk, om de 20 tot 30 seconden is mijn verbinding weg voor zo'n ~10 seconden... Erg vervelend met online games ;(

Edit: een aantal tracerts later blijkt dus dat het aan @home ligt, op random plekken is mijn hele verbinding gewoon weg.. behalve naar de locale(re) servers (tweakers, etc.)

Word weer bellen morgen... :(

[ Voor 35% gewijzigd door Blue-eagle op 23-09-2005 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-eagle schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 00:10:
Iemand hier uit de omgeving Deventer ook met problemen naar Amerikaanse servers? Ik wel namelijk, om de 20 tot 30 seconden is mijn verbinding weg voor zo'n ~10 seconden... Erg vervelend met online games ;(
Ook omgeving deventer. Niet alleen naar amerikaanse servers, maar ook in Nederland hoor. Heb vandaag nog geen testen gedaan, maar kom er wel achter door gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan die modem niet getweakt worden
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:53:
kan die modem niet getweakt worden
8)
En dan mag je over een paar dagen bellen dat je modem het niet meer doet ;)

Zoek maar es op Motorola Uncap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Laatst online: 13-09 15:20
Na veel problemen met @home...

- veel te lage snelheden (heb breedband en haal snelheden gelijk aan budget)
- grote pingtijden binnen Nederland ( 40-60 naar eigen server amsterdam.)

nu eindelijk de knoop doorgehakt, en een adsl2 pakket van SpeedXS genomen.

paar euro meer, en nu al in tests 2x zo snel als 2home breedband theoretisch zou moeten zijn.
Pings naar dezelfde testserver < 10.
Speedtest: geeft aan snelheid te hoog... kan dus download snelheid niet exact meten.

Zo wil ik het graag zien...

Helpdesk nu via irc zelfs bereikbaar tot laat in de avond,wordt actief geprobeerd probleem op te lossen, ook bellen zij je terug als er problemen zijn.... kan @home nog iets van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:34
Hoe duur is die SpeedXS in totaal dan ?

Ik zag 19,95 + 10 euro, maar ik weet niet of dat klopt..

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
Dat is het 10Mbit account. 24Mbit staat (zie ik) niet meer op de site vermeld.

Uit mijn hoofd was 24mbit 34,95 + 10 euro, zonder lidmaatschap.

Met lidmaatschap = 99 euro per jaar, krijg je dus op die 44,95 tien euro per maand korting.
op 12 maanden verdien je zo dus 20 euro op jaarbasis door het lidmaatschap.

Mijn 24Mbit account op 1,5km van de centrale haalt pieken tot 15-19Mbit.

Dat 10Mbit account is dus een eitje voor deze internetaanbieder. 2x zo snel, en stukken goedkoper als @home breedband

edit:

dat is de eerste 9 maanden, daarna betaal je 15 euro meer = +/- 45 euro per maand.

[ Voor 10% gewijzigd door rdfeij op 25-09-2005 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik verhuis binnenkort, met nogal een verschil in afstand naar de telefooncentrale en mogelijkheden. Nu meer dan 3km vanaf de centrale, en alleen kpn adsl. Straks 1.5 km naar de centrale en kpn/bbned/versatel mogelijk, helaas nog geen adsl2+.

Dus ik zit ook erover te denken om @home breedband in te ruilen voor een adsl abbo. Het is wel een wereld van verschil qua keuzemogelijkheden. Nu alleen @home breedband voor een 4mbit+ abbo, en straks een groot aantal adsl providers.

Opzich heb ik nu geen problemen met @home meer, maar het perspectief ontbreekt wanneer ze wat van plan zijn in toekomst qua snelheid, ik ken de ethernet over cable verhalen, maar eerlijk gezegd zie ik dat niet binnen 6 maanden gebeuren.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 24-09 09:05
Ben op vakantie geweest en heb dus pas vandaag m'n COM21-modem kunnen (proberen te) vervangen door het toegestuurde Motorola-modem. Dat lukt dus niet. Ik zit in Maastricht (voorheen Nutsmaas dus) en drie aansluitingen komen m'n huis binnen (kabel-tv, digitale tv en kabelinternet).

Moet ik langer dan 1,5 uur wachten totdat het Motorola-modem is geïnitialiseerd? De lichtjes Receive en Send werken prima (eerst een tijd Receive en dan Send) en daarna licht Online even op. Maar vervolgens beginnen Receive en Send weer opnieuw :{. Heb het oude modem er maar weer tussengezet. Werkt nog prima.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
@Roeljewel

Staat in die brief van @home niet dat het pas vanaf Woensdag werkend is? Dus je moet op Woensdag je systeem ombouwen omdat de oude dan niet meer werken en de nieuwe pas geactiveerd worden>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
orionpax schreef op zondag 25 september 2005 @ 20:48:
@Roeljewel

Staat in die brief van @home niet dat het pas vanaf Woensdag werkend is? Dus je moet op Woensdag je systeem ombouwen omdat de oude dan niet meer werken en de nieuwe pas geactiveerd worden>?
Nope. In de brief staat dat 'het nieuwe modem in de nacht van dinsdag 20 september op woensdag 21 september gebruiksklaar gemaakt wordt'. Dat zou dus nu het geval moeten zijn. In diezelfde brief staat dat het oude modem vanaf dat moment niet meer werkt. Aangezien dat dat nu wel nog werkt, zal die datum wel niet kloppen ... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
RoelJewel schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:03:
[...]

