Het grote @home problemen topic [deel 7]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.291 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 12:50
Afbeeldingslocatie: http://www.camielmaas.nl/got/at_home.gif

Het grote @home problemen topic deel 7!

• Regels aan de hand van de modbreak uit deel 5 (die dus ook in deel 7 nog gewoon staan):

Voor de duidelijkheid: de volgende policy wordt gehanteerd.
Posts die slechts bestaan uit de vermelding van je down- en uploadsnelheid zien we liever ook niet. Dit voegt niks toe aan de discussie. Hoewel het voor jezelf misschien goed voelt om je boos- of blijheid over lage/hoge snelheden te uiten door het posten van je resultaten, maakt het een topic er niet beter leesbaar op.
Specifiek voor topics zoals 'het grote @home problemen topic' of 'Chello weer brak' geldt dat we liever geen replies als 'vandaag was het weer eens slecht' (oid) zien. Het is nou eenmaal bekend dat de snelheid niet dagelijks stabiel blijft. Echte problemen kun je natuurlijk wel daar kwijt; daar zijn deze topics voor.

Het negeren van deze policy levert een Officiële Waarschuwing op!

• Tijdelijke stop uitgifte Docsis modems:

Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben enige tijd geleden aangegeven dat wij uw COM21 modem zouden vervangen door een Docsis modem. Helaas kunnen wij de vervanging van het modem op dit moment niet uitvoeren. Op dit moment hebben wij niet voldoende capaciteit op ons Docsis platform om een significant snelheidsverschil te bewerkstelligen met de vervanging van het modem. Onze technici zijn momenteel bezig om de capaciteit van ons Docsis platform verder te verhogen. Wij begrijpen dat deze situatie enig ongemak veroorzaakt, onze excuses hiervoor.

Zodra de capaciteit op ons netwerk is uitgebreid zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klachtafhandeling

• Vorige topics:

Het grote @Home problemen topic
[rml]Het grote @Home problemen topic [ deel 2][/rml]
[rml]Het grote @Home problemen topic [ deel 3][/rml]
[rml]Het grote @Home problemen topic [ deel 4][/rml]
[rml]Het grote @Home problemen topic [ deel 5][/rml]
[rml]Het grote @Home problemen topic [ deel 6][/rml]

• Handige links

Speedtest

Misschien niet erg betrouwbaar , maar toch handig om even te kijken of je verhoging er al doorheen is.

Mordax

Zelfde als bovenstaande :) Alhoewel ik zelf merkte dat mijn upload totaal niet klopte :)

10MB testfile

Vanaf de xs4all server kun je in ieder geval kijken of je een goede downloadsnelheid hebt.

@home storingsmeldingen

Handig om zo af en toe eens te bekijken. Je wilt uiteraard niet dat je verbinding er ineens onverwacht uitligt ;)

Troubles @home

Site met nieuws , klachten en ervaringen over @home

[rml][ HOME-BB] Nieuwe snelheid verhoging[/rml]

Topic over de al wat oudere verhoging naar 4000/512 kbit voor breedband abbo's --> Recent gesloten, zie ook volgende link

[rml] @home snelheidsverhoging [/rml]

Topic over de laatste snelheidsverhogingen voor alle abonnementen, zomer 2005.
Mails met toevoegingen aan de TS oid kunnen naar camiel[at]camielmaas.nl.
Layout credits go to: Simulated Zero!

[ Voor 4% gewijzigd door CamU op 03-05-2005 01:43 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:41

Epsilon

Goed

Ik kan niet inloggen via webmail. Geeft gewoon aan de gebruikersnaam of het wachtwoord niet klopt.

Heb het wachtwoord nog een keer veranderd via de master account maar het mocht niet baten. Overigens kan ik ook niet op de master account per webmail. Dat password klopt wel want daar kan ik wel gewoon mee inloggen op accountbeheer en webspace.

pop3 heb ik overigens niet geprobeerd omdat ik de mails op mn webmail wil houden.

Iemand meer last van?

• CamU
Je kunt pop3 wel even proberen door voor je de berichten gaat downloaden je client even in te stellen op: "kopie van de berichten op de server laten". Als het goed is zul je dan geen berichten verliezen en kun je meteen testen of het probleem zich dan ook voordoet.

edit:

Kan zelf ook niet inloggen, lijkt me dus idd een probleempje op de server daar

[ Voor 18% gewijzigd door CamU op 17-02-2005 01:17 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 13:18
Het probleem is er nu iig dan niet meer.

• Epsilon

Epsilon

Ascathon schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:09:
Het probleem is er nu iig dan niet meer.
het is inderdaad opgelost :)

lag dus niet aan mij ;)

NEE DAT MEEN JE NIET!
al de mails zijn weg

Alleen recente mails staan er nog.

Andere account (master) idemdito.

Maar het heeft niets met gelezen/ongelezen te maken en ook niet met datum lijkt. Bij een andere account staan namelijk een mail van 28jan..

OOk zit mn prullebak nog vol met oude mail (log niet netjes uit).

Zijn er meer?

Zo ja moet er wel degelijk actie worden ondernomen want het mag niet zo zijn dat mail zomaar verdwijnt!!

Na 90 dagen mogen de berichten pas verwijderd worden.

[ Voor 60% gewijzigd door Epsilon op 17-02-2005 14:39 ]

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@Home heeft de DNS in de omgeving Deventer aangepast, heeft iemand de IP adressen van deze DNS servers? Met mijn auto-config komt m'n router nergens...

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

Volgens mij zouden deze het moeten doen:
213.51.129.37 (dns.zwoll1.ov.home.nl)
213.51.144.37 (dns.tilbu1.nb.home.nl)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
ik heb sinds vandaag weer een 217 ip adres met mijn motorola.
Ook is mijn upload weer iets van 13 kb/sec

Heel apart. En zeker niet leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Epsilon schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:24:
[...]

het is inderdaad opgelost :)

lag dus niet aan mij ;)

NEE DAT MEEN JE NIET!
al de mails zijn weg

Alleen recente mails staan er nog.

Andere account (master) idemdito.

Maar het heeft niets met gelezen/ongelezen te maken en ook niet met datum lijkt. Bij een andere account staan namelijk een mail van 28jan..

OOk zit mn prullebak nog vol met oude mail (log niet netjes uit).

Zijn er meer?

Zo ja moet er wel degelijk actie worden ondernomen want het mag niet zo zijn dat mail zomaar verdwijnt!!