Nope. In de brief staat dat 'het nieuwe modem in de nacht van dinsdag 20 september op woensdag 21 september gebruiksklaar gemaakt wordt'. Dat zou dus nu het geval moeten zijn. In diezelfde brief staat dat het oude modem vanaf dat moment niet meer werkt. Aangezien dat dat nu wel nog werkt, zal die datum wel niet kloppen ... :{
correctemundo.
blijkbaar is er iets mis gegaan bij het overzetten.
Bel de helpdesk even, en zorg dat je het moto modem bij de hand hebt, dan provisionen ze hem direct voor je en zal die een halfuurtje later online komen.

De moto is dus gewoon nog niet ingesteld in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelJewel schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:03:
[...]

Ik denk dat het macadres toch nog niet goed staat. Even bellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Zal morgen eens ff informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
RoelJewel schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:11:
Zal morgen eens ff informeren.
lees jij je @home mail ook?
Ik weet namelijk dat er idd problemen zijn met het provisionen van de nieuwe modems in maastricht. Hierdoor word iedereen aangeraden het OUDE modem aangesloten te laten tot nader bericht.
Je krijgt bericht van @home wanneer je WEL het nieuwe modem aan kan sluiten.
probeer ook even het storingsnummer (liefst met een vaste telefoonlijn), misschien vertellen ze daar ook dat je de oude aangesloten moet laten.
tel 0800-1818

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
RoelJewel schreef op zondag 25 september 2005 @ 20:41:
Ben op vakantie geweest en heb dus pas vandaag m'n COM21-modem kunnen (proberen te) vervangen door het toegestuurde Motorola-modem. Dat lukt dus niet. Ik zit in Maastricht (voorheen Nutsmaas dus) en drie aansluitingen komen m'n huis binnen (kabel-tv, digitale tv en kabelinternet).

Moet ik langer dan 1,5 uur wachten totdat het Motorola-modem is geïnitialiseerd? De lichtjes Receive en Send werken prima (eerst een tijd Receive en dan Send) en daarna licht Online even op. Maar vervolgens beginnen Receive en Send weer opnieuw :{. Heb het oude modem er maar weer tussengezet. Werkt nog prima.

Iemand een oplossing?
Heb je ook de bijgeleverde filters vervangen (kastje wat op / in de muur moet.
De oude filter werkt niet met Motorola modems, ook kun je als je dat wel gedaan hebt de helpdesk even bellen, dan schakelen ze je meteen om naar het nieuwe modem (als dat geen problemen geeft / kan

[ Voor 3% gewijzigd door rdfeij op 26-09-2005 18:55 . Reden: typo + add ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wat een gedoe, ik heb laatste tijd een flinke downtime gehad. modem meld zich vaak spontaan af, dan blijft ie online maar valt verbinding regelmatig 20 sec weg.....

Na (in totaal) zo'n €20 uitgegeven te hebben aan belkosten in 4 weken sturen ze eindelijk iemand naar de wijkkast. ik ben benieuwd......

--> [rml][ @home breedband] internet ligt er vaak uit[/rml]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdfeij schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:55:
[...]

Heb je ook de bijgeleverde filters vervangen (kastje wat op / in de muur moet.
De oude filter werkt niet met Motorola modems, ook kun je als je dat wel gedaan hebt de helpdesk even bellen, dan schakelen ze je meteen om naar het nieuwe modem (als dat geen problemen geeft / kan
mwoach, in het castel gebied werken ze wel. Ik heb ook nog de TRAS 1000 met 2 aansluitingen. Die zou eigenlijk niet moeten werken met m'n motorola. Werkt prima.

Verwijderd

Hmm, heb nu eens de snelheden bij gehouden.
Het is nu al 2 weken zo bagger sloom hier. IK haalde altijd 560kb/s
Toen ineens schommelde zo erg dat ik blij met 200kb moet zijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Snelheid @home vanaf ftp.tiscali.nl/pub/test

Zaterdag 13.00 Transferred 1 file totaling 10,00 MB in 1 minutes 19 seconds (150,7 KB/s)

Maandag 15.45

[15:44:05] Transferred 1 file totaling 10,00 MB in 30,05 seconds (371,5 KB/s)

Dinsdag 16.18
[16:17:50] Transferred 1 file totaling 10,00 MB in 25,39 seconds (423,4 KB/s)

Woensdag 14.20
[14:19:35] Transferred 1 file totaling 10,00 MB in 1 minutes 15 seconds (138,3 KB/s)

Dat is toch niet meer normaal?

Vorige week had ik al gebeld, en toen zou er een monteur komen.
Ik ga zo iig weer bellen..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 14:19 ]

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:19:
Hmm, heb nu eens de snelheden bij gehouden.
Het is nu al 2 weken zo bagger sloom hier. IK haalde altijd 560kb/s
Toen ineens schommelde zo erg dat ik blij met 200kb moet zijn.
[...]
Dat is toch niet meer normaal?

Vorige week had ik al gebeld, en toen zou er een monteur komen.
Ik ga zo iig weer bellen..
je KAN ook deze gebruiken om te testen (misschien handig om beide te doen om eventuele overbelasting van een server uit te sluiten):
http://members.home.nl/speedtest/ (direct: http://members.home.nl/speedtest/10mb.bin )

[ Voor 27% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 28-09-2005 17:43 ]

• Jimbolino
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

zijn er meer mensen die last hebben van een trage download bij @home ?
ik kom niet boven de 150kbyte/s uit
heb ook even een tracert gedaan en volgens mij ligt het probleem @ams-ix ofzo
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Tracing route to dl.xs4all.nl [194.109.21.66]
over a maximum of 30 hops:

1     6 ms     9 ms     4 ms  10.254.160.1
  2     7 ms     5 ms     6 ms  csw1-vlan201.tilbu1.nb.home.nl [213.51.152.193]

3     7 ms     7 ms     7 ms  bb1-ge9-0-0.tilbu1.nb.home.nl [213.51.152.28]
  4    10 ms    19 ms    10 ms  213.51.158.193
  5   101 ms    95 ms    97 ms  r3-ge0-1-0-0.amsix-sara.home.nl [213.51.158.37]

6   104 ms   103 ms   112 ms  11.ge-2-1-1.xr1.sara.xs4all.net [213.51.156.6]
  7    99 ms   102 ms   105 ms  0.so-6-0-0.xr2.d12.xs4all.net [194.109.5.5]
  8   100 ms    98 ms    96 ms  0.so-3-0-0.cr2.d12.xs4all.net [194.109.5.94]
  9   100 ms    92 ms    90 ms  dl.xs4all.nl [194.109.21.66]

Wou ff snel een linux isotje downloaden, maar snel is er niet bij vandaag...
Andere mirrors geven ook allemaal max 150kbyte/s

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• RAJH
  • Niet online
Jimbolino schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:59:
zijn er meer mensen die last hebben van een trage download bij @home ?
ik kom niet boven de 150kbyte/s uit
heb ook even een tracert gedaan en volgens mij ligt het probleem @ams-ix ofzo
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Tracing route to dl.xs4all.nl [194.109.21.66]
over a maximum of 30 hops:

1     6 ms     9 ms     4 ms  10.254.160.1
  2     7 ms     5 ms     6 ms  csw1-vlan201.tilbu1.nb.home.nl [213.51.152.193]

3     7 ms     7 ms     7 ms  bb1-ge9-0-0.tilbu1.nb.home.nl [213.51.152.28]
  4    10 ms    19 ms    10 ms  213.51.158.193
  5   101 ms    95 ms    97 ms  r3-ge0-1-0-0.amsix-sara.home.nl [213.51.158.37]

6   104 ms   103 ms   112 ms  11.ge-2-1-1.xr1.sara.xs4all.net [213.51.156.6]
  7    99 ms   102 ms   105 ms  0.so-6-0-0.xr2.d12.xs4all.net [194.109.5.5]
  8   100 ms    98 ms    96 ms  0.so-3-0-0.cr2.d12.xs4all.net [194.109.5.94]
  9   100 ms    92 ms    90 ms  dl.xs4all.nl [194.109.21.66]

Wou ff snel een linux isotje downloaden, maar snel is er niet bij vandaag...
Andere mirrors geven ook allemaal max 150kbyte/s
Ja ik ook al een tijd, alleen naar xs4all.
RAJH schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:29:

code:
1

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

volgens mij is het echt een sara-probleem

ftp://ftp.surfnet.nl/pub/os/Linux/distr/fedora/
ftp://alviss.et.tudelft.nl/pub/fedora/
gaan allemaal traag

www.speedtest.nl gaat wel snel, maar deze gaat direct via leaseweb.net

[ Voor 35% gewijzigd door Jimbolino op 29-09-2005 16:06 ]

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 17:51
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook als je een tracert doet gaat het vanaf de sara mis. Ik heb al een ticket lopen bij @home die al zo ongeveer 2 weken open staat. Ze zeiden tegen mij dat het een routeringsprobleem was en dat zouden ze fixen, echter de vraag blijft wanneer. Na heel veel bellen zou ik voor vrijdag (nog geen telefoon gehad) terug gebeld worden. Ben benieuwd...
P.S. Heb het probleem ongeveer van eind van de middag tot later op de avond...