Na 90 dagen mogen de berichten pas verwijderd worden.
Als je outlook gebruikt, moet je dat ook instellen om een kopie van het mailtje op de server te laten voor x aantal dagen, Erg handig als je plots xp ofzo opnieuw moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 14:17
psy schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 18:34:
Volgens mij zouden deze het moeten doen:
213.51.129.37 (dns.zwoll1.ov.home.nl)
213.51.144.37 (dns.tilbu1.nb.home.nl)
Die had ik hier (Enschede) ook al een hele tijd (de router heeft die tenminste al een hele tijd terug ontvangen via DHCP) en ik krijg sinds gisterenavond af en toe zo'n pagina ervoor waar wordt gemeld dat ik m'n PC dynamisch moet instellen :(. De router is dus op het @Home netwerk wel dynamisch ingesteld en het interne netwerk niet (i.v.m. port-forwarding). Vandaar dat de DNS-IP's op m'n PC wel statisch zijn ingesteld. Zijn dat dus wel de goede nieuwe DNS-servers? Ik heb trouwens nu ook een 217.xxx.xxx.xxx IP gekregen, nog met een oud COM21-modem (eerst nog een 212.120.xxx.xxx IP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 16:02
Ik heb de nacht van woensdag op donderdag via de SMTP van @Home ff een nieuwsbrief verzonden aan 2000 adressen waarbij mijn client af en toe aangaf dat de SMTP-server overbelast was en dat ik even moest wachten met sturen. Rond 01:00 was ik klaar en ging ik slapen. Sochtends om 8u kwam ik erachter dat de webmail van @Home eruit lag. Dit stond ook op de site...

Nu is mijn vraag of dit misschien zou kunnen komen door mijn massmail actie...?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97075

Hier in Groningen kan ik mn E-Tech routertje nu ivm DNS aanpassingen van @Home ook niet meer gebruiken. Volgens de helpdesk worden die niet ondersteund op hun netwerk-lekkere non-informatie, dit mag geen donder uitmaken. Zou betekenen dat duizenden gebruikers hun thuisnetwerk/firewall niet meer kunnen gebruiken. Als ik direct aan mijn pc koppel met cc***** en Workgroup gaat het prima. Mijn router staat op dynamisch ontvangen, ondanks meermaals resetten van modem en router krijg ik hem niet meer aan de praat :( Iemand enig id? Thanks

Edit: na 2 weken kan ik mn routertje eindelijk weer gebruiken, na talloze resets heeft ie eindelijk de juiste dns servers overgenomen. Nu maar afwachten wanneer ik een uitnodiging voor een nieuw modem krijg..Brr. Wel erg tevreden over download trouwens( 400-800kb :) ) Upload is te bedroevend voor woorden. Bedankt voor je reactie nog, Wouter.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 97075 op 03-03-2005 18:49 . Reden: toevoeging item ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Anoniem: 97075 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:15:
Hier in Groningen kan ik mn E-Tech routertje nu ivm DNS aanpassingen van @Home ook niet meer gebruiken. Volgens de helpdesk worden die niet ondersteund op hun netwerk-lekkere non-informatie, dit mag geen donder uitmaken. Zou betekenen dat duizenden gebruikers hun thuisnetwerk/firewall niet meer kunnen gebruiken. Als ik direct aan mijn pc koppel met cc***** en Workgroup gaat het prima. Mijn router staat op dynamisch ontvangen, ondanks meermaals resetten van modem en router krijg ik hem niet meer aan de praat :( Iemand enig id? Thanks
Euhm ... ik heb ook een E-Tech router, het werkt hier nog wel ... maar krijg af en toe wel van die @Home meldingen in m'n browser als ik een andere pagina wil openen. Op dit moment heb ik op m'n PC de DNS-servers van de Universiteit Twente statisch ingesteld (ik moet 't interne netwerk statisch instellen omdat ik 'n server draai en dus ports heb geforward op de router). Wat doet jou router wel/niet? Welk type heb je precies? Krijgt je PC andere DNS-servers toegewezen dan de adressen die je router doorkrijgt?

Mja ... anders binnenkort maar een nieuwe router kopen. Wilde toch al over op Wireless i.v.m. laptop.

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter! op 18-02-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07 21:26

jurma

simply connecting...

Ik heb mij dns servers 213.51.129.37 en 213.51.144.37 toegevoegd in mijn linux server (deelt internet e.d.) maar de ene keer kan hij de pagina niet vinden, 2 minuten later kan ik dezelfde pagina wel weer vinden.
Dit is bij een willekeurige pagina (zelfs google.nl had het). Met de oude dns had ik nergens last van. Hebben meer mensen hier last van of ligt het echt bij mijn server?

edit:

het is al opgelost door een fout in me dhcp script 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door jurma op 18-02-2005 16:07 ]

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Het verbaast me dat er nog niet meer mensen met problemen zijn, ik heb om me heen inmiddels al van 3 mensen gehoord dat ze bovenstaande problemen ondervinden. Ik krijg bijna het idee dat de @home-servers de DNS-tabellen hebben leeggegooid en nog niet weer up-to-date zijn, want sommige sites die normaal gewoon werken kom ik niet meer op (alleen rechtstreeks IP) en krijg ik die DNS-melding terwijl de DNS-servers toch goed staan ingesteld. Ook bij iemand waar ik vanmiddag ben geweest was dit probleem terwijl die toch alles dynamisch heeft ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:47
Wouter! schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 22:30:
Het verbaast me dat er nog niet meer mensen met problemen zijn, ik heb om me heen inmiddels al van 3 mensen gehoord dat ze bovenstaande problemen ondervinden. Ik krijg bijna het idee dat de @home-servers de DNS-tabellen hebben leeggegooid en nog niet weer up-to-date zijn, want sommige sites die normaal gewoon werken kom ik niet meer op (alleen rechtstreeks IP) en krijg ik die DNS-melding terwijl de DNS-servers toch goed staan ingesteld. Ook bij iemand waar ik vanmiddag ben geweest was dit probleem terwijl die toch alles dynamisch heeft ingesteld.
Hier dezelfde problemen (omgeving weert), zo is www.tvgids.nl gewoon niet te bereiken. @home is weer lekker aan het k*tten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Brammel schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 13:19:
[...]

Hier dezelfde problemen (omgeving weert), zo is www.tvgids.nl gewoon niet te bereiken. @home is weer lekker aan het k*tten
Mwah, ik heb eigenlijk verder nooit problemen met @Home ...
Ik heb nu alle DNS-servers die ik statisch had ingesteld (ook 2 van de Universiteit Twente en twee secudaire van @Home) eruit gegooid en alleen 213.51.129.37 en 213.51.144.37 laten staan (in die volgorde). Sindsdien heb ik op mijn PC de melding niet meer gehad ...

Wij kregen trouwens vandaag ook een brief van @Home dat ze de Com21-modems gaan omruilen :) ... en ik had 'r niet eens om gevraagd >:).

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter! op 19-02-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-07 12:20
Ik heb na ruim 3 jaar m'n buik vol van @home, daarnet een 2048/1024 abbonnement bij Demon besteld.
De upload blijft prut, en een nieuw modem zit er ook niet in (heb nog steeds een com21....). Nu maar afwachten hoe lang de oplevering bij Demon gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 23:37
Heb de laaste tijd erg vaak dat mn ftp downloads traag begint met 500KB/s en dan naar 50KB/s en dan gaan de http downloads gewoon snel. meer mensen met dit probleem.

Ik zit in regio Almelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Marcel schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:00:
Ik heb na ruim 3 jaar m'n buik vol van @home, daarnet een 2048/1024 abbonnement bij Demon besteld.
De upload blijft prut, en een nieuw modem zit er ook niet in (heb nog steeds een com21....). Nu maar afwachten hoe lang de oplevering bij Demon gaat duren.
Wij hebben vandaag een brief gekregen waarin wordt verteld dat alle COM21-modems worden omgeruild vanwege de ombouw naar het nieuwe platform. Binnen enkele dagen krijgen we bericht over wanneer het nieuwe modem wordt verstuurd ... terwijl we in 4 of 5 jaar tijd (geen idee hoelang nu precies) slechts één keertje problemen hebben gehad (2 weken lang een brakke verbinding) en ook nu is de snelheid met het COM21-modem eigenlijk prima (al blijft de upload wel steken op ongeveer 35kb/s ... dat moet intussen wel iets hoger kunnen).

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter! op 20-02-2005 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb sinds vandaag een nieuw motorola modem omdat mijn com21 echt niet meer boven de 20 kb/s up uitkwam in omgeving enschede op 217 netwerk. nu heb ik tevens nieuw IP en surf ik weer razendsnel.

vanmiddag heeft het er wel tijdje uitgelegen in enschede, wegens een stroomstoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 01:25:
heb sinds vandaag een nieuw motorola modem omdat mijn com21 echt niet meer boven de 20 kb/s up uitkwam in omgeving enschede op 217 netwerk. nu heb ik tevens nieuw IP en surf ik weer razendsnel.

vanmiddag heeft het er wel tijdje uitgelegen in enschede, wegens een stroomstoring.
Niet heel Enschede :) ... hier (Enschede-Zuid) de hele dag online geweest :). Trouwens ook wel een nieuw 217.xxx.xxx.xxx IP sinds donderdagavond. Misschien komt 't ook omdat hier in de straat veel mensen ADSL hebben en dus niet veel mensen op de kabel zitten ... ik vind 't prima >:). Al wil ik binnenkort ook eens kijken naar Speedlinq All-in (vanwege de hogere upload i.v.m. een thuis-webservertje).

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter! op 20-02-2005 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehehe ik zit hier ook enschede zuid, boswinkel... werd me toch echt telefonisch verzekerd dat er storing was :) maar goed, kan wel wijkcentrale achtig iets geweest zijn. dunno who cares het werkt weer en ik heb een nieuwe broek en eten voor morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wouter! schreef op zondag 20 februari 2005 @ 01:21:
[...]

Wij hebben vandaag een brief gekregen waarin wordt verteld dat alle COM21-modems worden omgeruild vanwege de ombouw naar het nieuwe platform. Binnen enkele dagen krijgen we bericht over wanneer het nieuwe modem wordt verstuurd ... terwijl we in 4 of 5 jaar tijd (geen idee hoelang nu precies) slechts één keertje problemen hebben gehad (2 weken lang een brakke verbinding) en ook nu is de snelheid met het COM21-modem eigenlijk prima (al blijft de upload wel steken op ongeveer 35kb/s ... dat moet intussen wel iets hoger kunnen).
Gisteren ook z'n brief van @Home gekregen en sinds Januari 2000 m'n Com21 modem.

[ Voor 5% gewijzigd door Uhuruburu op 20-02-2005 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(al blijft de upload wel steken op ongeveer 35kb/s ... dat moet intussen wel iets hoger kunnen).
Dan heb jij geluk :) Als ik op full speed iets probeer te uploaden, Dan gaat dat erg onstabiel, meestal op 29k per sec maar vaak naar 11 en weer opbouwend naar 29k. Als ik dit cap met bijv netlimiter op 27, blijft ie mooi stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:11
jah bij mij ook, limitten op 50kb/s dan is het goed en stabiel :)

Maar 's avonds en in hetweekend tijdens de piekuren is er geen hol te beleven, 100kb/s dikke lag ed. Ze hebben toegegeven dat het overbelast is maar ze weten niet wanneer ze het gaan upgraden. Gaan ze het dan ook upgraden of kan ik in de stront zakken ? neem meer genoegen met de 3 mbit @ ADSL dan die schijtdrek dat @home heet. Voorheen was ik er wel uiterst tevreden over, voor de cap van 370 kb/s, toen haalde ik zonder problemen 600 kb/s

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
NoepZor schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:51:
jah bij mij ook, limitten op 50kb/s dan is het goed en stabiel :)

Maar 's avonds en in hetweekend tijdens de piekuren is er geen hol te beleven, 100kb/s dikke lag ed. Ze hebben toegegeven dat het overbelast is maar ze weten niet wanneer ze het gaan upgraden. Gaan ze het dan ook upgraden of kan ik in de stront zakken ? neem meer genoegen met de 3 mbit @ ADSL dan die schijtdrek dat @home heet. Voorheen was ik er wel uiterst tevreden over, voor de cap van 370 kb/s, toen haalde ik zonder problemen 600 kb/s
Cap op 370kb/s :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
ja is al een hele tijd terug

toen downloadde ik vrolijk met 600kb/s, tot op een dag ik niet verder dan 370 kwam, klasgenoot plaats verderop had hetzelfde, zoals wel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
NoepZor schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:05:
ja is al een hele tijd terug

toen downloadde ik vrolijk met 600kb/s, tot op een dag ik niet verder dan 370 kwam, klasgenoot plaats verderop had hetzelfde, zoals wel meer :)
Hmm ... niks van gemerkt. Ik heb 't net nog even geprobeerd, maar haal nog steeds richting de 500kb/s ...

Trouwens, dit haal ik net van www.troublesathome.nl:
Deze twee DNS servers zou je nu automatisch toegewezen moeten krijgen.
213.51.129.37 OK
213.51.144.37 OK

Maar ik vermoed dat je nog 1 van deze hebt ingesteld, waarbij 4 van de 6 je naar de dns-help pagina verwijzen momenteel:
213.51.129.168 OK
213.51.144.168 OK
213.51.129.169 dns-help.home.nl
213.51.144.169 dns-help.home.nl
213.51.129.170 dns-help.home.nl
213.51.144.170 dns-help.home.nl
Ik had dus enkele dagen terug nog 213.51.129.169 en 213.51.144.169 bij in m'n DNS-lijstje staan en die verwijzen dus naar die DNS-help pagina. Als je die melding dus nog krijgt, zorg er dan voor dat je alleen de .37 (en .168? Die kende ik nog niet) laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Laatst online: 20-07 03:48

RMYuma

The disguise is complete!

Zo gaat weer enkele maanden alles goed, maar de laatste weken heb ik weer een schildpad-trage verbinding.
Ik heb BreedBand, maar kan het tussen 16:00 en 23:00 beter SmallBand noemen.
De snelheid zakt dan helemaal in naar < 80kB/s.
Bellen met de @Home Helpdesk heeft geen zin. Iedere keer hetzelfde verhaal: "het ligt aan uw instellingen, meneer". Wat een onzin...

Kan ik niet ergens anders gaan klagen behalve via mail en helpdesk?

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
The_Prince_of_Mu schreef op maandag 21 februari 2005 @ 15:34:
Zo gaat weer enkele maanden alles goed, maar de laatste weken heb ik weer een schildpad-trage verbinding.
Bellen met de @Home Helpdesk heeft geen zin. Iedere keer hetzelfde verhaal: "het ligt aan uw instellingen, meneer". Wat een onzin...