[ Voor 11% gewijzigd door knorde op 29-09-2005 16:43 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Sinds dat mijn oude COM21 vervangen is door een Artis modem, valt constant de verbinding weg (al na een uur). Dit is nu al zo'n 3 weken. Aan de rest van mn netwerkje is niets verandert... ik heb dus een router met 4 poorts-switch, waar 4 PC's aanhangen. Lampjes op modem blijven allemaal wel mooi aan.

Zodra ik mijn router van de spanning afhaal, en weer insteek is de verbinding weer daar... Ik zou dus zeggen een probleem met mijn router, maar deze heeft in het geval van de COM21 al 6 jaar zo gewerkt zonder enige problemen.

Wat ik wel geconstateerd heb is dat ik zodra ik mijn accoutnname ping ik het oude IP adres krijg, maar op dit moment heb ik dus een andere adres. Als ik deze trace kom ik wel op mijn accoutnname uit. Kortom het lijkt alsof in hun DNS mijn accountname 2 ip-adressen heeft uitgegeven... Misschien heeft dit er ook wel helemaal niets mee te maken.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

sinds een paar weken weer savonds niet vooruit te branden.
Ftp download xs4all @ ±100 kb/s...upload is wel ok, capaciteits probleem

Dat wordt wat als de snelheid weer verhoogt gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Rfce schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 08:52:
Sinds dat mijn oude COM21 vervangen is door een Artis modem, valt constant de verbinding weg (al na een uur). Dit is nu al zo'n 3 weken. Aan de rest van mn netwerkje is niets verandert... ik heb dus een router met 4 poorts-switch, waar 4 PC's aanhangen. Lampjes op modem blijven allemaal wel mooi aan.

Zodra ik mijn router van de spanning afhaal, en weer insteek is de verbinding weer daar... Ik zou dus zeggen een probleem met mijn router, maar deze heeft in het geval van de COM21 al 6 jaar zo gewerkt zonder enige problemen.

Wat ik wel geconstateerd heb is dat ik zodra ik mijn accoutnname ping ik het oude IP adres krijg, maar op dit moment heb ik dus een andere adres. Als ik deze trace kom ik wel op mijn accoutnname uit. Kortom het lijkt alsof in hun DNS mijn accountname 2 ip-adressen heeft uitgegeven... Misschien heeft dit er ook wel helemaal niets mee te maken.
Bel even en vraag vriendelijk om een computerupdate, misschien helpt het.
En het komt wel vaker voor dat sommige routers arris modems niet lief vinden. Helaas niks aan te doen behalve router vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

The story continued:

Eindelijk heb ik ze zove gekregen dat ze begrijpen op welk adres ik internet geinstalleerd wilt hebben. Drie weken geleden werd me toegezegd dat ik gebeld zou worden voor een afspraak binnen 2 weken. Na 2,5 weken nog niks gehoord te hebben besloot ik te bellen en is er een concrete afspraak gemaakt op 30/9 tussen 8.30 en 12.00. Geen monteur langsgekomen tot 12.00. Ik weer bellen, zeggen ze me nu doodleuk dat er een 'uitlooptijd' bestaat van maar liefst 1,5 uur. Om 15.00 is er nog niemand langsgekomen en ik bel die gasten nog eens.
Eindelijk krijg ik daar, zo te horen, een wat competentere werknemer aan de lijn die het geval uitlegt en zijn excuses aanbiedt (niet dat ik daar wat aan heb, maar toch). Het schijnt zo te zijn dat als je een afspraak maakt dat dat, in verband met de roosters van de monteur, minimaal na 8 dagen ingepland moet worden. Deze afspraak was precies 7 dagen na aanmelddatum ingepland. Dus daar zal wel wat misgegaan zijn. Joepie, dat ze me dat niet ff meteen allemaal zeggen. Nu heb ik een afspraak staan voor 13 october 12.00 - 16.00. Heb al een flinke mail naar klachten@home.nl gestuurd, maar daar verwacht ik niks van.

Het is omdat adsl geen optie is, anders was ik allang overgestapt. Dit is gewoon belabberd. Nu moet ik al mijn zaken die ik via mail of internet moet regelen, op mijn werk doen of speciaal naar mijn ouders voor gaan. Kost me ook veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
@Home verhoogt kabelsnelheden en schrapt pakket

1 oktober 2005, 08:05:00
WebWereld - Kabelinternetaanbieder @Home verdubbelt de snelheid van zijn populairste pakket van 1 Mbps naar 2 Mbps. Als gevolg hiervan wordt het Family-abonnement geschrapt.

Nu nog heeft Basis een downloadsnelheid van 1000 Kbps en een upload van 250 Kbps. De downstream wordt vanaf december 2000 Kbps, zo stelt een woordvoerder tegenover Webwereld. De upload gaat naar 400 Kbps.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

siggy schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:38:
The story continued:

Eindelijk heb ik ze zove gekregen dat ze begrijpen op welk adres ik internet geinstalleerd wilt hebben. Drie weken geleden werd me toegezegd dat ik gebeld zou worden voor een afspraak binnen 2 weken. Na 2,5 weken nog niks gehoord te hebben besloot ik te bellen en is er een concrete afspraak gemaakt op 30/9 tussen 8.30 en 12.00. Geen monteur langsgekomen tot 12.00. Ik weer bellen, zeggen ze me nu doodleuk dat er een 'uitlooptijd' bestaat van maar liefst 1,5 uur. Om 15.00 is er nog niemand langsgekomen en ik bel die gasten nog eens.
Eindelijk krijg ik daar, zo te horen, een wat competentere werknemer aan de lijn die het geval uitlegt en zijn excuses aanbiedt (niet dat ik daar wat aan heb, maar toch). Het schijnt zo te zijn dat als je een afspraak maakt dat dat, in verband met de roosters van de monteur, minimaal na 8 dagen ingepland moet worden. Deze afspraak was precies 7 dagen na aanmelddatum ingepland. Dus daar zal wel wat misgegaan zijn. Joepie, dat ze me dat niet ff meteen allemaal zeggen. Nu heb ik een afspraak staan voor 13 october 12.00 - 16.00. Heb al een flinke mail naar klachten@home.nl gestuurd, maar daar verwacht ik niks van.

Het is omdat adsl geen optie is, anders was ik allang overgestapt. Dit is gewoon belabberd. Nu moet ik al mijn zaken die ik via mail of internet moet regelen, op mijn werk doen of speciaal naar mijn ouders voor gaan. Kost me ook veel tijd.
De installatie van een internetaansluiting, ik begrijp dat je een full install doet, wordt niet gedaan door @home maar door een ander bedrijf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Vanaf wanneer? Zie ik nergens staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Klippy schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:23:
[...]

Vanaf wanneer? Zie ik nergens staan...
klik de link naar de bron?
(vond het overbodig om alles te koppie-pasten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Maestro.mosjuh schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:28:
[...]

klik de link naar de bron?
(vond het overbodig om alles te koppie-pasten)
Ik heb het nu nog maar eens een derde keer gelezen, maar het staat er niet in hoor... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Laatst online: 17-09 17:05
Op 1 decemeber

Dat heb ik iig gelezen op de helpdesk waar ik werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Klippy schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:35:
[...]

Ik heb het nu nog maar eens een derde keer gelezen, maar het staat er niet in hoor... :?
sorrie....
idd staat er niet in. als je doorklikt naar Troubles@home zie je dat family verdwijnt per 01-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

sander815 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:49:
Ftp download xs4all @ ±100 kb/s...
knorde schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:39:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook als je een tracert doet gaat het vanaf de sara mis.
Ze zeiden tegen mij dat het een routeringsprobleem was en dat zouden ze fixen,
P.S. Heb het probleem ongeveer van eind van de middag tot later op de avond...
Volgens mij is dit probleem opgelost,
Afgelopen week had ik ook trage download 100~150KB/s, maar nu is ie weer als vanouds:
code:
1
[21:21:43] Transferred: FC4-i386-rescuecd.iso 84,17 MB in 2 minutes 28 seconds (579,6 KB/s)

zijn er nog mensen die wel specifieke sara/xs4all problemen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Upload van breedband gaat ook omhoog naar 750 Kbps

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:23

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Royal schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:27:
Zou me verbazen als dit op mijn COM21 ook zo zou zijn.... :'(

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Royal schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:27:
Klopt, maar als je de overhead even meerekent en kijkt naar de snelheden (up) die op dit moment met breedband worden gehaald kom je op een ingestelde snelheid van 700 Kbit/sec upload bij breedband. (Ik haal uploadsnelheden tot 80 KB/sec). Ik vraag me dus af in hoeverre we wat van de uploadverhoging zullen merken. Daarnaast is het netwerk hier iig redelijk traag in de avond en zou ik al blij zijn als ik mijn niet-piek snelheden ook tijdens de spitsuren zal halen.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Coach4All schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:29:
[...]

Zou me verbazen als dit op mijn COM21 ook zo zou zijn.... :'(
Die wordt sowieso binnenkort vervangen omdat @home op bacc overgaat, dus dan krijg je of een Motorola of een Arris modem
CamU schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:35:
[...]