Ik meen dat er een e-mail-adres "snelheid@home.nl" bestaat ... maar dat weet ik niet zeker :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook .. Family schijnt budget te zijn.. erg hoge latencies met het aanvragen van een site. Zelfs got = traag... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Internet is echt brak man hier, steeds ff verbinding en dan valt het weer weg :(
Oldenzaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bierkameel schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:37:
Internet is echt brak man hier, steeds ff verbinding en dan valt het weer weg :(
Oldenzaal
hengelo hier :/

Het zijn alleen latencies hier, downloaden gaat wel strak. Morgen meot ik mijn modem maar es resetten ivm verhoging naar bb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It-er
  • Laatst online: 11-07 08:07
Ehm, meer mensen die hun mail niet op kunnen halen / mail kunnen versturen (webmail/outlook) ? ?

tering @hoom, wat zijn het toch ook een PRUTSERS daaro

owja, omgeving is Limburg..

what is your major malfunction???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
It-er schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 00:23:
Ehm, meer mensen die hun mail niet op kunnen halen / mail kunnen versturen (webmail/outlook) ? ?

tering @hoom, wat zijn het toch ook een PRUTSERS daaro

owja, omgeving is Limburg..
Yep, hier ook in Deventer. :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 23:17

Klippy

Still Game

Ik heb ook geen mail nu nee omgeving Maastricht.

Beetje jammer. Maar verder eigenlijk geen klachten...

edit:

Hij doet 't volgens mij weer, maar ik heb geen mail en er zouden er een paar moeten zijn.... :(

[ Voor 35% gewijzigd door Klippy op 22-02-2005 00:46 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klippy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 00:32:
Ik heb ook geen mail nu nee omgeving Maastricht.

Beetje jammer. Maar verder eigenlijk geen klachten...

edit:

Hij doet 't volgens mij weer, maar ik heb geen mail en er zouden er een paar moeten zijn.... :(
Ik was vaak ook achterdochtig omdat ik dacht dat mijn mailtjes niet aankwamen op mijn @home account.. maar alles is tot nu toe wel aangekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-07 14:12

Ulti23

Quality Time

Zijn er meerdere mensen hier die problemen hebben met hun verbinding in omgeving Den Bosch? Zit hier nu al weer ruim drie dagen zonder internet of mail. De ellende begon afgelopen vrijdagavond, kwam thuis en hoppa geen internet. De volgende dag was alles gigantisch traag en werkte het allemaal niet naar behoren. Sindsdien heb ik dus geen internet.

Dus afgelopen zondag met de helpdesk gebeld, en ja hoor, net als een paar maanden terug schijnt er een storing te zijn die ze niet zomaar kunnen verhelpen. En juist ik ben iemand die daar dan last van heeft. Maar goed we wachten wel af.

Het vreemde is alleen dat ik gisteren iemand sprak die ook in Den Bosch woont, en die afgelopen week ook wel last van een wegvallende verbinding heeft gehad, maar nu toch gewoon weer goed kan internetten. Dat snap ik dan niet zo goed. Ik kan, nu nog steeds, geen verbinding maken, terwijl hij (die ook in den bosch woont, wel goed kan internetten. @Home heeft het over een storing in Den Bosch, maar het kan niet zo zijn dat alleen ik er last van heb.... En aan mijn instellingen van mijn PC ligt het niet, omdat ik niets heb gewijzigd in de afgelopen weken en dus ook gewoon een optimale verbinding had.

Dit is dus echt niet de eerste keer, aantal maanden terug heb ik door ook weer een storing een kleien week zonder internet gezeten. Ik begin dat @Home een beetje spuugzat te worden... :(

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou vandaag mijn upgrade krijgen, maar had nog nix gemerkt na tig resets, maar ffies gebeld en vanaf morgen (23ste) mag het dan eindelijk gebeuren :D

Fam naar BB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag is @home echt traag hier. Ping range van 30 tot 800. Verder zit niemand op de verbinding, behalve ikzelf. Echt waardeloos, hebben meer mensen hier in Groningen Centraal last van. Ik heb trouwens een basis pakket.

Download 75.0 KByte/sec (=600 kbps)
Upload 6.3 KByte/sec (=50 kbps)
Connection 475.0 Conn/min

Vooral upload is om te huilen, connection is ook niet echt hoog.

Klote zooi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:22

Jimbolino

troep.com

@home ligt er hier (regio Tilburg) helemaal uit.

Krijg geen ip van de DHCP server en op statisch blijven de pakketjes hangen op 172.23.0.170 en 172.23.0.169

edit: nu staat het dus ook op de site: http://www.home.nl/abonnee/meldingen/#otto_3365
en nu doet hij het weer

[ Voor 50% gewijzigd door Jimbolino op 23-02-2005 16:20 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Feb 23 2005 om 19:41:31 UTC+0100)

Download : 464.8 KByte/sec
Upload : 57.0 KByte/sec
Connection : 47.0 Conn/min
Ping test Nederland : 13.0 ms

Die 3rde doet vaag.. echt klik......klik.................klik... :/ maar ja ff patchen en dan hopen dattie weer sneller gaat.

Thumbs up voor @home :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53365

Ik had vorige week ook die brief van @home gekregen, gisteren is het pakketje binnengekomen.

meteen ff geinstalleerd, 1 telefoontje met de helpdesk en voila upload van 18kb naar 58 kb en download van 350kb naar 520kb! omgeving landgraaf!!

ben zeeeer tevreden! nu maar hopen dat deze snelheden stabiel zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
The_Prince_of_Mu schreef op maandag 21 februari 2005 @ 15:34:

Hier heb ik dus ook erg veel last van, gewoon doorzeuren bij de helpdesk, die hebben me doorverbonden met de TD, die na een tijdje wachten met de conclusie kwam dat het overbelast is :S tsja daarvoor bel ik :X ...Ze hebben het geregistreerd en konde geen termijn geven. Vorige week gemaild, dat ze geen termijn hebben, en weer die leuke "We hopen dat we u voldoende hebben geonformeerd" typo, die ze al maanden hebben.. tss zegt wel wat over de kwaliteit van @sloom..

ADSL is ook niet echt een optie, kwa specs trager kwa download, en iets duurder, je moet nieuwe mailadressen aanvragen, @home opzeggen, ADSL aanvragen, is nogal een gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138516

het internet hier is ook zo traag 's avonds normaal online gamen zit er niet meer in, heb het al afgezegd en ben dus van plan binnenkort op adsl over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138516 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:58:
het internet hier is ook zo traag 's avonds normaal online gamen zit er niet meer in, heb het al afgezegd en ben dus van plan binnenkort op adsl over te stappen.
:/ dat terwijl adsl ook gedeeld is.

Had het vroeger dat ik om bepaalde tijden echt niet kon gamen, maar nu wel elk moment van de dag. En games met ZP client is wel makkelijk dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gisteravond de @Home installatiepakket binnengekregen :)
Ik heb het aangesloten volgens de schema maar ik heb de huidige wandcontactdoos (met 2 aansluitingen) laten zitten. (Ik wacht toch maar beter tot mijn vader thuis is)

Volgens mij hoor ik binnen een uur internet te krijgen? (of toch eerst die overeenkomst opsturen?) Op dit moment knippert Receive nog :( Nu brand Receive normaal maar knippert Send? :?

Also, de televisie-ontvangst is slecht (veel ruis, was al hiervoor trouwens), kan dit worden opgelost door de wandcontactdoos te vervangen?