Klopt, maar als je de overhead even meerekent en kijkt naar de snelheden (up) die op dit moment met breedband worden gehaald kom je op een ingestelde snelheid van 700 Kbit/sec upload bij breedband. (Ik haal uploadsnelheden tot 80 KB/sec). Ik vraag me dus af in hoeverre we wat van de uploadverhoging zullen merken. Daarnaast is het netwerk hier iig redelijk traag in de avond en zou ik al blij zijn als ik mijn niet-piek snelheden ook tijdens de spitsuren zal halen.
Zullen er iid niet al te veel van merken maar het gaat in ieder geval omhoog 8)

[ Voor 53% gewijzigd door Royal op 01-10-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-09 14:57

Wekkie

Yeah

De downloadsnelheid van Breedband blijft overigens opvallend genoeg gelijk: 5 Mbps. De upload gaat iets omhoog: van 600 naar 750 Kbps. @Home loopt hiermee duidelijk uit de pas met andere providers, die topsnelheden van minimaal 10 Mbps aanbieden. De zegsman van @Home verklaart echter dat klanten tot nu toe geen behoefte hebben aan dergelijke snelheden. Toch stelt hij dat @Home er volgend jaar niet aan zal ontkomen ook de snelheid van Breedband te verhogen.
Pfft. Ze mogen wat mij betreft wel eens opschieten met minstens 10mbit down! Helaas is er hier geen alternatief...

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Laat @Home eerst eens de vorige snelheidsverhoging doorvoeren ... Ik haal met mijn breedbandabonnement (ad. EUR 47,95 per maand!) nog geen 300 kb per seconde (aldus Mordax ). Het nieuwe kabelmodem dat een aantal weken geleden zou worden geactiveerd, ligt hier nog steeds ongebruikt (omdat de voorbereidingen nog niet zijn afgerond ...). Toch maar eens ADSL of ADSL2 overwegen? Daar krijg je meer snelheid voor minder geld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Als ik in Maastricht had gewoond was ik allang over gegaan op ADSL2, Nutsmaas is kinda sucky met eigen regeltjes.

Maar hier in Enschede heb ik nooit problemen met @home, alleen met com21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:32:
Als ik in Maastricht had gewoond was ik allang over gegaan op ADSL2, Nutsmaas is kinda sucky met eigen regeltjes.

Maar hier in Enschede heb ik nooit problemen met @home, alleen met com21
Ik heb al een tijdje een speedissue. Heb ik nu alles volgens spec aangesloten..Zijn mijn modemwaarden erop achteruit gegaan (niet schokkend verder). Overdag zit ik echt strak tegen de 5mbit aan, maar zodra het 18:00 is...... En dan nog keihard ontkennen dat er een capaciteitsprobleem is :) Maar ja. Dat deed ik tot voor vorige maand ook dus wat dat betreft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

cryforhelp schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:00:
[...]
En het komt wel vaker voor dat sommige routers arris modems niet lief vinden. Helaas niks aan te doen behalve router vervangen.
Bedankt voor de tip... heb nu een andere router aangesloten, en alles loopt nu een stuk beter.... wazig dat die oudere router niet overweg kan met die Arris modem

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Laatst online: 23-09 14:34
Wekkie schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:14:
[...]

Pfft. Ze mogen wat mij betreft wel eens opschieten met minstens 10mbit down! Helaas is er hier geen alternatief...
komt eraan ... :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:55

job

Rfce schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 08:52:
Daar heb ik ook "last" van na de modem wissel.
Ik heb wat door zitten vragen bij de helpdesk, ben doorverbonden naar een tweedelijns medewerker die het zelf ook niet wist, maar moest vragen hoe het zat.

Hij kwam met een vaag verhaal aan dat dit nieuwe modem geavanceerder is, en een eigen hostname heeft. Volgens hem was het normaal en hoorde dit zo.

Ik vind het maar een raar verhaal. Maar @home doet maar. Ze komen er vanzelf wel achter als hun ip adressen op zijn.
(raar trouwens dat de ene site de hostnaam van de pc ziet: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
en dat een andere site de hostname van het modem ziet: www.watismijnip.nl)
(Is dat ook zo bij jou Rfce?, of anderen met een modem wissel )

Ik zal binnenkort eens kijken bij m'n zwager of hij ook twee ip's/hostnames heeft. Die heeft ook @home maar dan vanaf het begin af aan de motorola 5100.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 03-10-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:03:

(raar trouwens dat de ene site de hostnaam van de pc ziet: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
en dat een andere site de hostname van het modem ziet: www.watismijnip.nl )
Bij mij is het het zelfde op die sites hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:08:
Bij mij is het het zelfde op die sites hoor :)
De vraag is eigenlijk bedoeld voor de mensen die voorheen een com21 had, maar nu een nieuw modem hebben gekregen. Of die daar ook "last" van hebben. :)

Ook leuk geintje.
Ik log in op de irc server van tweakers:
[22:20] Local host: cc811XXX-a.groni1.gr.home.nl (82.73.13.XXX)
Ik log uit, en log in, log uit en nogmaals in, en wat zien we daar.
[22:21] Local host: cc193XXX-a.groni1.gr.home.nl (82.73.220.XXX)
apart 8)7

Maarja, de snelheid is prima. ping is nog nooit zo laag geweest.
(op dit moment: 11ms naar home.nl, 14ms naar google.nl)

[ Voor 51% gewijzigd door job op 03-10-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

een keertje ipconfig /flushdns doen dan ;)
of de @home dns server is gewoon te traag met updaten

iig, niks om je druk om te maken, na een tijdje komt je oude cp-naam weer terecht bij je nieuwe ip adres :)

edit: ja je krijgt je oude naam weer terug, duurt alleen even voordat het dns-systeem van @home is bijgewerkt met het dhcp systeem :)

[ Voor 25% gewijzigd door Jimbolino op 04-10-2005 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Dat was mijn vraag (krijg ik straks mijn oude cc-naam?) toen ik de helpdesk belde.
ivm met de manier van identificatie van mijn pc op diversie irc kanalen/websites/servers/enz..