[ Voor 30% gewijzigd door Dutchmega op 03-03-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Dutchmega schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:05:
Gisteravond de @Home installatiepakket binnengekregen :)
Ik heb het aangesloten volgens de schema maar ik heb de huidige wandcontactdoos (met 2 aansluitingen) laten zitten. (Ik wacht toch maar beter tot mijn vader thuis is)

Volgens mij hoor ik binnen een uur internet te krijgen? (of toch eerst die overeenkomst opsturen?) Op dit moment knippert Receive nog :( Nu brand Receive normaal maar knippert Send? :?

Also, de televisie-ontvangst is slecht (veel ruis, was al hiervoor trouwens), kan dit worden opgelost door de wandcontactdoos te vervangen?
Als jij een pakket nieuwe stijl hebt gehad, dasn MOET de wandcontactdoos vervangen worden. Het modem zo op de tweegats-aansluiting prikken heeft geen zin. Ik heb dat nu wel gedaan, maar dan heb je een speciale 'adapter' nodig die je dan éérst op de tweegats-aansluiting drukt. Dat zorgt ervoor dat je beter signaal krijgt voor je modem en houdt voor je tv. Maar deze 'adapter' wordt NIET meer ondersteund en dus MOET je de wandcontactdoos vervangen. Beter nog is om het modem echt in de meterkast neer te hangen; daar ZIT vaak al een ééngatsdoos, dus daar kun je dan je modem volgens de aanwijzingen opsodemieteren.

Even over je tv-ontvangst: als die errug slecht is, zul je geen verbinding krijgen: je downstream (Send)-connectivity is afhankelijk van de kanalen vanaf 12, de upstream (Receive)-connectivity van de lagerliggende kanalen (hier zijn 'kanalen' dus de kanalen zoals die vermeld staan op je kanalenkaart. Zou je in (de regio) 's-Hertogenbosch wonen, dan zijn de kanalen tot 12 (meerbepaald 6, 7, 10) bezet door Nederland 1, 2, en 3. Heb je dus wel receive, maar geen Send, dan kun je Ned. 1, 2 en 3 eens op ontvangst checken, als je ook geen receive hebt dan moet je (dus) vanaf RTL4 gaan beginnen te checken.

Nouja... kort gezegd komt het er dus op neer dat je huidige opstelling niet echt lekker is. Je zult deze echt moeten aanpassen voor betere resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62663

Ik heb deze week de nieuwe Motorola modem vervangen voor de oude Com21.
Bij speedtest.nl krijg ik nu lekkere snelheden met down- en upload.
Alleen is de hoeveelheid connecties dramatisch gedaald t.o.v. de oude com21.
Is dit normaal bij deze nieuwe Motorola modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:06
Wat ik nou aan m'n broek heb hangen 8)7

1. Instant messengers doen het niet.
2. @Home site geeft; '@Home Webserver is installed.' met een ip adres in de adresbalk
3. Punt 2 gebeurt ook bij andere verscheidene sites (zelfde ip adres en melding)
(GoT en T.net doen het kennelijk wel gewoon)
4. Email doet het (nog) gewoon.

Zijn er ergens werkzaamheden hier in Emmen ofzo?
(@Home storingsmeldingen levert namelijk ook die mooie fout op :P)

'k Heb het vermoeden dat de DNS server op z'n gat ligt ofzo.
Oeps, ik had m'n DNS niet dynamisch ingesteld :P

[ Voor 17% gewijzigd door NitroX infinity op 04-03-2005 11:23 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:44

lordsnow

I know nothing

'k Heb het vermoeden dat de DNS server op z'n gat ligt ofzo.
Oeps, ik had m'n DNS niet dynamisch ingesteld :P

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-07 22:08
Ik heb ook een rare vraag, ik heb een proefabbonement genomen in die aanbieding, 2 maand voor 35 euro. Ik heb gekozen voor de budget vorm, die kost 17.95 per maand. Nu haal ik echter downloadsnelheden van ruim over de 100 kilobyte per seconde. Is dit een marketingtrucje en gaan ze me straks terugzetten naar een lagere speed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:16
Ik heb sinds vanochtend ook problemen met @home. Ik denk dat het aan de DNS server ligt. Ik heb deze alleen wel dynamisch ingesteld.
Kan iemand mij een DNS-server geven die ik kan gebruiken? (tweakers is een van de weinige sites die het doet)
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op de @home site zelf :

OPGELOST: @Home dhcp problemen
De storing is verholpen.

Eerder schreven wij:
> Door een storing in ons netwerk kunt u
> vrijdag 4 maart 2005 vanaf 08:00 problemen
> ondervinden met onze internet service. Dit is
> uitgezonderd klanten uit Tilburg en Zwolle.
>
> De storing kan invloed hebben op de
> verbinding.
>
> Wij raden u aan om uw computer instellingen
> ongewijzigd te laten.
>
> Onze technici zijn bezig om dit zo snel
> mogelijk op te lossen.

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
jantje112 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:19:
Ik heb ook een rare vraag, ik heb een proefabbonement genomen in die aanbieding, 2 maand voor 35 euro. Ik heb gekozen voor de budget vorm, die kost 17.95 per maand. Nu haal ik echter downloadsnelheden van ruim over de 100 kilobyte per seconde. Is dit een marketingtrucje en gaan ze me straks terugzetten naar een lagere speed??
Je zou gewoon budget-snelheden moeten hebben volgens de voorwaarden. Controleer eens of je wel de goede abbo hebt (bevestigingsbrief/email?) want straks moet je gaan betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109914

Ik heb eergister het nieuwe modem ontvangen van @home. Ik heb eigenlijk nooit klachten over de snelheid gehad met de Com21, behalve de upload dan 8)7. Ik had vandaag tijd om het nieuwe modem te installeren. Ik heb alles aangesloten en gewacht en gewacht. Als ik de web-based status bekijk van het modem, blijft hij "hangen" bij het krijgen/ontvangen van een IP-adres. Hij geeft verder wel aan dat er verbinding is. Heeft iemand hier een oplossing voor? Of moet ik wachten tot de nacht van dinsdag-woensdag zoals in de brief staat? Of moet het modem eerst geactiveerd worden, door de helpdeksel van @home?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 109914 op 05-03-2005 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Heb al bijna 2 weken last van enorm weinig connecties per minuut, ongeveer 15 conn/min haal ik wel :( Dit zorgt er dus voor dat ik met online gamen een minimale ping van wel 900 heb :X
Heb ook direct @home opgezegt. Dit mag ook wel eens na 5 jaar nog nooit een stabiele verbinding te hebben gehad en een helpdesk die er niets op uit doen dan ff zeggen dat ik maar weer een mailtje moet sturen naar klachten@home.nl, waarvan ik nog nooit een reactie terug heb gehad.
Heb me mooi aangemeld bij SpeedXS. 4 Euros in de maand meer voor een 8/1 mbit verbinding.. Kameraad heeft het ook, zo stabiel als het maar kan.
Ze komen de verbinding maandag al aansluiten :)

[ Voor 22% gewijzigd door potatox op 05-03-2005 00:53 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Laatst online: 09-07 22:49
Anoniem: 109914 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 00:40:
Ik heb eergister het nieuwe modem ontvangen van @home. Ik heb eigenlijk nooit klachten over de snelheid gehad met de Com21, behalve de upload dan 8)7. Ik had vandaag tijd om het nieuwe modem te installeren. Ik heb alles aangesloten en gewacht en gewacht. Als ik de web-based status bekijk van het modem, blijft hij "hangen" bij het krijgen/ontvangen van een IP-adres. Hij geeft verder wel aan dat er verbinding is. Heeft iemand hier een oplossing voor? Of moet ik wachten tot de nacht van dinsdag-woensdag zoals in de brief staat? Of moet het modem eerst geactiveerd worden, door de helpdeksel van @home?
Makkelijkste is gewoon ff bellen idd. Dan kunnen zij het je vast vertellen.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

Ik heb alles aangesloten en gewacht en gewacht. Als ik de web-based status bekijk van het modem, blijft hij "hangen" bij het krijgen/ontvangen van een IP-adres. Hij geeft verder wel aan dat er verbinding is. Heeft iemand hier een oplossing voor? Of moet ik wachten tot de nacht van dinsdag-woensdag zoals in de brief staat? Of moet het modem eerst geactiveerd worden, door de helpdeksel van @home?
Als er in de brief van dinsdag op woensdag staat, waarom vind je het dan raar dat het nu nog niet werkt? Gewoon wachten dus, @Home meldt het modem dan ook automatisch aan.

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Ik had vandaag tijd om het nieuwe modem te installeren. Ik heb alles aangesloten en gewacht en gewacht. Als ik de web-based status bekijk van het modem, blijft hij "hangen" bij het krijgen/ontvangen van een IP-adres. Hij geeft verder wel aan dat er verbinding is. Heeft iemand hier een oplossing voor? Of moet ik wachten tot de nacht van dinsdag-woensdag zoals in de brief staat? Of moet het modem eerst geactiveerd worden, door de helpdeksel van @home?
Ja, het nieuwe modem moet eerst geactiveerd worden. Dat gebeurd op de datum in de brief.

Als je echt niet kan/wil wachten dan kan je gewoon de helpdesk bellen met de nodige gegevens (HFC MAC ID, en S/N nummer achter op het modem), dan melden ze het aparaat zo aan.. da's 2 minuten werk. Vrij snel (10 - 30 min) zou je daarna ook online moeten kunnen met het nieuwe modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Ik heb vandaag de wandcontactdoos vervangen en ik moet zeggen dat het resultaat goed is. Beeldkwaliteit is veel beter en de modem maakt verbinding.

Alleen krijg ik geen IP van de modem. Ik heb gebeld om kwart voor vijf naar de klantenservice en hij vertelde mij dat ik handmatig het systeem ingevoerd zou worden maar een uur later krijg ik nog steeds geen IP :X Dan maar het weekend zonder @Home |:(

[ Voor 63% gewijzigd door Dutchmega op 05-03-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:25
Sinds de DNS server zijn veranderd heb ik ook grote problemen.
Het gaat een paar uur goed en dan opeens kan ik veel websites niet meer bezoeken en krijg ik het scherm dat ik me DNS op automatisch moet zetten.
Router restarten en dan doet alles het opeens het weer, de router (sitecom) staat 100% op automatisch aanvragen. Ik helpdesk bellen.
"Ja meneer, dat ligt toch echt aan uw router, deze moet er tussen uit halen"

De router heeft 2 jaar goed gewerkt en nu opeens niet meer? Iemand een oplossing. Regio: Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Maar heb je 't dan al zonder router grprobeerd? En gaat het dan wel (langer) goed? Als het dan OOK niet goed gaat weet je 100% zeker dat het iig niet aan je router ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95988

Ik weet niet of het hier thuis hoort, mn internet verbinding is wel van @home, maar ik vond het toch niet waard om een nieuw topic te openen :9

Ik heb sinds gisteravond (na een restart) opeens geen internet verbinding meer op mn (hoofd) pc.
Op mn andere pc (als ik de netwerk kabel daar in steek, en de instellingen maak voor @home) dan werkt het wel |:( .
Op mn hoofd pc, geeft ie telkens aan "limited or no connectivity" :/ en hij kan ook geen ip adres verkrijgen als ik het probeer te vernieuwen..
Nu heb ik gister *e-donkey* geinstaleerd, en het nodige spyware wat er gratis bij kwam (de nodige toolbars en troep) meteen verwijdert.
Toen moest ik dus opnieuw opstarten, en toen gaf ie dat telkens aan :|
Heeft iemand een flauw idee hoe dit te fixen is, want er is verder helemaal geen spyware meer te bekennen op mn pc, en e-donkey heb ik er ook alweer afgepleurd (als het daar aan lag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 13:49

Mark_640

In my memory

Anoniem: 95988 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:44:
Nu heb ik gister *e-donkey* geinstaleerd, en het nodige spyware wat er gratis bij kwam (de nodige toolbars en troep) meteen verwijdert.
Toen moest ik dus opnieuw opstarten, en toen gaf ie dat telkens aan :|
Je kunt hier eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 10:25
lordsnow schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:00:
Maar heb je 't dan al zonder router grprobeerd? En gaat het dan wel (langer) goed? Als het dan OOK niet goed gaat weet je 100% zeker dat het iig niet aan je router ligt.
Het is toch vreemd dat het uren lang werkt en dan zomaar eruit klapt?
2 jaar lang geen problemen nu opeens wel, waarom moeten ze altijd alles omgooien. Het werkt toch. En de router er tussen uithalen is geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95988

8)7 Het werkt ook nog 8)7
Thnx a lot :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:52

TNO

cake.

Van de @home site! (bron : http://www.home.nl/abonnee/)
Nog hogere snelheden
Begin deze zomer zullen de snelheden van alle @Home internetabonnementen verhoogd zijn. Dit gebeurt stapsgewijs. De prijzen veranderen hierdoor niet. Wij houden je op de hoogte!

Dat zou leuk zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Weet iemand nog het ip adres dat je in je browser kon invoeren om op de statuspagina van je kabelmodem te komen? kan het nergens weervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 55212 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:09:
Weet iemand nog het ip adres dat je in je browser kon invoeren om op de statuspagina van je kabelmodem te komen? kan het nergens weervinden.
http://192.168.100.1/
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Heb even een vraagje, en heb waarschijnlijk wel het idee dat het hier niet helemaal thuis hoort, maar denk niet dat het een eigen topic verdient.

Goed, ik heb sinds kort een XP Prof (legaal) met 'ingebouwde' SP2. Alles ging goed, nog steeds eigenlij, totdat ik afgelopen week zomaar op mijn startpage het volgende te zien krijg: Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stevans/athomedns.jpg

Leuk, op computers met xp zonder sp2 heb ik er geen last van, iddem bij win 98 computers. Nu komt het leuke. Ik doe uiteraard ipconfig /flushdns en dan weer renew en dan doet deze pagina het wel en een willekeurige andere het weer niet. Na een keer rebooten doet ie het weer wel normaal. Nadat de computer een tijdje heeft aangestaan kan ik plots niet meer op internetpaginas komen die het 10 minuten geleden wel deden.

Nu vermoed ik zowiezo dat dit aan SP2 ligt, maar wat vinden jullie hiervan? Enige suggesties?