Maar een na kwartier bellen was ik niets wijzer.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 04-10-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:29:
[...]

Ik heb al een tijdje een speedissue. Heb ik nu alles volgens spec aangesloten..Zijn mijn modemwaarden erop achteruit gegaan (niet schokkend verder). Overdag zit ik echt straks tegen de 5mbit aan, maar zodra het 18:00 is...... En dan nog keihard ontkennen dat er een capaciteitsprobleem is :) Maar ja. Dat deed ik tot voor vorige maand ook dus wat dat betrefd :D
Welke waarden zijn erop achteruit gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Waarschijnlijk een domme vraag, maar kan het momenteel echt nergens vinden:

Net het installatiepakket gekregen en aangesloten. Modem is Motorola SD5101E . 'send' lampje op modem knippert nog. Dus internet werkt nog niet. Ik krijg van het modem wel een IP toegewezen in de 192.x range. Mijn vraag is hoe ik nu het modem kan instellen. Dus waar ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord e.d. moet invullen. Als ik die setup van de CD doe, gaat ie waarschijnlijk allemaal troep installeren/instellen, zoals aangepaste IE en instellingen in Outlook automatisch zetten en rare programma's installeren. Dit wil ik niet. Via de webinterface van het modem vind ik nergens een plek om de instellingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:40

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Aarsbuds0r schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:15:

Net het installatiepakket gekregen en aangesloten. Modem is Motorola SDB5101E . 'send' lampje op modem knippert nog. Dus internet werkt nog niet. Ik krijg van het modem wel een IP toegewezen in de 192.x range. Mijn vraag is hoe ik nu het modem kan instellen. Dus waar ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord e.d. moet invullen. Als ik die setup van de CD doe, gaat ie waarschijnlijk allemaal troep installeren/instellen, zoals aangepaste IE en instellingen in Outlook automatisch zetten en rare programma's installeren. Dit wil ik niet. Via de webinterface van het modem vind ik nergens een plek om de instellingen te doen.
ik denk toch dat je op zijn minst de driver daarvan moet installeren, want het is een usb modem als ik het goed heb. Toch de manual maar volgen misschien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Aarsbuds0r schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:15:

Net het installatiepakket gekregen en aangesloten. Modem is Motorola SD5101E . 'send' lampje op modem knippert nog. Dus internet werkt nog niet. Ik krijg van het modem wel een IP toegewezen in de 192.x range. Mijn vraag is hoe ik nu het modem kan instellen. Dus waar ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord e.d. moet invullen. Als ik die setup van de CD doe, gaat ie waarschijnlijk allemaal troep installeren/instellen, zoals aangepaste IE en instellingen in Outlook automatisch zetten en rare programma's installeren. Dit wil ik niet. Via de webinterface van het modem vind ik nergens een plek om de instellingen te doen.
Als het "send" lampje op je modem knipperd, dan zou ik ASAP naar de support afdeling (0900 8112) bellen. Kijk wel eerst na of je alles goed aangesloten hebt.

Zorg ervoor als je belt dat je het HFC MAC ID bij de hand hebt (onderkant modem op een witte sticker)

Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:29:
[...]
Ik heb al een tijdje een speedissue. Heb ik nu alles volgens spec aangesloten..Zijn mijn modemwaarden erop achteruit gegaan (niet schokkend verder). Overdag zit ik echt strak tegen de 5mbit aan, maar zodra het 18:00 is...... En dan nog keihard ontkennen dat er een capaciteitsprobleem is :) Maar ja. Dat deed ik tot voor vorige maand ook dus wat dat betreft :D
same hier, savonds is 100 kb/s van een 100mbit ftp eerder regel dan uitzondering....Ook fijn dat al die family klanten bij het breedband abo komen, wordt het nog erger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

@Initial G, dat is onzin, het is geen USB modem. Zoals ik postte, kon ik ook de webinterface gewoon bereiken. Ooit een USB modem met webinterface gezien? :P

Anywayz, het 'send' lampje is nu ook gewoon constant groen geworden (duurt waarschijnlijk altijd even bij nieuwe aansluiting?) en de verbinding werkt. Geen CD voor hoeven gebruiken gelukkig. Ik zie nu echter dat mn PC het externe IP adres krijgt toegewezen. De modem werkt dus in bridge-mode? Is het niet mogelijk de modem gewoon als router ingesteld te laten staan met NAT? Zodat mn PC een lokaal IP krijgt?