/edit/
Nog even wat geprobeerd. Een adres wat het nu niet doet kan ik wel pingen op adres, maar als ik zelfs het ip adres invul in internet explorer krijg ik dat @home bericht. Hopelijk geen spyware....

/edit2/
How, wacht. Dat ip adres is exact hetzelfde als een andere site die het niet doet. Ik ping dus naar die @home site.....

/edit3/
Goed, ik schijn het dus ook te hebben op een non sp2 systeem..... Zou het dan toch aan @home kunnen liggen?

/edit4/
Sorry ;)
Goed, ik heb dus ipconfig /flushdns & ipconfig /registerdns & ipconfig /renew gedaan en toen deed ie het wel weer direct....

[ Voor 30% gewijzigd door siggy op 07-03-2005 21:09 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Edit: dat mag dus niet.

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 55212 op 07-03-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
TNO schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:01:
Nog hogere snelheden
Begin deze zomer zullen de snelheden van alle @Home internetabonnementen verhoogd zijn. Dit gebeurt stapsgewijs. De prijzen veranderen hierdoor niet. Wij houden je op de hoogte!

Ik hoop dat eindelijk de upload van het snelste abonnement van @Home naar 1 Mbit gaat, want dat zou ik wel helemaal mooi zijn. Ben al redelijk tevreden met de snelheid van Breedband op dit moment, maar als de andere kabelmaatschappijen dan al allemaal een product met een upload van 1 Mbit hebben is dat toch wel erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Even om op mijn probleem terug te komen. Dat hielp slechts een keer. Nu werkt het niet meer. Gezocht naar spyware en virussen maar niks gevonden...

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:52

TNO

cake.

Ik heb zelf @home Family.. Als je het zou vergelijken met Chello, dan zou je een snelheid van ongeveer 2 - 4 mbit down moeten krijgen en 0.5 tot 1 mbit up krijgen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn ze veel aan het veranderen met die dns servers laatste dagen ?

Voor het eerst krijg ik rare dingen dat ik alleen nog msn kan draaien, niet eens meer mail checken of got bezoeken (geld voor elke website) , de enigste oplossing is een dikke reset & restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 17-07 21:24

The_Scarabial

MTB for life!

wat ben ik blij dat ik van @home af ben zeg, een problemen topic over @home van 7 delen lang is toch te erg, gelukkig bestaat er niet zo'n soort topic van Xs4all :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Wat een rotzooi bij @Home. Ik heb zaterdag gebeld omdat ik geen IP kreeg toegewezen. Ze zouden me aanmelden bij het systeem, ik zou na 30 min kunnen internetten. Maandag nog steeds geen verbinding. Ik bel weer.. Weer hele check gedoe... (Meneer, ga naar Start en rechtermuisknop op Deze Computer.. *zucht* Ik heb klassieke menu :P) Alles blijkt goed te zijn (hier dan) en ik word door verbonden naar de technische dienst. Die kon ook niet veel vinden en moest eerst alles uitzoeken.. Ik zou vanmiddag of morgen (vandaag) terug gebeld worden.. Nou nog steeds niets gehoord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 21:51

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Verbinding is wel ok. Maar @home heeft laatst een dikke blunder voor mij gemaakt.
Ik had 3 mailaccounts, en 2 daarvan waren opeens weg.
Ik kon ze ook niet opnieuw aanmaken, dus @Home bellen.

Op een gegeven moment zeiden ze dat de hele afdeling bezig was met mijn probleem, en dat kun het ook niet wisten. Het was een bug ofzo.
Een dag later werd ik gebeld, met de melding dat ik maar 2 andere adressen moest aanmaken want ze kwamen er echt niet uit. Er schijnt een heel team aan gewerkt te hebben :S
Ik snap dat nu echt niet hoor. Een beetje ICTer daar zorgt toch dat het voormekaar komt?

Nouja, weer een slechte ervaring erbij.
Fijn @Home!

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TNO schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:01:
Nog hogere snelheden

:9~ Hoop dat de breedband hiermee fors omhoog gaat voor 47.95 p/m :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:02

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik kon de afgelopen twee dagen ineens niet meer op m'n FTP komen en ook Remote Administrator kon ik ineens niet meer in.. m'n webcam uploadde nog wel keurig z'n plaatjes. Bleek dus dat m'n IP veranderd was, maar dat dit nog niet in m'n router stond (ik werk altijd met het naampje ipv het IP-adres) 8)7

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Mensen mensen, wat heeft @home toch een ongelooflijk hoge ping weer.

150 in games is geen uitzondering. EN niet even, maar constant.

Meer mensen met dit probleem?

nee de server is het niet, na 4 jaar spele n weet ik echt wel waar het probleem zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is sinds gisteren de upload als de download van mijn breedbandverbinding om te huilen.
(Overgenomen op Fri Mar 11 2005 om 20:29:15 UTC+0100)

Download : 85.5 KByte/sec
Upload : 31.7 KByte/sec
Connection : 583.0 Conn/min

Moet dit breedband zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oei dat zijn wel erge dropouts en lage snelheden...

Maar speedtest is ook niet echt betrouwbaar meer aan het worden , omdat veel mensen op die site testen :)

bb @ hengelo 7553

(Overgenomen op Fri Mar 11 2005 om 20:47:34 UTC+0100)

Download : 493.2 KByte/sec
Upload : 59.2 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
wat ik vaak hoor.. is dat ze geen IP krijgen.. had ik ook één keer.. en ik wist nog mijn IP en gateway etc ut mijn hoofd.. behalve de DNS servers.. dus had ze een keer handmatig ingesteld.. en toen deed hij het gewoon.. wel effe geconnect naar een irc server met de IP ervan (had ik nog ergens) en iemand gevraagd of ie me wat IP's van DNS servers kon geven .. dat deed hij.. ingevoerd.. en toen deed ie het.. wat bleek was.. de DHCP server werd verplaatst of iets dergelijks.. daarnaa toen het gefixed werd kreeg ik zoals ieder ander een ANDER IP.. maar goed.. moet ook één keertje kunnen :)Dus mijn tip zou zijn.. schrijf je IP adres.. DNS servers.. etc etc.. allemaal op.. kun je misschien een keertje proberen..