Edit: oh, en voor de geinteresseerden: kheb het hoogste abo genomen. Upload: 75KB/s Download 600KB/s op speedtest.nl.

Edit2: De computernaam die ik instel, blijkt ook niet uit te maken. Hij doet het ook gewoon met foute naam.

[ Voor 20% gewijzigd door woekele op 06-10-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
Computernaam maakt weldegelijk uit. En zo'n motorola is alleen een modem en heeft geen routerfuncties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Aarsbuds0r schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:48:
@Initial G, dat is onzin, het is geen USB modem. Zoals ik postte, kon ik ook de webinterface gewoon bereiken. Ooit een USB modem met webinterface gezien? :P

Anywayz, het 'send' lampje is nu ook gewoon constant groen geworden (duurt waarschijnlijk altijd even bij nieuwe aansluiting?) en de verbinding werkt. Geen CD voor hoeven gebruiken gelukkig. Ik zie nu echter dat mn PC het externe IP adres krijgt toegewezen. De modem werkt dus in bridge-mode? Is het niet mogelijk de modem gewoon als router ingesteld te laten staan met NAT? Zodat mn PC een lokaal IP krijgt?

Edit: oh, en voor de geinteresseerden: kheb het hoogste abo genomen. Upload: 75KB/s Download 600KB/s op speedtest.nl.

Edit2: De computernaam die ik instel, blijkt ook niet uit te maken. Hij doet het ook gewoon met foute naam.
Die computernaam zóu wel uit moeten maken, maar ik weet niet in wat voor uitzonderingsprocedure de 5101 zich nu bevindt (het is een een nieuw modem).
Maar je hoeft ook niks in te stellen aan naam/wachtwoord, handig hè :P.

Modem is geloof ik niet eens in bridge in te stellen, maar ik kan het ook van harte afraden, de helpdesk kan je dan namelijk niet helpen, het hoort niet zo.
En je krijgt alleen een lokaal IP als het modem geen verbinding maakt, of in standby staat (= verbinding afgesloten).

En weet je dat zeker van die computernaam, je stelt hem niet per ongeluk in bij beschrijving van de computer?

De cd installeert geloof ik niet zoveel rotzooi, onder XP is het alleen een computernaam/mailinstellingen wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Zoals ik zei: heb nu een andere computernaam ingesteld en de verbinding werkt gewoon.

Hm, het is dus alleen een modem. Wel vreemd dat het modem dan een IP adres heeft (192.168.100.1) en ook lokale IP-adressen uitdeelde via DHCP aan verbonden computers toen het send-lampje nog knipperde. Ook vreemd dat ik nooit ergens mn gebruikersnaam en wachtwoord in heb hoeven voeren.

Maargoed, ik ben ADSL gewend, blijkbaar werkt kabel nogal anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:40

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Aarsbuds0r schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:48:
....
dude, die bestaan, jouw modem kan dat ook en aangezien je zelf over dingen installeren begon... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Aarsbuds0r schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:18:
Zoals ik zei: heb nu een andere computernaam ingesteld en de verbinding werkt gewoon.

Hm, het is dus alleen een modem. Wel vreemd dat het modem dan een IP adres heeft (192.168.100.1) en ook lokale IP-adressen uitdeelde via DHCP aan verbonden computers toen het send-lampje nog knipperde. Ook vreemd dat ik nooit ergens mn gebruikersnaam en wachtwoord in heb hoeven voeren.

Maargoed, ik ben ADSL gewend, blijkbaar werkt kabel nogal anders :)
"via DHCP aan verbonden computers"

Hoeveel computers heb jij aangesloten, en hoe ? Weet je zeker dat je die aan een SB5101e aangesloten hebt ? Dit is naar mijn weten namelijk niet mogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://broadband.motorola.com/consumers/images/sb5101_bigview_4.jpg

Heb je niet heel stiekem een router welke gewoon goed ingesteld is met je computernaam ? :p

[ Voor 6% gewijzigd door Royal op 06-10-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

@Initial G, ja het modem kan ook via USB worden aangesloten, maar dan werkt het inderdaad niet voordat je drivers hebt geinstalleerd. En ik kon al op de webinterface, dus dat was het probleem niet. Bij USB-modems denk ik aan Speedtouch 330's enzo, niet aan ethernetmodems die ook USB-aansluiting bieden, sorry voor de verwarring.

@Royal, ik had maar 1 PC tegelijk aangesloten :) Maar hij deelde dus wel 192.168.100.x IP's uit. En nope, geen routers hier in huis en netwerkkabel gaat rechtstreeks van m'n modem naar m'n PC. PC is ook opnieuw opgestart na het veranderen van computernaam ;)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.