Serhat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Ik ben al een week verder maar ik krijg nog steeds geen IP toegewezen ondanks nieuwe computernaam :'(
De TD kan je daar ook geweldig noemen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45

The Legend

*Plop*

Ik zit nu zo'n 8 jaar bij @Home en heb afgezien van de laatste grote DHCP storing (waar 50k klanten werden getroffen oid) _nooit_ problemen met @home :)

Wou ik gewoon ff melden :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Damn!
ik kan since 2 dagen geen mail meer versturen...
echt heel maf, kan alles wel ontvangen, of via webmail versturen maar als ik eudora gebruik doet ie het niet... hij zegt dan:

"error talking to SMTPserver [421smpt2.home.nl: To many concurrent SMPT connec]"
of
"error reading from network Cause: Connection aborted due timeout or other failure [10053]"

Ik vind de errors vreemd, heb ze nog nooit eerder gehad en mn instellingen zijn goed
(mailserver (incomming) en SMTP (outgoing) zijn alletwee "mail.home.nl")
Heeft iemand het zelfde probleem? of kan iemand zeggen wat ik fout doe? (of dat het echt aan @home ligt... al 2 dagen lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
ixl85 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:11:
Damn!
ik kan since 2 dagen geen mail meer versturen...
echt heel maf, kan alles wel ontvangen, of via webmail versturen maar als ik eudora gebruik doet ie het niet... hij zegt dan:

"error talking to SMTPserver [421smpt2.home.nl: To many concurrent SMPT connec]"
of
"error reading from network Cause: Connection aborted due timeout or other failure [10053]"

Ik vind de errors vreemd, heb ze nog nooit eerder gehad en mn instellingen zijn goed
(mailserver (incomming) en SMTP (outgoing) zijn alletwee "mail.home.nl")
Heeft iemand het zelfde probleem? of kan iemand zeggen wat ik fout doe? (of dat het echt aan @home ligt... al 2 dagen lang)
zet je virusscanner ff uit.
en anders ook ff zonder firewall proberen..

damn... nu reageer ik toch weer in dit topic... staat ie weer in mijn actieve topics... :|

[ Voor 3% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 13-03-2005 19:36 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Maestro.mosjuh schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:35:
[...]

zet je virusscanner ff uit.
en anders ook ff zonder firewall proberen..

damn... nu reageer ik toch weer in dit topic... staat ie weer in mijn actieve topics... :|
Ik heb geen virii scanner, heb net een format achter de rug...
en ook geen firewall... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45

The Legend

*Plop*

ixl85 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:25:
[...]

Ik heb geen virii scanner, heb net een format achter de rug...
en ook geen firewall... ;(
Oude mailaccount verwijderen en nieuwe aanmaken.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:03

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik merk nu steeds vaker dat bepaalde routers niet meer willen connecten cia @home. In eerste instantie dacht ik dat het aan de router (edimax) lag die geen IP-adres krijgt via dhcp. Omdat de PC rechtstreeks wel connectie kreeg (Pas nadat account gereset was). Andere router(draytek) gepakt en ook geen verbinding. Kreeg weer geen IP-adres. En dat terwijl de draytek uit een werkende situatie kwam en 100% in orde is/was. Uiteindelijk na een hoop gezeik met o.a. @home een ander modem gekregen. Zo een zwarte motorola. Daarna werkte het weer met de nodige aanpassingen aan @home kant. Zelfs inclusief router. Ik denk ik ben de enige. Fout gedacht. Een vriend van mij heeft nu sinds enkele weken hetzelfde probleem. Ik begin me nu dus af te vragen of @home strategisch die routers aan het blokken is in combinatie met Com21 modems. Weet iemand meer of zijn er meer mensen met dit probleem. Op deze manier gaan mensen namelijk snel twijfelen aan de hardware en andere hardware kopen terwijl waarschijnlijk het probleem bij @home ligt.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
MR_VIPER schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:37:
... Ik begin me nu dus af te vragen of @home strategisch die routers aan het blokken is in combinatie met Com21 modems.
Nee, @Home blokkeert een bepaald merk router niet in combinatie met een bepaald merk modem, sterker nog, @Home blokkeert helemaal geen bepaalde merken routers. Vaak ligt het probleem bij de router, een ARP storm, dat soort dingen zijn hier al veelvuldig voorbij gekomen. Een optie is om de firmware van je router te updaten, misschien verhelpt dit je probleem/problemen.
Weet iemand meer of zijn er meer mensen met dit probleem. Op deze manier gaan mensen namelijk snel twijfelen aan de hardware en andere hardware kopen terwijl waarschijnlijk het probleem bij @home ligt.
Er zijn al meerdere mensen die met een bepaald merk router problemen hebben gehad, maar er zijn minstens evenzoveel mensen die met hetzelfde merk router (zelfde model ook) en een zelfde soort modem helemaal geen problemen hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:03

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Dat is bekend. Maar ik vind het te toevallig als ik 3 verschillende routers op 2 plaatsen in combinatie met een com21 problemen geeft. Zeker als de router na het wisselen van een modem goed werkt. Kwestie van dan maar weer aandringen op een ander modem zoals eerder ik al eerder heb moeten doen?

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

@MR_VIPER

Zoek maar eens naar de combinaties "@Home", "Chello", "ARP storm" met Google, bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
MR_VIPER schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:05:
Dat is bekend. Maar ik vind het te toevallig als ik 3 verschillende routers op 2 plaatsen in combinatie met een com21 problemen geeft. Zeker als de router na het wisselen van een modem goed werkt. Kwestie van dan maar weer aandringen op een ander modem zoals eerder ik al eerder heb moeten doen?
Sommige modems zijn gevoeliger voor ARP stormen dan andere, zoals dat ook bij routers is. Zie voor meer informatie ook dit topic op Troubles@Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet goed of ik dit nu hier moet plaatsen of in het topic van Battlefield Vietnam. Maar ik heb het volgende probleem, nl. dat mijn ping fluctueert van 18 (netjes, normaal) naar 250 met uitschieters naar 800/950 ms. Terwijl ik alleen op het netwerk zit, zit niemand in de DHCP tabel van mijn router, tenminste. Het enige wat ik heb is een wireless verbinding met een WEP key van 10 char.

Ik wordt er een beetje moedeloos van.

Ik heb vanmiddag ff een server gepingt. Met pingplotter en het vage is dat ik ong om de minuut een ping hebt van rond de 700, en de rest van de minuut een perfecte ping van rond de 15/20. Heel vaag. Ik ping dan een Duitse gameserver. Wat moet ik doen, behalve @home mailen(nog geen reactie).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 00:12:
Ik weet niet goed of ik dit nu hier moet plaatsen of in het topic van Battlefield Vietnam. Maar ik heb het volgende probleem, nl. dat mijn ping fluctueert van 18 (netjes, normaal) naar 250 met uitschieters naar 800/950 ms. Terwijl ik alleen op het netwerk zit, zit niemand in de DHCP tabel van mijn router, tenminste. Het enige wat ik heb is een wireless verbinding met een WEP key van 10 char.

Ik wordt er een beetje moedeloos van.

Ik heb vanmiddag ff een server gepingt. Met pingplotter en het vage is dat ik ong om de minuut een ping hebt van rond de 700, en de rest van de minuut een perfecte ping van rond de 15/20. Heel vaag. Ik ping dan een Duitse gameserver. Wat moet ik doen, behalve @home mailen(nog geen reactie).
handig om 1 voor 1 de oorzaken uit te schakelen.
stap 1: verbind computer direct (via utp) met modem (router ertussenuit), kijk of het probleem er dan nog is. Grote kans dat het draadloze gedeelte het probleem geeft (dit probleem hoor je nl wel vaker met wireless verbindingen)

edit; overigens zal @home terugmailen dat je verbinding er goed uitziet, en dat je maar even moet bellen (waarbij je alsnog de router moet verwijderen)

[ Voor 7% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 17-03-2005 07:00 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Mijn @Home Basis werkt nu eindelijk maar ik heb nog steeds een kleine irr probleem. Internet en alles werkt prima maar om of andere reden krijg ik steeds foutmelding als ik probeer de verbinding te herstellen... (Windows XP met SP2)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.